abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 mei 2006 @ 19:38:03 #26
102760 Igraine
Headache
pi_38309668
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef _evenstar_ het volgende:

alleen vraag ik me wel af wat er mis is met laten huilen ?
Puur een kwestie van opvatting denk ik...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 28 mei 2006 @ 19:40:19 #27
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38309730
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef _evenstar_ het volgende:

alleen vraag ik me wel af wat er mis is met laten huilen ?
Niets, maar je moet het wel kunnen/willen . Ik heb het nooit gedaan, tot een jaar of twee, en mijn kinderen zijn er geen verwende drollen van geworden .
Mijin redenatie is dat een kind op jonge leeftijd huilt omdat er wat is. Dat wij daar soms niet achter komen wat het dan is, is een ander verhaal. Nou moet ik zeggen dat mijn kinderen 's nachts heel makkelijk te troosten waren, kan me voorstellen dat als je al uren met een huilend babietje loopt te tobben, je er heel anders over denkt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 28 mei 2006 @ 19:58:45 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38310354
Nou hier wordt zeldzaam gehuild, voornamelijk met het verschonen.
Soms huilt ze als ik hara naar bed breng dan begint dat lipje op de trap al te trillen.
Wij laten haar gewoon huilen totdat het hysterisch huilen wordt.
maar valt mij gewoon op dat er vaak een beetje vreemd naar gekeken wordt als mensen hun babytjes wel laten huilen, vandaar mijn vraag bedoel ieder zijn ding toch
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 mei 2006 @ 20:03:20 #29
102760 Igraine
Headache
pi_38310486
Ja ieder zijn ding, maar dat houdt meestal ook in dat ieder zijn ding, het (iets) betere ding vindt. Anders was het niet zijn ding lijkt me.

Ik laat mijn kindje ook niet huilen, maar dat is mijn keuze met mijn achterliggende gedachten erbij. Ik heb net zo goed het idee dat daar juist vreemd naar gekeken wordt. Ik heb er zelfs ruzie over gehad met het cb.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 28 mei 2006 @ 20:10:37 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38310723
daar heb je een punt!
  zondag 28 mei 2006 @ 21:10:32 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38313110
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:03 schreef Igraine het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar dat houdt meestal ook in dat ieder zijn ding, het (iets) betere ding vindt. Anders was het niet zijn ding lijkt me.
Ik geloof dat ik deze uitspraak maar eens op een t-shirt van mijn kinderen zet
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_38321087
ik heb in vrij extreme mate ondervonden dat het ene kind het andere niet is, en dat die 'beste' aanpak dus niet alleen afhankelijk is van de ouder, maar ook (en nog wel meer) van het kind. bij piet zou 't niet bij me opgekomen zijn om hem te laten huilen, die huilt/huilde dan ook bijna nooit. anna kan nog altijd bijna niet in slaap komen zonder eerst een tijdje te huilen, en heeft daarnaast regelmatig periodes dat ze 's avonds/'s nachts om de haverklap ligt te huilen. in eerste instantie ga ik altijd even kijken & troosten. ook als 't eens wat vaker op een avond/nacht voorkomt: geen probleem, als er wat is wil ik haar beslist laten merken dat ik er voor haar ben, ben bereid alle extra aandacht/nabijheid te geven die ze blijkbaar op dat moment nodig heeft. maar als 't de spuigaten uit gaat lopen (en dan heb ik 't over elk half uur of vaker wakker worden, alleen bij mama willen slapen, etc.) is 't meestal een teken dat ze met die extra aandacht 'aan de haal' aan 't gaan is, en inmiddels weten we dan gelukkig wat het best werkt: haar gejammer een tijdje negeren. deze 'duidelijkheid', al is hij hard en allesbehalve prettig om te moeten 'uitvoeren', heeft ze dan echt nodig. daarna is namelijk alles weer bij 't oude en slaapt ze 'gewoon' weer de hele nacht in haar eigen bed.
  maandag 29 mei 2006 @ 09:31:47 #33
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38324773
Bixister, ben ik het helemaal mee eens.

Gisteravond voor het eerst Emma laten huilen nadat ze snikkend wakker werd terwijl ze net daarvóór heerlijk lag te slapen en het nog geen honger kon zijn. Ze heeft een kwartiertje gehuild (wel redelijk hard en dat vind ik dan weer onverdraaglijk zielig op dat moment, maar ach...) en toen viel ze in slaap en bleef ook slapen.

Evenstar, ik vind ook dat er niets mis mee is om een kindje te laten huilen voor een poosje, maar dan moet het (bij mij dan) echt niet langer dan 10 minuten of een kwartier zijn, want dan kan ik er niet meer tegen. Ook werkt het bij Emma vaak niet, die wordt dan alleen maar hysterisch. Dan is er blijkbaar dus écht wat aan de hand. Ik laat haar dus ook zelden tot nooit huilen in bed, behalve als het een zielig-snik-huiltje is. Als ze hard huilt haal ik haar er altijd wel uit... maar misschien dat dat gaat veranderen nu ze gisteravond ineens wél in slaap viel na hard te hebben gehuild.

Nou ja, hopelijk gaat het nu veranderen.... ik heb vannacht in ieder geval weer redelijk geslapen!
  maandag 29 mei 2006 @ 09:33:18 #34
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38324796
Zou het trouwens zo zijn dat meisjes vaker huilerig zijn dan jongetjes? Ik heb het best vaak gehoord dat er binnen een gezin een groot verschil was tussen huilgedrag van jongetjes en meisjes... maar ik kan me natuurlijk helemaal vergissen.
pi_38325221
suzanna, het nadeel van alleen reageren op hard krijsen is dat je kind altijd hard gaat krijsen als ze je nodig heeft.

wij hebben er trouwens sinds vanochtend een neef bij: Jan! we gaan 'm vanmiddag ontmoeten!
  maandag 29 mei 2006 @ 10:03:26 #36
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38325398
Merlijn heeft zijn eerste pogingen tot tijgeren gedaan. Hij trekt zijn benen op tot onder zich maar legt dan ook zijn hoofd op de zijkant waardoor hij bijna omrolt. Dat wordt dan weer verhinderd door zijn armpjes Maar goed het zijn de eerste pogingen dus het komt vanzelf goed.
  maandag 29 mei 2006 @ 10:12:18 #37
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38325614
Leuk Bix, gefeliciteerd!

Wij laten Tobias ook niet huilen, gewoon omdat hij, net als Piet zo te lezen, nauwelijks huilt en áls hij dan huilt er iets aan de hand is. Gelukkig is hij een heel goede slaper en kunnen we daar écht niet over klagen. Het lijkt me heel zwaar om een kindje te hebben wie een moeilijke slaper is.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 29 mei 2006 @ 10:18:32 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38325767
proficiat bix !

merlijn

en wat betreft het slapen, arwen huilt ook weinig en is een te goede slaper, vrijdag nacht was het nogal laat geworden en mevrouw besloot zich niet te melden 11 uur ging de bel oops arwen dus een flesje gemist
  maandag 29 mei 2006 @ 11:13:22 #39
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38327435
Gefeliciteerd Bix!! Lekker makkelijke naam leuk is dat, om zo'n kleintje die familie is te bewonderen. Van mijn mans kant zijn we de eersten die kinderen hebben

Bix, ik bedoelde niet dat ik alleen reageer op hard huilen, maar eigenlijk haal ik haar er alleen maar uit als ze heel erg overstuur is, tenminste, dat ben ik van plan. Nu deed ik dat al veel sneller.
Ik denk ook dat het wel averechts werkt als je ze heel lang en hard laat huilen en dan pas reageert. Ik blijf gewoon om de 15 minuten kijken als ze in bed huilt en troost haar dan in bed, en als ze echt overstuur is haal ik haar er wel uit.
Nou ja, moet nog zien hoe het allemaal gaat werken...in ieder geval heeft ze vannacht best goed geslapen en vanochtend vanaf 8 uur tot half elf...dat doet ze normaal ook nooit eigenlijk.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:14:09 #40
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38327462
Evenstar, lijkt me niet erg hoor, als er een flesje gemist wordt trouwens. Dat kunnen ze goed hebben hoor! Als het maar niet structureel een fles minder is dan ze nodig heeft.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:14:43 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38327473
Gefeliciteerd Bix!
pi_38327491
Het ligt er hier aan hoe Amber huilt. Als ze alleen jammert laat ik haar wel eens gewon een paar minuten gaan hoor. Maar als ze gilt of krijst dan niet.

Vanmorgen weer naar de ka geweest. We hoeven niet meer terug.

Vanmorgen is er eindelijk weer bijna een hele fles naar binnen gegaan. Had dit keer de melk niet opgewarmd, maar gewoon koud gelaten. Op 50cc na wastie leeg. Daarna heeft ze nog wat diksap gedronken. En er ging bijna een heel potje fruit in. Gisteravond ook bijna een heel potje groente.

Ze is vannacht wel weer 2x wakker geworden. 1x rond 24.00 uur en een keer rond een uurtje of 3. Koorts is gelukkig weg, alleen het hoesten blijft. Heb van de ka nu ook een receptje gekregen voro neusdruppeltjes zodat het slijm wat dunner en soepeler wordt en ik hoop dat ze dan beter kan slapen.. Want deze mamma is momenteel heel erg moe...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38330880
Het huilen vind ik nog steeds moeilijk. Merlijn huilt niet veel, eigenlijk alleen als hij honger heeft, een vuille luier of aandacht wil. Het is vooral dat laatste dat ik hem dus ook veel meer laat huilen. Hij wil bijvoorbeeld op sommige momenten echt niet even in de box liggen. Bijvoorbeeld als ik wil eten, wat begint als gemopper wordt dan al gauw huilen. Hij begint nu ook vlugger te huilen als hij iets niet krijgt. Zoals vrijdag toen mijn moeder er was en eerst zij en daarna ik ging eten. Toen ik ging eten was het lieve jongetje meteen verdwenen. Hij wil bij mij en wat ik ook heb.

Af en toe voel ik me een slechte moeder hierdoor, terwijl ik hem nooit echt overstuur zal laten huilen. Wel merk ik dat doordat ik huiltjes wel wat ken ik ook makkelijker wordt en Merlijn zich ook maar eens een half uurtje moet amuseren in de box terwijl ik naast hem zit te eten. Merlijn is gewoon ventje die het liefst overal bij is en de hele dag gedragen wil worden. Dit gedrag heeft hij zelfs op het KDV.
  maandag 29 mei 2006 @ 19:43:45 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38342562
Wij hebben een speenvarkentje mevrouw vind heel hard heel hoog en lang gillen tot ze geen adem meer heeft helemaal te gek! zie ook filmpjes topic.
Dan moet je gewoon keihard lachen
pi_38344123
Merlijn begint nu echt met keel op zetten, nog net niet gillen als hij zijn zin niet krijgt. Wist niet dat dat eigen willetje er al zo vroeg in zit. Alleen we kunnen hem natuurlijk niet alles wat wij hebben en hij dus wil hebben geven. Denk aan glazen drinken, eten noem maar op. Het is echt huilen als ik een glas wegzet als hij bij mij op schoot zit. Ook in de box wat begint met mopperen eindigt in schreeuwen omdat ik hem er niet uit haal terwijl ik bij hem sta. Overigens is het huilen in deze gevallen echt zeuren.

Uiteindelijk ga ik maar met hem boven op bed liggen omdat hij dan het rustigst wordt maar daar gaat het eigenlijk hetzelfde er aan toe. Als ik niet vlug genoeg ben met het bloot maken van de borst heb je de poppen aan het dansen.

Is deze baby nu al aan het puberen? Iemand tips?
pi_38354664
hoort er gewoon bij hoor, het opvoeden is begonnen randa. aan jullie de taak merlijn te leren om te gaan met de teleurstellingen des levens. houvast: grenzen stellen is veiligheid bieden.
pi_38359728
Oké, ik ken dit niet echt van baby's in mijn omgeving maar Merlijn is ook een stuk ondeugender dan zijn neefjes of nichtje volgens mij. Hij heeft sinds gisteren een activitycenter in de box en die wordt nu met de voeten bediend.
pi_38366349
het gaat een stuk beter met Ambertje. Ze is een heel stuk vrolijker en drinkt ook weer een stuk beter. Alleen wil ze geen warme melk, maar koude melk met limonade gaat er goed in. Zet de fles heel even in de magnetron zodat de kou er een beetje af is. Vanmorgen ook weer 2 schapjes pap in de fles gedaan en daarvan heeft ze 50 cc laten staan. Fruithap ging bijna helemaal op en van het 2e flesje heeft ze ook 50 cc laten staan. Drinken doet ze nu dus hartstikke goed.

Gisteravond wilde ze maar een paar hapjes groente. Ze lag er om 21.30 in, werd om 1.00 even wakker, beetje drinken, speen erin en toen ging ze weer slapen. Rond 3.00 uru was ze ook even wakker. Schone luier gegeven, weer beetje drinken, even gesust en klein kwartiertje later lag ze er weer in. Vanmorgen werd ze om 6.45 uur wakker. Ik heb dus ook wel weer een stuk beter geslapen.

Amber is trouwens vaag en gek! Ze lag vanmorgen op bed bij ons en ik zat een reclameblaadje te lezen en toen klom ze zo over me heen... ze moest persee ook lezen Was ook wel weer schattig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:39:49 #49
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38368036
Randa, vind ik ook wel erg vroeg hoor! Maar ik denk dat Merlijn dan gewoon aardig bijdehand is ofzo? Qua karakter kunnen baby's ook zo verschillen joh... misschien zit hij ook gewoon in een sprongetje en is hij daardoor soms wat humeurig en wil hij graag de hele tijd bij je zijn.

Vicky, wat apart dat Amber koude melk wil! Dat vindt Emma dus echt niet te zuipen, dat heb ik ook weleens geprobeerd als ze haar fles niet warm wilde. Maar mooi als dat zo werkt bij jou! alleen maar handig, als je op reis bent hoef je dan ook niets op te warmen ...

Oh ja, even wat nieuws over slecht-slapertje Emma... het gaat dus een stuk beter ineens, hopelijk gaat dat zo door! gisteren hebben we ein-de-lijk een nieuw bedje gekocht (we hadden een bedje staan maar de schroeven waren daarvan weg en nergens in de omgeving waren ze te krijgen), het is maar een Ikea-bedje geworden. Ze heeft er vanochtend in geslapen en dat ging best goed, alleen wordt ze wat sneller wakker en gaat liggen spelen in bed. Ach, geen probleem natuurlijk.

Wel veel veranderingen voor haar nu ineens, we bakeren haar niet meer in (daar werd ze niet meer vrolijk van ) én ze heeft een nieuw bedje en dat maakt het allemaal wel heel anders bij het slapengaan. Duidelijk ook iets waar ze aan moet wennen, maar wat ze best goed doet. Dus ik hoop maar dat het zo doorgaat!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:25:58 #50
105850 Fuente
mamamuts
pi_38381496
Sorry voor het even niet reageren op anderen, moet ffies m'n verhaal kwijt en moet nog koken zo
Goed, Sara ging gisteren supervrolijk naar bedje, geen vuiltje aan de lucht, ze ging meteen lief slapen. Rond 23:00 moest ze wat hoesten, heeft ze wel vaker in d'r slaap. Maar ineens begon ze echt keihard te huilen, nou, ok, kan ook nog. Wij Saartje uit bed genomen, bij ons in het grote bed voor wat drinken. Maar ze was heel erg benauwd, het klonkt alsof ze heel veel slijm had (ze slikte heel veel, hoeste en piepte bij het ademen). Ze had het echt benauwd en we kregen haar ook niet rustig (normaal kalmeert ze heel snel).
Uiteindelijk heeft ze wat diksap gedronken, even stilletjes gelegen bij ons, en toen begon het hoesten en piepen weer. Uiteindelijk is ze om 01:15 gaan slapen, en om 4:30 was ze weer wakker, zelfde verhaal weer, piepen, benauwd hoesten en veeel, heel veel slikken.
Morgen moet papa met haar naar het CB, naar de arts, dus gaan we alles aankaarten. Ook bellen we de volgende keer meteen de HA als dit weer gebeurt. Maar wat kan dit zijn? Ze hoest vandaag nog wel, en is ook wat snotterig, maar verder weer helemaal d'r vrolijke zelf..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')