abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38854053
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om verliefd worden, maar een relatie van jaren beeindigen. Dat doen, alleen maar voor een paar kilo's, vind ik triest. Dan ga je wel heel raar met mensen om.
Precies!

Tuurlijk val je op iemand vanwege een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Maar als je na een tijd nog steeds niet genoeg van je vriendin houdt om wat overgewicht door de vingers te zien, dan denk ik serieus dat je je vriendin alleen maar hebt als showmodel en niet als je geliefde.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:04:33 #152
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38854099
TS zou ook kunnen proberen te communiceren met zijn vriendin. Motiveer haar om er wat aan te doen. En "je word een vette zeug" is NIET motiverend. Zoals ik al eerder zei, pak het positief aan! Vertel haar hoe mooi je haar vind en dat je het jammer vind dat ze zo slecht voor zichzelf zorgt, ga samen sporten, neuck meer (ook goed voor de lijn)...

Praat met haar ipv er een topic over te openen op Fok!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:04:42 #153
141994 Dickies
Since 1922
pi_38854103
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:41 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ok, dus jij hebt alleen een vriendin omdat je ermee kan pronken ?? Beetje triest als je zo denkt...
Als jij gelukkig met iemand bent en van haar/hem houdt maakt het toch geen flikker uit wat de rest denkt.

checkt fotoboek...zegt genoeg
Lees m'n andere reacties dan ook voordat je begint te blaten Nee, ik val ook op innerlijk. Maar zoals jij niet snapt dat ik (volgens jou) enkel op uiterlijk val, snap ik de mensen niet die zogenaamd enkel op innerlijk vallen.

En dus bekijk je m'n fotoboek, zie je een foto van m'n vriendin, ziet dat ze niet lelijk is, en dus is dat een bevestiging dat ik alleen op uiterlijk val?
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:05:24 #154
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38854128
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:03 schreef mirannie het volgende:

[..]

Precies!

Tuurlijk val je op iemand vanwege een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Maar als je na een tijd nog steeds niet genoeg van je vriendin houdt om wat overgewicht door de vingers te zien, dan denk ik serieus dat je je vriendin alleen maar hebt als showmodel en niet als je geliefde.
Het is toch niet dat hij haar dumpt als ze 5 / 10 / weetikveel kg zwaarder is? Hij zou haar alleen liever weer zonder die kilo's hebben.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38854161
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:55 schreef ennuik het volgende:
Ben ik de enige vrouw die TS kan begrijpen?

Natuurlijk is het belangrijk dat je goed voor jezelf blijft zorgen, ook als je een relatie hebt. Ik woon samen en dan ontkom je niet aan een slechte ochtendadem, een flinke griep met kotsen, buikgriep en alle andere vieze kwaaltjes maar op ziekte na, zorg ik er voor dat ik er goed en verzorgd uit zie. Mijn vriend en ik zijn beide aangekomen sinds we samen wonen (lekker wijntje, stokbroodje met brie...) en na een flinke love handle inspectie is gebleken dat er bij ons allebei wel wat af kan. Om het verval voor te zijn, zeg maar. Helemaal niets mis mee!

Als mijn vriend ineens een flinke pens krijgt of de hele dag in joggingsbroeken gaat lopen en aan zijn ballen zit te krabben, is dat niet dezelfde jongen als die waar ik voor gevallen ben.
Ik kan de TS heel goed begrijpen, en ik ben ook een vrouw.

ALs iemand sterk verandert, in gedrag of uiterlijk, waarom zou je daar dan geen mening over mogen hebben en waarom zou het geen invloed mogen hebben op je gevoelens, ook je fysieke gevoelens voor die ander?

Als iemands gedrag me tegen de borst stuit en er komt geen verandering in ondanks praten, merk je dat ook in de slaapkamer, en dat is dan wel okay?
Ik snap niet waarom iets wat geacht wordt volgens sommigen onbelangrijk te zijn, zo heilig is tegelijkertijd.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:12:18 #156
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_38854331
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:04 schreef Dickies het volgende:

[..]

En dus bekijk je m'n fotoboek, zie je een foto van m'n vriendin, ziet dat ze niet lelijk is, en dus is dat een bevestiging dat ik alleen op uiterlijk val?
Nee, de tekst alleen al die je er neerzet getuigd van erg veel intelligentie
To infinity…and beyond!
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:13:19 #157
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_38854363
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:06 schreef milagro het volgende:

[..]

ALs iemand sterk verandert, in gedrag of uiterlijk, waarom zou je daar dan geen mening over mogen hebben en waarom zou het geen invloed mogen hebben op je gevoelens, ook je fysieke gevoelens voor die ander?
Maar dit is toch geen sterke verandering? Een paar kilootjes...
To infinity…and beyond!
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:13:37 #158
141994 Dickies
Since 1922
pi_38854371
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:12 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nee, de tekst alleen al die je er neerzet getuigd van erg veel intelligentie
Welke teksten?

Oh mijn voorliefde voor tieten? Nou, nou. Ja inderdaad, als het maar tieten heeft

Dus vrouwen die voetbal kijken vanwege de benen van de voetballers vallen ook enkel en alleen op uiterlijk. Vast

Echt, als je naar zulke onzin gaat grijpen maak je jezelf gewoon belachelijk. Het spijt me
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:16:49 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38854475
Toen een voormalig vriendje van me in korte tijd veel kilo's aankwam en niets wilde ondernemen die er weer af te krijgen, bemerkte ik bij mezelf toch wel een kleine afkeer op seksueel vlak. Noem het oppervlakkig, maar voor mij is het uiterlijk ook een belangrijk aspect van het wel of niet aantrekkelijk vinden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38854557
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch ook helemaal niet?
Lees de OP eens goed.

Hij zegt dat hij bang is dat het van kwaad tot erger wordt en dat hij , eerlijk gezegd, niet echt gecharmeerd is van veel overgewicht en wat dus nu te doen, hoe het brengen?
Ja, dus het is nog geeneens zo ver. Wat zit hij dan gelijk te piepen over uitmaken? Als dit al een probleem is ....

Maar je hebt wel gelijk. Maar bij mensen die er zo'n probleem van maken zou ik me niet thuis voelen.
quote:
Djezus, uiterlijk is zogenaamd niet belangrijk, maar oh wee als iemand waagt er kritiek op te leveren, dan ineens is het heilig, lijkt wel.
Kom op nou man, je vriendin achter haar rug om uischelden voor "peer", alleen maar omdat ze een paar kilootjes is gegroeid?
quote:
Je moet toch ook fysiek aangetrokken blijven tot iemand?
Als je nu niet op dik valt, moet alleen de liefde je dan geil maken of zo?

Ja.

Ik heb trouwens nog nooit met mensen gehad, dat ik niet meer omging met ze, omdat ze van hun uiterlijk veranderden, jij wel?
quote:
Sorry, maar als ik iemand fysiek niet meer aantrekkelijk vind, dan heeft dat invloed op de rest van de relatie, en waarom mag je wel kritiek leveren op gedrag, maar niet zodra het gedrag resulteert in een sterk veranderend uiterlijk?

Of wil jij zeggen dat jij zwijgt en je er bij neerlegt als jouw vriendin ineens een voorliefde krijgt voor excessieve piercings, of zich alleen nog in roze wil kleden, van top tot teen?
Zeg je toch ook wat van als je dat tegen de borst stuit?
Ja. Maar dat is ook wel heel extreem he.
pi_38854598
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:13 schreef ivetje het volgende:

[..]

Maar dit is toch geen sterke verandering? Een paar kilootjes...
omg. lees de OP dan!

hij zegt "als het zo doorgaat, dán..... etc etc etc etc"

hij vraagt dus NU alvast om advies, voordat het zover is dat het niet meer om een paar kilootjes gaat maar om een boel kiloos.

zijn vriendin heeft blijkbaar de gewoonte om zich dagelijks vol te proppen met allerlei lekkers en dat is te zien, en hij vindt dat dus minder mooi, en als het erger wordt zelfs helemaal niet meer mooi.

ALs je partner zijn voortanden eruitvalt bij het fietsen, en hij weigert er iets aan te laten doen, en jij in bed tegen dat gapende gat moet aanloeren, iedere keer als hij bovenop je ligt te kreunen, word jij dan nog uit pure liefde geil of wat?

Ik iig niet, en dus wordt het kiezen of delen, doe er wat aan.
Zodra het om overgewicht gaat, zit men ineens op de kast, vreemd is dat toch.
pi_38854644
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:16 schreef Copycat het volgende:
Toen een voormalig vriendje van me in korte tijd veel kilo's aankwam en niets wilde ondernemen die er weer af te krijgen, bemerkte ik bij mezelf toch wel een kleine afkeer op seksueel vlak. Noem het oppervlakkig, maar voor mij is het uiterlijk ook een belangrijk aspect van het wel of niet aantrekkelijk vinden.
Dat lijkt me nogal logisch. Dat zou ik ook vinden.

Maar dan begin je toch niet gelijk over uitmaken te denken?

De vriendin van de TS hoeft volgens mij niet op de TS te rekenen wanneer ze voor een korte periode in een dipje zit.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:23:56 #163
141994 Dickies
Since 1922
pi_38854660
Toen ik voor mijn huidige vriendin viel, kwam dat door de mix van haar uiterlijk, verdere voorkomen, gedrag etc. Als ze zich opeens als een botte boer zou gaan gedragen, vreemd zou gaan, me gaan slaan.. Dan zou ik het wel 'mogen' uitmaken, maar zodra er iets flink aan het uiterlijk veranderd is het een heel probleem. Natuurlijk doe je dat veel minder snel, maar als ze bewust merkt dat ze een koe aan het worden is en er helemaal niets aan doet, tja. Ouder worden we allemaal, ik snap heus wel dat ze niet altijd zo blijft.
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_38854685
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:16 schreef Copycat het volgende:
Precies, het werkt door, in de slaapkamer.

Als mijn vriend opeens extreem zou gaan bodybuilden haak ik ook af, ik vind het gruwelijk lelijk namelijk zo'n ueber gespierd lijf en word er gewoon niet warm van.
Kan je nog zoveel van iemand houden, als iemands veranderde uiterlijk je echt afstoot, dan is dat te merken tijdens de sex, en dat heeft weer invloed op de rest van de relatie.
Wisselwerking, simpel zat.
pi_38854748
Ok, ik heb geen zin om hierover nog verder te discussieren, dat zou arrogant zijn, omdat voor iedereen persoonlijk ligt.
pi_38854900
Ik vraag me serieus af hoe oud de vriendin van TS is en hoeveel ze weegt bij welke lengte. Want voor mijn gevoel gaat het hier om een meisje van 18 ofzo met een gewicht van 55 kilo ofzo, hetgeen hij te veel vindt omdat toen ze 15 was (zo maar een dwars straat) ze slechts 49 kilo (onvolgroeid en onvolwassen lichaam??) woog... Dus hoe oud was ze toen jullie wat kregen en welk gewicht en hoe oud is ze nu met welk gewicht?
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:35:08 #167
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_38854975
Tja... Ik zorg wel altijd dat ze weet dat ik sexueel aangetrokken tot haar ben, en dat dit misschien
wel niet de belangrijkste reden is van het samen zijn, maar wel heel erg meespeelt als dit niet
meer zo zou zijn... Bijvoorbeeld als ze dik zou worden...

Gelukkig snapten al mijn vorige vriendinnetjes dat...

Natuurlijk mogen ze van mij verwachten dat ik ook geen buikje krijg en pearshaped vormen aan ga
nemen... Ik zou natuurlijk ook niet van hun kunnen verwachten dat ze op me geilen als ik er voor
hen niet aantrekkelijk uit zie...

Als het voor jou veel uitmaakt dat ze te dik wordt, zou dat voor haar ook uit moeten maken, en
zou ze er iets aan kunnen doen voordat je je sexuele interesse in haar verliest...

Dat is geen chantage, maar begrijpelijk... Ook vrouwen snappen dit heel goed... Maar eigenlijk had
je hier al veel eerder met haar over moeten beginnen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_38854990
Als ze niet geweldig genoeg is voor jou om jou ook met wat overgewicht gelukkig te kunnen maken, zou ik 't maar beeindigen. Vooral omdat dit niet eerlijk is tegenover haar. Een echte relatie kan wel tegen 'n stootje (of 'n paar kilo meer dus). Hoe had je 't in gedachte als ze ooit zwanger wordt? Dan is 't klaar hoor, met 't strakke figuurtje
pi_38855071
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef Taurus het volgende:
Als ze niet geweldig genoeg is voor jou om jou ook met wat overgewicht gelukkig te kunnen maken, zou ik 't maar beeindigen. Vooral omdat dit niet eerlijk is tegenover haar. Een echte relatie kan wel tegen 'n stootje (of 'n paar kilo meer dus). Hoe had je 't in gedachte als ze ooit zwanger wordt? Dan is 't klaar hoor, met 't strakke figuurtje
En, om nog even toe te voegen, 'n echte relatie kan ook wel wat tegen kritiek etc. Alleen lijkt 't of de TS hier dus blijkbaar echt mee zit, das niet helemaal gezond lijkt me.

Als mijn vriend kilo's aan komt, dan zou ik misschien wel 's in 'n lollige bui er wat mee kunnen plagen of iets dergelijks, maar 't zou bij mij nooit zo ver komen dat ik er echt mee zit en er 'n topic over open. Dan zit m'n relatie niet goed hoor, als ik dat zou doen. Er valt veel meer uit te halen dan 'n strak lichaam.
pi_38855095
quote:
Ware woorden.
pi_38855237
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:00 schreef MrBean het volgende:
Hoho, je noemt er nou opeens veel meer bij. En dat is ook een duidelijke verandering van gedrag, dan is er veel meer aan de hand. Als er niets aan je vriend zou veranderen qua gedrag, joggingbroek of balgekrab, behalve "dat hij wat dikker wordt" (zoals de TS stelt), zou je hem er dan ook uittrappen na een jarenlange relatie?
Jezelf dusdanig gaan verwaarlozen dat je erg veel aankomt lijkt mij ook een flinke verandering in gedrag. Mensen komen niet vanuit het niets ineens ontzettend veel aan, hoor

En TS heeft in de OP zelfs al de verandering in haar gedrag beschreven.
pi_38855337
quote:
nee, hoor, ook dat hoeft dus helemaal niet, het krijgen van kinderen hoeft helemaal niet het einde van je slanke of volslanke figuur te zijn, onzin, slap excuus weer van dames die er geen reet aan willen doen.

bovendien is het wel wat anders , tijdens die 9 maanden plus een herstelperiode, dikker zijn vanwege een kindje van jullie samen, of dik zijn vanwege je iedere avond op de bank volstouwen.
pi_38855448
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:03 schreef mirannie het volgende:

[..]

Precies!

Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.
pi_38855484
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:48 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, hoor, ook dat hoeft dus helemaal niet, het krijgen van kinderen hoeft helemaal niet het einde van je slanke of volslanke figuur te zijn, onzin, slap excuus weer van dames die er geen reet aan willen doen.

bovendien is het wel wat anders , tijdens die 9 maanden plus een herstelperiode, dikker zijn vanwege een kindje van jullie samen, of dik zijn vanwege je iedere avond op de bank volstouwen.
Nou en? Ik vraag juist of de TS daar dan wel begrip voor heeft. En of 't nou door zwangerschap komt of niet, er zijn maar weinig vrouwen boven de 30 die 't 'perfecte maten'-figuurtje behouden hoor, kijk maar 's goed om je heen.
pi_38855535
Mij kan het dus echt niet boeien als een man aankomt. Als ik van 'm hou, dan verandert een paar kilo (zelfs 15 kilo) daar niks aan.
pi_38855579
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als mijn vriendin plotsklaps dertig kilogram zou aankomen zou ik aan niet meer aantrekkelijk vinden. Wat leidt tot een verminderd seksueel contact, wat leidt tot een relatiebreuk. Het is zo simpel.
30 kilo is ook wel 'n beetje erg veel. Dan zou je 't ook ten opzichte van haar gezondheid kunnen aankaarten. Als daar de grens ligt vind ik 't heel redelijk dat je even met je vriendin zou praten. Maar volgens de TS had zijn vriendin perfecte maten, en wordt ze nu 'dikker'. Hij moet zelf weten of ie dat onacceptabel vindt, maar dan kan ie wel wat kritiek verwachten van mensen die weten dat dat 'n beetje 'n oppervlakkige gedachte is.
(laat staan; 'innerlijk is veel belangrijker, dat zeggen alleen lelijke mensen' )
pi_38855640
quote:

[..]

Plotsklaps 30 kilo aankomen kan niet eens, dan moet je toch echt flink je best doen om dat voor elkaar te krijgen. Daarbij zou je je af kunnen vragen waarom iemand zoveel aankomt. Tenzij ze echt zwaar ongelukkig is, zal het heus wel bij maximaal 10 kilo blijven.
pi_38855749
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

30 kilo is ook wel 'n beetje erg veel. Dan zou je 't ook ten opzichte van haar gezondheid kunnen aankaarten. Als daar de grens ligt vind ik 't heel redelijk dat je even met je vriendin zou praten. Maar volgens de TS had zijn vriendin perfecte maten, en wordt ze nu 'dikker'. Hij moet zelf weten of ie dat onacceptabel vindt, maar dan kan ie wel wat kritiek verwachten van mensen die weten dat dat 'n beetje 'n oppervlakkige gedachte is.
(laat staan; 'innerlijk is veel belangrijker, dat zeggen alleen lelijke mensen' )
Hoezo is het oppervlakkig wanneer je je uiterlijk goed verzorgd of een goede verzorging verwacht? Zelf kijk ik echt lang niet zo nauw, maar ik kan begrijpen dat men gewoonweg een aantrekkelijke vriendin wil. En zodra deze vriendin dikker begint te worden dat je jezelf mogelijk niet meer tot haar aangetrokken voelt.

Als het verschil in uiterlijk te groot wordt is het fataal voor je relatie.
pi_38855813
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Hoezo is het oppervlakkig wanneer je je uiterlijk goed verzorgd of een goede verzorging verwacht? Zelf kijk ik echt lang niet zo nauw, maar ik kan begrijpen dat men gewoonweg een aantrekkelijke vriendin wil. En zodra deze vriendin dikker begint te worden dat je jezelf mogelijk niet meer tot haar aangetrokken voelt.

Als het verschil in uiterlijk te groot wordt is het fataal voor je relatie.
Dat laatste is geen algemeenheid hoor.

Maar goed verzorgd uiterlijk kan ook met 'n maatje meer. Ik vind 't oppervlakkig als je blijkbaar zo weinig aan haar innerlijk hecht, aan de vriendschap, aan de trouw, aan 't leren van elkaar en aan 't leven met elkaar, dat je je relatie op 't spel zet als zij 'n paar kilo aankomt. Dat laatste vind ik wat anders dan wanneer je je uiterlijk niet goed verzorgd.
pi_38855923
quote:

[..]

Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)

Voor de TS: Ga sporten, kijk of ze mss last van spanningen heeft ofzo, dat ze daardoor veel snoept en als dat zo is help d'r daar mee.
I always loved it, I still love it, and I will always love it.
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:08:30 #181
107445 Jajong
Hadouken!
pi_38856006
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:

[..]

Hoe lang heb je dan al een relatie? als je 20 jaar getrouwd bent en je partner komt flink wat aan, ga je toch niet meer weg omdat je je seksueel minder geprikkeld voelt? Beetje kort door de bocht ook dan... Dan hou je niet van je partner om wié ze is (lief), maar om wát ze is? (slank)

Voor de TS: Ga sporten, kijk of ze mss last van spanningen heeft ofzo, dat ze daardoor veel snoept en als dat zo is help d'r daar mee.
Kuikens zijn ook lief, daar steek je je leuter toch ook niet in.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_38856060
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef GoudEngeltjuh het volgende:

[..]

Je hebt het nu over het feit wanneer men al twintig jaar getrouwd is, wat een compleet andere situatie is. Waarschijnlijk zijn beide partners dan al aardig wat kilootjes aangekomen en zullen ze zich nog steeds aangetrokken voelen tot elkaar. Stel je voor dat de één constant naar de sportschool gaat terwijl de ander thuis chips zit te eten op de bank. Het verschil wordt te groot.
pi_38856185
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:09 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je hebt het nu over het feit wanneer men al twintig jaar getrouwd is, wat een compleet andere situatie is. Waarschijnlijk zijn beide partners dan al aardig wat kilootjes aangekomen en zullen ze zich nog steeds aangetrokken voelen tot elkaar. Stel je voor dat de één constant naar de sportschool gaat terwijl de ander thuis chips zit te eten op de bank. Het verschil wordt te groot.
Dat is toch ook 'n heel andere situatie? of gaat de TS continu naar de sportschool en zit z'n vriendin alleen op de bank? En dan nog zijn er miljoenen relaties die daar geen problemen mee hebben hoor. Je doet alsof 't 'n feit is dat dat je relatie opbreekt, lijkt me onzin.
pi_38856449
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is toch ook 'n heel andere situatie? of gaat de TS continu naar de sportschool en zit z'n vriendin alleen op de bank? En dan nog zijn er miljoenen relaties die daar geen problemen mee hebben hoor. Je doet alsof 't 'n feit is dat dat je relatie opbreekt, lijkt me onzin.
Het is geen feit, eerder een logisch gevolg. Wanneer de twee in uiterlijk, in esthetische zin, teveel verschillen is het vrijwel altijd fataal voor je relatie. Je neemt een relatie op basis van drie punten die je aantrekkelijk vindt aan een persoon: intellect (verstand), gevoel en uiterlijk. Wanneer één van deze drie teveel gaat verschillen in negatieve zin, dan zal het uiteindelijk tot een relatiebreuk leiden. Jij neemt toch als VWO'er ook geen relatie met een domme VMBO'er? Jij neemt toch ook geen relatie met een persoon die jouw sarcastische grapjes niet snapt? Jij neemt toch ook geen relatie met een verminkt Tsjernobyl-slachtoffer?
pi_38856573
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:24 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het is geen feit, eerder een logisch gevolg. Wanneer de twee in uiterlijk, in esthetische zin, teveel verschillen is het vrijwel altijd fataal voor je relatie. Je neemt een relatie op basis van drie punten die je aantrekkelijk vindt aan een persoon: intellect (verstand), gevoel en uiterlijk. Wanneer één van deze drie teveel gaat verschillen in negatieve zin, dan zal het uiteindelijk tot een relatiebreuk leiden. Jij neemt toch als VWO'er ook geen relatie met een domme VMBO'er? Jij neemt toch ook geen relatie met een persoon die jouw sarcastische grapjes niet snapt? Jij neemt toch ook geen relatie met een verminkt Tsjernobyl-slachtoffer?
Dit is géén logisch gevolg, geloof me. Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.

Wel 'n paar dingen: De relatie in kwestie is er al, vervolgens wordt een van de twee dikker. Dat is geen reden om 'n relatie te beeindigen, als ie goed zit. Maar dat had ik al gezegd en jij bent 't daar blijkbaar niet mee eens ( ? ). Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.
pi_38856650
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:29 schreef Taurus het volgende:
Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.

Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.
Waarom moet dit nou weer zo denigrerend, alleen maar omdat ie een andere mening heeft dan jij? (net zoals, als ik het goed gezien heb, nog zeker vier andere posters in dit topic...onder wie ik.)
pi_38856830
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:31 schreef thaleia het volgende:

[..]

Waarom moet dit nou weer zo denigrerend, alleen maar omdat ie een andere mening heeft dan jij? (net zoals, als ik het goed gezien heb, nog zeker vier andere posters in dit topic...onder wie ik.)
Ja ok, de 'tis te hopen.. dan dit' opmerking was niet echt nodig, maar ik hoop 't gewoon oprecht Ik stond gewoon even versteld van zo'n gedachtegang. Natuurlijk is 't geen logisch gevolg dat 'n relatie kapot gaat als 't uiterlijk van de ander verandert. Moet je even kijken,

"Mijn relatie is vorig jaar beeindigd, we hadden ongeveer 'n half jaar. Ja ze kwam 'n aantal kilo aan, ik vond d'r zeg maar.. niet sexy meer'. Klinkt dit volwassen, logisch? Niet naar mijn mening.

En dat domme vmbo'r, en tsjernobyl-slachoffer, dat is niet denigrerend?
pi_38856838
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:33 schreef Twisted_fok het volgende:
Zeggen dat ze een dikke koe is geworden en filmen hoe ze je daarna op je gezicht ramt.
*mompelt iets over nieuwe aanleiding rodeo-sex....*
pi_38856857
maar ff serieus, misschien subtiel tegen haar zeggen, of vragen of ze bereid is er SAMEN met jou wat aan te doen?
pi_38856935
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit is géén logisch gevolg, geloof me. Je snapt er werkelijk helemaal niks van, zo te zien. Heb ook weinig zin om 't uit te leggen, tis te hopen voor je dat je nog wel wat volwassener wordt dan dit.

Wel 'n paar dingen: De relatie in kwestie is er al, vervolgens wordt een van de twee dikker. Dat is geen reden om 'n relatie te beeindigen, als ie goed zit. Maar dat had ik al gezegd en jij bent 't daar blijkbaar niet mee eens ( ? ). Je 'domme VMBO'er' en verminkt 'Tsjernobyl-slachtoffer' voorbeelden geven van jouw niveau ook niet bepaald 'n geweldige indruk.
Persoonlijke aanvallen zijn wel volwassen wil je zeggen? Dream on.

Het is natuurlijk volledig persoonlijk of dit een reden is om de relatie te beeindigen, maar ik vind het wel logisch dat wanneer het verschil in uiterlijk te groot wordt voor de TS, dat hij een punt achter de relatie zet.

Verder adviseer ik de TS gewoon openlijk te praten met zijn vriendin hierover. In een relatie behoor je alles te kunnen bespreken, ook dit.
pi_38857011
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:40 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk volledig persoonlijk of dit een reden is om de relatie te beeindigen, maar ik vind het wel logisch dat wanneer het verschil in uiterlijk te groot wordt voor de TS, dat hij een punt achter de relatie zet.

Verder adviseer ik de TS gewoon openlijk te praten met zijn vriendin hierover. In een relatie behoor je alles te kunnen bespreken, ook dit.
Kijk, met dat laatste ben ik 't dan weer eens.

Dat daarvoor dus niet, verschil in uiterlijk te groot is niet 'n aantal kilo aankomen voor mij, maar goed, dat is persoonlijk inderdaad, maar er valt dan wel wat te zeggen over de diepgang van die relatie.

En dan, persoonlijke aanvallen.. Lijkt me beetje overdreven hoor. Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau. Dat zegt natuurlijk niks over jou ... persoonlijk. Ik ken je immers niet.
pi_38857074
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:
Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau.
Tsja dan houdt het op natuurlijk he
pi_38857096
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:40 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wel grote bek over Tsjernobyl-slachtoffers en VMBO'ers, maar wanneer iemand een mening heeft over jouw mening op dit gebied dan is het opeens een "persoonlijke aanval"?

Applaus hoor.
pi_38857126
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:46 schreef thaleia het volgende:

[..]

Tsja dan houdt het op natuurlijk he
pi_38857259
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:06 schreef milagro het volgende:
En hier nog een!

Natuurlijk ben je niet alleen bij je partner om uiterlijk, maar het is er wel een deel van. Als de ander dat uiterlijk moedwillig laat versloffen (want jezelf dik laten worden, vind ik vreselijk), dan is dat gewoon jammer. Als mijn vriend echt te zwaar wordt ga ik ook stuiteren, heel simpel.

Kijk, aan dik worden of algeheel verslonzen kun je iets doen. Dat heeft namelijk ook te maken met houding. Met geen maat kunnen houden, de hele dag op je reet zitten oid. Het heeft, in dit geval, te maken met niet echt willen investeren in je uiterlijk. Ik kan dat niet hebben. Zoiets als "de buit is binnen, mooi, hoef ik niks meer te doen". Daar heb ik geen zin in. Ik probeer er goed, gezond, mooi en slank uit te zien, dat verwacht ik van mijn lief ook. Dat hij een beetje zijn best doet voor mij.

Iets waar hij niks aan kan doen, maar wat wel zijn uiterlijk verandert, is voor mij geen reden ermee te kappen. Als hij grijs, kaal of rimpelig wordt, dan is dat niet zijn schuld. Daar kiest hij niet zelf voor. Verminking voor brandwonden, het zou me niet uit het veld slaan. Maar niet meer investeren in jezelf, nee, dat vind ik niks. Daar zou ik ook erg moeilijk over doen.
pi_38857275
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:47 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wel grote bek over Tsjernobyl-slachtoffers en VMBO'ers, maar wanneer iemand een mening heeft over jouw mening op dit gebied dan is het opeens een "persoonlijke aanval"?

Applaus hoor.
Jij relativeert de opmerking niet. Het zijn voorbeelden/stereotypen die ik gebruik uit de maatschappij om mijn eerdere punt duidelijk te maken. Taurus gaat daarentegen in op het 'niveau' van me en denigreert dat. Zit nogal een verschil in.
pi_38857421
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Kijk, met dat laatste ben ik 't dan weer eens.

Dat daarvoor dus niet, verschil in uiterlijk te groot is niet 'n aantal kilo aankomen voor mij, maar goed, dat is persoonlijk inderdaad, maar er valt dan wel wat te zeggen over de diepgang van die relatie.

En dan, persoonlijke aanvallen.. Lijkt me beetje overdreven hoor. Laat ik 't zo zeggen; ik vind je mening en je voorbeelden wat betreft dít onderwerp niet volwassen en niet getuigen van niveau. Dat zegt natuurlijk niks over jou ... persoonlijk. Ik ken je immers niet.
Je leest m'n posts niet goed. Ik zeg dat een negatief te groot verschil in uiterlijk kan leiden tot een relatiebreuk. En waar deze grens ligt, is natuurlijk zo relatief als de pest. Bij een paar kilogrammen zal geen mens opkijken, maar wanneer het te verschil te groot wordt zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene. Je kan dit als een gebrek aan diepgang noemen, maar relatie baseer je niet puur op intellectuele discussies.
pi_38857446
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:54 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Jij relativeert de opmerking niet. Het zijn voorbeelden/stereotypen die ik gebruik uit de maatschappij om mijn eerdere punt duidelijk te maken. Taurus gaat daarentegen in op het 'niveau' van me en denigreert dat. Zit nogal een verschil in.
Het zijn denigrerende opmerkingen. Ik vind 'n VMBO'er niet dom, en ik vind tsjernobylslachtoffers niet bij voorbaat al geen relatiemateriaal. Ik vind 't lullig over komen. En die opmerkingen vind ik niet getuigen van niveau, dat was wat ik zei. En als je m'n post ná die aanvallende post had gelezen dan had je kunnen zien dat ik dat dus ook min of meer recht gezet heb.
pi_38857543
Ik vind VMBO'ers over het algemeen wel dom. Dit omdat ze gemiddeld een lagere intelligentie hebben dan de gemiddelde VWO'er. Ik vind dus de gemiddelde VMBO'er dom. En verder vind ik Tsjernobyl-slachtoffers niet knap, maar dat betekent niet dat ze geen relatiemateriaal zijn. Ze zullen dan juist een relatie krijgen met iemand met dezelfde afwijkingen op het gebied van uiterlijk.

Eén gouden regel: soort zoekt soort.
pi_38857595
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je leest m'n posts niet goed. Ik zeg dat een negatief te groot verschil in uiterlijk kan leiden tot een relatiebreuk. En waar deze grens ligt, is natuurlijk zo relatief als de pest. Bij een paar kilogrammen zal geen mens opkijken, maar wanneer het te verschil te groot wordt zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene. Je kan dit als een gebrek aan diepgang noemen, maar relatie baseer je niet puur op intellectuele discussies.
Je zei niet 'kan leiden tot relatiebreuk', je zei dat 't 'n logisch gevolg was. Dat vind ik niet, ik snap ook niet hoe je aan de informatie 'zijn mensen veelal niet meer aangetrokken tot diegene' komt. Er zijn namelijk genoeg wat dikkere meiden die 'n relatie hebben en dat gaat blijkbaar prima.
En ik heb 't dus de hele tijd over 'n paar kilogrammen, en geen 30, omdat de TS het heeft over van perfecte maten naar 'wat dikker'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')