abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:29:28 #51
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_40045844
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
volgens mij zit okeanos alleen op de bosbaan en dan is je trainingsgebied dus beperkt tot die roeibaan van ca. 2,5 km. lijkt mij best een argument om daar niet te gaan roeien, tenzij je allergisch bent voor pleziervaartboten oid.
Want trainen op de roeibaan waar 75 % van de belangrijkste wedstrijden van nederland worden gehouden is idd een groot nadeel

Bij Okeanos zitten volgens mij voornamelijk studenten van de Vrije Universteit.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zaterdag 22 juli 2006 @ 19:06:16 #53
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_40082879
Over die rivaliteit: ik vind het eigenlijk reuze meevallen, ik ken best een aantal roeiers van aegir en dat zijn allemaal leuke gezellige mensen! Op wedstrijd dagen is er natuurlijk wel sprake van rivalteit, natuurlijk ook meer dan je met andere verenigingen hebt, maar dat is wel logisch. Verder is het bij het uitreiken van de prijzen meestal wel iets van taart, water of bier gooien naar elkaar. Vind ik eigenlijk wel erg grappig, vooral als gyas meer taarten heeft gewonnen In de introductie periode schijnt het soms wel wat erger te zijn, maar dan blijft het wel bij onschuldig ruzieen geloof ik.

Ik was trouwens bij Skoll afgelopen voorjaar op een feest, en daar kwam nereus wel even de boel verstoren. Ze hebben daar geloof ik nog wel het een en ander kapot geslagen.... dat gaat mij dan weer een beetje te ver.

Beetje snel en chaotisch verhaaltje dit, maar ik hoop dat je wat aan hebt
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_40125120
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:29 schreef Chielus het volgende:
Want trainen op de roeibaan waar 75 % van de belangrijkste wedstrijden van nederland worden gehouden is idd een groot nadeel
Niet voor enkele wedstrijdroeiers, maar als comp./recreant gaat de bosbaan redelijk snel vervelen denk ik.
Een gemiddelde comp. ploeg roeit 1500 à 2000 km per jaar oid? Je moet er dan toch niet aan denken om dit te doen op een roeibaan van effectief 2 kilometer lengte. Denk alleen al aan het telkens rond over moeten maken ...
  maandag 24 juli 2006 @ 10:10:38 #55
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_40125762
Een beetje aan de late kant, maar mag ik alsnog zeiken over speedboten/pleziervaart/andere randmongolen die je a) enkel in de zomer ziet en b) geen flauwe notie hebben van vaarregels? Paupers zijn het, allemaal! Ik ga in de zomer gewoon vroeg het water op, dan valt 't wel te doen om de Amstel.

Wat roeien in Amsterdam betreft, nogeenmaarten heeft wel een puntje denk ik, wat het comporoeien betreft...verder moet je gewoon even langsgaan bij de diverse clubs om te kijken wat je het beste bevalt. Natuurlijk is er wel wat onderlinge rivaliteit, maar het is toch vooral op sportief vlak. Op wat 'hoger' niveau wordt er zelfs best vaak samengewerkt, bijv. in combi's. En wij hadden in ons wedstrijdjaar de Nereus dames8 over de vloer voor een etentje
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_40130653
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:10 schreef horney_dorney het volgende:
mag ik alsnog zeiken over speedboten/pleziervaart
Speedboten hebben allemaal een registratienummer op de zijkant staan. Klagen kan bij:

Dienst Waterpolitie
Diensthoofd: mw. M.M. (Monique) Smeijers
Plaatsvervangend diensthoofd: S. (Stefan) van Zanten
Bezoekadres: Blauwpoortplein 4, 3311 AC Dordrecht
Postadres: Postbus 867, 3300 AW Dordrecht
Telefoon: 078- 64821 60
Fax: 078- 648 2195
Meldkamer: 0343 53 53 55

Bij mijn melding werd gevraagd hoe de boot en de bestuurder eruit zagen, dus daar moet je ook op letten. Als er genoeg meldingen binnenkomen, dan zullen ze toch een keer in actie moeten komen.
pi_40162866
Tja, bij mij zitten er momenteel alleen maar kinderen in die boten....Lekker hard varen en ikz it daar in de hoge golfen in mijn skiff.....:S!

Daarnaast nog de zwemmende kinderen en de kinderen in plastic bootjes die ineens midden op het water gaan stil liggen....ook op zo'n manier dat je er niet normaal langs kan...zucht....

en 's ochtends vroeg roeien, is wel idee, maarre, ik werk elke ochtend. Begin om half 8 's ochtends! Is dus voor mij niet haalbaar ... ach ja, we leren er maar mee leven!

het skiffen zelf gaat trouwens steeds beter. Heb af en toe bijna een compleet watervrije haal....ik ga weer eerder klippen (dit was erin geslopen van de eerste paar keer skiffen...pas klippen als ik helemaal opgereden was, omdat mijn bladen gewoon echt op het water lagen) en het loopt lekker in het bootje. Sturen gaat ook steeds beter....ben er helemaal blij mee!!! ow ja, en ik kan er nu ook inklimmen! (dat kon ik eerst niet....kreeg het gewoon niet voor elkaar ... )
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:12:35 #58
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_40164481
ik werk ook, maar roei dus 's ochtends in het weekend in de zomer. Da's best goed te doen
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_40172156
ja, vorige keer had ik ook op zaterdagochtend om 9 uur geroeid....was prima! alleen is het probleem bij mij dat ik nog niet afgeskifft ben en dus altijd een coach moet hebben!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:53:23 #60
139643 lilalush
smells good
pi_40262343
He, leuk, een roei topic. Zelf roei ik op de Lek. Gemiddeld 2 keer in de week trainen. Helaas heb ik niet genoeg tijd om intensief voor wedstrijden te trainen.
Wel doe ik mee aan bijvoorbeeld de Batavieren tocht.
pi_40404077
Batavieren tocht? Is dat iets anders dan de batavieren RACE? (zal wel)

Maar ik stuur eigenlijk alleen maar, ben niet zo'n roeiheld

Paar weken geleden nog wel getweezonderd, was wel grappig. En ik ben er dan ook voorstander van om boord te roeien als het kan
pi_40409754
Ik mag nog niet als stuurtje mee, heb mijn stuurdiploma nog niet gehaald. Wel lastig hoor, ben je altijd van anderen afhankelijk. Maar goed, ben nu bezig voor mijn stuurdiploma dus over een tijdje kan ik examen doen.
pi_40412133
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:14 schreef lilalush het volgende:
Ik mag nog niet als stuurtje mee, heb mijn stuurdiploma nog niet gehaald. Wel lastig hoor, ben je altijd van anderen afhankelijk. Maar goed, ben nu bezig voor mijn stuurdiploma dus over een tijdje kan ik examen doen.
Stuurdiploma? Zit je bij een burgervereniging? Bij ons wordt je gewoon in een boot gelazerd onder het motto 'zoek het maar uit' Zo ben ik wedstrijdstuur geworden en ik moet je vertellen, dat ging prima
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_40432207
wat voor skiffs roeien jullie trouwens in? Bij ons is het allemaal glad materiaal, waarbij de open categorieën zijn in te delen in 'slecht' en 'matig' Maar ik weet dat er bijvoorbeeld bij Gyas ook in oefenskiffs wordt geroeid. Een soort plastic C1-en, niet om te krijgen die dingen
pi_40441401
recreatie empachertrainingsskiffjes van 4 en 10 jaar oud en een chinees van 2 jaar is zo'n beetje het enige in mijn gewichtsklasse.
http://www.rvdelaak.nl/algemeen/vloot.php?id=206
http://www.rvdelaak.nl/algemeen/vloot.php?id=210
http://www.rvdelaak.nl/algemeen/vloot.php?id=282
trainingsempacher van 10 jaar oud loopt volgens mij het snelst. de chinees ziet er sneller uit met een V-rigger en schoentjes, maar is volgens mij wat breder rond de kuip en daardoor minder snel. awel, de oude empacher heeft mijn voorkeur al zitten er een hoop krassen en scheuren in. is overigens ook de makkelijkste boot om weer in te klimmen als je eruit valt.
pi_40506414
Heeft een van jullie ervaring met langere afstanden roeien ? We willen met een paar man volgend jaar een tocht van ongeveer 200 km roeien, en zijn benieuwd of er nog zaken zijn waar we rekening mee moeten houden (afgezien van zoveel mogelijk roeien).
Ook zijn we benieuwd of er traininggsschema's te krijgen zijn voor het voorbereiden aan dit soort tochten. Voedingsadviezen e.d. zijn ook welkom.
We gaan roeien in een C2'tje, maar roeien gewoonlijk ook in sneller/gladder materiaal. Wedstrijden doen we niet, dat is binnen onze vereniging, RV Rijnmond (nog) niet mogelijk
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:58:26 #67
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_40508525
200 kilometer roeien?!?!

Ik heb handen gezien van dames die 100 kilometer hadden geroeid (de ringvaart), of wat er van over was.

sterkte
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_40514664
Ik heb de ringvaart gestuurd dus heb er enige ervaring mee, maar wat ik me vooral afvraag is welke tocht het is?
Elfstedentocht is geen 200 toch? En wordt het boord of scullen? Dus C2+, C2-, C2x of C2*?

Belangrijkste is dat het pijn gaat doen, ongeacht hoe hard je roeit. De pijn is alleen eerder over als je sneller roeit, dus ga nét onder je verzuringsgrens roeien.

Trainingsschema's ben ik niet mee bekend, maar het komt erop neer dat je zoiets toch op karakter moet doen Maar pak van tevoren veel rust en veel caloriën stampen zodat je zo energiek mogelijk aan de start ligt.

Maar de hoofdvraag, welke tocht?

Edit, alweer paar maanden geleden dat ik met coachen bezig ben geweest, maar realiseer me net dat je verzuringsgrens niet echt een praktisch energie niveau is. Anaëroob is nuttiger denk ik. Maar iets ander nuttigs; ga naar een vereniging waar je wel kan roeien op de manier zoals je dat wil Daar in Zuid-Holland zijn zat verenigingen, en volgens mij was er nog een burgervereniging die door kon peddelen ook.
Volgens mij was het de Laak, maar ben even vergeten waar die ook alweer precies zaten

[ Bericht 13% gewijzigd door cryforhelp op 06-08-2006 01:30:54 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:24:26 #69
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_40518239
Naja, de elfstedentocht is wel meer, maar dat doe je in ploegen, dus per persoon roei je zeker geen beestachtige afstanden.

Voor de rest weet ik het ook allemaal niet hoor
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_40533942
Het is inderdaad de elfsteden, maar dan in de buitencategorie. Dan ga je gewoon met zijn drieen in plaats van met een ploeg van 9, of 12. We hebben hem al een paar keer in 'normale' vorm gedaan en dat beviel prima
Het was dus tijd voor een nieuwe uitdaging.
pi_40569135
met wisseling van stuur (ca. 133 per persoon) of met vaste stuur (200)? mooie uitdaging. Op de site van de Ringvaartregatta (is in elk geval op te komen via de Laga site) staan nuttige voeding/ drank en blarentips.
pi_40676351
Gisteren in de NRC een artikeltje over De Maas gelezen: JD verplicht en je komt er alleen in als ze je al kennen uit het milieu. Een soort corps voor gevorderden zeg maar

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2006 09:37:22 ]
  FOK!fossiel donderdag 10 augustus 2006 @ 10:16:14 #73
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40677253
JD?

Jaarclubdas
JongeDame
JanDiederik

?
Chick on a mission
pi_40677712
Jas Das, maar ik geloof dat je Jan Diederick ook wel als een van je vrienden moet hebben

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2006 10:34:25 ]
  FOK!fossiel donderdag 10 augustus 2006 @ 11:45:39 #75
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40679656
Heb je een linkje van het artikel, ben er wel benieuwd naar

(Maar ik begrijp dat er al een ballotage-commissie is )
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')