abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44005860
Tricep dips
Ik krijg BP60 (!!!) pas op 19december
Bij ons is nu het mixen los gebarsten: It's My Life van Bon Jovi voor de biceps, Voodoo Child voor squats, Here I Am voor de rug, Sweetest Poison voor de borst. Just love it!
Ik weet niet of je jullie de site http://tamiandcraig.blogspot.com/ kennen, maar daar zijn ze nu de beste tracks van de 50serie aan het reviewen, best leuk om te lezen!

De mix voor de bodystep is ook pittig: Gloria voor de eerste peak, How Much Is The Fish voor de tweede peak, Tribal Dance voor de derde peak, Dirrty is vervangen voor This Love en Watching You voor Pon De Replay.
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
pi_44007808
Gisteren ook gemixed en gematched, (normale warming up, squats met Infernal - Paris to Berlin, borst met Push it - Garbage, rug met Cascada - Everytime we touch, rest weer normaal), viel me erg zwaar dit keer (griepje onder de leden ), had gewichten niet zwaarder gemaakt. Mijn huidige gewichtenserie:

- warming up: 2x 3,5
- squats: 2x 7,5
- borst: 2x 3,5
- rug: 2x 6
- triceps: 2x 3,5
- biceps: 2x 3,5
- lunges: 2x 7,5
- schouders: push-ups op knieen , rest met 2x 2 kg dumbels

Mijn borst, schouders, biceps en triceps durf ik niet meer gewicht te doen, ik krijg momenteel namelijk al een vrij uitgesproken spierontwikkeling. Nu is het nog mooi, maar het moet niet erger worden . Benen probeer ik wat uit te breiden, heb alleen af en toe het gevoel dat mijn heupgewrichten (die vrij soepel zijn) soms instabiel worden bij de squats.
Verder kan mijn rug wel meer kilo's hebben, maar trekken mijn onderarmen het niet .

Iemand nog tips / trucs / updates van zijn of haar gewicht?

P.S. Ik ben zeeeeeeeeer benieuwd naar pump 60, we moeten er hier in het hoge noorden altijd even op wachten
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_44007871
- rug: 2x 5
- triceps: 2x 2,5
- biceps: 2x 2,5
- schouders:2 losse schijven van 1 kg ( schijven van 2,5 kg zijn te groot voor mijn kleine handjes )
pi_44008085
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:28 schreef Sylvana het volgende:
- rug: 2x 5
- triceps: 2x 2,5
- biceps: 2x 2,5
- schouders:2 losse schijven van 1 kg ( schijven van 2,5 kg zijn te groot voor mijn kleine handjes )
Mooie lijst hoor, met name die benen: super! Ik heb overigens wel het idee dat de progressie wel veel langzamer wordt nu, het kost me echt al veel moeite om er bij sommige onderdelen maar 1 kg (ons kleinste gewicht) bij te doen. Hoe zit dat bij jou?

BTW: ik kan die losse schijven van 2,5 idd ook niet houden, vandaar de dumbells (mutsige minihandjes)
pi_44008176
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:33 schreef Ilske het volgende:

[..]

Mooie lijst hoor, met name die benen: super! Ik heb overigens wel het idee dat de progressie wel veel langzamer wordt nu, het kost me echt al veel moeite om er bij sommige onderdelen maar 1 kg (ons kleinste gewicht) bij te doen. Hoe zit dat bij jou?

BTW: ik kan die losse schijven van 2,5 idd ook niet houden, vandaar de dumbells (mutsige minihandjes)
Dat heb ik ook hoor, helemaal bij triceps en biceps, daar zit ik echt op mn max nou, ben niet zo sterk in mn armen En met benen en rug zou ik op zich wel meer gewicht kunnen, alleen dan krijg ik barbell niet meer over/boven mijn hoofd

Dumbells hebben wij niet, dat zou idd voor mij ook wel een oplossing zijn, want 1 kg is wel erg weinig ( maarja, vind ook weer zo stom om mn eigen dumbells mee te nemen
pi_44008322
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat heb ik ook hoor, helemaal bij triceps en biceps, daar zit ik echt op mn max nou, ben niet zo sterk in mn armen En met benen en rug zou ik op zich wel meer gewicht kunnen, alleen dan krijg ik barbell niet meer over/boven mijn hoofd

Dumbells hebben wij niet, dat zou idd voor mij ook wel een oplossing zijn, want 1 kg is wel erg weinig ( maarja, vind ook weer zo stom om mn eigen dumbells mee te nemen
Lastig soms hè, dat als vrouw je armen zo lekker achterblijven bij je benen (althans, zo ervaar ik het, wil niemand beledigen ). Je eigen dumbells staat natuurlijk wel errug fanatiek en professioneel
pi_44008405
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:39 schreef Ilske het volgende:

[..]

Lastig soms hè, dat als vrouw je armen zo lekker achterblijven bij je benen (althans, zo ervaar ik het, wil niemand beledigen ). Je eigen dumbells staat natuurlijk wel errug fanatiek en professioneel
ja, idd, ik heb benen wel een tijdje met 10 kg aan beide kanten gedaan, maar toen sportte ik met iemand samen en vroeg ik altijd gewoon of hij even de barbell op mijn schouders wilde leggen Maar om dat aan iemand anders te vragen vink ook beetje raar staan

Ik heb nou bijvoorbeeld wel van die handschoentjes die ik aandoe tegen zweethanden, daar kjiken mensen al van op dat ze dat zo professioneel vinden staan
pi_44008619
01. warming-up 2 x 6 (het wordt geadviseerd om het bicepsgewicht te gebruiken als warming-up gewicht)
02. squats 2 x 13.5
03. borst 2 x 10, deze borsttrack vind ik niet zo zwaar
04. rug 2 x 10
05. triceps 2 x 6, nu bezig om er 2 x 7.5 van te maken
06. biceps 2 x 6, eindelijk de 2 x 5 gepasseerd!
07. lunges 2 x 11
08. schouders met 2.5 schijven, barbell 2 x 5
09. buik met schijf van vijf!

Ik heb opgebouwd om in de pauze er extra gewicht bij te gooien. Dan moet je nog vaak 1/3 van de track doen met wat zwaarder gewicht. Gewoon begonnen met 2 x 1kg aan weerskanten erbij te plakken. Soms ook halverwege een track gestopt, gewicht eraf gehaald en door gegaan. Ik zit alleen nu op een verzadigd niveau. Vind ik prima, ik kom nu voldaan de les uit.

Gewicht vind ik zelf niet zo belangrijk, heb er twee jaar over gedaan om dit niveau te bereiken. Ik ben erg van de techniek. Zoveel mensen zie ik teveel gewicht pakken en de oefening niet correct uitvoeren. Te snel omhoog bij de squats en lunges, borsttrack niet volledig afwerken, met de clean&press teveel gezwaai, ellebogen te ver naar buiten met de triceps, voor de biceps gaan ze krampachtig de stang naar hun schouders zwiepen en bij de schouders vaak een niet geplannde shoulderroll...instructeurs letten er wel op, maar het blijft toch moeilijk voor een grote groep (35man). Ik vraag me af wat hun bezig houdt om te imponeren met gewicht, je staat juist giga voor lul als je een oefening niet naar behoren doet!
Een ander verhaal zijn de huisvrouwtjes...die ondernemen totaal geen actie om gewicht te verhogen. En maar zeuren over hun gewicht. Gooi die barbell vol en go-go-go!
pi_44008792
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:46 schreef PowerPoes het volgende:
instructeurs letten er wel op, maar het blijft toch moeilijk voor een grote groep (35man). Ik vraag me af wat hun bezig houdt om te imponeren met gewicht, je staat juist giga voor lul als je een oefening niet naar behoren doet!
Een ander verhaal zijn de huisvrouwtjes...die ondernemen totaal geen actie om gewicht te verhogen. En maar zeuren over hun gewicht. Gooi die barbell vol en go-go-go!
35 man, een grote groep. Ik denk dat er vanavond bij ons wel 70/80 man stond En er moesten dus nog mensen weggestuurd worden Maar wij hebben dan ook wel 2 of 3 instructeurs op het podium staan, en 1 ervan die loopt dus af en toe door de zaal om te kijken of iedereen het wel goed doet

Die huisvrouwtjes zijn idd erg lachwekkend ja, stonden er vanavond ook weer een paar die ik al heel vaak gezien heb squats en lunges te doen met 1 kg, dat helpt toch ook geen ene flikker? En zie idd nog regelmatig dat met de clean&press mensen echt de barbell een meter voor hun lichaam hebben ja
pi_44014336
70 mensen! Wow! Haha, kom ik aan met me 35 mensen!
Geeft zeker wel een kick om met veel mensen te pumpen?
pi_44015156
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:50 schreef PowerPoes het volgende:
70 mensen! Wow! Haha, kom ik aan met me 35 mensen!
Geeft zeker wel een kick om met veel mensen te pumpen?
nah, zoveel mensen vind ik wel een beetje irritant, sta je echt opgepropt tegen elkaar aan en bijvoorbeeld met lunges is dat niet echt handig Of als je op step ligt dat je met voeten zowat tegen hoodf van degene naast je ligt
pi_44015474
70 man?? En mijn lijst zit al vol met 31 mensen...
pi_44015836
Mja, we hebben wel een supergrote zaal hoor, maar met 70/80 man dan word het wel krap dus

Bij mn vorige sportschool konden er idd ook een stuk of 30 in de zaal

Als je op Studio Perfect bovenaan op 3D Video klikt en dan de groepslessenruimte met nummer 5 en 6 aanklikt dan kun je een video zien van de zaal waar onder andere bodypump wordt gegeven

Ze zijn de sportschool nu ook aan het verbouwen, nou hebben we 2 zalen, 1 voor cardio en 1 voor kracht en dat worden gewoon 2 gemengde zalen met allemaal nieuwe apparatuur

[ Bericht 32% gewijzigd door _Hestia_ op 30-11-2006 10:02:53 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 13:27:55 #214
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_44021755
ik zal ook even mn lijstje posten nog steeds verslaafd aan bodypump al heb ik het nu al een week of 2/3 niet meer kunnen doen aangezien ik mn trapezius zwaar overbelast heb
misschien vrijdag avond weer eens proberen

01. warming-up 2 x 3.5
02. squats 2 x 6
03. borst 2 x 3.5
04. rug 2 x 6
05. triceps 2 x 3.5
06. biceps 2 x 3.5
07. lunges verschilt heel erg, vaak niks
08. schouders met 2.5 schijven, barbell 2 x 2.5
09. buik 1 schijf van 5

heb gisteren te horen gekregen dat ik hypermobiel ben, moet ik daar nog rekening mee houden? de een zegt van wel de ander van niet namelijk. (van mn stage bedrijf (loop stage voor aerobics instructor) heb ik extra rug oefeningen gekregen in de fitnesszaal)
pi_44046539
Ook maar eens een lijstje posten:

01. warming-up 2 x 5 kg
02. squats 2 x 10/12,5 kg
03. borst 2 x 10 kg
04. rug 2 x 5 kg
05. triceps 2 x 6 kg
06. biceps 2 x 6 kg
07. lunges 2 x 10 kg
08. schouders met 2.5 schijven, barbell 2 x 5 kg
09. buik gebuik ik nooit een schijf bij, irritant
pi_44050773
Mijn stats met de "oude" release (BP 59).
(vanavond voor het eerst de nieuwe release!!!)

01. warming-up 2 x 6 kg
02. squats 2 x 20 kg
03. borst 2 x 12,5 kg
04. rug 2 x 15 kg
05. triceps 2 x 8,5 kg, schijf van 5 kg
06. biceps 2 x 7,5 kg
07. lunges 2 x 20 kg
08. schouders met 4 kg dumbbels, barbell 2 x 5 kg
09. buik deels met schijf van 5 kg
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_44050997
zo, dat zijn nette gewichten Videopac, vooral de squats en lunges
pi_44052048
Dank je! Ik heb een paar weken geleden verhoogd van 17,5 naar 20kg, maar niemand die het zag .
Met andere woorden: je compliment kan ik zeker waarderen...
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_44077359
Vandaag sinds tijden weer BodyAttack gedaan! Très gaaf!!!
BA is bij ons van het rooster afgehaald wegens te weinig animo. Maar nu viel een type in, omdat de instructeurs naar de bijscholing gingen en ze had geen zin in BodyStep dus ging ze BodyAttack geven. Helemaal leuk!
Daarvoor BP gedaan...ze had de lunges achter de squats geplakt, heavy! En bij de borst geen pauze gedaan. Triceps ging ze dippen ipv schijf. Lekker zwaar!
pi_44077401
Zo, dat klinkt zeker zwaar zeg, squats en lunges achter elkaar aan

En dat dippen is ook niet mijn favoriete onderdeel, gebruik ook liever een schijf
pi_44079162
Is ook vrij zwaar dan moet je echt niet twee keer 20 kilo pakken (beide kanten dan) ........ of het goed is betwijfel ik maar ja is wel is leuk beetje variatie in het huis ............ straks dippen bij de nieuwe en let ook op de nieuwe biceps....auw
pi_44079211
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:36 schreef kluivie het volgende:
Is ook vrij zwaar dan moet je echt niet twee keer 20 kilo pakken (beide kanten dan) ........ of het goed is betwijfel ik maar ja is wel is leuk beetje variatie in het huis ............ straks dippen bij de nieuwe en let ook op de nieuwe biceps....auw
jaa, de biceps zijn ook erg zwaar ja

* nieuwe al heeft gedaan stiekum*
pi_44079611
Hahaha dat kan niet heee officieel pas vanaf januari zelfs maar ja
pi_44079652
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:58 schreef kluivie het volgende:
Hahaha dat kan niet heee officieel pas vanaf januari zelfs maar ja
tja, Arthur moet ook oefenen he, voor de masterclass
pi_44081552
Huh huh ja natuurlijk die heeft hem al maanden, het is goed met arthur heee. .....doe hem de groeten van me........zeg maar van die ene van de zovele tijdens de masterclass
pi_44084319
Zowel vrijdagavond als zaterdagochtend de nieuwe release gedaan.

Ik vond hem vrijdagavond wat tegenvallen. Maar dat kwam misschien ook wel omdat de verwachtingen nogal hoog gespannen waren. Het is toch altijd weer wennen, zo'n nieuwe release.

Vanmorgen vond ik hem al een stuk leuker.

In detail:
warming up: wat warrig omdat sommige oefeningen meerdere keren terugkwamen.
squats: niet echt zwaarder, alleen op het eind na die 2 x 8 laag nog 2 (?) langzame squats is pittig.
borst: zou iets zwaarder moeten zijn, maar ik vond het nog wel meevallen.
rug: dat nummer (Africa) zit nu in mijn hoofd!!! Voor de rest goed te doen. Had minder het gevoel dat ik de grip op de stang dreigde te verliezen dan in de vorige release.
triceps: die dips zijn zwaar!!! Wel gevarieerde oefeningen verder. (van 8,5 naar 7,5 kg gegaan)
biceps: iets zwaarder, wel leuk; suf nummer. (vrijdag met 6 kg gedaan ging te makkelijk, vanmorgen met 7kg gedaan, maar dat was net iets te zwaar (was 7,5 in de vorige release). Leuke oefening, wordt op het eind wat zwaar.
lunges: zwaar!!! gaat goed branden in he benen!! (deed hem met 15 ipv 20 kg en de step op de middelste stand (vanmorgen tenminste))
schouders: zeker niet zwaarder.
buik: leuk! weer eens wat anders met die hoovers en dan kantelen naar de zijkant (hoe noem je dat?)
pi_44091345
dat kantelen naar de zijkant dat kon ik dus echt niet van de week Vind dat echt een lastige oefening, dus ben maar gewoon doorgegaan met de hooversDat numemr van Africa blijft idd in je kop zitten , ik vind het wel leuke muziek die er gebruikt wordt iig
pi_44101688
Jeetje jullie vinden E type leuk ik vind het net K3 maar dan in het engels waardeloos dat ze die nog steeds gebruiken!
pi_44139220
Ik heb niet beweerd dat ik E-Type leuk vond, alleen dat dat nummer in mijn kop bleef hangen. Het is wel een beetje blije eikel muziek, idd.
pi_44139925
Ik vind het helemaal niks en geloof als ik zo lees op internationale forums dat de meeste E type nu inmiddels wel zat zijn, maar ja we moeten het doen met de keus van de makers maar je kan het maar aangeven heeee
pi_44146326
E-type is ook wel een beetje achterhaald nu. Dit is de 6e Pump die ik geef en bij 3 daarvan zat wel een keer E-Type
Lijkt wel een beetje op Scooter bij de Combat.alleen is die wat beter te verdragen... Volgens mij hebben die gasten heel veel aandelen Les Mills
pi_44154335
Olympia van E-type vind ik echt het treurigst. Here I Am van Jan Wayne, dat was pas een lekkere rugtrack! Jammer dat bij ons op 24-25-26-31dec en 01jan geen lessen worden gegeven. Wel gewoon geopend met aangepaste tijden, maar ik kom zo wel in de war met mijn BP en BS.
pi_44166325
Ja jan wayne was lekker, maar wat dacht je van die nick skitz - slave to the music....... hier trouwens ook geen les tussen kerst en nieuw maar instructeurs moeten ook uitrusten ...... ben trouwens gestart met een weblog over bodypump zomaar is kijken of het wilt.....kijk maar is naar http://bodypump.web-log.nl/mijn_weblog/
pi_44177247
Wat ik mij afvraag...begin van de 50serie had je 4xclean&press zonder row er tussendoor...later is die row er tussendoor bijgekomen. Why?
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:10:34 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_44177476
Wat een hel weer net . Bij de squats dacht ik dat ik ging flauwvallen, bij de triceps kreeg ik zo'n pijn in m'n hand dat ik dacht dat ik moest stoppen (ging later weer weg gelukkig), biceps was een drama en de lunges doe ik categorisch niet meer (benen kunnen het makkelijk aan, maar m'n voet gaat altijd vreselijk zeer doen.. m'n grote teen is niet zo buigbaar kennelijk ).
Maar ik heb het weer gehaald deze week .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_44185746
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:04 schreef PowerPoes het volgende:
Wat ik mij afvraag...begin van de 50serie had je 4xclean&press zonder row er tussendoor...later is die row er tussendoor bijgekomen. Why?
Het was daarvoor altijd met de row, dat was meer een probeersel die zonder row, persoonlijk vond ik het geweldig heftig dus goed maar helaas hij ging er weer van tussen, je moest is weten hoe we toen als instructeur reageerde toen we dat de eerste keer kregen!
pi_44185943
quote:
Op woensdag 6 december 2006 09:59 schreef kluivie het volgende:

[..]

Het was daarvoor altijd met de row, dat was meer een probeersel die zonder row, persoonlijk vond ik het geweldig heftig dus goed maar helaas hij ging er weer van tussen, je moest is weten hoe we toen als instructeur reageerde toen we dat de eerste keer kregen!
ik vind 4 keer zonder row prima te doen, mag van mij zo weer terug komen, vind het wel meevallen met die heftigheid dan
pi_44200160
Ik BP pas sinds de 50serie. Sommige instructeurs hanteren hun eigen choreo en dat vind ik lekkerder. Bij BP59 op het eind alleen maar clean&presses. Voel je wel
pi_44222220
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:19 schreef PowerPoes het volgende:
Ik BP pas sinds de 50serie. Sommige instructeurs hanteren hun eigen choreo en dat vind ik lekkerder. Bij BP59 op het eind alleen maar clean&presses. Voel je wel
Tja ieder zijn meug maar je bent geslaagd volgens de les mills wetten, dus moet je die ook navolgen en moet je niet opeens vreemde dingen gaan doen, zoals ik sommige al bij de borst aan een kant twee blokken meer doen zodat je meer schuin aan het bankdrukken bent.....dat keur ik dus echt af
pi_44222300
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:03 schreef kluivie het volgende:

[..]

Tja ieder zijn meug maar je bent geslaagd volgens de les mills wetten, dus moet je die ook navolgen en moet je niet opeens vreemde dingen gaan doen, zoals ik sommige al bij de borst aan een kant twee blokken meer doen zodat je meer schuin aan het bankdrukken bent.....dat keur ik dus echt af
dat lijkt me idd niet de bedoeling nee
pi_44227596
Beetje jammer dat je dan alle moeite doet om je BP licentie te houden (bezoeken van kwartaal workshops) en dat je dan je eigen choreografie doet... kan je net zo goed de tracklist van I-net afhalen en dan zonder BP licentie de les geven... scheelt weer heel wat centjes voor de sportschool
pi_44276690
Vandaag sinds tijden weer RPM gedaan...was echt een loodzware mix! Toch blijven BS en BA mijn favoriete programma's!
Iemand bekend met de basisgroepsopleidingen die op de lesmills site staan?
pi_44280098
Wat wil je er van weten?
pi_44282126
Ja roep maar we geven wel antwoord wel over pump hoor
pi_44282258
combat mag ook wel
pi_44283868
Haha, wat een lieftallige assistentes hier op 't forum.
Ik doel niet op de cursus voor een Les Mills programma, maar de andere cursus waarin je leert voor een groep te staan, timing, vaardigheden etc. Lijkt me alvast leuk om te doen, aangezien ik nog niet een sportschool heb kunnen vinden die nog instructeurs nodig hebben...
Hoe ziet je cursusprogramma eruit, hoeveel kost 't, hoe heb je 't ervaren...eigen inbreng is ook welkom!
pi_44284022
ehm... sorry, daar kan deze assistente ( ) je helaas niet mee helpen...
Als je nou een vraag had over de Pump of Combat opleiding...
Ik geef iig het stokje (of voor dit topic: de pump-stang ) door aan een ander.
pi_44284963
Ik ben ook wel benieuwd naar je Pump-opleiding! Leuke groep, zwaar, wat leer je allemaal?
pi_44288530
Pump opleiding is zwaar! Maar wel heel lekker!
In 3 dagen tijd leer je de fijne kneepjes van het Pump vak. Veel, heel veel techniek training. Als je dit niet goed erin krijgt, kan je je tijdelijk certificaat al bijna wel vergeten. Je krijgt ook tips hoe je mensen kan corrigeren, hoe je je deelnemers verder kan krijgen dan dat ze zelf denken.
Tijdens de 3 dagen dat je de Pump doet wordt je ook opgenomen op video (en dat kan HEEL confronterend zijn ) en kan je zien hoe je het doet.
Ik had destijds een leuke groep, maar denk dat dat in het algemeen wel zo is. Iedereen staat daar met dezelfde instelling en dat scheelt al een hoop.
En hoe je je na een zaterdag, zondag en nog een zaterdag voelt (en dan door de week dan ook nog 2x pumpen...)... tja... wellus gehoord van spierpijn?
pi_44561498
Nieuwe BS gedaan!!! Très gaaf dat de step de eerste nummers verticaal staat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')