Waarom Aegir, nou ik ben uitgenodigd voor een jeugdroeiweekend bij aegir, en daar heb ik in februari aan meegedaan omdat ik al wist dat ik naar groningen ging, én verderging met roeien. Een paar roeivriendinnen gingen ook naar Aegir, dus nu zijn we allemaal samen bij Aegirquote:Op zondag 24 september 2006 21:57 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Waarom Aegir ? (puur intresse)
Ik kom overigens uit wierden, en woon vrij dichtbij amycus!
Overigens nooit geweten dat er een roeivereniging in wierden (of is het al almelo?) tot dat ik zelf ging roeien in groningen
Wat ga je roeien dit jaar? Van plan te gaan selecteren ?
Ben nu bezig met voorbereiden op selecties bij Gyas. Heb vorig jaar regio geroeid, was heel erg leuk, maar echt goed roeien leer je er niet van... dit jaar dus voor de eerstejaars lichte 8+quote:Op maandag 25 september 2006 15:23 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Waarom Aegir, nou ik ben uitgenodigd voor een jeugdroeiweekend bij aegir, en daar heb ik in februari aan meegedaan omdat ik al wist dat ik naar groningen ging, én verderging met roeien. Een paar roeivriendinnen gingen ook naar Aegir, dus nu zijn we allemaal samen bij Aegir
Amycus is overigens aan de wierdense kant van de wierdense brug, maar op de een of andere manier is het nog net in Almelo.
Ik ben van plan om mee te doen aan de selecties voor de eerstejaarsch dames acht, zodat ik nog een beetje in vorm blijf en niet tussen luie regioroeiers terechtkom. Ik zit bij roei om de sport, niet om de borrels.
Wat roei jij?
Testen... in septemberquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:30 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Ben nu bezig met voorbereiden op selecties bij Gyas. Heb vorig jaar regio geroeid, was heel erg leuk, maar echt goed roeien leer je er niet van... dit jaar dus voor de eerstejaars lichte 8+![]()
Waarom kom je vandaan trouwens ? Welke middelbare school enzo ?![]()
Overmorgen trouwens de eerste serieuze conditie test: een submax test, dus 2x 20 minuten op de ergometer waarbij je een bepaalde hartslag moet aanhouden... ben benieuwd hoe ik dat ga trekken!
Vast een heleboel. Anders hadden ze niet getest.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:55 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Testen... in september
Hoeveel mensen hebben jullie dan in die selectie dat er al tot tests overgegaan wordt?
Ik kom uit Vriezenveen, ging in Almelo naar het OSG Erasmus. (in tegenstelling tot zo'n beetje 95% van de rest van vriezenveen, die naar het Noordik gingen) Welke middelbare school zat jij op dan?quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:30 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Ben nu bezig met voorbereiden op selecties bij Gyas. Heb vorig jaar regio geroeid, was heel erg leuk, maar echt goed roeien leer je er niet van... dit jaar dus voor de eerstejaars lichte 8+![]()
Waarom kom je vandaan trouwens ? Welke middelbare school enzo ?![]()
Overmorgen trouwens de eerste serieuze conditie test: een submax test, dus 2x 20 minuten op de ergometer waarbij je een bepaalde hartslag moet aanhouden... ben benieuwd hoe ik dat ga trekken!
Mooiste roeiwaterquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:12 schreef Pikhoofd het volgende:
Heej wanenoonlie. Hoe vaak train jij wel niet als ik je gister al twee keer op het water zag op het mooiste roeiwater van leiden???
Het schijnt ook wel te gebeuren dat een boot door een visser 'aan de haak wordt geslagen'. Ik weet in ieder geval dat een wedstrijdacht een keer dat heeft meegemaaktquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:23 schreef horney_dorney het volgende:
Eikels heb je helaas overal.....zoals een kilometer lang irritante vissers langs de Amstel
Bijna iedereen heeft dat bij ons wel eens meegemaakt, ik ook. Haakje bleef aan m'n vin hangen geloof ik, maar er was op dat moment niks wat ik er aan kon doen. Dus dat was -1 haakje en vislijn voor die visserquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:31 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Het schijnt ook wel te gebeuren dat een boot door een visser 'aan de haak wordt geslagen'. Ik weet in ieder geval dat een wedstrijdacht een keer dat heeft meegemaakt
Minder erg dan sukkels die met hun 8 meter lange hengel langs de Bosbaan gaan zitten.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:06 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft dat bij ons wel eens meegemaakt, ik ook. Haakje bleef aan m'n vin hangen geloof ik, maar er was op dat moment niks wat ik er aan kon doen. Dus dat was -1 haakje en vislijn voor die visser
Sukkels die met 8 meter hengels vlak na de bocht gaan zitten![]()
Nee, ik hoefde niet. De nieuwe twee-zonder / dubbeltwee werd door Marije en Jaap voorgeroeid.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:34 schreef theSummoner het volgende:
Hoe was de gebouw-opening eigenlijk? heb je nog voor mogen roeien?![]()
Ik hoorde het net bij Studio Sport. 34 jaar.... binnen twee maanden foetsie door een agressieve vorm van kanker...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:42 schreef theSummoner het volgende:
Cheun Wei Cheung is overleden![]()
Rest in Peace beste stuur van Nederland. Sterkte aan de nabestaanden.
(http://www.nereus.nl)
Vertel mij wat. Ik ben de allereerste keer in een skiff meteen omgeslagen. Een meter of 15 van het vlot, waar toevallig 30 man stonden te kijken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:47 schreef ocf81 het volgende:
Vraag de gemiddelde roeier wat ei van een skiff vindt, en hij/zij zal je waarschijnlijk zeggen dat het wel erg onstabiel vaart de eerste keer.
Ik heb daarna ook nog wel vaker gesculld, hoor. Zelfs nog wel wedstrijden gedubbeltweed, en een keer bij een Asopos in het SRB1x veld als een-na-laatste geeindigd.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:48 schreef ocf81 het volgende:
De verwerking zit hem juist in het opnieuw aangaan van de uitdaging, mits nog mogelijk natuurlijk.
ik zet er 5 bier op dat als jij in mijn kano gaat zitten, dat je meteen omslaat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:47 schreef ocf81 het volgende:
bij het afscheid van de vorige rector van de UT werd een vier tegen een kano met 4 van de beste kano'ers en een zeilboot gezet. Kano bleef toch een einje achter de roeiboot steken. Wat voor tijd zet de gemiddelde kano neer op de 1000? Een 4- in onder de 3 minuten.
Zonder ooit in een roeiboot te hebben gezeten kan je dat onmogelijk zeggen terwijl je mij in de ogen zou kunnen kijken. Vraag de gemiddelde roeier wat ei van een skiff vindt, en hij/zij zal je waarschijnlijk zeggen dat het wel erg onstabiel vaart de eerste keer. Wanner gebruik je je benen met kano? alleen voor balans lijkt me, en dat is niet noemenswaardig i.verg.m. roeien.
Riemen. Riemen, heten die dingen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik zet er 5 bier op dat als jij in mijn kano gaat zitten, dat je meteen omslaat.
ik heb gehoord van een goede kanoer dat het voor een kanoer makkenlijker is om in een skiff te zitten, dan voor een roeier om in een K1 te gaan zitten. dit omdat kanoers hun boot met hun lichaam in balans houden. roeiers doen dit meer met de peddels heb ik gehoord.
quote:Op maandag 16 oktober 2006 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik zet er 5 bier op dat als jij in mijn kano gaat zitten, dat je meteen omslaat.
ik heb gehoord van een goede kanoer dat het voor een kanoer makkenlijker is om in een skiff te zitten, dan voor een roeier om in een K1 te gaan zitten. dit omdat kanoers hun boot met hun lichaam in balans houden. roeiers doen dit meer met de peddels heb ik gehoord.
stomme fout idd, riemen danquote:
Is het niet Merijn van Oijen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nee de stuur daar is Niels van den Bovenkamp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |