saw that one coming..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:23 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Doe mij maar een peer, ik val niet zo op de appeltypes.
er is wel een verschil in iets aankomen (wat ik niet erg vind) en gewoon vet worden zonder er iets aan te doen (wat ik wel erg vind)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef releaze het volgende:
je kan dr niet dwingen af te vallen. Als zij gelukkig is met dr lichaam dan moet je dat maar accepteren, of oprotten. Mn zusje had ook zo'n vriendje. Zij woog 55 kilo, en dr kwam meer aan. Na 4 jaar relatie zit ze met een minderwaardigheidscomplex omdat d'r vriendje haar met 60kg "te dik" vond en dit iedere dag wel ff tegen dr moest zeggen. ik vind het ongelooflijk oppervlakkig van je, wen er maar aan dat vrouwen nooit dat lichaampje van vroeger zullen houden. NOOIT.
Bleh, wilde mijn ex ook altijd. En als ik iets verrot vond was het wel om met hem te sporten! Maar misschien is dat anders bij jouw vriendin. Maar een gezamelijk projectje van haar gewicht maken lijkt mij niet zo'n goed idee.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef MuseMuse het volgende:
[..]
saw that one coming..
je kan natuurlijk ook er "samen" iets aan gaan doen. stel voor om samen te gaan fitnessen een of twee keer in de week?
Wat een klootzak, die ex van je zusje! Mijn zus had ook zo'n ex, ze woog nog geen 65 kilo. Gewoon gezond dus..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef releaze het volgende:
je kan dr niet dwingen af te vallen. Als zij gelukkig is met dr lichaam dan moet je dat maar accepteren, of oprotten. Mn zusje had ook zo'n vriendje. Zij woog 55 kilo, en dr kwam meer aan. Na 4 jaar relatie zit ze met een minderwaardigheidscomplex omdat d'r vriendje haar met 60kg "te dik" vond en dit iedere dag wel ff tegen dr moest zeggen. ik vind het ongelooflijk oppervlakkig van je, wen er maar aan dat vrouwen nooit dat lichaampje van vroeger zullen houden. NOOIT.
Dat hangt er vanaf hoe lang ze was he.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Wat een klootzak, die ex van je zusje! Mijn zus had ook zo'n ex, ze woog nog geen 65 kilo. Gewoon gezond dus..
Dat is het 'ik heb een kerel dus hoef niet meer op mijn lijn te letten' syndroom. Gewoon bezwangeren, dan wil ze weer een slanke moeder zijn, zoals alle trendy slanke moeders. Vrouwen zijn zo mode gevoelig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef SqueaK het volgende:
ze ging bijvoorbeeld elke dag naar de sportschool..... nu gaat ze niet, omdat ze naar mij thuis wil komen...
Dat ligt er maar net aan. Bij veel vrouwen hangt het gewicht best wel samen met het psychische welzijn, er zijn legio vrouwen die kilo's afvallen als ze ongelukkig zijn, maar ook die aankomen als ze ongelukkig zijn. Als dat bij je vriendin aan de hand is, moet je het toch anders aanpakken want geen sportschool kan er tegenop.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:25 schreef SqueaK het volgende:
[..]
er is wel een verschil in iets aankomen (wat ik niet erg vind) en gewoon vet worden zonder er iets aan te doen (wat ik wel erg vind)
1.73, maatje 38 dus. Whehe, maar goed dat jij niet mijn vriendje bent of was!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:28 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe lang ze was he.
Als mijn vriendin ineens 80 kilo is steel ik al haar eten!
Ja ok, het oog wil ook wat. Vandaar ook mijn vraag hoeveel ze eigenlijk is aangekomen. Een beetje steviger moet toch niet zo'n probleem zijn. Als ze nou echt enorm is geworden kan ik de TS wel begrijpen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Jajong het volgende:
Wat is hier nou oppervlakkig aan? Hij viel op het dunne exemplaar, niet op de dikkere versie.
Wat neukt hij, godverdomme? Een auto of een mens?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Jajong het volgende:
Wat is hier nou oppervlakkig aan? Hij viel op het dunne exemplaar, niet op de dikkere versie.
Zo een heb ikquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:28 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat is het 'ik heb een kerel dus hoef niet meer op mijn lijn te letten' syndroom. Gewoon bezwangeren, dan wil ze weer een slanke moeder zijn, zoals alle trendy slanke moeders. Vrouwen zijn zo mode gevoelig..
Misschien zien jullie elkaar teveel en kan ze daardoor niet naar de sportschool! Dus als je zelf weer een leven hebt buiten je vriendin valt ze vanzelf af! (mannenlogica)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef SqueaK het volgende:
ze ging bijvoorbeeld elke dag naar de sportschool..... nu gaat ze niet, omdat ze naar mij thuis wil komen...
Inderdaad maar goed, ik walg van dikke meisjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:30 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
1.73, maatje 38 dus. Whehe, maar goed dat jij niet mijn vriendje bent of was!
Als je "hem alleen maar omhoog kreeg" van haar maatje, dan was er sowieso al wat anders aan de hand.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:28 schreef thaleia het volgende:
TS verwoordt het wat bot ("ik hoef geen dikke vriendin") maar ik begrijp het ergens wel, hoor. Kijk je bent niet alleen maar bij elkaar omdat je elkaar zo lief vindt. Je moet 'm nog wel omhoog kunnen blijven krijgen zeg maar. Nou geloof ik niet dat jouw vriendin inmiddels al zoveel veranderd is t.o.v. in het begin (ze "begint dikker te worden" toch?) dus je maakt je wel te vroeg druk denk ik.
(Probleem is daarnaast ook dat iemand het zelf moet willen. Als jij jezelf wel okee vindt en je vriend kraakt je lichaam af, zal dat weinig goeds opleveren. Als je zelf graag wilt dat als je in de spiegel kijkt, je iemand ziet waar je hem zelf bij wijze van spreke wel van omhoog zou krijgen, zorg je zelf wel dat dat zo blijft. Zodra iemand het enkel gaat proberen omdat de partner hem/haar pusht, zie ik er weinig heil in. Dus je kunt niet zoveel imo. Alleen hopen dat ze zelf op een idee komt.
Snap ik, iedereen heeft een andere smaak. Voor mij is maat 40 de limit bij de meeste vrouwen, maar eerlijk: mijn vriendje heeft een buikje en hij vind dat 'ie teveel weegt. En OK, ik zie ook wel dat hij onderhand zwembandjes gekregen heeft en alles wat daarbij hoort. Maar omdat ik zo gek op 'm ben, vind ik het niet lelijk. Liefde maakt blind. En daar ben ik heel erg blij om! Ik vind hem nog steeds een van de meest knappe mannen die ik ooit gezien heb.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:32 schreef Jajong het volgende:
[..]
Inderdaad maar goed, ik walg van dikke meisjes.
En zo gaat het echt! Vrouwen slaan op die manier terug.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:34 schreef zoalshetis het volgende:
ts je zult zien dat als het straks uit is hoe snel ze weer op haar oude gewicht zit en jij met je lul in je hand achter je blauwe schermpje zit.
Mijn vriendin is 1.60m, als die 80 kilo zou zijn zou dat echt walgelijk dik zijn. Een beetje mollig daarentegen is nog nooit iemand van doodgegaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:36 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Snap ik, iedereen heeft een andere smaak. Voor mij is maat 40 de limit bij de meeste vrouwen, maar eerlijk: mijn vriendje heeft een buikje en hij vind dat 'ie teveel weegt. En OK, ik zie ook wel dat hij onderhand zwembandjes gekregen heeft en alles wat daarbij hoort. Maar omdat ik zo gek op 'm ben, vind ik het niet lelijk. Liefde maakt blind. En daar ben ik heel erg blij om! Ik vind hem nog steeds een van de meest knappe mannen die ik ooit gezien heb.
1) Niemand heeft het over "alleen maar omhoog krijgen van", maar je valt wel op een totaalpakket he. Niet alleen maar op dat lieve innerlijk. Als dat het geval was was het je beste vriend/vriendin en had je er geen relatie mee.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:33 schreef MrBean het volgende:
Als je "hem alleen maar omhoog kreeg" van haar maatje, dan was er sowieso al wat anders aan de hand.
Die van jou is ook wel hyperslank inderdaad. Als dat je standaard is zullen er niet veel meiden van boven de 20 zijn die jou aanspreken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:38 schreef Jajong het volgende:
[..]
Mijn vriendin is 1.60m, als die 80 kilo zou zijn zou dat echt walgelijk dik zijn. Een beetje mollig daarentegen is nog nooit iemand van doodgegaan.
Weet ze van jou dat je haar eruit trapt wanneer ze de 80 kilo grens passeert?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:38 schreef Jajong het volgende:
[..]
Mijn vriendin is 1.60m, als die 80 kilo zou zijn zou dat echt walgelijk dik zijn.
Waarom is dat relevant?quote:
Ook dat is haar eigen keuze. Als zij van de pondjes afwil, dan zal ze dr wel aan beginnen. Je kan iemand gewoon niet dwingen erin. Je kan wel van het hele vet-idee afstappen en bijvoorbeels es wat vaker met dr gaan wandelen, fietsen, zwemmen, gewoon andere vormen van recreatie. Dan houdt ze d'r lichaam ook in beweging, maar mis je de "druk" van afvallen. Vrouwen hebben al genoeg moeite met zichzelf accepteren, laat staan het idee dat anderen je accepteren. Grote kans dat je haar zelfbeeld, haar ego en weet ik veel wat aantast door te hameren op haar gewicht. Een gedeprimeerde onzekere tante is ook niet fijn om te hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:25 schreef SqueaK het volgende:
[..]
er is wel een verschil in iets aankomen (wat ik niet erg vind) en gewoon vet worden zonder er iets aan te doen (wat ik wel erg vind)
Ik kende vroeger een stel waarvan de vrouw altijd gekscherend tegen de man zei dat ze hem niet meer hoefde als ie 'n buikje zou krijgen. Dat was niet helemaal serieus (vermoed ik), maar hij kreeg ook geen buikje, want hij vond het gewoon belangrijk om fit te zijn en in shape. En dat was ook 1 van de dingen waarop zij viel, want dat hadden ze gemeen. Kijk als iemand van dagelijks sporten naar helemaal niks meer gaat is er meer veranderd dan alleen maar het uiterlijk he...als het dikker worden echt op een grove manier gaat (da's dus wat anders dan dat er wat love handles verschijnen omdat we nu eenmaal niet eeuwig 20 blijven) is iemand zichzelf gewoon ontzettend aan het verwaarlozen en dat is niet prettig en niet aantrekkelijk, ook los van het "visuele effect".quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:40 schreef MrBean het volgende:
Weet ze van jou dat je haar eruit trapt wanneer ze de 80 kilo grens passeert?
Hoe ziet jouw schoonmoeder eruit? Want zo ziet jouw vriendin er over 25 jaar hoogstwaarschijnlijk ook uit! Het is dus relevant voor de toekomst van TS en zijn vriendin.quote:
Wat een onzin. Ik ken genoeg vrouwen die totaal niet op hun moeders lijken qua bouw en gewicht.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:44 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hoe ziet jouw schoonmoeder eruit? Want zo ziet jouw vriendin er over 25 jaar hoogstwaarschijnlijk ook uit! Het is dus relevant voor de toekomst van TS en zijn vriendin.
OK, dan niet. Maar TS kan de vergelijking wel vast maken. En for the record: ik ken maar 1 meisje dat qua bouw en stofwisseling niet op d'r moeder lijkt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef Misstique het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ken genoeg vrouwen die totaal niet op hun moeders lijken qua bouw en gewicht.
tot aan de 35 is wel doenbaar hoor. Moet je wel van je luie reet afkomen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef releaze het volgende:
Dan heb je veel te kiezen op deze aardbol (m.u.v. delen van Afrika en in het verre oosten zou ik het ook niet zoeken). Het leven is veel leuker als je veel mensen aantrekkelijker vind want je lacht automatisch vaker. Althans, ik dan. Ik lach tenminste niet als een onaantrekkelijk exemplaar me probeert te versieren of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
tot aan de 35 is wel doenbaar hoor. Moet je wel van je luie reet afkomen.
natuurlijk zijn er intervenierende omstandigheden denkbaar... maar dat is weer een ander verhaal.
Ik heb een voordeel... ik val ook op stevige meisjes. Iets meer nog zelfs. Maar echt dík... Daar mag je best iets van zeggen, zeker op jonge leeftijd.
Oppervlakkig zus, oppervlakkig zo. Stelletje ouwehoeren.
Hoezo niet? Ik draag geen bord om me nek waarop staat: "Don't bother if your above 70kg" ofzo hoorquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:39 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Die van jou is ook wel hyperslank inderdaad. Als dat je standaard is zullen er niet veel meiden van boven de 20 zijn die jou aanspreken.
Ik bedoel te zeggen dat als iemands slechts valt op meiden met het postuur van jouw vriendin (alleen d'r kont staat niet op de foto dus een beetje misleidend), de keuze heel wat minder is want ik denk dat nog geen 90% van de dames gezegend is met een figuurtje als die van je vriendin. Maar voor jou is de keuze dus groter.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:53 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik draag geen bord om me nek waarop staat: "Don't bother if your above 70kg" ofzo hoor.
Ach, als ik nou lelijk was zou ik mijn standaard iets naar beneden bijstellen, maar aangezien die 10% die wél zo'n figuurtje hebben ook haalbaar zijn voor mij zie ik het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:55 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als iemands slechts valt op meiden met het postuur van jouw vriendin (alleen d'r kont staat niet op de foto dus een beetje misleidend), de keuze heel wat minder is want ik denk dat nog geen 90% van de dames gezegend is met een figuurtje als die van je vriendin. Maar voor jou is de keuze dus groter.
Da's waar maar misschien weeg jij over 20 jaar wel 150 kilo. Als je vriendin dan besluit weg te gaan, kun je je fortuin maar beter gemaakt hebben!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:57 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ach, als ik nou lelijk was zou ik mijn standaard iets naar beneden bijstellen, maar aangezien die 10% die wél zo'n figuurtje hebben ook haalbaar zijn voor mij zie ik het probleem niet zo.
Dat is vrouws voor: ik ga vreemdquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:58 schreef Jajong het volgende:
Ik heb een geweldige vriendin trouwens, ik zeg altijd dat ze perfect is en ze gaat uit zichzelf 2 kilo afvallen. "Voor de zomer" zegt ze.
He, scheer je weg man. Wie denk je dat ik ben, alsof ik daar gevoelig voor benquote:
Nou ja zeg, ik weeg dat ook met mijn krappe 1.60 en dat is echt niet te mager, dat was ik toen ik 45 kilo woog, tussen de 49/52.5 is er niets aan de hand en ben ik gewoon van goed gewicht, niet te mager en niet te dik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:42 schreef oor het volgende:
[..]
anorexiapatientje?
ben je niet bang dat ze breekt als je je gulp open doet en je swans tussen haar beentjes duwt
Ja idd, maar dan wel nadat ze iemand gevonden heeft die haar zo al leuk vindt en haar een goed gevoel bezorgt en dus heerlijk vreemdgaat, zodra ze dan dat gewicht kwijt is zal ze ervandoor gaan met die anderquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:06 schreef BossFight het volgende:
Je moet haar gewoon publiekelijk voor schut zetten. Als ze in een kledingwinkel aan je vraagt of iets staat gewoon reageren met:"Nee je kont lijkt daarin op een rollade." Of iets in die richting. Wed maar dat ze gaat sporten/lijnen.
Goed punt...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja idd, maar dan wel nadat ze iemand gevonden heeft die haar zo al leuk vindt en haar een goed gevoel bezorgt en dus heerlijk vreemdgaat, zodra ze dan dat gewicht kwijt is zal ze ervandoor gaan met die ander
20 kilo krijg je er niet zomaar even afquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:14 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens, mijn vriendin (vanaf volgende week woensdag vrouw) is in de jaren sinds ze gestopt is met roken bijna 20 kilo aangekomen. Niet echt mooi zeg maar, vooral omdat het bij haar allemaal op haar bovenbenen en dijen is gaan zitten. Tsja, nu is ze zwanger en ze komt vrijwel niet aan, straks na de bevalling gaan we verplicht samen sporten (ik krijg zelf ook een wat "losser middel")
Dan is het er zo weer af bij ons beiden.
Moet wél even gebeuren natuurlijk..
Daar hoef je dan ook niet mee te seksen, das toch echt wat anders....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik zat vandaag ff op blijburg. loopt alles voorbij. lekker dik, erg dik, gewoon, slank, mager. gek genoeg interesseert het me geen drol. leuk gesprek gehad met tietloze moeder die haar sigaretten vergeten was. maar toen werd ik weer naar het terras geroepen.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik zat vandaag ff op blijburg. loopt alles voorbij. lekker dik, erg dik, gewoon, slank, mager. gek genoeg interesseert het me geen drol. leuk gesprek gehad met tietloze moeder die haar sigaretten vergeten was. maar toen werd ik weer naar het terras geroepen.
Idd, en na je 35e is er ook geen excuus, gewoon een kwestie van een beetje op wíllen letten, en dan kom je een paar kilootjes aan, meer hoeft echt niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
tot aan de 35 is wel doenbaar hoor. Moet je wel van je luie reet afkomen.
natuurlijk zijn er intervenierende omstandigheden denkbaar... maar dat is weer een ander verhaal.
Ik heb een voordeel... ik val ook op stevige meisjes. Iets meer nog zelfs. Maar echt dík... Daar mag je best iets van zeggen, zeker op jonge leeftijd.
Oppervlakkig zus, oppervlakkig zo. Stelletje ouwehoeren.
en jij bent uiteraard een volkomen willoos slachtofferquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die van mij mest mij gewoon ook vet zodat ik niks te zeiken heb...![]()
Solidariteit is okay.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:25 schreef milagro het volgende:
en jij bent uiteraard een volkomen willoos slachtoffer
Willoos niet, maar niet wilskrachtig genoeg om als je allemaal lekkere dingen voor mijn neus zet er vanaf te blijven...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:25 schreef milagro het volgende:
[..]
en jij bent uiteraard een volkomen willoos slachtoffer
maar het is een taktiek ja, ik dik dan jij dikker![]()
Je hoef niet superslank te blijven en al helemaal niet te worden of te zijn, maar 20 kilo aankomen omdat je nu eenmaal geen 20 meer bent, is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:25 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Kweetnie Milagro. Er zijn echt veel vrouwen die een langzamere stofwisseling krijgen na hun 30ste en dan komen er vaak ook nog eens kids. Maar voor de meeste vrouwen die daar buiten vallen is het inderdaad een kwestie van aanleg hebben of niet en er een beetje op letten. Ik weet dat ik aanleg heb om dik te worden want ik ben dik geweest maar ik let er wel ontzettend op door middel van balansperioden. Dat lukt me al dik een jaar zonder te jojo'en dus het kan wel.
Euh... Schuldig, ben ik bang. Alleen kook ik iedere avond (japans, grieks, frans, turks, alles hehalve hollands eigenlijkquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef Alecks het volgende:
Een ex van me heeft zoiets omgekeerd gedaan. Ze kookte zo lekker, met veel gesmolten kaas, dat ik in een half jaar tijd 12 kilo aangekomen was...Gelukkig kon ik wat hebben, ik was aan de magere kant maar het heeft wel even geduurt voordat dat gewicht van een band om mijn buikje weer redelijhk goed verdeeld werd over de rest van mijn lichaam...
![]()
suf dan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Willoos niet, maar niet wilskrachtig genoeg om als je allemaal lekkere dingen voor mijn neus zet er vanaf te blijven...![]()
tegen je iedere avond volvreten is niet op te sporten op een gegeven moment natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon sporten, dat is het.
je mist het punt een beetje, vind ikquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:16 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat mensen eens moeten beseffen dat niet alles perfect aan het uiterlijk is en zeer veranderlijk. daarvoor moet er ook geen gene zijn. sommige mannetjes lachen een dikke vrouw uit terwijl ze er zelf uit zien als inteelt boeren. het kan verkeren.
en ja fuck ik kan het niet laten, het karakter is heel erg belangrijk.
ik geef me gewonnen. toen ik tatoos en piercings las...quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:23 schreef milagro het volgende:
[..]
je mist het punt een beetje, vind ik
en uiterlijk is net zo goed belangrijk, je visitekaartje, ook in the bedroom, en of je dan slank bent of mollig of dik, doet er niet toe, het gaat erom of je partner nog warm van je wordt, en als dat niet meer het geval is vanwege een extreme uiterlijke verandering is dat zeker een reden tot "klagen"
of het nu om 20 kilo extra gaat, of een plotselinge voorliefde voor Gothic kleding en make up, overdadige tattoo's en piercingen wat je verafschuwt, dat doet er niet toe, als je er niet warm van wordt, word je er niet warm van en dan is het echt onzin om te stellen "ja maar karakter is veel belangrijker,je went er dus maar aan".
ja, de een zal het een zorg zijn, de ander niet.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geef me gewonnen. toen ik tatoos en piercings las...
je hebt gelijk, maar je kan het op zoveel manieren brengen. ook pro-actief.
spier?quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:01 schreef Spacehamster het volgende:
Maar hoeveel is nou het vriendinnetje van de TS aangekomen?
Is het echt dik worden of loopt ie gewoon maar wat te zeiken?
Ik had vroeger zo'n "vriendje"die alsmaar liep te zeiken dat ik veel te dik was terwijl ik 50 kg woog bij een lengte van 1,60. Ik liep toen de hele tijd in wijde kleren omdat ik me voor mezelf schaamde.
Nu jaren later weet ik gelukkig wel beter (al ben ik nu 15 kg zwaarder...niet alleen in vetmassa btw)
Elke dag voldoende bewegen en op je eten letten werkt waarschijnlijk beter dan een half jaar 3 keer in de week naar de sportschool gaan en het daarna weer hopeloos laten verslonzen...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon sporten, dat is het.
Wat denk je dat ze is? Een broek?quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:05 schreef AgLarrr het volgende:
tjah, je wilt natuurlijk nog wel trots kunnen zijn op je meisje.
iig geen willoos slachtoffer van haar eigen gebrek aan discipline, als we het hebben over duidelijk overgewicht puur door eten en weinig beweging.quote:
Doe niet zo politiek correctquote:
Mijn man "moppert" ook nog weleens op mijn kookkunsten, dan kijkt hij eens naar de zwembandjes die zich toch wel echt beginnen te vormen en naar zijn bord met eten, maar dat bord met eten kan hij toch niet weerstaanquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef Alecks het volgende:
Zonder te willen stoken in een goede relatie (maar ik betwijfel of ik dat doe..): Ik denk dat het vriendinnetje van de TS zich maar eens achter haar oren moet kaan krabben. En dan niet vanwege haar gewicht.
Maar zonder gekheid, wellicht kan de TS nog iets goedmaken. Laat hem voortaan koken. Als hij wat lichter kookt, maaltijdsalades, kipfiletjes, vegetarische zut zal zijn vriendin dan ook wat afvallen.Zorg dat er fruit in huis is, misschien snoept ze dan ook minder.
Een ex van me heeft zoiets omgekeerd gedaan. Ze kookte zo lekker, met veel gesmolten kaas, dat ik in een half jaar tijd 12 kilo aangekomen was...Gelukkig kon ik wat hebben, ik was aan de magere kant maar het heeft wel even geduurt voordat dat gewicht van een band om mijn buikje weer redelijhk goed verdeeld werd over de rest van mijn lichaam...
![]()
Ik doelde meer op het feit dat hij z'n vriendin gebruikt om er mee te pimpen bij z'n vrienden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:13 schreef milagro het volgende:
[..]
iig geen willoos slachtoffer van haar eigen gebrek aan discipline, als we het hebben over duidelijk overgewicht puur door eten en weinig beweging.
en daar mag je als partner toch best van balen en er wat van zeggen, op een normale manier uiteraard?
quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:16 schreef Dickies het volgende:
[..]
Ik vind het ook leuk om te 'showen' met m'n vriendin. Als we op een bankje zitten en er fietsen andere jongens langs dat je ze ziet kijken en hoort roepen van 'lekker ding' of natuurlijk 'ey meeizzje'. Dan ben je trots. Dan ben je tevreden dat ze 'van jou' is. Niet als mensen je haast midden in je gezicht uitlachen omdat je met een koe aan het wandelen bent.
ach, gebruikt, gebruikt, beetje overdreven, hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat hij z'n vriendin gebruikt om er mee te pimpen bij z'n vrienden.
Hij zegt toch dat het nu nog meevalt, maar als ze op dit tempo doorgaat ze ws binnen no time echt te dik zal zijn en dat hij dáár dus geen zin an heeft, en dat dus graag voor wil zijn, en haar nu, op een positieve manier tot wat meer discipline wil aanzettenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:33 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel de vriendin van TS aangekomen is.
De meeste vriendinnen en familieleden bedenken zich wel 2 keer voordat ze commentaar gaan geven op hoe dik je bent. Als je reacties op je gewicht op straat krijgt, ja, dan ben je moddervet, niemand kijkt tegenwoordig raar op van iemand met een paar vetrolletjes...quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:05 schreef AgLarrr het volgende:
Als je die kritiek van je partner al niet kan hebben, wat doe je dan met reacties van vrienden, familie en mensen op straat? Misschien ben je wel gewoon dik? Live with it or work on it. Maar ga er niet over lopen mekkeren![]()
Ware liefde, zo mooi!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:20 schreef SqueaK het volgende:
Mn vriendin was er altijd een uit de categorie 'perfecte maten'.
Echter, ik zie dat ze de laatste tijd dikker wordt. Een peer.
Zelf geeft ze er niet veel om, maar ik vind dat best kut. Nu valt het dan wel mee, maar als ze zo door gaat, is ze binnen 2 jaar gewoon te dik.
En ik hoef dat niet, een dikke vriendin.
Als ik er iets van zeg trekt ze zich er niks van aan. En ja, ik kan ook niet zeggen dat ik het ga uitmaken als ze niet afvalt, dat gaat ietsje te ver.
Hoe kan ik dit toch aanpakken ? Dat ze meer naar de sportschool gaat, en niet zo veel snoept. (want daar komt het door)
Gelieve geen reacties als 'schoonheid zit van binnen' en 'innerlijk is belangrijker dan uiterlijk'. Want dat zeggen alleen lelijke mensen
Zever niet zo, hij wil alleen maar voorkomen dat ze echt te dik wordt, waar hij helemaal gelijk in heeftquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ware liefde, zo mooi!![]()
Maare, hou je ook van je vriendin, of toch vooral van jezelf?![]()
![]()
Ik heb me ooit eens door een vrouw laten vertellen "Een vrouw die aan (periodieke)onthouding doet is tot daar aan toe..maar als je vent geen seks meer wil...dan heb je echt een héél groot probleem". Spreekt boekdelen. Kwestie van standvastig zijn dunkt me.quote:maar hij begon met het recht op SEKS
Wacht, ik chargeer wel even de andere kant op:quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Vreemd, uit recent (langdurig) medisch onderzoek blijkt dat mensen die een paar kilo te zwaar zijn (BMI 25-30) gemiddeld langer leven dan mensen met een "gezond gewicht". Leg jij mij maar uit dat deze mensen ongezond zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:57 schreef Liewec het volgende:
[..]
Wacht, ik chargeer wel even de andere kant op:
Dikke mensen, die slecht met hun eigen lichaam omgaan omdat ze denken dat het allemaal niet zo uitmaakt, kosten de staat enorm veel geld. Er wordt van alles bedacht om de toenemende vergrijzing straks de baas te kunnen, er wordt enorm veel onderzocht om ziektes als kanker en wat al niet vroeg te kunnen voorkomen en/of genezen, maar tegelijkertijd wordt er praktisch niets ondernomen om de 'bevolking' op een gezond gewicht in een sportief lichaam te houden, iets wat volgens mij veel makkelijker is en de gezondheidszorg ENORM veel geld kan besparen.
Als ik een echt vadsig iemand bij een snackbar zie staan, sorry, maar dan moet je echt tegen jezelf beschermd worden. Net zoals een barkeeper niet meer serveert aan iemand die te dronken is.
Het gaat er in eerste instantie om dat ik een vriendin wil die ik zelf leuk/lekker vind. En dat ik het leuk vind om haar aan anderen te 'laten zien'. Klinkt misschien stom zo, maar iedereen vindt het leuk als hun vriendin wordt gezien als een lekker wijf. En niet als een vet varken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:24 schreef MrBean het volgende:
[..]
"Oh, wat zullen de mensen wel niet denken .... "
Tuurlijk houdt ie van haar zolang Angelina Jolie niet haalbaar is en ze dun blijft.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij was dat licht overgewicht (BMI 25) beter was dan ondergewicht (BMI 15 of zo)quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Vreemd, uit recent (langdurig) medisch onderzoek blijkt dat mensen die een paar kilo te zwaar zijn (BMI 25-30) gemiddeld langer leven dan mensen met een "gezond gewicht". Leg jij mij maar uit dat deze mensen ongezond zijn.
En trouwens, volgens mij gaat 't TS om een paar kilootjes en is zijn vriendin voorlopig nog echt niet "vadsig".
Heeft ze dan verder helemaal niets te bieden? Geen leuke persoonlijkheid, mooi gezicht, mooie ogen, leuke humor? Helemaal niets behalve haar figuur?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:07 schreef Dickies het volgende:
En de mensen die hier net doen of uiterlijk niet zo belangrijk is zijn zelf lelijk en/of hebben een lelijke vriendin. Wanhopig kan ook nog, dan ga je al snel met minder genoegen nemen
Ik vind het geweldig om zien hoe anderen op m'n vriendin geilen. Voor minder dan een lekker wijf kom ik m'n bed dan ook niet uit.
Niet alleen dat, de uitslag van 't onderzoek was echt totaal anders dan ze hadden verwacht... totaal tegen de denkwijze in die in de wetenschappelijke kringen bestond. "Gezond gewicht" is niet gezonder dan "overgewicht"...quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:08 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Volgens mij was dat licht overgewicht (BMI 25) beter was dan ondergewicht (BMI 15 of zo)
Vreemd, dat jij gaat mierenneuken op een feitje waarvan je best weet dat ik dat niet bedoelde. Een 'paar kilo' is heel wat anders dan 10-20 kilo. Ik had het inderdaad over DIKKE mensen, niet over mollig. Ik hou zelf ook van iets molligere vrouwen, niks mis mee. Het gaat om die paar neefjes en nichtjes waarvan ik vermoed dat ze moeite hebben om in een busstoeltje plaats te nemen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Vreemd, uit recent (langdurig) medisch onderzoek blijkt dat mensen die een paar kilo te zwaar zijn (BMI 25-30) gemiddeld langer leven dan mensen met een "gezond gewicht". Leg jij mij maar uit dat deze mensen ongezond zijn.
Het schijnt inderdaad dat overgewicht niet de boosdoener is maar het gebrek aan conditie. En de meeste dikke mensen hebben wel een chronisch gebrek aan conditie, dus het hangt op die manier samen. Mensen met overgewicht en een goede conditie zijn inderdaad het gezondst.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
En trouwens, volgens mij gaat 't TS om een paar kilootjes en is zijn vriendin voorlopig nog echt niet "vadsig".
Nee ik heb neit het hele topic gelezen maar hier wil ik even op reageren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef Misstique het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ken genoeg vrouwen die totaal niet op hun moeders lijken qua bouw en gewicht.
Inderdaad, ik geloof er weinig van dat ze er zich weinig van aantrekt dat het aankomen de TS dwars zit. Iedereen wil toch door zijn of haar geliefde begeerd worden?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:14 schreef Xennia het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het haar werkelijk niets kan schelen dat jij haar minder aantrekkelijk vindt. Ik denk dat je moet proberen op zoek te gaan naar de oorzaak van haar veranderde eetpatroon (heeft ze meer vrije tijd, meer tijd om te vervelen? heeft ze stress? etc.)
Het is ook voor een groot deel je bouw, daar heb ik persoonlijk ( volgens mij vele mannen met mij) ook geen problemen mee.. Ik knap zelf gewoon af op meiden die armen en tailles hebben wat duidelijk niet hun bouw is, maar gewoon VET. Blubber blubber blubber. En ook weer niet 'wat dikker', nee gewoon VET. Gewoon dat ik denk: Als jij 6 maanden niet zuipt, snoept en snacked zie je er gewoon een stuk dunner uit. En natuurlijk zijn er ook dáár weer uitzonderingen op, maar 9 van de 10 keer is het jarenlang niet sporten/veel zuipen/veel snacken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:28 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee ik heb neit het hele topic gelezen maar hier wil ik even op reageren.
Afgelopen maandag was op sbs6 het programma "te dik om af te vallen". Daarin werd verteld dat de meest mensen denken dat te dik worden aan de eetgewoontes ligt. Er zijn alleen ook test geweest waaruit blijkt dat het met het DNA te maken heeft en dat het dus genetisch is bepaald. Dan zou het dus best goed kunnen dat dochters op mams gaan ljiken op latere leeftijd. Ik ben hier zelf een beetje een voorbeeld van. Toen ik 15-16 was kon ik alles eten en snoepen zonder aan te komen. Inmiddels ben ik de 21 gepasseerd en sinds die tijd ben ik toch wel wat aangekomen. Je heupen en dijen worden breder bij de meeste vrouwen na hun 20e etc. En ik ben niet meer gaan snoepen of wat dan ook.
Maar misschien zit het idd wel in het DNA dat je wat dikker wordt na een bepaalde leeftijd ofzo.
En nee, ik ben echt geen dikke os ofzo maar een beetje buikje en vreselijk dikke bovenbenen (die ik dus echt van mijn moeder heb)
Ok, ik vind TE VET ook niet mooi enzo. Maar ik als vrouw heb wel gemerkt dat je gewoon rond je 20e een beetje gaat uitdijen op bepaalde plekkenquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:25 schreef Liewec het volgende:
[..]
Het is ook voor een groot deel je bouw, daar heb ik persoonlijk ( volgens mij vele mannen met mij) ook geen problemen mee.. Ik knap zelf gewoon af op meiden die armen en tailles hebben wat duidelijk niet hun bouw is, maar gewoon VET. Blubber blubber blubber. En ook weer niet 'wat dikker', nee gewoon VET. Gewoon dat ik denk: Als jij 6 maanden niet zuipt, snoept en snacked zie je er gewoon een stuk dunner uit. En natuurlijk zijn er ook dáár weer uitzonderingen op, maar 9 van de 10 keer is het jarenlang niet sporten/veel zuipen/veel snacken.![]()
Tering,..dat was snelquote:
Mwah..Een vrouw word dikker als ze zwanger is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:44 schreef Copycat het volgende:
Een beetje vergezocht in deze thread, vind je zelf ook niet? En je oplossing was daarbij natuurlijk al helemaal van een niveautje onzin.
Verdere discussie over moderatie in het feedback topic.
Voordeel is wel dat het aankomen dan na 9 maanden vanzelf weer ophoudt!quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:46 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Mwah..Een vrouw word dikker als ze zwanger is.
Dus TS:Vraag aan je vriendin of ze zwanger is!
quote:ik vind het ongelooflijk oppervlakkig van je, wen er maar aan dat vrouwen nooit dat lichaampje van vroeger zullen houden. NOOIT.
Nee, je moet het ook andersom bekijken. Ik neem ook geen genoegen met een dom wicht. Maar die moraal ridders hier die beweren dat karakter e.d. belangrijker is dan uiterlijk hebben gewoon een lelijke vriendinquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heeft ze dan verder helemaal niets te bieden? Geen leuke persoonlijkheid, mooi gezicht, mooie ogen, leuke humor? Helemaal niets behalve haar figuur?Dan snap ik echt niet wat je met zo'n meid moet. Er zijn genoeg meiden/vrouwen die er leuk uit zien én iets te bieden hebben...
Of kon je niets beters krijgen?![]()
Je hebt gelijk... maar zit er ook geen gemakzucht bij?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:20 schreef IrisVrede het volgende:
ik heb ooit een vriend gehad die constant aan het zeuren was over mijn gewicht >>daar werd ik niet happy van met vervelende gevolgen
en vriend die daarin tegen niks zegt maar handelt dus van heee meid ga je gezellig mee fietsen
of zal ik lekker voor koken dat werkt pas
Dat is niet helemaal waar wat je zegt hoor. Je hebt mannen die van slank/normaal houden en mannen die van mollig/dik houden, ook al kan je je dat misschien niet voorstellen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:16 schreef Dickies het volgende:
[..]
Doe niet zo politiek correct
Niemand wil een dikke zeug als vriendin. Zo'n lopende rollade die iedereen nakijkt vanwege haar omvang. En geen gelul over innerlijk. Dat speelt ook mee, maar uiterlijk is net zo belangrijk.
Ik vind het ook leuk om te 'showen' met m'n vriendin. Als we op een bankje zitten en er fietsen andere jongens langs dat je ze ziet kijken en hoort roepen van 'lekker ding' of natuurlijk 'ey meeizzje'. Dan ben je trots. Dan ben je tevreden dat ze 'van jou' is. Niet als mensen je haast midden in je gezicht uitlachen omdat je met een koe aan het wandelen bent.
ff nieuwsgierig off topic : was dat nu een bewuste keuze, die username van je, of een spelfoutje?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:05 schreef sweaty het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt hoor. Je hebt mannen die van slank/normaal houden en mannen die van mollig/dik houden, ook al kan je je dat misschien niet voorstellen.
Ok, dus jij hebt alleen een vriendin omdat je ermee kan pronken ?? Beetje triest als je zo denkt...quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:16 schreef Dickies het volgende:
[..]
Doe niet zo politiek correct
Niemand wil een dikke zeug als vriendin. Zo'n lopende rollade die iedereen nakijkt vanwege haar omvang. En geen gelul over innerlijk. Dat speelt ook mee, maar uiterlijk is net zo belangrijk.
Leuk ja, maar niet essentieel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:24 schreef milagro het volgende:
[..]
ach, gebruikt, gebruikt, beetje overdreven, hoor.
iedereen vindt het leuk om te merken dat anderen je vriend(in) lekker vinden ogen, vrij normaal lijkt me.
Damn, jij bent net zo oppervlakkig! Als je alleen maar op iemand valt vanwege het uiterlijk, is er toch iets niet helemaal goed en kun je sowieso niet verwachten dat een relatie lang duurt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Jajong het volgende:
Zo pik je die echte studentenvrouwtjes er ook altijd uit: een reet als een bijzettafel met daarboven van die zwembandjes. Ik vind vrouwen die een beetje stevig zijn helemaal ok, zolang ze er maar niet over zeuren. Zodra er geklaagd wordt: schopje naar de sportschool.quote:Het is ook voor een groot deel je bouw, daar heb ik persoonlijk ( volgens mij vele mannen met mij) ook geen problemen mee.. Ik knap zelf gewoon af op meiden die armen en tailles hebben wat duidelijk niet hun bouw is, maar gewoon VET. Blubber blubber blubber. En ook weer niet 'wat dikker', nee gewoon VET. Gewoon dat ik denk: Als jij 6 maanden niet zuipt, snoept en snacked zie je er gewoon een stuk dunner uit. En natuurlijk zijn er ook dáár weer uitzonderingen op, maar 9 van de 10 keer is het jarenlang niet sporten/veel zuipen/veel snacken.
maar je mag wel alleen op karakter vallen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
Damn, jij bent net zo oppervlakkig! Als je alleen maar op iemand valt vanwege het uiterlijk, is er toch iets niet helemaal goed en kun je sowieso niet verwachten dat een relatie lang duurt.
Aangezien de TS bang is dat zijn vriendin over ongeveer 2 jaar te dik is, snap ik niet waar hij zich druk om maakt, aangezien hij toch alleen maar om het uiterlijk geeft. Als je namelijk van de binnenkant houdt, kan het je cht niet boeien als ze iets te zwaar wordt.
Het gaat helemaal niet om verliefd worden, maar een relatie van jaren beeindigen. Dat doen, alleen maar voor een paar kilo's, vind ik triest. Dan ga je wel heel raar met mensen om.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:50 schreef milagro het volgende:
[..]
maar je mag wel alleen op karakter vallen?
Ik ben een man hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef ennuik het volgende:
Ben ik de enige vrouw die TS kan begrijpen?
Hoho, je noemt er nou opeens veel meer bij. En dat is ook een duidelijke verandering van gedrag, dan is er veel meer aan de hand. Als er niets aan je vriend zou veranderen qua gedrag, joggingbroek of balgekrab, behalve "dat hij wat dikker wordt" (zoals de TS stelt), zou je hem er dan ook uittrappen na een jarenlange relatie?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef ennuik het volgende:
Als mijn vriend ineens een flinke pens krijgt of de hele dag in joggingsbroeken gaat lopen en aan zijn ballen zit te krabben, is dat niet dezelfde jongen als die waar ik voor gevallen ben.
Nee ok, maar dat soort dingen horen er ook weer een beetje bij. Als je niet samenwoont zie je bepaalde dingen niet van elkaar. En dan ineens wel... Moet natuurlijk niet te erg worden hequote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef ennuik het volgende:
Als mijn vriend ineens een flinke pens krijgt of de hele dag in joggingsbroeken gaat lopen en aan zijn ballen zit te krabben, is dat niet dezelfde jongen als die waar ik voor gevallen ben.
Dat zegt hij toch ook helemaal niet?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om verliefd worden, maar een relatie van jaren beeindigen. Dat doen, alleen maar voor een paar kilo's, vind ik triest. Dan ga je wel heel raar met mensen om.
Precies!quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om verliefd worden, maar een relatie van jaren beeindigen. Dat doen, alleen maar voor een paar kilo's, vind ik triest. Dan ga je wel heel raar met mensen om.
Lees m'n andere reacties dan ook voordat je begint te blatenquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:41 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ok, dus jij hebt alleen een vriendin omdat je ermee kan pronken ?? Beetje triest als je zo denkt...
Als jij gelukkig met iemand bent en van haar/hem houdt maakt het toch geen flikker uit wat de rest denkt.
checkt fotoboek...zegt genoeg
Het is toch niet dat hij haar dumpt als ze 5 / 10 / weetikveel kg zwaarder is? Hij zou haar alleen liever weer zonder die kilo's hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:03 schreef mirannie het volgende:
[..]
Precies!
Tuurlijk val je op iemand vanwege een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Maar als je na een tijd nog steeds niet genoeg van je vriendin houdt om wat overgewicht door de vingers te zien, dan denk ik serieus dat je je vriendin alleen maar hebt als showmodel en niet als je geliefde.
Ik kan de TS heel goed begrijpen, en ik ben ook een vrouw.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef ennuik het volgende:
Ben ik de enige vrouw die TS kan begrijpen?
Natuurlijk is het belangrijk dat je goed voor jezelf blijft zorgen, ook als je een relatie hebt. Ik woon samen en dan ontkom je niet aan een slechte ochtendadem, een flinke griep met kotsen, buikgriep en alle andere vieze kwaaltjes maar op ziekte na, zorg ik er voor dat ik er goed en verzorgd uit zie. Mijn vriend en ik zijn beide aangekomen sinds we samen wonen (lekker wijntje, stokbroodje met brie...) en na een flinke love handle inspectie is gebleken dat er bij ons allebei wel wat af kan. Om het verval voor te zijn, zeg maar. Helemaal niets mis mee!
Nee, de tekst alleen al die je er neerzet getuigd van erg veel intelligentiequote:Op woensdag 14 juni 2006 17:04 schreef Dickies het volgende:
[..]
En dus bekijk je m'n fotoboek, zie je een foto van m'n vriendin, ziet dat ze niet lelijk is, en dus is dat een bevestiging dat ik alleen op uiterlijk val?![]()
Maar dit is toch geen sterke verandering? Een paar kilootjes...quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:06 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik kan de TS heel goed begrijpen, en ik ben ook een vrouw.
ALs iemand sterk verandert, in gedrag of uiterlijk, waarom zou je daar dan geen mening over mogen hebben en waarom zou het geen invloed mogen hebben op je gevoelens, ook je fysieke gevoelens voor die ander?
Welke teksten?quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:12 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, de tekst alleen al die je er neerzet getuigd van erg veel intelligentie
Ja, dus het is nog geeneens zo ver. Wat zit hij dan gelijk te piepen over uitmaken? Als dit al een probleem is ....quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch ook helemaal niet?
Lees de OP eens goed.
Hij zegt dat hij bang is dat het van kwaad tot erger wordt en dat hij , eerlijk gezegd, niet echt gecharmeerd is van veel overgewicht en wat dus nu te doen, hoe het brengen?
Kom op nou man, je vriendin achter haar rug om uischelden voor "peer", alleen maar omdat ze een paar kilootjes is gegroeid?quote:Djezus, uiterlijk is zogenaamd niet belangrijk, maar oh wee als iemand waagt er kritiek op te leveren, dan ineens is het heilig, lijkt wel.
quote:Je moet toch ook fysiek aangetrokken blijven tot iemand?
Als je nu niet op dik valt, moet alleen de liefde je dan geil maken of zo?
Ja. Maar dat is ook wel heel extreem he.quote:Sorry, maar als ik iemand fysiek niet meer aantrekkelijk vind, dan heeft dat invloed op de rest van de relatie, en waarom mag je wel kritiek leveren op gedrag, maar niet zodra het gedrag resulteert in een sterk veranderend uiterlijk?
Of wil jij zeggen dat jij zwijgt en je er bij neerlegt als jouw vriendin ineens een voorliefde krijgt voor excessieve piercings, of zich alleen nog in roze wil kleden, van top tot teen?
Zeg je toch ook wat van als je dat tegen de borst stuit?
omg. lees de OP dan!quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:13 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar dit is toch geen sterke verandering? Een paar kilootjes...
Dat lijkt me nogal logisch. Dat zou ik ook vinden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:16 schreef Copycat het volgende:
Toen een voormalig vriendje van me in korte tijd veel kilo's aankwam en niets wilde ondernemen die er weer af te krijgen, bemerkte ik bij mezelf toch wel een kleine afkeer op seksueel vlak. Noem het oppervlakkig, maar voor mij is het uiterlijk ook een belangrijk aspect van het wel of niet aantrekkelijk vinden.
Precies, het werkt door, in de slaapkamer.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:16 schreef Copycat het volgende:
Toen een voormalig vriendje van me in korte tijd veel kilo's aankwam en niets wilde ondernemen die er weer af te krijgen, bemerkte ik bij mezelf toch wel een kleine afkeer op seksueel vlak. Noem het oppervlakkig, maar voor mij is het uiterlijk ook een belangrijk aspect van het wel of niet aantrekkelijk vinden.
En, om nog even toe te voegen, 'n echte relatie kan ook wel wat tegen kritiek etc. Alleen lijkt 't of de TS hier dus blijkbaar echt mee zit, das niet helemaal gezond lijkt me.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef Taurus het volgende:
Als ze niet geweldig genoeg is voor jou om jou ook met wat overgewicht gelukkig te kunnen maken, zou ik 't maar beeindigen. Vooral omdat dit niet eerlijk is tegenover haar. Een echte relatie kan wel tegen 'n stootje (of 'n paar kilo meer dus). Hoe had je 't in gedachte als ze ooit zwanger wordt? Dan is 't klaar hoor, met 't strakke figuurtje![]()
Ware woorden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef Taurus het volgende:
Als ze niet geweldig genoeg is voor jou om jou ook met wat overgewicht gelukkig te kunnen maken, zou ik 't maar beeindigen. Vooral omdat dit niet eerlijk is tegenover haar. Een echte relatie kan wel tegen 'n stootje (of 'n paar kilo meer dus). Hoe had je 't in gedachte als ze ooit zwanger wordt? Dan is 't klaar hoor, met 't strakke figuurtje![]()
Jezelf dusdanig gaan verwaarlozen dat je erg veel aankomt lijkt mij ook een flinke verandering in gedrag. Mensen komen niet vanuit het niets ineens ontzettend veel aan, hoorquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:00 schreef MrBean het volgende:
Hoho, je noemt er nou opeens veel meer bij. En dat is ook een duidelijke verandering van gedrag, dan is er veel meer aan de hand. Als er niets aan je vriend zou veranderen qua gedrag, joggingbroek of balgekrab, behalve "dat hij wat dikker wordt" (zoals de TS stelt), zou je hem er dan ook uittrappen na een jarenlange relatie?
nee, hoor, ook dat hoeft dus helemaal niet, het krijgen van kinderen hoeft helemaal niet het einde van je slanke of volslanke figuur te zijn, onzin, slap excuus weer van dames die er geen reet aan willen doen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef Taurus het volgende:
Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:03 schreef mirannie het volgende:
[..]
Precies!
Tuurlijk val je op iemand vanwege een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Maar als je na een tijd nog steeds niet genoeg van je vriendin houdt om wat overgewicht door de vingers te zien, dan denk ik serieus dat je je vriendin alleen maar hebt als showmodel en niet als je geliefde.
Nou en?quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:48 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, hoor, ook dat hoeft dus helemaal niet, het krijgen van kinderen hoeft helemaal niet het einde van je slanke of volslanke figuur te zijn, onzin, slap excuus weer van dames die er geen reet aan willen doen.
bovendien is het wel wat anders , tijdens die 9 maanden plus een herstelperiode, dikker zijn vanwege een kindje van jullie samen, of dik zijn vanwege je iedere avond op de bank volstouwen.
30 kilo is ook wel 'n beetje erg veel. Dan zou je 't ook ten opzichte van haar gezondheid kunnen aankaarten. Als daar de grens ligt vind ik 't heel redelijk dat je even met je vriendin zou praten. Maar volgens de TS had zijn vriendin perfecte maten, en wordt ze nu 'dikker'. Hij moet zelf weten of ie dat onacceptabel vindt, maar dan kan ie wel wat kritiek verwachten van mensen die weten dat dat 'n beetje 'n oppervlakkige gedachte is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.
Plotsklaps 30 kilo aankomen kan niet eens, dan moet je toch echt flink je best doen om dat voor elkaar te krijgen. Daarbij zou je je af kunnen vragen waarom iemand zoveel aankomt. Tenzij ze echt zwaar ongelukkig is, zal het heus wel bij maximaal 10 kilo blijven.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.
Hoezo is het oppervlakkig wanneer je je uiterlijk goed verzorgd of een goede verzorging verwacht? Zelf kijk ik echt lang niet zo nauw, maar ik kan begrijpen dat men gewoonweg een aantrekkelijke vriendin wil. En zodra deze vriendin dikker begint te worden dat je jezelf mogelijk niet meer tot haar aangetrokken voelt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
30 kilo is ook wel 'n beetje erg veel. Dan zou je 't ook ten opzichte van haar gezondheid kunnen aankaarten. Als daar de grens ligt vind ik 't heel redelijk dat je even met je vriendin zou praten. Maar volgens de TS had zijn vriendin perfecte maten, en wordt ze nu 'dikker'. Hij moet zelf weten of ie dat onacceptabel vindt, maar dan kan ie wel wat kritiek verwachten van mensen die weten dat dat 'n beetje 'n oppervlakkige gedachte is.
(laat staan; 'innerlijk is veel belangrijker, dat zeggen alleen lelijke mensen')
Dat laatste is geen algemeenheid hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo is het oppervlakkig wanneer je je uiterlijk goed verzorgd of een goede verzorging verwacht? Zelf kijk ik echt lang niet zo nauw, maar ik kan begrijpen dat men gewoonweg een aantrekkelijke vriendin wil. En zodra deze vriendin dikker begint te worden dat je jezelf mogelijk niet meer tot haar aangetrokken voelt.
Als het verschil in uiterlijk te groot wordt is het fataal voor je relatie.
Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kuikens zijn ook lief, daar steek je je leuter toch ook niet in.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)
Voor de TS: Ga sporten, kijk of ze mss last van spanningen heeft ofzo, dat ze daardoor veel snoept en als dat zo is help d'r daar mee.
Je hebt het nu over het feit wanneer men al twintig jaar getrouwd is, wat een compleet andere situatie is. Waarschijnlijk zijn beide partners dan al aardig wat kilootjes aangekomen en zullen ze zich nog steeds aangetrokken voelen tot elkaar. Stel je voor dat de één constant naar de sportschool gaat terwijl de ander thuis chips zit te eten op de bank. Het verschil wordt te groot.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)
Voor de TS: Ga sporten, kijk of ze mss last van spanningen heeft ofzo, dat ze daardoor veel snoept en als dat zo is help d'r daar mee.
Dat is toch ook 'n heel andere situatie?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het feit wanneer men al twintig jaar getrouwd is, wat een compleet andere situatie is. Waarschijnlijk zijn beide partners dan al aardig wat kilootjes aangekomen en zullen ze zich nog steeds aangetrokken voelen tot elkaar. Stel je voor dat de één constant naar de sportschool gaat terwijl de ander thuis chips zit te eten op de bank. Het verschil wordt te groot.
Het is geen feit, eerder een logisch gevolg. Wanneer de twee in uiterlijk, in esthetische zin, teveel verschillen is het vrijwel altijd fataal voor je relatie. Je neemt een relatie op basis van drie punten die je aantrekkelijk vindt aan een persoon: intellect (verstand), gevoel en uiterlijk. Wanneer één van deze drie teveel gaat verschillen in negatieve zin, dan zal het uiteindelijk tot een relatiebreuk leiden. Jij neemt toch als VWO'er ook geen relatie met een domme VMBO'er? Jij neemt toch ook geen relatie met een persoon die jouw sarcastische grapjes niet snapt? Jij neemt toch ook geen relatie met een verminkt Tsjernobyl-slachtoffer?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is toch ook 'n heel andere situatie?of gaat de TS continu naar de sportschool en zit z'n vriendin alleen op de bank? En dan nog zijn er miljoenen relaties die daar geen problemen mee hebben hoor. Je doet alsof 't 'n feit is dat dat je relatie opbreekt, lijkt me onzin.
Dit is géén logisch gevolg, geloof me. Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is geen feit, eerder een logisch gevolg. Wanneer de twee in uiterlijk, in esthetische zin, teveel verschillen is het vrijwel altijd fataal voor je relatie. Je neemt een relatie op basis van drie punten die je aantrekkelijk vindt aan een persoon: intellect (verstand), gevoel en uiterlijk. Wanneer één van deze drie teveel gaat verschillen in negatieve zin, dan zal het uiteindelijk tot een relatiebreuk leiden. Jij neemt toch als VWO'er ook geen relatie met een domme VMBO'er? Jij neemt toch ook geen relatie met een persoon die jouw sarcastische grapjes niet snapt? Jij neemt toch ook geen relatie met een verminkt Tsjernobyl-slachtoffer?
Waarom moet dit nou weer zo denigrerend, alleen maar omdat ie een andere mening heeft dan jij? (net zoals, als ik het goed gezien heb, nog zeker vier andere posters in dit topic...onder wie ik.)quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:29 schreef Taurus het volgende:
Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.
Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.![]()
Ja ok, de 'tis te hopen.. dan dit' opmerking was niet echt nodig, maar ik hoop 't gewoon oprechtquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
Waarom moet dit nou weer zo denigrerend, alleen maar omdat ie een andere mening heeft dan jij? (net zoals, als ik het goed gezien heb, nog zeker vier andere posters in dit topic...onder wie ik.)
*mompelt iets over nieuwe aanleiding rodeo-sex....*quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:33 schreef Twisted_fok het volgende:
Zeggen dat ze een dikke koe is geworden en filmen hoe ze je daarna op je gezicht ramt.
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is géén logisch gevolg, geloof me. Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.
Wel 'n paar dingen: De relatie in kwestie is er al, vervolgens wordt een van de twee dikker. Dat is geen reden om 'n relatie te beeindigen, als ie goed zit. Maar dat had ik al gezegd en jij bent 't daar blijkbaar niet mee eens ( ? ). Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.![]()
Kijk, met dat laatste ben ik 't dan weer eens.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.
Het is natuurlijk volledig persoonlijk of dit een reden is om de relatie te beeindigen, maar ik vind het wel logisch dat wanneer het verschil in uiterlijk te groot wordt voor de TS, dat hij een punt achter de relatie zet.
Verder adviseer ik de TS gewoon openlijk te praten met zijn vriendin hierover. In een relatie behoor je alles te kunnen bespreken, ook dit.
Tsja dan houdt het op natuurlijk hequote:Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:
Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau.
Wel grote bek over Tsjernobyl-slachtoffers en VMBO'ers, maar wanneer iemand een mening heeft over jouw mening op dit gebied dan is het opeens een "persoonlijke aanval"?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.
En hier nog een!quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:06 schreef milagro het volgende:
Ik kan de TS heel goed begrijpen, en ik ben ook een vrouw.
Jij relativeert de opmerking niet. Het zijn voorbeelden/stereotypen die ik gebruik uit de maatschappij om mijn eerdere punt duidelijk te maken. Taurus gaat daarentegen in op het 'niveau' van me en denigreert dat. Zit nogal een verschil in.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wel grote bek over Tsjernobyl-slachtoffers en VMBO'ers, maar wanneer iemand een mening heeft over jouw mening op dit gebied dan is het opeens een "persoonlijke aanval"?
Applaus hoor.
Je leest m'n posts niet goed. Ik zeg dat een negatief te groot verschil in uiterlijk kan leiden tot een relatiebreuk. En waar deze grens ligt, is natuurlijk zo relatief als de pest. Bij een paar kilogrammen zal geen mens opkijken, maar wanneer het te verschil te groot wordt zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene. Je kan dit als een gebrek aan diepgang noemen, maar relatie baseer je niet puur op intellectuele discussies.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kijk, met dat laatste ben ik 't dan weer eens.
Dat daarvoor dus niet, verschil in uiterlijk te groot is niet 'n aantal kilo aankomen voor mij, maar goed, dat is persoonlijk inderdaad, maar er valt dan wel wat te zeggen over de diepgang van die relatie.
En dan, persoonlijke aanvallen.. Lijkt me beetje overdreven hoor. Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau. Dat zegt natuurlijk niks over jou ... persoonlijk. Ik ken je immers niet.
Het zijn denigrerende opmerkingen. Ik vind 'n VMBO'er niet dom, en ik vind tsjernobylslachtoffers niet bij voorbaat al geen relatiemateriaal. Ik vind 't lullig over komen. En die opmerkingen vind ik niet getuigen van niveau, dat was wat ik zei. En als je m'n post ná die aanvallende post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik dat dus ook min of meer recht gezet heb.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij relativeert de opmerking niet. Het zijn voorbeelden/stereotypen die ik gebruik uit de maatschappij om mijn eerdere punt duidelijk te maken. Taurus gaat daarentegen in op het 'niveau' van me en denigreert dat. Zit nogal een verschil in.
Je zei niet 'kan leiden tot relatiebreuk', je zei dat 't 'n logisch gevolg was. Dat vind ik niet, ik snap ook niet hoe je aan de informatie 'zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene' komt. Er zijn namelijk genoeg wat dikkere meiden die 'n relatie hebben en dat gaat blijkbaar prima.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je leest m'n posts niet goed. Ik zeg dat een negatief te groot verschil in uiterlijk kan leiden tot een relatiebreuk. En waar deze grens ligt, is natuurlijk zo relatief als de pest. Bij een paar kilogrammen zal geen mens opkijken, maar wanneer het te verschil te groot wordt zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene. Je kan dit als een gebrek aan diepgang noemen, maar relatie baseer je niet puur op intellectuele discussies.
Ik blijf 't te kort door de bocht vinden, of in ieder geval niet handig uitgedrukt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind VMBO'ers over het algemeen wel dom. Dit omdat ze gemiddeld een lagere intelligentie hebben dan de gemiddelde VWO'er. Ik vind dus de gemiddelde VMBO'er dom. En verder vind ik Tsjernobyl-slachtoffers niet knap, maar dat betekent niet dat ze geen relatiemateriaal zijn. Ze zullen dan juist een relatie krijgen met iemand met dezelfde afwijkingen op het gebied van uiterlijk.
Eén gouden regel: soort zoekt soort.
Ik vind het afkeuren van iemands redenatie over diens eigen relatie niet volwassen en getuigen van weinig niveau. Mag een ieder voor zich bepalen wat wel en niet belangrijk is voor diegene?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:
ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau.
Ik mis even waarom het zo erg is dat ik zeg dat ik zijn mening niet van niveau vind?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik vind het afkeuren van iemands redenatie over diens eigen relatie niet volwassen en getuigen van weinig niveau. Mag een ieder voor zich bepalen wat wel en niet belangrijk is voor diegene?
Het gaat er toch om dat iemand zelf gelukkig is in de relatie waar hij/zij in beland is? Ik zou niet gelukkig zijn als mijn vriend echt te zwaar zou zijn. Geen zin meer in seks, en zo. Vriend zou daar niet gelukkig van worden, want vriend is gek op seks en houdt er niet zo van als het er niet van komt. Gevolg, ruzie, kutrelatie etc. Kun je er beter de ander op aanspreken, of ermee kappen als je problemen voorziet...
Overigens, voor mezelf sprekend, hij hoeft niet perfect te zijn. Al zolang we samen zijn is hij vijf tot tien kilo te zwaar (iets wat hij zelf ook vindt). Daar kan ik best mee leven. Perfect hoeft niet... Maar wel goed genoeg.
En nog iets, als mijn vriend zwaar zou worden denk ik niet dat dat mijn seksleven beinvloedt. Wat ik aantrekkelijk vind tijdens seks is niet puur zijn lichaam, maar voornamelijk zijn acties, wat ie tegen me zegt, hoe hij me aanraakt, hoe hij kijkt etc. Maar goed dat voordeel heb ik dan weer, blijkbaarquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik vind het afkeuren van iemands redenatie over diens eigen relatie niet volwassen en getuigen van weinig niveau. Mag een ieder voor zich bepalen wat wel en niet belangrijk is voor diegene?
Het gaat er toch om dat iemand zelf gelukkig is in de relatie waar hij/zij in beland is? Ik zou niet gelukkig zijn als mijn vriend echt te zwaar zou zijn. Geen zin meer in seks, en zo. Vriend zou daar niet gelukkig van worden, want vriend is gek op seks en houdt er niet zo van als het er niet van komt. Gevolg, ruzie, kutrelatie etc. Kun je er beter de ander op aanspreken, of ermee kappen als je problemen voorziet...
Overigens, voor mezelf sprekend, hij hoeft niet perfect te zijn. Al zolang we samen zijn is hij vijf tot tien kilo te zwaar (iets wat hij zelf ook vindt). Daar kan ik best mee leven. Perfect hoeft niet... Maar wel goed genoeg.
Nou precies. Zo kan 't ook. Ik ben wat langdradig.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:36 schreef GoudEngeltjuh het volgende:
Ik geloof dat ik het er bij deze maar op gooi dat als je relatie moet afhangen van een paar kilootjes meer of minder, je niet volwassen genoeg bent voor een relatie.
de loze vergelijkingen laat ik nu maar achterwege...
Helemaal mee eens...quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:53 schreef innovative het volgende:
En hier nog een!
Natuurlijk ben je niet alleen bij je partner om uiterlijk, maar het is er wel een deel van. Als de ander dat uiterlijk moedwillig laat versloffen (want jezelf dik laten worden, vind ik vreselijk), dan is dat gewoon jammer. Als mijn vriend echt te zwaar wordt ga ik ook stuiteren, heel simpel.
Kijk, aan dik worden of algeheel verslonzen kun je iets doen. Dat heeft namelijk ook te maken met houding. Met geen maat kunnen houden, de hele dag op je reet zitten oid. Het heeft, in dit geval, te maken met niet echt willen investeren in je uiterlijk. Ik kan dat niet hebben. Zoiets als "de buit is binnen, mooi, hoef ik niks meer te doen". Daar heb ik geen zin in. Ik probeer er goed, gezond, mooi en slank uit te zien, dat verwacht ik van mijn lief ook. Dat hij een beetje zijn best doet voor mij.
Iets waar hij niks aan kan doen, maar wat wel zijn uiterlijk verandert, is voor mij geen reden ermee te kappen. Als hij grijs, kaal of rimpelig wordt, dan is dat niet zijn schuld. Daar kiest hij niet zelf voor. Verminking voor brandwonden, het zou me niet uit het veld slaan. Maar niet meer investeren in jezelf, nee, dat vind ik niks. Daar zou ik ook erg moeilijk over doen.
Uh, wat dacht je van de zin "ik vind je mening en voorbeelden wat dit betreft niet volwassen en niet getuigen van niveau"? Het staat er nota bene letterlijk hoor... En daarmee bepaal jij wel degelijk voor een ander wat wel en niet een "goede" reden is er mee te kappen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik mis even waarom het zo erg is dat ik zeg dat ik zijn mening niet van niveau vind?Ik zeg toch niet dat hij niets voor zichzelf mag bepalen? Ik zeg toch niet dat hij dit niet mag zeggen? Ik geef er, net als hij, mijn mening over. Dat is namelijk dat ik 't dus niet van niveau vind. Daarmee val ik hem toch niet aan? Dat is puur de reden waarom ik 't niet met zijn reactie eens ben.
Twijfelen aan je relatie omdat iemand 'n paar kilo aan komt vind ik, met de nadruk op vind ik, niet volwassen, om 't nog maar 's duidelijk uit te drukken. Omdat er veel meer bij komt kijken dan de omvang van billen en buik, in 'n relatie, bij de meeste gevallen dan, dacht ik altijd. En dan is dus de vraag of je al datgene waar je voor gevallen bent bij de vrouw wil laten vallen voor dat ene waar jij maar niet aan kunt wennen, schijnbaar. Nou, als je die afweging maakt en je kiest puur voor seks (wat dus niet meer mogelijk is volgens jullie) en niet voor alle andere naar ik hoop geweldige dingen die je met diegene hebt, vind ik dat onvolwassen. Mijn goed recht toch?
Ik denk dat de enige reden waarom wij het niet met elkaar eens kunnen worden de mate van aangekomen kilo's is. De TS zegt niet dat zijn vriendin op de bank zit met haar luie reet en overmatig eet en zuipt, dus het is niet bekend of ze 'n vervelende instelling heeft. De TS zegt dat zijn vriendin perfecte maten had, en nu toch wel wat dikker wordt. Dat klinkt als 'n heel 'normale' manier van aankomen, of in ieder geval geen 10tallen kilo's. Zo vatte ik het op althans.quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:31 schreef innovative het volgende:
[..]
Uh, wat dacht je van de zin "ik vind je mening en voorbeelden wat dit betreft niet volwassen en niet getuigen van niveau"? Het staat er nota bene letterlijk hoor... En daarmee bepaal jij wel degelijk voor een ander wat wel en niet een "goede" reden is er mee te kappen.
En een relatie is idd meer dan alleen uiterlijk, maar iemand die zichzelf laat versloffen (of dat nou het niet wassen van kleding, het niet onder de douche gaan of jezelf volvreten is), vind ik niet alleen een uiterlijk iets, maar ook iets wat te maken heeft met een bepaalde instelling. Daar houd ik niet van. Ik vind het zelf belangrijk dat iemand gezond en verstandig bezig is, goed na denkt. Natuurlijk kan een patatje op zijn tijd en je hoeft echt niet elke dag op de loopband, maar er niks meer aan doen, en er niet om geven of ik je wel of niet aantrekkelijk vind, nee, dat gaat me te ver. Zorgen dat je leuk en spannend blijft voor de ander, dat vind ik heel belangrijk in een relatie. Zorgen dat je aantrekkelijk blijft, dat de ander je echt wil, bij tijd en wijlen. Daarbij hoort ook gewoon een goede uiterlijke verzorging.
Overigens ben ik een vrouw en ben ik dus bij een man, maar okee...
Iig, voor mij is het dus niet "dat ene". Kapt zijn schildklier er mee, dan zal ik accepteren dat hij te dik wordt. Is het echter door overmatig eten en zuipen en te veel op zijn reet zitten, dan kan ik gewoon die volledige houding niet hebben. Niet alleen die paar kilo's te veel... Luiheid vind ik een vreselijk iets, vraatzucht net zo. Dat zijn dingen in zijn karakter die ik niet moet, en die dingen kunnen soms ineens tot uiting komen.
Subtiel!quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:10 schreef alvave het volgende:
Geef haar gewoon een 3 maten te grote lingerieset.... dan snapt ze de hint wel denk ik....
Normale manier van aankomen? Net alsof t de bedoeling is dat ze aankomt en alsof ze er nietsquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:09 schreef Taurus het volgende:
Ik denk dat de enige reden waarom wij het niet met elkaar eens kunnen worden de mate van aangekomen kilo's is. De TS zegt niet dat zijn vriendin op de bank zit met haar luie reet en overmatig eet en zuipt, dus het is niet bekend of ze 'n vervelende instelling heeft. De TS zegt dat zijn vriendin perfecte maten had, en nu toch wel wat dikker wordt. Dat klinkt als 'n heel 'normale' manier van aankomen, of in ieder geval geen 10tallen kilo's. Zo vatte ik het op althans.
Om te beginnen vind ik vet gewoon niet sexy en verandert het gezicht van mijn vriend als hij te zwaar is dusdanig, dat hij net boris boef wordt. De aanzet daarvan heb ik weleens gezien, en ik wil niet weten hoe het eruit ziet als hij zwaarder wordt. Mooi zal ik het, helaas voor hem, niet gaan vinden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:09 schreef Taurus het volgende:
Natuurlijk, als mijn vriend lui wordt en alleen maar eet dan zeg ik er ook wat van, ten eerste omdat die houding me niet bevalt en ten tweede kom je er ook nog 's van aan. Maar ik betwijfel of 't probleem van de TS zo groot is aangezien zijn vriendin de perfecte maten had en nu iets dikker wordt, en dat zo'n probleem vindt dat ie op fok om hulp vraagt. Ja, sorry, maar daar mag ik best kritiek op uiten. Als mijn vriend opeens 'n stuk dikker wordt blijft 't waarschijnlijk nog wel 'n lekker ding, omdat ie 'n sexy uitstraling heeft en 'n mooi gezichtDaarnaast is 't gewoon m'n maatje, dus ik zou er niet aan denken om mijn relatie daarvoor op 't spel te zetten. Uit eigen ervaring zeg ik dus dat als je dat 'ietwat' verslofte uiterlijk (want zo zie ik 'n paar kilo's aankomen, iets heel anders dan niet douchen overigens vind ik) reden vindt om de relatie te stoppen je waarschijnlijk nog niet de 'ware' bent tegen gekomen, hoe truttig dat ook klinkt.
Er staat letterlijk "ik vind je mening... niet getuigen van niveau". Wat daartussen staat zijn wat woorden met een hoop "en" er tussen, wat maakt dat de hele zin een aaneenschakeling is, een optelling van alle feiten. Niet iets wat de strekking verandert.quote:En om nog héél even terug te komen op dat niveau, ik lees wat ik heb gezegd en ik zie 't nog niet, sorry. Je mag iemands reactie toch wel kinderachtig vinden? En ik leg ook nog uit waarom, dus waarom is dat in godsnaam geen goede kritiek?
Nouja, normale manier van aankomen, sorry, ik druk me soms niet zo handig uit. Ik bedoel dat veel vrouwen wel 's wat aan komen. Het is 'n normaal verschijnsel, laat ik 't zo zeggen. In mijn ogen dan he, maar daar ligt dus ook gewoon 'n verschil, ik deal wel gewoon met 'n paar kilootjes extra, of 'n peer.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:41 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Normale manier van aankomen? Net alsof t de bedoeling is dat ze aankomt en alsof ze er niets
aan kan doen...
Op het moment dat je van een mooi figuurtje peervormig word (woorden van TS) dan is er
weldegelijk sprake van een groot verschil... Naar mijn mening dan... Als hij er dan met haar
over praat en zij zegt dat het haar niet uitmaakt, zou hij het haar goed duidelijk kunnen maken
dat het hem wel uitmaakt, en dat ze haar fysieke aantrekkingskracht aan t verliezen is...
Verder kan t misschien lomp overkomen, maar ik zou nooit en te nimmer een relatie willen
beginnen (en dus ook niet hebben) met iemand die ik fysiek niet aantrekkelijk vind... Vrienden
ok, maar als ik niet opgewonden van iemand word, is t niet compleet genoeg voor een relatie...
Dit zegt niets over de mate waarop ik van iemand hou of liefde voel, ik ben daar gewoon
eerlijk over, en ga niet tegen mezelf lopen liegen, laat staan tegen degene waar ik een
relatie mee zou starten of hebben...
Staat er "ik bepaal"? Nee, er staat "ik vind". Dat is echt heel wat anders hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:31 schreef innovative het volgende:
[..]
Uh, wat dacht je van de zin "ik vind je mening en voorbeelden wat dit betreft niet volwassen en niet getuigen van niveau"? Het staat er nota bene letterlijk hoor... En daarmee bepaal jij wel degelijk voor een ander wat wel en niet een "goede" reden is er mee te kappen.
Sinds wanneer zijn taalvaardigheden hetzelfde als een mening over uiterlijk?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Staat er "ik bepaal"? Nee, er staat "ik vind". Dat is echt heel wat anders hoor.
Dat verschil zou jij toch moeten weten met je scherpe mening over uiterlijk.
Ik richtte het op de TS, die volgens mij met 'n paar kilo meer wel problemen heeft. Het was niet jouw probleem, toch? Jij bent 't met de TS eens, tenminste, zo vatte ik 't op.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef innovative het volgende:
[..]
Om te beginnen vind ik vet gewoon niet sexy en verandert het gezicht van mijn vriend als hij te zwaar is dusdanig, dat hij net boris boef wordt. De aanzet daarvan heb ik weleens gezien, en ik wil niet weten hoe het eruit ziet als hij zwaarder wordt. Mooi zal ik het, helaas voor hem, niet gaan vinden.
En kennelijk heb je echt een probleem met lezen, want ik heb al gezegd dat een paar kilo niet het probleem is voor mij. Mijn vriend is al tijden iets te zwaar. Maar echt te zwaar, nee, dat wil ik niet. Dan is hij misschien niet 'de ware', ik geloof sowieso niet dat iemand per definitie de ware voor het leven is. Jij misschien wel, maar dat moet je niet aan anderen gaan opleggen.
Ik houd gewoon niet van mensen die geen maat kunnen houden bij schranspartijen etc. Een keer, best, maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen hun gezondheid op het spel zetten voor een beetje tijdelijk genot. Daarnaast vind ik het lelijk en ja, mijn oog wil ook wat. Ik wil wat. Ik wil iemand die gewoon zijn best blijft doen om spannend en leuk voor mij te zijn. Hij mag best een keer in een oude boxershort naast me in bed kruipen, maar ik wil dat er momenten zijn dat hij er paasbest uit ziet. Als hij dik is, kan dat niet. Dan blijft hij dik, en voor mij dus onaantrekkelijk.
[..]
Er staat letterlijk "ik vind je mening... niet getuigen van niveau". Wat daartussen staat zijn wat woorden met een hoop "en" er tussen, wat maakt dat de hele zin een aaneenschakeling is, een optelling van alle feiten. Niet iets wat de strekking verandert.
Kritiek is prima, maar dit soort zinnen vind ik gewoon misselijk. Iemand die anders in zijn of haar relatie staat, heeft dus meteen geen niveau of wat ook? Tuurlijk...
Taalvaardigheden spelen hier zeker 'n rol, je verwijt mij van niet kunnen lezen maar je bent er zelf ook geen ster in. Dat onder niveau was meer zijn manier van uitdrukken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:59 schreef innovative het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn taalvaardigheden hetzelfde als een mening over uiterlijk?
En ik vind dat er wel degelijk een soort van "bepalen" in die zin zit. Als je dus kennelijk je partner niet meer leuk vindt als die zich laat versloffen en aan komt, heb je maar meteen minder niveau, en ben je dus in feite fout bezig. Nogal een oordeel, zeg...
Wat een onzin, 3 maanden na de bevalling zat ik weer op het oude gewicht, direct na de bevalling woog ik 58 kilo ipv het gewicht daarvoor van 52/53 kilo, nu zit ik rond de 50...quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef Taurus het volgende:
Weet je wat er dan gebeurt, dan zitten die mensen naast elkaar op de bank en hebben elkaar amper meer wat te vertellen, tussen de lakens gebeurt amper tot niets meer en beiden zoeken ze het buiten de deur en als ze daarachter komen van elkaar hebben ze beiden pijn.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:
[..]
Gezond hoeft niet altijd opwindend te zijn... Ik vind dat je er best wat van mag zeggen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Wat een klootzak, die ex van je zusje! Mijn zus had ook zo'n ex, ze woog nog geen 65 kilo. Gewoon gezond dus..
Er zijn hordes vrouwen die een vent 'binnen' denken te hebben en weinig meer aan hun uiterlijk doen. Ikzelf hoef ook geen kortgeknipte mollige cavia, dan neem ik liever ook weer een jong, lekker ding.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:33 schreef erodome het volgende:
Kortom, jezelf een beetje leuk houden(wat echt niet perfect hoeft te zijn) is wel zo leuk voor een relatie die een levenlang mee moet gaan...
Net zoals er horde's mannen zijn die een dikke vieze bierbuik krijgen, kledingkeuze hebben waar een zwerver zich nog voor zou schamen, de bekende 3 dagen baard als het daar al mee ophoudt en alles.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:36 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Er zijn hordes vrouwen die een vent 'binnen' denken te hebben en weinig meer aan hun uiterlijk doen. Ikzelf hoef ook geen kortgeknipte mollige cavia, dan neem ik liever ook weer een jong, lekker ding.
Die mogen ook op de nominatie komen om gedumpt te worden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Net zoals er horde's mannen zijn die een dikke vieze bierbuik krijgen, kledingkeuze hebben waar een zwerver zich nog voor zou schamen, de bekende 3 dagen baard als het daar al mee ophoudt en alles.
Dat doet er niet toe, je moet geen genoegen gaan nemen om de verkeerde redenen IMHO.quote:Kijk maar eens wat er naast die kortgeknipte cavia's loopt, dat is meestal een man die ook niete cht veel moeite doet een beetje leuk te blijven.
Joehoeee! dat is al gezegd, en toen heb ik er netjes op gezegd dat 'n zwangerschap vaak gepaard gaat met uitdijen en aankomen (logisch), en ik vroeg me gewoon af of de TS dáár wel begrip voor heeft. Of je daarna weer je gewone figuurtje terug kan krijgen had ik 't niet over, en verschilt per persoon en wat je er voor over hebt. Want het lukt helemaal niet altijd, heel fijn voor jou dat jij weer hebt terug gekregen wat je wilde maar veel vrouwen komen zowieso aan tijdens zwangerschap, en dat is áltijd moeilijk om eraf te krijgen. Het is heus niet voor niets dat veel vrouwen hun maatje 38 verliezen, dat is echt niet standaard de zwakheid van de vrouw of in ieder geval iets negatiefs. Niet iedereen vind 'n strak figuur 't belangrijkst. Dus ik vind 't ook helemaal niet erg als ze niet meer 'n strak figuurtje hebben na 'n zwangerschap. Ik vind 't 'n prima excuus.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een onzin, 3 maanden na de bevalling zat ik weer op het oude gewicht, direct na de bevalling woog ik 58 kilo ipv het gewicht daarvoor van 52/53 kilo, nu zit ik rond de 50...
Echt onzin dat vrouwen dik worden van zwangerschappen, ook dat heb je helemaal zelf in de hand(op vocht vasthouden enzo na, maar ook dat gaat weg na de bevalling).
En idd een echte relatie kan tegen een stootje, dus kan er ook tegen als je de ander erop wijst dat ze haar lichaam in de gaten moet houden.
Mijn man is in de jaren ook wat aangekomen, die paar kilo zijn het probleem niet, maar veel meer moet het niet worden en dat weet hij, want dat heb ik hem gezegd, gewoon gezegd, poppetje, je begint wel een beetje een buikje te krijgen, pas je op dat dat niet erger wordt?
En toen het tegen die grens aanzat en hij s'avonds wilde snoepen herrinerde ik hem er echt wel aan
En ik mag hopen dat als ik ga uitdijen en dat zelf niet zo heel erg doorheb(wat me bar sterk lijkt om eerlijk te zijn) dat hij er ook wat van zegt.
2 woorden: Beweging en Eetpatronenquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Joehoeee! dat is al gezegd, en toen heb ik er netjes op gezegd dat 'n zwangerschap vaak gepaard gaat met uitdijen en aankomen (logisch), en ik vroeg me gewoon af of de TS dáár wel begrip voor heeft. Of je daarna weer je gewone figuurtje terug kan krijgen had ik 't niet over, en verschilt per persoon en wat je er voor over hebt. Want het lukt helemaal niet altijd, heel fijn voor jou dat jij weer hebt terug gekregen wat je wilde maar veel vrouwen komen zowieso aan tijdens zwangerschap, en dat is áltijd moeilijk om eraf te krijgen. Het is heus niet voor niets dat veel vrouwen hun maatje 38 verliezen, dat is echt niet standaard de zwakheid van de vrouw of in ieder geval iets negatiefs. Niet iedereen vind 'n strak figuur 't belangrijkst. Dus ik vind 't ook helemaal niet erg als ze niet meer 'n strak figuurtje hebben na 'n zwangerschap. Ik vind 't 'n prima excuus.
En de ander er op wijzen moet ook kunnen, dat heb ik ook al gezegd volgens mij.
Je kan er wel iets aan doen, maar veel vrouwen vinden dus 'n strak figuur niet belangrijk genoeg. Er zijn namelijk veel meer vrouwen met 'n maatje meer dan vrouwen met maatje 36/38. En al die relaties lopen volgens mij niet op de klippen, laat staan omdat meneer dat maatje 40 niet echt amusant vindt. En das maar goed ook trouwens. Als ik zwanger ben, en ik heb zin om lekker te eten dan doe ik dat. En dan bedoel ik niet gezonde maaltijden die ook natuurlijk heel erg lekker kunnen zijn, nee, dan bedoel ik echt ijs en chocolaquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:37 schreef erodome het volgende:
Dat is hun eigen schuld taurus, ze vreten zich tonnetje rond tijdens de zwangerschap, als ze niet zwanger waren geweest en zoveel hadden gegeten waren ze ook vadsig geworden.
Op vocht vasthouden en alles na dan he, maar dat gaat echt weer weg na de bevalling.
Dat is dus wel degelijk een vorm van zwakheid, ja maar ik eet voor 2 nu hoor, dus geef dat extra taartje maar!
Ok... we're looping...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:49 schreef Taurus het volgende:
Maarrr toch vind ik dat als er door 'n páár kilo al twijfels zijn bij diegene over zijn of haar relatie, dat de relatie zowieso al niet goed zit. En ja, óók dat ik 't oppervlakkig vind als iemand de band en de relatie met z'n vriendin minder belangrijk vindt dan haar figuur.
Je hoeft niet eens voor twee te eten... Je hebt geloof ik maar 300 kcal extra nodig als zwangere of zogende vrouw. Het probleem op zich is dus al dat vrouwen denken dubbel zo veel te moeten eten als normaal. Ow, en dat ze denken dat je meteen stil moet zitten. Natuurlijk zijn er gevallen waarin je niet veel kan (bekkeninstabiliteit bijv), maar over 't algemeen kun je zelfs als zwangere erg lang gewoon door gaan met bewegen...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:35 schreef B-FliP het volgende:
Als je zwanger bent, eet je voor 2 (terwijl 1,5 ook al goed is trouwens)... Dat eetpatroon moet je
afkappen na de bevalling... Veel vrouwen doen dat niet... Om dat sneller en beter te laten verlopen
kan je na je herstelperiode door veel intensief bewegen en gezond eten (normaal tot weinig, maar
gewoon gezond) daar echt wel iets aan doen... Je maag moet ook weer kleiner worden omdat ie gewend
is aan een bepaalde hoeveelheid eten... In t begin zal je dus vaak met een hongergevoel rondlopen...
Toch moet je oppassen met die bewering. Ik was een zwaar kind, mijn tweede zusje ook, zusje een en drie echter waren slank tot op het magere af. Zelfde manier van opvoeden, allemaal altijd sporten en mijn ouders zijn gewoon keurig op gewicht. Als je mij echter zag vroeger, kreeg je meteen tokkievisioenen van drie keer in de week patat....quote:Wat ik ook verschrikkelijk vind is ouders die hun eetpatronen dan op hun kinderen gaan overdragen
waardoor die kinderen al dik opgroeien...
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:28 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat is het 'ik heb een kerel dus hoef niet meer op mijn lijn te letten' syndroom. Gewoon bezwangeren, dan wil ze weer een slanke moeder zijn, zoals alle trendy slanke moeders. Vrouwen zijn zo mode gevoelig..
Al die mensen hier die een afkeer krijgen als hun vriend of vriendin een paar kilo aankomen, gaan het nog zwaar krijgen. Er zijn namelijk maar bar weinig mensen die van hun 15de tot aan hun dood exact hetzelfde wegen. Zoals innovatie schreef, krijgt ze al een afkeer van haar vriend als hij een iets opgeblazen gezicht heeft. Verandering in uiterlijk is niet heel raar hoor, dat hoort bij je leven. En ook extra kilo's horen daarbij. En of het nou nu gebeurt of over een paar jaar. Dat zou dus inhouden dat al die mensen met een afkeer voor een paar extra kilo's nooit een echte langdurige relatie kunnen hebben. Ik bedoel: ga je ook scheiden als je 5/10/20 jaar getrouwd bent en je vrouw ondertussen een kilo of 10 is aangekomen? (wat niet zo gek is, tussen je 20ste en je 40ste verandert er nogal wat lichamelijk)quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef innovative het volgende:
[..]
Om te beginnen vind ik vet gewoon niet sexy en verandert het gezicht van mijn vriend als hij te zwaar is dusdanig, dat hij net boris boef wordt. De aanzet daarvan heb ik weleens gezien, en ik wil niet weten hoe het eruit ziet als hij zwaarder wordt. Mooi zal ik het, helaas voor hem, niet gaan vinden.
Als je nou eens goed leest... Ik heb al gezegd dat "een paar kilo te zwaar" geen probleem voor me is. Mijn vriend schommelt tussen zijn streefgewicht en 10 kg erboven, en ik vind 'm prima zo. Maar meer? Nee, dat vind ik niet mooi meer. Goed, 11 kilo erboven, ook nog geen halszaak, maar duidelijk te zwaar, nee.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:34 schreef mirannie het volgende:
Al die mensen hier die een afkeer krijgen als hun vriend of vriendin een paar kilo aankomen, gaan het nog zwaar krijgen. Er zijn namelijk maar bar weinig mensen die van hun 15de tot aan hun dood exact hetzelfde wegen. Zoals innovatie schreef, krijgt ze al een afkeer van haar vriend als hij een iets opgeblazen gezicht heeft. Verandering in uiterlijk is niet heel raar hoor, dat hoort bij je leven. En ook extra kilo's horen daarbij. En of het nou nu gebeurt of over een paar jaar. Dat zou dus inhouden dat al die mensen met een afkeer voor een paar extra kilo's nooit een echte langdurige relatie kunnen hebben. Ik bedoel: ga je ook scheiden als je 5/10/20 jaar getrouwd bent en je vrouw ondertussen een kilo of 10 is aangekomen? (wat niet zo gek is, tussen je 20ste en je 40ste verandert er nogal wat lichamelijk)
Hiermee wil ik echt niet zeggen dat je wel op een normale manier op je lichaam kunt letten, maar niet voor een ander, maar voor jezelf. Maar een paar kilo meer is echt geen reden tot afkeer, want zoals ik net al zei, dan zouden er maar weinig relaties echt lang stand houden.
Overigens vind ik die voorbeelden van zwangerschap onzin. Ik was binnen 6 weken op mijn oude gewicht en bleef daarna alleen maar afvallen. Dus steevast beweren dat je na een zwangerschap automatisch dik blijft is onzin.
Ging ook niet specifiek alleen over jou... Maar goed, de dingen die ik in het uiterlijk van een man mooi en aantrekkelijk vind, zijn zijn ogen, zijn lach, zijn blik, dat soort dingen. Dat zijn toch dingen die niet veranderen door overgewicht. Daarom is het voor mij gewoon heel moeilijk voor te stellen dat mensen echt een afkeer van hun vriend/vriendin krijgen als er 5 of 10 kilo bijkomt. Maar goed, ieder zijn ding.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:33 schreef innovative het volgende:
[..]
Als je nou eens goed leest... Ik heb al gezegd dat "een paar kilo te zwaar" geen probleem voor me is. Mijn vriend schommelt tussen zijn streefgewicht en 10 kg erboven, en ik vind 'm prima zo. Maar meer? Nee, dat vind ik niet mooi meer. Goed, 11 kilo erboven, ook nog geen halszaak, maar duidelijk te zwaar, nee.
Dingen die bij "het leven" horen, accepteer ik. Ook dat heb ik al eerder gezegd. Grijze haren, rimpels, kaalheid, prima. Dat zijn dingen waar je zelf helemaal geen invloed op hebt. Brandwonden -god verhoede het- ik zou er geen seconde over twijfelen om te blijven. Maar de befaamde "kilo per jaar", die vind ik gewoon niks. Jij brengt het als een onvoldongen feit, dat dat "erbij hoort" tussen je 20e en 40e. Fout gedacht. Dat is nergens voor nodig, het is ook biologisch geen onvoldongen feit. Waarom zou de huidige generatie daar ineens last van hebben, en onze opa's en oma's, hun ouders, destijds niet? Het komt simpelweg door te veel eten en het vaak zittende beroep van mensen.
Zwaarder worden door biologische oorzaak komt bij vrouwen pas na de menopauze (wat ze ook beweren) en bij mannen ook pas later, als ze in de vijftig zijn. Maar zolang mijn vriend twintiger, dertiger, veertiger is, is het biologisch helemaal niet aan de orde. Scheiden zou ik niet snel doen, maar ik zou hem er zeker op aanspreken en ook duidelijk maken dat hij voor mij niet meer dat lekkere hapje is wat hij was.
Overigens heb ik nog nergens gezegd dat hij de deur uit gaat, maar er is wél herrie in de tent, ja. Ik zou hem er zeker op aanspreken. Zoals hij mij overigens ook erop aan spreekt als ik te mager word (Wat ik weleens ben).
En zwangerschap, inderdaad... Mijn moeder moest echt bijgevoerd worden toen ik er eenmaal uit was (direct na de bevalling zelfs al).
quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gelukkig gekozen voor een niet al te slanke vriendin waar ik wel helemaal in kan penetreren.
en als ze aankomt, ach... haar gezicht blijft mooi.
En wij zouden andersom net zo goed kunnen stellen dat iemand die een relatie reduceert tot een vriendschap, waarin het lichamelijke aspect totaal onbelangrijk is, zelf niet zo'n volwassen kijk heeft op relaties. Maar laten we ons niet verlagen tot dat niveauquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:59 schreef innovative het volgende:
En ik vind dat er wel degelijk een soort van "bepalen" in die zin zit. Als je dus kennelijk je partner niet meer leuk vindt als die zich laat versloffen en aan komt, heb je maar meteen minder niveau, en ben je dus in feite fout bezig. Nogal een oordeel, zeg...
en... vrouwenquote:Op donderdag 15 juni 2006 20:59 schreef nightdaughter het volgende:
Sorry hoor, maar als je echt om iemand geeft en van iemand houdt, zou je dat echt geen ruk uit moeten maken....maar ja sommige mannen...
En dat geloof jezelf? Dit vind ik nu hypocriet gelul. Je valt toch op iemand om z'n innerlijk en z'n uiterlijk? Het is een soort van symbiose. Een combinatie van de twee. Als 1 van die 2 dingen sterk verandert dan kan ik me voorstellen dat de aantrekkingskracht kan verdwijnen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:59 schreef nightdaughter het volgende:
Sorry hoor, maar als je echt om iemand geeft en van iemand houdt, zou je dat echt geen ruk uit moeten maken....maar ja sommige mannen...
kom zeg, nog geen 3 posts boven je beweert innovative, een vrouw, dat een te dikke vriend reden tot uitmaken zou zijn van haar.quote:
wie zegt dat ik dat niet doequote:Op donderdag 15 juni 2006 21:09 schreef nightdaughter het volgende:
sorry hoor maar meestal ga ik voor het innerlijk
zouden meer mensen moeten doen
Hoiquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:13 schreef nightdaughter het volgende:
ik had het ook niet tegen jou...volgens een of andere freak ben ik hypocriet....
Ik houd me zeker niet stil voor jou. Ben je altijd zo snel op je teentjes getrapt?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:20 schreef nightdaughter het volgende:
lol....ook hoi
Hou gewoon je mond joh....je weet helemaal niks over mij
Hij heeft wel gelijk. Ik ben een vrouw, en mij zou het net zo goed uitmaken. Er hebben zich er al meer gemeld (milagro, als ik het goed heb, en uit haar reactie op mij te lezen Thaleia ook...)quote:
Neehee... Reden tot ruzie en kritiek. Als hij braaf gaat hardlopen en weer een paar kilootjes kwijt raakt, heeft hij weer een heel lief vriendinnetje...quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:08 schreef Laton het volgende:
kom zeg, nog geen 3 posts boven je beweert innovative, een vrouw, dat een te dikke vriend reden tot uitmaken zou zijn van haar.
Jezelf laten verslonzen, niet je best voor mij willen doen, geen maat kunnen houden met eten en drinken en lui zijn vind ik anders allemaal dingen die uit het innerlijk komen. Buiten dat ik vet lelijk vind, vind ik dat nog veel erger.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:09 schreef nightdaughter het volgende:
sorry hoor maar meestal ga ik voor het innerlijk
zouden meer mensen moeten doen
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:34 schreef innovative het volgende:
[..]
Jezelf laten verslonzen, niet je best voor mij willen doen, geen maat kunnen houden met eten en drinken en lui zijn vind ik anders allemaal dingen die uit het innerlijk komen. Buiten dat ik vet lelijk vind, vind ik dat nog veel erger.
Kapt zijn schildklier ermee, kan ik daar best overheen komen. Maar is het door eigen toedoen, dat zou wel even tegenwind opleveren voor 'm...
dus als jouw vriend weigert iets aan zijn tandenloze smoel te doen, dan overwint de liefde een eventuele aankomende lichamelijke afkeer en pak je hem nog even opgewonden als altijd op de bek, want jij gaat enkel voor het innerlijkquote:Op donderdag 15 juni 2006 20:59 schreef nightdaughter het volgende:
Wat Milagro zegt, bedoelde ik nu precies. Het gaat er niet om dat iemand een perfekt gewicht heeft of een prachtige bos met haar. Maar er moet wel iets zijn in het uiterlijk wat je aanspreekt. Bijvoorbeeld een verzorgd gebit. Toch?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:51 schreef nightdaughter het volgende:
tanden zijn wel een ander verhaal hoor
waarom?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:51 schreef nightdaughter het volgende:
tanden zijn wel een ander verhaal hoor
meen je dat nou joh?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:59 schreef nightdaughter het volgende:
maar als het alleen om het lichaam gaat is het ook niet goed toch...???
het is een combinatie, het ontbreken van plezier in het 1, daar lijdt het ander onder.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:59 schreef nightdaughter het volgende:
maar als het alleen om het lichaam gaat is het ook niet goed toch...???
quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:05 schreef Dickies het volgende:
ze blijft niet altijd 16/17.
Dit vind ikzo fout wat je zegt..net of de mannen zo aan zich blijven werken in een relatiequote:Op donderdag 15 juni 2006 23:24 schreef Bemiddelaar het volgende:
ach volgens mij is t meer die gemakzucht van vrouwen.
zo van kheb een vriendje dus t boeit verder niet meer..Herkende dat ook met mn ex. Begon ook alleen maar aan te komen.Toen maakte ik het uit en toen had mevrouw opeens wel weer tijd om te gaan sporten enzo.
blehh vind ik zo jammer he![]()
Maakte het overigens niet uit omdat ze dikker werd hoor![]()
Nee want dat klopt ook niet. Dat is niet wat ik zeg. Het lichamelijk aspect hoort gewoon net zo goed te blijven als je vriend/vriendin 'n paar kilo aan komt, althans, bij mij, want wat ik al zeg; het is niet puur 't lichaam mag ik hopen toch? Dat lijkt me een erg bedroevend seksleven. Het gaat om de acties, de passie en de intimiteit met elkaar. Natuurlijk is 'n mooi lichaam zeker iets waar ik voor val, maar 'n paar kilo er aan maakt m'n vriend niet minder seksueel aantrekkelijk voor mij.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:54 schreef thaleia het volgende:
[..]
En wij zouden andersom net zo goed kunnen stellen dat iemand die een relatie reduceert tot een vriendschap, waarin het lichamelijke aspect totaal onbelangrijk is, zelf niet zo'n volwassen kijk heeft op relaties. Maar laten we ons niet verlagen tot dat niveau
insgelijks! Bij mij ging het wél om een paar kilo en toch presteer jij 't om wéér commentaar te hebben op mijn opmerking over dat ik 't van laag niveau vind als iemand zeurt om 'n paar kilo.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:31 schreef thaleia het volgende:
Heeft het zin dat ik voor de 20e keer nog even herhaal wat door anderen al 19x is gezegd: het gaat niet om "een paar kilo"
Nee he? Heeft geen zin he?
Ooit wel eens gehoord van mensen die door medicijngebruik aankomen?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:37 schreef requiem4adream het volgende:
Ik vind niets ranziger dan echt vadsige mensen... (sorry mijn mening) Misschien heb ik ook makkelijk praten omdat ik gewoon slank ben maarrrrrrr ik weet zeker dat als ik in korte tijd veel aan zou komen wel degelijk mijn eetpatroon zou aanpassen, naar de sportschool zou rennen of wat dan ook...Uhmmm om maar even te stellen... stel ik zou plots veel aankomen en een lakse houding aannemen wat dat betreft... praat me dan maar een minderwaardigheidscomplex aan
(als je veel aankomt door verkeerd eetpatroon kan het er ook weer af... dan dat bord voor de kop maar bruut door midden slaan zodat ik/zij zelf in gaat zien dat het zonde van het figuurtje is
)
Haha, deze en "mijn lymfeklier" zijn de meest gebruikte smoesjes door dikke vieze mensenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ooit wel eens gehoord van mensen die door medicijngebruik aankomen?
Niet elke "vadsig" mens kan er wat aan doen hoor.... maar goed, als men vadsig wordt door alles op te eten wat voor hun neus staat dan kunnen ze er wat aan doen. Ik neem aan dat je op die mensen doelt
Ik denk dat 1% van die mensen naast hun 'zware botten' deze redenen niet te onrechte gebruiken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:12 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha, deze en "mijn lymfeklier" zijn de meest gebruikte smoesjes door dikke vieze mensen
Maar al te goed.... Ben zelf aan de prednison en natuurlijk de welbekende pil plus nog meer andere troep maarja...Door prednison hou je vocht van vast en je eetlust neem toe... Vocht vast houden geen last van gehad en tja toenemende eetlust gewoon rekening mee houdenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ooit wel eens gehoord van mensen die door medicijngebruik aankomen?
Niet elke "vadsig" mens kan er wat aan doen hoor.... maar goed, als men vadsig wordt door alles op te eten wat voor hun neus staat dan kunnen ze er wat aan doen. Ik neem aan dat je op die mensen doelt
Tell 'em Elin!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:30 schreef requiem4adream het volgende:
[..]
Maar al te goed.... Ben zelf aan de prednison en natuurlijk de welbekende pil plus nog meer andere troep maarja...Door prednison hou je vocht van vast en je eetlust neem toe... Vocht vast houden geen last van gehad en tja toenemende eetlust gewoon rekening mee houden![]()
Daarnaast blijf ik van mening dat de veelgenoemde excuses veelal bullshit zijn (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar die zijn minimaal)...
ik zeg ook niet dat elk "vadsig" mens dat heeft, maar ik ken er toevallig twee die er echt niets aan kunnen doen. Dus je opmerking vond ik nogal generaliserendquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:30 schreef requiem4adream het volgende:
[..]
Maar al te goed.... Ben zelf aan de prednison en natuurlijk de welbekende pil plus nog meer andere troep maarja...Door prednison hou je vocht van vast en je eetlust neem toe... Vocht vast houden geen last van gehad en tja toenemende eetlust gewoon rekening mee houden![]()
Daarnaast blijf ik van mening dat de veelgenoemde excuses veelal bullshit zijn (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar die zijn minimaal)...
typische opmerking voor mensen met overgewicht die daar niks aan willen veranderen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:49 schreef Sunshine2006 het volgende:
Tegenwoordig moet het blijkbaar gewoon een anorexia maatschappij zijn want je wordt al dik genoemd als je 1.70m bent met 68 kg.!!! Nou als dat al dik is, vraag ik me echt af wat dan slank zou moeten zijn, dunner dan slank schijnbaar, vel aan bot.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:58 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
typische opmerking voor mensen met overgewicht die daar niks aan willen veranderen.
en het gaat niet om de weegschaal, het gaat om de spiegel
1.70 en 68 kilo...dan ben je ook echt wel dik, minstens goed mollig ...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:49 schreef Sunshine2006 het volgende:
Tegenwoordig moet het blijkbaar gewoon een anorexia maatschappij zijn want je wordt al dik genoemd als je 1.70m bent met 68 kg.!!! Nou als dat al dik is, vraag ik me echt af wat dan slank zou moeten zijn, dunner dan slank schijnbaar, vel aan bot.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:11 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
1.70 en 68 kilo...dan ben je ook echt wel dik, minstens goed mollig ...
Maat 40 zou ik ook niet dik noemen, maar dan ga je in mijn optiek al redelijk richting mollig.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:49 schreef Sunshine2006 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |