Mijn vader heeft 1,5 jaar geleden een Mac mini gekocht omdat 'ie zag hoe relaxed m'n iBook was.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:42 schreef Xilantof het volgende:
Ik denk dat als mijn pa mijn MacBook ziet + gebruiksgemak, dat hij dan ook wel gaat denken aan een mac mini ofzo
Mijn pa is ook nogal dol op designquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn vader heeft 1,5 jaar geleden een Mac mini gekocht omdat 'ie zag hoe relaxed m'n iBook was.
Het is de eerste computer bij m'n ouders thuis waar ik sinds de installatie niet meer naar om heb hoeven kijken, het ding werkt nog steeds als een zonnetje.
Mja, je ziet het verschil wel, maar om nu te zeggen dat het hoorbaar is..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:52 schreef nietzman het volgende:
Van dit soort dingen word ik niet zo gelukkig, ik heb wel ervaring met een Asus laptop die hetzelfde geintje uithaalt. Om de vijf seconden die ventilator laten draaien voor korte periode. Daar werd ik altijd Godsenerveus van, bloedirritant. Voordat de hitte van dat ding naar beneden is en die koelers bij normaal gebruik gewoon de bek houden haal ik liever gewoon een iMac.
Ik snap dat ook echt niet, zo'n schakeling met een redelijke threshold verzinnen voor de fan is een werk van niets en nog zetten ze de threshold op een graad of 2quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:52 schreef nietzman het volgende:
Van dit soort dingen word ik niet zo gelukkig, ik heb wel ervaring met een Asus laptop die hetzelfde geintje uithaalt. Om de vijf seconden die ventilator laten draaien voor korte periode. Daar werd ik altijd Godsenerveus van, bloedirritant. Voordat de hitte van dat ding naar beneden is en die koelers bij normaal gebruik gewoon de bek houden haal ik liever gewoon een iMac.
Daar zou ik maar wel op rekenen, vooral als die MacBooks straks wat ouder zijn en de fans misschien iets minder soepel gaan lopen. True, die Asus bootste zeer succesvol een opstijgende helicopter na en ik denk niet dat het met de MacBook zó erg zal worden, maar ook als het zachtjes is zou het iets zijn wat bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:59 schreef De_Hertog het volgende:
Mja, je ziet het verschil wel, maar om nu te zeggen dat het hoorbaar is..
Daar heb je gelijk in ja. Maar ik vond het toch opvallend dat je het op het filmpje echt helemaal niet hoort.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Daar zou ik maar wel op rekenen, vooral als die MacBooks straks wat ouder zijn en de fans misschien iets minder soepel gaan lopen. True, die Asus bootste zeer succesvol een opstijgende helicopter na en ik denk niet dat het met de MacBook zó erg zal worden, maar ook als het zachtjes is zou het iets zijn wat bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Het nadeel van virtualizatie is dat je hardware niet direct kan worden aangesproken. Je maakt dus gebruik van bijvoorbeeld een virtuele videokaart en een virtuele geluidskaart en kunt daardoor geen gebruik maken van 3D-graphics via DirectX of multitrack-audio via ASIO. Daardoor blijft de functionaliteit van het virtuele OS een beetje beperkt tot basic toepassingen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:11 schreef BIiebIie het volgende:
Maar ff serieus, dit lijkt me wel beter dan bootcamp als het ook nog even snel werkt
Parallels is niet zo anders als Virtual PC. Het is alleen maar interessant omdat Virtual PC niet op Intel Macs draait.quote:
Parallels hoeft dan ook geen PowerPC-instructies te vertalen naar Intel-instructies.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:44 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Parallels is wel lekker snel.
Ik denk niet dat daar ook maar iemand vreemd van opkijkt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:45 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Ik vind parallels op mijn intel iMac 1.83ghz sneller dan Virtual pc op mijn 1.42ghz mac mini powerpc.
Weet niet of dat echt te vergelijken is.
Ik wel, en het antwoord is: 'nee'quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:45 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Weet niet of dat echt te vergelijken is.
En dan maakt Parallels ook nog eens gebruik van de hardwarematige virtualizatie-techniek die in de Intel Core Duo's zittenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Parallels hoeft dan ook geen PowerPC-instructies te vertalen naar Intel-instructies.
Bij Editor klikte ik nooit op Links, waren die net zo leuk? Want dan ga ik teruglezen!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:11 schreef BIiebIie het volgende:
[afbeelding]
Fast OS Switching op Intel Macs
Met de transitie naar Intel processors worden Apple (C) computers in staat om naast Mac OS X ook besturingssystemen te draaien zoals Windows en Linux. Apple heeft al een programma met de naam Boot Camp ontwikkeld waarmee het mogelijk is om Windows te installeren op je Intel Mac. Om Windows te kunnen gebruiken moet men de computer wel herstarten.
[afbeelding]
Maar ff serieus, dit lijkt me wel beter dan bootcamp als het ook nog even snel werkt
Ik denk dat het wel moet lukken met de ingebouwde 802.1x client van Mac OS X.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:52 schreef Slarioux het volgende:
Ondersteunt mac OS X eigenlijk SecureW2?
Kan je zowel bootcamp als parallels naast elkaar draaien?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het nadeel van virtualizatie is dat je hardware niet direct kan worden aangesproken. Je maakt dus gebruik van bijvoorbeeld een virtuele videokaart en een virtuele geluidskaart en kunt daardoor geen gebruik maken van 3D-graphics via DirectX of multitrack-audio via ASIO. Daardoor blijft de functionaliteit van het virtuele OS een beetje beperkt tot basic toepassingen.
Dat is waarom ik liever Windows op m'n MacBook Pro via Boot Camp draai dan via Parallels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |