En een kiekje:quote:Waar in Utrecht wonen ?
Waar in Utrecht wonen # 2
Wonen in Utrecht, deel III.
Wonen in Utrecht, deel IV
O+. Het leven in Utrecht. O+.
Praat hier verder over ons prachtige stadsie.
Waar woon je ? Hoe ben je aan je huis gekomen ? Wat zijn leuke winkels ? Wat is leuk om te doen ? Waar ga je uit ? Wat zijn fijne wijken ? Waar zijn de leuke terrasjes en parken waar je lekker buiiten kan zitten ?. Utreg.
.
quote:
RadioCentrumquote:Op maandag 5 juni 2006 16:17 schreef DennisMoore het volgende:
En nu de fipo:
Waar in Utrecht kan ik zoiets kopen?
[afbeelding]
Anders moe'k online bestellen...
http://www.radiocentrum.com/right.php?pagina=toon_artikel&artikel=2826quote:Op maandag 5 juni 2006 16:32 schreef Biogarde het volgende:
RadioCentrum![]()
Vinkenburgstraat 6
3512 AB Utrecht
Tel 030 2319636
Wepsijt
Ze hebben dus gewoon een winkel in de Vinkenburgstraat![]()
Ik heb er al zoveel gekocht in m'n leven![]()
Gladiatoren willen we!quote:Op maandag 5 juni 2006 16:53 schreef Q. het volgende:
Utrecht is gesticht door de Romeinen. Dat lijkt me genoeg overeenkomst.
Het verschil merk je als je volgende maand weer een nieuwe moet kopen, en bij die van 50euro nietquote:Op maandag 5 juni 2006 16:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://www.radiocentrum.com/right.php?pagina=toon_artikel&artikel=2826
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=371
Ding kost blijkbaar 49 euro bij RadioCentrum, en 19 euro bij Panda.
Van het verschil kan ik makkelijk op en neer naar Haarlem..
Heb je nog een ander adres van een winkel in Utrecht waar men de klant niet probeert te naaien?
Het zijn dezelfde plaatjes, dus waarschijnlijk ook dezelfde apparaatjes.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef erwinrt het volgende:
Het verschil merk je als je volgende maand weer een nieuwe moet kopen, en bij die van 50euro niet![]()
het ging meer om die lantaarnpaalquote:Op maandag 5 juni 2006 22:43 schreef speknek het volgende:
Aan de overkant van de bibliotheek, boven de... hoe heet dat.. k-sjot?
De bibliotheek zit er toch naast rechts?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:45 schreef speknek het volgende:
Ik zei bibliotheek, ik bedoelde natuurlijk Broese.
Al die boeken ook..
Gouda.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:48 schreef Q. het volgende:
Waar woon je nu eigenlijk speknek?
hahah that's okay! ik heb er nog een voor je (of iemand anders)quote:
Trap naar beneden bij de City Hallquote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef menininha het volgende:
[..]
hahah that's okay! ik heb er nog een voor je (of iemand anders)
[afbeelding]
bijna goed..quote:Op maandag 5 juni 2006 22:53 schreef speknek het volgende:
Toegangstrap van de Arena.
Arena zit aan de kant van de grachtquote:Op maandag 5 juni 2006 22:53 schreef speknek het volgende:
Toegangstrap van de Arena.
daar heb je de search voorquote:Op maandag 5 juni 2006 23:01 schreef Q. het volgende:
Is er een Amersfoort-topic?
Dan ben je na drie posts ook wel klaar...quote:Op maandag 5 juni 2006 23:01 schreef Q. het volgende:
Is er een Amersfoort-topic?
Wat moet jij met die poepkleur?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:19 schreef Q. het volgende:
Nee hoor, eentje: "Amersfoort is kut en moet dood".
Meer topics daarover heb je ook niet nodig.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:19 schreef Q. het volgende:
Nee hoor, eentje: "Amersfoort is kut en moet dood".
Ja, en alle terrasjes zullen wel weer bizar te vol zitten.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:31 schreef FloggingMolly het volgende:
Mooi weer in Utrecht vandaag!
Bah, meetings.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:26 schreef Nolius het volgende:
Terrasweer![]()
Komt er nog een keer een Utrechtmeet?
Hehe ik ben van Gouda verhuist naar Utrecht. Utrecht is de mooiste stad van Nederland en zeker een van de gezelligste.quote:
Waag het eens.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:14 schreef Nolius het volgende:
[..]
Tof, zal ik photoshop maar vast aanslingeren?
De halve stad is een groot fietspad jankbalquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:46 schreef Geqxon het volgende:
Wanneer gaan ze in Utrecht eindelijk eens fatsoenlijke fietspaden aanleggen?
2080.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:46 schreef Geqxon het volgende:
Wanneer gaan ze in Utrecht eindelijk eens fatsoenlijke fietspaden aanleggen?
Ik moest in die kutstad de helft van de tijd over de busbaan, autoweg of klinkers fietsen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:47 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De halve stad is een groot fietspad jankbal
*jaloers*quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef peleetje het volgende:
Heb in maart een huisje gekocht in wittevrouwen waar ik tot volle tevredenheid woon.
Wittevrouwenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef peleetje het volgende:
Utrecht roelezz.
Heb in maart een huisje gekocht in wittevrouwen waar ik tot volle tevredenheid woon.
Wat een hoop meisjes hier. Krijg pijn in m'n nek van het omkijken.
Waar heb jij gefietst?!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik moest in die kutstad de helft van de tijd over de busbaan, autoweg of klinkers fietsen.
De SSH heeft er paar hoor ik van de redactie.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:07 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik hoop er volgend jaar ook te wonen!
Iemand toevallig nog een kamer te huur?
Waarom nu in Zeist?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:11 schreef Quinazoline het volgende:Ik woon ook (soort van) in Utrecht. Eigenlijk woon ik sinds twee weken in Zeist en niet meer in Lunetten, maar toch, omdat ik in Utrecht studeer en alles doe en helemaal aan de Utrechtkant van Zeist woon, vind ik dat ik hier ook wel thuishoor
.
Dan heb je echt iets niet helemaal goed gedaanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van de W.Barendzstraat tot Utrecht CS
Dat is waar, ik hoef echter bijna nooit op de Uithof te zijn. Bijna altijd in het centrum, kortom een reistijd van 2 minsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Quinazoline het volgende:
Omdat ik daar wel kans maakte op een eigen, betaalbaar appartementje in plaats van mijn studentenkamer in Utrecht.
Plus dat het eigenlijk helemaal niet zover is van Utrecht, en zeker niet vanaf de Uithof.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van de W.Barendzstraat tot Utrecht CS
Je bedoelt dat je alleen op de Voorstraat zo'n 300meter op de rijweg moestquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:17 schreef Geqxon het volgende:
Mja, ik zat constant van een fietspad naar een autoweg te switchen man. Op de heenweg dan, op de terugweg was het iets beter geregeld.
Ik zit 5 dagen/week op de Uithof. Centrum zou ook mijn voorkeur hebben, maarja, het moet wel betaalbaar blijven en ik had geen 10000 jaar wachttijd. Dus nu Zeist, en voorlopig bevalt het goed.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is waar, ik hoef echter bijna nooit op de Uithof te zijn. Bijna altijd in het centrum, kortom een reistijd van 2 mins.
Neuh, ik kwam toen uit Amersfoort fietsen. 25km fietspad, dus dat was in Utrecht even 100% andersquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:20 schreef Sjoewe het volgende:
Of kom je uit zo'n Vinexwijk waar echt alles een fietspad heeft
96% fietspad. Ja dat is een verschilquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Neuh, ik kwam toen uit Amersfoort fietsen. 25km fietspad, dus dat was in Utrecht even 100% anders
Ook lombok hierquote:
Waarschijnlijk wel, plus dat er een feestje van een maatje van me is....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:57 schreef peleetje het volgende:
gaan er morgen nog fokkers voetbal kijken in O' Connells????
O'Connelsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:56 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, plus dat er een feestje van een maatje van me is....
hartstikke goed. Wij zijn dabei.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:56 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, plus dat er een feestje van een maatje van me is....
Donderdag is er een VBL-meetquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:57 schreef peleetje het volgende:
gaan er morgen nog fokkers voetbal kijken in O' Connells????
So daar zit je goed.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:48 schreef Asmodean het volgende:
Ik ga ook in Utrecht wonenHeb een kamer aan de springweg
Heuj! VBL-meet! Kom je? Mooie wedstrijdenquote:
lijkt mij ook wel geschikte plekquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:40 schreef ErikT het volgende:
[..]
So daar zit je goed.
..het bruist aan alle kant,
in het hartsie van het land!
Utrecht![]()
Het is niet in Wittevrouwen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:33 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Alsof jij wat te klagen hebt met je appartement, zeikerd.
'gheghe het is gewoon een zuiptent.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:09 schreef Zyggie het volgende:
O'connels wat een zuiptent is dat. Of komt het door mij.![]()
Lol in Oog in Al ? Dat is een nieuwtje.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:54 schreef Borkydude het volgende:
Lombok
1 wijk naar het westen en je hebt veel meer lol
wel mooiere huizenquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:35 schreef ChrisM55 het volgende:
[..]
Lol in Oog in Al ? Dat is een nieuwtje.![]()
Waar zit dat?quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:15 schreef Ciscus het volgende:
Voor vanavond anders: dB’s Biergarten tijdens het WK
...
Belgische Love Substitutes, een gezelschap samengesteld uit leden en ex-leden van de Belgische Supergroep dEUS!!
Cartesiusweg, dus niet in het centrum. dB's is een oefenstudio voor bands, google dBs+ utrechtquote:
Jaaa tuurlijk ga ik de stad in! heb er zin in!quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:06 schreef cyberrobin het volgende:
Overvecht-er meld zich!
Nog mensen de vanavond in de stad zijn om voetbal te kijken?
quote:
Dan zit je zo zeker in Kanaalzicht voetbal te kijkenquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:42 schreef Ciscus het volgende:
En ik dan, ik woon op de grens van Oog in Al en Lombok....en heb hiervoor 7 jaar in Pijlsweerd gewoond. Wed daar de fietsendieven en het studentenkamertje zat, en bewoon nu een prachtige maisonette met uitzicht op het Merwedekanaal. Wat wil een mens nog meer?
Ik ga trouwens ook vaak naar de AH op de hoek van de Balijeweg en de Croeselaan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:53 schreef SCH het volgende:
Kunnen we een Albert Heijn-meet plannen?
Ik ga meestal naar die in de Nachtegaalstraat, vers brood
Reigerstraat en Twijnstraat op 2 en 3.
Balijelaan bedoel je? Ben ik ook dagelijks te vinden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ga trouwens ook vaak naar de AH op de hoek van de Balijeweg en de Croeselaan.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:01 schreef Q. het volgende:
Laan ja. Klonk al raar. Ik zie er uit als een tof persoon.![]()
Was een optie, maar nee....jij wel? Hoe was het daar?quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:09 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dan zit je zo zeker in Kanaalzicht voetbal te kijken![]()
Ik heb daar anderhalf jaar dat 'verse' brood gebakken. En zo vers is het helemaal niet hoorquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:53 schreef SCH het volgende:
Prima AH! Op nummer twee, en route als ik van mijn werk kom de AH in winkelcentrum overvecht. Een van de grootste, met de meeste producten!quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:58 schreef Christine het volgende:
Ik woon er nog niet echt fulltime... maar ik stem voor de AH aan de Amsterdamsestraatweg.
Grom, dat wil ik maar niet weten geloof ik.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:09 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik heb daar anderhalf jaar dat 'verse' brood gebakken. En zo vers is het helemaal niet hoor
quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:58 schreef Christine het volgende:
Ik woon er nog niet echt fulltime... maar ik stem voor de AH aan de Amsterdamsestraatweg.
Dan moet je eens naar Naarden gaan (als je toch gaat touren). Dat is echt de kleinste AH die ik ken. Die is nog geen kwart van de AH in Tuindorp. Maar ja Naarden is geen Utrecht, dus eigenlijk is dit offtopic...quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..].
.
. Christine in Utrecht ! Jeej !
Ik ben voor de AH op de Reiger natuurlijk. Of het kleintje bij mij om de hoek op de Jan v Scorel straat. By far het kleinste Albert Heijntje dat ik ooit gezien heb. Zelfs kleiner dan de ouwe AH op Tuindorp.
Dude, welke straat?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:42 schreef Ciscus het volgende:
En ik dan, ik woon op de grens van Oog in Al en Lombok....en heb hiervoor 7 jaar in Pijlsweerd gewoond. Wed daar de fietsendieven en het studentenkamertje zat, en bewoon nu een prachtige maisonette met uitzicht op het Merwedekanaal. Wat wil een mens nog meer?
Jij zei dat je altijd naar de reigerstraat gingquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:53 schreef SCH het volgende:
Kunnen we een Albert Heijn-meet plannen?
Reigerstraat en Twijnstraat op 2 en 3.
Daar ook 0-0 geworden?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:29 schreef Q. het volgende:
Ik heb voetbal out of town gekeken, in het prachtige Maarsenbroek.![]()
Dat dat maar duidelijk moge zijn!quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:47 schreef Q. het volgende:
Zelfs daar! In de ons omringende dorpen is het dus niet beter dan in ons mooie Utrecht.
2 euro is het bijna overal. En niet duur? Mwahquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:39 schreef peleetje het volgende:
Ik was eerst effe in de Winkel. Daarna naar O Connells gegaan. Was wel erg druk. Maar we konden nog naar binnen. Uiteindelijk gebleven tot 12uur. Daarna zijn we nog naar Dikke Dries geweest. Bier in Connells was niet duur trouwens. 2 eurootjes maar.
De Dijkquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:02 schreef Quinazoline het volgende:
Zijn er nog mensen die vanavond naar de Zomernachtparade van de UU gaan?
Ik ga, maar eigenlijk alleen voor GEM. Mijn vriend is gitarist bij GEM, anders was ik uberhaupt al niet gegaan. De Dijk komt drie keer per jaar in Tivoli voor twee concerten per keer, en ik werk bij Tivoli. Ik heb ze laatst al eens onvrijwillig gezien, en ik vind het wel prima. Ik ga gewoon even naar m'n vriend kijken en dan ga ik weer naar huis. Of naar de stad ofzo.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:02 schreef Quinazoline het volgende:
Zijn er nog mensen die vanavond naar de Zomernachtparade van de UU gaan?
Wat is daar dan ? Oh en verder: werkelijk waar, alleen mijn moeder noemt Broese nog Broese Kemink.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:36 schreef SCH het volgende:
Wie gaat er mee naar Broese Kemink vanavond?
Haha lachen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mijn vriend is gitarist bij GEM
20 minuten doe ik er altijd over. Via Oog in Al - Lombok - Carthesiusweg.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef DennisMoore het volgende:
'k Schijn vanavond naar Zuilen te moeten fietsen... da's volgens mij 3 uur fietsen ofzo.
Misschien ben ik wel van je moeders leeftijdquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Wat is daar dan ? Oh en verder: werkelijk waar, alleen mijn moeder noemt Broese nog Broese Kemink.. (Sorry SCH.)
Dat is toch wel heel tof! Utrechts bandje met hele goede muziek; uiteraard heb ik hun CD thuis in de kast staan!quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ga, maar eigenlijk alleen voor GEM. Mijn vriend is gitarist bij GEM, anders was ik uberhaupt al niet gegaan. De Dijk komt drie keer per jaar in Tivoli voor twee concerten per keer, en ik werk bij Tivoli. Ik heb ze laatst al eens onvrijwillig gezien, en ik vind het wel prima. Ik ga gewoon even naar m'n vriend kijken en dan ga ik weer naar huis. Of naar de stad ofzo.
Ik ben te herkennen aan het korte rode sixtiesjurkje.
Wat een welkomquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..].
.
. Christine in Utrecht ! Jeej !
Misschien ben je de moeder van Au3 wel.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel van je moeders leeftijd
Wanneer?quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat is toch wel heel tof! Utrechts bandje met hele goede muziek; uiteraard heb ik hun CD thuis in de kast staan!
Ik ga overigens niet, ben geen student meer en moet morgen werken
Maar ik ga dan weer wel volgende week naar Franz Ferdinand in Tivoli![]()
Ik ookquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat is toch wel heel tof! Utrechts bandje met hele goede muziek; uiteraard heb ik hun CD thuis in de kast staan!
quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:49 schreef Skorpija het volgende:
Utrecht, Nieuwegein... allemaal hetzelfde
Wat gaat daar zondag gebeuren? Ik liep (nouja, jogdequote:Op donderdag 22 juni 2006 11:49 schreef kantoorslaaf het volgende:
Leuk, een legaal Utrechttopic![]()
Hier weer een Zuilenaar die zich meldt. Woon aan de laan die vernoemd is naar de oprichter van de Demka.
Gaan er nog mensen naar het Julianapark zondag??
de parade? ik heb eigenlijk geen idee....quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat gaat daar zondag gebeuren? Ik liep (nouja, jogde) er vanavond even doorheen, en er stonden allemaal half opgebouwde tentjes en podia...riekt naar gezelligheid en bier uit plastic
![]()
quote:13.00-18.15 uur - Julianapark / Amsterdamsestraatweg
Met DJ Saïf, Gwana Diffusion, Rumbatá Big Band, Aynur!
Toegang gratis!
Het Wereldfeest Utrecht is hét interculturele festival van Utrecht. Een gratis toegankelijk feest waarop een kleurrijke verzameling bands, deejays, vertellers en dansers je meevoert naar alle uithoeken van de wereld. Zowel internationale topacts als aanstormende talenten presenteren eeuwenoude muziektradities in een nieuw jasje, maar ook hedendaagse urban dance staat op het programma.
www.culturelezondagen.nl
Lekker multi-culti, veel eet- en drink standjes, een bazaar voor de aanschaf van onnodige rommel en voor de rest muziek, dans etc etc.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat gaat daar zondag gebeuren? Ik liep (nouja, jogde) er vanavond even doorheen, en er stonden allemaal half opgebouwde tentjes en podia...riekt naar gezelligheid en bier uit plastic
![]()
Parade is later en die staat op het moreelsepark vlgs mijquote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:30 schreef Ciscus het volgende:
[..]
de parade? ik heb eigenlijk geen idee....
Ik vind het WK wel multi-culti genoeg..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:47 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Lekker multi-culti, veel eet- en drink standjes, een bazaar voor de aanschaf van onnodige rommel en voor de rest muziek, dans etc etc.
Kortom, ideaal uitje voor een zonnige zondag![]()
Zal vast wel ergens een scherm staan, en om nou van 13.00 - 18.00 voetballen te kijken vind ik ook wat veelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:49 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik vind het WK wel multi-culti genoeg..
Wat was er bij Broese dan? Was er zo rond een uur of 20.00 maar zag, behalve dan wat rood-wit lint in het kader van "de week van het spannende boek" niet veel bijzonders.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:36 schreef SCH het volgende:
Wie gaat er mee naar Broese Kemink vanavond?
Ik woon op buiten Witte Vrouwenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:46 schreef kantoorslaaf het volgende:
Hoewel mijn familieroots in Utrecht liggen ben ik zelf toch een "import-Utrechter".
Wat ik nu voor eens en voor altijd wel eens zou willen weten is het volgende:
Iemand woont:
Op Hoograven
In Zuilen
Op Overvecht
Op Kanaleneiland
In / op Lombok
In / op Wittevrouwen
In / op Oudwijk
In / op Transwijk
In / op Tuindorp
In / op ..............
Wie helpt me en vult aan. En zijn er ook achtergronden waarom het "in" of "op" is![]()
quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat ook niet tegen vrouwenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:42 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als ik zou zeggen dat ik 'op witte vrouwen' woonde zou ik toch wel wet 'raised eyebrows' tegemoed kunnen zien
Word je direct beschuldigd van discriminatiequote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:44 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat ook niet tegen vrouwen.
Daar wordt het eerder VAN. Als in: ik woon zover mogelijk VAN Kanaleneiland vandaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij is het uberhaupt allemaal IN.
Behalve misschien Kanaleneiland ofzo.
Hm, dan zal dat vroeger wel "familietaal" ofzo geweest zijn en geen typisch Utrechts gebruik. Jammer, leek me wel leuk om uit te zoeken hoe het zat en waar het vandaan kwam.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij is het uberhaupt allemaal IN.
Behalve misschien Kanaleneiland ofzo.
Is niet gaar, is leukquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Borkydude het volgende:
Ik vond gisteren zoeen gare boekje met allemaal ouwe foto's van oa station, neude en leidseweg
Ik heb je niet gezienquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:45. schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ga, maar eigenlijk alleen voor GEM. Mijn vriend is gitarist bij GEM, anders was ik uberhaupt al niet gegaan. De Dijk komt drie keer per jaar in Tivoli voor twee concerten per keer, en ik werk bij Tivoli. Ik heb ze laatst al eens onvrijwillig gezien, en ik vind het wel prima. Ik ga gewoon even naar m'n vriend kijken en dan ga ik weer naar huis. Of naar de stad ofzo.
Ik ben te herkennen aan het korte rode sixtiesjurkje.
Nou bij deze; bij mij in de familie woont iemand "op overvecht" en "op hoograven"quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:51 schreef VoreG het volgende:
Ik heb sowieso nog nooit gehoord dat iemand zei dat hij OP *wijk* woonde
Ik heb De Dijk gemist. Ik was bier aan het drinken met GEM.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:05 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik heb je niet gezien, maar ik heb GEM grotendeels vanaf de rots in de Botanische Tuinen gehoord, dus dat was ook niet zo raar. Die echo tegen het wiskundegebouw was echt geweldig
. De Dijk vond ik nog best wel een beetje goed. Wel heel oud, maar de sfeer was echt leuk vond ik. En die saxofonist heeft echt enorme longen, denk ik. Dat kan niet anders.
Thnkx, ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:46 schreef FloggingMolly het volgende:
Het is ook op Oog in Al (zo zeg ik het iig)
Ik woon ook op Lunetten
Ik denk dat het een soort Utrechts gebruik is.
Jazekerquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:50 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Thnkx, ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen
Geboren en getogen Utrechter?
Dan ga ik op jouw reactie af en ga ik toch eens kijken of te achterhalen is waar dat "op" vandaan komtquote:
Ik zeg ook wel eens op Zuilen, bij de meeste wijken is het allebij wel mogelijk. Ligt er denk ik ook aan hoe plat je praat.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:13 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Dan ga ik op jouw reactie af en ga ik toch eens kijken of te achterhalen is waar dat "op" vandaan komt![]()
Maarreh, ik dacht altijd dat het "in" Lunetten is, net zoals "in" Zuilen.
Ik woon dadelijk toch gewoon in Ondiep he?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:46 schreef FloggingMolly het volgende:
Het is ook op Oog in Al (zo zeg ik het iig)
Ik woon ook op Lunetten
Ik denk dat het een soort Utrechts gebruik is.
Ondiep, m'n ouwe buurtjiejquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik woon dadelijk toch gewoon in Ondiep he?.
Dat wat jouw voorkeur heeft.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:53 schreef VoreG het volgende:
Zit ik in Witte Vrouwen of op Witte Vrouwen?
in een kamer op kamersquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:44 schreef DennisMoore het volgende:
Op of in kamers?
Ondiepquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:03 schreef The6thgate het volgende:
[..]
in een kamer op kamers![]()
woon dan opde otterstraat (begin amsterdamsestraatweg). hoe heet die buurt daar eigenlijk
en hoever is t vanaf daar fietsen naar de uithof?
Begin A'damsestraatweg naar uithof is zo'n 20 mins.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:03 schreef The6thgate het volgende:
[..]
in een kamer op kamers![]()
woon dan opde otterstraat (begin amsterdamsestraatweg). hoe heet die buurt daar eigenlijk
en hoever is t vanaf daar fietsen naar de uithof?
Kunnen we bijna aan de Witte Vrouwen Meet beginnenquote:
mooi, weet ik ook waar ik woonquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Ondiep. En het is een half uur fietsen naar de uithof
.
ook mooi, fiets ik nu ook al elke dag dus dat zal wel loslopen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Begin A'damsestraatweg naar uithof is zo'n 20 mins.
Dan zit je puikquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:07 schreef The6thgate het volgende:
[..]
mooi, weet ik ook waar ik woonen kut....nog verder dus? nouja ik fiets vrij snel dus hoop dat het toch 20 minuten is
ben ik nu al gewend
[..]
mooi, fiets ik nu ook al elke dag dus dat zal wel loslopen.
vind t wel zeer relaxt om op 10 min lopen van CS/centrum te zittenook nog eens een AH en aldi om de hoek en een sportschool in de kelder
Hij woont in de buurt! Ik woon niet bij hemquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:06 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Kunnen we bijna aan de Witte Vrouwen Meet beginnen![]()
qua locatie zekersquote:
Ja ik ga zometeen richten cafe de stad slenterenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hij woont in de buurt! Ik woon niet bij hem. Ik wil niet dat er een verkeerd beeld van mij ontstaat
Ow en 4 minuten lopen van het centrum is natuurlijk het beste. 1 minuutje fietsen.
Ik doe vanavond een Quignon, even rustig een drankje met een leuke dame.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:12 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja ik ga zometeen richten cafe de stad slenteren
zit in een kelder van het SSH pand. vanaf CS de straatweg inlopen, eerste rechts en dan zit links gelijk de ingang.....als ik het me goed herinner in elk gevalquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:17 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Waar zit die sportschool op de Straatweg trouwens? Ik heb er jaren gewoond (tegenover de Aldi), maar nooit iets gezien.
Nee.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:24 schreef peleetje het volgende:
gaan er nog mensen naar O' Connells zondag ?
naast 't Lusack?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
Naast die meubelzaak.
Ho wacht even oprotten met je ondiep; ondiep begint pas na het spoor. Otterstraat licht midden in het/en mijn prahcitge pijlsweerd!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Ondiep. En het is een half uur fietsen naar de uithof
.
ja verdorie wat is het nou!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ho wacht even oprotten met je ondiep; ondiep begint pas na het spoor. Otterstraat licht midden in het/en mijn prahcitge pijlsweerd!
[afbeelding]
Ik ga altijd naar de Computerland, met de Paradigit als tweede keus.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:50 schreef AudreyHepburn het volgende:
Which reminds me, ik moet extra geheugen kopen voor mijn iBook. Waar zit nou een computerzaak met werknemers die een beetje normaal tegen je doen, en je niet behandelen alsof je compleet achterlijk bent omdat je een vrouw bent ?
Ik kwam een keer bij Dynabite een netwerkkabel kopen en ik werd echt behandeld alsof ik achterlijk was. Heb ik niet zo'n zin in om weer mee te maken.
Nee, geen druppel. Ik ga nog wel naar de AH op Kanaleneiland zometeen, want een weekend zonder bier is een weekend niet geleefd.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:48 schreef DennisMoore het volgende:
Heb je al voldoende bier in huis voor de Transwijk-meet?
Geheugen bij apple zelf kopen is duur.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:51 schreef Q. het volgende:
Beide Apple winkels, de ene aan de Mariastraat en de ene aan de Bakkerstraat.
Daarom. Sterker nog, ik heb daar gevraagd wat ik moest hebben, en de jongen daar zei ook gewoon dat ik naar een gewone computerzaak moest omdat dat gewoon goedkoper was. En bij de Apple winkel op de Mariaplaats werkt een leuke jongen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:52 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Geheugen bij apple zelf kopen is duur.
AH op de Amsterdamsestraatweg de gekste !quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, geen druppel. Ik ga nog wel naar de AH op Kanaleneiland zometeen, want een weekend zonder bier is een weekend niet geleefd.
Redelijk aan het begin, aan je linkerhand als je vanaf de schouwburg komt, niet te missen, grote rode borden op de gevel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:55 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Daarom. Sterker nog, ik heb daar gevraagd wat ik moest hebben, en de jongen daar zei ook gewoon dat ik naar een gewone computerzaak moest omdat dat gewoon goedkoper was. En bij de Apple winkel op de Mariaplaats werkt een leuke jongen.
Maargoed, de computerland dus. Waar op de Nachtegaal zit die precies ?
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:55 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
AH op de Amsterdamsestraatweg de gekste !
Ga je daar je boodschappen doen terwijl je straks op kruipafstand van de Edah woont?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Zijn wij straks buurtjes, ongeveer???
Nee, m'n vriend woont op de Straatweg. Ikzelf ga in Oudwijk wonen. Op kotskruipafstand van dequote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Zijn wij straks buurtjes, ongeveer???
Die Edah gaat weg trouwens. Dat is een Edah Lekker & Laag, en die stoppen ermee. Er komt waarschijnlijk een Plus voor terug. Las ik in de krant laatst.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:59 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ga je daar je boodschappen doen terwijl je straks op kruipafstand van de Edah woont?
Die Edahquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:59 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ga je daar je boodschappen doen terwijl je straks op kruipafstand van de Edah woont?
Ik was er gistermorgen, ontbijt kopen, was het Eenzame Omaatjes Uur ofzo. Ik stond in de rij voor de kassa, was Oma I aan Oma II aan het uitleggen waarom ze 10 pakken diepvriestuinbonen kocht, en passent mijn mening vragend over de prijs van verse tuinbonen tegenwoordig. Toen begon Oma III achter mij mee te beppen. Ik had een fles vruchtensap gekocht, kreeg ik van haar vervolgens een langdurige uiteenzetting over de hoge kwaliteit sap van dat merk dat ik zojuist aan het kopen was.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Die EdahWat een winkel, wat een mongolen
Op goede vrijdag vorig jaar:quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik was er gistermorgen, ontbijt kopen, was het Eenzame Omaatjes Uur ofzo. Ik stond in de rij voor de kassa, was Oma I aan Oma II aan het uitleggen waarom ze 10 pakken diepvriestuinbonen kocht, en passent mijn mening vragend over de prijs van verse tuinbonen tegenwoordig. Toen begon Oma III achter mij mee te beppen. Ik had een fles vruchtensap gekocht, kreeg ik van haar vervolgens een langdurige uiteenzetting over de hoge kwaliteit sap van dat merk dat ik zojuist aan het kopen was.
Hiep hoi !
En die kassajuffrouwen zijn stom. Op 1 na, da's een mooi studentenmeisje, maar die is altijd ontzettend verveeld.
Nee hoor, alleen als ik iets speciaal van de AH nodig heb. Wuppies ofzo.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:59 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Als 'ie nog maar een jaartje blijft zitten, dan vind ik het primaquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Die Edah gaat weg trouwens. Dat is een Edah Lekker & Laag, en die stoppen ermee. Er komt waarschijnlijk een Plus voor terug. Las ik in de krant laatst.
Best leuke reeks dit zo.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mag ik zo het nieuwe topic maken ? Dan ga ik dat nu nl. doen.
Ga je anti-kraak wonen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Als 'ie nog maar een jaartje blijft zitten, dan vind ik het prima.
Hier in Transwijk wonen ook best wel toffe mensen, redelijk volks ook maar niet Ondiep-niveau. Valt me allemaal hard mee.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:15 schreef Sjoewe het volgende:
Doe je ding
Maar ik mis het volkse van Ondiep wel. eigenlijk zijn al die mensen superaardig
Toen mijn kat weggelopen was, hielden ze het echt in de gaten, kwamen ze regelmatig even langs de deur, babbetje maken, tips geven etc.
Alleen de zomer, met Frans Bauer en de BBQ, en de straattravestiet kon me echt gestolen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |