quote:De reden dat het babyautostoeltje ongeschikt is voor langdurig gebruik, ligt aan het feit dat het kind continue gebogen ligt. Dit is de meest veilige houding wanneer er een botsing plaatsvindt. Echter: door deze gebogen houding zijn strekking, rotatie en andere bewegingen, die bij de normale ontwikkeling van een bewegingspatroon horen, niet of nauwelijks meer mogelijk. Dit is slecht voor de motorische ontwikkeling van de baby.
Hier ook Dentinox (vroeger was ik eraan verslaafd...quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:55 schreef E.T. het volgende:
Dentinox![]()
probeer maar 'ns op je tong.. dat verdoofd echt een beetje. chamodent heb ik niet echt kunnen betrappen op werkzaamheid![]()
als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef bixister het volgende:
randa, merlijn leert zo veel, waarom zou hij niet kunnen leren zelf in slaap te vallen? (mijn kinderen konden het ook niet meteen hoor). het lijkt me in ieder geval een serieuse poging waard, anders zit je tot in lengte van dagen bij z'n bed tot hij in slaap is. daar gaan je avonden!
yep, hoe moe hij ook is, hij gaat gewoon door met waar hij mee bezig was. Mijn schoonmoeder en ik hebben het echt een keer vol bewondering zitten bekijken wat hij een energie heeft. En tuurlijk kan hij alleen in slaap vallen, maar overdag vertikt hij het en zoekt hij bij ons net die rust die hij nodig heeft om te kunnen slapen. Het is ook wel raar maar er is overal voor hem afleiding te vinden. Op het KDV gaat hij ook niet uit zich zelf slapen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 07:06 schreef Magneet het volgende:
[..]
als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.
waaah dat helpt bij max ook altijd!!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef bixister het volgende:
tsja, iedere baby valt uiteindelijk wel een keer in slaap, ook in een drukke omgeving. of zelfs juist in een drukke omgeving omdat ze zich daar dan voor gaan afsluiten. het stofzuiger/wasdroger effect.maar dat schijnt toch niet optimaal te zijn in termen van uitrusten, dus is het zaak je baby te helpen bij het leren in slaap vallen in een prikkel-armere omgeving. ik zou het echt gaan proberen randa & magneet.
Emma slaapt altijd met de radio op 'ruis' aan op haar kamer. Vóor we dat deden sliep ze heel onrustig en was ze vaak wakker doordat Noa huilde of hard praatte op de gang, nu slaapt ze heerlijk rustig als ze eenmaal slaapt en wordt ze veel minder snel wakker.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:14 schreef pinquit het volgende:
[..]
waaah dat helpt bij max ook altijd!!in de badkamer met de wasmachine en wasdroger aan vind ie best en ook met de stofzuiger valt ie heerlijk in slaap
![]()
zou kunnen inderdaad, feit is alleen dat dit naderhand praten isquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:25 schreef Sugar het volgende:
Maar Magneet, misschien was inbakeren en prikkelarme omgeving dan éérder wel een oplossing geweest en moet je nu inderdaad wat meer door gehuil en verzet heen. Omdat hij nu ook gewend is geraakt aan het in slaap vallen bij jullie. Dat is toch erg logisch?
juist zo zie ik het ook, brusje maken is idd wel lastig maar daar helpt de implanon ook bijquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:29 schreef pinquit het volgende:t komt vast wel goed
en joh, als t niet goedkomt is een ventje tussen jullie in toch ook heerlijkal zal t van een brusje dan niet snel komen
als ie vier is wil ie vast gewoon in zn eigen bed slapen hoor
Ja, dat denk ik ook wel. Het zal heus wel een keer goed gaan. Slapen is dan natuurlijk ook niet echt een groot probleem. Merlijn is een druk kind en zal dat ook wel blijven ws. Ik heb het vanmorgen met de zorgleidster op het KDV besproken om te kunnen zien hoe Merlijn zich daar gedraagt. Hij is ook daar eigenlijk hetzelfde als thuis. Zij laten hem meestal ruim een kwartier huilen, iets wat ik dus niet goed kan. Verder wordt hij ook daar rondgesjouwd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen, ik had me pasgeleden al bedacht dat ik mij daar niet druk om ging maken.Emma valt ook vaak aan de borst in slaapquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
Dat vond ik toen ook want meestal word je voor het tegenovergestelde gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:46 schreef Jelief het volgende:
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen,
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |