abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39033513
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een irrelevante hypothese wederom.
Nee, dat is het niet. Het valt mij op dat mensen hypocriet zijn en, wanneer ze geen argumenten hebben, aankomen kakken met de wet. Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat de wet zegt dat het niet mag, maar daarmee is voor mij de kous niet af! De wet is geen argument in dit soort discussies. De wet is enkel een argument in de rechtzaal.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 13:45:13 #227
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39033863
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:33 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Het valt mij op dat mensen hypocriet zijn en, wanneer ze geen argumenten hebben, aankomen kakken met de wet. Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat de wet zegt dat het niet mag, maar daarmee is voor mij de kous niet af! De wet is geen argument in dit soort discussies. De wet is enkel een argument in de rechtzaal.
Waarom ben ik hypocriet, er zijn genoeg verhalen van kinderen met levenslange trauma's door kindermisbruik en jij en anderen gaan hier doodleuk stellen dat het allemaal zo erg niet is, of zelfs dat het de ouders zijn die de trauma's veroorzaken.
Voor andere argumenten ben je blijkbaar ook niet gevoelig, er zijn er al genoeg aangedragen, zowel in deze als in andere discussie's.
Maar goed volgens mij is het je meer om de rel te doen dan om de argumenten.
Maar goed ik ben deze discussie ondertussen op drie plaatsen aan het voeren, ik ben het eens met de standpunten die erodome aanhaalt, ik denk dat ze die al meerdere keren helder onderbouwd heeft.

Ontopic: Deze dominee heeft misschien in andere zaken goed gehandeld maar ik vind dat hij in deze zaak toch echt ernstig fout zit.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_39033895
Laf hoor om iemand van een reller te betichten omdat je het niet kunt winnen .
pi_39034760
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:45 schreef senesta het volgende:
Waarom ben ik hypocriet, er zijn genoeg verhalen van kinderen met levenslange trauma's door kindermisbruik
uhm .. er zijn ook duizenden en duizenden verhalen van vrouwen met levenslange trauma's door verkrachtingen .. zullen we sex dan maar in z'n geheel verbieden ?

waarmee ik wil zeggen dat je niet de slachtoffers naar voren moet schuiven om een inhoudelijke discussie te ontlopen !
pleased to meet you
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:12:46 #230
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39034777
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:53 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom doen mensen net alsof het één of andere universele regel is om geen seks te hebben met kinderen?
Nou vooruit dan maar weer :
Een kind heeft geen weet van sex, hij heeft een lichaam waarmee hij kan voelen en ervaren hoe dingen aanvoelen, het * voelt * prettig of niet prettig. Daar kan hij prima onderscheid in maken.

Een baby begint met het verkennen van zijn lichaam en omgeving. Hij tast alles af en voelt overal aan. Met het opgroeien gaat hij steeds meer voelen, ontdekken wat er allemaal te voelen valt.

Knuffelen met anderen geeft een prettig gevoel. Als je lichaam op bepaalde plaatsen word aangeraakt kan dat nog prettiger aanvoelen. Dat heet je lichaam ontdekken. En dat doe je lekker zelf, daar heb je geen volwassene bij nodig die al veel verder is in zijn ontwikkeling en je eigen ondekkingstocht verstoort. Samen met een leeftijds genootjes ontdekken is iets anders. Daar ben je met zijn 2-en voor en dat is een situatie die je aan kunt.
Een volwassene verstoort het proces als hij het kind uit zijn eigen ontwikkeling haalt, het natuurlijke ontwikkelingsproces op hoge toeren versnelt en het die van hemzelf opdringt.
Ik zeg met opzet * opdringen * omdat het dat in zo'n ongelijke situatie ( kind ondergeschikt-volwassene meerdere) altijd is.
Ook al lijkt het kind seksuele gevoelens te hebben, dan nog is dat gewoon niet hetzelfde als de seksuele gevoelens die in en na de puberteit optreden.
Kleine meisje spelen ook graag moedertje met poppen maar iedere idioot snapt dat dat niet betekent dat ze er aan toe zijn om daadwerkelijk een kind te baren.
IMO is er niet zo veel verschil tussen dat met poppen moederen en met je lichaam allerlei zaakjes verkennen, dat noemen je oefenen.
Kinderen op weg naar volwassenheid doen dat veelvuldig, als het aan mij ligt oefenen ze ongestoort verder.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39034972
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef deedeetee het volgende:
Kleine meisje spelen ook graag moedertje met poppen maar iedere idioot snapt dat dat niet betekent dat ze er aan toe zijn om daadwerkelijk een kind te baren.
hallo zeg, is dat even een stereotype .. kleine meisjes worden doodgegooid met poppetjes die bemoedert moeten worden omdat dat nu eenmaal "hun rol" is in de samenleving .. niet omdat zij het zo leuk vinden
pleased to meet you
pi_39035200
Deedeetee ziet niet in dat ze geen argumenten aanvoert, maar drogredenen .
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 14:31:19 #233
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39035416
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. er zijn ook duizenden en duizenden verhalen van vrouwen met levenslange trauma's door verkrachtingen .. zullen we sex dan maar in z'n geheel verbieden ?

waarmee ik wil zeggen dat je niet de slachtoffers naar voren moet schuiven om een inhoudelijke discussie te ontlopen !

Dat is de discussie, lekker, ik mag dus geen dingen zeggen die niet in jouw straatje komen.
Pedofilie mag niet omdat je er kinderen mee schaad, maar dat mag ik niet aanhalen
Misschien dat je eerste even duidelijk de spelregels moet posten voor we verder gaan.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:31:42 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_39035430
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

hallo zeg, is dat even een stereotype .. kleine meisjes worden doodgegooid met poppetjes die bemoedert moeten worden omdat dat nu eenmaal "hun rol" is in de samenleving .. niet omdat zij het zo leuk vinden
Is dat werkelijk zo?

Dat verschil tussen jongens en meisjes is er namelijk al echt vanuit de natuur, ik dacht vroeger ook altijd dat het de ouder waren die dat verschil maakte, maar nu ik zelf een kind heb en mijn neefjes en nichtjes zie opgroeien weet ik dat dat niet waar is.

Mijn kleine nichtje van 1, had nog geen enkele pop gehad, komt een pop tegen, gelijk mee lopen en niet meer kwijt willen.
Mijn zoontje en mijn neefjes keken zo'n ding nog niet aan, die rende gelijk naar de blokken op die leeftijd...

Het verschil tussen jongen en meisje is er echt wel vanuit de natuur, nu gaat dat niet voor ieder individu op, ik klom liever in bomen dan ik met poppen speelde, die gingen altijd erg snel dood bij mij
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_39035442
Overigens, toen ik een jaar of 10 was kreeg ik al hevige fantasieën om seks te hebben met oudere vrouwen (van rond de 25) naar aanleiding van het zien van Baywatch.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 14:35:01 #236
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39035560
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:
Deedeetee ziet niet in dat ze geen argumenten aanvoert, maar drogredenen .
Wat zou in jouw ogen dan wel een reden zijn?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:36:59 #237
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39035629
Ik had kunnen weten dat aan jullie elk argument verspild is
Drogredenen...... rolverdeling........

Kinderen grijpen uit zichzelf naar wat ze leuk vinden, dat de vrouwen emancipatie opeens vond dat dat anders moest veranderd daar niks aan.

Je loopt een beetje achter moussie, moederen en achter het aanrecht staan mág weer.
En meisjes mogen óók weer met poppen spelen als ze dat leuk vinden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 14:37:22 #238
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39035640
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja vast!, geen dochters zeker?
pi_39035642
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:35 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat zou in jouw ogen dan wel een reden zijn?
In die gevallen dat het kind er vrijwillig voor kiest. Het is allemaal heel makkelijk om te zeggen dat het geen vrije keuze is, maar in hoeverre is dat nu werkelijk zo? Het is een utopie te denken dat dwang niet bestaat. Het bevindt zich overal. Waar het om gaat is de gradatie van dwang en die kan bij pedoseksualiteit net zo goed minimaal zijn.
pi_39035692
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:36 schreef deedeetee het volgende:

Kinderen grijpen uit zichzelf naar wat ze leuk vinden, dat de vrouwen emancipatie opeens vond dat dat anders moest veranderd daar niks aan.

Je loopt een beetje achter moussie, moederen en achter het aanrecht staan mág weer.
Inderdaad en als een meisje het leuk vindt om met de frikadel van buurman Henk te spelen is daar in wezen niets mis mee.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 14:39:00 #241
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39035700
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

In die gevallen dat het kind er vrijwillig voor kiest. Het is allemaal heel makkelijk om te zeggen dat het geen vrije keuze is, maar in hoeverre is dat nu werkelijk zo? Het is een utopie te denken dat dwang niet bestaat. Het bevindt zich overal. Waar het om gaat is de gradatie van dwang en die kan bij pedoseksualiteit net zo goed minimaal zijn.
Oke en over welke leeftijd heb je het dan?
pi_39035727
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Oke en over welke leeftijd heb je het dan?
Pak hem beet vanaf de 4 jaar?
pi_39035791
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:31 schreef erodome het volgende:
Is dat werkelijk zo?

Dat verschil tussen jongens en meisjes is er namelijk al echt vanuit de natuur, ik dacht vroeger ook altijd dat het de ouder waren die dat verschil maakte, maar nu ik zelf een kind heb en mijn neefjes en nichtjes zie opgroeien weet ik dat dat niet waar is.

Mijn kleine nichtje van 1, had nog geen enkele pop gehad, komt een pop tegen, gelijk mee lopen en niet meer kwijt willen.
Mijn zoontje en mijn neefjes keken zo'n ding nog niet aan, die rende gelijk naar de blokken op die leeftijd...

Het verschil tussen jongen en meisje is er echt wel vanuit de natuur, nu gaat dat niet voor ieder individu op, ik klom liever in bomen dan ik met poppen speelde, die gingen altijd erg snel dood bij mij
ja dat is werkelijk zo .. want net zoals als dat jij liever in bomen klom zijn er jongens zat die eigenlijk graag met een pop zouden willen spelen .. en zelfs als jij als ouder daar geen druk oplegt dan doet de samenleving het wel via de vriendjes die het spelen met poppen als onmannelijk bestempelen en het klimmen in bomen of spelen met technisch speelgoed als onvrouwelijk
pleased to meet you
pi_39035852
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:36 schreef deedeetee het volgende:

mogen jongens nu eindelijk wel met poppen spelen dan .. en meiden met techno ?
pleased to meet you
pi_39035869
Vroeger had ik een vriendje en wij hadden beiden een eigen pop waar we mee speelden. We lieten de poppen zelfs periodiek op de wc zitten voor het doen van de behoefte . Ook speelde ik met barbiepoppen en My Little Pony . Leuk was dat .
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44:06 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39035908
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:39 schreef FuifDuif het volgende:

Pak hem beet vanaf de 4 jaar?
Dus kleuters van vier jaar kunnen in jouw optiek bewuste seksuele keuzes maken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39035936
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus kleuters van vier jaar kunnen in jouw optiek bewuste seksuele keuzes maken?
Ik dacht dat inmiddels bekend was dat zelfs baby's in de baarmoeder seksueel actief zijn!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:45:17 #248
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39035944
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over bewuste keuzes.
pi_39035985
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:45 schreef Copycat het volgende:
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over bewuste keuzes.
Maken we als mensen uberhaupt bewuste keuzes? Die vraag is namelijk niet zomaar even beantwoord en is wel degelijk essentieel in deze.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:49:08 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39036087
Ik denk dat mentaal gezonde volwassenen zeker wel bewuste keuzes kunnen maken.
Een kind is een kind en dien je ook als zodanig te behandelen. En niet via de lul van buurman Henk te laten kennismaken met seksualiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')