quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:10 schreef Vicky het volgende:
pfff Amber is echt verschrikkelijk. Ze heeft heel erg last van haar keeltje en is alleen maar ana het hoesten. Ze hoest zich elke keer wakker. Vannacht was het weer feest. Ze is ook alleen maar aan het dreinen en piepen en dat is echt vermoeiend. Niets is goed.. Straks gaat ze weer in een slaap zacht eucalyptusbadje... Hoop dat ze de hele nacht doorslaapt..
Gelukkig kan ze af en toe nog wel even lachen en spelen. Daarstraks kroop ze ineens een paar centimeter naar voren
Puur een kwestie van opvatting denk ik...quote:Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef _evenstar_ het volgende:
alleen vraag ik me wel af wat er mis is met laten huilen ?
Niets, maar je moet het wel kunnen/willenquote:Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef _evenstar_ het volgende:
alleen vraag ik me wel af wat er mis is met laten huilen ?
Ik geloof dat ik deze uitspraak maar eens op een t-shirt van mijn kinderen zetquote:Op zondag 28 mei 2006 20:03 schreef Igraine het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar dat houdt meestal ook in dat ieder zijn ding, het (iets) betere ding vindt.Anders was het niet zijn ding lijkt me.
Wilt ze wel maar lukt haar nog niet, ik ben al op zoek naar een fles van nuby die heeft van die handvatjes , maar hier bij de da en kruidvat niet te vinden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:38 schreef bixister het volgende:
evenstar, en als je haar de fles zelf laat vasthouden? dat werkte hier op een gegeven moment wel.
De dokter zei dat we idd het beste vaseline kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 07:37 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, fijn dat alles (behalve het poepen dan) goed gaat met Kim. EMma heeft ook vaak last met het poepen, maar niet zo erg als Kim! Ik denk overigens dat er aan een eventueel kloofje niet meer gedaan wordt dan gewoon met vette zalf smeren, vaseline en/of sudocrem o.i.d. Het is tenslotte iets wat gewoon dicht moet gaan.
zo'n driehoekig fles en van kruidvatquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:07 schreef bixister het volgende:
ah, ik wilde ook net de avent-tip geven. als je zo'n antilekbeker van avent koopt, kun je de handvaten daarvan ook losmaken en om de gewone aventfles doen. past prima. maar jij gebruikt geen avent neem ik aan. welke flessen dan wel?
Hier was het dan wel met bv maar het is eigenlijk het zelfde alles is belangrijker en interesanter dan de tepel van mama ( in jullie geval de speen)quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat doe je met een draakje wat alles behalve de fles interessant vind maar zodra je de fles weghaalt begint te krijsentot nu toe houdt ilk haar maar soort van klem maar dat is ook niet de oplossing
en tv is uit en wat voor omgeving maakt niet uit...
Yep. Uiteindelijk is alles overgekomen. Maar wat een werk zeg! En we blijken veel spul te hebben!quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:02 schreef Saffier het volgende:
Fijn dat Amber aan de beterende hand is, hopelijk is het snel helemaal over. Tegenstrijdige berichten van artsen zijn niet handig. Gelukkig dat de vaste arts jullie dit antwoord gaf evenstar.
Is de verhuizing goed gegaan Ingrid?
Tobias is nu 68 cm lang en 7025 gram zwaar, ze heeft de lengte wel 3 x nagemeten want ze dacht dat het niet klopte, een groeispurtje dus! Ze waren erg tevreden over hem
Dat is wel heel erg offtopic hier, open liever een topic in WGR of GC.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Wie heeft er ervaring met Marktplaats? Hoe ging de betaling, als het werd opgestuurd?
ok. omdat er bovenaan deze blz over kleertjes bestellen gaat bij rainbowbabies enzo, dacht ik dat dit ook wel kon. dan vind ik dat ook offtopic.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:41 schreef Lois het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg offtopic hier, open liever een topic in WGR of GC.
Hebben we gedaan. We zouden teruggebeld worden door de hoofdvestiging, maar dat is nog niet gebeurd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:41 schreef Saffier het volgende:
Tobias is nu 7 maanden en 5 dagen oud (die 5 dagen doen 't 'm). Voor je commode zou ik langsgaan als dat kan Ingrid, dan bereik je meestal veel meer en ook nog sneller, succes ermee!
Gelijk heb je, zolang ze er geen last van heeft en er geen gevaar dreigt, moet je niet teveel willen onderzoeken...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:
IK WORD HIER ZO MOE VAN!!
En daar gaan we nu eens lekker van genieten.
Je hebt groot gelijk! Een cardioloog heeft lang niet zoveel verstand van prematuren als een prematurenpoli/KA, dus als ze daar tevreden zijn, zou ik het ook zijn in jouw geval.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:
IK WORD HIER ZO MOE VAN!! Heb je het ene net achter de rug, komen ze met het volgende op de proppen. Ik krijg zo gewoon echt nooit de mogelijkheid om gewoon es ff rust in de tent te brengen.
Na overleg met mijn man hebben wij besloten om voorlopig helemaal niets door genetica te laten onderzoeken. Kady is al genoeg binnenstebuiten gehaald en dat heeft haar ook heel veel kracht gekost. Gewoon lekker rust in de tent, regelmaat in alles zien te krijgen en als ze over een tijdje echt ver onder de curve zit kunnen we altijd nog kijken. We zitten elke maand bij de prematurenpoli waar ze gemeten en gewogen wordt,en daar zijn ze gewoon tevreden. Ze zit aan de onderkant van de curve, maar ze volgt gewoon de curve.
Maar het belangrijkste voor ons is dat de hartecho goed is en dat Kady zich goed voelt. Het is een vrolijke meid en je ziet aan alles dat ze lekker in haar vel zit. En daar gaan we nu eens lekker van genieten.
EW allereerst van harte gefeliciteerd met de goede uitslag van de hart-echo, daar mag best even voor gejompeld wordenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Nou, het was me een spannend dagje.
Het hartfilmpje en de echo zagen er prima uit![]()
Helemaal geen verschil met net na de ingreep, dus dat is hartstikke goed. Er is wel sprake van een hele lichte vernauwing, maar dat is verwaarloosbaar. Die is sinds de ingreep dus ook niet toegenoemen dus daarover is de cardioloog zeer tevreden. Volgend jaar weer terug voor controle.
Zolang Kady groeit moet ze deze controles ondergaan.
Over de groei was de cardioloog niet tevreden. Waar de prematurenpoli deze week positief over was, vond de cardioloog Kady qua lengte veels te klein. HIj vond 63 cm bij acht maanden ver onder de curve. Ten eerste Kady is nog geen 8 maanden en ten tweede moet je volgens mij de leeftijd met ongeveer 9 weken corrigeren. Nou, dat was volgens de cardioloog niet zo. Je kunt niet haar hele leven haar leeftijd blijven corrigeren. Huh?? De eerste 2 jaar toch zeker wel? En dan niet met 9 weken iedere keer, maar nu nog echt wel, dacht ik zo. En is mij ook zo verteld.
Nee, nee, nee, Kady is te klein en het komt vaker voor bij kindjes met een aangeboren hartafwijking dat er genetisch iets niet helemaal in orde is waardoor ze te langzaam of nauwlijks groeien dus ik wil haar graag naar de collega´s van genetica doorsturen voor onderzoek, aldus de cardioloog.
IK WORD HIER ZO MOE VAN!! Heb je het ene net achter de rug, komen ze met het volgende op de proppen. Ik krijg zo gewoon echt nooit de mogelijkheid om gewoon es ff rust in de tent te brengen.
Na overleg met mijn man hebben wij besloten om voorlopig helemaal niets door genetica te laten onderzoeken. Kady is al genoeg binnenstebuiten gehaald en dat heeft haar ook heel veel kracht gekost. Gewoon lekker rust in de tent, regelmaat in alles zien te krijgen en als ze over een tijdje echt ver onder de curve zit kunnen we altijd nog kijken. We zitten elke maand bij de prematurenpoli waar ze gemeten en gewogen wordt,en daar zijn ze gewoon tevreden. Ze zit aan de onderkant van de curve, maar ze volgt gewoon de curve.
Maar het belangrijkste voor ons is dat de hartecho goed is en dat Kady zich goed voelt. Het is een vrolijke meid en je ziet aan alles dat ze lekker in haar vel zit. En daar gaan we nu eens lekker van genieten.
mooiquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:21 schreef m@x het volgende:
Evenstar, ik zag die Nubyfles vandaag bij de Etos.
Ik ben 1.76, m'n vrouw is net boven de 1.60, in m'n hele familie is er geen man die over de 1.80 uitkomt of vrouw die uberhaupt boven de 1.70 uitkomt. en ook Glenn is geen lange jongen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:24 schreef Saffier het volgende:
De onderkant van de curve is óók de curve! Zijn jullie erg lang of niet? Dat scheelt natuurlijk ook.
wat een nachtmerriequote:Op maandag 5 juni 2006 17:30 schreef Djeez het volgende:
Dank jullie wel. Ik heb verder nog net gehoord of hij al is overleden, maar ik ben bang dat deze week zijn leventje al voorbij is. Deze afwijking zien zelk jaar maar vijf keer in Nederland. Het gebeurt normaal altijd een ander, helaas dit keer mijn neefje. En het is niet op een echo te constateren, en ook niet bij de geboorte vast te stellen. Pas na drie dagen kunnen de doctoren de afwijking vaststellen.
Ja van het kdv kunnen ze snotterig zijn enz. Sara is altijd snotterig, en da's niet zo erg geloof ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:29 schreef Suzanna het volgende:
Djeez en Ingrid, heel veel sterkte... ik heb een tijdje geleden net zoiets meegemaakt en voel met jullie mee.
Sjonge zeg, Sara is vaak ziek!! Ik wist niet dat eczeem met de weerstand te maken heeft, wel goed om te weten.
Zij de kindjes op het kdv ook vaak ziek? Dan kan het deels daaraan liggen, denk ik. Vervelend zeg, heel veel beterschap!
dat is het beste gevoel van de wereld he?quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Vanmiddag was zo lief: ik had een afspraak en Darkmanta was even de stad in met arwen, ik daarheen gelopen. en tref ze krijg ik toch een grijns van oor tot oor met een allerliefst giebeltje.
Merlijn kan ook al heel goed door zijn armpjes uittestrekken duidelijk maken naar wie hij wil. Gelukkig voor mamma is dat vaak naar pappa, mamma heeft dan lekker even rust.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier even een update van arwen alleen maar lof en lief en leuk en mooi.
Ze wordt zo wijs en groot en slim.
Ze kan heel goed uit de fles zelf drinken, ziet er ook zo koddig uit ( max we hebben er een van de etos met winnie de pooh) dank voor de tip! ) Als de fles op gaat ze er mee meppen haha.
Ze brabbelt/zingt voort steeds vaker : lajlaajloojlaajbabaalaajlaaj te lief gewoon!
Vanmiddag was zo lief: ik had een afspraak en Darkmanta was even de stad in met arwen, ik daarheen gelopen. en tref ze krijg ik toch een grijns van oor tot oor met een allerliefst giebeltje.
Kan inderdaad, of van de warmte.quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:16 schreef Tazz het volgende:
Ook op haar borstkas beginnen er pukkeltjes te komen. Kan dit nog van de hormonen komen? Iemand een idee?
Misschien dat we morgen toch even naar de huisarts gaan. Mijn vrouw heeft nog steeds last van de keizersnee. Ik weet niet of ik dit hier al heb gemeld, maar maandag naar de huisartsenpost geweest voor antibioticum, maar dat helpt gedeeltelijk. Nu krijgt ze ook op andere plekken pijn. De HA maar eens laten kijken of de ontsteking zich uitbreid ofzo. Kan gelijk Mahre mee voor haar pukkels.quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:30 schreef _evenstar_ het volgende:
tazz kunnen inderdaad nog puistjes zijn van de hormonen. als je het niet vertrouwt dan kan je altijd het cb bellen of naar de ha gaan![]()
Wij ook niet. Maar ik (Ingrid) moet maandag toch zelf naar de ha. Dan vraag ik het daar wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:27 schreef Magneet het volgende:
second opinion mag volgens mij altijd alleen hoe dat werkt heb ik geen idee van.
ik heb al niets op de grond staan, heel het huis is Amberproof, alleen als de tv aanstaat, tja dan kan ze bij de dvd;squote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:11 schreef pinquit het volgende:![]()
![]()
geweldig
ochjeej dat wordt nog wat.. mja je merkt eigenlijk pas echt wat je allemaal weg moet halen als ze al kruipen
knap hoor ambertje![]()
Bedankt, en voor jullie heel veel sterkte!quote:Op zondag 11 juni 2006 23:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Fijn dat er nog iets goeds nieuws is voor jullie neefje sterkte nogmaals, lijkt me ook heel zwaar
Ja dat herken ik van toen mijn dochter 3 maanden was. Die kon zich ook ineens een hoedje schrikken. Is overgegaan, was dus zeker een fase.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:24 schreef Girly het volgende:
als joey ligt te slapen,en ik ga praten , schikt hij er zo van dat hij ineens hard gaat krijsen, zelfde geld als hij bij me ligt op de bank en ik kijk een serie, en ik moet lachen of ik reageer erop, dan gaat tie er ook van huilen, lijk wel of hij heel schikkerig is de laatste tijd, is dat een fase ofzo? moet ik m wat meer wennen aan harde geluiden?
het is namelijk wel zo dat als hij slaapt ik wel automatisch wat zachter doe.
ik vind het echt zo zielig als hij zich rot schikt.
wat lief dat je aan me dachtquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:40 schreef Vicky het volgende:
Hee Pinquit, jij zocht toch nog een autostoeltje? Ik heb nog een Easybob staan en die moet weg...
hey girlyquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:24 schreef Girly het volgende:
als joey ligt te slapen,en ik ga praten , schikt hij er zo van dat hij ineens hard gaat krijsen, zelfde geld als hij bij me ligt op de bank en ik kijk een serie, en ik moet lachen of ik reageer erop, dan gaat tie er ook van huilen, lijk wel of hij heel schikkerig is de laatste tijd, is dat een fase ofzo? moet ik m wat meer wennen aan harde geluiden?
het is namelijk wel zo dat als hij slaapt ik wel automatisch wat zachter doe.
ik vind het echt zo zielig als hij zich rot schikt.
ja maar dat kan ook een soort shock reactie zijnquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:52 schreef Djeez het volgende:
We hebben het van mijn vader gehoord, en die is echt wel betrouwbaar. Daarbij had mijn zus zelf al gezegd dat ze haar leventje niet kwijt wil. Dit stuk heb ik zelf getypt, itt het lange verhaal, dat door Ingrid werd getypt.
das altijd lastig met een verhaal wat twee kanten heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef Djeez het volgende:
Dan geloven jullie ons maar niet. We wilden jullie alleen maar op de hoogte houden.
Zo, dat is snel zeg! Is hi j zo lang dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:05 schreef pinquit het volgende:
ohja ik heb een vraagje, max past al bijna niet meer in de kinderwagen ()
hij heeft nog ongeveer 5-10 cm.
hoe oud doen jullie je babietje (want dat is ie heus nogwel) in de buggyinzet?
hij kan wel een heel stuk plat opzich, die buggy, maar maxje zakt er toch een beetje in naar beneden en dat lijkt me slecht voor zijn rugje.
Is hij zo groot, of Kim zo klein?quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:12 schreef pinquit het volgende:
volgende week naar het CB dus dan wordt ie weer officieel gemeten, maar van de week ff zelf gemeten en hij is nu 65 cm.
misschien heb ik wel een kleine wagen dan? die is 75 cm.
quote:De reden dat het babyautostoeltje ongeschikt is voor langdurig gebruik, ligt aan het feit dat het kind continue gebogen ligt. Dit is de meest veilige houding wanneer er een botsing plaatsvindt. Echter: door deze gebogen houding zijn strekking, rotatie en andere bewegingen, die bij de normale ontwikkeling van een bewegingspatroon horen, niet of nauwelijks meer mogelijk. Dit is slecht voor de motorische ontwikkeling van de baby.
Hier ook Dentinox (vroeger was ik eraan verslaafd...quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:55 schreef E.T. het volgende:
Dentinox![]()
probeer maar 'ns op je tong.. dat verdoofd echt een beetje. chamodent heb ik niet echt kunnen betrappen op werkzaamheid![]()
als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef bixister het volgende:
randa, merlijn leert zo veel, waarom zou hij niet kunnen leren zelf in slaap te vallen? (mijn kinderen konden het ook niet meteen hoor). het lijkt me in ieder geval een serieuse poging waard, anders zit je tot in lengte van dagen bij z'n bed tot hij in slaap is. daar gaan je avonden!
yep, hoe moe hij ook is, hij gaat gewoon door met waar hij mee bezig was. Mijn schoonmoeder en ik hebben het echt een keer vol bewondering zitten bekijken wat hij een energie heeft. En tuurlijk kan hij alleen in slaap vallen, maar overdag vertikt hij het en zoekt hij bij ons net die rust die hij nodig heeft om te kunnen slapen. Het is ook wel raar maar er is overal voor hem afleiding te vinden. Op het KDV gaat hij ook niet uit zich zelf slapen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 07:06 schreef Magneet het volgende:
[..]
als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.
waaah dat helpt bij max ook altijd!!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef bixister het volgende:
tsja, iedere baby valt uiteindelijk wel een keer in slaap, ook in een drukke omgeving. of zelfs juist in een drukke omgeving omdat ze zich daar dan voor gaan afsluiten. het stofzuiger/wasdroger effect.maar dat schijnt toch niet optimaal te zijn in termen van uitrusten, dus is het zaak je baby te helpen bij het leren in slaap vallen in een prikkel-armere omgeving. ik zou het echt gaan proberen randa & magneet.
Emma slaapt altijd met de radio op 'ruis' aan op haar kamer. Vóor we dat deden sliep ze heel onrustig en was ze vaak wakker doordat Noa huilde of hard praatte op de gang, nu slaapt ze heerlijk rustig als ze eenmaal slaapt en wordt ze veel minder snel wakker.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:14 schreef pinquit het volgende:
[..]
waaah dat helpt bij max ook altijd!!in de badkamer met de wasmachine en wasdroger aan vind ie best en ook met de stofzuiger valt ie heerlijk in slaap
![]()
zou kunnen inderdaad, feit is alleen dat dit naderhand praten isquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:25 schreef Sugar het volgende:
Maar Magneet, misschien was inbakeren en prikkelarme omgeving dan éérder wel een oplossing geweest en moet je nu inderdaad wat meer door gehuil en verzet heen. Omdat hij nu ook gewend is geraakt aan het in slaap vallen bij jullie. Dat is toch erg logisch?
juist zo zie ik het ook, brusje maken is idd wel lastig maar daar helpt de implanon ook bijquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:29 schreef pinquit het volgende:t komt vast wel goed
en joh, als t niet goedkomt is een ventje tussen jullie in toch ook heerlijkal zal t van een brusje dan niet snel komen
als ie vier is wil ie vast gewoon in zn eigen bed slapen hoor
Ja, dat denk ik ook wel. Het zal heus wel een keer goed gaan. Slapen is dan natuurlijk ook niet echt een groot probleem. Merlijn is een druk kind en zal dat ook wel blijven ws. Ik heb het vanmorgen met de zorgleidster op het KDV besproken om te kunnen zien hoe Merlijn zich daar gedraagt. Hij is ook daar eigenlijk hetzelfde als thuis. Zij laten hem meestal ruim een kwartier huilen, iets wat ik dus niet goed kan. Verder wordt hij ook daar rondgesjouwd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen, ik had me pasgeleden al bedacht dat ik mij daar niet druk om ging maken.Emma valt ook vaak aan de borst in slaapquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
Dat vond ik toen ook want meestal word je voor het tegenovergestelde gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:46 schreef Jelief het volgende:
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen,
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |