wie?quote:
The end is neigh heathen swines!quote:
Eentje met alleen foto's en een waar er over het evenement gekletst word, nisk mis mee toch?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:32 schreef Yoni het volgende:
Er is nu een Centraal leeuwarden topic en een verzamelcase met leeuwarden pics. Beetje dubbelop?
Het was ooit 580, meen ik me ook te herinneren. Maar ik kan nergens die 580 post terug vinden, maar wel talloze verwijzingen naar 550. Dus hebben we de limiet daar ook maar op gezet.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:36 schreef skiczukie het volgende:
Even een vraag over het resizen naar 550 px. Dat doe ik altijd, maar ik vraag me af waarom het niet 580 is? Dat past toch ook goed en is niet te groot?
Okee.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het was ooit 580, meen ik me ook te herinneren. Maar ik kan nergens die 580 post terug vinden, maar wel talloze verwijzingen naar 550. Dus hebben we de limiet daar ook maar op gezet.
soms he, zijn er van die trage mensen op fokquote:Op zondag 18 juni 2006 21:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het was ooit 580, meen ik me ook te herinneren. Maar ik kan nergens die 580 post terug vinden, maar wel talloze verwijzingen naar 550. Dus hebben we de limiet daar ook maar op gezet.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:55 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Psst... Het echte maximum is 580 pixels.
Kan dat binnenkort wel eens aanpassen in de FAQ.
Ik zeg niksquote:Op zondag 18 juni 2006 22:00 schreef blackbully het volgende:
[..]
soms he, zijn er van die trage mensen op fok![]()
[..]
![]()
Dan stel ik voor om over te stappen naar 580.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zeg niks![]()
Maar die limiet van 580 is echt niet meer te vinden in de FAQ en zo, hoor. Terwijl het ooit wel ergens buiten FOT heeft gestaan.
Wacht nog even, ik zal eerst eens bij de devvers vragen wat het nou eigenlijk is.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:07 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dan stel ik voor om over te stappen naar 580.
Meerdere zelfs. Vindt de search niks?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoi
is er eigenlijk ook een topic over fototassen, zodat al je zooi in 1 tas mee kan zeulen?
tenslotte post er iemand in 1 van de eerste posts maar 37 foto's hoorquote:Op maandag 19 juni 2006 10:54 schreef eL. het volgende:
Zeg RonaldV,
wat is dat nou weer voor poppenkast in dat Open Dag topic ? Max tien plaatjes in een fototopic ? En die regel was er nog niet toen ik mijn plaatjes postte, desondanks wordt de hele hap maar even achter een linkje gezet ?
Ik vind het nogal een triest gegeven, ik ga zelf nooit al die linkjes aanklikken, laat staan dat ik dat van een ander verwacht. Ik heb dus 21 foto's - in mijn ogen - voor Jan Lul zitten resizen, iets waar ik een enorme teringhekel aan heb, want 550 is ronduit kut voor foto's, maar hé, je kunt altijd een link naar een groot exemplaar plaatsen en de lay out verneuken is ook klote.
Maar goed, bedankt voor het aanpassen van mijn post, ik ben er goed klaar mee. Zeker als je later meldt dat het voornamelijk is om de stortvloed aan Blue Angels te voorkomen. Nou dan snap ik het wel, ik had er immers maar liefst 5..
Ja, dat zag ik ook net. Waren dat foto's dan ?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:44 schreef Puckzzz het volgende:
tenslotte post er iemand in 1 van de eerste posts maar 37 foto's hoor
natuurlijk mogen die 21 van jou dan niet!
img tags verwijderd.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:56 schreef HMaster-II het volgende:
Goeie cameratas ? De foto is groter dan de tas zelf..![]()
Zaterdavond heb ik al een post gedaan in dat topic met het vriendelijke verzoek om het beschaafd te houden, juist om te voorkomen dat we 100x dezelfde plaatjes te zien krijgen van dezelfde vliegtuigen. Dus kom niet aan met de opmerking "achteraf", want dat was ruim voor je post op zondag.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:54 schreef eL. het volgende:
Zeg RonaldV,
wat is dat nou weer voor poppenkast in dat Open Dag topic ? Max tien plaatjes in een fototopic ? En die regel was er nog niet toen ik mijn plaatjes postte, desondanks wordt de hele hap maar even achter een linkje gezet ?
Ik vind het nogal een triest gegeven, ik ga zelf nooit al die linkjes aanklikken, laat staan dat ik dat van een ander verwacht. Ik heb dus 21 foto's - in mijn ogen - voor Jan Lul zitten resizen, iets waar ik een enorme teringhekel aan heb, want 550 is ronduit kut voor foto's, maar hé, je kunt altijd een link naar een groot exemplaar plaatsen en de lay out verneuken is ook klote.
Maar goed, bedankt voor het aanpassen van mijn post, ik ben er goed klaar mee. Zeker als je later meldt dat het voornamelijk is om de stortvloed aan Blue Angels te voorkomen. Nou dan snap ik het wel, ik had er immers maar liefst 5..
OK, da's één: volgens Slarioux is de breedte inderdaad 580 pixels, en niet 550. Dus dat levert alvast 5% winst.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb deze post zien staan, van zondag, pagina 1 had ik al bekeken en toen stond (volgens mij) die post er nog niet. Maar a.d.h.v de verwijzing die je plaatste in de post die ik hierboven aangeef, ben ik naar de OP gegaan en heb gekeken wat je bedoelde, die had je op dat moment nog niet bijgewerkt. En over het feit dat ik die andere post niet heb gezien : my fault. Ik kwam in het topic voor de foto's, niet voor het gelul tussendoor van anderen (incluis jij). Je edit in de OP was een stuk duidelijker, maar op het moment van mijn post niet aanwezig.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:20 schreef RonaldV het volgende:
Zaterdavond heb ik al een post gedaan in dat topic met het vriendelijke verzoek om het beschaafd te houden, juist om te voorkomen dat we 100x dezelfde plaatjes te zien krijgen van dezelfde vliegtuigen. Dus kom niet aan met de opmerking "achteraf", want dat was ruim voor je post op zondag.
Nou ik heb daar geen enorme klachten over hoor, als ik het teveel moeite vind, dan plaats ik geen foto's, heb je gelijk de reden dat je hier weinig werk (meer) van me ziet. Waar ik over viel, was dat ik de moeite nam om die 20 (oké 21, sorryquote:Wat je opmerking over 550 pixels betreft: ik ben het helemaal met je eens, maar Replique kan op het ogenblik niet anders. Ik heb gister wel de vraag uitgezet bij de devvers om nou eindelijk eens te gaan werken aan een formaat dat meer bij dit millennium hoort, maar daar heb ik nog geen antwoord op gezien.
Ik snap die reductie tot tien niet en dat is wél mijn hele punt. Oké, ik vond die 57 post vlak boven mijn post ook erg overdreven, maar wat de neuk, 20 fotootjes p.p.quote:En wat de stortvloed betreft: als je nu even in het topic kijkt (ik zal alles even laten staan) zul je zien dat ik gelijk had. Er komt nog steeds een waterval aan foto's tevoorschijn, en niet iedereen lijkt even veel moeite te nemen om even de 10 allermooiste eruit te zoeken.
waarom worden foto's die dan groter zijn dan 550 verkleind door de replique met een rood kadertje eromheen?quote:Op maandag 19 juni 2006 23:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
OK, da's één: volgens Slarioux is de breedte inderdaad 580 pixels, en niet 550. Dus dat levert alvast 5% winst.
Het tweede deel (vergroten van heel FOK! naar een meer modern 1024x768pixel formaat) is afhankelijk van de beschikbaarheid van een designer die daarvoor een nieuwe lay-out ontwerpt. Dus mocht iemand zich geroepen voelen...
Dat komt door de 578 px resizer denk ik. Of, nee, het is niet waar, pas na 580 wordt het verkleind, naar 578.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom worden foto's die dan groter zijn dan 550 verkleind door de replique met een rood kadertje eromheen?
de foto's van 578 krijgen ook een rood kader eromheenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:34 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat komt door de 578 px resizer denk ik. Of, nee, het is niet waar, pas na 580 wordt het verkleind, naar 578.
is in fot ook heel lang de regel geweest of gedoogd geweest.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:33 schreef skiczukie het volgende:
Dat zeg ik toch al de hele tijd, laten we gewoon 580 nemen i.p.v. 550.
Alleen jammer t de edit in de OP niet van mij is, maar van -Crash-, die een stuk tekst van mij uit een latere post erin heeft geplakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:51 schreef eL. het volgende:
[..]
Ik heb deze post zien staan, van zondag, pagina 1 had ik al bekeken en toen stond (volgens mij) die post er nog niet. Maar a.d.h.v de verwijzing die je plaatste in de post die ik hierboven aangeef, ben ik naar de OP gegaan en heb gekeken wat je bedoelde, die had je op dat moment nog niet bijgewerkt. En over het feit dat ik die andere post niet heb gezien : my fault. Ik kwam in het topic voor de foto's, niet voor het gelul tussendoor van anderen (incluis jij). Je edit in de OP was een stuk duidelijker, maar op het moment van mijn post niet aanwezig.
Ik begrijp je best hoor, die 10 foto's was ook arbitrair. Op zaterdagavond leek het een goed idee, op zondagavond leek het dubbele slimmer. Maar da's achteraf. Blijft overeind van mijn post dat ik liefst originele foto's zag. Ik heb ook hele series van formaties. Leuk voor mijn oefening, maar ik vind ze niet interessant genoeg om hier te posten tussen ruwweg dezelfde platen van anderen.quote:[..]
(...)
Nou ja, een hoop gelul bij elkaar, ik hoop dat je me begrijpt en er iets van meepikt, voor de rest even goeie vrienden, ook al ken ik je niet.je eL.
Tuurlijk nietquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:35 schreef blackbully het volgende:
[..]
is in fot ook heel lang de regel geweest of gedoogd geweest.
ik heb alleen geen idee wat de aanleiding er van was dat we terug zijn gegaan naar 550.
ik ben ook voor 580
moet nu elkekeer nadenken met wat ik doen
wat raar...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:27 schreef blackbully het volgende:
dacht dat 580 ook goed ging.
dus even een 580 en 578 plaatje er in toveren.
(in preview ging het allebij goed zonder kader)
[afbeelding]
[afbeelding]
Die foto is 640 en wordt dus gresized naar 578.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat raar...
kun je me dit dan uitleggen?
de laatste foto van shark in deze post is bv wel 578 en krijgt wel dat kader eromheen
640x345 pixels. Door de resizer van replique wordt dat dus de beroemde/beruchte 578quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat raar...
kun je me dit dan uitleggen?
de laatste foto van shark in deze post is bv wel 578 en krijgt wel dat kader eromheen
dit was de redenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:35 schreef blackbully het volgende:
[..]
is in fot ook heel lang de regel geweest of gedoogd geweest.
ik heb alleen geen idee wat de aanleiding er van was dat we terug zijn gegaan naar 550.
ik ben ook voor 580
moet nu elkekeer nadenken met wat ik doen
quote:Op maandag 5 december 2005 18:29 schreef Subhuman het volgende:
Welkom in Fotografie!
Resizen
Verklein je afbeeldingen voordat je ze op het forum plaatst. Een breedte van 550 pixels past perfect in de breedte van de Fok layout. Bovendien zorgt deze breedte ervoor dat je afbeeldingen niet te groot worden en ze ook voor de mensen zonder een supersnelle breedbandverbinding nog enigszins goed binnen te halen zijn.
Het forum zal automatisch te grote afbeeldingen verkleinen maar dat vervormt verschrikkelijk. Bovendien gebeurt het niet altijd even goed. Je foto's zien er dus ook nog eens beter uit wanneer je ze zelf verkleint.
Kom je hier nou reclame makenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:32 schreef Dagonet het volgende:
Zeg, als er nog mensen zijn die overvloedige foto's van dorpen en steden hebben, er is vast al wel een topic in in STA..
Ik kom jullie wijzen op een andere outletmogelijkheid waar men wat minder zal kijken naar de technische kant maar vooral blij is met leuke foto's van hun stad. Hier natuurlijk blijft kwaliteit het doel.quote:
Uiteraardquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kom jullie wijzen op een andere outletmogelijkheid waar men wat minder zal kijken naar de technische kant maar vooral blij is met leuke foto's van hun stad. Hier natuurlijk blijft kwaliteit het doel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |