abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39217006
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:25 schreef nanalune het volgende:
Wij willen ons kindje de eerste tijd ook tussen ons in, en na verloop van tijd in de wieg.. en met als eerste reden , 1 van de redenen die Owlet geeft , namelijk dat het in de natuur heel normaal is je kind bij je te houden . Nu is dat tot nu toe theorie, en ben ik beniewd hoe de praktijk zal zijn, maar ik denk ook dat het je instinct is om op je slaaphouding te letten als er een kindje in bed ligt..
Ik kan me dat ook wel weer goed voorstellen. Ik vraag me ook echt af hoe het bij ons zal gaan, want soms schrik ik nu al wakker, omdat ik dan mijn niet meer hoor ademen. En dan hoor ik 'knor' en dan slaak ik weer een zucht van verlichting. Met zo'n kleintje zal ik dat wel veel erger hebben....En de vraag is of het dan rustiger is om het bij ons op de kamer te hebben (waar ik makkelijk kan luisteren als ik dat wil, maar dat dan misschien ook weer voortdurend doe) of op de babykamer. Nu gaat mijn voorkeur uit naar het laatste, maar misschien ook omdat ik dat van huis uit gewend ben.
Eva
pi_39217048
Ik had voor het wiegje als hoeslaken gewoon een ledikantlaken gepakt. Niet moeilijk doen met wiegenhoeslakens en later kan ik ze toch nog wel gebruiken in de ledikant enzo. We hadden dan ook een ovale wieg, vindt daar maar eens bijpassend beddegoed bij.

Over samen slapen heb ik trouwens hier info vandaan gehaald.
pi_39217225
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Ik vind een ledikant ook wel een beetje groot voor z'n kleintje
Dus mijn oog is gevallen op een ledikantje waarvan je ook een wigje kunt maken.
Misschien ken je hem wel, het is er een met ronde uiteinden
en heet Sokke Sleepi zo lief bedje, hij is van de week binnen gekomen en echt heel
Er zitten wieltjes onder, dus hij kan zo heen en weer van de babykamer naar onze kamer.

Alleen moet ik een beetje puzzelen met het bedden goed, want het wiegje is 60x70 dus niet echt standaard (40x80). Dat bedden goed vind ik op zich al een hele puzzel is, want komt daar allemaal aan te pas zeg ! Matrasbeschermer, zeiltjes, onderhoeslakens/onderleggers, onderlakentjes/hoeslaken en dan nog een bovenlakentje of overtrekje Pffffff snap er niets
Ik vind hem leuk! Maar ook erg duur
Wij kunnen een leuk ledikantje overnemen, en daar ga ik het maar mee doen.

Ik word wel hebberig van de plaatjes maar mijn man gaat nog maar 50% werken, en ik 80%, dus we moeten toch maar een beetje rustig aan doen met uitgeven...
Eva
  zondag 25 juni 2006 @ 19:45:56 #229
393 phileine
española
pi_39217386
Ik heb de eerste vijf maanden Isa naast me gehad in zo'n laag schommelwiegje van Ikea. Echt ideaal, als ze huilde hoefde ik alleen mijn hand uit te steken om haar te aaien of te wiegen en ook het voeden was op die manier een fluitje van een cent. Die wiegjes zijn niet zo gek duur en ik heb er echt enorm veel plezier van gehad (er staan er ook veel op marktplaats voor weinig geld)
mooi he, alles
  zondag 25 juni 2006 @ 19:55:08 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_39217776
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:19 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Jep, werk bij m'n "eigen bank" (ik heet Ingvild, meestal afgekort met Ing)
Ofwel de ING bank
Zit in de automatisering, ben informatie analist
zie je is echt typisch voor de bankwereld. overigens is het bij ons afgeschaft...
Maar dit is wel erg off-topic

wij hebben net, op het laatste moment, nog even de namen veranderd....
maar nu was er voor het eerst de "klik" met de namen...
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 20:09:53 #231
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39218355
Wij hebben nu ook namen denk ik. De meisjesnaam is de naam die m'n man al vanaf het begin wil. Dus ik geef er maar aan toe. De jongensnaam weten we misschien ook, maar dat vind ik wel moeilijker. Gelukkig maar dat het volgens iedereen die ik ken een meisje gaat worden.

Hoe we het met slapen gaan doen, weet ik nog niet. Het bed moet opgeschoven worden van de kraamzorg, dus misschien dat ik dan toch de reiswieg naast me neer kan zetten. Maar we hebben ook katten en ik denk niet dat die het gaan accepteren niet bij ons te mogen 's nachts. Hele nachten kattengejank zie ik ook niet zitten. En een kat bij de baby is helemaal geen optie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39218577
phoe, ik weet nu precies wat kraamtranen zijn. Kan huilen om alles.. vooral om de borstvoeding. Ik voel me zo rot.. heb het gevoel alsof ik een melkfabriek ben en alleen maar borstvoeding geef.. ik weet het.. het wordt wel anders, maar toch.. ik hoop dat ik me snel beter voel en ik echt kan gaan genieten en even lekker buiten kan wandelen. Even het huis uit..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 25 juni 2006 @ 20:18:06 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_39218678
och CM toch.... * Belana ff dikke knuffel geeft
stormy waters...
sailin'
pi_39218818
dank je wel
vind het zo stom van mezelf.. ik hoor te genieten!! en dat doe ik ook wel, maar ik zie elke dag zo op tegen de avond en nacht.. komt denk ik doordat ik de laatste nachten niet (goed) geslapen heb.. ben elke keer bang dat Sarah weer snel wakker wordt na de voeding.
gelukkig steunt mijn vriend me heel erg en knuffelt en praat er met me over. Dat heb ik echt nodig
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 25 juni 2006 @ 20:24:07 #235
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39218866
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:15 schreef CrazyMoon het volgende:
phoe, ik weet nu precies wat kraamtranen zijn. Kan huilen om alles.. vooral om de borstvoeding. Ik voel me zo rot.. heb het gevoel alsof ik een melkfabriek ben en alleen maar borstvoeding geef.. ik weet het.. het wordt wel anders, maar toch.. ik hoop dat ik me snel beter voel en ik echt kan gaan genieten en even lekker buiten kan wandelen. Even het huis uit..
ochgossie Moon, ik kan het me ook wel voorstellen, en het weer is ook zo triestig.. nou laat de tranen maar lekker gaan , want wat je gebeurd is gaat ook niet in je kouwe kleren zitten
  zondag 25 juni 2006 @ 20:26:31 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_39218976
het is ook zwaar die eerste tijd. je bent net bevallen, alles is nieuw, nachtvoedingen, vermoeidheid. Probeer overdag zoveel mogelijk bij te tanken en ook te slapen als Sarah slaapt meid, heel belangrijk om je rust te nemen. Het is allemaal niet niks hoor
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 20:26:59 #237
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39218988
Wat vervelend CM. Het is zo superheftig, ineens een kind. Emoties waar je niks mee kan. Je voelt je vast vlug weer je oude zelf!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39219073
*knuff voor CrazyMoon*

Wat je voelt is heel normaal hoor, het is ook gewoon teveel om te bevatten voor één vermoeid, ontregeld, pas bevallen mens.
pi_39219214
heel erg bedankt jullie.. zit hier nu gelijk met tranen in mijn ogen
pffff.. de rust neem ik zeker. Om 13uur ga ik meestal naar bed, en de laatste 2 dagen 's ochtends ook weer. Visite komen of 's middags om 16uur of 's avonds, en dan niet teveel mensen tegelijk.
Ik had alleen niet verwacht dat borstvoeding geven zoveel van je vergt.. ik dacht er wel bij na, maar nu het zo ver is, tjee.. ben ontzettend blij met onze mooie dochter, maar het is zeker zwaar.
Ben altijd zo blij als het weer ochtend is
Sarah slaapt bij ons op de kamer, alleen ik denk dat we haar vannacht maar weer op haar kamertje leggen. Ik blijf namelijk naar haar luisteren en bij elk geluidje word ik wakker.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39219235
ik ga nu even lekker douchen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39219247
Nou, echt genoten heb ik ook niet van mijn kraamtijd hoor, ik denk dat heel veel vrouwen die 'roze wolk' niet krijgen. 't Is natuurlijk wel veel leuker als je die wel hebt. Maar je redt 't vast wel, en je kunt binnenkort vast weer lekker gaan wandelen. 't Is officieel al zomer ook.

Er bestaan ook ledikantjes die je aan het ouderlijk bed kunt vastmaken, een zijkant heeft dan geen spijlen. Ik dacht dat oa Baby-Walz die wel verkoopt, misschien nog leuk voor mensen die nog een bedje zoeken.
  zondag 25 juni 2006 @ 20:34:24 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39219275
*knuffel voor jou CM* T's ook niet niets....
pi_39220377
Vriendin van me gebruikte ook heel vaak de wandelwagenbak die kon ze me naar boven nemen en overdag stond die in de box.
Isis lag overdag in de wieg in de woonkamer en s'avonds ging ze mee naar de slaapkamer waar haar ledikantje stond. Tot ze snachts heel veel bleef huilen toen sliep ze meer in de woonkamer ook s'nachts.
Nu wil ik de kleine zoveel mogelijk in de slaapkamer in de wieg laten slapen , puur omdat het daar ook lekker rustig is en we al een uk hebben rond lopen.
  zondag 25 juni 2006 @ 21:03:43 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_39220409
Maar jij gaat toch apart slapen Xanthe?
stormy waters...
sailin'
pi_39220456
quote:
Op zondag 25 juni 2006 21:03 schreef Belana het volgende:
Maar jij gaat toch apart slapen Xanthe?
Ja maar bedoelde met onze dan ook de slaapkamer van mij en de baby
  zondag 25 juni 2006 @ 21:09:32 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_39220600
ow op die manier

wij hebben dus ook wieg op de slaapkamer en ook de commode, in het najaar krijgen we de bijkeuken pas en Liam zijn nieuwe slaapkamer pas en de baby dus ook pas de babykamer. Met nachtvoedingen vind ik het wel prettig om de baby in de buurt te hebben.
Het kan idd wel zo zijn dat ik ook in het begin slechter slaap daardoor, net als CM nu heeft. Maar dat zou ik ook hebben als ie in een eigen kamer lag. Ik denk dat ik in het begin toch wel weer 8 keer per nacht naast de wieg sta
stormy waters...
sailin'
pi_39220688
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Ik vind een ledikant ook wel een beetje groot voor z'n kleintje
Dus mijn oog is gevallen op een ledikantje waarvan je ook een wigje kunt maken.
Misschien ken je hem wel, het is er een met ronde uiteinden
en heet Sokke Sleepi zo lief bedje, hij is van de week binnen gekomen en echt heel
Er zitten wieltjes onder, dus hij kan zo heen en weer van de babykamer naar onze kamer.

Alleen moet ik een beetje puzzelen met het bedden goed, want het wiegje is 60x70 dus niet echt standaard (40x80). Dat bedden goed vind ik op zich al een hele puzzel is, want komt daar allemaal aan te pas zeg ! Matrasbeschermer, zeiltjes, onderhoeslakens/onderleggers, onderlakentjes/hoeslaken en dan nog een bovenlakentje of overtrekje Pffffff snap er niets
oh, die zijn zo mooi! Helemaal later uitgebreid tot ledikantje en daarna zelfs tot peuterbedje
Ik zou dat zeiltje lekker laten zitten trouwens. Is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor slechte ventilatie en kans op warmtestuwing. Scheelt weer een laagje opmaakellende
pi_39220794
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:33 schreef poemojn het volgende:
Er bestaan ook ledikantjes die je aan het ouderlijk bed kunt vastmaken, een zijkant heeft dan geen spijlen. Ik dacht dat oa Baby-Walz die wel verkoopt, misschien nog leuk voor mensen die nog een bedje zoeken.
Heb net even gezocht op hun site , maar heb gelemaal geen bedjes kunnen vinden op hun site
pi_39220809
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef Randa_v het volgende:
Hier slaapt Merlijn dus al sinds hij ziek is geweest (begin mei) bij ons in bed, hij ligt dan voornamelijk aan mijn kant en het gaat prima zo. Volgende keer (als die er komt) wil ik een ledikant aan mijn bed zetten zodat het babietje wel direct langs me slaapt in het eigen bedje, maar ik het wel zo naar me toe kan trekken om te voeden.
Zoiets vind ik zo leuk:

Kennissen van me hebben een dochter van een jaar of 3 die vanaf haar geboorte bij de ouders slaapt. Nu is de tweede op komst en hebben ze voor de peuter zo'n lief ouderwets ikeabedje gekocht wat nu strak tegen het bed gemonteerd staat.
Peutertje kan zo af en toe nog een slokje komen halen bij mama maar heeft wel haar eigen bed. Heel knus

edit: dit is dus het bedje van Babywalz
pi_39221524
Enig risico van de baby nooit in een ledikantje doen is dat ze dat later heel graag willen. We hebben het ledikantje nog in de laagste stand in onze slaapkamer staan al slaapt Myrthe allang in een gewoon bed in haar eigen kamer. De laatste weken wil ze er steeds graag in zitten spelen. En als je dan vraagt of ze vroeger wat tekort gekomen is zegt ze ook gewoon 'Ja'.

Dat bedje bedoelde ik idd Owlet, kan ook als normaal ledikant gebruikt worden dacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')