abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41349570
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:47 schreef ocf81 het volgende:
Een van onze primaire activiteiten is in de regen gevallen, en we zitten op slechts 60 nieuwe aspirant-leden
Tegenover vorig jaar/gewoonlijk...hoeveel?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 03:13:13 #102
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_41351288
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:47 schreef ocf81 het volgende:
Een van onze primaire activiteiten is in de regen gevallen, en we zitten op slechts 60 nieuwe aspirant-leden
aj das wel weinig, wij ziitten op hetzelfde als afgelopen jaar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_41358162
Nomaal zijn het er zo'n 150. waarvan dan ca. 1/3 lid wordt.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2006 12:34:32 ]
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:36:32 #104
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_41358285
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:33 schreef ocf81 het volgende:
Nomaal zijn het er zo'n 150. waarvan dan ca. 1/3 lid wordt.
zo weinig maar?
Hoeveel leden hebben jullie trouwens in totaal?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  FOK!fossiel donderdag 31 augustus 2006 @ 13:44:08 #105
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41360765
Ik zou vanavond met een nieuw combi-ploegje gaan roeien... maar een van de ploegleden heeft wat aan haar been en dus hebben we nog minder dan 6 uur om een stuur te regelen... en na drie jaar zijn je 'bekenden' toch al wat gedaald (aangezien elk jaar mensen stoppen) en het is vakantie dus het lijkt gedoemd te mislukken
Chick on a mission
pi_41366711
kben net begonnen met roeien, zit in Willem 3, kent iemand die roeivereniging
  FOK!fossiel donderdag 31 augustus 2006 @ 17:31:14 #107
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41367840
dat is toch een burrrrrrgerrrrvereniging?

De meeste mensen hier in dit topic zitten bij een studentenvereniging, maar dat betekend niet dat je niet welkom bent! Vertel gewoon waar je mee bezig bent, welke boot, hoeveel trainen enzovoorts

Roeien is inderdaad niet doorgegaan, dan maar spinnen...
Chick on a mission
pi_41370623
Het aantal nieuwe leden bij ons ligt volgens mij rond het aantal van vorig jaar! Hoop dat er ook flink wat bij zitten die talent hebben om te gaan wedstrijdroeien en dat dan ook willen!

Verder heb ik deze week van de 4 geplande trainingen maar 2x kunnen roeien ! Zowel maandag als dinsdag waaide het te hard! Gisterochtend eigenlijk ook, maar ben toen toch gegaan! Tja, was wel lastig tegen de wind in terug komen, maar het was gelukt!

Vandaag was echt een supertraining....kan nu heel wat halen zo goed als watervrij roeien in de skiff! Als ik kijk hoe ik vooruit ben gegaan in 2 maanden tijd met skiffen, dan is dat echt superveel! Ondertussen kan ik alles wat ik nodig heb om af te skiffen, dus gaan we dat maar eens regelen!

Duncann, welkom bij dit topic hier! Inderdaad zoals Keroppi al zei, vertel wat over in welke boot je traint en hoevaak en zo!

Keroppi, jammer dat je training niet door is gegaan! Volgende keer beter !
pi_41402918
Zeg nanana, ga jij wedstrijdroeien, je lijkt me wel redelijk fanatiek.
pi_41409015
nee, ik ga niet wedstrijdroeien, heb ik absoluut geen tijd voor!

vanaf dit jaar ga ik mijn studie duaal vervolgen, en dat houdt in dat ik vanaf februari 4 weken werk-1 week naar school ga en dat zo de komende 3 jaar, dus dat gaat totaal niet te combineren worden!

en ja, ik ben wel fanatiek, maar als ik een weekje maar 1x kan, dan is dat ook geen probleem! probleem is gewoon dat ik skiffen super vind en als er een geplande training niet door kan gaan, ik ontzettend baal!

maar ja, vanaf maandag begint mijn opleiding weer, dus krijg ik sowieso minder tijd en dan is het ook maar afwachten wat het weer doet, of ik kan blijven skiffen of iemand moet vinden voor de 2x! boordroeien wordt het iig niet meer de komende tijd ivm mijn rug!
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:17:33 #111
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_41424171
Vanaf woensdag begint voor mij de voorbereiding op het wedstrijdroeien! Dat houd in dat er één hardlooptraining, één circuittraining en drie keer geroeid gaat worden per week, tot en met de asopos najaars, daarna begint de selectie periode! Ik kan echt niet meer wachten tot woensdag! En al helemaal niet op de selectieperiode! Heb er zin in!!

Vanavond nog maar even skiffen, 2x-en of ergometeren om alvast met de conditie bezig te gaan

Wat zijn jullie plannen voor het komend jaar?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_41426344
Beetje rug rechttrekken, kijken of ik hard kan gaan en als dat lukt ga ik wellicht wedstrijdroeien, als het toch niet mogelijk blijkt dan ga ik een beetje skiffen, hocken en schermen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2006 17:15:57 ]
pi_41438600
Ik ga me dit jaar toeleggen op het scullen.....zie wel of ik nog iets start....misschien de Driekamp en een aantal wedstrijden misschien in een mixed2x.....ff kijken maar!
  FOK!fossiel zondag 3 september 2006 @ 12:59:51 #114
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41448747
Ik ga een nieuw 4+ ploegje proberen op te starten. Lekker weer een jaartje compo-en

Waarschijnlijke doelen: 2x in de week trainen en de wedstrijden van de vlietbokaal starten (nu in het Cat A veld).

Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste jaartje roeien, volgend jaar begin ik aan mijn 2-jarige coschappen. Dus dan houdt het helaas op...
Chick on a mission
pi_41466087
Nadat we vorig jaar de B4 bokaal gewonnen hadden, gaan we dit jaar voor de vlietbokaal. Eens kijken of we die naar Haarlem kunnen krijgen dit jaar. Keroppi, bij welke vereniging roei je?
pi_41471017
Mooi al die plannen die hier gepost worden, dan is de cruciale vraag over een paar maanden natuurlijk wat er ook echt plaatsvindt

Zelf ga ik coachen of sturen, maar wat weet ik nog absoluut niet. Ben daar natuurlijk ook een beetje afhankelijk in wat er vormt.

Morgen de dames U8 sturen om 0845, da's meteen weer een heftige stap om m'n ritme terug in het college schema te krijgen.
  FOK!fossiel maandag 4 september 2006 @ 13:55:32 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41480718
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:54 schreef E-Jey het volgende:
Nadat we vorig jaar de B4 bokaal gewonnen hadden, gaan we dit jaar voor de vlietbokaal. Eens kijken of we die naar Haarlem kunnen krijgen dit jaar. Keroppi, bij welke vereniging roei je?
Orca
Chick on a mission
pi_41564488
@cryforhelp: momenteel ben ik nog steeds hard bezig met mijn plannen realiseren. Heb het de hele zomer volgehouden om min. 2x per week te roeien (1x- of 2x-) en dat probeer ik te blijven doen nu mijn studie weer is begonnen. Deze week komt de teller iig op 3x roeien, gister en vandaag al geroeid en vrijdag staat er een training op het programma!

@keroppi, succes met het vormen van een nieuw ploegje! als dat nou niet lukt he, ga je dan 2- proberen te roeien ofzo?
  FOK!fossiel woensdag 6 september 2006 @ 22:47:03 #119
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41566897
We hebben al wat (2 a 3 keer) geroeid in de 2+, maar eigenlijk was het verstandiger om nog een jaartje in de 4+ te roeien voor op dat nummer over te stappen.

En de 4+ is natuurlijk veel gezelliger
Chick on a mission
pi_41943566
en hoe staat het met al onze roeiers hier??? het is een beetje stil.....zit iedereen meer in de boot dan dit topic nog levend te houden??? !!

Ondertussen ben ik afgeskifft en zou ik zonder coach het water op mogen.....maar dat wil ik voorlopig niet doen, want er is nog genoeg techniek over om aan te werken!!!
  FOK!fossiel dinsdag 19 september 2006 @ 16:05:45 #121
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41953939
We hebben al ( ) drie keer getrained met onze nieuwe ploeg. En die drie trainingen gingen echt goed! Vooral de eerste 2x waren de coaches echt enthousiast.

Nu nog de coaches he, een jongen heeft al 2x gecoached en het lijkt erop dat hij dat nog wel vaker wil gaan doen, nu nog een voor de andere avond
Chick on a mission
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:29:25 #122
58060 Apoc2003
pi_41956154
Ik ben nu bezig met de AVP (algemene voorbereidings periode) zoals dat bij ons heet, wat eigen een voorbereiding op selecteren/wedstrijdroeien is. We roeien 2 a 3 keer per week in een acht, tot nu toe vooral tubbend en eindelijk stopje 2 en 3 oefenen. Het roeien gaat opzich erg mooi, maar als we met zijn achten gaan word het toch in eens een stuk onstabieler. De coaches zeggen dat het echt prima gaat tot nu toe, dus daar ben ik tevreden over.
Verder is er elke maandag nog een hardlooptraining van 1,5 uur waarbij ook hartslag metingen worden gedaan. Deze trainingen kan ik goed volhouden. Daarnaast is er ook nog een uur circuit-training per week, wat me hard is tegengevallen (erg zwaar). Bij de circuittrainingen moesten we ook onze maximale hartslag bepalen, voor mij lag die op 188... geen flauw idee of dat normaal is of niet, misschien hier iemand die er verstand van heeft?

Al met al vind ik de AVP echt super! Het roeien word ook veel leuker als je goede coaches hebt en mensen in de boot die het zelfde doel voor ogen hebben als jij zelf, namelijk hard en goed roeien! Ik kan niet meer wachten om een jaar te gaan wedstrijdroeien!

Roeien
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_41956919
Ben op weg naar een rentree, gaat nog wel ff duren voordat het zover is.

(maar wel gisteren weer de reguliere circuittraining bijgewoond zonder al te veel bijwerkeingne, dus hoopvol )

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2006 00:04:16 ]
pi_41982088
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:17 schreef Apoc2003 het volgende:
Vanaf woensdag begint voor mij de voorbereiding op het wedstrijdroeien! Dat houd in dat er één hardlooptraining, één circuittraining en drie keer geroeid gaat worden per week, tot en met de asopos najaars, daarna begint de selectie periode! Ik kan echt niet meer wachten tot woensdag! En al helemaal niet op de selectieperiode! Heb er zin in!!

Vanavond nog maar even skiffen, 2x-en of ergometeren om alvast met de conditie bezig te gaan

Wat zijn jullie plannen voor het komend jaar?
Plannen? Het WK halen natuurlijk. Lijkt me duidelijk.

Overigens vaar ik nu al 100+ km per week, maar goed, je moet er ook iets voor over hebben.

Je zou mn handen moeten zien
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_41982190
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:29 schreef Apoc2003 het volgende:

Verder is er elke maandag nog een hardlooptraining van 1,5 uur waarbij ook hartslag metingen worden gedaan. Deze trainingen kan ik goed volhouden. Daarnaast is er ook nog een uur circuit-training per week, wat me hard is tegengevallen (erg zwaar). Bij de circuittrainingen moesten we ook onze maximale hartslag bepalen, voor mij lag die op 188... geen flauw idee of dat normaal is of niet, misschien hier iemand die er verstand van heeft?
Maximale hartslag verschilt nogal. Bij een slechte conditie is ie anders dan bij goede conditie. Los daarvan is 188 (mijns inziens) wat aan de lage kant aangezien je hoge ED zone rond de 170 ligt. Desondanks hoef je je geen zorgen te maken hoor. Komt vanzelf wel goed.

Ik vind het sowieso onzin om dit nu al te meten. Dat soort metingen kan je beter later in het seizoen doen, zeker voor eerstejaars. Die kunnen veel beter gewoon leren roeien (beweging e.d.) en rustig aan conditie opbouwen. Technische details zijn op dat niveau ondergeschikt aan sociale band opbouwen.
  FOK!fossiel woensdag 20 september 2006 @ 14:09:47 #126
1455 Keroppi
kool kikker
pi_41982334
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:59 schreef WanEnOonlie het volgende:

Je zou mn handen moeten zien
Hmmm heb jij nog tips voor handen die aan gort liggen. Bij mij treed het echt heel snel op Enige oplossing vorig jaar bleek heel veel preventief tapen
Chick on a mission
pi_41983058
Hmm, voor mij is het geloof ik eerder eelt kweken door een paar keer met bloed aan de paal te roeien. op een gegeven moment heb je wel genoeg stugge huidoppervlakten dat het niet meer los gaat laten, en dus krijg je minder blaren.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:47:22 #128
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_41983480
Hier nog een roeier. Ik ben in de lente lid geworden bij Asopos de Vliet en ben nu dus eerstejaars. Ik ben er nog niet uit wat ik komend jaar ga doen, wedstrijdroeien of comporoeien. Ik heb dus al een tijdje geroeid, vind het hartstikke leuk, maar om nou 6 keer in de week te gaan trainen enzo lijkt me wel wat te veel van het goede. Afgelopen jaar trainden wij ook wel een keer of 3/4/5 in de week, maar dat was zoveel vrijblijvender en dat beviel me prima...
pi_41985384
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Pikhoofd het volgende:
Hier nog een roeier. Ik ben in de lente lid geworden bij Asopos de Vliet en ben nu dus eerstejaars. Ik ben er nog niet uit wat ik komend jaar ga doen, wedstrijdroeien of comporoeien. Ik heb dus al een tijdje geroeid, vind het hartstikke leuk, maar om nou 6 keer in de week te gaan trainen enzo lijkt me wel wat te veel van het goede. Afgelopen jaar trainden wij ook wel een keer of 3/4/5 in de week, maar dat was zoveel vrijblijvender en dat beviel me prima...
Je had sowieso nooit voor Asopos moeten kiezen.
pi_41985519
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:09 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hmmm heb jij nog tips voor handen die aan gort liggen. Bij mij treed het echt heel snel op Enige oplossing vorig jaar bleek heel veel preventief tapen
Niet zeiken, dat is punt 1. Als je zielig gaat lopen doen (tijdens de training), dan is het einde zoek. Je kan beter gewoon doorroeien, want elke 3 halen stoppen heeft ook geen zin. Zorg ervoor dat je het opbouwt, dat je rekening houdt met je blaren -- ga dus geen gekke dingen doen als tennissen!

Verder tips... tja, voor sommige mensen helpt het één, voor anderen het ander. Ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar tape helpt alleen als je er al last van hebt (pijnpreventie zegmaar). Iets wat helpt voorkomen is ervoor zorgen dat je handen vochtig blijven (vochtinbrengende crème dus). Voorbeeld hiervan is Atrix (te koop bij elke drogist). Als je blaren hebt wil Biotex ook prima helpen: de enzymen daarin breken de dode huidcellen af en versnellen het genezingsproces van de jonge huid iets.

Er zijn ook mensen die zweren bij kamferspiritus. Je handen worden er wat leerachtig van, beetje gevoelloos, dus of dat zo'n goed idee is weet ik niet. Bovendien is het extreem bijtend als je het in open wonden gooit (helpt dus alleen vooraf!).

Ik zou zeggen: experimenteer wat!
  woensdag 20 september 2006 @ 18:15:25 #131
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_41989344
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waarom niet? Is toch een leuke vereniging?

Op die foto van de WU23, zit daar nou een stuurboordroeier op slag?
pi_41998431
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:15 schreef Pikhoofd het volgende:

[..]

Waarom niet? Is toch een leuke vereniging?

Op die foto van de WU23, zit daar nou een stuurboordroeier op slag?
Ja.
pi_42006504
ik moet de biotex nog proberen. Van kamferspiritus wordt je huid wel wat leerachtiger idd, maar niet minder gevoelloos naar mijn mening. In open wonden gooien is idd een beetje pijnlijk, maar niet voor lang, het stinkt vooral. Maar niet zeuren is wel het beste recept idd.
  FOK!fossiel donderdag 21 september 2006 @ 08:44:12 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_42006855
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Spijt me, maar ik vind dat een beetje lompe reactie. Het is misschien een kleinere vereniging, maar het gaat toch ook om het feit dat je een ergens zit waar je je op je plek voelt? Als hij nou had gezegd: mijn aspiraties zijn de Olympische spelen, okee dan moet je misschien naar een wat grotere vereniging. Maar dat maakte ik niet echt uit zijn verhaal op.

We doen hier al vier delen niet lullig over andere verenigingen en in principe zou ik het leuk vinden als het zo blijft!
Chick on a mission
pi_42007831
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:44 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Spijt me, maar ik vind dat een beetje lompe reactie. Het is misschien een kleinere vereniging, maar het gaat toch ook om het feit dat je een ergens zit waar je je op je plek voelt? Als hij nou had gezegd: mijn aspiraties zijn de Olympische spelen, okee dan moet je misschien naar een wat grotere vereniging. Maar dat maakte ik niet echt uit zijn verhaal op.

We doen hier al vier delen niet lullig over andere verenigingen en in principe zou ik het leuk vinden als het zo blijft!
Schattebout, dat hoort bij het spelletje. Ik heb naar mijn weten ooit wel eens laten weten dat ik bij Njord roei (ook Leiden dus), en je weet dat daar altijd over en weer modder wordt gegooid. Je zou voor de grap eens het barboek van Asopos moeten lezen, hoe men daar op Njord reageert.
(overigens is het daar nu niet helemaal representatief, want we hebben een poging gedaan om het daar een beetje over te nemen )

Los daarvan: ik probeer hier geen flamewar te ontketenen, nooit mn bedoeling geweest. Allemaal happy happy joy joy mensen hier!
  donderdag 21 september 2006 @ 13:58:35 #136
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_42014005
Ach, roeien in Leiden zuigt toch al in vergelijking met Amsterdam dus wat maakt 't verder nog uit

Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  donderdag 21 september 2006 @ 14:28:06 #137
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_42014940
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Schattebout, dat hoort bij het spelletje. Ik heb naar mijn weten ooit wel eens laten weten dat ik bij Njord roei (ook Leiden dus), en je weet dat daar altijd over en weer modder wordt gegooid. Je zou voor de grap eens het barboek van Asopos moeten lezen, hoe men daar op Njord reageert.
(overigens is het daar nu niet helemaal representatief, want we hebben een poging gedaan om het daar een beetje over te nemen )

Los daarvan: ik probeer hier geen flamewar te ontketenen, nooit mn bedoeling geweest. Allemaal happy happy joy joy mensen hier!
Zijn reactie maakte mij ook helemaal niets uit hoor. Ik ben wel bekend met de onderlinge rivaliteit. Ik wilde alleen wel eens horen wat voor redenen hij nou eventueel zou kunnen hebben om geen lid te worden bij Asopos en wel bij Njord, maar het blijft angstvallig stil
Aaaah, ben jij er ook zo een die ons barboek komt bevuilen? Ik dacht het al... Internethoolie

Maar waarom zou je bij een 'kleinere' vereniging minder kans op de Olympische Spelen hebben? AV heeft nu toch ook een paar roeiers die wel tot de top van Nederland horen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Pikhoofd op 21-09-2006 14:36:12 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 14:42:24 #138
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_42015342
*roeister meldt zich*

Ik roei bij Aegir Ben eerstejaars, maar ik roeide hiervoor al 3,5 jaar bij Amycus
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  FOK!fossiel donderdag 21 september 2006 @ 17:25:34 #139
1455 Keroppi
kool kikker
pi_42020108
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Nou was ik niet op de hoogte van het feit dat je bij Njord roeide. Alhoewel ik dat natuurlijk wel heel makkelijk had kunnen herleiden. Maar goed, ik krijg soms juist het idee dat de rivaliteit tussen de roeiverenigingen binnen een stad vooral door buitenstaanders 'opgeblazen' worden. Wij delen onze kleedkamers gewoon met Triton en dat gaat prima.

van je schattebout ( )
Chick on a mission
pi_42034114
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:28 schreef Pikhoofd het volgende:

[..]

Zijn reactie maakte mij ook helemaal niets uit hoor. Ik ben wel bekend met de onderlinge rivaliteit. Ik wilde alleen wel eens horen wat voor redenen hij nou eventueel zou kunnen hebben om geen lid te worden bij Asopos en wel bij Njord, maar het blijft angstvallig stil
Aaaah, ben jij er ook zo een die ons barboek komt bevuilen? Ik dacht het al... Internethoolie

Maar waarom zou je bij een 'kleinere' vereniging minder kans op de Olympische Spelen hebben? AV heeft nu toch ook een paar roeiers die wel tot de top van Nederland horen...
Eeeeuh, nou om maar even te vergelijken:

Asopos:

Roy Delis: erg succesvol [30+ tellende blikken], vorig jaar nog WK in Gifu (2005), Japan in LM4-. Afgelopen jaar mislukt, nu gestopt.

Joost van Mensch: blauwe maandag in de FISU acht zilver gehaald op FISU WK. (dit is overigens al weer een tijdje terug) -- inmiddels ook gestopt

Leon van der Plas: afgelopen zomer naar het WK onder 23 in de LM4-. Enige actieve roeier voor Nederland.

That's it for all I know. Ik tel hierbij geen roeiers mee die een beetje verdienstelijk hebben geramd in de boot -- anders had ik Dion van Schie ook mee mogen tellen.

Njord

Jaap Schouten: in 2005 5 maal Nederlandse Kampioen, dat jaar ook uitgezonden naar het WK onder 23 in Amsterdam. Dit jaar weer NK in de LMSB1x, kreeg een plaats in de LM8+ en heeft daarna op het WK geroeid in Eton, Engeland.

Jacobine Veenhoven: in 2005 (in haar officiële tweede jaar) in de DSB4- gekomen en meegedaan aan het WK onder 23 in Amsterdam. Dit jaar lange tijd deel uitgemaakt van de A-selectie (o.a. ook NK in DSA4- en DSA8+ !!) maar uiteindelijk afgevallen voor WK senioren. Wel mee naar Hazewinkel voor WK onder 23 in de D2-

Robin van Keeken: ouderejaars student en roeier, maar pas sinds kort actief wedstrijdroeier. In tweede skiffjaar gelijk uitzending naar Duisburg, later dat jaar zichzelf in de FISU-acht geroeid. Die werden 6e op het FISU WK in Trakai, Litouwen (2006).

Tristan Kramers: ouwe sok in dit rijtje, maar desondanks wel te noemen als recentelijk succes. Meerdere WK's en Worldcups gevaren (waaronder LM4x in 2003); ondernam ook poging tot deelname aan de Olympische Spelen in Athene in 2004 in de LM2x, dat mislukte helaas. Inmiddels gestopt als roeier -- hij coacht nu (mij).

Mirthe Kamp: ook ouwe sok wat dat betreft (ook gestopt) maar wel in 2003 en 2004 deelname aan het WK onder 23 in de DSB4-. In 2003 nog goed voor zilver (2e plaats dus) in dat nummer. Ook NK in de DSA2x in 2004.

Michiel Jonkman: (ik dus) In 2005 uitgenodigd voor de seatraces voor de LSB4x, helaas uitgeselecteerd. Jaar daarop na moeizaam jaar in de LSB4- naar Hazewinkel geweest voor het WK onder 23 (met Leon dus, goed zo oplettende lezer!!)

=====

Njord lijkt het dus wat betreft wedstrijdroeiers beter te doen (op hoger niveau). En dan heb ik nog niet eens Marije van Amersfoort (goud junioren WK) en Tim Christen (dit jaar junioren WK in Amsterdam in de JM8+) genoemd. Die hebben echter voor Njord nog, op het NK van Marije in de DSB4x en de DSB1x, niks bereikt.

Kortom: voor hard roeien in Leiden moet je bij Njord zijn
pi_42034250
quote:
Op donderdag 21 september 2006 17:25 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Nou was ik niet op de hoogte van het feit dat je bij Njord roeide. Alhoewel ik dat natuurlijk wel heel makkelijk had kunnen herleiden. Maar goed, ik krijg soms juist het idee dat de rivaliteit tussen de roeiverenigingen binnen een stad vooral door buitenstaanders 'opgeblazen' worden. Wij delen onze kleedkamers gewoon met Triton en dat gaat prima.

van je schattebout ( )
Ik ben wel eens op Triton/Orca geweest hoor Weinig verenigingen in Nederland waar ik nog niet geweest ben. Overigens train ik vaak genoeg op Apesop, dus het overtrokken idee dat ik die knorren alleen maar de greppeljeuk toewens is wat overdreven. Ik ken er bovendien voldoende (normale) mensen
pi_42043454
Ten eerste, gezellig dat er nog een AV'er is hier!!!

Ten tweede, over de actieve roeiers van Asopos die op nationaal vlak actief zijn, er kunnen ook redenen zijn dat er mensen gestopt zijn. Ik weet iig van één roeier dat dit het geval is en dat is niet zomaar een reden dat hij het niet meer leuk vond ofzo en daarom maar gestopt is.

Ten derde, gezellig dat er weer wat leven in het topic zit! Die onderlinge rivaliteit tussen Njord en Asopos, ach, het hoort er hier in Leiden kennelijk bij......maar als het puntje bij paaltje komt, dan kunnen we wel daar roeien als bij ons de steiger verplaatst wordt en kunnen zij bij ons roeien als zij hun verbouwinkjes hebben enzo (volgens mij was het o.a. de clubdames8+ afgelopen voorjaar/begin zomer?)......
pi_42043923
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:11 schreef nanana het volgende:
Ten eerste, gezellig dat er nog een AV'er is hier!!!

Ten tweede, over de actieve roeiers van Asopos die op nationaal vlak actief zijn, er kunnen ook redenen zijn dat er mensen gestopt zijn. Ik weet iig van één roeier dat dit het geval is en dat is niet zomaar een reden dat hij het niet meer leuk vond ofzo en daarom maar gestopt is.

Ten derde, gezellig dat er weer wat leven in het topic zit! Die onderlinge rivaliteit tussen Njord en Asopos, ach, het hoort er hier in Leiden kennelijk bij......maar als het puntje bij paaltje komt, dan kunnen we wel daar roeien als bij ons de steiger verplaatst wordt en kunnen zij bij ons roeien als zij hun verbouwinkjes hebben enzo (volgens mij was het o.a. de clubdames8+ afgelopen voorjaar/begin zomer?)......
Ja dat klopt (wist ik ook niet, maar goed). Roy (ik neem aan dat het hem betreft) is inderdaad niet gestopt omdat hij het niet leuk meer vond, maar omdat hij zijn A-status kwijt was, omdat hij moest werken [om geld te verdienen], en omdat hij zijn studie moest afmaken (is al vrij lang bezig). Los daarvan had hij alleen een lol-jaar kunnen hebben (niet aan de top dus), daar was hij al min of meer uitgerangeerd.

Komt misschien negatiever over dan bedoeld!
pi_42045401
Eigenlijk had ik het niet over Roy.

Enne, zoals het nu gesteld wordt, klinkt het al een stuk positiever over de roeiers van AV die nationaal roeien/hebben geroeid. Want nu is het van 2 van de 3 bekend dat ze niet gestopt zijn omdat ze het niet meer leuk vonden.

En trouwens, ik denk dat het voor Dion niet lang meer duurt of hij komt ook uit op nationaal vlak. Hij heeft afgelopen jaar volgens mij ook mee mogen doen met seatraces.....(correct me if I'm wrong)
pi_42047850
wedstrijdje verplassen!
bij de buren die leyhte roeit volgens mij ronald florijn, die met zijn olympisch goud de straat aanveegt met av's en njords uitzendingen naar wat wks en nationale kampioenschappen.
pi_42048399
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
wedstrijdje verplassen!
bij de buren die leyhte roeit volgens mij ronald florijn, die met zijn olympisch goud de straat aanveegt met av's en njords uitzendingen naar wat wks en nationale kampioenschappen.
Natuurlijk. Al onze blikken verbleke bij het zien van Olympisch Goud, ben ik het helemaal mee eens. Overigens hebben wij ook Olympisch eremetaal: brons voor Irene Eijs in Atlanta

Dion mocht meedoen aan de seatraces ja. Maar ja, daar kom je er niet mee! Waren wel meer mensen bij toen!

En idd, wedstrijdje verplassen. Maar ik win
pi_42059039
tuurlijk ben je er nog niet met seatraces.....maar dan heb je al wel een flink aantal mensen achter je gelaten volgens mij en dan ben je toch wel met grote stappen op weg in de goede richting....lijkt mij....(ben geen wedstro, dus heb er niet zoveel verstand van verder hoor !)

maar ja, ach, ik ga gewoon weer lekker roeien dit jaar en over paar weken al een wedstrijd, de goudse mijl! heb er zin in!!!!
  FOK!fossiel zaterdag 23 september 2006 @ 15:50:36 #148
1455 Keroppi
kool kikker
pi_42077717
Leuk!

De eerste wedstrijd waar wij waarschijnlijk aan mee gaan doen zal de Orca danwel Triton bumping zijn (ligt eraan wie er eerder is ).
Chick on a mission
  zondag 24 september 2006 @ 21:57:11 #149
58060 Apoc2003
pi_42099743
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:42 schreef Pluizel het volgende:
*roeister meldt zich*

Ik roei bij Aegir Ben eerstejaars, maar ik roeide hiervoor al 3,5 jaar bij Amycus
Waarom Aegir ? (puur intresse )

Ik kom overigens uit wierden, en woon vrij dichtbij amycus!
Overigens nooit geweten dat er een roeivereniging in wierden (of is het al almelo?) tot dat ik zelf ging roeien in groningen

Wat ga je roeien dit jaar? Van plan te gaan selecteren ?
-Rudyard Kipling
pi_42101046
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:50 schreef Keroppi het volgende:
Leuk!

De eerste wedstrijd waar wij waarschijnlijk aan mee gaan doen zal de Orca danwel Triton bumping zijn (ligt eraan wie er eerder is ).
Bumping? Gaaf! Mag ik meedoen

Dat is; als het bumping-bumping is, engelse stijl. Niet van dat mieterige 'opgeven als ze je inhalen' gedoe
Utrechters beuken

Maar het gebrek aan rivaliteit tussen triton en orca is wel uniek volgens mij, doet ook een tikje knorrig aan Als je toch hetzelfde bent, fuseer dan ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')