abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2006 @ 20:10:52 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38569550
Nieuwe ontwikkelingen en dus een nieuw topic!

BE en stinkie's paleisje
Voor een compleet foto overzicht, zie de eerste paar posts in: BE en stinkie's paleisje - deel 2
En het vervolg weer in BE en stinkie's paleisje - deel 3

En dus nu weer verder.

Stinkie heeft een begin gemaakt met het laminaat op de overloop te vervangen:

En behoorlijke @*&#$^*&@#-klus want het lijkt erop dat de muur naar de badkamer op dit laminaat geplaatst is. En dus moet het stuk gebeiteld worden aan die kant. (Rechts op de foto.)
Het bovenste stukje is het nieuwe. Het oude spul was heel raar grauw en zit onder de verf-vlekken.

En vandaag hebben we een afdak gemaakt in de tuin. We hebben geen schuur en ik ga binnenkort een nieuwe fiets kopen en die wil ik graag droog hebben staan.
Stinkie's motor mag er ook onder, dus het moest best een aardig ding worden.
Een aantal struiken moesten dus wijken. Nog voor ik een 'voor' foto kon maken had stinkie de grootste al afgezaagd.

Hier staan de stompjes er nog (rechts) en nog een hortensia daarachter:

Die is op deze foto ook weg.

De eerste paal:

Het hele frame:

Met de tussenbalkjes ertussen:

En met de golfplaten erop!

Het geheel verdient in close-up ook niet echt een schoonheidsprijs voor de mooiste klus maar het is afdoende en als we dit als frame voor een schuur gaan gebruiken dan gaan we nog wel eens kijken naar de stevigheid van de constructie.

En nee Martijn, we weten nog niet wanneer we helemaal klaar denken te zijn.
pi_38569776
Die struik Rhodondendron

Maar het is een strak geheel zo
pi_38574467
Nette klus hoor! Ik hoop dat het afdakje wel stormproof is ....
  maandag 5 juni 2006 @ 22:26:03 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38575059
Ik kreeg ook wel even een pijnscheutje van dat mooie struikje zo bruut vermoord op de stoep

Maar mooie klus hoor Be en stinkie!

En van die muur op het laminaat... Arty heeft nu nog nachtmerries van zo'n zelfde klus in de huiskamer. Middenpui op het oude laminaat gebouwd... ai.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2006 @ 22:31:23 #5
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38575284
Toch redelijk netjes hoor. Staat de paal linksvoor nu op de tegels of is die ook in de grond geslagen?

Wat ik me afvraag: Als de regen nu van opzij komt... Wordt 't dan alsnog niet nat?
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 5 juni 2006 @ 22:34:59 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38575444
We hebben 1 tegel eruit gehaald en gingen toen graven en kwamen na 30 cm de volgende laag tegels tegen. Toen dus nog een klein stukje van de paal afgehaald.

Idd hopen we dat hij stormproef is Marsepein, maar hij zit op een paar punten ook nog aan de schutting vast.

En ja, als het waait wordt alles nog steeds zeiknat. Vandaar onze wens er snel een echte schuur van te maken, maar stinkie heeft inmiddels plannen om de schutting te gaan recyclen tot schuur. In het kader van de bezuiniging.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:40:53 #7
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38575673
quote:
[b]Op maandag 5 juni 2006 20:10
...
Een behoorlijke @*�$^*&@#-klus want het lijkt erop dat de muur naar de badkamer op dit laminaat geplaatst is. En dus moet het stuk gebeiteld worden aan die kant. (Rechts op de foto.)
Het bovenste stukje is het nieuwe.
...
Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.

Toen de vloerenlegger bij ons bezig was had hij zo'n handig zaagje om de onderkanten van deurposten af te zagen zodat de vloer plintloos gelegd kon worden. Een soort heggeschaar op Dremel-formaat zeg maar. Dat was ontzettend handig geweest voor een klusje als dit.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 5 juni 2006 @ 22:46:18 #8
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38575853
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
We hebben 1 tegel eruit gehaald en gingen toen graven en kwamen na 30 cm de volgende laag tegels tegen. Toen dus nog een klein stukje van de paal afgehaald.

Idd hopen we dat hij stormproef is Marsepein, maar hij zit op een paar punten ook nog aan de schutting vast.

En ja, als het waait wordt alles nog steeds zeiknat. Vandaar onze wens er snel een echte schuur van te maken, maar stinkie heeft inmiddels plannen om de schutting te gaan recyclen tot schuur. In het kader van de bezuiniging.
En over een halfjaar in het kader van bezuinigingen zeker een oud schuurtje gaan recyclen tot schutting.
  maandag 5 juni 2006 @ 22:50:24 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_38575987
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Bij ons staat de middenpui op de oude vloer. De oude vloer bij de rand verwijderen heb ik gedaan met een schrobzaag, omdat beitelen teveel speling gaf door het wringen van houtdelen. Goed, bij ons was de vloer iets dikker dan het gemiddelde laminaat, dus misschien dat het bij jullie meevalt.

Toen de vloerenlegger bij ons bezig was had hij zo'n handig zaagje om de onderkanten van deurposten af te zagen zodat de vloer plintloos gelegd kon worden. Een soort heggeschaar op Dremel-formaat zeg maar. Dat was ontzettend handig geweest voor een klusje als dit.
Er lag je standaard laminaat, dus een tik met de beitel was genoeg om het strak langs de post weg te krijgen. Het jammere is dat ik het laminaat als mal wilde gebruiken, maar dat dat nu dus niet meer lukt. Naast het beitelwerk moet er ook gebroken worden omdat alles verlijmd zat.

De 'schuur' was bedoeld als tijdelijk iets, maar het staat onverwacht stevig. Om de motor erin te zetten zou het en halve meter langer moeten zijn, maar dat komt wel als het zover is Mijn idee was om de oerlelijke groene camping te slopen en er een ander hek neer te zetten. Het hout van de groene schutting wil ik gebruiken om een stel muren te maken. Gaat erom dat de boel een beetje drogstaat, er hoeft niemand in te wonen.
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kreeg ook wel even een pijnscheutje van dat mooie struikje zo bruut vermoord op de stoep
Good riddence, dat ding is een doorn in mijn oog geweest sinds we het huis gekocht hebben.

Rhodondendron

Talpa
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 5 juni 2006 @ 22:52:47 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38576074
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2006 @ 22:57:54 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38576282
Gaan jullie de zijkanten ook nog dicht maken of blijft het alleen bij een afdakje?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 5 juni 2006 @ 23:01:54 #12
19297 stinkie
pi_38576471
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaan jullie de zijkanten ook nog dicht maken of blijft het alleen bij een afdakje?
Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
[...]

Het geheel verdient in close-up ook niet echt een schoonheidsprijs voor de mooiste klus maar het is afdoende en als we dit als frame voor een schuur gaan gebruiken dan gaan we nog wel eens kijken naar de stevigheid van de constructie.
[...]
  maandag 5 juni 2006 @ 23:07:15 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38576707
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:01 schreef stinkie het volgende:

[..]

Doe je het er nou om? Of ben je echt zo dom?
[..]
Hij vroeg níet wanneer jullie klaar dachten te zijn anders!

Komt zo denk ik
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2006 @ 23:09:04 #14
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38576765
Dat bordertje hè... Komen daar straks ook weer nieuwe plantjes in?
  maandag 5 juni 2006 @ 23:13:00 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38576908
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:09 schreef ArtyShock het volgende:
Dat bordertje hè... Komen daar straks ook weer nieuwe plantjes in?
Nou ja goed, er ligt een heel plan om de hele tuin te gaan doen, maar voorlopig ontbreekt het ons nog aan fondsen daartoe.

Dat bordertje daarvoor dat afdakje gaat bestraat worden om het wat makkelijker te maken onder het afdakje te komen.
pi_38576982
golfer roept hier al :
Asfalteren die handel
pi_38602416
Eindelijk een deel vier van de topicreeks! Jullie moesten wel natuurlijk, nu die Dude en der Arty al aan topic nummer vijf bezig zijn

Wanneer denken jullie trouwens klaar te zijn?
Eeuwig vijfentwintig
pi_40987483
Meeeeeeeeeeeegaschop!!

stinkie? Joehoe!!

Kom es vertellen
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie heeft allemaal goede voornemens voor als ik in Korea zit. Ik ben benieuwd...
Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?

Eeuwig vijfentwintig
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:02:58 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40987536

Als ik even voor mag piepen...
Ik weet uit betrouwbare bron dat stinkie heel hard aan het werk is bij zijn schoonouders.
Laminaatvloertje leggen op de slaapverdieping.

Wat ben jij nog laat wakker! Wij zijn hier net begonnen.
pi_40987609
Bij zijn schoonouders

Wat een goeie jongen is het toch ook, he?

ik ga nú naar bed. Nogal een enerverende avond achter de rug, moest even uurtje Fok!ken om tot rust te komen .
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:13:38 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40987726
Hoop dat alles goed is!
En anders... er is altijd mail he!
pi_40987756
BE
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:17:31 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40987790
Bluezzebeeb!

En nu moet ik weer aan het werk. Zometeen de grote Opening Ceremony in het bijzijn van de first lady.
pi_40987863
Oe spannend, werkze daar verweg
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:43 #25
19297 stinkie
pi_41014997
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 02:00 schreef Reese het volgende:
Meeeeeeeeeeeegaschop!!

stinkie? Joehoe!!

Kom es vertellen
[..]

Is de bijkeukendeur eindelijk af? En hoe staat het met de andere 101 dingen waar jullie 'later' nog wel eens naar zouden kijken?

Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.

Het is takkeweer dus ik kan miet in de tuin verder. BE heeft het huishoudgeld mee dus ik kan de spullen die ik nodig heb niet kopen. Mijn schoonouders hebben mijn gereedscap dus het enige wat ik binnenshuis kon doen moet ook wachten. Het is kut ja, elke avond niks doen is ook zo, tsja, nikserig.

PS. Wel lekker rustig, ik voel mij een nieuw mens. Geinspireerd ook
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:25:37 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41015392
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ik heb naar gekeken. Intensief en dwingend naar gekeken. Enigszins smekend ook. Het is nog niet af.

Het is takkeweer dus ik kan miet in de tuin verder. BE heeft het huishoudgeld mee dus ik kan de spullen die ik nodig heb niet kopen. Mijn schoonouders hebben mijn gereedscap dus het enige wat ik binnenshuis kon doen moet ook wachten. Het is kut ja, elke avond niks doen is ook zo, tsja, nikserig.

PS. Wel lekker rustig, ik voel mij een nieuw mens. Geinspireerd ook
Het rijk voor je alleen! Lekker zoep'm en achter de wilde wieven an

Bij wijze van spreken dan hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:31:46 #27
19297 stinkie
pi_41017028
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het rijk voor je alleen! Lekker zoep'm en achter de wilde wieven an

Bij wijze van spreken dan hè?
Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgesloten
pi_41017116
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:31 schreef stinkie het volgende:

[..]

Dude, als ik achter de wilde wieven aan zou gaan dan zou jij de eerste zijn zou ik het jou als eerste vertellen. Maar ze heeft al het geld mee genomen, ik ben ondervoed, heb geen vervoer, niets. Feitelijk zit ik opgesloten

Gooi die lelijke bank er uit om wraak te nemen dan !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:46:52 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41017395
quote:

[..]

Verkoop je motor de auto!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_41018100
quote:

Je loopt helemaal sychroon met de kickoff van BB
Wanneer komt de huishoudportemonee weer thuis?
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:29:35 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41018265
Zaterdag!
Wat zal ik dan een lekkere slanke vent hebben zeg!

En een nieuwe schutting, een mooi geverfde schuurdeur, een afgetimmerde zolder blije ouders!
De rapportage van zuslief meldt dat de vloer mooi geworden is.
pi_41018282
Oeps
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_41019013
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:29 schreef Brighteyes het volgende:
Zaterdag!
Wat zal ik dan een lekkere slanke vent hebben zeg!

En een nieuwe schutting, een mooi geverfde schuurdeur, een afgetimmerde zolder blije ouders!
De rapportage van zuslief meldt dat de vloer mooi geworden is.

Wat raarrrr en gezellig om jou op deze tijdstippen te zien posten
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:23:22 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41019098
Raar he. Helaas is de office nu open dus ik kan niet even msn aanslingeren.
pi_41019125
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:23 schreef Brighteyes het volgende:
Raar he. Helaas is de office nu open dus ik kan niet even msn aanslingeren.
Ga je maar ff verpozen met mijn sig dan
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:26:10 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41019138
*klik*
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:32:20 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41019217
Nice pictures!
Blijft een mooie stad!
pi_41019229

Dus je moet nog tot zaterdag? Pff, lang, gaat het wel?
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:36:11 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41019272
Ja hoor gaat allemaal zijn gangetje. Beter dan ik had verwacht eigenlijk.
Hoewel ik stinkie en de poezenbeesten wel heel erg mis.

En nu eh... *klusklusklus*
Ik ga maar eens plakband zoeken of zo.
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:36:18 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41019276
Oh nu wil ik ook weer naar Parijs

En een kusje voor BE
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 21 augustus 2006 @ 02:37:11 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41019287
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh nu wil ik ook weer naar Parijs

En een kusje voor BE
pi_41019308
klusklusklus
  zondag 3 september 2006 @ 15:59:29 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41453051
*schop*

Probleempje in de badkamer wat nu toch maar eens aagepakt moest worden.

Er zat een rare koof net boven het bad waardoor je linkerschouder niet echt nat werd met douchen.
Aangezien de kluskjosti's die onze vorige bewoners waren de tegels ook nog eens niet juist gezet hebben werd het hoog tijd daar eens iets aan te gaan doen.
Overigens wel geheel onvoorbereid zo van 'goh, zullen we daar eens de beitel op zetten?'.

Wat is het probleem?
Geen hoekje bij het tegelwerk waardoor het ongeglazuurde randje van de tegel eigenlijk altijd zeiknat werd tijdens het douchen:

Hierdoor had de voeg in die hoek behoorlijk te leiden en die begon aardig af te brokkelen de laatste tijd.
Er begon ook wat water na te druppelen in dat hoekje na het douchen dus het was duidelijk dat er ook water door sijpelde.

Tijd om het eraf te halen en meteen te kijken of we niet wat makkelijker zouden kunnen douchen. Grote kans namelijk dat die hele koof totaal nutteloos zou zijn en puur uit gemakszucht gemaakt zou zijn.

Hoe het was:

en

En hier is het eraf:

Dat scheelt een stuk qua hokkerig gevoel in de badkuip.
Nu dus een manier gaan vinden hoe we dat netjes schuin gaan tegelen.
Oh, en een tegel zoeken die er een beetje op lijkt...

Meer nieuws volgt.
pi_41453210
Oh, nu kan je schouder eindelijk nat worden

Maar... wat een raar koofje was dat Wrom zat ie er?
  zondag 3 september 2006 @ 16:18:16 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41453479
Ik denk omdat ze te lui waren even om die balk en dan schuin te tegelen of zo... Heel vreemd.
pi_41463533
Ipv een zelfde tegel te zoeken, kun je misschien een heel contrasterende zoeken. Of een spiegel oid.
  zondag 3 september 2006 @ 22:08:51 #47
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_41464098
ongeloofelijk hoe sommige mensen aan het klussen zijn
dit verzin je toch niet, wat een enorme ruimteverspillin die koof.
  zondag 3 september 2006 @ 22:27:57 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41464944
Contrast hebben we ook al aan gedacht Marsepein alleen valt er niet heel veel te contrasteren hier. Spiegel is op zich een aardig idee, behalve dat je dan naar jezelf ligt te kijken als je in bad ligt. Is niet echt mijn hobby.

Onder het motto van 'kleine klusjes zijn ook klusjes' heb ik vandaag eindelijk eens plakplastic op het zijraampje in de gang geplakt.
Hoogstwaarschijnlijk hebben de inbrekers in mei via dat raam aanwijzingen gegeven terwijl een ander de deur open hengelde.

We hebben plastic met een heel klein streepje gekozen omdat mat ook maar zo gewoon mat is.

Het resultaat:

En omdat we het uitzicht op de droger ook een beetje zat zijn bedachten we dat we dit spul ook maar gelijk op de deur naar de bijkeuken plakken.

Voor:

Halverwege:

En jawel, een heuse cliffhanger want er zat niet genoeg op de rol. Morgen/overmorgen/ergens deze week dus nog even een rolletje bijhalen.
pi_41465433
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:27 schreef Brighteyes het volgende:
Contrast hebben we ook al aan gedacht Marsepein alleen valt er niet heel veel te contrasteren hier. Spiegel is op zich een aardig idee, behalve dat je dan naar jezelf ligt te kijken als je in bad ligt. Is niet echt mijn hobby.
Je kunt eventueel ook een houten paneeltje maken en dat goed aflakken in de kleur die jullie in de badkamer hebben. En als je de spiegels in een ietwat kleine hoek zet zul je jezelf niet in bad zien liggen. Maar of dat fraai is....

Vaak liggen er onder het bad reserve tegels. Als daar een luikje zit, kun je eens kijken of dat hier ook is.
  zondag 3 september 2006 @ 22:41:34 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41465549
Geen luikje. Uiteraard niet... hoe kun je denken dat ze zo slim zouden zijn om zich te bedenken dat je mss ook wel eens bij de afvoer zou willen zijn. Tsss.

Hout lakken heb ik ook al over na zitten denken. Dat zou ik persoonlijk het mooist vinden geloof ik.
pi_41507589
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Geen luikje. Uiteraard niet... hoe kun je denken dat ze zo slim zouden zijn om zich te bedenken dat je mss ook wel eens bij de afvoer zou willen zijn. Tsss.

Hout lakken heb ik ook al over na zitten denken. Dat zou ik persoonlijk het mooist vinden geloof ik.
Dan beter van dat watervaste groene gips er tegenaan en latexen met de juiste watervaste latex of zoiets.

Heb je ook kleur en is wat onderhoudsvriendelijker. Denk ik.

Nog beter, muur eruit en dat nutteloze balkon uitbouwen.

Ik weet nog wel een aannemer
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:32:33 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41507622
Kom je helpen dan? Wat fijn!

Kregen gisteren een verhuiskaart van die kale die gaat samenwonen en daar stond serieus op: Hulp? Wij kunnen jullie hulp gebruiken op onze klusdagen 7-8 en 14-15 Oktober.
Ik vind dat zo brutaal!
pi_41510353
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:

Kregen gisteren een verhuiskaart van die kale die gaat samenwonen en daar stond serieus op: Hulp? Wij kunnen jullie hulp gebruiken op onze klusdagen 7-8 en 14-15 Oktober.
Ik vind dat zo brutaal!
Ik had het over een aannemer die bij mij eea gedaan heeft :p

En over die kale...tja, zou wel willen, maar ik heb ff genoeg aan mn eigen "problemen"
Ik ben alles met huizen de afgelopen periode wel ff zat. (mn eigen huis, mn vaders huis, huis van vrienden achter ons op vogelplein, jullie huis (sleutelverhaal )

Daarnaast heb ik nu alle tijd nodig om bij ons de zolder aan te pakken.....en tijd is ff lastig als er 2 hummels rondrennen.

ff Hilversum heen en weer trek ik er momenteel ff niet meer bij.

Overigens als jullie wat hulp nodig hebben wil ik best ff komen helpen hoor. Ik kan alleen geen hele dagen missen momenteel, dus als ik iets in de avonduurtjes kan doen en het komt thuis uit, hoor ik het wel.

Ben je nou WEEEEER moddereter?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 5 september 2006 @ 11:43:41 #54
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41510686
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:

Ik vind dat zo brutaal!
De gek!!!
  maandag 11 september 2006 @ 23:21:55 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41723963
Met kleine stapjes kom je er ook.

Ein-de-lijk een plekje waar ik op kan schrijven dat ik stofzuigerzakken nodig heb enzo. Er is nergens plek om iets op te hangen, dus toen maar hiervoor gekozen. We hebben bijna de neiging om de hele keuken zo te doen maar dat wordt zo donker. Het staat nl. wel heel gaaf.

En onze nieuwste meubelaanwinst:

Ipv 2 poefjes voor het raam. En ja, het is zelfs een beetje klusserig want we hebben de poten ingekort: Waar haal ik een lintzaag vandaan? Eiken tafelpoten zagen...
  maandag 11 september 2006 @ 23:34:59 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41724441
Leuk en leuk!

Heb je gewoon over een deurtje geverfd BE? Goed idee
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_41725275
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
En onze nieuwste meubelaanwinst:

[afbeelding]

Ipv 2 poefjes voor het raam. En ja, het is zelfs een beetje klusserig want we hebben de poten ingekort: Waar haal ik een lintzaag vandaan? Eiken tafelpoten zagen...
Je nieuwe meubelaanwinst, is dat eiken of mixed wood?
  dinsdag 12 september 2006 @ 08:48:21 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41728717
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Leuk en leuk!

Heb je gewoon over een deurtje geverfd BE? Goed idee

Gewoon even het deurtje opgeschuurd en toen met schoolbordverf er overheen.
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:05 schreef zappa29 het volgende:
Je nieuwe meubelaanwinst, is dat eiken of mixed wood?
Volgens het bordje bij de Praxis en de doos is het blank eiken.
  dinsdag 12 september 2006 @ 09:31:37 #59
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41729374
Mooi bankje!! Ik zag ook ietsdergelijks bij de Formido (ook eiken), leuk en betaalbaar, en wilde het voor de keuken, ipv drie stoelen. Maar het past niet zo bij de keukentafel die we hebben, en dus zoek ik zoiets als bij ons bij de kachel staat, maar dat is onvindbaar en ws. ook onbetaalbaar(hier wel te zien, even doorscrollen, zowel het bankje als de keukentafel).

En schoolbordverf is super, heb er pas de keukendeur mee gedaan en het is één groot feest voor iedereen )
  dinsdag 12 september 2006 @ 09:36:19 #60
19297 stinkie
pi_41729454
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Gewoon even het deurtje opgeschuurd en toen met schoolbordverf er overheen.
[..]

Volgens het bordje bij de Praxis en de doos is het blank eiken.
De zaagtafel is het daarmee eens
  dinsdag 12 september 2006 @ 09:38:06 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41729479
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:31 schreef Tan het volgende:
Mooi bankje!! Ik zag ook ietsdergelijks bij de Formido (ook eiken), leuk en betaalbaar, en wilde het voor de keuken, ipv drie stoelen. Maar het past niet zo bij de keukentafel die we hebben, en dus zoek ik zoiets als bij ons bij de kachel staat, maar dat is onvindbaar en ws. ook onbetaalbaar(hier wel te zien, even doorscrollen, zowel het bankje als de keukentafel).

En schoolbordverf is super, heb er pas de keukendeur mee gedaan en het is één groot feest voor iedereen )
Dat bankje is idd ook leuk.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:08:05 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41814006
We zijn blij met de schoolbordverf!
De hele keuken in het zwart zou ook maar zo zwart zijn maar we gaan er iig wel iets mee doen.

We hebben nog 1 deurtje zwart gemaakt en heel mss ga ik daar nog 2 lagen magneetverf overheen gooien en dan nog een laag schoolbordverf er overheen. Nog even over nadenken. Anders blijft het bij schoolbordverf.

De rest van de kastjes gaan we heeeeeeeeel licht blauw maken. En we gaan nieuwe tegels plakken!

Zo zijn de kastjes nu:

Ik zou dan graag ook nieuwe handgreepjes willen op de blauwe deurtjes, iets rvs-erigs. Maar goed, eerst maar eens verven en tegelen.

Buitendeur?
pi_41821212
Over schoolbordverf gesproken:een vriend van mij had zelf een schoolbordje gemaakt en dat op de wc gehangen.Krijtjes erbij en een borsteltje.

Hoogstaande teksten zal het,zeker na een gezellig avondje met bier ,niet opleveren,maar het is wel lachen.
Misschien een idee?
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:02:47 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41821327
Dat moet idd best heel intelligent geweest zijn.
Wel een leuk idee. Eigenlijk moet je dan foto's maken van de borden als er leuke dingen op staan en die dan weer ophangen op je toilet.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 september 2006 @ 00:20:22 #65
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41821913
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:02 schreef Brighteyes het volgende:
Dat moet idd best heel intelligent geweest zijn.
Wel een leuk idee. Eigenlijk moet je dan foto's maken van de borden als er leuke dingen op staan en die dan weer ophangen op je toilet.
Oh wat een briljant idee! Ik was dus al van plan om schoolbordverf op de deur te smeren in mijn nieuwe huis, maar dit is wel echt een errug leuk idee
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:44:05 #66
19297 stinkie
pi_41827086
Ik zie dat je nog niet opgeruimd hebt

Daarvoor was je toch minder gaan werken

hihi
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:45:43 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41827115

Kreng!
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 09:47:55 #68
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41827153
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:44 schreef stinkie het volgende:
Ik zie dat je nog niet opgeruimd hebt
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:45 schreef Brighteyes het volgende:

Kreng!
als dit geen ware liefde is
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:56:50 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41827319
Hihi!
pi_41827350

Leuk dat schoolbordverf

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 15-09-2006 11:14:51 (krijt = verf :P) ]
pi_41829119
tip: als je magneetverf wil gebruiken, gebruik dan niet die van de praxis.* .. Hema heeft prima magneetverf. Wil je dat het ook echt magnetisch is, dan heb je minstens 4 lagen nodig... En magneetverf is hele dikke verf die moeilijk is egaal te krijgen. Dus wanneer je er weer schoolbordverf overheen gooit zal het nooit een superglad oppervlakte worden...

Just my 2 cents... Vond het zelf ook een geweldig idee maar het resultaat is dus wat minder... hobbelige letters als je er wat opschrijft en alleen sterke magneten met dunne papiertjes blijven hangen (ik had 3 lagen magneetverf)

* die van de praxis is heel erg dik en moeilijk uit te rollen, van de hema gaat makkelijker...
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:11:45 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41829188
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
We zijn blij met de schoolbordverf!
De hele keuken in het zwart zou ook maar zo zwart zijn maar we gaan er iig wel iets mee doen.
Je hebt ook kleurtjes schoolbordverf, zelfs wit of mengverf.

Mijn deur is inmiddels erg bekrast door een slecht krijtje. Althans, de verf zit er nog wel op, maar als je schuin kijkt zie je krassen, zorg dus wel dat je altijd hele zachte krijtjes hebt. De kleurenkrijtjes zijn vaak erg hard.
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:53:50 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41832380
Dat wist ik niet Tan! Dat is op zich dan ook wel heel leuk.

Inmiddels heb ik een liter lichtblauwe hoogglans gehaald dus dat gaat het worden.

Ieneminie bedankt voor je verhaal over de magneetverf. We hadden het idee al een beetje laten varen. Ik heb al een ander idee om ergens een soort van prikbord-iets te maken. Jouw verhaal geeft de doorslag.
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:05:51 #74
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41832728
Lichtblauw is heel mooi met dat zwart Onze zwarte schoolborddeur steek af tegen een lichtblauwe muur en ik word zelfs na vier weken nog iedere keer blij als ik er naar kijk

Wij hebben trouwens op diezelfde blauwe muur een heel groot prikbord gemaakt, gewoon een groot stuk softboard (tegenwoordig moeilijk te krijgen, schijnt, maar wij hadden het nog staan), bekleed met een mooie lap stof en een houten lijst eromheen, ben echt heel erg blij met het resultaat. Het leuke van zo'n prikbord is dat je makkelijk eens het stofje kunt vervangen als je er op uitgekeken bent.
pi_41833080
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik niet Tan! Dat is op zich dan ook wel heel leuk.

Inmiddels heb ik een liter lichtblauwe hoogglans gehaald dus dat gaat het worden.

Ieneminie bedankt voor je verhaal over de magneetverf. We hadden het idee al een beetje laten varen. Ik heb al een ander idee om ergens een soort van prikbord-iets te maken. Jouw verhaal geeft de doorslag.
ja, ik vond het zelf ook helemaal geweldig, totdat ik het plan moest uitvoeren en daarna het resultaat zag; het is net niet magnetisch genoeg en met krijtjes erop teken gaat wel maar het is niet glad... Beetje jammer dus... Maar goed, hij hangt wel mooi in de keuken en als je maar genoeg magneetjes gebruikt blijft alles hangen
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:47:38 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41833747
Tan, daar wilde ik dus ook nog een topic over gaan openen. 'Hoe maak je een prikbord'. Kurk was mijn gedachte, maar waar haal je dat. Een niet al te groot stuk zeg maar...

Tussenstandje:

Wat een likje verf al niet kan doen!

Zometeen de onderste helft schilderen en dan eerst de badkamer afmaken en dan gaan we daarna de keuken tegelen. En dus mss een nieuw bovenblad.

Uitzichtje vanaf tafel:

Oh, en het moet uiteraard allemaal nog een 2e keertje. Ook het zwarte deurtje boven de afzuigkap. Moest toch al wel maar ik heb net met blauw geknoeid.
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:52:33 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41833821
Gaaf Be, wat een opknapbeurt!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:57:13 #78
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41833946
Wouw, dat is wel héél lichtblauw, maar érg mooi.

En een prikbord is wel heel eenvoudig hoor. Kurk kan ook, als het niet te groot moet wezen kun je ook een standaard prikbord kopen bij de blokker of Xenox, lijstje erafslopen, stofje omheen (gewoon vastzetten met punaises) en nieuw of hetzelfde lijstje er weer omheen.

Die van ons is wel redelijk groot: ca 85 bij 105 cm. En voor je het weet zit 'ie tjokkevol met foto's kaarten, recepten en andere troep
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:35:56 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41834639
Klaar! Het eerste laagje iig.

Wat een enorm verschil! Ik weet nog even niet of ik wel per se een nieuw blad wil. Het is nl. een beetje paarsig en zo bij het blauw vind ik het al een stuk minder lelijk dan bij het houtnerfje.

Volgende week een 2e laag! Oh, en de deurtjes recht hangen zodra ze recht zijn. Dat stoort me nu ook gelijk heel erg.
En ik heb nieuwe rvs handgreepjes gehaald. En 2 zwarte (verder hetzelfde) voor op de zwarte deuren.

Tan, het prikbord moet hierop komen:

Op de brede balk voor in het beeld. Dus idd denk ik dat ik maar een bestaand bord ga slopen en dat op maat ga maken. Idd zal hij snel genoeg vol hangen.
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:41:23 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41834710
Wat een verschil met hoe het was. Met die gore zwarte randen er ook nog onder:

En een close-upje van het blad:

Maar goed, nu al iets minder afzichtelijk.
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:42:38 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41834729
En dan kom je er achter dat je te kleine greepjes hebt gekocht.
Moet je ze maar nemen als je gaat.
Zometeen maar even ruilen dus.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:29:15 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41835708
Da's inderdaad een klein prikbord als het daar op moet komen.

Wel mooi hoor, die kastjes zo. Weten jullie al wat voor een soort tegels het gaan worden?
pi_41840021
Jee, wat knapt dat op zeg! Ziet er suuper uit
Ziet er helemaal nieuw uit zo, en een veel frisser kleurtje.

Maarreh.....zie ik nu weer een frituurpan staan

* arithaterhorst herinnert zich toen jullie aan het verbouwen waren vorig jaar dat daar toen opmerkingen over waren
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:11:38 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41845983
Dat is die foto nog! Ik zat er ook al aan te denken!

Tan, ik/we willen van die gemixte kleurtjes. Die heb je bij de bouwmarkten in 2 schakeringen. Eentje met geel rood en zward en eentje met blauw, blauw en donkerblauw.
De laatste dus. Dat je het zelf een beetje door elkaar kan tegelen. Dat zijn dan 7x7 tegeltjes ongeveer geloof ik.

Dat wilde ik eigenlijk al vanaf de eerste keer dat we dit huis bekeken. Ben blij dat we het nu toch doen!

Even onze inspiratiebron laten zien.
De nieuwe keuken van mijn ouders.

Morgen gaan ze verhuizen, vandaar de enorme bende.

En een overzicht van het zicht op de keuken vanuit de woonkamer:

Precies de hoek waar je naar kijkt stond een muur. De witte muur rechts was doorgetrokken en de muur waar nu het gordijn voor hangt was ook door getrokken. Er was dus een soort van gangetje voor die kast daar. Waar nu de keuken is was een slaapkamer. En in de rechterhoek (rechts van stinkie dus) was de keuken.
Nu hebben ze dus ineens een enorme woonkamer.

Plattegrondje:

En wat foto's van de badkamer

(links om de hoek hangt het toilet)

Echt zo mooi allemaal!
* wil gelijk ook weer verbouwen en verhuizen.
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:29:21 #85
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_41846445
Ziet er goed uit bij je ouders BE...mooi!!

Ik heb dezelfde kranen uitgezocht voor de wastafel
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:37:05 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41846650
Oeh dat is echt een heerlijke badkamer zeg!

En wat zijn dat voor raampjes bij de keuken? dat blauwe? ziet er apart uit!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:38:58 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41846700
Dat zijn glas in lood panelen die ze een paar jaar terug hebben laten maken voor voor het raam in het oude huis. Tegen de inkijk zeg maar. Er zijn er drie van maar hier passen die 2 heel goed. Hun slaapkamer boven heeft ook zo'n zijraam en daar komt de 3e te hangen.
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:41:14 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41846760
Mooi

En wat zit er dan omheen dan? Die blokjes-rand?

(Ja nieuwsgierig ja )
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:51:29 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41847012
Blokjesrand?

Ik heb hem even uit de grote foto geknipt:

Het is dus allemaal glas maar dat er omheen is in een ruit ipv recht, ik gok dat je dat bedoelde?
  Jubileum moderator vrijdag 15 september 2006 @ 22:10:53 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41847523
Het is enorm opgeknapt zeg, die keuken
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41849934
ik vind 'm eigenlijk net wat TE lichtblauw, te bijna wit! of is dat vertekening door de flits?
  vrijdag 15 september 2006 @ 23:37:11 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41850141
Beide denk ik. Hij is wel heel licht blauw, zeg maar babyblauw. Maar door de flits lijkt het nog net wat witter.
Maar omdat de rest van de kamer er omheen grijs met grijswit is wilden we ook weer niet te blauw gaan.
pi_41853717
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Blokjesrand?

Ik heb hem even uit de grote foto geknipt:

[afbeelding]

Het is dus allemaal glas maar dat er omheen is in een ruit ipv recht, ik gok dat je dat bedoelde?
Ik zag de doorkijk als rand. Snap nu dat de ruitjes voor het raam hangen. Mooi hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_41978976
In mijn appartement hadden we een koelkast die beschildert was met schoolbordverf,
Nu hebben we een driehoek,vierkant en rondje geverft met lichtblauweschoolbordverf op de drie schuifdeurpanelen op de kamer van ons dochtertje. dus er is ook lichtblauwe schoolbordverf voor je keukenkastjes...
laat me toch, ben een blindganger
  woensdag 20 september 2006 @ 12:06:37 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41979020
Ja, dat begreep ik later ook ja. Maar goed, nu met de hoogglans is het ook gewoon mooi. Heb je foto's van hoe jullie het bij jullie gedaan hebben?
pi_42057674
Ik hoorde uit betrouwbare bronnen dat ik hier moest zijn voor spannende foto's! Coole kleur in de keuken, BE! Hoe ziet de tweede laag verf er uit?

Ben benieuwd wanneer het klaar is!
Eeuwig vijfentwintig
pi_42073275
en nu de babykamer
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:11:08 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42079590
De handgreepjes zitten er nu op, maar dat is nauwelijks een nieuwe foto waard. Maybe later.

Enneh Perriwinkle, wie ben jij en wat weet jij dat wij nog niet weten?
pi_42079745
BE, hoe staat het met de keukendeur en het laatste stukje folie??
(Ik vermoed een plinten-syndroompje hier )
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 23 september 2006 @ 19:28:23 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42084128
Het laatste stukje folie zit!
Niet gedacht he?

Enneh de deur... stinkie had gisteren bijna glas besteld... bijna...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')