32 is hij volgend jaar juli. Dat is nog niet te oud, een renner kan makkelijk mee tot zijn 34e.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:16 schreef McCarthy het volgende:
is hij niet te oud?
Dat roept men nu al zo'n 8 seizoenen lang.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:37 schreef Modus het volgende:
Als hij zijn voorbereiding eerder begint dan hij gewend is, zou het moeten kunnen, lijkt me.
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.quote:1. Jan ULLRICH (All) en 100h30'35"
2. Richard Virenque (Fra) à 9'09"
3. Marco Pantani (Ita) à 14'03"
4. Abraham Olano (Esp) à 15'55"
5. Fernando Escartin (Esp) à 20'32"
6. Francesco Casagrande (Esp) à 22'47"
7. Bjarne Riis (Dan) à 26'34"
8. Jose-Maria Jimenez (Esp) à 31'17"
9. Laurent Dufaux (Sui) à 31'55"
10. Roberto Conti (Ita) à 32'26"
Dan komt bij mij de vraag op: Was Ullrich werkelijk oppermachtig t.o.v. Armstrong nu of speelt Armstrong het nu zo uit dat hij gewoon wint zonder een centje pijn. Volgens mij zou Armstrong die verschillen ook met groot gemak kunnen realiseren, als ik Armstrong af en toe een berg op zag klimmen kon niemand volgen. Door steeds zo hard door te jagen kan je dan wel 14min pakken maar breng je wellicht je eindoverwinning in gevaar en dat is iets wat Armstrong iig ten koste van alles probeert te voorkomen.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
In 1997 reed hij echt iedereen naar huis, ik geloof niet dat er recent een TdF is met zulke enorme verschillen in de top 10...
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.
Als je een beetje Frans begrijpt dan is dit wel een aardig stukje...quote:Op zondag 24 juli 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
Hij werd toen echt gezien als de nieuwe merkx
Dit is de etappe waarin voor het eerst echt zijn suprematie liet zien, de gele trui pakte, en alle concurrenten op minimaal een minuut zette...quote:Jan Ullrich s'envole vers Andorre-Arcalis
10ème étape - 252,5 kilomètres
Cols : Portet d'Aspet, Port, Port d'Envalira, Ordino et la montée d'Andorre-Arcalis
Après sa 2ème place dans le Tour de France 1996, on le devinait. L'Allemand Jan Ullrich, 23 ans, est un grand champion. Il est rentré dans l'histoire du cyclisme par la grande porte en remportant cette 10ème étape du Tour de France 1997.
Et quelle étape ! Plus de 252 km, 6 cols et une montée finale de 32 kilomètres ! Depuis 2 jours, pour protéger son leader Bjarne Riis, Jan Ullrich s"est contenté de contrôler Marco Pantani et Richard Virenque. Mais les faiblesses de Bjarne Riis laissent la champ libre à Jan Ullrich. Alors, à 10 kilomètres du sommet d'Arcalis, il décide de jouer sa carte personnelle. Quelle démonstration ! On pense que la passation de pouvoir vient d'avoir lieu.
Seul Richard Virenque, en grande forme, peut suivre le natif de Rostock. Après avoir répondu une première fois à un démarrage de Jan Ullrich, il ne peut rien faire sur la deuxième attaque de l'Allemand. Le train imposé par Jan Ullrich est phénoménal et les écarts se creusent rapidement. Jan Ullrich rejoint tout d'abord le Français Cédric Vasseur, qui s'était échappé afin de savourer ses derniers instants avec le maillot jaune, puis, Jean-Philippe Dojwa, alors en tête de l'étape.
Sans donner l'impression de forcer, l'Allemand dira plus tard : "J'ai roulé à ma main, au train... A un moment, je me suis retourné, je n'ai vu personne, alors j'ai continué". A l'arrivée, Richard Virenque et Marco Pantani sont à plus d'une minute. Après l'analyse de la course, Richard Virenque avouera : "J'espère qu'il ne va pas remporter 5 Tours de France !". Bernard Hinault, quant à lui, voit Jan Ullrich parti pour dominer le Tour de France pendant 7 ou 8 ans. Série en cours...
http://www.memoire-du-cyc(...)_2003/tdf1997_10.php
quote:1. Jan Ullrich (All) en 7h46'06" (Moy : 32.503 km/h)
2. Marco Pantani (Ita) à 1'08"
3. Richard Virenque (Fra)
4. Francesco Casagrande (Ita) à 2'01"
5. Bjarne Riis (Dan) à 3'23"
6. Laurent Dufaux (Sui) à 3'27"
7. José-Maria Jimenez (Esp) à 3'45"
8. Fernando Escartin (Esp)
9. Abraham Olano (Esp)
10. Alberto Elli (Ita)
Classement général :
1. Jan Ullrich (All) en 55h00'54"
2. Richard Virenque (Fra) à 2'58"
3. Abraham Olano (Esp) à 4'46"
4. Bjarne Riis (Dan) à 4'53"
5. Marco Pantani (Ita) à 5'29"
Dat is wel allemaal al jaren geleden. Nu waren bergop Armstrong en Basso beter dan Ullrich, terwijl hij op mensen als Rasmussen nauwelijks winst maakte in de bergen.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
en vergeet niet dat ullrich het jaaar daarvoor ook had gewonnen als hij had mogen winnen.
Hij werd toen echt gezien als de nieuwe merkx
2002 Armstrong, Lance (VSt) Beloki, Joseba (Spa) 00:07:17quote:Op zondag 24 juli 2005 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
In 1997 reed hij echt iedereen naar huis, ik geloof niet dat er recent een TdF is met zulke enorme verschillen in de top 10...
[..]
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.
Armstrong kent elke cm wegdek waar hij overheen moet rijden in de Tour, voor Ullrich gaat dat een stuk minder op volgens mij. Net zoals de training van Lance veel uitgekiender is dan die van Ullrich en Lance meer de mentaliteit heeft om alles te zetten op de Tourzege en daar helemaal naar toe te leven, ook gedurende de winterstop.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:14 schreef komrad het volgende:
jan moet denk ik toch meer gaan trainen in de bergen en gewoon, net zoals armstrong alle etappes bergop op snelheid verkennen , dan moet het gaan lukken
daar is weinig tegen in te brengen, .......helaasquote:Op zondag 24 juli 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Armstrong kent elke cm wegdek waar hij overheen moet rijden in de Tour, voor Ullrich gaat dat een stuk minder op volgens mij. Net zoals de training van Lance veel uitgekiender is dan die van Ullrich en Lance meer de mentaliteit heeft om alles te zetten op de Tourzege en daar helemaal naar toe te leven, ook gedurende de winterstop.
Tussen de nrs 1 en 2 wel, maar in 97 werd de nummer 5 al op ruim 20 minuten gezet, en de nummer 8 op een half uur!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
2002 Armstrong, Lance (VSt) Beloki, Joseba (Spa) 00:07:17
Verschil tussen Lance en Beloki in 2002 was ook best groot
Yep, intrinsiek is Ullrich wel beter dan Lance, daar ben ik van overtuigd. Jan blijft wel knokken, ook nu weer in de tijdrit, maar hij verliest de Tour toch in de maanden voor die laatste tijdrit....quote:Op zondag 24 juli 2005 12:19 schreef komrad het volgende:
[..]
daar is weinig tegen in te brengen, .......helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |