SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lul gewoon nederlandsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:38 schreef One_conundrum het volgende:
sille wie jir dan ek mar (foeneties) frys tikke?
Wat een Quatschquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:34 schreef Messenga het volgende:
Ameland is best leuk.
Nja, als je 10 bent.
Of boven de 40.
allinnich jammer dat ik gjin of latte we sizze amper frys tikken dan wel proatsje kinquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:38 schreef One_conundrum het volgende:
sille wie jir dan ek mar (foeneties) frys tikke?
Of all placesquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef Messenga het volgende:
Overigens heb ik er nog gewoond. In Friesland. Sint Anaparochie.
It gjit dei noch aerdig aw! mar ik bin dan ek neppert! (<----foeneties héquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:30 schreef Boeman het volgende:
[..]
allinnich jammer dat ik gjin of latte we sizze amper frys tikken dan wel proatsje kin.
oh okquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:36 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
It gjit dei noch aerdig aw! mar ik bin dan ek neppert!
Friesland is mooi
(had wel een foto verwacht van Jelsum eo Alexxxx)
Klopt. Heb ik aardig wat foto's gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:54 schreef MrReaL het volgende:
DE allereerste foto is van de open dag vliegbasisSar heli!
Zonet nog doorheen gewandeld en foto's gemaakt, maar ik heb de foto's nog niet geupt. Komen over een paar dagen wel in dit topic. Ik woon op 100 meter va dat landgoedquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef blaaatkipje het volgende:
It paradys is een leuk stukje! enne ik dacht meer aan 1 of ander landgoedje wat je daar hebt liggen (ipv rails ghehe) en het stuk tussen jelsum, de dokkumer ee en Leeuwarden. Toevallig zondag nog langs gefietst en het zag er echt mooi uit
Ja ik weet het, daarom ookquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zonet nog doorheen gewandeld en foto's gemaakt, maar ik heb de foto's nog niet geupt. Komen over een paar dagen wel in dit topic. Ik woon op 100 meter va dat landgoed
verkeerde topicquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:06 schreef JusNieuwegein het volgende:
Vrijdag hoor ik of ik een kamer heb in Leeuwarden
Leeuwarden-topic. Stad van de Leeuwen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:06 schreef JusNieuwegein het volgende:
Vrijdag hoor ik of ik een kamer heb in Leeuwarden
Klopt maar Leeuwarders maken graag onderscheid tussen zichzelf en de rest van frieslandquote:Op donderdag 22 juni 2006 07:54 schreef JusNieuwegein het volgende:
Sorry hoor... had toch zo het idee dat Leeuwarden in Friesland ligt
Je hebt geluk, op loopafstand van het station.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Kennen jullie Heerenveen? (It Herrenfaen ofzo).
Ik ga daar stage lopen vanaf september. Bij de Heerenveense Courant.Er staat hier nog niks over in het topic, maar het lijkt me erg leuk in Friesland dus ik ben benieuwd of iemand wat over de stad en de omgeving kan vertellen. Misschien ook met wat plaatjes.
Haha ja dat had ik al gezien op routenet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt geluk, op loopafstand van het station.
Helaas, ik ben geen fan van vrachtwagens.quote:Ik heb er drie jaar op school gezeten. Leuke stad als je graag vrachtwagens fotografeert, maar een duf centrum.
Eerder een stad zonder stadsrechten, net als Drachten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:25 schreef blaaatkipje het volgende:
Tsja Heerenveen is natuurlijk een beetje DE sportstad van friesland met oa SC Heerenveen en Thialf :-)
En Heerenveen is geen stad maar een dorp
Is dat zo?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eerder een stad zonder stadsrechten, net als Drachten.
Mja. Den Haag heeft ook geen stadsrechten bijvoorbeeld, maar met stadsrechten kun je tegenwoordig geen zier meer, dus doet dat niet meer ter zake.quote:
Maar dat wil nog niet zeggen dat Heerenveen een stad is toch?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja. Den Haag heeft ook geen stadsrechten bijvoorbeeld, maar met stadsrechten kun je tegenwoordig geen zier meer, dus doet dat niet meer ter zake.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Berlikum had vroegr ook stadsrechtenMaar toen het geld op was hebben ze die aan Franeker doorverkocht
![]()
er zijn 13 officiële Friesche steden, Belrikum neit eens meegerekend. Maar 2 liggen nu in de provindie Groningenquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk moet dan de 12e stad opgenomen worden in de tocht. Het is niet haalbaar helaas. Er gaat met het aandoen van een extra stad een stuk traditie verloren. En juist die traditie is iets waar we trots op moeten zijn en moeten proberen te behouden in de toekomst
Tja dat zie je wel op meer plekken in Nederland. Maar ik vind een plaats van het kaliber Heerenveen behoorlijk stedelijk aandoen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eerder een stad zonder stadsrechten, net als Drachten.
Weer wat geleerd, haha, bedankt. Ach, ik zal toch een Utrechter blijven, die trouwens nooit in Utecht heeft gewoontquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:01 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Klopt maar Leeuwarders maken graag onderscheid tussen zichzelf en de rest van friesland
Welke dan?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
er zijn 13 officiële Friesche steden, Belrikum neit eens meegerekend. Maar 2 liggen nu in de provindie Groningen(overlopers
)
Al zou ik het weten zou ik nog de naam van die overlopers niet uit willen spreken!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:30 schreef Boeman het volgende:
[..]
Welke dan?
nu trouwens Esonstad weer he.
Centrum van heerenveen is een Saai veel te ongezellige bedoelingquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:17 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Tja dat zie je wel op meer plekken in Nederland. Maar ik vind een plaats van het kaliber Heerenveen behoorlijk stedelijk aandoen.
had ut maar niet zo uit richting moeten liggenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:17 schreef El_Rolando het volgende:
Drachten hier, de grootste woonplaats van Nederland zónder treinstation.
maar wel een zweeftrein! (met een laag mosquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:17 schreef El_Rolando het volgende:
en zonder tastbare historiequote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:17 schreef El_Rolando het volgende:
Ja, staat daar maar een beetje.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
maar wel een zweeftrein! (met een laag mos)
Word er binnenkort weggehaald toch?quote:
Regel jij een auto en rijbewijs voor me?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef DeToXiC het volgende:
ga je toch met de auto?
oh, en ik vind Heeg 's avonds leuker dan 's ochtends vroeg..![]()
Ga ik morgen foto's van maken.quote:
Je kan ook bellen en dit uitleggen, hebben ze wel begrip voor!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik moet woensdag om 9:00 in Heeg zijn voor een sollicitaiegesprek
Alleen jammer dat de bus om 9:01 aankomt![]()
Dus moet ik met de bus daarvoor... en die komt aan om 7:35
ach, kan ik dik een uur van de schoonheid van Heeg genieten, als het dan wat mooi weer is
Ik kan ook mn fototoestel meenemen. Het is woensdag mooi weer. en mooi weer+camera = alex blijquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:06 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Je kan ook bellen en dit uitleggen, hebben ze wel begrip voor!
It Hearrenfean ja.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Ik ga daar stage lopen vanaf september. Bij de Heerenveense Courant.Er staat hier nog niks over in het topic, maar het lijkt me erg leuk in Friesland dus ik ben benieuwd of iemand wat over de stad en de omgeving kan vertellen. Misschien ook met wat plaatjes.
It Hjerrenfean.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Joure ?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Centrum van heerenveen is een Saai veel te ongezellige bedoeling
dan ist bij ons in t dorp nog gezelliger![]()
10 km te fiets ofzo naar hveen vanaf hier
Nee man! Ze hebben Thialf gebouwd om het gebrek aan elfstedentocht te compenseren, remember?quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
It Hjerrenfean.
Het centrum is echt niet om aan te zien. Zodra je uit de trein stapt richting busstation lopen en lijn 41, 98 of 99 nemenMaar Heerenveen heeft wel een paar pluspunten. Het eerder genoemde busstation, een goede fotowinkel (al zit er een betere in Joure) en als ik me niet vergis komt de elfstedentocht er langs.
[..]
Joure ?
Het is inderdaad dichtbij het station, dus lekker makkelijk. Als je een avond makkelijk wil doen kan je op het pannenkoekschip etenquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Ik neem altijd lijn 41quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:33 schreef 2cv het volgende:
Het centrum is echt niet om aan te zien. Zodra je uit de trein stapt richting busstation lopen en lijn 41, 98 of 99 nemen![]()
Die in Joure is duurquote:Maar Heerenveen heeft wel een paar pluspunten. Het eerder genoemde busstation, een goede fotowinkel (al zit er een betere in Joure) en als ik me niet vergis komt de elfstedentocht er langs.
ach niet mieperenquote:Op woensdag 5 juli 2006 17:14 schreef 2cv het volgende:
Joure of H'veen maakt niets uit qua prijzen, beiden Haasdijk.
Als jij uit Fryslân gaat, voel je je spontaan geen Friezin meer?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben nog een paar maandjes Friezin. Daarna word ik Rotterdamse. Wel geboren en getogen in Friesland. Woonachtig in Liwadden.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre ik me ooit wél 'Friezin' heb gevoeld.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als jij uit Fryslân gaat, voel je je spontaan geen Friezin meer?
Dan is het idd misschien maar beter dat je weg gaat ja.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre ik me ooit wél 'Friezin' heb gevoeld.
Fundi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan is het idd misschien maar beter dat je weg gaat ja.
Klopt, zie ik dagelijks. Ook wel met de BMW M coupe in racetrim erop.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als jij uit Fryslân gaat, voel je je spontaan geen Friezin meer?
@Gizart: dan komt dit plekje je ook wel bekend voor
[afbeelding]
Merk en type: Volvo FM9 Globetrotter
Eigenaar: De Beier
Land van herkomst: Nederland
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
kick.to/rotjeknor topicquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Fundi.
Gelukkig zijn ze in Rotterdam ruimdenkender.
Mwah, zo geweldig vind ik de bios hier niet. Er is haast altijd wel iets, storingen, je hoort geluid uit andere zalen... En nooit echt leuke films die ze hier draaien...quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:58 schreef Geartsjuh het volgende:
* Geartsjuh ook Frys om útens
[..]
Het centrum van it Hearrenfean () is niet zo heel boeiend maar er is wel zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Ik vind de bioscoop daar altijd erg ok en er zijn ook wel een paar gezellige kroegjes te vinden
.
Ik vind de bios in Drachten veel beter dan die in Heerenveen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:55 schreef Piepje het volgende:
[..]
Mwah, zo geweldig vind ik de bios hier niet. Er is haast altijd wel iets, storingen, je hoort geluid uit andere zalen... En nooit echt leuke films die ze hier draaien...
Maar de stoelen zijn op zich wel mooi, en t gaat soms ook wel eens allemaal goed, dan is het wel leuk![]()
Kan je mooi heen met de trein danquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind de bios in Drachten veel beter dan die in Heerenveen.
Bios in Sneek is ook prima te doenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind de bios in Drachten veel beter dan die in Heerenveen.
Euhm, dat is niet de overtuin. Dat is wat tegenover de overtuin staat.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:11 schreef mrsj het volgende:
[afbeelding]
de overtuin te oranjewoudvlabij
Coole avatarquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:10 schreef KaheemSaid het volgende:
Easthim(Oosthem) hier en Fryslân is inderdaad mooi. Zo even het Sneeker of Heegermeer op even kijken nog. Water
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |