Ik krijg bij lunges ook altijd last van me voorste bovenbeen hoor, omdat daar dan al die spanning op staat. En als je last hebt van je evenwicht kun je beter wat minder ver naar achteren, maar wat breder gaan staan, dat wil meestal wel een stuk helpen. Maar als je ook al last van je enkels hebt kan ik me voorstellen dat het niet prettig is. Lunges zijn ook gewoon k*toefeningen. Alleen die powerlunges zijn nog wel goed te doen, maar met barbell vind ik het ook niet echt fijn hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:35 schreef Maeghan het volgende:
Tja, ik wil die lunges ook gewoon onder de knie krijgen. Ik krijg bij lunges ook heel snel krampen, ook zo raar. Dat heb ik met de rest dus niet. Ik weet niet of je bij lunges andere spiergroepen gebruikt dan bij alle andere oefeningen of zo? Soms voel ik dat het uit m'n rug komt (heb bekkeninstabiliteit dus er zit nog wel es wat klem), maar soms denk ik dat het wel gewoon m'n spieren zijn.
Ik krijg trouwens altijd pijn in m'n voorste been, terwijl dat volgens de instructeur niet moet gebeuren, omdat je dat been niet gebruikt. Maar echt, dat been blijft gewoon stil staan en toch schiet dan gewoon opeens de kramp erin. Dat achterste been is geen probleem, qua krampen dan.
Vandaag was helemaal geen succes qua lunges want ik werd vanochtend wakker met kramp in m'n kuit.
Sowieso sta je bij die dingen gewoon nooit lekker. Ik sta altijd met m'n benen net te ver uit elkaar of net niet ver genoeg. Als ik beneden ben wil ik meer afstand dan bovenin. De goede afstand bestaat gewoon niet op een of andere manier en ik blijf dus wiebelen en wisselen. En zwakke enkels helpen dus ook niet. Zo lang op m'n tenen staan lukt gewoon niet. Ik probeer nu dus meer op m'n tenen te staan, dus wat je bij Balance doet, op je tenen staan en dan door je benen zakken, om dan zo m'n tanden te poetsen. Misschien scheelt het, went dat gevoel dan of zo. Misschien moet ik ook thuis maar gewoon wat lunges doen tussendoor.
die je op het eind van de lunges moet doen, zonder barbell, met 2 benen naast elkaar, met 1 been naar voren stappen, door je knie zakken en weer terug en dan andere beenquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:56 schreef Maeghan het volgende:
Wat zijn powerlunges?
Die hebben wij nooitquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
die je op het eind van de lunges moet doen, zonder barbell, met 2 benen naast elkaar, met 1 been naar voren stappen, door je knie zakken en weer terug en dan andere been
wij doen dat altijd, misschien omdat ze het anders te zwar vinden ofzo? Maar wij doen helft gewone lunges en helft powerlungesquote:
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:54 schreef kluivie het volgende:
Ik heb wel de choreo liggen ja als je dat bedoeld?
Ik heb het naar je gemaildquote:
Thanks!quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:52 schreef kluivie het volgende:
[..]
Ik heb het naar je gemaildVanavond voor 5 de keer deze week pumpen en als het beetje meezit morgenavond nog is
thuis op de bank hangen is ook niet uit te houden, bij de IJssel hangen welquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben juist naar BP gegaan omdat het bij ons binnen niet uit te houden was. De zaal is ten minste lekker koel. =) Niet dat ik dat nog heel erg voelde bij de squats, maar het was wel beter dan thuis op de bank hangen
Ik kan mijn eigen gewicht niet eens aan, no way in hell dat ik die oefeningen ga doen mét extra gewichtquote:Op maandag 31 juli 2006 11:18 schreef Maeghan het volgende:
Het is wel enigszins belastend voor je knieën, bij squats en lunges. Maar het ligt eraan hoeveel last je ervan hebt. Ofwel je kunt het met een laag gewicht of desnoods zonder gewicht doen, of je slaat de oefening over of doet iets anders. Bij ons zijn er ook twee met problemen met hun knieen, dus het hoeft geen probleem te zijn, het zijn tenslotte maar twee oefeningen die problemen geven.
Bovendien ga je bij squats ook niet zo héél diep, en een correcte houding en een gewicht wat je aankan schelen al een heleboel, heb ik gemerkt.
Je moet het alleen wel even bespreken met de instructeur.
Nog even wachten een paar weekjes en dan is het weer zover heb al wat gelezen over nieuwe release maar nog niet echt een tracklist gezien ...helaasquote:Op maandag 31 juli 2006 10:25 schreef Nugget het volgende:
Ik ben al wel weer toe aan een nieuwe release moet ik zeggen! Gelukkig wisselen we tegenwoordig wat af met oude nummers, anders word je er tureluurs van na een tijdje. Vooral als je een paar keer per week gaat![]()
Nou, zoals ik al zei, het zijn maar twee tracks die je moet overslaan dan. Een van die mannen bij ons doet gewoon situps dan, zodat ie toch nog wat doet, en die andere wacht gewoon even aan de kant.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik kan mijn eigen gewicht niet eens aan, no way in hell dat ik die oefeningen ga doen mét extra gewicht![]()
Maar ik wil wel graag lekker mee doen. Met mijn Tae-bo stond ik ook soms bijna een uur stil omdat ik het niet kon![]()
Wat heb je zoal gelezen?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef kluivie het volgende:
[..]
Nog even wachten een paar weekjes en dan is het weer zover heb al wat gelezen over nieuwe release maar nog niet echt een tracklist gezien ...helaas![]()
quote:This class targets the workout with accuracy, strength and power.
Our mission is to establish a solid foundation in good technique; then hit the muscles dead centre with resistance to build awesome shape and tone.
Providing that safe, stable foundation in the core is the focus of an in depth education session accompanying the new release.
Choreography also helps achieve the desired result - the new class has a slower feel to some of tracks to emphasise core stability and engaging the target muscles.
Meanwhile, we have a great blend of familiar and new sounds to spice up the workout and keep members coming back for more.
As always, the class warms up with a preview of the moves to come; this time with the cool sounds of I Surrender from Nicki French. It’s important here to focus on technique and the new, higher target zone for the wide dead row. Sweat and burn with Simply Irresistible from Robert Palmer – load up the weights for irresistible legs.
Then lie back and pump the chest with a great 90s sound from Technotronic.
Power and strength are in big demand for the new-look back track – keep the elbows high and wide for a good result in the rows.
Then use the rhythm and beat of A to the B to nail the new combinations in the triceps. A thumping piece of music is just what we need for the biceps – and it’s what we get with Time to Move. Lunges, too, get helped along with the awesome Like the Sun from Trinity. Overhead presses are back in the house for the shoulder track and BODYPUMP® travels to Sweet Home Alabama for a final focus on the core. This is a challenging class but well worth the effort. Enjoy!
Nee, inderdaad. En dat staat ook nergens volgens mij. Op andere fora waar ik kom is het gebruikelijk om de totaalgewichten aan te geven of de gewichten per kant als 2 x gewicht. Dat had je natuurlijk ook gewoon kunnen vragen, in plaats van allerlei rare aannames te plaatsen over mijn houding. Volgens de instructeur is mijn houding goed en ik ga diep genoeg. Juist wegens mijn verscheidenheid aan lichamelijke klachten is een goede houding voor mij van essentieel belang en daar let mijn instructeur dan ook heel vaak op. Ik heb de eerste weken alles met 2,5 kilo (TOTAAL ja) gedaan om eerst de houdingen en bewegingen goed onder de knie te krijgen, dus kom dan alsjeblieft niet met dit soort ongefundeerde flauwekul aanzetten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef daboyzwzza het volgende:
Maeghan sorry, maar de squats doe jij niet met 17,5kg aan beide kanten. Al wil ik je niet voor leugenaar uitmaken hou ik het er maar op dat je de oefening volledig verkeerd uitvoerd. Tip: houd je knieen voor je voeten, knieen 90 graden (!!!!) buigen en borst op houden. Ik zie zovaak mensen maar een heel klein stukje naar beneden gaan, ja zo pak ik ook 40 kilo aan beide kanten. Ik kom graag een keer kijken want jij bent waarschijnlijk 1 van de beste vrouwelijke bodypumpers van Nederland of nietVooral zo doorgaan met rugklachten, jij komt er wel.
Ben jij altijd zo aardig? Als je niet weet of we in dit topic de gewichten in totaal noemen of apart, dan vraag je dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef daboyzwzza het volgende:
Maeghan sorry, maar de squats doe jij niet met 17,5kg aan beide kanten. Al wil ik je niet voor leugenaar uitmaken hou ik het er maar op dat je de oefening volledig verkeerd uitvoerd. Tip: houd je knieen voor je voeten, knieen 90 graden (!!!!) buigen en borst op houden. Ik zie zovaak mensen maar een heel klein stukje naar beneden gaan, ja zo pak ik ook 40 kilo aan beide kanten. Ik kom graag een keer kijken want jij bent waarschijnlijk 1 van de beste vrouwelijke bodypumpers van Nederland of nietVooral zo doorgaan met rugklachten, jij komt er wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |