Ik heb de ringvaart gestuurd dus heb er enige ervaring mee, maar wat ik me vooral afvraag is welke tocht het is?
Elfstedentocht is geen 200 toch? En wordt het boord of scullen? Dus C2+, C2-, C2x of C2*?
Belangrijkste is dat het pijn gaat doen, ongeacht hoe hard je roeit. De pijn is alleen eerder over als je sneller roeit, dus ga nét onder je verzuringsgrens roeien.
Trainingsschema's ben ik niet mee bekend, maar het komt erop neer dat je zoiets toch op karakter moet doen
![]()
Maar pak van tevoren veel rust en veel caloriën stampen zodat je zo energiek mogelijk aan de start ligt.
Maar de hoofdvraag, welke tocht?
![]()
Edit, alweer paar maanden geleden dat ik met coachen bezig ben geweest, maar realiseer me net dat je verzuringsgrens niet echt een praktisch energie niveau is. Anaëroob is nuttiger denk ik. Maar iets ander nuttigs; ga naar een vereniging waar je wel kan roeien op de manier zoals je dat wil
![]()
Daar in Zuid-Holland zijn zat verenigingen, en volgens mij was er nog een burgervereniging die door kon peddelen ook.
Volgens mij was het de Laak, maar ben even vergeten waar die ook alweer precies zaten
[ Bericht 13% gewijzigd door cryforhelp op 06-08-2006 01:30:54 ]