abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39307298
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:35 schreef Maeghan het volgende:
Tja, ik wil die lunges ook gewoon onder de knie krijgen. Ik krijg bij lunges ook heel snel krampen, ook zo raar. Dat heb ik met de rest dus niet. Ik weet niet of je bij lunges andere spiergroepen gebruikt dan bij alle andere oefeningen of zo? Soms voel ik dat het uit m'n rug komt (heb bekkeninstabiliteit dus er zit nog wel es wat klem), maar soms denk ik dat het wel gewoon m'n spieren zijn.

Ik krijg trouwens altijd pijn in m'n voorste been, terwijl dat volgens de instructeur niet moet gebeuren, omdat je dat been niet gebruikt. Maar echt, dat been blijft gewoon stil staan en toch schiet dan gewoon opeens de kramp erin. Dat achterste been is geen probleem, qua krampen dan.

Vandaag was helemaal geen succes qua lunges want ik werd vanochtend wakker met kramp in m'n kuit.

Sowieso sta je bij die dingen gewoon nooit lekker. Ik sta altijd met m'n benen net te ver uit elkaar of net niet ver genoeg. Als ik beneden ben wil ik meer afstand dan bovenin. De goede afstand bestaat gewoon niet op een of andere manier en ik blijf dus wiebelen en wisselen. En zwakke enkels helpen dus ook niet. Zo lang op m'n tenen staan lukt gewoon niet. Ik probeer nu dus meer op m'n tenen te staan, dus wat je bij Balance doet, op je tenen staan en dan door je benen zakken, om dan zo m'n tanden te poetsen. Misschien scheelt het, went dat gevoel dan of zo. Misschien moet ik ook thuis maar gewoon wat lunges doen tussendoor.
Ik krijg bij lunges ook altijd last van me voorste bovenbeen hoor, omdat daar dan al die spanning op staat. En als je last hebt van je evenwicht kun je beter wat minder ver naar achteren, maar wat breder gaan staan, dat wil meestal wel een stuk helpen. Maar als je ook al last van je enkels hebt kan ik me voorstellen dat het niet prettig is. Lunges zijn ook gewoon k*toefeningen. Alleen die powerlunges zijn nog wel goed te doen, maar met barbell vind ik het ook niet echt fijn hoor
pi_39307424
Wat zijn powerlunges?
Sanity is (not) statistical
pi_39307437
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:56 schreef Maeghan het volgende:
Wat zijn powerlunges?
die je op het eind van de lunges moet doen, zonder barbell, met 2 benen naast elkaar, met 1 been naar voren stappen, door je knie zakken en weer terug en dan andere been
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:19:54 #54
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39314570
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

die je op het eind van de lunges moet doen, zonder barbell, met 2 benen naast elkaar, met 1 been naar voren stappen, door je knie zakken en weer terug en dan andere been
Die hebben wij nooit
pi_39314728
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:19 schreef Nugget het volgende:

[..]

Die hebben wij nooit
wij doen dat altijd, misschien omdat ze het anders te zwar vinden ofzo? Maar wij doen helft gewone lunges en helft powerlunges
pi_39315805
Let bij de lunges goed op je houding he, je huip moet je als het ware naar voren duwen (als een mannetje) en goed die billen aanspannen, zorg er zowieso voor dat je als het ware op een treinrails staat dus niet je voeten achter elkaar want val je om! En je achterste been zo ver mogelijk weg en je achterste voet altijd op je tenen....als het goed is krijg je dan geen kramp, trouwens hoor het meer hoor dat ze de lunges weglaten...nou bij ons niet hoor hahaha dat is de beste oefening die er is......
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:27:16 #57
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39321137
Ik zou de buikspieroefeningen aan het einde op de grond graag ook thuis willen doen, op dagen dat ik niet naar bodypump ga bijvoorbeeld. Ze doen namelijk erg veel voor me. Ik vergeet ze alleen altijd, heeft iemand ze toevallig in uitgeschreven vorm?
pi_39326267
Ik heb wel de choreo liggen ja als je dat bedoeld?
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:12:07 #59
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39346081
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:54 schreef kluivie het volgende:
Ik heb wel de choreo liggen ja als je dat bedoeld?
Dat bedoel ik
pi_39357589
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:12 schreef Nugget het volgende:

[..]

Dat bedoel ik
Ik heb het naar je gemaild Vanavond voor 5 de keer deze week pumpen en als het beetje meezit morgenavond nog is
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:44:06 #61
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39412645
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:52 schreef kluivie het volgende:

[..]

Ik heb het naar je gemaild Vanavond voor 5 de keer deze week pumpen en als het beetje meezit morgenavond nog is
Thanks!
Moeten je spieren niet af en toe rust hebben trouwens?
pi_39436285
Ja eigenlijk wel heb van de week 6x gepumpt incl lesgeven maar had wel zoiets van gisteren en vandaag wow nu even niks meer hoor
pi_39455578
Ik neem aan dat je niet zes keer voluit gaat dan of wel?

Hoe dan ook, ik heb vandaag 2,5 erbij gedaan bij back, chest, triceps en biceps. Alleen bij biceps kreeg ik kramp =/ en bij de triceps gingen m'n polsen weer zwabberen, dus daar moet ik echt goed op letten. Maar dat kwam ook omdat ik normaal m'n ellebogen nogal eens te wijd doe, en nu deed ik dat goed en dan vergeet ik m'n polsen dus af en toe. Back track ging echt goed en chest was zwaar maar het is me gelukt (terwijl het normaal met vijf niet eens helemaal lukt, en ik heb amper gepauzeerd. Misschien dat ik vier keer gemist heb, ook omdat ik het ritme even kwijt was, dus dat is wel ok.

Moet wel zeggen, m'n armen vielen er af voor m'n gevoel, toen we klaar waren, en Balance erna ging zwaaaaaaaar.
pi_39460104
Nee ik moet het wel verdelen hoor zeker moet ik oppassen bij de benen tracks, ivm operatie aan lies kort geleden maar de rest gaat wel lekker nu weer.....maar het is wel lekker weer om het te doen, maar nu even rust want heb vakantie!
pi_39709923
Wat is het stil hier!

Ik ben van de week niet geweest, wegens keelontsteking, maar ik ga het morgen weer proberen. =) Na BC en met verstopt hoofd, dus ik denk dat ik maar gewoon even zonder de extra 2,5 kilo doe. Of alleen bij chest & back track of zo.
pi_39852346
ik was een weekje weg, maar ga van de week wel weer een (paar) keer pumpen
pi_39864010
Nou, bij mij is het dus vorige week er niet van gekomen. Ik was nog ziek en voelde me wel goed toen ik wakker werd, maar halverwege BC was ik zo moe dat ik het niet meer trok. Ik heb BC met moeite afgemaakt en BP ben ik niet eens meer aan begonnen. Morgen ga ik het eindelijk weer proberen. Ik ben dan twee weken niet geweest, dus ik ben benieuwd.
pi_39865476
hhm, kreeg vandaag post bnnen dat er een zomerrooster is en nou wordt er veel minder bodypump geegven en is het op niet echt handige tijden, maar ff kijken hoe ik dat dan ga doen
pi_39915025
Ha, ik heb gisteren weer de squats met 15 kg gedaan, doe ik dus al een paar weken, en ik had vrijwel geen last meer van m'n rug! Hopelijk kan ik dus binnen een paar weken naar 17,5 =)

M'n armen goed houden bij triceps blijft moeilijk, en de lunges willen gewoon echt niet. Ik krijg kramp of m'n zenuwen zitten klem, of m'n voeten doen zeer (doorgezakte voeten, helpt niet), ik blijf omvallen en ik vind het gewoon echt kutoefeningen. Ik vind het bloedirritant dat ik er maar niet mee vooruit kom. Ik kan ze nog steeds niet vaker dan drie maanden geleden of zo. Ik mag blij zijn als ik de helft van de oefening mee kan doen, gisteren lukte het gewoon niet meer dan vijf keer aan iedere kant. Zo frustrerend.
pi_39915644
Lijkt me idd heel frustrerend met die lunges maeghan

Ik ga om 9 uur nog even een lesje pump meepakken
pi_39921816
Damn, het was echt stikheet in de zaal, heb me echt kapot gezweet. En instructeur was erg fanatiek, deed echt weinig pauzes, dus dat maakte het nog extra zwaar. Zal morgen wel flink spierpijn hebben, maar was wel lekker om weer ff gepumped te hebben
pi_40005685
Ik wou eergisteren dus naar BC en dan BP, maar beide lessen gingen niet door omdat ik de enige deelneemster was. Stomme zomervakantie.

Dus ik ben gisterenavond naar Pump gegaan. Heb nu de squats met 17.5 gedaan. Het deed niet eens zeer aan m'n rug. M'n rug voelde wel wat 'moe' aan, maar dat is niet zo erg. Op m'n benen voelde 17,5 nog wel als net te weinig aan, maar ik durf voor m'n rug niet verder. 20 zal waarschijnlijk wel te zwaar zijn. En mannen die het zichzelf te zwaar maken blijven grappig. =) Ik vind het sowieso weleens apart om degene te zijn die het meeste gewicht gebruikt. Ik kan ook eens iets goed, joy.

Klotelunges wilden nog steeds niet, maar ik heb mezelf als doel gesteld dat ik er gewoon aan allebei de kanten tien doe en tussendoor thuis dus ook af en toe, hopelijk gaat het dan langzaam beter. Alleen die instructeur roept maar dat iedereen het kan, etc. en dat irriteert me mateloos. Ik houd er helemaal niet van om dingen niet te kunnen. Ik ben al blij dat er tien lukken, en dan gaat ie roepen dat ik niet moet stoppen. Tsjee. Ik denk bij zes al dat het niet meer gaat lukken, die tien vind ik zo slecht nog niet dan.
pi_40013637
Maandag werd BP om 21 uur gegeven, dat was wel een lekkere tijd, maar gister en vandaag is het om 19 uur en dat vind ik nog veel te heet. Dus dan maar een weekje weinig BPen en als het wat koeler is weer wat vaker gaan, want het is echt niet vol te houden met dit weer
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:28:36 #74
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40013981
Er waren heel veel mensen die er normaal wel altijd waren afwezig bij ons. Mijn les begon ook om 19 uur, flink heet inderdaad!
pi_40015126
Ik ben juist naar BP gegaan omdat het bij ons binnen niet uit te houden was. De zaal is ten minste lekker koel. =) Niet dat ik dat nog heel erg voelde bij de squats, maar het was wel beter dan thuis op de bank hangen
pi_40018671
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben juist naar BP gegaan omdat het bij ons binnen niet uit te houden was. De zaal is ten minste lekker koel. =) Niet dat ik dat nog heel erg voelde bij de squats, maar het was wel beter dan thuis op de bank hangen
thuis op de bank hangen is ook niet uit te houden, bij de IJssel hangen wel
  maandag 31 juli 2006 @ 10:25:07 #77
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40345072
Ik ben al wel weer toe aan een nieuwe release moet ik zeggen! Gelukkig wisselen we tegenwoordig wat af met oude nummers, anders word je er tureluurs van na een tijdje. Vooral als je een paar keer per week gaat
pi_40345910
Weet iemand al iets over de muziek van BP 59?

Ik vind 58 wel aardig overigens. De squats vind ik in het begin wat licht maar op het eind (het stuk na die 2 keer 8 tellen laag blijven) wel erg zwaar worden. Biceps is ook zwaar. En bij de lunches is het niet prettig dat je vanuit die 8 keer laag omhoog moet komen om te wisselen van been of om te stoppen (hebben meer mensen dat?)

Over mannen die meer gewicht willen dan vrouwen, terwijl ze dat eigenlijk niet aan kunnen: ja, dat is dom, maar wij kunnen er i.h.a. erg slecht tegen als vrouwen sterker zijn.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:01:05 #79
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40346108
Ik vind het bicep nummer van de huidige release erg leuk. Heb altijd meteen zin in de oefening als ik die vrolijke 'piepjes' hoor aan het begin
  maandag 31 juli 2006 @ 11:04:39 #80
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40346194
Zo te zien gaan de instructeurs binnenkort al op les voor 59.
pi_40346294
De biceps vind ik zwaar. Ik vind dit liedje ook gewoon niet leuk, ik vond Pump it veel fijner.

De squats vind ik sowieso leuk, want dat kan ik gewoon het best Sowieso houdt ik het makkelijk vol op zich, maar ik kan voor m'n rug niet zo snel gewicht erbij doen. Ik moet echt doorgaan tot het superlicht gaat en ik helemaal geen last van m'n rug meer heb, voor ik omhoog kan. Zit nu op 17,5 en ik denk dat het niet zo lang gaat duren voor ik naar 20 kan. Het enige vervelende is dat m'n armen minder snel vooruit gaan. Je hebt van die adviezen dat je bijv. 50 % van je squatgewicht moet gebruiken of zo, maar dat red ik dus never nooit niet, agz ik bij chest op 7.5 zit en triceps en biceps op 5. Toch is het ook niet echt een optie om het squatgewicht niet aan te passen, want de laatste keer dat ik 15 kg gebruikte vond ik het echt onaangenaam licht, dat kan ook de bedoeling niet zijn.

Het liedje voor de triceps vind ik wel fijn trouwens, want dat is een van de weinige waarbij ik het ritme zelf vast kan houden en zo. Ik ben daar een stuntel in.

Bij chest gaat dat dus altijd fout, ik hark altijd tegen het verkeer in =P Iedere keer moet ik even kijken of ik nog een beetje op de maat zit, maar zodra ik m'n hoofd optil schiet m'n haar weer verkeerd (sporten met haar van 70cm lang is bloedirritant) en dan moet ik dat eerst weer terugmanoeuvreren en ben ik het ritme weer kwijt
pi_40346368
Is dit belastend voor den knieën? Ik kan niet op mijn hurken zitten (ja, dát lukt wel, maar omhoog komen is een flinke worsteling ) bijvoorbeeld. Ben om die rede ook gestopt met Tae-bo. Nou wil ik toch wel graag weer met mijn pa sporten, en na de zomer begint bodypump bij mijn pa op de sportschool.

Dus ja. Euhm.
pi_40346591
Het is wel enigszins belastend voor je knieën, bij squats en lunges. Maar het ligt eraan hoeveel last je ervan hebt. Ofwel je kunt het met een laag gewicht of desnoods zonder gewicht doen, of je slaat de oefening over of doet iets anders. Bij ons zijn er ook twee met problemen met hun knieen, dus het hoeft geen probleem te zijn, het zijn tenslotte maar twee oefeningen die problemen geven.

Bovendien ga je bij squats ook niet zo héél diep, en een correcte houding en een gewicht wat je aankan schelen al een heleboel, heb ik gemerkt.

Je moet het alleen wel even bespreken met de instructeur.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:19:56 #84
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40346642
ik heb in het begin ook body pump gedaan en body combat nu al een halkf jaar niej meer door operatie aan me hiel

hoop da de pijn snel over is dan kan ik weer gaan sporten
miss_schaapje
pi_40347029
Ja, ik heb nu dus problemen met m'n enkel (altijd al doorgezakte voeten gehad en zwakke enkels, maar ik kreeg er nu opeens heel veel last van), dus ik doe nu maar even geen Combat. Maar Pump was geen probleem volgens de fysio, dus dat heb ik gisteren gewoon gedaan, en in Balance zitten zelfs dingen die ik van de fysio toch al moet oefenen, dus dat kan ook gewoon.
pi_40347643
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:18 schreef Maeghan het volgende:
Het is wel enigszins belastend voor je knieën, bij squats en lunges. Maar het ligt eraan hoeveel last je ervan hebt. Ofwel je kunt het met een laag gewicht of desnoods zonder gewicht doen, of je slaat de oefening over of doet iets anders. Bij ons zijn er ook twee met problemen met hun knieen, dus het hoeft geen probleem te zijn, het zijn tenslotte maar twee oefeningen die problemen geven.

Bovendien ga je bij squats ook niet zo héél diep, en een correcte houding en een gewicht wat je aankan schelen al een heleboel, heb ik gemerkt.

Je moet het alleen wel even bespreken met de instructeur.
Ik kan mijn eigen gewicht niet eens aan, no way in hell dat ik die oefeningen ga doen mét extra gewicht

Maar ik wil wel graag lekker mee doen. Met mijn Tae-bo stond ik ook soms bijna een uur stil omdat ik het niet kon
pi_40347941
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:25 schreef Nugget het volgende:
Ik ben al wel weer toe aan een nieuwe release moet ik zeggen! Gelukkig wisselen we tegenwoordig wat af met oude nummers, anders word je er tureluurs van na een tijdje. Vooral als je een paar keer per week gaat
Nog even wachten een paar weekjes en dan is het weer zover heb al wat gelezen over nieuwe release maar nog niet echt een tracklist gezien ...helaas
pi_40348049
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:52 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ik kan mijn eigen gewicht niet eens aan, no way in hell dat ik die oefeningen ga doen mét extra gewicht

Maar ik wil wel graag lekker mee doen. Met mijn Tae-bo stond ik ook soms bijna een uur stil omdat ik het niet kon
Nou, zoals ik al zei, het zijn maar twee tracks die je moet overslaan dan. Een van die mannen bij ons doet gewoon situps dan, zodat ie toch nog wat doet, en die andere wacht gewoon even aan de kant.
  maandag 31 juli 2006 @ 13:21:17 #89
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40350211
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef kluivie het volgende:

[..]

Nog even wachten een paar weekjes en dan is het weer zover heb al wat gelezen over nieuwe release maar nog niet echt een tracklist gezien ...helaas
Wat heb je zoal gelezen?
pi_40350528
Pump 59 spoiler:
quote:
This class targets the workout with accuracy, strength and power.

Our mission is to establish a solid foundation in good technique; then hit the muscles dead centre with resistance to build awesome shape and tone.

Providing that safe, stable foundation in the core is the focus of an in depth education session accompanying the new release.

Choreography also helps achieve the desired result - the new class has a slower feel to some of tracks to emphasise core stability and engaging the target muscles.

Meanwhile, we have a great blend of familiar and new sounds to spice up the workout and keep members coming back for more.

As always, the class warms up with a preview of the moves to come; this time with the cool sounds of I Surrender from Nicki French. It’s important here to focus on technique and the new, higher target zone for the wide dead row. Sweat and burn with Simply Irresistible from Robert Palmer – load up the weights for irresistible legs.

Then lie back and pump the chest with a great 90s sound from Technotronic.

Power and strength are in big demand for the new-look back track – keep the elbows high and wide for a good result in the rows.

Then use the rhythm and beat of A to the B to nail the new combinations in the triceps. A thumping piece of music is just what we need for the biceps – and it’s what we get with Time to Move. Lunges, too, get helped along with the awesome Like the Sun from Trinity. Overhead presses are back in the house for the shoulder track and BODYPUMP® travels to Sweet Home Alabama for a final focus on the core. This is a challenging class but well worth the effort. Enjoy!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 31 juli 2006 @ 13:43:03 #91
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40350848
Hee super Kim, dankjewel!
  maandag 31 juli 2006 @ 20:35:22 #92
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_40362953
ik lees hier nou al een tijdje en ik vind dat het nu maar eens tijd word om me voor te stellen en actief te gaan posten op dit topic.
ik doe nu al bijna 1,5 jaar BP (jeetje wat gaat die tijd snel), en zou zelf ook graag de lessen gaan geven als ik dadelijk met mn sportopleiding begin of ermee klaar ben
qua gewicht zit ik op: (in totaal, ik begon in het allereerste begin echt met het minimum dus wat is dat 2 kilo in totaal?)
warming up: 7kg
squats: 12kg
borst: 7 kg
rug: 12kg
triceps: 7kg (ben verslaafd aan de dips en vind de triceps pushups iets minder)
biceps: 7kg
lunges: 12kg als ik me goed genoeg voel, maar k ben soms nog wel eens een beetje duizelig omdat ik niet goed dooradem (I know ), dus dan leg ik em al snel weg en doe ik het met niks maar ga ik natuurlijk wel zo diep dat ik net niet de grond raak (ik vind vooral de powerlunges heeeeerlijk)
schouders: 2 losse van 2.5 of 5 kilo op de stang
pi_40789016
Hey

Is er al iemand naar de nieuwe geweest of is de eerste echt volgende week pas in Roosendaal? Ben wel benieuwd ook al krijgen we hem zaterdag naar de tracklist, blijf nieuwsgierig natuurlijk!

greetz kluivie
pi_40805964
Over 2 weken naar Nieuwegein, ben toch al een beetje nieuwsgierig

Afgelopen donderdag squats met ander nummer gedaan (From Paris To Berlin)... foute keus, 2 dagen spierpijn aan overgehouden
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:14:52 #95
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40821502
Ik ben nu twee maanden bezig. Mijn gewichten:

warming up: 5kg
squats: 7,5kg (ik heb helaas veel te veel last van mijn rug bij meer, mijn benen kunnen het makkelijk aan)
borst: 7,5 kg
rug: 7,5 kg
triceps: 5 kg
biceps: 5 kg
lunges: 7,5 kg

Ik wissel in feite dus af tussen 5 en 7,5. Het is vervelend dat mijn rug altijd zo'n pijn doet (ik heb hier al bijna mijn hele leven last van) bij de oefeningen met de 7,5 anders had ik daar wel meer op kunnen doen. Ik hoop dat mijn rug nog sterker wordt en ik ook hier vooruit kan gaan. Ik merk trouwens dat ik op veel mensen in de les voorloop met mijn gewichten voor de borst. In het begin vond ik het erg zwaar maar ik heb gemerkt dat je die spieren erg snel traint en ik het gewicht nu juist heel licht vindt. Merken dat je sterker wordt
pi_40822147
Ja, mijn triceps worden al sterker =)

Squats doe ik met 17,5 maar ik heb ook last van m'n onderrug. Ook al sinds m'n 13e of zo rugklachten. Op zich ging het de laatste weken goed, weinig pijn en zo, maar ik was woensdag van een trap gevallen en m'n rug was nogal stijf, dus ik kon het deze keer niet eens afmaken.

Maar volgens mij zijn die buikspieroefeningen van balance hier wel goed voor, want als ik die doe krijg ik altijd spierpijn in m'n onderrug. Misschien worden ze nog wel sterker.

Het gaat inmiddels wel beter met m'n enkel hier (had er niet bij gezet wat ermee was, maar de kapsels waren dus opgerekt en ik verzwikte 'm constant, had pijn met lopen en alles eigenlijk). De oefeningen bij de fysiotherapeut gingen goed en ik kan nu ook al wel wat lunges doen (met rechts achter ging ik dan erg zwabberen). Niet geweldig, maar het wordt beter. Cardio kan nog even niet, maar ik heb nu iig niet meer dagelijks pijn bij het lopen e.d.
pi_40841730
Maeghan sorry, maar de squats doe jij niet met 17,5kg aan beide kanten. Al wil ik je niet voor leugenaar uitmaken hou ik het er maar op dat je de oefening volledig verkeerd uitvoerd. Tip: houd je knieen voor je voeten, knieen 90 graden (!!!!) buigen en borst op houden. Ik zie zovaak mensen maar een heel klein stukje naar beneden gaan, ja zo pak ik ook 40 kilo aan beide kanten. Ik kom graag een keer kijken want jij bent waarschijnlijk 1 van de beste vrouwelijke bodypumpers van Nederland of niet Vooral zo doorgaan met rugklachten, jij komt er wel.
pi_40850648
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef daboyzwzza het volgende:
Maeghan sorry, maar de squats doe jij niet met 17,5kg aan beide kanten. Al wil ik je niet voor leugenaar uitmaken hou ik het er maar op dat je de oefening volledig verkeerd uitvoerd. Tip: houd je knieen voor je voeten, knieen 90 graden (!!!!) buigen en borst op houden. Ik zie zovaak mensen maar een heel klein stukje naar beneden gaan, ja zo pak ik ook 40 kilo aan beide kanten. Ik kom graag een keer kijken want jij bent waarschijnlijk 1 van de beste vrouwelijke bodypumpers van Nederland of niet Vooral zo doorgaan met rugklachten, jij komt er wel.
Nee, inderdaad. En dat staat ook nergens volgens mij. Op andere fora waar ik kom is het gebruikelijk om de totaalgewichten aan te geven of de gewichten per kant als 2 x gewicht. Dat had je natuurlijk ook gewoon kunnen vragen, in plaats van allerlei rare aannames te plaatsen over mijn houding. Volgens de instructeur is mijn houding goed en ik ga diep genoeg. Juist wegens mijn verscheidenheid aan lichamelijke klachten is een goede houding voor mij van essentieel belang en daar let mijn instructeur dan ook heel vaak op. Ik heb de eerste weken alles met 2,5 kilo (TOTAAL ja) gedaan om eerst de houdingen en bewegingen goed onder de knie te krijgen, dus kom dan alsjeblieft niet met dit soort ongefundeerde flauwekul aanzetten.

Rugklachten heb ik al heel mijn leven. Als ik alles moest opgeven waar ik ooit rugpijn van heb gekregen, dan zou ik nu alleen plat op bed liggen, en zelfs dat doet soms zeer. Agz je niet weet waarom ik rugpijn heb, snap ik niet waarom je je ermee bemoeit. Ik weet waar het door komt, dat weet m'n instructeur en dat weet m'n fysiotherapeut en die zien er allebei geen probleem in. Gelukkig dat iemand op Fok die me niet kent en niet weet hoe ik sport het beter weet en me kan waarschuwen voor de enorme risico's die twee mensen die er voor opgeleid zijn blijkbaar niet zien.

Bovendien heb ik niet altijd rugpijn met squats, maar had ik ze in dit geval omdat ik van de trap gevallen was, iets wat ik over het algemeen niet zo heel vaak doe. Zoals ook eerder in dit topic staat ben ik een tijd op 15 kilo blijven staan omdat mijn rug niet meer aankon en ben ik pas naar 17,5 gegaan toen ik daar geen last meer van had.

Lezen en vragen stellen voor je een conclusie trekt kan soms weleens nuttig zijn, dat blijkt!
pi_40859179
Ik dacht dus 17,5 aan beide kanten, vandaar m'n opmerking over je rug. Maar, hoe wil je 8,75 aan beide kanten proppen dan? Dat zijn.. 1 van 5kg.. 1 van 2,5kg.. 1 van 1kg en 1 van .. 0.25? . Als je dus zegt 17,5kg bij de squats is dat 2x aan beiden kanten, anders kan het niet TENZIJ jou bodypumpschool gewichten van 1,25 of 0,25 heeft.. maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Moch dit wel zo zijn bied ik me oprechte excuses aan en mocht ik je ooit tegenkomen dan is het eerste rondje van mij Anyway, hier iig mijn gewichten na 1,5jaar bodypump;

squats: 2x 20
borst: 2x 12,50
rug: 2x 12,50
triceps: 2x 6
biceps 2x 7,5
lunges: 2x 10
schouders: 2x rood+blauwe dumbell (3kg + 1kg), op t einde aan de stang 2x 5kg
buik: gewoon goed doen heb je geen gewicht nodig.

[ Bericht 22% gewijzigd door daboyzwzza op 16-08-2006 10:30:18 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:38:00 #100
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40865555
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef daboyzwzza het volgende:
Ben jij altijd zo aardig? Als je niet weet of we in dit topic de gewichten in totaal noemen of apart, dan vraag je dat toch gewoon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')