abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:17:08 #1
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279726
Het grote kleine babietjes topic deel 77

Babietjes

22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:10 schreef Vicky het volgende:
pfff Amber is echt verschrikkelijk. Ze heeft heel erg last van haar keeltje en is alleen maar ana het hoesten. Ze hoest zich elke keer wakker. Vannacht was het weer feest. Ze is ook alleen maar aan het dreinen en piepen en dat is echt vermoeiend. Niets is goed.. Straks gaat ze weer in een slaap zacht eucalyptusbadje... Hoop dat ze de hele nacht doorslaapt..

Gelukkig kan ze af en toe nog wel even lachen en spelen. Daarstraks kroop ze ineens een paar centimeter naar voren

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 03-06-2006 20:11:20 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38279745
wilde net een nieuwe openen.. je was me voor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:17:50 #3
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279750
zielige amber

en wat goeddd amber kan kruipennn!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:18:33 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279781
heeft ze ook last van slijm enzo? of droge hoest?
pi_38279831
heel veel slijm.. maar mag van de ha niets geven tegen het hoesten

en ze eet en drinkt zoslecht momenteel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:21:20 #6
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279906
ook dat nog.. balen
komt dat ook door dr hoest? heeft ze ook pijn aan dr keel?

ik hoop dat ze snel weer beter is
pi_38279969
ja ik hoop ook dat het snel over is.
hoesten doet ook zeer bij d'r. dan moet ze gelijk huilen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38282483
Vervelend Nebelung.
Ken je het candida-protocol van Jack Newman ook? Misschien kun je je huisarts om fluconazol vragen (let dan dus wel op de dosering)?
Sterkte allebei

Amber ook beterschap
pi_38283854
Ja ken ik, bedankt evengoed

Ik moet nog even diep ademhalen om weer naar de huisarts te gaan, want die vond al niet dat het spruw was om te beginnen. Vandaar dat het eigenlijk zo erg is geworden (want het was natuurlijk wel spruw). Als ik gelijk had kunnen beginnen met smeren was het wellicht anders gelopen.

Komt vast allemaal goed, moeders heeft er meer last van dan dochter
Variety is the spice of life
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:12:44 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_38283920
beterschap aan alle kleine babietjes, wat sneu

Amber wat knap dat je al kunt kruipen!
stormy waters...
sailin'
pi_38284759
Beterschap voor alle baby'tjes hierzo...

Renz, kben heel benieuwd hoe ze het vindt, morgen maar proberen Zelf ben ik een echte pesto-fanaat, manlief ook, dus qua pesto-genen zal dat wel goed zitten

Sara werd net totaal overstuur wakker, allemaal vlekjes in d'r gezicht ineens. Hebben d'r maat wat te drinken gedaan en toen gingen de vlekjes erg vlot weer weg gelukkig, zal wel een soort stress zijn.
Ze heeft best last van doorkomende tandjes, en volgens mij droomde ze net naar ofzo, ze is in ieder geval wel weer lief gaan slapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:02:05 #12
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38286094
Even een hulpvraagje hier. We hebben namelijk een klein meisje wat overdag prima slaapt (ingebakerd nog steeds) en 's nachts ineens niet wil slapen. Ze slaapt dan (maar vaak ook niet) redelijk in, blijft een uurtje / twee uur slapen en wil dan niet meer. Een fles geven helpt niet, hoewel ze wel honger heeft wil ze na de fles niet meer slapen. Het wordt dan om de tien minuten naar haar toe, of soms vaker...

Weet iemand waar dat slaapproblemen-topic ergens staat? Zo ja, graag een linkje... we zijn hier nu best wel wanhopig omdat het zo vermoeiend is en gaan vannacht iets nieuws proberen: laten huilen tot ze slaapt. Mijn man heeft de wieg naar beneden gehaald en gaat er zelf op de bank bij liggen (hij wordt normaalgesproken niet wakker van Emma) zodat ik wel kan slapen, ik ben nogal uitgeput nameljik.

Alvast bedankt!

(sorry dat ik niet reageer op de anderen, dat komt misschien morgen... in ieder geval beterschap voor de zieke kindjes!!!)
pi_38286292
Ik heb deze Leren doorslapen en deze Baby wil overdag niet in eigen bedje slapen. Oplossing? gevonden. Bedoelde je die?

Sterkte!
pi_38286421
sterkte & beterschap voor de zieken!

suzanna, weet zo gauw dat topic niet maar anna heeft ook van die periodes gehad, om de zoveel tijd was ze 's nachts zeer veeleisend. laten huilen was uiteindelijk dan toch de enige manier die bij ons werkte om 't te doorbreken inderdaad. een tussenvorm die je zou kunnen proberen is de 5-10-15 minuten methode: met een wekker/klokje erbij, de eerste keer na 5 minuten gaan kijken, even troosten maar niet de kamer (of het bed, hoe streng je het wil invullen is nog variabel) uit en weer weggaan. de tweede keer wacht je 10 minuten, en zo verder, met steeds hetzelfde protocol voor als je naar dr toegaat: wel even troosten, laten merken dat je haar hoort en er bent, maar ook heel stellig overbrengen dat het nu tijd is om te gaan slapen. niet te lang bij haar blijven dus en weer weggaan. werkt vaak sneller dan je denkt! heel veel succes ermee en hopelijk kun jij zelf vannacht in ieder geval wel even goed bijslapen.

[edit]dit was ook een topic dat erover ging: De strijd om het slapen - dagboek [/edit]

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 27-05-2006 23:26:55 ]
pi_38286891
Ik hoor trouwens ook veel positieve geluiden over dit boek : 'Lekker slapen zonder huilen' door Elizabeth Pantley. Ik ken het niet hoor, maar ik dacht die gooi ik er even in

http://www.scriptum.nl/boekeninfo.asp?CODE=rcmnnrooqr&ReferrerID=1
pi_38287104
Ja, daar hoor ik ook veel over! Wil het nog eens lezen daarom.. niet nodig maar wel leuk
pi_38293138
Joepie, Amber heeft voor het eerst sinds 4 dagen bijna een hele fles voeding leeggedronken!!

Gisteravond was het weer ellende. Ze was echt helemaal van slag. Brullen was het. Ze was niet stil te krijgen, wilde niet drinken, ook geen flesje. Ze had gister maar hooguit 400cc vocht binnengekregen.. Vannacht een flesje limonade gehad en die ging er bijna helemaal in en dan vanmorgen dus ruim 200 cc.

Ze ligt nu lekker te spelen op de grond. Heb nog een dekbed over van 2 bij 2 en daar ligt ze dus op. Alleen mevrowu vind het blijkbaar leuk om steeds op het randje te liggen.... En de kast en de tafel zijn nogal interessant...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 mei 2006 @ 09:09:11 #18
105850 Fuente
mamamuts
pi_38293363
Suzanna, wat vermoeiend is dat he! Hopelijk vindt je wat tips zodat jullie allemaal beter kunnen slapen.

Amber, goed zo meissie! Drink die flessen maar lekker op!

Hier een klein zielig meiske dat vannacht om de haveklap wakker was en vanmorgen geen eten wou. Zelfs een lekkere broodkorst wou ze niet hebben. Volgens mij is 1 tandje boven nu door, ik meende gisteren iets te voelen maar 'k mag van Sara niet meer voelen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38293381
Àch Saratje toch.. Hoop dat die tand snel door is.

Hier net bijna 100cc limonade naar binnen en een halve fruithap met liga...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 mei 2006 @ 09:20:29 #20
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38293413
Dank jullie wel voor de links!
Ik ga dat boek eens goed bekijken. Ik hou helemaal niet van 'laten huilen en dan gaan ze vanzelf wel slapen' omdat dat ook vaak niet blijkt te werken bij onze kinderen. Als je ze in bed legt horen ze gelijk stil te zijn en te gaan slapen (of zoals Noa soms even te kletsen). Als ze gaan huilen dan is het 'mis' eigenlijk... maar ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn met Emma dat ze dit doet.
Ik denk dat ik maandag even naar de dokter ga en naar haar oortjes laat kijken. Ze wil namelijk haar fles ook vaak niet drinken, dat gaat echt met moeite.

Dat boek ga ik misschien wel bestellen trouwens! Lijkt me wel een goede methode, als het zonder huilen kan...
  zondag 28 mei 2006 @ 12:11:49 #21
105850 Fuente
mamamuts
pi_38296044
Wie weet waar ik ergens info kan vinden over wat ik allemaal moet meenemen voor Sara op vakantie?
Sara
Merel
Ukje
pi_38299040
Misschien vind je hier in OUD alvast wat tips hier op vakantie met (kleine) kinderen. en Op vakantie met (kleine) kinderen deel 2

En hier misschien inpaklijst samen op vakantie
  zondag 28 mei 2006 @ 14:50:08 #23
105850 Fuente
mamamuts
pi_38300984
Thnx Nebelung!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 mei 2006 @ 16:41:14 #24
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38304456
btw ik was geschrokken joh, ik dacht dat ik bij Max een tandje voelde!! bleek het een puntje spruw te zijn
  zondag 28 mei 2006 @ 19:30:17 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38309445
pinquit

ambertje

hopenlijk slaapt emma snel wat beter..

alleen vraag ik me wel af wat er mis is met laten huilen ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 mei 2006 @ 19:38:03 #26
102760 Igraine
Headache
pi_38309668
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef _evenstar_ het volgende:

Puur een kwestie van opvatting denk ik...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 28 mei 2006 @ 19:40:19 #27
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38309730
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef _evenstar_ het volgende:

Niets, maar je moet het wel kunnen/willen . Ik heb het nooit gedaan, tot een jaar of twee, en mijn kinderen zijn er geen verwende drollen van geworden .
Mijin redenatie is dat een kind op jonge leeftijd huilt omdat er wat is. Dat wij daar soms niet achter komen wat het dan is, is een ander verhaal. Nou moet ik zeggen dat mijn kinderen 's nachts heel makkelijk te troosten waren, kan me voorstellen dat als je al uren met een huilend babietje loopt te tobben, je er heel anders over denkt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 28 mei 2006 @ 19:58:45 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38310354
Nou hier wordt zeldzaam gehuild, voornamelijk met het verschonen.
Soms huilt ze als ik hara naar bed breng dan begint dat lipje op de trap al te trillen.
Wij laten haar gewoon huilen totdat het hysterisch huilen wordt.
maar valt mij gewoon op dat er vaak een beetje vreemd naar gekeken wordt als mensen hun babytjes wel laten huilen, vandaar mijn vraag bedoel ieder zijn ding toch
  zondag 28 mei 2006 @ 20:03:20 #29
102760 Igraine
Headache
pi_38310486
Ja ieder zijn ding, maar dat houdt meestal ook in dat ieder zijn ding, het (iets) betere ding vindt. Anders was het niet zijn ding lijkt me.

Ik laat mijn kindje ook niet huilen, maar dat is mijn keuze met mijn achterliggende gedachten erbij. Ik heb net zo goed het idee dat daar juist vreemd naar gekeken wordt. Ik heb er zelfs ruzie over gehad met het cb.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:10:37 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38310723
daar heb je een punt!
  zondag 28 mei 2006 @ 21:10:32 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38313110
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:03 schreef Igraine het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar dat houdt meestal ook in dat ieder zijn ding, het (iets) betere ding vindt. Anders was het niet zijn ding lijkt me.
Ik geloof dat ik deze uitspraak maar eens op een t-shirt van mijn kinderen zet
pi_38321087
ik heb in vrij extreme mate ondervonden dat het ene kind het andere niet is, en dat die 'beste' aanpak dus niet alleen afhankelijk is van de ouder, maar ook (en nog wel meer) van het kind. bij piet zou 't niet bij me opgekomen zijn om hem te laten huilen, die huilt/huilde dan ook bijna nooit. anna kan nog altijd bijna niet in slaap komen zonder eerst een tijdje te huilen, en heeft daarnaast regelmatig periodes dat ze 's avonds/'s nachts om de haverklap ligt te huilen. in eerste instantie ga ik altijd even kijken & troosten. ook als 't eens wat vaker op een avond/nacht voorkomt: geen probleem, als er wat is wil ik haar beslist laten merken dat ik er voor haar ben, ben bereid alle extra aandacht/nabijheid te geven die ze blijkbaar op dat moment nodig heeft. maar als 't de spuigaten uit gaat lopen (en dan heb ik 't over elk half uur of vaker wakker worden, alleen bij mama willen slapen, etc.) is 't meestal een teken dat ze met die extra aandacht 'aan de haal' aan 't gaan is, en inmiddels weten we dan gelukkig wat het best werkt: haar gejammer een tijdje negeren. deze 'duidelijkheid', al is hij hard en allesbehalve prettig om te moeten 'uitvoeren', heeft ze dan echt nodig. daarna is namelijk alles weer bij 't oude en slaapt ze 'gewoon' weer de hele nacht in haar eigen bed.
  maandag 29 mei 2006 @ 09:31:47 #33
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38324773
Bixister, ben ik het helemaal mee eens.

Gisteravond voor het eerst Emma laten huilen nadat ze snikkend wakker werd terwijl ze net daarvóór heerlijk lag te slapen en het nog geen honger kon zijn. Ze heeft een kwartiertje gehuild (wel redelijk hard en dat vind ik dan weer onverdraaglijk zielig op dat moment, maar ach...) en toen viel ze in slaap en bleef ook slapen.

Evenstar, ik vind ook dat er niets mis mee is om een kindje te laten huilen voor een poosje, maar dan moet het (bij mij dan) echt niet langer dan 10 minuten of een kwartier zijn, want dan kan ik er niet meer tegen. Ook werkt het bij Emma vaak niet, die wordt dan alleen maar hysterisch. Dan is er blijkbaar dus écht wat aan de hand. Ik laat haar dus ook zelden tot nooit huilen in bed, behalve als het een zielig-snik-huiltje is. Als ze hard huilt haal ik haar er altijd wel uit... maar misschien dat dat gaat veranderen nu ze gisteravond ineens wél in slaap viel na hard te hebben gehuild.

Nou ja, hopelijk gaat het nu veranderen.... ik heb vannacht in ieder geval weer redelijk geslapen!
  maandag 29 mei 2006 @ 09:33:18 #34
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38324796
Zou het trouwens zo zijn dat meisjes vaker huilerig zijn dan jongetjes? Ik heb het best vaak gehoord dat er binnen een gezin een groot verschil was tussen huilgedrag van jongetjes en meisjes... maar ik kan me natuurlijk helemaal vergissen.
pi_38325221
suzanna, het nadeel van alleen reageren op hard krijsen is dat je kind altijd hard gaat krijsen als ze je nodig heeft.

wij hebben er trouwens sinds vanochtend een neef bij: Jan! we gaan 'm vanmiddag ontmoeten!
  maandag 29 mei 2006 @ 10:03:26 #36
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38325398
Merlijn heeft zijn eerste pogingen tot tijgeren gedaan. Hij trekt zijn benen op tot onder zich maar legt dan ook zijn hoofd op de zijkant waardoor hij bijna omrolt. Dat wordt dan weer verhinderd door zijn armpjes Maar goed het zijn de eerste pogingen dus het komt vanzelf goed.
  maandag 29 mei 2006 @ 10:12:18 #37
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38325614
Leuk Bix, gefeliciteerd!

Wij laten Tobias ook niet huilen, gewoon omdat hij, net als Piet zo te lezen, nauwelijks huilt en áls hij dan huilt er iets aan de hand is. Gelukkig is hij een heel goede slaper en kunnen we daar écht niet over klagen. Het lijkt me heel zwaar om een kindje te hebben wie een moeilijke slaper is.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 29 mei 2006 @ 10:18:32 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38325767
proficiat bix !

merlijn

en wat betreft het slapen, arwen huilt ook weinig en is een te goede slaper, vrijdag nacht was het nogal laat geworden en mevrouw besloot zich niet te melden 11 uur ging de bel oops arwen dus een flesje gemist
  maandag 29 mei 2006 @ 11:13:22 #39
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38327435
Gefeliciteerd Bix!! Lekker makkelijke naam leuk is dat, om zo'n kleintje die familie is te bewonderen. Van mijn mans kant zijn we de eersten die kinderen hebben

Bix, ik bedoelde niet dat ik alleen reageer op hard huilen, maar eigenlijk haal ik haar er alleen maar uit als ze heel erg overstuur is, tenminste, dat ben ik van plan. Nu deed ik dat al veel sneller.
Ik denk ook dat het wel averechts werkt als je ze heel lang en hard laat huilen en dan pas reageert. Ik blijf gewoon om de 15 minuten kijken als ze in bed huilt en troost haar dan in bed, en als ze echt overstuur is haal ik haar er wel uit.
Nou ja, moet nog zien hoe het allemaal gaat werken...in ieder geval heeft ze vannacht best goed geslapen en vanochtend vanaf 8 uur tot half elf...dat doet ze normaal ook nooit eigenlijk.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:14:09 #40
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38327462
Evenstar, lijkt me niet erg hoor, als er een flesje gemist wordt trouwens. Dat kunnen ze goed hebben hoor! Als het maar niet structureel een fles minder is dan ze nodig heeft.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:14:43 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38327473
Gefeliciteerd Bix!
pi_38327491
Het ligt er hier aan hoe Amber huilt. Als ze alleen jammert laat ik haar wel eens gewon een paar minuten gaan hoor. Maar als ze gilt of krijst dan niet.

Vanmorgen weer naar de ka geweest. We hoeven niet meer terug.

Vanmorgen is er eindelijk weer bijna een hele fles naar binnen gegaan. Had dit keer de melk niet opgewarmd, maar gewoon koud gelaten. Op 50cc na wastie leeg. Daarna heeft ze nog wat diksap gedronken. En er ging bijna een heel potje fruit in. Gisteravond ook bijna een heel potje groente.

Ze is vannacht wel weer 2x wakker geworden. 1x rond 24.00 uur en een keer rond een uurtje of 3. Koorts is gelukkig weg, alleen het hoesten blijft. Heb van de ka nu ook een receptje gekregen voro neusdruppeltjes zodat het slijm wat dunner en soepeler wordt en ik hoop dat ze dan beter kan slapen.. Want deze mamma is momenteel heel erg moe...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38330880
Het huilen vind ik nog steeds moeilijk. Merlijn huilt niet veel, eigenlijk alleen als hij honger heeft, een vuille luier of aandacht wil. Het is vooral dat laatste dat ik hem dus ook veel meer laat huilen. Hij wil bijvoorbeeld op sommige momenten echt niet even in de box liggen. Bijvoorbeeld als ik wil eten, wat begint als gemopper wordt dan al gauw huilen. Hij begint nu ook vlugger te huilen als hij iets niet krijgt. Zoals vrijdag toen mijn moeder er was en eerst zij en daarna ik ging eten. Toen ik ging eten was het lieve jongetje meteen verdwenen. Hij wil bij mij en wat ik ook heb.

Af en toe voel ik me een slechte moeder hierdoor, terwijl ik hem nooit echt overstuur zal laten huilen. Wel merk ik dat doordat ik huiltjes wel wat ken ik ook makkelijker wordt en Merlijn zich ook maar eens een half uurtje moet amuseren in de box terwijl ik naast hem zit te eten. Merlijn is gewoon ventje die het liefst overal bij is en de hele dag gedragen wil worden. Dit gedrag heeft hij zelfs op het KDV.
  maandag 29 mei 2006 @ 19:43:45 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38342562
Wij hebben een speenvarkentje mevrouw vind heel hard heel hoog en lang gillen tot ze geen adem meer heeft helemaal te gek! zie ook filmpjes topic.
Dan moet je gewoon keihard lachen
pi_38344123
Merlijn begint nu echt met keel op zetten, nog net niet gillen als hij zijn zin niet krijgt. Wist niet dat dat eigen willetje er al zo vroeg in zit. Alleen we kunnen hem natuurlijk niet alles wat wij hebben en hij dus wil hebben geven. Denk aan glazen drinken, eten noem maar op. Het is echt huilen als ik een glas wegzet als hij bij mij op schoot zit. Ook in de box wat begint met mopperen eindigt in schreeuwen omdat ik hem er niet uit haal terwijl ik bij hem sta. Overigens is het huilen in deze gevallen echt zeuren.

Uiteindelijk ga ik maar met hem boven op bed liggen omdat hij dan het rustigst wordt maar daar gaat het eigenlijk hetzelfde er aan toe. Als ik niet vlug genoeg ben met het bloot maken van de borst heb je de poppen aan het dansen.

Is deze baby nu al aan het puberen? Iemand tips?
pi_38354664
hoort er gewoon bij hoor, het opvoeden is begonnen randa. aan jullie de taak merlijn te leren om te gaan met de teleurstellingen des levens. houvast: grenzen stellen is veiligheid bieden.
pi_38359728
Oké, ik ken dit niet echt van baby's in mijn omgeving maar Merlijn is ook een stuk ondeugender dan zijn neefjes of nichtje volgens mij. Hij heeft sinds gisteren een activitycenter in de box en die wordt nu met de voeten bediend.
pi_38366349
het gaat een stuk beter met Ambertje. Ze is een heel stuk vrolijker en drinkt ook weer een stuk beter. Alleen wil ze geen warme melk, maar koude melk met limonade gaat er goed in. Zet de fles heel even in de magnetron zodat de kou er een beetje af is. Vanmorgen ook weer 2 schapjes pap in de fles gedaan en daarvan heeft ze 50 cc laten staan. Fruithap ging bijna helemaal op en van het 2e flesje heeft ze ook 50 cc laten staan. Drinken doet ze nu dus hartstikke goed.

Gisteravond wilde ze maar een paar hapjes groente. Ze lag er om 21.30 in, werd om 1.00 even wakker, beetje drinken, speen erin en toen ging ze weer slapen. Rond 3.00 uru was ze ook even wakker. Schone luier gegeven, weer beetje drinken, even gesust en klein kwartiertje later lag ze er weer in. Vanmorgen werd ze om 6.45 uur wakker. Ik heb dus ook wel weer een stuk beter geslapen.

Amber is trouwens vaag en gek! Ze lag vanmorgen op bed bij ons en ik zat een reclameblaadje te lezen en toen klom ze zo over me heen... ze moest persee ook lezen Was ook wel weer schattig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:39:49 #49
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38368036
Randa, vind ik ook wel erg vroeg hoor! Maar ik denk dat Merlijn dan gewoon aardig bijdehand is ofzo? Qua karakter kunnen baby's ook zo verschillen joh... misschien zit hij ook gewoon in een sprongetje en is hij daardoor soms wat humeurig en wil hij graag de hele tijd bij je zijn.

Vicky, wat apart dat Amber koude melk wil! Dat vindt Emma dus echt niet te zuipen, dat heb ik ook weleens geprobeerd als ze haar fles niet warm wilde. Maar mooi als dat zo werkt bij jou! alleen maar handig, als je op reis bent hoef je dan ook niets op te warmen ...

Oh ja, even wat nieuws over slecht-slapertje Emma... het gaat dus een stuk beter ineens, hopelijk gaat dat zo door! gisteren hebben we ein-de-lijk een nieuw bedje gekocht (we hadden een bedje staan maar de schroeven waren daarvan weg en nergens in de omgeving waren ze te krijgen), het is maar een Ikea-bedje geworden. Ze heeft er vanochtend in geslapen en dat ging best goed, alleen wordt ze wat sneller wakker en gaat liggen spelen in bed. Ach, geen probleem natuurlijk.

Wel veel veranderingen voor haar nu ineens, we bakeren haar niet meer in (daar werd ze niet meer vrolijk van ) én ze heeft een nieuw bedje en dat maakt het allemaal wel heel anders bij het slapengaan. Duidelijk ook iets waar ze aan moet wennen, maar wat ze best goed doet. Dus ik hoop maar dat het zo doorgaat!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:25:58 #50
105850 Fuente
mamamuts
pi_38381496
Sorry voor het even niet reageren op anderen, moet ffies m'n verhaal kwijt en moet nog koken zo
Goed, Sara ging gisteren supervrolijk naar bedje, geen vuiltje aan de lucht, ze ging meteen lief slapen. Rond 23:00 moest ze wat hoesten, heeft ze wel vaker in d'r slaap. Maar ineens begon ze echt keihard te huilen, nou, ok, kan ook nog. Wij Saartje uit bed genomen, bij ons in het grote bed voor wat drinken. Maar ze was heel erg benauwd, het klonkt alsof ze heel veel slijm had (ze slikte heel veel, hoeste en piepte bij het ademen). Ze had het echt benauwd en we kregen haar ook niet rustig (normaal kalmeert ze heel snel).
Uiteindelijk heeft ze wat diksap gedronken, even stilletjes gelegen bij ons, en toen begon het hoesten en piepen weer. Uiteindelijk is ze om 01:15 gaan slapen, en om 4:30 was ze weer wakker, zelfde verhaal weer, piepen, benauwd hoesten en veeel, heel veel slikken.
Morgen moet papa met haar naar het CB, naar de arts, dus gaan we alles aankaarten. Ook bellen we de volgende keer meteen de HA als dit weer gebeurt. Maar wat kan dit zijn? Ze hoest vandaag nog wel, en is ook wat snotterig, maar verder weer helemaal d'r vrolijke zelf..
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:31:47 #51
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38399553
Wat vervelend, Fuente. Ik denk dat het slijm in haar keel was waar ze helemaal wanhopig van werd... ik heb dat soms ook als ik erg verkouden ben, dat ik helemaal benauwd ben... en zij kan natuurlijk nog niet zo goed al dat slijm verwerken. TEnminste, ik denk dat dat het is, maar ga het idd maar vragen bij het CB!

Beterschap voor Sara!
pi_38406642
Moeders, hoe zijn jullie ervaringen met Simply Colors?
Ik heb laast een setje besteld bij Rainbowbabies en ik ben eigenlijk blij verrast over de kwaliteit van de stof en de snelheid van afleveren.
Maar het valt volgens mij aardig groot en is wat duurder dan Simply Colors.
Nou wil ik eigenlijk nog wat kleertjes bestellen en ik twijfel of ik het niet eens bij Simply Colors moet proberen. Die hebben echter minder kleuren en als het daar ook zo groot valt en/of als de kwaliteit minder is dan blijf ik lekker bij RBB...
pi_38406895
Kleertjes van de Rainbowbabies vallen inderdaad wat groot uit, maar desondanks ben ik er gek op. Kwaliteit is goed en vandaag besteld is overmorgen in huis. In de was blijft het ook goed.

Ik heb ook wat van Simply Colors. Dat heb ik gekregen, dus kan niets zeggen over de levering. De grootte van de kleertjes past iets beter bij de maat zeg maar, de kwaliteit vrijwel hetzelfde, maar ze 'verwassen' wel wat eerder.
pi_38406970
Owlet, ik heb pas wat bij Simply Colors besteld. Zag er heel netjes uit. Qua maat weet ik niet hoe het valt want het is een vaderdagcadeautje. Levering was wel hel erg snel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage woensdag 31 mei 2006 @ 17:20:24 #55
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_38416269
We hebben weer inet!

Hier alles ok. Met Kim nog hetzelfde verhaal. Alles gaat heel goed, behalve de " poeperij".
Het poepen doet nog vaak heel zeer, zo ook vanmiddag. Dan krijgt ze een rare piepende ademhaling, begint ze te gillen, krijsen en huilen, zowat tegelijk. Heel erg zielig.
En er valt zo weinig aan te doen. Morgen bij de huisarts vragen of hij een kloofje ziet, ik zelf niet. Maar stel dat er wel een kloofje zit, dan is er hopelijk zalf voor.

Voor de rest is ze heel vrolijk. Ze kwebbelt heel wat af! Buiklig is nog altijd favoriet. En kruipen wil ze zo graag, maar dat lukt nog niet. Komend weekend gaan we weer met fruithapje beginnen. (door verhuisdrukte nog niet van gekomen) En dan 3 dagen hetzelfde, dan kun je geloof ik het beste merken of ze er tegen kan. Volgens de kinderarts is het logisch dat ze wat krampjes krijgt, maar het moet niet teveel worden natuurlijk. Het lichaampje moet gewoon wennen aan ander voedsel dan alleen maar melk.

We zijn nog niet helemaal klaar met haar kamertje, foto's komen tzt wel.
Helaas is de commode gesneuveld. Of eik het bovenblad. Daar zit ineens een dikke scheur in. Met de verhuizing gebeurd, terwijl we hem tussen dekens hadden verpakt. Hopelijk kan er iets met Babyplanet geregeld worden. een nieuwe, losse commode is wel heel duur en ook wel zonde.

Ik ga er vandoor! Een aan alle babietjes! Ingrid ( waarvan ws de eigen pc gesneuveld is en inloggen onder mn eigen naam lukt niet)
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_38419884
Nou Sara is vanmorgen bij het CB geweest met manlief. Ze was afgelopen maand niet zo heel veel gegroeid, 250 gram geloof ik. Hoeveel wogen jullie kindjes met 9 maanden?
Haar benauwdheidsaanval klinkt als pseudo-kroep zei de kinderarts, we hebben in ieder geval wel goede tips meegekregen want dat kan dus vaker gebeuren zei ze.
Verder heeft Sara de arts, het kussen waar ze op lag, en zichzelf helemaal ondergeplast
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:22:48 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38420209
hihi gekke saartje, fuente ik zou haar bloed laten nakijken.
Ik wil je niet bang maken maar er heerst een bacterie die "snel" toeslaat bij kindjes die snel aangelegd zijn qua ademhalingsklachten, mijn neefje heeft het ook gehad en dachten ze ook dta het pseudo kroep was.

Wat doe je met een draakje wat alles behalve de fles interessant vind maar zodra je de fles weghaalt begint te krijsen tot nu toe houdt ilk haar maar soort van klem maar dat is ook niet de oplossing en tv is uit en wat voor omgeving maakt niet uit...
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:32:22 #58
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38425195
Ha ha Evenstar; niet te druk over maken! Ze drinkt echt wel weer als ze honger krijgt. Ik zou zeggen; een typisch gevalletje van ontdekken dat je een eigen willetje kunt hebben....

Fuente; ik zal eens ff gaan zoeken in het groeiboekje (als ik die nog ergens kan vinden.... )
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:37:19 #59
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38425220
Ow, bah Fuente. Dat klinkt toch wel eng he?
(Dat onderplassen vind ik overigens best grappig ) Dat ze niet zoveel is gegroeid is volgens mij niet zo raar met 9 maanden. Noa ging toen ook lang niet meer zo hard.

Evenstar, Emma wil ook de fles vaak niet drinken, maar de enige manier waarop het dan lukt is in bed, ondertussen over haar hoofdje wrijvend. Ik weet het, het klinkt raar, maar dan drinkt ze tenminste...

Ingrid, fijn dat alles (behalve het poepen dan) goed gaat met Kim. EMma heeft ook vaak last met het poepen, maar niet zo erg als Kim! Ik denk overigens dat er aan een eventueel kloofje niet meer gedaan wordt dan gewoon met vette zalf smeren, vaseline en/of sudocrem o.i.d. Het is tenslotte iets wat gewoon dicht moet gaan.
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:37:47 #60
105888 renzell
pi_38425224
Hmmmmm, niet te vinden..... stom, maar waar. Sorry.
pi_38425602
Evenstar, ik bel sowieso de HA nog even vandaag, voor verdere info en dergelijke Thnx! Ennuh, wat die fles betreft, wat Suzanna zegt hielp bij ons ook wel eens, helemaal afzonderen en ondertussen lekker knuffelen.

Suzanna, ja dat plassen moest ik ook wel om lachen Is niet de eerste keer dat ze dat doet, klein boeffie hihihi.

Renz, thnx voor het kijken
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:44:04 #62
105888 renzell
pi_38425798
Maar als Saar zo op foto's zie, is ze een flinke, of niet? Ze lijkt me in ieder geval groter dan Juul toen die 9 maanden was en Juul zat ongeveer op de middenlijn. Qua gewicht precies erop en qua lengte een stukje erboven. Wat weegt ze nu?
pi_38425826
anna woog toen ± 9300g. piet iets minder, maar het scheelde niet veel.
pi_38427080
Ja Sara is wel flink hoor! Ze weegt nu 9 kilo, en is 71.3 cm lang. En ze heeft de afgelopen maand ook 2 weken amper gegeten, toen ze ziek was. Dus heel gek is het niet zo nu ik erover nadenk. Onze HA zei toen ook, dat Sara best wel wat kan hebben
Sara
Merel
Ukje
pi_38427342
Bij 9 1/2 maand woog Myhron 10,145 kilo en was ze 74 cm. Maar ze is dan ook wel behoorlijk flink.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:12:22 #66
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38429988
Glenn woog met 9 maanden 9300 gram en was 73 cm lang. Met het gewicht van Sara lijkt op het ogenblik niets mis. Maar ik vind pseudo-kroep dan wel weer akelig klinken...

Morgen een heel spannende dag. We gaan naar het Sophia voor de folluw up van de ingreep bij Kady. Ze krijgt weer allerlei testjes en een hartecho om te kijken of de vernauwing niet weer is meegegroeid of het andere uiterste, de hartklep niet wijd is waardoor de hartklep lekt. Nu schijnt dat laatste geen problemen op te leveren, maar ik zou zo graag willen dat alles gewoon goed gegaan is.

Maandag zijn we bij de prematurenpoli geweest en Kady is 63 cm lang en weegt 6820 gram. Dat gaat dus hartstikke goed. De arts en fysio zijn zeer tevreden over haar en volgens de fysio is Kady al volop bezig om de inhaalslag (van 9 weken) te maken. De kinderarts heeft ook nog naar het hartje geluisterd en dat klonk allemaal heel goed. Al geeft de hartecho morgen natuurlijk pas 100% zekerheid. Ook Kady zelf is een een heel ander kindje geworden. Sinds de ingreep bakeren we haar niet meer in, is ze (nog!) pittiger dan ze al was en heeft ze zich goed ontwikkeld. De signalen zijn dus allemaal positief. Nu nog de bevestiging.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_38430289
EW, fijn dat het zo goedgaat met Kady. Hopelijk krijgen jullie morgen ook goed nieuws!
Sara
Merel
Ukje
pi_38430532
is dat morgen, oei. heel spannend, veel succes!

pseudo-kroep is inderdaad erg eng fuente, hopelijk blijft het bij die ene keer.
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 juni 2006 @ 11:28:45 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38430557
Isa is bijna 23 maanden en weegt ongeveer 11 kilo... Dat heeft ze niet van haar moeder

Wat de pseudokroep aangaat, ik zou ook even met de huisarts bellen Fuente. Gewoon even voor de zekerheid...

Aanvulling: EW, ik hoop dat het morgen allemaal goed uitvalt!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:32:48 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38430697
wow kady , lekker dat het zo fijn gaat en morgen is de uitslag gewoon helemaal goed.

Renzell het probleem is niet het niet willen drinken, maar die godvergetense nieuwschierigheid ( toch nog een beetje genen van mij ) wat het erg lastig maakt omdat ze krijst dat ze de fles wil maar hara hoofd blijft draaien om alles te bekijken..
pi_38430853
evenstar, en als je haar de fles zelf laat vasthouden? dat werkte hier op een gegeven moment wel.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:45:28 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38431068
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:38 schreef bixister het volgende:
evenstar, en als je haar de fles zelf laat vasthouden? dat werkte hier op een gegeven moment wel.
Wilt ze wel maar lukt haar nog niet, ik ben al op zoek naar een fles van nuby die heeft van die handvatjes , maar hier bij de da en kruidvat niet te vinden.
Me zus heeft er een maar gekregen dus weet ook niet wara die vandaan komt.

Trouwens de wachttijd op de dietiste is pas 23 juli als ze die provo moet moet dat nu gebeuren deze maand.. en als ze 6 maanden is wordt het wel eens tijd voor iets anders als alleen maar melk toch? wordt vandaag weer gebeld ben benieuwd..
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2006 @ 12:38:57 #73
3926 crew  Djeez
pi_38432797
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 07:37 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, fijn dat alles (behalve het poepen dan) goed gaat met Kim. EMma heeft ook vaak last met het poepen, maar niet zo erg als Kim! Ik denk overigens dat er aan een eventueel kloofje niet meer gedaan wordt dan gewoon met vette zalf smeren, vaseline en/of sudocrem o.i.d. Het is tenslotte iets wat gewoon dicht moet gaan.
De dokter zei dat we idd het beste vaseline kunnen gebruiken.
We moeten nog door gaan met lactulose. Dan kan nog wel heel wat maanden duren.
En voor het zuurbranden hebben we nu een drankje.

Kim woog dinsdag trouwens 6285gr en was 64, nog wat lang. Of klein

EW, fijn dat het goedgaat met Kady.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_38432970
Evenstar, ik weet niet welke fles je nu gebruikt maar bij de prenatal verkopen ze losse handvaten voor de Avent flessen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:46:19 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38433032
die passen er dus niet om.. en van die nuby kan je ook een tuitbeker maken.. vandaar dat die wel handig is
pi_38433670
ah, ik wilde ook net de avent-tip geven. als je zo'n antilekbeker van avent koopt, kun je de handvaten daarvan ook losmaken en om de gewone aventfles doen. past prima. maar jij gebruikt geen avent neem ik aan. welke flessen dan wel?
pi_38435197
Evenstar, volgens de kinderdietist op het Rapley-forum kunnen kinderen die flesvoeding krijgen daar ook wel tot een jaar op groeien zonder bijvoeding, dus maak je niet te bezorgd over de late afspraak bij de dietiste.

Heb je al bij de drogisterijen gekeken voor die fles? De gewone Nuby rietjesbekers verkopen ze vaak wel.
En voor de Aventflessen kun je toch ook losse tuitjes kopen die je ipv speen eropzet?
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:56:38 #78
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38435296
Kady succes met je echo en de testjes, wat fijn dat de ka en fysio zo tevreden over je zijn. Dat heeft mama vast extra gerustgesteld.
Die Nubi fles zag ik bij de Dirx-drogist liggen gister evenstar.

Bij Tobias heb ik net zijn 2 boventandjes ontdekt! Tussenstand tot zover; 4 tandjes onder, 2 boven en een kies! Zometeen met hem naar het cb, ik ben benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij is.
Ylana
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:28:16 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38445531
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:07 schreef bixister het volgende:
ah, ik wilde ook net de avent-tip geven. als je zo'n antilekbeker van avent koopt, kun je de handvaten daarvan ook losmaken en om de gewone aventfles doen. past prima. maar jij gebruikt geen avent neem ik aan. welke flessen dan wel?
zo'n driehoekig fles en van kruidvat
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:29:55 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38445597
tobias tandjes

hier net verlossend telefoontje gehad van de vaste arts van arwen
en zij vond het ook vreemd dat die andere arts provocatie wou doen.
Ze vind het belangrijk om arwen eerst aan de bijvoeding te laten wennen en als dta allemaal goed gaat rond een maand of 9 eens gaan denken om te provoceren maar dan moet het met de bijvoeding ook helemaal goed gaan
We zijn erg opgelucht!!
pi_38450045
EW, wat fijn dat het zo goed gaat met Kady!

Tobias, zozo, jij doet het goed met de tandjes!! Ambertje heeft er nog steeds geen een..

Evenstar, gelukkig maar!! Gelukkig dat de ka het ook vreemd vond!!

Hier zijn we weer in een wat rustiger vaarwater.. Amber hoest nog wel, maar ze wordt er niet elke keer wakker van. Ze valt gelukkikg af en toen nog in slaap. Alleen vannacht om half 4 wilde ze even niet meer slapen. Beetje drinken gegeven, beetje heen en weer gewandeld en gesust en toen lag ze er rond 4 uur weer in. Hoorde haar rond 6 uur nog wel hoesten en wat piepen maar uiteindelijk werd ze pas na half 9 wakker. Ze eet gelukkig wel weer een stuk beter. Het gaat nog niet echt van harte, maar de fruithap van vandaag ging er helemaal in en de groentehap voor de helft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:02:43 #82
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38451926
Fijn dat Amber aan de beterende hand is, hopelijk is het snel helemaal over. Tegenstrijdige berichten van artsen zijn niet handig. Gelukkig dat de vaste arts jullie dit antwoord gaf evenstar.
Is de verhuizing goed gegaan Ingrid?
Tobias is nu 68 cm lang en 7025 gram zwaar, ze heeft de lengte wel 3 x nagemeten want ze dacht dat het niet klopte, een groeispurtje dus! Ze waren erg tevreden over hem
Ylana
pi_38452681
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef _evenstar_ het volgende:

Wat doe je met een draakje wat alles behalve de fles interessant vind maar zodra je de fles weghaalt begint te krijsen tot nu toe houdt ilk haar maar soort van klem maar dat is ook niet de oplossing en tv is uit en wat voor omgeving maakt niet uit...
Hier was het dan wel met bv maar het is eigenlijk het zelfde alles is belangrijker en interesanter dan de tepel van mama ( in jullie geval de speen)
Wat hier erg hielp was dus om ergens te gaan zitten/liggen waar het beetje donker of scherig was, geen geluid geen beelden alleen baby en de persoon die eten geeft.
Dan ging het meestal goed.
S6 ermee
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_38453028
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:02 schreef Saffier het volgende:
Fijn dat Amber aan de beterende hand is, hopelijk is het snel helemaal over. Tegenstrijdige berichten van artsen zijn niet handig. Gelukkig dat de vaste arts jullie dit antwoord gaf evenstar.
Is de verhuizing goed gegaan Ingrid?
Tobias is nu 68 cm lang en 7025 gram zwaar, ze heeft de lengte wel 3 x nagemeten want ze dacht dat het niet klopte, een groeispurtje dus! Ze waren erg tevreden over hem
Yep. Uiteindelijk is alles overgekomen. Maar wat een werk zeg! En we blijken veel spul te hebben!
Helaas is de commode gesneuveld. Althans het bovenblad is aan de voorkant een groot stuk ingescheurd. Hij kan nu alleen nog wankel in elkaar en het staat lelijk. We hebben met Babyplanet contact gehad en zouden worden teruggebeld. Dat is nog niet gebeurd. Als we morgen nog niks hebben gehoord, gaan we zaterdag heen, of bellen we op.
Als Kims kamer helemaal klaar is, komt er wel een foto. Maar dat duurt nog wel ff. Want Kim heeft een lek dakraam en daar is nog steeds geen nieuwe voor. Zal er maandag achteraan bellen. Ze heeft er nu een zeil voor. En er omheen moet dan nog geschilderd worden.

Kim is al helemaal gewend. De 1e paar dagen ging het slapen heel slecht. Maar nu niet meer. Alleen is ze nu soms 's nachts om 4.00/5.00 wakker. Maar met een kus en de speen is dat zo weer goed. De buren zijn nu al gek op haar!

Hoe oud is tobias ook alweer? Mooi dat ze tevreden waren!
pi_38453303
Wie heeft er ervaring met Marktplaats? Hoe ging de betaling, als het werd opgestuurd?
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:41:02 #86
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38453703
Tobias is nu 7 maanden en 5 dagen oud (die 5 dagen doen 't 'm ). Voor je commode zou ik langsgaan als dat kan Ingrid, dan bereik je meestal veel meer en ook nog sneller, succes ermee!
Ylana
  Jubileum moderator donderdag 1 juni 2006 @ 21:41:30 #87
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38453720
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Wie heeft er ervaring met Marktplaats? Hoe ging de betaling, als het werd opgestuurd?
Dat is wel heel erg offtopic hier, open liever een topic in WGR of GC.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38453794
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:41 schreef Lois het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg offtopic hier, open liever een topic in WGR of GC.
ok. omdat er bovenaan deze blz over kleertjes bestellen gaat bij rainbowbabies enzo, dacht ik dat dit ook wel kon. dan vind ik dat ook offtopic.
pi_38453962
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:41 schreef Saffier het volgende:
Tobias is nu 7 maanden en 5 dagen oud (die 5 dagen doen 't 'm ). Voor je commode zou ik langsgaan als dat kan Ingrid, dan bereik je meestal veel meer en ook nog sneller, succes ermee!
Hebben we gedaan. We zouden teruggebeld worden door de hoofdvestiging, maar dat is nog niet gebeurd.

7 maanden alweer, gaat hard zeg!
Kim is al bijna 6 maanden! Klinkt " oud" .
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:28:13 #90
105850 Fuente
mamamuts
pi_38464369
Tobias is snel met z'n tandjes! Goed hoor

Sara heeft 's nachts nog steeds last van hoesten maar gelukkig geen pseudo kroep meer gehad. Overdag is ze heel vrolijk Ze kan nu op d'r knietjes gaan zitten (hangend aan de box) en 1 beentje in 'sta-stand' krijgen, helemaal staan gaat niet maar het is zo leuk om d'r te zien oefenen
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:05:27 #91
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38464900
Merlijn slaapt nu eindelijk 's avonds ook goed door. Eerst wilde hij altijd clusteren of gewoon wakker zijn maar sinds een paar dagen slaapt hij rond 20.00h en wordt dan vanzelf om 22.15 oid wakker
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:56:47 #92
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38486711
Nou, het was me een spannend dagje.

Het hartfilmpje en de echo zagen er prima uit
Helemaal geen verschil met net na de ingreep, dus dat is hartstikke goed. Er is wel sprake van een hele lichte vernauwing, maar dat is verwaarloosbaar. Die is sinds de ingreep dus ook niet toegenoemen dus daarover is de cardioloog zeer tevreden. Volgend jaar weer terug voor controle.
Zolang Kady groeit moet ze deze controles ondergaan.

Over de groei was de cardioloog niet tevreden. Waar de prematurenpoli deze week positief over was, vond de cardioloog Kady qua lengte veels te klein. HIj vond 63 cm bij acht maanden ver onder de curve. Ten eerste Kady is nog geen 8 maanden en ten tweede moet je volgens mij de leeftijd met ongeveer 9 weken corrigeren. Nou, dat was volgens de cardioloog niet zo. Je kunt niet haar hele leven haar leeftijd blijven corrigeren. Huh?? De eerste 2 jaar toch zeker wel? En dan niet met 9 weken iedere keer, maar nu nog echt wel, dacht ik zo. En is mij ook zo verteld.
Nee, nee, nee, Kady is te klein en het komt vaker voor bij kindjes met een aangeboren hartafwijking dat er genetisch iets niet helemaal in orde is waardoor ze te langzaam of nauwlijks groeien dus ik wil haar graag naar de collega´s van genetica doorsturen voor onderzoek, aldus de cardioloog.

IK WORD HIER ZO MOE VAN!! Heb je het ene net achter de rug, komen ze met het volgende op de proppen. Ik krijg zo gewoon echt nooit de mogelijkheid om gewoon es ff rust in de tent te brengen.
Na overleg met mijn man hebben wij besloten om voorlopig helemaal niets door genetica te laten onderzoeken. Kady is al genoeg binnenstebuiten gehaald en dat heeft haar ook heel veel kracht gekost. Gewoon lekker rust in de tent, regelmaat in alles zien te krijgen en als ze over een tijdje echt ver onder de curve zit kunnen we altijd nog kijken. We zitten elke maand bij de prematurenpoli waar ze gemeten en gewogen wordt,en daar zijn ze gewoon tevreden. Ze zit aan de onderkant van de curve, maar ze volgt gewoon de curve.

Maar het belangrijkste voor ons is dat de hartecho goed is en dat Kady zich goed voelt. Het is een vrolijke meid en je ziet aan alles dat ze lekker in haar vel zit. En daar gaan we nu eens lekker van genieten.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:05:09 #93
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38486938
*meldt zich hier*
Voor het eerst even gluren hier (je hebt gelijk minder tijd over, als er een baby is )
Mahre is morgen 2 weken en alles gaat nog voorspoedig. Mahre heeft wel veel last van krampjes, we zijn nu ook overgestapt op een fles van Dr. Braun waardoor ze minder lucht binnen krijgt met de flesvoeding.
Ze is redelijk rustig. Vanochtend even met z'n drieën de stad in geweest. Heeft de hele tijd geslapen... Heerlijk...
Vanmiddag is ook de wijkverpleegkundige geweest met gelijk een hele stapel folders. Ook mogen we volgende week al langs gaan hoor een hoortest.
Slapen gaat redelijk, nu alleen bij de ouders ook nog
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_38487059
Nou, het lijkt me idd fijn om eens rust te hebben. Misschien moet die cardioloog maar eens contact opnemen met die prematurenafdeling.

Fijn dat het zo goed met haar gaat
Wel een opluchting zeker?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:09:51 #95
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38487080
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:
IK WORD HIER ZO MOE VAN!!

En daar gaan we nu eens lekker van genieten.
Gelijk heb je, zolang ze er geen last van heeft en er geen gevaar dreigt, moet je niet teveel willen onderzoeken...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:11:52 #96
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38487141
quote:

IK WORD HIER ZO MOE VAN!! Heb je het ene net achter de rug, komen ze met het volgende op de proppen. Ik krijg zo gewoon echt nooit de mogelijkheid om gewoon es ff rust in de tent te brengen.
Na overleg met mijn man hebben wij besloten om voorlopig helemaal niets door genetica te laten onderzoeken. Kady is al genoeg binnenstebuiten gehaald en dat heeft haar ook heel veel kracht gekost. Gewoon lekker rust in de tent, regelmaat in alles zien te krijgen en als ze over een tijdje echt ver onder de curve zit kunnen we altijd nog kijken. We zitten elke maand bij de prematurenpoli waar ze gemeten en gewogen wordt,en daar zijn ze gewoon tevreden. Ze zit aan de onderkant van de curve, maar ze volgt gewoon de curve.

Maar het belangrijkste voor ons is dat de hartecho goed is en dat Kady zich goed voelt. Het is een vrolijke meid en je ziet aan alles dat ze lekker in haar vel zit. En daar gaan we nu eens lekker van genieten.
Je hebt groot gelijk! Een cardioloog heeft lang niet zoveel verstand van prematuren als een prematurenpoli/KA, dus als ze daar tevreden zijn, zou ik het ook zijn in jouw geval.

Overigens wordt hier tot 4 jaar gecorrigeerd .
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:18:29 #97
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38487307
Volgens mij heeft het ook wel te maken met het feit dat het een academisch ziekenhuis is en dat ze daar graag alles onderzoeken, maar ik vind het voor nu voor Kady gewoon genoeg geweest. Kijk als ik van meerdere kanten signalen ga krijgen dat het niet goed zou gaan of het medisch niet verantwoord is dan zie ik de noodzaak er ook wel van in. Maar onderzoeken om te onderzoeken tewijl het humpie al zoveel achter de rug heeft

Ach, ze zal wel geen profbasketbalster worden...so what
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:24:51 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38487473
quote:
Nou, het was me een spannend dagje.

Het hartfilmpje en de echo zagen er prima uit
Helemaal geen verschil met net na de ingreep, dus dat is hartstikke goed. Er is wel sprake van een hele lichte vernauwing, maar dat is verwaarloosbaar. Die is sinds de ingreep dus ook niet toegenoemen dus daarover is de cardioloog zeer tevreden. Volgend jaar weer terug voor controle.
Zolang Kady groeit moet ze deze controles ondergaan.

Over de groei was de cardioloog niet tevreden. Waar de prematurenpoli deze week positief over was, vond de cardioloog Kady qua lengte veels te klein. HIj vond 63 cm bij acht maanden ver onder de curve. Ten eerste Kady is nog geen 8 maanden en ten tweede moet je volgens mij de leeftijd met ongeveer 9 weken corrigeren. Nou, dat was volgens de cardioloog niet zo. Je kunt niet haar hele leven haar leeftijd blijven corrigeren. Huh?? De eerste 2 jaar toch zeker wel? En dan niet met 9 weken iedere keer, maar nu nog echt wel, dacht ik zo. En is mij ook zo verteld.
Nee, nee, nee, Kady is te klein en het komt vaker voor bij kindjes met een aangeboren hartafwijking dat er genetisch iets niet helemaal in orde is waardoor ze te langzaam of nauwlijks groeien dus ik wil haar graag naar de collega´s van genetica doorsturen voor onderzoek, aldus de cardioloog.

EW allereerst van harte gefeliciteerd met de goede uitslag van de hart-echo, daar mag best even voor gejompeld worden Pas over een jaar terug is hardstikke lekker!

Verder denk ik dat de cardioloog een beetje boel zeurt. Mij hebben ze verteld dat we Tobias minimaal 5 á 6 jaar moeten corrigeren (een jaar voor elke week te vroeg!) en dan zouden jullie Kady nu al niet meer hoeven corrigeren?? Beetje vreemd om het zo maar uit te drukken . Jemig zeg, al die tegenstrijdigheden weer, daar wordt elke moeder moe van. Soms lijkt het wel of artsen iets te zeuren wíllen hebben als het lekker gaat.
De vroeggeboorte, haar operatie, het zijn allemaal dingen die onwijs veel energie kosten die kan ze maar een keertje gebruiken natuurlijk. Ik geef jullie groot gelijk om (voorlopig) niet verder te dokteren. Als je instinct/moedergevoel dit zegt, ga er dan voor! De prematurenpoli vind het goed gaan, hou je daar dan maar aan vast hoor! De onderkant van de curve is óók de curve! Zijn jullie erg lang of niet? Dat scheelt natuurlijk ook.
Zolang Kady een vrolijk meisje is en júllie het gevoel hebben dat alles goed gaat is er maar één ding wat jullie nu moeten gaan doen; Genieten van jullie mooie meisje!
Ylana
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:54:13 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38488316
Wat goed dat de echo enzo goed waren EW!
En laat die cardioloog maar ff zeuren idd. Ben 't helemaal met jullie eens. (nichtje dat ooit (veel) te vroeg geboren was is ook tot een jaar of 8 gecorrigeerd).

Tazz, fijn dat het met Mahre zo goed gaat!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:59:19 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_38488480
EW, wat vreselijk fijn om te lezen en ik zou ook die mallemolen niet ingaan, eerst maar eens kijken idd en genieten van jullie meisje
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:19:03 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38489207
Ew lekker dat de echo goed ging en idd even inet rommelen maar geneten en bijkomen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:21:41 #102
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38489312
Evenstar, ik zag die Nubyfles vandaag bij de Etos.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:26:15 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38489531
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:21 schreef m@x het volgende:
Evenstar, ik zag die Nubyfles vandaag bij de Etos.
mooi we hebben nu een flesje met handvaten van de euroland niet veel soeps maar het werkt wel en was mooi om even uit te testen o het vershcil uitmaakt.
En dat deed het ze drinkt zelf nu en dat gaat veel beter
pi_38489964
Zoals iedereen al zegt heb je groot gelijk EW Fijn dat je nu 'gewoon' van haar kunt genieten, 'gewoon' houden zo!
pi_38497622
Hier een mannetje ddat onder de rode vlekjes zat. Aangezien de nichtje de waterpokken heeft en het op het KDV ook nog heerst dachten we aan waterpokken, maar dat lijkt zich op een blaasje na absoluut niet door te zetten. Gelukkig heeft hij er ook weinig last van.
pi_38497714
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:24 schreef Saffier het volgende:

De onderkant van de curve is óók de curve! Zijn jullie erg lang of niet? Dat scheelt natuurlijk ook.
Ik ben 1.76, m'n vrouw is net boven de 1.60, in m'n hele familie is er geen man die over de 1.80 uitkomt of vrouw die uberhaupt boven de 1.70 uitkomt. en ook Glenn is geen lange jongen.

Maar waar Kady 7 en een halve maand is, zet de cardioloog dus het streepje bij 8 maanden (en hij heeft maar 2 metingen, van 3 maand terug en nu) terwijl kady gecorrigeerd maar 5 en een halve maand is.

Nu is 2 en een halve maand verschil op mijn leeftijd helemaal niks, maar by Kady heb je het hier al snel over een verschil van meer dan 30%

En dan zo onnauwkeurig hiermee zijn en op basis van zulk natte vingerwerk dan genetisch onderzoek willen doen?

We zijn klant aan huis bij de prematurenpoli, Kady loopt onderin de curve maar wel mooi constant, en ze meten daar om de haverklap dus.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 3 juni 2006 @ 09:53:27 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38497959
Kortom, lekker laten l*llen dus, Kady kan geen 1.95 worden met een kleine achtergrond! Ik blijf het raar vinden dat de cardioloog niet corrigeert. Blijf je gevoel volgen, jullie worden prima in de gaten gehouden op de prematurenpoli, ze loopt keurig regelmatig langs die curve, wat willen ze nu nog meer dan?! Dat genetisch onderzoek kan altijd nog wel een keertje als jullie daar behoefte aan krijgen!
Lekker genieten van de rust en de kinderen!
Ylana
  zaterdag 3 juni 2006 @ 10:01:17 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38498014
EW, fijn dat jullie van Kady kunnen genieten en dat ze zo vrolijk is. Even spuit elf: jullie hebben helemaal gelijk!!!! Ik vind het ook natte vingerwerk, vreemd weer, zoiets. Zo'n onderzoek bij een kleine baby 'zomaar' doen is echt gekkenwerk. Ze heeft al genoeg achter de rug! Ik vind jullie geweldig dat jullie zo voor haar opkomen en niet zomaar klakkeloos met alles van 'de dokters' instemmen. Petje af!!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:39:43 #109
105850 Fuente
mamamuts
pi_38506127
EW, zo te zien doet je meiske het geweldig. Je hebt gelijk hoor denk ik, wat die onderzoeken betreft. Je eigenlijk gevoel volgen blijft hierbij denk ik toch het belangrijkste!

Nadat Sara al een tijdje achteruit kon kruipen kan ze het nu ook vooruit, echt heel schattig om te zien, dat wiebel-luier-kontje en haar fanatieke koppie. Ze trekt zich overal half omhoog, staan gaat nog niet, maar het is zo leuk om te zien..
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2006 @ 16:45:40 #110
43556 miss_dynastie
pi_38506325
EW en Digger, groot gelijk hoor, kan me voorstellen dat jullie deze onderzoeken niet zien zitten als de prematuurpoli tevreden is... Fijn dat alles verder in orde is !
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2006 @ 14:18:06 #111
3926 crew  Djeez
pi_38558149
Hier slecht nieuws gehad. Mijn zus is afgelopen donderdag bevallen van een zoon, Lorenzo.
Nu kregen we vandaag te horen dat hij een hartafwijking heeft. Hij heeft een half hart. De overlevingskans is nihil.
Dat spookt nu de hele dag door ons hoofd.

Wat is het leven wreed! Mijn oma van 90 wil graag dood, terwijl dit ventje vecht om te overleven.

Moest het even kwijt!
  maandag 5 juni 2006 @ 14:20:50 #112
105888 renzell
pi_38558215
Jezus, wat verschrikkelijk Djeez!
  maandag 5 juni 2006 @ 14:27:47 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38558373
Djeez, wat vreselijk!
  maandag 5 juni 2006 @ 14:29:17 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_38558409
ow Djeez, wat vreselijk
stormy waters...
sailin'
  maandag 5 juni 2006 @ 15:06:13 #115
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38559336
Djeez ik heb er geen woorden voor wat een nachtmerrie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 5 juni 2006 @ 15:11:38 #116
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38559485
Wat afschuwelijk, Djeez!
  maandag 5 juni 2006 @ 16:10:20 #117
105850 Fuente
mamamuts
pi_38561258
Djeez, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat vreselijk oneerlijk...
Heel veel sterkte...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 juni 2006 @ 16:14:00 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38561369
Djeez wat vreselijk!! sterkte!
  maandag 5 juni 2006 @ 16:25:33 #119
640 snoopy
peanuts
pi_38561735
Djeez, wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 juni 2006 @ 17:16:50 #120
102760 Igraine
Headache
pi_38563283
Sterkte Djeez en Ingrid. Wat verschrikkelijk!

Wisten ze het al of hadden ze nooit iets gezien op een echo?
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2006 @ 17:30:56 #121
3926 crew  Djeez
pi_38563690
Dank jullie wel. Ik heb verder nog net gehoord of hij al is overleden, maar ik ben bang dat deze week zijn leventje al voorbij is. Deze afwijking zien zelk jaar maar vijf keer in Nederland. Het gebeurt normaal altijd een ander, helaas dit keer mijn neefje. En het is niet op een echo te constateren, en ook niet bij de geboorte vast te stellen. Pas na drie dagen kunnen de doctoren de afwijking vaststellen.
pi_38564222
Oe onwennig hoor, hier posten ipv alleen mee te lezen

Djeez, wat een ontezettend naar nieuws. Arm klein ventje.
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 19:32:06 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38568027
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:30 schreef Djeez het volgende:
Dank jullie wel. Ik heb verder nog net gehoord of hij al is overleden, maar ik ben bang dat deze week zijn leventje al voorbij is. Deze afwijking zien zelk jaar maar vijf keer in Nederland. Het gebeurt normaal altijd een ander, helaas dit keer mijn neefje. En het is niet op een echo te constateren, en ook niet bij de geboorte vast te stellen. Pas na drie dagen kunnen de doctoren de afwijking vaststellen.
wat een nachtmerrie
veel kracht en sterkte toegewenst.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:35:33 #124
3011 E.T.
pi_38568175
He getver, Djeez...
Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38569245
Djeez wat een vreselijk bericht
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 5 juni 2006 @ 20:43:53 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38570918
Wat afschuwelijk Djeez, heel veel sterkte....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 juni 2006 @ 20:52:41 #127
19742 Lautie
Trotse pappa van Tobias
pi_38571262
Wat erg. Djeez en Ingrid veel sterkte.

dit was Saffier
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2006 @ 21:40:01 #128
3926 crew  Djeez
pi_38573021
Dank jullie wel. Als we morgen nog niks hebben gehoord, bellen we morgenavond hoe het gaat.
Dit maakt je wel extra blij dat Kim gezond is! Het cliche " als het maar gezond is" klopt wel.
pi_38577444
verschrikkelijk djeez. heel veel sterkte voor je zus (en jullie allemaal natuurlijk).
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:46:59 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_38582542
Sara is (weer) ziek. Ze werd vanmorgen wakker met verhoging (37.9) en heel zielig huilend. Ze wou (weer) niet eten, uiteindelijk wel een danoontje erin gekregen en drinken gaat gelukkig goed.
Ze had eergister ook weer nieuwe eczeem plekjes, de arts op het cb zei al dat ze dan waarschijnlijk minder weerstand heeft, en prompt wordt ze ook weer ziek.
Was een heel gedoe vanmorgen, Sara zou naar het kdv gaan vandaag, een hele dag. Normaal gaat ze altijd naar oma op dinsdag, maar die krijgt een nieuwe knie vandaag en ligt dus in het z-huis.
Als ze naar oma zou gaan had ik d'r wel gebracht, oma is heel vertrouwd dus niet zo'n probleem. Maar ik ga d'r niet ziek naar het kdv brengen. Heb dus m'n werk gebeld dat ik niet kan komen vandaag, daar waren ze (uiteraard) niet blij mee. Ik werk er pas een maand, dus hopelijk gaat dat goed.
Sara
Merel
Ukje
pi_38582968
Wat erg Djeez Heel veel sterkte voor jullie..

Sara beterschap!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:29:07 #132
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38584184
Djeez en Ingrid, heel veel sterkte... ik heb een tijdje geleden net zoiets meegemaakt en voel met jullie mee.

Sjonge zeg, Sara is vaak ziek!! Ik wist niet dat eczeem met de weerstand te maken heeft, wel goed om te weten.
Zij de kindjes op het kdv ook vaak ziek? Dan kan het deels daaraan liggen, denk ik. Vervelend zeg, heel veel beterschap!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:30:45 #133
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38584213
Heel veel sterkte Ingrid en Djeez!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:42:34 #134
105850 Fuente
mamamuts
pi_38584485
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:29 schreef Suzanna het volgende:
Djeez en Ingrid, heel veel sterkte... ik heb een tijdje geleden net zoiets meegemaakt en voel met jullie mee.

Sjonge zeg, Sara is vaak ziek!! Ik wist niet dat eczeem met de weerstand te maken heeft, wel goed om te weten.
Zij de kindjes op het kdv ook vaak ziek? Dan kan het deels daaraan liggen, denk ik. Vervelend zeg, heel veel beterschap!
Ja van het kdv kunnen ze snotterig zijn enz. Sara is altijd snotterig, en da's niet zo erg geloof ik.
Op zich dat ze echt ziek is, zou niet van het kdv moeten komen (kan wel zijn dat ze er aangestoken wordt, maar ze zou er niet zo vaak zo ziekjes van moeten zijn).
Ze ziet er echt niet uit, heel witjes en dikke oogjes. Haar verhoging is wel gezakt, net getempt, maar ze heeft een zetpilletje gehad vanmorgen.
Sara en ik gaan zometeen even naar de HA, voor overleg over hoe en wat. Ook omdat ze laatst dat pseudo-kroep gehad heeft.
En ik wist ook niet dat eczeem te maken kon hebben met weinig weerstand, ergens klinkt het dan wel weer logisch, maar had het zelf niet bedacht.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:35:15 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38587376
max is zich aan het omrollen!!!
yeah yeah yeah wat gaat ie hard mn kleine mannetje
pi_38587521
Wow pinquit, wat goed Max!!

Hier is het vaak homeless, de box is te klein. Want als Merlijn kwaad wordt komt hij op zijn buik terecht. Boos dat hij dan is en dan alleen omdat hij drinken wil ofzo. Wel mooi om te zien al die frustratie bij zo een klein mannetje. Het leren kruipen gaat ook goed, hij kruipt niet naar voren of achteren maar opzij , nog niet ver maar een 30 cm. Nu alleen nog vooruit.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:55:44 #137
105850 Fuente
mamamuts
pi_38587944
Nou we zijn terug van de HA. Sara heeft wel wat slijm in d'r longetjes, maar heel hoog, dus zeg maar wat ze moet hoesten. Verder kan het op zich niet zoveel kwaad dat ze vaak ziek is, wel kan het zijn dat ze toch luchtwegproblemen ontwikkelt, hangt ook weer samen met eczeem. Ze wordt goed in de gaten gehouden, verder zag ze er goed uit.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:01:16 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38588113
mja kan niet zoveel kwaad, maar tis wel zielig voor zon klein meissie om constant ziek te zijn!!
en inderdaad eczeem en luchtwegen aandoeningen hangen samen, meestal eerst eczeem en dan astma. naar hoor. ik hoop niet dat het zover komt.
arme saartje!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:40:49 #139
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38589353
Max Wat goed zeg!!

Djeez en Ingrid, veel sterkte Werd toevallig net gebeld door de Kinderhartstichting nadat ik jullie berichtje had gelezen

Fuente, beterschap voor je meisje en hopelijk gaat het gewoon weer weg

Hier kwam ook eerst eczeem en daarna luchtwegproblemen. Gelukkig doen de inhalers goed hun werk, Robin reutelt en hoest niet meer Zodra de medicijnen aansloegen, werd ook zijn eczeem minder. En hij drinkt en eet ook weer goed Volgende hebben we een afspraak bij de KA, kijken wat die ervan te zeggen heeft.

Robin heeft sinds gisteren wat kleine pukkeltjes op zijn buik en een paar op zijn voorhoofd. Die op zijn buik jeuken ook. Zodra zijn buikje bloot is, begint hij te krabbelen. Geen idee waar het van komt (geen ander eten of ander wasmiddel), dus we kijken het weer even aan. Hij heeft ook zo nu en dan verhoging.

Robin is verder een vrolijk mannetje. De box is af en toe idd te klein, maar hij kan zich er nog prima vermaken. Ook op de grond spelen (met een kleed, maar eigenlijk heeft dat weinig nut nog ) vindt hij geweldig. Van kruipen heeft hij nog niks door, maar wat hij wel graag wil is staan. Hij strekt dan z'n beentjes en zet zich af tegen wat hij dan ook maar onder z'n voetjes kan vinden
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_38593890
Zo we zijn weer terug van een lekker weekendje weg! Schrijf straks wel een gezellig verhaaltje maar ik wil even heel trots melden dat Ambertje nu echt kruipt en zelf kan gaan zitten

Oh en ze lult de oren van onze kop af... Ze heeft het hele weekend alleen maar papapapapapbababababoboboboblalalala enzovoort gezegd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:14:06 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38638240
Stilte hier

zieke kindjes snel beter worden hoor!
merlijntje knappe vent! amber ook al zo knap!

djeez een kaarsje brandt wta een verschrikkelijk nieuws moet dit zijn. heel veel sterkte en kracht

Hier even een update van arwen alleen maar lof en lief en leuk en mooi.
Ze wordt zo wijs en groot en slim.
Ze kan heel goed uit de fles zelf drinken, ziet er ook zo koddig uit ( max we hebben er een van de etos met winnie de pooh ) dank voor de tip! ) Als de fles op gaat ze er mee meppen haha.
Ze brabbelt/zingt voort steeds vaker : lajlaajloojlaajbabaalaajlaaj te lief gewoon!
Vanmiddag was zo lief: ik had een afspraak en Darkmanta was even de stad in met arwen, ik daarheen gelopen. en tref ze krijg ik toch een grijns van oor tot oor met een allerliefst giebeltje.
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2006 @ 23:59:08 #142
3926 crew  Djeez
pi_38642093
Gisteren mijn vader gebeld, mijn neefje ziet al helemaal grauw en het is een aflopende zaak. Wrang is wel dat hij juist hel vrolijk is en de hele tijd naar mijn vader lachte. Waarom moet zo 'n ventje juist overlijden ? Gelukkig heeft hij geen pijn. Ik heb verder nog niet gehoord dat hij al is overleden, dus ik neem aan dat hij nog leeft.
  donderdag 8 juni 2006 @ 00:00:15 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38642138
Ach hemel, wat een ontzettend verdrietig en oneerlijk verhaal Djeez.
pi_38642224
Djeez en fam ontzettend veel sterkte
pi_38642615
Vreselijk, Djeez
pi_38645511
Djeez, vreselijk....nogmaals heel veel sterkte vanuit hier....

Evenstar, wat leuk dat Arwen zo gaat brabbelen, is echt genietbaar zeg maar Dat rammen met het flesje is herkenbaar Al smijt Sara het tegenwoordig uit de box zodra ze er klaar mee is (geldt vor al het speelgoed waar ze niet mee wil spelen, flikkert ze gewoon de box uit )

Sara is vannacht weer goed ziek geweest. Ze werd gillend wakker, we schrokken ons rot. Ze was knalrood en ontroostbaar, getempt en ze zat op 39.4. Gister was er geen vuiltje aan de lucht
Sara een zetpilletje gegeven en bij ons in bed genomen waar ze 1 flesje diksap en 1 flesje water wegklokte. Na nog 15 minuten ontroostbaar huilen en krijzen werd ze weer rustig en wat minder warm. Uiteindelijk weer in bedje gelegd en ze slaapt nu nog..
Is dit herkenbaar voor iemand, kindjes die vooral 's nachts ziek worden, ineens hoge koorts hebben en een dag later vaak weer opgeknapt zijn?

Update: Ze is nog steeds niet lekker, net getempt, 37.6. En volgens mij loopt het alweer op want na het ontbijt en drinken voelde ze weer een stuk warmer.
Heb nu maar even geen zetpilletje gedaan, strax eerst nog maar een slaapje doen en kijken of het erna beter gaan.
Maar goed, voor mij een gevoel van 'daar gaan we weer'.. Dit is zo'n beetje de 6e keer in de afgelopen 3 maanden dat ze ziek is

[ Bericht 17% gewijzigd door Fuente op 08-06-2006 08:44:49 ]
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:40:40 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38650558
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef _evenstar_ het volgende:

Vanmiddag was zo lief: ik had een afspraak en Darkmanta was even de stad in met arwen, ik daarheen gelopen. en tref ze krijg ik toch een grijns van oor tot oor met een allerliefst giebeltje.
dat is het beste gevoel van de wereld he?
doet max altijd 's ochtends als ik m uit bed ga plukken.
echt dan loop ik over van liefde voor t ventje

Djeez.. wat erg joh.. sterkte!!!

jeetje, sara.. naar hoor!
heeft ze verder niks, alleen koorts? en dan dat ze huilt en ontroostbaar is?
lijkt me toch best eng om mee te maken, ik heb zelf nog geen ziek kindje gehad.

is toch raar, opeens koorts, maar verder geen dingen?
bleeh..
beterschap Saraatje!!
pi_38650915
Pinquit, ik snap er ook geen bal van. Vannacht was ze helemaal over d'r toeren, maar ik had niet het idee dat ze ergens pijn had (niet graaien naar d'r oortjes, niet trappen met de beentjes). Vanmorgen was ze gewoon hangerig en huilerig, en verhoging. Ze ligt nog steeds te dutten sinds 9:30, da's dan wel weer even lekker, zal ze wel van opknappen.
Ik vind het ook raar, vooral omdat ze dit dus zo vaak heeft. Kijk een snotneus, een verkoudheid enz enz zijn dingen die je zelf ziet en dat kan voorkomen. Maar dit is gewoon lastig.
We kijken 't tot morgen aan, en bellen anders de HA weer. We gaan zaterdagavond op vakantie dus ik hoop echt dat ze dan is opgeknapt.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:55:23 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38651100
Ja, ik zou me geen raad weten hoor.
en dan ook nog een HA hebben die zegt dat het geen kwaad kan.. jah en dan zit je

lastig hoor
pi_38651590
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier even een update van arwen alleen maar lof en lief en leuk en mooi.
Ze wordt zo wijs en groot en slim.
Ze kan heel goed uit de fles zelf drinken, ziet er ook zo koddig uit ( max we hebben er een van de etos met winnie de pooh ) dank voor de tip! ) Als de fles op gaat ze er mee meppen haha.
Ze brabbelt/zingt voort steeds vaker : lajlaajloojlaajbabaalaajlaaj te lief gewoon!
Merlijn kan ook al heel goed door zijn armpjes uittestrekken duidelijk maken naar wie hij wil. Gelukkig voor mamma is dat vaak naar pappa, mamma heeft dan lekker even rust. Vorige week was het op het KDV ook de eerste keer dat hij ging huilen omdat ik ging. Was wel even raar, had het ook helemaal nog niet verwacht op deze leeftijd. Toen ik hem weer ophaalde huilde hij weer en strekte duidelijk zijn armpjes uit dat hij liever bij mij wou zijn dan de zorgleidster van hem. Doet je moederhart toch wel sneller kloppen.
pi_38664586
Woehoe, we zijn van de kunstvoeding af.

Omdat Finn de eerste dag amper zuigreflex had, waren we op dag 2 toch maar begonnen met het vingervoeden van kunstvoeding en met kolven. Gelukkig ging ie snel beter zuigen en toen werd het aanleggen, kolven en dan nog kunstvoeding om aan te vullen. Toen werd het steeds minder kunstvoeding en na het aanleggen nog kolven en dat vingervoedend nageven en vandaag proberen we dus ook niet meer na te kolven. Tot nu toe gaat het goed, dus ik hoop dat het vanavond ook goed gaat. 's Nachts, 's morgens en 's middags slaapt ie heel veel tussen de voedingen door, ideaal, maar 's avonds is het huilen geblazen en dan weten zowel mama als Finn het even niet meer. Lang leve de hormonen Vanmiddag ben ik voor het eerst weer buiten geweest en morgen ga ik lekker even met Finn naar buiten. Morgen ook de laatste dag dat de kraamzorg er is (*slik*).
pi_38666081
Tamea, welkom!!

En het gaat echt wel lukken hoor zonder kraam. Wat fijn dat Finn nu goed aan de borst drinkt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38667309
Ik ben er ook heel erg blij mee. Het is nog wel met tepelhoedje en dat wil ik hem nog proberen af te wennen, maar als dat niet lukt is het ook prima. En de huiluurtjes vallen vanavond ook erg mee, volgens mij weten we steeds beter wat we willen van elkaar

donderdag 8 juni 2006 @ 21:16:20 #154
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38671037
tja, huil uurtjes
Maar goed, het is al niet meer midden in de nacht.
Alleen vooral 's avonds erg veel last van krampjes.

En sinds maandag zit ze onder de uitslag. Begon met een paar pukkeltjes maar vandaag zit ze helemaal onder... Ook op haar borstkas beginnen er pukkeltjes te komen. Kan dit nog van de hormonen komen? Iemand een idee?
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:30:23 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38671647
saartje lastig hoor fuente snap dat het veel evrdriet doet.

Merlijn laat het ze maar zien hoor!
maxje ook al zo knap!

lekker dat de bv nu steeds beter gaat tamea en welkom nog hier prachtventje heb je hoor.

tazz kunnen inderdaad nog puistjes zijn van de hormonen. als je het niet vertrouwt dan kan je altijd het cb bellen of naar de ha gaan

En ook welkom Romijn, wat een prachtventje heb je martineke proficiat nog en dat je maar mooi vele verhalen vertellen komt hier
pi_38671907
Fijn Tamea!

Klinkt wel als ontzwangeren voor baby's Tazz
pi_38671978
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:16 schreef Tazz het volgende:
Ook op haar borstkas beginnen er pukkeltjes te komen. Kan dit nog van de hormonen komen? Iemand een idee?
Kan inderdaad, of van de warmte.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:43:46 #158
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38672257
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:30 schreef _evenstar_ het volgende:

tazz kunnen inderdaad nog puistjes zijn van de hormonen. als je het niet vertrouwt dan kan je altijd het cb bellen of naar de ha gaan
Misschien dat we morgen toch even naar de huisarts gaan. Mijn vrouw heeft nog steeds last van de keizersnee. Ik weet niet of ik dit hier al heb gemeld, maar maandag naar de huisartsenpost geweest voor antibioticum, maar dat helpt gedeeltelijk. Nu krijgt ze ook op andere plekken pijn. De HA maar eens laten kijken of de ontsteking zich uitbreid ofzo. Kan gelijk Mahre mee voor haar pukkels.
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:28:00 #159
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_38674416
Zieke kindjes beterschap !

En wat gaan jullie hard allemaal !

En welkom nieuwe beebjes!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Redactie Frontpage donderdag 8 juni 2006 @ 23:36:55 #160
3926 crew  Djeez
pi_38677268
Mijn vader belde net, en hij had goed nieuws mbt mijn neefje. Hij wordt dinsdag geopereerd, en na de operatie heeft hij 75% kans deze ziekte te overleven. Als hij het overleeft, heeft hij nogeens 75% kans op een normaal leven, zij het dat het nooit een topsporter zal worden, maar verder kan hij normaal leven. Voor de andere 25% raakt hij geestelijk gehandicapt, maar daar denk ik dan lieevr maar niet aan. Nouja, wel goed nieuws allemaal, ik hoop dat ik Kim met een aantal jaren vrolijk zie spelen met haar neefje!
pi_38677630
Wat fijn Djeez/Ingrid Dinsdag al.. spannend voor jullie allemaal, sterkte nog weer
pi_38678549
wat een ommekeer in het perspectief voor dit kindje djeez, fantastisch! lijkt me voor je zus & de rest van je familie ook wel heel bizar allemaal. maar het blijft dus nog wel even erg spannend inderdaad, ik ga duimen dat je neefje toch nog een flinke tijd van dit leven zal mogen genieten!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 08:46:56 #163
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38682747
Goed nieuws hoor Djeez

Merlijn heeft vannacht liggen spoken. Meneer wilde niet gaan slapen en bleef maar huilen en zeuren. Hij wilde ook al niet meer aan de borst bij Randa. Op een gegeven moment heb ik hem maar opgepakt en ben ermee naar beneden gegaan.
Nadat ik de tv even aan had gezet werd meneer rustiger en op een gegeven moment lag hij zelfs rustig in de box te spelen, hierna heb ik hem mee naar boven genomen. Na nog een volle luier heeft hij toch nog wat gedronken en is gaan slapen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:32:20 #164
105850 Fuente
mamamuts
pi_38683750
Tamea, welkom en fijn dat het voeden goed gaat!

Tazz, Sara was ook zo'n pukkelkindje, bij haar kwam het van de overgang van borst naar fles. Kan echter ook van borstvoeding komen, van hormonen, van warmte enz. Als je het niet vertrouwt, idd even naar het CB bellen/gaan.

Djeez, wat fijn

Merlijn jij spookie! Maar het is ook wel gezellig met papa beneden he

Sara heeft vannacht perfect geslapen, tot 8 uur vanmorgen. Ze heeft geen koorts meer en hoesten is ook over. Ze heeft alleen nog een heel wit gezichtje en onder 1 oogje echt een donkere 'wal'.
Maar vanmorgen was ze wel weer lekker gek en vrolijk en lekker de boel aan het afbreken
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage vrijdag 9 juni 2006 @ 16:26:02 #165
3926 crew  Djeez
pi_38697691
Kim had vanmiddag een megadikke, keiharde keutel met bloed. Daarna kreeg ze fruithapje. Een kwartier later kwam er nog een keiharde keutel, met daarachteraan flinke diarree.
(Ze had 2,5 dagen niet gepoept.)
Ze krijgt elke dag 13ml lactulose, zoals voorgeschreven.Wel zijn we maandag begonnen met fruithapje.
Zou het daar dan aan kunnen liggen? Het is echt hartverscheurend. Ze heeft zoveel pijn!
Maar de kinderarts zegt dat het normaal is en wil niet verder onderzoeken.
Iemand enig idee of je een second opinion kunt aanvragen? Zal dat nut hebben?

Gelukkig gaat verder alles goed!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:27:23 #166
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38697733
second opinion mag volgens mij altijd alleen hoe dat werkt heb ik geen idee van.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 juni 2006 @ 16:33:34 #167
3926 crew  Djeez
pi_38697956
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 16:27 schreef Magneet het volgende:
second opinion mag volgens mij altijd alleen hoe dat werkt heb ik geen idee van.
Wij ook niet. Maar ik (Ingrid) moet maandag toch zelf naar de ha. Dan vraag ik het daar wel.
pi_38699312
Fijn dat ze toch iets kunnen doen Djeez en dat het nog een behoorlijk grote kans op succes heeft ook.

Hier zijn we weer aan de kunstvoeding. Finn kreeg kennelijk toch te weinig vocht binnen want hij had weer uraten in z'n urine. Nu is het dus kolven, dat vingervoeden en dan kunstvoeding vingervoedend bijvoeden zodat we weten wat ie binnenkrijgt en mijn productie beter op gang komt.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:32:16 #169
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38711105
Zow, wat een verschrikkelijk nieuws van Thijs. En het neefje van Djeez en Ingrid.

Dan vallen onze problemen wel mee: De pukkels en uitslag bij Mahre is niet verontrustend. Schijnt volkomen "normaal" te zijn. Mijn vrouw is door de huisarts weer terug gefloten. De ontsteking trekt niet weg. Ze moet nu nog rustiger aan doen. (Wat ze ontzettend moeilijk vind).
pi_38726309
Iedereen, wij gaan zo weg op vakantie, wij zijn zaterdag over 2 weken terug.
Dat wou ik nog even melden. Iedereen een prettige 2 weken en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Sara
Merel
Ukje
pi_38727112
Fuente, fijne vakantie! Geniet ervan!

Ingrid en Djeez, ik hoop dat de operatie gaat lukken bij jullie neefje!

Tamea, balen! Ik hoop dat het snel weer beter gaat met de bv

Amber kruipt nu echt als een gek. Ze gaat de hele kamer door en il nu ook steeds naar de gang. Alleen moet ze over een drempel en dat vind ze nog wat eng.. (hihi drempelvrees). Maar het lukt haar toch om eroverheen te gaan, ze neemt gewoon een duik. Soms wil ze sneller kruipen dan dat ze kan en dan valt ze voorover... Ze is ook vershcrikkelijk nieuwsgierig, maar dan stoot ze ook wel eens haar hoofdje.. tja leermomentjes..
Mies was van de week zo trots dattie een cadeautje gekocht heeft:

ze vind m echt helemala geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 10 juni 2006 @ 18:28:15 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38728241
Fuente veel pelzier!!

hihi zo een , bijna dezelfde hebben we voor arwen voor sint gehaald leuk hoor en knap! hier dan een beetje gebuikschuifkruip en vanmiddag trok ze zich tot zit in de box .
Ze begint ook te huilen als we na deze leeg is en madam gaat rammen met de fles we haar fles pakken, of wat speelgoed als ze moet slapen De dramaqueen

tazz je vrouwtje moet echt rusten hoor!

tamea succes met het voeden het lijkt me best zwaar zo!
pi_38731202
oh oh oh Amber heeft nu de kast met dvd's ontdekt.. ze zat net even op haar gemakkie alle dvdtjes eruit te halen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 10 juni 2006 @ 20:11:04 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38731378
geweldig

ochjeej dat wordt nog wat.. mja je merkt eigenlijk pas echt wat je allemaal weg moet halen als ze al kruipen

knap hoor ambertje
pi_38744753
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 20:11 schreef pinquit het volgende:
geweldig

ochjeej dat wordt nog wat.. mja je merkt eigenlijk pas echt wat je allemaal weg moet halen als ze al kruipen

knap hoor ambertje
ik heb al niets op de grond staan, heel het huis is Amberproof, alleen als de tv aanstaat, tja dan kan ze bij de dvd;s

Is het bij julile in huis ook zo warm? Tis hier al 27 graden. Op Ambers kamer is het nog warmer. We hebben het campingbedje op de gang gezet, daar is het beter dan ophaar kamertje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 11 juni 2006 @ 11:44:32 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38744903
We gaan zo zwemmen met Tobias. Lekker afkoelen in een subtropisch zwembad .De eerste keer, afgelopen dinsdag, ben ik met een vriendin en haar jongste zoontje geweest, hij had er zoveel lol in! Nu gaan we met zijn drietjes.
Tobias is begonnen met kruipen (klinkt al heel wat zo), ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij echt vooruit komt!
Ylana
  zondag 11 juni 2006 @ 12:45:48 #177
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38745688
hier ook erg warm. campingbedje al buiten in de schaduw gezet.
Binnen op haar kamertje is 26 graden... veels te warm...
  zondag 11 juni 2006 @ 13:13:19 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38746144
het is bij ons in de woonkamer lekker koel, maar op de slaapkamers is het heet ja.

ramen en deuren dichthouden (klinkt gek maar tis toch zo ), dan houd je de warmte buiten
pas 's avonds als het af gaat koelen en waaien alles tegen elkaar open zetten, zodat het 's nachts wat koeler is.

en wij hebben een 1persoons onderlaken over de keukendeur gedaan, past precies en dat kaatst de zon lekker af
  zondag 11 juni 2006 @ 13:19:14 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38746296
Hier staat de zon pal op de achterkant en het slaapkamertje op de voorkant is hier heel goed te doen boven

saffier leuk is dta he zijn net kleine salamandertjes zo hier zet het niet echt door maar ach ja komt vanzelf wel

we hebben vast een eetstoeltje gekocht lang leven de snuffelmarkt voor 10 euro en zo goed als nieuw nog
pi_38746501
Hier in huis is het gelukkig nog niet zo warm. Dadelijk gaan we naar een oranjefeestje allemaal verkleed. Mijn neefje wordt zes en tja met een voetbalwedstrijd van Nederland op de tv maak je er een oranje feestje van.

Merlijn was daarstraks ook weer echt boos, hij kon niet bij zijn speeltje en ja kruipen gaat alleen nog maar opzij. Al moet ik zeggen dat het "kruipen" steeds beter gaat. Op het kinderdagverblijf zien ze niet dat hij vooruit probeert te komen en denken dat het hem niet lukt om om te rollen, maar dat rollen gaat prima. Tja hij legt zijn hoofd op de grond en doordat hij zich maar met één voet afzet lijkt het alsof hij probeert om te rollen. Ach ja, het komt vast goed.
  zondag 11 juni 2006 @ 13:37:12 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38746787
Whaha schoonvader had net arwen in badje egdaan het bad hoeft echter niet meer leeg die is al leeg * dweilen gaat*
  zondag 11 juni 2006 @ 13:48:14 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38747092
lol

max heeft nu ook door dat ie kan spetteren met zijn voeten in t bad
  Redactie Frontpage zondag 11 juni 2006 @ 22:45:29 #183
3926 crew  Djeez
pi_38763962
Kim probeert wel om te kruipen, maar het wil niet lukken.
Mijn schoonmoeder denkt dat je niet gaat kruipen, maar meteen gaat lopen.
Ingrid en haar zusje hebben nml ook niet gekropen.
  zondag 11 juni 2006 @ 23:32:43 #184
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38765847
Fijn dat er nog iets goeds nieuws is voor jullie neefje sterkte nogmaals, lijkt me ook heel zwaar
  Redactie Frontpage zondag 11 juni 2006 @ 23:42:44 #185
3926 crew  Djeez
pi_38766120
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Fijn dat er nog iets goeds nieuws is voor jullie neefje sterkte nogmaals, lijkt me ook heel zwaar
Bedankt, en voor jullie heel veel sterkte!
  Redactie Frontpage maandag 12 juni 2006 @ 18:35:32 #186
3926 crew  Djeez
pi_38785570
Lorenzo wordt niet morgen, maar donderdag geopereerd.
De rest van het verhaal komt nog wel. We zijn nu te boos en teleurgesteld.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 juni 2006 @ 21:19:16 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38791530
Jeetje Djeez en Ingrid, ik lees nu pas het verhaal over jullie neefje. Vervelend dat hij dinsdag pas geopereerd wordt, hopelijk gaat de operatie wel goed. Daar zal ik zeker voor duimen! En wat je zegt is zo ontzettend waar, 'als het maar gezond is' da's het allerbelangrijkste. Door de gebeurtenissen van de afgelopen tijd heb ik dat gevoel ook steeds weer als ik naar Isa kijk...
pi_38809917
ingrid en djeez, veel sterkte met jullie neefje, hoop dat het snel donderdag is voor jullie

hoi meiden,
ben alweer veels te lang niet geweest, maar alles gaat goed hier
joey is nu alweer de 3 maanden gepasseerd, wat gaat de tijd toch hard zeg.

als joey ligt te slapen,en ik ga praten , schikt hij er zo van dat hij ineens hard gaat krijsen, zelfde geld als hij bij me ligt op de bank en ik kijk een serie, en ik moet lachen of ik reageer erop, dan gaat tie er ook van huilen, lijk wel of hij heel schikkerig is de laatste tijd, is dat een fase ofzo? moet ik m wat meer wennen aan harde geluiden?
het is namelijk wel zo dat als hij slaapt ik wel automatisch wat zachter doe.
ik vind het echt zo zielig als hij zich rot schikt.

hij begint nu ook te schaterlachen, en kan zichzelf lekker vermaken in de box door speeltjes te grijpen sta er nog van te kijken hoe snel dat zich ontwikkeld allemaal, echt prachtig.

ik ga ff wat eten
tot gauw weer
pi_38810390
Hee Pinquit, jij zocht toch nog een autostoeltje? Ik heb nog een Easybob staan en die moet weg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:41:59 #190
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38810424
hallo allemaal

mag mijn babietje ook in de lijst 31 mei Romijn

andere keer kom ik wel vertellen hoe het allemaal gaat, heb het druk met mijn 2 kids incl me huishouden draaiende houden
pi_38810553
martineke nog gefeliciteerd met je prachtige zoon , tis een heerlijk ding
pi_38811799
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:24 schreef Girly het volgende:

als joey ligt te slapen,en ik ga praten , schikt hij er zo van dat hij ineens hard gaat krijsen, zelfde geld als hij bij me ligt op de bank en ik kijk een serie, en ik moet lachen of ik reageer erop, dan gaat tie er ook van huilen, lijk wel of hij heel schikkerig is de laatste tijd, is dat een fase ofzo? moet ik m wat meer wennen aan harde geluiden?
Ja dat herken ik van toen mijn dochter 3 maanden was. Die kon zich ook ineens een hoedje schrikken. Is overgegaan, was dus zeker een fase.
pi_38811972
Myrthe had dat na de verhuizing de eerste tijd wel (ok, toen was ze heel wat ouder, maar toch een fase, net zoals een 'eenkennigheid' met 3 maanden). Hou je wel vast want je gaat vast commentaar krijgen op je foute opvoeding ('dan moet je ze ook maar vanaf het begin aan harde geluiden laten wennen').
pi_38812096
Ben al aardig gewend als fulltime mama, dus ik zal me hier ook eens melden

Veel beterschap voor alle zieke babytjes, vooral voor het neefje van Djeez en Ingrid. Wat een horrorverhaal.. Krijg er kippevel van! Hopelijk gaat alles na de operatie weer een stuk beter.

Tamea, ik hoop dat de borstvoeding bij jou goed gaat nu! Bij mij ging het de eerste dagen goed, daarna moest ik ook bijvoeden ivm nutraten in de urine. Maar daar kon ik een electrische kolf voor huren zodat hij mijn melk bijgevoed kreeg. Wel uit een flesje, cupfeeding lukte me niet.
Dat flesje was een minder goed idee, want na die bijvoeding kreeg Merlijn last van tepel-speen verwarring waardoor het aanleggen heel pijnlijk en moeizaam ging. Toen ben ik meer gaan kolven en heb ik een speciale fles met brede speen gekocht die de borst simuleert.
Nu kolf ik nog steeds, vooral voor 's nachts. Kost veel minder tijd doordat het aanleggen nog steeds een beetje moeizaam gaat. Geef alleen nog 'live' voeding 's avonds als ik toch lekker relaxed voor de tv zit of in bed lig.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_38816905
Net weer even wezen wegen. Amber weegt nu 8200 gram en is 66 cm. Qua gewicht zit ze netjes op het gemiddelde, qua lengte zit ze er nog steeds ruim 4 cm onder.. klein dikkertje dus

Amber slaapt momenteel heel erg veel. Zal wel door de warmte komen, maar denk ook door doorkomende tandjes. Ze zit maar te bijten op van alles en ze kwijt verscrikkelijk. Heb al gevoelt, voel een hele boel bobbeltjes, maar nog niet echt iets scherps. Alleen linksboven voel ik volgens mij iets...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:40:11 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38820528
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:40 schreef Vicky het volgende:
Hee Pinquit, jij zocht toch nog een autostoeltje? Ik heb nog een Easybob staan en die moet weg...
wat lief dat je aan me dacht
maar ik heb net vorige week een easybob autostoeltje gehaald voor weinig geld
maar bedankt voor t aanbod iig
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:41:10 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38820564
amber misschien tandjes!
en ook want dat zal pijn doen.

spannend
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:43:47 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38820662
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:24 schreef Girly het volgende:

hey girly leuk dat je eens komt vertellen!

Max schrikt soms ook zo hard dat ie moet huilen.
vaak ook van een plotseling geluid, ziet er inderdaad erg zielig uit.
vanochtend ook in de badkamer, k zette de ladyshave aan oeps! maakt ook een rotgeluid dat apparaat.

plaats snel weer es een foto van kleine joey!
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2006 @ 21:34:05 #199
3926 crew  Djeez
pi_38827773

[ Bericht 100% gewijzigd door Djeez op 14-06-2006 14:09:44 (is niet meer van toepassing) ]
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:38:39 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_38827941
ehm, ik weet niet waar het over gaat, maar mongool word je niet, dat is een aanlegfoutje in de chromosomen, 1tje te veel.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:40:26 #201
43556 miss_dynastie
pi_38828016
Djeez, vind je dit verstandig om hier neer te zetten?
Ik vind dat het een hoop aannames van jullie kant en een hele hoop inzicht in het privéleven van anderen (met name door de namen die genoemd worden)... je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou oppassen met veroordelingen omdat je 'iets gehoord' hebt.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:43:36 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38828151
Plus dat het niet naar een operatie gaan wel vaker voor komt. Er zijn zat mensen die zich bij dit soort gevallen toch een beetje terug gaan trekken om te proberen zo mijn mogelijk zich te hechten aan het kindje voor het geval het alsnog mis gaat enzo.
Het is idd maar van horen zeggen... ik zou daar mee uit kijken.

Als het echt zo is, is het natuurlijk dieptriest...
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:45:07 #203
7074 moussy
kuttekop
pi_38828247
misschien hebben ze zich bewust wel even lekker laten gaan, om de zorgen voor een middag even opzij te zetten. Moet kunnen vind ik wel
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:50:08 #204
81992 Githa
pi_38828392
Het lijkt me ook een heel logische reactie om onbewust afstand te nemen, toch een soort zelfbescherming, iedereen reageerd anders en ik denk niet dat wij daar over mogen oordelen, zeker niet als je niet in een dergelijke situatie zit.
Ik vind het wel een hele zware beschuldiging hoor Djeez.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2006 @ 21:52:36 #205
3926 crew  Djeez
pi_38828529

[ Bericht 100% gewijzigd door Djeez op 14-06-2006 14:10:37 (is niet meer van toepassing) ]
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:00:15 #206
7074 moussy
kuttekop
pi_38828889
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:52 schreef Djeez het volgende:
We hebben het van mijn vader gehoord, en die is echt wel betrouwbaar. Daarbij had mijn zus zelf al gezegd dat ze haar leventje niet kwijt wil. Dit stuk heb ik zelf getypt, itt het lange verhaal, dat door Ingrid werd getypt.
ja maar dat kan ook een soort shock reactie zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2006 @ 22:07:22 #207
3926 crew  Djeez
pi_38829195
Dan geloven jullie ons maar niet. We wilden jullie alleen maar op de hoogte houden.
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:09:07 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_38829277
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef Djeez het volgende:
Dan geloven jullie ons maar niet. We wilden jullie alleen maar op de hoogte houden.
das altijd lastig met een verhaal wat twee kanten heeft.
pi_38829374
Ik weet niet hoe jou contact met je zus is. Maar als het mijn zus zou zijn en ik zou dit van mijn vader zo horen. Dan zou ik mijn zus opbellen en vragen hoe het met haar ging ipv dit verhaal hier neer te zetten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:17:43 #210
43556 miss_dynastie
pi_38829705
Djeez, het is allemaal niet zo zwart-wit.
Je zus dacht een gezond kindje te krijgen, krijgt te horen dat de overlevingskans van haar kindje nihil is, het een aflopende zaak is en vervolgens dat haar zoontje wel kan overleven, maar ook zwaar gehandicapt kan raken. Dat is nogal wat voor een mens om even te verwerken. Ik denk dat ze meer heeft aan je steun (en ook al wil ze nu geen bezoek, je kan vast wel iets bedenken) dan aan oordelen voor wat betreft haar vermeende egoisme. Dat geldt overigens net zo goed voor je vader.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:29:17 #211
3011 E.T.
pi_38830284
het heeft niet zo zeer met geloven te maken, maar moeite hebben me de waarde-oordelen die jij er aanhangt, Djeez.

Ik kan best geloven dat iemand zo'n uitspraak doet terwijl ze in shock is.. En dat ze na twee weken ziekenhuis in en ziekenhuis uit een paar uurtjes voor zichzelf willen. En zwaar shoppen en/of stappen zie ik niet zo 123 gebeuren als je 10 geleden bevallen bent, dus dat zal wel enigszins meevallen lijkt me.
Zo lang je niet 100% op de hoogte bent en geen directe informatie uit de eerste hand, zou ik erg voorzichtig zijn met zulke oordelen..
pi_38831546
Ik kom hier wel op het goede moment binnen zeg
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:01:49 #213
393 phileine
española
pi_38831944
Djeez, wat een ingewikkeld verhaal. Kan me voorstellen dat je je heel verontwaardigd voelt als je zo'n verhaal hoort, maar ik denk inderdaad net als de rest hier dat het misschien een niet hele zuivere weergave is van hoe het nu écht zit. Vrienden van mij kregen een paar jaar geleden een meisje met het syndroom van Down (een echt mongooltje dus), en die vriend bekende mij dat "je niet wilt weten wat er zo'n eerste nacht door je heen gaat". Er gaan toch gedachtes door je heen als van "een kussen erop houden en het probleem is weg". Maar toen de shock eenmaal weg was waren ze heel gelukkig met haar en inmiddels ken ik geen trotsere ouders. Geef ze de tijd en ruimte om de dingen op hun manier te verwerken. Als de levenskansen van zo'n kind heel klein zijn, zoals in het begin het geval leek te zijn, kan ik me voorstellen dat je als zelfbescherming dingen tegen jezelf gaat zeggen als "het is maar beter dat hij doodgaat dan dat hij voor het leven gehandicapt is" etc. etc. Het lijkt me een gruwelijk proces waar ze doorheengaan. Eerst horen dat je kind gaat overlijden, daarna dat hij toch te redden is maar met een hoop risico's. Iedereen reageert daar nu eenmaal anders op. Overigens wordt door de artsen bij zo'n zware operatie meestal afgeraden om erbij te zijn, omdat het vaak veel langer kan duren dan verwacht en dat zenuwslopend is voor de ouders. Dus raden ze juist aan om gewoon de deur uit te gaan en even te ontspannen. Ik denk vooral dat hier de boodschap heel kort door de bocht op jou is overgebracht. Ik weet niet hoe het contact is tussen jou en je zus, maar als ik jou was zou ik direct proberen haar persoonlijk te spreken, je steun te betuigen en te horen hoe het nu ècht zit. Ze kan je weleens heel hard nodig hebben op dit moment, zónder oordelen.
mooi he, alles
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:40:57 #214
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38841407
Djeez en Ingrid, over jullie reactie is al genoeg gezegd dus ik wil alleen even zeggen dat ik hoop dat jullie neefje gezond uit de operatie komt

Ik snap best wel hoe je zo kan reageren hoor. Ik heb dat ook met mijn zusje. Wij liggen elkaar totaal niet en ben het totaal niet eens met hun manier van opvoeden. Desondanks heeft ze twee prachtige kinderen, vooral met m'n nichtje hebben we een hele hechte band.
Maar als ik dan weer van mijn moeder hoor dat m'n neefje van 1 een Happy Meal wegeet en regelmatig chips krijgt, schiet ik ook uit m'n slof (of is dit tegenwoordig normaal eetgedrag ). Zeker als ik dan nog eens op zijn verjaardag hoor dat hij niet eens een 8 mndpotje voor de helft op eet.
Het was trouwens een vreselijk verjaardag. Alle aandacht ging uit naar voetbal en bier (was afgelopen zondag). M'n moeder vertelde dat wij de enigen waren die hem feliciteerden. Verder werd ie door iedereen bijna genegeerd. Op een gegeven moment werd m'n neefje naar bed gegooid. De babyfoon gebruiken ze niet (want m'n zusje "kan het niet hebben alstie huilt"). Bleek dus dat ie die avond ontzettend overstuur is geweest, want niemand had hem horen huilen.
Maar goed, neefje was naar bed, zie ik ineens dat ze in de keuken staan te roken en de deuren werden opengezet zodat het kon doortochten Nou, toen heb ik dus a la minuut de spullen gepakt en zijn we weggegaan. Maar dat kan ik dan weer niet tegen m'n zusje zeggen, want die ziet altijd alles anders dan ik

Genoeg geklaagd Vanmiddag moeten we met Robin naar de KA. Die gaat eens z'n longetjes beluisteren.
Robin slaapt de laatste tijd erg weinig overdag (max. 1 uur van 6:30 uur tot 20:30 uur). Gister heeft ie gelukkig 3 uurtjes geslapen in totaal. Hij drinkt ook z'n laatste fles amper nog, hooguit 50 cc, dan duwt ie 'm weg.
Robin probeert nu ook te kruipen.. maar het is meer buikschuiven Verder istie nog steeds de vrolijk vent die hij altijd al geweest is

Girly, fijn dat alles goed gaat met Joey.. 3 maanden alweer

Romijn Welkom hier!

Amber weer lekker gegoeid

Icicle, fijn dat het zo lekker gaat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:11:52 #215
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38844028
oeei wennie wat slaapt robin weinig!! hij zal t dan wel niet echt nodig hebben ofzo
en kruipen!!

goed man
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:18:09 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38844180
Romijn prachtventje welkom hier

icicle we willen heel veel merlijn verhaaltjes

Amber lekker gegroeid meissie

robin zo weinig slapen hier ook eentje die overdag hazenslaapjes doet van 15 minuten.
stampen met de voetjes, rollen door de kamer en het bed, alles vastgrijpen en in het mondje stoppen en tijgeren zijn veel leuker
Ik moet zo lachen als ze zich terug rolt, dan zet ze zich met haar armpjes zo hoog ze kan hoofdje in de nek en laat ze zich zo omvallen en dan boink!
Ook trok ze zich laatst half omhoog aan de spijlen gelukkig stond de box al helemaal laag .
Zal weer eens wat fototjes in topic zetten vanavond.
pi_38848481
We hebben enkele posts verwijderd omdat het nu zeker is dat hij binnen een paar dagen gaat sterven. De operatie gaat niet door, omdat het niet meer kan. Het goede gedeelte is ineens flink gaan groeien en knelt alles af. Als we het goed hebben begrepen.

En het schijnt dat ze wel zijn bijgedraaid. Dat ze nu wel hoop hadden en wel blij met hem waren geworden. Misschien veel gevraagd, maar kunnen de posts als reactie op ons verhaal van gisteren verwijderd worden?
Bedankt!
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:52:42 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38849323

jezus, omdat ze 2 dagen hebben gewacht
damn.
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 14:56:10 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38849751
jee ingrid en djeez ... wat erg!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:05:25 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38849786
ohja ik heb een vraagje, max past al bijna niet meer in de kinderwagen ( )
hij heeft nog ongeveer 5-10 cm.

hoe oud doen jullie je babietje (want dat is ie heus nogwel ) in de buggyinzet?
hij kan wel een heel stuk plat opzich, die buggy, maar maxje zakt er toch een beetje in naar beneden en dat lijkt me slecht voor zijn rugje.
pi_38849952
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:05 schreef pinquit het volgende:
ohja ik heb een vraagje, max past al bijna niet meer in de kinderwagen ( )
hij heeft nog ongeveer 5-10 cm.

hoe oud doen jullie je babietje (want dat is ie heus nogwel ) in de buggyinzet?
hij kan wel een heel stuk plat opzich, die buggy, maar maxje zakt er toch een beetje in naar beneden en dat lijkt me slecht voor zijn rugje.
Zo, dat is snel zeg! Is hi j zo lang dan?
Wij vragen ons hetzelfde af. Volgens mij kan de buggyinzet niet helemaal plat. Moeten we nog uittesten. Maar is het niet zo, dat ze pas in de wandelwagen mogen als ze goed rechtop kunnen zitten? Of zal dat voor kleine stukjes, zoals boodschappen doen niet veel uitmaken?
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:12:14 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38850008
volgende week naar het CB dus dan wordt ie weer officieel gemeten, maar van de week ff zelf gemeten en hij is nu 65 cm.

misschien heb ik wel een kleine wagen dan? die is 75 cm.
pi_38850826
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:12 schreef pinquit het volgende:
volgende week naar het CB dus dan wordt ie weer officieel gemeten, maar van de week ff zelf gemeten en hij is nu 65 cm.

misschien heb ik wel een kleine wagen dan? die is 75 cm.
Is hij zo groot, of Kim zo klein?
Kim moet maandag naar cb, ben wel benieuwd wat haar lengte is. Ze past met sommige kleding nog in 56!
pi_38850950
djeez &ingrid wat erg dat 't toch niet meer goed kan komen met je neefje. sterkte ermee, ook voor je zus en haar gezin.

pinquit max is nog geen 4 maanden toch? dat vind ik ook wel erg jong voor het omwisselen van de kinderwagenbak, maar ik hoor wel vaker dat mensen vrij vroeg overstappen. als 't niet anders kan de stand zo plat mogelijk houden dan maar. hier hebben de kindjes het ruim een half jaar volgehouden in de bak (klinkt ook raar ). ze hoeven nog niet zelf te kunnen zitten hoor, maar hun ruggetje moet liefst wel al wat sterker zijn.
pi_38851699
Rond de 4 maanden zijn wij Merlijn in de buggyinzet gaan zetten. Wel die zover mogelijk laten liggen. In de wandelwagen wilde hij bij mij er niet meer in, dan werd een wandeling met een huilende baby, schijnbaar had hij er behoefte aan om meer om zich heen te kijken want hij pastte eigenlijk wel nog. In de buggy mogen ze nog niet rechtop, maar halfliggend is prima. Is vergelijkbaar met de wipstoel of maxicosi. Hou er dan ook rekening mee dat ook daarvoor geld dat ze op een dag niet langer dan 2 uur erin mogen.

Als je zou wachten tot ze goed rechtop zitten duurt dat best lang, want goed rechtop zitten is pas rond de 9 maanden, dan mogen ze bijvoorbeeld eigenlijk pas in een fietsstoeltje zitten omdat ze dan beter de schokken op kunnen vangen.

Merlijn mag pas 6 juli weer naar het CB, 62 draagt hij nog weleens, maar kan ik eigenlijk opruimen. Is ook allemaal winterkleding. Hij draagt nu 68/74. Nieuwe kleding koop ik meteen maar in 74 en dat maakt voor de zomerkleding gelukkig weinig uit want je ziet toch niet goed hoe groot de kleertjes zijn. En hij kan er lang mee doen.

Merlijn slaapt hier ook weinig, hij haalt thuis de drie slaapjes nooit. Op andere plaatsen en het KDV wel. 's ochtends van 9.00 tot 10.00, 's middags rond 12.00 en dan rond 16.00 nog een keer. Bijelkaar ook maar net 3 uurtjes. 's avonds slaapt hij wel optijd, als hij naar het kdv is geweest of iets anders vermoeiends heeft gedaan is hij vanaf 18.30 soms wel een knockout en dan hoor ik hem niet meer tot de laatste voeding 23.30. Tussendoor komt hij dan wel een keer voor een paar slokken, maar dan slaapt hij eigenlijk nog.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:31:49 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38853030
Wennie, dat je neefje zo weinig eet kan ook als oorzaak hebben dat hij gewoon 'nukken' heeft, en zo'n kleintje dwingen is (uit eigen ervaring gezegd) ECHT onmogelijk. Dus ik zou me er geen zorgen over maken. De rest over die verjaardag vind ik dan ook wel weer erg zielig voor dat kleintje, dat ze hem overstuur laten huilen etc., daar gaat mijn hart sneller van kloppen, echt erg vind ik dat. Maar ja, hier spreekt een moeder die haar kinderen HEEL moeilijk laat huilen (ook omdat ze snel echt overstuur zijn en zich niet in slaap huilen ofzo). Dus het is allemaal nogal subjectief lijkt me.
Maar goed, je eigen mening hebben over zulke dingen is alleen maar goed, en wel jammer als je niet zo'n goede relatie met ze hebt dat je die dingen kunt aankaarten en vragen waarom ze dat doen. Niet ervan uitgaan dat het slecht is wat ze doen, maar vragen wat ze doen en hoe het komt.
(ok, je vroeg helemaal niet om advies en hier zit ik advies te geven, sorry )

Djeez, ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters (toch?) dat je voorzichtig moet zijn met zulke dingen. Je weet nooit (hoop ik) hoe jij zou reageren in zulke situaties...het lijkt mij persoonlijk namelijk écht vreselijk om zoiets mee te maken. Maar goed, ik snap je verontwaardiging heel goed, als het echt zo overgebracht is zoals Ingrid het opschreef. Ik ben een impulsief iemand die ook snel emotioneel kan reageren op zulke dingen.
Jullie ook sterkte ermee!

Ik ben van plan nog op de rest te reageren, maar ben ineens niet zo lekker....sorry.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:46:15 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_38853480
Pinquit, staat me bij dat Liam ok zo'n 3,5 4 maanden was dat in de buggy ging omdat ie niet meer paste idd. In de platte stand ging dat prima
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:54:05 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38853719
okiedokie!
ik kijk wel ff hoelang t nog past dan
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:22:25 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_38854625
hier was Liam er bijna uitgegroeid moest er ff aan denken

stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:34:28 #231
3011 E.T.
pi_38858553
Saskia ging ook met krap vier maanden over naar de buggy Toen werd het ook krapjes.
Toen werd het ook ineens heel erg warm buiten en in de bak lag ze zich rot te zweten omdat daar bijna geen wind in komt..
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:07:35 #232
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38859992
Vandaag naar de KA geweest. Mahre is al flink gegroeid (54 cm en 4418 gram) en komt met de maten en gewichten boven het gemiddelde uit. Toch maar stoppen met de krachtvoer dus.

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje...
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:56:25 #233
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38861988
Sjonge wat heb ik hier lang niet gepost en gelezen. Ik zal nog even inhakenop de kinder/wandelwagen conversie, de rest laat ik even voor wat het is. Emma is met net 4 maanden overgegaan op de 'buggy' inzet van de wagen (ik weet nooit of dat nou wandel of kinderwagen heet) Die kon heel plat en ze lag er prima in.

Nou hoe het met Emma gaat dan, erg goed hoor. Ze rolt de kamerrond en heeft net door hoe ze moet tijgeren. Staan vind ze geweldig en af en toe doet ze ook wat wiebelige stapjes als we haar onder haar okselsvasthouden. Ze krijgt borstvoeding en eet verder rijstewafels, fruit en groente. Rijstewafel eet ze echt goed, de rest is meer proeven. Ik vind het prima zo ze groeit en het vaste voedsel wordt vanzelf wel meer.
Ze zegt mamamamama en zoms lijkt het wel of ze echt mama bedoelt, hetzelfde met papapapap. Ow en ze kan al een tijdje goed los zitten!
Gisteren naar het cb geweest en de dame is 68cm en 6900 gram, een fijn poppetje volgens de wvk.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:13:09 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38862729
ahh liam

en idd ET het is nu ook zo warm ok vandaag niet dan voor die krappe bak
pi_38869442
Om hier even een nog lager record te zetten : Myrthe ging met 2,5 maand al over naar de buggy-afdeling van de Bugaboo. Ze wilde domweg niet liggen, wilde kunnen rondkijken. De bak was al vanaf haar geboorte geen succes. Overleg gehad met het cb en die kon ook niet inzien/uitleggen waarom de buggy in ligstand schadelijker zou zijn dan de maxi-cosi. Afgesproken toen dat ik de bugaboo (die heeft dus wel een goede vering en luchtbanden! niet te vergelijken met een buggy als MacLaren die zegt vanaf 3 mnd al te kunnen) alleen gebruiken zou voor korte afstanden en de maxi-coxi-regels zou aanhouden. Kwam er dus op neer: alleen bij de tweewekelijkse boodschappen halen ging ze in de bugaboo zodat ik niet alles hoefde te dragen, verder in de draagzak. We hadden een ander merk autostoeltje, anders was m'n voorkeur wel geweest haar die keren in de maxi-cosi te leggen met bugaboo-onderstel (misschien nog een optie voor jullie).
Overigens kon ze met 5,5 mnd goed zelf zitten, vlg cb vgl met gem kind met 9 mnd en mocht ze van hen toen mee op de fiets (niet gedaan, had ook geen fiets toen). Daar zit dus nog wel wat speling in (er zijn ook kinderen die pas kunnen zitten als ze ruim een jaar zijn).
pi_38878627
Hier word ik toch even moe van een heel druk kind. Als Merlijn wakker is bij hem te merken dat hij gewoon geen rust in zijn kont heeft. Hij wil staan, zitten, rondkijken, alles vastpakken in zijn nabijheid. Even rustig op schoot zitten is er niet bij. Daarstraks in de wachtkamer moest hij iedereen in zijn buurt gezien hebben en alles volgen wat er gebeurd. Alleen spelen thuis wil hij niet, nee hij moet constant aandacht hebben en rondgedragen worden. Poe vermoeiend hoor, maar zelf heeft hij er geen moeite mee. Hij is dan ook superalert en altijd vol in beweging..

Kruipen gaat hier steeds beter, al heeft Merlijn het zelf niet in de gaten. Hij gaat vooruit en achteruit en opzij, maar is ondertussen zo boos aan het huilen van frustatie. Ben benieuwd wanneer hij zelf in de gaten krijgt dat hij kan kruipen en ook vooruit komt.
pi_38879116
Ff over de maxicosi. Het is toch niet zo zeer dat het ding "slecht" is voor een kind, maar juist dat ze weinig bewegingsvrijheid hebben en daardoor afgeraden wordt een kind lang in een maxicosi te vervoeren. Mijn vriendin haar zoontje moest juist in een maxicosi liggen i.p.v. een kinderwagen omdat hij een scheef hoofdje kreeg. Dit werd toen door de fysio aanbevolen.
pi_38879166
het is niet goed voor de rug van de baby om er heel lang achter elkaar in te zitten, dacht ik.
pi_38879415
Volgende de site www.veilig.nl
quote:
De reden dat het babyautostoeltje ongeschikt is voor langdurig gebruik, ligt aan het feit dat het kind continue gebogen ligt. Dit is de meest veilige houding wanneer er een botsing plaatsvindt. Echter: door deze gebogen houding zijn strekking, rotatie en andere bewegingen, die bij de normale ontwikkeling van een bewegingspatroon horen, niet of nauwelijks meer mogelijk. Dit is slecht voor de motorische ontwikkeling van de baby.
pi_38879493
Iemand trouwens een tip om Merlijn eens een kwartiertje alleen te laten spelen? Ik krijg het niet voorelkaar en het loopt vlug op huilen uit. Merlijn wil continu mijn aandacht. Negeren probeer ik wel maar is moeilijk met een huilend kind, het is gelukkig niet dat hij overstuur gaat.

Ik ga zo boodschappen doen en daarna met hem naar bed denk ik, zodat hij gedwongen wordt om rust te nemen en ik ook aan mijn rust toekom.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:30:52 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38879768
Lastig zeg, Randa. Volgens mij kan het ook wel een fase zijn, Emma had dat ook een tijd. Ze kon niet goed zich verplaatsen en zo bij speeltjes komen, dus ging het haar snel vervelen om alleen te spelen.

Laat je hem weleens spelen met een babygym bijvoorbeeld? Emma vond dat een tijdje wel heel leuk en kon zich er goed mee vermaken. Nu rolt ze liever de hele kamer door, en vindt ze dat weer geweldig, tot ze op een gegeven moment ook helemaal gefrustreerd is omdat ze nog niet kan kruipen...

Ik denk overigens dat je de spijker op z'n kop slaat dat hij gewoon gefrustreerd is. Ik denk dat dit vanzelf overgaat als hij doorkrijgt dat hij ergens komt door te kruipen! Misschien (hopelijk) dus een kwestie van gewoon geduld hebben met je karaktervolle kindje ...
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:31:34 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38879786
Oh ja, en als Emma gefrustreerd is doordat het kruipen niet lukt, zet ik haar weleens in de wipstoel en laat haar daarin met de babygym of een ander favoriet speeltje spelen. Dat gaat meestal wel een kwartiertje goed, deed ik bij Noa ook!
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:36:56 #243
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38879973
Randa, misschien kun je het langzaam opbouwen. Eerst even samen spelen en dan vijf minuten alleen spelen, dan weer even wat aandacht, Werkt het wel als je bvb naast hem zit en iets anders doet (was vouwen ofzo )en hem dan af en toe prijst dat hij zo lief speelt? Alleen spelen is echt een kwestie van wennen en aanleren.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:50:15 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38880307
Hier werkt het prima om haar op een kleedje te leggen en er een speeltje voor te legen.
Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk geen problemen met arwen heb betreft het alleen spelen.
Leg ik haar op bedje zodt ze wat rust krijgt vermaakt ze zich daar wel verder hier ook de baby gym heb zon ding van smoby wat je op de wagen doet normsaal gesproken aan de box tralies vast gemaakt , is moenteel de topper om tegen te trappen , verders vind ze stofjes/spullen met verschillende structuren enorm interessant. en lukt het alleen spelen hier echt even niet dan doen we haar in het wippertje bij ons zetten en haar knuffel geven en dan is ze tevreden
pi_38880605
Myrthe vond toen zo'n Difrax latex piepbeestje erg leuk (verkopen veel drogisten wel), een stoffen boekje van de Hema met spiegeltjes en knuffelbeestjes aan lintjes erin, speelkleed met bogen waar van alles aanhangt (Tiny Love maar heel veel merken hebben dat), en muziekdoosjes die je aan de spijlen van box/ledikant hangt en die ze zelf aan kon trekken. Spiegels waren ook erg boeiend, er zijn wel onbreekbare te koop (op de foto was een normale spiegel nog, vlak daarna een babyspiegel gekocht ). En nog een glimmende (want verzilverde) rammelaar. foto.
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:05:09 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38880763
Wat een leuke foto Poemojn! Lijkt net of er een portretje van Myrthe tegen de muur aan staat
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:04:45 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38882652
poemojn wat is een babyspiegel?

-edit-foei pinq, eerst de hele post lezen!- een onbreekbare dus
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:26:03 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38883450
jeetje omrollen is echt de nieuwe hobby van max.
alleen wordt ie er heel snel keimoe van en dat vind ie niet leuk dus wordt ie huilerig
veel slapen dus de afgelopen dagen
pi_38885379
Kim vind op de buik liggen erg leuk. Ze heeft niet veel interesse in kruipen.
Maar ik heb zelf nooit gekropen, dus wie weet.
Ook de babygym vind ze fantastisch. Gelukkig kan ze haarzelf goed vermaken.
En kwebbelen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:11:40 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_38887478
Die twee van mij hebben zichzelf eigenlijk altijd goed kunnen vermaken in hun eentje. Plus dat Wilyan nog wel vaak lekker gek tegen z'n zusje wil doen en aangezien Hanne's motto "hoe gekker, hoe beter is" vind ze dat dus helemaal geweldig.
Dus ik heb zo geen tips voor je Randa.

Over die kinderwagenbak/wandelwageninzet..
Wilyan ging toen hij drie maanden was al over in de wandelwagen/buggy. Die was gewoon te lang en vooral ook te breed! Maar wij hebben toen ook een kinderwagen gekocht waarvan de buggyinzet helemaal plat kon/kan speciaal omdat Wilyan gewoon niet meer in de bak paste en we dus wel MOESTEN. Hanne daarentegen heeft weer tot een maand of zes/zeven in de wagenbak gelegen. (maar toen knalde ze er ook echt wel uit hoor)

Ik ben zo trots.. Mijn kleine meisje word al zo groot..
Het kruipt als een speer in het rond gaat overal bij staan en komt al stappend ook al heel snel rond tafels en langs banken en kasten. Ze probeert ook te dansen! Volgens mij ziet ze dat van Wilyan ofzo. Als ze muziek hoort staat ze lekker te hippen op haar beentjes of te knikken met haar bolletje. Zooo
Hanne probeert nu trouwens ook steeds los te staan! Net ook. Komt ze bij me bij de stoel staan, houd ze mijn broek vast en laat dan gewoon even los! Ze trekt even een grote grijns en pakt me dan weer snel beet of laat zich op haar achterste vallen. Af en toe loopt ze ook aan één handje maar dat wil ze vaak al snel niet meer en laat zich dan heel hard piepend en mekkerend ter aarde zakken -de dramaqueen-
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_38887650
Ik heb een chagarijntje thuis.. Amber is alleen maar aan het piepen en jammeren.... Den echt dat er nu tnden door gaan komen. Ik voel wel iets, maar weet het niet zeker.

Ze ligt nu voor de 3e keer in bed. Heeft vanmorgen 2x een klein uurtje geslapen en was nu weer moe. Ze eet ook verschrikkelijk slecht. Fruit en diksap gaat er goed in, maar groente en melk echt niet....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38890100
Nou is het op het ogenblik wel zo dat er ws een tandje aan het doorkomen is, maar eigenlijk is Merlijn vanaf het begin een kind geweest dat geen rust in zijn kont heeft.

Speelgoed, thuis is het wel leuk, maar eigenlijk leidt het hem te weinig af en krijgt het niet zijn volle aandacht, al vind hij alles wel leuk maar toch echt maar voor even. Op andere, vreemde plaatsten kan hij zich wel veel beter amuseren. Maar op een KDV is het natuurlijk veel drukker en heeft hij naast het speelgoed veel meer afleiding. Thuis is saai, denk ik.

Vanmiddag was hij weer zo onrustig, niet willen spelen niet alleen niet samen. Dus uiteindelijk de auto gepakt en in Maarheeze en Budel het centrum in geweest. Onderweg heeft hij lekker geslapen en hij is dan wel lekker rustig in de kinderwagen. Indrukken genoeg. In Budel heb ik hem op mijn heup rondgedragen, dat vond hij prachtig en had dan ook het idee om alles vast tepakken wat hij tegenkwam. Leuk om te zien dat hij zo leuk vond. In de auto kan hij ook zo mooi naar me kijken.

Merlijn is heel alert en constant in beweging. Ligt hij op een kussen of dit nu thuis, CB of waardan ook is. Zijn armen maaien door de lucht zijn benen fietsen. In het water met zwemmen beweegt ook alles aan hem. Hij moet alles onderweg aanraken, bevoelen en is constant bezig met zijn omgeving. Gelukkig is hij wel een goedlachs kereltje, maar wat rust zou ook goed voor hem zijn.
Nu slaapt hij gelukkig ben benieuwd voor hoelang.
pi_38890216
Wat slapen betreft, door ons laat Merlijn zich niet gemakkelijk wegleggen om te gaan slapen. De slaapjes moeten echt van het in slaap drinken of wiegen komen en dan moeten we hem wegleggen met schaap tussen zijn handen want het kan dan zijn dat hij anders wakker wordt. Wel laat hij beter merken wanneer hij wil slapen, zodat we hem in slaap kunnen wiegen, dat zetje heeft hij net nodig. Hij kan ook zo mooi beneden zijn dekentje vastpakken ten teken dat hij wil slapen.
  donderdag 15 juni 2006 @ 18:47:19 #254
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38892002
Morgenochtend laten we Tobias inenten tegen nekkramp. We hebben het serum al in huis en volgens de bijsluiter kan hij er toch wel behoorlijk ziek van worden. Op alle andere prikjes heeft hij niet of nauwelijks gereageerd dus ik hoop maar dat hij hier ook soepel doorheen fietst.

Is Amber opgeknapt van haar 3e tukje?
Lijkt me soms best vermoeiend Randa een 'druk' kindje. Wel fijn dat hij aangeeft wanneer hij wil slapen!
Ylana
pi_38900193
Amber bleef pieperig. Ze was rond 18.00 uur wakker. Groente ging er dit keer wel helemaal in. Daarna heeft ze eerst lekker rustig in de wipper gezeten en daarna lekker gespeeld, hele huis weer gezien. Toen om 20.30 uur in een badje en om 21.15 uur een fles. Ze was zo moe, heeft maar 60 cc op en viel toen bij Michel op slaap in schoot. Kon niet haar mondje insmeren.

Wat gebruiken jullie bij doorkomende tandjes? Chamodent of Dentinox?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:55:56 #256
3011 E.T.
pi_38902555
Dentinox
probeer maar 'ns op je tong.. dat verdoofd echt een beetje. chamodent heb ik niet echt kunnen betrappen op werkzaamheid
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 juni 2006 @ 22:58:31 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38902694
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:55 schreef E.T. het volgende:
Dentinox
probeer maar 'ns op je tong.. dat verdoofd echt een beetje. chamodent heb ik niet echt kunnen betrappen op werkzaamheid
Hier ook Dentinox (vroeger was ik eraan verslaafd... )
pi_38903559
Nadeel kan wel zijn dat het zo verdooft dat de baby zijn kaken gewoon gebruikt, waardoor hij meer pijn heeft zodra de verdoving uitgewerkt is. Wij hebben helemaal niets gebruikt, maar Myrthe had er ook geen last van dus het was sowieso niet nodig. Jammer dat Amber er meer last van heeft.
pi_38904775
randa, merlijn leert zo veel, waarom zou hij niet kunnen leren zelf in slaap te vallen? (mijn kinderen konden het ook niet meteen hoor). het lijkt me in ieder geval een serieuse poging waard, anders zit je tot in lengte van dagen bij z'n bed tot hij in slaap is. daar gaan je avonden!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 07:06:10 #260
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38908638
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef bixister het volgende:
randa, merlijn leert zo veel, waarom zou hij niet kunnen leren zelf in slaap te vallen? (mijn kinderen konden het ook niet meteen hoor). het lijkt me in ieder geval een serieuse poging waard, anders zit je tot in lengte van dagen bij z'n bed tot hij in slaap is. daar gaan je avonden!
als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.
pi_38908674
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 07:06 schreef Magneet het volgende:

[..]

als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.
yep, hoe moe hij ook is, hij gaat gewoon door met waar hij mee bezig was. Mijn schoonmoeder en ik hebben het echt een keer vol bewondering zitten bekijken wat hij een energie heeft. En tuurlijk kan hij alleen in slaap vallen, maar overdag vertikt hij het en zoekt hij bij ons net die rust die hij nodig heeft om te kunnen slapen. Het is ook wel raar maar er is overal voor hem afleiding te vinden. Op het KDV gaat hij ook niet uit zich zelf slapen.
pi_38908770
Komt even uit lurkstand vandaan....

Ik heb hier bij beide kids chamodent gebruikt omdat van de dentinox ze bij mij allebei blaasjes in de mond kregen. Ik zelf kreeg ook blaasjes op me tong....

gaat weer terug naar lurkstand...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:30:04 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38914457
randa misschien inbakeren een optie? en de kamer waar hij slaapt zo prikkelvrij mogelijk maken?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:43:36 #264
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38914857
waarom zou hij dan wel bij mij in slaap kunnen vallen als het stiklt van de prikkels? ( afgelopen zondag op een verjaardag terwijl er een hoop man NL - s&m zitten te kijken met een hoop herrie ) En je krijgt hem dus echt niet ingebakerd, ik heb af ent oe al zeer veel moeite hem zijn luiers om te doen, zo sterk is hij.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:51:31 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38915096
Ik heb wel een idee , maar ik denk niet dat het jullie manier is en ik wil niemand voor het hoofd stoten.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:56:40 #266
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38915243
Nou, ik ben zeeeeer benieuwd, evenstar!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:01:41 #267
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38915415
ik ook hoor
pi_38915556
tsja, iedere baby valt uiteindelijk wel een keer in slaap, ook in een drukke omgeving. of zelfs juist in een drukke omgeving omdat ze zich daar dan voor gaan afsluiten. het stofzuiger/wasdroger effect. maar dat schijnt toch niet optimaal te zijn in termen van uitrusten, dus is het zaak je baby te helpen bij het leren in slaap vallen in een prikkel-armere omgeving. ik zou het echt gaan proberen randa & magneet.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:10:37 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915660
Wij hebben ook zo'n kindje, Magneet en Randa. Wat een vermoeiende dagen zijn dat soms he! het slapen is hier af en toe zóooo moeilijk geweest maar het gaat steeds beter. We zijn wel expres gestopt met het in slaap wiegen etc., want dat werd echt té gek en nu slaapt ze 's nachts zelfs door. HEERLIJK is het...

Emma kan ook een hele avond door de kamer heen rollen tot ze dóódmoe is (en dan zou ze nog blijven doorgaan als je haar dr gang laat gaan) en dat is juist hetgene wat haar zo druk en onrustig maakt. We moeten haar in bed leggen vóór ze doorgedraaid is, maar als ze echt zo druk en onrustig is kan het echt goed helpen om haar vijf minuten flink te laten krijsen (tis niet anders, Emma huilt niet zachtjes, die lacht óf die krijst ...) en dan weer te troosten (meestal wel uit bed halen, want ze wordt anders niet stil) en als ze rustig in m'n armen ligt leg ik haar weer terug, speen erbij en knuffeldoek en meestal gaat ze dan wel slapen.

Overigens denk ik ook dat inbakeren op deze leeftijd niet echt meer een uitkomst is, want je moet het uiteindelijk weer gaan afleren en ik heb gemerkt dat dat niet altijd zo makkelijk is, en het onrustige blijft wel als het nou eenmaal 'in het aardje' zit.

Maar goed, dat zijn zo een beetje mijn ervaringen. Ik leef met jullie mee!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:11:19 #270
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38915684
Ook een prikkelarme omgeving maakt niet uit, ook al is hij wakker en slapen Randa en ik ( of doen alsof ) dan valt hij wel in slaap. Hij moet alleen zo goed als tegen ons aan liggen wil het werken. Aka in zijn bedje leggen terwijl wij slapenw erkt ook niet, hij MOET bij ons liggen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:12:43 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38915745
Bix verwoorde zo;n beetje wat ik bedoel alleen ik ben niet zo goed in het in woorden om te zetten waradoor het beroerd me strot uit kan komen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:12:45 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915746
EMma ligt nu trouwens met vrolijke geluidjes tegen de tafelpoot aan te slaan en te trappelen met haar beentjes. Ze vermaakt zich het beste op de grond, gek genoeg... daar hoeft ze geen speelgoed voor te hebben. Sinds we een lekker zacht vloerkleed hebben ligt ze bijna niet meer in de box, tenzij Noa erg druk is en bovenop haar wil springen enzo...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:13:43 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38915788
bij max is het ook soms lastig om hem uit zijn enthousiasme te krijgen als hij al dood en doodmoe is.
meestal merkt ie het zelf pas als ie al lang en breed aan het huilen is omdat t niet meer lukt waar ie mee bezig was.

dan moet ik em gewoon even op schoot nemen, fopspeentje in, knuffel tegen zn hoofd en een liedje zingen (soms geen liedje, dat merk k snel genoeg ) en dan heeft ie t zelf ook door.
maar ik hoef m niet in slaap te wiegen, als ik em op zn bedje leg is het meestal wel slapen.
een klein ritueeltje heeft ie dan wel.

ik leg m op zn zij (vanwege zn voorkeurshouding) en doe zn konijn tussen zn armen, muziekje aan, blijf dr nog even bij en dan is het meestal goed.
maar ik moet m wel op zn ene zij leggen, dus dat wordt nog een probleem als zn hoofdje gewoon weer rond is
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:32 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38915821
Ik denk dat je toch moet leren hem alleen te laten slapen, hij zal heus gaan huilen maar dat gaat vaak ook wel over.
Ik denk als je hem zo hier aan laat wennen, want ik denk dat het veel gewenning is. Je dat probleem blijft houden.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:41 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38915829
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef bixister het volgende:
tsja, iedere baby valt uiteindelijk wel een keer in slaap, ook in een drukke omgeving. of zelfs juist in een drukke omgeving omdat ze zich daar dan voor gaan afsluiten. het stofzuiger/wasdroger effect. maar dat schijnt toch niet optimaal te zijn in termen van uitrusten, dus is het zaak je baby te helpen bij het leren in slaap vallen in een prikkel-armere omgeving. ik zou het echt gaan proberen randa & magneet.
waaah dat helpt bij max ook altijd!! in de badkamer met de wasmachine en wasdroger aan vind ie best en ook met de stofzuiger valt ie heerlijk in slaap
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:45 #276
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915834
Ik denk dat Merlijn dan een beetje aangeleerd heeft om alleen maar bij jullie in slaap te vallen. Als ik jullie een tip mag geven... (hoe lastig het ook kan zijn) probeer dat af te leren vóór hij ouder is. Anders zit je straks écht met een probleem, want dat blijven ze willen als ze het eenmaal gewend zijn.

In ieder geval heel veel sterkte en succes ermee!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:16:26 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915901
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:14 schreef pinquit het volgende:

[..]

waaah dat helpt bij max ook altijd!! in de badkamer met de wasmachine en wasdroger aan vind ie best en ook met de stofzuiger valt ie heerlijk in slaap
Emma slaapt altijd met de radio op 'ruis' aan op haar kamer. Vóor we dat deden sliep ze heel onrustig en was ze vaak wakker doordat Noa huilde of hard praatte op de gang, nu slaapt ze heerlijk rustig als ze eenmaal slaapt en wordt ze veel minder snel wakker.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:17:08 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38915932
grappig toch dat elk kindje een eigen 'ding' heeft.
pi_38915954
tsa op dat 'moeten' kun je toch zelf ook proberen invloed uit te oefenen. alles staat nog niet definitief vast.

op tijd erin leggen inderdaad, en eerst nog wat in de buurt blijven met deur op een kier bijvoorbeeld, zodat hij je hoort rommelen (maar niet meer ziet) kan veel helpen (ik heb wat afgestreken in die periode ). en af en toe even kort troosten maar liefst niet meer eruit halen. nou ja, ik weet het komt misschien erg makkelijk over zo van afstand maar het is vaak echt wel te leren, alleen scheelt het als je het ook ziet als een leerproces waar hij nog in moet groeien. het gaat niet allemaal vanzelf. neem er de tijd voor maar help hem wel een beetje in de goede richting.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:23:22 #280
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916152
Merlijn heeft dit al vanaf het begin hé, in slaap vallen is altijd al een probleem geweest voor hem. AL regelmatig heb ik hem bij andere of thuis terwijl hij overduidelijk supermoe was ( én rustig ) in bed gelegd of wat dan ook en dan pikt hij het niet. ALs hij dan na de paniek eenmaal rustig is slaapt hij binnen een paar minuten, want ja dan wordt het zware paniek.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:25:21 #281
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38916220
Maar Magneet, misschien was inbakeren en prikkelarme omgeving dan éérder wel een oplossing geweest en moet je nu inderdaad wat meer door gehuil en verzet heen. Omdat hij nu ook gewend is geraakt aan het in slaap vallen bij jullie. Dat is toch erg logisch?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:25:50 #282
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916241
Maar goed, erover zeuren heeft ook weinig zin natuurlijk. We blijven het gewoon proberen ( en zullen ook asap eens zorgen dat hij op zijn eigen kamertje kan slapen ) en zien wel hoe het uitpakt.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:29:15 #283
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916366
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:25 schreef Sugar het volgende:
Maar Magneet, misschien was inbakeren en prikkelarme omgeving dan éérder wel een oplossing geweest en moet je nu inderdaad wat meer door gehuil en verzet heen. Omdat hij nu ook gewend is geraakt aan het in slaap vallen bij jullie. Dat is toch erg logisch?
zou kunnen inderdaad, feit is alleen dat dit naderhand praten is Ook is het altijd zo geweest dat als hij snachts eenmaal sliep dat hij hoogstens nog 1 keer kwam dus slapen zelf is het probleem niet. Het in slaap komen is gewoon het probleem. We kunnen hem als hij eenmaal slaapt gewoon alleen laten, de kamer uitgaan en naar beneden gaan.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:29:16 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38916367
t komt vast wel goed

en joh, als t niet goedkomt is een ventje tussen jullie in toch ook heerlijk al zal t van een brusje dan niet snel komen

als ie vier is wil ie vast gewoon in zn eigen bed slapen hoor

-edit- en als t niet zo is als ie vier is, wil ie op zn zestiende heus wel op een eigen kamer slapen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:30:35 #285
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916400
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:29 schreef pinquit het volgende:
t komt vast wel goed

en joh, als t niet goedkomt is een ventje tussen jullie in toch ook heerlijk al zal t van een brusje dan niet snel komen

als ie vier is wil ie vast gewoon in zn eigen bed slapen hoor
juist zo zie ik het ook, brusje maken is idd wel lastig maar daar helpt de implanon ook bij
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:31:46 #286
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916440
En nu stop ik echt mer zeuren want meneer schijnt echt best ok te kruipen hoorde ik van randa alleen heeft hij dat zelf nog niet in de gaten te hebben en wordt hij boos
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:33:31 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38916514
jeej merlijn! kruipen wat goed
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:42:08 #288
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916846
En vannacht heeft hij ons wakker gehouden, hij werd helemaal onrustig van al het niezen/hoesten + er komt ws een tandje aan. Toen we hem eenmaal weer rustig hadden ( incl schone luier ) konden we weer gaan slapen, ik kreeg nog heel even een rugmassage maar meneer sliep zo.
pi_38917189
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft. Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
pi_38926746
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft. Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
Ja, dat denk ik ook wel. Het zal heus wel een keer goed gaan. Slapen is dan natuurlijk ook niet echt een groot probleem. Merlijn is een druk kind en zal dat ook wel blijven ws. Ik heb het vanmorgen met de zorgleidster op het KDV besproken om te kunnen zien hoe Merlijn zich daar gedraagt. Hij is ook daar eigenlijk hetzelfde als thuis. Zij laten hem meestal ruim een kwartier huilen, iets wat ik dus niet goed kan. Verder wordt hij ook daar rondgesjouwd.

Ach verder is het een tevreden kereltje, komt wel goed. Het bij ons slapen is erin geslopen toen hij en ik allebei ziek waren, maar daarvoor sliep hij vooral voor mijn gemak vaak bij ons in bed. Toen hij vier maanden was kwam hij ineens vaker dan de ene keer per nacht wat hij eerst deed. Nu komt hij 's nachts soms 2 keer, soms eigenlijk haast niet. Ik slaap veel beter en hoef niet wakker te worden voor hem, doe gewoon mijn shirtje omhoog en slaap dan lekker verder. Merlijn wordt ook niet vaak meer echt wakker 's nachts, slaapt al drinkend ook gewoon door. En als ik 's ochtends dat gezichtje zien of 's avonds voor zijn laatste voeding, helemaal stralend, doet mijn hart sneller kloppen.
pi_38926941
Hier eentje die ik af en toe wakker moet pesten voor een voeding. Gelukkig meldt Finn zich steeds vaker zelf ipv dat ik hem wakker hoef te maken, want ik voel me soms erg gemeen als ik dat moet doen. De borstvoeding gaat nu goed en verder is het een superlekker jochie dat al heel wijs de wereld in kijkt.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:46:16 #292
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38927981
quote:
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen, ik had me pasgeleden al bedacht dat ik mij daar niet druk om ging maken.Emma valt ook vaak aan de borst in slaap
pi_38928757
ff een WK uitstapje

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:11:19 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38928809
ik deed het in het begin ook vaak 's ochtends met max, dan nam ik hem bij me in bed tijdens voeding, alleen ik vond het zelf heel irritant dat ik zelf in slaap viel want dan had ik niet echt door dat de ochtend vorderde enzo en was het opeens half 11
mja ik heb gelukkig nog geen baan ofzo

maar dan dronk maxje mn borsten niet goed leeg en ik had echt keisnel ontstekingen.

dus ben daarna gewoon op een stoel gaan voeden omdat ik anders zelf in slaap val
nu geef ik max nog 1× 2 borsten en dat is de eerste voeding. vannacht was dat om half 4
maar meestal rond 5 uur half 6
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:12:46 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38928872
potverdikkie zomaar komt de drumband langs (ivm avondvierdaagse) en drumt max wakker
pi_38929117
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 19:46 schreef Jelief het volgende:
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen,
Dat vond ik toen ook want meestal word je voor het tegenovergestelde gewaarschuwd. Maar ik las toen vaak mee op het Jip-en-Janneke-forum voor dit soort dingen (offtopic borstvoedingsforum, veel langvoeders die niet willen laten huilen enzo).
pi_38952122
Randa hier ook zo'n kindje wat altijd in beweging is, alles wil ontdekken, vastpakken, uit elkaar halen, iedereen gedag zeggen, continu aandacht wil en slapen maar zonde van haar tijd vindt. Ik heb het geprobeerd met rust, prikkelarm etc. maar dat werkte alleen maar averechts, ze verveelde zich dood. Wat hier goed werkt is veel naar buiten met d'r, en naar plaatsen waar ze lekker kan lopen zonder dat het gevaarlijk is. Nu dus lekker in de tuin. Maar zelf spelen doet ze ook niet vaak hoor, soms wel met de poesjes nu. Ook wil ze wel eens een half uurtje in de kinderstoel voor de tv zitten, als ik haar niet in de kinderstoel zet (dus vast zet) dan kan ze er niet lang genoeg voor stil zitten. In slaap vallen is soms ook moeilijk voor d'r, en dan neem ik d'r bij ons op bed, tegen me aan (lepeltje lepeltje) tot ze bijna in slaap is, en dan leg ik d'r in d'r eigen bedje. Soms huilt ze dan heel even maar ik hoor al snel of het menes is of alleen protest. Als ze doorhuilt ga ik terug de kamer in, en rommel wat in de kast, ruim wat op, als ze weer stil is loop ik de kamer uit maar laat de deur open. Als ze weer gaat huilen loop ik weer terug, meestal is dat na 1 of 2 keer niet meer nodig want dan blijft ze stil, dan rommel ik wat in de badkamer, en daarna ga ik naar beneden. Echt laten huilen (dus afgezien van een 'zeur-huiltje') doe ik eigenlijk nooit, dat vind ik niet nodig. Als ze 's nachts huilt probeer ik het eerst met een speentje en een aai over d'r bol, meestal gaat dat goed, sommige nachten blijft ze huilen en dan mag ze bij ons in bed verder slapen, dan is het meestal ook meteen over met huilen.
pi_38955352
Amber heeft ook van die kuren. De laatste dagen wil ze ook bijna niet meer slapen. Gister was het oorlog en vandaag ook. Ze is ontzettend moe, kan haar hoofdje niet omhoog houden maar wil echt niet slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:13:35 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38956073
max heeft rode wangen, kwijlt als een gek, kauwt overal op en is huilerig..

pi_38958221
quote:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.

Dus dat gaat nog over zeg maar?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:39:36 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38959230
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')