Op bol.com staan allemaal positieve reacties op het boek!quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:19 schreef sweaty het volgende:
Heb ik gedaan, werkt niet bij mij (wat wel :-( ), succes er in ieder geval mee.
Dan doe je wat verkeerd.....dan heb je teveel gegeten (te grote porties, of die sneaky verborgen kcals).quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:19 schreef sweaty het volgende:
Heb ik gedaan, werkt niet bij mij (wat wel :-( ), succes er in ieder geval mee.
Zal wel voornamelijk vocht geweest zijn.quote:
Je geeft me wel goede moedquote:Op maandag 12 juni 2006 17:03 schreef 430n het volgende:
Ik ben vorige week begonnen, en toen woog ik 82. Vanochtend woog ik 78. (ik ben 1.82)
Het zal vast wel een groot gedeelte vocht zijn. Ik heb wel 3 keer gesport van de week. (hardlopen. +/- 45 minuten)
Dat is ook zo. Maar omdat het dieet precies is uitgeschreven is er weinig ruimte om zelf wat erbij te verzinnen van "dat kan vast wel". En de combinaties per dag zijn precies zo opgezet dat je alles binnen krijgt, dus bv niet 's ochtends en 's avonds brood.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:57 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Vreemd trouwens dat iedereen zo lyrisch is over Sonja Bakker.
Dat mens verteld in principe echt helemaal niks nieuws.
Je mag van haar toch 2 glazen Rose/rode wijn per week? Althans, in de eerste 9 weken?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:08 schreef Nouk het volgende:
Hehe ja klopt. Hier in Noord-Holland is het echt al lang aan de gang de hype. Maar je mag de rode wijn trouwens vervangen door Rose...dat is wel beter met dit mooie weer.
Ja, en precies het merk daarbij. Je hoeft het alleen maar precies te volgen en je valt zo af.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:09 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Dus in principe schrijft dat boek gewoon per dag voor wat je kunt eten?
Meestal 1 keer in de week op vrijdag of zaterdagavond. Maar in de tweede week inderdaad 2 keer. Het verschilt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je mag van haar toch 2 glazen Rose/rode wijn per week? Althans, in de eerste 9 weken?
Superquote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:38 schreef Nouk het volgende:
Ik heb het ook gedaan, het is helemaal niet moeilijk om te volgen, je mag best veel eten.
Inmiddels al 10 kilo eraf.
Dit boek is 13,95,je hoeft verder geen speciale boodschappen te kopen ofzo.Dat "gewoon" minder eten werkt niet voor iedereen en dan is dit boek erg prettigquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Isegrim het volgende:
Als je wilt afvallen, moet je gewoon minder (en gezonder) eten, it's as simple as that. Al die lui die grof geld verdienen over de rug van mensen die willen afvallen...
Als jij zorgt dat je minder calorieën binnenkrijgt dan je nodig hebt, dan val je heus wel af...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:31 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Dit boek is 13,95,je hoeft verder geen speciale boodschappen te kopen ofzo.Dat "gewoon" minder eten werkt niet voor iedereen en dan is dit boek erg prettig![]()
Nee in twee rondesquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:41 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
SuperBen je 10kilo afgevallen in die 9wkn of over een langere/kortere periode?
Als je nu al weet dat je je niet aan een dieet kunt of wilt gaan houden, waarom zou je dan de moeite doen om er überhaupt aan te beginnen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:21 schreef Koningin het volgende:
Hoe zit het met zondigen af en toe?? Hoe ga ik dat bijv. doen als ik een BBQ heb nu in de zomer?
Dat is gemeen ze heeft een w2ijde slobbertui aan. Dan kun je niet goed oordelenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:03 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie van deze dame?
Te dik?
je ziet aan de benen wel, dat ze allesbehalve dik was daar.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is gemeen ze heeft een w2ijde slobbertui aan. Dan kun je niet goed oordelen
Daarnaast is die hond idd wel te dik.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:13 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat je je niet aan een dieet kunt of wilt gaan houden, waarom zou je dan de moeite doen om er überhaupt aan te beginnen?
En volgens mij is dit boekje ook niet meer dan een leidraad die je zelf in kunt vullen. Van een bbq word je echt geen 3 kilo zwaarder.
Dit is ze nuquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:28 schreef milagro het volgende:
[..]
je ziet aan de benen wel, dat ze allesbehalve dik was daar.
Als je zo ligt, worden je dijen dikker dan ze zijn als je staat immers.
Ik weet niet of ik deze dame dus een rolmodel vindt om te volgen.
Ze was nooit dik, ze is nu tegen het magere aan.
En ik vraag me af of haar volgelingen dat weten.
Ik ben ook slank, en als ik me zelf op een dieet zou zetten, val ik zo 15 kilo af, maar dan weeg ik dus wel ineens onder de 50 kilo met een lengte van 165 cm.
Iemand die oogt zoals zij op die foto, en dan bewust 15 kilo eraf wil, tja, ik weet het niet, hoor.
Ik lees net dat er dagen van 1000 kcal bij zitten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Als je je precies aan het menu in het boekje houdt, val je gegarandeerd af.
Ik heb een jaar lang elke dag precies 1000 kcal gegeten. Goed te doen hoor! Had aan het eind alleen een BMI van 17 ofzoquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik lees net dat er dagen van 1000 kcal bij zitten.
Als ik dat doe val ik gegarandeerd flauw of dood.
Daarom moet je ook niet te lang aaneengesloten <1200 kcals eten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik heb een jaar lang elke dag precies 1000 kcal gegeten. Goed te doen hoor! Had aan het eind alleen een BMI van 17 ofzo![]()
Endaarnakwamheterallemaalkeihardweerbijomdatmijnstofwisselingnaardeknoppenwas![]()
Ik heb nu een BMI van 21, gewoon goed dus. Ik vind alleen wel dat ik een stuk gezonder mag gaan eten, want ik schommel nog wel eens. Ik moet gewoon consequent gezond blijven eten anders gaat het meteen fout. Ik zat dat jaar ook wel heel dicht tegen een soort van eetstoornis aan geloof ikquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:26 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet te lang aaneengesloten <1200 kcals eten.
Beter kun je 1 dag in de week vasten, of om dag 1000 kcals eten en op de andere dagen >1200.
Zo krijg je op weekbasis een stuk minder kcals binnen en verneuk je je stofwisseling niet.
Heb je nu wel weer een mooi gewicht of zit het er nog steeds allemaal aan?
qua lunch meenemen vind ik het niet altijd even handig..crackers met appelstroop bijvoorbeeld ga ik niet ''s ochtends al smeren. Maar ontbijten kan echt wel snel hoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:04 schreef imago het volgende:
Oh en ik heb het boek nog nooit ingezien, maar staan er echt voor de héle dag recepten in? Ook ontbijt en lunch? En is dat ook een beetje te doen voor mensen die normaal in 5 minuten ontbijten en gewoon lunch meenemen naar het werk?
Er schijnen als sasdagen te bestaan, schijt-aan-sonja-dagenquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:27 schreef Koningin het volgende:
Ik vind dat je af en toe een zondigmoment moet kunnen inlassen.....wilde alleen maar weten hoe Sonja Bakkers dieet hiermee omgaat.
Dan neem ik het apart mee (van veel producten heb je ook klein verpakkingen).Vind het ook niet duurder dan "normaal" eten/boodschappen doen. En je kan natuurlijk het merk producten pakken die je wil.Halvarine,halva jam,appelstroop,evergreen en zo meer dingen pak ik meestal gewoon van het huismerk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:00 schreef nectarientje het volgende:
[..]
qua lunch meenemen vind ik het niet altijd even handig..crackers met appelstroop bijvoorbeeld ga ik niet ''s ochtends al smeren. Maar ontbijten kan echt wel snel hoorSchaaltje yoghurt is zo weg natuurlijk.
zo. da's wel erg snel, is het niet vooral vocht dan?quote:
moet haast welquote:Op zondag 18 juni 2006 13:24 schreef milagro het volgende:
[..]
zo. da's wel erg snel, is het niet vooral vocht dan?
dat zal toch wel?quote:Op zondag 18 juni 2006 13:24 schreef milagro het volgende:
[..]
zo. da's wel erg snel, is het niet vooral vocht dan?
Het boek?quote:Op zondag 18 juni 2006 18:18 schreef Nugget het volgende:
Weet iemand waar hij nog te verkrijgen is?
Ik zag dat de levertijd inderdaad heel lang was daar.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Koningin het volgende:
Het is nu ook te koop bij de Hema geloof ik.
Ik zit er al een dikke week op te wachten bij bol.comWilde eigenlijk deze week beginnen.
Vind ik ook niet echt te doen dus gooi er wat zoetstof door em idd m'n stuk fruit,dan is het prima te doen vind ikquote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef Mickeys het volgende:
Het boek lag vorige week nog in grote aantallen bij de Bruna in Almere Buiten.
Verder ben ik vanmorgen met een zuur gezicht begonnen aan mijn kommetje yoghurt zonder suiker. Heb de appel er in gedaan en daardoor was het nog een beetje naar binnen te krijgen. Vanmorgen gewogen. 65,7 kg dus het zal mij benieuwen. over een half uurtje het volgende hapje
quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:28 schreef milagro het volgende:
[..]
je ziet aan de benen wel, dat ze allesbehalve dik was daar.
Als je zo ligt, worden je dijen dikker dan ze zijn als je staat immers.
Ik weet niet of ik deze dame dus een rolmodel vindt om te volgen.
Ze was nooit dik, ze is nu tegen het magere aan.
En ik vraag me af of haar volgelingen dat weten.
Ik ben ook slank, en als ik me zelf op een dieet zou zetten, val ik zo 15 kilo af, maar dan weeg ik dus wel ineens onder de 50 kilo met een lengte van 165 cm.
Iemand die oogt zoals zij op die foto, en dan bewust 15 kilo eraf wil, tja, ik weet het niet, hoor.
Waarom begin je niet vast met week 1?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:41 schreef Koningin het volgende:
Het is nu ook te koop bij de Hema geloof ik.
Ik zit er al een dikke week op te wachten bij bol.comWilde eigenlijk deze week beginnen.
je kan ook optimel yoghurt kopen daar zitten lekker vruchtjes doorquote:Op maandag 19 juni 2006 09:48 schreef Mickeys het volgende:
Het boek lag vorige week nog in grote aantallen bij de Bruna in Almere Buiten.
Verder ben ik vanmorgen met een zuur gezicht begonnen aan mijn kommetje yoghurt zonder suiker. Heb de appel er in gedaan en daardoor was het nog een beetje naar binnen te krijgen. Vanmorgen gewogen. 65,7 kg dus het zal mij benieuwen. over een half uurtje het volgende hapje
Zie de lachende smilie...quote:Op maandag 19 juni 2006 13:49 schreef Nugget het volgende:
[..]
Omdat ik het nu pas tegenkwam
Graag of niet enzo...
Thanx,het staat er wel niet zo in detail als in het boek maar aangezien dat bij mij half uit elkaar valt (quote:Op maandag 19 juni 2006 14:21 schreef Nugget het volgende:
Sterker nog, als je je hier even aanmeldt staan bij Documenten word documentjes met alle weken.
meteen beginnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:03 schreef Nugget het volgende:
Nou, ik heb hem
Zal ik volgende week maandag beginnen of morgen gewoon met de dinsdag van week 1 starten?
Heb dag 1 er dus op zitten. Ik zondig nog wel vandaag met de koffie maar van minstens 10 koppen naar eigenlijk niets is mij net even teveel. Dan doe ik er maar een weekje langer over of zo. Er staat wel in het boek dat je je niet elke dag moet wegen maar toch ga ik dat wel doen. Wil een beetje van dag tot dag in de gaten houden. Ik heb wel het gevoel dat ik morgen zwaarder zal zijn op de weegschaal. Ik eet normaal nog niet de helft van wat ik vandaag naar binnen heb moeten stouwen. maar mams zei dat dat niet gezond was wat ik deed hahahaquote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef Marie79 het volgende:
Ik moet bekennen dat ik nu, na het avondeten ook vol zit!
Meteen daarna had ik nog wel zoiets van, ja, ik lust nog wel wat maar nu echt niet meer!
Straks nog mijn tussendoortje en dan morgen weer een nieuwe dag!
wrom niet, je kan het toch gewoon zeggen tegen je mams?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:24 schreef Nugget het volgende:
Wel jammer, ik eet op maandag en dinsdag thuis (rest van de week op kamers) en dan moet ik gewoon eten wat de pot schaft en kan ik me niet aan het dieet houden.![]()
Ik denk dat ik dat laatste maar doe inderdaad! Ik had voorgesteld om de dingen uit mijn boekje bij het avondeten te eten, maar veel dingen vindt de rest van het gezin dan weer niet lekkerquote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:30 schreef milagro het volgende:
[..]
wrom niet, je kan het toch gewoon zeggen tegen je mams?
of ben je bang dat je commentaar krijgt?
eet anders gewoon een kleinere portie, sla het eventuele toetje over, drink water, en uiteraard geen suiker in koffie of thee, scheelt ook alweer voor die 2 dagen, toch?
Nee je moet ze tegelijk op eten. Dat heeft met de verbranding te maken die een bepaalde hoeveelheid moet verwerkenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:44 schreef Koningin het volgende:
Ik heb trouwens 1 cracker thuis gegeten en eentje mee genomen naar mijn werk, mag dat of moet ik ze echt tegelijk op eten?
Er zit ham om de witlof heen en kaas. Dus. nee, geen ander vlees.quote:En even over donderdag: mag het diner alleen aardappels met witlof zijn? Geen vlees of wat?
Is dat een speciaal recept dan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:58 schreef Mickeys het volgende:
Er zit ham om de witlof heen en kaas. Dus. nee, geen ander vlees.
Je snijdt de witlof door de helft en haalt de binnenste punt eruit. Je kookt de witlof heel even. Dan neem je een plakje ham en doet er wat witlof op. dit rol je op. Doe dit 2 keer volgens het recept. Even in een klein (oven) schaaltje doen en dan een beetje kaas er overheen. Zet het dan in de oven tot de kaas gesmolten en wat bruinig is geworden. Eet smakelijk.quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je snijdt de witlof door de helft en haalt de binnenste punt eruit. Je kookt de witlof heel even. Dan neem je een plakje ham en doet er wat witlof op. dit rol je op. Doe dit 2 keer volgens het recept. Even in een klein (oven) schaaltje doen en dan een beetje kaas er overheen. Zet het dan in de oven tot de kaas gesmolten en wat bruinig is geworden. Eet smakelijk.
Klinkt goed, ik krijg ineens zin in woensdagquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je snijdt de witlof door de helft en haalt de binnenste punt eruit. Je kookt de witlof heel even. Dan neem je een plakje ham en doet er wat witlof op. dit rol je op. Doe dit 2 keer volgens het recept. Even in een klein (oven) schaaltje doen en dan een beetje kaas er overheen. Zet het dan in de oven tot de kaas gesmolten en wat bruinig is geworden. Eet smakelijk.
Ow ja woensdag. ik werd even in verwarring gebracht door koningin die het over donderdag had.. misschien loopt ze een dag 'achter' (dus een dag later begonnen) of ze heeft een dag gewisseld want dat mag dan weer welquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:37 schreef Nugget het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik krijg ineens zin in woensdag![]()
Dan zal ik wel een fucked up stofwisseling hebben. Heb me belachelijk strikt aan het dieet gehouden, niets meer en niets minder alles afgewogen, resultaat, 0,0.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan doe je wat verkeerd.....dan heb je teveel gegeten (te grote porties, of die sneaky verborgen kcals).
Als je 1000 kcals per dag binnenkrijgt, val je 100% zeker af. Tenzij je een fucked up stofwisseling hebt.
Dan moet je de dag in zijn geheel omwisselenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:20 schreef Marie79 het volgende:
Dag 2 ging bij mij bijzonder goed!
Ik heb de hele dag geen honger/trek gehad en ik zit nu stampvol na het avondeten (nu ong. 3 kwartier later). Straks nog een kiwi!
Ben benieuwd wat de dag van morgen brengt!
O ja, nog even een vraagje: Morgen heb ik avonddienst en eet ik mee met mijn werk (aangepaste portie en wel rauwkost erbij). Overmorgen staat er prei op het menu van Sonja, maar dat vind ik niet lekker! Zou het echt een probleem zijn als je dan avondeten wisselt? Of moet ik dan echt de hele dag omwisselen?
De kiwi was niet te eten dus of je die nu moet schillen of moet lepelen.. de smaak blijft hetzelfde.. ik heb gelepeld trouwensquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:30 schreef Pinball het volgende:
Ik heb zo'n spijt dat ik in dit topic heb gepost.![]()
Nog meer dan 150 posts van mensen die gaan vragen of ze die kiwi nou moeten lepelen of schillen om 5 kilo af te vallen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:30 schreef Pinball het volgende:
Ik heb zo'n spijt dat ik in dit topic heb gepost.![]()
Nog meer dan 150 posts van mensen die gaan vragen of ze die kiwi nou moeten lepelen of schillen om 5 kilo af te vallen.
Ah, ok, dus dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:54 schreef Mickeys het volgende:
De kiwi was niet te eten dus of je die nu moet schillen of moet lepelen.. de smaak blijft hetzelfde.. ik heb gelepeld trouwens
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:16 schreef Mickeys het volgende:
de tussendoortjes zijn bedoeld om de stofwisseling op gang te houden dus niet goed als je ze overslaat.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:29 schreef Mickeys het volgende:
Dan moet je de dag in zijn geheel omwisselen
bronquote:Sonja Bakker naar SBS 6
Sonja Bakker gaat de hoofdrol spelen in een nieuwe SBS 6serie van Je echte leeftijd, die dit najaar op tv komt. De populaire dieetgoeroe vindt het leuk en belangrijk om op deze manier haar ervaring te delen met een grote doelgroep.
„Ik beschouw Je echte leeftijd als een serieus informatief programma op niveau, waaraan ik graag mijn bijdrage lever”, zegt Bakker.
SBS 6 is dolblij met de nieuwe aanwinst. Programmaleider Tina Nijkamp: „Sonja is hot. Daarom prijzen we ons gelukkig met haar komst. Ze is een inspirerende vrouw en het klikte eigenlijk meteen toen we onze plannen op tafel legden. SBS 6 is sterk op gezondheid gericht en daarom is Je echte leeftijd een belangrijk programma voor ons. In eerste instantie gaan we voor zes afleveringen, maar we hopen natuurlijk dat daar een vervolg op komt.”
Nee hoor, als je gewoon het boek leest dus niet alleen de recepten bekijkt, dan weet je dat.. je moet wel goed voorbereid dit doen is mijn mening, anders moet je het laten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ah, ok, dus dat maakt niet uit.
Maar jij hebt er zoveel verstand van, heb jij misschien op de bakker-school gezeten of zo?
[..]
[..]
Dat soort reacties kennen we nu wel, zuchtquote:Op woensdag 21 juni 2006 08:48 schreef CasB het volgende:
Jezus...dieten...
Je moet gewoon op je eetgedrag letten en vooral veel bewegen als je af wil vallen...
quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Brighteyes het volgende:Krijg net een mailtje van mijn zus: blablabla volgende week weer eens beginnen met lijnen, ik heb een kopie van het boek van Sonja Bakker, ken je dat? blablabla
Het is wel wege, maar een appel is een appel, staat weer niets over in of die groot of klein moet zijn en een bekertje optimel... tja.. ik heb megabekers en een bekertje dat voor een espresso is gemaakt.. nergens iets over terug te vinden. Wel heb je ook 75 gram kipfilet.. ik heb gewoon ruim 3 ons gekocht, de vetjes er af gehaald en toen 4 portier gemaakt. zit er nu 3 gram per portie boven.. daar lig ik dan niet wakker van eigenlijkquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Dat lijkt me er idd ook zo lekker aan, dat je niet steeds zelf hoeft te bedenken hoe of wat.
Moet je trouwens ook dingen afwegen? Of is het 'ongeveer'.
Dat het boekje uitverkocht begreep ik ook idd.
Straks maar even hier bij de Bruna op het station kijken anders.
Dat "weer eens" is wel een prima illustratie van mjin opvatting dat je met alleen diëten nooit blijvend gewicht kan verliezen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
mijn zus: blablabla volgende week weer eens beginnen met lijnen
Lul niet! Er kwam bij haar een zwangerschap tussendoor. Die is nu achter de rug en dus is het tijd om zichzelf weer aan te pakken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:06 schreef Pinball het volgende:
Dat "weer eens" is wel een prima illustratie van mjin opvatting dat je met alleen diëten nooit blijvend gewicht kan verliezen.
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
En wat wil je dan? Gewoon niet dieten?
Dat is toch precies wat dit dieet doet?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Pinball het volgende:
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.
En daarbij normaal eten met een klein (plm. 500kcal/dag) calorietekort.
Duh... maar een goed voedingspatroon daarbij kan nooit kwaad.quote:Iedereen weet dat je er bij moet sporten
Vast wel, maar wie weet...quote:Je kan wel heel opgefokt tegen mij gaan doen, maar ik durf te wedden dat dit Bakker-gedoe voor héél veel mensen in dit topic het zoveelste dieet is. Mensen die met Atkins een hoop water en spieren en ook nog wat vet zijn kwijtgeraakt en nu weer op dieet moeten ondanks het feit dat ze normaal hebben gegeten.
Je lijkt bijna jaloers!quote:En als mevrouw Bakker net als meneer Atkins miljonair is geworden staat er weer een goeroe op met het volgende wonderdieet.
quote:En niet zo onaardig doen tegen mij, de mensen in dit topic mogen geen popcorn.
![]()
Kortzichtig.. niet iedereen kan meer sporten of sporten in het algemeen. Je probeert dan een alternatief te zoeken. Bovendien ben ik volgens het BMI niet te zwaar maar zit ik wel tegen de bovenkant aan. Ik vind dit voedingsadvies wat Sonja Bakker geeft wel het proberen waard. Dit is tenminste haalbaar en bovendien is het ook nog eens gebasseerd op het voedingscentrum.. waar hebben we het dan over?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.
En daarbij normaal eten met een klein (plm. 500kcal/dag) calorietekort.
Je kan wel heel opgefokt tegen mij gaan doen, maar ik durf te wedden dat dit Bakker-gedoe voor héél veel mensen in dit topic het zoveelste dieet is. Mensen die met Atkins een hoop water en spieren en ook nog wat vet zijn kwijtgeraakt en nu weer op dieet moeten ondanks het feit dat ze normaal hebben gegeten.
En als mevrouw Bakker net als meneer Atkins miljonair is geworden staat er weer een goeroe op met het volgende wonderdieet.
En niet zo onaardig doen tegen mij, de mensen in dit topic mogen geen popcorn.
![]()
Precies. Een topic waar iedereen meldt wat ze net gegeten hebben en nee, geen honger, en hoeveel kilo ze al kwijt zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:41 schreef DarkElf het volgende:
*kuch* wat zei ik nou?
laten we dit topic gewoon voor sonja bakker gebruiken.
Ja maar ja, daar zijn andere topics voor zoals Slank de zomer in en Dieetclub.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:51 schreef Pinball het volgende:
[..]
Precies. Een topic waar iedereen meldt wat ze net gegeten hebben en nee, geen honger, en hoeveel kilo ze al kwijt zijn.
Want stel je voor dat er gediscussieerd wordt, the horror.
De gemiddelde vrouw in NL heeft volgens het voedingscentrum 2000 kcal nodig.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb ooit eens uitgerekend aan de hand van mijn lengte, gewicht, activiteitsniveau en vetpercentage hoeveel kcal ik kan eten per dag zonder aan te komen. Dat is ongeveer 1700.
Het Sonja Bakker dieet levert in de eerste 9 weken minder of rond de 1000 kcals per dag.
<..>
Het is dus geen crashdieet.
Heel verstandig denk ik dan.quote:Ik vul dit meestal aan tot 1200 kcals.
even pure nieuwsgierigheid, hoor, als dit dagmenu je al te veel is, wat at je dan in godsnaam (de vader) voorheen, 1 keer per dag een kilo ijs of zoquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:12 schreef Mickeys het volgende:
net mijn avondeten op.. mijn hemel.. wat een berg weer. ik vraag me af als je met minder wil doen of dat ook goed is.. dat heb ik niet echt uit het boek kunnen halen. Ik at trouwens al nooit zoveel en meestal maar 1 maaltijd per dag... iig ga ik het proberen vol te houden.. dag 3 op de sinasappel na is ook weer geslaagd
Ik at ongeveer 3 boterhammen en een warme snack op het werk. verder veel koffie met evenveel suiker er in. vergeet niet dat ik niet kan sporten (deels invalide)quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:29 schreef milagro het volgende:
[..]
even pure nieuwsgierigheid, hoor, als dit dagmenu je al te veel is, wat at je dan in godsnaam (de vader) voorheen, 1 keer per dag een kilo ijs of zo
Ik weeg volgens de maatstaven ook niet teveel. ik weeg 24,9 BMI volgens de bedrijfsarts en de grens ligt op 25. Ik voel me gewoon te zwaar en er kan best wel iets af. Daarom wil ik ook minimaal 4 weken dit volgen en kijken waar ik dan op uit kom. Maatje 38/40 heb ik nu, had ooit maatje 34 dus ik zou het fijn vinden om iig weer op maatje 36 uit te komenquote:als je minder at dan wat Sonja nu voorschrijft hoe kun je dan in jezusnaam (de zoon) teveel gewogen hebben, zodat je nu dit dieet nodig hebt
Ik was een fanatieke sporster dus geen wonder dat maatje. dat is al een tijdje niet meer zo. daar heb ik ook vrede mee.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:48 schreef milagro het volgende:
-knip-
reuma, mijn rug die ik niet kan buigen, de 'binnenvering' die niet werkt, waardoor ik niet kan rennen, tenzij het een zaak van leven of dood is, dan wel uiteraardquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:52 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik was een fanatieke sporster dus geen wonder dat maatje. dat is al een tijdje niet meer zo. daar heb ik ook vrede mee.
Nee, ik ben niet van plan om over te gaan op de oude gewoonte, ik zie ook wel in dat dat niet goed is.
Je mag voor mij wel aangeven wat je dan doet om calorien te verbranden. Lopen kan ik ongeveer 300 meter en na elke stop van een paar minuutjes kan ik steeds minder ver. De ene dag ook meer dan de andere. Waar heb jij problemen mee om ook niet te kunnen sporten?
Thx,wilde net een lijstje gaan makenquote:Op woensdag 21 juni 2006 21:12 schreef Mickeys het volgende:
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben
eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
2000 kcals, dat is echt natte vingerwerk, veel te algemeen. Ik heb een vrij hoog vetpercentage en dus relatief weinig spieren, en sport niet veel. Als ik 2000 kcals ga eten word ik echt dik.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
De gemiddelde vrouw in NL heeft volgens het voedingscentrum 2000 kcal nodig.
Met 9 weken 1000 kcal per dag te kort is het dus best wel een crashdieet.
[..]
Heel verstandig denk ik dan.![]()
Ja, dat zei je al.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:46 schreef cinnamongirl het volgende:
2000 kcals, dat is echt natte vingerwerk, veel te algemeen. Ik heb een vrij hoog vetpercentage en dus relatief weinig spieren, en sport niet veel. Als ik 2000 kcals ga eten word ik echt dik.
Nee, ik heb het nauwkeurig berekend en ik persoonlijk kan ongeveer 1700 kcals per dag eten zonder aan te komen. Op dieet moet ik dus rond de 1200 kcals eten om echt af te vallen.
Kijk nou, we zijn het wèl eens.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:59 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt trouwens wel heel veel op het EGA dieet maar goed, heel veel dieten gaan toch volgens dezelfde principes.
Wij gaan pas over 3,5 week en dan 1 weken weg en ik was eigenlijk van plan om dan weer van voren af aan te beginnen. Wel zo makkelijk. Enige jammere is dat ik half augustus ook weer 10 dagen weg ben...quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:30 schreef Koningin het volgende:
Ik ben toch al stiekem op de weegschaal gaan staan vanmorgen: 4 ons eraf.
Het enige waar ik nu tegen op kijk, nu het zo lekker gaat, over 1,5 week ga ik een week op vakantie naar Oostenrijk (schnitzel, pommes frites en halve liters......). Daarna gewoon verder gaan met week 3?
Tis zo jammer, dalijk ben ik 2 kilo afgevallen, na de vakantie er weer bij......quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij gaan pas over 3,5 week en dan 1 weken weg en ik was eigenlijk van plan om dan weer van voren af aan te beginnen. Wel zo makkelijk. Enige jammere is dat ik half augustus ook weer 10 dagen weg ben...
Maar idd ben ik wel benieuwd. Doorgaan? Of opnieuw beginnen?
Bij mij meestal wel....quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:31 schreef Iksje het volgende:
Op vakantie gaan hoeft toch niet te betekenen dat je aankomt?
die dagen in London loop je je ws suf, dus dat compenseert toch een hoop.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:44 schreef CarOnline het volgende:
Maandag ben ik jarig, dus dat is al even een vuurproef.. en vrijdags tot dinsdags ga ik een paar dagen naar Londen. Ik hoop dat de schade meevalt! Mijn verjaardag heb ik op zich niet heel veel moeite mee, maar die dagen in Londen...![]()
Daar heb ik nou nooit last van. Warm of koud weer, ik blijf gewoon eten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
die dagen in London loop je je ws suf, dus dat compenseert toch een hoop.
op vakanties val ik altijd juist af, zeker naar warmere oorden, je loopt meer, je drinkt meer (water) en je eet ms wel lekkere dingen maar vaak toch bescheidener porties, met heet weer heb ik minder trek/zit ik eerder 'vol' .
ja, nou goed, hoe dan ook, als je echt wat gaat zien van de stad, ga je dus meer lopen dan normaal.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Daar heb ik nou nooit last van. Warm of koud weer, ik blijf gewoon eten.
En op vakantie pak ik toch vaker wat lekkers, ijsje, extra gebak etc.
Nou het is amper een dieet, ik ben nu gewoon gewend aan 3 keer per dag eten en 2 tussendoortjes, als je dat gewoon volhoudt dan gaat het prima.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:10 schreef milagro het volgende:
is het niet de bedoeling dat je blijft Sonja Bakkeren dan? als je 5 maanden op 1000 cal hebt gezeten, en je gaat dan weer normaal eten, zit het er zo weer aan, toch?
ik dacht dat Sonja Bakker een manier was om je eetgewoontes te veranderen, je meer bewust te maken, en geen dieet waar je "eindelijk vanaf" kan zijn?
Dat is het hem vooral denk (bij mij dan) Ik ben gewend om zowat heel de dag niks te eten en dan sávonds een overdreven calorierijke lading om het zo maar te zeggen!! Voel me trouwens ook veel beter nu,geen hoofdpijn of rare tril-aanvallen!quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:14 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nou het is amper een dieet, ik ben nu gewoon gewend aan 3 keer per dag eten en 2 tussendoortjes, als je dat gewoon volhoudt dan gaat het prima.
Had ik ook hetzelfde hoor, alleen 's ochtends een appel eten, dan avond eten en dan 's avonds koekjes. Met dit ritme gaat het veel beterquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:27 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Dat is het hem vooral denk (bij mij dan) Ik ben gewend om zowat heel de dag niks te eten en dan sávonds een overdreven calorierijke lading om het zo maar te zeggen!! Voel me trouwens ook veel beter nu,geen hoofdpijn of rare tril-aanvallen!
Had ik wel de eerste twee weken maar nu niet meer. Maar als ik dan toch een stuk chocola neem moet ik ook gelijk de hele reep eten, een klein stukje is echt zo moeilijk. Dus dan neem ik het maar gewoon niet, dan krijg ik er inderdaad ook niet nog meer trek inquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:31 schreef milagro het volgende:
hebben jullie na al die tijd niet ook vanzelf minder trek in zoet, suiker, chocola?
neem aan van wel, toch, suiker/zoet eten doet je verlangen naar nog meer suiker en zoet.
maar af en toe wat zoets of vets moet je ook niet doen panieken, wat je soms wel ziet bij lijners, alsof van je 1 reep of gebakje meteen de rest van de week teniet zou doen.
.
anyways, succes dames
en heren ook ergens .. altijd weer
Opbouwen is inderdaad het geheim voor blijvend gewichtsverlies. Ik heb in april een week een sapvastenkuur gevolgd en was in 1 week 5 kilo kwijt. Daarna heb ik in een ijdsbestek van zo'n 3 weken heel geleidelijk het aantal kcals weer opgebouwd. Daarna at ik weer rond de 1700 kcals en het bleef eraf.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:14 schreef Pure-Poison het volgende:
Nee opbouwen tot gemiddeld 2000cal per dag en dan blijf je op hetzelfde gewicht zitten.
Vandaag trouwens weer een halve kilo eraf,kon niet wachten tot maandag dus ik denk dat ik voortaal maar 2x per week ga wegen![]()
Aan de hand van je bestelnummer die je van Bol.com hebt gekregen kan je op hun site zien, als je bent ingelogd, hoe lang het nog kan duren.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:22 schreef Koningin het volgende:
Weet iemand trouwens wanneer het boek via Bol komt?
Ben nu echt al lang aan het wachten.
Dus dat kan ook nog wel even gaan duren Koningin...quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef CarOnline het volgende:
BE, dat boekje schijnt helemaal uitverkocht te zijn. Ik had de laatste hier bij de Bruna omdat iemand die al 2 weken in bestelling had staan. Die mocht ik meenemen dus. Maar ze zijn in herdruk.
Wat is er mis met hier aan iemand verkopen die er ook om staat te springen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even kijken of ik via mijn-moeder-die-bij-een-boekhandel-werkt iets kan regelen met teruggeven of zo.
Ik bedoel als mijn Bol bestelling binnenkomt... En als de mijne komt, zal die van Koningin er ook wel zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat is er mis met hier aan iemand verkopen die er ook om staat te springen?![]()
Hij staat nog op "wordt verwerkt". Besteldatum 8 juni - 5 tot 10 werkdagen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Aan de hand van je bestelnummer die je van Bol.com hebt gekregen kan je op hun site zien, als je bent ingelogd, hoe lang het nog kan duren.
Hij lag zelfs al in de brievenbusquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 'm ook besteld.
Had 'm gister bij Bol besteld, levertijd was 5-10 werkdagen, maar ik keek net bij de bestelstatus en hij is al verzonden.
Je bent maandag begonnen, wat verwacht je dan??quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:58 schreef Mickeys het volgende:
Ik ben er 'slechts' 2 ons kwijt van de 5 a 10 kilo die ik wil halen.. het schiet nog neit echt op, maar dat komt mede omdat ik nu meer eet dan dat ik ooit daarvoor heb gedaan
Leuk hè die aanhalingstekensquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:33 schreef imago het volgende:
[..]
Je bent maandag begonnen, wat verwacht je dan??
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg ook net een mailtje dat hij verzonden is.
Bij jou ook Koningin?
Ik denk dat ik hem aan mijn zusje kado die. Die doet het dus met kopietjes.
Ik was er inmiddels achterquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:37 schreef Cutie het volgende:
Fuente, het recept voor de koolsalade staat op bladzijde 21!
Degene achterin is een andere.
Alleen als ik dat al lees denk, dat is echt niets voor mij. Ik ontbijt normaal met vier boterhammen, met minder red ik het echt niet. En meestal eet ik daarna nog wel fruit ook, of soms nog een boterham extra. Ik moet er niet aan denken, alleen een kommetje yoghurt en een appel.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:43 schreef Marie79 het volgende:
Ik ben ook vandaag begonnen met Sonja...
Ik heb het boek al een tijd geleden in huis gehaald en vandaag echt als begindatum genomen!
Tot nu toe gaat het prima! De yoghurt vond ik eigenlijk wel prima te doen en daarna de appel en toen zat ik wel vol. Rond een uur of 11 de evergreen gegeten maar ben nu wel nog aan het rommelen in mijn maag! Wat kijk ik uit naar mijn 2 broodjes straks!
Ik koop bij appie altijd kant en klare verse rauwkost salade.. scheelt een boel snij en hang werkquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:57 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik was er inmiddels achterThnx!
Heeft iemand nog ideeen hoe je een lekkere rauwkost kan maken?
Alle recepten in de weekmenu's staan verderop in het boek, volgens mij moet je niet zelf gaan experimenteren.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:57 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik was er inmiddels achterThnx!
Heeft iemand nog ideeen hoe je een lekkere rauwkost kan maken?
Gewoon extra bewegen. Ik kwam ook altijd twee kilo aan in een week vakantie, maar ik ben vorig jaar naar meerdere kleine steden geweest waar alles dus lopend te doen was, dat werkt echt heel goed. Alleen al op de eerste dag heb ik 8 uur gelopen, en de rest van de week ook echt iedere dag hele stukken. Ik heb de hele week water gedronken en geen frisdrank oid, maar wel een ijsje of gebakje genomen als nagerecht als ik daar trek in had. Zolang je je basisvoedsel maar 'basis' houdt en je tussendoortjes alleen maar neemt als je ze echt wilt, dus niet uit gewoonte of omdat het er staat, zal het wel mee vallen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:30 schreef Koningin het volgende:
Ik ben toch al stiekem op de weegschaal gaan staan vanmorgen: 4 ons eraf.
Het enige waar ik nu tegen op kijk, nu het zo lekker gaat, over 1,5 week ga ik een week op vakantie naar Oostenrijk (schnitzel, pommes frites en halve liters......). Daarna gewoon verder gaan met week 3?
Die recepten achterin het boek mag je pas na de 5e week gaan gebruiken, de eerste 5 weken moet je je houden aan wat er in je weekmenu's staat. Er staan overigens voor zover ik kan zien geen recepten voor rauwkost in het boek!quote:Op zondag 25 juni 2006 01:04 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Alle recepten in de weekmenu's staan verderop in het boek, volgens mij moet je niet zelf gaan experimenteren.
Het is de bedoeling dat je zo strikt mogelijk het boek volgt!
Kruidkoek hebben ze hier bij C1000 bij het verse brood liggen. En jus heb ik van die zakjes van de aldi, die kun je aanlengen met water. Je hebt ze ook van Maggi, bij al die zakjes poeders enzo. Er staat op dat je het met boter en water moet doen, maar het kan ook alleen met water, dan heb je magere jusquote:Op zondag 25 juni 2006 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ga eens spieken in de winkel dan.Kan je toch kijken wat er in die bakjes zit!
Komkommer, paprika, radijs, bleekselderij...
Hier ook even 2 vraagjes.
Kruidkoek. Waar in vredesnaam haal je dat?Mijn Oma is er niet meer, anders had ik het haar wel gevraagd.
Magere juspoeder... waar vind ik dat? * Brighteyes eet eig. nooit jus, maar mss is het wel lekker bij sommige dingen.
Dan heb ik gelukkig voor de goede de ingrediënten in huis gehaald.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:37 schreef Cutie het volgende:
Fuente, het recept voor de koolsalade staat op bladzijde 21!
Degene achterin is een andere.
Je hebt van de Maggi ook potjes, dan kun je precies de goede hoeveelheid pakken.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:58 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kruidkoek hebben ze hier bij C1000 bij het verse brood liggen. En jus heb ik van die zakjes van de aldi, die kun je aanlengen met water. Je hebt ze ook van Maggi, bij al die zakjes poeders enzo. Er staat op dat je het met boter en water moet doen, maar het kan ook alleen met water, dan heb je magere jus
Thnx voor de tips voor rauwkost, ga wel ff in de bakjes spieken
Ah dat scheelt. Ik vind het idee van dat pak speculaas in de kast namelijk ook niet echt ok. Veel te makkelijk voor als ik eens een zwak moment heb. Ik zie mezelf dan nog niet een heel pak liga's weg werken.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:58 schreef CarOnline het volgende:
Ipv kruidkoek neem ik gewoon ontbijtkoek. Ik houd er zowiezo niet zo van, en om dan een hele batterij koeken in de kast te leggen... speculaasjes heb ik ook niet, neem wel een plakje koek of een evergreen, dat mag ook.
Ik heb vanmorgen ook weer gewogen. 0,6 kilo eraf met meer eten en in het begin van de week was ik eer 4 ons aangekomen. Ik hou gewoon stug volquote:Op maandag 26 juni 2006 09:18 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb me weer gewogen, en ik zit nu op -1,5 kilo (na één week).![]()
Wij beginnen (jaja, manlief doet ook mee) met vrijdag, omdat we macaronie beter mee naar ons werk kunnen nemen vanavondquote:Op maandag 26 juni 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Dag 1
Zometeen maar eens aan de yoghurt (ik hou niet van hele koude dingen)
[..]
Ah dat scheelt. Ik vind het idee van dat pak speculaas in de kast namelijk ook niet echt ok. Veel te makkelijk voor als ik eens een zwak moment heb. Ik zie mezelf dan nog niet een heel pak liga's weg werken.
Gefeliciteerd Marie!Het begin is er!
Mocht je zus het boek niet willen, dan wil ik het wel van je overnemenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg ook net een mailtje dat hij verzonden is.
Bij jou ook Koningin?
Ik denk dat ik hem aan mijn zusje kado die. Die doet het dus met kopietjes.
Ze heeft het al.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:29 schreef m@x het volgende:
Mocht je zus het boek niet willen, dan wil ik het wel van je overnemen
Ik werk ook vanavond, maar ik eet gewoon van te voren. Ga om 1 uur vanmiddag warm eten, en vanavond een broodje mee naar t werk.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:29 schreef Fuente het volgende:
[..]
Wij beginnen (jaja, manlief doet ook mee) met vrijdag, omdat we macaronie beter mee naar ons werk kunnen nemen vanavond
Dus vanmorgen een bakje yoghurt met cornflakes gegeten. Ik dacht dat ik yoghurt niet lekket vond maar het viel me best mee moe'k zeggen.
Ik heb geen cornflakes gegeten, gewoon een schaaltje yoghurt. Ipv de gewone yoghurt mag je ook optimel. Dat is 0% vet, en dat schijnt dus gewoon te mogen. Dat neem ik dus, smaakt wat lekkerder.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze heeft het al.
Maar op dit moment zou het weer verkrijgbaar moeten zijn volgens mij. Althans, als BOl het naar ons allemaal heeft kunnen versturen...
Btw... hoe strikt zijn sommige dingen? Ik krijg corflakes dus echt niet weg. Zou ik dat mogen vervangen door all bran? Lijkt me niet zo'n enorm probleem toch?
stinkie doet idd ook mee, althans... hij waagt een poging. Hij liep zaterdag in de supermarkt te mopperen dat het allemaal veel te weinig was bla-mopper-bla... Tsja, je hoeft niet... en idd heb ik gezegd dat hij het natuurlijk aan kan vullen tot wat voor hem acceptabel is.
Dat doen er hier wel meer toch?
quote:Op maandag 26 juni 2006 09:39 schreef A_L_N_F het volgende:
omg. ja een dieet volgen gaat zeker werken.
eerst val je ongezond 10 kilo af om daarna weer 15 kilo aan te komen.
een paar dieten verder en je vel zit zo los als bij een bulldog.
als je echt wil afvallen helpt alleen dit
Oh ik vind het wel heel lekker!quote:Op maandag 26 juni 2006 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind die optimel smerig!![]()
![]()
De drink dan iig. Die had ik gisteren onderweg gehaald bij een benzinestation. Doe mij dan maar gewone yoghurt.
Oh, wat ik me af vroeg. Ergens deze week staat er Macaroni met roerbakgroente op het menu. Dat is dus echt alleen kale macaroni met roerbakgroente?
Of je nu Optimel of magere yoghurt neemt, het is beide 0% vet dus daar gaat het mijn inziens niet echt om. Ik heb cruesli genomen ipv cornflakes of muesli.. dat krijg ik niet echt weg. Cruesli heb ik trouwens de Light uitvoering gedaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:39 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ik heb geen cornflakes gegeten, gewoon een schaaltje yoghurt. Ipv de gewone yoghurt mag je ook optimel. Dat is 0% vet, en dat schijnt dus gewoon te mogen. Dat neem ik dus, smaakt wat lekkerder.
Onzin, van sporten alleen val je echt niet af. Van alleen dieten wel, maar het is inderdaad wel beter om er ook bij te sporten. Zo hou je je metabolisme op peil.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:39 schreef A_L_N_F het volgende:
omg. ja een dieet volgen gaat zeker werken.
eerst val je ongezond 10 kilo af om daarna weer 15 kilo aan te komen.
een paar dieten verder en je vel zit zo los als bij een bulldog.
als je echt wil afvallen helpt alleen dit
quote:Op maandag 26 juni 2006 09:48 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Onzin, van sporten alleen val je echt niet af. Van alleen dieten wel, maar het is inderdaad wel beter om er ook bij te sporten. Zo hou je je metabolisme op peil.
Niet op reageren! It ain't worh it en verpest het topic alleen maar. Lekker laten blaten!quote:Op maandag 26 juni 2006 09:48 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Onzin, van sporten alleen val je echt niet af. Van alleen dieten wel, maar het is inderdaad wel beter om er ook bij te sporten. Zo hou je je metabolisme op peil.
ja jullie weten het allemaal beter.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet op reageren! It ain't worh it en verpest het topic alleen maar. Lekker laten blaten!
quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
Ik snap eigenlijk niet waarom je je zo druk maakt? Als jij er geen goed gevoel bij hebt: niemand die je dwingt!quote:Op maandag 26 juni 2006 09:55 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja jullie weten het allemaal beter.
toch grappig dat tijdens mijn studie bijna alle dieten worden afgefakkeld als slecht zijnde.
maar ja jullie weten het vast beter dan epidemilogen, gezondheidswetenschappers en artsen![]()
Dankjequote:Op maandag 26 juni 2006 10:02 schreef CarOnline het volgende:
Echt maar 1 koek! Staat ook wel ergens in t boekje.
ik zeg alleen dat dieeten niet gezond is. mensen verliezen vaak heel veel kilo's binnen een paar weken.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:58 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet waarom je je zo druk maakt? Als jij er geen goed gevoel bij hebt: niemand die je dwingt!
Met kip en groenten idd. Ik heb het vanmorgen gemaakt, en heb er wel macaroniekruiden doorheen gedaan (zo'n zakje).quote:Op maandag 26 juni 2006 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind die optimel smerig!![]()
![]()
De drink dan iig. Die had ik gisteren onderweg gehaald bij een benzinestation. Doe mij dan maar gewone yoghurt.
Oh, wat ik me af vroeg. Ergens deze week staat er Macaroni met roerbakgroente op het menu. Dat is dus echt alleen kale macaroni met roerbakgroente?
Dat lijkt me ergens sterk. Want cruesli zit toch wel een flinke berg meer calorieen inquote:Op maandag 26 juni 2006 10:26 schreef Fuente het volgende:
BE, volgens mij mag je ook quakers (dus cruesli toch?) nemen hoor.
In het boek staat iig voorin ergens dat je wel quakers mag geloof ik.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat lijkt me ergens sterk. Want cruesli zit toch wel een flinke berg meer calorieen in
dan in Muesli, cornflakes of andere magere ontbijtgranen. Het word iig wel gemaakt met suikers enzo.
Maar goed, ik vind All Bran heel lekker dus dan hou ik het gewoon wel daarbij.
quote:Op maandag 26 juni 2006 10:38 schreef Fuente het volgende:
In het boek staat iig voorin ergens dat je wel quakers mag geloof ik.
Ik moet het boek nog helemaal doorlezen, nog niet gedaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:20 schreef Brighteyes het volgende:
Koningin, in het boekje staat ook ergens iets uitgelegd over de BBQ.
Hou het bij Kip (sate, geen kluifjes met vel) en stort je verder op de salades!
Het klopt idd voor geen meter,ik moest volgens het boek gisterenavond een stevige spinazieomlet eten,op het kopietje staat gewoon aardappels,vlees en groentequote:Op maandag 26 juni 2006 09:48 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Fijn, die kopietjes van het boek kloppen helemaal niet..
Week 1 zie ik wel gewoon geprint uit het boek en daar staat gewoon ''prei'' en ''witlof'' enzo en degene die dat heeft overgeschreven heeft er gewoon ''groente'' neergezet.![]()
1 nadeel.. ik lust het niet zonder mijn kilozak suiker er in.. en ik had canderel geprobeert maar dat is niks... iemand nog goede zoetstof alternatieven voor de hand?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Tipje: drink groene thee. Zit een stofje in (EGCG) dat je stofwisseling versnelt. Bij 5 kopjes verbrand je 80-100 kcals meer per dag. Laatst een artikel over gelezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |