30 kilo is ook wel 'n beetje erg veel. Dan zou je 't ook ten opzichte van haar gezondheid kunnen aankaarten. Als daar de grens ligt vind ik 't heel redelijk dat je even met je vriendin zou praten. Maar volgens de TS had zijn vriendin perfecte maten, en wordt ze nu 'dikker'. Hij moet zelf weten of ie dat onacceptabel vindt, maar dan kan ie wel wat kritiek verwachten van mensen die weten dat dat 'n beetje 'n oppervlakkige gedachte is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.
Plotsklaps 30 kilo aankomen kan niet eens, dan moet je toch echt flink je best doen om dat voor elkaar te krijgen. Daarbij zou je je af kunnen vragen waarom iemand zoveel aankomt. Tenzij ze echt zwaar ongelukkig is, zal het heus wel bij maximaal 10 kilo blijven.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.
Hoezo is het oppervlakkig wanneer je je uiterlijk goed verzorgd of een goede verzorging verwacht? Zelf kijk ik echt lang niet zo nauw, maar ik kan begrijpen dat men gewoonweg een aantrekkelijke vriendin wil. En zodra deze vriendin dikker begint te worden dat je jezelf mogelijk niet meer tot haar aangetrokken voelt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
30 kilo is ook wel 'n beetje erg veel. Dan zou je 't ook ten opzichte van haar gezondheid kunnen aankaarten. Als daar de grens ligt vind ik 't heel redelijk dat je even met je vriendin zou praten. Maar volgens de TS had zijn vriendin perfecte maten, en wordt ze nu 'dikker'. Hij moet zelf weten of ie dat onacceptabel vindt, maar dan kan ie wel wat kritiek verwachten van mensen die weten dat dat 'n beetje 'n oppervlakkige gedachte is.
(laat staan; 'innerlijk is veel belangrijker, dat zeggen alleen lelijke mensen')
Dat laatste is geen algemeenheid hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo is het oppervlakkig wanneer je je uiterlijk goed verzorgd of een goede verzorging verwacht? Zelf kijk ik echt lang niet zo nauw, maar ik kan begrijpen dat men gewoonweg een aantrekkelijke vriendin wil. En zodra deze vriendin dikker begint te worden dat je jezelf mogelijk niet meer tot haar aangetrokken voelt.
Als het verschil in uiterlijk te groot wordt is het fataal voor je relatie.
Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kuikens zijn ook lief, daar steek je je leuter toch ook niet in.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)
Voor de TS: Ga sporten, kijk of ze mss last van spanningen heeft ofzo, dat ze daardoor veel snoept en als dat zo is help d'r daar mee.
Je hebt het nu over het feit wanneer men al twintig jaar getrouwd is, wat een compleet andere situatie is. Waarschijnlijk zijn beide partners dan al aardig wat kilootjes aangekomen en zullen ze zich nog steeds aangetrokken voelen tot elkaar. Stel je voor dat de één constant naar de sportschool gaat terwijl de ander thuis chips zit te eten op de bank. Het verschil wordt te groot.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)
Voor de TS: Ga sporten, kijk of ze mss last van spanningen heeft ofzo, dat ze daardoor veel snoept en als dat zo is help d'r daar mee.
Dat is toch ook 'n heel andere situatie?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het feit wanneer men al twintig jaar getrouwd is, wat een compleet andere situatie is. Waarschijnlijk zijn beide partners dan al aardig wat kilootjes aangekomen en zullen ze zich nog steeds aangetrokken voelen tot elkaar. Stel je voor dat de één constant naar de sportschool gaat terwijl de ander thuis chips zit te eten op de bank. Het verschil wordt te groot.
Het is geen feit, eerder een logisch gevolg. Wanneer de twee in uiterlijk, in esthetische zin, teveel verschillen is het vrijwel altijd fataal voor je relatie. Je neemt een relatie op basis van drie punten die je aantrekkelijk vindt aan een persoon: intellect (verstand), gevoel en uiterlijk. Wanneer één van deze drie teveel gaat verschillen in negatieve zin, dan zal het uiteindelijk tot een relatiebreuk leiden. Jij neemt toch als VWO'er ook geen relatie met een domme VMBO'er? Jij neemt toch ook geen relatie met een persoon die jouw sarcastische grapjes niet snapt? Jij neemt toch ook geen relatie met een verminkt Tsjernobyl-slachtoffer?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is toch ook 'n heel andere situatie?of gaat de TS continu naar de sportschool en zit z'n vriendin alleen op de bank? En dan nog zijn er miljoenen relaties die daar geen problemen mee hebben hoor. Je doet alsof 't 'n feit is dat dat je relatie opbreekt, lijkt me onzin.
Dit is géén logisch gevolg, geloof me. Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is geen feit, eerder een logisch gevolg. Wanneer de twee in uiterlijk, in esthetische zin, teveel verschillen is het vrijwel altijd fataal voor je relatie. Je neemt een relatie op basis van drie punten die je aantrekkelijk vindt aan een persoon: intellect (verstand), gevoel en uiterlijk. Wanneer één van deze drie teveel gaat verschillen in negatieve zin, dan zal het uiteindelijk tot een relatiebreuk leiden. Jij neemt toch als VWO'er ook geen relatie met een domme VMBO'er? Jij neemt toch ook geen relatie met een persoon die jouw sarcastische grapjes niet snapt? Jij neemt toch ook geen relatie met een verminkt Tsjernobyl-slachtoffer?
Waarom moet dit nou weer zo denigrerend, alleen maar omdat ie een andere mening heeft dan jij? (net zoals, als ik het goed gezien heb, nog zeker vier andere posters in dit topic...onder wie ik.)quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:29 schreef Taurus het volgende:
Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.
Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.![]()
Ja ok, de 'tis te hopen.. dan dit' opmerking was niet echt nodig, maar ik hoop 't gewoon oprechtquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
Waarom moet dit nou weer zo denigrerend, alleen maar omdat ie een andere mening heeft dan jij? (net zoals, als ik het goed gezien heb, nog zeker vier andere posters in dit topic...onder wie ik.)
*mompelt iets over nieuwe aanleiding rodeo-sex....*quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:33 schreef Twisted_fok het volgende:
Zeggen dat ze een dikke koe is geworden en filmen hoe ze je daarna op je gezicht ramt.
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is géén logisch gevolg, geloof me. Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.
Wel 'n paar dingen: De relatie in kwestie is er al, vervolgens wordt een van de twee dikker. Dat is geen reden om 'n relatie te beeindigen, als ie goed zit. Maar dat had ik al gezegd en jij bent 't daar blijkbaar niet mee eens ( ? ). Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.![]()
Kijk, met dat laatste ben ik 't dan weer eens.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.
Het is natuurlijk volledig persoonlijk of dit een reden is om de relatie te beeindigen, maar ik vind het wel logisch dat wanneer het verschil in uiterlijk te groot wordt voor de TS, dat hij een punt achter de relatie zet.
Verder adviseer ik de TS gewoon openlijk te praten met zijn vriendin hierover. In een relatie behoor je alles te kunnen bespreken, ook dit.
Tsja dan houdt het op natuurlijk hequote:Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:
Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau.
Wel grote bek over Tsjernobyl-slachtoffers en VMBO'ers, maar wanneer iemand een mening heeft over jouw mening op dit gebied dan is het opeens een "persoonlijke aanval"?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.
En hier nog een!quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:06 schreef milagro het volgende:
Ik kan de TS heel goed begrijpen, en ik ben ook een vrouw.
Jij relativeert de opmerking niet. Het zijn voorbeelden/stereotypen die ik gebruik uit de maatschappij om mijn eerdere punt duidelijk te maken. Taurus gaat daarentegen in op het 'niveau' van me en denigreert dat. Zit nogal een verschil in.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wel grote bek over Tsjernobyl-slachtoffers en VMBO'ers, maar wanneer iemand een mening heeft over jouw mening op dit gebied dan is het opeens een "persoonlijke aanval"?
Applaus hoor.
Je leest m'n posts niet goed. Ik zeg dat een negatief te groot verschil in uiterlijk kan leiden tot een relatiebreuk. En waar deze grens ligt, is natuurlijk zo relatief als de pest. Bij een paar kilogrammen zal geen mens opkijken, maar wanneer het te verschil te groot wordt zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene. Je kan dit als een gebrek aan diepgang noemen, maar relatie baseer je niet puur op intellectuele discussies.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kijk, met dat laatste ben ik 't dan weer eens.
Dat daarvoor dus niet, verschil in uiterlijk te groot is niet 'n aantal kilo aankomen voor mij, maar goed, dat is persoonlijk inderdaad, maar er valt dan wel wat te zeggen over de diepgang van die relatie.
En dan, persoonlijke aanvallen.. Lijkt me beetje overdreven hoor. Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau. Dat zegt natuurlijk niks over jou ... persoonlijk. Ik ken je immers niet.
Het zijn denigrerende opmerkingen. Ik vind 'n VMBO'er niet dom, en ik vind tsjernobylslachtoffers niet bij voorbaat al geen relatiemateriaal. Ik vind 't lullig over komen. En die opmerkingen vind ik niet getuigen van niveau, dat was wat ik zei. En als je m'n post ná die aanvallende post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik dat dus ook min of meer recht gezet heb.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij relativeert de opmerking niet. Het zijn voorbeelden/stereotypen die ik gebruik uit de maatschappij om mijn eerdere punt duidelijk te maken. Taurus gaat daarentegen in op het 'niveau' van me en denigreert dat. Zit nogal een verschil in.
Je zei niet 'kan leiden tot relatiebreuk', je zei dat 't 'n logisch gevolg was. Dat vind ik niet, ik snap ook niet hoe je aan de informatie 'zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene' komt. Er zijn namelijk genoeg wat dikkere meiden die 'n relatie hebben en dat gaat blijkbaar prima.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je leest m'n posts niet goed. Ik zeg dat een negatief te groot verschil in uiterlijk kan leiden tot een relatiebreuk. En waar deze grens ligt, is natuurlijk zo relatief als de pest. Bij een paar kilogrammen zal geen mens opkijken, maar wanneer het te verschil te groot wordt zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene. Je kan dit als een gebrek aan diepgang noemen, maar relatie baseer je niet puur op intellectuele discussies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |