Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.quote:[b]Op maandag 5 juni 2006 20:10
...
Een behoorlijke @*�$^*&@#-klus want het lijkt erop dat de muur naar de badkamer op dit laminaat geplaatst is. En dus moet het stuk gebeiteld worden aan die kant. (Rechts op de foto.)
Het bovenste stukje is het nieuwe.
...
En over een halfjaar in het kader van bezuinigingen zeker een oud schuurtje gaan recyclen tot schutting.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
We hebben 1 tegel eruit gehaald en gingen toen graven en kwamen na 30 cm de volgende laag tegels tegen.Toen dus nog een klein stukje van de paal afgehaald.
Idd hopen we dat hij stormproef is Marsepein, maar hij zit op een paar punten ook nog aan de schutting vast.
En ja, als het waait wordt alles nog steeds zeiknat.Vandaar onze wens er snel een echte schuur van te maken, maar stinkie heeft inmiddels plannen om de schutting te gaan recyclen tot schuur. In het kader van de bezuiniging.
Er lag je standaard laminaat, dus een tik met de beitel was genoeg om het strak langs de post weg te krijgen. Het jammere is dat ik het laminaat als mal wilde gebruiken, maar dat dat nu dus niet meer lukt. Naast het beitelwerk moet er ook gebroken worden omdat alles verlijmd zat.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.
Toen de vloerenlegger bij ons bezig was had hij zo'n handig zaagje om de onderkanten van deurposten af te zagen zodat de vloer plintloos gelegd kon worden. Een soort heggeschaar op Dremel-formaat zeg maar. Dat was ontzettend handig geweest voor een klusje als dit.
Good riddence, dat ding is een doorn in mijn oog geweest sinds we het huis gekocht hebben.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kreeg ook wel even een pijnscheutje van dat mooie struikje zo bruut vermoord op de stoep
Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaan jullie de zijkanten ook nog dicht maken of blijft het alleen bij een afdakje?
quote:Op maandag 5 juni 2006 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
[...]
Het geheel verdient in close-up ook niet echt een schoonheidsprijs voor de mooiste klus maar het is afdoende en als we dit als frame voor een schuur gaan gebruiken dan gaan we nog wel eens kijken naar de stevigheid van de constructie.
[...]
Hij vroeg níet wanneer jullie klaar dachten te zijn anders!quote:Op maandag 5 juni 2006 23:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?
[..]
Nou ja goed, er ligt een heel plan om de hele tuin te gaan doen, maar voorlopig ontbreekt het ons nog aan fondsen daartoe.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:09 schreef ArtyShock het volgende:
Dat bordertje hè... Komen daar straks ook weer nieuwe plantjes in?![]()
Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie heeft allemaal goede voornemens voor als ik in Korea zit. Ik ben benieuwd...
Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.quote:Op zondag 20 augustus 2006 02:00 schreef Reese het volgende:
Meeeeeeeeeeeegaschop!!
stinkie? Joehoe!!![]()
Kom es vertellen
[..]
Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?
Het rijk voor je alleen! Lekker zoep'm en achter de wilde wieven anquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.
Het is takkeweer dus ik kan miet in de tuin verder. BE heeft het huishoudgeld mee dus ik kan de spullen die ik nodig heb niet kopen. Mijn schoonouders hebben mijn gereedscap dus het enige wat ik binnenshuis kon doen moet ook wachten. Het is kut ja, elke avond niks doen is ook zo, tsja, nikserig.
PS. Wel lekker rustig, ik voel mij een nieuw mens. Geinspireerd ook
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgeslotenquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het rijk voor je alleen! Lekker zoep'm en achter de wilde wieven an![]()
Bij wijze van spreken dan hè?![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgesloten
quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgesloten
Je loopt helemaal sychroon met de kickoff van BBquote:Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:
quote:Op maandag 21 augustus 2006 01:29 schreef Brighteyes het volgende:
Zaterdag!
Wat zal ik dan een lekkere slanke vent hebben zeg!
En een nieuwe schutting, een mooi geverfde schuurdeur, een afgetimmerde zolder blije ouders!
De rapportage van zuslief meldt dat de vloer mooi geworden is.
Ga je maar ff verpozen met mijn sig danquote:Op maandag 21 augustus 2006 02:23 schreef Brighteyes het volgende:
Raar he. Helaas is de office nu open dus ik kan niet even msn aanslingeren.![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh nu wil ik ook weer naar Parijs
En een kusje voor BE
Je kunt eventueel ook een houten paneeltje maken en dat goed aflakken in de kleur die jullie in de badkamer hebben. En als je de spiegels in een ietwat kleine hoek zet zul je jezelf niet in bad zien liggen. Maar of dat fraai is....quote:Op zondag 3 september 2006 22:27 schreef Brighteyes het volgende:
Contrast hebben we ook al aan gedacht Marsepein alleen valt er niet heel veel te contrasteren hier. Spiegel is op zich een aardig idee, behalve dat je dan naar jezelf ligt te kijken als je in bad ligt. Is niet echt mijn hobby.
Dan beter van dat watervaste groene gips er tegenaan en latexen met de juiste watervaste latex of zoiets.quote:Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Geen luikje. Uiteraard niet... hoe kun je denken dat ze zo slim zouden zijn om zich te bedenken dat je mss ook wel eens bij de afvoer zou willen zijn. Tsss.![]()
Hout lakken heb ik ook al over na zitten denken. Dat zou ik persoonlijk het mooist vinden geloof ik.
Ik had het over een aannemer die bij mij eea gedaan heeft :pquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Kom je helpen dan? Wat fijn!![]()
Kregen gisteren een verhuiskaart van die kale die gaat samenwonen en daar stond serieus op: Hulp? Wij kunnen jullie hulp gebruiken op onze klusdagen 7-8 en 14-15 Oktober.Ik vind dat zo brutaal!
quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Kom je helpen dan? Wat fijn!![]()
Kregen gisteren een verhuiskaart van die kale die gaat samenwonen en daar stond serieus op: Hulp? Wij kunnen jullie hulp gebruiken op onze klusdagen 7-8 en 14-15 Oktober.Ik vind dat zo brutaal!
Je nieuwe meubelaanwinst, is dat eiken of mixed wood?quote:Op maandag 11 september 2006 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
En onze nieuwste meubelaanwinst:
[afbeelding]
Ipv 2 poefjes voor het raam. En ja, het is zelfs een beetje klusserig want we hebben de poten ingekort: Waar haal ik een lintzaag vandaan? Eiken tafelpoten zagen...
quote:Op maandag 11 september 2006 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Leuk en leuk!
Heb je gewoon over een deurtje geverfd BE? Goed idee
Volgens het bordje bij de Praxis en de doos is het blank eiken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:05 schreef zappa29 het volgende:
Je nieuwe meubelaanwinst, is dat eiken of mixed wood?
De zaagtafel is het daarmee eensquote:Op dinsdag 12 september 2006 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon even het deurtje opgeschuurd en toen met schoolbordverf er overheen.
[..]
Volgens het bordje bij de Praxis en de doos is het blank eiken.
Dat bankje is idd ook leuk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:31 schreef Tan het volgende:
Mooi bankje!! Ik zag ook ietsdergelijks bij de Formido (ook eiken), leuk en betaalbaar, en wilde het voor de keuken, ipv drie stoelen. Maar het past niet zo bij de keukentafel die we hebben, en dus zoek ik zoiets als bij ons bij de kachel staat, maar dat is onvindbaar en ws. ook onbetaalbaar(hier wel te zien, even doorscrollen, zowel het bankje als de keukentafel).
En schoolbordverf is super, heb er pas de keukendeur mee gedaan en het is één groot feest voor iedereen)
Oh wat een briljant idee! Ik was dus al van plan om schoolbordverf op de deur te smeren in mijn nieuwe huis, maar dit is wel echt een errug leuk ideequote:Op vrijdag 15 september 2006 00:02 schreef Brighteyes het volgende:Dat moet idd best heel intelligent geweest zijn.
Wel een leuk idee. Eigenlijk moet je dan foto's maken van de borden als er leuke dingen op staan en die dan weer ophangen op je toilet.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:44 schreef stinkie het volgende:
Ik zie dat je nog niet opgeruimd hebt
als dit geen ware liefde isquote:
Je hebt ook kleurtjes schoolbordverf, zelfs witquote:Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
We zijn blij met de schoolbordverf!
De hele keuken in het zwart zou ook maar zo zwart zijn maar we gaan er iig wel iets mee doen.
ja, ik vond het zelf ook helemaal geweldig, totdat ik het plan moest uitvoeren en daarna het resultaat zag; het is net niet magnetisch genoeg en met krijtjes erop teken gaat wel maar het is niet glad... Beetje jammer dus... Maar goed, hij hangt wel mooi in de keuken en als je maar genoeg magneetjes gebruikt blijft alles hangenquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik niet Tan! Dat is op zich dan ook wel heel leuk.
Inmiddels heb ik een liter lichtblauwe hoogglans gehaald dus dat gaat het worden.
Ieneminie bedankt voor je verhaal over de magneetverf. We hadden het idee al een beetje laten varen. Ik heb al een ander idee om ergens een soort van prikbord-iets te maken. Jouw verhaal geeft de doorslag.
Ik zag de doorkijk als rand. Snap nu dat de ruitjes voor het raam hangen. Mooi hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Blokjesrand?
Ik heb hem even uit de grote foto geknipt:
[afbeelding]
Het is dus allemaal glas maar dat er omheen is in een ruit ipv recht, ik gok dat je dat bedoelde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |