abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:53:43 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841348
BE en stinkie's paleisje was vol!

Mooie kans voor een nieuw topic, want het is natuurlijk nog niet af.
En een mooie kans voor een mooi opvolgend foto-overzicht.

Sigaretterook

De eerste klus: de vloer in de schuur egaliseren. Het is in 2 delen met wat oude plavuisjes en beton.
In de schuur komen de wasmachine, afwasmachine, droger en koelkast te staan dus we wilden het wel een beetje netjes hebben. Makkelijk om schoon te maken. We gaan er dus ook nog het laminaat van de bovenslaapkamer in recyclen.

En ik kon mijn geluk helemaal niet op toen ik de mat bij de deur op tilde om het kruipluik open te maken.
Jawel... een heuse granieten vloer in de gang!

Hij ziet er niet uit, dus nog heel wat werk aan te doen. (Dude! Ik kan je tips goed gebruiken! )

Het laminaat komt dus niet verder dan de woonkamer te liggen en in de gang dus gewoon die mooie vloer!

(Ik gooi hem even dicht om alle foto posts achter elkaar te kunnen plaatsen).

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 31-10-2005 17:35:42 ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:55:53 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841403
Het resultaat van 13 Oktober:

Het huisje staat in Gouda.
Helaas is een dakterras niet echt mogelijk. De schuur loopt schuin af naar beneden.
Qua kluswerk is er wel het een en ander te doen, maar dat is wel allemaal verfwerk. Gelukkig vind ik dat erg leuk om te doen, dus dat komt wel goed!
En we willen de kozijnen op de bovenverdieping nog laten vervangen.

Op dit moment is mijn moeder aan het schuren en is stinkie bezig de vloer uit de woonkamer te verwijderen.
Ik zit thuis te wachten op de aflevering van onze trouwkaarten.
Gaf me gelijk de kans om nog even wat puinhoop hier op te ruimen en alvast nog wat dozen in te pakken.

Nog even wat foto'tjes:

De schuur, met de laminaatvloer erin (er lagen nog 2 reserve pakken van de vorige bewoners! )

De troep na het leeghalen van de gang:

En de granieto vloer in de gang. Er lijkt een soort van vloerbedekkinglijm op te zitten dus dat moet er nog afgehaald worden en dan schrobben en polijsten.

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 31-10-2005 17:03:36 ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:57:59 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841467
14 Oktober:

We lopen al de hele dag met z'n allen 'Dat staat in de schuur, eh... bijkeuken'.
We krijgen het er niet uit.

Goed. Het verslagje van vandaag. Dwz, van de middag, want ik heb hier vanmorgen eerst 4 uur voor de kat z'n k*t zitten wachten op onze trouwkaarten.

Allereerst de kraanfoto's, op veler verzoek.

Zo was het:

Zo is het nu:

En als we het toch over oud- en nieuw-plaatjes hebben, het deurbeslag. Ook niet echt onze smaak.

Zo was/is het:

Zo wordt het:

*Neuriet: 't Zijn de kleeeeine dingen die 't doen, die 't doen.

En verder... stinkie heeft zich de hele ochtend gestort op het uit elkaar slopen van de grote kast die op de slaapkamer stond. Met een hamer en cirkelzaag gaat dat prima. Helaas geen foto's daarvan... ik zat te wachten.
Daarna heeft hij zich gestort op het erafhalen van het oude behang:

We hebben besloten de muren te gaan behangen met glasvezelbehang. En dus moesten die rare houten plaatjes bij het raam maar weg. Op de vorige foto zie je dat nog zitten aan de linkerkant van stinkie.

Hier is het dus weg:

Maar ja, die gore houten plaatjes die als een jig saw op de muur zaten konden er toch ook maar beter vanaf en dus ging de verwaming los en de houten plaatjes eraf. Note: het hout is zeker niet rot want het was nog best rukken met 86.000 kleine klote spijkertjes.

Inmiddels zit er op de rechterkant al gipsplaat, maar ik kwam erachter dat daar nog geen foto van was toen ik de putjes op de trap allemaal net geplamuurd had. Die houden jullie te goed dus.

En dan als laatste... ik wil hem jullie toch niet onthouden... Iemand nog behoefte aan een stoffen lamp?

Met de nadruk op stoffen:

Al met al een zeer productieve dag geweest. Mijn moeder heeft heel veel geschuurd beneden in de woonkamer en de gang en mijn vader is bezig met een nieuw zij-deurtje in de gangkast. Hij heeft meteen ook een raar gat in de vloer dichtgestort:
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:01:11 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841557
15 Oktober:

Goed, vandaag dus.
Het is voornamelijk een dag van kleine klusjes geweest. Een heleboel schuren, schuren en nog veel meer schuren. Daar geen foto's van.

Mijn vader heeft de voordeur afgeschaafd, dus die klemt niet meer, mijn moeder heeft het verfwerk beneden gesopt, dus dat kan geverfd gaan worden.

Verder is mijn vader verder gegaan met het trapkast deurtje, hij is klaar:

Helaas is de trap zo scheef als wat dus er moet nog een schuifje aan de achterkant om hem netjes dicht te houden.

Verder hebben we vanmorgen als eerste het laminaat uit de woonkamer gehaald zodat we dat nog even bij de sloop konden brengen:

Verder heeft stinkie de gaatjes in de slaapkamer geplamuurd:

Toen ik de deuren in de gang ging schuren kwam ik erachter dat de geverfde plint helemaal geen plint is maar een opstaande rand graniet. Stelletje

Maar goed, dat gaat helemaal goedkomen.

De verwarming is er vandaag afgegaan in de slaapkamer om het gipswandje af te maken en we hebben vanavond nog een klein stukje glasvezelbehang erachter geplakt zodat hij er morgen weer op kan:

En om te laten zien dat ik echt heus ook nog wel wat doe in het huis behalve onthouden wat er gedaan is en foto's maken:

Al met al niet heel veel echt schokkend zichtbare dingen gedaan vandaag, maar wel heel veel voorbereid, wat betekent dat we morgen de woonkamer kunnen gaan witten!
En dan wil ik in de middag de plinten daar verven, dan kan stinkie van de week aan de vloer daar gaan beginnen.

Dus als het goed is komen er morgen foto's met een wat duidelijkere verandering.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:06:21 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841707
16 Oktober:

Goed... de dag van vandaag.
Vandaag waren wij honeymooners de hele dag saampjes! en we hebben elkaar zowaar niet eens de hersens in geslagen.

We begonnen met het witten van de woonkamer. Jawel... ik kon eindelijk wat doen!

Even het verschil aangeven. Zij hadden iets van beige op de muren zitten:

al die stippen wit her en der op de muur zijn om de oude hondekwijl te camoufleren.

En... een bruin vlak.
Dat hebben we dus een paar keer moeten witten, want je bleef het zien:

Helaas zijn we iets te enthousiast geweest en is dat vlak nu witter dan de rest, dus de lange muur moet nog een keertje over.

Goed... woonkamer klaar en dus op naar de slaapkamer, verder met het glasvezelbehang:

Briljant spul overigens, banen van 1 meter breed, dus lange halen snel thuis en een heel mooi egaliserend effect!

Nou... nu we eindelijk ons huis hebben en getrouwd zijn kunnen we ons geheimpje ook wel verklappen...

Geintje... uiteraard... Zo was het, maar dankzij glazvezel behang heeft straks de voorkamer 4 strakke witte wandjes:

(de andere 3 muren zijn gewoon gestuct in die kamer).

We hadden gisteren al een klein stukje behangen in de slaapkamer en daar vandaag wat wit op gesmeerd, dus de verwarming kon er weer op:

En toen wilde ik per se toch nog even een stukje gaan verven. Gewoon even om te kijken hoe het zou worden:

Heel mooi, lekker strak vinden we zelf. Weg met het beige en gebroken wit!

En omdat ik het zo mooi vond, dacht ik kom... ik doe ook de vloer meteen:

Ik stapte dus achteruit van m'n trappetje af in de emmer verf!
Dat hele blik leeg. 2,5 liter.
Gelukkig was de vloer daar vrij schoon en hebben we met kartonnetjes vrijwl alles weer terug in het blik gekregen.

Nog even een voor- en na-tje naast elkaar:

Morgen gaat stinkie wrsch de slaapkamer witten en ga ik verder met verven in de woonkamer.

Tot zover! Het is nog steeds leuk en het wordt alleen maar leuker!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:08:16 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841762
17 Oktober:

Zooo, tijd voor het dagelijkse update-je. Veel kan je niet doen in een paar uurtjes, maar we hebben toch nog weer een hoop gedaan.
stinkie heeft de slaapkamer boven gewit. De muren en het plafond.
Helaas moet het glasvezel behang minstens 2 keer voor je echt resultaat ziet, maar toch is er al wel zeker verschil met gisteren:

En ik ben beneden verder gegaan met verven. Er kwam een vriend van me langs en we moesten even bijkleppen, dus helaas iets minder gedaan dan ik van plan was, maar toch het hele achterkozijn in de verf gezet:

De lichte delen moeten uiteraard nog, maar ik ga eerst zoveel mogelijk met donker doen, dan kan dat drogen en daarna de lichte delen.

Morgen weer een dag!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:10:37 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841840
18 Oktober:

Vandaag hebben we maar een paar uurtjes geklust. Mijn moeder was jarig en er kwam nogal wat visite die pas gisteren het bericht van ons trouwen hebben gekregen. Dus er moest gefeliciteerd worden enzo.

Ik heb de slaapkamer en de beertjesmuur op de voorkamer gewit. De slaapkamer is qua muren nu klaar, de voorkamer moet nog 1 keertje.
Nu moet er in de slaapkamer nog een klein stukje geverfd worden en dan kan de vloer erin! En dat terwijl we deze kamer eigenlijk pas zouden doen als we er al in zaten.

Stinkie heeft het kleine kamertje aan de voorkant behangen met glasvezelbehang.
Er moet nog 1 baan, maar het spul was op.

Zo zag het er iig uit:

Later volgt een na-foto.

En om jullie foto's van witte muren te besparen heb ik maar wat foto'tjes gemaakt van wat er nog moet gebeuren.

De deuren naar het toilet en de trapkast.

De voordeur, de meterkast en het zijraampje (onder de poort).

De trap.

Het trapgat.

Nog een keertje het trapgat.

De trapkast op de overloop en de trap naar zolder.

Zooo, hebben jullie nog wat meer beeld bij hoe het eruit ziet.
Allemaal voor-foto's. Hopelijk snel de na-foto's.

Oh ja... en naast het verfwerk moet dat alles dus ook gewit worden.

En nu...
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:12:07 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841883
19 Oktober:

Vandaag zijn we boven verder gegaan. Ik heb de beertjes wand nog een lik latex gegeven dus die is mooi wit en ik heb nog 1 wand van onze slaapkamer nog een keer gelatexed, daar zaten nog strepen op.

stinkie heeft het kleine kamertje verder behangen, was nogal een gepiel en gepriegel bij de verwarmingsbuizen. Daarna heeft hij 2 muren daar alvast gewit en een paar kleine stukjes op de overloop.

Ik ben gaan verven in de slaapkamer. Moonah's randje, zoals ik het in gedachten noem, de plinten en de deurstijl.

Moonah's randje voor:

En na:

We waren van plan het raamkozijn niet te doen omdat dat er hoogstwaarschijnlijk toch uit gaat ergens volgend jaar, maar het steekt nu wel heel erg af bij de witte muren en de lichtgrijze rand erboven dat ze er van de week toch maar aan gaan.

En dan de deurstijl, voor:

En na:

Het is wel heel dankbaar werken hoor, want het knapt echt zienderogen op allemaal!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:13:35 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841931
20 Oktober:

Vandaag is mijn moeder de hele dag aan het verven geweest!
Ze heeft oa. de panelen van een aantal deuren in de lichtgrijze verf gezet (geen foto, komt er bijna niet uit). Die panelen moeten nog een keer, want op de gang komt het oranje ertussendoor. Verder heeft ze bij de achtergevel het lichtgrijs gedaan op de raampjes, de deuren en de 2 panelen, dus die is helemaal klaar, alleen aan de rechterkant moet nog een lat tegen de muur:

Het voor-raamkozijn:

(De vensterbank gaan we ook nog verven. Ik hou niet zo van neppe houtnerfjes en hij kan er niet af zonder het stucwerk te slopen.)

En ze heeft de plinten geverfd:

Mijn vader is 's middags ook gekomen en heeft allerlei kleine klusjes gedaan. Sluitingkje op het nieuwe deurtje in de trapkast, een drempel daar gemaakt, een nieuwe plank voor op de vloer van de trapkast zodat niet mijn stofzuiger 'de kelder' in dondert als ik hem er neer zet en een splitsing gemaakt op de waterkraan in de bijkeuken, nu kan ook de afwasmachine aangesloten worden.

We waren vanavond ietwat moe; we hebben sinds we vorige week getrouwd zijn alleen maar dagen gemaakt van 7 uur-half 8 tot een uurtje of 11. Het hakt er best in zeg maar. Dus we zijn even voor gordijnen gaan kijken, maar daar zijn we nog niet over uit, we hebben een salontafel besteld (levertijd 12 weken! ) en we hebben een onwijs leuke bank gezien (terwijl we daar nog niet naar op zoek waren.
Daarna zijn we toch nog maar wat gaan doen, stinkie heeft 's de trapkast vanbinnen gewit, was echt goor, en boven nog een stukje van de overloop gewit.

Ik heb het kozijn van de deur naar de woonkamer geverfd, kan dat mooi vannacht drogen:

Morgen heb ik lekker vrij en ga ik de hele dag weer samen met mijn moeder aan de slag.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:14:40 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31841967
21 Oktober:
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:34 schreef stinkie het volgende:
Zo, ff een korte update van wat ik gedaan heb. BE en familie zijn de hele dag bezig geweest, dus iets zal er wel afgerond zijn, maar vraag me niet wat.....

Net na het eten de overlop afgewit en het plafond gedaan. Daarna de resterende twee muren in het kleine kamertje gewit, moet nu nog een keer een laag over de hele kamer en dan is dat ook af. Daarna het plafond in de gang gewit, waarna ik maar door ben gegaan met de muren. Moet misschien een stukje nog een laagje, maar verder is het af. Ter afronding ook de trapkasten maar een lik gegeven, dan was mijn verfvoorraadje tenminste op

Al met al weer een vol blik Latex gebruikt. Word er dus nog een halen voor de woonkamer. Gaan we morgen doen, kan het drogen en kan zondag de vloer er in
En vandaag hebben we besloten wat we gaan doen in kleur in het huis.
Gisteren hadden we hem al gezien maar vanavond de knoop doorgehakt, we gaan een nieuwe bank kopen! En wat voor een!

Hij is heel heftig, maar zo gaaf. Verder hebben wel alleen maar neutrale meubels dus dit is ons kleur-elementje. De bank en mijn enorme 'schilderij' (ikea) van een rode roos.

Oh, en de deur naar het balkon... Nee, dat vind ik niet zo erg. We hebben een tuin van 14 meter diep, dus dat balkon zal hooguit gebruikt worden voor de was of zo. Verder geloof ik niet dat we er veel zullen komen.

Goed, wat hebben we vandaag gedaan...
We hebben voornamelijk geschuurd... heel veel geschuurd. Mijn moeder en ik tegelijk met 2 machines. Wat zullen de buren blij zijn met ons.
Maar goed, om 14 uur waren we klaar en was de hele bovenverdieping (althans, dat wat geschilderd moet worden) geschuurd inclusief de trap naar beneden.

Mijn moeder is daarna boven de lichte delen gaan verven. En dat knapt al zo veel op!

's Middags ben ik met mijn vader hout gaan halen omdat er her en der nog wat stukjes plint miste.

Dit zijn de latjes die we in de slaapkamers nog tegen het plafond en de muur gaan doen, om daar de grote kieren weg te werken. Ik heb ze eerst maar even in de grondverf gezet en dan kunnen ze morgen gelakt voor we ze tegen het plafond gaan plakken:

Verder heeft mijn vader dus beneden (en boven) de ontbrekende delen opgevuld:

(Deze zit er aan de overkant ook en is om de lelijke afwerking bij het kozijn weg te werken. Ze zaten er allebei, maar aan deze kant was hij helemaal lelijk en krom getrokken, dus erafgehaald en even een nieuwe erop.)

Hierboven heeft hij het kleine dwarse stukje eropnieuw opgezet met een uitsparing voor de gordijnrails. Dat hadden de vorige bewoners gewoon in zijn geheel weggehaald daar. Aan de andere kant van het raam hadden ze gewoon met de decoupeerzaag stukken uit het plintje gezaagd, zag er niet uit. Ooit zaten er 2 gordijnrails(en?) blijkbaar. Dat zag er ook niet uit, dus een stukje eruit gehaald en helemaal nieuw erin gedaan.

Ik heb toen alle kale houten delen in de grondverf gezet, dan kan dat morgen afgelakt en kan stinkie zondag met de vloer beginnen.

Al met al weer heel veel gedaan en morgen kunnen we weer volop aan de slag omdat stinkie boven klaar is met witten.

Ik ben mijn ouders echt zo superdankbaar. Ook vandaag weer met die houten dingetjes, dat zijn echt van die 'dat komt wel' dingen en nu is dat gewoon allemaal gedaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 31-10-2005 17:24:52 ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:23:40 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842247
22 Oktober:

Dan op verzoek de zolder. Hoeveel foto's kan je maken van een zolder? Veel!

De trap naar de zolder:

Als je bovenaan komt zie je dit:

Dat is in dat puntdakje bovenaan. Het lijkt heel laag maar is gewoon sta-hoogte.

Als je je omdraait zie je dit:

Als je bovenaan de trap naar links kijkt zie je de deur naar de kamer die daar zit.
Wel even bukken voor de schuine balk!

En dan het kamertje. Met een vreselijk lelijk weggestucte schoorsteen.

Dat moet dus ooit nog een mooie studeerkamer gaan worden, maar goed, dat is voor over een paar maanden of zo. Moet een heleboel aan gebeuren!

En dan de update van vandaag. Mijn vader kon zich niet inhouden en heeft alvast een stukje van de granieto vloer schoongemaakt:

Het is een dievenklus, maar dan heb je ook wat.

Mijn moeder heeft op de overloop alle panelen in de licht grijze verf gezet. Ze kan geen randjes meer zien. Daarvan geen foto's want het valt nauwelijks op zonder de grijze omlijsting eromheen.
Stinkie is dus eerst een 2e (!) motor gaan kopen en heeft daarna de woonkamermuur een 2e keer gewit. Daarna als het goed is ook nog de bijkeuken maar dat weet ik niet zeker want toen was ik al weg. Mijn vader heeft verder alle latjes tegen het plafond geschroefd dus die kunnen morgen ook in de lak. De nieuwe spotjes zitten tegen het plafond (ik zal morgen een foto'tje maken Martijn ).

En ik heb een paar donkergrijze delen gedaan. Zo mooi!
Je mag het niet zeggen van je eigen zooi, want dat is dan zgn onbescheiden, maar ik doe het lekker toch. Ik vind het echt helemaal gaaf, precies zoals ik in gedachten had. En gelukkig vindt stinkie het ook helemaal mooi!

De meterkast (met op de achtergrond de voordeur die mijn moeder ook geverfd heeft vandaag):

De trapkast:

En de woonkamerdeur.

(Let niet op de deurklinken, die gaan echt nog weg!)

Ik kan niet wachten om morgen de delen van het traphek te gaan doen!

Het gaat hard! stinkie gaat morgen de vloer in de woonkamer leggen!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:26:34 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842357
23 Oktober:

Als eerste voor Martijn even een van de nieuwe spotjes aan het plafond...

Goed, vandaag dus laat daar. stinkie's ouders zaten al op ons te wachten in de auto.

In het kader van de heftige bank dan dus ook maar een heftige vloer:

Ondervloer wel te verstaan:

We wilden eerst de oude onderfolie van de vorige bewoners gaan recyclen maar dat bleek toch niet echt meer netjes, handig en afdoende dus toen naar de Praxis die gelukkig open was vandaag.

stinkie en zijn vader zijn heel de dag keihard bezig geweest en op 3 plankjes in de keuken na is de vloer klaar:

stinkies moeder heeft boven het kleine kamertje gewit en de trapkast in de grondverf gezet.

En ik heb het traphek geverfd... Leuk hoor, zo'n oud huis met van die karakteristieke panelen. Ik kan geen randjes meer zien!

Maar, ondanks dat het monnikenwerk is wordt het wel vreselijk mooi!

Zo was het dus:

En zo is het nu:

Morgenavond gaat stinkie de woonkamervloer afmaken, plinten leggen en ga ik de trap voor de eerste keer in de verf zetten.

* Brighteyes is erg happy!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:28:10 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842410
24 Oktober:

De stand van vandaag...
Stinkie is euforisch en ik heb de pest erin...

Stinkie is euforisch vanwege de plintjes die in de woonkamer liggen. En hoe!

Ik heb de hele avond niets anders gehoord dan 'Oeh! Mooi! Jezus wat strak! Mag ik een ouwe sok!'.

Maar het is wel echt supermooi:

En waarom ik de pest erin heb?
Omdat de stervensdure trapverf een compleet andere kleur is dan de bedoeling was... Niks heel subtiel mooi lichtgrijs, maar Kreta Blauw... ook een mooie kleur, maar niet in mijn huis...
Zo blijkt maar dat ondanks dezelfde kleurcode de basislak van de verf net zo belangrijk is.
Een beetje kleurverschil mag, maar dit heeft niks meer met elkaar te maken...

Ik ga dus woensdag nog maar een keer bij die verfwinkel langs met een stukje gelakt hout in de juiste kleur, hopend dat ze een kleurscanner hebben.

Nou ja goed, op zich is het wel heel mooi hoor, zo in de lak:

Maar toch...
Ik zou de trap sowieso 2 keer verven, dus ik ga gewoon hopelijk woensdag met de juiste kleur eroverheen. Als het nou niet lukt met die lichtgrijs dan wordt de trap gewoon wit. Dat is iig beter dan dit.

Verder heb ik de vensterbank geverfd. Ook in die trapverf (tegen krassen met potten ed.) maar ook die zou ik 2 keer verven.
Voor:

Na:

En ik heb een stukje van de bovenlijst langs het plafond in de woonkamer gedaan. Ik kreeg onwijs lamme armen en last van mijn rug, dus morgen de rest:
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:29:25 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842443
25 Oktober:

Even een snelle update van vanavond.

Stinkie heeft 'even' laminaat gelegd in de slaapkamer!
Zo mooi! Die is dus ook bijna klaar.

(beetje wazige foto zie ik nu)

En hij heeft het zeil op het kelderluik (door mijn vader gemaakt) vastgeniet. Daar staan nu wat spullen uit de bijkeuken zodat hij die morgen kan gaan witten.

Ik heb het laatste stukje plint tegen het plafond geverfd, de vensterbank een 2e laag (in de juiste kleur) gegeven en de lat tegen het achterkozijn geverfd:

(ook wazig. )

En toen heb ik nog even de keukendeur en deurstijl geverfd. Nu is al het verfwerk in de woonkamer af en is de woonkamer dus gewoon klaar!

(Het kattenluik gaat er weer op).

En ik heb de drempel naar de bijkeuken ook maar even geverfd:

We zijn er trouwens ook achter wat er nou mis gegaan is met de kleur van de trap.
Die klopt namelijk wel met de kleur op het kleurkaartje.
Blijkbaar heeft de jongen bij de praxis (ik werk hier nog maar net) mij dus in eerste instantie niet de juiste kleur meegegeven.
Ze hebben daar nog een 'ouderwetse' machine waarbij ze het labeltje van de verf zelf moeten schrijven en ik gok dat hij met zijn vingertjes 87 ipv 77 in de computer heeft ingetikt.

Op zich geen probleem, want ik vind dit dus mooier dan de echte '77' maar nu moeten we dus nog wel uit zien te vinden welke kleur er dan wel op de deuren zit. De verf is namelijk bijna op en er moeten wat deuren aan de binnenkant gedaan worden.

Nou ja goed, hopen dat de echte verfwinkel een scanner heeft om de kleur te bepalen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:30:36 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842482
26 Oktober:

De laatste loodjes... En ze wegen als vanouds het zwaarst.
Morgen is het 2 weken geleden dat we de sleutel kregen... En we hebben zo veel gedaan sindsdien!
Zaterdag gaan we verhuizen!

Vandaag heeft stinkie de bijkeuken gewit, alleen blijft die rottige beits er doorheen komen. Morgen nog een keertje dus.

Ik heb boven op de slaapkamer en op het kleine kamertje de latjes langs het plafond geverfd en in het kleine kamertje de plintjes.
En de trapleuning! (Mijn moeder: Oh? Toch wel? )

En ik heb de trap opnieuw geverfd in wat het meest leek op de kleur die er in de rest van het huis zit. Al pratende met de mevrouw van de verfwinkel denken we te weten wat er mis gegaan is bij de Praxis. Waarschijnlijk heeft die lieve jongen de kleurstoffen voor 1 liter verf bij 2,5 liter verf gedaan. En dan wordt het idd een heel stuk lichter. Nou ja goed, ik ben hem dankbaar want ik vind dit veel mooier:

(bovenste helft is de verf zoals hij hoort te zijn)

Ik weet niet helemaal zeker of hij overal goed gedekt is, ik hoop van wel, want liever ga ik de trap niet voor een 3e keer verven.

Morgen gaat mijn moeder mss nog wat verven en anders alvast beginnen met schoonmaken van de keuken. Mijn vader gaat planken maken in de trapkast op de overloop zodat daar straks de handdoeken en het beddengoed in kunnen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:31:50 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842514
27 en 28 Oktober:

Gisteren ging mijn vader de goudkleurige inbouwspotjes in de keuken vervangen door rvs look.
En dit zit er onder het keukenplafond:

(Ik heb geen foto van het resultaat. )

Het laatste stukje dat geverfd moest geworden in de gang is ook af:

Met nieuwe deurkruk en slot!

De trapleuning er weer op, als verhuishulpje, anders blijven we constant aan die beugels hangen. Van de week gaat hij er weer af en ga ik hem donkergrijs maken.

Alle deuren op de overloop zijn ook klaar!
Nu alleen nog de binnenkant van de kastdeur en de binnenkant van de deur op het kleine kamertje. Maar verder zit alles in de verf!

En... we zijn net wat spullen uit stinkies flat gaan halen en in de tussentijd heeft mijn vader de boekenplanken opgehangen en heeft mijn moeder de boeken er alvast op gezet!

Het wordt gewoon een echt huis!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:32:34 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842535
29 Oktober:

De zooi in de vrachtwagen zaterdag:

31 Oktober:

Mijn uitzicht links op dit moment:

Mijn uitzicht rechts:

Ik ga maar eens wat doen!

Update:

maandag 31 oktober 2005 @ 17:34:56 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31842595
En open!
pi_31842653
wat een werk verzetten jullie! Ziet er goed uit hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:39:01 #20
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_31842696
Echt ongelofelijk snel doen jullie het allemaal

Ben wel benieuwd voor over 2 weken
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_31842717
Bloed zweet en tranen topic
Leuk zo BE
pi_31843034
BE en Stinkie Wow wat goed bezig! Het is
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_31843287
Ziet er goed uit BE
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator maandag 31 oktober 2005 @ 18:16:38 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 31 oktober 2005 @ 18:19:20 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31843871
Oh, en even voor de duidelijkheid. Alle randjes verf dat op de randjes bij de ramen zit bij de paneeldeuren zijn niet van mijn moeder maar van de vorige bewoners.
Daar ga ik me dus nog een keertje fijn kwaad op maken. Want zo is het veel te rommelig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')