SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lul gewoon nederlandsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:38 schreef One_conundrum het volgende:
sille wie jir dan ek mar (foeneties) frys tikke?
Wat een Quatschquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:34 schreef Messenga het volgende:
Ameland is best leuk.
Nja, als je 10 bent.
Of boven de 40.
allinnich jammer dat ik gjin of latte we sizze amper frys tikken dan wel proatsje kinquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:38 schreef One_conundrum het volgende:
sille wie jir dan ek mar (foeneties) frys tikke?
Of all placesquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef Messenga het volgende:
Overigens heb ik er nog gewoond. In Friesland. Sint Anaparochie.
It gjit dei noch aerdig aw! mar ik bin dan ek neppert! (<----foeneties héquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:30 schreef Boeman het volgende:
[..]
allinnich jammer dat ik gjin of latte we sizze amper frys tikken dan wel proatsje kin.
oh okquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:36 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
It gjit dei noch aerdig aw! mar ik bin dan ek neppert!
Friesland is mooi
(had wel een foto verwacht van Jelsum eo Alexxxx)
Klopt. Heb ik aardig wat foto's gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:54 schreef MrReaL het volgende:
DE allereerste foto is van de open dag vliegbasisSar heli!
Zonet nog doorheen gewandeld en foto's gemaakt, maar ik heb de foto's nog niet geupt. Komen over een paar dagen wel in dit topic. Ik woon op 100 meter va dat landgoedquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef blaaatkipje het volgende:
It paradys is een leuk stukje! enne ik dacht meer aan 1 of ander landgoedje wat je daar hebt liggen (ipv rails ghehe) en het stuk tussen jelsum, de dokkumer ee en Leeuwarden. Toevallig zondag nog langs gefietst en het zag er echt mooi uit
Ja ik weet het, daarom ookquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zonet nog doorheen gewandeld en foto's gemaakt, maar ik heb de foto's nog niet geupt. Komen over een paar dagen wel in dit topic. Ik woon op 100 meter va dat landgoed
verkeerde topicquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:06 schreef JusNieuwegein het volgende:
Vrijdag hoor ik of ik een kamer heb in Leeuwarden
Leeuwarden-topic. Stad van de Leeuwen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:06 schreef JusNieuwegein het volgende:
Vrijdag hoor ik of ik een kamer heb in Leeuwarden
Klopt maar Leeuwarders maken graag onderscheid tussen zichzelf en de rest van frieslandquote:Op donderdag 22 juni 2006 07:54 schreef JusNieuwegein het volgende:
Sorry hoor... had toch zo het idee dat Leeuwarden in Friesland ligt
Je hebt geluk, op loopafstand van het station.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Kennen jullie Heerenveen? (It Herrenfaen ofzo).
Ik ga daar stage lopen vanaf september. Bij de Heerenveense Courant.Er staat hier nog niks over in het topic, maar het lijkt me erg leuk in Friesland dus ik ben benieuwd of iemand wat over de stad en de omgeving kan vertellen. Misschien ook met wat plaatjes.
Haha ja dat had ik al gezien op routenet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt geluk, op loopafstand van het station.
Helaas, ik ben geen fan van vrachtwagens.quote:Ik heb er drie jaar op school gezeten. Leuke stad als je graag vrachtwagens fotografeert, maar een duf centrum.
Eerder een stad zonder stadsrechten, net als Drachten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:25 schreef blaaatkipje het volgende:
Tsja Heerenveen is natuurlijk een beetje DE sportstad van friesland met oa SC Heerenveen en Thialf :-)
En Heerenveen is geen stad maar een dorp
Is dat zo?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eerder een stad zonder stadsrechten, net als Drachten.
Mja. Den Haag heeft ook geen stadsrechten bijvoorbeeld, maar met stadsrechten kun je tegenwoordig geen zier meer, dus doet dat niet meer ter zake.quote:
Maar dat wil nog niet zeggen dat Heerenveen een stad is toch?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja. Den Haag heeft ook geen stadsrechten bijvoorbeeld, maar met stadsrechten kun je tegenwoordig geen zier meer, dus doet dat niet meer ter zake.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Berlikum had vroegr ook stadsrechtenMaar toen het geld op was hebben ze die aan Franeker doorverkocht
![]()
er zijn 13 officiële Friesche steden, Belrikum neit eens meegerekend. Maar 2 liggen nu in de provindie Groningenquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk moet dan de 12e stad opgenomen worden in de tocht. Het is niet haalbaar helaas. Er gaat met het aandoen van een extra stad een stuk traditie verloren. En juist die traditie is iets waar we trots op moeten zijn en moeten proberen te behouden in de toekomst
Tja dat zie je wel op meer plekken in Nederland. Maar ik vind een plaats van het kaliber Heerenveen behoorlijk stedelijk aandoen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eerder een stad zonder stadsrechten, net als Drachten.
Weer wat geleerd, haha, bedankt. Ach, ik zal toch een Utrechter blijven, die trouwens nooit in Utecht heeft gewoontquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:01 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Klopt maar Leeuwarders maken graag onderscheid tussen zichzelf en de rest van friesland
Welke dan?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
er zijn 13 officiële Friesche steden, Belrikum neit eens meegerekend. Maar 2 liggen nu in de provindie Groningen(overlopers
)
Al zou ik het weten zou ik nog de naam van die overlopers niet uit willen spreken!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:30 schreef Boeman het volgende:
[..]
Welke dan?
nu trouwens Esonstad weer he.
Centrum van heerenveen is een Saai veel te ongezellige bedoelingquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:17 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Tja dat zie je wel op meer plekken in Nederland. Maar ik vind een plaats van het kaliber Heerenveen behoorlijk stedelijk aandoen.
had ut maar niet zo uit richting moeten liggenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:17 schreef El_Rolando het volgende:
Drachten hier, de grootste woonplaats van Nederland zónder treinstation.
maar wel een zweeftrein! (met een laag mosquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:17 schreef El_Rolando het volgende:
en zonder tastbare historiequote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:17 schreef El_Rolando het volgende:
Ja, staat daar maar een beetje.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
maar wel een zweeftrein! (met een laag mos)
Word er binnenkort weggehaald toch?quote:
Regel jij een auto en rijbewijs voor me?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef DeToXiC het volgende:
ga je toch met de auto?
oh, en ik vind Heeg 's avonds leuker dan 's ochtends vroeg..![]()
Ga ik morgen foto's van maken.quote:
Je kan ook bellen en dit uitleggen, hebben ze wel begrip voor!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik moet woensdag om 9:00 in Heeg zijn voor een sollicitaiegesprek
Alleen jammer dat de bus om 9:01 aankomt![]()
Dus moet ik met de bus daarvoor... en die komt aan om 7:35
ach, kan ik dik een uur van de schoonheid van Heeg genieten, als het dan wat mooi weer is
Ik kan ook mn fototoestel meenemen. Het is woensdag mooi weer. en mooi weer+camera = alex blijquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:06 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Je kan ook bellen en dit uitleggen, hebben ze wel begrip voor!
It Hearrenfean ja.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ga daar stage lopen vanaf september. Bij de Heerenveense Courant.Er staat hier nog niks over in het topic, maar het lijkt me erg leuk in Friesland dus ik ben benieuwd of iemand wat over de stad en de omgeving kan vertellen. Misschien ook met wat plaatjes.
It Hjerrenfean.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Joure ?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Centrum van heerenveen is een Saai veel te ongezellige bedoeling
dan ist bij ons in t dorp nog gezelliger![]()
10 km te fiets ofzo naar hveen vanaf hier
Nee man! Ze hebben Thialf gebouwd om het gebrek aan elfstedentocht te compenseren, remember?quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
It Hjerrenfean.
Het centrum is echt niet om aan te zien. Zodra je uit de trein stapt richting busstation lopen en lijn 41, 98 of 99 nemenMaar Heerenveen heeft wel een paar pluspunten. Het eerder genoemde busstation, een goede fotowinkel (al zit er een betere in Joure) en als ik me niet vergis komt de elfstedentocht er langs.
[..]
Joure ?
Het is inderdaad dichtbij het station, dus lekker makkelijk. Als je een avond makkelijk wil doen kan je op het pannenkoekschip etenquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Ik neem altijd lijn 41quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:33 schreef 2cv het volgende:
Het centrum is echt niet om aan te zien. Zodra je uit de trein stapt richting busstation lopen en lijn 41, 98 of 99 nemen![]()
Die in Joure is duurquote:Maar Heerenveen heeft wel een paar pluspunten. Het eerder genoemde busstation, een goede fotowinkel (al zit er een betere in Joure) en als ik me niet vergis komt de elfstedentocht er langs.
ach niet mieperenquote:Op woensdag 5 juli 2006 17:14 schreef 2cv het volgende:
Joure of H'veen maakt niets uit qua prijzen, beiden Haasdijk.
Als jij uit Fryslân gaat, voel je je spontaan geen Friezin meer?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben nog een paar maandjes Friezin. Daarna word ik Rotterdamse. Wel geboren en getogen in Friesland. Woonachtig in Liwadden.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre ik me ooit wél 'Friezin' heb gevoeld.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als jij uit Fryslân gaat, voel je je spontaan geen Friezin meer?
Dan is het idd misschien maar beter dat je weg gaat ja.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre ik me ooit wél 'Friezin' heb gevoeld.
Fundi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan is het idd misschien maar beter dat je weg gaat ja.
Klopt, zie ik dagelijks. Ook wel met de BMW M coupe in racetrim erop.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als jij uit Fryslân gaat, voel je je spontaan geen Friezin meer?
@Gizart: dan komt dit plekje je ook wel bekend voor
[afbeelding]
Merk en type: Volvo FM9 Globetrotter
Eigenaar: De Beier
Land van herkomst: Nederland
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
kick.to/rotjeknor topicquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Fundi.
Gelukkig zijn ze in Rotterdam ruimdenkender.
Mwah, zo geweldig vind ik de bios hier niet. Er is haast altijd wel iets, storingen, je hoort geluid uit andere zalen... En nooit echt leuke films die ze hier draaien...quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:58 schreef Geartsjuh het volgende:
* Geartsjuh ook Frys om útens
[..]
Het centrum van it Hearrenfean () is niet zo heel boeiend maar er is wel zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Ik vind de bioscoop daar altijd erg ok en er zijn ook wel een paar gezellige kroegjes te vinden
.
Ik vind de bios in Drachten veel beter dan die in Heerenveen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:55 schreef Piepje het volgende:
[..]
Mwah, zo geweldig vind ik de bios hier niet. Er is haast altijd wel iets, storingen, je hoort geluid uit andere zalen... En nooit echt leuke films die ze hier draaien...
Maar de stoelen zijn op zich wel mooi, en t gaat soms ook wel eens allemaal goed, dan is het wel leuk![]()
Kan je mooi heen met de trein danquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind de bios in Drachten veel beter dan die in Heerenveen.
Bios in Sneek is ook prima te doenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind de bios in Drachten veel beter dan die in Heerenveen.
Euhm, dat is niet de overtuin. Dat is wat tegenover de overtuin staat.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:11 schreef mrsj het volgende:
[afbeelding]
de overtuin te oranjewoudvlabij
Coole avatarquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:10 schreef KaheemSaid het volgende:
Easthim(Oosthem) hier en Fryslân is inderdaad mooi. Zo even het Sneeker of Heegermeer op even kijken nog. Water
toevallig vandaag nog langsgelopen dat huisje.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:11 schreef mrsj het volgende:
[afbeelding]
de overtuin te oranjewoudvlabij
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:10 schreef KaheemSaid het volgende:
Easthim(Oosthem) hier en Fryslân is inderdaad mooi. Zo even het Sneeker of Heegermeer op even kijken nog. Water
Thank you.quote:
Nessenwei... we hebben een hondquote:Op zondag 16 juli 2006 21:54 schreef Zombine het volgende:
Welke straat woon je dan? Krijg je waarschijnlijk de post van mij
![]()
Dokkum, 4 km boven Damwoudequote:Op maandag 17 juli 2006 01:40 schreef NoBody122 het volgende:
Damwoude meldt zich (4 km onder Dokkum)
Dan heb je nog een paar weken om in te burgerenquote:Op maandag 24 juli 2006 16:54 schreef Boeman het volgende:
Ik woon al sinds mn geboorte in Friesland maar spreek nog steeds amper fries, moet ik me nu schamen?
over een paar weken woon ik hier niet meer...
quote:Op maandag 24 juli 2006 17:25 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ja
Wat is daar te beleven dan?quote:Op maandag 24 juli 2006 19:13 schreef GizartFRL het volgende:
Iemand nog naar Drachten Airstrip vrijdag?
Verloochenaar, weg met die randstad troepquote:Op maandag 24 juli 2006 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat is daar te beleven dan?
Ik ben zaterdag trouwens aan het helpen met het importeren van een goedgekeurde Amsterdamse naar Leeuwarden
Doniawegquote:Op donderdag 27 juli 2006 21:59 schreef NoBody122 het volgende:
ook nog maar even wat pics van Damwâld dan:
[afbeelding]
schuin tegenover diezelfde kerk
Ik kom er toch zeer regelmatigquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:13 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Franeker is present! Nog meer Franekers hierzo?![]()
Jaaaaah! Het is weer tijd voor de PC! Ik woon al 6 jaar in de randstad, eerst vanwege studie en nu werk, maar ik ben er nog steeds ieder jaar bij hoor. Ik ben en blijf tenslotte een rasechte Franeker hequote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er toch zeer regelmatig
Woensdag feest bij jou dus
quote:
Precies.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:49 schreef Marty het volgende:
[..]
Ja, want wie zou er nou niet in Harlingen willen wonen?![]()
Wie weet...quote:Op maandag 31 juli 2006 10:35 schreef Marty het volgende:
Ken ik jou toevallig? Harlingen is natuurlijk een klein stadje![]()
Nog even een mooie foto genomen tijdens de visserijdagen vorig jaar.
[afbeelding]
Dan woon je vlakbij iemand met een blauwe 309 GTI16 en een 205 griffe ( gifgroene auto).quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:59 schreef NoBody122 het volgende:
ook nog maar even wat pics van Damwâld dan:
[afbeelding]
die kerk is slechts enkele huizen van mij verwijderd
[afbeelding]
schuin tegenover diezelfde kerk
[afbeelding]
de N356, die door Damwoude loopt richting Burgum (en verder)
Deze provinciale weg staat bekend om het regelmatige geflits (buiten de bebouwde kom)
Nee, dan Utreg. Die jarenlange inteelt binnen de stadsmuren hebben het volk daar ook nie tgoed gedaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:44 schreef Sjakie01 het volgende:
Friesland is kut, er lopen alleen maar boeren en ander inteelt volk rond.
Wij zijn iig geen stelletje nationalisten die bij elke aangelegenheid te pas en te onpas een volkslied erop smijten.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee, dan Utreg. Die jarenlange inteelt binnen de stadsmuren hebben het volk daar ook nie tgoed gedaan.
En nou opbokken.
Ga wegquote:Op maandag 31 juli 2006 19:10 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wij zijn iig geen stelletje nationalisten die bij elke aangelegenheid te pas en te onpas een volkslied erop smijten.
Hmmz, je klinkt een beetje jaloers.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:10 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wij zijn iig geen stelletje nationalisten die bij elke aangelegenheid te pas en te onpas een volkslied erop smijten.
Ja, van hetzelfde. Daag.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef GizartFRL het volgende:
En no oppakke. Oars kriest grutte Pier efter die oan.
dat zal bestquote:Op maandag 31 juli 2006 18:42 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dan woon je vlakbij iemand met een blauwe 309 GTI16 en een 205 griffe ( gifgroene auto).
Op diezelfde straat woont ook nog iemand in een Vectra Station zilvergrijs met grau und gemein op de voorruit.
Ik heeft inderdaad een autotic.
Met zo'n (schok?)draad voor de ingang van de tuin, zodat de hond er niet langs kan?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Thank you.
[..]
Nessenwei... we hebben een hond![]()
Wellicht kan je dat evenb onderbouwen ?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:44 schreef Sjakie01 het volgende:
Wellicht had je vanavond even 4 in het land moeten kijken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:46 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wellicht kan je dat evenb onderbouwen ?
Neequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:46 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wellicht had je vanavond even 4 in het land moeten kijken.![]()
Ik zeg je, kijk 4 in het land daar waren ze vandaag bij een dorpsfeest ofzo met allemaal friesche boeren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 04:08 schreef 2cv het volgende:
Jij komt met je onzinverhaaltje, dan mag je ook text en uitleg geven.
Ze zagen er niet uit. Leek wel of er in Friesland wel eens radio actief afval is ontsnapt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 04:11 schreef 2cv het volgende:
Nou en ?
Knap, zo zonder nucleaire industrie en dergelijke. maar had je ook nog wat zinnigs te melden ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 04:14 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ze zagen er niet uit. Leek wel of er in Friesland wel eens radio actief afval is ontsnapt.![]()
Repper Remon is een heldquote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:39 schreef c20xe het volgende:
Zoek voor de gein eens op boer vs pimp, kom je erachter dat friesland helemaal niet zo slecht is
it hearrenfean meld zicht btw!
Stoer hé, op internet allemaal ongefundeerde reacties plaatsen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:44 schreef Sjakie01 het volgende:
Afgelopen zondag ging Remon een clip opnemen van rapper Raidy uit H'veen.quote:
quote:Op maandag 31 juli 2006 22:35 schreef Zombine het volgende:
[..]
Met zo'n (schok?)draad voor de ingang van de tuin, zodat de hond er niet langs kan?![]()
Alleen geel ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Stoer hé, op internet allemaal ongefundeerde reacties plaatsen.
Volgens mij was je met een natte stinkende gele broek naar je mammie gerend als je dit in het echt tussen 20 Friese mensen had gezegd.![]()
Cool!quote:
Er zijn er trouwens 2 met een schokdraadje. Wij wonen in dat huis, niet in die woonboerderij.quote:
Dat was denk ik nog voor mijn tijdquote:Op zondag 6 augustus 2006 09:46 schreef GizartFRL het volgende:
Gorredijk, Thermonoord, Voormalig Konmarmedewerker Bettie die bij het water woont(de)
Taxi Moll met lekker broodjes gehakt bij de pomp.
Arnold met tattoo's en custom Harley.
Marc Blaauw gekke collega.
Voorheen knokruimte annex discotheek Overtoom.
Ja, leuk dorp dat Gorredijk.
Oh..ik vind't persoonlijk wel meevallen. alleen de jeugd is er soms nogal baldadig.quote:Op zondag 6 augustus 2006 09:54 schreef GizartFRL het volgende:
Zit soms wat vreemd volk tussen daar in Gorredijk. 4 jaar geleden werkte ik daar al niet meer.
Ik zit in Kootstertille.
Oh ja.quote:Op zondag 6 augustus 2006 10:20 schreef GizartFRL het volgende:
ongeveer 10-15 km boven Drachten aan het PM kanaal.
Ja, ook erg gezellig. daar ga ik meestal winkelenquote:Op zondag 6 augustus 2006 10:41 schreef GizartFRL het volgende:
Heerenveen ook.
* GizartFRL werkt daar.
Ik meestal alleen bij de Poiesz in Aldehaske.quote:Op zondag 6 augustus 2006 10:51 schreef mrsj het volgende:
[..]
Ja, ook erg gezellig. daar ga ik meestal winkelen
Drachten leuk.quote:
Oh, dat vondt ik zowieso een hele slechte film.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:35 schreef GizartFRL het volgende:
Thnx Alex5
Bios in Drachten is inderdaad goed. Op de Kill Bill marathon na dan.
Dat is dus echt niet netjes iddquote:Op zondag 6 augustus 2006 12:42 schreef GizartFRL het volgende:
Ging met mijn vriendin naar die Kill Bill marathon ( ofwel deel 1 en 2).
Was een week voordaat ie in Nederland in Premiere ging.
Dus wij reserveren, vroeg heen. Bleek dat wij de enige 2 bezoekers waren in de bioscoop voor de KillBill marathon.
Na deel 1 waren er plotseling "technische problemen"....
Ze hoopten waarschijnlijk dat er na deel 1 nog mensen bij kwamen, maar toen dat niet het geval was verzonnen ze de technische problemen.
Kon gewoon van het gezicht van die jongen aflezen dat het een leugen was.
Maar voor de rest wel okay daar
nou ga je toch niet zeggen dat je in dit zelfde gat woont?quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:52 schreef mrsj het volgende:
[..]
Dat is dus echt niet netjes iddben je er daarna nog wel eens geweest?
![]()
JOURE
Daar wonen veel meer mensen hoor.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ga je toch niet zeggen dat je in dit zelfde gat woont?
Ik was gister toevallig ook nog in Jourequote:Op zondag 6 augustus 2006 17:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar wonen veel meer mensen hoor.
Was er zelf gister ook nog 2 keer. En ken er ook een redelijk aantal mensen.
Nee. maar ik ben d'r laatst nog geweest. erg leuk!quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ga je toch niet zeggen dat je in dit zelfde gat woont?
op de grasbaan? of op t oefenterein van de lokale motercrossers?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:19 schreef c20xe het volgende:
Vorige week was ik ook in joure de crossmotor uitlaten
Op de "echte" grasbaan mag je nooit trainen..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op de grasbaan? of op t oefenterein van de lokale motercrossers?
4 dagen, helaas niet het geld voor meer.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:52 schreef DeToXiC het volgende:
zo...Sneekweek was weer slopend ( en weer SUPER!!!) 3 dagen gefeest en nu weer aan het werk...
nee?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:49 schreef Piepje het volgende:
ook sneekweekfm geluisterd?
Jeej, vanmiddag Gerben van Manen gezien toen ie bij ons hier door de sloot ging
Beeugh Rotdorp dat Kootstertille.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:15 schreef WesHell het volgende:
Twijzel meld zich ook....
Ligt naast Kootstertille....
Twijzel niet dan??quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:07 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Beeugh Rotdorp dat Kootstertille.
Is dat leuk? Niet echt mijn ding trouwens.quote:Op maandag 14 augustus 2006 08:06 schreef Venderwel het volgende:
Zijn er nog Fok!ers die op de Gondelvaart komen in Aldeboarn?
Oordoppen in dan maar. Klaas Jansma is een kundige man, maar wat een rotstemquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Kaheem heeft Omrop Fryslan weer aanstaan, Skutsjesilen!!!
Ik vind het geweldigquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oordoppen in dan maar. Klaas Jansma is een kundige man, maar wat een rotstem
Er zeilen meerdere vrienden en kennisen van me mee met de IFKS, dan volg je het al wat meer.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:02 schreef Venderwel het volgende:
IFKS?? Hb ik nog nooit echt gevlgd, misschien ook maar eens doen dan...
meer duits imo ?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:04 schreef p-etr-a het volgende:
Zo ik ben begonnen met de stage in Heerenveen!
Wij krijgen wel eens Friese berichtjes binnen, en als ik die doorlees dan kan ik eigenlijk alles begrijpen. Het verstaan lukt niet, maar voor mijn gevoel is het grootste deel van het Fries Nederlands met een aparte spelling.
nope, ik houd t bij de merke in mn eigen gatquote:Op woensdag 6 september 2006 21:30 schreef 2cv het volgende:
Wie gaat er naar St. Nykster Merke ? Ik niet helaas ...
Hmm nee ik denk dat daar de Koers zit. Ik werk bij de Heerenveense Courant, Burgemeester Falkenaweg.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:24 schreef Piepje het volgende:
t lijkt meer op engels dan op duits...
die stage was toch op de herenwal?
heb ik net een exemplaar van vernielt om als vulling te dienenquote:Op donderdag 7 september 2006 20:25 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Hmm nee ik denk dat daar de Koers zit. Ik werk bij de Heerenveense Courant, Burgemeester Falkenaweg.
Vulling waarvoor? Ik kan me goed voorstellen dat dat met een groot deel van de kranten gebeurt hoor, maar van de andere kant wordt het ook veel gelezen.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ik net een exemplaar van vernielt om als vulling te dienen
om een doos aan te vullen, breekbare shitquote:Op donderdag 7 september 2006 22:20 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Vulling waarvoor? Ik kan me goed voorstellen dat dat met een groot deel van de kranten gebeurt hoor, maar van de andere kant wordt het ook veel gelezen.
Koers? Koerier denk ik...quote:Op donderdag 7 september 2006 20:25 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Hmm nee ik denk dat daar de Koers zit. Ik werk bij de Heerenveense Courant, Burgemeester Falkenaweg.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:26 schreef Piepje het volgende:
Koers? Koerier denk ik...
Klopt, er praktisch naast. Heel erg aan het begin aan de overkant van de rotonde bij de Dracht. Aan de kant van het Borneqo ook.quote:BF weg, euhmz, zit t dan daar vlakbij de Bornego?
Op die manier.quote:Vooral in Hveen spreken we heel veel Nederlands door t Fries heen ja...
Yo, m'n hometown.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:30 schreef 2cv het volgende:
Wie gaat er naar St. Nykster Merke ? Ik niet helaas ...
merke lopen zijn de 30ste, dus dat zou prima kunnenquote:Op zondag 10 september 2006 02:43 schreef 2cv het volgende:
Even gegoogeld. 28 september dit jaar. Kan dat kloppen ?
die hek niet hoorquote:Op maandag 11 september 2006 17:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Alle data van alle merke's staan in de Enkhuizer Almanak
quote:Op maandag 11 september 2006 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bestel dan!
[afbeelding]
http://www.enkhuizeralmanak.nl/
Handiger dan je denkt
van afgelopen nacht heb ik wel mee gekregenquote:Op maandag 11 september 2006 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb jij er niets van gemerkt?
De verhalen over de gemeente waar ik vandaan kom zijn de laatste weken legio. Ik heb de eer om uit Blunderhim te komenDe naam blunderhim is niet voor niets in omloop. Bijna alles gaat fout en daarbij komt ook nog dat ze nauwelijks geld in kas hebben
Yepquote:Op maandag 11 september 2006 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
It wie dus juster goed raak op'e Jouwer.
quote:Op maandag 11 september 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
dat kan ik helaas niet voorspellen, aangezien ik niet bekend ben in joure
Zeer verstandig.quote:Op maandag 11 september 2006 19:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel je voorspelt het per ongeluk goed, dan ben je meteen een verdachte. Ik houd dus wijselijk mijn mond.
moauw :/ truequote:Op maandag 11 september 2006 19:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel je voorspelt het per ongeluk goed, dan ben je meteen een verdachte. Ik houd dus wijselijk mijn mond.
Ik houd m in de gaten. En ik heb vakantie. Op zich wel zin in een dagje ameland, bus naar de pier rijdt zo ongeveer voor de deur langs (lijn 66), maar ik dacht dat ie senl weer op werd gehaald daar?quote:Op maandag 11 september 2006 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeer verstandig.
Is dit niet iets Alexxxxx?
FOK!stok door Nederland-spel deel 58! Ballum (Ameland)
Als ze niet nederlands terugspreken vind ik dat altijd a-sociaal ( ik kan goed fries hoor) maar mijn hoofdtaal is altijd nederlands geweest. Ik vind dat niet netjes.quote:Op zondag 10 september 2006 01:31 schreef 2cv het volgende:
Raar dat die Friezen zo standaard Fries spreken (geen sarcasme ofzo). Ik spreek zelf standaard Nederlands en ik krijg ook altijd netjes in het Nederlands antwoord terug. het aantal keer per jaar dat dat niet gebeurt is op de vingers van 1 hand te tellen.
Al sik in Duitsland ben, en ik spreek Nederlands tegen Duitsers, en ze anwtoorden me dan in het Duits, dat vid ik toch altijd zo asociaal hequote:Op dinsdag 12 september 2006 14:41 schreef DeToXiC het volgende:
[..]
Als ze niet nederlands terugspreken vind ik dat altijd a-sociaal ( ik kan goed fries hoor) maar mijn hoofdtaal is altijd nederlands geweest. Ik vind dat niet netjes.
Helemaal mee eens! Ik kan Fries redelijk goed verstaan, maar als ik Nederlands tegen iemand spreek verwacht ik ook dat er Nederlands wordt teruggesproken...quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:41 schreef DeToXiC het volgende:
[..]
Als ze niet nederlands terugspreken vind ik dat altijd a-sociaal ( ik kan goed fries hoor) maar mijn hoofdtaal is altijd nederlands geweest. Ik vind dat niet netjes.
Friezen wonen in Nederland en behoren dus net als iedere andere Nederlander ook Nederlands te spreken (en ja, ik ben zelf ook Fries)quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Al sik in Duitsland ben, en ik spreek Nederlands tegen Duitsers, en ze anwtoorden me dan in het Duits, dat vid ik toch altijd zo asociaal he
Ik woon tegen wil en dank in Nederland.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:20 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Friezen wonen in Nederland en behoren dus net als iedere andere Nederlander ook Nederlands te spreken (en ja, ik ben zelf ook Fries)
Tegen wil en dank in Nederland? Hoezoquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik woon tegen wil en dank in Nederland.
Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik spreek geen Frysk, maar Bildts, en dat verstaan zowel Friezen als Nederlanders gewoon goed, omdat het een samensmelting van die twee talen is
aah! dan weet ik meteen wie dr voor bij racedquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Morgen misschien een auto kopen om ze op te plakken
Ik laat ook een Friese vlag op het dak spuiten... en racen zal niet gaan met de auto die ik op het oog hebquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah! dan weet ik meteen wie dr voor bij raced
Fiat Pinda?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik laat ook een Friese vlag op het dak spuiten... en racen zal niet gaan met de auto die ik op het oog heb
ken zo ff t merk en model niet lezenquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat ding van mn avatar, maar dan met een tikkie kleinere wielen
quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ken zo ff t merk en model niet lezen![]()
Ik heb mn rijbewijs nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
apart jah
tenminste niet zo`n standaard "ik heb mn rijbewijs en wil een auto" wagentje![]()
1600 cc benzinemotorquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr zitten toch trappers in?
of flinstone style?
Ben je wel goed bij je hoofd?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:29 schreef p-etr-a het volgende:
Wat betekent Doge jo wol?
Nope, maar kan gemaakt worden!quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:32 schreef Alexxxxx het volgende:
is er ook een girlie met "ik wol dei stokslobberje" die je aan je Nederlandstalige vriendin kado kunt geven?
Ach, ieder mag een mening hebben.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:27 schreef nietzman het volgende:
Jammer dat ze spuug en spuuglelijk zijn, anders had ik wel een "Do moast opsokkebolje" shirt gewild.
Misschien ga ik 't zelf wel drukken. Lelijker dan die dingen kan het niet worden.
Oude- en Nieuwehorne! Ik niet, maar dit weet ik omdat ik er voor de vorige krant een berichtje over heb gemaakt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Zijn er nog meer mensen naar het Flaeijelfeest geweest?
Ik wens je maandag veel suces op je werk met die boze fotograafquote:Op zaterdag 30 september 2006 19:26 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Oude- en Nieuwehorne! Ik niet, maar dit weet ik omdat ik er voor de vorige krant een berichtje over heb gemaakt.
Dick Verton? Man met een baard (kleintje) en een bril? Ik ben benieuwd, altijd leuk een beetje actie!quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik wens je maandag veel suces op je werk met die boze fotograaf
(Moest entree betalen omdat ie geen perskaart had)
Geloof het wel jaquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:01 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dick Verton? Man met een baard (kleintje) en een bril? Ik ben benieuwd, altijd leuk een beetje actie!
Wat een bak zeg.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geloof het wel jaZijn in ieder geval twee fotografen geweigerd in het half uurtje dat ik bij de poort stond
eerste foto's van het Flaijelfeest zijn online
die woont hier vlak bij mij :-D!quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:01 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dick Verton? Man met een baard (kleintje) en een bril? Ik ben benieuwd, altijd leuk een beetje actie!
Ach ja dat kan prima, hij woont inderdaad in Joure.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die woont hier vlak bij mij :-D!
kloptquote:Op zaterdag 30 september 2006 22:49 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ach ja dat kan prima, hij woont inderdaad in Joure.
Klopt, best een prestatie. Maar met bepaalde fonts en kleurcombo's schijn je een best end te kunnen komen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:04 schreef Venderwel het volgende:
Maar zie zo even niet zo snel hoe een shirt met aleen tekst erop, spuug lelijk kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |