Dominee Hans Visser van de Pauluskerk één van de tegenstanders van de democratie en vrijheid van meningsuiting.
Tegenstander van de N.A. en één van de sprekers van het linksfascistische gezelschap die de N.A. demo van 11 juni wilde verstoren.
Bekend drugsdealer (en hij komt er ook nog goed mee weg)
Tevens lid van de pedofielenvereniging Martijn
bron:
http://www.martijn.org/info/OK89_1.html Volgens betrouwbare bronnen ook nog lid van (hoe kan het ook anders) Groenlinks!
Van de pedofielen site Martijn:
Interview met dominee Hans Visser. De dominee die niemand uitsluit.
Door: Marthijn Uittenbogaard & Jeroen Maaskant
Twee redactieleden, Marthijn Uittenbogaard (MU) en Jeroen Maaskant (JM) hebben onlangs Dominee Hans Visser geïnterviewd. Dit naar aanleiding van het feit dat Hans Visser nu 25 jaar verbonden is aan de Rotterdamse Pauluskerk.
(MU) U neemt het al jaren op voor onder andere seksuele minderheden. Hoe reageren geestelijke collega’s van u hierop?
Dat is een gecompliceerde vraag. Niet iedereen staat er positief tegenover. Echter meestal wordt dit onderwerp niet aangeroerd en laten ze Visser zijn gang maar gaan. Er zijn er wel die het met me eens zijn. De kerk koos vroeger voor steun aan pedofielen maar de laatste jaren kiest men voor het misbruikte kind. Dat dit erg eenzijdig is weten ze wel maar de tijdgeest is nu eenmaal zo. De samenleving ziet kinderen tegenwoordig als seksloos. Er zou onderzoek moeten komen naar kinderseksualiteit en pedoseksuele relaties.
(MU) In 1991 werd u ook al eens geïnterviewd voor dit blad. Sindsdien is pedofilie alleen maar meer een taboe geworden. Staat u nog steeds achter uw citaat: “Het verbaast me dat men nog steeds pedofielen opsluit: het helpt geen zier.” (Citaat werd daar aangehaald; komt uit: Hans Visser - Op drift: de dagboeken van Hans Visser, Uitgeverij Balans, Amsterdam 1990.)
Ja hier sta ik nog steeds achter. Er zijn wel pedofielen die domme dingen doen en daar moet je ze dan op aanspreken. Hulpverlening is echter meestal te prefereren boven het strafrecht.
(MU) Kunt u wat meer vertellen over de Doucé-groep en de Alje Klamer-groep en ook kort uitleggen wie dat waren?
Joseph Doucé was een Belg in Parijs. Hij heeft zich beziggehouden met afwijkende seksuele voorkeuren, sadomasochisme, transseksualiteit en pedofilie bijvoorbeeld. Hij is echter vermoord (in 1990). Er bestaan wel vermoedens wat de dader betreft maar het zal wel nooit meer opgehelderd worden. Al jaren leid ik nu de Doucé-groep wat dus een groep voor seksuele minderheden is. De Alje Kalmer-groep is hier weer uit voortgekomen omdat pedofilie extra aandacht verdient binnen de seksuele minderheden. Alje Klamer was vroeger betrokken bij de IKON. Voor zover ik weet heeft hij in de zeventiger en tachtiger jaren geprobeerd om een pleidooi te houden voor de acceptatie van pedofilie onder bepaalde voorwaarden.
(MU) En er is een boek in de planning?
Ja er is wel een boek in de planning. We zijn hierover nog aan het discussiëren. Zoiets wordt niet zo maar uitgevoerd; het gaat over een kwetsbaar onderwerp. Ik vind wel dat het laatste boek wat verschenen is, dat boek van Frank van Ree, ik vind het een heel goede studie die helaas is doodgezwegen, het kreeg weinig aandacht.
(JM) Is het mogelijk om tegenwoordig een boek uit te geven met een andere insteek dan seksueel misbruik?
Ja, dat moet kunnen. Frank van Ree heeft het dus ook gedaan. In de loop der jaren hebben wij een paar publicaties uitgegeven in eigen beheer. Maar je moet wel oppassen want het kan het allerlei gevolgen hebben omdat er tegenwoordig inquisiteurs in de Nederlandse samenleving zijn die mensen proberen te pakken door er bepaalde zinnetjes uit te halen. Niet dat we daar nu bang voor zijn maar je moet er wel rekening mee houden.
(MU) Waarom heeft u ruim tien jaar geleden besloten om lid te worden van de Vereniging MARTIJN? Als u trouwens niet wil dat dit naar buiten komt dat schrappen we deze vraag.
Nee dat is geen probleem. Niet dat ik nou altijd bijzonder enthousiast ben over de inhoud van het blad. Maar ik vind het gewoon belangrijk dat allerlei seksuele minderheidsgroepen, van SM tot transseksuelen, ook pedofielen, een eigen blad hebben, voor elkaar schrijven, daar hun verhaal kwijt kunnen. Daar is niks mis mee. Ik heb wel begrepen dat er een beetje een hetze is geweest tegen jullie blad. Dat is een slechte zaak, al moet je natuurlijk wel rekening houden met de moeilijke tijden. Je kan niet doen alsof je nog in 1975 leeft. Door Dutroux is de hele discussie over het misbruik op gang gekomen en daar is tegenwoordig alle publicatie op gericht. Je zou je moeten afvragen wat is gebruik en wat is misbruik en wat is pedofilie.
(MU) U bent nu vijfentwintig jaar betrokken bij de Pauluskerk in Rotterdam. Onlangs werd hier bij diverse media aandacht aan geschonken. Echter liet men, voor zover ik weet, overal weg dat u het ook voor pedofielen opnam terwijl de verslaafden, illegalen, vluchtelingen, heroïnehoeren en geestelijk gestoorden wel werden opgesomd.