m_aik_el | donderdag 25 mei 2006 @ 17:00 |
hey weten jullie soms wat auto´s die snel zijn van onder de 5000euro. Maakt niet uit welk merk ofzo als hij maar snel gaat ![]() | |
DonJames | donderdag 25 mei 2006 @ 17:03 |
Voor dat geld kan je een motorrijbewijs+leuke motor kopen. Sneller dan de snelste auto's! | |
dubidub | donderdag 25 mei 2006 @ 17:07 |
Tja, luckily vroeg hij daar niet om, DonJames, hij vroeg om een auto ![]() TS: Geen flauw idee, ik denk dat je bij de tweede/derdehands moet ![]() | |
Pony-Lover | donderdag 25 mei 2006 @ 17:08 |
Kadet GSI moet je hebben | |
m_aik_el | donderdag 25 mei 2006 @ 17:08 |
quote:jij bent echt blind en dom ![]() | |
m_aik_el | donderdag 25 mei 2006 @ 17:09 |
quote:ben geen Kamper ![]() | |
Pony-Lover | donderdag 25 mei 2006 @ 17:12 |
quote:dat ben je wel of een golf natuurl;ijk | |
DonJames | donderdag 25 mei 2006 @ 17:14 |
quote:Zo dom ben ik niet als ik met mijn motor rondjes rij om jouw "snelle" auto.. Anyway, het was maar een tip. | |
BertV | donderdag 25 mei 2006 @ 17:17 |
quote:Hij vraagt om een gezinswagen met extra spoilers en 120 ipv 100 pk... begrijp dat dan... ![]() Zo'n seat toledo? | |
johnwoo | donderdag 25 mei 2006 @ 17:17 |
Supra mk3 turbo, voor 5000 heb je er een in goede staat. 235 PK, 0-100 in 6,3 seconden, RWD. Standaard al erg vlot, en als je dan later nog eens geld overhebt gooi je er nog eens 5000 tegenaan voor een 2JZ swap en dan rijd je bijna alles weg. Qua bang for buck zit je dan erg goed. Nadeel is dat ze vrij prijzig zijn in verzekering (zeker als je jong bent), wegenbelasting (gewicht), benzine (gewicht, vermogen) en onderhoud (leeftijd, km-stand). Vooral bij dit soort auto's geldt dat de aanschaf maar een klein onderdeel van de totale kosten is. | |
Tjabbo | donderdag 25 mei 2006 @ 17:17 |
Toyota Supra 3.0i turbo. Aanschaf rond de 3500 euro. bloedsnel, en zelf te onderhouden / tunen. Maar onthoud dat goedkoop en supersnel niet samen gaan. Grote pk aantallen kosten grote hopen geld. | |
m_aik_el | donderdag 25 mei 2006 @ 17:18 |
nee rond de 200 pk lijkt me minimaal ![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 25 mei 2006 @ 17:18 |
ehh... tegelijk johnwoo? ![]() | |
m_aik_el | donderdag 25 mei 2006 @ 17:20 |
supra zie ik wel zitten ![]() | |
johnwoo | donderdag 25 mei 2006 @ 17:22 |
quote:Great minds think alike ![]() Maar als je hard wilt gaan voor relatief wênág kan je gewoon moeilijk om de mk3 heen ![]() | |
speedrock | donderdag 25 mei 2006 @ 17:33 |
zo'n omgebouwde opel corsa met een opel calibra blok erin ? dat schijnt wel rap te gaan | |
Cesarino | donderdag 25 mei 2006 @ 17:38 |
Golf III VR6 Voor die prijs koop je de snelste van Nederland ![]() | |
j0rrit | donderdag 25 mei 2006 @ 17:45 |
- Honda Prelude - Seat Ibiza Cupra | |
EKG | donderdag 25 mei 2006 @ 17:50 |
Toyota MR2 MKII ![]() Lekker snel, betrouwbaar en een super wegligging ![]() | |
yup | donderdag 25 mei 2006 @ 17:50 |
Opel Calibra 4x4 turbo. Koop je wel voor 3000 ofzo. Ander turbo erin ander intercooler ander chip en je hebt 350 pk ofzo. Als de 4x4 moeilijk doet schakel je die shit gewoon uit. | |
Chokeme | donderdag 25 mei 2006 @ 17:50 |
Ford Sierra Cosworth, standaard 350 pk geloof ik. Stond laatst nog 1 op marktplaats met 380 pk, 5000 e. Volgens mij kun je niet meer pk's krijgen voor dat geld. | |
EKG | donderdag 25 mei 2006 @ 17:52 |
quote:Oude type dan he.. lelijke jaren '80 bak ![]() | |
yup | donderdag 25 mei 2006 @ 17:55 |
quote:Zo een ding heeft geen 350 pk standaard hoor ![]() | |
dr.dunno | donderdag 25 mei 2006 @ 17:58 |
quote:een golf of opel uit een vliegtuig duwen op 10km hoogte; gegarandeerd supersnel en je doet er nog wat nuttigs mee ook. | |
johnwoo | donderdag 25 mei 2006 @ 18:04 |
Een Calibra turbo en Cossie heb je _niet_ in goede staat voor onder de 5000 euro. Trust me, ik ken mensen die beide types auto rijden. Of naja, een oudere (jaren '80) Cossie met veel kilometers in standaard vorm (dan zitten ze rond de 200 PK) zal misschien nog wel lukken... En een Escort RS Turbo zal zeker wel lukken. Maar de Cossie van een kennis van me (een oudere Sierra in goede staat en mild getuned toen hij hem kocht) kostte meer dan 10K. Verder is het tunen van zulke wagentjes altijd duur als je het goed wilt doen. Eer je zo'n Calibra van de standaard 204 naar 350 betrouwbare PK's hebt, ben je ook al wel 6000+ euro verder (revisie, head job, gelijk forged internals erin, brandstofsysteem, engine management, turbo, intercooler, koppeling, remupgrade...) Als je zelf handig bent hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn om een exemplaar te kopen met wat werk, maar als dat niet zo is kan je beter of even doorsparen en een goede kopen, of naar een ander type auto kijken. [ Bericht 15% gewijzigd door johnwoo op 25-05-2006 18:16:21 ] | |
Drifter__ | donderdag 25 mei 2006 @ 18:05 |
Mercedes 190E 2.3-16 170/185pk @ 1260KG of de 2.5-16 194PK ![]() | |
PLAE@ | donderdag 25 mei 2006 @ 18:06 |
Voor dat geld heb je 100 vaarbewijzen! | |
Fulcrum_X | donderdag 25 mei 2006 @ 18:10 |
quote:Blind misschien wel, dom is ie niet ![]() | |
simonsvision | donderdag 25 mei 2006 @ 18:11 |
Het maakt niet uit welk merk? maar als er een merk genoemd wordt zeg je, ik ben geen kamper...![]() | |
spenky | donderdag 25 mei 2006 @ 18:11 |
Honda Prelude | |
WHiZZi | donderdag 25 mei 2006 @ 18:13 |
![]() @TS: Zeker net je rijbewijs ofzo? In nederland mag je maar maximaal 120 KM/u hoor. Ik weet niet.. Elke auto kan dat, waarom zou je in godsnaam een afgeragde sjonniebak kopen die een top heeft van 230KM/u ? Koop voor ¤5k liever een betrouwbare minder snelle en veilige auto. | |
yup | donderdag 25 mei 2006 @ 18:18 |
quote:SERIEUS? Doe dan alle Evo's Impreza's Porsche's Ferrari's enzo maar door de shredder. Hebbie toch niks aan in NL. | |
robert-dirksen | donderdag 25 mei 2006 @ 18:23 |
quote:Om z'n rijbewijs kwijt te raken ![]() | |
dr.dunno | donderdag 25 mei 2006 @ 18:23 |
quote:Die Porsche's, Ferrari's 'enzo' moeten het, i.t.t. die preludes, evo's en impreza's niet alleen hebben van hun performance, maar scoren ook op uiterlijk, kwaliteit en klasse erg hoog. | |
WHiZZi | donderdag 25 mei 2006 @ 18:24 |
klopt, je hebt er qua snelheid geen zak aan in NL.. Alleen als je het een mooie auto vind ![]() Behalve op het circuit heb je er wat aan qua snelheid. Maar aangezien de topicstarter zoekt naar een snelle auto en het maakt hem niet uit welk merk zie ik hem als een of ander onvolwassen kereltje die stoer wil zijn met een super snelle luxe auto die binnen no time om een boom zit gevouwen (in het geval dat je het niet bent, sorry). Ja, ik heb een auto.. Een Fiat Palio Weekend met een 1.2 liter moter en 75 PK en ben er trots op. Ik wil je nog wel zien in een snelle auto om daar 1500 liter bagage mee te vervoeren ![]() | |
existenz | donderdag 25 mei 2006 @ 18:27 |
quote:Correctie: 149km/u op de snelweg, 129km/u op de autoweg ![]() | |
Drifter__ | donderdag 25 mei 2006 @ 18:27 |
quote:BMW 550i Touring ![]() | |
dr.dunno | donderdag 25 mei 2006 @ 18:29 |
quote:stoer jongen, mogen we je aanraken? ![]() | |
Haaykanter | donderdag 25 mei 2006 @ 18:29 |
Toyota MR-2 Is dat snel genoeg? | |
Dirk-Kuijt | donderdag 25 mei 2006 @ 18:30 |
Honda CRX Del Sol | |
existenz | donderdag 25 mei 2006 @ 18:30 |
quote:Ik zeg toch niet dat ik zo hard rijd ![]() ![]() | |
WHiZZi | donderdag 25 mei 2006 @ 18:32 |
quote:edit: Laat maar.. Ik snap sowieso niet wat het nut is om in Nederland harder te gaan rijden dat toegestaan. Je bent hooguit een minuut eerder op je bestemming, je hebt jezelf lopen irriteren aan mensen die zich wel netjes aan de snelheid houden, je verbruikt meer diesel, bezine, gas dan nodig en je irriteert andere weggebruikers. In NL heeft het gewoon geen enkel nut om harder te gaan dan toegestaan is. Iedereen die dat wel doet, is gewoon een ongelooflijke sukkel. | |
existenz | donderdag 25 mei 2006 @ 18:33 |
quote:Moeilijk he, alle replies lezen ![]() | |
NightFlight | donderdag 25 mei 2006 @ 18:36 |
Gewoon een S4 nemen ![]() | |
WHiZZi | donderdag 25 mei 2006 @ 18:37 |
quote:Ik typte niet zo snel, ik heb mijn reactie al gewijzigd ![]() | |
m_aik_el | donderdag 25 mei 2006 @ 19:04 |
snel gaan is gewoon master cool man iedereen met 200km/p inhalen gek wat denk jij dan gewoon racen gek aw kut ![]() ![]() | |
Metalfreak | donderdag 25 mei 2006 @ 19:14 |
quote:Is dat een Opel mentaliteit? ![]() ![]() | |
yup | donderdag 25 mei 2006 @ 19:15 |
quote:Helaas staan die Calibra turbo's bekend om hun zwakke 4x4. D.m.v. een zekering kan je het uitschakelen. Revisie is errug duur en vind maar eens iemand die het kan :/ | |
Sjonnjoop | donderdag 25 mei 2006 @ 19:22 |
[TK] VW Golf VR6 92 | |
Googolplexian | donderdag 25 mei 2006 @ 19:27 |
Honda CRX DelSol VTi-E (1.6i vtec met 160 pk standaard en robot-dak) Heb ik ook ![]() | |
gtsmrt | donderdag 25 mei 2006 @ 20:20 |
koop een mini cooper met een hayabusa blok... http://video.google.com/videoplay?docid=-8181859502945869301&q=mini+cooper | |
existenz | donderdag 25 mei 2006 @ 20:21 |
quote:Bassie en Adriaan jalalalala ![]() | |
Googolplexian | donderdag 25 mei 2006 @ 20:33 |
quote:Volgens mij ben jij een beetje in de war met een prelude van tig jaar eerder ![]() ![]() Dit is een Sol (2-zitter): ![]() | |
OnlineGokker | donderdag 25 mei 2006 @ 21:00 |
Mercedes Benz 600 SEL met 408PK uit 1991 0-100 in 6 sec... Is voor minder dan 5000 euro te koop... ![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 25 mei 2006 @ 21:03 |
quote:en elk volgend jaar 5000 eu aan onderhoud, belasting en verzekering ![]() | |
D. | donderdag 25 mei 2006 @ 21:06 |
quote: ![]() | |
Charizma | donderdag 25 mei 2006 @ 21:07 |
Foto;s !!! | |
OnlineGokker | donderdag 25 mei 2006 @ 21:07 |
Wegenbelasting is veel inderdaad. Vezekering zal wle meevallen, denk ik. Verder moet je een goeie uit Duitsland importeren en heb je een topauto waar KITT op jaloers zou zijn ![]() | |
Googolplexian | donderdag 25 mei 2006 @ 21:10 |
quote:En elke taxi-chauffeur ![]() sorry ... lijkt me gewoon echt een foute keuze voor iemand die op zoek is naar een auto voor 5000 eu ![]() | |
OnlineGokker | donderdag 25 mei 2006 @ 21:13 |
quote:Mij ook niet, maar de TS zit zo te hameren op snelheid dat de rest niet belangrijk lijkt te zijn ![]() | |
D. | donderdag 25 mei 2006 @ 21:13 |
een oude Camaro of Firebird is ook wel lekker snel ![]() | |
existenz | donderdag 25 mei 2006 @ 21:16 |
quote:Nee hoor.... ![]() | |
OnlineGokker | donderdag 25 mei 2006 @ 21:45 |
quote:Tot je gaat sturen ![]() | |
D. | donderdag 25 mei 2006 @ 21:52 |
quote:Er stond nergens dat sturen een vereiste was ![]() | |
DonJames | donderdag 25 mei 2006 @ 22:03 |
quote:Ik krijg ook niet de indruk dat TS daar erg veel waarde aan hecht.. | |
Googolplexian | donderdag 25 mei 2006 @ 22:10 |
quote:tijd voor een ogentest ![]() | |
NoComment | donderdag 25 mei 2006 @ 22:46 |
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volkswagen/34011141.html?return=eJwliu0KwiAYRu9l4H76tVb0iox1J1JrijZfptAquve0%2FXnO4fAYEPBxwFUCcZDQpMmsV6tszgiM%2BYjTQh9m9RmDMTnRJbD9QtHisAUt2lvSOZJuFKS7hDLj%2BW%2Bypv5UNRd9O6y6Fa187fTPwjmGO5G95PORlxaTK1G2qEWjvj8BzTAG&df=1 Maar ¤500 boven budget, 200pk in een Golf mk.1 ![]() | |
DS4 | donderdag 25 mei 2006 @ 22:52 |
Een goede (wel goed zoeken) 205 GTI 1.9 (zonder kat: 130 PK). Redelijk eenvoudige techniek, zodat je de auto ook nog rijdende kan houden. Een Supra, Cosworth of dat soort auto's zijn om te rijden gewoon een stuk duurder. En jij rijdt kennelijk op een budget. Niet doen dan... | |
yup | donderdag 25 mei 2006 @ 22:57 |
quote:En bij een klapper is er vrij weinig over van de motor. en de auto zelf ![]() | |
NoComment | donderdag 25 mei 2006 @ 23:25 |
Klapper, klapper, je moet zo'n ding gewoon heelhouden en niet rond een boom vouwen ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 25 mei 2006 @ 23:26 |
quote:Het is een Golf hoor, die dingen sturen uit zichzelf al richting de bomen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2006 @ 08:46 |
quote:Die advertentie ![]() quote: | |
ToMaSZ | vrijdag 26 mei 2006 @ 09:23 |
Nissan Sunny GTi-R uit 93... 2 liter turbo (220PK) in een sunny. Je weet niet wat je meemaakt. 6,5 seconde naar 100 KM/H, Top van bijna 230 km/h... ![]() | |
Festini | vrijdag 26 mei 2006 @ 09:25 |
quote:De GTI-R is alleen niet te vinden vinden voor ¤5000,- ![]() | |
ToMaSZ | vrijdag 26 mei 2006 @ 09:25 |
quote:Mjah das een punt, maar voor 3000 heb je een prima gti met alsnog 145pk... nog steeds aardig vermogen voor zo'n klein hokkie. | |
extreme | vrijdag 26 mei 2006 @ 09:26 |
Classic Mini met een 1380, blijft de enige kart voor op de openbare weg, en bovendien is het niet alleen een vies snel autootje waarme je nagenoeg alles het nakijken geeft, je maakt er ook nog eens een veel betere indruk mee dan met een pauper bmw of een manga jap. | |
Festini | vrijdag 26 mei 2006 @ 09:29 |
Maseratie 2.24v V6 Biturbo http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/maserati/35415537.html? | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2006 @ 10:23 |
quote:low-budget en Maserati in één topic is een gevaarlijke combi ![]() Voor 5000 staat ie voor je deur; daarna begint de lol pas ![]() | |
1299 | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Festini | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:10 |
quote:Volgens mij is dit nog wel een redelijk bedrag voor een auto van 16 jaar oud ![]() | |
1299 | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:11 |
En het dan heel vreemd vinden dat je op de sloop weinig onderdelen kan vinden ![]() | |
j0rrit | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:30 |
quote:Ik ken een jongen die zo'n Sunny GTi heeft (wel GTi-R look, inclusief hoodscoop). Sr20 DE blok erin die momenteel 170 pk levert, en dat is al aardig snel. Maar zo'n Sr20 DE blok biedt genoeg opties om te swappen naar een Sr 20 DET, dan hebben we het pas echt ergens over. ![]() ..vind het trouwens wel een lelijk model auto.. | |
Hyperdude | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:30 |
quote:"Redelijk bedrag" en Maserati in één topic is een gevaarlijke combi ![]() | |
Developersrus | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:31 |
Een Ford Probe 2.5 V6 | |
m_aik_el | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:34 |
quote:dit is wel erg bruut maar hij heeft geen achteruit he als je een motorblok hebt ![]() | |
DS4 | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:43 |
quote:Precies. Heren adviesgevers, bedenk dat TS ook nog in de auto wil rijden... | |
murp | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:44 |
citroen saxo vts 1.6 ragbakken.. ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:51 |
quote:Eensch ![]() Maar hoe snel kom je op de maximaal toegestane snelheid, he ![]() | |
EminemRulezz | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:52 |
quote:Mwa denk het toch wel ![]() | |
CittaR | vrijdag 26 mei 2006 @ 12:52 |
quote:heerlijke bakkies idd! ![]() | |
n00cL30n | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:03 |
quote:IDD.. een hele fijne.. .Of net zoals Paul Vlasblom, een M3 blok in een 3serie touring? ![]() quote:Ook een hele leuke optie, die ik misschien nog eens wil gaan gebruiken als tweede auto. ![]() | |
murp | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:03 |
quote: ![]() de mijne... | |
Drifter__ | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:23 |
quote:Dwars als de gek ![]() | |
Soldier2000 | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:49 |
Civic Vtec, 5th/6th Hoewel 5k dan ook maar net lukt ![]() | |
DS4 | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:04 |
quote:Maar moeilijk te krijgen voor het genoemde budget. | |
peacetaker | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:09 |
quote:en dan binnen 2 maanden een tree-hugger zijn...dat je ff iemand "master cool" met 200 inhaalt en jezelf vervolgens om een boom heen vouwt ![]() | |
Geqxon | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:18 |
quote:Kijkend naar dat filmpje niet.. Daarnaast vind ik het wel erg pauper dat ze er geen fatsoenlijk gashendel systeem ingebouwd hebben ![]() | |
1299 | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:19 |
quote:Origineel hoor ![]() | |
extreme | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:23 |
quote:Hij is niet serieus bedoeld voor op de openbare weg, deze constructie krijg je in NL trouwens zowiso niet road legal. Maar een Mini met een leuke 1380 of Metro Turbo conversie geeft je ook 120PK in een autootje van 600kg, en dat is zeer goed te doen onder de 5K, volkomen geschikt voor de openbare weg, niet bij te houden door kneuzen in hun GTI´tjes, en een hoge knuffelbaarheidsfactor voor bij de vrouwtjes.. Als je dat bedrag zou verdubbelen kan je ook bij Ben van Leeuwen een 1,8 IntegraR in je Mini laten schoenlepelen, kan je met 300+ PK gaan spelen. (note: das een PK gewicht verhouding die de meeste supercars bij lange na niet halen) | |
existenz | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:31 |
quote:Er zijn genoeg mini-kits beschikbaar waarmee je een oude mini kunt ombouwen tot een snelle wagen die legaal de Nederlandse weg op mag... | |
extreme | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:34 |
quote:absoluut, ik heb een Turbo gehad, en ik rij nu 1380, als je gek wilt doen kan je bij Minispeed een compressor versie bestellen, of een 1400cc turbo bij Avonbar, het leuke van een autootje waar er meer dan vijf miljoen van zijn gemaakt is de hoeveelheid aftermarket producten, je kan het idd zo gek niet verzinnen of het is te koop, maar de hayabusa kit is dus niet legaal voor straatgebruik in NL ![]() | |
existenz | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:36 |
quote:Maar dan is het nog steeds een koekblik waarmee je door de bocht sjeest met 120 ![]() | |
j0rrit | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:47 |
quote:Wel handig gasgeven met zo'n touwtje. ![]() | |
Alcyone | vrijdag 26 mei 2006 @ 16:55 |
quote:Ik hang tegenwoordig lekker achter de vrachtwagens... lekker relaxed en echt, het scheelt echt weinig met aankomsttijd, ik bespaar 20 tot 35% brandstof en heb NUL stress ![]() Alleen word je af en toe een beetje suf, das wel minder handig. | |
1299 | vrijdag 26 mei 2006 @ 17:12 |
quote:Om echt effectief brandstof te besparen moet je dan zo dicht achter een vrachtwagen gaan rijden dat de kans aanwezig is dat het een keer fout gaat als die hard moet remmen. Lijkt me niet zo handig. | |
enakje | vrijdag 26 mei 2006 @ 17:16 |
quote:Een vrachtwagen eruit remmen lukt nog wel denk ik... | |
Googolplexian | vrijdag 26 mei 2006 @ 17:17 |
quote:BS | |
1299 | vrijdag 26 mei 2006 @ 18:26 |
quote:Een vrachtwagen staat bijna even snel stil als een personenwagen, vergis je daar niet in. quote:Als jij het leuk vind om met je hondaatje heel lang dicht achter een vrachtwagen te rijden moet je dat zelf weten. Maar op den duur verslapt hoe dan ook je aandacht. Ook kan je geen reet zien van wat er zich voor je allemaal afspeelt, als de vrachtwagen opeens plots moet remmen geef ik het je te doen als je tussen 2 vrachtwagens geplet wordt ![]() ![]() [ Bericht 54% gewijzigd door 1299 op 26-05-2006 18:41:36 ] | |
n00cL30n | vrijdag 26 mei 2006 @ 20:41 |
Hoe dan ook.. Mini's zijn de bom. Heerlijke wegligging en eigenschappen. ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 26 mei 2006 @ 22:39 |
quote:Dat jij nou zo iemand bent die flink doorknalt wil niet zeggen dat ik ook onverantwoordelijk ben ![]() Dicht = voor mij 4 auto-lengtes afstand MINIMAAL. En met OMP / Ferrodo remmen + stalen remleidingen wed ik dat ik eerder stilsta dan de vrachtwagen wanneer ik die afstand houd. De "slipstream" van een vrachtwagen is, bij 120 km/h, touwens lang, ja. | |
-chefke- | vrijdag 26 mei 2006 @ 22:42 |
quote:Dan pak je de 100nx en daar liggen ook die ook zow lekkere SR20DE tjes in ![]() die dingen lopen als de brandweer en zijn technische onverwoestbaar ![]() | |
EsDe | vrijdag 26 mei 2006 @ 22:46 |
Jeremy Clarkson, Hamster & Captain Slow kochten voor 10000 pond een 'supercar'.... hun advies: Nóóit doen. voor 5000 euro is er nog minder fatsoenlijks te krijgen, dus gewoon opgeven is het beste ![]() | |
j0rrit | zaterdag 27 mei 2006 @ 00:46 |
quote:Jezza, Hamster & Captain Slow. ![]() Maar een Ferrari, Lamborgini en Maserati vergelijken met een vlotte Golf komt ongeveer neer op dat ene verhaal over appels en peren. ![]() | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 00:48 |
quote:Maakt ook echt uit he al die remupgrades bij 120 Km/h. Leuk tegen fading, maar 1 stop vanaf 120 naar 0 doe je met je standaard remmetjes even snel ![]() En sinds wanneer rijden vrachtwagens 120 ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 00:58 |
HONDA PRELUDE 2.2I VTEC 4Wiel Sturing (4WS)![]() ![]() ![]() 185PK- top 250, draaicirkel van 9,2Meter (thnx 2 de 4WS) 0 tot 100 in 7,3 sec. Vtecing na 4,500 toeren (of was het 5,000 ![]() een te gekke auto voor weinig geld!! ![]() check dit maar eens;) er staat in die tabel wel van top 226, maar in het echt blazen ze 240/250,,, ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Turquaz52 op 27-05-2006 01:09:17 ] | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:08 |
quote:Blijft een geile bak om te zien ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:13 |
quote:is het owk:D:D je bloed begint gwn te koken als je die auto ziet ![]() damn wat een wagen!! ![]() | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:22 |
quote:Toch heb ik stiekum liever een eclipse ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:26 |
das waar, de eclipse is owk de shit:D geen commentaar. Eclipse is togg 4x4?? wantk heb laatst een eclipse een burnout zien maken ![]() | |
Herkauwer | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:29 |
Geen zin om alles door te lezen ![]() ![]() ![]() | |
leolinedance | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:32 |
Peugeot 306 GTI Dijk van een wegligging 167 pk standaard 6 versnellingen Ziet er goed uit (mijn mening) Nadeel: Iets boven je budget (5000 - 6500) | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 01:41 |
quote:De GSX wel ja ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 11:38 |
quote:ahsoow, het is en blijft een dodelijke wagen, geef ik toe ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Turquaz52 op 27-05-2006 11:48:07 ] | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 11:44 |
quote:en nu in het Nederlands? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 11:47 |
quote:wat verstond je er niet aan?? ![]() | |
Steve-O | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:01 |
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?country=NL¤cy=EUR&transmission_GT=&transmission_LT=&make_id_EQI=Audi&model_EQS=A4&keywords_LKSPLIT=&specified_price_GT=&specified_price_LT=5000&transmission_sel=0&fueltype_EQS=0&colour_EQS=0&bodytype_EQS=0&year_GT=0&year_LT=0&mileage_GT=0&mileage_LT=0&geolocate=0&postcode=&orderby=neg_price&dealertypeid_EQI=o&dealertypeid_EQI=g&dealertypeid_EQI=f&dealertypeid_EQI=p&dealertypeid_EQI=b&locale=atnl.CARS.1&id=200606213211077# Koop zoiets zit je altijd goed ![]() | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:02 |
quote:Een prelude is veel te zwaar ![]() | |
leolinedance | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:05 |
quote:Is wel snel, maar bochten maken lukt niet zo rap ![]() | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:06 |
quote:het niet Nederlandse deel ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:07 |
quote:dus?? | |
j0rrit | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:08 |
quote:Probeer [url=http://www.****.nl] Verhaaltje [/ url] eens, werkt misschien minder layout vernueckend. Maar zo'n oude A4 met een 1.8 is natuurlijk niet echt super snel... | |
leolinedance | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:09 |
quote:Linkse rakker ![]() | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:10 |
quote: ![]() | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:13 |
quote:zwaar is niet per se sloom ![]() | |
j0rrit | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:13 |
quote:*voelt iets aankomen over een CRX* ![]() | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:14 |
quote:Bij een prelude wel ![]() | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:14 |
quote:Ik houd wijs mijn mond ![]() Tevens zou ik niemand een crx aanraden | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:27 |
quote:Is een Lancia Delta HPE 2.0 16v HF Turbo niks voor je? ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:35 |
Die arme jongen gaat straks een fortuin betalen aan verzekering, onderhoud en benzine ![]() | |
existenz | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:36 |
quote:details.... | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:37 |
![]() dat is neit waar:| de prelude rijd standaart al 230, als je een Open lucht filtertje op zet rij je tegen de 240/45 al aan!! + De prelude ligt zo lkkr in de bochten omdat het 1. 4wiel sturing sys. heeft. 2.het is een grote bak 3. het is een heeeel klein beetje zwaar ![]() en dat heb ik van een echte prelude rijder gehoord!! | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:40 |
quote:Jippie, 230 ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:40 |
maja, niet iedereen is een honda gek, dus ik hou mn mond wel ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:40 |
quote:het kan zelfs sneller:D | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:42 |
quote:Vind je 't gek ![]() Ik word strontziek van al die plastic kapjes ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:45 |
welke plastice kapjes?? :-| | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:46 |
quote:In heel de auto ![]() | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:46 |
quote:Whehehe, een open luchtfiltertje en je rijd 15 km/u harder; wat een malloot ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:48 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Turquaz52 op 27-05-2006 12:49:59 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:48 |
quote:moetje niet bij mij zijn ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:49 |
. | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:51 |
quote:Geef hem maar een schop onder zn zak dan, want dat levert je helemaal nul komma niks op. Het enige wat het oplevert is een wat leuker geluid ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:51 |
quote:Dat je het gelooft wel ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:52 |
![]() | |
j0rrit | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:57 |
quote:Bij twijfel moet je jezelf indekken door het anders te formuleren. Iets in de trant van "Ik heb me laten vertellen dat...". ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 12:58 |
quote:Whehehe...voor dat geld vind je idd wel een brakke bak...En daarbij weer ik ook wel zeker dat je voor die 2000 die je overhoudt NOOIT op 350pk uitkomt met een NIEUWE turbo, intercooler, chip, en afstellen.... | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:00 |
ik zou je dan anders owk de Galant en de Primera GT aanraden!!![]() ![]() ![]() owk dodelijk!! | |
Steijn | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:01 |
Opel Senator Volvo 850 R/T5 | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:03 |
quote:Dodelijk?? ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:03 |
quote:Whahahaha......open lucht filter plus 10/15 km/h? Forget it...Daarbij is een prelude absoluut niet snel. Max vermogen komt veel te laat vrij, en hij is zwaar... Die ECHTE prelude rijder heeft zeker ook van die chromen ruitensproeiers met lampjes, en een hele zooi stickers op zijn car? uche<heuts tuning>uche | |
Anne | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:04 |
quote:Ik lach stiekem ![]() | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:05 |
Ik weet niet of een 156 2.5V6 24v al voorbij gekomen is, maar die is met 193pk standaard ook tamelijk vlot ![]() | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:05 |
Mits handbak dan uiteraard ![]() | |
existenz | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:06 |
quote:Dit ook: ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:07 |
Maar goed, even geen afzeikpost nu maar serieus: Koop je een auto die van zichzelf al wat pit heeft...Denk aan een gsi,gti,vtec om het even wat. Die koop je (althans 1 in redelijke staat) voor zeg ¤2000,-. Knap hem wat op, en knal dit erop: ![]() Dan heb je vermogen..... | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:13 |
quote:zo iets zag ik al un x op zown verotte escort, wat is dat ![]() | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:14 |
Hahah openluchtfilter 15km/h sneller gaan. Daar heb je al snel zo'n 30PK extra voor nodig. Knap hoor voor een filtertje waar je vaak nog geen 1pk mee wint. Is enkel leuk voor het geluid maargoed ik val in herhaling ![]() Om weer even ontopic te komen hoeveel kan je bekostigen om een auto rijdend te houden? | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:15 |
quote:Nee... Die gaan op het inlaatspruitstuk...Dit zijn throttlebodies, de electronische variant van de oude webercarburateurs...Ooit eens meegesprint met een gsi die deze erop had. Had meer vermogen dan een cali 4x4 en GEEN turbogat waardoor je ook in een bocht goed kunt blijven gassen.. Daarbij is het geluid wat ervanaf komt lekker rauw..Kost wat, maar dan heb je ook wel iets... | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:17 |
quote:je lacht je dood ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:18 |
![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:18 |
quote:Die rijdt niet lang denk ik.... | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:19 |
daar, het was togg geen escort, maar verot is ie wel ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:19 |
quote:Of een 164 qv! ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:21 |
maar ehm, waar zijn de uitlaat buizen dan?? ik kan hem niet zien. ik neem aan dat ie er op of er onder worden geplaatst ofniet soms?? | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:24 |
quote:Als je goed kijkt zie je dat t blok omgedraait is....Kijk maar bijv. naar de oliedop..Het uitlaatspruitstuk ligt in dit geval dus ACHTER het blok ipv ervoor...Vandaar ook dat ik zeg dat ie niet lang leeft.. Hoop dat ie zijn aandrijfassen goed gemonteerd heeft, en daarbij leven de TB's ook niet echt lang met de inlaten aan de voorkant recht achter de grill zonder enige vorm van bescherming (lees: filter) eroverheen... | |
Googolplexian | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:25 |
quote:Civic met K20 blok ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:26 |
nou snap ik het echt niet meer, is dat nu de INLAAT??? | |
Googolplexian | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:29 |
http://www.autozeeland.nl/php/auto_detail.php?id=59825![]() | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:30 |
quote:Nee dat zijn de eerder genoemde throttle bodies. | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:31 |
quote:Zucht, LEES josti, LEES! JAH, dat gaat op de INLAAT...zoals ik al 2x eerder vermeld heb..Hij heeft het blok omgedraaid...Wat zou de vermogenswinst zijn als ie zijn hele uitlaat eraf zou schroeven en deze zou vervangen door 4 korte pijpjes die alles onder het blok inrammen? Juist, niks! Denk turbo: comprimeert lucht Supercharger: idem.. Vermogenswinst is te halen uit een betere verbranding. DUS: meer/betere luchttoevoer, meer bezine, betere ontsteking... SIMPEL! | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:33 |
quote:En een ander luchtfilter niet te vergeten ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:35 |
quote:90 graden gedraaid ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:35 |
quote:Men, wat komt hier toch bij elkaar? Wat zeg ik nou? Iets over luchttoevoer? Juist...... Daar valt ook een openluchtfilter onder, alleen doet die dan weer geen klote met vermogenswinst. Ongelofelijk kansloos fabeltje. Heeft nl verdomd weinig zin om er meer lucht in te rammen, om vervolgens niks met de brandstoftoevoer en de ontsteking te doen | |
DS4 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:38 |
quote:Daar zit het probleem. | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:39 |
quote:Dat was sarcastisch bedoeld gek! ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:41 |
quote:Ow, excusè...maar je moet begrijpen dat ik een beetje last begin te krijgen van tunnelvisie hier...Ik moet sommige dingen 6x uitleggen, en nog weet ik dat t gewoon niet begrepen wordt.. | |
vosss | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:42 |
whehehe ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:51 |
quote:whahaha, je bent de shit man ![]() ![]() | |
Wojworshebn | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:56 |
Een C-kadet coupe met 2,5 V6 is wel driftwaardig (nee niet snel) te koop in het hele zuiden van NL | |
Isdatzo | zaterdag 27 mei 2006 @ 14:07 |
Fiat panda da's snel genoeg voor jou ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 14:17 |
quote:??? Geef mij dan eens even 15 links? ![]() | |
Wojworshebn | zaterdag 27 mei 2006 @ 14:22 |
Doe is niet zo irritant. De C-kadett is overal te koop, de V6 is ook overal te koop en dan een jaartje werk en voilla een snel autootje. Ik ken er hier in de buurt al 2 met een eigen getuunde oude opel. Het is mijn smaak niet maar wel hendig sjiek omdat er zoveel onderdelen te verkrijgen zijn natuurlijk. [ Bericht 42% gewijzigd door Wojworshebn op 27-05-2006 14:27:46 ] | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 14:51 |
quote:Gezien de reactie's van de ts (ja, ik lees het topic door voor ik reageer) lijkt t me nou niet direct een persoon die zelf even een v6 erin legt...Daarbij kwam je post neer op het feit dat je overal in zuid nederland een c coupe met een v6 erin kunt kopen.... Daarbij doe ik niet irritant, ik ben het gewoon ![]() | |
Wojworshebn | zaterdag 27 mei 2006 @ 14:58 |
quote:Klopt, bovendien ben je verwijft met dat Oprah handje ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 15:01 |
quote:En jij houdt van worst...Wie is er dan verwijfd? Knuppel... | |
Wojworshebn | zaterdag 27 mei 2006 @ 15:12 |
quote:Ik niet. Nee. Jij houdt van dr.Dee? ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 27 mei 2006 @ 15:17 |
quote:Nee dat is een logische post...blijf ontopic, of houdt je muil en ga in een hoekje staan janken... | |
Sjoewe | zaterdag 27 mei 2006 @ 15:27 |
quote:Verklaard genoeg ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 16:16 |
quote:wat verklaard genoeg?? ![]() | |
j0rrit | zaterdag 27 mei 2006 @ 16:38 |
quote:Je gedrag. Ik dacht: Kop hem wel eventjes in. ![]() | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 16:40 |
quote:ik had 'm nog jonger ingeschat ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 16:50 |
quote: ![]() ![]() | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 17:04 |
quote:dit is PTA, heel serieus | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 17:05 |
en dit is offtopic ![]() | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 17:08 |
quote:gedraag je dan ook ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 mei 2006 @ 17:58 |
quote:moet jij nodig zeggen ![]() | |
D. | zaterdag 27 mei 2006 @ 21:28 |
quote:klopt ![]() | |
leolinedance | zaterdag 27 mei 2006 @ 22:45 |
Ik zei al, koop nou een 306 gti! Goed imago, snel en bovenal mooi ![]() | |
1299 | zaterdag 27 mei 2006 @ 23:12 |
quote:Ja maar het is net wat te zwaar en je moet wat teveel schakelen. Beetje lullig als je een zeer snelle auto zoekt en je geowned wordt door een 205GTi bv ![]() | |
Alcyone | zondag 28 mei 2006 @ 10:10 |
quote:Ik bedoel dus zeker niet slipstreamen... meer dan 2 secoden tussen. Gewoon de lagere snelheid en mindere toerental, daar bespaar ik op. Overigens ga ik niet tussen 2 vrachtwagens rijden. | |
leolinedance | zondag 28 mei 2006 @ 15:28 |
quote:Ja, maar een 205 is natuurlijk wel stukken minder mooi. En zijn onderheviger aan slijtage (ouder). 205 GTi 1.9 is inderdaad iets sneller met accellereren, maar niet qua topsnelheid hoor! 208 / 220 ![]() Denk niet dat ze qua wegligging voor elkaar onderdoen ![]() | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 16:11 |
quote:De 306 GTI is stukken sneller dan de 205 1.9 GTI. Alleen de 0-100 doet de 205 beter omdat hij snel weg is de eerste meters. Verder is de 306 gewoon sneller. Betere wegligging, betere remmen, meer vermogen. | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 16:19 |
Waar jij toch ook elke keer je -nogal vergezochte- ideeen vandaan haalt is mij werkelijk een raadsel hoor... Het lijkt mij evident dat gewicht ook een erg belangrijke factor is... Peugeot 205 1.9 gti 860 kilo, 122 pk... 7 kilo per pk Peugeot 306 GTi 16v 1140 kilo, 163 pk... Ook 7 kilo per pk... Doe mij dus die eerste maar... bijna 300 kilo lichter... | |
rockstah | zondag 28 mei 2006 @ 17:05 |
Daimler V8 ![]() | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 17:50 |
quote:Ik heb zowel een 205 GTI als een 306 GTI gehad. Dus ervaring. Niks vergezocht verder. Bovendien: de 306 GTI is 10 jaar jonger. Nogal wiedes dat het dan ook een beter auto is. En de 306 woog 1055 kg, althans: die van mij. | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 19:19 |
quote:Ja, en in die tijd zijn de natuurkundige wetten volledig veranderd... quote:Dat was dan vast geen gti... Heb zelfs een gewicht van 1214kilo gevonden voor een 306 gti... Anywayz... In direct gevecht zou ik mijn geld op de 205gti zetten... | |
Five_Aces | zondag 28 mei 2006 @ 19:57 |
Nee maar in 10 jaar tijd zijn dingen als aerodynamica, motorentechniek en wielophanging wel veranderd. Kortere bakverhoudingen en een beter koppelverloop kunnen bijvoorbeeld die 306 wel een voorsprong geven ondanks gelijke PK gewichtverhouding. | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 19:58 |
quote:Das waar, maar laatste type 205 en eerste type 306 ontlopen elkaar kwa leeftijd dus niet zo... En de bocht om zul je toch af en toe moeten... | |
mistraldk | zondag 28 mei 2006 @ 20:06 |
Ik zou voor 1500 euro een 205GTi kopen met goed chassis en interieur, voor 2000e een goeie Mi16 motor laten inbouwen, en dan voor de overige 1500e betere klauwen+schijven rondom en evt kleine shit (lampen/electrische shit/radio etc) doen. | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 20:07 |
quote:Nee, maar jij DENKT dat alles om pk/gewicht draait, terwijl dat maar een deel van het verhaal is. De 306 heeft een veel beter torsiestijfheid en mede daardoor veel meer mechanische grip. Bovendien zijn betere remmen (en de 306 heeft die) ook erg belangrijk als het gaat om prestaties. Voorbeeld: in het turbotijdperk van de F1 had een F1 wel 1500 of meer PK. Nu om en nabij de helft, terwijl de auto's ongeveer hetzelfde wegen. De huidige F1 auto is desondanks (veel) sneller. Ook een voorbeeld uit Top Gear no less is de vergelijking tussen de Eskrot rallyauto en de Focus ST (als ik mij niet vergis). De Focus was sneller, maar geloof me: pk/gewicht zal beter zijn geweest bij de Eskrot. quote:Wat lul je nou man? Het was een 306 GTI. Met zesbak, die bij Peugeot alleen op de 306 GTI is gebruikt en op de 205 Turbo 16 Evolution 2 in groep B uitrusting. Nou zou het kunnen dat ik echt blind ben en een Groep B. auto onder mijn reet heb (en dan is dat een goede reden om sneller te zijn), maar vooralsnog denk ik dat jij net effe teveel vertrouwt op boekenwijsheid. En ik weet dat in de autoboeken andere waarden staan, maar het gewicht op kenteken is het gewicht op kenteken (ik ken de huidige eigenaar, dus ik kan een kopietje voor je regelen). Het was een 1999-er BTW. quote:Dat is dan dom. | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 20:10 |
Bijgaand de gegevens van mijn oude auto. Te checken bij rdw.nl Kenteken ZL - BR - 26 Voertuigsoort Personenauto Merk PEUGEOT Handelsbenaming 306; 2.0 16V - 120KW 3DRS Kleur(en) Zwart Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 1998 cm3 Aantal zitplaatsen 5 Aantal staanplaatsen N.v.t. Massa ledig voertuig 1.055 kg Maximum massa voertuig 1.630 kg Massa rijklaar 0 kg Laadvermogen N.v.t. Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 575 kg - geremd 1.000 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t. Datum eerste afgifte Nederland 31 mei 1999 Datum eerste toelating 31 mei 1999 Datum aanvang tenaamstelling 25 oktober 2005 Vervaldatum APK 15 juni 2006 | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 20:17 |
quote:Nee, dat denk ik niet, ik denk alleen wel dat (zelfs als we uitgaan van een gewichtsverschil van 200 kilo... Hierin niet meerekenend dat de 205 in dit geval waarschijnlijk ook "op kenteken" lichter is dan in de verschillende gegevens) een 20% lichtere auto echt wat makkelijker de bocht omgaat... En inderdaad, dit is een subjectieve gedachte... Ik vind het verschil alleen nogal groot, en denk dan ook dat dit niet makkelijk te overbruggen is... Dat een huidige formule1 auto sneller is, zal om te beginnen komen door een beter koppel/pk verloop, en vooral door betere aerodynamica. Overigens, wat ik mij dacht te kunnen herinneren; de topsnelheden uit die tijd zijn volgens mij nog niet verbroken... Evenals sommige gemiddelde snelheden... quote:Dat kan; zie boven... Van verschillende sites haal ik verschillende waardes, allemaal veel hoger dan 1055 kilo... Dit kan een verschil zijn tussen ledig gewicht en startgewicht... Als je de vloeistoffen eruit haalt en een lege tank neerzeg, weegt het allemaal wat minder... Maar ik vermoed dat datzelfde dan ook voor een 205 geldt... | |
ikbeneenkiwi | zondag 28 mei 2006 @ 20:20 |
*Mompelt iets over voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten* | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 20:21 |
quote:Nou, dat vind ik wel meevallen... voor 5000 euro kan je echt wel een fatsoenlijke vlotte auto kopen... Tis niet niks... | |
ikbeneenkiwi | zondag 28 mei 2006 @ 20:28 |
quote:Nouja, snelheid is een relatief begrip natuurlijk. | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 20:30 |
quote:Goed, 5s 0-100 en 300km/u wordt lastig... Maar 7s en 250 zou moeten lukken... ![]() | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 20:48 |
quote:Niet dus, zoals eerder aangegeven: ik heb ze beiden in bezit gehad. quote:Die totaal niet klopt. Tuurlijk is het gewicht makkelijker de hoek om te krijgen, maar bedenk dat de 306 breder en langer is en daardoor weer wint. Extra torsiestijfheid (en dat verschil is groter dan je denkt) helpt ook. Net als een betere wielophanging. En overigens had de 306 een meesturende achteras, hetgeen ook zijn resultaten had. De 306 was ook neutraler. Praktijk: de 306 ging sneller de hoek om dan de 205. quote:Nogmaals, ik vergelijk de gewichten op kenteken met elkaar. Ik zie vaker dat het gewicht op kenteken lager is dan de fabrieksopgave. Het waarom weet ik niet (ik denk dat een potentiële autokoper het gewicht op kenteken belangrijker vindt, daar daarmee de wegenbelasting wordt bepaald), maar het is zoals het is. En nogmaals: ik heb het over praktijkervaring. | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 20:50 |
quote:Ik denk dat een auto die 250 km/u kan voor 5000 euro wel te koop is, maar dat iemand met een budget van 5000 beter niet die auto kan kopen. Ik geef het je te doen: een verstandige aankoop voor 5000 euro van een auto die minimaal 250 km/u kan rijden... | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 20:57 |
quote:Maar vast geen meetapparatuur, circuit en de vaardigheid om een auto op de max van zijn kunnen te rijden... Gevoel is van meer dingen afhankelijk... Jouw praktijkervaring zegt dus evengoed niks... | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 21:02 |
quote:Het was een metafoor... Natuurlijk wordt dat lastig... Doelde meer op het feit dat het niet meteen een ferrari hoeft te zijn om onder de noemer snel te vallen... Mazda 626 2.5, Carina E GTi, Volvo 850, Audi A4... Kun je vast een vlotte variant van vinden voor 5000 euro... | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 22:05 |
quote:Stopwatch, Nordschleife, racelicentie (uiteraard doet MS het sneller, maar in beide gevallen zat er iemand met dezelfde capaciteiten, dus iig vergelijkbaar)... Hou eens op om dingen erbij te verzinnen, je hebt nu eenmaal geen gelijk in deze. | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 22:05 |
quote:Maar je bent beter af met een hot hatch. | |
Five_Aces | zondag 28 mei 2006 @ 22:38 |
quote:Jouw verhaal gaat anders ook niet op. laag gewicht is leuk en geeft een goed uitgangspunt. Maar er zijn nog wel meer zaken die de wegligging van een auto maken. Onze nissan Micra 1.3 is ook lichter als mijn M3 maar dacht toch niet dat die sneller door de bocht kon ![]() | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 22:47 |
quote:Ja, en natuurlijk hebben die allebei evenveel kilo's per pk... ![]() | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 22:49 |
quote:Hoezo dingen erbij verzinnen...? Ik trek alleen jouw uitspraken in twijfel... Het gevoel dat een auto sneller is dan een andere is geheel subjectief... 250 in een A8 lijkt niks... 180 in een starlet is een angstaanjagende belevenis, die toch echt meer indruk maakt... | |
Steve-O | zondag 28 mei 2006 @ 23:13 |
Koop een smart Je heb het gevoel alsof je 190 rijdt met 130 km/h en dat terwijl je dat kleine 3 cilindertje achter je hoort brommen ![]() | |
DS4 | zondag 28 mei 2006 @ 23:15 |
quote:Zonder deugdelijke aanleiding, en overigens zonder dat je weet waarover je het hebt. De 306 heeft EN een beter pk/gewichtsverhouding EN is een modernere auto. Je zou het zelf kunnen bedenken dat de 306 sneller is, maar het lukt je vreemd genoeg niet... quote:Wel eens gedaan? Op de openbare weg is 250 km/u niet niks. Ook niet in een A8. | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 23:19 |
quote:Dat klopt... En zonder harde cijfers in direct vergelijk zal dat nog wel even duren ook... quote:Yepz... En ik vond er geen fuck aan... Verschil tussen 120 en 250 is dat de auto's om je heen alleen wat langzamer lijken te zijn... Het rijden zelf deed me niks... | |
Wojworshebn | zondag 28 mei 2006 @ 23:20 |
quote:Dat klopt, bovendien kom je erachter dat er best wel bochten in een snelweg zitten en bulten en dwarsrichels. Maar boven de 270 vind ik het verschil nog groter want dan blurt de omgeving weg. Althans dat is mijn ervaring. | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 23:26 |
quote:Denk dat dat ook grotendeels afhankelijk is van de auto... De betreffende A8 had luchtvering... En die filterde de -hier- beruchte bult in de A12 er grotendeels uit... Dat was met 200 comfortabeler dan veel andere auto's bij 120... | |
Wojworshebn | zondag 28 mei 2006 @ 23:29 |
De auto maakt idd een heel verschil. Maar het word toch echt wel beter op letten, met 250+. Ik reed laatst in Duitsland en werd met 260 nog even voorbij gepleurd door een bmw. Je vergeet dan toch wel snel in je achteruitkijkspiegel te kijken ![]() | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 23:39 |
quote:Tsjah, dat weet ik niet, heb zelf niet harder gereden dan dat... Wel meegereden in een Lambo, en daar kan ik het effect wel beamen... Had wel z'n effect op m'n hartslag... ![]() | |
Five_Aces | zondag 28 mei 2006 @ 23:46 |
quote:En dat maakt nou weer niet veel uit voor pure bochtensnelheid. Ontwikkelingen in wielgeometrie staan ook niet stil en vooral niet sinds er electronica bij komt kijken ![]() | |
MikeyMan | zondag 28 mei 2006 @ 23:51 |
quote:Tuurlijk, het kan, dat ontken ik ook niet... Ik zeg alleen dat mijn gevoel zegt dat die 205 sneller is... En natuurlijk, een 205 uit 1980 en een 306 uit 99 zullen een flink verschil laten zien... Maar een 205 gti uit 1994 en een 306 uit 1996 zullen kwa ontwikkelingsniveau dichter bij elkaar liggen... Trouwens; die rally micra's gaan ook best hard ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-05-2006 23:56:41 ] | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 09:00 |
quote:Goed, je bent een fantast. Bij deze is dat wel heel duidelijk. | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 09:02 |
quote:De 205 GTI 1.9 komt uit 1987 en is sedertdien nauwelijks gewijzigd. De 306 GTI komt uit 1996 en ook sedertdien nauwelijks gewijzigd. Er zit dus 9 jaar tussen, ontwikkelingstechnisch. Productiejaar heeft weinig te maken met het ontwikkelingsniveau. | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 09:33 |
quote: ![]() Tuurlijk jongen... Wat jij wilt... en jij bent een zelfingenomen, omhooggevallen patser... | |
Tommy_Kuklinski | maandag 29 mei 2006 @ 09:39 |
quote:Er zit een redelijk groot verschil in een 306 GTi en een 205 GTi Daarbij heeft DS4 (helaas ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 10:50 |
quote:Aangezien jij het zegt zie ik het als compliment. En nou weer lekker dromen dat je zelf achter het stuur zit met 250 km/u... Dag hoor. | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 11:26 |
quote:Laatste type 205 en 306 gti zijn trouwens van 0-100 ook gelijk (8,5 sec), alleen topsnelheid van de 306 ligt 18 km hoger ![]() Lijkt me trouwens een interessante test ![]() ![]() * leolinedance zoekt filmpje of test ofzo gevonden: http://www.channel4.com/4(...)ti-697-00-intro.html http://www.autocar.co.uk/RoadTest_Summary.asp?RT=200082 in deze tests doen ze beide 7.8 sec 0-100 ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door leolinedance op 29-05-2006 12:00:40 ] | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 11:37 |
TS, koop deze Fiat 500 ![]() http://www.student.kun.nl/p.oonincx/various/fiatpor.mpeg | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 12:16 |
quote:Maar 0-100 is slechts een deel van het verhaal. Zoals ik al schreef en in deze test wordt herhaald: de 205 is rap op de eerste meters vanaf stand. Daar pakt hij (door het lage gewicht) een snelle 0-100. De 306 accelereert sneller vanaf zeg 30 km/u. En dat is nu juist belangrijk voor de vraag welke sneller is: je hoeft maar 1x vanaf stand weg te rijden. Dus op de binnenwegen accelereert de 306 gewoon sneller. Daar komt dan bij dat het chassis van de 306 stukken meer aan kan dan die van de 205 en dat de remmen van de 306 beter zijn. Uit de test blijkt dan ook wel dat de 306 gewoon de snelste van de twee is. Maar voor de goede orde: de 205 biedt net zoveel rijplezier. Minder comfort, dat wel... | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 12:18 |
quote:De 911 rijder maakt overigens een behoorlijke fout (teveel wielspin), dus het is de vraag welke van de twee auto's het snelst is (wat niet wegneemt dat de Fiat voor een 500 het aardig doet...). | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 12:35 |
quote:Ging maar om het idee hoor ![]() fiat 500 beats porsche ![]() | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 12:42 |
quote:alleen is dat geen Fiat 500 ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 12:44 |
quote:Ik weet dat het als leuk wordt gezien... Maar het is indrukwekkender als de Fiat niet wint door een rijdersfout van de anders. | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 12:46 |
quote:Ach ja, het is een klein frotautootje. | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 12:47 |
quote:Ach ja, dat een Porsche normaalgesproken (ook met een foutje) met 2 vingers in de neus wint doet jou ook niks he ![]() ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 13:06 |
quote:Ik constateer slechts dat de Porscherijder een enorme misser maakt en gelet op het filmpje denk ik dat de auto's aan elkaar gewaagd zijn. Tuurlijk kun je in een Fiat 500 huidje techniek stoppen waarmee je een Porsche te snel af bent, maar daar gaat het mij niet om. Ik ken werkelijk niet één Porschebezitter die daar koud of warm van wordt. Persoonlijk zou ik de Fiat 500 origineel houden, want ik vind het geinige autootjes, maar dat is al helemaal een ander verhaal. Dat mag jij drammen vinden. Maar helemaal begrijpen doe ik dat niet. | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 13:07 |
quote: ![]() ![]() | |
Repeat | maandag 29 mei 2006 @ 13:23 |
weer zo'n kut crx/gsi rijder erbij straks ![]() | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 13:26 |
quote:Dat lijkt me knap. Beide auto's worden niet meer gemaakt dus moeten van de tweedehands markt komen. Er wordt nu dus ook al in gereden ![]() | |
Repeat | maandag 29 mei 2006 @ 13:30 |
quote:ze worden nu in rap tempo allemaal om bomen gevouwen ![]() | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 13:32 |
quote:ach ![]() | |
BertV | maandag 29 mei 2006 @ 13:54 |
quote:reserve boom... netjes... ![]() | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 13:59 |
quote: ![]() ts: Koop een volvo 480 turbo! Dan houd je geld over om hem 2 jaar te onderhouden en verzekeren en rijd je een toffe wagen ![]() Of iets extremer ![]() Een 850 T5R 250 pk topsnelheid 250 km/h acceleratie 0-100 km/h 6,7 s http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/33840314.html?return=eJwlilsKwyAQAO8SMJ%2B%2BglBWpLQ3kTagaOOiC0kbcvca8jXDMB4U7BGkbaC0hKHNvr6CDUQIQqSC88I%2FvibC7D01vmRxLRwD3rfs1PhujgqbHopNz0xdfhFP3bqe%2FF5Ma%2BfNSKaNlmRqT6XF3vSITg32%2BANKPiqd&df=1 Vraagprijs 6250 maar vast voor 5.500 mee te nemen. En ja, dan ben je het mannetje hoor ![]() latere kosten zullen redelijk meevallen voor zo'n beest. Het blijft een 850 he ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door leolinedance op 29-05-2006 14:05:05 ] | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 14:00 |
quote: ![]() Over die 480 ![]() | |
1299 | maandag 29 mei 2006 @ 14:02 |
quote:Die zijn nu ook niet bepaald storingsvrij, en zonder modificaties trek je nog geen worst van tafel. | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 14:04 |
quote:Dat bedoel ik dus; ik begon niet met op de man spelen... Jij hebt alle wijsheid in pacht, en de rest van de wereld heeft alleen een fiets... ![]() | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 14:06 |
quote:Sja, ze zijn niet echt snel (top 205, 9,0 sec 0-100). Hebben best een aardige wegligging hoor ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 14:24 |
9,0 seconden naar de 100 met 120 ( ![]() Ik weet 't niet ![]() | |
1299 | maandag 29 mei 2006 @ 14:57 |
quote:Idd nogal kanloos, mijn auto heeft al 140PK ook uit een 1.8 maar dan zonder turbo ![]() | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:00 |
Hmm... Dacht ook dat die 480 turbo's serieus snel waren... Maar dat valt dan een beetje tegen... | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 15:05 |
Dan moet ie voor die 850 T5R gaan ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 15:07 |
quote:Ik wil niet heel erg lastig zijn, maar jij begon er wel mee. Niet dat het uitmaakt, want het is sowieso kleuterklasjeswerk om te roepen: maar hij begon. Ik speel niet op de man, ik hoor jou beweren dat 250 km/u in een A8 niets voorstelt. En dan zeg ik: dan zat jij niet achter het stuur. Immers, ik weet uit ervaring dat als je met die snelheid op de openbare weg rijdt 250 km/u alleen al behoorlijk veel concentratie kost omdat je zeer snel rijdt ten opzichte van het overige verkeer. Meermaals is mij door anderen bevestigd dat dit niet een perceptie van mijn kant is, maar dat het algemeen zo wordt ervaren. Als bijrijder kan ik mij voorstellen dat het niet veel voorstelde, immers: dan hoef je niet alert te zijn. | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 15:09 |
quote:Die is echt niet goedkoop te rijden. Als je een budget hebt van 5K, danzal iha een T5R geen realistisch optie zijn. | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 15:11 |
quote:sterk punt ![]() | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:11 |
quote:Ik zat zeer zeker wel achter het stuur, dus je beweringen zijn onzin... Natuurlijk moet je opletten, maar aangezien ik altijd probeer zo veilig mogelijk onderweg te zijn, of ik nu 50 of 150 rij. Veel van de vereiste concentratie gaat in veel auto's ook op aan het recht houden van het geheel. In mijn eigen auto is 180 een grotere uitdaging dan 250 rijden in de betreffende A8. Daarnaast; ik ga ook niet zo hard rijden als het druk is op de weg... Dat zou ronduit onverantwoord zijn. Veel verkeer was er dus op het betreffende moment niet (a12 tussen zoetermeer en den haag om een uur of 9 op zaterdagavond...) Alleen mensen op de rechterbaan te bekennen... Als bijrijder heb ik er persoonlijk meer moeite mee dan als ik zelf rij... Voel me totaal niet op m'n gemak als ik van iemand anders afhankelijk ben op die snelheden... Overigens zou ik graag willen zien waar ik begon met op de man spelen... Mocht dit het geval zijn; was dit niet mijn bedoeling... | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:12 |
quote:Nou... ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 15:19 |
quote:Ik zal je het voordeel van de twijfel geven, mede gelet op het feit dat de A12 idd vaak erg uitnodigt om hard te gaan. Ok? quote:Ja, maar dat neemt niet weg dat zelfs op rustige wegen ik 250 km/u als een snelheid ervaar waarbij ik erg moet opletten, omdat er altijd iets geks kan gebeuren. En nogmaals: dat hoor ik veel om mij heen. Maar misschien is het jeugdige overmoet die jou hierin "helpt". quote:Laten we het daar dan maar op houden, ik ga veel liever op de inhoud in. | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 15:20 |
quote:Goos, je hebt maximaal 5 jaar je rijbewijs en je probeert tegen anderen te verantwoorden hoe veilig jij keihard kan rijden. Dat heeft meer te maken met gebrek aan verstand van jouw kant dan dat anderen moraalridders of mietjes zijn of niet kunnen rijden ofzo. Heeft meer te maken met dat jij nog te weinig ervaring hebt om de gevaren ervan in te zien. 250 is gewoon concentreren ... anders beweren is dom. | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:25 |
Jeugdige overmoed ben ik al een tijdje geleden vanaf gestapt gelukkig... Ik weet donders goed wat er allemaal verkeerd kan gaan. En probeer ook altijd zo veilig mogelijk te rijden. Hou me over het algemeen -afgezien van dit soort excessen- ook altijd aan de maximum snelheid. Zoals gezegd; natuurlijk moet je opletten, maar dat moet je altijd... Zie wat dat betreft niet zozeer het verschil tussen 150 en 250. Natuurlijk had ik m'n handen wat steviger om het stuur dan in "cruise-modus", en had ook wat minder (lees:geen) behoefte om met de speeltjes te spelen. Maar afgezien van dat het allemaal wat sneller ging, kan ik zeggen dat het; in iedergeval op het korte stukje wat ik gereden heb (zoetermeer-nootdorp-zoetermeer) niet vermoeiend was of overmatige overconcentratie opriep. Tging allemaal zo relaxed dat het vanzelf leek te gaan... En again; aan m'n eigen auto heb ik m'n handen vol bij 180... Dus ik geef de schuld in deze ook grotendeels aan het gemak waarmee de auto presteerde... | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:29 |
quote:Gaan we weer; 5 jaar rijbewijs of 10 jaar rijbewijs zegt in mijn ogen vrij weinig... Tis niet alsof ik net m'n rijbewijs heb, en rijervaring heb ik ook in voldoende mate. En ik durf inderdaad te beweren dat het op dat moment; gezien de omstandigheden verantwoord was om zo hard te rijden. Fout kan het natuurlijk altijd gaan, en dat het boven de 200 fouter gaat dan bij 50 lijkt me evident. Zoals gezegd; ik rij niet structureel te hard. Natuurlijk druk ik het gaspedaal weleens in; dat doet iedereen die een beetje hart voor de techniek heeft in mijn ogen. Daarnaast heb ik ook nergens beweerd dat anderen niet kunnen rijden of mietjes danwel moraalridders zijn... Ik vind het alleen raar om, zonder kennis van zaken, te beweren dat ik onzin uitkraam. 250 is concentreren, ik beweer niet anders... Beweren dat je pas bij 250 hoeft te concentreren, en dat het voor die tijd allemaal een spelletje is is dom... | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 15:32 |
quote:Ik geloof dat jij het niet ziet, maar geloof me dat er verschil is. Misschien moet je gewoon eens bij 200 km/u meemaken dat iemand de snelweg oprijdt en linea recta naar de linkerbaan schiet met 120 km/u... Mijn auto heeft geen enkel probleem met 250 km/u (en sneller). Niet alleen is de auto gebouwd om hard te gaan er is ook nog een sloot geld in gemikt om de auto nog beter te maken (ten koste van het comfort, dat wel). Toch is 250 km/u (ook in Duitsland) een snelheid waarbij ik veel alerter ben dan met 150 km/u. Daarmee is niet gezegd dat ik niet alert ben met 150 km/u. Maar geloof me dat ik niet langdurig 250 km/u wil rijden (de grens voor langdurig zit rond de 200-220 km/u bij mij) omdat ik dat zeer vermoeiend vind. 150 km/u daarentegen vind ik persoonlijk zeer rustig... | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 15:32 |
quote:Dat jij heel voorzichtig bent wil nog niet zeggen dat een ander dat ook is. Voorbeeldjes: - eend op de weg - eigenaar auto parkeert altijd met band half op de stoep - iemand die zonder te kijken 2 banen opschuift - steenslag en schrikreactie etc ... het gaat bij veel ongelukken niet om de voorzichtigheid van de bestuurder maar om externe factoren. En 250 rijden op de openbare weg in NL kun je niet voorzichtig noemen, of wel ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 15:34 |
quote:Neem ik zonder meer van je aan. quote:Maar dat stond er niet, er stond dat je een extra inspanning ter zake moet leveren. | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:35 |
quote:op het betreffende stuk waren geen opritten... Eenden en ander neerstortend puin daargelaten, was dat risico dus minimaal... Maar inderdaad; das opletten, en een oprit is voor mij dan ook reden om in te houden... quote:Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven... Urenlang achter elkaar op die snelheid rondcrossen, levert zonder meer meer gevaar op, al is het alleen maar omdat de kans dat je iemand tegenkomt die niet oplet, vele malen groter is... Dat is ook vermoeiend... | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:38 |
quote:Allemaal waar; maar eenden op de weg kun je beter op hoge snelheid raken dan langzaam, anders is dat beest zielig ![]() Het was een -vrijwel lege- snelweg, waar de andere factoren een minimaal risico betekenen... Tuurlijk; 120 was voorzichtiger geweest; maar op dat moment kon het gewoon en thuisblijven is nóg veiliger... Een lege Nederlandse snelweg is wat dat betreft precies hetzelfde als een duitse lege snelweg... Heeft niks met overmoed te maken, maar adrenaline, nieuwschierigheid en een mogelijkheid die ik niet elke dag aangeboden krijg... Ik maak er geen gewoonte van om überhaupt boven de snelheidslimiet te rijden... Er wordt weleens gezegd dat veilig autorijden voor 80% het oplossen van andermans fouten is... En de gedachte erachter kan ik alleen maar beamen... Hoewel het cijfer natuurlijk discutabel is ![]() | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 15:48 |
quote:Ja, en zo heb ik niet gezegd dat je je niet hoeft te concentreren bij 250... Sarcasme enzo ![]() | |
fordrwd4ever | maandag 29 mei 2006 @ 16:12 |
quote:Dat is geen 500, maar een Fiat 126 (een kleine versie van de 127 met de motor achterin RWD dus) | |
Wojworshebn | maandag 29 mei 2006 @ 17:33 |
quote:Laatst reed ik met mijn motor terug uit de eifel, waar ik toch wel een honderd kilometer achter een griet aanreedt met een mini cooper s works. De snelheid lag toch steeds boven de 230 tot max 250 km/u. Dat zegt dan toch wel iets over je lange duur concentratie. Maar als je eenmaal wat meer race-ervaring krijgt dan oefen je die concentratie vanzelf ![]() | |
DeeCruise | maandag 29 mei 2006 @ 18:07 |
Loopt deze discussie nu nog steeds??? | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 18:23 |
quote:En dan te bedenken dat John Cooper denkt dat zijn creatie niet harder loopt dan 230 km/u... quote: ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 18:23 |
quote:Nee, hoezo? | |
MikeyMan | maandag 29 mei 2006 @ 18:28 |
quote:Op de teller zal dat (uitgaande van de tellerafwijking) de 250 aan moeten kunnen tikken dus ![]() | |
DS4 | maandag 29 mei 2006 @ 18:39 |
quote:Niet iedere snelheidsmeter heeft een afwijking. Maar 250 km/u is bij mij 250 km/u en niet 250 op de teller... (maar ik heb (naast een analoge) een digitale snelheidsmeter die pijnlijk nauwkeurig is, dus ik heb ook makkelijk praten) Overigens, het loopt op de A1 op stukken iets naar beneden, dus dat zou wel iets kunnen schelen. Enige probleem: met 250 km/u is de A1 in 10 min. voorbij... En de A61 leent zich niet zo voor continue voluit... | |
Turquaz52 | maandag 29 mei 2006 @ 21:28 |
De Ferrari Alto!! ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 mei 2006 @ 21:34 |
![]() ![]() ![]() Ma Baby, GEEN EEN AUTO kan zo hoog vliegen over een drempel!! ![]() En als je iets veranderd aan de kleppen blazen ze al 170!! geloof je me niet?? klik dan hier ![]() -edit- of 180?? ![]() | |
Googolplexian | maandag 29 mei 2006 @ 21:51 |
quote:lul niet man ![]() | |
Wojworshebn | maandag 29 mei 2006 @ 22:35 |
quote:Daar verbaasde ik me ook al over. Deze was waarschijnlijk getuned, dr zaten ook vierpuntsgordel en een kooi in. Mja nothing beats porsche, ![]() | |
leolinedance | maandag 29 mei 2006 @ 22:40 |
quote:Dat is een ding wat zeker is ![]() |