Bij de Praxis in Woerden kunnen ze tot 9 cm dikte zagen, dat is redelijk in de buurt van Gouda.quote:Op zondag 10 september 2006 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ja dus.
We hebben een heel leuk nieuw bankje gekocht alleen ik vond hem iets te hoog en wilde dus iets van de poten af hebben. Alleen het blad van de zaagtafel die we hier hebben staan is niet groot genoeg en dus moesten we zeg maar rondom zagen. En dat is helaas niet zo mooi geworden.
Bijvijlen word een ramp omdat het dan ook heel lastig is om het gelijkmatig te krijgen.
Beste optie is dus om er nog een cm'tje van af te halen maar dan met een lintzaag zodat het in een keer door kan.
Maar... waar vind ik een lintzaag die ik even kan gebruiken?
Iemand ideeen over wat voor bedrijven ik zou kunnen vragen? Of denken jullie dat de zaag bij een bouwmarkt wel groot genoeg zal zijn? Het zijn best dikke balkjes, 8 cm ongeveer. En eiken dus...
Tips?
Dat had idd een goed idee geweest als we daarmee begonnen waren. Maar nu er nog maar een half cm'tje af moet is dat ook bijna niet te doen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:59 schreef densmee het volgende:
zo iets doe ik altijd met een vlijmscherpe handzaag en het ziet er perfect uit
Met een scherpe handzaag (dus een kapzaagje, bijvoorbeeld, of een Japanse trekzaag) is een halve cm prima te doen, ook in eiken. Pittig zagen betekent toch dat de zaag niet scherp is. Met een scherp, dun trekzaagje, zo'n Japans model, zaag je 8x8 eiken in minder dan een minuut door.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat had idd een goed idee geweest als we daarmee begonnen waren. Maar nu er nog maar een half cm'tje af moet is dat ook bijna niet te doen.
Sowieso is eiken natuurlijk best pittig zagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |