Maar 0-100 is slechts een deel van het verhaal. Zoals ik al schreef en in deze test wordt herhaald: de 205 is rap op de eerste meters vanaf stand. Daar pakt hij (door het lage gewicht) een snelle 0-100. De 306 accelereert sneller vanaf zeg 30 km/u. En dat is nu juist belangrijk voor de vraag welke sneller is: je hoeft maar 1x vanaf stand weg te rijden. Dus op de binnenwegen accelereert de 306 gewoon sneller.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:26 schreef leolinedance het volgende:
in deze tests doen ze beide 7.8 sec 0-100![]()
De 911 rijder maakt overigens een behoorlijke fout (teveel wielspin), dus het is de vraag welke van de twee auto's het snelst is (wat niet wegneemt dat de Fiat voor een 500 het aardig doet...).quote:Op maandag 29 mei 2006 11:37 schreef leolinedance het volgende:
TS, koop deze Fiat 500
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/various/fiatpor.mpeg
Ging maar om het idee hoorquote:Op maandag 29 mei 2006 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 911 rijder maakt overigens een behoorlijke fout (teveel wielspin), dus het is de vraag welke van de twee auto's het snelst is (wat niet wegneemt dat de Fiat voor een 500 het aardig doet...).
alleen is dat geen Fiat 500quote:Op maandag 29 mei 2006 12:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ging maar om het idee hoor
fiat 500 beats porsche![]()
Ik weet dat het als leuk wordt gezien... Maar het is indrukwekkender als de Fiat niet wint door een rijdersfout van de anders.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:35 schreef leolinedance het volgende:
Ging maar om het idee hoor
fiat 500 beats porsche![]()
Ach ja, dat een Porsche normaalgesproken (ook met een foutje) met 2 vingers in de neus wint doet jou ook niks hequote:Op maandag 29 mei 2006 12:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet dat het als leuk wordt gezien... Maar het is indrukwekkender als de Fiat niet wint door een rijdersfout van de anders.
Ik constateer slechts dat de Porscherijder een enorme misser maakt en gelet op het filmpje denk ik dat de auto's aan elkaar gewaagd zijn.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:47 schreef leolinedance het volgende:
Ach ja, dat een Porsche normaalgesproken (ook met een foutje) met 2 vingers in de neus wint doet jou ook niks heIk geef je met veel dingen hier gelijk, maar je bent wel een beetje een drammer zeg
![]()
quote:Op maandag 29 mei 2006 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat de Porscherijder een enorme misser maakt en gelet op het filmpje denk ik dat de auto's aan elkaar gewaagd zijn.
Tuurlijk kun je in een Fiat 500 huidje techniek stoppen waarmee je een Porsche te snel af bent, maar daar gaat het mij niet om. Ik ken werkelijk niet één Porschebezitter die daar koud of warm van wordt. Persoonlijk zou ik de Fiat 500 origineel houden, want ik vind het geinige autootjes, maar dat is al helemaal een ander verhaal.
Dat mag jij drammen vinden. Maar helemaal begrijpen doe ik dat niet.
Dat lijkt me knap. Beide auto's worden niet meer gemaakt dus moeten van de tweedehands markt komen. Er wordt nu dus ook al in geredenquote:
ze worden nu in rap tempo allemaal om bomen gevouwenquote:Op maandag 29 mei 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat lijkt me knap. Beide auto's worden niet meer gemaakt dus moeten van de tweedehands markt komen. Er wordt nu dus ook al in gereden
achquote:Op maandag 29 mei 2006 13:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
ze worden nu in rap tempo allemaal om bomen gevouwen
quote:
quote:Op maandag 29 mei 2006 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
![]()
ts: Koop een volvo 480 turbo! Dan houd je geld over om hem 2 jaar te onderhouden en verzekeren en rijd je een toffe wagen![]()
Die zijn nu ook niet bepaald storingsvrij, en zonder modificaties trek je nog geen worst van tafel.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
![]()
ts: Koop een volvo 480 turbo! Dan houd je geld over om hem 2 jaar te onderhouden en verzekeren en rijd je een toffe wagen![]()
Dat bedoel ik dus; ik begon niet met op de man spelen... Jij hebt alle wijsheid in pacht, en de rest van de wereld heeft alleen een fiets...quote:Op maandag 29 mei 2006 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien jij het zegt zie ik het als compliment.
En nou weer lekker dromen dat je zelf achter het stuur zit met 250 km/u... Dag hoor.
Sja, ze zijn niet echt snel (top 205, 9,0 sec 0-100). Hebben best een aardige wegligging hoorquote:Op maandag 29 mei 2006 14:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Over die 480kweet het niet. Ze zijn namelijk traag als dikke stront door een trechter en onderhoud is ook niet echt goedkoop.
Idd nogal kanloos, mijn auto heeft al 140PK ook uit een 1.8 maar dan zonder turboquote:Op maandag 29 mei 2006 14:24 schreef Googolplexian het volgende:
9,0 seconden naar de 100 met 120 () pk turbo in een auto van 1000+ kilo?
Ik weet 't nietturbogat, enzo. Twijfelgevalletje.
Ik wil niet heel erg lastig zijn, maar jij begon er wel mee. Niet dat het uitmaakt, want het is sowieso kleuterklasjeswerk om te roepen: maar hij begon.quote:Op maandag 29 mei 2006 14:04 schreef MikeyMan het volgende:
Dat bedoel ik dus; ik begon niet met op de man spelen... Jij hebt alle wijsheid in pacht, en de rest van de wereld heeft alleen een fiets...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |