abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:55:59 #251
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38805330
Nee Speedy, ik vind je foto's niet bijzonder. Saai eigenlijk...en de vliegtuig trails maken het niet mooier. Tuurlijk is een zonsopkomst en ondergang mooi om bij te zijn. Maar de grootsheid zie ik niet terug in de foto's helaas. Volgende keer beter!
Die van Maizmeel is geweldig. Die vind ik interessant.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_38805376
dankdank
Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Foto's:
http://www.flickr.com/photos/toondevries/
pi_38806562
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:55 schreef Shark.Bait het volgende:
Nee Speedy, ik vind je foto's niet bijzonder. Saai eigenlijk...en de vliegtuig trails maken het niet mooier. Tuurlijk is een zonsopkomst en ondergang mooi om bij te zijn. Maar de grootsheid zie ik niet terug in de foto's helaas. Volgende keer beter!
Ik ben het met Shark eens ben ik bang Er is geen echt concreet onderwerp in de foto te vinden. De dieptewerking van de sloot kun je helaas ook niet echt gebruken. Daarnaast staat je horizon ook echt in het midden. Juist met dit soort foto's zou ik hem op de onderste 1/3 van de foto verwachten zodat je de mooie lucht kan accentueren.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:30:51 #254
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_38812106
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:55 schreef Shark.Bait het volgende:
Die van Maizmeel is geweldig. Die vind ik interessant.
Dank je voor deze commetaar, gelukkig en ik een persoon die veel kan hebben, en van zulke commetaar leer ik van wat zou er eventueel verbetert kunnen worden?
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ben het met Shark eens ben ik bang Er is geen echt concreet onderwerp in de foto te vinden. De dieptewerking van de sloot kun je helaas ook niet echt gebruken. Daarnaast staat je horizon ook echt in het midden. Juist met dit soort foto's zou ik hem op de onderste 1/3 van de foto verwachten zodat je de mooie lucht kan accentueren.
Hoezo ben je bang dat je het met hem eens bent? gekkert! en misschien heb je idd wel gelijk, ik zal daar voortaan om denken
Bedankt voor jullie reacties
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:51:33 #255
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38812855
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank je voor deze commetaar, gelukkig en ik een persoon die veel kan hebben, en van zulke commetaar leer ik van wat zou er eventueel verbetert kunnen worden?
Kijk naar de andere zonsopkomst foto's en wat je er aan mooi vind. Zelf vind ik een zonsopkomst/ondergang het mooist als er wolken in het spel zitten (en het landschap zelf dus niet boeiend is:

Niet bijzonder, maar ik heb met de kleurjes gespeeld en dat maakt em interessanter dan normaal.

Hier is het landschap hetzelfde (vanuit mijn balkon, lekker saai) maar de wolken maakte het helemaal imo. En ik heb er niks aan gesoept vbehalve 1 vogel gewist.

Hier is de zon op zich ook saai, maar de mist en de molen (=het landschap) maken het juist een interessante foto.

Mijn prullebak zit vol met "mislukte" zons ondergangen/opkomsten die ik niet waardeer.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_38815354
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Kijk naar de andere zonsopkomst foto's en wat je er aan mooi vind. Zelf vind ik een zonsopkomst/ondergang het mooist als er wolken in het spel zitten (en het landschap zelf dus niet boeiend is:

[afbeelding]

Niet bijzonder, maar ik heb met de kleurjes gespeeld en dat maakt em interessanter dan normaal.

[afbeelding]

Hier is het landschap hetzelfde (vanuit mijn balkon, lekker saai) maar de wolken maakte het helemaal imo. En ik heb er niks aan gesoept vbehalve 1 vogel gewist.

[afbeelding]

Hier is de zon op zich ook saai, maar de mist en de molen (=het landschap) maken het juist een interessante foto.

Mijn prullebak zit vol met "mislukte" zons ondergangen/opkomsten die ik niet waardeer.
De plek is natuurlijk ook van belang. Ik zie zo vaak een mooie lucht, word enthousiast en ga als een speer het dak op met m'n camera terwijl er dan allemaal bomen en gebouwen in de verte staan die het zicht op de mooie lucht verpesten. Ook heb je dan altijd hetzelfde decor

Zodra het een beetje bewolkt is tijdens de zons ondergang ga ik op zoek naar een goede plek of als ik toevallig net onderweg ben met de auto probeer ik plek te zoeken om foto's te schieten.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:14:08 #257
34663 SpeedyGJ
pi_38815762
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik snap het nu
Net ziets als dit:
http://www.speedygj.nl/images/photoalbum/9.jpg
http://www.speedygj.nl/images/photoalbum/11.jpg
http://www.speedygj.nl/images/photoalbum/53.jpg
Toch vind ik zoiets ook wel iets hebben
http://www.speedygj.nl/images/photoalbum/19.jpg
Deze zijn allemaal dit jaar geschoten
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:51:54 #258
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38817180
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:01 schreef mikezwet het volgende:
De plek is natuurlijk ook van belang. Ik zie zo vaak een mooie lucht, word enthousiast en ga als een speer het dak op met m'n camera terwijl er dan allemaal bomen en gebouwen in de verte staan die het zicht op de mooie lucht verpesten. Ook heb je dan altijd hetzelfde decor
ligt aan de fotograaf
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik snap het nu
Net ziets als dit:

nummer 9 is echt schitterend (en dat op mijn brakke monitor )

nummer 19 is ook leuk op zich, maar valt toch weg tegen de rest.
pi_38817603
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik snap het nu
Net ziets als dit:
Eens met voorgaande speedy. Deze plaatjes zijn qua compositie al beter, maar missen iets dramatisch. Dat is wat dergelijke platen boeiend maken....

Deze bijv heeft potentie maar is qua compositie nog niet optimaal (bij mij gaat het niet zo snel in de prullenbak, anders kan ik er niets meer van leren)

Dit vind ik persoonlijk een mooie van mezelf. Interessante compo door de dieptewerking, scherp en veel kleur. Lekker dramatisch dus. (weinig PS, wel tikkeltje onderbelicht voor het donkere dramatische effect)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:24:51 #260
34663 SpeedyGJ
pi_38818232
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Eens met voorgaande speedy. Deze plaatjes zijn qua compositie al beter, maar missen iets dramatisch. Dat is wat dergelijke platen boeiend maken....

[afbeelding]

Deze bijv heeft potentie maar is qua compositie nog niet optimaal (bij mij gaat het niet zo snel in de prullenbak, anders kan ik er niets meer van leren)

[afbeelding]

Dit vind ik persoonlijk een mooie van mezelf. Interessante compo door de dieptewerking, scherp en veel kleur. Lekker dramatisch dus. (weinig PS, wel tikkeltje onderbelicht voor het donkere dramatische effect)
Ja oke die heb ik ook wel liggen hoor

Zomer, geen ideale plek om mooie zonsondergangen te schieten
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 juni 2006 @ 13:06:22 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_38915534
heel aparte kleurencombi...

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_39094954
Paar uurtjes bezig geweest en even snel 2 eruit gepikt.

Groot

Groot

Eigenlijk niet tevreden over de kwaliteit van de foto's. Ik heb (nog) niet z'n professionele camera...
  zondag 2 juli 2006 @ 14:04:51 #263
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_39448193

Zonopkomst Monument Valley (USA). Beetje lafjes, maar wel indrukwekkend om bij te zijn...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_39449557

vrijdag aaf genomen
  zondag 2 juli 2006 @ 17:19:26 #265
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_39452043
Zaterdag avond in de haven van Terneuzen genomen (op de "havendagen")
Ben geen pro. Maar hoop dat de foto wel bevalt..

ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_39508938

Scheveningen gisteravond
  woensdag 5 juli 2006 @ 05:53:53 #267
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_39530225

Aruba zondagavond.
pi_39587921
Niets vergeleken met foto's in dit topic maar toch wat vanuit zolderraam

pi_39588231
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:35 schreef Senang het volgende:
Niets vergeleken met foto's in dit topic maar toch wat vanuit zolderraam

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je was denk net te laat, even daarvoor was de lucht mooier. Ten minste hier wel

Misschien een tip voor jou, ik zet altijd de EV-Compensatie wat lager, op -1.0 Gevolg is dat de luchten wat extremer en minder licht worden. Ook zie je vaak alles op de voorgrond (huizen, bomen ect) vrij donker dat dan niet meer afleid van de ondergang.

Nog steeds met Hp-735, binnenkort koop ik samen met m'n vader de (eerste) Sony spiegelreflex camera. Hopelijk zijn de foto's dan scherper en minder korrelig.

[ Bericht 7% gewijzigd door mikezwet op 06-07-2006 22:51:41 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:46:21 #270
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_39588341
mijn versie van vanavond:

donderdag 6 juli 2006 @ 23:03:49 #271
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39589087
De laatste tijd veel mooie zonsondergangen gezien, maar heb te vaak m'n camera niet bij me

Dit was in Venezuela pas geleden...

Bankiertje
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:19:05 #272
76340 3rno
you can call me daddy
pi_39593055
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:03 schreef Denocorp het volgende:
De laatste tijd veel mooie zonsondergangen gezien, maar heb te vaak m'n camera niet bij me

Dit was in Venezuela pas geleden...

[afbeelding]
Jammer van de scheve horizon...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:19:56 #273
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39607706
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:19 schreef 3rno het volgende:

[..]

Jammer van de scheve horizon...
Ik heb 't wel gemeten in PS hoor, t is ongeveer een halve graad.
Vond ik niet de moeite om te corrigeren
Bankiertje
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:59:11 #274
76340 3rno
you can call me daddy
pi_39612820
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:19 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Ik heb 't wel gemeten in PS hoor, t is ongeveer een halve graad.
Vond ik niet de moeite om te corrigeren
Ok ok! Wat jij wilt!
Het viel me per ongeluk op.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:19:33 #275
62809 Poison
Ongezouten
pi_39617955
Je hoef niet ziek te zijn om beter te worden !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')