21 Oktober:
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:34 schreef stinkie het volgende:Zo, ff een korte update van wat ik gedaan heb. BE en familie zijn de hele dag bezig geweest, dus
iets zal er wel afgerond zijn, maar vraag me niet wat.....
![]()
Net na het eten de overlop afgewit en het plafond gedaan. Daarna de resterende twee muren in het kleine kamertje gewit, moet nu nog een keer een laag over de hele kamer en dan is dat ook af. Daarna het plafond in de gang gewit, waarna ik maar door ben gegaan met de muren. Moet misschien een stukje nog een laagje, maar verder is het af. Ter afronding ook de trapkasten maar een lik gegeven, dan was mijn verfvoorraadje tenminste op
![]()
Al met al weer een vol blik Latex gebruikt. Word er dus nog een halen voor de woonkamer. Gaan we morgen doen, kan het drogen en kan zondag de vloer er in
![]()
En vandaag hebben we besloten wat we gaan doen in kleur in het huis.
![]()
Gisteren hadden we hem al gezien maar vanavond de knoop doorgehakt, we gaan een nieuwe bank kopen!
![]()
En wat voor een!
![]()
![]()
![]()
Hij is heel heftig, maar zo gaaf. Verder hebben wel alleen maar neutrale meubels dus dit is ons kleur-elementje. De bank en mijn enorme 'schilderij' (ikea) van een rode roos.
Oh, en de deur naar het balkon... Nee, dat vind ik niet zo erg. We hebben een tuin van 14 meter diep, dus dat balkon zal hooguit gebruikt worden voor de was of zo. Verder geloof ik niet dat we er veel zullen komen.
Goed, wat hebben we vandaag gedaan...
We hebben voornamelijk geschuurd... heel veel geschuurd. Mijn moeder en ik tegelijk met 2 machines.
![]()
Wat zullen de buren blij zijn met ons.
![]()
Maar goed, om 14 uur waren we klaar en was de hele bovenverdieping (althans, dat wat geschilderd moet worden) geschuurd inclusief de trap naar beneden.
![]()
Mijn moeder is daarna boven de lichte delen gaan verven. En dat knapt al zo veel op!
![]()
![]()
's Middags ben ik met mijn vader hout gaan halen omdat er her en der nog wat stukjes plint miste.
Dit zijn de latjes die we in de slaapkamers nog tegen het plafond en de muur gaan doen, om daar de grote kieren weg te werken. Ik heb ze eerst maar even in de grondverf gezet en dan kunnen ze morgen gelakt voor we ze tegen het plafond gaan plakken:
![]()
Verder heeft mijn vader dus beneden (en boven) de ontbrekende delen opgevuld:
![]()
![]()
(Deze zit er aan de overkant ook en is om de lelijke afwerking bij het kozijn weg te werken. Ze zaten er allebei, maar aan deze kant was hij helemaal lelijk en krom getrokken, dus erafgehaald en even een nieuwe erop.)
![]()
Hierboven heeft hij het kleine dwarse stukje eropnieuw opgezet met een uitsparing voor de gordijnrails. Dat hadden de vorige bewoners gewoon in zijn geheel weggehaald daar. Aan de andere kant van het raam hadden ze gewoon met de decoupeerzaag
![]()
stukken uit het plintje gezaagd, zag er niet uit. Ooit zaten er 2 gordijnrails(en?) blijkbaar. Dat zag er ook niet uit, dus een stukje eruit gehaald en helemaal nieuw erin gedaan.
Ik heb toen alle kale houten delen in de grondverf gezet, dan kan dat morgen afgelakt en kan stinkie zondag met de vloer beginnen.
![]()
Al met al weer heel veel gedaan en morgen kunnen we weer volop aan de slag omdat stinkie boven klaar is met witten.
Ik ben mijn ouders echt zo superdankbaar. Ook vandaag weer met die houten dingetjes, dat zijn echt van die 'dat komt wel' dingen en nu is dat gewoon allemaal gedaan.
[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 31-10-2005 17:24:52 ]