Er staat een prachtige OP in de wiki. Zou je zo vriendelijk willen zijn deze overigens erg inspirerende woorden daardoor te vervangen? Dan hebben editor2, ik, en anderen die wat hebben bijgedragen dat tenslotte niet voor niets gedaanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:15 schreef oor het volgende:
Go on
Ach, gelukkig letten we allemaal zo goed op, is de kans groter dat niets gaat ontsporen hierquote:
Apple Slowchat - Deel 56quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:25 schreef FredvZ het volgende:
Nou alleen nog iets aan die nummering doen... Maar heb niet echt zin om heel DIG uit te gaan graven om vervolgens het aantal AppleSC topics te tellen.
Waar is trouwens het plaatje uit de OP gebleven
edit laat maar nu kan ik hem niet meer editten :/quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:29 schreef editor2 het volgende:
Zou je als MOD ff die openingspost die ik in Appleslowchat 57 heb neergezet in oor's OP kunnen invoegen? Dit is trouwens ook Appleslowchat nr 57 en kun je dan mijn thread weggooien.
Is al gebeurdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:33 schreef oor het volgende:
[..]
ik kan de op ook gewoon aanpassen, meld gewoon ff wat er in moet komen te staan
Het is wel een mooi plaatjequote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:35 schreef oor het volgende:
[..]
beetje overdreven hevoor een Openings post
Tegen de tijd dat ik terig was met de OP achter mijn copy was freddy al klaarquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:35 schreef oor het volgende:
[..]
beetje overdreven hevoor een Openings post
U must be F*ckin' kidding me...quote:Tuesday, 23 May 2006
IPod-Compatible Sneakers From Apple And Nike
Topic: iPod
It's a global mega-brand mashup!
Apple is teaming up with Nike to cross-promote sneakers and iPods. The footwear and earwear giants are soon launching a new line of iPod-compatible sneakers, plus a wireless pedometer-cum-connection-kit that pumps exercise feedback into runners' ears. "Faster, fat ass!"
The Nike+iPod cross promotion encourages runners to buy a new pair of Nike+ sneakers, which have a little pocket for a wireless sensor. The wireless sensor is part of a $30 Nike+iPod Sport Kit from Apple, which is expected to ship within 60 days.
The Nike+iPod Sport Kit also includes a small receiver that plugs into the dock connector on the bottom of the iPod. Out on the road, the sensor sends data about time, distance, and pace to the iPod, which provides unspecified "workout-based voice feedback" while you run. Presumably, it's encouraging.
Back at home, the iPod uploads the exercise data to the Mac or PC, and syncs with iTunes and the NikePlus website which records runs and sets goals. In addition, the site will allow runners to challenge each other to "virtual races" and download time- or distance-based workout routines. It will also offer sporty iMixes "chosen and introduced by top athletes."
Bestaan diequote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:22 schreef tonks het volgende:
FredZ, je bent een toffe mod.
Die van mij of Tonks?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:58 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Als ik FredvZ was, had ik het heel groot in mn sig gezet.
Sparen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:30 schreef Slarioux het volgende:
Die van tonks, sorry
Ik ben al over de helft voor mijn macbook!
Yep. Salaris, stufi, "repareer mijn pc en ik geef je geld", ik dump alles op mn spaarrekening, ipv van in de kroeg enzoquote:
Ik ben bijna op de helf van mijn MacBook Proquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:30 schreef Slarioux het volgende:
Die van tonks, sorry
Ik ben al over de helft voor mijn macbook!
Ik zie het voordeel niet zo t.o.v. de Apple store's die we nu hebben, die in Leeuwarden vind ik b.v. erg goed. Wat draagt zo'n concept er dan nog verder aan bij.quote:
Die storequote:
Ik heb het ook hoor.... ik werk zoveeeeeel op het ouwe beestje (hij is al 2). Die MacBook is een mooi ding, maar noodzakelijk is voor mij de 'switch' niet. Het ouwe beestje doet zijn werk trouw. Ik moet van het idee afstappen dat ik altijd het beste moet hebben. Als iets 2 jaar oud is en er komt eindelijk iets beters, dan moet ik daar vrede mee kunnen hebben, als het oorspronkelijke apparaat nog steeds goed isquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:39 schreef Remzz het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen ik ben heel erg blij met mijn iBook... Maar het feit dat je de Macbook wel dicht kunt doen zonder dat ie op stand-by gaat, dat je er windows op kunt draaien en dat de resolutie hoger is doen me toch wel erg twijfelen
De Geeks waren ook puik.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:17 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Die store.
Ik mag hier weer posten, nog een maandje en ik heb mijn MacBook.
Eigenlijk best een toffe baan. Volgens mij de enige baan in de IT waar je én heel de dag met Apples mag spelen, én de dames ook nog eens bij je wegsoppen.quote:
Applestores in Europa en het laatste Apple news.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:12 schreef blrrrt het volgende:Mogelijk Apple Store in Nederland
Dat soort dingen deden we dus niet meer hier, oor.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:42 schreef oor het volgende:
Zeg hier wat je gekocht hebt!
geqxon aan de macbook
andere smilie dan maarquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat soort dingen deden we dus niet meer hier, oor.
Zou de .dmg beschadigd zijn?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik wil dat iListen het doet ! En dat doet het nogsteeds niet. En ik word er een beetje chaggerijnig van. En niemand kan me helpen, hier niet en op andere Macfora niet, en ik snap niet wat er nou mis is..
Is er misschien iemand die me een goed groot internationaal macforum kan aanraden, dan kan ik het daar nog proberen een keertje te vragen.
Liefs, een geirriteerde Au3.
Ik heb alle installatiebestanden van een docent van me op schijf gekregen die daarmee zelf zijn eigen iListen heeft geinstalleerd dus, wat ik je ook al mailde. Daar zou het dus ook niet aan moeten liggen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:53 schreef XL het volgende:
[..]
Zou de .dmg beschadigd zijn?
Probeer het eens te installeren op de mac van iemand anders (bij voorkeur zonder gestripte talen, vanwege de taalfout). Als dat direct goed gaat kan het aan de talen liggen, als dat niet goed gaat kan het installatiebestand wel eens fouten bevatten.
Zonde dat geqxon de komende maanden hier nog niet terecht kan met vragen over zijn macbook![]()
Heb je een kopie van zijn schijf, of heb je zijn schijf? Dat zou ook nog verschil kunnen maken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb alle installatiebestanden van een docent van me op schijf gekregen die daarmee zelf zijn eigen iListen heeft geinstalleerd dus, wat ik je ook al mailde. Daar zou het dus ook niet aan moeten liggen.
Wat ik nu ook al geprobeerd heb is alles erafgooien en opnieuw installeren met Engels als taal van mijn OS. (Had eerst NL, zou misschien kunnen batsen met het feit dat iListen geen NL versie heeft) Werkte dus ook niet.
Kortom, het enige dat ik nu zou kunnen gaan doen is dat hele fucking Tiger opnieuw installeren met alle talen en die er allemaal op laten staan. (.) Ik vind dat alleen niet logisch te verklaren. Zolang Engels er onaangetast opstaat, waarom zou ik dan mijn taalfile van Sranang-Togo moeten hebben om iListen te installeren ?
grrr,
Au3
De bestanden kunnen wel fouten bevatten. Gebeurt wel vaker met branden (zeker als het op hoge snelheid gebrand wordt, bij lagere snelheden is die kans (sowieso al niet groot) veel kleiner).quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb alle installatiebestanden van een docent van me op schijf gekregen die daarmee zelf zijn eigen iListen heeft geinstalleerd dus, wat ik je ook al mailde. Daar zou het dus ook niet aan moeten liggen.
Bedankt! Wat zijn er veelquote:
Hmm, ik ga hem eens even mailen. Dan zal dat het misschien toch wel kunnen wezen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De bestanden kunnen wel fouten bevatten. Gebeurt wel vaker met branden (zeker als het op hoge snelheid gebrand wordt, bij lagere snelheden is die kans (sowieso al niet groot) veel kleiner).
En nu nog een keer diezelfde opmerking in de Audrey-gaat-m-ook-snappen-uitvoering.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je kunt kijken of de bestanden identiek zijn met md5 (man md5 in de terminal).
je doet de stekker in het stopcontact. dan doe je de mac aan met de aanknop.....quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
En nu nog een keer diezelfde opmerking in de Audrey-gaat-m-ook-snappen-uitvoering..
Applications > Utilities > Terminal.app.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
En nu nog een keer diezelfde opmerking in de Audrey-gaat-m-ook-snappen-uitvoering..
1 2 3 | MD5 (20060324P4PRObeschrijving en opdrachten Innobus.doc) = 7cf77e1bce8472325e135db5542ead64 alex-martinius-ibook-g4:~/Desktop alexmartinius$ |
Naar mijn inschatting haakt ze hier al af.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ohja, simpel: ga in de terminal naar de map waar het bestand (de .dmg) staat.
Als ze het bestand vanaf de cd op de Desktop zet (en dat gaat haar lukken), hoeft ze alleen even verder te lezen om te weten dat dat met 'cd Desktop' moet. En daarna alleen nog 'md5 bestandsnaam'. Al met al is het vrij makkelijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:46 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Naar mijn inschatting haakt ze hier al af.
Oscar_de_Grouch, douze points.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:46 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Naar mijn inschatting haakt ze hier al af.
Ook na de post boven die van jou?quote:
Die in Amersfoort is wel erg populair hè? Op GoT zijn er ook al 5 users die daar zijn geweest vandaag.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:55 schreef super-muffin het volgende:
Geqxon heeft een MacBook gereserveerd bij A-mac in Amerfoort!
Doe niet zo Windows... hier is het topic voor.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:51 schreef editor2 het volgende:
@ XL & AoD:
Ik heb eerder al aangegeven aan Audrey dat ze gewoon een clean install maar moet doen
omdat ik al voorzag waar dit heenging. Veel uitleggen en communicatie-stoornissen waardoor
je uiteindelijk meer tijd kwijt ben dan wanneer je een cleaninstall zou doen.
In mijn ervaring is het onmogelijk om terminal uit te leggenquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ook na de post boven die van jou?
Ik weet niet hoe ik mijn terminal open.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ook na de post boven die van jou?
Hij staat in Applications/Utilities en heet "Terminal".quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik mijn terminal open..
Welnee.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:06 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
In mijn ervaring is het onmogelijk om terminal uit te leggen.
Tip: gebruik quicksilver.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik mijn terminal open..
Appeltje+shift+3.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe maakte je ook alweer een screenshot ?
Ik heb een cd waarop hij de diverse te installeren versies heeft gebrand.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:13 schreef Tijn het volgende:
Heb je die zipfile zo van je docent gekregen?
Ik doe het eigenlijk verdomd weinig. In Linux deed ik vrij veel via de terminal, dat ging ook gewoon sneller dan naar een mapje gaan in nautilus en zo een programma starten of config bestand openen. En Synaptic gebruikte ik helemaal niet.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:11 schreef Tijn het volgende:
Oh en ik kan het gebruik van de Terminal in Mac OS X alleen maar toejuichen.
Dan merk je nog eens direct dat je met een Unix werkt
Dat ligt maar net aan je definitie van 'oplossing'quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:24 schreef editor2 het volgende:
een snellere oplossing
Omdat nog niet bleek dat het bestand niet kapot is, is het ook niet zo?quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:36 schreef editor2 het volgende:
@ Q:
Nergens bleek uit dat het bestand stuk was dus die optie geldt niet.
Na-na-nana-na.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:36 schreef editor2 het volgende:
@ Q:
Nergens bleek uit dat het bestand stuk was dus die optie geldt niet.
Verder gaf ik al aan dat al die tijd voor uitleg, heruitleg omdat ze iets niet begrijpen
of wat nog meer soms, vaak tot meer irritaties kan leiden dan een daadwerkelijke oplossing oplevert.
Ik wil als ik iets niet weet niet uren kwijt zijn aan oeverloos gelul en 35 stappen plannen
als ik weet dat dat mischien tot niets leidt. Dan liever gewoon een cleaninstall. En dat heeft
alles overwegend niks te maken met oplossing voor domme mensen.
Domme mensen blijven over peulenschillenuren doordraven en zijndan verbaast
als het na al die tijd nog niet lukt.
quote:
Speech recognition dicteer software.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...dat was weer even humor om de laatste 2 pagina's te lezen. Wat is iListen eigenlijk...? Ben nu wel nieuwsgierig geworden.
Volgens mij kan je daar toch alleen maar audionotities mee maken ? Da's toch niet een standaard dicteerprogramma dat ik dat ding vertel wat ie in Word moet tikken ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:00 schreef Tijn het volgende:
Kun je niet dicteren met de ingebouwde speech-software van OS X?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Welnee...je babbelt tegen je Apple: a breathing, living thing. You'd almost make love to it.![]()
zit er een bewegings sensor in de macbook? of is dit via isight?quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw&search=macbook%20pro
Sla niet te hard.
Het zou met de bewegingssensor moeten werken, maar de link uit het filmpje is password protected en verder kan ik er niets over vinden..quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:14 schreef oor het volgende:
[..]
zit er een bewegings sensor in de macbook? of is dit via isight?
geen gek ideequote:Op woensdag 24 mei 2006 21:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Droge bek -> bier.
Breda->Jazzfestival->bier.
Toedels...ik ben zuipen!![]()
Spuit elf...quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:48 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Dit is nog beter dan Exposé!
SmackBook.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw&search=macbook%20pro
Sla niet te hard.
grappigquote:Op woensdag 24 mei 2006 21:48 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
SmackBook.
Ik heb net via iChat met wat Yanks gesproken over dat grappige filmpje en op veel fora wordt nu gevraagd hoe dat gedaan is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:48 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
SmackBook.
je hebt toch ook dat ene ninja zwaard ofzow? is dat niet hetzelfde effect?quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik heb net via iChat met wat Yanks gesproken over dat grappige filmpje en op veel fora wordt nu gevraagd hoe dat gedaan is.
'k heb ff zelf wat zitten uitzoeken en mischien is dit en dit wel een begin.
Elke Mac-adept wordt verzocht mee te doen met achterhalen hoe dat " Mac slappen " nu werkt wnat het zal toch niet zo moeilijk zijn?![]()
Ik heb even een beetje zitten klooien met de ingebouwde spraakherkenning (System Preferences > Speech), maar volgens mij kun je er alleen je computer mee bedienen en niet daadwerkelijk een brief ermee schrijven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:11 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Volgens mij kan je daar toch alleen maar audionotities mee maken ? Da's toch niet een standaard dicteerprogramma dat ik dat ding vertel wat ie in Word moet tikken ?
wat lukt er niet met Cyberduck?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:54 schreef Remzz het volgende:
En ik baal dat ik nog steeds geen fatsoenelijk gratis FTP programma kan vinden voor de Mac.... Transmit is niet gratis en werkt bij mij niet altijd, iets met Duck erin werkt nooitIk zoek gewoon iets heeeeel simpels ala ws_ftp
Ik weet niet of het waar is (ik werk namelijk niet bij Apple) maar er is wel eens een roddel overgeweest, net na dat Tiger uitkwam.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:33 schreef editor2 het volgende:
@ oor:
Je bedoelt dit?
[afbeelding]
Is Apple nu bezig voor het nieuwe OS, 10.5 aka Leopard een update voor Dashboard
aan het bewerkstelligen of is het een hoax?
Zo: http://blog.medallia.com/2006/05/smacbook_pro.htmlquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik heb net via iChat met wat Yanks gesproken over dat grappige filmpje en op veel fora wordt nu gevraagd hoe dat gedaan is.
'k heb ff zelf wat zitten uitzoeken en mischien is dit en dit wel een begin.
Elke Mac-adept wordt verzocht mee te doen met achterhalen hoe dat " Mac slappen " nu werkt wnat het zal toch niet zo moeilijk zijn?![]()
Ik heb dashcode draaien en het is gewoon een widget IDE zoals Widgetarium... ziet er wel leuk uit, zal eens kijken wat ik er mee kan...quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:56 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik weet niet of het waar is (ik werk namelijk niet bij Apple) maar er is wel eens een roddel overgeweest, net na dat Tiger uitkwam.
Wat is het voordeel van een widget IDE boven gewoon Xcode?quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:58 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik heb dashcode draaien en het is gewoon een widget IDE zoals Widgetarium... ziet er wel leuk uit, zal eens kijken wat ik er mee kan...
Ik heb Xcode nog nooit voor widgets gebruikt dus kan het je niet vertellen...quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van een widget IDE boven gewoon Xcode?
Vi Heeeeeeerscht henk!!!quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:49 schreef Tijn het volgende:
Whuuuu, vi
Ben ik even blij dat Mac OS X ook gewoon met nano geleverd wordt
quote:
Droge bek > bier.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Droge bek -> bier.
Breda->Jazzfestival->bier.
Toedels...ik ben zuipen!![]()
quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:32 schreef Developersrus het volgende:
Deze week weer een MacStore rijker in Deventer!
gaaf, dat ga ik maar eens installeren mocht ik ooit een macbook kopenquote:Op donderdag 25 mei 2006 10:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zo: http://blog.medallia.com/2006/05/smacbook_pro.html
Ow, hoe vet is deze CTRL-TAB feature...quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:53 schreef editor2 het volgende:
[..]
Dank kerel goed gedaan maar ik heb een nog betere oplossing gevonden:
Tadaaa!!!![]()
Slap Your MacBook!
![]()
Hebben iPod Mini's ook al die feature dat zodra je de jack van je koptelefoon eruit trekt hij op pauze schiet? Zo ja, dan ligt het aan een beschadiging in je koptelefoonaansluiting. En laat me je een wijze les geven: stop dan ook nooit of te nimmer je mp3-speler in je broekzak. Dan komt er zoveel stress en zo op je aansluiting te staan dat dat geheid een keer misgaat. Ik denk dat dat je probleem is.quote:
Ja, die hebben ze. Althans minj mini had dat (en heeft het wellicht nog steeds).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:37 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hebben iPod Mini's ook al die feature dat zodra je de jack van je koptelefoon eruit trekt hij op pauze schiet?
Je bedoelt dat er een nieuwe versie van beschikbaar is. Want DivX Player zelf was er natuurlijk al hartstikke lang op de Mac.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:34 schreef zakjapannertje het volgende:
een DivX Player voor de Mac is uitgekomen
Ik heb met m'n normale iPod iets soortgelijks gehad en dat kwam doordat de aansluiting tussen iPod en koptelefoon niet helemaal goed zat en hij daardoor 'constateerde' dat mijn koptelefoon was losgetrokken en dus op pauze sprong. Na het ertussen doen van een afstandsbediening is het bij mij opgelost.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:03 schreef renz0r het volgende:
Samenvatting: Ipod schiet constant op pauze in broekzak, gemiddeld 2 a 4 x per nr. Wordt er gek van. Apparaat nooit laten vallen.Maakt niet uit of die op Hold staat of niet.
Al had ik zelf aan een naam als Macstation Pro gedacht, maar het ding is natuurlijk niet zomaar een workstation en het doet ook teveel aan dat speelstation denkenquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Apple heeft de naam "Mac Pro" in de VS gedeponeerd. Dat wordt dus bijna zeker de naam van de opvolger van de PowerMac. Ik vind het eigenlijk wel goed klinken.
oh ja, ik zie het ook, nu is er dus officiele support van DivX Networks zelf voor de Mac om bestanden af te spelen met een stand-alone Player door henzelf ontworpenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er een nieuwe versie van beschikbaar is. Want DivX Player zelf was er natuurlijk al hartstikke lang op de Mac.
Al jaren iddquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:24 schreef nietzman het volgende:
Die officiële DivX player is er toch al tijden?
Snel, onder je trui en rennen!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:16 schreef Slarioux het volgende:
Ik post vanuit de apple store in Arnhem op een Macbook!
Oke.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:37 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hebben iPod Mini's ook al die feature dat zodra je de jack van je koptelefoon eruit trekt hij op pauze schiet? Zo ja, dan ligt het aan een beschadiging in je koptelefoonaansluiting. En laat me je een wijze les geven: stop dan ook nooit of te nimmer je mp3-speler in je broekzak. Dan komt er zoveel stress en zo op je aansluiting te staan dat dat geheid een keer misgaat. Ik denk dat dat je probleem is.
Als je Keynote gebruikt wel.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:56 schreef oor het volgende:
kan je de afstandbediening ook gebruiken voor presentaties?
Ik zie me al gaan in die stromende kutregen, en die kerel erachteraan van "ja hou maar, zelfs Apple werkt niet onder water! Nè nè!".quote:
*fap* *fap*quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:16 schreef Slarioux het volgende:
Ik post vanuit de apple store in Arnhem op een Macbook!
Geil ++!!!! eins eins
En dat glossy is superrelax, veel beter dan de meeste Windows flaptops met glossy (Acer, die ken ik)!
Zeker. En de feature van Keynote om op de beamer iets anders te tonen dan op het beeldscherm van je laptop, zodat je je eigen aantekeningen of een timer kunt zetten, zonder dat de rest van de zaal het ziet, vind ik ook erg tof.quote:
Ik gebruik het ook graag ja. Maar dat die afstandsbediening er ook bij werkt wist ik niet. Dat is toch weer wat handiger dan Salling Clicker. Die MacBook wordt steeds verleidelijker, verdoriequote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. En de feature van Keynote om op de beamer iets anders te tonen dan op het beeldscherm van je laptop, zodat je je eigen aantekeningen of een timer kunt zetten, zonder dat de rest van de zaal het ziet, vind ik ook erg tof.Keynote
Jep. Keynotequote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. En de feature van Keynote om op de beamer iets anders te tonen dan op het beeldscherm van je laptop, zodat je je eigen aantekeningen of een timer kunt zetten, zonder dat de rest van de zaal het ziet, vind ik ook erg tof.Keynote
Volgende week verwacht ik de mijnequote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:36 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Is er nog niemand van de Apple-SC met een Macbook?
Mijn vader heeft 1,5 jaar geleden een Mac mini gekocht omdat 'ie zag hoe relaxed m'n iBook was.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:42 schreef Xilantof het volgende:
Ik denk dat als mijn pa mijn MacBook ziet + gebruiksgemak, dat hij dan ook wel gaat denken aan een mac mini ofzo
Mijn pa is ook nogal dol op designquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn vader heeft 1,5 jaar geleden een Mac mini gekocht omdat 'ie zag hoe relaxed m'n iBook was.
Het is de eerste computer bij m'n ouders thuis waar ik sinds de installatie niet meer naar om heb hoeven kijken, het ding werkt nog steeds als een zonnetje.
Mja, je ziet het verschil wel, maar om nu te zeggen dat het hoorbaar is..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:52 schreef nietzman het volgende:
Van dit soort dingen word ik niet zo gelukkig, ik heb wel ervaring met een Asus laptop die hetzelfde geintje uithaalt. Om de vijf seconden die ventilator laten draaien voor korte periode. Daar werd ik altijd Godsenerveus van, bloedirritant. Voordat de hitte van dat ding naar beneden is en die koelers bij normaal gebruik gewoon de bek houden haal ik liever gewoon een iMac.
Ik snap dat ook echt niet, zo'n schakeling met een redelijke threshold verzinnen voor de fan is een werk van niets en nog zetten ze de threshold op een graad of 2quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:52 schreef nietzman het volgende:
Van dit soort dingen word ik niet zo gelukkig, ik heb wel ervaring met een Asus laptop die hetzelfde geintje uithaalt. Om de vijf seconden die ventilator laten draaien voor korte periode. Daar werd ik altijd Godsenerveus van, bloedirritant. Voordat de hitte van dat ding naar beneden is en die koelers bij normaal gebruik gewoon de bek houden haal ik liever gewoon een iMac.
Daar zou ik maar wel op rekenen, vooral als die MacBooks straks wat ouder zijn en de fans misschien iets minder soepel gaan lopen. True, die Asus bootste zeer succesvol een opstijgende helicopter na en ik denk niet dat het met de MacBook zó erg zal worden, maar ook als het zachtjes is zou het iets zijn wat bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:59 schreef De_Hertog het volgende:
Mja, je ziet het verschil wel, maar om nu te zeggen dat het hoorbaar is..
Daar heb je gelijk in ja. Maar ik vond het toch opvallend dat je het op het filmpje echt helemaal niet hoort.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Daar zou ik maar wel op rekenen, vooral als die MacBooks straks wat ouder zijn en de fans misschien iets minder soepel gaan lopen. True, die Asus bootste zeer succesvol een opstijgende helicopter na en ik denk niet dat het met de MacBook zó erg zal worden, maar ook als het zachtjes is zou het iets zijn wat bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Het nadeel van virtualizatie is dat je hardware niet direct kan worden aangesproken. Je maakt dus gebruik van bijvoorbeeld een virtuele videokaart en een virtuele geluidskaart en kunt daardoor geen gebruik maken van 3D-graphics via DirectX of multitrack-audio via ASIO. Daardoor blijft de functionaliteit van het virtuele OS een beetje beperkt tot basic toepassingen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:11 schreef BIiebIie het volgende:
Maar ff serieus, dit lijkt me wel beter dan bootcamp als het ook nog even snel werkt
Parallels is niet zo anders als Virtual PC. Het is alleen maar interessant omdat Virtual PC niet op Intel Macs draait.quote:
Parallels hoeft dan ook geen PowerPC-instructies te vertalen naar Intel-instructies.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:44 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Parallels is wel lekker snel.
Ik denk niet dat daar ook maar iemand vreemd van opkijkt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:45 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Ik vind parallels op mijn intel iMac 1.83ghz sneller dan Virtual pc op mijn 1.42ghz mac mini powerpc.
Weet niet of dat echt te vergelijken is.
Ik wel, en het antwoord is: 'nee'quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:45 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Weet niet of dat echt te vergelijken is.
En dan maakt Parallels ook nog eens gebruik van de hardwarematige virtualizatie-techniek die in de Intel Core Duo's zittenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Parallels hoeft dan ook geen PowerPC-instructies te vertalen naar Intel-instructies.
Bij Editor klikte ik nooit op Links, waren die net zo leuk? Want dan ga ik teruglezen!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:11 schreef BIiebIie het volgende:
[afbeelding]
Fast OS Switching op Intel Macs
Met de transitie naar Intel processors worden Apple (C) computers in staat om naast Mac OS X ook besturingssystemen te draaien zoals Windows en Linux. Apple heeft al een programma met de naam Boot Camp ontwikkeld waarmee het mogelijk is om Windows te installeren op je Intel Mac. Om Windows te kunnen gebruiken moet men de computer wel herstarten.
[afbeelding]
Maar ff serieus, dit lijkt me wel beter dan bootcamp als het ook nog even snel werkt
Ik denk dat het wel moet lukken met de ingebouwde 802.1x client van Mac OS X.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:52 schreef Slarioux het volgende:
Ondersteunt mac OS X eigenlijk SecureW2?
Kan je zowel bootcamp als parallels naast elkaar draaien?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het nadeel van virtualizatie is dat je hardware niet direct kan worden aangesproken. Je maakt dus gebruik van bijvoorbeeld een virtuele videokaart en een virtuele geluidskaart en kunt daardoor geen gebruik maken van 3D-graphics via DirectX of multitrack-audio via ASIO. Daardoor blijft de functionaliteit van het virtuele OS een beetje beperkt tot basic toepassingen.
Dat is waarom ik liever Windows op m'n MacBook Pro via Boot Camp draai dan via Parallels.
leuk dingetje, maar gebruik hem niet zo vaak. ik gebruik hem samen met mijn vader.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:34 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Radio Remote van de iPod Nano?
Dat ding kost gwn 55 pleuro
Eindelijk een interessante gesprekspartner gevonden?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:04 schreef Breuls het volgende:
Okay, ik zit dus nu al een kwartier tegen m'n Mac te lullen. Hij vertelt zelfs moppen.
Daar heb ik mijn onzichtbare vriend 'Bert' voor.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:04 schreef Breuls het volgende:
Okay, ik zit dus nu al een kwartier tegen m'n Mac te lullen. Hij vertelt zelfs moppen.
Mwah, maar ik lach me kapot.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eindelijk een interessante gesprekspartner gevonden?
Hey, mijn onzichtbare vriend heet ook Bert!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn onzichtbare vriend 'Bert' voor.
Ik voorzie een mooie briefwisseling met de brievenrubriek van de Break Out.quote:
Die gaan alleen maar over sexquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik voorzie een mooie briefwisseling met de brievenrubriek van de Break Out.
Als je kan en er het geduld ervoor hebt, doorsparen.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:36 schreef Mr.Graveheart het volgende:
Nu 'nog' een Ibook g4 kopen, of doorsparen voor een MacBook (Pro)?
Werkt het echt goed? Kun je eens een stukje vanaf wikipedia ofzo dicteren (zonder handmatige correctie) en in het topic plaatsen. Misschien ga ik dan mijn scriptie ook gewoon dicterenquote:Op zondag 28 mei 2006 01:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Praten tegen je Mac is geniaal. Ik heb dus zo'n wause headset, en ik kan tegenwoordig dus handsfree hele mails in elkaar draaien. Weliswaar in het Engels, en ik voel me een beetje telecomuitverkoop met dat ding op, maar dat mag de pret niet drukken.. iListen.
.
. Gecombineerd probleemoplossend vermogen van de mensen hier in dit topic.
.
. Niet opnieuw Tiger hoeven te installeren.
.
Die zijn er nog steeds nietquote:Op zondag 28 mei 2006 10:56 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Speculatie:
Nu je op je mac ook Windows kan draaien, is het niet te verwachten dat er eerdaags iSight drivers komen waarmee je in Windows kan webcam-MSNen?
De iBook G4 wordt niet eens meer nieuw verkocht...quote:Op zondag 28 mei 2006 00:36 schreef Mr.Graveheart het volgende:
Nu 'nog' een Ibook g4 kopen, of doorsparen voor een MacBook (Pro)?
Niet bij Apple, maar bij resellers meestal wel.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:00 schreef Q. het volgende:
[..]
De iBook G4 wordt niet eens meer nieuw verkocht...
In Windows bedoel je?quote:Op zondag 28 mei 2006 10:57 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
[..]
Die zijn er nog steeds niet! ik kan wel webcammen met mijn logitech ding. Maar usb is nog steeds echt kut met bootcamp
.
Is volgens mij een bekende bug, soms valt alle usb opeens uit.. toetsenbord en muis meestal. En soms moet je dan rebooten zodat alles weer werkt.. en je moet als het toetsenbord uitvalt de kabel er weer in en uit doenquote:Op zondag 28 mei 2006 11:01 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
In Windows bedoel je?
En waarom is USB kut met bootcamp?
Verlicht deze leek.
quote:Op zondag 28 mei 2006 10:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iListen dan ook maar even gedownload. Ben nu te brak om mezelf uberhaupt te horen maar ik ga straks ook een poging wagen.
Trial ofzo? Help me op deze vroege ochtend.quote:Suggested Retail Price $99 without headset, $149.00 and up with headset/microphone.
er zijn usb-hetsets.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:10 schreef Tijn het volgende:
Zeg Audrey, die hetset die je gekocht hebt he, is dat een Bluetoothding ofzo? Want ik zat me net te bedenken dat een iBook helemaal geen microfoon ingang heeft en je er dus geen headset-met-een-snoertje op kunt aansluiten
Ah, de techniek heeft me weer eens ingehaaldquote:
Ja, nogalquote:de ingebouwde microfoon gebruiken zou raar zijn als je een hetset koopt
Torrent of zo. Dat mag helaas niet op Fok! besproken worden..quote:Op zondag 28 mei 2006 11:09 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
[..]
Trial ofzo? Help me op deze vroege ochtend.
Ik heb ze nog nooit zien staan in de Apple store waar ik weleens kom (Leeuwarden), je zou het 't denk ik beter ff aan het personeel daar kunnen vragen. Hebben ze deze toevallig ook in zwart met wit Apple logo?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:57 schreef Nugget het volgende:
[afbeelding]
Heeft iemand de iMokken in de Macshops wel eens zien staan? Wat een leuke dingen zijn dat. Krijg je die bij een aankoop of kun je ze ook los kopen? Ik wil er wel één
"The new Mac is black" bedoel je toch?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik wil een Apple-girlie.
"Mac is the new black." Ofzo.
Dat weet ik.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:00 schreef Q. het volgende:
[..]
De iBook G4 wordt niet eens meer nieuw verkocht...
Dat is een vrouwengrap, liefje.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
"The new Mac is black" bedoel je toch?
Gay as christmas.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:12 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Audrey, ik snapte het grapje. ben ik nu gay?
Ik ben je mailadres kwijt en ik wil je uitnodigen voor mijn afstudeerfeestje van a.s. zaterdag. Help. [/dienstmededeling]quote:
Geloof het of niet, maar dat wist ikquote:Op maandag 29 mei 2006 13:08 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat is een vrouwengrap, liefje..
Jeweetwel. Dat de Cosmopolitan zegt dat een zwart jurkje altijd kan enzo, en dat ze dan elk seizoen een andere kleur uitroepen tot "het nieuwe zwart". En omdat Mac zo mooi rijmt op black, snappie ?
Nee.quote:Op maandag 29 mei 2006 14:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Congratulations are in order Audrey...?
Waarom geef je dan überhaupt al een afstudeerfeestje dan, als je het zo druk hebtquote:Op maandag 29 mei 2006 16:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Nee.
Dankzij mijn muisarm heb ik niet kunnen werken en is alles bij lange na nog niet af, dus ik krijg vrijdag een nepdiploma uitgereikt. Verder zorgt mijn afstudeerfeestje alleen maar voor nog meer stress die ik al helemaal niet kan gebruiken. Vandaar ook dat iListen.
En ja, ik weet dat ik niet hier moet posten. Ga daar alsjeblieft niet over zeiken. Ik kreeg net al een preek van een bezorgde Tijn over de telefoon..
Verschilt van school tot school heb ik zo het idee.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:44 schreef oor het volgende:
weet iemand wanneer de diplomauitreikingen van een MBO zijn ongeveer? want de kans is namelijk dat mijn ouders dan op vakantie zijn
So good luck is in order!quote:Op maandag 29 mei 2006 16:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Nee.
Dankzij mijn muisarm heb ik niet kunnen werken en is alles bij lange na nog niet af, dus ik krijg vrijdag een nepdiploma uitgereikt. Verder zorgt mijn afstudeerfeestje alleen maar voor nog meer stress die ik al helemaal niet kan gebruiken. Vandaar ook dat iListen.
En ja, ik weet dat ik niet hier moet posten. Ga daar alsjeblieft niet over zeiken. Ik kreeg net al een preek van een bezorgde Tijn over de telefoon..
Meestal de vrijdag nadat de overheid subsidie heeft overgemaakt voor het aantal tevreden leerlingen.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:44 schreef oor het volgende:
weet iemand wanneer de diplomauitreikingen van een MBO zijn ongeveer? want de kans is namelijk dat mijn ouders dan op vakantie zijn
Ik had het al in de koker voordat ik wist dat het daadwerkelijk zo kut was met mijn arm. Bovendien doe ik het samen met een vriendin, anders was het er uberhaupt niet van gekomen. (Ik heb een kankerhekel aan het organiseren van feestjes. Daarom wordt dit ook een DIY picknick waarbij wij alleen de cocktails en het avondeten organiseren.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waarom geef je dan überhaupt al een afstudeerfeestje dan, als je het zo druk hebt
quote:Op maandag 29 mei 2006 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
So good luck is in order!
Volgens mij is mijn vakgebied niet jouw vakgebied maar als ik kan helpen met creatief schrijven of analyseren (mijn wetenschappelijke forte) dan hoor ik het wel.
Now where in the hell did you get that idea? Bovendien zit er nogal een verschil tussen de eerste G5 en de laatste revisie. Maar goed, sneller dan he iMac zullen ze wel zijn jaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:44 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Alleen... Moeten ze wel snel zijn en zo.. Sneller dan de G5 die inmiddels alweer 5 jaar oud isEn sowieso sneller dan mijn g4 imac die ik hier heb staan maar dat zal wel lukken
Ik wil ook tietenquote:Op woensdag 31 mei 2006 09:49 schreef Nugget het volgende:
Ik heb een iMok!![]()
De verkoper zei dat ze ze eigenlijk niet weg gaven, maar haalde er toen wel één uit de etalage. "Eén iMok voor mevrouw."![]()
* Nugget nipt aan een kopje iThee
Oeps ik bedoelde dus imac g3 en gewone g4quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:57 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Now where in the hell did you get that idea? Bovendien zit er nogal een verschil tussen de eerste G5 en de laatste revisie. Maar goed, sneller dan he iMac zullen ze wel zijn ja
Overigens trekt een Quad-Core G5 nog steeds een Core Duo eruit hoor
Ik wil ook een iMokquote:Op woensdag 31 mei 2006 09:49 schreef Nugget het volgende:
Ik heb een iMok!![]()
De verkoper zei dat ze ze eigenlijk niet weg gaven, maar haalde er toen wel één uit de etalage. "Eén iMok voor mevrouw."![]()
* Nugget nipt aan een kopje iThee
Ik kan je met stellige zekerheid vertellen dat een 1,83 GHZ Core Duo wel sneller is dan een 400 MHZ G4quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:11 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Oeps ik bedoelde dus imac g3 en gewone g4![]()
Heb nu imac g3 en als die laptop sneller is dan die g4 die hier staat.. ( 400 mhz 1gb) dan ben ik al best wel tevreden![]()
Whehehehequote:Op woensdag 31 mei 2006 10:16 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik kan je met stellige zekerheid vertellen dat een 1,83 GHZ Core Duo wel sneller is dan een 400 MHZ G4
Je kan natuurlijk ook een tweedehands PowerBook G4 kopen. Dan heb je nog een groter scherm ook, snel zat en een DL dvd brander. Ik zat eerst te denken om een MacBook Pro te kopen, maar dan doe ik er nog heel lang over voordat ik hem kan betalen. Heel misschien ga ik wel gewoon een G4'tje kopen. Maar daar moet ik nog wel even over nadenken. Die MacBook is zo veeetquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:17 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
WheheheheIk kijk nooit zo naar die dingen eigk. Let meer op hoe het er uitziet
Maar 1400 euro is wel geld voor een arm meisje als ik
Want ik wil natuurlijk wel dvd brander
misschien moet ik toch maar een oudere kopen
![]()
Oude ibook?quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:20 schreef tonks het volgende:
waarom koop je geen oude iBook g4 met een externe dvd brander.. of vind je dat geen idee?
Superlangzaam valt wel mee, maar het is natuurlijk niet zo snel als de nieuwste MacBooks. Maar ja, daar betaal je dan ook meer voor. Overigens gaan de witte iBooks van een 500 Mhz G3 tot een 1420 MHz G4, dus de snelheid hangt flink af van het model dat je koopt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Oude ibook?Die zijn toch keilangzaam?? M'n vader heeft ook een laptop die is niet supersnel gaat wel ( zo een grijze)
Ik laat die laptop dan wel gewoon thuis enz.. Maar dan kan ik op de bank computeren of in m'n bed
Ja weet ik... Die macbook zijn ok maar 1400 euroquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:34 schreef Remzz het volgende:
Powerbook en IBook zijn bijna niet meer te krijgen.
Nu zijjn daarvoor in de plaats gekomen
De macBook pro(idd grijs)
[afbeelding]
En de MacBook(Wit en zwart)
[afbeelding]
Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Oude ibook?Die zijn toch keilangzaam?? M'n vader heeft ook een laptop die is niet supersnel gaat wel ( zo een grijze)
Ik laat die laptop dan wel gewoon thuis enz.. Maar dan kan ik op de bank computeren of in m'n bed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |