abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:54:05 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38853719
okiedokie!
ik kijk wel ff hoelang t nog past dan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:22:25 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_38854625
hier was Liam er bijna uitgegroeid moest er ff aan denken

stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:34:28 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38858553
Saskia ging ook met krap vier maanden over naar de buggy Toen werd het ook krapjes.
Toen werd het ook ineens heel erg warm buiten en in de bak lag ze zich rot te zweten omdat daar bijna geen wind in komt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:07:35 #232
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38859992
Vandaag naar de KA geweest. Mahre is al flink gegroeid (54 cm en 4418 gram) en komt met de maten en gewichten boven het gemiddelde uit. Toch maar stoppen met de krachtvoer dus.

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:56:25 #233
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38861988
Sjonge wat heb ik hier lang niet gepost en gelezen. Ik zal nog even inhakenop de kinder/wandelwagen conversie, de rest laat ik even voor wat het is. Emma is met net 4 maanden overgegaan op de 'buggy' inzet van de wagen (ik weet nooit of dat nou wandel of kinderwagen heet) Die kon heel plat en ze lag er prima in.

Nou hoe het met Emma gaat dan, erg goed hoor. Ze rolt de kamerrond en heeft net door hoe ze moet tijgeren. Staan vind ze geweldig en af en toe doet ze ook wat wiebelige stapjes als we haar onder haar okselsvasthouden. Ze krijgt borstvoeding en eet verder rijstewafels, fruit en groente. Rijstewafel eet ze echt goed, de rest is meer proeven. Ik vind het prima zo ze groeit en het vaste voedsel wordt vanzelf wel meer.
Ze zegt mamamamama en zoms lijkt het wel of ze echt mama bedoelt, hetzelfde met papapapap. Ow en ze kan al een tijdje goed los zitten!
Gisteren naar het cb geweest en de dame is 68cm en 6900 gram, een fijn poppetje volgens de wvk.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:13:09 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38862729
ahh liam

en idd ET het is nu ook zo warm ok vandaag niet dan voor die krappe bak
pi_38869442
Om hier even een nog lager record te zetten : Myrthe ging met 2,5 maand al over naar de buggy-afdeling van de Bugaboo. Ze wilde domweg niet liggen, wilde kunnen rondkijken. De bak was al vanaf haar geboorte geen succes. Overleg gehad met het cb en die kon ook niet inzien/uitleggen waarom de buggy in ligstand schadelijker zou zijn dan de maxi-cosi. Afgesproken toen dat ik de bugaboo (die heeft dus wel een goede vering en luchtbanden! niet te vergelijken met een buggy als MacLaren die zegt vanaf 3 mnd al te kunnen) alleen gebruiken zou voor korte afstanden en de maxi-coxi-regels zou aanhouden. Kwam er dus op neer: alleen bij de tweewekelijkse boodschappen halen ging ze in de bugaboo zodat ik niet alles hoefde te dragen, verder in de draagzak. We hadden een ander merk autostoeltje, anders was m'n voorkeur wel geweest haar die keren in de maxi-cosi te leggen met bugaboo-onderstel (misschien nog een optie voor jullie).
Overigens kon ze met 5,5 mnd goed zelf zitten, vlg cb vgl met gem kind met 9 mnd en mocht ze van hen toen mee op de fiets (niet gedaan, had ook geen fiets toen). Daar zit dus nog wel wat speling in (er zijn ook kinderen die pas kunnen zitten als ze ruim een jaar zijn).
pi_38878627
Hier word ik toch even moe van een heel druk kind. Als Merlijn wakker is bij hem te merken dat hij gewoon geen rust in zijn kont heeft. Hij wil staan, zitten, rondkijken, alles vastpakken in zijn nabijheid. Even rustig op schoot zitten is er niet bij. Daarstraks in de wachtkamer moest hij iedereen in zijn buurt gezien hebben en alles volgen wat er gebeurd. Alleen spelen thuis wil hij niet, nee hij moet constant aandacht hebben en rondgedragen worden. Poe vermoeiend hoor, maar zelf heeft hij er geen moeite mee. Hij is dan ook superalert en altijd vol in beweging..

Kruipen gaat hier steeds beter, al heeft Merlijn het zelf niet in de gaten. Hij gaat vooruit en achteruit en opzij, maar is ondertussen zo boos aan het huilen van frustatie. Ben benieuwd wanneer hij zelf in de gaten krijgt dat hij kan kruipen en ook vooruit komt.
pi_38879116
Ff over de maxicosi. Het is toch niet zo zeer dat het ding "slecht" is voor een kind, maar juist dat ze weinig bewegingsvrijheid hebben en daardoor afgeraden wordt een kind lang in een maxicosi te vervoeren. Mijn vriendin haar zoontje moest juist in een maxicosi liggen i.p.v. een kinderwagen omdat hij een scheef hoofdje kreeg. Dit werd toen door de fysio aanbevolen.
pi_38879166
het is niet goed voor de rug van de baby om er heel lang achter elkaar in te zitten, dacht ik.
pi_38879415
Volgende de site www.veilig.nl
quote:
De reden dat het babyautostoeltje ongeschikt is voor langdurig gebruik, ligt aan het feit dat het kind continue gebogen ligt. Dit is de meest veilige houding wanneer er een botsing plaatsvindt. Echter: door deze gebogen houding zijn strekking, rotatie en andere bewegingen, die bij de normale ontwikkeling van een bewegingspatroon horen, niet of nauwelijks meer mogelijk. Dit is slecht voor de motorische ontwikkeling van de baby.
pi_38879493
Iemand trouwens een tip om Merlijn eens een kwartiertje alleen te laten spelen? Ik krijg het niet voorelkaar en het loopt vlug op huilen uit. Merlijn wil continu mijn aandacht. Negeren probeer ik wel maar is moeilijk met een huilend kind, het is gelukkig niet dat hij overstuur gaat.

Ik ga zo boodschappen doen en daarna met hem naar bed denk ik, zodat hij gedwongen wordt om rust te nemen en ik ook aan mijn rust toekom.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:30:52 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38879768
Lastig zeg, Randa. Volgens mij kan het ook wel een fase zijn, Emma had dat ook een tijd. Ze kon niet goed zich verplaatsen en zo bij speeltjes komen, dus ging het haar snel vervelen om alleen te spelen.

Laat je hem weleens spelen met een babygym bijvoorbeeld? Emma vond dat een tijdje wel heel leuk en kon zich er goed mee vermaken. Nu rolt ze liever de hele kamer door, en vindt ze dat weer geweldig, tot ze op een gegeven moment ook helemaal gefrustreerd is omdat ze nog niet kan kruipen...

Ik denk overigens dat je de spijker op z'n kop slaat dat hij gewoon gefrustreerd is. Ik denk dat dit vanzelf overgaat als hij doorkrijgt dat hij ergens komt door te kruipen! Misschien (hopelijk) dus een kwestie van gewoon geduld hebben met je karaktervolle kindje ...
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:31:34 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38879786
Oh ja, en als Emma gefrustreerd is doordat het kruipen niet lukt, zet ik haar weleens in de wipstoel en laat haar daarin met de babygym of een ander favoriet speeltje spelen. Dat gaat meestal wel een kwartiertje goed, deed ik bij Noa ook!
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:36:56 #243
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38879973
Randa, misschien kun je het langzaam opbouwen. Eerst even samen spelen en dan vijf minuten alleen spelen, dan weer even wat aandacht, Werkt het wel als je bvb naast hem zit en iets anders doet (was vouwen ofzo )en hem dan af en toe prijst dat hij zo lief speelt? Alleen spelen is echt een kwestie van wennen en aanleren.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:50:15 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38880307
Hier werkt het prima om haar op een kleedje te leggen en er een speeltje voor te legen.
Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk geen problemen met arwen heb betreft het alleen spelen.
Leg ik haar op bedje zodt ze wat rust krijgt vermaakt ze zich daar wel verder hier ook de baby gym heb zon ding van smoby wat je op de wagen doet normsaal gesproken aan de box tralies vast gemaakt , is moenteel de topper om tegen te trappen , verders vind ze stofjes/spullen met verschillende structuren enorm interessant. en lukt het alleen spelen hier echt even niet dan doen we haar in het wippertje bij ons zetten en haar knuffel geven en dan is ze tevreden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38880605
Myrthe vond toen zo'n Difrax latex piepbeestje erg leuk (verkopen veel drogisten wel), een stoffen boekje van de Hema met spiegeltjes en knuffelbeestjes aan lintjes erin, speelkleed met bogen waar van alles aanhangt (Tiny Love maar heel veel merken hebben dat), en muziekdoosjes die je aan de spijlen van box/ledikant hangt en die ze zelf aan kon trekken. Spiegels waren ook erg boeiend, er zijn wel onbreekbare te koop (op de foto was een normale spiegel nog, vlak daarna een babyspiegel gekocht ). En nog een glimmende (want verzilverde) rammelaar. foto.
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:05:09 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38880763
Wat een leuke foto Poemojn! Lijkt net of er een portretje van Myrthe tegen de muur aan staat
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:04:45 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38882652
poemojn wat is een babyspiegel?

-edit-foei pinq, eerst de hele post lezen!- een onbreekbare dus
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:26:03 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38883450
jeetje omrollen is echt de nieuwe hobby van max.
alleen wordt ie er heel snel keimoe van en dat vind ie niet leuk dus wordt ie huilerig
veel slapen dus de afgelopen dagen
pi_38885379
Kim vind op de buik liggen erg leuk. Ze heeft niet veel interesse in kruipen.
Maar ik heb zelf nooit gekropen, dus wie weet.
Ook de babygym vind ze fantastisch. Gelukkig kan ze haarzelf goed vermaken.
En kwebbelen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:11:40 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_38887478
Die twee van mij hebben zichzelf eigenlijk altijd goed kunnen vermaken in hun eentje. Plus dat Wilyan nog wel vaak lekker gek tegen z'n zusje wil doen en aangezien Hanne's motto "hoe gekker, hoe beter is" vind ze dat dus helemaal geweldig.
Dus ik heb zo geen tips voor je Randa.

Over die kinderwagenbak/wandelwageninzet..
Wilyan ging toen hij drie maanden was al over in de wandelwagen/buggy. Die was gewoon te lang en vooral ook te breed! Maar wij hebben toen ook een kinderwagen gekocht waarvan de buggyinzet helemaal plat kon/kan speciaal omdat Wilyan gewoon niet meer in de bak paste en we dus wel MOESTEN. Hanne daarentegen heeft weer tot een maand of zes/zeven in de wagenbak gelegen. (maar toen knalde ze er ook echt wel uit hoor)

Ik ben zo trots.. Mijn kleine meisje word al zo groot..
Het kruipt als een speer in het rond gaat overal bij staan en komt al stappend ook al heel snel rond tafels en langs banken en kasten. Ze probeert ook te dansen! Volgens mij ziet ze dat van Wilyan ofzo. Als ze muziek hoort staat ze lekker te hippen op haar beentjes of te knikken met haar bolletje. Zooo
Hanne probeert nu trouwens ook steeds los te staan! Net ook. Komt ze bij me bij de stoel staan, houd ze mijn broek vast en laat dan gewoon even los! Ze trekt even een grote grijns en pakt me dan weer snel beet of laat zich op haar achterste vallen. Af en toe loopt ze ook aan één handje maar dat wil ze vaak al snel niet meer en laat zich dan heel hard piepend en mekkerend ter aarde zakken -de dramaqueen-
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_38887650
Ik heb een chagarijntje thuis.. Amber is alleen maar aan het piepen en jammeren.... Den echt dat er nu tnden door gaan komen. Ik voel wel iets, maar weet het niet zeker.

Ze ligt nu voor de 3e keer in bed. Heeft vanmorgen 2x een klein uurtje geslapen en was nu weer moe. Ze eet ook verschrikkelijk slecht. Fruit en diksap gaat er goed in, maar groente en melk echt niet....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38890100
Nou is het op het ogenblik wel zo dat er ws een tandje aan het doorkomen is, maar eigenlijk is Merlijn vanaf het begin een kind geweest dat geen rust in zijn kont heeft.

Speelgoed, thuis is het wel leuk, maar eigenlijk leidt het hem te weinig af en krijgt het niet zijn volle aandacht, al vind hij alles wel leuk maar toch echt maar voor even. Op andere, vreemde plaatsten kan hij zich wel veel beter amuseren. Maar op een KDV is het natuurlijk veel drukker en heeft hij naast het speelgoed veel meer afleiding. Thuis is saai, denk ik.

Vanmiddag was hij weer zo onrustig, niet willen spelen niet alleen niet samen. Dus uiteindelijk de auto gepakt en in Maarheeze en Budel het centrum in geweest. Onderweg heeft hij lekker geslapen en hij is dan wel lekker rustig in de kinderwagen. Indrukken genoeg. In Budel heb ik hem op mijn heup rondgedragen, dat vond hij prachtig en had dan ook het idee om alles vast tepakken wat hij tegenkwam. Leuk om te zien dat hij zo leuk vond. In de auto kan hij ook zo mooi naar me kijken.

Merlijn is heel alert en constant in beweging. Ligt hij op een kussen of dit nu thuis, CB of waardan ook is. Zijn armen maaien door de lucht zijn benen fietsen. In het water met zwemmen beweegt ook alles aan hem. Hij moet alles onderweg aanraken, bevoelen en is constant bezig met zijn omgeving. Gelukkig is hij wel een goedlachs kereltje, maar wat rust zou ook goed voor hem zijn.
Nu slaapt hij gelukkig ben benieuwd voor hoelang.
pi_38890216
Wat slapen betreft, door ons laat Merlijn zich niet gemakkelijk wegleggen om te gaan slapen. De slaapjes moeten echt van het in slaap drinken of wiegen komen en dan moeten we hem wegleggen met schaap tussen zijn handen want het kan dan zijn dat hij anders wakker wordt. Wel laat hij beter merken wanneer hij wil slapen, zodat we hem in slaap kunnen wiegen, dat zetje heeft hij net nodig. Hij kan ook zo mooi beneden zijn dekentje vastpakken ten teken dat hij wil slapen.
  donderdag 15 juni 2006 @ 18:47:19 #254
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38892002
Morgenochtend laten we Tobias inenten tegen nekkramp. We hebben het serum al in huis en volgens de bijsluiter kan hij er toch wel behoorlijk ziek van worden. Op alle andere prikjes heeft hij niet of nauwelijks gereageerd dus ik hoop maar dat hij hier ook soepel doorheen fietst.

Is Amber opgeknapt van haar 3e tukje?
Lijkt me soms best vermoeiend Randa een 'druk' kindje. Wel fijn dat hij aangeeft wanneer hij wil slapen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_38900193
Amber bleef pieperig. Ze was rond 18.00 uur wakker. Groente ging er dit keer wel helemaal in. Daarna heeft ze eerst lekker rustig in de wipper gezeten en daarna lekker gespeeld, hele huis weer gezien. Toen om 20.30 uur in een badje en om 21.15 uur een fles. Ze was zo moe, heeft maar 60 cc op en viel toen bij Michel op slaap in schoot. Kon niet haar mondje insmeren.

Wat gebruiken jullie bij doorkomende tandjes? Chamodent of Dentinox?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:55:56 #256
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38902555
Dentinox
probeer maar 'ns op je tong.. dat verdoofd echt een beetje. chamodent heb ik niet echt kunnen betrappen op werkzaamheid
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 juni 2006 @ 22:58:31 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38902694
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:55 schreef E.T. het volgende:
Dentinox
probeer maar 'ns op je tong.. dat verdoofd echt een beetje. chamodent heb ik niet echt kunnen betrappen op werkzaamheid
Hier ook Dentinox (vroeger was ik eraan verslaafd... )
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_38903559
Nadeel kan wel zijn dat het zo verdooft dat de baby zijn kaken gewoon gebruikt, waardoor hij meer pijn heeft zodra de verdoving uitgewerkt is. Wij hebben helemaal niets gebruikt, maar Myrthe had er ook geen last van dus het was sowieso niet nodig. Jammer dat Amber er meer last van heeft.
pi_38904775
randa, merlijn leert zo veel, waarom zou hij niet kunnen leren zelf in slaap te vallen? (mijn kinderen konden het ook niet meteen hoor). het lijkt me in ieder geval een serieuse poging waard, anders zit je tot in lengte van dagen bij z'n bed tot hij in slaap is. daar gaan je avonden!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 07:06:10 #260
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38908638
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef bixister het volgende:
randa, merlijn leert zo veel, waarom zou hij niet kunnen leren zelf in slaap te vallen? (mijn kinderen konden het ook niet meteen hoor). het lijkt me in ieder geval een serieuse poging waard, anders zit je tot in lengte van dagen bij z'n bed tot hij in slaap is. daar gaan je avonden!
als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.
pi_38908674
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 07:06 schreef Magneet het volgende:

[..]

als hij eenmaal bij 1 van ons 2 in slaap gevallen is slaapt hij ook goed hoor. Meneer heeft gewoon geen rust in zijn kont als hij alleen is en daardoor kan hij ook niet in slaap vallen.
yep, hoe moe hij ook is, hij gaat gewoon door met waar hij mee bezig was. Mijn schoonmoeder en ik hebben het echt een keer vol bewondering zitten bekijken wat hij een energie heeft. En tuurlijk kan hij alleen in slaap vallen, maar overdag vertikt hij het en zoekt hij bij ons net die rust die hij nodig heeft om te kunnen slapen. Het is ook wel raar maar er is overal voor hem afleiding te vinden. Op het KDV gaat hij ook niet uit zich zelf slapen.
pi_38908770
Komt even uit lurkstand vandaan....

Ik heb hier bij beide kids chamodent gebruikt omdat van de dentinox ze bij mij allebei blaasjes in de mond kregen. Ik zelf kreeg ook blaasjes op me tong....

gaat weer terug naar lurkstand...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:30:04 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38914457
randa misschien inbakeren een optie? en de kamer waar hij slaapt zo prikkelvrij mogelijk maken?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:43:36 #264
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38914857
waarom zou hij dan wel bij mij in slaap kunnen vallen als het stiklt van de prikkels? ( afgelopen zondag op een verjaardag terwijl er een hoop man NL - s&m zitten te kijken met een hoop herrie ) En je krijgt hem dus echt niet ingebakerd, ik heb af ent oe al zeer veel moeite hem zijn luiers om te doen, zo sterk is hij.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:51:31 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38915096
Ik heb wel een idee , maar ik denk niet dat het jullie manier is en ik wil niemand voor het hoofd stoten.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:56:40 #266
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38915243
Nou, ik ben zeeeeer benieuwd, evenstar!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:01:41 #267
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38915415
ik ook hoor
pi_38915556
tsja, iedere baby valt uiteindelijk wel een keer in slaap, ook in een drukke omgeving. of zelfs juist in een drukke omgeving omdat ze zich daar dan voor gaan afsluiten. het stofzuiger/wasdroger effect. maar dat schijnt toch niet optimaal te zijn in termen van uitrusten, dus is het zaak je baby te helpen bij het leren in slaap vallen in een prikkel-armere omgeving. ik zou het echt gaan proberen randa & magneet.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:10:37 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915660
Wij hebben ook zo'n kindje, Magneet en Randa. Wat een vermoeiende dagen zijn dat soms he! het slapen is hier af en toe zóooo moeilijk geweest maar het gaat steeds beter. We zijn wel expres gestopt met het in slaap wiegen etc., want dat werd echt té gek en nu slaapt ze 's nachts zelfs door. HEERLIJK is het...

Emma kan ook een hele avond door de kamer heen rollen tot ze dóódmoe is (en dan zou ze nog blijven doorgaan als je haar dr gang laat gaan) en dat is juist hetgene wat haar zo druk en onrustig maakt. We moeten haar in bed leggen vóór ze doorgedraaid is, maar als ze echt zo druk en onrustig is kan het echt goed helpen om haar vijf minuten flink te laten krijsen (tis niet anders, Emma huilt niet zachtjes, die lacht óf die krijst ...) en dan weer te troosten (meestal wel uit bed halen, want ze wordt anders niet stil) en als ze rustig in m'n armen ligt leg ik haar weer terug, speen erbij en knuffeldoek en meestal gaat ze dan wel slapen.

Overigens denk ik ook dat inbakeren op deze leeftijd niet echt meer een uitkomst is, want je moet het uiteindelijk weer gaan afleren en ik heb gemerkt dat dat niet altijd zo makkelijk is, en het onrustige blijft wel als het nou eenmaal 'in het aardje' zit.

Maar goed, dat zijn zo een beetje mijn ervaringen. Ik leef met jullie mee!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:11:19 #270
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38915684
Ook een prikkelarme omgeving maakt niet uit, ook al is hij wakker en slapen Randa en ik ( of doen alsof ) dan valt hij wel in slaap. Hij moet alleen zo goed als tegen ons aan liggen wil het werken. Aka in zijn bedje leggen terwijl wij slapenw erkt ook niet, hij MOET bij ons liggen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:12:43 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38915745
Bix verwoorde zo;n beetje wat ik bedoel alleen ik ben niet zo goed in het in woorden om te zetten waradoor het beroerd me strot uit kan komen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:12:45 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915746
EMma ligt nu trouwens met vrolijke geluidjes tegen de tafelpoot aan te slaan en te trappelen met haar beentjes. Ze vermaakt zich het beste op de grond, gek genoeg... daar hoeft ze geen speelgoed voor te hebben. Sinds we een lekker zacht vloerkleed hebben ligt ze bijna niet meer in de box, tenzij Noa erg druk is en bovenop haar wil springen enzo...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:13:43 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38915788
bij max is het ook soms lastig om hem uit zijn enthousiasme te krijgen als hij al dood en doodmoe is.
meestal merkt ie het zelf pas als ie al lang en breed aan het huilen is omdat t niet meer lukt waar ie mee bezig was.

dan moet ik em gewoon even op schoot nemen, fopspeentje in, knuffel tegen zn hoofd en een liedje zingen (soms geen liedje, dat merk k snel genoeg ) en dan heeft ie t zelf ook door.
maar ik hoef m niet in slaap te wiegen, als ik em op zn bedje leg is het meestal wel slapen.
een klein ritueeltje heeft ie dan wel.

ik leg m op zn zij (vanwege zn voorkeurshouding) en doe zn konijn tussen zn armen, muziekje aan, blijf dr nog even bij en dan is het meestal goed.
maar ik moet m wel op zn ene zij leggen, dus dat wordt nog een probleem als zn hoofdje gewoon weer rond is
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:32 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38915821
Ik denk dat je toch moet leren hem alleen te laten slapen, hij zal heus gaan huilen maar dat gaat vaak ook wel over.
Ik denk als je hem zo hier aan laat wennen, want ik denk dat het veel gewenning is. Je dat probleem blijft houden.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:41 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38915829
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:07 schreef bixister het volgende:
tsja, iedere baby valt uiteindelijk wel een keer in slaap, ook in een drukke omgeving. of zelfs juist in een drukke omgeving omdat ze zich daar dan voor gaan afsluiten. het stofzuiger/wasdroger effect. maar dat schijnt toch niet optimaal te zijn in termen van uitrusten, dus is het zaak je baby te helpen bij het leren in slaap vallen in een prikkel-armere omgeving. ik zou het echt gaan proberen randa & magneet.
waaah dat helpt bij max ook altijd!! in de badkamer met de wasmachine en wasdroger aan vind ie best en ook met de stofzuiger valt ie heerlijk in slaap
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:45 #276
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915834
Ik denk dat Merlijn dan een beetje aangeleerd heeft om alleen maar bij jullie in slaap te vallen. Als ik jullie een tip mag geven... (hoe lastig het ook kan zijn) probeer dat af te leren vóór hij ouder is. Anders zit je straks écht met een probleem, want dat blijven ze willen als ze het eenmaal gewend zijn.

In ieder geval heel veel sterkte en succes ermee!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:16:26 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38915901
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:14 schreef pinquit het volgende:

[..]

waaah dat helpt bij max ook altijd!! in de badkamer met de wasmachine en wasdroger aan vind ie best en ook met de stofzuiger valt ie heerlijk in slaap
Emma slaapt altijd met de radio op 'ruis' aan op haar kamer. Vóor we dat deden sliep ze heel onrustig en was ze vaak wakker doordat Noa huilde of hard praatte op de gang, nu slaapt ze heerlijk rustig als ze eenmaal slaapt en wordt ze veel minder snel wakker.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:17:08 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38915932
grappig toch dat elk kindje een eigen 'ding' heeft.
pi_38915954
tsa op dat 'moeten' kun je toch zelf ook proberen invloed uit te oefenen. alles staat nog niet definitief vast.

op tijd erin leggen inderdaad, en eerst nog wat in de buurt blijven met deur op een kier bijvoorbeeld, zodat hij je hoort rommelen (maar niet meer ziet) kan veel helpen (ik heb wat afgestreken in die periode ). en af en toe even kort troosten maar liefst niet meer eruit halen. nou ja, ik weet het komt misschien erg makkelijk over zo van afstand maar het is vaak echt wel te leren, alleen scheelt het als je het ook ziet als een leerproces waar hij nog in moet groeien. het gaat niet allemaal vanzelf. neem er de tijd voor maar help hem wel een beetje in de goede richting.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:23:22 #280
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916152
Merlijn heeft dit al vanaf het begin hé, in slaap vallen is altijd al een probleem geweest voor hem. AL regelmatig heb ik hem bij andere of thuis terwijl hij overduidelijk supermoe was ( én rustig ) in bed gelegd of wat dan ook en dan pikt hij het niet. ALs hij dan na de paniek eenmaal rustig is slaapt hij binnen een paar minuten, want ja dan wordt het zware paniek.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:25:21 #281
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38916220
Maar Magneet, misschien was inbakeren en prikkelarme omgeving dan éérder wel een oplossing geweest en moet je nu inderdaad wat meer door gehuil en verzet heen. Omdat hij nu ook gewend is geraakt aan het in slaap vallen bij jullie. Dat is toch erg logisch?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:25:50 #282
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916241
Maar goed, erover zeuren heeft ook weinig zin natuurlijk. We blijven het gewoon proberen ( en zullen ook asap eens zorgen dat hij op zijn eigen kamertje kan slapen ) en zien wel hoe het uitpakt.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:29:15 #283
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916366
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:25 schreef Sugar het volgende:
Maar Magneet, misschien was inbakeren en prikkelarme omgeving dan éérder wel een oplossing geweest en moet je nu inderdaad wat meer door gehuil en verzet heen. Omdat hij nu ook gewend is geraakt aan het in slaap vallen bij jullie. Dat is toch erg logisch?
zou kunnen inderdaad, feit is alleen dat dit naderhand praten is Ook is het altijd zo geweest dat als hij snachts eenmaal sliep dat hij hoogstens nog 1 keer kwam dus slapen zelf is het probleem niet. Het in slaap komen is gewoon het probleem. We kunnen hem als hij eenmaal slaapt gewoon alleen laten, de kamer uitgaan en naar beneden gaan.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:29:16 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38916367
t komt vast wel goed

en joh, als t niet goedkomt is een ventje tussen jullie in toch ook heerlijk al zal t van een brusje dan niet snel komen

als ie vier is wil ie vast gewoon in zn eigen bed slapen hoor

-edit- en als t niet zo is als ie vier is, wil ie op zn zestiende heus wel op een eigen kamer slapen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:30:35 #285
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916400
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:29 schreef pinquit het volgende:
t komt vast wel goed

en joh, als t niet goedkomt is een ventje tussen jullie in toch ook heerlijk al zal t van een brusje dan niet snel komen

als ie vier is wil ie vast gewoon in zn eigen bed slapen hoor
juist zo zie ik het ook, brusje maken is idd wel lastig maar daar helpt de implanon ook bij
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:31:46 #286
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916440
En nu stop ik echt mer zeuren want meneer schijnt echt best ok te kruipen hoorde ik van randa alleen heeft hij dat zelf nog niet in de gaten te hebben en wordt hij boos
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:33:31 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38916514
jeej merlijn! kruipen wat goed
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:42:08 #288
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38916846
En vannacht heeft hij ons wakker gehouden, hij werd helemaal onrustig van al het niezen/hoesten + er komt ws een tandje aan. Toen we hem eenmaal weer rustig hadden ( incl schone luier ) konden we weer gaan slapen, ik kreeg nog heel even een rugmassage maar meneer sliep zo.
pi_38917189
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft. Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
pi_38926746
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft. Net als lopen, kruipen etc is 'zelf in slaap vallen' iets dat een kind leert als het er aan toe is en waartoe je het niet hoeft te forceren (zeker niet wanneer je daar zelf niet achter staat).
Ja, dat denk ik ook wel. Het zal heus wel een keer goed gaan. Slapen is dan natuurlijk ook niet echt een groot probleem. Merlijn is een druk kind en zal dat ook wel blijven ws. Ik heb het vanmorgen met de zorgleidster op het KDV besproken om te kunnen zien hoe Merlijn zich daar gedraagt. Hij is ook daar eigenlijk hetzelfde als thuis. Zij laten hem meestal ruim een kwartier huilen, iets wat ik dus niet goed kan. Verder wordt hij ook daar rondgesjouwd.

Ach verder is het een tevreden kereltje, komt wel goed. Het bij ons slapen is erin geslopen toen hij en ik allebei ziek waren, maar daarvoor sliep hij vooral voor mijn gemak vaak bij ons in bed. Toen hij vier maanden was kwam hij ineens vaker dan de ene keer per nacht wat hij eerst deed. Nu komt hij 's nachts soms 2 keer, soms eigenlijk haast niet. Ik slaap veel beter en hoef niet wakker te worden voor hem, doe gewoon mijn shirtje omhoog en slaap dan lekker verder. Merlijn wordt ook niet vaak meer echt wakker 's nachts, slaapt al drinkend ook gewoon door. En als ik 's ochtends dat gezichtje zien of 's avonds voor zijn laatste voeding, helemaal stralend, doet mijn hart sneller kloppen.
pi_38926941
Hier eentje die ik af en toe wakker moet pesten voor een voeding. Gelukkig meldt Finn zich steeds vaker zelf ipv dat ik hem wakker hoef te maken, want ik voel me soms erg gemeen als ik dat moet doen. De borstvoeding gaat nu goed en verder is het een superlekker jochie dat al heel wijs de wereld in kijkt.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:46:16 #292
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38927981
quote:
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen, ik had me pasgeleden al bedacht dat ik mij daar niet druk om ging maken.Emma valt ook vaak aan de borst in slaap
pi_38928757
ff een WK uitstapje

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:11:19 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38928809
ik deed het in het begin ook vaak 's ochtends met max, dan nam ik hem bij me in bed tijdens voeding, alleen ik vond het zelf heel irritant dat ik zelf in slaap viel want dan had ik niet echt door dat de ochtend vorderde enzo en was het opeens half 11
mja ik heb gelukkig nog geen baan ofzo

maar dan dronk maxje mn borsten niet goed leeg en ik had echt keisnel ontstekingen.

dus ben daarna gewoon op een stoel gaan voeden omdat ik anders zelf in slaap val
nu geef ik max nog 1× 2 borsten en dat is de eerste voeding. vannacht was dat om half 4
maar meestal rond 5 uur half 6
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:12:46 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38928872
potverdikkie zomaar komt de drumband langs (ivm avondvierdaagse) en drumt max wakker
pi_38929117
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 19:46 schreef Jelief het volgende:
Hè fijn om dat eens van een andere moeder te horen,
Dat vond ik toen ook want meestal word je voor het tegenovergestelde gewaarschuwd. Maar ik las toen vaak mee op het Jip-en-Janneke-forum voor dit soort dingen (offtopic borstvoedingsforum, veel langvoeders die niet willen laten huilen enzo).
pi_38952122
Randa hier ook zo'n kindje wat altijd in beweging is, alles wil ontdekken, vastpakken, uit elkaar halen, iedereen gedag zeggen, continu aandacht wil en slapen maar zonde van haar tijd vindt. Ik heb het geprobeerd met rust, prikkelarm etc. maar dat werkte alleen maar averechts, ze verveelde zich dood. Wat hier goed werkt is veel naar buiten met d'r, en naar plaatsen waar ze lekker kan lopen zonder dat het gevaarlijk is. Nu dus lekker in de tuin. Maar zelf spelen doet ze ook niet vaak hoor, soms wel met de poesjes nu. Ook wil ze wel eens een half uurtje in de kinderstoel voor de tv zitten, als ik haar niet in de kinderstoel zet (dus vast zet) dan kan ze er niet lang genoeg voor stil zitten. In slaap vallen is soms ook moeilijk voor d'r, en dan neem ik d'r bij ons op bed, tegen me aan (lepeltje lepeltje) tot ze bijna in slaap is, en dan leg ik d'r in d'r eigen bedje. Soms huilt ze dan heel even maar ik hoor al snel of het menes is of alleen protest. Als ze doorhuilt ga ik terug de kamer in, en rommel wat in de kast, ruim wat op, als ze weer stil is loop ik de kamer uit maar laat de deur open. Als ze weer gaat huilen loop ik weer terug, meestal is dat na 1 of 2 keer niet meer nodig want dan blijft ze stil, dan rommel ik wat in de badkamer, en daarna ga ik naar beneden. Echt laten huilen (dus afgezien van een 'zeur-huiltje') doe ik eigenlijk nooit, dat vind ik niet nodig. Als ze 's nachts huilt probeer ik het eerst met een speentje en een aai over d'r bol, meestal gaat dat goed, sommige nachten blijft ze huilen en dan mag ze bij ons in bed verder slapen, dan is het meestal ook meteen over met huilen.
pi_38955352
Amber heeft ook van die kuren. De laatste dagen wil ze ook bijna niet meer slapen. Gister was het oorlog en vandaag ook. Ze is ontzettend moe, kan haar hoofdje niet omhoog houden maar wil echt niet slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:13:35 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38956073
max heeft rode wangen, kwijlt als een gek, kauwt overal op en is huilerig..

pi_38958221
quote:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.

Dus dat gaat nog over zeg maar?
Variety is the spice of life
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:39:36 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38959230
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')