En jij weet zo zeker dat die Hans Visser geen pedofiel is omdat hij dat nu toevallig zecht in de media? Jij zou zo iets toch OOK ontkennen als je hem was, of het nu waar is, of niet. Of heb ik het mis?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:37 schreef dehero het volgende:
Hans Visser heeft groot gelijk. Iemand landelijk voor pedofiel uitmaken terwijl hij het niet is is gewoon schandalig!!!![]()
ik heb het vermoeden dat mevrouw zomaar wat roept...quote:Er zijn bovendien genoeg bewijzen dat hij zich bezighoudt met pedofielen praktijken.�
Zozover ik heb begrepen komt Hans Visser op voor de verschoppelingen in onze maatschappij. Dat is een nobel streven. Hem dan letterlijk te kijk zetten als pedofiel is inderdaad schandalig.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:37 schreef dehero het volgende:
Hans Visser heeft groot gelijk. Iemand landelijk voor pedofiel uitmaken terwijl hij het niet is is gewoon schandalig!!!![]()
yawn... alsof jij het tof zou vinden als jij als pedofiel gebrandmerkt werd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:
dan is ie toch lekker geen pedo.. yawn..
jij bent ook een vieze pedo!!!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
En jij weet zo zeker dat die Hans Visser geen pedofiel is omdat hij dat nu toevallig zecht in de media? Jij zou zo iets toch OOK ontkennen als je hem was, of het nu waar is, of niet. Of heb ik het mis?
ik zou de media niet opzoeken. wel een jurist.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:57 schreef roelofjan het volgende:
[..]
yawn... alsof jij het tof zou vinden als jij als pedofiel gebrandmerkt werd.
hoe weet ik dat jij geen pedo bent als je het zegt ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
En jij weet zo zeker dat die Hans Visser geen pedofiel is omdat hij dat nu toevallig zecht in de media? Jij zou zo iets toch OOK ontkennen als je hem was, of het nu waar is, of niet. Of heb ik het mis?
Jij moet voor het OM gaan werken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Iemand ten onrechte tot pedo bestempelen is het ergste wat je kan doen. Behalve zelf pedo zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:
dan is ie toch lekker geen pedo.. yawn..
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Wie niet springt die is een pedofiel [afbeelding]
Wat een verschrikkelijk ranzig foute opmerking is dat zeg. Je bent en blijft nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
sh*t .. me vriend die hier naast me zit in een rolstoel springt niet .. is hij nou pedo .. en ik misschien ook, ik heb hem laatst nog geholpen met iets ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Wie niet springt die is een pedofiel [afbeelding]
Dan zeg ik hierbij dat jij een pedofiel bent.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Waarvoor allemaal modelrelease's zijn waarop leeftijd staat wat gecontroleerd is via offieciele indentificatie, wat verplicht is....quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:28 schreef moussie het volgende:
ghehe .. en als je dan op de kinky site van haar kijkt zie je ook foto's waarvan je denkt, hoe oud is dat kind ?
ké, dat weet jij en dat weet ik .. maar zullen er 100den zo niet 1000den zijn die dat niet weten .. zou ik door de suggestie alleen haar "goede naam" kapot kunnen maken ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:36 schreef erodome het volgende:
Waarvoor allemaal modelrelease's zijn waarop leeftijd staat wat gecontroleerd is via offieciele indentificatie, wat verplicht is....
Dat zij zelf een sekssite heeft heeft hier geen bal mee te maken, wat volwassenen met elkaar uitvreten moeten ze zelf weten.
hij is hulpverlener, hij zou uit hoofde van die functie een betere inschatting kunnen maken van de desastreuze gevolgen van het taboe dat erop rust ?quote:Maar of deze man een pedo is, geen idee, als hij mensen helpt, dat wil zeggen ze helpt hun drang onder controle te houden dan is dat alleen maar lovenswaardig.
Maar als hij betrokken is bij stichting martijn, die voor acceptatie van kind/ouderen relatie's is en hij onderschrijft dat doel, tja, dan heb ik zo mijn twijvels over de zuiverheid van deze man.
idd, want dan zou je elke hulpverlener die de bron opzoekt wel kunnen brandmerken .. elke streetcornerworker is een junkie ?quote:Maar twijvels is niet genoeg om te brandmerken, dat vind ik te ver gaan zonder bewijs.
Klopt, des te ernstiger wanneer iemand vals beschuldigd wordt, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:47 schreef erodome het volgende:
Ernstigere problemen?
Sorry, maar ik vind het misbruik van kinderen(of dat door iemand gedaan wordt die zichzelf ziet als pedo of niet) een nogal groot probleem in deze maatschappij...
Die kinderen groeien namelijk op en een enorm deel gaat fikse problemen krijgen, is toch echt wel een ernstig probleem, zeker als je naar de aantallen kijkt...
tja, op die antipedo site kan je dus blijkbaar ook van die foto's neerzetten van (verdachte) pedofielen .. RobbyBoy heeft een fotoboek/vast ergens een foto online staan, even eentje pikken en daar uploaden .. ik bedoel hij kan dan wel zeggen dat die geen pedo is maar als die foto daar dan toch staat .. dan moet het toch wel ..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:15 schreef Dwersdriever het volgende:
De hetze tegen pedofielen neemt wel ernstige vormen aan moet ik zeggen. Alsof er in de maatschappij geen ernstigere problemen zijn. In Engeland hebben de schandaalkranten ook zo'n name-and-shame-campagne gevoerd. Daarbij zaten ze er enkele malen naast, met desastreuse gevolgen voor de betrokkenen. We moeten zéér voorzichtig zijn met dit soort amateuristische volkstribunalen.
klikquote:Mijn moeder wilde slapen
en dus niet met hem naar bed
Ze was moe en lag te gapen
Maar zijn wil was wet
Onder invloed van de alcohol
Pakte hij haar vast
Sloeg haar door de kamer
Scheurde de kleding van haar lijf
En daar lag ze op de grond
Haar naakte lichaam tegen de kast
Hij trokt haar aan haar haren
En sleurde haar op bed
In paniek was zij
Er rolde tranen over haar wangen
dat was voor hem pas prêt
oo, wat voelde hij zich machtig
zo stoer en o zo krachtig
onder dwang werd zij genomen
hij stootte en kwam hijgend klaar
negen maanden later ben ik gekomen
in de zomer was ik daar
een jongen uit haat geboren
en niet uit liefde zoals iedereen
het is niet gegaan zolas het horde
want nu voel ik mij alleen,
op deze wereld gezet doormiddel van geweld en dwang
wie was hij om dit te doen
ik ben bang
bang voor de vraag waarom
waarom spookt het nu door mijn hoofd
net als al die duizend andere vragen
waarom deed hij mij moeder pijn
hij heeft haar vernedert, verkracht en beroofd
ik ben gemaakt uit haat en geweld
ik wou dat ik uit liefde was geboren
zoals elk mens dat is
wat ik wilde dat is wat ik wens
dan had ik nu ook meegeteld
Dat wordt hier al een beetje gedaan door het aan te halen dat ze die sekssite heeft met bizarre seks, alsof zij daardoor geen commentaar zou mogen hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
ké, dat weet jij en dat weet ik .. maar zullen er 100den zo niet 1000den zijn die dat niet weten .. zou ik door de suggestie alleen haar "goede naam" kapot kunnen maken ?
Ben jij voor de acceptatie van ouder/kind relatie's, want daar hebben we het over he, dat is het doel van die stichting, we hebben het niet over de acceptatie van pedo's ofzo, dat we accepteren dat ze er zijn en niet zo panisch zijn.quote:hij is hulpverlener, hij zou uit hoofde van die functie een betere inschatting kunnen maken van de desastreuze gevolgen van het taboe dat erop rust ?
Of ben ik, als ik zeg dat je psychiatrische patienten niet meer in een ijsbad moet douwen om ze te genezen, ook een psychopaat ?
Eerst bewijs, dan beschuldiging, iemand voor pedo uitmaken is een nogal zware beschuldiging in deze maatschappij, iets waar je niet zomaar vanaf komt, dat kan en mag niet zomaar.quote:idd, want dan zou je elke hulpverlener die de bron opzoekt wel kunnen brandmerken .. elke streetcornerworker is een junkie ?
Yep, kan niet anders als het daarmee eens zijn...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, des te ernstiger wanneer iemand vals beschuldigd wordt, lijkt me.
Noem eens wat aantallen als je wilt. Volgens mij valt het aantal kinderen dat misbruikt wordt door vreemden in de praktijk wel mee. Ik meen me uit het verleden onderzoeken te herinneren waaruit blijkt dat het grootste deel van het misbruik binnen het gezin of de directe familie- en kennissenkring plaatsvindt. Ik betwijfel of websites met foto's van al dan niet veroordeelde pedofielen en andere vormen van deze heksenjacht daar erg preventief in werken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:47 schreef erodome het volgende:
Ernstigere problemen?
Sorry, maar ik vind het misbruik van kinderen(of dat door iemand gedaan wordt die zichzelf ziet als pedo of niet) een nogal groot probleem in deze maatschappij...
Die kinderen groeien namelijk op en een enorm deel gaat fikse problemen krijgen, is toch echt wel een ernstig probleem, zeker als je naar de aantallen kijkt...
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Noem eens wat aantallen als je wilt. Volgens mij valt het aantal kinderen dat misbruikt wordt door vreemden in de praktijk wel mee. Ik meen me uit het verleden onderzoeken te herinneren waaruit blijkt dat het grootste deel van het misbruik binnen het gezin of de directe familie- en kennissenkring plaatsvindt. Ik betwijfel of websites met foto's van al dan niet veroordeelde pedofielen en andere vormen van deze heksenjacht daar erg preventief in werken.
Dat soort dingen hoort dan ook niet aan allerlei amateurs over te worden gelaten. Als ik een beetje gevoel voor commercie had, was ik al lang bezig met het ontwikkelen van een televisieformat. Pedohunt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, des te ernstiger wanneer iemand vals beschuldigd wordt, lijkt me.
Lijkt me wel wat voor SBS6. Aternatieve titel: Help, mijn buurman is een pedo.quote:Iedere week kijkt de redactie van Pedohunt naar het leven van een persoon die is vrijgelaten na een veroordeling wegens kindermisbruik. Een overzicht van zijn daden in het verleden, portretten van de verwoestende gevolgen voor zijn slachtoffers, interviews met zijn huidige buren, met de geheime camera volgen we zijn dagelijks leven en uiteindelijk volgt een confrontatie met zijn slachtoffers uit het verleden.
Dat is het, en niks minder. Bah.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:08 schreef Mr.no-one het volgende:
De heksenjacht is geopend
Incidentie: Voor de cijfers van seksueel misbruik van kinderen en jongeren tot 18 jaar baseren we ons op de meldingen bij de zes Vertrouwenscentra Kindermishandeling in Vlaanderen. De vertrouwenscentra kindermishandeling registreren meldingen van seksueel misbruik, als één van de vormen van kindermishandeling.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Noem eens wat aantallen als je wilt. Volgens mij valt het aantal kinderen dat misbruikt wordt door vreemden in de praktijk wel mee. Ik meen me uit het verleden onderzoeken te herinneren waaruit blijkt dat het grootste deel van het misbruik binnen het gezin of de directe familie- en kennissenkring plaatsvindt. Ik betwijfel of websites met foto's van al dan niet veroordeelde pedofielen en andere vormen van deze heksenjacht daar erg preventief in werken.
http://www.seksueelgeweld(...)linkinformatie_id=27quote:Daarnaast is 24 procent van de vrouwen in hun jeugd geconfronteerd met (meestal eenmalig) seksueel misbruik door iemand die niet tot de familiekring behoorde: een oudere jongen, een onderwijzer, een buurman, de vader van een vriendinnetje, een volwassen vriend van het gezin of een onbekende man. In bijna de helft van deze gevallen deed de dader een poging tot verkrachting of dwong het slachtoffer tot masturbatie. Als we de gebeurtenissen binnen en buiten de kring van verwanten combi-neren, blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vóór het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad. De meest voorkomende leeftijd waarop misbruik vaak voorkomt ligt tussen de acht en twaalf jaar.
Correct, hoeveel valse beschuldigingen zullen ze niet uit hun hoge hoed toveren.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:13 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat soort dingen hoort dan ook niet aan allerlei amateurs over te worden gelaten. Als ik een beetje gevoel voor commercie had, was ik al lang bezig met het ontwikkelen van een televisieformat. Pedohunt.
Volgens mij is dat ook mijn stelling, dus ik vermoed dat je mijn posting niet goed gelezen hebt. Het zijn maar zelden vreemde repeat offenders die verantwoordelijk zijn voor seksueel misbruik van kinderen. Dit soort websites waarin veroordeelde pedofielen op een name-and-shame manier worden genoemd, wekt vooral veel onrust op, terwijl het meeste kindermisbruik gewoon doorgaat. Het is schijnveiligheid, waarbij het probleem op afstand wordt geschoven.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:20 schreef erodome het volgende:
Maar waarom ga jij ervanuit dat iemand die pedo is niet bij kinderen in de buurt komt, een pedo is maar zelden iemand die in de bosjes ligt te wachten op een kind, een pedo is juist het soort mens dat eerst heel dichtbij het kind komt en dan pas tot de daad overgaat, behoort dus erg vaak tot die directe kring om het kind heen.
En des te harder ontkent wordt, des te leuker het is.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Correct, hoeveel valse beschuldigingen zullen ze niet uit hun hoge hoed toveren.
Dit is de heksenjacht waar ik het steeds over heb. Enge clubjes dit.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:34 schreef deedeetee het volgende:
Het gaat hier dus om een hulpverlener van pedofielen ?
Laten we ons tot de jacht op de pedoseksuelen bepalen![]()
Dit is nogal onzinnig.![]()
Geslachtskenmerken? Bedoel je niet tekenen van geslachtsrijpheid ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:58 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Overigens is hierbij een definititie van pedofilie nog van groot belang. Ik ga uit mensen met een seksuele voorkeur voor kinderenren voordat zij daadwerlijke geslachtskenmerken ontwikkelen of waarbij de geslachtskenmerken slechts beperkt zijn ontwikkeld.
In nederland zijn 1 op de 7 meisjes misbruikt als kind. Onder de jongens is dit getal een beetje lager en onduidelijk omdat er bij de jongens een groot taboe op rust. En hoewel niet al die kinderen door een volwassen persoon zijn misbruikt zijn dit erg hoge cijfers. Helemaal voor zo'n dichtbevolkt land als nederland.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het punt is dat niet alle pedosexuele handelingen door pedosexuelen worden verricht, de meeste zelfs niet.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:49 schreef Monus het volgende:
En of dit nu in de familie is of niet, het blijven volwassen mensen die pedosexuele handelingen plegen met kinderen en vaak ook nog voor een erg lange tijd.
Nogal off-topic, daar zijn genoeg andere draadjes voor.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:13 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat soort dingen hoort dan ook niet aan allerlei amateurs over te worden gelaten. Als ik een beetje gevoel voor commercie had, was ik al lang bezig met het ontwikkelen van een televisieformat. Pedohunt.
[..]
Lijkt me wel wat voor SBS6. Aternatieve titel: Help, mijn buurman is een pedo.
Valse beschuldigingen vind je leuk?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:18 schreef AntonDingeman het volgende:
En des te harder ontkent wordt, des te leuker het is.
Idd, dit is echt walgelijk!quote:
quote:U neemt het zo bezielend en energiek op voor allerlei minderheidsgroepen. Waar haalt U die kracht vandaan?
Jaren geleden, toen ik hier mijn functie aanvaardde, besloten we een beleid te gaan voeren ten gunste van allerlei minderheidsgroepen. Inzet voor minderheidsgroepen komt voort uit de grondslag van het joods-christelijk geloof. De figuur Jezus was non-conformistisch; tegen de stroom in en zeer eigenzinnig. Hij ging ook met groepen om waarmee hij geacht werd niet om te gaan. Zo iemand veroorzaakt onrust en wordt na verloop van tijd als een bedreiging ervaren en uiteindelijk werd hij zelfs uit de weg geruimd. Jezus is een heel inspirerende figuur voor mij. Een kerk dient op te komen voor de mensen in de verdrukking en moet voorkomen dat ze op de schroothoop worden gegooid. Het begrip christelijke naastenliefde hoeft niet helemaal een dode letter te worden. Je hoeft het dan niet altijd vurig eens te zijn met deze mensen, maar het gaat erom dat ze gekend en gehoord worden.
De negerts beginnen wat saai te worden, denk ik.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:36 schreef Drugshond het volgende:
Wat is dat toch met die pedo-topics. ?!
Lijkt wel of users een nieuwe rode lap hebben gevonden om weer eens wat stof te doen laten opwaaien.
Jij bent echt van het type dat z'n buren aan de Gestapo zou opgeven he? Onder het motto, tsja, ik zag ze wel eens met rode kleren aan!quote:
En jij hebt objectieve feiten dat Visser zich aan een kind vergrepen heeft? Zou je die ook met ons willen delen toevallig?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:52 schreef nagelbijter het volgende:
Dacht het even niet ik lees alleen objectief iets dat sommige hier niet doen.
Iedereen hier weet dat jij de meest ranzige pedofiel bent van allemaal Robbieboy.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Weetje, op die manga plaatjes van jou staan anders ook verdacht vaak van die jong-lijkende meisjes. Grote ogen, onschuldige blik, je kent het wel. Wat zou mevrouw van Hertum daarvan zeggen denk je?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:51 schreef Megumi het volgende:
Elke dominee of priester is pedofiel. Waarom zijn er anders koorknapen.
Ik wacht nog steeds op de objectieve feiten die je beweerde te hebben.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:55 schreef nagelbijter het volgende:
Nee ik lees eerst als deze erbij staan de linken en dan oordeel ik pas iets wat jij ook eens moet doen.
Die paranoia complotwuppiequote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:59 schreef nagelbijter het volgende:
Ik weet dat je problemen hebt met lezen, probeer het eens misschien lukt het je wel
Dit boek heb ik gelezen:
http://www.petersiebelt.nl/boeken.htm
Ach, de politieke kaart wordt uitgespeeld?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:59 schreef nagelbijter het volgende:
Ik weet dat je problemen hebt met lezen, probeer het eens misschien lukt het je wel
Dit boek heb ik gelezen:
Nee nagelbijter, ik kent dat mens niet maar vorm me een oordeel over haar aan de hand van de google-informatie die over haar is te vinden, hier bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:48 schreef nagelbijter het volgende:
Jij kent dat mens Mr. no-one?
Hoe komt ze aan die informatie?
Waar rook is is vuur
http://www.martijn.org/info/OK34_1.html
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2336c.htm
http://www.crapforum.nl/printthread.php?t=19624
Ok, link gelezen. Ik zie hier beschuldigingen dat de Pauluskerk een voortrekkersrol heeft in de progressieve beweging, en ik lees de beschuldiging dat Visser vermeende pedofilie-standpunten heeft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:59 schreef nagelbijter het volgende:
Dit boek heb ik gelezen:
sommige?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:52 schreef nagelbijter het volgende:
Dacht het even niet ik lees alleen objectief iets dat sommige hier niet doen.
Is ze dat echt?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:05 schreef Mr.no-one het volgende:
[..]
sommige?
Ben jij een nagelbijter die Yvonne van Hertum heet? Ik ben een oplettend lezertje, zoals je ziet.![]()
Dat is toch die fanatieke Feyenoord-vrouw die altijd boos is. Zo'n LPF-achtig iemand waar al die boze consumentenrubrieken van bestaan?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:18 schreef Mr.no-one het volgende:
Ik denk het wel. Gisteravond heb ik enkele uren de tijd genomen te lezen over haar, ook over haar typische versprekingen -:)
Whehe, helaas haalt half Nederland de woorden sommige en sommigen geregeld door elkaar. Niet alleen Yvonne van huppeldepup.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:18 schreef Mr.no-one het volgende:
Ik denk het wel. Gisteravond heb ik enkele uren de tijd genomen te lezen over haar, ook over haar typische versprekingen -:)
Hoe noem je dan iemand die op een volwassen leeftijd met kleine kinderen sex heef? Dat de kinderen worden misbruikt door een familielid of een huisvriend veranderd de daad niet.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Het punt is dat niet alle pedosexuele handelingen door pedosexuelen worden verricht, de meeste zelfs niet.
quote:
Dit is andermaal smaad havor! Waarvan akte!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:26 schreef havor het volgende:
ja zal best wel...maar en neemd maar de moeite om te lezen wat een viespeuk die hans werkelijk is...
mijn neefje heeft de man aan den lijve ondervonden...hij geen pedo.... lik me R**t , die man vind het normaal als een kind van 12 / 13 jaar een volwassen man pijpt... daar ziet hij niks verkeerds in...
kom jij nu maar eens met bewijs ipv geschreeuw.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:38 schreef havor het volgende:
kom maar met je aanklacht...
We hopen maar niet dat het weer 6 kantjes isquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:53 schreef Mr.no-one het volgende:
als ik lid ben van bijv. de Bond van Belastingbetalers wil dat nog niet zeggen dat ik graag belasting betaal...... lol
maar we wachten op het antwoord van havor.
laten we het hopen, maar ik vrees dat we weer een pakket epistels aangedragen zullen krijgen als "bewijs"quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:55 schreef Poepoog het volgende:
[..]
We hopen maar niet dat het weer 6 kantjes is![]()
Nee, in ieder geval niet op een neutrale manier zoals hij het bespreekbaar wil maken. Er is namelijk geen sprake van gelijkwaardige partners in de relatie tussen de pedofiel en het kind. Er is altijd een dader en een slachtoffer. En het slachtoffer verdient het om beschermd te worden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:07 schreef moussie het volgende:
en echt alles wat ik eruit lees is dat die man het bespreekbaar wil maken .. maar dat mag blijkbaar niet
Omdat Jezus ook at en dronk bij tollenaars, hoeren en ander gespuis wat aan de onderkant van de samenleving behoorde.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:23 schreef havor het volgende:
OKE HANS VISSER...GEEN PEDOFIEL..?? MAAR WAAROM BEN JE DAN ACTIEF LID VAN VERENIGING MARTIJN ,DIE AL 24 JAAR OPKOMT VOOR DE RECHTEN VAN EEN PEDOFIEL, EN OOK PEDOFILIE MAATSCHAPPELIJK ACCEPTABEL WIL MAKEN...EN DAAROM OOK EEN PARTIJ DE PNVD HEEFT OPGERICHT.
En jullie doen zulke dingen niet ?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:55 schreef Jarno het volgende:
Welkom op FOK!
Dé plaats om mensen zwart te maken en voor praktiserend pedofiel uit te maken wanneer het je goeddunkt..
Nee.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:15 schreef nagelbijter het volgende:
[..]
En jullie doen zulke dingen niet ?![]()
Daarbij vraag ik me af waarom dat neefje na die onvrijwillige pijpbeurt niet met zijn mond vol naar de politie is gewandeld om aangifte te doen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:17 schreef Jarno het volgende:
Ik beweer in ieder geval niet dat mijn zielige neefje die verschrikkelijke dominee heeft moeten pijpen.
Ik heb geen idee of ze naar justitie gestapt is stel wat als ze wel gedaan zou hebben wat dan?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee.
Ik zeg hooguit dat die Yvonne van Hertum een domme muts is omdat ze niet met haar zogenaamde bewijs naar Justitie stapt en het op deze lage, smerige manier probeert. Ik beweer in ieder geval niet dat mijn zielige neefje die verschrikkelijke dominee heeft moeten pijpen. Nogmaals, dat is smaad en ik sta met mijn ogen te knipperen dat dat hier getolereerd wordt eigenlijk.
Blij dat je het zo naar je zin hebt over de rug van een ander.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:24 schreef nagelbijter het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze naar justitie gestapt is stel wat als ze wel gedaan zou hebben wat dan?
Ik geloof dat jij twee mensen door elkaar haalt. Ik weet het begrijpend lezen is soms moeilijk![]()
Ze is Peter R de Vries niet![]()
Yvonne is niet alleen een muts maar ook nog eens zo hypocriet als de pest ooit heeft ze een boekje uitgeven (tranen op 4 mei) ze ziet zich zelf als oorlogsslachtoffer omdat haar vader haar heeft opgezadeld met zijn oorlogstrauma een jaar geleden poste Yvonne alias Wolvin dit:quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee.
Ik zeg hooguit dat die Yvonne van Hertum een domme muts is omdat ze niet met haar zogenaamde bewijs naar Justitie stapt en het op deze lage, smerige manier probeert. Ik beweer in ieder geval niet dat mijn zielige neefje die verschrikkelijke dominee heeft moeten pijpen. Nogmaals, dat is smaad en ik sta met mijn ogen te knipperen dat dat hier getolereerd wordt eigenlijk.
Hey, da's toevallig. Die zielige Havor is daar ook kind aan huis. Lekker stelletje daar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:42 schreef Francisca het volgende:
http://zulu.messageboard.nl/13042/viewtopic.php?t=136
Waarom? Wat waar is mag toch gezegd worden?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:48 schreef nagelbijter het volgende:
Hallo muppet Francisca even op je woorden passen graag![]()
Maar waarom deze dan?quote:
Heb je soms nog meer te vertellen?quote:
Het is jammer dat je nu moet inloggen bij antipedo want daar had hij een verslag geschreven van hoe het de zaterdag van de demonstratie was verlopen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:45 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Hey, da's toevallig. Die zielige Havor is daar ook kind aan huis. Lekker stelletje daar.
Voel je je aangesprokenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:48 schreef nagelbijter het volgende:
Hallo muppet Francisca even op je woorden passen graag![]()
Kind toch, is je mailbox ontploft?quote:Geen animo voor actie tegen pedopartij
DEN HAAG - De demonstratie tegen pedofielenpartij Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit die zaterdagmiddag zou plaatsvinden op het Haagse Malieveld, is afgelast.
Slechts een handjevol demonstranten daagde op in Den Haag.
Yvonne van Hertum van het actiecomité 'Stop de NVD' is zwaar teleurgesteld. „Deze demonstratie was bedoeld voor het volk. Moeders en vaders die nu blijkbaar op het strand liggen.” Van Hertum had minstens tweeduizend man verwacht gezien alle reacties die ze de afgelopen dagen kreeg. „Mijn emailbox is zelfs twee keer ontploft.”
(Telegraaf)
Ik heb wat stukjes er tussen uit gelaten omdat het ander zo lange lel zou worden,quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:02 schreef nagelbijter het volgende:
Neen in het geheel niet en je gequote stuk klopt ook niet![]()
Francisca R de Vries![]()
Francisca R de Vriesquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:05 schreef Francisca het volgende:
[..]
Ik heb wat stukjes er tussen uit gelaten omdat het ander zo lange lel zou worden,
http://forum.stormfront.org/showthread.php?t=301269
2X nog wel, en een hoge telefoonrekening pffffffffffffffquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:02 schreef Magicmind het volgende:
Whehehe.
[..]
Kind toch, is je mailbox ontploft?![]()
Ga je er nog tegenin en/of duidelijkheid verschaffen of blijf je domme dingen posten?quote:
hoe rijm je dat met het plaatje dat ze zelf heeft gezet op dat zulu gebeuren .. ?quote:ik ben beheerder op het Dorpspleintje.
Nu is er een aantal weken geleden door een beheerder van de Smeltkroes een foto geplaatst op het forum waar ik beheerder ben.
Een foto oke zul je zeggen, maar in die foto was een teken getekent van de SS
Nu moet je weten dat ik van Joodse afkomst ben en dat dit mij zeer geraakt heeft. Ik heb daarop stappen ondernomen naar het CIDI uit.
Mwoah, ik krijg net een mailtje van iemand die zegt dat die telefoonrekening geen reet uitmaakt omdat ze dat er na 2 avondjes werken op de Keileweg weer uit heeft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:08 schreef Francisca het volgende:
2X nog wel, en een hoge telefoonrekening pffffffffffffff
Eigenbelang miscchienquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:12 schreef moussie het volgende:
nou nou .. ff zoeken op wolvin bij de webmasters (het topic waarna je linkt bestaat niet meer ? ) levertdit op
[..]
hoe rijm je dat met het plaatje dat ze zelf heeft gezet op dat zulu gebeuren .. ?
In haar hoofd waarschijnlijk want daar ga je rare dingen van doen heb ik weleens gehoord.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:22 schreef moussie het volgende:
kanker
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:20 schreef Magicmind het volgende:
Ow, en dat mailtje kreeg ik van rocco33@eenbekendeprovider.com.
Rancuneus ex-vriendje?
foei .. ga je nou niet verlagen tot hetzelfde levelquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:24 schreef Magicmind het volgende:
[..]
In haar hoofd waarschijnlijk want daar ga je rare dingen van doen heb ik weleens gehoord.
Yvonne is aandachtsgeil, een lasteraar eerst klas en niet te beroerd om geld uit zakkenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:22 schreef moussie het volgende:
tja, en in een ander topic heeft ze weer kanker, ik heb begrepen dat ze indirekt oorlogsslachtoffer is en gezien het ene gedichtje op anti-pedo niet ontstaan uit liefde en dat heeft haar moeder haar nooit laten vergeten
zielig gefrustreerd mens dat naar alles uithaalt zodat het niet zo opvalt hoe kapot zij is als ik het zo zie
(en ja, dat vind ik zielig, maar zoek dan een goede psychiater op en laat je helpen)
Dat is dus iets wat ik me nogal afvraag, is iemand geen pedo omdat hij getrouwd is?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Het punt is dat niet alle pedosexuele handelingen door pedosexuelen worden verricht, de meeste zelfs niet.
In de intervieuws zelf zegt hij dat als het voorzichtig wordt aangepakt hij niets tegen ouder/kind relatie's heeft, dat is dus geen smaad, hij zegt het zelf letterlijk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:33 schreef Mr.no-one het volgende:
[..]
Dit is andermaal smaad havor! Waarvan akte!
Vonne weet dus zelf niet wat ze allemaal doet? Wat val je weer door het mandje Mevrouw van Hertum.......quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:24 schreef nagelbijter het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze naar justitie gestapt is stel wat als ze wel gedaan zou hebben wat dan?
Ik geloof dat jij twee mensen door elkaar haalt. Ik weet het begrijpend lezen is soms moeilijk![]()
Ze is Peter R de Vries niet![]()
Hij zegt dat er naar moet worden gekeken wat mogelijk is. Dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
In de intervieuws zelf zegt hij dat als het voorzichtig wordt aangepakt hij niets tegen ouder/kind relatie's heeft, dat is dus geen smaad, hij zegt het zelf letterlijk.
Dan stel je dus toch dat hij pedofiel is en ga je gewoon mee in die hetze. Ik vind dat echt heel erg ver gaan en heel erg eng ook. Die spastische manier van omgaan met kinderen is volgens mij ook niet zo bevorderlijk voor hun welzijn.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
In de intervieuws zelf zegt hij dat als het voorzichtig wordt aangepakt hij niets tegen ouder/kind relatie's heeft, dat is dus geen smaad, hij zegt het zelf letterlijk.
Niet dat dat hem een pedo maakt en dat hij als zodanig gebrandmerkt mag worden, maar ik persoonlijk zet fikse vraagtekens bij iemand die aangesloten is bij zo'n vereniging en het doel van die vereniging(het toestaan van de daad) onderschrijft.
Ik vind niet dat dan iemand foto maar neergezet moet worden met dit is een pedo erbij, maar ik zou wel heel voorzichtig zijn met kinderen in zijn buurt.
Erodrome en meegaan in de hetze! Haar ideeën over pedo's zijn al jaren hetzelfde en elke verstandige ouder houd haar kinderen uit de buurt van martijn leden.quote:Op zondag 18 juni 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan stel je dus toch dat hij pedofiel is en ga je gewoon mee in die hetze. Ik vind dat echt heel erg ver gaan en heel erg eng ook. Die spastische manier van omgaan met kinderen is volgens mij ook niet zo bevorderlijk voor hun welzijn.
Ja joh, je moet echt bang zijn voor dominee Visser en je kinderen uit zijn buurt houden. Erodrome mag een verstandige user zijn maar veel ouders hebben nogal snel een hysterisch en overdreven kantje en die post van haar over dominee Visser raakt echt kant noch wal.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:24 schreef Monus het volgende:
[..]
Erodrome en meegaan in de hetze! Haar ideeën over pedo's zijn al jaren hetzelfde en elke verstandige ouder houd haar kinderen uit de buurt van martijn leden.
Ik stel niet dat hij een pedo is, ik stel dat hij een potentieel gevaar voor mijn kind is...quote:Op zondag 18 juni 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan stel je dus toch dat hij pedofiel is en ga je gewoon mee in die hetze. Ik vind dat echt heel erg ver gaan en heel erg eng ook. Die spastische manier van omgaan met kinderen is volgens mij ook niet zo bevorderlijk voor hun welzijn.
Hij zegt dat hij er onder bepaalde omstandigheden geen probleem mee heeft en dat ernaar gekeken moet worden, dat gaat mij dus net een stapje te ver als moeder zijnde.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:24 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Hij zegt dat er naar moet worden gekeken wat mogelijk is. Dat is heel wat anders.
Dat is al een krankzinnige stelling die je nergens op kunt baseren. Waar baseer je het op dat hij aan je kind zou kunnen zitten?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik stel niet dat hij een pedo is, ik stel dat hij een potentieel gevaar voor mijn kind is...
Altijd dat gekoketteer met 'mijn kind'. Hou toch op. Hans Visser is een fantastische vent en volstrekt ongevaarlijk en je moet je kind niet zo gebruiken om je tegen hem af te zetten. Echt misselijk.quote:Of hij echt pedo is en als hij pedo zou zijn actief is weet ik niet, wel weet ik dat er dingen uit zijn mond komen die potentieel gevaarlijk zijn voor mijn kind, hij onderschrijft het doel van stichting martijn en dat doel is een direct gevaar voor mijn kind.
Tja, het is je goed recht maar het komt erg hysterisch over.quote:Dit heeft niets met een hetze te maken, want het gebrul van de menigte kan me weinig boeien, dit zijn gewoon zijn eigen woorden en die woorden maken dat mijn kind niet alleen bij hem zou zijn.
Tja, overal schuilt gevaar he. Al die boze mannen ook.quote:Nu ben ik daar toch al erg moeilijk mee, dus ook al wist ik dit niet was mijn kind nog niet alleen gebleven bij hem
Tja, daar denk je vast ook wel zo over als je een ouder bent, want het gata wel over je hart die armen en benen heeft gekregen en buiten je rondwandeld.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja joh, je moet echt bang zijn voor dominee Visser en je kinderen uit zijn buurt houden. Erodrome mag een verstandige user zijn maar veel ouders hebben nogal snel een hysterisch en overdreven kantje en die post van haar over dominee Visser raakt echt kant noch wal.
Ik hou niet van dat gekoketteer met het ouderschapquote:Op zondag 18 juni 2006 20:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, daar denk je vast ook wel zo over als je een ouder bent, want het gata wel over je hart die armen en benen heeft gekregen en buiten je rondwandeld.
Praat niet over dingen waar je niks van weet. Dominee Hans Visser is al heel lang getrouwd. Protestanten kennen het celibaat niet.quote:Ik vertrouw mensen met het celibaat toch al niet, maar dat is een ander verhaal.
Je doet dus mee aan de hetze en zet deze man in de hoek van de verdachtmaking. Walgelijk. Ik ben klaar met je en hoop dat je nog eens inziet wat voor schadelijke prietpraat je rondstrooit. Schaam je diep.quote:Maar kom op, hoeveel aanwijzingen moet je hebben voordat je iets als risiko ziet, een man, die al jaren lid is van een stichting die alles behalve zuiver is, echt voor de acceptatie van de daad is en onder de leden leuke dingetjes uitwisselen over heerlijke kindjes, die de buitenwereld als blind zien omdat de buitenwereld niet in wil zien hoe geweldig leuk het zou zijn als zij met hun fikkie's aan kindjes mochten komen.
Deze man is niet alleen al met jaar en dag lid van deze stichting, maar onderschrijft dit doel, is ook voor een acceptatie van kind/ouder relatie's.
Dit gaat dus niet om het feit dat hij met pedo's omgaat, maar om het feit dat hij dat doel onderschrijft en daar zit hij fout in mijn ogen en maakt hij zichzelf tot iemand die heel best in de gaten gehouden moet worden met mijn kind in de buurt.
De reactie van mij stoelt op de woorden van deze dominee, die letterlijk uit zijn eigen mond zijn gekomen.
En ja, misschien ben ik wat spastisch op dit gebied, ik heb 1 misbruikt kind meegemaakt in mijn leven en dat was meer dan genoeg, was ook met zo'n aardig iemand die zo graag hielp...
Op het feit dat hij voor acceptatie van kinder/ouder relatie's is.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is al een krankzinnige stelling die je nergens op kunt baseren. Waar baseer je het op dat hij aan je kind zou kunnen zitten?
Je kent hem blijkbaar persoonlijk, echt door en door, want zoveel mensen die hele nare dingen hebben gedaan waren verder oh zo aardig.quote:Altijd dat gekoketteer met 'mijn kind'. Hou toch op. Hans Visser is een fantastische vent en volstrekt ongevaarlijk en je moet je kind niet zo gebruiken om je tegen hem af te zetten. Echt misselijk.
Dus jij vindt het doodnormaal dat iemand voor de daad tussen kind en oudere is?quote:Tja, het is je goed recht maar het komt erg hysterisch over.
Idd, die boze mannen ook, als je het goed bekijkt en geen nuance maakt zijn mannen de pest van deze wereld, gelukkig is er die nuance die mannen dan toch wel weer leuk maakt.quote:Tja, overal schuilt gevaar he. Al die boze mannen ook.
Kom op erdrome, je plaatst iemand volstrekt onterecht in de hoek van de verdachten, en dat siert je niet. Je zit er volledig naast en ik vind het heel eng om op deze manier naar mensen te kijken. Als iemand iets genuanceerder is dan de goegemeente of de hysterische moeder, dan zou je je kind niet meer alleen kunnen laten. Juist die denkwijze vind ik nou een potentieel gevaar voor kinderne. En dat meen ik serieus!!!
Je weet dan wel beter waar het over gaat, over welke gevoelend het gaat tegenover je kind.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hou niet van dat gekoketteer met het ouderschap![]()
Alsof je dan meer recht van spreken hebt.
Het was maar een grapje tussendoor hoor, niet gaan stuiteren.quote:Praat niet over dingen waar je niks van weet. Dominee Hans Visser is al heel lang getrouwd. Protestanten kennen het celibaat niet.
Ik zet iedereen in de hoek van bekijk met argusogen als ze voor de daad tussen kind en oudere zijn.quote:Je doet dus mee aan de hetze en zet deze man in de hoek van de verdachtmaking. Walgelijk. Ik ben klaar met je en hoop dat je nog eens inziet wat voor schadelijke prietpraat je rondstrooit. Schaam je diep.
Stamp stamp, wordt maar lekker boos.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:29 schreef SCH het volgende:
Ik zit hier echt te stampvoeten van boosheid. Erodrome kent die hele man niet maar denkt wel dat hij aan kinderen zal gaan zitten. Zo gaat dat dus met die hetze en heksenjacht. Ik ben echt witheet en ga maar even een rondje lopen voor ik ergere dingen zeg.
Maar ik ben echt woest op erodrome, hoe durft ze
Ja over jouw kind heb jij alles te zeggen. Maar je suggereerde dat mensen die geen kinderen hebben minder recht van spreken hebben.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dan wel beter waar het over gaat, over welke gevoelend het gaat tegenover je kind.
En ja ik heb meer recht van spreken, als het over mijn kind gaat, het is mijn kind en ik zorg ervoor dat hij zo veilig mogelijk is.
Erg flauw. Ik hou er niet van om mensen op zo'n misselijke manier in de hoek te zetten. En zeker niet een man die het zo onbaatzuchtig opneemt voor de zwakkeren in de samenleving.quote:Het was maar een grapje tussendoor hoor, niet gaan stuiteren.
Maar als ik het goed begrijp woon je daar ofzo, ben je zijn zoon ofzo, want je weet zo goed hoe hij in elkaar steekt.
Het kan ook enge kantjes krijgen, die overbescherming. Zeker als je denkt het recht te hebben anderen in een hoek te mogen zetten.quote:Ik zet iedereen in de hoek van bekijk met argusogen als ze voor de daad tussen kind en oudere zijn.
Het is maar de vraag of niemand trauma's krijgt van jouw prietpraat want ik vind het vrij eng en denk dat die manier van redeneren ook heel goed schadelijk voor kinderen kan zijn. Overal spoken zien. Ik vind dat juist heel eng, die cutluur waarin volwassenen meteen een soort vijanden en mogelijke daders zijn waardoor veel kinderen veel te weinig liefde en affectie krijgen. Leraren of groepsleiders die een kind op schoot nemen worden al bijna als verdacht aangemerkt. Die kant gaat het nu weer bijna uit en dat is ook heel schadelijk voor kinderen.quote:Van mijn prietpraat gaat niemand dood, krijgt niemand levenslange trauma's van, maar van die pedo die lekker gesteund wordt in zijn ideeen en die tot de daad overgaat wel.
Zwak hoorquote:Op zondag 18 juni 2006 20:42 schreef erodome het volgende:
Maar geef jij maar lekker je kind mee aan jan en alleman hoor...
Weet je nog wel wat je schijft. Eerst beschuldig je erodrome dat ze meegaat met de hetze en nu is ze een verstandige user maar nu zijn andere ouders hysterisch en overdreven. Valt me nog mee dat je niet met het woord pedofoob komt.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja joh, je moet echt bang zijn voor dominee Visser en je kinderen uit zijn buurt houden. Erodrome mag een verstandige user zijn maar veel ouders hebben nogal snel een hysterisch en overdreven kantje en die post van haar over dominee Visser raakt echt kant noch wal.
quote:Op zondag 18 juni 2006 20:51 schreef Monus het volgende:
Er is geen hetze aan de gang maar mensen laten zien dat ze het zat zijn om daders van zoiets (gelukkig). Als bepaalde zaken niet meer aangepakt door de overheid en de politie dan zal iemand anders iets moeten doen.
het is jammer erodrome dat er zo weinig overgeblevn is van de twijfels die je nog had op pagina 1 van dit topic .. je zit jezelf te overtuigen dat hij wel pedo moet zijn omdat hij tegen een paar heilige huisjes genoemd vooroordelen aanschopt ?quote:[Gliding scale: niemand is voor de volle 100 procent homofiel dan wel heterofiel. Je zit altijd op zo'n lijn met twee polen ergens tussen de nul en de honderd procent. Omnifiel: In wezen heeft ieder mens het vermogen in zich andere mensen lief te hebben ongeacht sekse of leeftijd.] Weet ik niet, maar ik ken de gedachte wel. Ik kan me er toch wel wat bij voorstellen. In feite is niets menselijks welke mens dan ook vreemd. Als ik even naar mezelf kijk dan onderken ik dat in mijn tienertijd verschillende knoppen even hun kop opstaken, maar ze gingen al gauw weer liggen. Misschien omdat ze niet voldoende levensvatbaar bleken. Een feit is dat ik me al heel lang een gelukkige hetero voel. Deze denkbeelden bieden, naar mijn mening, echter wel een uitgangspunt om veel moeilijk bespreekbare dingen invoelbaar te maken. Mensen moeten de moed hebben er zich voor open te stellen. In mijn studietijd was ik erg goed bevriend met een studiegenoot, die later homofiel bleek te zijn. Het feit dat ik een dijk van een hetero ben, heeft onze vriendschap echter nooit gefrustreerd. Zijn homo-zijn had iets vanzelfsprekends. Ik leerde bij hem heel onbevangen tegenover homofilie te staan, want ook ik ben in mijn jeugd lastig gevallen met al die bakerpraatjes over wat homofielen nu eigenlijk voor mensen zijn. Zulke ontmoetingen genezen je wel van al te veel ongezonde gedachten. Ik had toen de zekerheid dat ik al die ballast met een gerust hart terzijde kon schuiven want er klopte weinig van.
uhm .. had hier ook maar 1 haan naar gekraaid als die partij niet zelf onder die steen vandaan was gekropen .. hoeveel jaar had dit nog door gegaan op een manier van "wat niet weet niet deert"?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:51 schreef Monus het volgende:
[..]
Weet je nog wel wat je schijft. Eerst beschuldig je erodrome dat ze meegaat met de hetze en nu is ze een verstandige user maar nu zijn andere ouders hysterisch en overdreven. Valt me nog mee dat je niet met het woord pedofoob komt.
Nog eventjes de pedo's gelijk trekken met de homo's en het zijn straks zielige mensen die alleen maar een afwijkende geaardheid hebben terwijl ze het alleen maar goed voor hebben met de kinderen.
En dat is nou nederland, mensen die maanden lopen te zeuren over iemand die geen hand wil geven en nog steeds lopen te zeiken over een profeet die honderden jaren geleden iets met een klein meisje had. Maar ondertussen zijn ze in nederland wel zo sociaal met de arme pedo's dat ze zelf rustig een politieke partij kunnen beginnen.
Er is geen hetze aan de gang maar mensen laten zien dat ze het zat zijn om daders van zoiets (gelukkig). Als bepaalde zaken niet meer aangepakt door de overheid en de politie dan zal iemand anders iets moeten doen.
Maar volgens mij speel je gewoon de relnicht die zich verwant voelt met de pedo omdat jij vroeger ook niet geaccepteerd werd.
Voor iemand die zegt dat hij zoveel over dit onderwerp weet, die moet toch minimaal weten dat het gehele pedo opsporing politie team is opgeheven en overgeplaatst naar het anti terrorisme. De slachtoffers zijn niet de pedo's maar de kinderen die misbruikt worden, de pedo's krijgen van de overheid en de politie bijna alle ruimte om te doen wat ze willen. Opsporing van pedo's is alleen nog maar bij toevalquote:
Kom op zeg, dit moet je dan met bewijzen staven want er klopt geen hout van. Er is een heel actief kinderpornobeleid. Het klopt dat de zedenpolitie is teruggebracht maar daar is veel discussie over en het is absoluut niet zo dat het op 0 staat zoals jij sugereert en het zinnetje: "de pedo's krijgen van de overheid en de politie bijna alle ruimte om te doen wat ze willen" slaat echt nergens op, echt nergens op.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:07 schreef Monus het volgende:
[..]
Voor iemand die zegt dat hij zoveel over dit onderwerp weet, die moet toch minimaal weten dat het gehele pedo opsporing politie team is opgeheven en overgeplaatst naar het anti terrorisme. De slachtoffers zijn niet de pedo's maar de kinderen die misbruikt worden, de pedo's krijgen van de overheid en de politie bijna alle ruimte om te doen wat ze willen. Opsporing van pedo's is alleen nog maar bij toeval
Tuurlijk joh.quote:Het lijkt haast wel dat de gevangen in de gevangenis de enige zijn die wat tegen de pedo's doen.
Twee personen... dat is nu het hele pedo opsporingsteam. Was nog niet zo lang geleden een leuke docu over. Kinderporno en veroordeelde daders. Kwam 1 van de twee politie mannen aan het woord die dit heel verdrietig melde. Dit terwijl het probleem steeds groter word en de daden steeds bruter. Maar dat zal onze pedo kenner wel weer eventjes gemist hebben.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit moet je dan met bewijzen staven want er klopt geen hout van. Er is een heel actief kinderpornobeleid. Het klopt dat de zedenpolitie is teruggebracht maar daar is veel discussie over en het is absoluut niet zo dat het op 0 staat zoals jij sugereert en het zinnetje: "de pedo's krijgen van de overheid en de politie bijna alle ruimte om te doen wat ze willen" slaat echt nergens op, echt nergens op.
Onzin. Er is nooit een pedo-opsporingsteam geweest.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:48 schreef Monus het volgende:
[..]
Twee personen... dat is nu het hele pedo opsporingsteam. Was nog niet zo lang geleden een leuke docu over.
Dat ging over de zedenpolitie.quote:Kinderporno en veroordeelde daders. Kwam 1 van de twee politie mannen aan het woord die dit heel verdrietig melde. Dit terwijl het probleem steeds groter word en de daden steeds bruter. Maar dat zal onze pedo kenner wel weer eventjes gemist hebben.
Je haalt dingen door elkaar.quote:Ik kan natuurlijk de link op gaan zoeken die ik al meerdere keren op het fok geplaatst heb. Maar omdat ik weet dat jij te blind bent om iets anders te willen zien dan hetgeen jij in je hoofd hebt kan je het zelf op gaan zoeken in mijn post historie. Als je in iedergeval de waarheid wil weten (maar daar geloof ik al lang niet meer in).
Nee tuurlijk, ga jij nou maar dromen over een speciaal pedo-opsporingsteamquote:Laat je weer blijken dat je werkelijk niks weet over dit onderwerp.
Dat is het begin van het accpeteren van hun geaardheid. Hoe meer er over gepraat word hoe normaler men het gaat vinden.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze zouden er toch juist belang bij hebben als er zo weinig mogelijk aandacht aan besteed wordt .. of ben ik nou gek ?
waarmee je dus suggereerd dat alle homo\s nog steeds viespeuken zijn die je iegenlijk zou moeten opknopen aan de hoogste tak ?quote:Op zondag 18 juni 2006 22:17 schreef Monus het volgende:
[..]
Dat is het begin van het accpeteren van hun geaardheid. Hoe meer er over gepraat word hoe normaler men het gaat vinden.
Beetje het effect wat er met de homo's in nederland is gebeurt. Terwijl je 30 jaar geleden nog niet eens openlijk over je homo zijn kon praten kan je nu niet eens iets verkeert zeggen over homo's of je word gelijk als homofoob gebrandmerkt en ben je een latente nicht.
Dat proberen die pedo's nu ook.
Sukkeltje,... waar denk je dat de pedo opsporingsteam onder valt. zedenpolitie mischien?quote:
De eerste pedo opsporingsteam is zelf opgeheven omdat de agenten de dingen die ze zagen niet meer konden verdragen en er geestelijke problemen van kregen. Maar een kenner als jij weet dat natuurlijk niet.quote:Nee tuurlijk, ga jij nou maar dromen over een speciaal pedo-opsporingsteam
Dit antwoord had ik al verwacht.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:30 schreef moussie het volgende:
[..]
waarmee je dus suggereerd dat alle homo's nog steeds viespeuken zijn die je iegenlijk zou moeten opknopen aan de hoogste tak ?
of bedoel je dat we in hebben gezien dat er niet veel klopt van al die vooroordelen die we toen hadden?
wat wil je dan zeggen met "zo is het ook gegaan met de homo's" ..quote:Op zondag 18 juni 2006 22:33 schreef Monus het volgende:
Dit antwoord had ik al verwacht.
zielig... erg zielig... beetje dom antwoord ook nog.
Ik zet het niet neer alsof het iets is dat nooit had mogen gebeuren, dat is wat je wil lezen. Maar mischien ben je niet slim genoeg om het te begrijpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het niet wil begrijpen en dan heeft uitleggen geen zin.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:46 schreef moussie het volgende:
[..]
wat wil je dan zeggen met "zo is het ook gegaan met de homo's" ..
je zet het neer alsof het iets is dat nooit had mogen gebeuren namelijk
ja hoor, iets wat ik wil lezen .. je gaat ineens wel een geheim maken van je homofobie ?quote:Op zondag 18 juni 2006 22:52 schreef Monus het volgende:
Ik zet het niet neer alsof het iets is dat nooit had mogen gebeuren, dat is wat je wil lezen. Maar mischien ben je niet slim genoeg om het te begrijpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het niet wil begrijpen en dan heeft uitleggen geen zin.
Homofobie... laat me niet lachen. Vanaf mijn 16de tot nu ben ik ook met homo's omgegaan. Ik heb zelf veel vrienden gehad die homo's zijn (in en uit de kast) waarvan ik zelf met 1 een paar keer naar bed ben geweest terwijl ik geen eens homosexuele gevoelens heb. Maar ik ben niet zo'n persoon die zegt 'homo's zijn lief' omdat dat net zo stom is als iemand die zegt 'homo's zijn vies'.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:58 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor, iets wat ik wil lezen .. je gaat ineens wel een geheim maken van je homofobie ?
nou dan hoef je je wat Visser aangaat geen zorgen te maken want hij is noch homo noch pedofiel ..quote:Op maandag 19 juni 2006 00:23 schreef Monus het volgende:
[..]
Homofobie... laat me niet lachen. Vanaf mijn 16de tot nu ben ik ook met homo's omgegaan. Ik heb zelf veel vrienden gehad die homo's zijn (in en uit de kast) waarvan ik zelf met 1 een paar keer naar bed ben geweest terwijl ik geen eens homosexuele gevoelens heb. Maar ik ben niet zo'n persoon die zegt 'homo's zijn lief' omdat dat net zo stom is als iemand die zegt 'homo's zijn vies'.
Maar er is inderdaad een groep/soort homo waar ik vies van ben. Nooit een geheim van gemaakt.
solidair dat je je nog verdedigd maar laar hem lekker slap lullen, hij leest toch wat ie wil lezen. bovendien is het nog al off-topic aan het worden...quote:Op maandag 19 juni 2006 00:23 schreef Monus het volgende:
[..]
Homofobie... laat me niet lachen. Vanaf mijn 16de tot nu ben ik ook met homo's omgegaan. Ik heb zelf veel vrienden gehad die homo's zijn (in en uit de kast) waarvan ik zelf met 1 een paar keer naar bed ben geweest terwijl ik geen eens homosexuele gevoelens heb. Maar ik ben niet zo'n persoon die zegt 'homo's zijn lief' omdat dat net zo stom is als iemand die zegt 'homo's zijn vies'.
Maar er is inderdaad een groep/soort homo waar ik vies van ben. Nooit een geheim van gemaakt.
ik lees ditquote:Op maandag 19 juni 2006 01:38 schreef Prego het volgende:
solidair dat je je nog verdedigd maar laar hem lekker slap lullen, hij leest toch wat ie wil lezen. bovendien is het nog al off-topic aan het worden...
en ditquote:Nog eventjes de pedo's gelijk trekken met de homo's en het zijn straks zielige mensen die alleen maar een afwijkende geaardheid hebben terwijl ze het alleen maar goed voor hebben met de kinderen.
en ditquote:Maar volgens mij speel je gewoon de relnicht die zich verwant voelt met de pedo omdat jij vroeger ook niet geaccepteerd werd.
quote:... of ga je door met de domme valse relnicht te spelen die alleen maar domme ontwijkende antwoorden kan geven ..
In deze context kan ik dus weinig anders dan concluderen dat meneer moeite heeft met "relnichten" die het niet met hem eens zijn en er, schijnbaar, moeite mee heeft dat er ook aangaande pedofilie vooroordelen zouden kunnen bestaan die in de loop der tijd zouden kunnen verdwijnen ..quote:Dat is het begin van het accpeteren van hun geaardheid. Hoe meer er over gepraat word hoe normaler men het gaat vinden.
Beetje het effect wat er met de homo's in nederland is gebeurt. Terwijl je 30 jaar geleden nog niet eens openlijk over je homo zijn kon praten kan je nu niet eens iets verkeert zeggen over homo's of je word gelijk als homofoob gebrandmerkt en ben je een latente nicht.
Dat proberen die pedo's nu ook.
bronquote:Ik heb altijd gezegd: een kerk moet open zijn voor en in gesprek komen met alle mensen van de samenleving. Ja, die visie kan wel eens conflicten opleveren. Ik sprak ooit eens een paar goede
woorden uit over pedofielen die verantwoordelijk willen omgaan met hun leven. Zwaar onderwerp en bijna niet uit te leggen. Vonden collega's een schande. Maar als je kinderen wilt
beschermen, dan moet je met pedofielen aan de slag om ze te leren hoe ze met kinderen moeten omgaan. Als je alleen maar zegt dat het schurken zijn en ze vervolgens opsluit, dan begint de ellende pas goed. Dát is de dialoog met de samenleving. Als je de dialoog niet voert, dan schop je mensen aan de kant en die gaan dan later weer rare dingen doen. Een kerk is er voor iedereen.
Prego kent mijn post geschiedenis en ook dat wat betreft de homo's. SCH is gewoon een relnicht die er elke keer omheendraait en dat zeg ik dan ook, net doen alsof hij er alles van af weet maar nog niet eens weet dat er een pedo opsporingsteam was. Maar zoals hij al zegt het is offtopic.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
bla... bla
In deze context kan ik dus weinig anders dan concluderen dat meneer moeite heeft met "relnichten" die het niet met hem eens zijn en er, schijnbaar, moeite mee heeft dat er ook aangaande pedofilie vooroordelen zouden kunnen bestaan die in de loop der tijd zouden kunnen verdwijnen ..
Ik ben het met je eens dat Visser veel goede dingen heeft gedaan. Maar zijn lidmaatschap van de martijn club maakt het wel dat ik er met vreemde ogen naar kijk en niet zomaar zijn verhaal geloof.quote:anyway, ik had al gezged dat Visser noch homo noch pedo is ..
of om het hem zelf te laten zeggen (oud intervieuw)
met alle respect maar de enige slappe conclusie die ik zie is die van jouw...quote:Op maandag 19 juni 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
njajajajaja
eens, net als iemand die een afkeer heeft tegen drugs maar wel het nodige in huishaalt om..(moussie: zie: ik vergelijk situaties, niet de partijen...)quote:Maar zijn lidmaatschap van de martijn club maakt het wel dat ik er met vreemde ogen naar kijk en niet zomaar zijn verhaal geloof.
Trendsetter.....quote:Dominee Hans Visser : Ik ben geen pedofiel
en ook dat vindt je dus terug in al het werk wat die man doet .. hij zoekt de mensen op en wacht niet tot ze naar hem toe komen, een van dé kenmerken die hem tot zo'n bijzondere man maken .. en nog eens oerchristelijk ook ..quote:Op maandag 19 juni 2006 03:37 schreef Monus het volgende:
Ik ben het met je eens dat Visser veel goede dingen heeft gedaan. Maar zijn lidmaatschap van de martijn club maakt het wel dat ik er met vreemde ogen naar kijk en niet zomaar zijn verhaal geloof.
quote:Volgens betrouwbare bronnen ook nog lid van (hoe kan het ook anders) Groenlinks!
Tja, jij ziet alleen dat, ik zie bv deze dingen....quote:Op maandag 19 juni 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
bron
en zo'n man .. die al 30 jaar op de barricades staat voor alle verschoppelingen uit de samenleving, die wordt nu door het slijk gehaald door wie .. Peter Siebelt .. mister Eco Nostra .. het zou niet de eerste keer zijn dat die met zijn valse beschuldigeingen mensen ruïneerd .. krikke en muter zegt nog iets ?
Waar vindt je het, doe niets met kinderen terug, nergens, hij zegt dat men die veroordeelde man heeft wijsgemaakt dat het fout is wat hij deed, dat het een zonde is.quote:Maar ernstiger is het probleem hoe het met deze man verder moet. Een zwakbegaafde man, die van goede wil is. Hij valt op kinderen en heeft zich door evenzeer goedwillende Christenen laten aanpraten dat hij heeft gezondigd. Ik maak hem duidelijk dat pedofilie op zichzelf geen zonde is en dat hij zijn geaardheid moet leren aanvaarden. De vraag is alleen hoe hij ermee moet omgaan. Een stelregel kan zijn dat je met een kind geen dingen doet die het emotioneel niet aankan. Waar liggen de grenzen? Voorlopig kan de man zich niets permitteren, ook geen experimenten. Het verbaast me dat men nog steeds pedofielen opsluit: het helpt geen zier."
Uit: Hans Visser - Op drift: de dagboeken van Hans Visser, Uitgeverij Balans, Amsterdam 1990
Ook al zo'n stuk tekst uit de mond van deze man waarin weer naar voren komt, pedofilie zou moeten kunnen gewoon.quote:Als je zo'n situatie aantreft, dan zul je zelf moeten bepalen wat wijs en verstandig is. Voorzichtigheid is hierbij altijd geboden en maatschappelijk denk ik dat je het moeilijk kunt verkopen. Je moet echt van zo'n kind houden en ook echt weten wat het kind aangeeft. Driftmatig wordt er wel eens een voorschot genomen. Zulke jonge kinderen vragen een heel aparte seksuele ethiek. Seksuele omgang met hen vraagt een heel subtiele aanpak. Een pedofiel die een kind respecteert is vanzelfsprekend bereid om zich in dat kind te verplaatsen. Er moet een vertrouwensbasis zijn, je moet elkaar kunnen vragen; 'Wat vind jij fijn? Wat vind ik fijn?'. Een kind heeft seksueel gevoel, draagt dat ook uit en roept dat ook op. Dan is het onze taak om er zeer zorgvuldig mee om te gaan en als je zeker van je zaak bent en je weet dat je in al je terughoudendheid niets hebt geforceerd en het de duidelijke wens van dat kind is, dan zeg ik: "Iets wat in liefde geschiedt, kan ethisch niet veroordeeld worden". Bij zo'n contact kan een kind zich prettig voelen. Op die manier is het dan niet schadelijk, maar lekker en kunnen mensen samen ver gaan. Er zijn echter ook pedo's die hun verstand in hun kruis hebben zitten. Je moet een warm hart combineren met veel gezond verstand. Er is ook veel misbruik. Ik heb niks tegen begeerte, maar het kan je wel flink bij de neus nemen. Het getuigt van respect als je je eigen verlangens ondergeschikt kunt maken aan het kind en dat valt niet mee. Je passeert iemands grens makkelijk als je niet alert blijft. Ik ben het met je eens als je zegt dat een kind zich in zijn lichaamstaal uitstekend kan uitdrukken en prima duidelijk kan maken wat het wil. Maar volwassenen moeten die taal dan nog wel verstaan en beheersen. Hier liggen misverstanden op de loer, het gaat om een heel fijnbesnaard aanvoelen. Je kunt er in dergelijke situaties achter staan bepaalde risico's te nemen.
Een duidelijk onderstrepen van zijn banden met martijn en vooral met het DOEL dat martijn nastreefd(het gaat me dus niet om de omgang met pedo's, maar om de gedachtegang).quote:Hij heeft het klaarblijkelijk moeilijk gevonden om in zijn eentje al die maatschappelijke tegenwind te verdragen. Er is nog een lange weg te gaan. Toch is er geen andere oplossing. De werkgroepen en MARTIJN zullen nog bergen werk te verzetten hebben. Als je aan Jan Publiek al het bovenstaande weet duidelijk te maken, dan zul je ooit de eindstreep halen.
??quote:Op maandag 19 juni 2006 03:37 schreef Monus het volgende:
[..]
..
En de zeer brute kinderporno maakt het wel duidelijk hoeveel de pedo's van kinderen houden. Dus fok of met je "vooroordelen aangaande pedofilie", want ze zijn werkelijk ziek.
Mee eens. Dat pedofielen pedofiel 'zijn', dat kan ik geen misdaad vinden, maar tegenover pedofiel 'doen' hoeven we wat mij betreft op geen enkele manier begripvol te zijn als samenleving. Die quotes van Erodome doen mij zwaar fronsen, ongeacht wat voor goed werk die man op andere vlakken heeft verricht.quote:[..]
Ik ben het met je eens dat Visser veel goede dingen heeft gedaan. Maar zijn lidmaatschap van de martijn club maakt het wel dat ik er met vreemde ogen naar kijk en niet zomaar zijn verhaal geloof.
hehe, die heb ik ook gezien hoor .. maar let eens op de context ..quote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef erodome het volgende:
Tja, jij ziet alleen dat, ik zie bv deze dingen....
hij heeft het hier over een zwakbegaafde man die er niet uitkomt .. als zo iemand niet een stuk gereedschap gegeven wordt waardoor die kan omgaan met zichzelf wordt die juist wel gevaarlijk imoquote:Waar vindt je het, doe niets met kinderen terug, nergens, hij zegt dat men die veroordeelde man heeft wijsgemaakt dat het fout is wat hij deed, dat het een zonde is.
Zegt dat het nu beter zou zijn als de pedo een beetje rustig aan doet, nu kan er niet geexpirimenteerd worden in hoever hij kan gaan met een kind!!!!
ik denk dat Visser dat ook wil, maar dan vanaf de andere kant .. het is juist het verborgene wat het zo gevaarlijk maakt, wat de kids zo belast en manipuleerbaar maaktquote:DAT is wat er staat, dat is niets iets wat spreekt van ik vind seks met kinderen niet ok, maar ik wil mensen helpen waardoor ik ook ellende voorkom bij kinderen.
hij zegt alleen dat pedofilie niet per definitie schadelijk is .. dat is iets anders dan "moet gewoon kunnen"quote:Ook al zo'n stuk tekst uit de mond van deze man waarin weer naar voren komt, pedofilie zou moeten kunnen gewoon.
dus als hij een daad gedeeltelijk goedpraat dan hoef je niet te kijken naar over welk gedeelte hij het dan heeft, je hoeft niet na te denken over het feit dat hij gelijk zou kunnen hebben wat dat deel aangaat .. nee de gedachte eraan is genoeg om hem dan maar als pedo te bestempelen ?quote:Een duidelijk onderstrepen van zijn banden met martijn en vooral met het DOEL dat martijn nastreefd(het gaat me dus niet om de omgang met pedo's, maar om de gedachtegang).
Het doel van stichting martijn is duidelijk, de wereld is gek, pedo's zijn meer dan ok als ze actief zijn.
Ik zie hem dus keer op keer pedofilie, beter gezegd de daad voor een deel goedpraten, oh hij is voorzichtig, maar dat is stichting martijn uiteindelijk ook...
hmz .. ik zie hem er anders keer op keer op hameren dat er niets met geweld moet gebeuren, dat je wel meer dan zeker moet zijn dat je niks doet wat schade zou kunnen aanbrengen en dat je nooit en te nimmer iets moet doen wat een jong lijf schade toebrengt .. ik zie hem op typisch priesterlijke manier een opening creeeren om het bepraatbaar te maken .. enige vat te krijgen op die mensen ..quote:DIT is wat mij iets geeft van tja, tja, hij is wel erg voor de acceptatie van de daad, niet het persoon die geaccepteerd moet worden met zijn probleem die hij moet beheersen de rest van zijn leven, maar de mening de wereld ziet het verkeerd, het zou gewoon moeten kunnen....
En daar gaat hij te ver in mijn ogen en zet hij zich op een plek waar ik voorzichtig mee omspring.
hij zegt dat die man niet opgesloten maar behandelt moet worden .. dat iedere pedofiel moet leren met zijn gevoel om te gaan .. dat het maatschappelijk niet gewenst is doet niets af aan het feit dat het er is toch .. dus ontkennen helpt geen zier, opsluiten evenmin .. en hoe verknipt en gevaarlijk mensen kunnen worden als zij zichzelf en hun eigen gevoel niet kunnen accepteren .. tja ..quote:Op maandag 19 juni 2006 15:11 schreef erodome het volgende:
Ik zie hem praten zoals ik pedofielen zie praten, zoals ik martijn zie praten en dan kijk ik naar de echte wereld en zie kinderen die misbruikt worden, pedo's die actief worden en zich wijs maken dat ze oh zo'n rekening met het kind houden, zich zo geweldig inleven, het kind wilde het echt zelf hoor........
Ik zie die kinderen opgroeien en met zichzelf in de knoop komen, ik zie de psychische klachten en alle bijkomende ellende.
DAT is wat ik zie, niet het fijne fantasiewereldje waarin alle mensen zich totaal kunnen invoelen in de ander en geen enkele vorm van egoisme kennen, er alleen maar liefde heerst en alles vanuit liefde gedaan wordt.
En wbt de zwakbegaafde man, hij verteld hem dit:
"Een stelregel kan zijn dat je met een kind geen dingen doet die het emotioneel niet aankan. Waar liggen de grenzen? Voorlopig kan de man zich niets permitteren, ook geen experimenten. Het verbaast me dat men nog steeds pedofielen opsluit: het helpt geen zier."
Aan een zwakbegaafde man zegt hij eigenlijk dat de mogelijkheid tot de daad met kinderen er wel ligt, maar dat hij nu voorzichtig moet zijn.
Hoe moet die zwakbegaafde weten wat dat kind emotioneel aankan?
Hij zegt nergens tegen die zwakbegaafde, vaak zeer beinvloedbare personen, zeker als ze iemand tegenover zich hebben die ze erg serieus nemen, dat hij de daad niet met een kind mag doen, hij zegt alleen, nu niet expirimenteren.
EXPIRIMENTEREN, met een kind, sorry, maar zo lievelijk vind ik dat niet.
yeah, alleen maar opsluiten .. dat helptquote:Op maandag 19 juni 2006 16:30 schreef erodome het volgende:
Zoals het nu gaat wordt het idd niet beter, als iemand die 3 kinderen misbruikt in een periode van 3 jaar iets van 240 uur werkstraf krijgt, daarmee geef je het signaal dat het misschien openlijk niet mag, maar dat het echt niet zo erg is.
Nee, geen straf voor een arme pedo die zijn fantasietje tever doorgevoerd heeft, ook geen straf voor een arme seriemoordenaar dan, want tja, arme man kan er niets aan doen, heeft behandeling nodig en geen straf.
Komop zeg...
hij spreekt op dat moment tegen een zwakbegaafde hoor .. wat dat experimenteren aangaat ..quote:Maar moussie, kijk je er dan echt overheen dat hij zegt dat die man nu niet eens kan expirimenteren?
Dat hij zegt dat in een gewone toestand waar er niet op iemand gelet wordt iemand dat wel mag?
Zie je daar echt overheen, je zet geen enkel vraagteken bij die gedachtegang????
Echt niet?
uhm .. ik heb juist het idee dat openheid over deze geaardheid zou kunnen bijdragen aan het afbouwen van fantasiebeelden .. nu is het gewoon een groot moeras waarop alle mogelijke ziektes en fantasieën kunnen groeien .. als je dat weet te nuanceren naar welk gedeelte onder strikte voorwaardes wel acceptabel is en wat absoluut niet zet je de fantasie iig gedeeltelijk buitenspel ?quote:Ik wordt misselijk van die acceptatie voor de daad, de mensen accepteren, geen probleem, maar de daad, dan ga je te ver, je gaat namelijk mee in een fantasiebeeld, als de wereld er zo en zo uit zou zien dan zou het misschien wel mogelijk zijn, de wereld ziet er zo niet uit, het is niet mogelijk, punt, de daad is GEEN optie en een hulpverlener zou dat uitgangspunt moeten hebben ipv de fantasiewereld van iemand te stimuleren.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:50 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Om Dominee te worden moet je toch haast pedo zijnquote:Dominee Hans Visser
Ik ben niet zo thuis in geloven maar een dominee mag toch trouwen!quote:Op maandag 19 juni 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Om Dominee te worden moet je toch haast pedo zijn![]()
Ja allicht, 't is gewoon een domme opmerking.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:55 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in geloven maar een dominee mag toch trouwen!
Hans Visser is ook getrouwd.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:55 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in geloven maar een dominee mag toch trouwen!
Aangezien er op dit moment geen mogelijkheid tot "genezing" is opsluiten het beste wat je kan doen bij iemand die al actief is.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:30 schreef moussie het volgende:
[..]
yeah, alleen maar opsluiten .. dat helpt
Ja idd, tegen een zwakbegaafde spreekt hij uit dat de daad niet zo erg is, het is geen zonde...quote:hij spreekt op dat moment tegen een zwakbegaafde hoor .. wat dat experimenteren aangaat ..
en voor de rest lees ik echt heel zorgvuldig wat die man zegt .. en hij keurt pedofilie met sex als doel aan alle kanten af, hij zegt dat er erotische momenten zijn met opgroeiende kinderen die niet per definitie slecht zijn zolang je uitgaat van het kind
Erotische situatie's met kinderen, lekker even laten trekken of pijpen ofzo, kom op zeg, ga me niet vertellen dat je daar ok mee bent in de combi volwassene met kind.quote:uhm .. ik heb juist het idee dat openheid over deze geaardheid zou kunnen bijdragen aan het afbouwen van fantasiebeelden .. nu is het gewoon een groot moeras waarop alle mogelijke ziektes en fantasieën kunnen groeien .. als je dat weet te nuanceren naar welk gedeelte onder strikte voorwaardes wel acceptabel is en wat absoluut niet zet je de fantasie iig gedeeltelijk buitenspel ?
nu speelt nl alles zich af in de fantasie en zijn er geen grenzen gesteld .. en dat is imo veel gevaarlijker
en die acceptatie van de daad, ik denk dat jij dat veel te ruim ziet .. het gaat naar mijn idee meer om het relaxt omgaan met erotische situaties die op een natuurlijke manier ontstaan ..
Dat doen we helemaal niet. Dat is zo populistisch. Het is strafbaar en er wordt ook flink gestraft. Dat die straffen niet altijd voldoen aan jouw maatstaven, en daar wellicht nooit aan zullen voldoen omdat jij die mensen voorgoed wil wegstoppen, wil niet zeggen dat we het toelaten.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef erodome het volgende:
Wat er mis is is dat we het oogluikend toelaten.
Wie zegt me dat die liefhebbende ouders geen pedo zijn en getrouwd zijn om "normaal" te zijn?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doen we helemaal niet. Dat is zo populistisch. Het is strafbaar en er wordt ook flink gestraft. Dat die straffen niet altijd voldoen aan jouw maatstaven, en daar wellicht nooit aan zullen voldoen omdat jij die mensen voorgoed wil wegstoppen, wil niet zeggen dat we het toelaten.
Bovendien blijf ik erbij dat incest een veel groter probleem is. Dat wordt niet door pedo's gepleegd maar door zogenaamd liefhebbende vaders, ooms, moeders en tantes en broers etc. en daar wordt in heel veel gevallen geen aangifte van gedaan vanwege de dreiging en angst. Dat is zo'n onderbelicht probleem in ons land. Daar hoor ik weinig mensen over maar als er even iets rond een pedo speelt dan is de wereld meteen te klein.
De meeste kinderen worden misbruikt door directe familieleden, daar ga je wederom aan voorbij.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:32 schreef erodome het volgende:
Zoveel kinderen worden misbruikt, zo ontzettend veel, de meeste worden misbruikt door mensen in hun directe omgeving, van die aardige mensen waarvan niemand het verwacht, die steeds dichter bij je kind komen en die op een dag hun fantasie werkelijkheid laten worden.
Dat zeg jij, wie zegt dat dat waar is, er zijn namelijk ook van die incest ouders die geen geweld gebruiken ofzo, maar gewoon op een zachte manier een gewoonte kweken, net zoals pedo's doen als ze actief worden en geen geweld toepassen.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:37 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste kinderen worden misbruikt door directe familieleden, daar ga je wederom aan voorbij.
En dat zijn echt geen pedo's. Dat zijn mensen die hun macht misbruiken.
Incest gaat meestal om macht en frustratie. Heeft weinig met pedoseksualiteit te maken. Lees er eens wat over en bovendien ga je er blijkbaar al weer van uit dat alleen mannen daders kunnen zijnquote:Op maandag 19 juni 2006 20:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zeg jij, wie zegt dat dat waar is, er zijn namelijk ook van die incest ouders die geen geweld gebruiken ofzo, maar gewoon op een zachte manier een gewoonte kweken, net zoals pedo's doen als ze actief worden en geen geweld toepassen.
Ook valt het nogal op dat de ouders die seks met hun kinderen hebben vaak niet zo heel actief in het ouderlijk bed zijn zodra het kind op een voor hun geschikte leeftijd komt.
Dat ze zich wel degelijk echt seksueel aangetrokken voelen tot het kind.
Het is te simpel om te zeggen dat is geen pedo, kan een pedo alleen maar iemand zijn die buiten de normale kring valt, het is onmogelijk dat een broer, oom, huisvriend of wat dan ook een pedo is, als hij familie is of tot de eigen kring behoort valt het pedo zijn ineens weg ofzo?
Dat degene die echt geweld toepassen om angst op te roepen waardoor ze zich oppermachtig voelen in een ander hokje staan ok, maar die scheiding van incest zonder geweld en pedo's snap ik niet, dat gaat toch echt om seksuele aantrekkingskracht.
Dat is voor mij hetzelfde als mensen die ook met hetzelfde geslacht het bed induiken en blijven volhouden dat ze niet biseksueel zijn.
en daar wil ik dan even op in haken als het mag ..quote:Op maandag 19 juni 2006 20:32 schreef erodome het volgende:
Zelf is die man ook niet happy, die wil geen schade aandoen, maar doet het toch keek op keer.
M.i. sla je een beetje door naar zeden scare, erodome.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Te makkelijk om te zeggen dat is geen pedo, een pedo is iemand die valt op kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken, zodra iemand dat doet is hij/zij een pedo.
quote:“Een pedofiel is gek op een kind en wil het helemaal niet misbruiken. Ze hebben geen behoefte aan penetraties, omdat zij weten dat kinderen daar niet op gebouwd zijn. Maar wanneer in een sfeer van wederzijds respect een intimiteitbeleving bepaalde seksuele handelingen gebeuren, bijvoorbeeld wederzijds masturberen, hoeft dat niet slecht te zijn”, aldus dominee Visser.
Eeen sfeer van wederzijds respectquote:
Omdat het gewoon niet hoort en niet kan, punt!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:53 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom doen mensen net alsof het één of andere universele regel is om geen seks te hebben met kinderen?
Waar staat dat dat moet?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Omdat het gewoon niet hoort en niet kan, punt!
Er zijn gewoon grenzen aan wat kan en wat niet, als volwassen kerel blijf je gewoon met je handen van kinderen.
Hoe moeilijk is dat nu eigenlijk te begrijpen?
Als ze dat zo is, is dat mss omdat mensen en nu eenmaal zo over denken. Puur instinktief wellicht.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:53 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom doen mensen net alsof het één of andere universele regel is om geen seks te hebben met kinderen?
Omdat het in de wet staat misschien?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:53 schreef FuifDuif het volgende:
Is het niet. Kijk naar monniken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze dat zo is, is dat mss omdat mensen en nu eenmaal zo over denken. Puur instinktief wellicht.
Waarom doen sommige mensen net of sex een een * must * is die ten alle tijde goed is voor iedereen![]()
Dit was iemand die ervoor in therapie was geweest, zichzelf zogenaamd geaccepteerd had, hij dacht het echt onder controle te hebben, met gedegen hulp, dus geen ontkenning, maar erkenning van het probleem, leren zien wanneer het te ver gaat, alleen heeft hij al de dingen die hij geleerd had in zijn hoofd aan de kant gezet omdat jij zichzelf wijsmaakte dat die alarmbellen niet golden, dat het nu anders ging...quote:Op maandag 19 juni 2006 21:18 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar wil ik dan even op in haken als het mag ..
deze man probeert zijn gevoel te verdringen .. er is niets loos, ik ben genezen, ik heb deze gevoelens niet, ik mag deze gevoelens niet hebben .. hij moet feitelijk een stuk van zichzelf ontkennen .. voer voor een psychose van heb-ik-jou-daar dus ..
als wij als maatschappij alleen zouden herkennen dat er mensen zijn die met dat gevoel rondlopen en ze niet bij voorbaat veroordelen voor iets wat ze nog niet eens hebben gedaan .. zou dat niet een groot stuk druk van de psychose ketel afhalen, je hoeft jezelf niet meer te ontkennen dus de kans dat je op gegeven moment "ontploft" wordt ook kleiner ?
Als jij buitenechtelijke sex op de zelfde plaats stelt als sex met kinderen ben je nog zieliger dan ik dachtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:16 schreef FuifDuif het volgende:
Grappig dat mensen nu opeens de wet aanhalen. Zouden diezelfde mensen nog zo gecharmeerd zijn van de wet, wanneer daar in staat dat buitenechtelijke seks verboden is bijvoorbeeld?
Het gaat niet om de charme van de wet, het gaat gewoon om de wet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:16 schreef FuifDuif het volgende:
Grappig dat mensen nu opeens de wet aanhalen. Zouden diezelfde mensen nog zo gecharmeerd zijn van de wet, wanneer daar in staat dat buitenechtelijke seks verboden is bijvoorbeeld?
Wat een irrelevante hypothese wederom.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:16 schreef FuifDuif het volgende:
Sekssite's gaan in op wat de mensen willen, beneden de 18 ga je alleen op zeer illegale site's zien, die je niet zomaar tegenkomt, het is een enorme fout om te denken dat de "tiener" site's vol staan met meisjes onder de 18, allemaal zijn ze minimaal 18, dat is de wet, je wordt gecontroleerd, heb je niet de juiste papieren om te bewijzen dat elk model de 18 heeft gepasseerd dan ga je ontzettend nat, echt ontzettend nat.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
M.i. sla je een beetje door naar zeden scare, erodome.
Zo heb ik in het kader van een bepaalde topic in SEX over sexcategorieën weleens onderzoek gedaan (whehehehe), maar ik vind de glijdende schaal in de sexindustrie wat dat betreft toch ook hoogst curieus. Daar worden toch jongedames in gebruikt die alles behalve boven de 18 zijn bijv.: wie van de allergrootste roepers heeft nog nooit op een sexsite gekeken??? Ook zie je bij ertoische verhalen, kun je zo googlen trouwens, vul maar in, ook categorieën opdoemen als "Familie". Dit wordt door heel wat sextoeristen op inet aangeklikt, lijkt me, anders zou het niet bestaan. Dit staat op mainstream (whehehehe) sexsites. Double standards.
Dat is wat ik steeds zeg, maar zodra ik zeg vraagtekens te zetten bij de gedachtegang van deze man beschuldig ik hem gelijk ervan een actieve pedo te zijn en ben ik raar dat ik mijn kind niet alleen wil laten bij iemand met zo'n gedachtegang.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eeen sfeer van wederzijds respect![]()
Wáár heeft die man 't in hemelsnaam over ?? !!![]()
Als er ergens géén respect aan te pas komt is het wel aan sex met een kind hebben.
Ik weet niet waarom maar ik moet opeens aan Pavlov en zijn hondjes denken.......
Of de man wel of niet een pedofiel is mag dan nog ter discussie staan. Ik vind dat uit deze tekst blijkt dat hij helemaal niet afkerig tegen over sex met kinderen staat.
Ik begin me af te vragen wat hij onder * hulpverlening * aan pedofielen verstaat![]()
Nee, dat is het niet. Het valt mij op dat mensen hypocriet zijn en, wanneer ze geen argumenten hebben, aankomen kakken met de wet. Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat de wet zegt dat het niet mag, maar daarmee is voor mij de kous niet af! De wet is geen argument in dit soort discussies. De wet is enkel een argument in de rechtzaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een irrelevante hypothese wederom.
Waarom ben ik hypocriet, er zijn genoeg verhalen van kinderen met levenslange trauma's door kindermisbruik en jij en anderen gaan hier doodleuk stellen dat het allemaal zo erg niet is, of zelfs dat het de ouders zijn die de trauma's veroorzaken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Het valt mij op dat mensen hypocriet zijn en, wanneer ze geen argumenten hebben, aankomen kakken met de wet. Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat de wet zegt dat het niet mag, maar daarmee is voor mij de kous niet af! De wet is geen argument in dit soort discussies. De wet is enkel een argument in de rechtzaal.
uhm .. er zijn ook duizenden en duizenden verhalen van vrouwen met levenslange trauma's door verkrachtingen .. zullen we sex dan maar in z'n geheel verbieden ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:45 schreef senesta het volgende:
Waarom ben ik hypocriet, er zijn genoeg verhalen van kinderen met levenslange trauma's door kindermisbruik
Nou vooruit dan maar weer :quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:53 schreef FuifDuif het volgende:
hallo zeg, is dat even een stereotype .. kleine meisjes worden doodgegooid met poppetjes die bemoedert moeten worden omdat dat nu eenmaal "hun rol" is in de samenleving .. niet omdat zij het zo leuk vindenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef deedeetee het volgende:
Kleine meisje spelen ook graag moedertje met poppen maar iedere idioot snapt dat dat niet betekent dat ze er aan toe zijn om daadwerkelijk een kind te baren.![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. er zijn ook duizenden en duizenden verhalen van vrouwen met levenslange trauma's door verkrachtingen .. zullen we sex dan maar in z'n geheel verbieden ?
waarmee ik wil zeggen dat je niet de slachtoffers naar voren moet schuiven om een inhoudelijke discussie te ontlopen !
Is dat werkelijk zo?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef moussie het volgende:
[..]
hallo zeg, is dat even een stereotype .. kleine meisjes worden doodgegooid met poppetjes die bemoedert moeten worden omdat dat nu eenmaal "hun rol" is in de samenleving .. niet omdat zij het zo leuk vinden
Wat zou in jouw ogen dan wel een reden zijn?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:
Deedeetee ziet niet in dat ze geen argumenten aanvoert, maar drogredenen.
Ja vast!, geen dochters zeker?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef moussie het volgende:
[..]
hallo zeg, is dat even een stereotype .. kleine meisjes worden doodgegooid met poppetjes die bemoedert moeten worden omdat dat nu eenmaal "hun rol" is in de samenleving .. niet omdat zij het zo leuk vinden
In die gevallen dat het kind er vrijwillig voor kiest. Het is allemaal heel makkelijk om te zeggen dat het geen vrije keuze is, maar in hoeverre is dat nu werkelijk zo? Het is een utopie te denken dat dwang niet bestaat. Het bevindt zich overal. Waar het om gaat is de gradatie van dwang en die kan bij pedoseksualiteit net zo goed minimaal zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat zou in jouw ogen dan wel een reden zijn?
Inderdaad en als een meisje het leuk vindt om met de frikadel van buurman Henk te spelen is daar in wezen niets mis mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:36 schreef deedeetee het volgende:
Ik had kunnen weten dat aan jullie elk argument verspild is![]()
Drogredenen...... rolverdeling........![]()
Kinderen grijpen uit zichzelf naar wat ze leuk vinden, dat de vrouwen emancipatie opeens vond dat dat anders moest veranderd daar niks aan.
Je loopt een beetje achter moussie, moederen en achter het aanrecht staan mág weer.
En meisjes mogen óók weer met poppen spelen als ze dat leuk vinden.
Oke en over welke leeftijd heb je het dan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
In die gevallen dat het kind er vrijwillig voor kiest. Het is allemaal heel makkelijk om te zeggen dat het geen vrije keuze is, maar in hoeverre is dat nu werkelijk zo? Het is een utopie te denken dat dwang niet bestaat. Het bevindt zich overal. Waar het om gaat is de gradatie van dwang en die kan bij pedoseksualiteit net zo goed minimaal zijn.
Pak hem beet vanaf de 4 jaar?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Oke en over welke leeftijd heb je het dan?
ja dat is werkelijk zo .. want net zoals als dat jij liever in bomen klom zijn er jongens zat die eigenlijk graag met een pop zouden willen spelen .. en zelfs als jij als ouder daar geen druk oplegt dan doet de samenleving het wel via de vriendjes die het spelen met poppen als onmannelijk bestempelen en het klimmen in bomen of spelen met technisch speelgoed als onvrouwelijkquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:31 schreef erodome het volgende:
Is dat werkelijk zo?
Dat verschil tussen jongens en meisjes is er namelijk al echt vanuit de natuur, ik dacht vroeger ook altijd dat het de ouder waren die dat verschil maakte, maar nu ik zelf een kind heb en mijn neefjes en nichtjes zie opgroeien weet ik dat dat niet waar is.
Mijn kleine nichtje van 1, had nog geen enkele pop gehad, komt een pop tegen, gelijk mee lopen en niet meer kwijt willen.
Mijn zoontje en mijn neefjes keken zo'n ding nog niet aan, die rende gelijk naar de blokken op die leeftijd...
Het verschil tussen jongen en meisje is er echt wel vanuit de natuur, nu gaat dat niet voor ieder individu op, ik klom liever in bomen dan ik met poppen speelde, die gingen altijd erg snel dood bij mij
mogen jongens nu eindelijk wel met poppen spelen dan .. en meiden met techno ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:36 schreef deedeetee het volgende:
Ik had kunnen weten dat aan jullie elk argument verspild is![]()
Drogredenen...... rolverdeling........![]()
Kinderen grijpen uit zichzelf naar wat ze leuk vinden, dat de vrouwen emancipatie opeens vond dat dat anders moest veranderd daar niks aan.
Je loopt een beetje achter moussie, moederen en achter het aanrecht staan mág weer.
En meisjes mogen óók weer met poppen spelen als ze dat leuk vinden.
Dus kleuters van vier jaar kunnen in jouw optiek bewuste seksuele keuzes maken?quote:
Ik dacht dat inmiddels bekend was dat zelfs baby's in de baarmoeder seksueel actief zijn!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus kleuters van vier jaar kunnen in jouw optiek bewuste seksuele keuzes maken?
Maken we als mensen uberhaupt bewuste keuzes? Die vraag is namelijk niet zomaar even beantwoord en is wel degelijk essentieel in deze.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:45 schreef Copycat het volgende:
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over bewuste keuzes.
Kwestie van niet willen tochquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:52 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is dan jouw mening. Harde argumenten heb ik echter nog niet gezien. Van niemand niet.
Je neemt niets in overweging en veegt direct alles van de tafel, wat voor conclusie kan men daar dan anders uit trekken dan onwil ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:55 schreef FuifDuif het volgende:
Hoezo niet willen? Dat is niet de beste manier om je argumenten aan de man te brengen hoor. Die methodiek hanteren dogmatische gelovigen ook: "het is wel zo, maar je wilt het niet zien!" Ja daaaaag.
Hoe weet jij dat ik het niet in overweging neemquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je neemt niets in overweging en veegt direct alles van de tafel, wat voor conclusie kan men daar dan anders uit trekken dan onwil ?
Nee hoor. Immers de wet =/ de moraal.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een irrelevante hypothese wederom.
Er zijn gelukkig mensen die het wèl doorzien allemaalquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee hoor. Immers de wet =/ de moraal.
Daar zijn de meningen zeer over verdeeld. Ik heb flink wat zeergeleerde heren in zo goed als onleesbare stukken zien betogen dat de vrije wil in het geheel niet bestaat. Ik denk eerlijk gezegd ook persoonlijk dat ze daar een punt hebben.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maken we als mensen uberhaupt bewuste keuzes? Die vraag is namelijk niet zomaar even beantwoord en is wel degelijk essentieel in deze.
dat idee heb ik nou ook vaker in deze hele discussie .. we weten vaak nog niet eens de terminologie, wat pedofilie eigenlijk is .. en toch is het slecht ..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:37 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet niet waarom maar ik moet opeens aan Pavlov en zijn hondjes denken.......
De enige hypothese die ik opgooi is die door Diederik_Duck in één korte zin wordt verwoord! De wet is NIET de moraal en het kan ook niet zo zijn dat we worden verplicht om onze eigen morele opvattingen uit te lijnen aan de hand van de wet. We leven potverdorie niet in een totalitaire staat! Waar het mij om ging (en gaat) is dat het nergens op slaat om te zeggen:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:06 schreef Copycat het volgende:
Fuifduif en Diederik_Duck, twee handen op één trollende buik.
De wet staat voor mij niet gelijk aan mijn moraal. Met sommige dingen die in de wet staan, ben ik het ook niet eens. Maar om belachelijke hypotheses te maken om toch te proberen je punt te maken, is en blijft suf.
Wie zegt dat ik troll? Ik verdedig hier een standpunt dat algemeen geaccepteerd is in de juridische wereld. Over de vraag of buitenechtelijke seks op een lijn te stellen is met pedofiele handelingen heb ik me niet uitgelaten (persoonlijk vind ik van niet; dat motiveer ik echter niet door naar de wet te verwijzen, ik heb heel andere argumenten); echter het punt dat Fuifduif maakt (dat je in discussies over de moraal niet met de wet moet aankomen; de wet ís immers geen moraal, hoogstens is er een los verband) ondersteun ik van ganser harte; iets wat iedereen die een beetje over deze materie nadenkt zal doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:06 schreef Copycat het volgende:
Fuifduif en Diederik_Duck, twee handen op één trollende buik.
De wet staat voor mij niet gelijk aan mijn moraal. Met sommige dingen die in de wet staan, ben ik het ook niet eens. Maar om belachelijke hypotheses te maken om toch te proberen je punt te maken, is en blijft suf.
Dat maakt het nog niet universeel. Heel lang gelden dacht het gros van de mensen dat de aarde plat is. Dat bleek bij nader inzien toch echt geen universele waarheid.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:14 schreef Copycat het volgende:
Misschien staat het in de wet omdat het gros van de mensen er universeel van overtuigd is dat het een slechte zaak is ...
Nee, niet per definitie nee. Een zeer belangrijk punt is namelijk de volgende vraag: is dat trauma het gevolg van de daad an sich, of wordt het trauma gestimuleerd door de afkeurende houding vanuit de gemeenschap?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:19 schreef AntonDingeman het volgende:
FuifDuif, is het groot aantal getraumatiseerde kinderen niet genoeg bewijs dat deze keer de "aarde wel plat is" om met jouw woorden te spreken?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
[..]
dat idee heb ik nou ook vaker in deze hele discussie .. we weten vaak nog niet eens de terminologie, wat pedofilie eigenlijk is .. en toch is het slecht ..
met de paplepel ingegeven .. pavloviaanser kan haast niet
De wet is voortdurend in verandering. Verkraching binnen echt was bv tot in de jaren negentig niet strafbaar. Nu wel. Verder wordt de wet geschreven door zeer gespecialiseerde mensen; en de invloed van het volk is zeer klein op concrete wetgeving (en gelukkig maar). Feitelijk is de wet dan ook meer te beschouwen als een (altijd achterlopende) neerslag van de opvattingen van een kleine elite.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:14 schreef Copycat het volgende:
Misschien staat het in de wet omdat het gros van de mensen er universeel van overtuigd is dat het een slechte zaak is ...
Mooi gesprokenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De wet is voortdurend in verandering. Verkraching binnen echt was bv tot in de jaren negentig niet strafbaar. Nu wel. Verder wordt de wet geschreven door zeer gespecialiseerde mensen; en de invloed van het volk is zeer klein op concrete wetgeving (en gelukkig maar). Feitelijk is de wet dan ook meer te beschouwen als een (altijd achterlopende) neerslag van de opvattingen van een kleine elite.
Goede vraag.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, niet per definitie nee. Een zeer belangrijk punt is namelijk de volgende vraag: is dat trauma het gevolg van de daad an sich, of wordt het trauma gestimuleerd door de afkeurende houding vanuit de gemeenschap?
Volgens mij beide en daarbij kan het 2e helaas de boventoon voeren. Vooral bij kinderen kan de reactie van de omgeving nog het meest schokkend overkomen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:21 schreef FuifDuif het volgende:
Een zeer belangrijk punt is namelijk de volgende vraag: is dat trauma het gevolg van de daad an sich, of wordt het trauma gestimuleerd door de afkeurende houding vanuit de gemeenschap?
duh .. dat snap ik .. maar kijk evengoed eens naar de oorsprong van jouw motivatie ..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Ik bedoelde dat een pedofiel een kind africht op de manier als pavlov zijn hondjes![]()
Het rondlopen met het verhaal, het moeten vertellen, de angst niet geloofd te worden, de aangifte doen, intieme dingen vertellen aan een wildvreemde, de pedofiel die wil laten hardmaken dat je gewoon een vroegrijpkind bent die het uitgelokt heeft, het verdriet van je ouders, het verwerpen van de aangifte omdat je geen getuigen of bewijzen hebt, de aanvallen van familie van de pedofiel, het vies worden van je eigen lichaam omdat het voor lust misbruikt is, je eerste relatie daarna waarbij intimiteit een probleem is omdat je bang bent, bang zijn verleidelijk te zijn omdat dat het uitlokt (dat zei hij tenminste),quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij beide en daarbij kan het 2e helaas de boventoon voeren. Vooral bij kinderen kan de reactie van de omgeving nog het meest schokkend overkomen.
FuifDuif bedoelt of het kind misschien niet denkt "O, die man heeft heel wat ergs gedaan bij mij, nu moet ik ook heel emotioneel reageren."quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Het rondlopen met het verhaal, het moeten vertellen, de angst niet geloofd te worden, de aangifte doen, intieme dingen vertellen aan een wildvreemde, de pedofiel die wil laten hardmaken dat je gewoon een vroegrijpkind bent die het uitgelokt heeft, het verdriet van je ouders, het verwerpen van de aangifte omdat je geen getuigen of bewijzen hebt, de aanvallen van familie van de pedofiel, het vies worden van je eigen lichaam omdat het voor lust misbruikt is, je eerste relatie daarna waarbij intimiteit een probleem is omdat je bang bent, bang zijn verleidelijk te zijn omdat dat het uitlokt (dat zei hij tenminste),
etc etc, natuurrlijk zijn dat een hoop factoren en ik heb er misschien zelfs een paar vergeten, maar dat alles komt na het misbruik.
![]()
Ik geloof dat jij een ander drugsje moet proberenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:46 schreef FuifDuif het volgende:
Inderdaad, Anton, dat is mijn mening. Ik geloof dus oprecht dat er een samenleving zou kunnen bestaan waarin het juist een eer is om als kind seksueel benaderd te worden door een volwasse. Dat het een bepaalde status geeft in je leven. Net zoiets als de Eerste Heilige Communie binnen de RKK.
Ik zou bijna wensen dat jij terug kon in de tijd en je in je jeugd tegen een volwassene aanloopt die je seksueel benadert. Kijken of je dan nog zo dom lult.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:46 schreef FuifDuif het volgende:
Inderdaad, Anton, dat is mijn mening. Ik geloof dus oprecht dat er een samenleving zou kunnen bestaan waarin het juist een eer is om als kind seksueel benaderd te worden door een volwasse. Dat het een bepaalde status geeft in je leven. Net zoiets als de Eerste Heilige Communie binnen de RKK.
Hij wel, maak je over hem vooral geen illusies.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou bijna wensen dat jij terug kon in de tijd en je in je jeugd tegen een volwassene aanloopt die je seksueel benadert. Kijken of je dan nog zo dom lult.
hmz .. als hij terug kon in de tijd dan zou hij juist in zo'n situatie belanden .. daar was het een eer de schandknaap te worden van een hoog geplaatst persoon .. het is de katholieke kerk, die zoals bekend op meer vlakken heeft ingegrepen in de sexueele belevingswerled van de mens, die hierin verandering heeft gebrachtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou bijna wensen dat jij terug kon in de tijd en je in je jeugd tegen een volwassene aanloopt die je seksueel benadert. Kijken of je dan nog zo dom lult.
Ik bedoelde dan ook terug naar zijn eigen jeugd en dat zijn buurman seksueel in hem is geïnteresseerd en die interesse ook met daden kracht bij zet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:06 schreef moussie het volgende:
hmz .. als hij terug kon in de tijd dan zou hij juist in zo'n situatie belanden .. daar was het een eer de schandknaap te worden van een hoog geplaatst persoon .. het is de katholieke kerk, die zoals bekend op meer vlakken heeft ingegrepen in de sexueele belevingswerled van de mens, die hierin verandering heeft gebracht
dat weten we maar al te goed lieverdquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:01 schreef FuifDuif het volgende:
Op de man spelen leidt niet tot een verandering in mijn denken, schatjes.
Nou en of daar kan Piers Gaveston over mee pratenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. als hij terug kon in de tijd dan zou hij juist in zo'n situatie belanden .. daar was het een eer de schandknaap te worden van een hoog geplaatst persoon ..
Zoals ik al zei erken ik de traumatiserende werking die pedoseksualiteit heeft op het kind. Maar met die kanttekening dat dat wellicht vooral voortkomt uit de afwijzende houding van de samenleving.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook terug naar zijn eigen jeugd en dat zijn buurman seksueel in hem is geïnteresseerd en die interesse ook met daden kracht bij zet.
Mwoah, ook zonder dat ik iemand in mijn omgeving over het seksueel misbruik door een volwassene in mijn jeugd had verteld, had ik er aardig wat problemen mee. Je plaatst het paard achter de wagen en de kip achter het ei, denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:11 schreef FuifDuif het volgende:
Zoals ik al zei erken ik de traumatiserende werking die pedoseksualiteit heeft op het kind. Maar met die kanttekening dat dat wellicht vooral voortkomt uit de afwijzende houding van de samenleving.
Ja, misschien heb je iemand in de familie die haar of zijn kinderen ter beschikking wil stellen, ik bedoel met jouw geweldige redenatie heb je ze zo om!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:24 schreef FuifDuif het volgende:
Op zich zou het wel interessant zijn om hier een experiment mee op te zetten.
Ik word door mijn eigen familie uitgekotst vanwege mijn standpunten, dus dat zal niet gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, misschien heb je iemand in de familie die haar of zijn kinderen ter beschikking wil stellen, ik bedoel met jouw geweldige redenatie heb je ze zo om!![]()
kwamen de problemen door het misbruik of door het feit dat je met niemand kon praten omdat je hoe dan ook een idee had van de te verwachten reacties .. en het dus ook niet deed, je moest het wegstoppen ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mwoah, ook zonder dat ik iemand in mijn omgeving over het seksueel misbruik door een volwassene in mijn jeugd had verteld, had ik er aardig wat problemen mee. Je plaatst het paard achter de wagen en de kip achter het ei, denk ik.
Of het inzake pedoseksuele handelingen ook zo is, weet ik niet, maar het is een steeds meer doordringend inzicht (zelfs bij psychologen) dat de reactie achteraf een trauma kan verergeren of zelfs creeren. Zo schijnt het beter te zijn voor mensen die een levensbedreigende situatie hebben meegemaakt (toch objectief onprettig/schadelijk) als daar achteraf niet allerlei praatgroepjes op worden losgelaten (met herbeleving etc.). Een nuchtere omgang met het feit en zo snel mogelijk met andere dingen bezig schijnt een stuk heilzamer te zijn voor het slachtoffer.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mwoah, ook zonder dat ik iemand in mijn omgeving over het seksueel misbruik door een volwassene in mijn jeugd had verteld, had ik er aardig wat problemen mee. Je plaatst het paard achter de wagen en de kip achter het ei, denk ik.
Denk dat het een wisselwerking was van beide factoren. Maar het misbruik voerde daarin absoluut de boventoon. Want eigenlijk heb ik toen niet echt (bewust) stilgestaan bij eventuele negatieve reacties, kan dat me iig niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:47 schreef moussie het volgende:
kwamen de problemen door het misbruik of door het feit dat je met niemand kon praten omdat je hoe dan ook een idee had van de te verwachten reacties .. en het dus ook niet deed, je moest het wegstoppen ?
want dat dat wegstoppen niet gezond is, dat weten we .. toch ?
Doet me denken aan een sketch van Van Kooten en de Bie.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Of het inzake pedoseksuele handelingen ook zo is, weet ik niet, maar het is een steeds meer doordringend inzicht (zelfs bij psychologen) dat de reactie achteraf een trauma kan verergeren of zelfs creeren. Zo schijnt het beter te zijn voor mensen die een levensbedreigende situatie hebben meegemaakt (toch objectief onprettig/schadelijk) als daar achteraf niet allerlei praatgroepjes op worden losgelaten (met herbeleving etc.). Een nuchtere omgang met het feit en zo snel mogelijk met andere dingen bezig schijnt een stuk heilzamer te zijn voor het slachtoffer.
Jij denkt dus dat praatgroepjes en herbeleving heilzaam zijn? Je identiteit aan het slachtofferschap ophangen? Ik geloof daar helemaal niets van, dat kán niet goed zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:24 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Doet me denken aan een sketch van Van Kooten en de Bie.
Desalniettemin ben ik het niet met je eens.
Da's onzin als je bedenkt dat seksualiteit onder volwassen ook vaak zat schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:10 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn argument voor het toestaan van pedoseksualiteit is het behartigen van seksuele belangen van een aantal van onze burgers. Ik ben er van overtuigd dat, na een maatschappelijke hervorming waarbij het taboe wordt doorbroken, pedoseksualiteit op geen enkele wijze meer schadelijk is.
Nou dan, wat is dan het probleemquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Da's onzin als je bedenkt dat seksualiteit onder volwassen ook vaak zat schade veroorzaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |