Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.quote:[b]Op maandag 5 juni 2006 20:10
...
Een behoorlijke @*�$^*&@#-klus want het lijkt erop dat de muur naar de badkamer op dit laminaat geplaatst is. En dus moet het stuk gebeiteld worden aan die kant. (Rechts op de foto.)
Het bovenste stukje is het nieuwe.
...
En over een halfjaar in het kader van bezuinigingen zeker een oud schuurtje gaan recyclen tot schutting.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
We hebben 1 tegel eruit gehaald en gingen toen graven en kwamen na 30 cm de volgende laag tegels tegen.Toen dus nog een klein stukje van de paal afgehaald.
Idd hopen we dat hij stormproef is Marsepein, maar hij zit op een paar punten ook nog aan de schutting vast.
En ja, als het waait wordt alles nog steeds zeiknat.Vandaar onze wens er snel een echte schuur van te maken, maar stinkie heeft inmiddels plannen om de schutting te gaan recyclen tot schuur. In het kader van de bezuiniging.
Er lag je standaard laminaat, dus een tik met de beitel was genoeg om het strak langs de post weg te krijgen. Het jammere is dat ik het laminaat als mal wilde gebruiken, maar dat dat nu dus niet meer lukt. Naast het beitelwerk moet er ook gebroken worden omdat alles verlijmd zat.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.
Toen de vloerenlegger bij ons bezig was had hij zo'n handig zaagje om de onderkanten van deurposten af te zagen zodat de vloer plintloos gelegd kon worden. Een soort heggeschaar op Dremel-formaat zeg maar. Dat was ontzettend handig geweest voor een klusje als dit.
Good riddence, dat ding is een doorn in mijn oog geweest sinds we het huis gekocht hebben.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kreeg ook wel even een pijnscheutje van dat mooie struikje zo bruut vermoord op de stoep
Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaan jullie de zijkanten ook nog dicht maken of blijft het alleen bij een afdakje?
quote:Op maandag 5 juni 2006 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
[...]
Het geheel verdient in close-up ook niet echt een schoonheidsprijs voor de mooiste klus maar het is afdoende en als we dit als frame voor een schuur gaan gebruiken dan gaan we nog wel eens kijken naar de stevigheid van de constructie.
[...]
Hij vroeg níet wanneer jullie klaar dachten te zijn anders!quote:Op maandag 5 juni 2006 23:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?
[..]
Nou ja goed, er ligt een heel plan om de hele tuin te gaan doen, maar voorlopig ontbreekt het ons nog aan fondsen daartoe.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:09 schreef ArtyShock het volgende:
Dat bordertje hè... Komen daar straks ook weer nieuwe plantjes in?![]()
Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie heeft allemaal goede voornemens voor als ik in Korea zit. Ik ben benieuwd...
Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.quote:Op zondag 20 augustus 2006 02:00 schreef Reese het volgende:
Meeeeeeeeeeeegaschop!!
stinkie? Joehoe!!![]()
Kom es vertellen
[..]
Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?
Het rijk voor je alleen! Lekker zoep'm en achter de wilde wieven anquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.
Het is takkeweer dus ik kan miet in de tuin verder. BE heeft het huishoudgeld mee dus ik kan de spullen die ik nodig heb niet kopen. Mijn schoonouders hebben mijn gereedscap dus het enige wat ik binnenshuis kon doen moet ook wachten. Het is kut ja, elke avond niks doen is ook zo, tsja, nikserig.
PS. Wel lekker rustig, ik voel mij een nieuw mens. Geinspireerd ook
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgeslotenquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het rijk voor je alleen! Lekker zoep'm en achter de wilde wieven an![]()
Bij wijze van spreken dan hè?![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgesloten
quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgesloten
Je loopt helemaal sychroon met de kickoff van BBquote:Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:
quote:Op maandag 21 augustus 2006 01:29 schreef Brighteyes het volgende:
Zaterdag!
Wat zal ik dan een lekkere slanke vent hebben zeg!
En een nieuwe schutting, een mooi geverfde schuurdeur, een afgetimmerde zolder blije ouders!
De rapportage van zuslief meldt dat de vloer mooi geworden is.
Ga je maar ff verpozen met mijn sig danquote:Op maandag 21 augustus 2006 02:23 schreef Brighteyes het volgende:
Raar he. Helaas is de office nu open dus ik kan niet even msn aanslingeren.![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh nu wil ik ook weer naar Parijs
En een kusje voor BE
Je kunt eventueel ook een houten paneeltje maken en dat goed aflakken in de kleur die jullie in de badkamer hebben. En als je de spiegels in een ietwat kleine hoek zet zul je jezelf niet in bad zien liggen. Maar of dat fraai is....quote:Op zondag 3 september 2006 22:27 schreef Brighteyes het volgende:
Contrast hebben we ook al aan gedacht Marsepein alleen valt er niet heel veel te contrasteren hier. Spiegel is op zich een aardig idee, behalve dat je dan naar jezelf ligt te kijken als je in bad ligt. Is niet echt mijn hobby.
Dan beter van dat watervaste groene gips er tegenaan en latexen met de juiste watervaste latex of zoiets.quote:Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Geen luikje. Uiteraard niet... hoe kun je denken dat ze zo slim zouden zijn om zich te bedenken dat je mss ook wel eens bij de afvoer zou willen zijn. Tsss.![]()
Hout lakken heb ik ook al over na zitten denken. Dat zou ik persoonlijk het mooist vinden geloof ik.
Ik had het over een aannemer die bij mij eea gedaan heeft :pquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Kom je helpen dan? Wat fijn!![]()
Kregen gisteren een verhuiskaart van die kale die gaat samenwonen en daar stond serieus op: Hulp? Wij kunnen jullie hulp gebruiken op onze klusdagen 7-8 en 14-15 Oktober.Ik vind dat zo brutaal!
quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Kom je helpen dan? Wat fijn!![]()
Kregen gisteren een verhuiskaart van die kale die gaat samenwonen en daar stond serieus op: Hulp? Wij kunnen jullie hulp gebruiken op onze klusdagen 7-8 en 14-15 Oktober.Ik vind dat zo brutaal!
Je nieuwe meubelaanwinst, is dat eiken of mixed wood?quote:Op maandag 11 september 2006 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
En onze nieuwste meubelaanwinst:
[afbeelding]
Ipv 2 poefjes voor het raam. En ja, het is zelfs een beetje klusserig want we hebben de poten ingekort: Waar haal ik een lintzaag vandaan? Eiken tafelpoten zagen...
quote:Op maandag 11 september 2006 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Leuk en leuk!
Heb je gewoon over een deurtje geverfd BE? Goed idee
Volgens het bordje bij de Praxis en de doos is het blank eiken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:05 schreef zappa29 het volgende:
Je nieuwe meubelaanwinst, is dat eiken of mixed wood?
De zaagtafel is het daarmee eensquote:Op dinsdag 12 september 2006 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon even het deurtje opgeschuurd en toen met schoolbordverf er overheen.
[..]
Volgens het bordje bij de Praxis en de doos is het blank eiken.
Dat bankje is idd ook leuk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:31 schreef Tan het volgende:
Mooi bankje!! Ik zag ook ietsdergelijks bij de Formido (ook eiken), leuk en betaalbaar, en wilde het voor de keuken, ipv drie stoelen. Maar het past niet zo bij de keukentafel die we hebben, en dus zoek ik zoiets als bij ons bij de kachel staat, maar dat is onvindbaar en ws. ook onbetaalbaar(hier wel te zien, even doorscrollen, zowel het bankje als de keukentafel).
En schoolbordverf is super, heb er pas de keukendeur mee gedaan en het is één groot feest voor iedereen)
Oh wat een briljant idee! Ik was dus al van plan om schoolbordverf op de deur te smeren in mijn nieuwe huis, maar dit is wel echt een errug leuk ideequote:Op vrijdag 15 september 2006 00:02 schreef Brighteyes het volgende:Dat moet idd best heel intelligent geweest zijn.
Wel een leuk idee. Eigenlijk moet je dan foto's maken van de borden als er leuke dingen op staan en die dan weer ophangen op je toilet.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:44 schreef stinkie het volgende:
Ik zie dat je nog niet opgeruimd hebt
als dit geen ware liefde isquote:
Je hebt ook kleurtjes schoolbordverf, zelfs witquote:Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
We zijn blij met de schoolbordverf!
De hele keuken in het zwart zou ook maar zo zwart zijn maar we gaan er iig wel iets mee doen.
ja, ik vond het zelf ook helemaal geweldig, totdat ik het plan moest uitvoeren en daarna het resultaat zag; het is net niet magnetisch genoeg en met krijtjes erop teken gaat wel maar het is niet glad... Beetje jammer dus... Maar goed, hij hangt wel mooi in de keuken en als je maar genoeg magneetjes gebruikt blijft alles hangenquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik niet Tan! Dat is op zich dan ook wel heel leuk.
Inmiddels heb ik een liter lichtblauwe hoogglans gehaald dus dat gaat het worden.
Ieneminie bedankt voor je verhaal over de magneetverf. We hadden het idee al een beetje laten varen. Ik heb al een ander idee om ergens een soort van prikbord-iets te maken. Jouw verhaal geeft de doorslag.
Ik zag de doorkijk als rand. Snap nu dat de ruitjes voor het raam hangen. Mooi hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Blokjesrand?
Ik heb hem even uit de grote foto geknipt:
[afbeelding]
Het is dus allemaal glas maar dat er omheen is in een ruit ipv recht, ik gok dat je dat bedoelde?
Ehh, fotootje misschien. Dat maakt het voor ons ook iets makkelijker.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik heb die lat verstek gezaagd, maar aangezien dat ding schuin is zou hij ook schuin moeten lopen of zo.
Maar volgens mij hebben we sowieso de verkeerde latten. Ze zijn veel te dun.
Als je die oude deur zo ziet, is het net een foto uit de film Evil Deadquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Die andere paste er idd wel beter bij, maar die was zo rot als een mispel. En dit was de goedkoopste oplossing, vandaar.
Er moet nog wel een stukje plakplastic op dat raam. Het is wat open zo.
I know. Maar dat gaat dus echt niet anders. Die schuur heeft zulke dunne wandjes, daar moet wel zo'n scharnier systeem op. Er zitten dievenklauwen in de zijkant, dus je tilt de boel er niet echt makkelijk uit. En er zit iig tussen daar en de woonkamer nog een deur die op slot zit als wij niet thuis zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:29 schreef guntherschneider het volgende:
Laat je die scharnieren er zo opzitten?
Het lijkt me ietwat inbraakgevoelig...
Als je nu een voor een de schroeven van de scharnieren eruit draait.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:29 schreef guntherschneider het volgende:
Goeie tip Solingjan!quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:42 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Als je nu een voor een de schroeven van de scharnieren eruit draait.
Gat door het scharnier door het kozijn boren.
Dan lange platkop bout door het scharnier en het kozijn en aan de andere kant een moer erop.
Krijgen ze hem aan die kant niet meer open![]()
Gewoon kwastje verf erover heen. Ga ik evenquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie tip Solingjan!
Dude, ik ga eens kijken, ik denk eig. dat ze niet in het wit verkrijgbaar zijn, maar spuiten is geen slecht idee!
Valt wel mee hoorquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:29 schreef guntherschneider het volgende:
Tja...Ik zou er gewoon plastik tegenaan flikkerenquote:Op donderdag 2 november 2006 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Dat idee hebben we verworpen. Er zitten bepaade stukken 'gedraaid' hout wat onderdeel is van het beschermd stadsgezicht en dan zou het alleen maar delen kunststof kunnen zijn en dat leek ons niet mooi/handig.
We hebben inmiddels een offerte voor nieuwe ramen met dubbel glas (de kozijnen zijn nog in orde) en als het goed is gaan we ze volgende week bestellen.
Dan krijgen we op elke slaapkamer boven 1 vast raam met een ventilatierooster en 1 raam wat gewoon open kan.
Ja,quote:Op donderdag 2 november 2006 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat we zelfs nog toestemming van de gemeente hadden moeten vragen.
quote:Op donderdag 2 november 2006 23:43 schreef it_was_me het volgende:
Wij hebben de 1ste offerte voor kunststofkozijnen binnen. Was even benieuwd naar hoe het jou/jullie vergaan is.
20 ramen en 4 buitendeuren ¤ 30.000,-![]()
Ja eigenlijk wel ja!quote:Op donderdag 2 november 2006 23:45 schreef bixister het volgende:
20 ramen!4 buitendeuren!
eigen schuld dikke bult.![]()
Nee hoor vrijstaand huis en van die 20 ramen zijn er 5! van 50 bij 50 cm. Maar nog steeds duur! Wij laten nog maar iemand komen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:15 schreef basset het volgende:
[..]
![]()
Waar wonen jullie in? Een oud ziekenhuis of zo?
Mag ik je een tip gevenquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik heb het al een keertje afgenomen idd.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ben aan het voegen... Wat een-werk!
Gisterenavond een lesje Iaido meegedaan met stinkie dus mijn armen vielen er al bijna vanaf maar nu helemaal. Ik ben halverwege. Zo even nieuw voegmiddel maken.
En mijn armen even rust geven. Ik kan amper mijn theekopje optillen.
Foto's volgen!<--- althans... zo voel ik me mentaal, fysiek kom ik niet verder dan.
Ja ik!quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:08 schreef Brighteyes het volgende:Niemand die denkt 'Nou, da's best aardig opgelost zo.'?
Hand???quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Het voegen heb ik met een hele hand voegsel al rondjesdraaiend gedaan.![]()
Maar thanks for the tip! Ik zal er met het afnemen op letten!
Klopt... heb ik liggen maar daar kon ik niet meer overweg.quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:19 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hand???
[afbeelding]
Deze zijn ook in klein formaat van ongeveer 10 cm
Ben blij dat het gelukt is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt... heb ik liggen maar daar kon ik niet meer overweg.
Sowieso was schuin al lastig omdat het echt maar hele kleine stukjes zijn en dat voegspul was veel te droog om er op die manier tussen te gaan. En zomaar aanlengen doe ik niet als dat niet op de verpakking staat.Veel te bang dat het er weer af komt druipen.
Maar goed, het is wel gelukt hoor!
quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:08 schreef Brighteyes het volgende:Niemand die denkt 'Nou, da's best aardig opgelost zo.'?
ik had 'm er niet in herkend!quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
En dan nog even een eervolle vermelding voor Shark.Bait hier in het topic.
Het heeft even geduurd, maar zijn foto hangt eindeljik!
Ik (her)ken het probleemquote:Op zaterdag 2 december 2006 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Dat hadden we nu al willen doen maar het ontbreekt even aan fondsen. Dat gaat dus hopelijk in het voorjaar gebeuren.
Ik had ze al bij Knorretje op het toilet gespot en nu bij Vivi in d'r woonkamer en toen wist ik het zeker. Hebben!!!!!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:25 schreef Duderinnetje het volgende:
BE wat gaaf![]()
Ik vond je zelfgemaakte bloem op je vorige slaapkamer ook al zo mooi trouwens. Dit is weer heel anders, maar staat ook prachtig.
Zit trouwens ook heeeeeeeeel erg te kicken op die muurdingen op die site die je PM'de. 2007, het jaar van de muurdingen![]()
Hier wonen ook een BE en een Stinkiequote:Op woensdag 3 januari 2007 22:44 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
Ja je hebt haar nu een vinger gegeven! Zeg maar dag met je handje![]()
![]()
Er zijn ook raamstickersquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:49 schreef Vivi het volgende:
*Invasie de muurstickers..binnenkort bij u thuis.."
quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Er zijn ook raamstickers![]()
En meubelstickers![]()
Zelfs serviesstickers![]()
Arme stinkie![]()
ja die is leuk hihihiquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:57 schreef Vivi het volgende:
Er zijn zelfs ook stickers voor mannen die geen stickers willen
[afbeelding]
Een plafondsticker!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:58 schreef truttebosje het volgende:
ik ben er ook helemaal weg van, ziet er leuk uit be.
ikzelf zoek nog een leuk plekje voor deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat Stuart weerquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:57 schreef Vivi het volgende:
[afbeelding]
Wie is hier de superfotograaf dan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
En m'n plafond golft!![]()
Hey, we kunnen niet allemaal superfotografen zijn.
Maar je bent stout geweest?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Als ik lief ben, krijg ik misschien een sticker in mijn schriftje wordt hier geroepen
quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een plafondsticker!![]()
Sitnkie gaat acuut schrootjes timmeren vrees ik![]()
met die blik vallen de stickers ws vanzelf naar benedenquote:
Hela, zijn dat KLM business class onderzetters?quote:
hehheh!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:57 schreef Vivi het volgende:
[afbeelding]
Vrouw slikt lepel in tijdens lachbuiquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Lepels? Ik heb helemaal geen lepels!![]()
*slik*
SUPERquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi Ikea is niet lelijk!
[afbeelding]
Nieuwe versiering op de slaapkamer erbij.
quote:Op zondag 4 maart 2007 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Obli, ik heb daar net ook over na zitten denken maar omdat er hanglampjes boven de tafel hangen zou dat effect weg zijn. En er zit daar een heel groot wit opzetstopcontact op de muur wat me vreselijk zou storen.
Ja, dat helpt wel...quote:
Helpt het als ik zeg dat ik hoop dat er ooit nog eens een box precies voor komt te staan?![]()
quote:Op zondag 4 maart 2007 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Dan had ik ook de lamp moeten verhangen.
Vind die box wel een hele mooie tussenweg...quote:Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat was ook heel mooi geweest.
Jah, maar daar kom ik niet...en ik een hoop te doen!quote:Op zondag 4 maart 2007 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Losse foto's kunnen ook in het SC topic he?
Wel een goed ideequote:Op vrijdag 6 april 2007 21:44 schreef Marsepein het volgende:
Maak een achterwandje voor die muur, waarachter alle splitters en kabels hangen. En speakers horen niet in een kast. Waarom zet je ze er niet op dan?
Het heeft niet met het in beeld staan te maken, maar ze moeten in het gehoor 'staan'. Op de grond is dus (Als het geen vloerstaanders/zuilen zijn) sowieso verkeerd. Waarschijnlijk hebben de speakertjes een klein bass-reflex poortje achterop waardoor je -als je ze in de kast zet- enorm gaan 'boomen'. Door ze op de kast te zetten staan ze redelijk op oorhoogte, en door ze een cm of 15 van de achterkant weg te houden, gaat het ook niet zo stampen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Boxjes, ja, ik zei ook erop maar dat stuitte hier op bezwaar van manlief. Volgens mij een rariteit, want mannen zijn toch meer van die zooi in beeld.
Kijk en daarom heeft Arty boven een TV-dolby-XBox-stereo-surroundkamer en kunnen we in de woonkamer die boxjes gewoon in een hoekje zettenquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het heeft niet met het in beeld staan te maken, maar ze moeten in het gehoor 'staan'. Op de grond is dus (Als het geen vloerstaanders/zuilen zijn) sowieso verkeerd. Waarschijnlijk hebben de speakertjes een klein bass-reflex poortje achterop waardoor je -als je ze in de kast zet- enorm gaan 'boomen'. Door ze op de kast te zetten staan ze redelijk op oorhoogte, en door ze een cm of 15 van de achterkant weg te houden, gaat het ook niet zo stampen.
En de achterwand kun je ook een stukje van de muur afhouden, en er dan een gekleurde TL buis achter leggen, dat geeft een leuk effect wat mooi bij je Phillips lamp past.
Zo'n achterwandje zie je toch nauwelijks? Valt in elk geval minder op dan de snoeren.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:07 schreef Brighteyes het volgende:
Een achterwandje in de kast is iig geveto'd.Dan wordt het teveel een kast.
En we hadden in eerste instantie het plan om deze grote boxen bovenop te zetten maar die zijn gewoon te lomp.
En verder interesseert het me eigenlijk heel erg weinig wat voor geluid er uit die dingen komt.Als ik maar gewoon radio en CD'tjes kan luisteren, echt, ik ben niet zo'n virtuoos dat ik ga mekkeren over de inferieure kwaliteit van mijn geluidssysteem.
Het moet er wel mooi uit zien, dat dan weer wel.
![]()
![]()
O ik wilde geen knuppel in een hoenderhok gooienquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, heb je gelijk in hoor, maar we zien wel even. Het is me de discussie iig nu niet waard.
* Brighteyes heeft morgen 2 toetsen en nog praktisch niks gedaan vandaag!![]()
Ghe, dat zeg ik precies hetzelfde altijd, ik hoor het echt nooit hoor, als er teveel of te weinig bas ergens inzit of blablaquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:07 schreef Brighteyes het volgende:
En verder interesseert het me eigenlijk heel erg weinig wat voor geluid er uit die dingen komt.Als ik maar gewoon radio en CD'tjes kan luisteren, echt, ik ben niet zo'n virtuoos dat ik ga mekkeren over de inferieure kwaliteit van mijn geluidssysteem.
Het moet er wel mooi uit zien, dat dan weer wel.
![]()
![]()
Hahaha, dat ken ik van vroeger, daar komt toch niks vanquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik heb het 1 keer doorgelezen maar ik val in slaap.![]()
Morgenochtend dus nog maar een keertje doen. Nu even niksen en dan slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |