quote:Update:
Alle muren op het overloopje zijn geschilderd. Ook zijn alle kozijnen in de bling bling klaar, de deuren zijn klaar (Nog ff inkorten, maar het is dus wachten op de cirkelzaag)
Voor morgen staat er op de planning:
- Leuning in de lak zetten
- 'Blauwe' kamer leeg halen
- Materiaal wat niet in de badkamer hoort weghalen en ws 2e meubel ophangen.
Oh ja, de foto's:
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:42 schreef DonJames het volgende:
Mooie kleur groen! Welke kleur/wat voor vloerbedekking komt daar?
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:03 schreef Hellace het volgende:
Welke kleur doe je eigenlijk de buitenmuur bij het trapgat Marsepein? Of laat je dat wit?
Ik snap hetquote:Op maandag 22 mei 2006 07:56 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat heb ik overwogen, ik had het zelfs al voorbereid (Geplamuurd e.d.) maar als je ooit eens trouwt dan snap je dat je soms concessies moet doen![]()
En de leuning is bling bling, maar wel transparant. Zelf had ik wit ook ietsje mooier gevonden maaaaaar alle kijkers vinden hem heel mooi zo.
Open een topic, maak foto's en type een leuk verslagjequote:Op maandag 22 mei 2006 12:16 schreef Enna-Iram het volgende:
Heee fam,
Ja ja, het gaat bijna gebeuren, Nog een par nachtjes in jullie öude" huisje en dan eventjes heel veel van elkaar houden op de bovenverdieping maar ik denk na jullie vakantie dat het echt op begint te schieten en dat jullie naar beneden kunnen met de spullen.
Sorry dat we niet op een andere dag kunnen helpen maar bij ons komt ook iemand langs die een traphekje gaat maken/plaatsen op zolder[ en beneden bij de trap komt een extra paal zodat de (baby) traphekjes geplaatst kunnen worden en dat gaat hij ook doen zaterdag en zondag. En verder als hij alles netjes aflevert gaat het bij ons ook stak in de lak i.pv. schilderen. Maar als het niet netjes is wordt alles geschilderd en moet ik ook de gang en de trap gaan doen en als ik dat moet gaan doen dan ook de woonkamer.........
Tja even een traphekje plaatsen voor je smurf heeft zo zijn nadelen (je halve huis moet eerst verbouwd worden en geschilderd worden en dan is alle kindvriendelijk en klaar.)
Succes de komende dagen/weken en idd het groen is even wennen maar nu ik meer foto's gezien heb is het wel heeeeeeeeel mooi hoor!!!!![]()
Neem genoeg rust en slaap de komende dagen want het weekend is druk zat.![]()
![]()
![]()
groetjes van ons drietjes.b][/b]
De trapleuning aan de muur kant en aan de hal kant worden ook gelakt.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:14 schreef AnneX het volgende:
Je zou het eigenlijk ergens - in de buurt - kunnen herhalen.
Dan past het nog beter in het geheel.
Kan ik me zooo goed voorstellenquote:Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Dank je, als het erin ligt, ga ik eerst in elke kamer 10 minuten op mijn rug liggen. Deur op slot, radio uit, ff genieten. Deze verdieping is zo veel werk geweest. Dat zie je er niet aan af. Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi. Echt met aandacht en liefde opgeknapt.
Ik stop, mot bijna janken![]()
Nog 23 uur en 55 minuten en ze zijn gisteren geweest en het ligt er puik bijquote:Op maandag 22 mei 2006 23:56 schreef Marsepein het volgende:
Nog 4 minuten en dan komen ze vandaag tapijt leggen![]()
Jahquote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
Valt het erg op dat ik echt niet kan wachten
Mooi Marsepein, je hebt mooie vloertegels uitgekozenquote:Op maandag 22 mei 2006 23:04 schreef Marsepein het volgende:
Vanvond veel kleine klusjes gedaan.
Eerst nog een hoekje van de badkamer die nog niet op de foto stond:
Inderdaadquote:Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Wat je wel ziet is dat er extreem netjes is gewerkt, en dat maakt het supermooi.
Dank dank, ik ben zelf ook helemaalquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
En dan is het ineens zomaar 'klaar'!
Mooi!
Btw... wat is dat ding aan de muur in die paarse kamer?
Ze hangen overal zo, dat ze half of helemaal achter gordijnen zitten, of onder de vensterbank.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:02 schreef Thermo het volgende:
Dat is beetje het nadeel aan wonen bij een vliegveld.. zo'n lelijk ding in je kamer.
Trouwens, is het tapijt niet erg ruw/grof?
Dank je, we (mijn vrouw heeft alleen de foto's gezien) zijn er erg blij meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:05 schreef sanger het volgende:
WOW!!!!!!!!!!!!!!
Nu met dat tapijt gelegd en al! Is echt mooi geworden Marsepein. Tapijt kleurt ook perfect in alle kamers en op de overloop!
* hoopt dat je dit leest en niet op je rug ligt te genieten van je tapijt
Ziet er top uit Marsepinoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dank je, we (mijn vrouw heeft alleen de foto's gezien) zijn er erg blij mee![]()
Best een hele zit, maar in de zomer kun je ook lekker veel buiten zijn en nog belangrijker: het wordt beneden wel een paleissie natuurlijk!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef Marsepein het volgende:
Maximaal eind augustus.
Toch hier nog even een reply op .... met 3 man 3,5 uur bezig geweest, dat zijn toch dik 10 manuren. Dat lijkt me niet weinig.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:41 schreef Schimmetje het volgende:
heel erg mooi. Ook onwijs netjes gelegd zo te zien. Ben je zo lang aan het zwoegen en dan maken zij het in 1 ochtend even af
Dat wij Marsepein gingen ophalen voor de meet was ze druk beig met schilderenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:27 schreef Duderinnetje het volgende:
En misschien een rare vraagmaar klust je vrouw nooit mee? Of dat ze de tapijtleggers binnenlaat od?
De hal moet de 21ste juni klaar zijn, dan hoop ik ook het plafond in de woonkamer erin te hebben, elektra afgemonteerd en de keuken helemaal klaar.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:51 schreef sanger het volgende:
Het blauwe kamertje is wel groot genoeg om tijdelijk in te wonen denk ik. Het is ongeveer net zo groot als onze zolder, en daar hebben wij ook een tijdje zo gezeten.
Goed om te horen dat het nu alleen nog maar het echte fine tunen is. Hang en sluitwerk en deuren inkorten is een klusje van niets als je het vergelijkt met wat er al gebeurt is.
En in welke volgorde ga je beneden verder? Of doe je dat pas na de vakantie?
En ook belangrijk, waar gaat de vakantie heen?
quote:Op donderdag 25 mei 2006 08:21 schreef Marsepein het volgende:
jammer dat je niet zag hoe die duif zich kapot vloog tegen mijn voorruit.![]()
Nou ik vind het sneuer voor de duif eigenlijkquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:25 schreef sanger het volgende:
Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.
Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
Achja, als je schoonzusje er werkt worden er nogal eens wat dozen achtergehouden hequote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.
* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring![]()
Ben wel benieuwd naar de foto's maar die zie ik morgen wel.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
HERKENBAAR werd hier vanaf de bank geroepen toen ik je bericht voorlasquote:Op zondag 28 mei 2006 23:25 schreef Cybersijp het volgende:
enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen![]()
![]()
quote:Op zondag 28 mei 2006 23:39 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......
IJzergaren in de gordijnenquote:Op zondag 28 mei 2006 23:48 schreef Marsepein het volgende:
We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.
Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....
Wat kan dat zijn?
Lief!quote:Op maandag 29 mei 2006 00:19 schreef Marsepein het volgende:
Ze went wel aardig ja, in het begin vreselijk janken en elke keer bij elk vreemd geluid wegduiken. Nu gaat het al beter. Hoewel ze vrijelijk naar beneden kan en door de klusspullen kan dolen taalt ze er niet na om dat te doen. Ze blijft boven en is altijd bij mij in de buurt.
T*ring wat heb ik slecht geslapen en wat doet die kabouter met die hamer in mijn kopquote:Op maandag 29 mei 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
Dus alles is goed gegaan![]()
Nu wennen aan de nieuwe omgeving. Wat was je eerste gedachte toen je wakker werd in je nieuwe huis?
Ik hoop maximaal eind augustus beneden te wonen.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer hopen jullie echt helemaal gesetteld en klaar te zijn?
Ja, ik weet het met een eigen huis ben je eigenlijk nooit helemaal klaar
En Capuccinoquote:Op maandag 29 mei 2006 16:16 schreef Marsepein het volgende:
We zijn nu eerst bezig met het huiselijk maken van onze verdieping. We moeten er tenslotte een paar maanden wonen en daar mag je best wat aandacht aan geven. Alle dozen zijn nu bijna uitgepakt, en hoewel kastruimte genoeg op dit moment zijn we op korte termijn naar 3 dingen opzoek. Een werktafel/bureau, een kast om allerlei papierwerk in op te bergen en een staande kapstok.
Ik ben al driftig de marktplaatsen e.d. af aan het lopen. Verder is het in de woonkamer nu ok. Die dozen zijn allemaal ingeruimd, en de bloemen hebben allemaal een mooi plekje gekregen. We hebben hier zelfs nog kastruimte over. Maar dat vult zich vanzelf.
Ik heb net de vitrine kast ingeruimd, die normaal gesproken in de woonkamer staat. Nu tijdelijk even in de slaapkamer geparkeerd. 1 vak in die vitrine kast is mijn verbouwgeschiedenis. Daar ligt van alles, van een stukje rotte draagbalk van de bijkeuken tot aan een heineken kroonkurk uit ongeveer 1962 die ik onder de vloer vond. Ik zal daar eerdaags eens een foto van maken.
Zodadelijk gaan er nog een 'zooi' spullen naar de vliering, de lege dozen worden platgemaakt en dan is er weer ruimte
Mijn ouders waren er net, pa heeft het gras gemaaid, en ma heeft de laatste maten opgenomen om de gordijnen te kunnen maken. Die zijn deze week nog klaar
Het is voorlopig nog niet wennen, het voelt allemaal heel erg van ons zelf. Het is knus, maar wel zoals we zelf willen. En je merkt nu kwa comfort dat het allemaal goed is. De badkamer is geweldig, douchen is een feest. En het is hier in huis stiller dan in ons oude huis, raar maar waar. (Niet helemaal raar natuurlijk.)
En hoewel ik fel tegen seneo ben, gaat die er wel komen ben ik bang. Het is gewoon ondoenlijk om heen en weer te lopen naar de bijkeuken voor 1 bak koffie. Een thermoskan is ook een optie, maar daar zijn we nog niet uit. Met een senseo heb je namelijk thee en koffie op commando.
Nou, tot zover zullen we maar zeggen. Later meer.
Hoi Marsepein, ga je niet meer voor de glazen achterwand? Ik ga dinsdag maar weer eens rondneuzen bij één of andere glasboer die ook profielen oid verkoopt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:55 schreef Marsepein het volgende:
Ik ga het blad inmeten, kraangat maken, blad monteren, afkitten, afvoer e.d. aansluiten, kraan aansluiten, en als het lukt een wandtegel uitzoeken.
Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Jullie zijn net een dag na ons getrouwdquote:Op maandag 5 juni 2006 09:27 schreef Marsepein het volgende:
Zo, de update van de uitgevoerde werkzaamheden van gisteren. Omdat het onze 2e trouwdag was heb ik niet heel veel gedaan, beetje visite gehad, en 's avonds maar weer eens uit eten geweest in ons favoriete restaurant.
http://maps.google.fr/maps?oi=eu_map&q=Masseube&hl=nlquote:Op maandag 5 juni 2006 20:00 schreef Marsepein het volgende:
Iemand die een kaartuitsnede presenteert waar die bord vandaan komt (En misschien zelfs de juiste plek kan aanwijzen waar het bord ooit stond verdient een bier van me. (Familie mag niet mee doen)
Je hebt wel mazzel met die keukenleverancier zeg!quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:51 schreef Marsepein het volgende:
Allen bedankt voor de tips wat ik met het beugeltje moet. Jullie mogen het voortaan gewoon in het topic melden hoor, het hoeft niet per mail![]()
Fotoloze update:
- Kraan voor de vaatwasser aangelegd, en vaatwasser aangesloten.
- 4 metalen poten gekocht via MP om een werktafel te kunnen maken
- Vaatwasser getest, en die blijkt ..... kapot.(Weer de keukenlev. bellen.)
Dat was cynisch, omdat helemaal niemand er iets van gezegd had, terwijl de views maar blijven stijgenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:54 schreef sanger het volgende:
Wat waren de reacties per mail?
Ik denk dat het idd ladestoppers zijn maar dat je er gewoon 1 tekort komt..quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:03 schreef Marsepein het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ik dit moet gebruiken bij het bouwen van de keuken? Ik heb er 17 van en dacht eerst aan een ladestop oid. Maar met 9 lades zijn 17 er niet genoeg.
Andere suggesties?
Net als mijn reactiequote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat was cynisch, omdat helemaal niemand er iets van gezegd had, terwijl de views maar blijven stijgen![]()
Dan kan de keukenboer er meestal ook niets aan doen. Ze testen die dingen niet voor ze ze afleveren volgens mijquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef Marsepein het volgende:
Mwah, ik ga ervan uit dat de keukenboer hier niets aan kan doen, de verpakking van de vaatwasser was helemaal gaaf toen die binnenkwam.
De onze van Miele kwam uit de doos. En toen ik nieuwsgierig de deur opentrok zaten er waterdruppels in...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan kan de keukenboer er meestal ook niets aan doen. Ze testen die dingen niet voor ze ze afleveren volgens mij
Heb je er daar wel genoeg van??quote:Op zaterdag 10 juni 2006 21:56 schreef Marsepein het volgende:
Dit is geen ladestop maar een plintklem:
Kraan is geplaatst, sifons zijn aangelegd, alleen het afkitten, daar had ik geen zin meer in om 23:30 uur.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:04 schreef Marsepein het volgende:
Ik duik weer een paar uurtjes de keuken in. Kraan en sifons monteren in de keuken. Misschien de gaskookplaat afkitten.
Ook bij de diehard klusser gaat wel eens wat foutquote:Op maandag 12 juni 2006 23:52 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kraan is geplaatst, sifons zijn aangelegd, alleen het afkitten, daar had ik geen zin meer in om 23:30 uur.
Foto's volgen, ik ben de camera ff kwijt![]()
Vele malenquote:
Waar woensdag staat is dinsdag en waar donderdag staat is het woensdag. Ik heb me 1 dag vergistquote:Op zondag 18 juni 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
Het hele trapgat moet woensdagavond klaarzijn, donderdag ochtend komen ze tapijt leggen op de trap, en dan wil ik daar niet meer hoeven schilderen, wordt dus best spannend nog.
Jij moet eens meedoen aan twee voor twaalf!quote:Op zondag 18 juni 2006 22:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Waar woensdag staat is dinsdag en waar donderdag staat is het woensdag. Ik heb me 1 dag vergistDat wordt nachtwerk denk ik.....
Schema veranderd iets:quote:Op maandag 19 juni 2006 08:45 schreef Marsepein het volgende:
Nou, ws neem ik dinsdagmiddag vrij. Wat er moet gebeuren voor woensdagochtend 9:30 uur:
- Muur hier en daar glad maken. (Maandag avond)
- Leuningboom en trapboom nog een keer schilderen. (Maandagavond)
- Leuning bovenop spijltjes lakken (3 a 5 lagen)(Maandagavond, dinsdagochtend voor het werk, dinsdagavond, woensdagochtend heel vroeg)
- Muur in latex (1 x). (Disndagavond)
Zo moet het lukken ....
De url van de afbeelding is http://www.lamp.nu/shop/images/130%2059350%2017%2050.jpg.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:01 schreef martine1984 het volgende:
Hey Marsepein...
Ziet er echt super uitMijn complimenten voor t harde werk
![]()
![]()
ff een vraagje... waar heb je spotjes vandaan? Vind ze heel tof, en ik ben zelf ook nog op zoek naar spotjes voor in mn slaapkamer, want die dingen die naar nu hangen kunnen echt niet meer..
Zou je voor mij willen kijken wat voor een afmeting ze hebben? (ik weet niet of t standaard maat is altijd) en waar moet ik eigenlijk zon beetje op rekenen mbt de prijs van die spotjes...
quote:
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:
De vaatwasser doet het weer
Het was eigen schuld, en stom werk van mijOmdat het werkblad er niet opligt, heb ik de deur niet opengetrokken om te testen. Na het opentrekken en bedienen van de tiptoetsen ging het al een stuk beter. Maar echt tiptoetsvingers heb ik niet. Dus dat moet nog ff komen.
Later meer, ik heb een hoop te schrijven, maar eerst ff bands luisteren hier in het dorp.
Ben trots op je!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:54 schreef Marsepein het volgende:
Check![]()
Check![]()
CheckCheck
Check
![]()
Check![]()
Check![]()
Laat de tapijtleggers maar komen morgen, foto's volgen morgenavond.
Ik heb drie keer gebeld, en drie keer zou hij me terug bellen "Je staat op mijn lijstje om morgen terug te bellen".quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
Is het eigenlijk nog gelukt met het stuucen?
Zo een type is het helaas wel jaquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:13 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb drie keer gebeld, en drie keer zou hij me terug bellen "Je staat op mijn lijstje om morgen terug te bellen".
Dan maar niet denk ik dan.
Nee, het is me te moeilijk in al die kleine hoejes. Ik zoek via andere kanalen een stucer.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Zo een type is het helaas wel ja![]()
Heb je het nu zelf gedaan?
Ik moet nog mooiere before foto's hebben, maar die staan vermoedelijk op de andere pc, en die hangt nog niet aan het netwerk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef Gurb het volgende:
[..]
[..]
keurig geworden, echt een heel verschil!
Hotelschakeling en Wisselschakeling is gewoon dezelfde schakeling maar dan onder een andere naamquote:Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef Marsepein het volgende:
Ook nog ff een schakelaar van de hotelschakeling van het lichtpunt in de hal aangesloten. 1 schakelaar was al in bedrijf, de ander had ik ff doorverbonden. Nu dus een hotelschakeling full operational. (Hoewel een het eigenlijk een wisselschakeling is, een hotelschakeling is net ff anders nietwaar vonk?)
Nee, dat weet ik zeker. ff zoeken ....quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hotelschakeling en Wisselschakeling is gewoon dezelfde schakeling maar dan onder een andere naam![]()
Geef me eens een link, ik heb me vanmiddag kapot gezocht. Echt zweten tijdens het zoeken hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:00 schreef sanger het volgende:
Indeling ziet er wel leuk uit Marsepein! Als ik me niet vergis is er ergens op Fok een topic waar je een progje in kan vinden waarmee je het in 3D kan tekenen!
Niet te snelquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:07 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Geef me eens een link, ik heb me vanmiddag kapot gezocht. Echt zweten tijdens het zoeken hoor
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet kan vinden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 18:32 schreef Marsepein het volgende:
DOmus 3D lijkt me niet. 2 dingen gevonden:
deze
en
die
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:41 schreef X-Naut het volgende:
Ik was o.a. dit topic aan het doorlezen voor wat ideetjes (we gaan binnenkort ook verhuizen) en even een vraagje nav. dit plaatje:
[afbeelding]
Vind dit wel erg strak: tip hoe je dit geschilderd hebben, zo kaarsrecht die "strepen" ? Kan zelf ook wel een maniertje verzinnen, maar wie weet steek ik er wat van op
Nee hoor. Daar komt (ooit) een LCD met ingebouwde dvd speler op een muurbeugel. Stroom en CAI zit dan achter heet apparaat en je ziet dan geen kabelsquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:09 schreef Gompy58 het volgende:
Zeg Mars, ik zie het nu pas, in je kleurcode kamer, zit daar boven in d ehoek nu ook aansluitingen ??? Zo van, als er lange mensen in deze kamer komen hoeven ze niet te bukken ?
Ik ben inmiddels ook al begonen met Sketchup, maar zo eenvoudig als jij zegt is het niet hoor (voor een beginner)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:18 schreef tnimble het volgende:
Zier er weer mooi uit!![]()
Die tuin zou ik in sketchup tekenen is erg eenvoudig. Vierkant tekenen met de juiste afmetingenvan de tuin er een groep van makne, huis ls een vierkant tekenen met push/pull een hoogte geven en er ook een groep van maken. De randen van je teras tekenen een dikte geven met pushpull groep van maken enz. Daarna pak je de paint bucket tool en kleur je er gras enzo zo op. OM de maten juist te tekenen pak je b.v. de lijn tool je klikt het begint punt aan beweegt de muis in de juiste richting van de lijn en typt op het numerieke deel van je toetsen board [3] [enter] in en het is 3 meter!
Wat een logika is dat eigenlijk he! Door de flits lijkt het donkerder, maar heb het zle ook weleens gezien indd.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:03 schreef Marsepein het volgende:
Neuh, het was nog niet heel donker, maar dat komt door de flits. Het was 22:15 ofzo.
In Utrecht hadden we echt slagregen. Ik hoop dat er niet te veel is weggespoeldquote:Op donderdag 27 juli 2006 09:14 schreef sanger het volgende:
Jij bent laat nog bezig! Het is gewoon donker!
Was inderdaad wel nodig om een behoorlijke entree te maken in jullie paleisje
Ik denk dat je nog wel even moet wachten op de regen zodat het zand kan gaan inklinken
Het regent (Hoofddorp!)
En, valt de schade mee?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:55 schreef Marsepein het volgende:
[..]
In Utrecht hadden we echt slagregen. Ik hoop dat er niet te veel is weggespoeld![]()
De ingebouwde flit van een camera is maar heel zwak en haalt maar een meter of 3 a 4 en is alleen geschik voor kleine ruimtes binnen voor protret foto's enz elfs dan is het niet ideaal.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat een logika is dat eigenlijk he! Door de flits lijkt het donkerder, maar heb het zle ook weleens gezien indd.
Ben benieuwd naar de update van vandaag
idd; naja het begin is er hequote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:19 schreef Marsepein het volgende:
Tja, snel gaat het niet, 3 tegels leggen op 1 avond... En over die flits. Voor dit soort foto's is het perfekt. Ze hoeven niet in de krant
Mooi hequote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:59 schreef Rekkie het volgende:
TVP voor de vloertegels in de badkamer.....![]()
Ja echt helemaal super....quote:
Ah okquote:Op zondag 30 juli 2006 00:18 schreef Marsepein het volgende:
Ik had ipv gequoot geedit en mijn bericht aan jouw bericht toegevoegd, en meteen weer ongedaan gemaakt. Gevalletje verkeerd knopje... Excuzes moi.
Dank!quote:Op zondag 30 juli 2006 00:35 schreef Marsepein het volgende:
Ze zijn van TAU. Maar op de website kan ik ze niet vinden. Het type is iets van metalica oid.
Succes!
Nee, de bovenste loopt iets schuin, de tegels op het onderste treetje lopen iets schuin af, richting het bandje.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:34 schreef sanger het volgende:
Klopt het dat het bandje van de onderste trede schuin afloopt?
Dat de treden iets aflopen is op zich niet vreemd ivm afwatering. Denk dat ik in de vertekening van de foto ben "getrapt"quote:Op zondag 30 juli 2006 20:37 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, de bovenste loopt iets schuin, de tegels op het onderste treetje lopen iets schuin af, richting het bandje.
De foto vertekent ook iets, en helaas is het niet zo netjes getegeld. Maar voor een eerste keer, en dan meteen met 60x40. Ik vind het dan best goed gelukt. En vergeet niet dat het een 'noodoplossing' is.
Daar is het ook voor gedaan!quote:Op zondag 30 juli 2006 20:44 schreef sanger het volgende:
Dat de treden iets aflopen is op zich niet vreemd ivm afwatering.
quote:
Het wordt hem ws welquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:14 schreef Marsepein het volgende:
Nou een picknicktafel is nog niet gevonden. Die ik betaalbaar vond, was gammel, en die niet gammels was .... was ietwat veel geld. 299,00 voor een meranti picnicktafel.
Ja, het is tijdelijkquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Jeutje, dit is tijdelijk?!
Mooi hoor
Ik moet zeggen dat het er heel erg mooi bij ligtquote:Op zondag 6 augustus 2006 02:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, het is tijdelijk
Tot we weten wat met met de hele tuin gaan doen
De woonkamer moet echt heel snel af. Maar tussen moeten en willen is heel groot klusgat. Ook wel klusdip genoend.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het er heel erg mooi bij ligt![]()
Wat is eigenlijk je volgende project in en om de woning, nu je het huis al betrokken hebt
Of heb jij ook een kluspauze ingelast![]()
Ah zelfs de Grote Pino himself kent dus de beruchte klusdip!quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:48 schreef Marsepein het volgende:
[..]
De woonkamer moet echt heel snel af. Maar tussen moeten en willen is heel groot klusgat. Ook wel klusdip genoend.![]()
Langzaam komt het wel weer opgang.
Hij komt te vroeg dude, hij komt te vroeg. (Die dip dan he)quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah zelfs de Grote Pino himself kent dus de beruchte klusdip!
Maar ik heb vandaag wel geklust, ik heb de tv op de slaapkamer aangesloten.... eindelijk kon het omdat we geen internet via de kabel meer hebben.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hij komt te vroeg dude, hij komt te vroeg. (Die dip dan he)
Heb je die mooie grijze wandgoten al geplaatst dan ?quote:Op maandag 4 september 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, nee
Maar de energie komt langzaam terug. Het eerste wat op de planning sataat is het plafond in woonkamer en hal. Heel misschien dat ik van de week er eens mee ga beginnen.
Neequote:Op maandag 4 september 2006 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je die mooie grijze wandgoten al geplaatst dan ?![]()
Weetje, 2 woonkamer plafonds doen is bijna net zoveel werk als 1tje...quote:Op maandag 4 september 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:
Heel misschien dat ik van de week er eens mee ga beginnen.
En Pino is toevallig een Bekende Nederlanderquote:Op donderdag 7 september 2006 16:53 schreef Marsepein het volgende:
5 minuten geleden werd ik naar aanleiding van mijn klustopics IRL herkend
Nu is het slechts een kwestie van tijd voordat ik op het werk Pino wordt genoemd
Ik heb het staaltje even opgezocht. Het is van Flexa, staalstrook nr 92L, kleurnummer J0.10.60 (De donkere groen op de overloop) en J0.05.75 (de lichtere groen in het trapgat)quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:23 schreef Fryslan het volgende:
Wat voor kleur groen heb je op de overloop op de muur? Vind het wel erge mooi kleur. En moet zelf binnenkort ook aan de gang en heb nog geen idee welke kleuren ik wil gaan gebruiken.
ik hoop het ookquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:07 schreef Marsepein het volgende:
** UPDATE **
Er komen heus weer foto's, ik hoop vanavond al
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, nee. Ik kan het wel. Maar wil het even niet. Dat gaat me ech demotiveren ben ik bang van. Ik ben wat dat betreft toch een beetje als Automatic Rock. Ik doe wat er voor me voeten komt, of wat min of meer een logische volgende stap is.
Ja, dat was ik, erg hequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]![]()
![]()
Welkom bij de club Marsepein!
Was jij trouwens niet diegene die opmerkte dat er ik een rare klusvolgorde op na hou??
Solingjan, ik zit alweer 3,5 maand op mijn reet te niksen, terwijl het hele huis schreeuwt om gipsplaten, rachelwerk, sausers en stucadoorwerk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:03 schreef Solingjan het volgende:
Ik heb je indrukwekkende topics met plezier gelezen. Alles is voor mij heel herkenbaar.
Ik heb zelf vier jaar een oude boerenwoning voor 95% verbouwd. Op het moment dat we er introkken moest er nog een plafond in de wc en een een gedeelte van de tegels ingewassen worden in de bijkeuken.
Het plafond in de wc is inmiddels klaar maar in de berging is de bovenste rij nog niet ingevoegd. Ook al heb ik in de tussentijd meerdere malen ergens anders ingevoegd.
Nadat we er ingetrokken waren was de puf weg. Gewoon weg. Is heel gebruikelijk Heb dit van meerdere mensen gehoord. Dit is dus normaal. Toen onze eerste dochter op komst was, moest ik dus nog de meubeltjes maken.
Dat viel tegen. Als ik me goed herinner was ik 2 dagen voor de bealling klaar! Maar daarna was de inspiratie ook echt weg. Je zit als het ware in je logica.
Jij zit nu op het einde van je tandvlees. Leg je er bij neer. Ga wat dingen in de tuin doen. Ontspan denk niet meer aan wat je nog MOET doen. Geniet van wat je tot nogtoe hebt gemaakt. Klop je zelf eens op je borst. En Relax.
En dan op eens , zonder dat je er erg in hebt. Bingo. Daar gaat geen lampje branden maar een TL verlichting.
Je inspiratie, je motivatie, ja je intuitie gaat weer werken. Je ziet het weer helder. We kunnen weer met frisse moed aan de slag.
Echt Marsepein leg je er bij neer. anders ga je er aan onderdoor.
Dat kunnen we hier niet gebruiken.
Deze topic K&W en petje af voor je niet mis te verstane inzet ald Mod
Dat lukt vast en zeker!
Goed het verschil. Ik weet niet of ik het allemaal goed heb, maar de volgende dingen zijn me iig opgevallen. Acrylverf droogt veel sneller en heeft nauwelijks tijd om mooi dcht te vloeien. Daarom heeft een kwast voor acrylverf gespleten haarpunten waardoor de verf beter en mooier dichtvloeit. Verder is het een andere haarsoort. Waarschijnlijk omdat het niet bestand hoeft te zijn tegen bv terpentine.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:33 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb een vraag NAV de fipo.
Wat is een acrylverfkwast?.
Edit: Ja, een kwast om acrylverf te kwasten. Maar wat's het verschil?
Even vooraf: bij mij komt nooit en te nimmer geen acrylverf meer in huis. Nooooit meer. Die rotzooiquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:33 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb een vraag NAV de fipo.
Wat is een acrylverfkwast?.
Edit: Ja, een kwast om acrylverf te kwasten. Maar wat's het verschil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |