abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2006 @ 12:46:00 #1
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_39203313
Dit is het enige echte roei- en ergometer topic van fok!

Deze sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden tewijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken is volgens ons een van de mooiste sporten die men op het water kan beoefenen.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

Roei(st)ers op fok!:
ocf81 (euros)
Keroppi (orca)
theSummoner (skoll)
nanana (asopos de vliet)
Chielus (vidar)
nogeenmaarten
Apoc2003 (gyas)

[ Bericht 1% gewijzigd door Apoc2003 op 25-06-2006 19:13:10 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zondag 25 juni 2006 @ 12:47:35 #2
58060 Apoc2003
pi_39203360
nanana en nogeenmaarten ik kon zo snel niet vinden bij welke vereniging jullie roeien, dus meld het maar even en ik pas de OP aan

Iemand nog mooie foto's voor de OP ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel zondag 25 juni 2006 @ 13:18:36 #3
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39204262
Maar even nog over het 'afzetten'. Bij ons moet ook iedereen in dezelfde richting wegvaren, dus aan stuurboordzijde. De boten die aan komen leggen, komen juist van de andere zijde. Werkt perfect!

(Ons vlot is wel groot, maar wordt door 3 verenigingen gebruikt Orca/Triton/Viking dus dan zijn dat soort regeltjes wel nodig)
Chick on a mission
pi_39204818
apoc2003, ik roei bij asopos de vliet!

Keroppi, ons vlot is ook best lang, maar wij hebben wel gewoon regel over de wind....weet ook niet waarom. Moet wel zeggen dat het stukje voor onze steiger best wel breed is en je ook makkelijk kan rondmaken en het er ook niet echt superdruk is, tenzij iedereen vrij is en het prachtig weer is, dan heb je die pleziervaart!
pi_39204844
trouwens een heel gave foto die je hebt gebruikt in de op!
pi_39210771
Nog zo'n cultuurverschilletje: Toen ik ging roeien met mijn vader bij de ouderdag van Euros in een 2- zat mijn vader op slag en had hij het stuurvoetje. Ik zat op boeg en dan is het bij euros meestal zo dat de boeg het commando voert. Bij Aegir is het dus degene met het stuurvoetje, ook al zit die niet op boeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2006 16:50:50 ]
pi_39211034
ik zou niet weten hoe het bij ons zit in een 2-....heb ik nog nooit gedaan en verwacht het ook niet binnen korte tijd te gaan doen (ivm rugpijn bij boordroeien....)..
  maandag 26 juni 2006 @ 09:33:56 #8
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_39240119
Lachen, dit laat wel zien dat Fok! over heel Nederland vertegenwoordigd is.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  FOK!fossiel dinsdag 27 juni 2006 @ 20:12:32 #9
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39296278
Morgen weer in de 2+, ik ben benieuwd!

(Als we deze zomer een beetje door oefenen kunnen we misschien ons oefenB3 halen en dan mogen we gecoached 2- roeien )
Chick on a mission
pi_39304604
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:33 schreef Chielus het volgende:
Lachen, dit laat wel zien dat Fok! over heel Nederland vertegenwoordigd is.
Jah, je hebt wel gelijk Vreemd alleen dat er geen roeiers van de corporalen op het forum zijn. Zijn toch ook weer zeven verenigingen
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_39312841
keroppi, die 2+ waar je het over hebt, wat voor bootcategorie is dat??? is dat glad?

Ik ga proberen zo veel mogelijk te skiffen deze zomer, dan kan ik proberen af te skiffen!!
  FOK!fossiel woensdag 28 juni 2006 @ 10:18:28 #12
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39312850
Dat is inderdaad vreemd...

Misschien hebben ze dit topic gewoon nooit ontdekt?
Chick on a mission
pi_39327186
niet osm denken ze zeker
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:46:15 #14
58060 Apoc2003
pi_39341310
Heb vandaag mijn vet-percentage laten meten en ik moet zeggen dat het me niet tegen viel: 16,1 %. Dat was tot nu toe het laagste percentage van de acht waarmee ik nu aan het trainen ben, dus mijn dag is weer goed
-Rudyard Kipling
pi_39344941
osm? vorige week net geleerd wat zvo is. gaat snel die studententaal. als burger is het niet bij te houden.
met dat vetpercentage van 16% zou ik dus 16 kg van die wit-gele reuzel meezeulen! zijn die percentages echt zo hoog? wat is een minimum percentage dat nog gezond is?
  FOK!fossiel donderdag 29 juni 2006 @ 10:05:08 #16
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39347079
OSM => ' Ons soort mensen'

Pfff dat is wel een nadeel van die roeiers (en een hele hoop andere soorten sporters), dat geneuzel over hun vetpercentage. Mijn huisgenoot (een zware roeier nota bene) zwoer op een gegeven moment alle levensmiddelen met een vetpercentage boven de 12% af...

En dat nog maar niet te spreken over die kunstgrepen die sommigen lichte roeiers voor een wedstrijd moeten doen om ingewogen te kunnen worden.
Chick on a mission
pi_39354107
Ik had vorig jaar april een vetpercentage van 8%

ik ben van nature niet bijzonder mager, maar ook niet heel dik. 10% is in training makkelijk te halen.
Ik bewn vetvrij ongeveer 77 kg (ą1.5)
Onderde 4% kun je eraan doodgaan, maar dat is ook zo weinig dat het in de categorie niet meetbaar valt geloof ik.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2006 14:09:34 ]
  FOK!fossiel donderdag 29 juni 2006 @ 16:42:01 #18
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39359472
We zijn 3e geworden met de Vlietbokaal

Het was even nagelbijtend wachten tot de uitslag van de Orcaslot op de site van de Vlietbokaal was doorgerekend, maar toen konden we toch echt gaan rekenen! En wat schetste onze verbazing, we zijn gewoon derde geworden!

Nou moet ik eerlijk toegeven dat we die derde plek gezellig delen met 2 andere Orcaploegen, maar het blijft een derde plek

Blij
Chick on a mission
pi_39364154
Gefeliciteerd Keroppi!!!
pi_39369310
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:42 schreef Keroppi het volgende:

Verhaal

Blij
Gefeliciteerd
is een arbeider.
pi_39376247
Goede prestatie.

mijn jongens zijn net geen laatste. (5e van de 7)
  FOK!fossiel vrijdag 30 juni 2006 @ 11:23:26 #22
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39385763
Okee, ik moet mijn enthousiasme een heel klein beetje bijstellen

In tegenstelling tot gisteren hebben ze nu ook de overige punten van de Composlot verwerkt, dat betekend dat bij een andere ploeg andere wedstrijden weggestreept werden.

Zij zijn dus een puntje omhooggegaan waardoor wij nu met een andere ploeg de vierde plek mogen bevolken. Nog steeds leuk
Chick on a mission
pi_39406691
Nog steeds goed ook!
pi_39734599
wat is het stil hier.....is iedereen op vakantie of wordt er niet meer geroeid nu het zomervakantie is?
pi_39748634
duidelijk vakantie periode. de wedsrtijden voor de mindere goden zijn achter de rug. veel ploegjes zijn tijdelijk uit elkaar om de draad na de zomer weer op te pakken.
zelden zoveel geskifft als in de afgelopen weken, maar er is weinig over te melden. soms is het geweldig en dan weer pet. zelfs nu ik vaak in hetzelfde skiffje zit. geen idee waaraan het ligt. gister na drie bier te hebben gedronken op een terras ging het overigens zeer goed. kan toeval zijn of niet. meer experimenten voor nodig.
pi_39774370
Hmm, roeipuze van een paar maanden ingelast, wellicht dat dat helpt om mijn rug te fixen.
BTW, als je relaxeder bent heb je meer balans, dus bier kan helpen met dat gedeelte
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:27:15 #27
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_39782750
ey, het topic leeft nog (sterker nog, is alweer aan deeltje IV toe ). Zelf lekker aan het skiffen, aangezien ik onlangs voor de hoogste categorie heb afgeroeid, vanaf nu in piekfijne bootjes. Nooit geweten dat er zoveel verschil in skiffs kon zitten
De betere bootjes (dit zijn niet al te oude wedstrijdbootjes) trappen echt ontzettend licht en makkelijk weg, maar de moeilijkheidsgraad is wel wat hoger; foutjes worden direct afgestraft.

Daarnaast moet ik maar eens wat gaan oefenen met mijn oude 1e jrs wedstrijdacht voor de interne lustrum sprintjes van Skøll (of de buren, zoals ik ze tegenwoordig noem..)
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_39782766
Volgend jaar dan allicht weer wedstrijd ocf81?
Te relaxed moet het ook niet zijn. Bij mijn langere skifftrainingen tot en met proteus (ca. 20 km) word ik na ca. 10-15 km zodanig relaxed dat het roeien slordig wordt. Ik roei dan voor gevoel nog wel lekker, maar dan merk je ineens dat je bij de uitpik niet meer mooi loskomt van het water of dat er een hapering is na de uitpik, of voor de inpik. Awel, deze dingen maken het skiffen ook wel weer interessant. Verbetering is bijna altijd mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door nogeenmaarten op 14-07-2006 00:28:15 ]
pi_39782827
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:27 schreef horney_dorney het volgende:
Zelf lekker aan het skiffen, aangezien ik onlangs voor de hoogste categorie heb afgeroeid, vanaf nu in piekfijne bootjes.
Skiff 1, 2 en 3 systeem? Wat zijn de eisen voor Skiff 3 bij julie?
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:38:12 #30
30733 horney_dorney
pi_39784980
nee, we werken met klasse 1 t/m 5, 2 aparte systemen voor scullen en boordroeien. Skiff begint bij 4 en dan 5. Bij klasse 5 is de voornaamste eis nagenoeg geen technische fouten maken en watervrij kunnen roeien, ook op hoger tempo.
pi_39815537
iedereen aan het skiffen ! Zelf deze week ook al 2x geskifft en ga vanmiddag weer.....merk dat het al steeds beter gaat. veel halen watervrije uitzet, maar dan valt ie op één boord.....daar werk ik nog aan!
pi_39825742
is dat een beetje te doen skiffen in het leidse? hoor verhaal van die leyte dat het een drama is met de vele pleziervaartboten. anderzijds leer je wel je bootje onder controle houden tussen de volgas touwsloepen. awel, vanavond, zaterdag en zondag weer proberen. wie weet verschijn ik nog eens aan de start van de hel.
pi_39836612
er is idd veel pleziervaart....en veel zwemmende kinderen op de dw! die zwemmende kinderen vind ik eigenlijk 'enger' dan alle andere sloepen en bootjes!

Vanmiddag uiteindelijk niet gaan skiffen....er stond best een nare wind en schuin op de brug (smalle brug) waar ik onder door moet om op de DW uit te komen...en dat zag ik niet zitten en om nou voor de steiger te gaan peddelen, dan kan ik 5 halen doen en dan moet ik weer rondmaken...had ik niet zo'n zin in. misschien morgen wel skiffen, anders staat er maandag iig een training gepland!
pi_39876917
Heeft iemand ervaring met klachten tegen speedboten (99-19-yk; ben niet zeker van de k)? Politie verwijst door naar waterpolitie, waterpolitie neemt niet op en dan krijg je driebergen die toch echt doorverwijzen naar de waterpolitie ...
  zondag 16 juli 2006 @ 15:02:43 #35
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_39876996
Hee! Ik roei ook!

ASR Nereus
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_39877296
In welke ploeg roei je?
pi_39877884
dus weer doorverwezen naar de regiopolitie, "ja ik geef het door aan mijn collega .." awel, als 99-19-yk een keer brokken maakt, dan bestaat er allicht een dossier zucht.
pi_39877921
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:02 schreef Slachtkalf het volgende:
Hee! Ik roei ook!

ASR Nereus
Oja, zo'n zonnebril hoort erbij geloof ik bij nereus.
pi_39880411
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2006 17:30:14 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:13:22 #40
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_39933683
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:13 schreef ocf81 het volgende:
In welke ploeg roei je?
Na, ik ben maar een comporoeiert, niet zoveel bijzonders (Ploeg heet Heren IV, misschien zag je wel eens wat gasten in babyblauwe ( ) vesten lopen, dat zijn wij)
  FOK!fossiel dinsdag 18 juli 2006 @ 11:19:19 #41
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39933851
En welk veld? C4+ gok ik, aangezien Nereus bij de gladde vieren schittert van afwezigheid
Chick on a mission
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:50:50 #42
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_39950533
ehh ja, nou ja, inderdaad afgelopen jaar was natuurlijk C4+

Maar we hadden wel degelijk twee gladde vieren varen (dames en heren boot).

Keroppi: jij bent orca he? (ik lees dit topic wel eens mee) B4 toch? Hebben wij heel toevallig na de PEiL met elkaar gepraat, toen we moesten wachten totdat de boten uit het water konden (file, file daar)
  FOK!fossiel dinsdag 18 juli 2006 @ 22:56:33 #43
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39955604
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Slachtkalf het volgende:
ehh ja, nou ja, inderdaad afgelopen jaar was natuurlijk C4+

Maar we hadden wel degelijk twee gladde vieren varen (dames en heren boot).

Keroppi: jij bent orca he? (ik lees dit topic wel eens mee) B4 toch? Hebben wij heel toevallig na de PEiL met elkaar gepraat, toen we moesten wachten totdat de boten uit het water konden (file, file daar)
Woehoe, 1 mannen en 1 damesboot in het 4+ veld! Orca was dus toch wel een stukje beter vertegenwoordigd

Ik roei trouwens geen b4 maar glad, en ik kan me niet herinneren dat we met Nereus heren gekletst hebben . Maar het is natuurlijk alweer een tijdje geleden Welk blok zijn jullie toen gestart?
Chick on a mission
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:47:06 #44
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_40022064
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:56 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Woehoe, 1 mannen en 1 damesboot in het 4+ veld! Orca was dus toch wel een stukje beter vertegenwoordigd

Ik roei trouwens geen b4 maar glad, en ik kan me niet herinneren dat we met Nereus heren gekletst hebben . Maar het is natuurlijk alweer een tijdje geleden Welk blok zijn jullie toen gestart?
Ow, nou ja, dan kan het al niet, want wij babbelde, meer dood dan levend overigens, even na met een orca dames B4 bootje. Zucht. Die mooie tijd van roeiwedstrijden.
pi_40022526
Kunnen jullie iets vertellen over de roeiverenigingen in Amsterdam? Nereus en Skoll het liefst, maar elke andere mening vind ik ook prima. Algemene opmerkingen over roeien kan ook, want ik weet er in principe ook bijna niks vanaf. Ik geloof dat de mensen hier in dit topic aardig fanatiek zijn, zelfs vetpercentage verhalen komen voorbij, zo fanatiek hoeft het voor mij niet op dit moment. Ik mag al blij zijn als ik 1 keer in de week sport op dit moment, maar misschien word ik ook nog wel een soort van "roei junkie" binnekort.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:20:31 #46
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_40022972
Wat wil je weten, Nereus is volgens mij wat groter dan Skoll, Nereus is corperaal, Skoll niet, met de daarbijbehoorende "maniertjes" (kun je zelf positief of negatief opvatten). Bij beide verenigingen kun je zowel Wedstrijdroeien als Competitie roeien. Maar waarschijnlijk kunnen de mensen die dicht bij het vuur zitten je meer vertellen.
  FOK!fossiel donderdag 20 juli 2006 @ 22:54:02 #47
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40028081
Amsterdam zal waarschijnlijk ook een introductietijd hebben, ga dan gewoon even kijken waar de sfeer je het beste bevalt.

De 'rivaliteit' die er zogenaamd tussen corporale en non-corporale verenigingen zou zijn valt trouwens in werkelijkheid reuze mee. Het zijn vaak de 'buitenstaanders' die er een probleem van maken. Bij ons delen we ook de kleedkamers bijvoorbeeld.
Chick on a mission
pi_40028881
De rivaliteit moet vooral gezocht worden in het wij zijn beter dan zij gevoel. Mar dat heb je toch bij elke vereniging geloof ik
In enschede is het niet terug te vinden binne de stad, er is immers maar één studentenroeivereniging, dus ik kan er alleen van 2e hand dingen van vertellen. Mijn zusje zit bij triton, da's dus de andere club waar keroppi het mee moet stellen. Ik heb zo de indruk dat het in groningne echter nog best eens erg kan zijn gesteld met de rivaliteit, maar weliicht kan Apoc2003 daar meer over kwijt.
pi_40028971
Ik ga ook nog wel naar alle introducties, dus dat zie ik sowieso nog wel. Zat er vorig jaar nog over te twijfelen, maar ik merkte eigenlijk weinig verschil. Wat ik alleen wel hoorde is dat het niet uitmaakte waar je bij ging, als het maar geen Okeanos was. Maar goed, dat weet ik verder ook niet.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_40039151
volgens mij zit okeanos alleen op de bosbaan en dan is je trainingsgebied dus beperkt tot die roeibaan van ca. 2,5 km. lijkt mij best een argument om daar niet te gaan roeien, tenzij je allergisch bent voor pleziervaartboten oid.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:29:28 #51
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_40045844
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
volgens mij zit okeanos alleen op de bosbaan en dan is je trainingsgebied dus beperkt tot die roeibaan van ca. 2,5 km. lijkt mij best een argument om daar niet te gaan roeien, tenzij je allergisch bent voor pleziervaartboten oid.
Want trainen op de roeibaan waar 75 % van de belangrijkste wedstrijden van nederland worden gehouden is idd een groot nadeel

Bij Okeanos zitten volgens mij voornamelijk studenten van de Vrije Universteit.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 19:06:16 #53
58060 Apoc2003
pi_40082879
Over die rivaliteit: ik vind het eigenlijk reuze meevallen, ik ken best een aantal roeiers van aegir en dat zijn allemaal leuke gezellige mensen! Op wedstrijd dagen is er natuurlijk wel sprake van rivalteit, natuurlijk ook meer dan je met andere verenigingen hebt, maar dat is wel logisch. Verder is het bij het uitreiken van de prijzen meestal wel iets van taart, water of bier gooien naar elkaar. Vind ik eigenlijk wel erg grappig, vooral als gyas meer taarten heeft gewonnen In de introductie periode schijnt het soms wel wat erger te zijn, maar dan blijft het wel bij onschuldig ruzieen geloof ik.

Ik was trouwens bij Skoll afgelopen voorjaar op een feest, en daar kwam nereus wel even de boel verstoren. Ze hebben daar geloof ik nog wel het een en ander kapot geslagen.... dat gaat mij dan weer een beetje te ver.

Beetje snel en chaotisch verhaaltje dit, maar ik hoop dat je wat aan hebt
-Rudyard Kipling
pi_40125120
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:29 schreef Chielus het volgende:
Want trainen op de roeibaan waar 75 % van de belangrijkste wedstrijden van nederland worden gehouden is idd een groot nadeel
Niet voor enkele wedstrijdroeiers, maar als comp./recreant gaat de bosbaan redelijk snel vervelen denk ik.
Een gemiddelde comp. ploeg roeit 1500 ā 2000 km per jaar oid? Je moet er dan toch niet aan denken om dit te doen op een roeibaan van effectief 2 kilometer lengte. Denk alleen al aan het telkens rond over moeten maken ...
  maandag 24 juli 2006 @ 10:10:38 #55
30733 horney_dorney
pi_40125762
Een beetje aan de late kant, maar mag ik alsnog zeiken over speedboten/pleziervaart/andere randmongolen die je a) enkel in de zomer ziet en b) geen flauwe notie hebben van vaarregels? Paupers zijn het, allemaal! Ik ga in de zomer gewoon vroeg het water op, dan valt 't wel te doen om de Amstel.

Wat roeien in Amsterdam betreft, nogeenmaarten heeft wel een puntje denk ik, wat het comporoeien betreft...verder moet je gewoon even langsgaan bij de diverse clubs om te kijken wat je het beste bevalt. Natuurlijk is er wel wat onderlinge rivaliteit, maar het is toch vooral op sportief vlak. Op wat 'hoger' niveau wordt er zelfs best vaak samengewerkt, bijv. in combi's. En wij hadden in ons wedstrijdjaar de Nereus dames8 over de vloer voor een etentje
pi_40130653
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:10 schreef horney_dorney het volgende:
mag ik alsnog zeiken over speedboten/pleziervaart
Speedboten hebben allemaal een registratienummer op de zijkant staan. Klagen kan bij:

Dienst Waterpolitie
Diensthoofd: mw. M.M. (Monique) Smeijers
Plaatsvervangend diensthoofd: S. (Stefan) van Zanten
Bezoekadres: Blauwpoortplein 4, 3311 AC Dordrecht
Postadres: Postbus 867, 3300 AW Dordrecht
Telefoon: 078- 64821 60
Fax: 078- 648 2195
Meldkamer: 0343 53 53 55

Bij mijn melding werd gevraagd hoe de boot en de bestuurder eruit zagen, dus daar moet je ook op letten. Als er genoeg meldingen binnenkomen, dan zullen ze toch een keer in actie moeten komen.
pi_40162866
Tja, bij mij zitten er momenteel alleen maar kinderen in die boten....Lekker hard varen en ikz it daar in de hoge golfen in mijn skiff.....:S!

Daarnaast nog de zwemmende kinderen en de kinderen in plastic bootjes die ineens midden op het water gaan stil liggen....ook op zo'n manier dat je er niet normaal langs kan...zucht....

en 's ochtends vroeg roeien, is wel idee, maarre, ik werk elke ochtend. Begin om half 8 's ochtends! Is dus voor mij niet haalbaar ... ach ja, we leren er maar mee leven!

het skiffen zelf gaat trouwens steeds beter. Heb af en toe bijna een compleet watervrije haal....ik ga weer eerder klippen (dit was erin geslopen van de eerste paar keer skiffen...pas klippen als ik helemaal opgereden was, omdat mijn bladen gewoon echt op het water lagen) en het loopt lekker in het bootje. Sturen gaat ook steeds beter....ben er helemaal blij mee!!! ow ja, en ik kan er nu ook inklimmen! (dat kon ik eerst niet....kreeg het gewoon niet voor elkaar ... )
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:12:35 #58
30733 horney_dorney
pi_40164481
ik werk ook, maar roei dus 's ochtends in het weekend in de zomer. Da's best goed te doen
pi_40172156
ja, vorige keer had ik ook op zaterdagochtend om 9 uur geroeid....was prima! alleen is het probleem bij mij dat ik nog niet afgeskifft ben en dus altijd een coach moet hebben!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:53:23 #60
139643 lilalush
smells good
pi_40262343
He, leuk, een roei topic. Zelf roei ik op de Lek. Gemiddeld 2 keer in de week trainen. Helaas heb ik niet genoeg tijd om intensief voor wedstrijden te trainen.
Wel doe ik mee aan bijvoorbeeld de Batavieren tocht.
pi_40404077
Batavieren tocht? Is dat iets anders dan de batavieren RACE? (zal wel)

Maar ik stuur eigenlijk alleen maar, ben niet zo'n roeiheld

Paar weken geleden nog wel getweezonderd, was wel grappig. En ik ben er dan ook voorstander van om boord te roeien als het kan
pi_40409754
Ik mag nog niet als stuurtje mee, heb mijn stuurdiploma nog niet gehaald. Wel lastig hoor, ben je altijd van anderen afhankelijk. Maar goed, ben nu bezig voor mijn stuurdiploma dus over een tijdje kan ik examen doen.
pi_40412133
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:14 schreef lilalush het volgende:
Ik mag nog niet als stuurtje mee, heb mijn stuurdiploma nog niet gehaald. Wel lastig hoor, ben je altijd van anderen afhankelijk. Maar goed, ben nu bezig voor mijn stuurdiploma dus over een tijdje kan ik examen doen.
Stuurdiploma? Zit je bij een burgervereniging? Bij ons wordt je gewoon in een boot gelazerd onder het motto 'zoek het maar uit' Zo ben ik wedstrijdstuur geworden en ik moet je vertellen, dat ging prima
is een arbeider.
pi_40432207
wat voor skiffs roeien jullie trouwens in? Bij ons is het allemaal glad materiaal, waarbij de open categorieën zijn in te delen in 'slecht' en 'matig' Maar ik weet dat er bijvoorbeeld bij Gyas ook in oefenskiffs wordt geroeid. Een soort plastic C1-en, niet om te krijgen die dingen
pi_40441401
recreatie empachertrainingsskiffjes van 4 en 10 jaar oud en een chinees van 2 jaar is zo'n beetje het enige in mijn gewichtsklasse.
http://www.rvdelaak.nl/algemeen/vloot.php?id=206
http://www.rvdelaak.nl/algemeen/vloot.php?id=210
http://www.rvdelaak.nl/algemeen/vloot.php?id=282
trainingsempacher van 10 jaar oud loopt volgens mij het snelst. de chinees ziet er sneller uit met een V-rigger en schoentjes, maar is volgens mij wat breder rond de kuip en daardoor minder snel. awel, de oude empacher heeft mijn voorkeur al zitten er een hoop krassen en scheuren in. is overigens ook de makkelijkste boot om weer in te klimmen als je eruit valt.
pi_40506414
Heeft een van jullie ervaring met langere afstanden roeien ? We willen met een paar man volgend jaar een tocht van ongeveer 200 km roeien, en zijn benieuwd of er nog zaken zijn waar we rekening mee moeten houden (afgezien van zoveel mogelijk roeien).
Ook zijn we benieuwd of er traininggsschema's te krijgen zijn voor het voorbereiden aan dit soort tochten. Voedingsadviezen e.d. zijn ook welkom.
We gaan roeien in een C2'tje, maar roeien gewoonlijk ook in sneller/gladder materiaal. Wedstrijden doen we niet, dat is binnen onze vereniging, RV Rijnmond (nog) niet mogelijk
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:58:26 #67
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_40508525
200 kilometer roeien?!?!

Ik heb handen gezien van dames die 100 kilometer hadden geroeid (de ringvaart), of wat er van over was.

sterkte
pi_40514664
Ik heb de ringvaart gestuurd dus heb er enige ervaring mee, maar wat ik me vooral afvraag is welke tocht het is?
Elfstedentocht is geen 200 toch? En wordt het boord of scullen? Dus C2+, C2-, C2x of C2*?

Belangrijkste is dat het pijn gaat doen, ongeacht hoe hard je roeit. De pijn is alleen eerder over als je sneller roeit, dus ga nét onder je verzuringsgrens roeien.

Trainingsschema's ben ik niet mee bekend, maar het komt erop neer dat je zoiets toch op karakter moet doen Maar pak van tevoren veel rust en veel caloriën stampen zodat je zo energiek mogelijk aan de start ligt.

Maar de hoofdvraag, welke tocht?

Edit, alweer paar maanden geleden dat ik met coachen bezig ben geweest, maar realiseer me net dat je verzuringsgrens niet echt een praktisch energie niveau is. Anaëroob is nuttiger denk ik. Maar iets ander nuttigs; ga naar een vereniging waar je wel kan roeien op de manier zoals je dat wil Daar in Zuid-Holland zijn zat verenigingen, en volgens mij was er nog een burgervereniging die door kon peddelen ook.
Volgens mij was het de Laak, maar ben even vergeten waar die ook alweer precies zaten

[ Bericht 13% gewijzigd door cryforhelp op 06-08-2006 01:30:54 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:24:26 #69
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_40518239
Naja, de elfstedentocht is wel meer, maar dat doe je in ploegen, dus per persoon roei je zeker geen beestachtige afstanden.

Voor de rest weet ik het ook allemaal niet hoor
pi_40533942
Het is inderdaad de elfsteden, maar dan in de buitencategorie. Dan ga je gewoon met zijn drieen in plaats van met een ploeg van 9, of 12. We hebben hem al een paar keer in 'normale' vorm gedaan en dat beviel prima
Het was dus tijd voor een nieuwe uitdaging.
pi_40569135
met wisseling van stuur (ca. 133 per persoon) of met vaste stuur (200)? mooie uitdaging. Op de site van de Ringvaartregatta (is in elk geval op te komen via de Laga site) staan nuttige voeding/ drank en blarentips.
pi_40676351
Gisteren in de NRC een artikeltje over De Maas gelezen: JD verplicht en je komt er alleen in als ze je al kennen uit het milieu. Een soort corps voor gevorderden zeg maar

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2006 09:37:22 ]
  FOK!fossiel donderdag 10 augustus 2006 @ 10:16:14 #73
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40677253
JD?

Jaarclubdas
JongeDame
JanDiederik

?
Chick on a mission
pi_40677712
Jas Das, maar ik geloof dat je Jan Diederick ook wel als een van je vrienden moet hebben

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2006 10:34:25 ]
  FOK!fossiel donderdag 10 augustus 2006 @ 11:45:39 #75
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40679656
Heb je een linkje van het artikel, ben er wel benieuwd naar

(Maar ik begrijp dat er al een ballotage-commissie is )
Chick on a mission
pi_40680779
vooralsnog alleen terug te vinden op pagina 2 van de papieren editie.

edit: toch nog even verder gezocht en teruggevonden op http://www.nrc.nl/binnenland/article412868.ece

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2006 17:11:59 ]
  donderdag 10 augustus 2006 @ 17:16:49 #77
30733 horney_dorney
pi_40688324
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:58 schreef cryforhelp het volgende:
wat voor skiffs roeien jullie trouwens in? Bij ons is het allemaal glad materiaal, waarbij de open categorieën zijn in te delen in 'slecht' en 'matig' Maar ik weet dat er bijvoorbeeld bij Gyas ook in oefenskiffs wordt geroeid. Een soort plastic C1-en, niet om te krijgen die dingen
De vloot van Willem 3 is niet bepaald kinderachtig gelukkig, zeker niet als je wat beter kan skiffen. In mijn gewichtsklasse heb ik de keuze uit een Loewe, 2 Empachers (hout en plastic), wat chinees spul en 1 of 2 Fillipi's, beiden van goed kwalitieit. Keuze zat dus
  FOK!fossiel donderdag 10 augustus 2006 @ 22:34:10 #78
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40693529
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:29 schreef ocf81 het volgende:
vooralsnog alleen terug te vinden op pagina 2 van de papieren editie.

edit: toch nog even verder gezocht en teruggevonden op http://www.nrc.nl/binnenland/article412868.ece
Brrrr, daar bij vergeleken zijn de corporale studentenverenigingen nog 'knorrig'...

Apart milieu, zouden ze ook werkelijk kunnen roeien?
Chick on a mission
pi_40695466
De jeugd iig wel. Ik denk dat de drang naar prestige in dat milieu ervoor zorgt dat er ook wel een drive is om prestaties neer te zetten.
pi_40716889
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 17:16 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

De vloot van Willem 3 is niet bepaald kinderachtig gelukkig, zeker niet als je wat beter kan skiffen. In mijn gewichtsklasse heb ik de keuze uit een Loewe, 2 Empachers (hout en plastic), wat chinees spul en 1 of 2 Fillipi's, beiden van goed kwalitieit. Keuze zat dus
Damn joh, hoeveel van die dingen hebben jullie uberhaupt
Wij hebben totaal geloof ik een stuk of 20 skiffs, dat is inclusief 12 oefenskiffs en 8 wedstrijd skiffs (oid, ik vergeet die dingen altijd )
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:43:55 #81
30733 horney_dorney
pi_40796179
volgens mij heeft W3 in ieder geval de grootste vloot in NL. En een deel ervan is ook wel echt goed materiaal. Maar ja, er lopen ook behoorlijk wat leden rond..
pi_40824310
Snel uitgerekend hebben we circa 0,38 roeiplaatsen per lid. Dit is wat geflateerd, omdat het wedstrijdmateriaal waarvan we naar verhouding veel hebben, alleen wordt gebruikt door een beperkt groepje roeiers. Voor de niet-wedstrijdroeiers is het dus wat minder dan 0,38.
Awel alleen bij topdrukte, zoals de laatste paar zaterdagen voor de head, ontstaat er een probleem.
pi_41091629
Hoe is het met de Fok-roeiers? Hebben we nog nieuwe leden erbij in dit topic?????

Zelf had ik al een tijdje niet geroeid en bijna een maand niet geskifft! Waarom is het weer ineens zo omgeslagen dat het ook hard waaide enzo????

iig, ben vanochtend weer wezen skiffen en het ging echt superlekker! Puzzelstukjes van de laatste paar trainingen vielen op z'n plek: rustig oppakken voorin, goed hoog blijven aanhalen, gelijk uitzetten en eerder klippen en dan niet heel langzaam terugklippen, maar echt gelijk in één keer die beweging!

Omdat het nu zo lekker ging ook eindelijk maar eens een 3 op 10 gedaan en vond het echt super! ARRGGGHH, ik wil dat het morgen is, dan ga ik weer skiffen !!
pi_41130619
Nou de zware vier is ook maar net door!!! Wat een kutwater daar in Eton.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_41130685
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:46 schreef Apoc2003 het volgende:
Dit is het enige echte roei- en ergometer topic van fok!

Deze sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden tewijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken is volgens ons een van de mooiste sporten die men op het water kan beoefenen.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

[afbeelding]

Roei(st)ers op fok!:
ocf81 (euros)
Keroppi (orca)
theSummoner (skoll)
nanana (asopos de vliet)
Chielus (vidar)
nogeenmaarten
Apoc2003 (gyas)
Voeg daar maar WanEnOonlie (Njord) aan toe.
pi_41137655
Snel dit deeltje volspammen met roeiverhalen uit de lichte 4-, dan word je in de volgenede OP ook in de lijst opgenomen.
pi_41141783
ocf81....lichte 4-? jij bent toch zwaar? of heb ik iets gemist?
pi_41142360
Maar WanEnOonlie is lichte pik in de LM4- (er zijn ook foto's van hem met een oranje roeipakje geloof ik)

Over mijn roeiplannen: Ik ben druk bezig met een andere fysio, en het lijkt nu zijn vruchten af te gaan werpen. maar of het voldoende is om ook weer te gaan roeien is vooralsnog de vraag. Dan wordt het ff kijken welk nummer het wordt, een 1x of een 4+/- met 2e jaars.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2006 21:21:08 ]
pi_41144822
Hier nog een roeier, maar vereniging voel ik me niet zo geroepen om erbij te vermelden. Dit ter behouding van de anonimiteit van mijn username.
Kan wel melden dat ik 3ejaars ( ) ben en stuur. Ohja, en mannelijk, voor de mensen die door het woord stuur in de war raken
pi_41145487
Ach...roeiverhalen uit de lichte vier-zonder. Dat komt nog wel een keertje als ik niet weg moet om bier te drinken (want nu mag het!).

6:10.61 (afgelopen zomer) in de lichte vier-zonder. Geen slecht PR dunkt me
pi_41148375
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:21 schreef cryforhelp het volgende:
Hier nog een roeier, maar vereniging voel ik me niet zo geroepen om erbij te vermelden. Dit ter behouding van de anonimiteit van mijn username.
Kan wel melden dat ik 3ejaars ( ) ben en stuur. Ohja, en mannelijk, voor de mensen die door het woord stuur in de war raken
Anonimiteit bestaat niet boudy. Dat moet jij toch ook weten?
pi_41211956
Grom, waarom hebben ze nou geen gooooouuuuud
Echt zo jammer voor die bikkels
is een arbeider.
pi_41211977
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:44 schreef theSummoner het volgende:
Grom, waarom hebben ze nou geen gooooouuuuud
Echt zo jammer voor die bikkels
En ga nou niet zeggen: omdat ze niet hard genoeg roeiden of een variant daarop
is een arbeider.
pi_41220826
Omdat de britten harder gingen en ze wellicht hun gameplan iets moeten aanpassen, maar ik ben geen expert n deze zaken, wellicht was dit alles wat er in zat. Natuurlijk hadden de britten wel het thuisvoordeel. Ik vond het wel jammer om te zien dat ze op het eind zelfs Duitsland voorbij moesten laten gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2006 13:49:38 ]
pi_41314707
En zijn er al weer flink wat nieuwe aanwinsten bijgeschreven bij de diverse studentenroeiverenigingen?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 02:43:37 #96
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_41315800
over de 200 introleden, moeten nog een nainaugratie houden dus heb nog geen definietieve aantal nieuwe leden.
pi_41319164
Ik bedoelde eigenlijk ook potentiële aanwinsten. Weinigen worden definitief lid vor het eind van de intro.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:15:03 #98
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_41320344
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:35 schreef ocf81 het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk ook potentiële aanwinsten. Weinigen worden definitief lid vor het eind van de intro.
klopt, ik denk dat we uiteindelijk rond de 130 uitkomen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:26:36 #99
58060 Apoc2003
pi_41345873
Wij hebben nu 225 nieuwe leden binnengehaald, maar er komen er voor dinsdag (laatste indelingsavond) waarschijnlijk nog wel een paar bij, dus rond de 230 schat ik. We gaan er van uit dat er minimaal 160/170 lid blijven, zoals de jaren er voor ook zo is gegaan.

Leuk detail is dat Aegir op de laatste dag van de introweek 130 nieuwe proefleden had, terwijl wij toen al op 220 stonden (Aegir vult zijn leden bestand toch nog wel aan met mensen van het koor, maar desalniettemin toch een leuk detail)
-Rudyard Kipling
pi_41346723
Een van onze primaire activiteiten is in de regen gevallen, en we zitten op slechts 60 nieuwe aspirant-leden

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2006 23:48:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')