quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:16 schreef vamperotica het volgende:
hier is draakje weer om te kijken of de foto nu groter is (is wel dezelfde hoor)
[afbeelding]
foto is net na de bevalling nog in de badkamer!
Moeder en kind maken het goed, hebben een goede dag gehad!
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:22 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Haha Geduld is een schone zaak![]()
Maar die uk komt er echt wel uit![]()
Pfoei en nu word ik gestraft , wat doet mijn lijf me zeer rond mijn bekken (had het al verwacht).quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:13 schreef nanalune het volgende:
Xanthezoveel gelopen en je bent 27 weken! knap hoor, doe nu maar lekker rustig aan,
![]()
Zou het een precies-27-weken-niet beweeg dipje zijn, Xanthe?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:22 schreef nanalune het volgende:
* nanalune meldt![]()
Xanthe, ik sluit me helemaal aan bij Sjak.. als ik druk was geweest voelde ik ook minder..maar goed, als je er niet lekker bij voelt kun je heus bellen![]()
en... waar is Cattie?![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:50 schreef Belana het volgende:
nanalune, ik heb dat ook idd. regelmatig wilde ik dat we een rolstoel hadden zodat ik nog ergens heen kon. Ik zit nu al een aantal weken aan huis geluisterd. kleine stukjes zelf met de auto gaat wel, ff de supermarkt in, maar ook dat is niet prettig. nee, lopen is echt niet leuk meer idd.
maar zo is het ook. Ik dacht echt dat zwanger zijn zwaar was door je dikke buik, maar dat is het probleem vaak niet eens, idd de misselijkhed in het begin, verweking, bloeddruk etc etc, die maken dat het zwaarder wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef Belana het volgende:
de 1 heeft er wel last van, de ander niet. heeft met de verweking te maken. Mijn heupen, liezen e.d. werken echt niet meer mee. een ander heeft daar geen last van.
beetje een rotopmerking nana van die vriendin, aan de andere kant weet je pas wat zwanger zijn is als je het zelf bent, ik keek er in het verleden ook te licht tegenaan denk ik.
Ik heb nog steeds zelf moeite te accepteren dat ik niet veel kan lopen, en dat ik tegenwoordig de lift neem ipv de trap... Ik heb denk ik nog steeds dat cliche in gedachten dat boerenvrouwen vroeger ook 'tot de bevalling op het land meehielpen'.. Nou, ik heb vanochtend een uurtje in de tuin gewerkt, en de rest van de middag op bed gelegen..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:48 schreef Belana het volgende:
de 1 heeft er wel last van, de ander niet. heeft met de verweking te maken. Mijn heupen, liezen e.d. werken echt niet meer mee. een ander heeft daar geen last van.
beetje een rotopmerking nana van die vriendin, aan de andere kant weet je pas wat zwanger zijn is als je het zelf bent, ik keek er in het verleden ook te licht tegenaan denk ik.
Eigenlijk wel goed .. maar nog steeds erg rustig in de buik.. heb net lekker lang gedouched en nu loop ik in lekker wijde kleding rond, een keer zonder buikband en strakke hempjes.. gewoon lekker slonzig en het voelt heeeerlijk!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:24 schreef NieTTus het volgende:
Vamp gefeliciteerd met jullie zoon!!
Lady S gefeliciteerd met Iris
Nanalune, hoe is het met jou nu?
mmm, dat is tegen mij niet gezegd.. ze zei gewoon dat ik de goedkoopste moet nemen, omdat die dik was.. naja heb het gewoon bij de Hema gehaald.. waarom zonder plastic? owja die zonder plastic ken ik trouwens wel.. is gewoon met een lijmstreepje om te plakken.. zijn de aller-allergeodkoopste bij de supermarkt..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:06 schreef MeNicole het volgende:
Even snel een vraagje tussendoor. Voor na de bevalling moet je ongeveer 3 pakken maandverband zonder plastic hebben. Welk merk hebben jullie gebruikt. Ik weet dat het gewoon de goedkoopste is, maar hoe kan ik zien welke zonder plastic is?
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:24 schreef poemojn het volgende:
Nou Nanalune, met die avatars van je weet je wel elke keer weer Myrthe te boeien.Eerst dat kikkertje, nu dit.. ik mag niet meer verder scrollen. Ze moet maar snel naar bed nu.
![]()
Die goedkoopste kende ik ook ivm broeierigheid.![]()
* ongeduldig wordtquote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:54 schreef dutchie het volgende:
Het ziet er bij Cas uit als een soort naveltje. Maar het kan er dus idd verschillend uit zien. Met of zonder, hij ligt hier in mijn armen als om op te vreten.
Foto komt nog een keer hoor.
Blijkbaar verschilt het heel erg per vrouw.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:46 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds zelf moeite te accepteren dat ik niet veel kan lopen, en dat ik tegenwoordig de lift neem ipv de trap... Ik heb denk ik nog steeds dat cliche in gedachten dat boerenvrouwen vroeger ook 'tot de bevalling op het land meehielpen'.. Nou, ik heb vanochtend een uurtje in de tuin gewerkt, en de rest van de middag op bed gelegen..![]()
Dan ben ik ook blij om idd dezelfde ervaringen te lezen, dan voel ik me niet zo'n aansteller.
Ga es naar bed! Je moet morgen bevallen!quote:Op zondag 25 juni 2006 00:40 schreef nanalune het volgende:
Inky, dat is inderdaad wel een behoorlijk vol programma, maar als jij je er lekker bij voelt is het geen probleem toch? Ik bijv. krijg gewoon erg snel een harde buik, dat was vanaf 23 weken ofzo al regelmatig..mooi hoor, als je het zo lang vol kunt houden!![]()
quote:
Ah da's voorbereiden zodat de baby in vervolg 's nachts slaapt en jij ook!? Hoe gaat het verder. Trek je het allemaal een beetje? Slaap lekker dan voor straksquote:Op zondag 25 juni 2006 00:56 schreef nanalune het volgende:
[..]
Watnaaa? ik loop de hele dag al heen en weer naar mijn bed, gewoonuit pure verveling hazeslaapjes... en ja dan wordt ik wakker ' savonds..
maarre.. valt het op dat ik mijn dag/nachtritme aan het verprutsen ben?
![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 00:58 schreef Rottdog het volgende:
Je bent aan het oefenenvoor die nachtvoedingen
![]()
haha verder alles goedquote:Op zondag 25 juni 2006 00:59 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ah da's voorbereiden zodat de baby in vervolg 's nachts slaapt en jij ook!? Hoe gaat het verder. Trek je het allemaal een beetje? Slaap lekker dan voor straks![]()
Dat is een lang lijstje! Vooral die hond lijkt me zwaarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:51 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Blijkbaar verschilt het heel erg per vrouw.
Ik ben iets voor jou uitgerekend (10-09), nu 29 wk, en ben wel heel de dag in de weer en voel me nog niet anders dan voor de zwangerschap. Om een beetje indruk te krijgen, ff een overzichtje van
vandaag. Niet om op te scheppen, maar om evt een goed vergelijk te kunnen doen, want mij komt dit gewoon normaal over, maar vind het wel goed om te weten dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat. Maar zou nooit zeggen dat een ander die dit niet (meer) kan een aansteller noemen, en ik vind dat als je compromissen moet doen je jezelf niet minder zou moeten voelen want je bent tenslotte wel een baby aan het maken. Misschien is rust uiteindelijk wel beter dan zo druk bezig blijven ?!
-lang lijstje-
Bikkel! Wat denk je dat het wordt? (Behalve een baby dan...)quote:Op zondag 25 juni 2006 08:14 schreef nanalune het volgende:
Haaaaai Goedemorgen!
'savonds een vrouw, 'smorgens een vrouw![]()
Kon ineens niet meer slapen, vandaag is dé dag waar ik me al die maanden op gefocust heb, en nu is het zover en nu zal het voorbij gaan zonder bevalling als ik zo in moet schattennog even geduld dus... naja kunnen we ook even rustig worden hier na de babyboom
![]()
Dat is raar he, want mijn vk vond het wel erg vroeg dat ik harde buiken had. Terwijl ik ze voor het eerst kreeg, al liggend op een ligbedje aan het zwembad, dat kan toch moeiljik stress zijn. Bij mij lag het aan dat ik niet snel genoeg naar het toilet ging, en dat mijn volle blaas dus de baarmoeder prikkelt (gedoe, telkens naar de wc moeten lopen als je lekker ligtquote:Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Nana, het kán soms snel gaan!
Inky, wow, jij doet idd nog veel, maar als het gaatis het toch goed? Ik doe dus heel weinig. Veel harde buiken, maar als ik heel de dag op bed zou liggen heb ik ze ook.
Het 'rare' is dat de vk dat helemaal niet erg vindt, die harde buiken, zolang ze maar niet op weeën lijken. Ze gaf ook aan gewoon te kunnen gaan werken oid met harde buiken, want als ik thuis een kleintje zou hebben deed ik het wrs ook.
Terwijl ik altijd gedacht had (en hier lees) dat harde buiken een signaal kunne zijn van te druk bezig zijn. Heb wel het idee dat deze ene vk dat vind en de anderen in de praktijk er anders over denken.
Heb dan ook gewoon mijn eigen gevoel nu als maatgever (hoewel ik eigenlijk iemand ben die het liever heeft dat bijv de vk/dokter of iemand anders zegt dat ik iets niet mag dan dat ik zelf moet beslissen!)
MIjn vk reageert precies als de jouwe hoor. Ik moet alleen goed blijven registreren of ik de baby goed blijf voelen.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Veel harde buiken, maar als ik heel de dag op bed zou liggen heb ik ze ook.
Het 'rare' is dat de vk dat helemaal niet erg vindt, die harde buiken, zolang ze maar niet op weeën lijken. Ze gaf ook aan gewoon te kunnen gaan werken oid met harde buiken, want als ik thuis een kleintje zou hebben deed ik het wrs ook.
Ja...quote:Op zondag 25 juni 2006 11:20 schreef E.T. het volgende:
Je weet dat ze noodweer voorspellen voor vanmiddag en vanavond?
Je wilt niet weten hoe blij ik op dat soort momenten ben met de dopler , dat alleen geeft al een heel stuk rust.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:53 schreef nanalune het volgende:
Xanthe, Fijn dat je je kindje voelt ! Hoewel niet zo veel, toch een geruststelling!
Nee dat was ik niet. Zoals het er nu voor staat gaat de baby bij ons eerst in de wieg en die is toch al niet zo onwijs groot dus kan normaal worden opgemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Xanthe, zei jij laatst niet dat je het kinderbedje 'vals' opgemaakt wil hebben (ofzoiets)
Ik stel me er bij voor dat je het ledikantje zo opmaakt dat het kindje niet helemaal aan het voeteneind hoeft te liggen, klopt dat? Want in dat geval, wil ik dat ook! Maar ik kan er nergens info over vinden hoe dat moet (dubbelgevouwen lakentjes?)
Denk voor het bloed uit de lakens ed. te krijgen...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:15 schreef sjak het volgende:
Oja, nanalune, ik vergeet het je de hele tijd te vragen. Waarom heb je een pak zout nodig?
Ja, met een dubbelgevouwen lakentje.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Xanthe, zei jij laatst niet dat je het kinderbedje 'vals' opgemaakt wil hebben (ofzoiets)
Ik stel me er bij voor dat je het ledikantje zo opmaakt dat het kindje niet helemaal aan het voeteneind hoeft te liggen, klopt dat? Want in dat geval, wil ik dat ook! Maar ik kan er nergens info over vinden hoe dat moet (dubbelgevouwen lakentjes?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |