quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:30 schreef jolene het volgende:
[..]
Als als , dan sta je ook gewoon vanaf vandaag boven aan![]()
niet bepaald!quote:
eejuh... die pendelvoorspellingen hé? kwamen die nog uit dat topic, of doe je het gewoon ter plekke?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat lees ik? LadyS is begonnenHet eerste gedeelte van de voorspelling klopt in ieder geval, het middelste deel zou ontzettend leuk zijn, ik hoop alleen niet dat het een keizersnede wordt.
Pendelvoorspelling:
In juni een jongen met een keizersnede
LadyS zet hem op![]()
![]()
![]()
Owja is ook zo, dat had ze al die tijd zelf al staan!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
Deze voorspelling had LadyS opgenomen in haar sig en kwamen inderdaad nog uit dat topic van toen
Nanalune je staat nu helemaal bovenaan
Nou je het zegt... daar staat me idd ook wel wat van bij. Maar goed, Draculettetjes verhaal hierboven spreekt wel van een Vampman dus er was blijkbaar nog iets meer.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:58 schreef Anitra het volgende:
ik zie iedereen in vamp d'r topic postn voor haar en haar man/vriend, maar volgens mij was met 31 weken hier en was de relatie toch verbroken?
Aan de andere kant is dat natuurlijk ook wel weer een indicatie hoe klein de kans op besmetting isquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:08 schreef Neuk het volgende:
Haha VampWat een verrassende vrouw ben je toch
Van harte gefeliciteerd met de verse baby![]()
Nikky: Ik heb 12 jaar katten en houd van tuinieren. Toch heb ik me voor de zekerheid toch even laten testen op toxoplasmose en wat denk je? Ik heb er dus geen antistoffen voor aangemaakt oftewel, ik ben nooit besmet geweest.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:56 schreef nanalune het volgende:
![]()
![]()
ik wil ook, en wel NU!!! kan me niet schelen hoeveel pijn het doet , want ik heb schattige sokjes en leuke pakjes en daar moet mijn beebie in!
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:56 schreef nanalune het volgende:
![]()
![]()
ik wil ook, en wel NU!!! kan me niet schelen hoeveel pijn het doet , want ik heb schattige sokjes en leuke pakjes en daar moet mijn beebie in!
Heb mijn pispan opgehaald bij de kraamzorg en we hebben zout gekocht .. nu nog even sex ofzow en dan wil ik vannacht graag bevallen..![]()
en dat moest er even uit... heb wel steeds van die lekkere krampjes die door mijn benen trekken, maar voel dat alleen als de beebie beweegt , of als ik ineens ga staan , maar ze komen niet vanzelf of om de zoveel tijd.. sowwy hoor, maar wordt ineens erg ongeduldig![]()
Haha Geduld is een schone zaakquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:56 schreef nanalune het volgende:
![]()
![]()
Heb mijn pispan opgehaald bij de kraamzorg en we hebben zout gekocht .. nu nog even sex ofzow en dan wil ik vannacht graag bevallen..![]()
en dat moest er even uit... heb wel steeds van die lekkere krampjes die door mijn benen trekken, maar voel dat alleen als de beebie beweegt , of als ik ineens ga staan , maar ze komen niet vanzelf of om de zoveel tijd.. sowwy hoor, maar wordt ineens erg ongeduldig![]()
Hihi wat lekker vervrommeld ventjequote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:16 schreef vamperotica het volgende:
hier is draakje weer om te kijken of de foto nu groter is (is wel dezelfde hoor)
[afbeelding]
foto is net na de bevalling nog in de badkamer!
Moeder en kind maken het goed, hebben een goede dag gehad!
ik moest denken aan ET (die van de film) maar dan echt echt echt heel positief. Hij is echt zo lief gekreukeldquote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:44 schreef Jelief het volgende:
[..]
ik moest denken aan ET (die van de film) maar dan echt echt echt heel positief. Hij is echt zo lief gekreukeld![]()
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:16 schreef vamperotica het volgende:
hier is draakje weer om te kijken of de foto nu groter is (is wel dezelfde hoor)
[afbeelding]
foto is net na de bevalling nog in de badkamer!
Moeder en kind maken het goed, hebben een goede dag gehad!
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:22 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Haha Geduld is een schone zaak![]()
Maar die uk komt er echt wel uit![]()
Pfoei en nu word ik gestraft , wat doet mijn lijf me zeer rond mijn bekken (had het al verwacht).quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:13 schreef nanalune het volgende:
Xanthezoveel gelopen en je bent 27 weken! knap hoor, doe nu maar lekker rustig aan,
![]()
Zou het een precies-27-weken-niet beweeg dipje zijn, Xanthe?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:22 schreef nanalune het volgende:
* nanalune meldt![]()
Xanthe, ik sluit me helemaal aan bij Sjak.. als ik druk was geweest voelde ik ook minder..maar goed, als je er niet lekker bij voelt kun je heus bellen![]()
en... waar is Cattie?![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:50 schreef Belana het volgende:
nanalune, ik heb dat ook idd. regelmatig wilde ik dat we een rolstoel hadden zodat ik nog ergens heen kon. Ik zit nu al een aantal weken aan huis geluisterd. kleine stukjes zelf met de auto gaat wel, ff de supermarkt in, maar ook dat is niet prettig. nee, lopen is echt niet leuk meer idd.
maar zo is het ook. Ik dacht echt dat zwanger zijn zwaar was door je dikke buik, maar dat is het probleem vaak niet eens, idd de misselijkhed in het begin, verweking, bloeddruk etc etc, die maken dat het zwaarder wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef Belana het volgende:
de 1 heeft er wel last van, de ander niet. heeft met de verweking te maken. Mijn heupen, liezen e.d. werken echt niet meer mee. een ander heeft daar geen last van.
beetje een rotopmerking nana van die vriendin, aan de andere kant weet je pas wat zwanger zijn is als je het zelf bent, ik keek er in het verleden ook te licht tegenaan denk ik.
Ik heb nog steeds zelf moeite te accepteren dat ik niet veel kan lopen, en dat ik tegenwoordig de lift neem ipv de trap... Ik heb denk ik nog steeds dat cliche in gedachten dat boerenvrouwen vroeger ook 'tot de bevalling op het land meehielpen'.. Nou, ik heb vanochtend een uurtje in de tuin gewerkt, en de rest van de middag op bed gelegen..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef Belana het volgende:
de 1 heeft er wel last van, de ander niet. heeft met de verweking te maken. Mijn heupen, liezen e.d. werken echt niet meer mee. een ander heeft daar geen last van.
beetje een rotopmerking nana van die vriendin, aan de andere kant weet je pas wat zwanger zijn is als je het zelf bent, ik keek er in het verleden ook te licht tegenaan denk ik.
Eigenlijk wel goed .. maar nog steeds erg rustig in de buik.. heb net lekker lang gedouched en nu loop ik in lekker wijde kleding rond, een keer zonder buikband en strakke hempjes.. gewoon lekker slonzig en het voelt heeeerlijk!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:24 schreef NieTTus het volgende:
Vamp gefeliciteerd met jullie zoon!!
Lady S gefeliciteerd met Iris
Nanalune, hoe is het met jou nu?
mmm, dat is tegen mij niet gezegd.. ze zei gewoon dat ik de goedkoopste moet nemen, omdat die dik was.. naja heb het gewoon bij de Hema gehaald.. waarom zonder plastic? owja die zonder plastic ken ik trouwens wel.. is gewoon met een lijmstreepje om te plakken.. zijn de aller-allergeodkoopste bij de supermarkt..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:06 schreef MeNicole het volgende:
Even snel een vraagje tussendoor. Voor na de bevalling moet je ongeveer 3 pakken maandverband zonder plastic hebben. Welk merk hebben jullie gebruikt. Ik weet dat het gewoon de goedkoopste is, maar hoe kan ik zien welke zonder plastic is?
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:24 schreef poemojn het volgende:
Nou Nanalune, met die avatars van je weet je wel elke keer weer Myrthe te boeien.Eerst dat kikkertje, nu dit.. ik mag niet meer verder scrollen. Ze moet maar snel naar bed nu.
![]()
Die goedkoopste kende ik ook ivm broeierigheid.![]()
* ongeduldig wordtquote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:54 schreef dutchie het volgende:
Het ziet er bij Cas uit als een soort naveltje. Maar het kan er dus idd verschillend uit zien. Met of zonder, hij ligt hier in mijn armen als om op te vreten.
Foto komt nog een keer hoor.
Blijkbaar verschilt het heel erg per vrouw.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:46 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds zelf moeite te accepteren dat ik niet veel kan lopen, en dat ik tegenwoordig de lift neem ipv de trap... Ik heb denk ik nog steeds dat cliche in gedachten dat boerenvrouwen vroeger ook 'tot de bevalling op het land meehielpen'.. Nou, ik heb vanochtend een uurtje in de tuin gewerkt, en de rest van de middag op bed gelegen..![]()
Dan ben ik ook blij om idd dezelfde ervaringen te lezen, dan voel ik me niet zo'n aansteller.
Ga es naar bed! Je moet morgen bevallen!quote:Op zondag 25 juni 2006 00:40 schreef nanalune het volgende:
Inky, dat is inderdaad wel een behoorlijk vol programma, maar als jij je er lekker bij voelt is het geen probleem toch? Ik bijv. krijg gewoon erg snel een harde buik, dat was vanaf 23 weken ofzo al regelmatig..mooi hoor, als je het zo lang vol kunt houden!![]()
quote:
Ah da's voorbereiden zodat de baby in vervolg 's nachts slaapt en jij ook!? Hoe gaat het verder. Trek je het allemaal een beetje? Slaap lekker dan voor straksquote:Op zondag 25 juni 2006 00:56 schreef nanalune het volgende:
[..]
Watnaaa? ik loop de hele dag al heen en weer naar mijn bed, gewoonuit pure verveling hazeslaapjes... en ja dan wordt ik wakker ' savonds..
maarre.. valt het op dat ik mijn dag/nachtritme aan het verprutsen ben?
![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 00:58 schreef Rottdog het volgende:
Je bent aan het oefenenvoor die nachtvoedingen
![]()
haha verder alles goedquote:Op zondag 25 juni 2006 00:59 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ah da's voorbereiden zodat de baby in vervolg 's nachts slaapt en jij ook!? Hoe gaat het verder. Trek je het allemaal een beetje? Slaap lekker dan voor straks![]()
Dat is een lang lijstje! Vooral die hond lijkt me zwaarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:51 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Blijkbaar verschilt het heel erg per vrouw.
Ik ben iets voor jou uitgerekend (10-09), nu 29 wk, en ben wel heel de dag in de weer en voel me nog niet anders dan voor de zwangerschap. Om een beetje indruk te krijgen, ff een overzichtje van
vandaag. Niet om op te scheppen, maar om evt een goed vergelijk te kunnen doen, want mij komt dit gewoon normaal over, maar vind het wel goed om te weten dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat. Maar zou nooit zeggen dat een ander die dit niet (meer) kan een aansteller noemen, en ik vind dat als je compromissen moet doen je jezelf niet minder zou moeten voelen want je bent tenslotte wel een baby aan het maken. Misschien is rust uiteindelijk wel beter dan zo druk bezig blijven ?!
-lang lijstje-
Bikkel! Wat denk je dat het wordt? (Behalve een baby dan...)quote:Op zondag 25 juni 2006 08:14 schreef nanalune het volgende:
Haaaaai Goedemorgen!
'savonds een vrouw, 'smorgens een vrouw![]()
Kon ineens niet meer slapen, vandaag is dé dag waar ik me al die maanden op gefocust heb, en nu is het zover en nu zal het voorbij gaan zonder bevalling als ik zo in moet schattennog even geduld dus... naja kunnen we ook even rustig worden hier na de babyboom
![]()
Dat is raar he, want mijn vk vond het wel erg vroeg dat ik harde buiken had. Terwijl ik ze voor het eerst kreeg, al liggend op een ligbedje aan het zwembad, dat kan toch moeiljik stress zijn. Bij mij lag het aan dat ik niet snel genoeg naar het toilet ging, en dat mijn volle blaas dus de baarmoeder prikkelt (gedoe, telkens naar de wc moeten lopen als je lekker ligtquote:Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Nana, het kán soms snel gaan!
Inky, wow, jij doet idd nog veel, maar als het gaatis het toch goed? Ik doe dus heel weinig. Veel harde buiken, maar als ik heel de dag op bed zou liggen heb ik ze ook.
Het 'rare' is dat de vk dat helemaal niet erg vindt, die harde buiken, zolang ze maar niet op weeën lijken. Ze gaf ook aan gewoon te kunnen gaan werken oid met harde buiken, want als ik thuis een kleintje zou hebben deed ik het wrs ook.
Terwijl ik altijd gedacht had (en hier lees) dat harde buiken een signaal kunne zijn van te druk bezig zijn. Heb wel het idee dat deze ene vk dat vind en de anderen in de praktijk er anders over denken.
Heb dan ook gewoon mijn eigen gevoel nu als maatgever (hoewel ik eigenlijk iemand ben die het liever heeft dat bijv de vk/dokter of iemand anders zegt dat ik iets niet mag dan dat ik zelf moet beslissen!)
MIjn vk reageert precies als de jouwe hoor. Ik moet alleen goed blijven registreren of ik de baby goed blijf voelen.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Veel harde buiken, maar als ik heel de dag op bed zou liggen heb ik ze ook.
Het 'rare' is dat de vk dat helemaal niet erg vindt, die harde buiken, zolang ze maar niet op weeën lijken. Ze gaf ook aan gewoon te kunnen gaan werken oid met harde buiken, want als ik thuis een kleintje zou hebben deed ik het wrs ook.
Ja...quote:Op zondag 25 juni 2006 11:20 schreef E.T. het volgende:
Je weet dat ze noodweer voorspellen voor vanmiddag en vanavond?
Je wilt niet weten hoe blij ik op dat soort momenten ben met de dopler , dat alleen geeft al een heel stuk rust.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:53 schreef nanalune het volgende:
Xanthe, Fijn dat je je kindje voelt ! Hoewel niet zo veel, toch een geruststelling!
Nee dat was ik niet. Zoals het er nu voor staat gaat de baby bij ons eerst in de wieg en die is toch al niet zo onwijs groot dus kan normaal worden opgemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Xanthe, zei jij laatst niet dat je het kinderbedje 'vals' opgemaakt wil hebben (ofzoiets)
Ik stel me er bij voor dat je het ledikantje zo opmaakt dat het kindje niet helemaal aan het voeteneind hoeft te liggen, klopt dat? Want in dat geval, wil ik dat ook! Maar ik kan er nergens info over vinden hoe dat moet (dubbelgevouwen lakentjes?)
Denk voor het bloed uit de lakens ed. te krijgen...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:15 schreef sjak het volgende:
Oja, nanalune, ik vergeet het je de hele tijd te vragen. Waarom heb je een pak zout nodig?
Ja, met een dubbelgevouwen lakentje.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Xanthe, zei jij laatst niet dat je het kinderbedje 'vals' opgemaakt wil hebben (ofzoiets)
Ik stel me er bij voor dat je het ledikantje zo opmaakt dat het kindje niet helemaal aan het voeteneind hoeft te liggen, klopt dat? Want in dat geval, wil ik dat ook! Maar ik kan er nergens info over vinden hoe dat moet (dubbelgevouwen lakentjes?)
ja inderdaadquote:Op zondag 25 juni 2006 12:24 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Denk voor het bloed uit de lakens ed. te krijgen...
ff voor mijn beurt reageren![]()
Dat is helemaal niet nodig meis, schuldgevoelens.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:47 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Dat is een lang lijstje! Vooral die hond lijkt me zwaar. Als ik naar mijn eigen ljistje kijk, dan doe ik toch ook nog best veel. Om te beginnen werk ik nog fulltime, en heb ook 's avonds nog best eens een vergadering oid. En dat betekent dat ik in het weekend niet heel veel meer doe (nou ja, gisteren dus op de knietjes onkruid wieden, nog een paar boodschapjes, wasje gedaan, huis een beetje opruimen, achter Fok, geboortekaartjes besteld (
)
Ik moest laatst ook denken aan mijn broertje en zusje, die tijdens hun groeispurt in de pubertijd een jaar lang Pfeiferachtige verschijnselen hadden; moe en lamlendig, terwijl ze geen Pfeifer hadden. Ik ben tenslotte ook met zo'n groeispurt bezig.
Maar goed, ik heb zo'n stom stemmetje in mijn hoofd die mij een schuldgevoel aanpraat omdat mijnmeer poetst in huis, en dat ie niets aan me heeft...Dat stemmetje wordt gelukkig ook vaak een halt toegeroepen, maar soms krijgt ie de overhand
![]()
Ik heb eigenlijk bijna geen harde buiken, alleen soms 's ochtend bij wakker worden of omdraaien of opstaan. Dus dat doe ik nu heel voorzichtig en heb bijna geen harde buik meer.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Inky, wow, jij doet idd nog veel, maar als het gaatis het toch goed? Ik doe dus heel weinig. Veel harde buiken, maar als ik heel de dag op bed zou liggen heb ik ze ook.
Ik heb daar wat voor gezien in de winkel. Het is een soort kussen dat leg je halve wege de ledikant en zo kan het kindje niet meer naar onder schuiven en kun je het dus gewoon bovenaan opmaken. Zeg maar eens soort bedverkorterquote:Op zondag 25 juni 2006 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Um...is dat door een man verzonnen?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:31 schreef nanalune het volgende:
[..]
ja inderdaad.. dat zijn van die dingen die zo vanzelfsprekend zijn in een huishouden dat ik het dus gewoon was veregeten en ik ben typisch zo'n muts die dan de 'drol intrekt' omdat niet alle puntjes op de i staan..nu ik 'echt alles klaarheb voel ik me ook meer ontspannen.. Dit pak zout stond trouwens in het kraamfoldertje voor de thuisbevalling, net als een zaklamp, maatkan, vuilniszakken, wc papier en reseverzekering..ik heb zelfs een skippybal klaarstaan omdat ik hier ergens eens heb gelezen ( of op de pufclub , weet niet meer) dat het lekker is om de weeen op te vangen op zo'n skippybal
![]()
en over dat 'valse vouwen'.. er wordt toch gezegd dat je kindje juist bij het voeteneinde moet liggen zodat het niet onder de lakentjes ' zakt'?
Ja, dat klopt, maar als je het bedje dan vals opmaakt (als het ware een zak vouwt van zo'n lakentje, dan kan dat niet meer. (Dank voor de tip Owlet!)quote:Op zondag 25 juni 2006 13:31 schreef nanalune het volgende:
[..]
en over dat 'valse vouwen'.. er wordt toch gezegd dat je kindje juist bij het voeteneinde moet liggen zodat het niet onder de lakentjes ' zakt'?
Bedankt!quote:Op zondag 25 juni 2006 18:03 schreef poemojn het volgende:
Owlet, deze brochure van het 'Unicef Babyfriendly intiative' gaat over veilig samen slapen, misschien leuk voor je: klik. Veel oud-users zullen dit linkje zo langzamerhand wel kennen.
nou, ik was toch eigenlijk van plan om het niet bij ons te laten slapen. Oké, misschien de eerste nacht(en) maar daarvoor volstaat de kinderwagenbak wel. We hebben helemaal geen ruimte voor een extra bedje op onze kamer, in ons bed vind ik eng (mijn man slaapt nogal wijduitquote:Op zondag 25 juni 2006 17:32 schreef owlet het volgende:
Linda, een mandwieg of iets vergelijkbaars is niet zo duur en de meeste mensen vinden het toch wel heel prettig om het kindje de eerste periode op de eigen slaapkamer te houden. Je kan ook natuurlijk de kinderwagenbak gebruiken, als deze een fijn matrasje heeft.
Wij gaan trouwens een aankleedkussen zonder plastic gebruiken om ons meisje lekker en toch veilig tussen onze hoofdkussens in te kunnen laten slapen. We hebben wel een mandwieg voor het geval het toch niet bevalt, maar de voorkeur gaat hier absoluut uit naar ons bed voor zolang als nodig. Eigenlijk wil ik nog een snugglenest, maar als ik die niet tweedehands kan vinden hier in de buurt dan wordt het een aankleedkussen.
Jep, werk bij m'n "eigen bank" (ik heet Ingvild, meestal afgekort met Ing)quote:Op zondag 25 juni 2006 16:21 schreef Belana het volgende:
inky, werk jij bij een bank? (omdat je 4x9 werkt, deed ik ook namelijk en ik vind het zo typisch voor een bank)
Inky en linda, lekker toch dat alles zo goed gaat met werken en drukte enzo, geniet er lekker van!
Ik vind een ledikant ook wel een beetje groot voor z'n kleintjequote:Op zondag 25 juni 2006 16:11 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar als je het bedje dan vals opmaakt (als het ware een zak vouwt van zo'n lakentje, dan kan dat niet meer. (Dank voor de tip Owlet!)
Ik ga wel eens kijken wat ik nou leuker vind staan, zo'n ukkie ligt hoe dan ook wel een beetje verloren in zo'n groot ledikant denk ik. Maar om nog eerst een wieg aan te schaffen...
Ik kan me dat ook wel weer goed voorstellen. Ik vraag me ook echt af hoe het bij ons zal gaan, want soms schrik ik nu al wakker, omdat ik dan mijnquote:Op zondag 25 juni 2006 19:25 schreef nanalune het volgende:
Wij willen ons kindje de eerste tijd ook tussen ons in, en na verloop van tijd in de wieg.. en met als eerste reden , 1 van de redenen die Owlet geeft , namelijk dat het in de natuur heel normaal is je kind bij je te houden . Nu is dat tot nu toe theorie, en ben ik beniewd hoe de praktijk zal zijn, maar ik denk ook dat het je instinct is om op je slaaphouding te letten als er een kindje in bed ligt..
Ik vind hem leuk! Maar ook erg duurquote:Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ik vind een ledikant ook wel een beetje groot voor z'n kleintje
Dus mijn oog is gevallen op een ledikantje waarvan je ook een wigje kunt maken.
Misschien ken je hem wel, het is er een met ronde uiteinden
en heet Sokke Sleepi zo lief bedje, hij is van de week binnen gekomen en echt heel![]()
Er zitten wieltjes onder, dus hij kan zo heen en weer van de babykamer naar onze kamer.
Alleen moet ik een beetje puzzelen met het bedden goed, want het wiegje is 60x70 dus niet echt standaard (40x80). Dat bedden goed vind ik op zich al een hele puzzel is, want komt daar allemaal aan te pas zeg ! Matrasbeschermer, zeiltjes, onderhoeslakens/onderleggers, onderlakentjes/hoeslaken en dan nog een bovenlakentje of overtrekje Pffffff snap er niets![]()
zie jequote:Op zondag 25 juni 2006 19:19 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Jep, werk bij m'n "eigen bank" (ik heet Ingvild, meestal afgekort met Ing)
Ofwel de ING bank![]()
Zit in de automatisering, ben informatie analist
ochgossie Moon, ik kan het me ook wel voorstellen, en het weer is ook zo triestig.. nou laat de tranen maar lekker gaan , want wat je gebeurd is gaat ook niet in je kouwe kleren zittenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:15 schreef CrazyMoon het volgende:
phoe, ik weet nu precies wat kraamtranen zijn. Kan huilen om alles.. vooral om de borstvoeding. Ik voel me zo rot.. heb het gevoel alsof ik een melkfabriek ben en alleen maar borstvoeding geef.. ik weet het.. het wordt wel anders, maar toch.. ik hoop dat ik me snel beter voel en ik echt kan gaan genieten en even lekker buiten kan wandelen. Even het huis uit..
Ja maar bedoelde met onze dan ook de slaapkamer van mij en de babyquote:Op zondag 25 juni 2006 21:03 schreef Belana het volgende:
Maar jij gaat toch apart slapen Xanthe?
oh, die zijn zo mooi! Helemaal later uitgebreid tot ledikantje en daarna zelfs tot peuterbedjequote:Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ik vind een ledikant ook wel een beetje groot voor z'n kleintje
Dus mijn oog is gevallen op een ledikantje waarvan je ook een wigje kunt maken.
Misschien ken je hem wel, het is er een met ronde uiteinden
en heet Sokke Sleepi zo lief bedje, hij is van de week binnen gekomen en echt heel![]()
Er zitten wieltjes onder, dus hij kan zo heen en weer van de babykamer naar onze kamer.
Alleen moet ik een beetje puzzelen met het bedden goed, want het wiegje is 60x70 dus niet echt standaard (40x80). Dat bedden goed vind ik op zich al een hele puzzel is, want komt daar allemaal aan te pas zeg ! Matrasbeschermer, zeiltjes, onderhoeslakens/onderleggers, onderlakentjes/hoeslaken en dan nog een bovenlakentje of overtrekje Pffffff snap er niets![]()
Heb net even gezocht op hun site , maar heb gelemaal geen bedjes kunnen vinden op hun sitequote:Op zondag 25 juni 2006 20:33 schreef poemojn het volgende:
Er bestaan ook ledikantjes die je aan het ouderlijk bed kunt vastmaken, een zijkant heeft dan geen spijlen. Ik dacht dat oa Baby-Walz die wel verkoopt, misschien nog leuk voor mensen die nog een bedje zoeken.
Zoiets vind ik zo leuk:quote:Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Randa_v het volgende:
Hier slaapt Merlijn dus al sinds hij ziek is geweest (begin mei) bij ons in bed, hij ligt dan voornamelijk aan mijn kant en het gaat prima zo. Volgende keer (als die er komt) wil ik een ledikant aan mijn bed zetten zodat het babietje wel direct langs me slaapt in het eigen bedje, maar ik het wel zo naar me toe kan trekken om te voeden.
Ik zou dan toch maar alvast de katten gaan weren van de slaapkamer. Beter nu dan straks als de baby er al is, anders zit je of in baby gehuil of in katten gejammer. Katten èn baby samen in een slaapkamer lijkt me geen goeie combi.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:09 schreef YPPY het volgende:
[....knip]
Hoe we het met slapen gaan doen, weet ik nog niet. Het bed moet opgeschoven worden van de kraamzorg, dus misschien dat ik dan toch de reiswieg naast me neer kan zetten. Maar we hebben ook katten en ik denk niet dat die het gaan accepteren niet bij ons te mogen 's nachts. Hele nachten kattengejank zie ik ook niet zitten. En een kat bij de baby is helemaal geen optie.![]()
Dat kan ik niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:06 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Ik zou dan toch maar alvast de katten gaan weren van de slaapkamer. Beter nu dan straks als de baby er al is, anders zit je of in baby gehuil of in katten gejammer. Katten èn baby samen in een slaapkamer lijkt me geen goeie combi.
Baby in eigen ledikantje met een muskietenhoes eroverheen ?quote:Op zondag 25 juni 2006 23:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat kan ik niet.Ze gaan iig niet samen in een kamer. Dat is zeker. De babykamer is ook 'beveiligd' met een haakje aan de deur. Alleen als de baby bij ons komt, weet ik nog niet hoe we dat op moeten lossen. Gelukkig heb ik nog even om daarover na te denken.
Wij hebben nu alvast een haakje op onze slaapkamerdeur gedaan. Het kostte even onze nachtrust, nu soms nog wel eens want ze willen wel erg graag op de slaapkamer maar uiteindelijk zullen ze maar moeten wennen.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat kan ik niet.Ze gaan iig niet samen in een kamer. Dat is zeker. De babykamer is ook 'beveiligd' met een haakje aan de deur. Alleen als de baby bij ons komt, weet ik nog niet hoe we dat op moeten lossen. Gelukkig heb ik nog even om daarover na te denken.
Dat is misschien en goed plan. Als ze het dan eenmaal hebben afgeleerd, blijven ze er wel af. Ik durf alleen niet het risico te nemen dat ze 'per ongeluk' op de baby springen. Maar met gaas komen ze niet ver.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:28 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Baby in eigen ledikantje met een muskietenhoes eroverheen ?
Dat kunnen wij ook doen, maar ik vind dat zelf ook zo moeilijk. Ik vind het erg fijn als ik 's nachts wakker lig en lig te piekeren dat er haast altijd wel een kat bij me komt. Voelt een stuk minder eenzaam. En als ik 's nachts naar de wc moet zie ik het niet eens als de zwarte stiekem door de deur zou glippen.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:40 schreef owlet het volgende:
[..]
Wij hebben nu alvast een haakje op onze slaapkamerdeur gedaan. Het kostte even onze nachtrust, nu soms nog wel eens want ze willen wel erg graag op de slaapkamer maar uiteindelijk zullen ze maar moeten wennen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 08:48 schreef Neuk het volgende:
Katten snappen best veel als je een waterspuit in de handen hebt![]()
![]()
Ik kan het niet laten hoor.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:29 schreef Xanthe het volgende:
... "carrantene" ...
Toen ik het zat te typen had ik al zoiets van ik doe het fout , maar mijn taal is deze zwangerschap echt een probleem , zo heb ik bv al problemen bij het uitspreken van fauteui en dat niet 1 keer.... nee telkens weerquote:Op maandag 26 juni 2006 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten hoor.Quarantaine Voor de volgende keer.
![]()
Je bedoelt fauteuil?quote:Op maandag 26 juni 2006 10:55 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Toen ik het zat te typen had ik al zoiets van ik doe het fout , maar mijn taal is deze zwangerschap echt een probleem , zo heb ik bv al problemen bij het uitspreken van fauteui en dat niet 1 keer.... nee telkens weer![]()
Hier in NL zijn ze wel duur, setje van ledikant en wiegje, in Duitsland zijn ze goedkoper (scheelt zo 250 euro !). Ik heb hem toch hier gekocht want met pinksteren waren er veel winkels die 20% korting gaven Meestal niet op Stokke en Buggaboo, maar omdat prenatal wel op alles deed die zaterdag ochtend wilde de winkel waar ik toen was ook wel een deal doen. Dus ook 20% korting gehad, dat is niet zoveel als bestellen in Duitsland maarja wel pratischer. Ik had hem met 2 weken binnen!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik vind hem leuk! Maar ook erg duur![]()
Wij kunnen een leuk ledikantje overnemen, en daar ga ik het maar mee doen.
Ik word wel hebberig van de plaatjesmaar mijn man gaat nog maar 50% werken, en ik 80%, dus we moeten toch maar een beetje rustig aan doen met uitgeven...
Dat bedoel ik, ik weet dus echt niet wat wel en niet nodig is. Zeiltje is van Molton dus leek me niet zoveel kwaad te kunnen. Maarja zijn toch ook wel veel lagen. Dus in principe is matras beschermer, onderlegger en hoes voldoende ? Kan de spullen evt. nog terug brengen want heb het nog niet uitgepaktquote:Op zondag 25 juni 2006 21:12 schreef owlet het volgende:
oh, die zijn zo mooi! Helemaal later uitgebreid tot ledikantje en daarna zelfs tot peuterbedje![]()
Ik zou dat zeiltje lekker laten zitten trouwens. Is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor slechte ventilatie en kans op warmtestuwing. Scheelt weer een laagje opmaakellende![]()
Ik snap niet dat door een ronde vorm ze er eerder uitgegroeid zouden zijn dan bij rechthoekigquote:Op zondag 25 juni 2006 23:27 schreef Ladybos het volgende:
....Het Stokke bedje hebben we ook gehad maar daar was ik niet zo tevreden over, het is prachtig mooi maar door de ronde vorm is je kindje er heel snel uitgegroeid en omdat er helemaal geen dicht hoofdeinde is was Myrthe continu d'r speen kwijt. ....
Tegen ons werd gezegd maatje 56 en natuurlijk groter. Omdat je vaak wel kleertjes krijgt in kleine maatjes... Maar blijkbaar dacht iedereen die op kraam kwam en kleertjes meenamen dat we genoeg kleine maatjes zouden krijgen dus alles wat we kregen waren grote maatjes.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Welke maat van kleertjes heb je eigenlijk best in huis in het begin?
Haha ken het, heb het hier ookquote:Op maandag 26 juni 2006 12:16 schreef linda856763 het volgende:
Goedemiddag!
Jammer zeg, nog geen verse babietjes in het vooruitzicht vandaag. Maar goed ook, ik kan het niet volgen vanavond, wij gaan naar de IKEA! Leuke dingetjes halen voor de babykamer. Het zal tijd worden dat we die gaan inrichten, want ik krijg zo veel dingen van allerlei mensen, en dat ligt nu maar in zakken/dozen en tassen her en der verspreid omdat ik nog niets in kan richten.
Ik heb voornamelijk 50-56. Vaak in combimaat waarvan de verschillen al zo groot zijn dat er allicht dingen moeten zijn die passen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Welke maat van kleertjes heb je eigenlijk best in huis in het begin?
Waaah, dat ding is tof! Waar heb je die gehaald?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:10 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben deze nog:
[afbeelding]
Morris heeft daarin tot hij 5 maanden was in gelegen. Het wiegje hing boven het voeteneinde van ons bed. Dat was erg handig en leuk![]()
@ Sjak, succes met de keuring.
Wij bij Bam Bam in Amsterdam maar volgens mij zijn ze in heel veel babyzaken wel te koop en ook op internet.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaah, dat ding is tof! Waar heb je die gehaald?![]()
Dank!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:39 schreef snoopy het volgende:
[..]
Wij bij Bam Bam in Amsterdam maar volgens mij zijn ze in heel veel babyzaken wel te koop en ook op internet.
Hier bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn ze ook te huur bij Babyrent.
Lief van je! Ik heb wel genoeg gekocht om de eerste week door te komen, inderdaad zo neutraal mogelijk. Ach, en ik denk dat een meisje wel in wat jongenskleren kan lopen, andersom vind ik het wat moeilijker. En zodra het er is, mag ik los. Ik hoop dat ik snel op de been ben en kan gaan winkelenquote:Op maandag 26 juni 2006 12:42 schreef Catootje het volgende:
Sjak, lastig he...kun je niet wat kleding lenen? Ik wil anders best wat toesturen, als je het weer terugstuurt? sexe-neutraal, da's het besteen zodra het kind er is, veeeel online bestellen
![]()
Dat in elkaar zetten is zo gedaanquote:Op maandag 26 juni 2006 12:22 schreef Inky05 het volgende:
Wij zijn vrijdag naar de Ikea geweest en hebben de Rakke kledingkast gekocht, 4 dozen en paste net in de auto![]()
Alleen nu nog in elkaar zetten, maarja dan moet eerst heel het kamertje leeggehaaldd worden want die ligt nog vol met klus spullen![]()
lopen valt niet mee zo kleinquote:Op maandag 26 juni 2006 12:40 schreef sjak het volgende:
Hier word ik gewaarschuwd dat ons kind waarschijnlijk niet eens twee weken in 56 kan rondlopen, de meeste neefjes en nichtjes van mijn man hadden toen al 62 aan![]()
Ik weet dus echt niet goed wat ik moet kopen. Daarnaast weet ik ook nog niet of het een jongetje of meisje wordt, dus ik houd me in qua kleding kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |