abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38003481
Zo, De klusperikelen van Marsepein (Deel 1) is vol dus we gaan hier verder. (De foto's die daar staan blijven daar, in dit topic alleen maar nieuwe foto's.

De verhuisdatum nadert, morgen over 1 week is het zover. Alles voor de fysieke verhuizing is geregeld:

- De verhuisbus (via mijn werk)
- De helpende vrienden en familieleden
- Er is een verhuisdatum
- Er zijn 2 huizen (Een 'ik-ga-weg-huis', en een ik-kom-hier-wonen-huis')

Het huis is nog niet klaar, en toch gaan we over. We hebben er voor gekozen om boven te gaan wonen. Dat wordt niet makkelijk, want dat moet ook als opslag dienen voor onze meubels.

Onze slaapkamer (De 'gele' kamer) wordt niet gebruikt voor opslagzaken zodat er minimaal 1 ruimte in huis is die normaal is. Het kleine witte kamertje (3.00 x 2.50 M) wordt de woonkamer. We zetten daar onze bank neer, en onze eettafel met 2 stoelen. Op de eettafel komt dan de tv en de laptop., dan hebben we voorlopig genoeg mogelijkheden. De 'blauwe' kamer wordt dan de opslag ruimte. Het wordt dus heel erg netjes alles stapelen en georganisseerd inpakken.

Aanstaande maandag komen mijn schoonouders de bovenverdiepign helemaal schoonmaken, en de dinsdag daarop wordt er tapijt gelegd op de bovenverdieping. We hebben voor het leggen van het tapijt op de trap de datum op 21 juni gezet (Mijn verjaardag) zodat er met verhuizen niemand met z'n boerenklei schoenen naar boven over net nieuwe tapijt moet. Bovendien geeft ons dat tijd om rond de trap e.e.a. aan schilderwerk af te werken en als het kan het (verlaagde) plafond in de hal te plaatsen.

We hebben dus een nieuwe deadline In juli gaan we op vakantie, en eigenlijk wil ik dan ook het plafond in de woonkamer er in hebben, en alle wanden strak gestuct.

Na de vakantie gaan we dan schilderen en sausen en kan er laminaat voor de benedenverdieping gekocht worden. En uiteraard gelegd.

Er wordt dus voorlopig hard doorgewerkt. We willen zo snel mogelijk de 'zooi' naar beneden verhuizen.

Toevoeging; de laatse update uit het vorige topic:
quote:
Update:

Alle muren op het overloopje zijn geschilderd. Ook zijn alle kozijnen in de bling bling klaar, de deuren zijn klaar (Nog ff inkorten, maar het is dus wachten op de cirkelzaag)

Voor morgen staat er op de planning:
- Leuning in de lak zetten
- 'Blauwe' kamer leeg halen
- Materiaal wat niet in de badkamer hoort weghalen en ws 2e meubel ophangen.

Oh ja, de foto's:

[ Bericht 8% gewijzigd door Marsepein op 19-05-2006 23:14:33 (Zo beter Juleh? (Foto's en onderschrift aangepast)) ]
pi_38004014
Deeltje 2

Misschien een paar fotootjes van dingen die nog moeten of nu bovenaan de lijst staan? Zo helemaal zonder fotootjes is de OP wel kaal

PS. Je moet je sig nog even updeeten

[ Bericht 10% gewijzigd door Juleh op 19-05-2006 23:50:41 ]
pi_38010240
Even mijn eigen vraag spammen:
Welk type gasveer en hoe sterk?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:51:39 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38010955
Mooi met dat groen zeg!

Over 1 week verhuizen!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:03:10 #5
148972 Hellace
Hellace kicks ass
pi_38016118
Welke kleur doe je eigenlijk de buitenmuur bij het trapgat Marsepein? Of laat je dat wit?
pi_38017035
Mooie kleur groen! Welke kleur/wat voor vloerbedekking komt daar?
pi_38022819
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:42 schreef DonJames het volgende:
Mooie kleur groen! Welke kleur/wat voor vloerbedekking komt daar?
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:03 schreef Hellace het volgende:
Welke kleur doe je eigenlijk de buitenmuur bij het trapgat Marsepein? Of laat je dat wit?

Dit is het tapijt, en op de 'buitenmuur' komt de lichtgroene muurverf variant.
pi_38023705
Update:

Vandaag voor het eerst van mijn leven iets in de blanke lak gezet.

Op de overloop zat aan het traphekje een 'leuning'. Die moest blank worden afgelakt. Bij de bouwmarkt heb ik een blik Glitsa Parketlak Glans met Polyutheraan (Acryl) gekocht en met een acrylverfkwast heb ik de leuning nu 3 keer gelakt. Na elke keer lakken wordt de leuning mooier, dus er komen nog wel een paar lagen op (Ik gok nog een laag of 7).

1e laag:

2e laag:

3e laag (Afplaktape nog aanwezig):

Verder heb ik de dorpel in de ketelkast op hoogte gebracht, gemonteerd, geplamuurd, geschuurd, afgekit en gegrondverft.

Wisselschakelaar voor het overlooplicht onderaan de trap gemonteerd, inclusief wcd. Wisselschakelaar onderaan de trap gemonteerd voor het licht in de hal. De andere wisselschakelaar had ik niet meer, dus ik heb met een lasklem e.e.a. even door verbonden.

Verder is er door de buurman koffie geserveerd, was er 4 man sterk kijkbezoek. Kwam mijn vrouw even snotteren en kijken. (Ze is grieperig) Ik heb de tuinstoeltjes maar weer in de garage gezet, die lagen door de hele achtertuin.

Ik heb alle deuren op de bovenverdieping afgetekend, zodat ik -zodra ik de cirkelzaag heb- kan afzagen. Ik heb dat als volgt gedaan.

Ik wist dat ondertapijt en lijm en het tapijt bijelkaar ongeveer 15 mm zijn. Ik heb een 18 mm dikke lat gezocht (Stukje multiplex) en dat bij elke deur op de grond geschroefd. Vervolgens de deur er klem tegenaanhouden en met een scherp potlood aftekenen. Ik heb nu als het goed is een mooie afgetekende lijn waarlangs ik straks kan zagen.

pi_38065195
Vandaag was de grote opruimdag. De hele bovenverdieping leeggehaald, al het gereedschap naar beneden gebracht. Alle verfspullen verzameld en naar beneden gesjouwd. Karton van de grond en gestofzuigd.

Morgen maken mijn schoonouders de rest van de verdieping schoon.Dan kan er dinsdag tapijt worden gelegd.

Verder heb ik de dorpel afgelakt, de leuning van het traphekje 2 keer afgelakt (5 lagen nu, nog een stuk of 5 te gaan)

Alle slaapkamerdeuren eruit gehaald en naar beneden gebracht (Moeten ingekort, maar dat gaat voor dinsdag niet lukken.)

Een paar kleine beschadigingentjes weggewerkt. Ik probeerde een grote kast alleen door het trapgat naar beneden te tillen. En dat ging niet helemaal goed, omdat het gat kleiner is geworden paste het niet meer. Uiteindelijk is de kast buitenom, via het dakterras, naar beneden gekomen.

Ook nog een mechanische ventilatiebox nagekeken, die doet het niet. Maar na verschillende testjes ben ik erachter gekomen dat er iets met de elektronica is. Dus een mailtej naar de leverancier is onderweg. Ik hoop dat het nog garantie is, deze is namelijk niet tot nauwelijks gebruikt)

Ik ben erachter dat dit huis karton jongt. Vorige week alles weggebracht, nu alweer een aanhanger vol met karton.

Goed, de foto's:
Traphek voor de 4e keer in de lak:

Ongemerkt heb je toch een hoop schilderspullen:

De kast en het gat, wat dus niet gelukt is:

pi_38068764
Marsepein die leuning... die moet ook bling bling heb je nog overwogen die leuning ook gewoon mooi wit te maken?

pi_38074004
Ja, dat heb ik overwogen, ik had het zelfs al voorbereid (Geplamuurd e.d.) maar als je ooit eens trouwt dan snap je dat je soms concessies moet doen

En de leuning is bling bling, maar wel transparant. Zelf had ik wit ook ietsje mooier gevonden maaaaaar alle kijkers vinden hem heel mooi zo.
pi_38074232
Ik vind de groene latex echt heel mooi geworden. Ziet er superstrak uit.

Die leuning is ook mooi zo. Een heel verschil met een paar foto's eerder

Wij moeten onze trap opnieuw gaan lakken vrees ik. Ondanks zorgvuldige bescherming met vloerbedekking, is hij toch wel beschadigd hier en daar, en de lak is aan het verslijten.

pi_38074280
quote:
Op maandag 22 mei 2006 07:56 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat heb ik overwogen, ik had het zelfs al voorbereid (Geplamuurd e.d.) maar als je ooit eens trouwt dan snap je dat je soms concessies moet doen

En de leuning is bling bling, maar wel transparant. Zelf had ik wit ook ietsje mooier gevonden maaaaaar alle kijkers vinden hem heel mooi zo.
Ik snap het
pi_38078620
Die groen lijkt op de groen die ik wel in onze woonkamer wilde hebben

Maar ik denk dat we jhet toch iets lichter houden.

Mooie overloop. Ik hield vroeger niet van hoogglans, maar ik ben inmmiddels wel over. Helaas nog even niet omdat ik nu allemaal zijdeglans heb liggen
pi_38079426
Heee fam,

Ja ja, het gaat bijna gebeuren, Nog een par nachtjes in jullie öude" huisje en dan eventjes heel veel van elkaar houden op de bovenverdieping maar ik denk na jullie vakantie dat het echt op begint te schieten en dat jullie naar beneden kunnen met de spullen.

Sorry dat we niet op een andere dag kunnen helpen maar bij ons komt ook iemand langs die een traphekje gaat maken/plaatsen op zolder[ en beneden bij de trap komt een extra paal zodat de (baby) traphekjes geplaatst kunnen worden en dat gaat hij ook doen zaterdag en zondag. En verder als hij alles netjes aflevert gaat het bij ons ook stak in de lak i.pv. schilderen. Maar als het niet netjes is wordt alles geschilderd en moet ik ook de gang en de trap gaan doen en als ik dat moet gaan doen dan ook de woonkamer.........

Tja even een traphekje plaatsen voor je smurf heeft zo zijn nadelen (je halve huis moet eerst verbouwd worden en geschilderd worden en dan is alle kindvriendelijk en klaar.)

Succes de komende dagen/weken en idd het groen is even wennen maar nu ik meer foto's gezien heb is het wel heeeeeeeeel mooi hoor!!!!
Neem genoeg rust en slaap de komende dagen want het weekend is druk zat.

groetjes van ons drietjes.b][/b]
pi_38080201
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef Enna-Iram het volgende:
Heee fam,

Ja ja, het gaat bijna gebeuren, Nog een par nachtjes in jullie öude" huisje en dan eventjes heel veel van elkaar houden op de bovenverdieping maar ik denk na jullie vakantie dat het echt op begint te schieten en dat jullie naar beneden kunnen met de spullen.

Sorry dat we niet op een andere dag kunnen helpen maar bij ons komt ook iemand langs die een traphekje gaat maken/plaatsen op zolder[ en beneden bij de trap komt een extra paal zodat de (baby) traphekjes geplaatst kunnen worden en dat gaat hij ook doen zaterdag en zondag. En verder als hij alles netjes aflevert gaat het bij ons ook stak in de lak i.pv. schilderen. Maar als het niet netjes is wordt alles geschilderd en moet ik ook de gang en de trap gaan doen en als ik dat moet gaan doen dan ook de woonkamer.........

Tja even een traphekje plaatsen voor je smurf heeft zo zijn nadelen (je halve huis moet eerst verbouwd worden en geschilderd worden en dan is alle kindvriendelijk en klaar.)

Succes de komende dagen/weken en idd het groen is even wennen maar nu ik meer foto's gezien heb is het wel heeeeeeeeel mooi hoor!!!!
Neem genoeg rust en slaap de komende dagen want het weekend is druk zat.

groetjes van ons drietjes.b][/b]
Open een topic, maak foto's en type een leuk verslagje
Rust en slaap weet ik al weken niet meer wat dat is
Ik heb hulp zat hoor, met een beetje mazzel zitten we om 13:00 uur aan het verhuisbier
pi_38101355
jaa wie weet doe ik dat ook wel eventjes zaterdag hahahahaha ik aan de klus...... pffff moet gekker worden hahahahaha

succes dan maar he en op naar het bier.........

groetjes
pi_38105190
Vanvond veel kleine klusjes gedaan.

Eerst nog een hoekje van de badkamer die nog niet op de foto stond:

Wat je op deze badkamer foto net niet ziet is de aparte programmeerbare thermostaat voor de temperatuur in de badkamer. Die zit boven de lichtschakelaar, net buiten de foto.

Dan actie foto's van het lakken van een leuning .
Schuren:

Afnemen:

Afplakken:

Lak:

Aflakken:

Eindresultaat, de 6e laag, nog 4 te gaan:

Dan wat kit werk, before-tijdens-after:

En wat pur werk, before-tijdens-after:

Andere kamer, before-tijdens-after:

En de laatste kamer, before-tijdens-after:

Nog een keer de vloertegel van de badkamer spammen omdat ik die zo mooi vind, nu is die mooi schoongemaakt:

Morgen wordt een leuke dag, het tapijt wordt gelegd. Alvast de before foto's:

Oh ja, ik heb de dorpel van de ketelkast ook nog een keer afgelakt.

Morgen weer nieuwe foto's!
  maandag 22 mei 2006 @ 23:12:03 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38105566
Het wordt echt prachtig!!

Morgen met het tapijt erin is het helemaal rijp om te bewonen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38105710
.

Kan mij voorstellen dat je de vloertegels mooi vind.

En rechts in de hoek op de laatste pic zie ik het blauw/lavendel alsnog. Mooi kleurtje.

En het "klassieke" groen is ook fraai. En de reling bevalt mij ook wel in 12 lagen.
Je zou het eigenlijk ergens - in de buurt - kunnen herhalen.
Dan past het nog beter in het geheel.

Maar ja, na schoonmaken en vloerbedekking - spannend - is het vast prachtig.
Zoals je/jullie in je hoofd hadden en nog mooier.

Succes met verhuizen as. weekend.
pi_38105851
Dank je, als het erin ligt, ga ik eerst in elke kamer 10 minuten op mijn rug liggen. Deur op slot, radio uit, ff genieten. Deze verdieping is zo veel werk geweest. Dat zie je er niet aan af. Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi. Echt met aandacht en liefde opgeknapt.

Ik stop, mot bijna janken
pi_38105920
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:14 schreef AnneX het volgende:
Je zou het eigenlijk ergens - in de buurt - kunnen herhalen.
Dan past het nog beter in het geheel.
De trapleuning aan de muur kant en aan de hal kant worden ook gelakt.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:30:09 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38106496
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Dank je, als het erin ligt, ga ik eerst in elke kamer 10 minuten op mijn rug liggen. Deur op slot, radio uit, ff genieten. Deze verdieping is zo veel werk geweest. Dat zie je er niet aan af. Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi. Echt met aandacht en liefde opgeknapt.

Ik stop, mot bijna janken
Kan ik me zooo goed voorstellen

Je hebt het goed gedaan joh! Je mag heel erg trots zijn op jezelf
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38107696
Nog 4 minuten en dan komen ze vandaag tapijt leggen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:06:31 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38108183
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:56 schreef Marsepein het volgende:
Nog 4 minuten en dan komen ze vandaag tapijt leggen
Nog 23 uur en 55 minuten en ze zijn gisteren geweest en het ligt er puik bij
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38108999
Valt het erg op dat ik echt niet kan wachten
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:31:10 #27
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38109031
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
Valt het erg op dat ik echt niet kan wachten
Jah
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38109074
Het is ook een heel belangrijke stap in ons leven. Niet dat het tapijt dat weet, maar goed.
pi_38109150
wacht ook met smart af

Ben benieuwd hoe een en ander het gehele aanzicht zal gaan veranderen ( tapijt of andere vloerbedekking doet veel hoe het aan doet.

En nu kssss slapen anders kan je morgen de deur niet opendoen voor de vloerenleggers
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_38110230
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:04 schreef Marsepein het volgende:
Vanvond veel kleine klusjes gedaan.

Eerst nog een hoekje van de badkamer die nog niet op de foto stond:
Mooi Marsepein, je hebt mooie vloertegels uitgekozen echt toppie
pi_38110905
Oooh, wat een verschil nu het ook schoon is!

Hier mag je zeker trots op zijn. Ik dacht dat ik er wel doorheen kon kijken, maar nu zie je pas echt goed hoe mooi het is geworden. En morgen vandaag natuurlijk helemaal dan.

Succes he ?!
pi_38112097
He fam,

Het is echt mooi geworden hoor. Lekker opgeruimd en als het goed is zijn ze nu bezig (of komen ze er zo aan) om jullie vloerbedekking neer te leggen......... En dan nog de laatste klussen en en inpakken en eindelijk over na drie jaar klussen. Petje af hoor broer dat je zo veel zelf gedaan hebt je zal straks nog in een gat vallen zoveel tijd hebben jullie over om van elkaar te gaan genieten

Nogmaals veel succes en geniet straks eventjes van jullie boven verdieping die af is en daarna lekker op vakantie.

Groetjes

Feestje!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:49:46 #33
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38119156
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi.
Inderdaad
Ben benieuwd naar de foto's van de vloerbedekking
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:07:31 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38119737
Mooi! Die badkamer!

Ik ben benieuwd naar de vloerbedekking!
pi_38123506
Zo, het had wat voeten in de aarde, maar ik ben live vanuit het 'andere' huis. Omdat ik geen kaartlezer hier heb, even geduld voor de foto's. Maar het is zo mooi geworden...

Wat ligt zo'n tapijtje toch lekker (liggen als er op liggen)

Helemaal goed, tot later
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:55:44 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38123567
Ja jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemig!
Ik denk 'Hij post! = Foto's!'

Moeten we nog langer wachten!
pi_38123626
Ik rij zo naar ons andere huisje, dan komt er snel een foto online
pi_38124770
Er komen zo 45 foto's online
pi_38124915
dan blijf ik even f5en
pi_38125230
Hier de foto's, ze zijn 'self-explaining':

pi_38125380
heel erg mooi. Ook onwijs netjes gelegd zo te zien. Ben je zo lang aan het zwoegen en dan maken zij het in 1 ochtend even af
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:46:19 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38125523
En dan is het ineens zomaar 'klaar'!
Mooi!

Btw... wat is dat ding aan de muur in die paarse kamer?
pi_38125726
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
En dan is het ineens zomaar 'klaar'!
Mooi!

Btw... wat is dat ding aan de muur in die paarse kamer?
Dank dank, ik ben zelf ook helemaal en op de bovenverdieping

Dat ding aan de muur is (Doorhalen wat niet van toepassing is)

• - Een doorgeefluik naar de chinees naast ons, makkelijk voor nasi en babi pangang
  • - Een stortkoker voor wasgoed, direct naar de wasmand, naast de wasmachine
  • - Een ventilatieapparaat wat geluidloos verse lucht van buiten naar binnen jaagt
  • - De centrale besturingseenheid van onze huisdomotica
  • - De motor van de elektrische zonwering
  • - Een lucht ionisatieapparaat voor gezondere lucht in huis
  •   dinsdag 23 mei 2006 @ 15:56:06 #44
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_38125909
    Aha. Ik dacht namelijk even dat het een

of een

was. Maar dat leek me niet logisch op die plek.
    pi_38126082
    Niet eens heel gek gedacht bedenk ik me, had ik toe kunnen voegen aan mijn rijtje
    pi_38126369
    Zo'n ding hangt overigens op elke slaapkamer, en 2 in de woonkamer.
    pi_38128571
    Dat is beetje het nadeel aan wonen bij een vliegveld.. zo'n lelijk ding in je kamer.

Trouwens, is het tapijt niet erg ruw/grof?
    _Disruption by Design, by any means necessary_
    I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
    Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
      dinsdag 23 mei 2006 @ 17:05:30 #48
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_38128682
    WOW!!!!!!!!!!!!!!

Nu met dat tapijt gelegd en al! Is echt mooi geworden Marsepein. Tapijt kleurt ook perfect in alle kamers en op de overloop!

* hoopt dat je dit leest en niet op je rug ligt te genieten van je tapijt
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_38128872
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 17:02 schreef Thermo het volgende:
    Dat is beetje het nadeel aan wonen bij een vliegveld.. zo'n lelijk ding in je kamer.

Trouwens, is het tapijt niet erg ruw/grof?
    Ze hangen overal zo, dat ze half of helemaal achter gordijnen zitten, of onder de vensterbank.

Maar het hebben van zulke ventilatie wil ik niet als nadeel beschouwen, zonder het raam open te doen heb ik toch ventilatie. En het is stil in huis, iets wat ik heel erg op prijs stel.

Het tapijt heeft inderdaad een vrij lage pool, maar is toch nog behoorlijk zacht. Zeker niet zo stug als kokos of als sisal. Door het verende ondertapijt is het erg comfortabel. Ook zijn de echo's nu 50% minder en de contactgeluiden (loopgeluiden) 90% minder.
    pi_38129025
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 17:05 schreef sanger het volgende:
    WOW!!!!!!!!!!!!!!

Nu met dat tapijt gelegd en al! Is echt mooi geworden Marsepein. Tapijt kleurt ook perfect in alle kamers en op de overloop!

* hoopt dat je dit leest en niet op je rug ligt te genieten van je tapijt
    Dank je, we (mijn vrouw heeft alleen de foto's gezien) zijn er erg blij mee
      dinsdag 23 mei 2006 @ 17:27:21 #51
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38129427
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dank je, we (mijn vrouw heeft alleen de foto's gezien) zijn er erg blij mee
    Ziet er top uit Marsepino

En misschien een rare vraag maar klust je vrouw nooit mee? Of dat ze de tapijtleggers binnenlaat od?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38129595
    Ik zit ruim beter in mijn vrije tijd. En ik kan het veel flexibeler indelen. Verder heeft mijn vrouw heel veel schilderwerk gedaan en houdt ze 'ons leven' up and running (was, boodschappen, verjaardagen, cadeaus, kleren kopen)

Zo is het verdeeld bij ons.
    pi_38129786

MMMMMMOOOOOOIIIIIIIIII hoor! en klaar is het boven.........

Succes verder!!!

Ps: Ligt het wel lekker??
      Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 19:34:48 #54
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_38133792
    Pfff... wat een werk, wat een geduld en wat een afwerking

Lijkt echt mooi met dat tapijt !

*stil van is *
    pi_38134892
    Ik werd net gebeld, mijn hang en sluitwerk is ook binnen. Dus dat komt er ook aan volgende week. Dan hopen dat de cirkelzaag snel binnen is, zodat de deuren ingekort kunnen worden, want dan kunnen die ingehangen worden.

Verder hebben we bepaald hoe we gaan inrichten de komende maanden.

De witte kamer wordt opslag van doeyen waar we eventueel bij zouden moeten kunnen.
    De blauwe kamer wordt woon/eet/computerkamer
    De gele kamer wordt normaal de slaapkamer

En alle spullen die we langere tijd niet nodig hebben gaan op zolder.

In de blauwe kamer komen dan:
    - Onze bank
    - 2 kleine salontafeltjes
    - Ons wandbeubel met daarom de tv
    - de eettafel met 2 stoelen, daarop de computer
    - de bureaustoel

Het wordt dan een knus huiskamertje

Nu ga ik weer verder klussen, handig internet @ kluslokatie
    pi_38135448
    Gefeliciteerd met je nieuwe huisje, Marsepein!

Het ziet er werkelijk fantastisch uit.

Hoop dat het op het tapijt goed Internetten is

Een tipje qua ondertapijt in de opslagkamer: kijk uit voor indrukken. Wij hebben rubber ondertapijt in onze oude slaapkamer gehad, maar als er ergens iets had gestaan, bleven wij dat zien. Ook na een paar jaar.
    Dat is van dat ondertapijt met van die rubber noppen.
    pi_38139198
    Dit is een veerkrachtig ondertapijt waarbij het niet zou moeten kunnen. Maar echt zware belasting voor langer tijd zullen we op plankjes zetten, zodat het gewicht meer verspreid wordt.

En voor nu stop ik met klussen, later meer. Ik ben vanavond mijn fototoestel vergeten, dus ff geen foto's. Ik heb in het trapgat nog een wandje gladgestuct.
    pi_38139392
    Marsepein wat is mooi geworden!!!
    En die badkamertegels Die zijn echt super
    pi_38141978
    Zo ongeveer wordt ons knusse woonkamertje de komende maanden:
    'Vanuit de badkamer' (kan irl natuurlijk niet):

Vanuit 'de ventilator':

Met dank aan de roomplanner van VTwonen.
      dinsdag 23 mei 2006 @ 22:45:56 #60
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38142176
    Hoe lang denk je boven te 'moeten' wonen? Helemaal geen straf om dat tijdelijk te doen in die mooie kamers lijkt me! Is best te doen.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38142232
    Maximaal eind augustus.
      dinsdag 23 mei 2006 @ 22:50:31 #62
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38142393
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef Marsepein het volgende:
    Maximaal eind augustus.
    Best een hele zit, maar in de zomer kun je ook lekker veel buiten zijn en nog belangrijker: het wordt beneden wel een paleissie natuurlijk!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38142510
    Yeps. We zijn in de tussentijd ook nog met vakantie... 21 juni komen ze de trap bekleden, dan moet de hal klaar zijn. (Op het laminaat na)
    pi_38142613
    Ik ga dus vanaf nu van deadline naar deadline werken, anders komt het niet af....
    pi_38143018
    .
    Dat is heel mooiiii geworden en ziet er af uit. Feli

Alle kleuren komen mooi bij elkaar !
    En wat ben je handig met die VT kamer indeler.
    Het geeft (jullie) een goeie indruk wat mogelijk is en het lijkt mij wel uit te houden ondertussen !
    .
    pi_38144351
    Marsepein,

Erg mooi nu met het tapijt in place. Was vandaag een bitje druk anders had ik al eerder ff wat van me laten horen off-course
    pi_38144534
    Geen probleem joh. Leuk dat je sowieso ff komt kijken
    pi_38144633
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 15:41 schreef Schimmetje het volgende:
    heel erg mooi. Ook onwijs netjes gelegd zo te zien. Ben je zo lang aan het zwoegen en dan maken zij het in 1 ochtend even af
    Toch hier nog even een reply op .... met 3 man 3,5 uur bezig geweest, dat zijn toch dik 10 manuren. Dat lijkt me niet weinig.
    pi_38150141
    Dat is inderdaad nog wel een behoorlijke tijd, maar staat toch niet in verhouding met de tijd die jij er volgens mij al in hebt gestoken? Het lijkt mij in ieder geval een heel prettig gevoel dat je die verdieping nu af kunt sluiten en je richten op de volgende klussen.
    pi_38150863
    Het zal een aantal mensen al zijn opgevallen, er zijn geen foto's meer. Mijn internetaansluiting op de oude locatie is weg en op die webspace stonden/staan de foto's. Ze komen dus weer terug. Geduld, geduld.
      woensdag 24 mei 2006 @ 08:51:05 #71
    65960 sanger
    pi_38151162
    Het blauwe kamertje is wel groot genoeg om tijdelijk in te wonen denk ik. Het is ongeveer net zo groot als onze zolder, en daar hebben wij ook een tijdje zo gezeten.

Goed om te horen dat het nu alleen nog maar het echte fine tunen is. Hang en sluitwerk en deuren inkorten is een klusje van niets als je het vergelijkt met wat er al gebeurt is.

En in welke volgorde ga je beneden verder? Of doe je dat pas na de vakantie?

En ook belangrijk, waar gaat de vakantie heen?
      woensdag 24 mei 2006 @ 08:51:45 #72
    65960 sanger
    pi_38151183
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 17:27 schreef Duderinnetje het volgende:
    En misschien een rare vraag maar klust je vrouw nooit mee? Of dat ze de tapijtleggers binnenlaat od?
    Dat wij Marsepein gingen ophalen voor de meet was ze druk beig met schilderen
    pi_38151240
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 08:51 schreef sanger het volgende:
    Het blauwe kamertje is wel groot genoeg om tijdelijk in te wonen denk ik. Het is ongeveer net zo groot als onze zolder, en daar hebben wij ook een tijdje zo gezeten.

Goed om te horen dat het nu alleen nog maar het echte fine tunen is. Hang en sluitwerk en deuren inkorten is een klusje van niets als je het vergelijkt met wat er al gebeurt is.

En in welke volgorde ga je beneden verder? Of doe je dat pas na de vakantie?

En ook belangrijk, waar gaat de vakantie heen?
    De hal moet de 21ste juni klaar zijn, dan hoop ik ook het plafond in de woonkamer erin te hebben, elektra afgemonteerd en de keuken helemaal klaar.

Daarna zie ik wel weer.

Vakantie wordt waarschijnlijk op de bonnefooi met de tent naar Istrie.
    pi_38189751
    Zo, even gauw een updateje, zonder foto's want eigenlijk is er geen internet meer hier in ons oude huis. Ik bel in dmv een inbelaccountje dat ik nog had ergens. (Good old days).

Gister voor het eerst sinds lange tijd niet geklust 's avonds. Maar voorbereidingen getroffen voor de verhuizing. Samen met mijn zus heb ik de verhuiswagen opgehaald. Een oud barrel van de zaak wat vaker voor pive ritjes is ingezet dan voor zakelijk verkeer. Dank zus voor het meerijden, jammer dat je niet zag hoe die duif zich kapot vloog tegen mijn voorruit.

De verhuiskaarten zijn geschreven, en gaan zo dadelijk op de bus. We hadden er een stuk of 40 besteld, maar komen te kort. Dan maar wat bijkopen en wat gebruiken wat we nog hadden liggen.

Ook hebben we de eerste 2 dozen ingepakt en ik heb nu al 5 keer misgegrepen naar spullen die ingepakt zitten, maar die ik nog even moest hebben.

Ik ga na 2 dozen ernstig twijfelen of ik wel genoeg dozen heb. Ik heb er 20 geregeld, en hoop dat het genoeg is.

Vandaag staat inpakken op de planning, en ik hoop dat we dat af krijgen. Dan is er morgen nog een hele dag te klussen/rotzooi naar de stort brengen voordat we echt gaan verhuizen.

Al met al is het spannend.

Zo, het eerste wat ik nu ga doen is de huur opzeggen.
      donderdag 25 mei 2006 @ 18:07:25 #75
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_38205246
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 08:21 schreef Marsepein het volgende:
    jammer dat je niet zag hoe die duif zich kapot vloog tegen mijn voorruit.
      donderdag 25 mei 2006 @ 19:15:25 #76
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38207565
    Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      Moderator donderdag 25 mei 2006 @ 19:32:00 #77
    92034 crew  Vonkenboer
      donderdag 25 mei 2006 @ 19:39:29 #78
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38208336
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 19:15 schreef Martijn_77 het volgende:
    Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
    Nou ik vind het sneuer voor de duif eigenlijk
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38215464
    Voor de duif is he inderdaad sneu en erg enzo. Maar er was geen houden aan, schuin van voren vanaf links vloog hij vol op de A stijl van het voorraam. Ik heb alleen veren gezien in mijn spiegel stoppen was geen optie.

pdate, inpakken is een drama, niet zo zeer voor mij, maar voor mijn wederhelft. Laten we het houden op het 'memory lane' verhaal. Dat zegt genoeg.

Zelf gooi ik meer weg dat dat ik verhuis, dus dat is een goed teken. De verhuisdozen gaan ook iets sneller dan gepland. Ik had er 20 meegenomen vqan mijn werk, maar nu resten er nog 8 en er is best nog iets in te pakken...

Nu gaan we naar bed, morgen fris weer op en weer verder met opruimen en inpakken.

Tot later, en poppelapee maar weer.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 08:25:16 #80
    65960 sanger
    pi_38222989
    Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.

Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 11:10:07 #81
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38225240
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 08:25 schreef sanger het volgende:
    Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.

Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
    Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.

* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 26 mei 2006 @ 11:14:46 #82
    65960 sanger
    pi_38225388
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.

* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring
    Achja, als je schoonzusje er werkt worden er nogal eens wat dozen achtergehouden he
    pi_38288372
    We hadden dozen genoeg
    pi_38289461
    Nou ja, kleine update (later meer) We zijn verhuisd ... dus het wachten is op de foto's. Het is allemaal goed gegaan, beetje schade (openslaande deuren van de verhuisbus tijdens het rijden)

We zijn inmiddels in ons nieuwe huis online , en ik zit al in onze provoorische woonkamer
    pi_38289497
    En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
      zondag 28 mei 2006 @ 00:44:10 #86
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38289923
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
    En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
    Ben wel benieuwd naar de foto's maar die zie ik morgen wel.
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_38294297
    Hallooooooooooo

Lekker geslapen in jullie nieuwe huisje????? Ik hoop voor jullie van wel maar goed alles is nieuw en raar. De geluiden en de weg voor jullie huis zal drukker zijn maar...... als het goed is weinig last van met die dikke ramen.

Is alles een beetje voorspoedig verlopen en waren jullie een beetje optijd klaar?

Ik bel vandaag nog even maar zal het nu nog mar niet doen(erg vroeg misschien????) maar ja hier zijn ze ook alweer hard bezig met klussen en het wordt hier ook mooi en VEILIG want daar gaat het om he?

Vandaag lekker genieten, genieten en nog eens genieten.......van jullie huisie!!!

Groetjes van ons drietjes......... doei doei

Ps: Die kleine weet nu ook wat een hamer en een zaag is die geluiden kent hij nu erg goed. Hij zit ook hele verhalen te houden tegen de "timmerman" dus wie weet een klusser in spe.
    Hahahahahahahaha
      Moderator zondag 28 mei 2006 @ 13:39:35 #88
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_38301756
    he, ik hoop dat ik hier dan goed zit
    Ik ben helemaal dol van je kleurkaart-muur en zocht naar de foto's. Zou je die nog eens op kunnen rakelen? dan ga ik intussen op zoek naar de uitleg hoe-een-kleurkaartmuur-te-maken die je vast en zeker eens gegeven hebt... Ben van plan een blauwe variant daarop te maken.

vast dank !
    pi_38302836
    Zo, de foto's..... Het was ff werk, want het blijkt dat mijn overbruggings internetaansluiting geen eigen webspace had. Dus een host gezocht en dan alles hiernaar toe gebracht.

Het verhaal begint met het schrijven van de adreswijzigingen, 40 kaarten besteld, dat bleken er te weinig te zijn, dus er moet nog wat 'eigen kaarten' geschreven worden:

De eerste ingepakte dozen, gelabeld met kleur en beschrijving. De kleur staat voor de kleur kamer waar naar toe de hele handel verhuisd moet worden: Blauw is de tijdelijke woonkamer; geel is de slaapkamer; wit (Dus het label niet ingekleurd) is de witte kamer. Paars is de vliering. Keuken, schuur en badkamer hebben geen 'codering', die spreken redelijk voor zichzelf:

Brief om de huur te beeindigen per 01-07-2006 :

De eerste 'zooi', ik bleek een echte kabelfetishist te zijn, ik heb zeker 30 kilo aan kabelspaghetti weggegooid. Alles tussen audiokabels uit 1980 en glasvezel uit 2005 zat er tussen, en totaal in de knoop. Hup weg ermee, hier zie je nog een klein bergje liggen:

Hier begint er al orde te komen in de chaos, links op de foto de marktplaats (of [V&A]) spullen, rechts zijn de opgeruimde spullen te zien die verhuisd kunnen worden:

Mijn schoonouders zijn gekomen, mijn schoonmoeder helpt met vouwen en inpakken van kleding, terwijl ik met mijn schoonvader aan de woonkamer begin. Alle apparatuur wordt langere tijd op zolder opgeslagen. Jammer want ik mag graag muziek luisteren .... misschien bouw ik e.e.a. wel op in de tijdelijke woonkamer, ben nog niet zeker:

Verhuismaaltijd 1, ik pizza quattro formagi, met een gemengde salade, mijn een pizza frutti di mare, met tonijn salade:

Het is niet meer vol te houden dat de kat niet naar boven mag, en zij leeft zich helemaal uit. Over alles heen lopen, zenuwachtige sprintjes door de kamers. Boven op het dekbed zitten, trap op, trap af. zij vindt het helemaal spannend. Hoewel ze dus vrouwelijk is, heet ze: Heraut:

2 fotootjes van het inpakwerk van kleding, de eerste foto toont het proces, achter de dozen zie je een stapel kleidng liggen voor de groene amnesty container, op de volgende foto zie je alle ingepakte kleding. Klein detail .... 1 van deze dozen met kleding is van mij, de rest van mijn vrouw. Is dat overal zo?

En we gaan beneden verder, er begint al orde in de chaos te onstaan. at helaas niet op de foto staat is de groeiende berg met puin en oude zooi in de tuin. Alles wat weggegooid gaat worden beland daar, en er lag op het laatst zeker 2 m3 om te storten:

De 'tijdelijke' koffiehoek op ons nieuwe adres:

De verhuiswagen, 17 jaar oud, 500000 km gereden op de teller:

Ja, we zijn echt verhuisd, hier voor velen herkenbare plaatjes:

En komt Marsepein als een volleerd trucker op zijn nieuwe adresje aangereden met de eerste vracht. Uiteindelijk is er 3 keer gereden 2 keer om te verhuizen, en 1 keer om alle rotzooi naar de stort te brengen. Ik heb in 2006 al meer dan 9 m3 naar de stort gebracht

Mijn 'datacenter' op het oude adres, het uitzetten van die apparatuur was een plechtig moment. Het symboliseerde voor mij het afsluiten van iets wat nooit meer zo wordt. Einde oud leven, welkom nieuw leven:

Met een klein clubje helpers zijn we 's avonds uit eten gegaan, en omdat er goed geholpen is, hebben Marsepein en zijn vrouw de knip getrokken. Het was nog lang gezellig, en het bier vloeide rijkelijk Maar na een paar dagen en nachten roofbouw heeft bier drinken ook wel enig effect op je lichaam.... vanmorgen snoeiende koppijn, echt een gevoel. De kater.. was een feit

En wat is een verhuizing zonder schade ..... achter\deuren van de verhuisbus zelf niet goed gesloten en die zijn open gegaan tijdens het rijden. Gelukkig niet bij 20 auto's schade gemaakt, maar 1 stond er wel in de weg. 2 plekjes lakschade op een auto:

Dat was een heel verhaal, foto's van hoe we nu zitten komen later, eerst eens een verjaardag af, en uiteten (Bij mijn ouders).

Oh ja, de cirkelzaag met geleidelineaal en klemmen is binnen, alsook de werkbladen voor keuken en bijkeuken. Foto's volgen....
      zondag 28 mei 2006 @ 16:37:37 #91
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_38304348
    Leuke update hoor!!!
    pi_38304804
    Ehhh dat van die kleding is niet bij elke vrouw zo hoor, ik heb vandaag de kleding van mij en mijn vriend naar zolder verhuisd en hij had 3x zoveel shirts en broeken Shirtje van dit, shirtje van dat, nee die mag niet weg en die ook niet, hey kraag is kapot, maar hij is van dat concert dus mag niet weg, einde van het verhaal? 2 grote wasmanden vol naar boven met zijn shirts en een halve kleine wasmand met mijn kleding

Succes met het alles uitpakken en jullie kleuren systeem is een mooi systeem
      zondag 28 mei 2006 @ 23:04:00 #93
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38318419
    Geweldig verslag!!!

Wat een leuke vriendin heb je, eindelijk krijgen we haar te zien

Heel veel geluk in jullie prachtige "bijna"-affe nieuwe huis!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38319135
    heeh na gedane arbeid is t goed rusten..... Bier te over natuurlijk en klaas vaak komt ook nog ff langs.

Kan gegrijpen dat je de "day after" een zwaar hoofd had

Ach ja lekker toch? De boog kan niet altijd gespannen staan zullen we maar zeggen, enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen
    pi_38319301
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 23:25 schreef Cybersijp het volgende:
    enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen
    HERKENBAAR werd hier vanaf de bank geroepen toen ik je bericht voorlas Maar de verdeling is 70/30 hier met kastruimte wer er achteraan gefluisterd
    pi_38319558
    Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......

In hoeveelheid denk ik echt dat 85% om 15% aan de correctere kant is, maar goed t wel mijn vrouwke he? Dus wat zou t bommen? nou een bom duiten LOL!!!
    pi_38319720
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 23:39 schreef Cybersijp het volgende:
    Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......

Dat is hier precies hetzelfde, dan is er nog kluskleding, werkkleding, sportkleding en alles in zomer en winter varianten
    pi_38319844
    ik draag zelf:

optie een:

werkkleren kok

optie twee:

me kluskloffie

Ik denk dat ik het afgelopen jaar ook maar echt iets van 10 keer iets anders aan heb gehad met al dat gewerk en geklus van me , t zijn dus niet mijn kleren die de kast vullen thats for sure

en over schoenen begin ik maar geeneens .....................
    pi_38319889
    We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.

Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....

Wat kan dat zijn?
      zondag 28 mei 2006 @ 23:49:57 #100
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38319924
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 23:48 schreef Marsepein het volgende:
    We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.

Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....

Wat kan dat zijn?
    IJzergaren in de gordijnen
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38319980
    behoorlijk dichte gordijnen gok ik? geluid kan dus niet "vervliegen" door de ruimte heen, dan wel geabsorbeert worden door het materiaal . Ivm je geluids isolateie zal de buitenkant van je huis wel met iets van geluidsabsorberende iets bekleed zijn, en dta scherm je nu dus af.

dat zijn mijn 0.02 ¤
    pi_38320170
    Ik ga zo foto's van de NU situatie plaatsen!

@Cybersijp: Ik denk dat je gelijk hebt! Gelukkig zijn ze vaker open dan dicht, maar als dit ook met de nieuwe gordijnen is, dan moet ik wel een oplossing gaan verzinnen!
    pi_38320674
    Zo wonen we nu, de woonkamer vanuit de deuropening:

Iets naar links gedraaid, wie hebben we daar :

Vanaf de bank richting TV:

Slaapkamer vanaf de deuropening (het bekende IKEA dekbedovertrek):

De hoek met dressoir en kledingkast:

En het meubel aan de andere kant:

Het witte kamertje, nog enkele dozen uit te pakken:

En de miauwende toeschouwer:
      maandag 29 mei 2006 @ 00:15:26 #104
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38320840
    Ik vind een huis met een poes er in meteen al leuk sowieso

Went hij/zij al een beetje?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38320973
    Ze went wel aardig ja, in het begin vreselijk janken en elke keer bij elk vreemd geluid wegduiken. Nu gaat het al beter. Hoewel ze vrijelijk naar beneden kan en door de klusspullen kan dolen taalt ze er niet na om dat te doen. Ze blijft boven en is altijd bij mij in de buurt.
      maandag 29 mei 2006 @ 00:20:20 #106
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38321009
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 00:19 schreef Marsepein het volgende:
    Ze went wel aardig ja, in het begin vreselijk janken en elke keer bij elk vreemd geluid wegduiken. Nu gaat het al beter. Hoewel ze vrijelijk naar beneden kan en door de klusspullen kan dolen taalt ze er niet na om dat te doen. Ze blijft boven en is altijd bij mij in de buurt.
    Lief!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38322232
    Ruim eens op jôh !!!

En over de poes, daar heb ik niks mee. Poezen zijn eigenwijs en dat kan ik nog veel beterder
    pi_38323985
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe stekkie!
    Blij te horen dat het zo goed is gegaan.

(bij ons is de verdeling 50/50. Maar dat komt omdat ik wel kleren weg kan gooien en René niet. Dus feitelijk komt het erop neer dat van zijn 50% maar 5% wordt gedragen )
      maandag 29 mei 2006 @ 09:15:22 #109
    65960 sanger
    pi_38324566
    Dus alles is goed gegaan

Nu wennen aan de nieuwe omgeving. Wat was je eerste gedachte toen je wakker werd in je nieuwe huis?
      maandag 29 mei 2006 @ 10:48:11 #110
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38326596
    Wanneer hopen jullie echt helemaal gesetteld en klaar te zijn?

Ja, ik weet het met een eigen huis ben je eigenlijk nooit helemaal klaar
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_38327655
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
    Dus alles is goed gegaan

Nu wennen aan de nieuwe omgeving. Wat was je eerste gedachte toen je wakker werd in je nieuwe huis?
    T*ring wat heb ik slecht geslapen en wat doet die kabouter met die hamer in mijn kop
    pi_38327671
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
    Wanneer hopen jullie echt helemaal gesetteld en klaar te zijn?

Ja, ik weet het met een eigen huis ben je eigenlijk nooit helemaal klaar
    Ik hoop maximaal eind augustus beneden te wonen.
      Moderator maandag 29 mei 2006 @ 14:05:03 #113
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_38332411
    Ik denk dat het wel wennen is dat je weer op zo'n (relatief) klein oppervlakte moet leven
    Mooie update, mooie foto's.

Wat staat er nog meer op jou To-do-list ?
    pi_38335987
    We zijn nu eerst bezig met het huiselijk maken van onze verdieping. We moeten er tenslotte een paar maanden wonen en daar mag je best wat aandacht aan geven. Alle dozen zijn nu bijna uitgepakt, en hoewel kastruimte genoeg op dit moment zijn we op korte termijn naar 3 dingen opzoek. Een werktafel/bureau, een kast om allerlei papierwerk in op te bergen en een staande kapstok.

Ik ben al driftig de marktplaatsen e.d. af aan het lopen. Verder is het in de woonkamer nu ok. Die dozen zijn allemaal ingeruimd, en de bloemen hebben allemaal een mooi plekje gekregen. We hebben hier zelfs nog kastruimte over. Maar dat vult zich vanzelf.

Ik heb net de vitrine kast ingeruimd, die normaal gesproken in de woonkamer staat. Nu tijdelijk even in de slaapkamer geparkeerd. 1 vak in die vitrine kast is mijn verbouwgeschiedenis. Daar ligt van alles, van een stukje rotte draagbalk van de bijkeuken tot aan een heineken kroonkurk uit ongeveer 1962 die ik onder de vloer vond. Ik zal daar eerdaags eens een foto van maken.

Zodadelijk gaan er nog een 'zooi' spullen naar de vliering, de lege dozen worden platgemaakt en dan is er weer ruimte

Mijn ouders waren er net, pa heeft het gras gemaaid, en ma heeft de laatste maten opgenomen om de gordijnen te kunnen maken. Die zijn deze week nog klaar

Het is voorlopig nog niet wennen, het voelt allemaal heel erg van ons zelf. Het is knus, maar wel zoals we zelf willen. En je merkt nu kwa comfort dat het allemaal goed is. De badkamer is geweldig, douchen is een feest. En het is hier in huis stiller dan in ons oude huis, raar maar waar. (Niet helemaal raar natuurlijk.)

En hoewel ik fel tegen seneo ben, gaat die er wel komen ben ik bang. Het is gewoon ondoenlijk om heen en weer te lopen naar de bijkeuken voor 1 bak koffie. Een thermoskan is ook een optie, maar daar zijn we nog niet uit. Met een senseo heb je namelijk thee en koffie op commando.

Nou, tot zover zullen we maar zeggen. Later meer.
      maandag 29 mei 2006 @ 18:00:17 #115
    65960 sanger
    pi_38338982
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 16:16 schreef Marsepein het volgende:
    We zijn nu eerst bezig met het huiselijk maken van onze verdieping. We moeten er tenslotte een paar maanden wonen en daar mag je best wat aandacht aan geven. Alle dozen zijn nu bijna uitgepakt, en hoewel kastruimte genoeg op dit moment zijn we op korte termijn naar 3 dingen opzoek. Een werktafel/bureau, een kast om allerlei papierwerk in op te bergen en een staande kapstok.

Ik ben al driftig de marktplaatsen e.d. af aan het lopen. Verder is het in de woonkamer nu ok. Die dozen zijn allemaal ingeruimd, en de bloemen hebben allemaal een mooi plekje gekregen. We hebben hier zelfs nog kastruimte over. Maar dat vult zich vanzelf.

Ik heb net de vitrine kast ingeruimd, die normaal gesproken in de woonkamer staat. Nu tijdelijk even in de slaapkamer geparkeerd. 1 vak in die vitrine kast is mijn verbouwgeschiedenis. Daar ligt van alles, van een stukje rotte draagbalk van de bijkeuken tot aan een heineken kroonkurk uit ongeveer 1962 die ik onder de vloer vond. Ik zal daar eerdaags eens een foto van maken.

Zodadelijk gaan er nog een 'zooi' spullen naar de vliering, de lege dozen worden platgemaakt en dan is er weer ruimte

Mijn ouders waren er net, pa heeft het gras gemaaid, en ma heeft de laatste maten opgenomen om de gordijnen te kunnen maken. Die zijn deze week nog klaar

Het is voorlopig nog niet wennen, het voelt allemaal heel erg van ons zelf. Het is knus, maar wel zoals we zelf willen. En je merkt nu kwa comfort dat het allemaal goed is. De badkamer is geweldig, douchen is een feest. En het is hier in huis stiller dan in ons oude huis, raar maar waar. (Niet helemaal raar natuurlijk.)

En hoewel ik fel tegen seneo ben, gaat die er wel komen ben ik bang. Het is gewoon ondoenlijk om heen en weer te lopen naar de bijkeuken voor 1 bak koffie. Een thermoskan is ook een optie, maar daar zijn we nog niet uit. Met een senseo heb je namelijk thee en koffie op commando.

Nou, tot zover zullen we maar zeggen. Later meer.
    En Capuccino

En anders een Nespresso?
    pi_38340689
    *Uit lurkstand komt* Erg leuk (foto-) verslag

Heraut is
    Jullie hebben gisteren ook gekeken naar dat indiase hoogbegaafde superjongetje die de kanker gaat bestrijden zie ik

Het ergste hebben jullie achter de rug.. verhuizen is vreselijk, maar nu wordt het leuheuk Lekker dozen uitpakken en opruimen en gezellie maken
    pi_38449720
    Zo, na een paar dagen maar eens een (textuele) update. Alle spullen zijn min of meer opgeruimd, en nu moeten met spoed de werkbladen in de keuken gemonteerd worden omdat we dan van de magnetronmaaltijden en van de snackbarschotels af zijn. Vanavond daar mee begonnen, maar het is helaas niet zo eenvoudig als dat ik dacht. In de bijkeuken hebben we gekozen voor deze bak:

En het nadeel hiervan is .... de klemmen zijn breder dan de kast is. De kast is buitenmaats 60 cm, en de bak met klemmen is 60,5 cm tot 61 cm ongeveer.

Nu is dat voor de rechterkant niet erg, daar kan ik wat 'stelen'uit het andere kastje, maar links is lastiger. Daar staat de vriezer, en daar decoupeer je niet ff een hoekje uit

Ik overweeg nu 2 dingen:

- Ik laat de linker steun voor wat die is, en verwijder deze.
    - Ik keep de linkerkant van dat kastje heel diep uit, en demonteer de steun. Na het plaatsen probeer ik de steun dan terug te zetten. Als dat niet lukt is er wel een stuk uit het kastje weg. Of dat fraai is....

Ik denk nog even.

Het scheelt overigens maar 3 milimeter, dus misschien als ik de steun een beetje kan verzetten ....

Ik maak er ff foto's van, moment.
    pi_38452155
    Oh ja, de gordijnen in de slaapkamer hangen ook
    Met flits:

Zonder flits:

Dank ma, erg mooi gemaakt hoor, ze gaan steeds mooier en makkelijker open en dicht.
    (Als iemand wil dat mijn mams voor jullie gordijnen maakt ... mail me maar)

Dan het onderwerp waar het over gaat, totaal overzicht. Het blad ligt op zijn kop. De witte onderkant ligt dus naar boven, het gaat om de zichtbare steun aan de linkerkant van de bak, dat is de steun die je hier ziet::

Deze dus, die steekt te veel uit, en komt dan in de vriezer uit:

Even een streepje aan de voorkant van het blad gezet. Dat is het meest uitstekende deel van de montagesteun, dat heeft het meten iets makkelijker gemaakt:

Hier een detail opname, met de winkelhaak er tegen aan. Je ziet dat ik hem wel iets kan verzetten, maar daar win ik zeker geen 3 mm mee. Ik overweeg dus om de klemmen aan de korte kant helemaal niet te gebruiken, de vraag is of dit kan, wat gebeurt er bv met heet water in de bak:

Geprobeerd een foto te maken van het blad, mar dat is niet helemaal duidelijk zo:

En Heraut maar weer eens:

Iemand die me raad kan geven?
    pi_38452920
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA voor mij mooie vitrage voor beneden.......

Het is mooi geworden hoor......

ben benieuwd naar beneden... hoe het daan gaat worden met welke kleuren op de mur enzo.

gr. van ons drietjes

doei doei doei
    pi_38459276

Deze moet dus drie mm meer naar de bak zelf toe? dan zou ik het volgende doen:

Van de beugel aan de bovenkant van dit plaatje iets afhalen(ijzerzaag) daardoor kan de stempel welke de bak vastdrukt/houdt tegen het blad, ook wat meer naar de bak toe komen naar mijn idee. Ik zeg dit in de veronerstelling dat de bovenkant van de klem zoals je hem ziet op het plaatje ook daawerkelijk los is. als dat niet het geval is, dan zou het mpgelijk zijn om de beugel van binnenuit naar buiten te drukken aan twee kanten, dan komt hij ook dichterbij de bak te staan.Hou wel het draaadeind erin met die actie, anders heb je kans dat de gaten niet meer "in lijn "lopen dan ....

Ik lees wel hoe jehet opgelost hebt, ben benieuwd iig
      donderdag 1 juni 2006 @ 23:59:28 #121
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38459440
    Ik vind die strakke rechte bakken echt heel mooi! (Vanavond net weer wat keukens bekeken ).

Heraut is wel fotogeniek
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38459525
    Ik twijfel ook nog of ik de keukenboer erbij haal, 4 keer komen meten en dan nog niet passen .... baal er zo langzamerhand van.

De beugel is inderdaad aan de bovenkant los. (Eigenlijk de onderkant, blad ligt op zijn kop) Ik ben bang dat als je gaat buigen of vervormen de schroefdraad niet meer goed past.

Ik denk er nog even over na.
    pi_38460274
    Is 3 mm van het moer-gedeelte afslijpen een probleem? Ik kan niet echt zien hoe groot eea is namelijk Op de foto's lijkt die het meest uit te steken namelijk.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 09:35:27 #124
    65960 sanger
    pi_38465470
    Is het geen idee de hele beugel eraf te halen en er 3 mm af te slijpen om vervolgens er weer op te solderen?

Vraag me af of de gesoldeerde verbinding sterk genoeg is
    pi_38465903
    Hoewel ik het nog niet uit elkaar heb denk ik dat het als volgt zit.

Er zit een plaatje gelast op de bak. In dat plaatje zit een inkeping en daar valt de klembeugel in. De klem beugel wordt vervolgens met een schroefverbinding tegen de onderkant van het werkblad aangetrokken. Hierdoor klem je de bak vast.

3 mm er afslijpen is dus niet echt mogelijk. Misschien kan ik een kleiner beugeltje laten maken (zetten) zodat het wel past. Maar eigenlijk vind ik dat een probleem van de levernacier. Hij heeft me dit verkocht als zijnde passende in een 60 cm kastje. En dat doet het bij lange na niet.
    pi_38466050
    Ik heb even gebeld met reginox en de zijklemmen op de korte kanten mogen eventueel worden weggelaten. Dat zou eigenlijk de meest mooie oplossing zijn.

Ook stuurt ze mij een klemmetje op, zodat ik kan kijken of de originele klemmen gebruikt zijn, en ik kan er eventueel mee experimenteren om die kleiner te maken.

Als niet de originele klemmen gebruikt zijn, dan voor de keukenleverancier.
    pi_38476929
    Ik denk dat de keukenleverancier dit maar moet gaan oplossen. Hij verkoopt de keuken en meet deze op.
    Wij krijgen precies dezelfde vierkante wasbak (onderbouw of niet, Baronga 55?), gelukkig zijn we niet de enige die voor zo'n strakke kiezen (veel commentaar van; krijg je niet goed schoon etc..) Hoop dat het bij ons past, wij hebben de vaatwasser ernaast zitten.
    Misschien kun je voor het 5 kantige, stervormige ringetje een andere oplossing vinden, dat steekt het meest uit, en dan die andere (opgestuurde) beugel iets smaller maken. Suc6
    pi_38481583
    Nee, geen onderbouw, maar vlak inbouw. De ontario 60. Ik kan het wel aan de keukenboer over laten maar ik wil dit weekend dat ding inbouwen zodat we warm en koud stromend water hebben, de wasmachine en de droger kunnen draaien en we een stofvrij plekje hebben om iets van eten klaar te maken.

Ik denk dat ik beide zijbeugels weglaat.

Ik ga het blad inmeten, kraangat maken, blad monteren, afkitten, afvoer e.d. aansluiten, kraan aansluiten, en als het lukt een wandtegel uitzoeken.

Eerst maar eens kijken wat er morgen bij de post zit.
      Moderator vrijdag 2 juni 2006 @ 20:26:53 #129
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_38514976
    Zo, weer een update. Na her en der door onze woonplaats een paar draaien was gedaan te hebben (Onze wasmachine is nog niet aangesloten), en bij 2 bouwmarkten langs om de materialen te halen om het werkblad in de bijkeuken te gaan plaatsen ben ik rond 13:30 uur begonnen met klussen.

Eerst van de korte kanten van de spoelbak de beugels verwijderd zodat ik geen happen uit de zijwanden van de keukenpastjes hoef te halen. Dit is op advies van een tante bij Reginox:

Vervolgens op de onderkant van het werkblad wat hulplijnen getrokken. Op de volgende 2 foto's zie je de lijnen die de binnenmaat van het keukenkastje aangeven waar de spoelbak in moet vallen, dit om te kijken of het allemaal past zonder steunen. En ja, dat ziet er een stuk beter uit.

Omdat het blad nog op zijn kop lag kon ik mooi de beker, de overstort en het sifon even koud passen. Ik heb alles neit loeivast aangedraaid, en gaat erom of de maten kloppen. En dat deed het gelukkig. Geen paniek, de buis met de haakse hoek, direct na de plug wordt veeeeeel korter:

Nu de maten van de lange kant van de spoelbak opnemen om vervolgens over te kunnen nemen op het keukenkastje. Ik had al gezien dat ik e.e.a. moet inkepen, en daarom is het belangrijk nauwkeurig te werken. Ik heb eerst een vast meetpunt bepaald. Na nauwkeurig meten heb ik besloten dat de voorkant van de keukenkastjes (Exclusief front) op 56,5 cm zit. Door dit vast punt heb ik bij het overnemen telkens een vaste referentie om bepalde lijnen uit te tekenen. Anders ben je in het luchtledige aan het meten en tekenen en heb je zomaar een fout gemaakt:

Dan wordt het tijd om het kraangat uit te meten en te boren. Dat was neit makkelijk. De 1-greeps mengkraan die we hebben uitgezocht heeft een menghendel die naar achter wordt bewogen voor warm water. Omdat we een vrij grote bak hebben, het blad onder het tegelwerk komt zitten en ik de kraan niet op de rand van de bak wil hebben heb ik maar weinig speelruimte hiervoor. Bij een boring te veel naar de achterwand kun je niet helemaal heet water pakken (De menghendel komt tegen de muur) en bij een boring te dicht bij de bak zou de steunhuls gedeeltelijk op de metalen steunrand van de spoelbak komen. Ook niet mooi dus. Het is wel gelukkig wel goed gelukt, hier het hart afgetekend:

En hier dmv een speedboor 30 mm het gat er in gemaakt. Dit was heel spannend, want verkeerd is helemaal opnieuw beginnen (En opnieuw is echt opnieuw, beginnen bij het bestellen van een nieuw werkblad). Je moet eigenlijk gewoon vergeten hoeveel geld en tijd je verknalt als je mis boort. Je maakt jezelf alleen maar zenuwachtig. Maar goed, het gat zit er in en goed ook. Oh ja, zoals te zien is is het blad inmiddels omgedraaid :

En ja, dan moet de kraan ook even koud gepast worden (Dus niet alles retestrak aandraaien). Eerst de kraan monteren:

Dan de onderkant aandraaien (En zoals je ziet, het past allemaal net):

En dan passen hoe een 20L emmer er makkelijk onder kan :

Daarna de inkepingen in het keukenkastje met de decoupeerjakkeraar er uit jakkeren:

Ik ben verder gegaan met het riool. Ik wil persee 2 sifonnen hebben. 1 voor de speolbak en 1 voor de wasmachine en de wasdroger. Omdat je zo niet in het putje hoort dat de wasmachine aan het afpompen is. Dit los ik op door direct in de kast een T-stuk je plaatsen waardoor ik verloopjes kan maken naar de 2 sifonnen:

We hebben het blad nog gepast, maar helaas, ik heb -met name- bij het kraangedeelte te krap uitgezaagd, daar moet ook een deel achterwand er aan geloven. Zonde eigenlijk hoe je zo'n gloednieuw kastje aan gruzels zaagt. (Van het passen is helaas geen foto ....)
      zaterdag 3 juni 2006 @ 23:13:22 #131
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_38516578

Waarom had ik hier nog geen tvp??
    Ik ga morgen bijlezen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_38517131
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:55 schreef Marsepein het volgende:
    Ik ga het blad inmeten, kraangat maken, blad monteren, afkitten, afvoer e.d. aansluiten, kraan aansluiten, en als het lukt een wandtegel uitzoeken.
    Hoi Marsepein, ga je niet meer voor de glazen achterwand? Ik ga dinsdag maar weer eens rondneuzen bij één of andere glasboer die ook profielen oid verkoopt.
    Wanneer je er van afziet (van glas) ben ik benieuwd wat de reden is, kan ik het ook weer afwegen.

Succes!
    pi_38517788
    Nou, we hebben een bijkeuken en een keuken (Lees maar eens de 2 topics in mijn onderschrift) en in de bijkeuken komt zeker geen glas. Dat is wat meer 'standaard', de keuken zelf is wat meer 'design'.

Glas is in de keuken nog steeds een optie
    pi_38530493
    HEEEEEEE fam.

Gefeliciteerd he met jullie dagje. Ik had weer genoeg te lezen net. Heb jullie al gesproken en het gaat lekker daar. Een fijne dag en morgen maar wer klussen he.

Doei doei een een dikke knuffel van jullie neefje die nu pas wakker begint te worden.

DOEI
    pi_38552315
    Zo, de update van de uitgevoerde werkzaamheden van gisteren. Omdat het onze 2e trouwdag was heb ik niet heel veel gedaan, beetje visite gehad, en 's avonds maar weer eens uit eten geweest in ons favoriete restaurant.

De foto's...

Het blad ligt erin, na bloed, zweet en tranen, vloeken tieren en schelden, gepast geweld en ongepast geweld ligt die erin :

Op de volgende 2 foto's zie je hoeveel speling er (niet) was om het plaatsen van het blad. Links, rechts, achter en voor slechts milimeters. En dan heb ik dus niet de zijsteunen gebruikt, anders was er in de kast helemaal geen speling. Ik denk dat ik reginox een mailtje stuur dat ze deze bak of een 5 cm kleiner moeten maken f neit meer moeten aanbevelen voor een 60 cm kastje. Het is gewoon te krap. Als ik bv de kraan ooit moet wisselen, dan mag je nu alvast beginnen met me succes te wensen.... Verder zie je op de eerste foto die volgt nog de rersten van het scharnier zitten. Ook die moet verzet worden omdat de bak daar niet langs ging. Weer iets aan het kastje verbouwen.

Stopkraantje gemonteerd voor de koudwaterleiding, helaas niet scherp, maar scherp genoeg om te zien dat het nog niet waterdicht is...

En dan nog een probleempje het het blad. Zie hier de kier tussen afwerkstrip en blad. Gedurende zo'n 20 cm zit er een kier van bijna 1 mm. Je kunt raden wat er gebeurt als daar water in komt en niet wordt weggehaald (En dat krijg je ook niet weg) Hier ga ik de keukenboer bijhalen, en laat het hem oplossen en iig schriftelijk melden dat er een probleem is. Dit met het oog op eventuele toekomstige schadegarantieclaims. Ik ga vandaag wel verder met plaatsen, de wamachine en droger moeten draaien, want de kast is leeg en de wasmand is vol
      maandag 5 juni 2006 @ 10:39:26 #136
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38552966
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 09:27 schreef Marsepein het volgende:
    Zo, de update van de uitgevoerde werkzaamheden van gisteren. Omdat het onze 2e trouwdag was heb ik niet heel veel gedaan, beetje visite gehad, en 's avonds maar weer eens uit eten geweest in ons favoriete restaurant.
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Jullie zijn net een dag na ons getrouwd
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_38554245
    .
    Wat een but klus heb je achter de rug met aanrechtblad en gootsteen

Inderdaad zou ik de Reginox HOOFD dealer gaan bezoeken mét foto's.
    Ga je de kier nog dichtkitten nadat de k'boer is geweest ? OF laat het hem doen !

In de showrooms vond ik de kraan té ...
    Bij deze bak past de "vierkante" heel mooi !!

Sterkte en succes,
    .
    pi_38558164
    UJiteraard laat ik de keukenboer het probleem met de afwerkstrip zelf oplossen.
    pi_38558377
    Tussentijdse fotoupdate:

Eerste sifon op zijn plaats, warmwater stopkraantje gemonteerd:

Marsepein opgekruld in het kastje:

2e sifon gemonteerd, wasmachine en droger aangesloten:

Onze lunch:

Dit krijg je als je de vraag "Waar wil je je slagroom hebben" beantwoord met "overal":
    pi_38569119
    De eerste proefdraai van de wasmachine (Een spoeldraai om vlekken te voorkomen.) De afvoer was dicht en de noodoplossing in de wc werkt goed:

Overzichtfoto:

Boompjes gedoneert door pa Marsepein, ik ben er al 10 jaar verliefd op, en heb ze gekregen omdat hij de verzorging vervelend begon te vinden (Ze zijn niet winterhard), de ene bloeit heel mooi lila, de ander meer roze:

Iemand die een kaartuitsnede presenteert waar die bord vandaan komt (En misschien zelfs de juiste plek kan aanwijzen waar het bord ooit stond verdient een bier van me. (Familie mag niet mee doen )
    pi_38570938
    Jammer!!!!!!!!!!

want ik wist/weet het hahahahaha

Maar wat een klus met dat blad en die bak zeg...... pffff maar goed je kan wassen en drogen.

Mag ik wel een tip geven aan de lezers??????
    (warm)

groetjes van ons drietjes

doei
    pi_38576180
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 20:00 schreef Marsepein het volgende:
    Iemand die een kaartuitsnede presenteert waar die bord vandaan komt (En misschien zelfs de juiste plek kan aanwijzen waar het bord ooit stond verdient een bier van me. (Familie mag niet mee doen )
    http://maps.google.fr/maps?oi=eu_map&q=Masseube&hl=nl

En dan of links of rechts op de kaart waar de weg D27 loopt
    pi_38577512
    Nee, dat keur ik niet goed, hoewel het wel warm is.
    pi_38583426
    Marsepein wat een pokke klus is dat geweest zeg Maar je hebt het weer super voor elkaar
      Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 18:16:25 #145
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_38598064
    Wat een werk moet dat geweest zijn; pff vooral als je kijkt hoeveel (of hoe weinig ruimte je hebt

Respect
    pi_38639958
    Na 2 avonden klussen een kleine update.

Inmiddels ligt het werkblad in de bijkeuken, maar ben ik niet helemaal tevreden. Aan de linkerkant van het blad moet die op de vriezer rusten, maar helaas is het blad niet helemaal recht, de laatste 60 cm lopen ongeveer 1 mm op. Zie de waterpas libel:

Dus, vriezer uitbouwen, emmer water op het lad zetten en zoveel water bijvullen totdat het blad waterpas ligt:

Dan een hoeklijn achteraan monteren:

Daarna de droger uitbouwen om het vlad van binnen uit de kast vast te schroeven:

Omdat het blad niet helemaal strak aansluit heb ik vulhoutjes tussen kast en blad gedaan om te voorkomen dat ik alles naar elkaar toe trek:

En alles weer inbouwen en waterpas stellen. De vriezer kan nu strak tegen het werkblad aan worden gesteld:

Inmiddels ook contact gehad met de keukenman over het werkblad. Met de hamer op een klosje hout slaan was het advies. Dat heeft iets, maar niet genoeg geholpen, morgen nog maar eens bellen:

Vandaag heb ik me bemoeid met de spoelkast in de keuken. Die staat al op zijn plek, maar helaas ben ik de doorvoer voor de waterafvoer en de wateraanvoer van de vaatwasser vergeten Dus alle verbindingen los maken en kastje weghalen:

Gat maken. Het was alleen niet zo eenvoudig als deze foto doet vermoeden. Ik had voor de stevigheid de achterwand verstevigd met een plaatje multiplex. Maar dan werd het achter het kastje zo nauw dat ik nooit een defecte vaatwasser zou kunnen uitbouwen omdat de slangen niet meer weg te halen waren uit het kastje. Ik heb dus het plaatje multiplex korter gemaakt zodat ik achter het kastje voldoende ruimte (Het is nog steeds krap) heb voor de slangen:

En zo ziet het er dan uit als de kast weer op zijn plaats staat:

Ondertussen heeft mijn vrouw zitten bomen Leuning- en trapboom zijn 1 keer in de grondverf gezet:
    pi_38645594

Iemand trouwens enig idee waar ik dit moet gebruiken bij het bouwen van de keuken? Ik heb er 17 van en dacht eerst aan een ladestop oid. Maar met 9 lades zijn 17 er niet genoeg.

Andere suggesties?
    pi_38677744
    Allen bedankt voor de tips wat ik met het beugeltje moet. Jullie mogen het voortaan gewoon in het topic melden hoor, het hoeft niet per mail

Fotoloze update:

- Kraan voor de vaatwasser aangelegd, en vaatwasser aangesloten.
    - 4 metalen poten gekocht via MP om een werktafel te kunnen maken
    - Vaatwasser getest, en die blijkt ..... kapot. (Weer de keukenlev. bellen.)
      vrijdag 9 juni 2006 @ 08:54:04 #149
    65960 sanger
    pi_38682889
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 23:51 schreef Marsepein het volgende:
    Allen bedankt voor de tips wat ik met het beugeltje moet. Jullie mogen het voortaan gewoon in het topic melden hoor, het hoeft niet per mail

Fotoloze update:

- Kraan voor de vaatwasser aangelegd, en vaatwasser aangesloten.
    - 4 metalen poten gekocht via MP om een werktafel te kunnen maken
    - Vaatwasser getest, en die blijkt ..... kapot. (Weer de keukenlev. bellen.)
    Je hebt wel mazzel met die keukenleverancier zeg!

Dat beugeltje ken ik niet trouwens. Wat waren de reacties per mail?
    pi_38682929
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 08:54 schreef sanger het volgende:
    Wat waren de reacties per mail?
    Dat was cynisch, omdat helemaal niemand er iets van gezegd had, terwijl de views maar blijven stijgen
    pi_38685362
    De Siemens meneer komt disndag de vaatwasser repareren
      vrijdag 9 juni 2006 @ 11:17:46 #152
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_38686845
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:03 schreef Marsepein het volgende:

Iemand trouwens enig idee waar ik dit moet gebruiken bij het bouwen van de keuken? Ik heb er 17 van en dacht eerst aan een ladestop oid. Maar met 9 lades zijn 17 er niet genoeg.

Andere suggesties?
    Ik denk dat het idd ladestoppers zijn maar dat je er gewoon 1 tekort komt..
    pi_38686969
    Jippie, weer iets wat niet goed of niet compleet is....
      vrijdag 9 juni 2006 @ 12:17:39 #154
    65960 sanger
    pi_38688797
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 08:56 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat was cynisch, omdat helemaal niemand er iets van gezegd had, terwijl de views maar blijven stijgen
    Net als mijn reactie
      Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 22:20:22 #155
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_38710617
    Mwah, ik ga ervan uit dat de keukenboer hier niets aan kan doen, de verpakking van de vaatwasser was helemaal gaaf toen die binnenkwam.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 23:42:01 #157
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38711296
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef Marsepein het volgende:
    Mwah, ik ga ervan uit dat de keukenboer hier niets aan kan doen, de verpakking van de vaatwasser was helemaal gaaf toen die binnenkwam.
    Dan kan de keukenboer er meestal ook niets aan doen. Ze testen die dingen niet voor ze ze afleveren volgens mij
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_38720942
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 23:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dan kan de keukenboer er meestal ook niets aan doen. Ze testen die dingen niet voor ze ze afleveren volgens mij
    De onze van Miele kwam uit de doos. En toen ik nieuwsgierig de deur opentrok zaten er waterdruppels in...
    omdat-ie getest was zei de keukenmeneer.

Succes met verdere installatie.

Ik ben benieuwd wiens rode keuken het eerst in het forum verschijnt ?
    .
    pi_38734142
    De vaatwasser doet het weer

Het was eigen schuld, en stom werk van mij Omdat het werkblad er niet opligt, heb ik de deur niet opengetrokken om te testen. Na het opentrekken en bedienen van de tiptoetsen ging het al een stuk beter. Maar echt tiptoetsvingers heb ik niet. Dus dat moet nog ff komen.

Later meer, ik heb een hoop te schrijven, maar eerst ff bands luisteren hier in het dorp.
    pi_38734277
    Dit is geen ladestop maar een plintklem:
    pi_38734332
    hoe kwam het dan dat je dacht dattie het niet deed ?????
    pi_38734529
    Omdat ik kon drukken wat ik wilde op de tiptoetsen maar er gebeurde niets. Ik kon de tiptoetsen bedienen zonder de deur te openen omdat het werkblad er niet oplag.

In de handleiding staat NIET dat je de deur moet openen om te bedienen, vandaar deze magistrale denkfout.
    pi_38739458
      zondag 11 juni 2006 @ 09:10:24 #164
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_38742465
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 21:56 schreef Marsepein het volgende:
    Dit is geen ladestop maar een plintklem:
    Heb je er daar wel genoeg van??
    pi_38742657
    Jawel, dat denk ik wel.

Wt ik gister nog wilde vertellen (Het is even zonder foto's, die komen vanavond of morgen wel weer) Het keukenblad in de keuken ligt er ook in, gelijmd en wel. Ook ligt de kookplaat er in .... maar daar zit een maar aan vast. Die moet er weer uit. Er zit vermoedelijk tussen gasslang en apparaat een klein gaslekje.

Alles getest voordat we hem vastgezet hebben en voordat we hem hebben afgekit.

Daarna alles afgekit, en gereedschap opruimen. Toen we daarmee klaar waren hebben we nogmaals getest met een licht klap uit het keukenkastje tot gevolg. Juist, een gaslek... dus gaskraan dicht en de koppeling voor de gaskraan controleren. Die was goed dus ik kon met een gerust hart weg. Omdat de knal uit het keukenkastje kwam, terwijl we de voorste pit gebruikten hebben we het vermoeden dat de aansluiting gasslang-apparaat niet goed zit. We hebben daarvoor niet de originele bocht gebruikt en daar zit het probleem denk ik.

Vandaag dus kit wegsnijden en alles loshalen en testen waar het lek is met zeepsop. Van onderen kan ik er namelijk niet bij.

Even schrikken was het namelijk wel .... dus het opnieuw en dan goed.
    pi_38757203
    Vandaag heb ik alle kit waarmee de kookplaat vast zat losgesneden, en heb ik de kookplaat verwijderd. Vervolgens druk erop gezet en mijn vermoeden is bevestigd. De niet originele bocht lekt. Dus die er af gedraaid. En de originele bocht weer er op. Het gevolg is wel dat de aansluiting van de gasslang iets te veel naar voren komt waardoor het risico bestaat dat de la niet goed sluit. Maar na het passen bleek dat ook goed te zijn.

Alles ligt dus weer op zijn plek, de rubberstrip onder het kookglas zit er weer. En de pitten doen het goed. Afkitten moet nog wel gebeuren.

Straks de foto('s).
    pi_38764026
    Zo is het geworden.

Korte kant:

Lange kant:

Gaskookplaat zelf. Waar je de kleine stukjes rubber eroner door ziet, dat wordt allemaal zwart afgekit:

De naad tussen beide delen:

En zo ziet het achter het laatje er uit:
    pi_38765196
    Ff spammen: [GRATIS] 2x gasgevelkachel, 1x gashaard
    en [TK] Divers witgoed
    en [TK] 10 jaargangen van het maandblad KIJK.

Morgen meer.

[ Bericht 28% gewijzigd door Marsepein op 11-06-2006 23:52:17 ]
    pi_38767641
    Marsepein, kwee nie hoe je het allemaal doet, maar ik ga ff een hoed halen, dan kan ik 'm voor je afnemen! KLASSEWERK!
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_38770373
    Dank je wel. Het blad plaatsen is met hulp gedaan. Maar apparatuur eruit halen en weer terug plaatsen, Kastjes neerzetten en stellen is allemaal niet moeilijk (meer) voor mij.
    pi_38798429
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 20:04 schreef Marsepein het volgende:
    Ik duik weer een paar uurtjes de keuken in. Kraan en sifons monteren in de keuken. Misschien de gaskookplaat afkitten.
    Kraan is geplaatst, sifons zijn aangelegd, alleen het afkitten, daar had ik geen zin meer in om 23:30 uur.

Foto's volgen, ik ben de camera ff kwijt
      Moderator dinsdag 13 juni 2006 @ 19:32:05 #172
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_38822564
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 23:52 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Kraan is geplaatst, sifons zijn aangelegd, alleen het afkitten, daar had ik geen zin meer in om 23:30 uur.

Foto's volgen, ik ben de camera ff kwijt
    Ook bij de diehard klusser gaat wel eens wat fout

pi_38937974
    Zo, 3 vervangende spots besteld voor de badkamer:
      zaterdag 17 juni 2006 @ 12:38:53 #174
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_38941609
    stijlvolle lampjes . Geven die wel genoeg licht zo met dat matglas ervoor?
      zaterdag 17 juni 2006 @ 14:35:07 #175
    65960 sanger
    pi_38943936
    Mooie lampjes Marsepein
      zaterdag 17 juni 2006 @ 15:14:22 #176
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_38944727
    Erg mooie lampjes
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_38951931
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 14:35 schreef sanger het volgende:
    Mooie lampjes Marsepein
    Beter als wat er nu zit he?
    pi_38955134
    .
    en ik vind de zwarte gaskookplaat in/op de zwarte aanrechtblad errug mooiii !
    Grappig dat bij jou/jullie het donkere blad wél goed past.
    Ws. omdat er meer direct licht binnen valt.

Bij ons was het 2 x niks en een licht opslurper.

Btw : de bk - spots zijn óok mooi.
    Kweet alleen niet meer wat je eerst had uitgekozen.
    .
    pi_38957244
    Ik beloof morgen weer een foto update te maken, er is behoorlijk wat gedaan.
    pi_38972109
    De beloofde foto update:

Ik had geschreven dat we een klein gaslek hadden, daardoor moest de kookplaat er uit, hier ligt die weer op zijn plek en fixeer ik de handel met wat blokjes achter zodat ik kan kitten:

Je ziet het er niet aan af, maar hier zie je 2 avondjes werk. Het was wederom passen en meten om 2 sifons kwijt te kunnen. Voor ons erg belangrijk omdat je dan het leeg klotsen van de vaatwasser niet hoort via het afvoerputje van de spoelbak. Verder natuurlijk stopkraantjes ertussen:

Greepjes afmeten en aftekeken, omdat ik niet wil tekenen op de hoogglans, heb ik schilderstape geplakt en daar de kruisjes op getekend:

Grepen erop, kookstel afgekit (Voor de 2e keer dus ....):

En de nieuwe fronten voor de carrouselkast. Dat was best lastig monteren omdat het werkblad er al op lag:

Deurbeslag is binnen, en meteen ff 1 deur gemonteerd, de badkamerdeur:

Schilderwerk van vandaag. Raamkozijn in het trapgat in de bling-bling:

En de rest van het houtwerk rond de trap in de bling-bling:

Het hele trapgat moet woensdagavond klaarzijn, donderdag ochtend komen ze tapijt leggen op de trap, en dan wil ik daar niet meer hoeven schilderen, wordt dus best spannend nog.
      zondag 18 juni 2006 @ 17:05:23 #181
    65960 sanger
    pi_38974818
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 20:05 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Beter als wat er nu zit he?
    Vele malen
    pi_38984675
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
    Het hele trapgat moet woensdagavond klaarzijn, donderdag ochtend komen ze tapijt leggen op de trap, en dan wil ik daar niet meer hoeven schilderen, wordt dus best spannend nog.
    Waar woensdag staat is dinsdag en waar donderdag staat is het woensdag. Ik heb me 1 dag vergist Dat wordt nachtwerk denk ik.....
    pi_38988092
    hehe mars,

Met dat "nachtwerk"heb ik de afgelopen dagen ervaring ja (07:30/03:00 jeuh....), kan je niet ff ee dagje snipperen oid? dat je ff wat meer speling hebt?

Verder toppie gaat je kitchen eruit zien hoor
    pi_38993131
    Nou, ws neem ik dinsdagmiddag vrij. Wat er moet gebeuren voor woensdagochtend 9:30 uur:

- Muur hier en daar glad maken. (Maandag avond)
    - Leuningboom en trapboom nog een keer schilderen. (Maandagavond)
    - Leuning bovenop spijltjes lakken (3 a 5 lagen)(Maandagavond, dinsdagochtend voor het werk, dinsdagavond, woensdagochtend heel vroeg)
    - Muur in latex (1 x). (Disndagavond)

Zo moet het lukken ....
      maandag 19 juni 2006 @ 09:26:56 #185
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38993734
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 22:17 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Waar woensdag staat is dinsdag en waar donderdag staat is het woensdag. Ik heb me 1 dag vergist Dat wordt nachtwerk denk ik.....
    Jij moet eens meedoen aan twee voor twaalf! Win je een klokje ook nog
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_39008336
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 08:45 schreef Marsepein het volgende:
    Nou, ws neem ik dinsdagmiddag vrij. Wat er moet gebeuren voor woensdagochtend 9:30 uur:

- Leuning bovenop spijltjes lakken (3 a 5 lagen)(Maandagavond, dinsdagochtend voor het werk, dinsdagavond, woensdagochtend heel vroeg)

Zo moet het lukken ....
    Schema veranderd iets:

- Leuning bovenop spijltjes lakken (3 a 5 lagen)(Maandagavond, dinsdagochtend voor het werk(Ik moet morgen om 700 uur op de zaak zijn), dinsdagavond, woensdagochtend heel vroeg)
    - Muur voorstrijken (Maandagavond)

En nu ben ik weg, ik ga ff wat klussen
    pi_39014098
    Hey Marsepein...
    Ziet er echt super uit Mijn complimenten voor t harde werk

ff een vraagje... waar heb je spotjes vandaan? Vind ze heel tof, en ik ben zelf ook nog op zoek naar spotjes voor in mn slaapkamer, want die dingen die naar nu hangen kunnen echt niet meer..

Zou je voor mij willen kijken wat voor een afmeting ze hebben? (ik weet niet of t standaard maat is altijd ) en waar moet ik eigenlijk zon beetje op rekenen mbt de prijs van die spotjes...
    pi_39020699
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 21:01 schreef martine1984 het volgende:

Hey Marsepein...
    Ziet er echt super uit Mijn complimenten voor t harde werk

ff een vraagje... waar heb je spotjes vandaan? Vind ze heel tof, en ik ben zelf ook nog op zoek naar spotjes voor in mn slaapkamer, want die dingen die naar nu hangen kunnen echt niet meer..

Zou je voor mij willen kijken wat voor een afmeting ze hebben? (ik weet niet of t standaard maat is altijd ) en waar moet ik eigenlijk zon beetje op rekenen mbt de prijs van die spotjes...
    De url van de afbeelding is http://www.lamp.nu/shop/images/130%2059350%2017%2050.jpg.

Waar denk je dat ze vandaan komen? Zoek op lamp.nu bij inbouw spots op 230 Volt, kosten volgens mij 12.95 Euro per stuk/
    pi_39020815
    Schema veranderd iets:

- Muur hier en daar glad maken. (Maandag avond) Check
    - Leuningboom en trapboom nog een keer schilderen. (Maandagavond) Check
    - Leuning bovenop spijltjes lakken (3 a 5 lagen)(Maandagavond, dinsdagochtend voor het werk(Ik moet morgen om 700 uur op de zaak zijn), dinsdagavond, woensdagochtend heel vroeg) Check
    - Muur voorstrijken (Maandagavond) Check

Extra gedaan, 1 stuk donkergroen opnieuw ivm vlekken van de voorstrijk. 1 hoek opnieuw gekit omdat de kit niet goed zat en met afplaktape en al mee kwam.

Extra te doen, de kitnaad afplakken en met donkergroen afschilderen.

Al met al toch tevreden, en helemaal geen nachtwerk.

Wel is er wederom een probleempje in mijn agenda gekomen, de sleuteloverdracht van ons huurhuis is als ik in Zwitserland ben/op terugreis ben. Die moet ik dus verzetten.
    pi_39052299
    - Muur hier en daar glad maken. (Maandag avond) Check
    - Leuningboom en trapboom nog een keer schilderen. (Maandagavond) Check
    - Leuning bovenop spijltjes lakken (3 a 5 lagen)(Maandagavond, dinsdagochtend voor het werk(Ik moet morgen om 700 uur op de zaak zijn), dinsdagavond 2x, woensdagochtend heel vroeg) Check Check Check
    - Muur voorstrijken (Maandagavond) Check
    - Muur in latex (1 x). (Disndagavond) Check

Laat de tapijtleggers maar komen morgen, foto's volgen morgenavond.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 21:55:45 #191
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_39052363
    Bikkel!!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_39053215
    Klasse Mars

Volgende week ook btw weer regelmatig update van t "casa"front
      Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 22:34:34 #193
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_39054356
    .
    je gaat als een speer en je gaat het redden deze week

En je verliest in ieder geval geen reistijd

En juliie hebben mooie "fijne" grepen op de rode kasten.
    .
    pi_39054557
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 22:34 schreef Vonkenboer het volgende:
    Werkt de vaatwasser alweer ?
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:
    De vaatwasser doet het weer

Het was eigen schuld, en stom werk van mij Omdat het werkblad er niet opligt, heb ik de deur niet opengetrokken om te testen. Na het opentrekken en bedienen van de tiptoetsen ging het al een stuk beter. Maar echt tiptoetsvingers heb ik niet. Dus dat moet nog ff komen.

Later meer, ik heb een hoop te schrijven, maar eerst ff bands luisteren hier in het dorp.
      woensdag 21 juni 2006 @ 00:27:51 #196
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_39059530
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 21:54 schreef Marsepein het volgende:
    Check
    Check
    Check Check Check
    Check
    Check

Laat de tapijtleggers maar komen morgen, foto's volgen morgenavond.
    Ben trots op je!
    pi_39063141
    Iedereen dank voor de complimenten.

Vanmorgen in alle vroegte de laatste hand aan e.e.a. gelged. De leuning voor de 4e keer afgelakt. De hoek waar ik eergisteravond de kit mee trok met de tape heb ik opnieuw in de muurverf gezet.

Ook nog ff een schakelaar van de hotelschakeling van het lichtpunt in de hal aangesloten. 1 schakelaar was al in bedrijf, de ander had ik ff doorverbonden. Nu dus een hotelschakeling full operational. (Hoewel een het eigenlijk een wisselschakeling is, een hotelschakeling is net ff anders nietwaar vonk?)

En al zeg ik het zelf, de overgangen in de hoeken zijn superstrak geworden.

Aan de lichte kleur moet ik wel even wennen denk ik. Het is wel mooi bij het witte bling-bling schilderwerk, maar ik vind het een beetje een ziekenhuiskleur. Wie weet veranderd dat beeld zodra er tapijt op de trap ligt.

Ik heb net een paar foto's gemaakt, stee tjoened.
    pi_39063328
    En de foto's:

Vanuit de hal naar boven:

Vanuit de hal de trap op:

De wisselschakelaar die ik gemonteerd heb:

De ene 'strakke' hoek:

De andere 'strakke' hoek, waar de kit weggetrokken was:
      woensdag 21 juni 2006 @ 09:07:01 #199
    65960 sanger
    pi_39063732
    Is het eigenlijk nog gelukt met het stuucen?
    pi_39063865
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
    Is het eigenlijk nog gelukt met het stuucen?
    Ik heb drie keer gebeld, en drie keer zou hij me terug bellen "Je staat op mijn lijstje om morgen terug te bellen".

Dan maar niet denk ik dan.
    pi_39064624
    De tapijtlegger is er
      woensdag 21 juni 2006 @ 10:02:31 #202
    65960 sanger
    pi_39065157
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 09:13 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik heb drie keer gebeld, en drie keer zou hij me terug bellen "Je staat op mijn lijstje om morgen terug te bellen".

Dan maar niet denk ik dan.
    Zo een type is het helaas wel ja

Heb je het nu zelf gedaan?
    pi_39065482
    Goed werk, Marsepein. Succes met de tapijtlegger... (een ware metermafose nu dus)
    pi_39065692
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 10:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Zo een type is het helaas wel ja

Heb je het nu zelf gedaan?
    Nee, het is me te moeilijk in al die kleine hoejes. Ik zoek via andere kanalen een stucer.
    pi_39076955
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 09:46 schreef Marsepein het volgende:
    De tapijtlegger is er
    En weer weg:

Ik vind het mooi
    pi_39077204
    .
    omdat het moooiiii is geworden :

en omdat je haar leuk vindt :
    .
    pi_39078426
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 15:13 schreef Marsepein het volgende:
    keurig geworden, echt een heel verschil!
    pi_39078595
    Ga dit zelf maar eens doen : NOT ! Ziet er heel netjes uit hoor!
      woensdag 21 juni 2006 @ 16:17:51 #209
    65960 sanger
    pi_39079516
    Netjes hoor Marsepein! Combinatie zo is echt mooi met die kleuren
    pi_39080146
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef Gurb het volgende:

[..]

[..]

keurig geworden, echt een heel verschil!
    Ik moet nog mooiere before foto's hebben, maar die staan vermoedelijk op de andere pc, en die hangt nog niet aan het netwerk.

Hier een klein beetje zicht erop:

Moderator woensdag 21 juni 2006 @ 18:27:33 #211
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_39084241
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef Marsepein het volgende:

Ook nog ff een schakelaar van de hotelschakeling van het lichtpunt in de hal aangesloten. 1 schakelaar was al in bedrijf, de ander had ik ff doorverbonden. Nu dus een hotelschakeling full operational. (Hoewel een het eigenlijk een wisselschakeling is, een hotelschakeling is net ff anders nietwaar vonk?)
    Hotelschakeling en Wisselschakeling is gewoon dezelfde schakeling maar dan onder een andere naam
      woensdag 21 juni 2006 @ 19:09:43 #212
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_39085838
    Keurige trap zo Marsepino!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 21 juni 2006 @ 19:57:54 #213
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_39088061
    Ziet er goed uit die trap
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_39090076
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hotelschakeling en Wisselschakeling is gewoon dezelfde schakeling maar dan onder een andere naam
    Nee, dat weet ik zeker. ff zoeken ....

...

Bingo:
    Hotelschakeling:

En de wisselschekling:
    pi_39981012
    Minor update.

Tijdens de vakantie een voorzichtige schets van de achertuin gemaakt. Of eigenlijk 2, maar ik heb er 1 overgepaint (Wat een monikkenwerk):

- Lichtgroen is gras
    - Donkergroen zijn borders/buxus/beukhagen
    - Oranje is een houten terras
    - Lichtgrijs is een pad
    - Donkergrijs is terras
    - Gearceerd is overkapt met kanaalplaat/begroeide pergola oid
    - Witte kruis achter is een schuur.

Maten:
    Schuur = 3*3M
    Houten terras = 4*5M
    Overdekt terras = 3,5*3,5M
    Open terras = 3.5*6M

Door te spelen met de hoogtes van de hagen/borders/buxussen komen er zichtlijnen en wordt het wat spannender.

De andere tekening komt later wel.
      woensdag 19 juli 2006 @ 18:00:47 #216
    65960 sanger
    pi_39982333
    Indeling ziet er wel leuk uit Marsepein! Als ik me niet vergis is er ergens op Fok een topic waar je een progje in kan vinden waarmee je het in 3D kan tekenen!
    pi_39982515
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 18:00 schreef sanger het volgende:
    Indeling ziet er wel leuk uit Marsepein! Als ik me niet vergis is er ergens op Fok een topic waar je een progje in kan vinden waarmee je het in 3D kan tekenen!
    Geef me eens een link, ik heb me vanmiddag kapot gezocht. Echt zweten tijdens het zoeken hoor
      woensdag 19 juli 2006 @ 18:16:27 #218
    65960 sanger
    pi_39982759
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 18:07 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Geef me eens een link, ik heb me vanmiddag kapot gezocht. Echt zweten tijdens het zoeken hoor
    Niet te snel

* zich ook kapot aan het zweten is tijden shet zoeken en teleurgesteld is dat hij hem nog niet gevonden heeft!

Weet ondertussen wel een naam van een progje voor je: Domus 3D
    pi_39983179
    DOmus 3D lijkt me niet. 2 dingen gevonden:
    deze
    en
    die
    pi_40039437
    Ik was o.a. dit topic aan het doorlezen voor wat ideetjes (we gaan binnenkort ook verhuizen) en even een vraagje nav. dit plaatje:

Vind dit wel erg strak: tip hoe je dit geschilderd hebben, zo kaarsrecht die "strepen" ? Kan zelf ook wel een maniertje verzinnen, maar wie weet steek ik er wat van op
    Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
      vrijdag 21 juli 2006 @ 09:46:20 #221
    65960 sanger
    pi_40039520
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 18:32 schreef Marsepein het volgende:
    DOmus 3D lijkt me niet. 2 dingen gevonden:
    deze
    en
    die
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet kan vinden.
    Domus heeft wel degelijk (een oud) pakket dat je kunt gebruiken voor tuinontwerp.
    pi_40041575
    Zeg Mars, ik zie het nu pas, in je kleurcode kamer, zit daar boven in d ehoek nu ook aansluitingen ??? Zo van, als er lange mensen in deze kamer komen hoeven ze niet te bukken ?
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_40041776
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 09:41 schreef X-Naut het volgende:
    Ik was o.a. dit topic aan het doorlezen voor wat ideetjes (we gaan binnenkort ook verhuizen) en even een vraagje nav. dit plaatje:

[afbeelding]

Vind dit wel erg strak: tip hoe je dit geschilderd hebben, zo kaarsrecht die "strepen" ? Kan zelf ook wel een maniertje verzinnen, maar wie weet steek ik er wat van op
  • Met waterpas lijnen uitzetten. Nauwkeurig werken!
  • Met 'low-tack' schilderstape de gekleurde banen afplakken en 3 a 4 keer schilderen. Na elke laag de tape weghalen
  • Met 'low-tack' schilderstape de witte banen afplakken en 3 a 4 keer schilderen. Na elke laag de tape weghalen.
  • Waarom 3 a 4 lagen van het wit, terwijl dit in 1 keer dekt? Simpel. De 3 a 4 lagen van de kleur hebben toch een dikte, en dat zie je terug.
  • Eventueel de niet mooie stukjes met een penseeltje bijwerken.

Maar let op, het is heel erg arbeidsintensief. Totaal ongeveer 25m2 muur, 300 a 400 meter 'low-tack' tape (Duur!) en 60 tot 80 uur werk.
  • pi_40041810
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 11:09 schreef Gompy58 het volgende:
    Zeg Mars, ik zie het nu pas, in je kleurcode kamer, zit daar boven in d ehoek nu ook aansluitingen ??? Zo van, als er lange mensen in deze kamer komen hoeven ze niet te bukken ?
    Nee hoor. Daar komt (ooit) een LCD met ingebouwde dvd speler op een muurbeugel. Stroom en CAI zit dan achter heet apparaat en je ziet dan geen kabels
    pi_40044391
    Ik ben even shoppen, ga op zoek naar een
    pi_40045574
    Zier er weer mooi uit!

Die tuin zou ik in sketchup tekenen is erg eenvoudig. Vierkant tekenen met de juiste afmetingenvan de tuin er een groep van makne, huis ls een vierkant tekenen met push/pull een hoogte geven en er ook een groep van maken. De randen van je teras tekenen een dikte geven met pushpull groep van maken enz. Daarna pak je de paint bucket tool en kleur je er gras enzo zo op. OM de maten juist te tekenen pak je b.v. de lijn tool je klikt het begint punt aan beweegt de muis in de juiste richting van de lijn en typt op het numerieke deel van je toetsen board [3] [enter] in en het is 3 meter!
    pi_40050982
    Nou een picknicktafel is nog niet gevonden. Die ik betaalbaar vond, was gammel, en die niet gammels was .... was ietwat veel geld. 299,00 voor een meranti picnicktafel.
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 13:18 schreef tnimble het volgende:
    Zier er weer mooi uit!

Die tuin zou ik in sketchup tekenen is erg eenvoudig. Vierkant tekenen met de juiste afmetingenvan de tuin er een groep van makne, huis ls een vierkant tekenen met push/pull een hoogte geven en er ook een groep van maken. De randen van je teras tekenen een dikte geven met pushpull groep van maken enz. Daarna pak je de paint bucket tool en kleur je er gras enzo zo op. OM de maten juist te tekenen pak je b.v. de lijn tool je klikt het begint punt aan beweegt de muis in de juiste richting van de lijn en typt op het numerieke deel van je toetsen board [3] [enter] in en het is 3 meter!
    Ik ben inmiddels ook al begonen met Sketchup, maar zo eenvoudig als jij zegt is het niet hoor (voor een beginner)

Ik geef toe, ingewikkeld is het niet, maar alle begin is moeilijk. Ik probeer het bv in Google earth te plakken ivm schaduwberekening e.d. Maar dat lukt nog voor geen kant.

Straks weer even verder stoeien ermee.
    pi_40221014
    Zo, weer eens een keer een klusupdate. Ik ben al een paar dagen en avonden in de tuin bezig. Voornamelijk met het snoeien van het overschot aan groen wat zich zonder onderhoud de afgelopen maanden tot tropische regenwouden had ontwikkeld.

Maar waar ik me al tijden aan loop te ergeren was de achteringang van ons huis. Het is wel de deur die we altijd gebruiken en de tegels lagen daar werkelijk schots en scheef. Zelf al een paar keer bijna gevallen, en dus moest daar wat aan gebeuren. Hoewel we voor volgend jaar grootste plannen aan het maken zijn is het toch hier waar er een provisorische oplossing gevonden moet worden.

Eerst de voor foto's. Duidelijk is de hindernisbaan te zien. Onder de kokosmatten is nog eens een gat. Dus het risico is veel te groot dat er iemand valt. Bovendien is het met mooi weer niet zo'n probleem, maar als het straks een paar dagen regent (Haast niet voor te stellen) dan wordt het een grote modderpoel.

Eerst de oude tegels weggehaald. Er lag nog een halfverrot houten wandje om te voorkomen dat ooit het zand wegspoelde, ook die weggehaald. Ook kwam ik een zooi puin tegen (Er ligt nog meer, maar dat ligt me niet in de weg.) Inmiddels ben ik erachter dat ooit bij de bouw van dit huis naast de achterdeur een groot gat was waar al het bouwpuin in gedumpt is. Ik ben al hele keukentegels tegengekomen. (Is een beetje Automatic_Rock style, zoals in zijn schuur )Verder de kapotte tegels meteen bij het afval gedumpt. Elke 2 weken dump ik er 1 in de grijze container, zo kom ik er goedkoop vanaf. Verder het grind grotendeels weggeharkt en voor weer op het pad gegooid. Het idee is dat ik het opstapje vergroot met 60 cm (1 betontegel) en rechts van de deur een stalplaats voor de beide kliko's maak. Richting de weg loopt er dan een pad van 60 cm breed waarover je de kliko kunt rollen. Ik heb even een waterpas neer gelegd om te zien hoeveel het dan omhoog moet.

De tegels die erbij lagen maar heel waren heb ik bij de andere tegels gelegd. Al met al een hele verzameling. Het enige dat ze gemeen hebben is de oppervlakte maat. 60x40. De dikte en structuur is bij elke tegel onderhand anders. Voor dit klusje is dat net erg. Later kiezen we natuurlijk voor mooiere bestrating.

Vervolgens ben ik naar de bouwmarkt gereden en heb ik 8 opsluitbandjes gehaald en 2 geimpregneerde latten. Omdat het hoogte verschil aanzienlijk is maak ik van de latten kleine paaltjes die ik tegen de bandjes aanzet zodat ze niet naar buiten worden gedrukt. Het kan ook nog zijn dat ik een 2 opstapje maak zodat je een treetje krijgt. Na wat puzzelen lagen de eerste 3 bandjes:

Voor de deur meteen maar volgestort met zand. Kan het vast inklinken als het regent

Het zand komt overigens uit een V&A topic: [TK] 10 kuub zand

Morgen meer!
      donderdag 27 juli 2006 @ 09:14:53 #229
    65960 sanger
    pi_40228612
    Jij bent laat nog bezig! Het is gewoon donker!

Was inderdaad wel nodig om een behoorlijke entree te maken in jullie paleisje

Ik denk dat je nog wel even moet wachten op de regen zodat het zand kan gaan inklinken
    Het regent (Hoofddorp! En bij jou dus waarschijnlijk ook)

[ Bericht 5% gewijzigd door sanger op 27-07-2006 17:31:09 ]
    pi_40229604
    Neuh, het was nog niet heel donker, maar dat komt door de flits. Het was 22:15 ofzo.
      donderdag 27 juli 2006 @ 10:17:56 #231
    65960 sanger
    pi_40229980
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 10:03 schreef Marsepein het volgende:
    Neuh, het was nog niet heel donker, maar dat komt door de flits. Het was 22:15 ofzo.
    Wat een logika is dat eigenlijk he! Door de flits lijkt het donkerder, maar heb het zle ook weleens gezien indd.

Ben benieuwd naar de update van vandaag
    pi_40231210
    Ja, mijn eerste post in dit topic, maar het is echt boeiend
    Lieutenant General Omar Bradley
    "I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
      Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 12:01:30 #233
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_40233105
    Hmm, ja Marspein dat moest nodig aangepast worden
    Lekker arbo veilig zag het eruit
    pi_40238566
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 09:14 schreef sanger het volgende:
    Jij bent laat nog bezig! Het is gewoon donker!

Was inderdaad wel nodig om een behoorlijke entree te maken in jullie paleisje

Ik denk dat je nog wel even moet wachten op de regen zodat het zand kan gaan inklinken
    Het regent (Hoofddorp!)
    In Utrecht hadden we echt slagregen. Ik hoop dat er niet te veel is weggespoeld
      donderdag 27 juli 2006 @ 15:42:16 #235
    154392 Vodkat
    Honda V4 Power
    pi_40240244
    Goh jullie huis lijkt best wel heel erg op ons nieuwe huis!
    (maandag pas gekocht, wachtend op de koopakte .... )

Ons huis is van 1960 en is ook nooit iets aangedaan ....

- geen CV
    - geen badkamer (een douche beneden)
    - geen behoorlijke keuken (ook een granieten aanrechtblad + gootsteen)
    - ons huis ligt op de aanvlieg/opstijgroute van een luchtmachtbasis (F16 straaljagers)

we hebben 1 geluk en dat is dat alle originele ramen en kozijnen zijn vervangen voor kunststof kozijnen en dubbel glas in 1998 ivm subsidie regeling van de gemeente.
    En het plafond op de 1e verdieping is geheel geisoleerd.

Maar verder ....

Als we de sleutel hebben zal ik mijn eigen klustopic openen... genoeg te doen lijkt me

Het is bij jullie erg mooi geworden!!!

Ons huis:

De keuken:

Achterkant huis:

[ Bericht 10% gewijzigd door Vodkat op 27-07-2006 15:46:15 (foto's bijgevoegd) ]
      donderdag 27 juli 2006 @ 17:30:37 #236
    65960 sanger
    pi_40244158
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 14:55 schreef Marsepein het volgende:

[..]

In Utrecht hadden we echt slagregen. Ik hoop dat er niet te veel is weggespoeld
    En, valt de schade mee?
    pi_40246856
    Ik ben net thuis, maar het lijkt hier helemaal niet geregend te hebben
    pi_40253448
    Zo, ik ben weer veder gegaan met het straat werk. Het gaat langzaam (Ik was vandaag laat thuis, en de buurman kwam ook nog ff buurten) maar gestaag.

Een bandje nog erbij gezet:

Paaltjes geslagen tegen het wegzakken van de bandjes:

De eerste tegel . Ik heb goed met de tuinslang er water op staan sproeien, zodat het zand goed compact wordt.

En nummer 2 en drie.

vrijdag 28 juli 2006 @ 08:55:19 #239
    65960 sanger
    pi_40261327
    Ziet er keurig uit! Je ging nu wel al die verschillende gebruiken??
    pi_40261483
    Ja, ik gebruik wat ik heb, de mooiste leg ik voor de deur, de anderen komen elders. Misschien moet ik wat bijkopen of via via zien te regelen. De 60x40 betonnen tegels kun je vaak met 100-en tegelijk afhalen voor niks. Dus zo'n probleem moet dat niet zijn.

De opsluitbandjes heb ik wel nieuw gekocht, omdat ik een aantal jaar geleden alle oude weggegooid heb.
    pi_40261661
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat een logika is dat eigenlijk he! Door de flits lijkt het donkerder, maar heb het zle ook weleens gezien indd.

Ben benieuwd naar de update van vandaag
    De ingebouwde flit van een camera is maar heel zwak en haalt maar een meter of 3 a 4 en is alleen geschik voor kleine ruimtes binnen voor protret foto's enz elfs dan is het niet ideaal.

Voor buiten kun je ook in het donker beter geen flits gebruiken. Gebruik een iets langere sluitertijd en groter diafragma. Als op je camera de ISO waarde kunt instellen zet deze dan hoger b.v. op 800. en gebruik evt een statief als het heel erg donker wordt. Als je toch wilt flitsen kun je beter een externe flitser kopen. Een flitser van b.v. sigma is een stuk goedkoper dan b.v. een canon of nikkar. elf heb ik een Canon Speedlicht 580EX en gebruik nooit meer de ingebouwde flits.

Ziet er goed uit marsepein keep on the good work!
    pi_40261720
    Tja, snel gaat het niet, 3 tegels leggen op 1 avond... En over die flits. Voor dit soort foto's is het perfekt. Ze hoeven niet in de krant
      Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 10:31:36 #243
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_40263288
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 09:19 schreef Marsepein het volgende:
    Tja, snel gaat het niet, 3 tegels leggen op 1 avond... En over die flits. Voor dit soort foto's is het perfekt. Ze hoeven niet in de krant
    idd; naja het begin is er he
    pi_40307697
    NIeuwe update.

Vandaag toch aardig opgeschoten ondanks dat ik er maar een paar uurtjes (2 a 3) aan gewerkt heb.

Ik ben eerst naar rechts aan het werken. Daar moest nog 2 m2 komen, dus 2 vierkantjes met 60x40 gelegd. En aansluitend het opsluitbandje op 'de kopse kant':

Ik vond dat de opstap te hoog was, en ik vond ook de paaltjes die de bandjes tegen moeten houden niet mooi, daarom heb ik besloten om er nog een opstapje voor te maken. Zo gezegd zo gedaan. Een paar bandjes neer zetten, zand ertussen, aanwateren en zie hier het resultaat. Leuk detail. Onder het zand ligt koolas. En dat is vet en dicht gereden/gelopen en laat dus geen water door. Als je dan 15 minuten water staat te sproeien dan heb je als het ware drijfzand gemaakt. Als je dan met je voeten nog even het zand wilt aanstampen kun je wel raden wat er er gebeurd. Ik stond tot mijn enkels in het zand

Eindresultaat tot nog toe:

pi_40310699
    TVP voor de vloertegels in de badkamer.....

[ Bericht 51% gewijzigd door Marsepein op 30-07-2006 00:08:35 ]
    pi_40310896
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 23:59 schreef Rekkie het volgende:
    TVP voor de vloertegels in de badkamer.....
    Mooi he

pi_40311049
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 00:08 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mooi he

[afbeelding]

Ja echt helemaal super....
    Aangezien we een soort van Stay or Go test voor onszelf aan het doen zijn moet ik even een aantal dingetjes onthouden.... waaronder deze bijzonder mooie vloer

Wat had ik trouwens getypt Ik zie dat je hem aangepast hebt.... ik weet het echt niet meer
    pi_40311143
    Ik had ipv gequoot geedit en mijn bericht aan jouw bericht toegevoegd, en meteen weer ongedaan gemaakt. Gevalletje verkeerd knopje... Excuzes moi.
    pi_40311224
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 00:18 schreef Marsepein het volgende:
    Ik had ipv gequoot geedit en mijn bericht aan jouw bericht toegevoegd, en meteen weer ongedaan gemaakt. Gevalletje verkeerd knopje... Excuzes moi.
    Ah ok

Kun je aangeven wat voor merk en maten de tegels hebben?
    pi_40311359
    Oef, het merk .... zou ik zo 1, 2, 3 niet weten. De maat is 60x60, maar ze zijn er ook in 40x40 en ik dacht 60x30. Toen wij ze kochten waren ze er ook nog in 120x120. Die laatste maat kan ik niet meer vinden.

Maar mijn ervaring is dat ze bij elke tegelhandel wel liggen/leverbaar zijn. Ze zijn er in 2 kleuren, metaalkleurig (Die hebben wij, iets bronzer) en zilverkleurig.

Ik loop ff naar de schuur voor het merk, moment.
    pi_40311579
    Ze zijn van TAU. Maar op de website kan ik ze niet vinden. Het type is iets van metalica oid.

Succes!
    pi_40311611
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 00:35 schreef Marsepein het volgende:
    Ze zijn van TAU. Maar op de website kan ik ze niet vinden. Het type is iets van metalica oid.

Succes!
    Dank!
    pi_40331694
    Vandaag slechts 2 uurtjes met het straatwerk aan de gang geweest, toen kwam de regen en wilde ik nog even TV kijken. Ondanks dat begint het ergens op te lijken.

2 actie foto's:

En het resultaat tot nog toe:

zondag 30 juli 2006 @ 20:34:50 #254
    65960 sanger
    pi_40331855
    Klopt het dat het bandje van de onderste trede schuin afloopt?
    pi_40331944
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:34 schreef sanger het volgende:
    Klopt het dat het bandje van de onderste trede schuin afloopt?
    Nee, de bovenste loopt iets schuin, de tegels op het onderste treetje lopen iets schuin af, richting het bandje.

De foto vertekent ook iets, en helaas is het niet zo netjes getegeld. Maar voor een eerste keer, en dan meteen met 60x40. Ik vind het dan best goed gelukt. En vergeet niet dat het een 'noodoplossing' is.
      zondag 30 juli 2006 @ 20:44:18 #256
    65960 sanger
    pi_40332204
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, de bovenste loopt iets schuin, de tegels op het onderste treetje lopen iets schuin af, richting het bandje.

De foto vertekent ook iets, en helaas is het niet zo netjes getegeld. Maar voor een eerste keer, en dan meteen met 60x40. Ik vind het dan best goed gelukt. En vergeet niet dat het een 'noodoplossing' is.
    Dat de treden iets aflopen is op zich niet vreemd ivm afwatering. Denk dat ik in de vertekening van de foto ben "getrapt"

Een noodoplossing moet er natuurlijk wel een beetje netjes uitzien Marsepein
    pi_40332284
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:44 schreef sanger het volgende:
    Dat de treden iets aflopen is op zich niet vreemd ivm afwatering.
    Daar is het ook voor gedaan!
      zondag 30 juli 2006 @ 20:57:45 #258
    65960 sanger
    pi_40332661
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:46 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Daar is het ook voor gedaan!

Ondanks dat het een noodoplossing is
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:01:43 #259
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40380672
    Wauw!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40516070
    quote:
    Op vrijdag 21 juli 2006 16:14 schreef Marsepein het volgende:
    Nou een picknicktafel is nog niet gevonden. Die ik betaalbaar vond, was gammel, en die niet gammels was .... was ietwat veel geld. 299,00 voor een meranti picnicktafel.
    Het wordt hem ws wel
    We hebben diverse potjes omgekeerd, marktplaats plat gegooid met advertenties om toch deze tafel te kunnen kopen

Verder ben ik vadaag met het straatwerk bezig gweweest, en ik kan zeggen, het is eindelijk af. Daar hebben meer uurtjes ingezeten dan me lief waren, maar het was wel nodig. Eindfoto komt later, na het douchen.
    pi_40518297
    En de foto's:
    Voor:

Na:

zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:26:14 #262
    65960 sanger
    pi_40519829
    Netjes geworden Marsepein

Tuintafel ook goede keuze denk ik. Kwaliteit kost nu eenmaal iets meer.
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:47:31 #263
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_40520423
    Jeutje, dit is tijdelijk?!

Mooi hoor
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_40530056
    quote:
    Op zaterdag 5 augustus 2006 20:47 schreef Duderinnetje het volgende:
    Jeutje, dit is tijdelijk?!

Mooi hoor
    Ja, het is tijdelijk
    Tot we weten wat met met de hele tuin gaan doen
      Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 18:39:52 #265
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_40580743
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 02:01 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ja, het is tijdelijk
    Tot we weten wat met met de hele tuin gaan doen
    Ik moet zeggen dat het er heel erg mooi bij ligt
    Wat is eigenlijk je volgende project in en om de woning, nu je het huis al betrokken hebt

Of heb jij ook een kluspauze ingelast
    pi_40585622
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het er heel erg mooi bij ligt
    Wat is eigenlijk je volgende project in en om de woning, nu je het huis al betrokken hebt

Of heb jij ook een kluspauze ingelast
    De woonkamer moet echt heel snel af. Maar tussen moeten en willen is heel groot klusgat. Ook wel klusdip genoend.

Langzaam komt het wel weer opgang.
      maandag 7 augustus 2006 @ 21:39:12 #267
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_40587712
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 20:48 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De woonkamer moet echt heel snel af. Maar tussen moeten en willen is heel groot klusgat. Ook wel klusdip genoend.

Langzaam komt het wel weer opgang.
    Ah zelfs de Grote Pino himself kent dus de beruchte klusdip!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_40587961
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 21:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah zelfs de Grote Pino himself kent dus de beruchte klusdip!
    Hij komt te vroeg dude, hij komt te vroeg. (Die dip dan he)
    pi_40588005
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 21:45 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Hij komt te vroeg dude, hij komt te vroeg. (Die dip dan he)
    Maar ik heb vandaag wel geklust, ik heb de tv op de slaapkamer aangesloten.... eindelijk kon het omdat we geen internet via de kabel meer hebben.
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:44:04 #270
    65960 sanger
    pi_41053639
    Is de dip al voorbij?

Update?
    pi_41054095
    Binnenkort kom ik langs met mijn boot en dan ga ik je wel helpen zoals afgesproken

Ik heb toch ff niks te klussen
    pi_41478451
    zijn er nog updates?
    pi_41479908
    Ehh, nee

Maar de energie komt langzaam terug. Het eerste wat op de planning sataat is het plafond in woonkamer en hal. Heel misschien dat ik van de week er eens mee ga beginnen.
      Moderator maandag 4 september 2006 @ 16:48:38 #274
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_41484766
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:
    Ehh, nee

Maar de energie komt langzaam terug. Het eerste wat op de planning sataat is het plafond in woonkamer en hal. Heel misschien dat ik van de week er eens mee ga beginnen.
    Heb je die mooie grijze wandgoten al geplaatst dan ?
    pi_41493084
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je die mooie grijze wandgoten al geplaatst dan ?
    Nee
    pi_41588271
    5 minuten geleden werd ik naar aanleiding van mijn klustopics IRL herkend
    Nu is het slechts een kwestie van tijd voordat ik op het werk Pino wordt genoemd
      donderdag 7 september 2006 @ 17:37:55 #277
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_41589458
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:
    Heel misschien dat ik van de week er eens mee ga beginnen.
    Weetje, 2 woonkamer plafonds doen is bijna net zoveel werk als 1tje...
    Zal ik dus mijn adres ff naar je mailen??
      Moderator donderdag 7 september 2006 @ 17:54:47 #278
    92034 crew  Vonkenboer
      vrijdag 8 september 2006 @ 10:11:09 #279
    65960 sanger
    pi_41610019
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 16:53 schreef Marsepein het volgende:
    5 minuten geleden werd ik naar aanleiding van mijn klustopics IRL herkend
    Nu is het slechts een kwestie van tijd voordat ik op het werk Pino wordt genoemd
    En Pino is toevallig een Bekende Nederlander

Wel leuk overigens...
    pi_41625733
    Wat voor kleur groen heb je op de overloop op de muur? Vind het wel erge mooi kleur. En moet zelf binnenkort ook aan de gang en heb nog geen idee welke kleuren ik wil gaan gebruiken.
    pi_41626897
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 19:23 schreef Fryslan het volgende:
    Wat voor kleur groen heb je op de overloop op de muur? Vind het wel erge mooi kleur. En moet zelf binnenkort ook aan de gang en heb nog geen idee welke kleuren ik wil gaan gebruiken.
    Ik heb het staaltje even opgezocht. Het is van Flexa, staalstrook nr 92L, kleurnummer J0.10.60 (De donkere groen op de overloop) en J0.05.75 (de lichtere groen in het trapgat)

Zie ook:

En zoals het is geworden:
    pi_42414472
    ** UPDATE **

Ik heb zo eens in het jaar zeker een paar klusvrije maanden.

Die zijn nu zo'n beetje achter de rug, ik ben voorzichtig begonnen met het uitrachelen van de woonkamer en het gaat langzaam maar goed. Er zijn een paar kleine hindernissen te nemen. Onder andere dat het allemaal zo scheef is als de spreekwoordelijke toeter. En hier en daar moet ik wat elektrpijp en soms ook verwarmingspijp 'verleggen'.

Maar hoewel ik alles met een handwaterpas van 1,50 meter doe, heb tussen de 2 uiterste punten van het plafond niet meer dan 4 mm verschil. En dit kan zelfs ook nog in de vloer zitten, want dat heb ik ook met diezelfde waterpas uitgemeten. Dus 4 gedeeld door 2 geeft 2 mm verschil over een meter of 8 a 9.

Dat is aardig gelukt denk ik dan.

Er komen heus weer foto's, ik hoop vanavond al
    pi_42414581
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 09:07 schreef Marsepein het volgende:
    ** UPDATE **

Er komen heus weer foto's, ik hoop vanavond al
    ik hoop het ook

Maar ontopic, kun je een to-do listje noemen wat er nog moet gebeuren, en wat er nog mag gebeuren (dat zijn twee grote verschillen aan het eind vd verbouwing )
    pi_42414702
    Ehh, nee. Ik kan het wel. Maar wil het even niet. Dat gaat me ech demotiveren ben ik bang van. Ik ben wat dat betreft toch een beetje als Automatic Rock. Ik doe wat er voor me voeten komt, of wat min of meer een logische volgende stap is.

Zodra ik lijstjes ga maken, of planningen dan is alle zin en motivatie weg. Ik vermoed dat het komt omdat je dan minder creatief kunt zijn.

Ach en dan ben je dat aan het typen en dan denk je, wat zeur ik nou.

Dus wie weet vanavond, ik zie wel. Ik ga zo iig weer verder rachelen, ja ik ben weer eens vrij (Eindelijk)
    pi_42420650
    Halve plafond is nu klaar, ik ben door mijn rachels heen en heb wat scroefwerk nodig. Een ritje bouwmarkt dus.

Tot later!
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:00:35 #286
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_42421661
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
    Ehh, nee. Ik kan het wel. Maar wil het even niet. Dat gaat me ech demotiveren ben ik bang van. Ik ben wat dat betreft toch een beetje als Automatic Rock. Ik doe wat er voor me voeten komt, of wat min of meer een logische volgende stap is.

Welkom bij de club Marsepein!
    Was jij trouwens niet diegene die opmerkte dat er ik een rare klusvolgorde op na hou??
    pi_42421732
    Ik heb je indrukwekkende topics met plezier gelezen. Alles is voor mij heel herkenbaar.
    Ik heb zelf vier jaar een oude boerenwoning voor 95% verbouwd. Op het moment dat we er introkken moest er nog een plafond in de wc en een een gedeelte van de tegels ingewassen worden in de bijkeuken.
    Het plafond in de wc is inmiddels klaar maar in de berging is de bovenste rij nog niet ingevoegd. Ook al heb ik in de tussentijd meerdere malen ergens anders ingevoegd.
    Nadat we er ingetrokken waren was de puf weg. Gewoon weg. Is heel gebruikelijk Heb dit van meerdere mensen gehoord. Dit is dus normaal. Toen onze eerste dochter op komst was, moest ik dus nog de meubeltjes maken.
    Dat viel tegen. Als ik me goed herinner was ik 2 dagen voor de bealling klaar! Maar daarna was de inspiratie ook echt weg. Je zit als het ware in je logica.
    Jij zit nu op het einde van je tandvlees. Leg je er bij neer. Ga wat dingen in de tuin doen. Ontspan denk niet meer aan wat je nog MOET doen. Geniet van wat je tot nogtoe hebt gemaakt. Klop je zelf eens op je borst. En Relax.

En dan op eens , zonder dat je er erg in hebt. Bingo. Daar gaat geen lampje branden maar een TL verlichting.
    Je inspiratie, je motivatie, ja je intuitie gaat weer werken. Je ziet het weer helder. We kunnen weer met frisse moed aan de slag.

Echt Marsepein leg je er bij neer. anders ga je er aan onderdoor.
    Dat kunnen we hier niet gebruiken.
    Deze topic K&W en petje af voor je niet mis te verstane inzet ald Mod

Dat lukt vast en zeker!
    pi_42422551
    Ik heb een vraag NAV de fipo.
    Wat is een acrylverfkwast? .
    Edit: Ja, een kwast om acrylverf te kwasten. Maar wat's het verschil?
    pi_42424217
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 14:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Welkom bij de club Marsepein!
    Was jij trouwens niet diegene die opmerkte dat er ik een rare klusvolgorde op na hou??
    Ja, dat was ik, erg he Maar na een paar jaar klussen ben ik erachter dat ik welliswaar gestructureerd werk, maar nog niet weet wat mijn volgende klus wordt.
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 14:03 schreef Solingjan het volgende:
    Ik heb je indrukwekkende topics met plezier gelezen. Alles is voor mij heel herkenbaar.
    Ik heb zelf vier jaar een oude boerenwoning voor 95% verbouwd. Op het moment dat we er introkken moest er nog een plafond in de wc en een een gedeelte van de tegels ingewassen worden in de bijkeuken.
    Het plafond in de wc is inmiddels klaar maar in de berging is de bovenste rij nog niet ingevoegd. Ook al heb ik in de tussentijd meerdere malen ergens anders ingevoegd.
    Nadat we er ingetrokken waren was de puf weg. Gewoon weg. Is heel gebruikelijk Heb dit van meerdere mensen gehoord. Dit is dus normaal. Toen onze eerste dochter op komst was, moest ik dus nog de meubeltjes maken.
    Dat viel tegen. Als ik me goed herinner was ik 2 dagen voor de bealling klaar! Maar daarna was de inspiratie ook echt weg. Je zit als het ware in je logica.
    Jij zit nu op het einde van je tandvlees. Leg je er bij neer. Ga wat dingen in de tuin doen. Ontspan denk niet meer aan wat je nog MOET doen. Geniet van wat je tot nogtoe hebt gemaakt. Klop je zelf eens op je borst. En Relax.

En dan op eens , zonder dat je er erg in hebt. Bingo. Daar gaat geen lampje branden maar een TL verlichting.
    Je inspiratie, je motivatie, ja je intuitie gaat weer werken. Je ziet het weer helder. We kunnen weer met frisse moed aan de slag.

Echt Marsepein leg je er bij neer. anders ga je er aan onderdoor.
    Dat kunnen we hier niet gebruiken.
    Deze topic K&W en petje af voor je niet mis te verstane inzet ald Mod

Dat lukt vast en zeker!
    Solingjan, ik zit alweer 3,5 maand op mijn reet te niksen, terwijl het hele huis schreeuwt om gipsplaten, rachelwerk, sausers en stucadoorwerk.

Dus ik vind dat de dip voorbij is, en begin gewoon langzaam aan weer. En ook is september een hele sociale maand hier bij ons. We rennen echt van de ene verjaardag naar de andere. Nog wat bruiloften, en zakelijke afspraken en dan is de maand alweer om. Van alle verbouwingsjaren is september de minst productieve maand.

En ik heb er ook weer steeds meer zin in! Bedankt voor je complimenten!
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 14:33 schreef veldmuis het volgende:
    Goed het verschil. Ik weet niet of ik het allemaal goed heb, maar de volgende dingen zijn me iig opgevallen. Acrylverf droogt veel sneller en heeft nauwelijks tijd om mooi dcht te vloeien. Daarom heeft een kwast voor acrylverf gespleten haarpunten waardoor de verf beter en mooier dichtvloeit. Verder is het een andere haarsoort. Waarschijnlijk omdat het niet bestand hoeft te zijn tegen bv terpentine.

Als je bij de bouwmarkt bent, moet je er maar eens 2 met elkaar vergelijken, dan zie je het verschil ook.
    pi_42426762
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 14:33 schreef veldmuis het volgende:
    Even vooraf: bij mij komt nooit en te nimmer geen acrylverf meer in huis. Nooooit meer. Die rotzooi
    Kijk maar is naar je deuren na een tijdje. Verf is niet schoon te houden en plakt.
    Kwasten:
    Ik persoonlijk vind het zonde van het geld. Heb trouwens nog nooit het verschil gemerkt.
    Daarom gebruik ik gewone (goede) kwasten voor..... acrylgrondverf als het snel moet. Snel schilderen of met de roller.
    Is snel droog. Schuren eventueel tweede laag. Goed schuren. En dan aflakken met lak op basis van alkydhars.
    Schuren, lakken enz soms wel vijf lagen voor een mooi resultaat.
    pi_42474529
    Ik had al geschreven dat ik bezig was met het uitrachelen van het plafond. Maar daarom moest er eerst ruimte gemaakt worden.

Dus de giga picknick tafel moets naar buiten. Met het meetlint had ik vastgesteld dat het zonder demontage moest kunnen. Dus aan de slag.

Op zijnkantje gezet,. en naar de deur van keuken/bijkeuken gesleept. Hoewel zwaar, het ging wel.

Toen mt veel passen, meten en balanceren de tafle door de deurpost heen gekregen zonder ook maar iets te beschadigen:

En dan gedraaid en hup door de buitendeur naar buiten. Omdat die deur iets breder is als de deur tussen keuken en bijkeuken ging dat iets makkelijker. Toen die eenmaal zo buitenstond was het nog een kwestie van op zijn plek tillen. Nou dat heb ik geweten. Omdat ik alleen was en hem voor de deur wegwilde hebben heb ik het ff in mijn uppie getild. Hoewel het misschien maar 10 meter was heeft dat veel kracht gekost.

Maar hier stat die toch op zijn voorlopige plek te pronken. Lekker in de hardhoutolie gezet (1 hele liter weggekwast) en we hebben er al veel plezier van.

Om de poten iets te beschermen tegen intrekkend vocht heb ik er rvs schroeven in gedraaid. Hij staat nu 1 cm van de grond.

Zo dat waren de eerste foto's. Zo dadelijk meer.
    pi_42475308
    Ik ben begonnen met het uitrachelen van het plafond in de woonkamer, rachels en isolatie liggen al klaar:

Maar eerst de oude rachels weghalen, deze zaten niet haaks maar evewijdig op de balke geschroefd. Ik dacht het eerst te kunnen laten zitten, maar het was te scheef om daar weer overheen te rachelen. Ik heb dat er dus allemaal vanaf gehaald. Nadeel is wel dat alle elektrabuis daar op vast was gezet. Dat heb ik dus weg moeten halen:

Nou, klaar om te beginnen:

Zo ziet het eruit na een paar middagjes werken, snel gaat het niet. Maar dat heeft er mee te maken dat elk steuntje op een balk een andere dikte moet hebben. Er is niets hetzelfde. En ik werk met een relatief korte waterpas, 1,50 meter. Dat maakt het niet makkelijker, immers aflees- en margefouten verdubbelen zich elke 1,5 meter. Maar ik tot nog toe erg tevreden. Ik heb over een lengte van ongeveer 8 meter ene verschil van 4 mm. Dat kan in de vloer en in het rachelwerk aan het plafond zitten:

Van hier te zien dat ik nog slechts een klein deel moet:

Verder is er gister verder gewerkt aan de keuken, 2 bovenkastjes hangen het frontje op de deur van de vriezer is gemonteerd. Greepje zit er op en de draairichting is weer terug veranderd, want dat was toch makkelijker.

Van het laatste zijngeen foto's, maar misschien maak ik die straks nog even.
      zondag 8 oktober 2006 @ 11:54:44 #293
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_42475323
    De hindernissenweg met de tuintafel
    Het is echt wel een prachtige tafel
    Ik ben blij dat de klusdip voorbij is voor jou. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken, en na al het voorgaande te hebben gevolgd zal het weer klasse zijn, good luck
    pi_42475928
    Weer zo'n klus waar dadelijk niemand iets van ziet, maar waar de meeste energie en zweetdruppels in zijn gaan zitten. Mooi.... mooi... mooi plafonnetje. Maar wat een werk daar achter zit daar hebben ze geen flauw idee van. Maar jij kijkt dadelijk met voldoening door die platen heen.

Trouwens ik durf hier met stelligheid te beweren dat jij over je dip heen bent. Ik wist ook niet dat je nog meerdere projecten te doen hebt. Eigenlijk bedoelde ik met mijn verhaal als je "helemaal" klaar bent. Dit was een zgn tussendipje
    pi_42478298
    Het frontje op de vriezer:

Hier stond alles wat nog niet is gemonteerd is in de keuken, dat moest weg omdat ik daar nog moet rachelen:

En dat staat nu allemaal aan de andere kant van de kamer, op de achtergrond de tuintafel:

En 2 bovenkastjes opgehangen:
    pi_42480531
    Ik ben nog ff rachelen
      zondag 8 oktober 2006 @ 16:07:52 #297
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_42481444
    O die keuken is zo ontzettend gaaf

Goed bezig Pino!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_42482284
    Het ruimt wel zo.
    Wat ga je dadelijk met het plafond doen? Sauzen of spuiten of beiden niet?
    pi_42488082
    Vermoedelijk, nee beter gezegd, iig spuitwerk. Verder nog geen idee.

Het rachelwerk is bijna klaar. Nog 1 a 2 avondjes. En dan kan ik gaan isoleren.
      Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 19:38:38 #300
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_42488389
    De keuken blijft schitterend
    Wat ik mij afvroeg heb je die gootjes al opgehangen ?
    pi_42492419
    Ik zal binnenkort een foto van de kelder posten, dan zie je waarom de goten nog niet hangen

En vol, binnenkort deel 3 van de saga.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')