abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18218784
Hallo, mijn dochtertje Mila is nu inmiddels 3.5 maand. 's avonds om half elf geef ik haar de laatste fles. Ze drinkt dan 130 tot 170 ml en gaat dan direct slapen. Elke nacht wordt ze nog steeds tussen 3 en 5 wakker. Ze gaat dan niet liggen huilen maar het is meer een soort kreunen. Nu kan ik haar wel 'troosten' en slaapt ze daarna weer een uur of twee, waarna ik haar de fles kan geven voordat ik naar mijn werk ga. Ik kan haar ook de fles gelijk 's nachts geven; dan slaapt ze makkelijk weer door tot een uur of 10 (als ze de fles om 5 uur krijgt tenminste).

heeft iemand enig idee hoe iki dit kan veranderen? enige tips? Ik zou graag willen dat ze van half elf tot een uur of 7 doorslaapt. Ik weet dat dit niet bepaald te forceren is maar misschien is het een en ander toch te proberen.

op het consultatieburo zeggen ze wel haar een speen te geven 's nachts maar dan blijf ik bezig, elke keer dat de speen uit haar mondje valt gaat ze dan huilen. Dus dat is niks. En haar troosten werkt alleen als ze rond 5 uur wakker wordt. Dan slaapt ze daarna weer door tot 7 of 8 uur. Als ze eerder wakker wordt (zeg rond 3 uur) dan moet ik haar meerdere malen troosten. Een flesje werkt dan beter.
Ach, dat is ook zooo!
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:07:01 #2
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18218881
De avondfles later geven? En anders, 3,5 maand is nog niet zo oud, komt nog wel dat ze doorslaapt lijkt me...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_18218974
ja op zich denk ik dat ook, alleen als ik een beetje kan helpen dan zou dat mooi meegenomen zijn.

:-)
Ach, dat is ook zooo!
pi_18219060
Misschien toch even doorzetten met het troosten en niet meer "naar de fles grijpen".

ook die kleintjes hebben het wel door dat als ze blijven kreunen er vanzelf een fles komt....

Als ze echt nog honger heeft zit er natuurlijk niets anders op als haar een flesje te geven!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_18219074
volgens mij valt er op die leeftijd nog niet zoveel aan te sturen. maar op een gegeven moment kun je best eens proberen om haar eerst even te laten huilen ipv er meteen naar toe te gaan. bij ons bleek dat tenminste het ei van columbus: tot mijn verbazing viel mijn zoontje toen vanzelf weer in slaap en vanaf die dag sliep hij elke nacht door!
pi_18219988
Ik ben het volledig met Bixister eens. Gewoon laten huilen/kreunen... tis misschien even doorbijten maar dan slaapt ze zo door.
Bij mijn eerste zoontje (nu 3.5) hebben we hem met 6 weken (ik was compleet gesloopt) 1 nacht door laten huilen en vanaf die tijd slaapt hij door.
Bij mijn tweede zoontje (1) is het volledig perongeluk gegaan... ik was na twee weken helemaal op van het 's nachts er twee keer uit moeten en overdag niet kunnen slapen omdat ik er nog een rond had lopen dat ik dus volledig door die kleine man ben heen geslapen en die is ook nooit meer geweest 's nachts.
Alleen als ze ziek zijn of een nare droom hebben dan hoor ik ze nog wel maar de nachtelijke escapades zijn hier over.
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:55:12 #7
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_18227494
Hoi,

Ik merk het met mijn dochtertje ook ze sliep vanaf 3 weken door. Maar zodra ze zich niet lekker voelt door een verkoudheidje of last van haar allergie (eczeem) dan komt ze ook s nachts 1x. Ze drinkt dan volop en slaapt dan verder tot een uur of negen.

Ik heb zo iets van als ze honger heeft en ook echt drinkt bij mij in dit geval de borst bij jou de fles (kan je ook meteen zien of ze echt honger had) dan moet je het gewoon doen.
Maar is het gezelligheid dan moet je dat wel wat bij sturen denk ik.

Groeten.
  FOK!fossiel dinsdag 6 april 2004 @ 21:06:59 #8
2628 Karin
pi_18231424
Ik wou dat ik het wist, dan had ik ook niet zo lang gebroken nachten gehad. Wij hebben toen mijn zoon ongeveer een maand of 7/8 was slaaptraining gegeven (kleine globale uitleg: 's nachts dus echt niets te drinken meer geven en laten huilen, eerst na 5 minuten even kijken, troosten maar absoluut zijn bed niet uit, dan na 10 minuten, 15 minuten enz). Vond het echt ontzettend moeilijk maar het hielp wel. Hij had namelijk ook heel veel moeite met in slaap komen, wij moesten hem altijd in slaap wiegen. Het duurde een dag of 3 en daarna sliep hij beter door (dus helaas niet elke nacht). Hij kreeg tot hij 1 jaar was nog wel steeds om half 11 een fles pap, daar maakte ik hem voor wakker. Anders redde hij echt de nacht niet.
Ik weet niet of 3 maanden te jong is om dat al te doen. Ik heb dit van het CB gehoord, ik heb de wijkverpleegkundige gebeld en die is toen langsgekomen om dit helemaal door te spreken. Normaal heb ik het niet zo heel erg op het CB maar hier hebben ze me heel goed mee geholpen, het was gewoon al fijn om even mijn hart te kunnen luchten.
Helaas moet ik nog regelmatig mijn bed uit en dan geef ik even een speen aan die vaak gewoon naast zijn hoofd ligt en daarna gaat hij wel weer slapen. Het is niet meer elke nacht maar toch wel een paar keer in de week.
En als hij ziek is moeten we ook vaker ons bed uit, maar dat vind ik wel normaal, ik kan ook nooit zo best slapen als ik ziek ben. En daarna moeten we ook altijd weer even een paar nachten streng zijn maar meestal is het snel weer opgepakt.
pi_21745817
Mijn zoontje, net 7maanden, begint nu eindelijk doorteslapen. Hij had een periode rond 3maanden, dat ie al doorsliep van 8uur sávonds tot 5.30uur s'morgens, maar na een korte periode werd ie s'nachts weer wakker. Eerst altijd rond half2 en later steeds rond half4. Hij huilde dan niet, maar begon te kreunen en te spelen. Nu laten we hem gewoon liggen en inderdaad hij valt toch wel weer in slaap. Hij slaapt nu van ongeveer 8uur s'avonds tot 5 a 6 uur s'morgens. Dan krijgt ie een fles en slaapt ie nog tot een uur of half9. Nachtrust is echt belangrijk!
pi_21747731
Ik zou er niet zo snel aan toegeven, dat kreunen, ik hoor Glenn (nu 7 1/2e week) ook vaak 's nachts eventjes wat woelen en brabbelen, maar daarna slaapt ie gewoon weer door.

MIsschien is dat ook het voordeel van een grote baby hoor (10 1/2 pond bij de geboorte) want hij slaapt al door sinds ie 3 weken was, wordt nu op z'n vroegst om 6.30 wakker, maar soms, zoals vanochtend bv. gewoon om 8 uur, terwijl ie z'n laatste fles 's avonds tussen 20 en 21 uur krijgt.

Maar ik denk met name dat je eens moet proberen s'nachts niet direct op het 1e geluid bij het bed te gaan staan, laat haar gewoon ff zelf d'r gang gaan, dan komt vanzelf wel een moment dat ze weer in slaap zal sukkelen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_21747741
Ow, ik zie net dat het topic al redelijk oud is
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 8 januari 2005 @ 07:12:32 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24459928
Ik lees dit topic gewoon met tranen in m'n ogen, want ik ben zo moe.

Maria is nu dik 4 maanden en wordt erg vroeg alweer kletsend wakker. Speentje helpt maar soms.
Ze gaat na de voeding van 19.00 u. naar bed, wordt dan tussen 23.30 en 02.00 u. wakker voor haar 5e (laatste) voeding. Volgens mij moet ze die ook echt hebben (anders krijgt ze per dag toch ook te weinig?).
En dan op z'n laatst om 5 of 6 uur weer wakker. Ik ben er echt heel moe van.

Jullie tips:
* niet gaan bij elk kikje
* geen eten meer geven (proberen)

Nog tips over die laatste voeding? Want die valt dus soms ook al 's nachts... Dat is ook zwaar. Maar overdag krijgen we er niet voldoende in om er 4 flessen van te maken. Als jullie daarvoor iets weten nog?

Dankjewel alvast!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24459963
Sugar, kan het bij Maria niet samenhangen met het kdv? Je zei dat ze daar minder goed drinkt. Ik weet wel dat ze flesvoeding krijgt, maar bij borstvoeding is het een bekend verschijnsel dat kinderen dan weer 's nachts vaker wakker worden en honger hebben. Ze halen dan 's nachts (en in het weekend) de schade weer in.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 08:41:35 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24460017
Denk niet dat het daarmee te maken heeft. Ze slaapt altijd zo kort, ook als ze wel goed drinkt. En ze is de afgelopen 2 weken maar 1 dag naar het kdv geweest...
Ik weet het echt niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24460076
En als je haar avondbedtijd later maakt? Dus niet 19.00u maar 21.00u, kan dat niet?
Ik heb geen ervaring met schema's, Myrthe slaapt ook op verzoek, ongeveer van 22u-10u (incl. nachtvoedingen, maar daar merk ik niet zoveel van). Dus ik kan je verder niet helpen helaas.
pi_24460125
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 08:41 schreef Sugar het volgende:
Denk niet dat het daarmee te maken heeft. Ze slaapt altijd zo kort, ook als ze wel goed drinkt. En ze is de afgelopen 2 weken maar 1 dag naar het kdv geweest...
Ik weet het echt niet.
ik weet dat het niet aangeraden word, maar ik had een vrij hongerige baby, en bij de laatste fles gooide ik er vaak 1 schep melk extra bij, word automatisch de voeding zwaarder en kunnen ze daar langer op teren
hielp bij alletwee mn kindjes perfect
ik kwam er bij toeval achter want ik had me ver-teld bij t maken van de laatste fles maar had ook gelijk een hele goeie nachtrust
en anders beetje bambix erdoorheen ofzo?
pi_24460185
Een betere oplossing is dan Nutrilon Forte of Friso Extra oid (voor hongerige baby's) geven in de nachtfles. Nutrilon Forte heeft een andere eiwitverhouding (waardoor het langer in de maag blijft en dus langer een vol gevoel geeft), Friso Extra heeft rijstzetmeel toegevoegd (dus geen rijstebloem). Beide oplossingen maken de voeding zwaarder verteerbaar zonder extra calorieen te geven, of het spijsverteringsstelsel (te zwaar) te overbelasten met eiwitten (die voor de nieren nog moeilijk te verteren zijn) en daardoor mogelijk krampen en verstopping veroorzaken. Nutricia raadt aan om niet voor 7 maanden met Bambix pap te beginnen ivm gluten (en de coeliakie-vereniging raadt aan daarmee tot 9 maanden te wachten).
Je kunt het beste het merk gebruiken dat ze ook voor haar gewone voedingen krijgt; verschillende merken door elkaar gebruiken kan ook weer krampjes en verstopping veroorzaken.

Websites:
- http://www.babyinfo.nl/advies/voeding/hapjes/art_honger.asp

/edit
Ik zie dat Maria dit al heel lang heeft. Grote kans dat dit gewoon haar ritme is, en dat ze pas langere rukken gaat slapen als ze daar zelf aan toe is...

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 08-01-2005 10:52:16 ]
pi_24460352
ik ben zelf dus inderdaad echt geen voorstander van de speen want ja als hij er uit valt kan jij er hem steeds in terug gaan doen wacht maar gewoon af ze pakken vanzelf hun duim maar dat moeten ze ven door krijgen.
en ja hoor ik denk dat het best mag om het jezelf een beetje makkelijker te maken er voor te zorgen dat de kleine effe iets langer slaapt dan ze zelf gewend is. wat bij ons heel goed werkte en nog steeds heel goed werkt is de laatste fles aanmaken met bambix pap dat vult toch even iets beter dan alleen maar melk. en als je merkt dat dat steeds beter gaat het doorslapen dan laat je haar iedere keer iets langer liggen of iedere keer iets vroeger naar bed.
mijn kind moest de eerste drie weken bijvoeding snachts omdat ze iets te klein was en toen dat over was zijn wij gewoon op de voorheen beschreven manier te werk gegaan en ze is 2 dec een jaar geworden en nu slaapt ze van acht uur savonds tot de volgende ochtend half tien
heeel veeel succes en we horen wel hoe het verder gaat
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
pi_24460725
Mijn zoontje slaapt nu lekker door. Gisteravond rond 8uur op bed gebracht en meneer werd vanmorgen rond kwart over 9 wakker. Heerlijk is dat! Bij ons heeft het wel even geduurd, maar nu heeft ie eindelijk een goed ritme.
Soms hoor je hem s'nachts heel eventjes, maar dan slaapt ie toch ook wel weer verder. Inderdaad, niet meteen bij elk geluidje gaan kijken
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:16:48 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24460846
Klopt, Poemojn, Maria doet dat al heel lang! Soms wel weer even een paar keer half zeven, maar meestal is ze er erg vroeg bij.
Dankjewel voor de link!

We gaan eigenlijk ook meestal pas het speentje geven als ze echt een paar minuten ligt te jengelen en steeds actiever wordt. Maar misschien echt even "hard" zijn en niet komen. Ik denk er nog even over na of we dat allebei willen en kunnen.

Oh ja, we gaven tot een paar dagen terug elke laatste voeding rijstebloem in de melk, maar omdat we nauwelijks verschil merkten, zijn we daarmee gestopt. Ga het toch maar weer invoeren, denk ik.

Het breekt me ineens echt heel erg op.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 januari 2005 @ 11:20:45 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24460898
Mijn dochter is bijna 11 maanden en slaapt maar zeer zelden door
Trainen? Nee, zolang ze ECHT honger heeft als ze wakker wordt (lees: drinkt binnen 10 minuten de fles schoon leeg) zal ze het wel nodig hebben.

Langzamerhand slaapt ze steeds regelmatiger door....
pi_24460949
sugar, vervelend dat je er zelf zo vermoeid door raakt. misschien zelf proberen ook wat vroeger naar bed te gaan of overdag wat bijslapen? Piet is ook altijd een vroege vogel geweest, maar na z'n ochtendvoeding heeft hij heel lang nog wel geslapen (en wij dus ook, heerlijk!). is dat nog een optie of is ze dan meteen klaarwakker?
pi_24461273
MIsschien een idee om van de laatste fles een echte papfles te maken.
Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan met haar dochter en dat werkte prima.
Dus niet maar 1 of twee schepjes rijstebloem maar tot het een echte goeie dikke ( nog wel zuigbare) pap is, misschien dat ze dan wel doorslaapt.
En ja, misschien ook een optie om toch iets harder te worden. Want ze heeft het echt wel door hooor dat als ze maar blijft huilen dat er toch wel iemand met weer wat eten komt.
pi_24462218
Sugar, kun je ipv rijstebloem niet zo'n pak Forte/Extra kopen en dat proberen? Volgens die website is dat iig beter. En dan nog.. 't kan gewoon echt zijn dat ze het nodig heeft/zo'n ritme heeft. Volgens mij heb ik 't wel eens verteld maar een van m'n broertjes sliep pas voor het eerst een nacht door toen hij 4 was (ook flesvoeding)... Doorslapen is iets wat ouders vaak wel graag willen maar wat niet altijd bij het kind past.
Voor je een laten-huilen-slaaptraining begint kun je misschien eens overleggen met 't consultatiebureau? Ze zeggen toch dat je een baby onder 6 maanden niet moet laten huilen, en dat je ze dan niet kunt verwennen.
pi_24462535
Ach lieve Sugar. Wat kan het je opbreken hè?

Is het een optie om de laatste fles misschien om een redelijk vast tijdstip te doen, haar daar ook echt voor wakker maken. Ik lees dat er behoorlijk wat schommeling in zit (23.30-02.00 uur) Als je een vast tijdstip neemt bv 23 uur kan jij daarna ook gelijk gaan slapen. Of je spreekt af met je vriend dat jij de laatste fles doet en hij diegene is die 's ochtend als eerste opstaat.
En ik zou van de laatste fles wel gewoon een papfles (rijstebloem) maken. Je kan een papfles ook gewoon maken met voeding voor hongerige babies. Jadey kreeg dit namelijk ook.

En verder net als Bix verteld, Maria gelijk weer in bed leggen na de 1e ochtendvoeding. Jadey sliep dan vaak ook nog tot 9/10 uur door. Niet te gezellig maken, gewoon flesje pakken, rustig geven, boertje laten en weer naar bed. Gewoon een ritme maken voor haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')