Volgens mij is Joop de ultieme Zoetemelk, hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:52 schreef Wombcat het volgende:
Ja, dat weet ik. 't Gaat om 't idee.
Ullrich zou daarmee een soort ultieme Zoetemelk worden, die eerst met Merckx te maken had, en daarna met Hinault. Maar Zoetemelk heeft Hinault dan tenminste nog eens verslagen in de Tour (alhoewel Hinault daar uitstapte met knieproblemen).
Dat laatste wel. Maar ik zou dan ook zoiets hebben van "als 'ie dan nu eens eerder zich zo voorbereid had als dit jaar."quote:[b]Op zaterdag 17 juni 2006 10:58
Ik vind het overdreven. Dat Ullrich steeds 2e werd zegt meer over Armstrong dan over Ullrich. Anderen konden het al die jaren ook niet doen en werden ook geen 2e. Sowieso zou het sterk zijn om in 1997 en 2006 de Tour te winnen.
Ja, dat denk ik ook elk jaar. Maar ja, misschien is 't wel zijn manier.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:03 schreef Wombcat het volgende:
Dat laatste wel. Maar ik zou dan ook zoiets hebben van "als 'ie dan nu eens eerder zich zo voorbereid had als dit jaar."
De man is ook goed bezig. Dit wordt de Tour Der Jance.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:06 schreef maril het volgende:
Ik moet zeggen, de man verrast mij zeer.
De afgelopen jaren heeft die manier niet echt goed gewerkt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook elk jaar. Maar ja, misschien is 't wel zijn manier.
Nee, maar misschien werkt een andere manier nog minder, dat dit 't beste voor hem werkt, zeg maar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:08 schreef Wombcat het volgende:
De afgelopen jaren heeft die manier niet echt goed gewerkt.
Gebaseerd op? Tour de Suisse?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
De man is ook goed bezig. Dit wordt de Tour Der Jance.
Tekenend vond ik een uitspraak die ik laatst ergens van een ploegmaat van Ullrich hoorde, dat ergens in mei bij Ullrich een knop omgaat en alles voor de tour gaat, dat 'ie dan opeens een ander mens is en op een andere manier met zijn sport omgaat.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar misschien werkt een andere manier nog minder, dat dit 't beste voor hem werkt, zeg maar.
Morgen, vandaag nog een aardige bergrit.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:32 schreef Joene het volgende:
is vandaag btw de time trail in de ronde van zwitserland of morgen?
zijn er al kleine Ullies eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:22 schreef zjroentje het volgende:
Hij gaat trouwen na het seizoen, Der Jan.
bron www.cyclingnews.comquote:Ullrich, Sevilla and Pevenage suspended
Rudy Pevenage
Photo Š: AFP
T-Mobile has suspended Jan Ullrich, Oscar Sevilla and Rudy Pevenage in the wake of the Operacion Puerto affair. The three were implicated in the doping scandal as being clients of Dr Eufemiano Fuentes. None of them will take part in the Tour de France.
Team spokesman Stefan Wagner said that the team had received documents from the ASO which made it "impossible" for the team to further work with the three. Wagner also confirmed that the team would take two of its reserve riders and would ride the Tour.
Although it hasn't yet been established that Ullrich and Sevilla doped, it has been proven that they had contact with the doctor, which they lied about.
The list gets longer
On the eve of the Tour de France, Spanish radio Cadena SER has published a more detailed list of names that are among the 58 (56, according to the radio station) cyclists implicated in Operacion Puerto. The list still includes big names such as Jan Ullrich and Ivan Basso, as well as a sizeable representation from Astana-Würth and Comunidad Valenciana. The riders are alleged to have used the services of Dr Eufemiano Fuentes, who is alleged to have prescribed them with detailed doping programs.
The Spanish Civil Guard collected four boxes of papers, according to Cadena SER, and has deciphered three of them, identifying the riders by using the key to the codes hidden in Dr Fuentes' notebooks. In addition, El Pais has published copies of the alleged doping programs of Comunidad Valenciana and Joseba Beloki.
The Spanish Secretary of State for Sport, Jaime Lissavetsky, is meeting with his French counterpart Jean-Francois Lamour today in Strasbourg to discuss the implications of the official 500-page court report, which could lead to the ejection of 22 riders from the Tour de France.
The list so far (31 riders)
Astaná-Würth: Michele Scarponi, Marcos Serrano, David Etxebarria, Joseba Beloki, Angel Vicioso, Isidro Nozal, Unai Osa, Jörg Jaksche
CSC: Ivan Basso
Caisse d'Epargne-Illes Balears: Constantino Zaballa
Saunier Duval: Carlos Zarate
AG2R: Francisco Mancebo
T-Mobile: Jan Ullrich, Oscar Sevilla
Phonak: Jose Enrique Gutierrez, Jose Ignacio Gutierrez
Comunidad Valenciana: Vicente Ballester, David Bernabeu, David Blanco Rodriguez, Jose Adrian Bonillla, Juan Gomis Lopez, Eladio Jimenez, David Latasa, Javier Pascual, Ruben Plaza, J.Luis M. Jimenez
Unibet.Com: Carlos Garcia Quesada
Retired/suspended riders: Roberto Heras, Angel Casero, Santiago Perez, Tyler Hamilton
Denk je dat de sponsors geassocieerd willen worden met doping? Zo'n ploeg is veel te bang om een grote sponsor te verliezen. Geen sponsor, geen geld, geen rijders (en geen dopingquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:11 schreef Gremen het volgende:
Waarom schors je als ploeg uberhaupt iemand die mogelijk doping gebruikt? Die persoon heeft juist toch meer kans om te winnen!
ullricht is zekerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:44 schreef Mirri het volgende:
Is het al zeker dat Jan niet mee mag doen?
En hoe zit het met Ivan Basso???
Jammer als die twee niet mee doen..![]()
Ik ga lekker genieten van het tennis dan, mensen!!!![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:44 schreef Mirri het volgende:
Is het al zeker dat Jan niet mee mag doen?
En hoe zit het met Ivan Basso???
Jammer als die twee niet mee doen..![]()
Ik ga lekker genieten van het tennis dan, mensen!!!![]()
![]()
![]()
Basso is enkel nog niet bevestigd. CSC is verplicht hem uit het team te zetten, anders kunnen ze met zn allen opbokken.quote:
Curling is denk ik beterquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:48 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dan zal daar ook nog wel wat aparts gebeuren. WK, Tour, kabinet, Italie omkoopschandaal..
Ik ga me maar focussen op atletiek denk ik![]()
Hij is toch goed bezig?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:36 schreef Ericr het volgende:
Slotje of verander die topictitel!!
Dit is einde carierre van Jan.
quote:
Kennelijk ging hij er van uit dat het niet tracerbaar was in zijn plasje.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Als dit echt hard gemaakt kan worden, dan vraag ik me echt af hoe stom je kan zijn als Ullrich zijndeSowieso wordt je toch wel gecontroleerd omdat Ullrich voor de eindoverwinning gaat en dus vanzelf een keer z'n plasje in moet leveren en daarnaast is het niet zo gek dat een topper van tevoren nog een keer een verrassingsbezoek krijgt. Domme actie zeg
Nee, maar hij is door zijn team op non-actief gesteld.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:19 schreef Mirri het volgende:
Is het nou al bewezen dat Jan Ullrich doping heeft gebruikt dan?????
Ja jij weet het.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:40 schreef denka het volgende:
Eigenlijk moeten ze niemand laten starten in de tour want elke wielrenner gebruikt doping, that's fact.
Ja, mijn biologieleraar zegt dat ook. Iedere wielrenner gebruikt EPO.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:40 schreef denka het volgende:
Eigenlijk moeten ze niemand laten starten in de tour want elke wielrenner gebruikt doping, that's fact.
Nee het is gewoon logica..zoals bijna elke sportman alleen wordt het natuurlijk altijd vet ontkent. Denk je nu echt dat een wielrenner 3 weken lang elke dag top kan presteren zonder enige vorm van medicatie, keep on dreaming. Dan kun je trainen totdat je een ons weegt maar daar is het menselijk lichaam niet voor gemaakt.. Of dat een marathonloper elke dag een marathon kan lopen...quote:
altijd makkelijk dat soort theorienquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:49 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ja, mijn biologieleraar zegt dat ook. Iedere wielrenner gebruikt EPO.![]()
Ik weet niet of dat waar is hoor...![]()
Er bestaat ook legale medicatie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:54 schreef denka het volgende:
[..]
Nee het is gewoon logica..zoals bijna elke sportman alleen wordt het natuurlijk altijd vet ontkent. Denk je nu echt dat een wielrenner 3 weken lang elke dag top kan presteren zonder enige vorm van medicatie, keep on dreaming. Dan kun je trainen totdat je een ons weegt maar daar is het menselijk lichaam niet voor gemaakt.. Of dat een marathonloper elke dag een marathon kan lopen...
Och ja..ieder zijn eigen mening, ieder zijn goed recht..Mijn mening is gewoon dat iedereen gebruikt, in bijna elke vorm van topsport..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er bestaat ook legale medicatie.
Nee, hij word ervan beschuldigd .quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:19 schreef Mirri het volgende:
Is het nou al bewezen dat Jan Ullrich doping heeft gebruikt dan?????
Voor mij mogen ze allemaal rijden, de tour word echt niet verreden op eenn boterham met pindakaas. al dat gezwets van die ex wielrenners die zelf ook zichzelf hebben volgepropt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:02 schreef Mirri het volgende:
[..]
Laat hem gewoon rijden dan.
De tour is niets zonder Jan..![]()
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:51 schreef Mirri het volgende:
Is het werkelijk zo dat iedere wielrenner middeltjes gebruikt???
Doping, EPO, andere illegale dingen?![]()
In het ergste geval is hij onschuldig en wordt hij wat mij betrefd de meest ongelukigste renner ooit. eerst Lance en nu een spaanse vliegquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Als dit echt hard gemaakt kan worden, dan vraag ik me echt af hoe stom je kan zijn als Ullrich zijndeSowieso wordt je toch wel gecontroleerd omdat Ullrich voor de eindoverwinning gaat en dus vanzelf een keer z'n plasje in moet leveren en daarnaast is het niet zo gek dat een topper van tevoren nog een keer een verrassingsbezoek krijgt. Domme actie zeg
Ja, elke sporter gebruikt middelen en zoekt de toelaatbare grenzen op om zo optimaal mogelijk te presteren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:51 schreef Mirri het volgende:
Dat heeft vooral te maken met de spierschade die je oploopt door de excentrische contracties die optreden bij hardlopen (maar waar je bij fietsen geen last van hebt)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:54 schreef denka het volgende:
Of dat een marathonloper elke dag een marathon kan lopen...
jep en niet alleen wielrenners..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:51 schreef Mirri het volgende:
Oh op zich wel logisch want zonder doping rijd je de tour niet uit..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
Topsport is natuurlijk ook niet echt gezond.
Toch is het wel zonde dat een mooie sport als wielrennen achtervolgt blijft worden door het doping monster.
Tuurlijk rijd je zonder doping de Tour wel uit. Pakweg 50 jaar geleden bestond er nog nauwelijks effectieve doping, toen reden ze de Tour ook uit onder veel zwaardere omstandigheden, waarom zou dat nu niet kunnen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:36 schreef denka het volgende:
[..]
Oh op zich wel logisch want zonder doping rijd je de tour niet uit..
Ook 50 jaar geleden bestond er al doping en je moet ook bedenken dat er vroeger minder ritten waren, deze waren minder lang en men deed er langer over..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tuurlijk rijd je zonder doping de Tour wel uit. Pakweg 50 jaar geleden bestond er nog nauwelijks effectieve doping, toen reden ze de Tour ook uit onder veel zwaardere omstandigheden, waarom zou dat nu niet kunnen?
Dat klopt niet. Na de tweede wereldoorlog was de Tour altijd dik boven de 4500 kilometer, terwijl ze meestal rond de 3200 zitten. De etappes waren langen (soms boven de 300 kilometer), en er waren meer etappes. Tel daarbij op dat de wegen veel slechter waren, dan was het in die tijd veel zwaarder om een Tour uit te rijden. Dat toont aan dat het mogelijk is om zonder doping een Tour uit te rijden, want veel verder dan een paar koppen koffie ging het dopinggebruik in die tijd niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:04 schreef denka het volgende:
[..]
Ook 50 jaar geleden bestond er al doping en je moet ook bedenken dat er vroeger minder ritten waren, deze waren minder lang en men deed er langer over..
Geloof maar dat er buiten die koppen koffie ook andere middelen werden genomen en men was er vrij in want er was immers geen controle. Doping is niet iets van de laatste jaren ofzo..De soldaten in WO2 vochten al op de speed..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Na de tweede wereldoorlog was de Tour altijd dik boven de 4500 kilometer, terwijl ze meestal rond de 3200 zitten. De etappes waren langen (soms boven de 300 kilometer), en er waren meer etappes. Tel daarbij op dat de wegen veel slechter waren, dan was het in die tijd veel zwaarder om een Tour uit te rijden. Dat toont aan dat het mogelijk is om zonder doping een Tour uit te rijden, want veel verder dan een paar koppen koffie ging het dopinggebruik in die tijd niet.
Je rijdt 'm best wel uit. Gaat alleen wat langzamer.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:36 schreef denka het volgende:
[..]
Oh op zich wel logisch want zonder doping rijd je de tour niet uit..
hehe idd daar heb je een puntquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je rijdt 'm best wel uit. Gaat alleen wat langzamer.
Dat was nou ook weer niet meteen mijn bedoeling.quote:
Dat is HET punt. Doping is er echt niet op gericht om -zoals veel dopingzondaars zeggen- jezelf goed te verzorgen, omdat je het anders niet volhoudt. Het is er puur op gericht om harder te rijden dan de rest.quote:
Maar ik vind het wel dom dat Jan niet buiten de affaires weet te blijven. Dat is ook de reden waarom ik hem ook niet als Tourwinnaar tip. Knieblessures, buitenaardse tegenstand, doping, affaires met zijn vrouw, affaires met zijn gewicht. Een waslijst aan argumenten waarom Der Jan in de anonimiteit valt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:06 schreef kikoooooo het volgende:
Jammer voor jan.
Maar ik geloof niet dat jan echt ZO dom is.... en al helemaal basso acht ik niet zo dom.
Eerst maar eens echte harde bewijzen zien... tot die tijd vind ik het onmogelijk en geloof ik het niet
hij is er dus nog steeds zeker van dat hij er nix mee te maken heeftquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:56 schreef jorienvdherik het volgende:
Ullrich: Ik ben geschokt
BLASHEIM - Jan Ullrich heeft in een eerste reactie op zijn uitsluiting van de Ronde van Frankrijk laten weten "geschokt" te zijn.
Jan Ullrich. FOTO AP
"Dit is het ergste wat me ooit in mijn loopbaan is overkomen", sprak de Duitser. "Het zal een paar dagen duren voordat ik me heb herpakt. Daarna ga ik mijn onschuld bewijzen." (ANP/AFP)
Nah, ze blijven allemaal thuisquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:46 schreef Mirri het volgende:
Wie mogen er nou nog meer niet mee doen naast Basso en Ullrich?
Vinokourov toch zeker wel?![]()
quote:Ullrich krijgt twee weken
Jan Ullrich krijgt nog twee weken de tijd om te bewijzen dat hij niets te maken heeft met het Spaanse dopingschandaal 'Operacion Puerto'. Slaagt de Duitser er niet in de sponsor T-Mobile te overtuigen van zijn onschuld, dan volgt ontslag. Ullrich ontving inmiddels twee brieven van de communicatiegigant, waarin hij werd gesommeerd openheid van zaken te geven. Tot dusver heeft hij nergens op gereageerd.
Dat was al een paar weken duidelijk.quote:
quote:T-Mobile terminates Ullrich and Sevilla's contracts
T-Mobile Team has terminated its contract with Jan Ullrich, effective July 20, the rider announced today. The team's manager Olaf Ludwig comfirmed this to sid. Oscar Sevilla has also been sacked, as a result of his involvement in the Operacion Puerto affair.
Ullrich's manager, Wolfgang Strohband, said, "The termination is groundless." If the discussions that are planned for the next week do not bring an agreement, he announced that Ullrich will be represented by Dr. Ulrich Theune, an attorney who said, "The termination will not hold up."
Ullrich showed himself hurt by the process. "The termination from T-Mobile is not acceptable to me. I'm very disappointed that they didn't inform me of this decision personally, but that the T-Mobile attorneys simply sent me a fax.
"They should be ashamed of themselves - after so many years of good work together and after everything I have done for the team, they just handle me like a fax number."
dat zou ik niet erg vindenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:32 schreef ReMCoDijKSTRa het volgende:
Als hij toch clean is moet ie naar Rabo als kopman :p
met VDB, Basso en Sevilla erbij krijg je best een leuk teamquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:32 schreef ReMCoDijKSTRa het volgende:
Als hij toch clean is moet ie naar Rabo als kopman
T-Mobile heeft enkele dagen lang naar huize Ullrich gebeld en de voicemail ingesproken...toen Ullrich niets meer van zich liet horen hebben ze maar een faxje gestuurdquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:37 schreef The_S het volgende:
[..]
zeer zwak inderdaad van T-Mobile, gewoone een faxje sturen![]()
Discovery heeft een nieuwe kopman nodig....misschien Leipheimer....als ie niet gaat hoop ik dat Ullrich naar Discovery gaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:Jan
Oscar
![]()
Laten dat nou net een van mn favoriete renners zijn/waren
Ullrich maar naar Discovery(als hij onschuldig blijkt te zijn)
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:22 schreef Ericr het volgende:
Als Ullrich vervolgd zal worden dan is het 4 jaar geen PT-team meer. T-Mobile doet dit ook niet voor de lol, die hebben geen andere keuze.
Andere tijden, dat gaat nu niet meer. Enfante terrible Jan lijkt me uitgespeeld.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Na 2 pilletjes in de disco kon Jan hier aan de slag.
Ik vraag me af wie een dopingzaak rond gaat krijgen tegen de renners nu de Spaanse justitie de renners niet zal vervolgen. De sportbonden en de UCI voelen de druk om de renners wel te gaan schorsen, maar ze zullen het moeilijk krijgen om de zaak juridisch sluitend te kunnen krijgen en het ASO is het laatste jaar toch al bijzonder kritisch geweest over de schorsingen die zijn opgelegd door de wielerbonden.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:38 schreef Ericr het volgende:
Enfante terrible Jan lijkt me uitgespeeld.
Het lijkt me inderdaad steeds chaotischer te worden. Het zou me niet verbazen mochten de schorsingen, als ze er komen, in de rechtszaal bevochten worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:38 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie een dopingzaak rond gaat krijgen tegen de renners nu de Spaanse justitie de renners niet zal vervolgen. De sportbonden en de UCI voelen de druk om de renners wel te gaan schorsen, maar ze zullen het moeilijk krijgen om de zaak juridisch sluitend te kunnen krijgen en het ASO is het laatste jaar toch al bijzonder kritisch geweest over de schorsingen die zijn opgelegd door de wielerbonden.
Dat zijn allemaal helpers met uitzondering van die overschatte Savoldelli, Ullrich is geen helper.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:21 schreef Ericr het volgende:
Savoldelli, Azevedo, Rubeira (ook al is dat nooit een topper geweest), Beltran en de rest van die ploeg is ook geen schim meer van wat het ook was. Goede ploeg voor Ullrich, misschien hebben ze nog een leuk adresje voor hem waar hij wat experimentele middelen kan halen.
DSC heeft 2 mannen die het goed zouden moeten doen in rondes : popovych en danielsonquote:Op zondag 23 juli 2006 00:21 schreef Ericr het volgende:
Savoldelli, Azevedo, Rubeira (ook al is dat nooit een topper geweest), Beltran en de rest van die ploeg is ook geen schim meer van wat het ook was. Goede ploeg voor Ullrich, misschien hebben ze nog een leuk adresje voor hem waar hij wat experimentele middelen kan halen.
Eisinga was bij de avondetappe in ieder geval weer duidelijk, ze hadden genoeg bewijs om Ullrich en Sevilla de wacht aan te zeggen. Zal nu een juridisch steekspel worden, maar geef het kamp Ullrich weinig kans.
Ach die armstrong kan dit niet aanzien , dus die zal volgend jaar vast nog wel een keer fietsles komen geven.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:12 schreef flyckje het volgende:
[..]
DSC heeft 2 mannen die het goed zouden moeten doen in rondes : popovych en danielson
1 klassiek renner : Gusev
1 toekomstige tourkandidaat : brajkovic
De rest is idd te oud voor nog een grote rol te spelen. Hoewel die ekimov blijft verbazen.
Is idd gene vette meer
Hincapie is na een slechte tour opeens ook geen klassiek renner meerquote:Op zondag 23 juli 2006 12:12 schreef flyckje het volgende:
[..]
DSC heeft 2 mannen die het goed zouden moeten doen in rondes : popovych en danielson
De rest is idd te oud voor nog een grote rol te spelen. Hoewel die ekimov blijft verbazen.
Is idd gene vette meer
Ekimov is gewoon een vreselijk taaie kerel. Echt geweldig dat ie zo lang nog goed meedraait.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:12 schreef flyckje het volgende:
[..]
Is idd gene vette meer
ESPN RULES!quote:Op maandag 24 juli 2006 20:58 schreef maril het volgende:
Voor de Jan fans de tour van 97 is nu op ESPN CLASSIC wat een zender trouwens heerlijk.
het is trouwens wel de 2de gedeelte waar ik in val, daarna een docu over Chris Boardnan
opvolger voor lance bestaat nog niet of is in de maakquote:Op zondag 23 juli 2006 12:29 schreef icebliss het volgende:
Danielson, ik weet niet wat ik daar van moet denken. Ik zie in hem geen grote winnaar. Meer zo'n renner die zijn overwinningen behaalt door bij of dichtbij de besten te blijven en vervolgens dmv een tijdrit de ronde te pakken. Hij is ook al 28, trouwens. Een goede renner wel, maar toch geen opvolger van de almachtige Lance.
Ik denk dat Milram de voornaamste kandidaat is als hij niet geschorst wordt. Duitse sponsor en een ploeg die naast Petacchi wel een kopman kan gebruiken.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:47 schreef flyckje het volgende:
Als ullrich deze dopingaffaire zou overleven, welke ploeg zou hem dan aantrekken? Denk dat er toch wat protour ploegen op zo een gast staan te wachten.
Persoonlijk verwacht ik dat discovery ullrich oppikt. ook gezien lance al is heeft aangegeven graag te hebben dat jan ullrich voor dsc zou gaan rijden. als lance zelf niet meer zou rijden.quote:
gaat niet...Discovery heeft Leipheimer al binnen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:38 schreef Joene het volgende:
[..]
Persoonlijk verwacht ik dat discovery ullrich oppikt. ook gezien lance al is heeft aangegeven graag te hebben dat jan ullrich voor dsc zou gaan rijden. als lance zelf niet meer zou rijden.
ik denk dat als ze jan kunnen krijgen dat leipheimer zn kansen een jaartje mag wegleggen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:41 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
gaat niet...Discovery heeft Leipheimer al binnen.
Leipheimer is de kopman bij de Discovery's voor de tour 2007
Naja discovery heeft te kennen gegeven dat ze hem willen hebben omdat ze graag een amerikaan willen ook , maar nergens is volgens mij bevestigd dat hij daar heen gaat , op de site van gerolsteiner staat niks en op zijn eigen website ook niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:14 schreef flyckje het volgende:
vanwaar halen jullie het nieuws dat leipo terug naar DSC trekt ?
Ook legde hij uit waarom hij geen DNA test wil laten doen om zijn onschuld te bewijzen. "Ik hoef niks aan te tonen omdat ik niks fout heb gedaan. Ik ben een wielrenner en geen moordenaar of een crimineel."quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:34 schreef Joene het volgende:
Ullrich wil in 2007 gaan voor de tourzege !
http://www.nu.nl/news/787(...)oen_om_Tourzege.html
ze hebben toch nog danielson (kopman voor de vuelta)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Naja discovery heeft te kennen gegeven dat ze hem willen hebben omdat ze graag een amerikaan willen ook , maar nergens is volgens mij bevestigd dat hij daar heen gaat , op de site van gerolsteiner staat niks en op zijn eigen website ook niet.
Nou weet ik niet , ik vind eigenlijk ook wel dat ze je eerst schuldig moeten bewijsen alvorens je je onschuld hoeft te bewijzenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:23 schreef denka het volgende:
[..]
Ook legde hij uit waarom hij geen DNA test wil laten doen om zijn onschuld te bewijzen. "Ik hoef niks aan te tonen omdat ik niks fout heb gedaan. Ik ben een wielrenner en geen moordenaar of een crimineel."
Het feit dat hij geen dna test wil doen zegt toch al voldoende of niet? Ik bedoel als je niks hebt misdaan en er niks mee te maken hebt dan maakt zo'n dna test ook niet uit..
het is al rond...Leipheimer gaat voor Discovery rijden en is, zoals ik eerder al zei, kopman van de Discovery's van de Tour in 2007.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Naja discovery heeft te kennen gegeven dat ze hem willen hebben omdat ze graag een amerikaan willen ook , maar nergens is volgens mij bevestigd dat hij daar heen gaat , op de site van gerolsteiner staat niks en op zijn eigen website ook niet.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul25news2quote:Ullrich ready to continue
"I have never doped in my whole career," declared Jan Ullrich in an interview with the Swiss magazine, Blick. He assumes that he will not be banned from riding in the future, because "there is just no reason" for that. He reports that he is back on the bike again, and has no thought of ending his career. "I have always said that I want to end with a Tour win." He claims to already have contact with other teams, but says he cannot accept his firing from T-Mobile, "because as I see it, they have no grounds for the firing."
Were Ullrich, Oscar Sevilla and Rudy Pevenage the only ones to be shown the door? The German rumour mill is working overtime, outlining a palace coup in which the riders are banding together to boot out team manager (and owner) Olaf Ludwig as well as sport-technical director Mario Kummer.
The Tagesspiegel reports that after the suspensions of Ullrich, Sevilla and Pevenage were announced on the Friday before the Tour, "the seven remaining riders withdrew for a joint training ride and to discuss whether they even wanted to ride the Tour. Afterwards, Matthias Kessler, apparently the new strong man on the team, told Olaf Ludwig that the team had decided to ride the Tour, and how it would ride the Tour. 'We want to be in it and we want to win it,' said Kessler. And this was why Ludwig was downgraded to the role of a helper to the team, which pretty much led itself."
Radsport-News.com reports that its "usually well-informed sources" say that the whole team had protested against Kummer before the Tour. And finally, Bild reports that T-Mobile's attorneys and Ullrich's attorneys are scheduled to meet today "to make their positions clear."
ja maargoed, principe kwestie of niet maar als hij er niks mee te maken heeft en dit zet zijn hele carriere en imago op het spel dan is de keus toch snel gemaakt wat betreft een dna test.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou weet ik niet , ik vind eigenlijk ook wel dat ze je eerst schuldig moeten bewijsen alvorens je je onschuld hoeft te bewijzenMisschien is het een principe kwestie. Kijk ik ga er ook vanuit dat de doping verhalen niet voor niks komen , maar ik vind hem ook niet direct schuldig zonder bewijs zegmaar.
bron????quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:54 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
het is al rond...Leipheimer gaat voor Discovery rijden en is, zoals ik eerder al zei, kopman van de Discovery's van de Tour in 2007.
Lijkt me dat discovery dat dan zou publiceren op hun website.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:54 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
het is al rond...Leipheimer gaat voor Discovery rijden en is, zoals ik eerder al zei, kopman van de Discovery's van de Tour in 2007.
Dat had hij uiteraard nodig om in te leveren bij fuentes.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:37 schreef denka het volgende:
[..]
ja maargoed, principe kwestie of niet maar als hij er niks mee te maken heeft en dit zet zijn hele carriere en imago op het spel dan is de keus toch snel gemaakt wat betreft een dna test.
.En komop zeg wat stelt een beetje bloed af staan nu voor zeker als je onschuldig bent.
quote:431 tt-EEN 431 di 25 jul 16:58:23
WIELRENNEN nieuws
"IK WIL NOG EEN KEER DE TOUR WINNEN"
Jan Ullrich is na zijn ontslag bij zijn
Duitse werkgever T-Mobile niet bij de
pakken blijven zitten. De 32-jarige
renner is op zoek naar een nieuw team.
Ullrich vertrouwde het Zwitserse blad
"Blick" toe dat hij al contacten had
met meerdere teams, waaronder Discovery
Channel. "Het plan was om mijn carričre
af te sluiten met een Tour-zege. Dit
jaar werd mij dat niet gegund, daarom
probeer ik het volgend jaar opnieuw."
Er hangt Ullrich nochtans een schorsing
boven het hoofd, maar hij veegt alle
beschuldigingen van tafel. "Ik heb mijn
collega's nooit belazerd", zweert hij.
ja waaronder...maar het staat niet vast of is een feitquote:
Evenmin dat het vaststaat dat leipo gaat rijden bij dscquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:14 schreef denka het volgende:
[..]
ja waaronder...maar het staat niet vast of is een feit
Voor een bepaalde datum (1 september dacht ik) mogen nog geen contracten voor overgangen worden getekend, maar na alle berichtgeving kan je er wel van op aan dat Discovery en Leipheimer rond zijn. Vorig jaar met Flecha was het precies dezelfde situatie. Iedereen wist na de Tour dat hij naar Rabobank zou komen, maar pas later mocht hij het contract tekenen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:40 schreef Joene het volgende:
[..]
Lijkt me dat discovery dat dan zou publiceren op hun website.
quote:
kijk hier maar eens:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Evenmin dat het vaststaat dat leipo gaat rijden bij dscdenk ikzelf.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul26newsquote:Ullrich's lawyers, T-Mobile meet
Jan Ullrich yesterday refused to accept the termination of his contract from T-Mobile and has engaged lawyers to meet team managers to discuss the legality of his sacking, according to Reuters.
The first talks were held Tuesday in Bonn between Ullrich's lawyers and those representing T-Mobile. Ullrich himself did not attend, T-Mobile team spokesman Christian Frommert told Cyclingnews, adding that, "It was a very good and constructive meeting."
"We agreed to not comment on the content," said Frommert. "We fixed the date for the next meeting. There is no agreement yet but it was constructive and there will be more meetings."
Frommert added that Ullrich's ability to sign with another team, "depends on the outcome of these meetings. He was dismissed, now it is a question of what comes out of these meetings. Once it is cleared up then of course other teams can make him an offer but the question is whether from a sports law point of view he can ride. That is outside of our remit."
In a previous interview, Ullrich said he refused to submit to a DNA test, because, "I am a pro cyclist and not a murderer or criminal."
Ullrich said that the first few days after the suspension were hard for him. "Naturally I was down at first, was very depressed and had motivation problems. I had no interest in riding my bike." Since then, things have changed. "Yes, a week ago it started itching again. I notice that I had to do something, that my big athlete's heart was requiring movement. And then it was there again, my passion for cycling. I've been training again for several days now, and it's a lot of fun."
"I have never cheated another rider in my whole career," said Ullrich. "That is a fact. This year I have undergone 11 unannounced doping tests in training and countless competition tests, all of which were negative."
He further maintained his innocence in the Spanish doping affair and said that he cannot accept his firing from Team T-Mobile. "I do not accept the termination of my contract because in my opinion there is no reason for it," Ullrich said. "I expected more support from the team."
Other teams have expressed interest in his future, even if there aren't any concrete offers yet. Money doesn't play a role for him, he says. "I'm open for everything and am looking for a good team for 2007. I don't want to just ride another year, I want to win the big one. And to do that I need a professional team, in which I can also have fun."
Het is maar de vraag hoe lang Ludwig het nog uithoud bij T-Mobile. Zijn opvolger zou dan Bob Stapleton worden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:34 schreef Ereinion het volgende:
Olaf Ludwig heeft al gezegd dat Ullrich terug mag komen als hij zijn onschuld kan aantonen...Zabel is al weg bij T-Mobile, Kessler en Kloeden hebben aanbiedingen van andere ploegen, als dan ook Ullrich nog wel zou gaan. vraag ik me af of T-Mobile nog door gaat met sponsoring.
Jij vind van nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:29 schreef zjroentje het volgende:
Productief jaar weer voor de dikke.
quote:Ullrich al sinds 2003 met verboden spullen bezig
BONN - Jan Ullrich zou zich al sinds 2003 met verboden middelen inlaten. Dit verklaarde vrijdag een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Bonn. De Duitsers zijn tot die conclusie gekomen, nadat ze bij hun eigen onderzoek hulp kregen van de Spaanse justitie.
Ullrich zou volgens de Spaanse politie betrokken zijn bij een grootscheepse dopingaffaire rond de Spaanse arts Eufemiano Fuentes. De zaak kwam eind mei aan het rollen. Ullrich mocht vervolgens niet in de Tour de France starten en is inmiddels door zijn werkgever T-Mobile ontslagen.
Justitie in Duitsland richt zich in het onderzoek ook op de Belg Rudy Pevenage, de jarenlange begeleider van Ullrich, en de Spaanse wielrenner Oscar Sevilla. "Onze conclusies over Ullrich zijn louter gebaseerd op de informatie die we van de Spaanse justitie hebben gekregen, nadat we om samenwerking en hulp hadden gevraagd”, zei de woordvoerder van het Openbaar Ministerie.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Voor 50.000 per jaar kunnen ze mij krijgen trouwens
Ik betwijfel het, volgens mij is het één van de meest effectieve dopingvormen ooit. Vele andere middelen zorgen er voor dat je minder snel verzwakt, hier word je echt beter door. Kijk maar naar het verschil bij een hoop Spanjaarden wanneer ze wel of niet in Spanje rijden, het is toch aanzienlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:45 schreef ErikT het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: dat het effect zwaar overschat wordt.
4e plaats is idd dramatische slecht jaquote:Op zaterdag 9 september 2006 11:59 schreef ErikT het volgende:
Als hij al sinds 2003 bij Fuentes zat, is dat nog veel meer een bewijs dat bloeddoping geen zin heeft. In 2004 was Ullrich dramatisch in de Tour
Ik wil naīef zijnquote:Op zaterdag 9 september 2006 12:52 schreef Venga het volgende:
Armstrong, Kloden en Basso hadden gewoon een betere dokter die hen volstopte, zo simpel kun je het ook bekijken![]()
Zojuist op het nieuws gehoord jaquote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:23 schreef mesecina het volgende:
[..]
Vandaar dat je voor Valverde supportert!![]()
Zo goed als wel (Figuurlijk helemaal) Helaasquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:17 schreef Falco het volgende:
Dit is het laatste topic over der Jan op FOK!
Je weet niet of ie Lance ooit hadden kunnen kloppen.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:04 schreef Bartoli het volgende:
Tjs het had een grote kunnen worden die meermaals de tour won als hij er in de winter ook voor geleef had. Niet dat hij het anders wel van Lance had kunnen winnen maar hij had het hem wel moeilijker kunnen maken. Kortom heeft Ullrich wel een mooie carriere gehad want niet veel renners kunnen zeggen dat ze een aantal keer 2e zijn geworden in de Tour en dat je hem ook nog 1x won.
ja dat kan wel, maar hij heeft nu een baan bij Volksbank gekregen. Die kunnen zijn ervaring wel gebruiken. Hopelijk niet zijn gewoontes. Maar hij valt zeker niet in een zwart gatquote:Op maandag 26 februari 2007 18:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd hoe het nu verder moet, Godefroot zei gisteren al dat hij vreesde voor zo'n scenario, Ullrich is mentaal ontzettend zwak en zou er nu wel eens onderdoor kunnen gaan.
quote:Bloed bij Fuentes was van Ullrich
**Het Duitse Openbaar Ministerie heeft
een aantal van de bij de Spaanse arts
Eufemiano Fuentes in beslag genomen
zakken bloed,toe kunnen schrijven aan
Jan Ullrich.Het onderzoeksteam maakte
gebruik van DNA-materiaal dat de renner
zelf had afgestaan.
Fuentes was de hoofdverdachte in het
grootschalige onderzoek van de Spaanse
justitie naar bloeddoping,waarbij ruim
50 renners (onder wie Ullrich,Roberto
Heras en Ivan Basso) als klanten van de
arts werden aangemerkt.
De inmiddels gestopte Ullrich,die door
T-Mobile vanwege de dopingaffaire werd
ontslagen,heeft de aantijgingen altijd
ontkend
quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:47 schreef Ericr het volgende:
Toch knap dat de cleane Armstrong keer op keer die gedopete Ullrich versloeg![]()
Armstrong is natuurlijk wel eens gesignaleerd met Bush, dus de connectie ligt voor de hand.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:36 schreef Ericr het volgende:
En maar blijven ontkennen, nu is de Duitse justitie ook al tegen die arme Jan. Het is een complot. Misschien dat Lambiekje kan toelichten wie er in het complot zit.
Lijkt me een goed plan. En dan ook hopen dat ze de andere sporten niet ontzien, want van de 200 klanten van Fuentes, is het tot nog toe alleen over de wielrenners gegaan.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:22 schreef Ericr het volgende:
Benieuwd of ze nu voor de harde aanpak gaan, in dat geval riskeert hij enkele jaren gevangenis. Zou er wel eens een aardige beerput kunnen opengaan.
quote:OM: Ullrich betaalde Fuentes goed
BONN - Het net sluit zich rond Jan Ullrich. Het wordt steeds waarschijnlijker dat de officier van justitie de gestopte Duitse wielrenner in staat van beschuldiging gaat stellen wegens diens dubieuze praktijken. Er liggen nu ook bewijzen van druk betalingsverkeer tussen Ullrich en de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes.
Begin 2004 is via een Zwitserse bankrekening van Ullrich meer dan 25.000 euro overgemaakt naar een Geneefs filiaal van een bank uit Hongkong ten gunste van Fuentes. Het Openbaar Ministerie in Bonn, dat onderzoek doet naar het mogelijk bedrog van de Tour-winnaar van 1997 ten nadele van zijn voormalige werkgever T-Mobile, heeft dat donderdag bevestigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |