abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35460862
Slapen doet ze helaas overdag en 's avonds dus nog niet in haar eigen bedje. Alleen 's nachts en dan slaapt ze gelukkig wel door.En meestal na de 1e voeding ook in haar eigen bedje.
Als we haar in bed leggen begint ze vaak te krijsen als een gek. En zo niet, dan kijkt/luistert ze naar haar mobiel en als die is afgelopen begint ze ook te huilen.

Ze huilt wel vaker om in slaap te komen en dat is dan 10-15 minuten. En dan huilt ze ‘gewoon’. Maar wat ze dan overdag en ’s avonds doet is echt krijsen.
We laten haar dan wel een tijdje liggen en kijken af en toe. Maar als ze al ruim een half uur bezig is en nog steeds flink over haar toeren is, halen we haar er weer uit.
Is dat verstandig, of moeten we het anders aanpakken? Het CB heeft geen idee wat we kunnen doen.

Hebben jullie tips? Alvast bedankt!

ps. Ze slaapt dan op schoot, in haar wipstoeltje, zo plat mogelijk, of in de box.
pi_35461327
Ingrid, ze is nog zo jong. Ik zou haar er ook gewoon uithalen als ze zo ligt te huilen hoor.

Sterkte ermee. En ik vind trouwens dat baby's toch overdag al weinig slapen. Veel mensen zeiden toch altijd dat baby's alleen maar slapen en eten, nou daar is helemaal niks van waar! Hoe ouder ze worden hoe langer hun slaapjes worden, helemaal als ze kunnen lopen en heel actief worden. En de ene baby heeft meer slaap nodig dan de ander overdag.
Ik ken een kindje wat vlak na haar eerste verjaardag al geen slaapjes meer had overdag.
Ze slaapt steevast 12 uur s'nachts en dat is het!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:01:29 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35461464
Ingrid, ik heb de TT even verduidelijkt. Nu ziet iedereen gelijk waar het over gaat.
En ik heb hem even wat algemener gemaakt, zodat anderen er mss ook hun vragen in kwijt kunnen.
pi_35462088
ze is inderdaad nog jong, maar juist die kleintjes hebben hun slaap ook meestal nog wel hard nodig is mijn ervaring. ze is zo'n 2,5 maand geloof ik he? dat was bij ons wel ongeveer het moment waarop het lukte om piet overdag ook vaker in z'n bedje te laten slapen. bij anna hebben we dat al wat eerder ingevoerd met hulp van inbakeren. is inbakeren een optie? of hebben jullie dat al geprobeerd? die pacco-doeken vond ik wat dat betreft een uitkomst. via marktplaats zijn ze wel redelijk betaalbaar te koop. hmm, wat zijn nog handige tips om het wat soepeler te laten verlopen... een vast naar bed breng ritueel invoeren misschien? ik doe anna bijv. altijd een pyamaatje aan als ze gaat slapen, en dan kijken we samen nog even uit het raam, dan benoem ik wat we allemaal zien, dan trekken we samen aan 't touwtje uit 't muziekdoos-schaapje en wieg ik haar op die muziek lekker tegen me aan. soms zing ik er nog een ander liedje achteraan tegenwoordig. maar ik zou 't ritueel in 't begin gewoon lekker kort houden hoor. verder zou ik 't gewoon keer op keer blijven proberen. wat ik een leerzaam advies vond destijds was het inzicht dat ze het ook nog allemaal moeten leren, zelf in slaap vallen is niet iets dat iedereen zomaar kan. dus niet verwachten dat 't allemaal vanzelf gaat, maar wel blijven oefenen. wat hier wel hielp bij piet was in de buurt blijven. uit het zicht, maar dat ie nog wel merkte dat ik nog dichtbij was. dus ik legde 'm in z'n bedje, wenste 'm welterusten, en liep uit z'n kamer. liet de deur op een kiertje, en ging zelf staan strijken of de was ophangen in de kamer ernaast. vaak moest ik nog een keertje terug om 'm even te troosten, maar deed dat dan alleen even door een hand op z'n hoofd te leggen. en dan weer weg lopen en verder met de was. heb nog nooit zoveel gestreken als destijds. meestal viel hij dan wel in slaap. anna was altijd wat moeilijker, die is ook bijna niet te troosten met alleen die hand op d'r hoofd, daar werd ze alleen maar laaaiend van. die neem ik er dan ook wel even uit, houd haar nog even tegen me aan en dan weer wegleggen en weglopen. maar zij heeft 't ook vrijwel altijd nodig gehad om zichzelf in slaap te huilen. terwijl piet zich al vrij snel zonder ook maar een snikje liet wegleggen. dus 't verschilt ook enorm per kind hoor. daarom is het ook lastig advies geven, je moet zelf ook een beetje kijken wat werkt. alleen het blijven proberen lijkt me dus wel een goede tip, niet te snel denken dat het nooit zal lukken omdat het nu niet lukt. maar heel veel succes ermee gewenst!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:21:39 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35462346
misschien idd inbakeren een optie omdat even een tijdje te proberen en dan niet een nachtje of een slaapje echt consequent zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35469981
Misschien ook een optie om die mobile uit haar bedje te halen? Dat is misschien te onrustig. En hangt er iets van een klamboe of een hemeltje boven het bedje. Ook dat kan wel eens helpen. Dat maakt dat ruimte zeg maar afgesloten zodat ze zich veilig voelen en tot rust kunnen komen.
Kan het zijn dat het te licht is in het kamertje?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:06:03 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_35470210
Kan me van Liam herinneren dat ie vrij lang overdag in de kinderwagen beneden sliep, of in de box. Het duurt echt ff voor daar allemaal een beetje ritme in zit. Ik denk dat je je daar niet te druk om moet maken, lekker beneden laten slapen. Ze is nog zo klein!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:07:39 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35470237
Wij hebben dit 'probleem' ook gehad, maarer eigenlijk nooit een 'probleem' van gemaakt. In de box, of wipstoel sliep ze eigenlijk ook perfect overdags. Nu sliep Suus ook nooit echt lang, meestal waren het hazeslaapjes van 10 a 15 minuten. Ze viel dan in slaap tijdens het spelen. 's Nachts heeft ze wel altijd vanaf dag 1 in haar eigen bedje geslapen. Eigenlijk vanaf dat er een daadwerkelijke splitsing kwam in wakker zijn en 2 slaapmomenten overdags is ze overdags in haar bedje gaan slapen.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_35470257
Hier sliep vooral Bo in het begin ook erg weinig. Wij kwmane erachter datze dan te overprikkeld was en daardoor niet in slaap kwam. Dus teveel op een dag meegemaakt. Radio of tv aan, naar buiten geweest, mensen over de vloer, verschillende speeltjes voor dr neus gehad enz. Dat zijn we toen gaan doseren. Dr kamer was echt een slaapkamer en geen speelkamer (nou vind ik die draaidingen boven die koppies in een bedje altijd nogal zielig dus die had ze sowieso niet) Wij gingen haar toen iets eerder op bed leggen als dat ze aangaf moe te zijn. Dus we waren de echte moeheid voor. Zo kon ze dus beter in slaap vallen.
Concreet zou ik. Haar bedje een echt bedje maken. Dus mobiele en speeldingen eruit.
Op vaste tijden in bedje gaan leggen. En daarbij niet wachten totdat ze slaap aangeeft.
Er een ritueel van maken. Bv kroelen eten verschonen slapen.
Niet teveel op 1 dag met haar doen. Kroelen en eten geven is genoeg

Succes
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_35470273
O dat beneden laten slapen was bijvoorbeeld iets wat hier Bo overprikkelde. Ze sliep dan toch niet zo lekker diep door al die geluiden op de achtergrond.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:40:17 #11
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35470694
Wat bij mijn zoontje goed werkte was een tikkende wekker op z'n kamer (zo'n ouderwets opdraaigeval). Ben het gaan doen nadat ik van een hondenfokker had gehoord dat ze dat deden bij puppies: het bootst de hartslag van de moeder na. Hij was een heel stuk kalmer als hij die wekker hoorde en kon dan ook makkelijker in slaap vallen.
Wat ook hielp was een badstoffen knuffeltje dat in ons bed had gelegen: de geur van papa en mama zit daar aan, dat kan ook een gevoel van veiligheid geven aan zo'n uk. Ik had voor mijn zoontje 2 van die knuffels: die werden iedere dag gewisseld tussen ons bed en zijn bed zodat hij altijd een "verse" had met de geur er aan.

Wat al gezegd is: niet ieder kindje kan vanzelf in slaap vallen, de meesten moeten dat echt leren. In mijn ogen is het dan de kunst een balans te vinden tussen enerzijds je kindje helpen zich te ontspannen en zich fijn te voelen en anderzijds de drang zien te weerstaan je kindje iedere keer uit bed te halen als het in slaap vallen niet lukt. Een kindje dat overstuur is in bed laten liggen, daar geloof ik niet zo in: daar wordt niemand blij van, kind niet, mams niet, niemand.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 10:44:43 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_35470745
René is ook zo geweest, als de muziekdoos stopte begon zij te brullen. Wij hebben gewoon een radio-cdspeler op haar kamer gezet met een cd met zweefmuziek en die op repeat
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35471832
baby's vallen inderdaad vaak juist in slaap bij veel geluid, bijv. van de stofzuiger. toch wordt afgeraden om dan maar altijd te gaan stofzuigen om je kind in slaap te laten vallen bijvoorbeeld, omdat ze dan 'om de verkeerde reden' zouden gaan slapen, namelijk om zich af te sluiten voor al die prikkels. en ze moeten juist leren om in een prikkelvrije omgeving in slaap te vallen.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 11:42:56 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35471901
Maxim heeft eerste tijd overdag beneden geslapen, ik maakte er geen probleem van dat hij niet boven wou. beneden sliep hij dan plat in de box en anders plat in het wippertje of bij mij. ik deed dan wel het geluid van radio/tv een stuk zachter zetten of zelfs helemaal uit.
pas toen ik merkte dat hij beneden niet meer lekker kon slapen ben ik hem consequent in zn bedje gaan leggen als ik al een teken van moeheid bespeurde, dat werkte toen ook gelijk goed.
nooit heb ik hem langer dan 5 min laten huilen cq krijsen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 11:42:56 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_35471902
Ik vond het juist wel prettig dat ze allebei met geluid slapen, ik heb nooit op mijn tenen hoeven lopen, zodat ze niet wakker zouden worden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35472155
Als je dit echt een probleem vindt, Ingrid, staan er volgens mij een hoop bruikbare tips hierboven. Zelf zie ik het probleem niet zo. Randy moest (vanwege een afgeplat hoofdje) zoveel mogelijk op zijn zij slapen en er was me gezegd dat ik dat alleen onder toezicht mocht doen, dus sliep hij overdag in de box. Daar sliep hij prima omdat hij op een gegeven moment niet anders gewend was, hoefde ook niet echt op mijn tenen te lopen ofzo. Overdag op zijn eigen kamertje slapen wilde hij toen wat later ook niet meer en aangezien hij in de box meer slaap kreeg, heb ik dat zo gehouden. Toen hij 8 maanden was en we op vakantie gingen, hebben we hem overdag in een campingbedje op een eigen kamertje gelegd en dat vond hij ineens prima toen, dus hebben we thuis dat zo gelaten en dat ging zonder problemen.
Misschien kan je (als de tips van de anderen toch niet blijken te werken) het zo eens in de paar weken weer eens proberen of ze er aan toe is?
pi_35472390
Amber wilde ook niet in haar eigen bedje slapen omdat dat te ruim was. Toen hebben we de hoofdverkleiner van de maxicosi nagebootst met 3 gastenhanddoekjes en vanaf dat moment sliep ze gelijk in haar eigen bedje. Voorheen wilde ze alleen in de maxicosi slapen.

Wij hebben ook een vast ritueel. Amber wordt zo'n 2 a 2,5 uur nadat ze wakker geworden is weer moe. Ze gaat dan in haar oogjes wrijven en gapen. We knuffelen even, dan leg ik haar in bed, slaapzakje aan, lakentje over haar heen, speentje in haar mond en een aai over haar bol en neusje. Ik sluit meestal de klamboe, doe hem dicht met een knijpertje. Dan ga ik weg. Als ze gaat huilen laat ik haar precies 5 minuten gaan. Na 5 minuten ga ik weer naar haar kamertje, speen in haar mondje, aai over haar bol en neusje, ik doe shhhhh en ga weer weg. Dit herhaal ik steeds na 5 minuten tot ze slaapt.Soms moet ik 1 keer terug, soms 2 keer maar de laatste tijd hoef ik niet meer naar haar kamertje terug.

Wij hebben ook zo'n beer gehad met baarmoedergeleuiden en een muziekje maar die hielp niet. IK hoef ook niet op mijn tenen te lopen als Amber slaapt, je kan een bom laten ontploffen

Succes Ingrid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35488047
Wat voor een bedje heb je. Misschien heeft de baby wel last van claustrofobie. In de box slaapt ze wel, net als het wippertje. Heeft het bedje zijkanten tot bovenaan? Dan kan dat het probleem zijn.
pi_35490652
Bedankt voor de reacties! Inet lag er alweer uit, vandaar dat ik nu pas kan kijken.
Morgen lees ik alles rustig door, heb er nu ff geen puf voor.
pi_35491045
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:46 schreef Ingrid19 het volgende:
Slapen doet ze helaas overdag en 's avonds dus nog niet in haar eigen bedje. Alleen 's nachts en dan slaapt ze gelukkig wel door.En meestal na de 1e voeding ook in haar eigen bedje.
Als we haar in bed leggen begint ze vaak te krijsen als een gek. En zo niet, dan kijkt/luistert ze naar haar mobiel en als die is afgelopen begint ze ook te huilen.

Ze huilt wel vaker om in slaap te komen en dat is dan 10-15 minuten. En dan huilt ze ‘gewoon’. Maar wat ze dan overdag en ’s avonds doet is echt krijsen.
We laten haar dan wel een tijdje liggen en kijken af en toe. Maar als ze al ruim een half uur bezig is en nog steeds flink over haar toeren is, halen we haar er weer uit.
Is dat verstandig, of moeten we het anders aanpakken? Het CB heeft geen idee wat we kunnen doen.

Hebben jullie tips? Alvast bedankt!

ps. Ze slaapt dan op schoot, in haar wipstoeltje, zo plat mogelijk, of in de box.
Tips? Weet je dan niet dat je gewoon moet doen wat je hart je ingeeft? Hier zijn echt geen regels of dergelijke voor. Als jij je baby uit haar bedje wil halen, moet je dat gewoon doen. Als ze overdag liever niet in haar bedje slaapt, dan is het toch prima dat ze bijvoorbeeld in de box slaapt. Eventueel kun je haar in de kinderwagen laten slapen, dat deed ik ook vaak op de dag met m'n dochter de eerste maanden. Maar echt hoor, laat je niet te veel meeslepen door meningen van een ander. Bij mij riep ook iedereen hoe ik het moest doen, maar dat werkt niet als dat tegen je eigen gevoel in gaat. En vooral wat dat huilen betreft, daar heeft iedereen wel een mening over...
  zaterdag 25 februari 2006 @ 21:59:02 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35491394
ieder heeft zijn mening, maar volgens mij vraagt ze tips omdat zij het anders willen zoals het nu gaat toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:03:20 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35491532
Ja precies, blijkbaar voelen zij zich niet prettig bij hoe het nu gaat en willen ze graag van anderen horen hoe die het deden.
En als blijkt dat anderen het ongeveer hetzelfde doen dan stelt dat iig gerust.
Ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment denkt dat je kindje in zijn bedje 'moet' slapen terwijl dat mss helemaal niet zo hele strikt hoeft allemaal...
pi_35492189
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:03 schreef Brighteyes het volgende:

Ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment denkt dat je kindje in zijn bedje 'moet' slapen terwijl dat mss helemaal niet zo hele strikt hoeft allemaal...
Dit bedoel ik dus, er is niks strikt vastgelegd ofzo. Doe waarvan je denkt dat het goed is en kijk ook een beetje naar hoe je baby reageert. Een kindje van die leeftijd kun je namelijk nog niet verwennen door haar "haar zin" te geven.
pi_35492414
mirannie, ingrid doet toch ook wat ze denkt dat goed is? ze denkt kennelijk dat het goed is om 't kind overdag ook af en toe in dr eigen bedje te laten slapen, en dat lijkt me geen rare gedachte. als 't dan niet lukt is het toch niet vreemd om advies te vragen over hoe anderen dat hebben aangepakt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 februari 2006 @ 22:32:18 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35492548
Probeer eens om haar in bed te leggen zodra ze slaap krijgt (als je dat nog niet doet ). Dus bij het eerste teken van slaap: oogjes wrijven, gapen. Het kan zijn dat ze te moe is om in slaap te vallen. Baby's slapen beter als ze niet al te moe zijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')