abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29079692
Vorige topic: Jan Ullrich

Personalia :

naam: Jan Ullrich

woonplaats Scherzingen (Zwitserland)

Geboren: 02.12.1973

geboorteplaats: Rostock

kinderen: Sarah Maria (geb. 1.7.2003)

Geluksbrengers: Plüschenhamster, Oorbel en Olifant.

Lengte/gewicht: 1.83 m/ 73 kilo

Auto Audi A6

Eten: Alles wat van de italiaan komt in het bijzonder: Spaghetti Carbonara

Drinken: Wijn

Grote wielervoorbeeld:Miguel Indurain

kijkt graag naar : Actiefilms

Favoriete Acteur:Mel Gibson

Sport behalve wielrennen :Formule 1, Moto Gp.

Moeder:Marianne Kaatz

Broers: Stefan Ullrich (geboren 1971),
Thomas Ullrich (geboren 1978),

Wielrenploeg : 1. Januari 1995 tot Juli 2002 Team Telekom
1. Januari 2003 tot 16 Mei 2003 Team Coast
19 Mai 2003 tot 31. December 2003 Team Bianchi
1Januar 2004 - hedenT-Mobile Team -

Trainer Peter Sager (SG Dynamo Rostock)

Manager: Wolfgang Strohband

Jan ik wens je heel veel Succes Volgend jaar en hoop dat je Ivan de verschrikkelijke dan kan verslaan

[ Bericht 2% gewijzigd door Joene op 24-07-2005 15:42:28 ]
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 24 juli 2005 @ 11:16:14 #2
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29080292
is hij niet te oud?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29080347
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:16 schreef McCarthy het volgende:
is hij niet te oud?
Nee.
pi_29080395
ik hoop dat hij doet wat hij kan en iedereen volgend jaar fietsles geeft op een manier waar zelfs armstrong nog bang van zou worden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29080570
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:16 schreef McCarthy het volgende:
is hij niet te oud?
32 is hij volgend jaar juli. Dat is nog niet te oud, een renner kan makkelijk mee tot zijn 34e.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29080632
Als hij zijn voorbereiding eerder begint dan hij gewend is, zou het moeten kunnen, lijkt me.
pi_29080664
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:37 schreef Modus het volgende:
Als hij zijn voorbereiding eerder begint dan hij gewend is, zou het moeten kunnen, lijkt me.
Dat roept men nu al zo'n 8 seizoenen lang.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29080845
In 1997 reed hij echt iedereen naar huis, ik geloof niet dat er recent een TdF is met zulke enorme verschillen in de top 10...
quote:
1. Jan ULLRICH (All) en 100h30'35"
2. Richard Virenque (Fra) à 9'09"
3. Marco Pantani (Ita) à 14'03"
4. Abraham Olano (Esp) à 15'55"
5. Fernando Escartin (Esp) à 20'32"
6. Francesco Casagrande (Esp) à 22'47"
7. Bjarne Riis (Dan) à 26'34"
8. Jose-Maria Jimenez (Esp) à 31'17"
9. Laurent Dufaux (Sui) à 31'55"
10. Roberto Conti (Ita) à 32'26"
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.
pi_29080893
Inderdaad zeg, wat een verschillen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29080943
en vergeet niet dat ullrich het jaaar daarvoor ook had gewonnen als hij had mogen winnen.

Hij werd toen echt gezien als de nieuwe merkx
pi_29080982
Der Jan

Jammer dat hij gister niet heeft gewonnen maar volgend jaar kicked hij gewoon de ass van iedereen
pi_29081038
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
In 1997 reed hij echt iedereen naar huis, ik geloof niet dat er recent een TdF is met zulke enorme verschillen in de top 10...

Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.
Dan komt bij mij de vraag op: Was Ullrich werkelijk oppermachtig t.o.v. Armstrong nu of speelt Armstrong het nu zo uit dat hij gewoon wint zonder een centje pijn. Volgens mij zou Armstrong die verschillen ook met groot gemak kunnen realiseren, als ik Armstrong af en toe een berg op zag klimmen kon niemand volgen. Door steeds zo hard door te jagen kan je dan wel 14min pakken maar breng je wellicht je eindoverwinning in gevaar en dat is iets wat Armstrong iig ten koste van alles probeert te voorkomen.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_29081058
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
Als je een beetje Frans begrijpt dan is dit wel een aardig stukje...
quote:
Jan Ullrich s'envole vers Andorre-Arcalis

10ème étape - 252,5 kilomètres

Cols : Portet d'Aspet, Port, Port d'Envalira, Ordino et la montée d'Andorre-Arcalis

Après sa 2ème place dans le Tour de France 1996, on le devinait. L'Allemand Jan Ullrich, 23 ans, est un grand champion. Il est rentré dans l'histoire du cyclisme par la grande porte en remportant cette 10ème étape du Tour de France 1997.

Et quelle étape ! Plus de 252 km, 6 cols et une montée finale de 32 kilomètres ! Depuis 2 jours, pour protéger son leader Bjarne Riis, Jan Ullrich s"est contenté de contrôler Marco Pantani et Richard Virenque. Mais les faiblesses de Bjarne Riis laissent la champ libre à Jan Ullrich. Alors, à 10 kilomètres du sommet d'Arcalis, il décide de jouer sa carte personnelle. Quelle démonstration ! On pense que la passation de pouvoir vient d'avoir lieu.

Seul Richard Virenque, en grande forme, peut suivre le natif de Rostock. Après avoir répondu une première fois à un démarrage de Jan Ullrich, il ne peut rien faire sur la deuxième attaque de l'Allemand. Le train imposé par Jan Ullrich est phénoménal et les écarts se creusent rapidement. Jan Ullrich rejoint tout d'abord le Français Cédric Vasseur, qui s'était échappé afin de savourer ses derniers instants avec le maillot jaune, puis, Jean-Philippe Dojwa, alors en tête de l'étape.

Sans donner l'impression de forcer, l'Allemand dira plus tard : "J'ai roulé à ma main, au train... A un moment, je me suis retourné, je n'ai vu personne, alors j'ai continué". A l'arrivée, Richard Virenque et Marco Pantani sont à plus d'une minute. Après l'analyse de la course, Richard Virenque avouera : "J'espère qu'il ne va pas remporter 5 Tours de France !". Bernard Hinault, quant à lui, voit Jan Ullrich parti pour dominer le Tour de France pendant 7 ou 8 ans. Série en cours...

http://www.memoire-du-cyc(...)_2003/tdf1997_10.php
Dit is de etappe waarin voor het eerst echt zijn suprematie liet zien, de gele trui pakte, en alle concurrenten op minimaal een minuut zette...
quote:
1. Jan Ullrich (All) en 7h46'06" (Moy : 32.503 km/h)
2. Marco Pantani (Ita) à 1'08"
3. Richard Virenque (Fra)
4. Francesco Casagrande (Ita) à 2'01"
5. Bjarne Riis (Dan) à 3'23"
6. Laurent Dufaux (Sui) à 3'27"
7. José-Maria Jimenez (Esp) à 3'45"
8. Fernando Escartin (Esp)
9. Abraham Olano (Esp)
10. Alberto Elli (Ita)

Classement général :
1. Jan Ullrich (All) en 55h00'54"
2. Richard Virenque (Fra) à 2'58"
3. Abraham Olano (Esp) à 4'46"
4. Bjarne Riis (Dan) à 4'53"
5. Marco Pantani (Ita) à 5'29"
pi_29081196
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
en vergeet niet dat ullrich het jaaar daarvoor ook had gewonnen als hij had mogen winnen.

Dat is wel allemaal al jaren geleden. Nu waren bergop Armstrong en Basso beter dan Ullrich, terwijl hij op mensen als Rasmussen nauwelijks winst maakte in de bergen.

Een uitgebluste Sevilla moest zelfs 'n keer de schade voor hem beperken en reed toen Ullrich constant uit het wiel.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:12:08 #15
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_29081239
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]

2002 Armstrong, Lance (VSt) Beloki, Joseba (Spa) 00:07:17

Verschil tussen Lance en Beloki in 2002 was ook best groot
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_29081283
jan moet denk ik toch meer gaan trainen in de bergen en gewoon, net zoals armstrong alle etappes bergop op snelheid verkennen , dan moet het gaan lukken
pi_29081291
Ik denk eigenlijk dat Ullrich wel extra motivatie krijgt nu Lance zijn laatste tour rijdt.

Volgend jaar gaat de tour weer echt leuk worden. No 2 tour overwinningen voor Jan en hij kan zijn carrière waardig afsluiten
pi_29081317
Het zal altijd toch wel een beetje 'winnen omdat Lance er niet is' blijven voor Jan. Helaas, ondanks dat het een sterke rijder is was het niet slim op hem zo op te werpen als de aanvaller van Armstrong. Hij heeft het niveau van Armstrong niet gehaald deze tour.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_29081333
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:14 schreef komrad het volgende:
jan moet denk ik toch meer gaan trainen in de bergen en gewoon, net zoals armstrong alle etappes bergop op snelheid verkennen , dan moet het gaan lukken
Armstrong kent elke cm wegdek waar hij overheen moet rijden in de Tour, voor Ullrich gaat dat een stuk minder op volgens mij. Net zoals de training van Lance veel uitgekiender is dan die van Ullrich en Lance meer de mentaliteit heeft om alles te zetten op de Tourzege en daar helemaal naar toe te leven, ook gedurende de winterstop.
pi_29081337
ik snap eigenlijk niet dat Jan niet eens iets anders probeert, om deze manier werkt het ook niet
pi_29081348
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Armstrong kent elke cm wegdek waar hij overheen moet rijden in de Tour, voor Ullrich gaat dat een stuk minder op volgens mij. Net zoals de training van Lance veel uitgekiender is dan die van Ullrich en Lance meer de mentaliteit heeft om alles te zetten op de Tourzege en daar helemaal naar toe te leven, ook gedurende de winterstop.
daar is weinig tegen in te brengen, .......helaas
pi_29081354
Ach Jan is een mens en Lance is een machine

Jan geniet gewoon nog van het normale leven. Daarmee versla je Lance niet maar ik heb meer respect en sympathie voor Jan dan voor Lance
pi_29081365
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:12 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

2002 Armstrong, Lance (VSt) Beloki, Joseba (Spa) 00:07:17

Verschil tussen Lance en Beloki in 2002 was ook best groot
Tussen de nrs 1 en 2 wel, maar in 97 werd de nummer 5 al op ruim 20 minuten gezet, en de nummer 8 op een half uur!
pi_29081387
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:19 schreef komrad het volgende:

[..]

daar is weinig tegen in te brengen, .......helaas
Yep, intrinsiek is Ullrich wel beter dan Lance, daar ben ik van overtuigd. Jan blijft wel knokken, ook nu weer in de tijdrit, maar hij verliest de Tour toch in de maanden voor die laatste tijdrit....
pi_29081389
dat was idd echt ziek, nummer 8 op een half uur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')