Ellebogen naar beneden, moet van de instructeur, en handen breed.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:20 schreef PowerPoes het volgende:
@ Maeghan: hoe houdt jij je ellebogen? Naar achter of naar voren toe (knokkels wijzen naar plafond toe)? Ellebogen naar achter is meer belasting voor je rug. Naar voren wijzen houdt je rug rechter. En heb je je handen dichtbij je schouders of meer aan de zijkanten van de barbell?
hehe, schouders is idd wel zwaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:
Zo, gisteren voor het eerst meegedaan aan de les bodypump.
Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd
Vooral de schouderoefeningen waren zwaar!
De spierpijn begint een beetje te komen. Ben benieuwd wat komen gaat
Hopelijk heb je de lunges ook goed gedaan (de oefening met 1 been achterquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:
Zo, gisteren voor het eerst meegedaan aan de les bodypump.
Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd
Vooral de schouderoefeningen waren zwaar!
De spierpijn begint een beetje te komen. Ben benieuwd wat komen gaat
opdrukken mag ik sowieso al niet, dus dat scheelt alquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:10 schreef kluivie het volgende:
Hmmm dat is wel erg weinig hoordoe het met 15 en is inderdaad pittig maar probeer je rust punt te zoeken in de singels naar onderkant borst dan maak je net even iets andere beweging
en tja opdrukken is vrij pittig op het eind maar wel weer leuk
Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend isquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is bodypumpen eigenlijk?![]()
![]()
Wat kluivie zei dus. Alleen het is met gewichten en vrij rustig. Geen gespring dus (vind ik heel fijn agz ik niet zo'n huppelig steps-meisje ben), maar het is wel intensief hoor. Bij de squats loopt het zweet uit m'n haar. Van alle Les Mills programma's vind ik Pump het leukste denk ik.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is bodypumpen eigenlijk?![]()
![]()
Klinkt leuk!quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:12 schreef kluivie het volgende:
[..]
Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend is
Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooitquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:18 schreef Mirri het volgende:
[..]
Klinkt leuk!
Maar ik hoor hierboven weer dat het met gewichten is...![]()
Nu komt er ook nog een stang bijquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:33 schreef kluivie het volgende:
[..]
Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooit
Het ziet er gaaf uit! Ik wil het misschien ook doen, waar doen jullie het?quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:43 schreef kluivie het volgende:
kijk hier maar is www.lesmills.nl en dan zoeken bij bodypump daar vind je genoeghet is echt fun hoor of kijk op mijn website daar vind je nog meer leuke sites over bodypump!
Er zijn zeker niet veel sportscholen die bodypump doen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:05 schreef korenwolfje het volgende:
Bij boskov in Kaatsheuvel. Maar aangezien ik moerkapelle in je profiel zie staan, zou ik een sportschool nemen die meer in de buurt ligt
Hey inderdaad, wat goed van je, Zoetermeer en Waddinxveen is een vlakbij!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef Maeghan het volgende:
Er zijn heel veel sportscholen die het doen hoor. Volgens mij is het ook wel via de les mills website te vinden.
Ik zou het zeker een keer proberen hoor, laat je niet afschrikken door de gewichten. Het is echt geen sport voor opgeblazen anabolenfiguren of 'stoere' mannen. Bij ons komen er echt allerlei mensen, van eenzame huisvrouwen tot zakenmannen, jong en oud. De jongste is zestien geloof ik en de oudste is volgens mij gepensioneerd. Je kan het zo zwaar maken als je wilt, dus je hoeft ook niet bang te zijn als je een watje bent, net als ik =P Ik doe het 2,5 maanden (meestal maar 1 x pw) en gebruik nu al twee keer zo veel gewicht als toen ik begon.
Edit: via www.lesmills.com kun je idd zoeken waar je terecht kunt. In Zoetermeer zitten vijf sportscholen die het doen en twee in Waddinxveen. Dat is niet zo ver uit de buurt, toch?
veel succes en plezierquote:Op zondag 25 juni 2006 11:42 schreef Mirri het volgende:
Nou, ik ga dus volgende week een les meedoen in Zoetermeer, en als het wat is, dan ga ik ook bodypumpen![]()
Dankje, ik hoor van veel mensen dat het heel leuk en zelfs verslavend is.quote:
Zulke mannen zie ik idd ook heel vaak, dan denken ze dat ze wel veel gewicht kunnen doen omdat ze dat bij fitness ook hebben, maar bodypump is wel ff wat anders met 10.000 keer meer herhalingen dan dat je bij fitness doet. En mannen kunnen er idd slecht tegen als vrouwen zwaardere gewichten gebruiken jaquote:Op zondag 25 juni 2006 13:28 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben vanochtend weer geweest. 's Ochtends nooit zin om m'n bed uit te komen en dan zie ik er enorm tegenop om te gaan, maar als ik er eenmaal ben vind ik het leuk.
Stond alleen een man achter me die gauw gewicht erbij ging pakken toen ie zag dat ik meer had dan hijDat is overigens dezelfde dropstengel die al een keer dacht de schouderoefeningen met 2,5 in iedere hand wel vol te houden en toen toch maar andere gewichtjes moest pakken halverwege
![]()
Je zou denken dat ze het een keer leren he, maar nee...
Idd, dat lijkt me wel een goed idee ja, doen we op een ander forum ook, gewoon elke sport zijn eigen topicquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:02 schreef kluivie het volgende:
voor de verhuizing van de topic...mwah ben ik niet zo mee eens hoor, anders gewoon een nieuw topic openen voor combat step of attack of andere!?
thnx sylvana .....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, dat lijkt me wel een goed idee ja, doen we op een ander forum ook, gewoon elke sport zijn eigen topic
ik probeer het gewoon af en toe als ik al een tijdje op hetzelfde gewicht zit en regelmatig ben geweest. Als ik niet regelmatig ga dan ga ik het dus niet verhogen, omdat ik dan toch wel weet dat ik het niet ga volhouden. Maar er zijn ook dingen die ik echt niet meer kan verhogen nou, zoals triceps en biceps zit ik echt aan me max nu. Dat train ik echt al heel lang op hetzefde gewicht en dat lukt me gewoon echt niet om meer gewicht te doenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Maeghan het volgende:
Hoe bepalen jullie nou eigenlijk wanneer je er gewicht bij moet doen? Hoe licht moet het worden voor je gewicht toe gaat voegen?
Jup, meeste zijn 55 minuten, behalve RPM, die is 45 minuten bij onsquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:04 schreef Maeghan het volgende:
55 minuten vlgs mij. Ik time het nooit, maar tegen een uur aan.
Ik ben met alles begonnen met 2,5 eigenlijk. Voor squats en rug was dat te licht maar voor de rest was het goed tot zwaar (bij triceps had ik echt helemaal trillende armen gewoon, omdat m'n schouders het niet trokken).quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik probeer het gewoon af en toe als ik al een tijdje op hetzelfde gewicht zit en regelmatig ben geweest. Als ik niet regelmatig ga dan ga ik het dus niet verhogen, omdat ik dan toch wel weet dat ik het niet ga volhouden. Maar er zijn ook dingen die ik echt niet meer kan verhogen nou, zoals triceps en biceps zit ik echt aan me max nu. Dat train ik echt al heel lang op hetzefde gewicht en dat lukt me gewoon echt niet om meer gewicht te doen
Gewichten ( totaal)
Warming up: 7 kg ( altijd hetzelfde)
Squats: 15 kg ( begonnen met 5 kg)
Borst: 7 kg ( begonnen met 2 kg)
Rug: 10 kg ( begonnen met 5 kg)
Triceps 4 kg ( begonnen met 0 kg)
Biceps: 5 kg ( begonnen met 2 kg)
Lunges: 15 kg (begonnen met 5 kg)
Schouders: 2 losse schijven van 1kg, voor die van 2,5 kg zijn me handen te klein
Ik krijg bij lunges ook altijd last van me voorste bovenbeen hoor, omdat daar dan al die spanning op staat. En als je last hebt van je evenwicht kun je beter wat minder ver naar achteren, maar wat breder gaan staan, dat wil meestal wel een stuk helpen. Maar als je ook al last van je enkels hebt kan ik me voorstellen dat het niet prettig is. Lunges zijn ook gewoon k*toefeningen. Alleen die powerlunges zijn nog wel goed te doen, maar met barbell vind ik het ook niet echt fijn hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:35 schreef Maeghan het volgende:
Tja, ik wil die lunges ook gewoon onder de knie krijgen. Ik krijg bij lunges ook heel snel krampen, ook zo raar. Dat heb ik met de rest dus niet. Ik weet niet of je bij lunges andere spiergroepen gebruikt dan bij alle andere oefeningen of zo? Soms voel ik dat het uit m'n rug komt (heb bekkeninstabiliteit dus er zit nog wel es wat klem), maar soms denk ik dat het wel gewoon m'n spieren zijn.
Ik krijg trouwens altijd pijn in m'n voorste been, terwijl dat volgens de instructeur niet moet gebeuren, omdat je dat been niet gebruikt. Maar echt, dat been blijft gewoon stil staan en toch schiet dan gewoon opeens de kramp erin. Dat achterste been is geen probleem, qua krampen dan.
Vandaag was helemaal geen succes qua lunges want ik werd vanochtend wakker met kramp in m'n kuit.
Sowieso sta je bij die dingen gewoon nooit lekker. Ik sta altijd met m'n benen net te ver uit elkaar of net niet ver genoeg. Als ik beneden ben wil ik meer afstand dan bovenin. De goede afstand bestaat gewoon niet op een of andere manier en ik blijf dus wiebelen en wisselen. En zwakke enkels helpen dus ook niet. Zo lang op m'n tenen staan lukt gewoon niet. Ik probeer nu dus meer op m'n tenen te staan, dus wat je bij Balance doet, op je tenen staan en dan door je benen zakken, om dan zo m'n tanden te poetsen. Misschien scheelt het, went dat gevoel dan of zo. Misschien moet ik ook thuis maar gewoon wat lunges doen tussendoor.
die je op het eind van de lunges moet doen, zonder barbell, met 2 benen naast elkaar, met 1 been naar voren stappen, door je knie zakken en weer terug en dan andere beenquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:56 schreef Maeghan het volgende:
Wat zijn powerlunges?
Die hebben wij nooitquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
die je op het eind van de lunges moet doen, zonder barbell, met 2 benen naast elkaar, met 1 been naar voren stappen, door je knie zakken en weer terug en dan andere been
wij doen dat altijd, misschien omdat ze het anders te zwar vinden ofzo? Maar wij doen helft gewone lunges en helft powerlungesquote:
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:54 schreef kluivie het volgende:
Ik heb wel de choreo liggen ja als je dat bedoeld?
Ik heb het naar je gemaildquote:
Thanks!quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:52 schreef kluivie het volgende:
[..]
Ik heb het naar je gemaildVanavond voor 5 de keer deze week pumpen en als het beetje meezit morgenavond nog is
thuis op de bank hangen is ook niet uit te houden, bij de IJssel hangen welquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben juist naar BP gegaan omdat het bij ons binnen niet uit te houden was. De zaal is ten minste lekker koel. =) Niet dat ik dat nog heel erg voelde bij de squats, maar het was wel beter dan thuis op de bank hangen
Ik kan mijn eigen gewicht niet eens aan, no way in hell dat ik die oefeningen ga doen mét extra gewichtquote:Op maandag 31 juli 2006 11:18 schreef Maeghan het volgende:
Het is wel enigszins belastend voor je knieën, bij squats en lunges. Maar het ligt eraan hoeveel last je ervan hebt. Ofwel je kunt het met een laag gewicht of desnoods zonder gewicht doen, of je slaat de oefening over of doet iets anders. Bij ons zijn er ook twee met problemen met hun knieen, dus het hoeft geen probleem te zijn, het zijn tenslotte maar twee oefeningen die problemen geven.
Bovendien ga je bij squats ook niet zo héél diep, en een correcte houding en een gewicht wat je aankan schelen al een heleboel, heb ik gemerkt.
Je moet het alleen wel even bespreken met de instructeur.
Nog even wachten een paar weekjes en dan is het weer zover heb al wat gelezen over nieuwe release maar nog niet echt een tracklist gezien ...helaasquote:Op maandag 31 juli 2006 10:25 schreef Nugget het volgende:
Ik ben al wel weer toe aan een nieuwe release moet ik zeggen! Gelukkig wisselen we tegenwoordig wat af met oude nummers, anders word je er tureluurs van na een tijdje. Vooral als je een paar keer per week gaat![]()
Nou, zoals ik al zei, het zijn maar twee tracks die je moet overslaan dan. Een van die mannen bij ons doet gewoon situps dan, zodat ie toch nog wat doet, en die andere wacht gewoon even aan de kant.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik kan mijn eigen gewicht niet eens aan, no way in hell dat ik die oefeningen ga doen mét extra gewicht![]()
Maar ik wil wel graag lekker mee doen. Met mijn Tae-bo stond ik ook soms bijna een uur stil omdat ik het niet kon![]()
Wat heb je zoal gelezen?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef kluivie het volgende:
[..]
Nog even wachten een paar weekjes en dan is het weer zover heb al wat gelezen over nieuwe release maar nog niet echt een tracklist gezien ...helaas![]()
quote:This class targets the workout with accuracy, strength and power.
Our mission is to establish a solid foundation in good technique; then hit the muscles dead centre with resistance to build awesome shape and tone.
Providing that safe, stable foundation in the core is the focus of an in depth education session accompanying the new release.
Choreography also helps achieve the desired result - the new class has a slower feel to some of tracks to emphasise core stability and engaging the target muscles.
Meanwhile, we have a great blend of familiar and new sounds to spice up the workout and keep members coming back for more.
As always, the class warms up with a preview of the moves to come; this time with the cool sounds of I Surrender from Nicki French. It’s important here to focus on technique and the new, higher target zone for the wide dead row. Sweat and burn with Simply Irresistible from Robert Palmer – load up the weights for irresistible legs.
Then lie back and pump the chest with a great 90s sound from Technotronic.
Power and strength are in big demand for the new-look back track – keep the elbows high and wide for a good result in the rows.
Then use the rhythm and beat of A to the B to nail the new combinations in the triceps. A thumping piece of music is just what we need for the biceps – and it’s what we get with Time to Move. Lunges, too, get helped along with the awesome Like the Sun from Trinity. Overhead presses are back in the house for the shoulder track and BODYPUMP® travels to Sweet Home Alabama for a final focus on the core. This is a challenging class but well worth the effort. Enjoy!
Nee, inderdaad. En dat staat ook nergens volgens mij. Op andere fora waar ik kom is het gebruikelijk om de totaalgewichten aan te geven of de gewichten per kant als 2 x gewicht. Dat had je natuurlijk ook gewoon kunnen vragen, in plaats van allerlei rare aannames te plaatsen over mijn houding. Volgens de instructeur is mijn houding goed en ik ga diep genoeg. Juist wegens mijn verscheidenheid aan lichamelijke klachten is een goede houding voor mij van essentieel belang en daar let mijn instructeur dan ook heel vaak op. Ik heb de eerste weken alles met 2,5 kilo (TOTAAL ja) gedaan om eerst de houdingen en bewegingen goed onder de knie te krijgen, dus kom dan alsjeblieft niet met dit soort ongefundeerde flauwekul aanzetten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef daboyzwzza het volgende:
Maeghan sorry, maar de squats doe jij niet met 17,5kg aan beide kanten. Al wil ik je niet voor leugenaar uitmaken hou ik het er maar op dat je de oefening volledig verkeerd uitvoerd. Tip: houd je knieen voor je voeten, knieen 90 graden (!!!!) buigen en borst op houden. Ik zie zovaak mensen maar een heel klein stukje naar beneden gaan, ja zo pak ik ook 40 kilo aan beide kanten. Ik kom graag een keer kijken want jij bent waarschijnlijk 1 van de beste vrouwelijke bodypumpers van Nederland of nietVooral zo doorgaan met rugklachten, jij komt er wel.
Ben jij altijd zo aardig? Als je niet weet of we in dit topic de gewichten in totaal noemen of apart, dan vraag je dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef daboyzwzza het volgende:
Maeghan sorry, maar de squats doe jij niet met 17,5kg aan beide kanten. Al wil ik je niet voor leugenaar uitmaken hou ik het er maar op dat je de oefening volledig verkeerd uitvoerd. Tip: houd je knieen voor je voeten, knieen 90 graden (!!!!) buigen en borst op houden. Ik zie zovaak mensen maar een heel klein stukje naar beneden gaan, ja zo pak ik ook 40 kilo aan beide kanten. Ik kom graag een keer kijken want jij bent waarschijnlijk 1 van de beste vrouwelijke bodypumpers van Nederland of nietVooral zo doorgaan met rugklachten, jij komt er wel.
Lees me post daaronder. Bij ons bestaan er geen gewichten van 1,25.. vandaar dat je (bij ons) in het totaal nooit 17,5 kan hebben. Mischien gaf me post een verkeerde indruk, hij was niet zo bedoeld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:38 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ben jij altijd zo aardig? Als je niet weet of we in dit topic de gewichten in totaal noemen of apart, dan vraag je dat toch gewoon?![]()
http://www.sport-tiedje.com/hantelscheiben.htmquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:15 schreef daboyzwzza het volgende:
Ik dacht dus 17,5 aan beide kanten, vandaar m'n opmerking over je rug. Maar, hoe wil je 8,75 aan beide kanten proppen dan? Dat zijn.. 1 van 5kg.. 1 van 2,5kg.. 1 van 1kg en 1 van .. 0.25?. Als je dus zegt 17,5kg bij de squats is dat 2x aan beiden kanten, anders kan het niet TENZIJ jou bodypumpschool gewichten van 1,25 of 0,25 heeft.. maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Moch dit wel zo zijn bied ik me oprechte excuses aan en mocht ik je ooit tegenkomen dan is het eerste rondje van mij
Anyway, hier iig mijn gewichten na 1,5jaar bodypump;
Bij ons wordt de nieuwe Pump ook pas op 10 september voor de leden gepresenteerdquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:17 schreef Nugget het volgende:
Wij beginnen pas 11 september met de nieuwe pump![]()
Je bedoeld de sportschool duur of de kleding want dat ligt aan Les Mills natuurlijk he, overigens wel heel goed materiaal die kleding van Les mills!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:45 schreef Sylvana het volgende:
Jammer dat Perfect Fashion zo duur is alleen
Vanavond om 20 uur eindelijk weer pumpenNa bijna een maand...
Ik bedoel de kleding, die vind ik duur, ook al zal het best goeie kwaliteit zijn natuurlijk, ik heb er niet zoveel geld voor over iigquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:37 schreef kluivie het volgende:
[..]
Je bedoeld de sportschool duur of de kleding want dat ligt aan Les Mills natuurlijk he, overigens wel heel goed materiaal die kleding van Les mills!![]()
Klopt, warming up is inderdaad wat anders dan normaal. Iets meer deadliften in het begin en dus geen biceps meer.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:56 schreef melonovy het volgende:
Ik hoorde dat de nieuwe warming up dit keer eens heel anders zal zijn... Ik ben benieuwd en minder heftige lunges vind ik niet erg, ik red deze maar net.
*knip*
MikelenniuM, ben je in de mix gewist voor de nieuwe lesjes? Dat is de sportschool waar ik lid van ben.
Persoonlijk vind ik de muziek wat tegenvallen maar de oefeningen zijn dan weer wel leuk dus ja het is het een of het anderquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:06 schreef melonovy het volgende:
ah, ik ga zondag!
Volgens mij is de muziek ook wel vet deze release.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:42 schreef cecay het volgende:
Iemand al de nieuwe Body Combat gedaan?
Ja heb je helemaal gelijk in, overigens muziek is maar matig maar ja we moeten het er weer mee doen tot november/decemberquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:40 schreef cecay het volgende:
Dat nummer van Robert Palmer is echt vreselijk, echt heel jammer net bij de zwaarste oefening waar ik persoonlijk de muziek als motivatie echt nodig heb. Verders triceps leuke afwisseling.
Ja klopt bij de volgende workshop beginnen ze met bodyvive ik weet echt niet wat het inhoud dus we laten ons heerlijk verrassen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:51 schreef sproetjes het volgende:
misschien hoort dit meer thuis in het algemene les mills topic, maar:
ik hoorde laatst van de aerobics coördinator op de sportschool waar een abbo heb dat er een nieuw les mills programma komt? maar op mijn stage plaats (ook een sportschool, aangezien ik bezig met met de opleiding aerobics instructrice) heb ik hier nog niks overgehoord, en zij zouden het wel weten denk ik aangezien ze platinum les mills club zijn?
dusss: zijn er hier nog nieuwtjes over een eventueel nieuw programma van les mills?
quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:51 schreef sproetjes het volgende:
misschien hoort dit meer thuis in het algemene les mills topic, maar:
ik hoorde laatst van de aerobics coördinator op de sportschool waar een abbo heb dat er een nieuw les mills programma komt? maar op mijn stage plaats (ook een sportschool, aangezien ik bezig met met de opleiding aerobics instructrice) heb ik hier nog niks overgehoord, en zij zouden het wel weten denk ik aangezien ze platinum les mills club zijn?
dusss: zijn er hier nog nieuwtjes over een eventueel nieuw programma van les mills?
Je kan trouwens bij www.lesmills.nl al een filmpje van Bodyvive zienquote:Ja klopt bij de volgende workshop beginnen ze met bodyvive ik weet echt niet wat het inhoud dus we laten ons heerlijk verrassen!
waar danquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:54 schreef kluivie het volgende:
Je kan trouwens bij www.lesmills.nl al een filmpje van Bodyvive zien![]()
gevondenquote:Op zondag 8 oktober 2006 22:08 schreef kluivie het volgende:
bij de instructeurs
Wie is theo???quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:19 schreef MikelenniuM het volgende:
Waar staat ie ergens dan?? gevonden (of je kijkt ff goed...)
@ Kluivie... nog leuke spinningles aan het maken met Theo?![]()
ja eigenlijk niet wat ik gewend ben van les mills :|quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:20 schreef Maeghan het volgende:
Mijn eerste indruk: truttig. Misschien leuk voor Karl Noten.
quote:
Nou vraag me af wat voor regio je dan komt hoor maar klopt wel maak inderdaad met iemand spinningcd's voor spinninglessen (niet hele les met rocknummers hoor) zit in de nieuwe toevallig wel twee in jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:01 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Laat dan maar... zit bij mij op de sportschool een vent die zegt dat ie met 'Kluivie' een hele spinningles aan het maken is (zelfs een hele les met rocknummers
)
Zal het vanaaf nog s ff aan hem vragen....
Heel vaag inderdaad, want ik kom uit zeeuws vlaanderen dus ja! Nou ja misschien gebruikt die mijn muziek!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:56 schreef MikelenniuM het volgende:
Kom uit midden NL. Blijf het toch vaag vinden, als het goed doet hij morgen mee in mn Pump en zal het dan ff aan hem vragen.
NEE! Mag niet!!!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:21 schreef sproetjes het volgende:
kan iemand mij (hopelijk binnen een jaar les millls instructrice) helpen aan de muziek van de huidige bodycombat en bodystep? heb de playlists wel maar ik kan de muziek nergens vinden, alleen maar oude versies![]()
(of mag dit hier niet?)
dat doe ik alquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:57 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
NEE! Mag niet!!!![]()
goed zoeken met van die illegale downloadprogramma'tjes... schijn je nog wel eens wat te kunnen vinden...maar dat heb je niet van mij![]()
Die heeft het wel hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:13 schreef Scighera het volgende:
hmm:P waarom heeft fok geen PM functie![]()
Na volgende week zondag kan ik je meer vertellenquote:Op woensdag 8 november 2006 23:09 schreef Ilske het volgende:
hebben we al een nieuwe tracklist voor de pump 60? Ik kan vooralsnog alleen de sizzler vinden en ik kom er niet echt uit![]()
![]()
quote:BODYPUMP® 60
Invincible is the opening track for our 60th release and a fitting statement about the durability of the world's favorite exercise program. BODYPUMP® continues to prove its immunity from fitness fads and fashions. The new release has all the programs trademark strength and power and more of the innovations that continue to surprise and delight participants in more than 60 countries.
Musically, the new class is all you'd expect from a hard-out celebration of 15 years of "pumping". After our heart-starting warm-up, the party rocks into gear with an amazing squat track to the bring-back sound of What's Up from Aussie band Zander.
The sing-along set go crazy here, as everyone locks and loads for an awesome workout to come. Bon Jovi's Have a Nice Day takes us into hard-rock territory for the chest track and E-Type helps drive the barbells skywards with the hugely uplifting Africa in the back track clean and presses.
A wicked set of dips nail the triceps to the latest hot sound from Pink, while the steady, pulsating Flaunt it from TV Rock is perfect for smashing the front of the arms (slot in the incredible Cherry Pie here if you like our biceps bonus option.)
The focus shifts back to the legs for some new-look lunges with Angel from b*p*m; then to the shoulders and the familiar, energizing sound of One Night in Bangkok.
Next cue Shakira and the innovative side plank in the Abdominals. Amici's So Far Away is a beautiful Cooldown song about New Zealand and a proud reminder of the origins of BODYPUMP in a little country at the bottom of the world.
Thanks, maar dit is de sizzler en die had ik ook al gevondenquote:
dat verbaasd mij ook elke keer weer, ik heb pas bijna een maand niet gepumped en kon daarna egwoon weer dezelfde gewichten als daarvoor gebruikenquote:Op zondag 12 november 2006 14:16 schreef PowerPoes het volgende:
Pump 59 vind ik wel okay! Vorige release overgeslagen omdat ik een beetje BP moe was. Sinds 2weken weer aan het pumpen geslagen. Ik verbaas me erover hoe snel ik weer op het oude niveau zit!
ik vind ze echt veel zwaarderquote:Op maandag 13 november 2006 09:49 schreef Videopac het volgende:
Ben ik de enige die de lunges in BP59 licht vind? Ik denk dat ik ze met meer gewicht kan dan de squats (nog niet geprobeerd).
nee, ik vind ze zwaar, ik ben maar squads gaan doen na een tijdje, dat hou ik beter volquote:Op maandag 13 november 2006 09:49 schreef Videopac het volgende:
Ben ik de enige die de lunges in BP59 licht vind? Ik denk dat ik ze met meer gewicht kan dan de squats (nog niet geprobeerd).
Dat heeft weinig met bodypump te maken denk ikquote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; hoeveel drukken jullie eigenlijk met bandrukken
toen ik 2 x per week fitnesste deed ik 65 á 70 kilo(in totaal emt stang) 12 x
heb nu 3 maanden niets meergedaan(heb nu zelf thuis een drukbank) zit nu op de 40 kilo![]()
dus dat wordt wel een maandje of wat trainen voordat ik de oude ben
Totaal niet relevant voor dit topic!quote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; hoeveel drukken jullie eigenlijk met bandrukken
toen ik 2 x per week fitnesste deed ik 65 á 70 kilo(in totaal emt stang) 12 x
heb nu 3 maanden niets meergedaan(heb nu zelf thuis een drukbank) zit nu op de 40 kilo![]()
dus dat wordt wel een maandje of wat trainen voordat ik de oude ben
Mooie lijst hoor, met name die benen: super! Ik heb overigens wel het idee dat de progressie wel veel langzamer wordt nu, het kost me echt al veel moeite om er bij sommige onderdelen maar 1 kg (ons kleinste gewicht) bij te doen. Hoe zit dat bij jou?quote:Op woensdag 29 november 2006 22:28 schreef Sylvana het volgende:
- warming up: 2x 3,5
- squats: 2x 7,5
- borst: 2x 3,5
- rug: 2x 5
- triceps: 2x 2,5
- biceps: 2x 2,5
- lunges: 2x 7,5
- schouders:2 losse schijven van 1 kg ( schijven van 2,5 kg zijn te groot voor mijn kleine handjes)
Dat heb ik ook hoor, helemaal bij triceps en biceps, daar zit ik echt op mn max nou, ben niet zo sterk in mn armenquote:Op woensdag 29 november 2006 22:33 schreef Ilske het volgende:
[..]
Mooie lijst hoor, met name die benen: super! Ik heb overigens wel het idee dat de progressie wel veel langzamer wordt nu, het kost me echt al veel moeite om er bij sommige onderdelen maar 1 kg (ons kleinste gewicht) bij te doen. Hoe zit dat bij jou?
BTW: ik kan die losse schijven van 2,5 idd ook niet houden, vandaar de dumbells(mutsige minihandjes)
Lastig soms hè, dat als vrouw je armen zo lekker achterblijven bij je benenquote:Op woensdag 29 november 2006 22:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat heb ik ook hoor, helemaal bij triceps en biceps, daar zit ik echt op mn max nou, ben niet zo sterk in mn armenEn met benen en rug zou ik op zich wel meer gewicht kunnen, alleen dan krijg ik barbell niet meer over/boven mijn hoofd
Dumbells hebben wij niet, dat zou idd voor mij ook wel een oplossing zijn, want 1 kg is wel erg weinig ( maarja, vind ook weer zo stom om mn eigen dumbells mee te nemen
ja, idd, ik heb benen wel een tijdje met 10 kg aan beide kanten gedaan, maar toen sportte ik met iemand samen en vroeg ik altijd gewoon of hij even de barbell op mijn schouders wilde leggenquote:Op woensdag 29 november 2006 22:39 schreef Ilske het volgende:
[..]
Lastig soms hè, dat als vrouw je armen zo lekker achterblijven bij je benen(althans, zo ervaar ik het, wil niemand beledigen
). Je eigen dumbells staat natuurlijk wel errug fanatiek en professioneel
![]()
35 man, een grote groep. Ik denk dat er vanavond bij ons wel 70/80 man stondquote:Op woensdag 29 november 2006 22:46 schreef PowerPoes het volgende:
instructeurs letten er wel op, maar het blijft toch moeilijk voor een grote groep (35man). Ik vraag me af wat hun bezig houdt om te imponeren met gewicht, je staat juist giga voor lul als je een oefening niet naar behoren doet!
Een ander verhaal zijn de huisvrouwtjes...die ondernemen totaal geen actie om gewicht te verhogen. En maar zeuren over hun gewicht. Gooi die barbell vol en go-go-go!
nah, zoveel mensen vind ik wel een beetje irritant, sta je echt opgepropt tegen elkaar aan en bijvoorbeeld met lunges is dat niet echt handigquote:Op donderdag 30 november 2006 07:50 schreef PowerPoes het volgende:
70 mensen! Wow! Haha, kom ik aan met me 35 mensen!
Geeft zeker wel een kick om met veel mensen te pumpen?
jaa, de biceps zijn ook erg zwaar jaquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:36 schreef kluivie het volgende:
Is ook vrij zwaar dan moet je echt niet twee keer 20 kilo pakken (beide kanten dan) ........ of het goed is betwijfel ik maar ja is wel is leuk beetje variatie in het huis ............ straks dippen bij de nieuwe en let ook op de nieuwe biceps....auw
tja, Arthur moet ook oefenen he, voor de masterclassquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:58 schreef kluivie het volgende:
Hahaha dat kan niet heee officieel pas vanaf januari zelfs maar ja
Het was daarvoor altijd met de row, dat was meer een probeersel die zonder row, persoonlijk vond ik het geweldig heftig dus goed maar helaas hij ging er weer van tussen, je moest is weten hoe we toen als instructeur reageerde toen we dat de eerste keer kregen!quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:04 schreef PowerPoes het volgende:
Wat ik mij afvraag...begin van de 50serie had je 4xclean&press zonder row er tussendoor...later is die row er tussendoor bijgekomen. Why?
ik vind 4 keer zonder row prima te doen, mag van mij zo weer terug komen, vind het wel meevallen met die heftigheid danquote:Op woensdag 6 december 2006 09:59 schreef kluivie het volgende:
[..]
Het was daarvoor altijd met de row, dat was meer een probeersel die zonder row, persoonlijk vond ik het geweldig heftig dus goed maar helaas hij ging er weer van tussen, je moest is weten hoe we toen als instructeur reageerde toen we dat de eerste keer kregen!![]()
Tja ieder zijn meug maar je bent geslaagd volgens de les mills wetten, dus moet je die ook navolgen en moet je niet opeens vreemde dingen gaan doen, zoals ik sommige al bij de borst aan een kant twee blokken meer doen zodat je meer schuin aan het bankdrukken bent.....dat keur ik dus echt afquote:Op woensdag 6 december 2006 18:19 schreef PowerPoes het volgende:
Ik BP pas sinds de 50serie. Sommige instructeurs hanteren hun eigen choreo en dat vind ik lekkerder. Bij BP59 op het eind alleen maar clean&presses. Voel je wel![]()
dat lijkt me idd niet de bedoeling neequote:Op donderdag 7 december 2006 14:03 schreef kluivie het volgende:
[..]
Tja ieder zijn meug maar je bent geslaagd volgens de les mills wetten, dus moet je die ook navolgen en moet je niet opeens vreemde dingen gaan doen, zoals ik sommige al bij de borst aan een kant twee blokken meer doen zodat je meer schuin aan het bankdrukken bent.....dat keur ik dus echt af
I know!!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:33 schreef kluivie het volgende:
Als het goed is kan je die nergens downloaden, bodypumpers zijn trots op hun spullen dus zet bijna niemand het op het web
Natuurlijk niet!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:37 schreef Molluck het volgende:
Als ik nou ook met Bodypump ga beginnen, ben ik daar dan de enige man?
nee, bodypump is ook gewoon voor mannen, met steps ofzo ben je wel zo'n beetje de enige man ( iig bij mijn sportschool) maar met pump zijn er wel gewoon veel mannen hoorquote:Op zaterdag 30 december 2006 19:37 schreef Molluck het volgende:
Als ik nou ook met Bodypump ga beginnen, ben ik daar dan de enige man?
Ik vind het zwaar chill wanneer er mannen zijn welke mee doen in de les pump!!! Dat motiveert gigantisch..(wanneer ze er goed getraind uitzien dan he!!)......SPIERBALLEN!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:52 schreef kluivie het volgende:
Bij ons is het bijna 50/50 verdeling ..... en de instructeurs zijn bijna allemaal mannen bij ons dan terwijl er op de kwartaalshops toch veel vrouwen zijn hoor
En ja steppen is meer voor vrouwen sylvana, combat overigens weer niet
Ohw...wil ook naar die sportschoolquote:Op zondag 31 december 2006 03:15 schreef Sylvana het volgende:
maar vrouwen die het geven zien er ook niet verkeerd uit
ik ben met mn bijna 20 jaar ook wel 1 van de jongsten, meesten zijn in de 30/40 bij ons, maar je hebt ook wel hele oudjes van in de 60 jaquote:Op zondag 31 december 2006 18:48 schreef kluivie het volgende:
Nou is hier ook een mix van jong en oud we hebben er van 14 maar ook van half de 50! Echt top soms hoor, heb zelfs al deelnemer gehad van 65 maar is nu afgehaakt vond spinning leuker![]()
Ja natuurlijk, trouwens vind ik geen fijne oefening niet omdat het zwaarder is maar heb niet de indruk dat ik stevig sta maar heb al gemerkt dat per step verschillend is dus moet ik ff een "persoonlijke" step zien te krijgenquote:
ik heb hem altijd gewoon zo zoals op het plaatje staan, maar ik ben ook maar een klein meisjequote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:13 schreef Videopac het volgende:
Wij hebben van die Reebok steps waarbij ik dan dat grijze blok "half" onder de step doe.
Zo dus:
[afbeelding]
Die hebben wij ook wel, maar die worden gebruikt voor bodystep, met bodypump gebruikt iedereen die van reebok, en met steps sommigen die met blokken eronder en sommigen die steps van reebok. Alleen voor steps vind ik die van reebok te hoog, met steps gebruik ik die step waar je blokken onder kunt doen, alleen doe ik dat dus niet, gebruik dan alleen de step dusquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:03 schreef kluivie het volgende:
wij hebben nog de oude met vier losse blokken eronder zeg maar en de step er boven op!
ik ben maar 1.58 he, dus zonder blokken voel ik het al erg genoegquote:Op zondag 7 januari 2007 17:06 schreef kluivie het volgende:
Dat is wel erg laag heee sylvana je moet het wel voelen hoor dus blokken eronder
tuurlijk maakt dat wel uit, als je klein bent is een hoge step gewoon niet te doen, k heb het de eerste les wel geprobeerd met bodystep, om er blokken onder te doen, maar dat ging gewoon echt nietquote:Op zondag 7 januari 2007 21:29 schreef kluivie het volgende:
Maakt dat uit dan hoe lang je bent? Nee toch ......... is slecht excuus hoor
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:52 schreef Videopac het volgende:
Overall geen slechte release.
*eens isquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:56 schreef kluivie het volgende:
Nee dat zeg ik ook niet maar rug en lunges vind ik slecht en matig, de rest gaat prima maar geen klassieker hoor die zitten voor mij meer in de 40 series
Is niet veel anders dan een gewone les hoor.......oke ze zijn leuker omdat er meer mensen staan dat wel zeker tijdens een kwartaal met 200 man/vrouw pumpen dat is kickenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:08 schreef PowerPoes het volgende:
Wat een ontiegelijke passieve mensen vanochtend in de Bodystep. Totaal niet opletten en alleen maar met elkaar kletsen. De miepjes liepen te klagen over de zware pump...zegt mijn instructrice: ''gelukkig hoef je daarom bij mij in de les alleen een kop koffie te drinken''...![]()
Nieuwe release is al uit in NLD bij de nationale trainers. Lijkt me gaaf om es door zo'n type les te krijgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |