abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:40:26 #201
43556 miss_dynastie
pi_38828016
Djeez, vind je dit verstandig om hier neer te zetten?
Ik vind dat het een hoop aannames van jullie kant en een hele hoop inzicht in het privéleven van anderen (met name door de namen die genoemd worden)... je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou oppassen met veroordelingen omdat je 'iets gehoord' hebt.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:43:36 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38828151
Plus dat het niet naar een operatie gaan wel vaker voor komt. Er zijn zat mensen die zich bij dit soort gevallen toch een beetje terug gaan trekken om te proberen zo mijn mogelijk zich te hechten aan het kindje voor het geval het alsnog mis gaat enzo.
Het is idd maar van horen zeggen... ik zou daar mee uit kijken.

Als het echt zo is, is het natuurlijk dieptriest...
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:45:07 #203
7074 moussy
kuttekop
pi_38828247
misschien hebben ze zich bewust wel even lekker laten gaan, om de zorgen voor een middag even opzij te zetten. Moet kunnen vind ik wel
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 21:50:08 #204
81992 Githa
pi_38828392
Het lijkt me ook een heel logische reactie om onbewust afstand te nemen, toch een soort zelfbescherming, iedereen reageerd anders en ik denk niet dat wij daar over mogen oordelen, zeker niet als je niet in een dergelijke situatie zit.
Ik vind het wel een hele zware beschuldiging hoor Djeez.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2006 @ 21:52:36 #205
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_38828529

[ Bericht 100% gewijzigd door Djeez op 14-06-2006 14:10:37 (is niet meer van toepassing) ]
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:00:15 #206
7074 moussy
kuttekop
pi_38828889
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:52 schreef Djeez het volgende:
We hebben het van mijn vader gehoord, en die is echt wel betrouwbaar. Daarbij had mijn zus zelf al gezegd dat ze haar leventje niet kwijt wil. Dit stuk heb ik zelf getypt, itt het lange verhaal, dat door Ingrid werd getypt.
ja maar dat kan ook een soort shock reactie zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2006 @ 22:07:22 #207
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_38829195
Dan geloven jullie ons maar niet. We wilden jullie alleen maar op de hoogte houden.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:09:07 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_38829277
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef Djeez het volgende:
Dan geloven jullie ons maar niet. We wilden jullie alleen maar op de hoogte houden.
das altijd lastig met een verhaal wat twee kanten heeft.
pi_38829374
Ik weet niet hoe jou contact met je zus is. Maar als het mijn zus zou zijn en ik zou dit van mijn vader zo horen. Dan zou ik mijn zus opbellen en vragen hoe het met haar ging ipv dit verhaal hier neer te zetten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:17:43 #210
43556 miss_dynastie
pi_38829705
Djeez, het is allemaal niet zo zwart-wit.
Je zus dacht een gezond kindje te krijgen, krijgt te horen dat de overlevingskans van haar kindje nihil is, het een aflopende zaak is en vervolgens dat haar zoontje wel kan overleven, maar ook zwaar gehandicapt kan raken. Dat is nogal wat voor een mens om even te verwerken. Ik denk dat ze meer heeft aan je steun (en ook al wil ze nu geen bezoek, je kan vast wel iets bedenken) dan aan oordelen voor wat betreft haar vermeende egoisme. Dat geldt overigens net zo goed voor je vader.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:29:17 #211
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38830284
het heeft niet zo zeer met geloven te maken, maar moeite hebben me de waarde-oordelen die jij er aanhangt, Djeez.

Ik kan best geloven dat iemand zo'n uitspraak doet terwijl ze in shock is.. En dat ze na twee weken ziekenhuis in en ziekenhuis uit een paar uurtjes voor zichzelf willen. En zwaar shoppen en/of stappen zie ik niet zo 123 gebeuren als je 10 geleden bevallen bent, dus dat zal wel enigszins meevallen lijkt me.
Zo lang je niet 100% op de hoogte bent en geen directe informatie uit de eerste hand, zou ik erg voorzichtig zijn met zulke oordelen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38831546
Ik kom hier wel op het goede moment binnen zeg
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:01:49 #213
393 phileine
española
pi_38831944
Djeez, wat een ingewikkeld verhaal. Kan me voorstellen dat je je heel verontwaardigd voelt als je zo'n verhaal hoort, maar ik denk inderdaad net als de rest hier dat het misschien een niet hele zuivere weergave is van hoe het nu écht zit. Vrienden van mij kregen een paar jaar geleden een meisje met het syndroom van Down (een echt mongooltje dus), en die vriend bekende mij dat "je niet wilt weten wat er zo'n eerste nacht door je heen gaat". Er gaan toch gedachtes door je heen als van "een kussen erop houden en het probleem is weg". Maar toen de shock eenmaal weg was waren ze heel gelukkig met haar en inmiddels ken ik geen trotsere ouders. Geef ze de tijd en ruimte om de dingen op hun manier te verwerken. Als de levenskansen van zo'n kind heel klein zijn, zoals in het begin het geval leek te zijn, kan ik me voorstellen dat je als zelfbescherming dingen tegen jezelf gaat zeggen als "het is maar beter dat hij doodgaat dan dat hij voor het leven gehandicapt is" etc. etc. Het lijkt me een gruwelijk proces waar ze doorheengaan. Eerst horen dat je kind gaat overlijden, daarna dat hij toch te redden is maar met een hoop risico's. Iedereen reageert daar nu eenmaal anders op. Overigens wordt door de artsen bij zo'n zware operatie meestal afgeraden om erbij te zijn, omdat het vaak veel langer kan duren dan verwacht en dat zenuwslopend is voor de ouders. Dus raden ze juist aan om gewoon de deur uit te gaan en even te ontspannen. Ik denk vooral dat hier de boodschap heel kort door de bocht op jou is overgebracht. Ik weet niet hoe het contact is tussen jou en je zus, maar als ik jou was zou ik direct proberen haar persoonlijk te spreken, je steun te betuigen en te horen hoe het nu ècht zit. Ze kan je weleens heel hard nodig hebben op dit moment, zónder oordelen.
mooi he, alles
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:40:57 #214
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38841407
Djeez en Ingrid, over jullie reactie is al genoeg gezegd dus ik wil alleen even zeggen dat ik hoop dat jullie neefje gezond uit de operatie komt

Ik snap best wel hoe je zo kan reageren hoor. Ik heb dat ook met mijn zusje. Wij liggen elkaar totaal niet en ben het totaal niet eens met hun manier van opvoeden. Desondanks heeft ze twee prachtige kinderen, vooral met m'n nichtje hebben we een hele hechte band.
Maar als ik dan weer van mijn moeder hoor dat m'n neefje van 1 een Happy Meal wegeet en regelmatig chips krijgt, schiet ik ook uit m'n slof (of is dit tegenwoordig normaal eetgedrag ). Zeker als ik dan nog eens op zijn verjaardag hoor dat hij niet eens een 8 mndpotje voor de helft op eet.
Het was trouwens een vreselijk verjaardag. Alle aandacht ging uit naar voetbal en bier (was afgelopen zondag). M'n moeder vertelde dat wij de enigen waren die hem feliciteerden. Verder werd ie door iedereen bijna genegeerd. Op een gegeven moment werd m'n neefje naar bed gegooid. De babyfoon gebruiken ze niet (want m'n zusje "kan het niet hebben alstie huilt"). Bleek dus dat ie die avond ontzettend overstuur is geweest, want niemand had hem horen huilen.
Maar goed, neefje was naar bed, zie ik ineens dat ze in de keuken staan te roken en de deuren werden opengezet zodat het kon doortochten Nou, toen heb ik dus a la minuut de spullen gepakt en zijn we weggegaan. Maar dat kan ik dan weer niet tegen m'n zusje zeggen, want die ziet altijd alles anders dan ik

Genoeg geklaagd Vanmiddag moeten we met Robin naar de KA. Die gaat eens z'n longetjes beluisteren.
Robin slaapt de laatste tijd erg weinig overdag (max. 1 uur van 6:30 uur tot 20:30 uur). Gister heeft ie gelukkig 3 uurtjes geslapen in totaal. Hij drinkt ook z'n laatste fles amper nog, hooguit 50 cc, dan duwt ie 'm weg.
Robin probeert nu ook te kruipen.. maar het is meer buikschuiven Verder istie nog steeds de vrolijk vent die hij altijd al geweest is

Girly, fijn dat alles goed gaat met Joey.. 3 maanden alweer

Romijn Welkom hier!

Amber weer lekker gegoeid

Icicle, fijn dat het zo lekker gaat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:11:52 #215
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38844028
oeei wennie wat slaapt robin weinig!! hij zal t dan wel niet echt nodig hebben ofzo
en kruipen!!

goed man
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:18:09 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38844180
Romijn prachtventje welkom hier

icicle we willen heel veel merlijn verhaaltjes

Amber lekker gegroeid meissie

robin zo weinig slapen hier ook eentje die overdag hazenslaapjes doet van 15 minuten.
stampen met de voetjes, rollen door de kamer en het bed, alles vastgrijpen en in het mondje stoppen en tijgeren zijn veel leuker
Ik moet zo lachen als ze zich terug rolt, dan zet ze zich met haar armpjes zo hoog ze kan hoofdje in de nek en laat ze zich zo omvallen en dan boink!
Ook trok ze zich laatst half omhoog aan de spijlen gelukkig stond de box al helemaal laag .
Zal weer eens wat fototjes in topic zetten vanavond.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38848481
We hebben enkele posts verwijderd omdat het nu zeker is dat hij binnen een paar dagen gaat sterven. De operatie gaat niet door, omdat het niet meer kan. Het goede gedeelte is ineens flink gaan groeien en knelt alles af. Als we het goed hebben begrepen.

En het schijnt dat ze wel zijn bijgedraaid. Dat ze nu wel hoop hadden en wel blij met hem waren geworden. Misschien veel gevraagd, maar kunnen de posts als reactie op ons verhaal van gisteren verwijderd worden?
Bedankt!
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:52:42 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38849323

jezus, omdat ze 2 dagen hebben gewacht
damn.
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 14:56:10 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38849751
jee ingrid en djeez ... wat erg!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:05:25 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38849786
ohja ik heb een vraagje, max past al bijna niet meer in de kinderwagen ( )
hij heeft nog ongeveer 5-10 cm.

hoe oud doen jullie je babietje (want dat is ie heus nogwel ) in de buggyinzet?
hij kan wel een heel stuk plat opzich, die buggy, maar maxje zakt er toch een beetje in naar beneden en dat lijkt me slecht voor zijn rugje.
pi_38849952
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:05 schreef pinquit het volgende:
ohja ik heb een vraagje, max past al bijna niet meer in de kinderwagen ( )
hij heeft nog ongeveer 5-10 cm.

hoe oud doen jullie je babietje (want dat is ie heus nogwel ) in de buggyinzet?
hij kan wel een heel stuk plat opzich, die buggy, maar maxje zakt er toch een beetje in naar beneden en dat lijkt me slecht voor zijn rugje.
Zo, dat is snel zeg! Is hi j zo lang dan?
Wij vragen ons hetzelfde af. Volgens mij kan de buggyinzet niet helemaal plat. Moeten we nog uittesten. Maar is het niet zo, dat ze pas in de wandelwagen mogen als ze goed rechtop kunnen zitten? Of zal dat voor kleine stukjes, zoals boodschappen doen niet veel uitmaken?
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:12:14 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38850008
volgende week naar het CB dus dan wordt ie weer officieel gemeten, maar van de week ff zelf gemeten en hij is nu 65 cm.

misschien heb ik wel een kleine wagen dan? die is 75 cm.
pi_38850826
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:12 schreef pinquit het volgende:
volgende week naar het CB dus dan wordt ie weer officieel gemeten, maar van de week ff zelf gemeten en hij is nu 65 cm.

misschien heb ik wel een kleine wagen dan? die is 75 cm.
Is hij zo groot, of Kim zo klein?
Kim moet maandag naar cb, ben wel benieuwd wat haar lengte is. Ze past met sommige kleding nog in 56!
pi_38850950
djeez &ingrid wat erg dat 't toch niet meer goed kan komen met je neefje. sterkte ermee, ook voor je zus en haar gezin.

pinquit max is nog geen 4 maanden toch? dat vind ik ook wel erg jong voor het omwisselen van de kinderwagenbak, maar ik hoor wel vaker dat mensen vrij vroeg overstappen. als 't niet anders kan de stand zo plat mogelijk houden dan maar. hier hebben de kindjes het ruim een half jaar volgehouden in de bak (klinkt ook raar ). ze hoeven nog niet zelf te kunnen zitten hoor, maar hun ruggetje moet liefst wel al wat sterker zijn.
pi_38851699
Rond de 4 maanden zijn wij Merlijn in de buggyinzet gaan zetten. Wel die zover mogelijk laten liggen. In de wandelwagen wilde hij bij mij er niet meer in, dan werd een wandeling met een huilende baby, schijnbaar had hij er behoefte aan om meer om zich heen te kijken want hij pastte eigenlijk wel nog. In de buggy mogen ze nog niet rechtop, maar halfliggend is prima. Is vergelijkbaar met de wipstoel of maxicosi. Hou er dan ook rekening mee dat ook daarvoor geld dat ze op een dag niet langer dan 2 uur erin mogen.

Als je zou wachten tot ze goed rechtop zitten duurt dat best lang, want goed rechtop zitten is pas rond de 9 maanden, dan mogen ze bijvoorbeeld eigenlijk pas in een fietsstoeltje zitten omdat ze dan beter de schokken op kunnen vangen.

Merlijn mag pas 6 juli weer naar het CB, 62 draagt hij nog weleens, maar kan ik eigenlijk opruimen. Is ook allemaal winterkleding. Hij draagt nu 68/74. Nieuwe kleding koop ik meteen maar in 74 en dat maakt voor de zomerkleding gelukkig weinig uit want je ziet toch niet goed hoe groot de kleertjes zijn. En hij kan er lang mee doen.

Merlijn slaapt hier ook weinig, hij haalt thuis de drie slaapjes nooit. Op andere plaatsen en het KDV wel. 's ochtends van 9.00 tot 10.00, 's middags rond 12.00 en dan rond 16.00 nog een keer. Bijelkaar ook maar net 3 uurtjes. 's avonds slaapt hij wel optijd, als hij naar het kdv is geweest of iets anders vermoeiends heeft gedaan is hij vanaf 18.30 soms wel een knockout en dan hoor ik hem niet meer tot de laatste voeding 23.30. Tussendoor komt hij dan wel een keer voor een paar slokken, maar dan slaapt hij eigenlijk nog.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:31:49 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38853030
Wennie, dat je neefje zo weinig eet kan ook als oorzaak hebben dat hij gewoon 'nukken' heeft, en zo'n kleintje dwingen is (uit eigen ervaring gezegd) ECHT onmogelijk. Dus ik zou me er geen zorgen over maken. De rest over die verjaardag vind ik dan ook wel weer erg zielig voor dat kleintje, dat ze hem overstuur laten huilen etc., daar gaat mijn hart sneller van kloppen, echt erg vind ik dat. Maar ja, hier spreekt een moeder die haar kinderen HEEL moeilijk laat huilen (ook omdat ze snel echt overstuur zijn en zich niet in slaap huilen ofzo). Dus het is allemaal nogal subjectief lijkt me.
Maar goed, je eigen mening hebben over zulke dingen is alleen maar goed, en wel jammer als je niet zo'n goede relatie met ze hebt dat je die dingen kunt aankaarten en vragen waarom ze dat doen. Niet ervan uitgaan dat het slecht is wat ze doen, maar vragen wat ze doen en hoe het komt.
(ok, je vroeg helemaal niet om advies en hier zit ik advies te geven, sorry )

Djeez, ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters (toch?) dat je voorzichtig moet zijn met zulke dingen. Je weet nooit (hoop ik) hoe jij zou reageren in zulke situaties...het lijkt mij persoonlijk namelijk écht vreselijk om zoiets mee te maken. Maar goed, ik snap je verontwaardiging heel goed, als het echt zo overgebracht is zoals Ingrid het opschreef. Ik ben een impulsief iemand die ook snel emotioneel kan reageren op zulke dingen.
Jullie ook sterkte ermee!

Ik ben van plan nog op de rest te reageren, maar ben ineens niet zo lekker....sorry.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:46:15 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_38853480
Pinquit, staat me bij dat Liam ok zo'n 3,5 4 maanden was dat in de buggy ging omdat ie niet meer paste idd. In de platte stand ging dat prima
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:54:05 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38853719
okiedokie!
ik kijk wel ff hoelang t nog past dan
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:22:25 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_38854625
hier was Liam er bijna uitgegroeid moest er ff aan denken

stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:34:28 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38858553
Saskia ging ook met krap vier maanden over naar de buggy Toen werd het ook krapjes.
Toen werd het ook ineens heel erg warm buiten en in de bak lag ze zich rot te zweten omdat daar bijna geen wind in komt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:07:35 #232
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38859992
Vandaag naar de KA geweest. Mahre is al flink gegroeid (54 cm en 4418 gram) en komt met de maten en gewichten boven het gemiddelde uit. Toch maar stoppen met de krachtvoer dus.

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:56:25 #233
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38861988
Sjonge wat heb ik hier lang niet gepost en gelezen. Ik zal nog even inhakenop de kinder/wandelwagen conversie, de rest laat ik even voor wat het is. Emma is met net 4 maanden overgegaan op de 'buggy' inzet van de wagen (ik weet nooit of dat nou wandel of kinderwagen heet) Die kon heel plat en ze lag er prima in.

Nou hoe het met Emma gaat dan, erg goed hoor. Ze rolt de kamerrond en heeft net door hoe ze moet tijgeren. Staan vind ze geweldig en af en toe doet ze ook wat wiebelige stapjes als we haar onder haar okselsvasthouden. Ze krijgt borstvoeding en eet verder rijstewafels, fruit en groente. Rijstewafel eet ze echt goed, de rest is meer proeven. Ik vind het prima zo ze groeit en het vaste voedsel wordt vanzelf wel meer.
Ze zegt mamamamama en zoms lijkt het wel of ze echt mama bedoelt, hetzelfde met papapapap. Ow en ze kan al een tijdje goed los zitten!
Gisteren naar het cb geweest en de dame is 68cm en 6900 gram, een fijn poppetje volgens de wvk.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:13:09 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38862729
ahh liam

en idd ET het is nu ook zo warm ok vandaag niet dan voor die krappe bak
pi_38869442
Om hier even een nog lager record te zetten : Myrthe ging met 2,5 maand al over naar de buggy-afdeling van de Bugaboo. Ze wilde domweg niet liggen, wilde kunnen rondkijken. De bak was al vanaf haar geboorte geen succes. Overleg gehad met het cb en die kon ook niet inzien/uitleggen waarom de buggy in ligstand schadelijker zou zijn dan de maxi-cosi. Afgesproken toen dat ik de bugaboo (die heeft dus wel een goede vering en luchtbanden! niet te vergelijken met een buggy als MacLaren die zegt vanaf 3 mnd al te kunnen) alleen gebruiken zou voor korte afstanden en de maxi-coxi-regels zou aanhouden. Kwam er dus op neer: alleen bij de tweewekelijkse boodschappen halen ging ze in de bugaboo zodat ik niet alles hoefde te dragen, verder in de draagzak. We hadden een ander merk autostoeltje, anders was m'n voorkeur wel geweest haar die keren in de maxi-cosi te leggen met bugaboo-onderstel (misschien nog een optie voor jullie).
Overigens kon ze met 5,5 mnd goed zelf zitten, vlg cb vgl met gem kind met 9 mnd en mocht ze van hen toen mee op de fiets (niet gedaan, had ook geen fiets toen). Daar zit dus nog wel wat speling in (er zijn ook kinderen die pas kunnen zitten als ze ruim een jaar zijn).
pi_38878627
Hier word ik toch even moe van een heel druk kind. Als Merlijn wakker is bij hem te merken dat hij gewoon geen rust in zijn kont heeft. Hij wil staan, zitten, rondkijken, alles vastpakken in zijn nabijheid. Even rustig op schoot zitten is er niet bij. Daarstraks in de wachtkamer moest hij iedereen in zijn buurt gezien hebben en alles volgen wat er gebeurd. Alleen spelen thuis wil hij niet, nee hij moet constant aandacht hebben en rondgedragen worden. Poe vermoeiend hoor, maar zelf heeft hij er geen moeite mee. Hij is dan ook superalert en altijd vol in beweging..

Kruipen gaat hier steeds beter, al heeft Merlijn het zelf niet in de gaten. Hij gaat vooruit en achteruit en opzij, maar is ondertussen zo boos aan het huilen van frustatie. Ben benieuwd wanneer hij zelf in de gaten krijgt dat hij kan kruipen en ook vooruit komt.
pi_38879116
Ff over de maxicosi. Het is toch niet zo zeer dat het ding "slecht" is voor een kind, maar juist dat ze weinig bewegingsvrijheid hebben en daardoor afgeraden wordt een kind lang in een maxicosi te vervoeren. Mijn vriendin haar zoontje moest juist in een maxicosi liggen i.p.v. een kinderwagen omdat hij een scheef hoofdje kreeg. Dit werd toen door de fysio aanbevolen.
pi_38879166
het is niet goed voor de rug van de baby om er heel lang achter elkaar in te zitten, dacht ik.
pi_38879415
Volgende de site www.veilig.nl
quote:
De reden dat het babyautostoeltje ongeschikt is voor langdurig gebruik, ligt aan het feit dat het kind continue gebogen ligt. Dit is de meest veilige houding wanneer er een botsing plaatsvindt. Echter: door deze gebogen houding zijn strekking, rotatie en andere bewegingen, die bij de normale ontwikkeling van een bewegingspatroon horen, niet of nauwelijks meer mogelijk. Dit is slecht voor de motorische ontwikkeling van de baby.
pi_38879493
Iemand trouwens een tip om Merlijn eens een kwartiertje alleen te laten spelen? Ik krijg het niet voorelkaar en het loopt vlug op huilen uit. Merlijn wil continu mijn aandacht. Negeren probeer ik wel maar is moeilijk met een huilend kind, het is gelukkig niet dat hij overstuur gaat.

Ik ga zo boodschappen doen en daarna met hem naar bed denk ik, zodat hij gedwongen wordt om rust te nemen en ik ook aan mijn rust toekom.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:30:52 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38879768
Lastig zeg, Randa. Volgens mij kan het ook wel een fase zijn, Emma had dat ook een tijd. Ze kon niet goed zich verplaatsen en zo bij speeltjes komen, dus ging het haar snel vervelen om alleen te spelen.

Laat je hem weleens spelen met een babygym bijvoorbeeld? Emma vond dat een tijdje wel heel leuk en kon zich er goed mee vermaken. Nu rolt ze liever de hele kamer door, en vindt ze dat weer geweldig, tot ze op een gegeven moment ook helemaal gefrustreerd is omdat ze nog niet kan kruipen...

Ik denk overigens dat je de spijker op z'n kop slaat dat hij gewoon gefrustreerd is. Ik denk dat dit vanzelf overgaat als hij doorkrijgt dat hij ergens komt door te kruipen! Misschien (hopelijk) dus een kwestie van gewoon geduld hebben met je karaktervolle kindje ...
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:31:34 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38879786
Oh ja, en als Emma gefrustreerd is doordat het kruipen niet lukt, zet ik haar weleens in de wipstoel en laat haar daarin met de babygym of een ander favoriet speeltje spelen. Dat gaat meestal wel een kwartiertje goed, deed ik bij Noa ook!
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:36:56 #243
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38879973
Randa, misschien kun je het langzaam opbouwen. Eerst even samen spelen en dan vijf minuten alleen spelen, dan weer even wat aandacht, Werkt het wel als je bvb naast hem zit en iets anders doet (was vouwen ofzo )en hem dan af en toe prijst dat hij zo lief speelt? Alleen spelen is echt een kwestie van wennen en aanleren.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:50:15 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38880307
Hier werkt het prima om haar op een kleedje te leggen en er een speeltje voor te legen.
Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk geen problemen met arwen heb betreft het alleen spelen.
Leg ik haar op bedje zodt ze wat rust krijgt vermaakt ze zich daar wel verder hier ook de baby gym heb zon ding van smoby wat je op de wagen doet normsaal gesproken aan de box tralies vast gemaakt , is moenteel de topper om tegen te trappen , verders vind ze stofjes/spullen met verschillende structuren enorm interessant. en lukt het alleen spelen hier echt even niet dan doen we haar in het wippertje bij ons zetten en haar knuffel geven en dan is ze tevreden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38880605
Myrthe vond toen zo'n Difrax latex piepbeestje erg leuk (verkopen veel drogisten wel), een stoffen boekje van de Hema met spiegeltjes en knuffelbeestjes aan lintjes erin, speelkleed met bogen waar van alles aanhangt (Tiny Love maar heel veel merken hebben dat), en muziekdoosjes die je aan de spijlen van box/ledikant hangt en die ze zelf aan kon trekken. Spiegels waren ook erg boeiend, er zijn wel onbreekbare te koop (op de foto was een normale spiegel nog, vlak daarna een babyspiegel gekocht ). En nog een glimmende (want verzilverde) rammelaar. foto.
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:05:09 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38880763
Wat een leuke foto Poemojn! Lijkt net of er een portretje van Myrthe tegen de muur aan staat
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:04:45 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38882652
poemojn wat is een babyspiegel?

-edit-foei pinq, eerst de hele post lezen!- een onbreekbare dus
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:26:03 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38883450
jeetje omrollen is echt de nieuwe hobby van max.
alleen wordt ie er heel snel keimoe van en dat vind ie niet leuk dus wordt ie huilerig
veel slapen dus de afgelopen dagen
pi_38885379
Kim vind op de buik liggen erg leuk. Ze heeft niet veel interesse in kruipen.
Maar ik heb zelf nooit gekropen, dus wie weet.
Ook de babygym vind ze fantastisch. Gelukkig kan ze haarzelf goed vermaken.
En kwebbelen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:11:40 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_38887478
Die twee van mij hebben zichzelf eigenlijk altijd goed kunnen vermaken in hun eentje. Plus dat Wilyan nog wel vaak lekker gek tegen z'n zusje wil doen en aangezien Hanne's motto "hoe gekker, hoe beter is" vind ze dat dus helemaal geweldig.
Dus ik heb zo geen tips voor je Randa.

Over die kinderwagenbak/wandelwageninzet..
Wilyan ging toen hij drie maanden was al over in de wandelwagen/buggy. Die was gewoon te lang en vooral ook te breed! Maar wij hebben toen ook een kinderwagen gekocht waarvan de buggyinzet helemaal plat kon/kan speciaal omdat Wilyan gewoon niet meer in de bak paste en we dus wel MOESTEN. Hanne daarentegen heeft weer tot een maand of zes/zeven in de wagenbak gelegen. (maar toen knalde ze er ook echt wel uit hoor)

Ik ben zo trots.. Mijn kleine meisje word al zo groot..
Het kruipt als een speer in het rond gaat overal bij staan en komt al stappend ook al heel snel rond tafels en langs banken en kasten. Ze probeert ook te dansen! Volgens mij ziet ze dat van Wilyan ofzo. Als ze muziek hoort staat ze lekker te hippen op haar beentjes of te knikken met haar bolletje. Zooo
Hanne probeert nu trouwens ook steeds los te staan! Net ook. Komt ze bij me bij de stoel staan, houd ze mijn broek vast en laat dan gewoon even los! Ze trekt even een grote grijns en pakt me dan weer snel beet of laat zich op haar achterste vallen. Af en toe loopt ze ook aan één handje maar dat wil ze vaak al snel niet meer en laat zich dan heel hard piepend en mekkerend ter aarde zakken -de dramaqueen-
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')