Scrollen is makkelijk met het trackpad, gewoon met 2 vingers.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tsja, 13 inch is net te klein voor andere toepassingen of je houd van scrollen
ik vind scrollen vervelend, vooral door lappen java codequote:Op woensdag 24 mei 2006 09:15 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Scrollen is makkelijk met het trackpad, gewoon met 2 vingers.
Dan koop je toch het 15" model. Heb je nog een verlicht toetsenbord ookquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:47 schreef donald_dick het volgende:
waarom nou weer 13 inch, ik wil toch minimaal 15 inch
Wel,quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:14 schreef super-muffin het volgende:
De huidige iBook is niet meer.
Goed gelezenquote:Op woensdag 24 mei 2006 01:56 schreef Bellator het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de behuizing 80 graden wordt?
Sarcasme, vriendquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:37 schreef Bellator het volgende:
[..]
Ja hè. Lijkt mij vrij logisch dat je je vingers niet brandt hoor...
Heb er nog geen negatieve verhalen over gehoord. Wat een kraker zal dit ook weer worden!quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:42 schreef tonks het volgende:
Nou! NOU!!!! op digg.com stond laatst een foto van een mevrouw die had een film gekeken op haar macbook pro en haar been was echt verbrand
Nee, misschien Vrijdagquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:22 schreef oor het volgende:
super-muffin, ga jij vanmiddag ook weer kijken op de lijnbaan?
En de laptop smolt niet ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:48 schreef MeneerTim het volgende:
Ik zag laatst een foto van iemand die op zijn MacBook aan het werken was op een glazen tafel en door de hitte smolt het glas en viel de laptop er dwars doorheen.
Ik las gisteren nog op een website dat MacBooks alleen met glossy schermen worden geleverd, omdat het smeltpunt daarvan hoger ligt dan matte schermenquote:
dat is offtopicquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:02 schreef tonks het volgende:
Mijn broertje lag in de tuin op zijn macbook pro te typen en nu woont hij in china
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Lijkt me perfect voor vrouwenbenen, zo'n MacBook, haren wegschroeien is een stuk handiger dan andere ontharingsmethodes!quote:
Ik had zelf al wat ervaring met van die glimmende schermen. sommige vond ik vervelend. (die van dell bijv.)quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:36 schreef super-muffin het volgende:
Morgen wel?
Dan ga ik even naar de Lijnbaan, ik ga vooral dat scherm checken.
Altijd overwegenquote:Op woensdag 24 mei 2006 00:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, zit nu ook te overwegen om de nieuwe 2.0 Ghz Macbook te kopen, witte uitvoering...
Als je in de volgende thread de nieuwe herschreven openingspost ziet dan zul je zien datquote:Grootste punt om geen Mac te kopen was toch wel de prijs, maar nu is enigzins die drempel wel omlaag gebracht. Klein mobiel formaat en best goeie prestaties. Verder kan ik er geloof ik wel alles mee, mailen, internetten, Films en Muziek afspelen, webdevelopen, photosoepen en office applicaties draaien, dus dit zou dan m'n allereerste laptop aanschaf zijn voor mezelf. Moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van Mac OS X 10.4 die ik bij een vriend uitgeprobeerd heb op z'n iBook.
Klopt maar een iBoo MacBook is ook niet specifiek om te gamenquote:Enkele mindere puntjes zijn de videokaart en Mac OSX 10.5 komt eind van dit jaar er ook weer aan, maar goed voor spelletjes hoef ik het niet te gebruiken en ik neem aan dat ik gratis kan upgraden naar 10.5 (Leopard)? en ik neem aan dat Dual Boot met Windows XP ook wel mogelijk zou moeten zijn?
opzich heel verstandig want tegen die tijd zullen we weer REV B versies zijn uitgekomenquote:Wacht alleen even een paar maandjes totdat de kinderziektes eruit zijn...
Alsjeblieft voor je Applestore 5th Avenue en hier voor San Francisco.quote:Ga eind september naar Amerika, Ik kom dan in NY en San Fransisco.
Als ik dan toch in NY ben, kan ik even de nieuwe store bezoeken die op 5th avenue staat, maar goed mocht ik dat ding dan willen kopen dan wordt het toch op de terugweg naar NL.
Ik heb in deze nieuwsflits e.e.aquote:Vraag me alleen hoe die prijzen die ze op de site hebben staan inclusief btw zijn.
Euro<-> Dollar koers is wel erg gunstig op dit moment..
Maar goed, geloof dat de belasting per staat daar verschillend is.
$1299,- staat geloof ik op dit moment gelijk aan ¤1026,-
Als de belasting 6% is dan is het wel de moeite waard om te kopen..
En dan heb ik nog niet de onderwijskorting erbij meegerekend.
Yup wereldwijd wat ze ook zeggen. Maar let op met die AC garantie.quote:Verder is de garantie gewoon worldwide toch? Dus ik zou in NL als nog een applecare garantie van 3 jaar erbij kunnen kopen, (je zal maar net zien, er is altijd wel wat met die laptops na 1 jaar)
Want?quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:57 schreef editor2 het volgende:
Die 3 jaar mag juridisch niet inclusief het 1 jaar fabrieksgarantie zijn.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las gisteren nog op een website dat MacBooks alleen met glossy schermen worden geleverd, omdat het smeltpunt daarvan hoger ligt dan matte schermen![]()
![]()
En vertel, welke instanties? Bronnen? Hoe is Apple teruggefloten? Daar is ongetwijfeld e.e.a. over te vinden op het web.quote:Het AppleCare Protection Plan is een unieke geïntegreerde service- en ondersteuningsoplossing die de standaardgarantie op de Mac uitbreidt tot drie jaar vanaf de aankoopdatum van de computer.
Voor zover ik weet:quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:30 schreef Adelante het volgende:
Weet iemand of ze in Arnhem (of andere Apple stores) net als op i-net de 6 procent studentekorting geven? Dan is het namelijk de moeite m'n vriendinnetje mee te nemen bij aanschaf
Welke rechtbank? Wanneer was de uitspraak?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:28 schreef editor2 het volgende:
Nou dan ga jij die uitspraak maar googlen zoals ik 'm op papier heb.
Wedden dat jij het niet vindt?
Ik had anders op m'n kapotte iBook G4 van 1,5 jaar oud maar wat graag AppleCare gehad. Als ik 'em nu wil laten repareren, draai ik op voor de helft van de kosten (meer dan 400 euro) na een hoop gebel en gezeik met zowel MacHouse als Apple zelf. Met AppleCare had het me ten eerste minder geld gekost, en ten tweede minder gedoe.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:28 schreef editor2 het volgende:
Je moet het zo zien: Ik vraag aan jou ¤ 500,- en ik zeg dat dat voor die 2 jaar is.
Ondertussen als je e.e.a nader bekijkt wordt die ¤ 500,- ook gebruikt om het eerste jaar
(fabrieksjaar) in te dekken dus betaal je eigenlijk voor 3 jaar.
Maar goed, koop jij maar wat ze je aansmeren. Ik weet wel beter en heb daarom ook geen
Applecare omdat het meeste goederen al door de wet worden gedekt.En als je tegen
die tijd problemen hebt is de afschrijving van je goed (3 jaar) ook al tot nul gereduceerd dus
is iets nieuws kopen dan een betere oplossing dan daarvoor garantie en andere zooi aanschaffen
Dat hele Applecare is extra betalen voor luiheid.
Ik ken dat...ooit ook gehad maar dat van de helft van de kosten is verhoudingsgewijs wel redelijk hoor. Kijk de volle mep terug krijgen lukt je niet. Je moet ook meerekenen dat je buiten de fabrieksgarantie zit en... in dit geval juridsich geldt dat jij maar moet aantonen dat je probleem niet onstaan is door jouw schuld hoe raar dat ook klinkt. Binnen je fabrieksgarantie hoef jij dat niet. Sterker nog volgens de laatste jurispudentie hierover is de winkel(of wie dan ook) gewoon verplicht jou probleem zonder tegenwerking op te lossen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:55 schreef Tijn het volgende:
Ik had anders op m'n kapotte iBook G4 van 1,5 jaar oud maar wat graag AppleCare gehad. Als ik 'em nu wil laten repareren, draai ik op voor de helft van de kosten (meer dan 400 euro) na een hoop gebel en gezeik met zowel MacHouse als Apple zelf. Met AppleCare had het me ten eerste minder geld gekost, en ten tweede minder gedoe.
AppleCare had het in dit geval nog redelijker afgehandeld.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:10 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik ken dat...ooit ook gehad maar dat van de helft van de kosten is verhoudingsgewijs wel redelijk hoor.
Ze komen je tegemoet in het defecte onderdeel, maar reparatie is voor eigen rekening. Juist die reparatie is slecht te meten. Ze kunnen daar zoveel uren op declareren als ze willen tegen een tarief wat ze zelf verzinnen. Kortom, dan moet je maar AppleCare nemen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:10 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik ken dat...ooit ook gehad maar dat van de helft van de kosten is verhoudingsgewijs wel redelijk hoor. Kijk de volle mep terug krijgen lukt je niet. Je moet ook meerekenen dat je buiten de fabrieksgarantie zit en... in dit geval juridsich geldt dat jij maar moet aantonen dat je probleem niet onstaan is door jouw schuld hoe raar dat ook klinkt. Binnen je fabrieksgarantie hoef jij dat niet. Sterker nog volgens de laatste jurispudentie hierover is de winkel(of wie dan ook) gewoon verplicht jou probleem zonder tegenwerking op te lossen.
De wet is daar heel duidelijk in.Als het artikel niet deugdelijk is binnen de fabrieks
garantie dan dient dit overwijld te worden herstelt/vervangen K-O-S-T-E-N-L-O-O-S!
Elke andere verwijzing naar eigen huisregels die dat willen tegenspreken doen niet terzake.
@ XL:
Pff oh dat zal best maar dit zooi ligt ergens verborgen tussen allerlei papperassen uit het verleden.Kijk er allang niet meer na maar als ik tijd heb zal ik ff kijken of ik het naar boven
kan vissen zodat je het kunt opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |