abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2006 @ 13:31:22 #201
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39204633
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:24 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Denk voor het bloed uit de lakens ed. te krijgen...
ff voor mijn beurt reageren
ja inderdaad .. dat zijn van die dingen die zo vanzelfsprekend zijn in een huishouden dat ik het dus gewoon was veregeten en ik ben typisch zo'n muts die dan de 'drol intrekt' omdat niet alle puntjes op de i staan..nu ik 'echt alles klaarheb voel ik me ook meer ontspannen.. Dit pak zout stond trouwens in het kraamfoldertje voor de thuisbevalling, net als een zaklamp, maatkan, vuilniszakken, wc papier en reseverzekering..ik heb zelfs een skippybal klaarstaan omdat ik hier ergens eens heb gelezen ( of op de pufclub , weet niet meer) dat het lekker is om de weeen op te vangen op zo'n skippybal

en over dat 'valse vouwen'.. er wordt toch gezegd dat je kindje juist bij het voeteneinde moet liggen zodat het niet onder de lakentjes ' zakt'?
pi_39204776
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:47 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Dat is een lang lijstje! Vooral die hond lijkt me zwaar . Als ik naar mijn eigen ljistje kijk, dan doe ik toch ook nog best veel. Om te beginnen werk ik nog fulltime, en heb ook 's avonds nog best eens een vergadering oid. En dat betekent dat ik in het weekend niet heel veel meer doe (nou ja, gisteren dus op de knietjes onkruid wieden, nog een paar boodschapjes, wasje gedaan, huis een beetje opruimen, achter Fok, geboortekaartjes besteld ( )

Ik moest laatst ook denken aan mijn broertje en zusje, die tijdens hun groeispurt in de pubertijd een jaar lang Pfeiferachtige verschijnselen hadden; moe en lamlendig, terwijl ze geen Pfeifer hadden. Ik ben tenslotte ook met zo'n groeispurt bezig.

Maar goed, ik heb zo'n stom stemmetje in mijn hoofd die mij een schuldgevoel aanpraat omdat mijn meer poetst in huis, en dat ie niets aan me heeft...Dat stemmetje wordt gelukkig ook vaak een halt toegeroepen, maar soms krijgt ie de overhand
Dat is helemaal niet nodig meis, schuldgevoelens.
Want je werkt ook nog fulltime dat is op zich toch al voldoende en alles wat je erbi jkunt doen is mooi meegnomen. En vooral laten poetsen, en zo min mogelijk zelf doen, blijft er meer tijd over voor leuke dingen

Ik werk ook nog fulltime (4x9u), en na zo'n lange werkdag incl een uur reizen met het OV doe ik ook niet zoveel meer. Dus ben blij met 3 dagen weekend, en ja dan wil je alles doen waar je die week niet aan toe gekomen bent. Maar over 5 weekjes begint m'n verlof , dus zal wel een hoop schelen.

En ja die hond is best een opgave, maar ik ben meestal niet alleen thuis, maar het is eigenlijk net een kind dat niets wil begrijpen en alles wil uitproberen maar daarbij ook pijlsnel is....
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Inky, wow, jij doet idd nog veel, maar als het gaatis het toch goed? Ik doe dus heel weinig. Veel harde buiken, maar als ik heel de dag op bed zou liggen heb ik ze ook.
Ik heb eigenlijk bijna geen harde buiken, alleen soms 's ochtend bij wakker worden of omdraaien of opstaan. Dus dat doe ik nu heel voorzichtig en heb bijna geen harde buik meer.
Dat opstaan valt me trouwens wel tegen elke dag om 7u eruit, maarja wie doet dat nou wel voor de lol. Het enige waar ik een beetje last van heb is vocht in m'n voeten/enkels als ik heel de dag naar het werk ben, thuis is het minder.
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39204793
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Xanthe, zei jij laatst niet dat je het kinderbedje 'vals' opgemaakt wil hebben (ofzoiets)
Ik stel me er bij voor dat je het ledikantje zo opmaakt dat het kindje niet helemaal aan het voeteneind hoeft te liggen, klopt dat? Want in dat geval, wil ik dat ook! Maar ik kan er nergens info over vinden hoe dat moet (dubbelgevouwen lakentjes?)
Ik heb daar wat voor gezien in de winkel. Het is een soort kussen dat leg je halve wege de ledikant en zo kan het kindje niet meer naar onder schuiven en kun je het dus gewoon bovenaan opmaken. Zeg maar eens soort bedverkorter
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39206966
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:31 schreef nanalune het volgende:

[..]

ja inderdaad .. dat zijn van die dingen die zo vanzelfsprekend zijn in een huishouden dat ik het dus gewoon was veregeten en ik ben typisch zo'n muts die dan de 'drol intrekt' omdat niet alle puntjes op de i staan..nu ik 'echt alles klaarheb voel ik me ook meer ontspannen.. Dit pak zout stond trouwens in het kraamfoldertje voor de thuisbevalling, net als een zaklamp, maatkan, vuilniszakken, wc papier en reseverzekering..ik heb zelfs een skippybal klaarstaan omdat ik hier ergens eens heb gelezen ( of op de pufclub , weet niet meer) dat het lekker is om de weeen op te vangen op zo'n skippybal

en over dat 'valse vouwen'.. er wordt toch gezegd dat je kindje juist bij het voeteneinde moet liggen zodat het niet onder de lakentjes ' zakt'?
Um...is dat door een man verzonnen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 25 juni 2006 @ 14:49:05 #205
74310 nanalune
pi_39206997
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Um...is dat door een man verzonnen?
niet lekker dan?
pi_39209437
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:31 schreef nanalune het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar als je het bedje dan vals opmaakt (als het ware een zak vouwt van zo'n lakentje, dan kan dat niet meer. (Dank voor de tip Owlet!)
Ik ga wel eens kijken wat ik nou leuker vind staan, zo'n ukkie ligt hoe dan ook wel een beetje verloren in zo'n groot ledikant denk ik. Maar om nog eerst een wieg aan te schaffen...
Eva
  zondag 25 juni 2006 @ 16:21:40 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_39209801
inky, werk jij bij een bank? (omdat je 4x9 werkt, deed ik ook namelijk en ik vind het zo typisch voor een bank)
Inky en linda, lekker toch dat alles zo goed gaat met werken en drukte enzo, geniet er lekker van!
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 16:44:10 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_39210582
Zow, Nick heeft even hard gewerkt, maar de klossen staan onder het bed, de wieg staat in de slaapkamer, laat het nu maar beginnen
stormy waters...
sailin'
pi_39212319
Linda, een mandwieg of iets vergelijkbaars is niet zo duur en de meeste mensen vinden het toch wel heel prettig om het kindje de eerste periode op de eigen slaapkamer te houden. Je kan ook natuurlijk de kinderwagenbak gebruiken, als deze een fijn matrasje heeft.
Wij gaan trouwens een aankleedkussen zonder plastic gebruiken om ons meisje lekker en toch veilig tussen onze hoofdkussens in te kunnen laten slapen. We hebben wel een mandwieg voor het geval het toch niet bevalt, maar de voorkeur gaat hier absoluut uit naar ons bed voor zolang als nodig. Eigenlijk wil ik nog een snugglenest, maar als ik die niet tweedehands kan vinden hier in de buurt dan wordt het een aankleedkussen.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:38:22 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_39212534
waarom willen jullie dat owlet? gewoon een vraag hoor, want ik vind het juist zo eng de baby tussen ons in. Ik zal bv ook nooit in slaap vallen als ik borstvoeding geef, ik ben veel te bang dat de baby stikt dan. Dat is gewoon 1 van mijn grootste angsten, met Liam ook nog steeds, idioot he?
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 17:47:11 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39212823
Fleur heeft de eerste periode in de wagenbak in d'r ledikant gestaan en inderdaad als ze tussen ons in lag op het aankleedkussen. Dit ga ik deze keer ook toepassen, zo ligt die kleine toch beschermd en veilig bij je of in zijn eigen bedje....

Hier gaat alles trouwens wel goed. Ik moet wel regelmatig mijn gang naar de wc zoeken, maar de steken zijn al minder. Vandaag met Fleur naar het Zomerfestival geweest en dat was een lekkere moeder/dochter dag....
  zondag 25 juni 2006 @ 17:52:07 #212
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39213014
Onze baby gaat in het begin in een hele mooie wieg, daarna komt er gewoon een ledikantje. De wieg willen we in eerste instantie op de eigen kamer laten staan. Ik hoor het toch wel, onze kamer ligt tegen de babykamer aan. Voor het voeden heb ik besloten om er toch uit te gaan 's nachts en dat in de babykamer in een makkelijke stoel te doen.

Vandaag hebben we de wieg opgemaakt en ik heb de kast ingeruimd. Daarna was het alweer tijd om te gaan liggen en niets meer te doen. Nu ga ik me maar eens klaar maken om ergens wat te gaan eten (en misschien voetbal te gaan kijken).
Lekker douchen!
pi_39213253
En onze baby komt gewoon bij ons weer, ledikantje of in ons bed (was ons toch erg goed bevallen bij Myrthe). Waarschijnlijk iig het eerste half jaar bij ons, misschien ook weer het hele eerste jaar (hangt ook van het kind zelf en de situatie dan af natuurlijk).
pi_39213304
Het is heel persoonlijk, ik kan me goed voorstellen dat je hetniet moet doen als je je er niet 100% veilig bij voelt.

Mijn ouders hebben hun kinderen altijd in bed genomen, tot we daar geen behoefte meer aan hadden. Dat was meestal zo rond de overgang peuter-kleutertijd. Toen mijn zusje werd geboren en het bed wel erg vol werd hebben ze een klein bedje tegenhun bed aangeschoven. We hebben ook allemaal vrij lang BV gehad overigens, ik denk dat dat wel mee heeft gespeeld. Ach, we waren gewoon een heerlijk hippie-gezin

Nu is het wat meer controversieel, met alle "veiligheidswaarschuwingen". Elk argument vóór is te weerleggen en elk argument "tegen" ook, het blijft een heel persoonlijke keuze. Het valt denk ik een beetje in de categorie BV-kunstvoeding

De voordelen voor mij: makkelijk om BV te geven, ik zou me juist prettiger voelen als een kindje bij je in bed ligt en je je daar op hebt ingesteld dan dat je krampachtig wakker moet blijven omdat kindje nog terug naar het wiegje moet.
Het voelt erg tegennatuurlijk voor me om een jong kind een eigen slaapplek te geven. Biologisch gezien zijn wij het enige zoogdier dat apart slaapt van het kind.
Tenzij natuurlijk het kind duidelijk aangeeft dat het behoefte heeft aan een eigen plek, dat moge duidelijk zijn.

Qua veiligheid ben ik niet zo angstig. Vergeleken met het totale aantal kinderen wat bij ouders slaapt blijkt het aantal kindjes wat overlijdt in het ouderlijk bed heel, heel klein.
En dan nog was er heel vaak sprake van medicijn-/alcoholgebruik, een waterbed of een bank (denk aan tussen kussens raken of er af rollen), warme dekbedden waar het kind ook onder slaapt, uitgeputte ouders, etc.

In een normale situatie waar er sprake is van een ruim bed, een frisse slaapkamer, een veilig slaapplekje in het bed (zoals een aankleedkussen zonder plastic hoes tussen de hoofdkussens van de ouders in en een eigen dekentje), etc. en ouders die normaal bij zinnen zijn en gewend zijn met hun kind te slapen is het aantal sterfgevallen niet hoger dan het aantal sterfgevallen in ledikantjes.
pi_39213459
Owlet, deze brochure van het 'Unicef Babyfriendly intiative' gaat over veilig samen slapen, misschien leuk voor je: klik. Veel oud-users zullen dit linkje zo langzamerhand wel kennen.
  zondag 25 juni 2006 @ 18:10:27 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_39213682
klinkt idd heel logisch wat je zegt owlet, over het samen slapen. het is ook wel knus, maar ik durf het echt niet. Ik weet wel nog dat ik overdag enorm kon genieten als Liam bij me lag idd, lekker samen
stormy waters...
sailin'
pi_39213697
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:03 schreef poemojn het volgende:
Owlet, deze brochure van het 'Unicef Babyfriendly intiative' gaat over veilig samen slapen, misschien leuk voor je: klik. Veel oud-users zullen dit linkje zo langzamerhand wel kennen.
Bedankt!
  zondag 25 juni 2006 @ 18:29:34 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39214414
ik heb max ook een hele tijd in de wagenbak naast me op bed gehad.
kheb een 2persoonsbed en een helft over dus daar kon max mooi met de bak op.

ook vooral voor het gemak met BV inderdaad. ik denk dat ik dat ongeveer 8/9 weken heb gedaan.
toen ging ie naar zn ledikantje. dat ongeveer 1.5 meter van mn bed staat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39215692
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:32 schreef owlet het volgende:
Linda, een mandwieg of iets vergelijkbaars is niet zo duur en de meeste mensen vinden het toch wel heel prettig om het kindje de eerste periode op de eigen slaapkamer te houden. Je kan ook natuurlijk de kinderwagenbak gebruiken, als deze een fijn matrasje heeft.
Wij gaan trouwens een aankleedkussen zonder plastic gebruiken om ons meisje lekker en toch veilig tussen onze hoofdkussens in te kunnen laten slapen. We hebben wel een mandwieg voor het geval het toch niet bevalt, maar de voorkeur gaat hier absoluut uit naar ons bed voor zolang als nodig. Eigenlijk wil ik nog een snugglenest, maar als ik die niet tweedehands kan vinden hier in de buurt dan wordt het een aankleedkussen.
nou, ik was toch eigenlijk van plan om het niet bij ons te laten slapen. Oké, misschien de eerste nacht(en) maar daarvoor volstaat de kinderwagenbak wel. We hebben helemaal geen ruimte voor een extra bedje op onze kamer, in ons bed vind ik eng (mijn man slaapt nogal wijduit ) en onrustig. Ik denk dat we er allemaal minder om zouden slapen. Ik vind opzich een ledikantje prima, wil me alleen even orienteren op de opmaakmogelijkheden (er gaat een wereld voor je open, als aanstaande moeder )
Eva
pi_39215933
ik had Danielel in een goed matrasje in de kinderwagenbak (commentaaaaar gehad!! Maar als je een goed matrasje koopt is er niks mis mee) en ik had op haar kamertje een ledikantje (waar ze nu uitgroeit...) die ik al gauw klein opmaakte en dan sliep ze lekker daar ..ik moet zeggen dat zolang ik nachtvoeding gaf ze bij mij op de kamer sliep, dan hoefde ik haar er alleen maar uit te scheppen, een borst te geven en dan kon ik har daarna doorschuiven naar paps die van de kruiekn en de luier was

oooowwww memories
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_39216389
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:21 schreef Belana het volgende:
inky, werk jij bij een bank? (omdat je 4x9 werkt, deed ik ook namelijk en ik vind het zo typisch voor een bank)
Inky en linda, lekker toch dat alles zo goed gaat met werken en drukte enzo, geniet er lekker van!
Jep, werk bij m'n "eigen bank" (ik heet Ingvild, meestal afgekort met Ing)
Ofwel de ING bank
Zit in de automatisering, ben informatie analist
Mama van Ryan (04-09-06)
  zondag 25 juni 2006 @ 19:25:40 #222
74310 nanalune
pi_39216649
Wij willen ons kindje de eerste tijd ook tussen ons in, en na verloop van tijd in de wieg.. en met als eerste reden , 1 van de redenen die Owlet geeft , namelijk dat het in de natuur heel normaal is je kind bij je te houden . Nu is dat tot nu toe theorie, en ben ik beniewd hoe de praktijk zal zijn, maar ik denk ook dat het je instinct is om op je slaaphouding te letten als er een kindje in bed ligt..
pi_39216803
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:11 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar als je het bedje dan vals opmaakt (als het ware een zak vouwt van zo'n lakentje, dan kan dat niet meer. (Dank voor de tip Owlet!)
Ik ga wel eens kijken wat ik nou leuker vind staan, zo'n ukkie ligt hoe dan ook wel een beetje verloren in zo'n groot ledikant denk ik. Maar om nog eerst een wieg aan te schaffen...
Ik vind een ledikant ook wel een beetje groot voor z'n kleintje
Dus mijn oog is gevallen op een ledikantje waarvan je ook een wigje kunt maken.
Misschien ken je hem wel, het is er een met ronde uiteinden
en heet Sokke Sleepi zo lief bedje, hij is van de week binnen gekomen en echt heel
Er zitten wieltjes onder, dus hij kan zo heen en weer van de babykamer naar onze kamer.

Alleen moet ik een beetje puzzelen met het bedden goed, want het wiegje is 60x70 dus niet echt standaard (40x80). Dat bedden goed vind ik op zich al een hele puzzel is, want komt daar allemaal aan te pas zeg ! Matrasbeschermer, zeiltjes, onderhoeslakens/onderleggers, onderlakentjes/hoeslaken en dan nog een bovenlakentje of overtrekje Pffffff snap er niets
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39216824
Hier slaapt Merlijn dus al sinds hij ziek is geweest (begin mei) bij ons in bed, hij ligt dan voornamelijk aan mijn kant en het gaat prima zo. Volgende keer (als die er komt) wil ik een ledikant aan mijn bed zetten zodat het babietje wel direct langs me slaapt in het eigen bedje, maar ik het wel zo naar me toe kan trekken om te voeden. Moet nu ook eerlijk zeggen dat Merlijn 's nacht nu al een paar nachten doorslaapt al heeft hij onbeperkt toegang tot de borst.

Mijn man was trouwens ook wel wat bang in het begin maar je slaapt dusdanig, iets lichter dan normaal, dat je niet op de baby rolt. Het is echt iets onbewusts.
pi_39216927
Ik neem de kleine niet in bed, want dat is met een waterbed niet zo slim want je rolt daar zo op die kleine. En ik weet niet hoe het dan is, maar ik slaap normaal erg vast... "onweer? nee geen onweer gehoord" Dus lekker in z'n eigen wiegje (zie post hierboven)
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39217006
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:25 schreef nanalune het volgende:
Wij willen ons kindje de eerste tijd ook tussen ons in, en na verloop van tijd in de wieg.. en met als eerste reden , 1 van de redenen die Owlet geeft , namelijk dat het in de natuur heel normaal is je kind bij je te houden . Nu is dat tot nu toe theorie, en ben ik beniewd hoe de praktijk zal zijn, maar ik denk ook dat het je instinct is om op je slaaphouding te letten als er een kindje in bed ligt..
Ik kan me dat ook wel weer goed voorstellen. Ik vraag me ook echt af hoe het bij ons zal gaan, want soms schrik ik nu al wakker, omdat ik dan mijn niet meer hoor ademen. En dan hoor ik 'knor' en dan slaak ik weer een zucht van verlichting. Met zo'n kleintje zal ik dat wel veel erger hebben....En de vraag is of het dan rustiger is om het bij ons op de kamer te hebben (waar ik makkelijk kan luisteren als ik dat wil, maar dat dan misschien ook weer voortdurend doe) of op de babykamer. Nu gaat mijn voorkeur uit naar het laatste, maar misschien ook omdat ik dat van huis uit gewend ben.
Eva
pi_39217048
Ik had voor het wiegje als hoeslaken gewoon een ledikantlaken gepakt. Niet moeilijk doen met wiegenhoeslakens en later kan ik ze toch nog wel gebruiken in de ledikant enzo. We hadden dan ook een ovale wieg, vindt daar maar eens bijpassend beddegoed bij.

Over samen slapen heb ik trouwens hier info vandaan gehaald.
pi_39217225
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Inky05 het volgende:

[..]

en heet Sokke Sleepi zo lief bedje, hij is van de week binnen gekomen en echt heel
Er zitten wieltjes onder, dus hij kan zo heen en weer van de babykamer naar onze kamer.

Alleen moet ik een beetje puzzelen met het bedden goed, want het wiegje is 60x70 dus niet echt standaard (40x80). Dat bedden goed vind ik op zich al een hele puzzel is, want komt daar allemaal aan te pas zeg ! Matrasbeschermer, zeiltjes, onderhoeslakens/onderleggers, onderlakentjes/hoeslaken en dan nog een bovenlakentje of overtrekje Pffffff snap er niets
Ik vind hem leuk! Maar ook erg duur
Wij kunnen een leuk ledikantje overnemen, en daar ga ik het maar mee doen.

Ik word wel hebberig van de plaatjes maar mijn man gaat nog maar 50% werken, en ik 80%, dus we moeten toch maar een beetje rustig aan doen met uitgeven...
Eva
  zondag 25 juni 2006 @ 19:45:56 #229
393 phileine
española
pi_39217386
Ik heb de eerste vijf maanden Isa naast me gehad in zo'n laag schommelwiegje van Ikea. Echt ideaal, als ze huilde hoefde ik alleen mijn hand uit te steken om haar te aaien of te wiegen en ook het voeden was op die manier een fluitje van een cent. Die wiegjes zijn niet zo gek duur en ik heb er echt enorm veel plezier van gehad (er staan er ook veel op marktplaats voor weinig geld)
mooi he, alles
  zondag 25 juni 2006 @ 19:55:08 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_39217776
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:19 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Jep, werk bij m'n "eigen bank" (ik heet Ingvild, meestal afgekort met Ing)
Ofwel de ING bank
Zit in de automatisering, ben informatie analist
zie je is echt typisch voor de bankwereld. overigens is het bij ons afgeschaft...
Maar dit is wel erg off-topic

wij hebben net, op het laatste moment, nog even de namen veranderd....
maar nu was er voor het eerst de "klik" met de namen...
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 20:09:53 #231
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39218355
Wij hebben nu ook namen denk ik. De meisjesnaam is de naam die m'n man al vanaf het begin wil. Dus ik geef er maar aan toe. De jongensnaam weten we misschien ook, maar dat vind ik wel moeilijker. Gelukkig maar dat het volgens iedereen die ik ken een meisje gaat worden.

Hoe we het met slapen gaan doen, weet ik nog niet. Het bed moet opgeschoven worden van de kraamzorg, dus misschien dat ik dan toch de reiswieg naast me neer kan zetten. Maar we hebben ook katten en ik denk niet dat die het gaan accepteren niet bij ons te mogen 's nachts. Hele nachten kattengejank zie ik ook niet zitten. En een kat bij de baby is helemaal geen optie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39218577
phoe, ik weet nu precies wat kraamtranen zijn. Kan huilen om alles.. vooral om de borstvoeding. Ik voel me zo rot.. heb het gevoel alsof ik een melkfabriek ben en alleen maar borstvoeding geef.. ik weet het.. het wordt wel anders, maar toch.. ik hoop dat ik me snel beter voel en ik echt kan gaan genieten en even lekker buiten kan wandelen. Even het huis uit..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 25 juni 2006 @ 20:18:06 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_39218678
och CM toch.... * Belana ff dikke knuffel geeft
stormy waters...
sailin'
pi_39218818
dank je wel
vind het zo stom van mezelf.. ik hoor te genieten!! en dat doe ik ook wel, maar ik zie elke dag zo op tegen de avond en nacht.. komt denk ik doordat ik de laatste nachten niet (goed) geslapen heb.. ben elke keer bang dat Sarah weer snel wakker wordt na de voeding.
gelukkig steunt mijn vriend me heel erg en knuffelt en praat er met me over. Dat heb ik echt nodig
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 25 juni 2006 @ 20:24:07 #235
74310 nanalune
pi_39218866
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:15 schreef CrazyMoon het volgende:
phoe, ik weet nu precies wat kraamtranen zijn. Kan huilen om alles.. vooral om de borstvoeding. Ik voel me zo rot.. heb het gevoel alsof ik een melkfabriek ben en alleen maar borstvoeding geef.. ik weet het.. het wordt wel anders, maar toch.. ik hoop dat ik me snel beter voel en ik echt kan gaan genieten en even lekker buiten kan wandelen. Even het huis uit..
ochgossie Moon, ik kan het me ook wel voorstellen, en het weer is ook zo triestig.. nou laat de tranen maar lekker gaan , want wat je gebeurd is gaat ook niet in je kouwe kleren zitten
  zondag 25 juni 2006 @ 20:26:31 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_39218976
het is ook zwaar die eerste tijd. je bent net bevallen, alles is nieuw, nachtvoedingen, vermoeidheid. Probeer overdag zoveel mogelijk bij te tanken en ook te slapen als Sarah slaapt meid, heel belangrijk om je rust te nemen. Het is allemaal niet niks hoor
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 20:26:59 #237
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39218988
Wat vervelend CM. Het is zo superheftig, ineens een kind. Emoties waar je niks mee kan. Je voelt je vast vlug weer je oude zelf!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_39219073
*knuff voor CrazyMoon*

Wat je voelt is heel normaal hoor, het is ook gewoon teveel om te bevatten voor één vermoeid, ontregeld, pas bevallen mens.
pi_39219214
heel erg bedankt jullie.. zit hier nu gelijk met tranen in mijn ogen
pffff.. de rust neem ik zeker. Om 13uur ga ik meestal naar bed, en de laatste 2 dagen 's ochtends ook weer. Visite komen of 's middags om 16uur of 's avonds, en dan niet teveel mensen tegelijk.
Ik had alleen niet verwacht dat borstvoeding geven zoveel van je vergt.. ik dacht er wel bij na, maar nu het zo ver is, tjee.. ben ontzettend blij met onze mooie dochter, maar het is zeker zwaar.
Ben altijd zo blij als het weer ochtend is
Sarah slaapt bij ons op de kamer, alleen ik denk dat we haar vannacht maar weer op haar kamertje leggen. Ik blijf namelijk naar haar luisteren en bij elk geluidje word ik wakker.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39219235
ik ga nu even lekker douchen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39219247
Nou, echt genoten heb ik ook niet van mijn kraamtijd hoor, ik denk dat heel veel vrouwen die 'roze wolk' niet krijgen. 't Is natuurlijk wel veel leuker als je die wel hebt. Maar je redt 't vast wel, en je kunt binnenkort vast weer lekker gaan wandelen. 't Is officieel al zomer ook.

Er bestaan ook ledikantjes die je aan het ouderlijk bed kunt vastmaken, een zijkant heeft dan geen spijlen. Ik dacht dat oa Baby-Walz die wel verkoopt, misschien nog leuk voor mensen die nog een bedje zoeken.
  zondag 25 juni 2006 @ 20:34:24 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39219275
*knuffel voor jou CM* T's ook niet niets....
pi_39220377
Vriendin van me gebruikte ook heel vaak de wandelwagenbak die kon ze me naar boven nemen en overdag stond die in de box.
Isis lag overdag in de wieg in de woonkamer en s'avonds ging ze mee naar de slaapkamer waar haar ledikantje stond. Tot ze snachts heel veel bleef huilen toen sliep ze meer in de woonkamer ook s'nachts.
Nu wil ik de kleine zoveel mogelijk in de slaapkamer in de wieg laten slapen , puur omdat het daar ook lekker rustig is en we al een uk hebben rond lopen.
  zondag 25 juni 2006 @ 21:03:43 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_39220409
Maar jij gaat toch apart slapen Xanthe?
stormy waters...
sailin'
pi_39220456
quote:
Op zondag 25 juni 2006 21:03 schreef Belana het volgende:
Maar jij gaat toch apart slapen Xanthe?
Ja maar bedoelde met onze dan ook de slaapkamer van mij en de baby
  zondag 25 juni 2006 @ 21:09:32 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_39220600
ow op die manier

wij hebben dus ook wieg op de slaapkamer en ook de commode, in het najaar krijgen we de bijkeuken pas en Liam zijn nieuwe slaapkamer pas en de baby dus ook pas de babykamer. Met nachtvoedingen vind ik het wel prettig om de baby in de buurt te hebben.
Het kan idd wel zo zijn dat ik ook in het begin slechter slaap daardoor, net als CM nu heeft. Maar dat zou ik ook hebben als ie in een eigen kamer lag. Ik denk dat ik in het begin toch wel weer 8 keer per nacht naast de wieg sta
stormy waters...
sailin'
pi_39220688
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Inky05 het volgende:

[..]

oh, die zijn zo mooi! Helemaal later uitgebreid tot ledikantje en daarna zelfs tot peuterbedje
Ik zou dat zeiltje lekker laten zitten trouwens. Is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor slechte ventilatie en kans op warmtestuwing. Scheelt weer een laagje opmaakellende
pi_39220794
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:33 schreef poemojn het volgende:
Er bestaan ook ledikantjes die je aan het ouderlijk bed kunt vastmaken, een zijkant heeft dan geen spijlen. Ik dacht dat oa Baby-Walz die wel verkoopt, misschien nog leuk voor mensen die nog een bedje zoeken.
Heb net even gezocht op hun site , maar heb gelemaal geen bedjes kunnen vinden op hun site
pi_39220809
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Randa_v het volgende:
Hier slaapt Merlijn dus al sinds hij ziek is geweest (begin mei) bij ons in bed, hij ligt dan voornamelijk aan mijn kant en het gaat prima zo. Volgende keer (als die er komt) wil ik een ledikant aan mijn bed zetten zodat het babietje wel direct langs me slaapt in het eigen bedje, maar ik het wel zo naar me toe kan trekken om te voeden.
Zoiets vind ik zo leuk:

Kennissen van me hebben een dochter van een jaar of 3 die vanaf haar geboorte bij de ouders slaapt. Nu is de tweede op komst en hebben ze voor de peuter zo'n lief ouderwets ikeabedje gekocht wat nu strak tegen het bed gemonteerd staat.
Peutertje kan zo af en toe nog een slokje komen halen bij mama maar heeft wel haar eigen bed. Heel knus

edit: dit is dus het bedje van Babywalz
pi_39221524
Enig risico van de baby nooit in een ledikantje doen is dat ze dat later heel graag willen. We hebben het ledikantje nog in de laagste stand in onze slaapkamer staan al slaapt Myrthe allang in een gewoon bed in haar eigen kamer. De laatste weken wil ze er steeds graag in zitten spelen. En als je dan vraagt of ze vroeger wat tekort gekomen is zegt ze ook gewoon 'Ja'.

Dat bedje bedoelde ik idd Owlet, kan ook als normaal ledikant gebruikt worden dacht ik.
pi_39227289
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:09 schreef YPPY het volgende:
[....knip]
Hoe we het met slapen gaan doen, weet ik nog niet. Het bed moet opgeschoven worden van de kraamzorg, dus misschien dat ik dan toch de reiswieg naast me neer kan zetten. Maar we hebben ook katten en ik denk niet dat die het gaan accepteren niet bij ons te mogen 's nachts. Hele nachten kattengejank zie ik ook niet zitten. En een kat bij de baby is helemaal geen optie.
Ik zou dan toch maar alvast de katten gaan weren van de slaapkamer. Beter nu dan straks als de baby er al is, anders zit je of in baby gehuil of in katten gejammer. Katten èn baby samen in een slaapkamer lijkt me geen goeie combi.
The waves you made will always be
  zondag 25 juni 2006 @ 23:13:25 #252
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39227997
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:06 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ik zou dan toch maar alvast de katten gaan weren van de slaapkamer. Beter nu dan straks als de baby er al is, anders zit je of in baby gehuil of in katten gejammer. Katten èn baby samen in een slaapkamer lijkt me geen goeie combi.
Dat kan ik niet. Ze gaan iig niet samen in een kamer. Dat is zeker. De babykamer is ook 'beveiligd' met een haakje aan de deur. Alleen als de baby bij ons komt, weet ik nog niet hoe we dat op moeten lossen. Gelukkig heb ik nog even om daarover na te denken.
*OUD heilige*
pi_39229351
Myrthe heeft heel lang in een bedje van Prenatal gelegen, vond ik echt een ideaal bedje. Lekker licht dus makkelijk tegen het bed aan te schuiven en overdag kon het even in de hoek geschoven worden. Nu is het omgebouwd tot schommelbankje. Het Stokke bedje hebben we ook gehad maar daar was ik niet zo tevreden over, het is prachtig mooi maar door de ronde vorm is je kindje er heel snel uitgegroeid en omdat er helemaal geen dicht hoofdeinde is was Myrthe continu d'r speen kwijt. Nu ligt ze heel vaak gewoon tussen ons in, wel met d'r hoofd tegen het hoofdeinde aan zodat ze niet onder het dekbed komt (voeten op het dekbed, ze slaapt in een slaapzakje).
pi_39229421
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat kan ik niet. Ze gaan iig niet samen in een kamer. Dat is zeker. De babykamer is ook 'beveiligd' met een haakje aan de deur. Alleen als de baby bij ons komt, weet ik nog niet hoe we dat op moeten lossen. Gelukkig heb ik nog even om daarover na te denken.
Baby in eigen ledikantje met een muskietenhoes eroverheen ?
pi_39230577
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wij hebben nu alvast een haakje op onze slaapkamerdeur gedaan. Het kostte even onze nachtrust, nu soms nog wel eens want ze willen wel erg graag op de slaapkamer maar uiteindelijk zullen ze maar moeten wennen.
  zondag 25 juni 2006 @ 23:42:47 #256
74310 nanalune
pi_39230786
haai hier nog even een melding dat alles rustig is...

geweldig idee zeg van dat bedje dat je zo tegen je bed aan kan zetten..!
Kat is hier ook een probleem, maar ze is erg slim, ze komt ook niet uit zichzelf op de babykamer nadat ik haar daar weggejaagd heb, en straks mag ze ook niet meer op de slaapkamer.. gewoon deur dicht..
Het lijkt wel of ze het voelt want ze komt nu ook steeds minder..
Ik vind echt dat ze dan haar plek moet weten
pi_39231155
Met een haakje komen onze katten er nog steeds doorheen. Die kunnen werkelijk door het kleinste gaatje.

Wij hebben ze tijdens de zwangerschap al gewend dat ze niet op de slaapkamer en babykamer mogen komen. Dat hield in dat de deuren gesloten zijn (tijdens de zwangerschap al dichtgehouden). Ze waren er erg snel aan gewend, maar ze hebben verder in huis dan ook de ruimte hoor, dat scheelt.

Nu slaapt onze dochter nog steeds bij ons (in het babywalz bedje ), dus dat is echt off-limits. Als ik mijn dochter verschoon of zo in haar kamertje mogen ze er wel rondlopen, maar wij weg, dan zij ook weer weg.
Variety is the spice of life
pi_39231188
Myrthe sliep idd ook in een slaapzak (combisleeper dus warm genoeg) op het dekbed tussen ons in. En nu ligt ze er gewoon onder als ze bij ons komt.
pi_39238932
Merlijn ligt ook onder het dekbed, scheelt natuurlijk dat we alleen met een dekbedhoes slapen eigenlijk sinds mei. Hij trapt het ook allemaal maar makkelijk van hem af, moet regelmatig dekens terugpakken omdat ik het koud heb.
  maandag 26 juni 2006 @ 07:38:58 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_39238950
*meld
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juni 2006 @ 08:14:21 #261
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39239146
Storm buiten voorbij, tijd voor een nieuwe storm?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 26 juni 2006 @ 08:37:29 #262
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39239365
Goedemorgen!
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:28 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Baby in eigen ledikantje met een muskietenhoes eroverheen ?
Dat is misschien en goed plan. Als ze het dan eenmaal hebben afgeleerd, blijven ze er wel af. Ik durf alleen niet het risico te nemen dat ze 'per ongeluk' op de baby springen. Maar met gaas komen ze niet ver.
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:40 schreef owlet het volgende:

[..]

Wij hebben nu alvast een haakje op onze slaapkamerdeur gedaan. Het kostte even onze nachtrust, nu soms nog wel eens want ze willen wel erg graag op de slaapkamer maar uiteindelijk zullen ze maar moeten wennen.
Dat kunnen wij ook doen, maar ik vind dat zelf ook zo moeilijk. Ik vind het erg fijn als ik 's nachts wakker lig en lig te piekeren dat er haast altijd wel een kat bij me komt. Voelt een stuk minder eenzaam. En als ik 's nachts naar de wc moet zie ik het niet eens als de zwarte stiekem door de deur zou glippen. De babykamer is nu al verboden terrein (tenzij wij er zelf zijn) en dat snappen ze al bijna. Helaas zijn die van ons niet zo slim.
*OUD heilige*
  maandag 26 juni 2006 @ 08:48:56 #263
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_39239471
Katten snappen best veel als je een waterspuit in de handen hebt
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 26 juni 2006 @ 09:22:22 #264
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_39239953
LadyS, Peter en Amber, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Iris.
Heel veel geluk met z'n viertjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_39240468
van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Iris!!
Heel veel geluk met z`n viertjes!

Ik heb m`n katten eigenlijk sowieso al nooit op mn slaapkamer laten komen in verband met katten haren in/op mn bed en vlooien. Al moest ik me wel erg bedwingen toen ze nog kleine schattige kittens waren hoor, dan zijn ze zo lief en klein en wil je ze het liefst inderdaad bij je in bed. Gelukkig toch maar niet gedaan.
The waves you made will always be
  maandag 26 juni 2006 @ 10:06:51 #266
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39240783
LadyS gefeliciteerd met Iris!!

Het rommelt hier een beetje....
Ik voel, als dat het tenminste is, mijn bekkenbodem af en toe en het monstertje beweegt zo nu en dan. Ik voel ook wat druk enzo... beetje vaag.

[ Bericht 57% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 26-06-2006 10:10:11 (-edit) ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_39241272
Vroeger hadden wij onze kat ook op de slaapkamer , maar dat was omdat ie een tijdje in "quarantaine" moest. We hadden hem meegenomen uit het buitenland en beneden liepen onze andere katten. Maar toen de kat meende dat ik ook melk gaf was het toch wel over.
Verder ben ik niet zo van het dieren op de slaapkamer , het is gewoon schoner zonder.
Onze dieren weten dat ook , de hond komt niet verder dan de drempel en de kat waagt zich bijna nooit in onze slaapkamer tenzij de hond hem opjaagt en de deur al even open staat.

Verder nog steeds weinig leven hier , wel af en toe een kleine beweging (as i speak) maar nog steeds niet op de volle kracht die ik gewend was. Om half 5 heb ik een afspraak bij de vk. Wacht dus nog even af tot de afspraak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanthe op 26-06-2006 10:51:33 ]
pi_39241419
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:48 schreef Neuk het volgende:
Katten snappen best veel als je een waterspuit in de handen hebt

en toen ging mijn koffie tegen het beeldscherm. zit nl met plantenspuit in de aanslag klaar om aanvallen op mijn voet te voorkomen
  maandag 26 juni 2006 @ 10:41:05 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39241565
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:29 schreef Xanthe het volgende:
... "carrantene" ...
Ik kan het niet laten hoor. Quarantaine Voor de volgende keer.
  maandag 26 juni 2006 @ 10:48:53 #270
74310 nanalune
pi_39241779
* nanalune meldt

Gisteravond dacht ik dat het wel eens kon komen, maar op het moment dat ik hoopvol werd zwakte het alweer af, ook niets geen structuur ofzow...
Het lijkt ook alleen op gang te komen als de baby druk beweegt , dan stralen er pijntjes uit in mijn bekkenbodem. Welja.. nog even geduld, heb voor vandaag mijn dag aardig volgepland om dit : te voorkomen Zal er dus niet zo vaak zijn
pi_39241968
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik kan het niet laten hoor. Quarantaine Voor de volgende keer.
Toen ik het zat te typen had ik al zoiets van ik doe het fout , maar mijn taal is deze zwangerschap echt een probleem , zo heb ik bv al problemen bij het uitspreken van fauteui en dat niet 1 keer.... nee telkens weer heb het dus wel ff veranderd
pi_39241993
ik wil wel weer verse babietjes zien!!! Hier begin ik vrij hormonaal te worden (lees: humeurig, snel moe en snel driftig..ideale combi met een tweejarige moet ik zeggen...) en mijn borsten ...neeeeeeee: ik was er al bang voor maar ook deze keer krijg ik me daar toch een partij keiharde knoeperts.. es kijken of iik ze deze keer wel verpakt kan houden (het einde van de eerste zwangerschap net aan gehaald, nog een maat groter en ik had ze speciaal moeten laten maken en ik overdrijf helaas niet)
DANYEL EN THIJS
pi_39242126
...en: ik heb nu al een flinke buik..liep ik vorige keer met acht weken in positiebroeken, nu loop ik al sinds de conceptie in joggingbroeken. Eerst was dat vanwege de gevoelige buik, nu vanwege de buik Dus al drie weken in jogging....charming, very, very charming
DANYEL EN THIJS
  maandag 26 juni 2006 @ 11:20:12 #274
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39242713
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:55 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Toen ik het zat te typen had ik al zoiets van ik doe het fout , maar mijn taal is deze zwangerschap echt een probleem , zo heb ik bv al problemen bij het uitspreken van fauteui en dat niet 1 keer.... nee telkens weer
Je bedoelt fauteuil?
pi_39242827
Dat bedoel ik ik kan beter ophouden met typen en praten
pi_39243150
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef linda856763 het volgende:

[..]
Ik vind hem leuk! Maar ook erg duur
Wij kunnen een leuk ledikantje overnemen, en daar ga ik het maar mee doen.

Ik word wel hebberig van de plaatjes maar mijn man gaat nog maar 50% werken, en ik 80%, dus we moeten toch maar een beetje rustig aan doen met uitgeven...
Hier in NL zijn ze wel duur, setje van ledikant en wiegje, in Duitsland zijn ze goedkoper (scheelt zo 250 euro !). Ik heb hem toch hier gekocht want met pinksteren waren er veel winkels die 20% korting gaven Meestal niet op Stokke en Buggaboo, maar omdat prenatal wel op alles deed die zaterdag ochtend wilde de winkel waar ik toen was ook wel een deal doen. Dus ook 20% korting gehad, dat is niet zoveel als bestellen in Duitsland maarja wel pratischer. Ik had hem met 2 weken binnen!

En ten tweede was het een kado van m'n ouders
quote:
Op zondag 25 juni 2006 21:12 schreef owlet het volgende:
oh, die zijn zo mooi! Helemaal later uitgebreid tot ledikantje en daarna zelfs tot peuterbedje
Ik zou dat zeiltje lekker laten zitten trouwens. Is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor slechte ventilatie en kans op warmtestuwing. Scheelt weer een laagje opmaakellende
Dat bedoel ik, ik weet dus echt niet wat wel en niet nodig is. Zeiltje is van Molton dus leek me niet zoveel kwaad te kunnen. Maarja zijn toch ook wel veel lagen. Dus in principe is matras beschermer, onderlegger en hoes voldoende ? Kan de spullen evt. nog terug brengen want heb het nog niet uitgepakt
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:27 schreef Ladybos het volgende:
....Het Stokke bedje hebben we ook gehad maar daar was ik niet zo tevreden over, het is prachtig mooi maar door de ronde vorm is je kindje er heel snel uitgegroeid en omdat er helemaal geen dicht hoofdeinde is was Myrthe continu d'r speen kwijt. ....
Ik snap niet dat door een ronde vorm ze er eerder uitgegroeid zouden zijn dan bij rechthoekig
Wieg is H:85,5 cm L:77 cm B: 67 cm en Ledikantje is H:85,5 cm L: 126 cm B:73 cm
De verwachting voor het wiegje is 3 tot 6 maanden, en het ledikant 2,5 tot 3 jaar, dat vind ik nogal mee vallen.
En al heb je een dicht hoofdeind lijkt me dat de spullen er ook nog aan de zijkant uit kunnen vallen Je kunt er wel zo'n hoesje langs zetten, maar heb begrepen dat dat niet mag.
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 26 juni 2006 @ 12:01:49 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_39243935
* meld
Hier nog niets, bbq heb ik overleefd, met heel veel harde buiken, dat wel. Vandaag baby-day, ik ben benieuwd! (Maar heb nog geen aanwijzingen dat er iets staat te gebeuren.. ).

Bij ons komt de baby wel in onze slaapkamer de eerste tijd, maar niet in ons bed. Aan de ene kant zou ik het wel willen, maar ik vind het veel te eng. Ik weet dat ouders niet op hun kindje gaan liggen (als ze nuchter zijn enz), maar toch.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:02:44 #278
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39243969
Goedemiddag! Ook hier alles nog rustig. Vanmiddag keuring, ben benieuwd!
Lekker douchen!
pi_39244204
Wij hebben deze nog:

Morris heeft daarin tot hij 5 maanden was in gelegen. Het wiegje hing boven het voeteneinde van ons bed. Dat was erg handig en leuk

@ Sjak, succes met de keuring.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_39244270
Welke maat van kleertjes heb je eigenlijk best in huis in het begin?
pi_39244355
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Tegen ons werd gezegd maatje 56 en natuurlijk groter. Omdat je vaak wel kleertjes krijgt in kleine maatjes... Maar blijkbaar dacht iedereen die op kraam kwam en kleertjes meenamen dat we genoeg kleine maatjes zouden krijgen dus alles wat we kregen waren grote maatjes.
Ik heb uiteindelijk mijn moeder naar de winkel moeten sturen om nog maatje 50 te halen want 56 was gewoon te groot voor Isis.
pi_39244376
Goedemiddag!
Jammer zeg, nog geen verse babietjes in het vooruitzicht vandaag. Maar goed ook, ik kan het niet volgen vanavond, wij gaan naar de IKEA! Leuke dingetjes halen voor de babykamer. Het zal tijd worden dat we die gaan inrichten, want ik krijg zo veel dingen van allerlei mensen, en dat ligt nu maar in zakken/dozen en tassen her en der verspreid omdat ik nog niets in kan richten.

En de kleur van het kamertje wordt wit met oranje accenten, dus wij rekenen op minstens 50% korting
Eva
pi_39244666
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:16 schreef linda856763 het volgende:
Goedemiddag!
Jammer zeg, nog geen verse babietjes in het vooruitzicht vandaag. Maar goed ook, ik kan het niet volgen vanavond, wij gaan naar de IKEA! Leuke dingetjes halen voor de babykamer. Het zal tijd worden dat we die gaan inrichten, want ik krijg zo veel dingen van allerlei mensen, en dat ligt nu maar in zakken/dozen en tassen her en der verspreid omdat ik nog niets in kan richten.
Haha ken het, heb het hier ook

Wij zijn vrijdag naar de Ikea geweest en hebben de Rakke kledingkast gekocht, 4 dozen en paste net in de auto
Alleen nu nog in elkaar zetten, maarja dan moet eerst heel het kamertje leeggehaaldd worden want die ligt nog vol met klus spullen
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39244962
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb voornamelijk 50-56. Vaak in combimaat waarvan de verschillen al zo groot zijn dat er allicht dingen moeten zijn die passen.
Daarnaast wat in een maatje groter, maar dat is niet zo veel.
Ik vind het juist niet zo'n leuk idee om te wachten op wat je krijgt van de kraamvisite, ik wil dat mijn kindje kleertjes aan heeft die ik heb uitgekozen en zeker weten leuk vind!
pi_39245104
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:10 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben deze nog:

[afbeelding]

Morris heeft daarin tot hij 5 maanden was in gelegen. Het wiegje hing boven het voeteneinde van ons bed. Dat was erg handig en leuk

@ Sjak, succes met de keuring.
Waaah, dat ding is tof! Waar heb je die gehaald?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 26 juni 2006 @ 12:37:48 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39245212
50-56 ja.

ik had maat 50 pakjes klaargelegd omdat ik zelf een minimensje was en de papa van max ook.
bleek max echt keisnel keigroot te worden
en dik
hij paste de kleinste kleertjes helemaal niet
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39245257
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:

Waaah, dat ding is tof! Waar heb je die gehaald?
Wij bij Bam Bam in Amsterdam maar volgens mij zijn ze in heel veel babyzaken wel te koop en ook op internet.
Hier bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn ze ook te huur bij Babyrent.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_39245281
koop ook 1 setje maatje 50..idioot klein, maar Danielle bleek onverwacht zo'n klein gupje dat ze zelfs niet in 50-56 paste en daar raakte moeders toch wel gestresst van

Ik heb altijd op Daan haar bedje: een matrashoes (die zat er bij deze standaard omheen want speciale anti-allergieding), een molton, een gewone hoes, bij het hoofdeinde een doek tegen het kwijlen. en dan nu ze groter is een dekbedje

Snoop, dat hangwiegje willik ooooooooooooooooooooooooooooooooooooookkk!!
DANYEL EN THIJS
pi_39245293
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:39 schreef snoopy het volgende:

[..]

Wij bij Bam Bam in Amsterdam maar volgens mij zijn ze in heel veel babyzaken wel te koop en ook op internet.
Hier bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn ze ook te huur bij Babyrent.
Dank!
  maandag 26 juni 2006 @ 12:40:02 #290
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39245298
Hier word ik gewaarschuwd dat ons kind waarschijnlijk niet eens twee weken in 56 kan rondlopen, de meeste neefjes en nichtjes van mijn man hadden toen al 62 aan
Ik weet dus echt niet goed wat ik moet kopen. Daarnaast weet ik ook nog niet of het een jongetje of meisje wordt, dus ik houd me in qua kleding kopen.
Lekker douchen!
pi_39245386
Sjak, lastig he...kun je niet wat kleding lenen? Ik wil anders best wat toesturen, als je het weer terugstuurt? sexe-neutraal, da's het beste en zodra het kind er is, veeeel online bestellen
DANYEL EN THIJS
pi_39245508
Ik heb 1 rompertje besteld, maatje 50-56 en het lijkt me nu niet echt superklein...
Nu ja, het zou ook geen kleintje worden volgens de echo's.
pi_39245633
nee, maar 50-56 is weer een maatje groter dan 50 Zo heeft Hema maatjes 50, en dat is echt klein!
DANYEL EN THIJS
  Licht Ontvlambaar maandag 26 juni 2006 @ 12:49:22 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39245670
Hier was maatje 50 nog te groot... Hebben van V&D een prematuurpakje gehad (maat 48?) dat perfect paste. Terwijl Isa toch echt 3400 gram was...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39245746
De voorspelling van de arsten was dat de baby groot zou zijn, ik 50-56 mee en zelfs 62 want grote baby.......was ze maatje prematuur idd, heel wonderlijk!
DANYEL EN THIJS
  maandag 26 juni 2006 @ 12:51:53 #296
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39245768
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:42 schreef Catootje het volgende:
Sjak, lastig he...kun je niet wat kleding lenen? Ik wil anders best wat toesturen, als je het weer terugstuurt? sexe-neutraal, da's het beste en zodra het kind er is, veeeel online bestellen
Lief van je! Ik heb wel genoeg gekocht om de eerste week door te komen, inderdaad zo neutraal mogelijk. Ach, en ik denk dat een meisje wel in wat jongenskleren kan lopen, andersom vind ik het wat moeilijker. En zodra het er is, mag ik los. Ik hoop dat ik snel op de been ben en kan gaan winkelen
Lekker douchen!
pi_39245798
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:22 schreef Inky05 het volgende:

Wij zijn vrijdag naar de Ikea geweest en hebben de Rakke kledingkast gekocht, 4 dozen en paste net in de auto
Alleen nu nog in elkaar zetten, maarja dan moet eerst heel het kamertje leeggehaaldd worden want die ligt nog vol met klus spullen
Dat in elkaar zetten is zo gedaan , de onderdelen zijn goed gemarkeerd waardoor het super simpel is.
pi_39245827
Hema kan je tegenwoordig ook online babykleertjes kopen, we linken wel wat naar je door als je nog niet fit genoeg bent, kun je online je baby aankleden!!!
DANYEL EN THIJS
  maandag 26 juni 2006 @ 13:13:09 #299
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39246511
Wie weet ga ik je eraan houden binnenkort!
Lekker douchen!
  maandag 26 juni 2006 @ 13:57:07 #300
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39248257
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:40 schreef sjak het volgende:
Hier word ik gewaarschuwd dat ons kind waarschijnlijk niet eens twee weken in 56 kan rondlopen, de meeste neefjes en nichtjes van mijn man hadden toen al 62 aan
Ik weet dus echt niet goed wat ik moet kopen. Daarnaast weet ik ook nog niet of het een jongetje of meisje wordt, dus ik houd me in qua kleding kopen.
lopen valt niet mee zo klein
waren die neefjes en nichtjes allen zo groot dan? Maxim was behoorlijk aan de maat zoals je waarschijnlijk wel weet, en die heeft indd 2 weken 56 aangehad daarna snel naar 62.
Romijn gaat nu (bijna 4 weken) naar 62.

maatje 50 had ik niet eens gekocht, en 56 maar heel weinig. dat eerste maatje zitten ze toch niet zo heel lang in, die kleintjes groeien in een heel rap tempo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')