abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39048134
Vervolg op Bodypump
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:20 schreef PowerPoes het volgende:
@ Maeghan: hoe houdt jij je ellebogen? Naar achter of naar voren toe (knokkels wijzen naar plafond toe)? Ellebogen naar achter is meer belasting voor je rug. Naar voren wijzen houdt je rug rechter. En heb je je handen dichtbij je schouders of meer aan de zijkanten van de barbell?
Ellebogen naar beneden, moet van de instructeur, en handen breed.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maeghan op 20-06-2006 20:49:57 ]
Sanity is (not) statistical
pi_39049272
morgen voor het voetballen als het kan nog ff een lesje pumpen Wilde eigenlijk vanavond, maar dan is er geen pump
pi_39049432
Ik ga zondag pas weer. Deed eerst 1 keer in de week ivm werk, maar kan nu 2 keer en dat ga ik dus ook maar doen. Morgen BS + BB en dan zondag BP + BB. Vandaag had ik voor het eerst BC + BP gedaan en dat was eigenlijk wel ok. Ik had verwacht dat ik met BP dan meer moeite zou hebben, maar dat was niet zo.
pi_39049548
Zo, gisteren voor het eerst meegedaan aan de les bodypump.

Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd

Vooral de schouderoefeningen waren zwaar !

De spierpijn begint een beetje te komen. Ben benieuwd wat komen gaat
A dirty mind is a joy forever
pi_39063723
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:

Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd

hehe, schouders is idd wel zwaar.
Verstandig is wel om de eerste paar keer heel goed op je techniek te letten, en daarna pas met zwaardere gewichten te gaan tillen.

Veel succes!
pi_39105622
vanmiddag om half 2 weer bodypumpen Ik vind 's middags sporten echt relaxed, 's avonds heb ik meestal geen zin meer en dan is het ook keidruk
pi_39113595
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:

Hopelijk heb je de lunges ook goed gedaan (de oefening met 1 been achter ) dan heb je echt spierpijn...beste nummer van de cd en sinds something weer een keigoede oefening!

Ja schouders zijn ook pittig, ik ga vanavond nog ff gisteren ook nog gedaan natuurlijk!
pi_39115203
Lunges zijn idd zwaar ja, daar krijg ik idd ook altijd wel spierpijn van ja, en triceps vind ik ook nog steeds niet leuk om te doen, zelfs met 2 kg hou ik het amper vol ( en meer doe ik niet, omdat ik die beweging naar het voorhoofd dus al snel verkeerd wil doen omdat ik het niet meer volhou)
pi_39115824
Hmmm dat is wel erg weinig hoor doe het met 15 en is inderdaad pittig maar probeer je rust punt te zoeken in de singels naar onderkant borst dan maak je net even iets andere beweging en tja opdrukken is vrij pittig op het eind maar wel weer leuk
pi_39116038
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:10 schreef kluivie het volgende:
Hmmm dat is wel erg weinig hoor doe het met 15 en is inderdaad pittig maar probeer je rust punt te zoeken in de singels naar onderkant borst dan maak je net even iets andere beweging en tja opdrukken is vrij pittig op het eind maar wel weer leuk
opdrukken mag ik sowieso al niet, dus dat scheelt al dan doe ik gewoon buikspieroefeningen, maar ik ben sowieso nie zo sterk in me armen, lunges en squads doe ik bijvoorbeeld met (totaal) 15 kg, maar biceps met 5 kg, en triceps dus met 2 kg
pi_39118249
Opdrukken op het laatst valt toch wel mee? Zijn er maar een paar, zo gedaan
Zometeen weer lekker Combatten en daarna Pumpen. Heb er weer zin in!!

ps: het is squats
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:42:36 #12
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39118454
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is bodypumpen eigenlijk?
pi_39119220
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend is
pi_39119479
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Wat kluivie zei dus. Alleen het is met gewichten en vrij rustig. Geen gespring dus (vind ik heel fijn agz ik niet zo'n huppelig steps-meisje ben), maar het is wel intensief hoor. Bij de squats loopt het zweet uit m'n haar. Van alle Les Mills programma's vind ik Pump het leukste denk ik.
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:18:15 #15
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39123462
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:12 schreef kluivie het volgende:

[..]

Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend is
Klinkt leuk!

Maar ik hoor hierboven weer dat het met gewichten is...
pi_39124111
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:18 schreef Mirri het volgende:

[..]

Klinkt leuk!

Maar ik hoor hierboven weer dat het met gewichten is...
Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooit
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:37:21 #17
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39124321
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:33 schreef kluivie het volgende:

[..]

Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooit
Nu komt er ook nog een stang bij Ik kan me er nog geen voorstelling van maken
pi_39124568
kijk hier maar is www.lesmills.nl en dan zoeken bij bodypump daar vind je genoeg het is echt fun hoor of kijk op mijn website daar vind je nog meer leuke sites over bodypump!
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:55:02 #19
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39125128
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:43 schreef kluivie het volgende:
kijk hier maar is www.lesmills.nl en dan zoeken bij bodypump daar vind je genoeg het is echt fun hoor of kijk op mijn website daar vind je nog meer leuke sites over bodypump!
Het ziet er gaaf uit! Ik wil het misschien ook doen, waar doen jullie het?
pi_39125722
Bij boskov in Kaatsheuvel. Maar aangezien ik moerkapelle in je profiel zie staan, zou ik een sportschool nemen die meer in de buurt ligt
A dirty mind is a joy forever
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:12:02 #21
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39126017
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:05 schreef korenwolfje het volgende:
Bij boskov in Kaatsheuvel. Maar aangezien ik moerkapelle in je profiel zie staan, zou ik een sportschool nemen die meer in de buurt ligt
Er zijn zeker niet veel sportscholen die bodypump doen.
Volgend jaar ga ik in Utrecht op kamers, dan vind ik vast wel wat.
pi_39130868
Er zijn al veel sportscholen die het geven hoor, weet niet of je bij julie sportscholen hebben? gewoon ff informeren....maar ik waarschuw je het is verslavend veel plezier alvast
pi_39131430
Er zijn heel veel sportscholen die het doen hoor. Volgens mij is het ook wel via de les mills website te vinden.

Ik zou het zeker een keer proberen hoor, laat je niet afschrikken door de gewichten. Het is echt geen sport voor opgeblazen anabolenfiguren of 'stoere' mannen. Bij ons komen er echt allerlei mensen, van eenzame huisvrouwen tot zakenmannen, jong en oud. De jongste is zestien geloof ik en de oudste is volgens mij gepensioneerd. Je kan het zo zwaar maken als je wilt, dus je hoeft ook niet bang te zijn als je een watje bent, net als ik =P Ik doe het 2,5 maanden (meestal maar 1 x pw) en gebruik nu al twee keer zo veel gewicht als toen ik begon.

Edit: via www.lesmills.com kun je idd zoeken waar je terecht kunt. In Zoetermeer zitten vijf sportscholen die het doen en twee in Waddinxveen. Dat is niet zo ver uit de buurt, toch?

[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 22-06-2006 22:59:49 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:16:32 #24
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39132549
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef Maeghan het volgende:
Er zijn heel veel sportscholen die het doen hoor. Volgens mij is het ook wel via de les mills website te vinden.

Ik zou het zeker een keer proberen hoor, laat je niet afschrikken door de gewichten. Het is echt geen sport voor opgeblazen anabolenfiguren of 'stoere' mannen. Bij ons komen er echt allerlei mensen, van eenzame huisvrouwen tot zakenmannen, jong en oud. De jongste is zestien geloof ik en de oudste is volgens mij gepensioneerd. Je kan het zo zwaar maken als je wilt, dus je hoeft ook niet bang te zijn als je een watje bent, net als ik =P Ik doe het 2,5 maanden (meestal maar 1 x pw) en gebruik nu al twee keer zo veel gewicht als toen ik begon.

Edit: via www.lesmills.com kun je idd zoeken waar je terecht kunt. In Zoetermeer zitten vijf sportscholen die het doen en twee in Waddinxveen. Dat is niet zo ver uit de buurt, toch?
Hey inderdaad, wat goed van je, Zoetermeer en Waddinxveen is een vlakbij!
Ik ben ook 16.. maar het is niet te zwaar dan, die gewichten, kan ik dat wel aan?
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:17:02 #25
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39132565
Is het nou een hele fanatieke sport?
pi_39133052
Het wordt steeds bekender, vorige week stond er zelfs stukje in telegraaf dat de 2,5 miljoen mensen tegenwoordig fitnessen en bodypumpen (dat was de kop) toch leuk als dat je favo hobby is
pi_39134057
Haha, nou, volgens mij was er pas nog een onderzoekje gehouden waaruit bleek dat weliswaar steeds meer mensen lid zijn van een sportschool, maar een heel groot deel daarvan gewoon thuis op de bank het inschrijfgeld zit te verspillen ;-)

Mirri: zo fanatiek als jij wilt dat het is, omdat je zelf het gewicht kan bepalen. Ik heb gewrichtsklachten (snel last van pezen en spieren daardoor) dus ik drijf mezelf nooit tot het uiterste, omdat ik weet dat dat gewoon niet goed gaat. Je kunt je helemaal leegtrainen in een uur, je kunt ook wat rustiger aan doen. Ik probeer het gewoon zo te doen dat het een uitdaging is, maar dat ik mezelf ook niet overvraag. Als je de dag erna niet meer kan lopen van de spierpijn of je gaat dingen overbelasten is het niet leuk meer, maar als het te makkelijk is voel je jezelf ook niet echt 'trots' achteraf. Ik denk dat het goed is als je ongeveer op drie kwart van de oefening begint te voelen dat je het niet meer zo heel lang vol gaat houden. Ik heb dan het gevoel dat ik wat gedaan hebt als het me toch lukt.

En of je het aankunt, dat denk ik dus wel. Je kunt beginnen met 2 x 1,25 kilo en dat lukt je echt wel. Al zul je het zoals de meeste beginners wel zwaar vinden op je triceps en ik verwacht niet dat je de triceps push ups erg leuk gaat vinden ;-) Maar dat heeft vrijwel iedereen volgens mij, als ik zo eens rondkijk daar. De lunges doen veel mensen ook zonder gewicht.

Dat ene meisje van zestien bij ons pakt dezelfde gewichten als ik (laatste pagina in het vorige topic staat wat ik gebruik), die doet het al een tijd. Maar het gaat er vooral om dat je doet waar je je zelf goed bij voelt. Er is niemand die voor jou kan of moet gaan bepalen welk gewicht je moet gebruiken en je moet je zeker nooit laten opjutten of zo (de enkele beginner bij ons die denkt 'ah, dat kan ik ook wel' - meestal van die mannetjes die het niet kunnen hebben als er een vrouw naast ze staat die drie keer zo veel gewicht gebruikt - legt meestal halverwege toch maar wat gewicht weg... dus dat doe je ws. sowieso maar één keer).
  zondag 25 juni 2006 @ 11:42:02 #28
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39201433
Nou, ik ga dus volgende week een les meedoen in Zoetermeer, en als het wat is, dan ga ik ook bodypumpen
pi_39201514
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:42 schreef Mirri het volgende:
Nou, ik ga dus volgende week een les meedoen in Zoetermeer, en als het wat is, dan ga ik ook bodypumpen
veel succes en plezier
  zondag 25 juni 2006 @ 11:55:01 #30
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39201795
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

veel succes en plezier
Dankje, ik hoor van veel mensen dat het heel leuk en zelfs verslavend is.

Ik neem zo'n 26 strippenkaart, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik ga, ipv vaste tijden elke week, wat niet handig is met vakantie binnekort, dan kan ik deze zomer dus al beginnen, want dan zitten de vakanties niet in de weg.
pi_39204543
Ik ben vanochtend weer geweest. 's Ochtends nooit zin om m'n bed uit te komen en dan zie ik er enorm tegenop om te gaan, maar als ik er eenmaal ben vind ik het leuk.

Stond alleen een man achter me die gauw gewicht erbij ging pakken toen ie zag dat ik meer had dan hij Dat is overigens dezelfde dropstengel die al een keer dacht de schouderoefeningen met 2,5 in iedere hand wel vol te houden en toen toch maar andere gewichtjes moest pakken halverwege

Je zou denken dat ze het een keer leren he, maar nee...
pi_39204787
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:28 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben vanochtend weer geweest. 's Ochtends nooit zin om m'n bed uit te komen en dan zie ik er enorm tegenop om te gaan, maar als ik er eenmaal ben vind ik het leuk.

Stond alleen een man achter me die gauw gewicht erbij ging pakken toen ie zag dat ik meer had dan hij Dat is overigens dezelfde dropstengel die al een keer dacht de schouderoefeningen met 2,5 in iedere hand wel vol te houden en toen toch maar andere gewichtjes moest pakken halverwege

Je zou denken dat ze het een keer leren he, maar nee...
Zulke mannen zie ik idd ook heel vaak, dan denken ze dat ze wel veel gewicht kunnen doen omdat ze dat bij fitness ook hebben, maar bodypump is wel ff wat anders met 10.000 keer meer herhalingen dan dat je bij fitness doet. En mannen kunnen er idd slecht tegen als vrouwen zwaardere gewichten gebruiken ja
pi_39248074
Vanavond er weer lekker een uurtje tegenaan Zijn er trouwens nog meer mensen die handschoentjes gebruiken? Ik gebruik van die handschoentjes omdat ik echt snel zweethanden krijg en ik anders snel wegglij bij bijvoorbeeld de clean and press, maar ik zie echt weinig andere mensen met handschoentjes aan, terwijl ik vast niet de enige ben met zweethandjes
pi_39251982
Ik gebruik ook handschoenen, niet direct tegen het zweten, maar vooral om eelt in mijn handen te voorkomen.

@Mirri: de eerste keer kan BodyPump best moeilijk lijken, maar na een paar keer heb je dat al grotendeels onder de knie. Laat je daar niet door afschrikken. Zorg dat je op tijd bent en geef even bij de instructeur aan dat je nieuw bent, dan komt het helemaal goed!
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_39256601
Overigens: aangezien er in dit topic ook veel andere niet-BodyPump replies voorbi jkomen:
Is het niet een idee om dit topic te sluiten en verder te gaan in Het Les Mills topic?

Ik vermoed dat dat topic niet zo hard loopt omdat niet iedereen weet dat Les Mills het bedrijf is dat al die Bodyxxxx programma's bedacht heeft. De Titel zou dan aangepast kunnen wordt tot bv. "Het Les Mills (BodyPump, BodyCombat, BodyStep, BodyAttack, BodyBalance, BodyJam, RPM) topic".
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_39267124
Vanavond weer gebodypumped, alleen deze instructeur had nog geen tijd gehad om de nieuwe in te studeren, dus deden we nog een keer de oude, dat was wel jammer, want de nieuwe is veel leuker

Maar lekker een uurtje uitgeleefd dus en ben lekker kapot nu
pi_39269840
Ach ja, van mij mag het best naar een centraal Les Mills topic. Misschien dat we dan wat meer bezoekers trekken en misschien ook wat meer mensen kunnen enthousiasmeren ;-) Ik ben in drie maanden wel overtuigd in ieder geval.

Morgen weer Body Combat en daarna Body Pump.

Ik moet zeggen, als ik op zondag Body Pump doe, gaat het toch wel makkelijker omdat ik daarvoor nog niets gedaan heb. Alhoewel het op zich wel meevalt hoor, niet dat ik dood ben op dinsdag na BC, maar ik vond het zondag opeens zo licht allemaal vergeleken met dinsdag.
pi_39275327
Gisteravond geweest en ga zometeen nog voor een uurtje bodypump.....tja vakantie dus kan nu elk uurtje mee pikken......voor de verhuizing van de topic...mwah ben ik niet zo mee eens hoor, anders gewoon een nieuw topic openen voor combat step of attack of andere!?
Owja natuurlijk is twee uur zwaarder, dat komt omdat je spieren toch voeding nodig hebben voor bodypump....en die is al op he na een uur bodycombat, ik heb dat ook als ik eerst spinning doet ervoor!
pi_39280003
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:02 schreef kluivie het volgende:
voor de verhuizing van de topic...mwah ben ik niet zo mee eens hoor, anders gewoon een nieuw topic openen voor combat step of attack of andere!?
Idd, dat lijkt me wel een goed idee ja, doen we op een ander forum ook, gewoon elke sport zijn eigen topic
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:11:41 #40
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39283978
Enorme tvp

Ik ga morgen weer
Ik krijg de techniek bij de verschillende oefeningen nu al bijna helemaal onder de knie. Hoef nergens meer te corrigeren of iets dergelijks, dus gaat goed en ik ben ook helemaal verslaafd
pi_39284433
Zo, het ging net wel ok, ook al had ik eerst BC gedaan. Ik denk dat ik binnenkort het gewicht op m'n armen toch wel weer iets kan verhogen. Misschien dat ik het zondag gewoon al probeer met 7,5. Vandaag na BC durfde ik dat nog niet aan, al had ik vorige week zoiets van 'mja, wordt wel licht...'.

Gek genoeg vind ik het de eerste helft te licht, maar bij de tweede helft denk ik 'dit gaat nooit lukken met nog meer gewicht'. =P Maar ik zie het wel zondag.
pi_39290156
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Idd, dat lijkt me wel een goed idee ja, doen we op een ander forum ook, gewoon elke sport zijn eigen topic
thnx sylvana .....
pi_39305432
Hoe bepalen jullie nou eigenlijk wanneer je er gewicht bij moet doen? Hoe licht moet het worden voor je gewicht toe gaat voegen?
pi_39305602
600 caloriën per les stond hier ergens, interessant is dan wel om te weten hoe lang zo'n les duurt
pi_39306040
55 minuten vlgs mij. Ik time het nooit, maar tegen een uur aan.
pi_39306188
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Maeghan het volgende:
Hoe bepalen jullie nou eigenlijk wanneer je er gewicht bij moet doen? Hoe licht moet het worden voor je gewicht toe gaat voegen?
ik probeer het gewoon af en toe als ik al een tijdje op hetzelfde gewicht zit en regelmatig ben geweest. Als ik niet regelmatig ga dan ga ik het dus niet verhogen, omdat ik dan toch wel weet dat ik het niet ga volhouden. Maar er zijn ook dingen die ik echt niet meer kan verhogen nou, zoals triceps en biceps zit ik echt aan me max nu. Dat train ik echt al heel lang op hetzefde gewicht en dat lukt me gewoon echt niet om meer gewicht te doen

Gewichten ( totaal)

Warming up: 7 kg ( altijd hetzelfde)
Squats: 15 kg ( begonnen met 5 kg)
Borst: 7 kg ( begonnen met 2 kg)
Rug: 10 kg ( begonnen met 5 kg)
Triceps 4 kg ( begonnen met 0 kg)
Biceps: 5 kg ( begonnen met 2 kg)
Lunges: 15 kg (begonnen met 5 kg)
Schouders: 2 losse schijven van 1kg, voor die van 2,5 kg zijn me handen te klein
pi_39306266
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:04 schreef Maeghan het volgende:
55 minuten vlgs mij. Ik time het nooit, maar tegen een uur aan.
Jup, meeste zijn 55 minuten, behalve RPM, die is 45 minuten bij ons
pi_39306558
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik probeer het gewoon af en toe als ik al een tijdje op hetzelfde gewicht zit en regelmatig ben geweest. Als ik niet regelmatig ga dan ga ik het dus niet verhogen, omdat ik dan toch wel weet dat ik het niet ga volhouden. Maar er zijn ook dingen die ik echt niet meer kan verhogen nou, zoals triceps en biceps zit ik echt aan me max nu. Dat train ik echt al heel lang op hetzefde gewicht en dat lukt me gewoon echt niet om meer gewicht te doen

Gewichten ( totaal)

Warming up: 7 kg ( altijd hetzelfde)
Squats: 15 kg ( begonnen met 5 kg)
Borst: 7 kg ( begonnen met 2 kg)
Rug: 10 kg ( begonnen met 5 kg)
Triceps 4 kg ( begonnen met 0 kg)
Biceps: 5 kg ( begonnen met 2 kg)
Lunges: 15 kg (begonnen met 5 kg)
Schouders: 2 losse schijven van 1kg, voor die van 2,5 kg zijn me handen te klein
Ik ben met alles begonnen met 2,5 eigenlijk. Voor squats en rug was dat te licht maar voor de rest was het goed tot zwaar (bij triceps had ik echt helemaal trillende armen gewoon, omdat m'n schouders het niet trokken).

Nu heb ik dus:
Warming Up: 5 (wil volgende week naar 7,5)
Squats: 15 (benen kunnen meer, maar rug niet, dus dat blijft voorlopig wel even zo)
Borst: 5 (wil naar 7,5)
Rug: 10 (wil naar 12,5)
Triceps: 5 (wil naar 7,5)
Biceps: 5 (wil naar 7,5)
Lunges: 5 (dat gewichtje voelt als niets aan, maar zolang ik m'n evenwicht niet kan bewaren en m'n enkels het niet trekken, blijft het maar aanmodderen...)
Schouders: 2 x 1,25 los of 5 aan de bar (dat voldoet nog prima, ik voel m'n schouders behoorlijk goed aan het eind en die laatste paar keer de gewichten omhoogbrengen lukt alleen omdat ik weet dat ik bijna klaar ben... de instructeur dacht leuk te zijn en riep vandaag 'nog 16' terwijl het er nog 8 waren en toen schrok ik zo dat het gewoon niet meer lukte )

In principe wil ik volgende zondag dus gewoon overal 2,5 bij doen en ik zie dan wel hoe ver ik kom. Als het te veel is dan doe ik mss. alleen warming up en borst met 7,5 en rug met 12,5. Tussen triceps en biceps wordt bij ons niet gestopt, dus daar moet ik wel even zeker weten dat het gaat lukken
pi_39306767
Is het niet een idee om bij je lunges dan gewoon squats te doen, zodat je geen last meer hebt van evenwichtsproblemen? Dat doe ik af en toe nl ook

Bij de rug heb ik het probleem dat ik de clean-and-press niet met meer gewicht kan, maar de rest van de oefeninegn wel, maarja, kan moeilijk hele tijd gewicht blijven verwisselen....

Bij ons wordt gelukkig wel tussen triceps en biceps ff pauze gehouden, anders zou ik het ook helemaal niet volhouden
pi_39307011
Tja, ik wil die lunges ook gewoon onder de knie krijgen. Ik krijg bij lunges ook heel snel krampen, ook zo raar. Dat heb ik met de rest dus niet. Ik weet niet of je bij lunges andere spiergroepen gebruikt dan bij alle andere oefeningen of zo? Soms voel ik dat het uit m'n rug komt (heb bekkeninstabiliteit dus er zit nog wel es wat klem), maar soms denk ik dat het wel gewoon m'n spieren zijn.

Ik krijg trouwens altijd pijn in m'n voorste been, terwijl dat volgens de instructeur niet moet gebeuren, omdat je dat been niet gebruikt. Maar echt, dat been blijft gewoon stil staan en toch schiet dan gewoon opeens de kramp erin. Dat achterste been is geen probleem, qua krampen dan.

Vandaag was helemaal geen succes qua lunges want ik werd vanochtend wakker met kramp in m'n kuit.

Sowieso sta je bij die dingen gewoon nooit lekker. Ik sta altijd met m'n benen net te ver uit elkaar of net niet ver genoeg. Als ik beneden ben wil ik meer afstand dan bovenin. De goede afstand bestaat gewoon niet op een of andere manier en ik blijf dus wiebelen en wisselen. En zwakke enkels helpen dus ook niet. Zo lang op m'n tenen staan lukt gewoon niet. Ik probeer nu dus meer op m'n tenen te staan, dus wat je bij Balance doet, op je tenen staan en dan door je benen zakken, om dan zo m'n tanden te poetsen. Misschien scheelt het, went dat gevoel dan of zo. Misschien moet ik ook thuis maar gewoon wat lunges doen tussendoor.

[ Bericht 25% gewijzigd door Maeghan op 28-06-2006 00:41:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')