abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:27:21 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38129427
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dank je, we (mijn vrouw heeft alleen de foto's gezien) zijn er erg blij mee
Ziet er top uit Marsepino

En misschien een rare vraag maar klust je vrouw nooit mee? Of dat ze de tapijtleggers binnenlaat od?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38129595
Ik zit ruim beter in mijn vrije tijd. En ik kan het veel flexibeler indelen. Verder heeft mijn vrouw heel veel schilderwerk gedaan en houdt ze 'ons leven' up and running (was, boodschappen, verjaardagen, cadeaus, kleren kopen)

Zo is het verdeeld bij ons.
pi_38129786

MMMMMMOOOOOOIIIIIIIIII hoor! en klaar is het boven.........

Succes verder!!!

Ps: Ligt het wel lekker??
  Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 19:34:48 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_38133792
Pfff... wat een werk, wat een geduld en wat een afwerking

Lijkt echt mooi met dat tapijt !

*stil van is *
pi_38134892
Ik werd net gebeld, mijn hang en sluitwerk is ook binnen. Dus dat komt er ook aan volgende week. Dan hopen dat de cirkelzaag snel binnen is, zodat de deuren ingekort kunnen worden, want dan kunnen die ingehangen worden.

Verder hebben we bepaald hoe we gaan inrichten de komende maanden.

De witte kamer wordt opslag van doeyen waar we eventueel bij zouden moeten kunnen.
De blauwe kamer wordt woon/eet/computerkamer
De gele kamer wordt normaal de slaapkamer

En alle spullen die we langere tijd niet nodig hebben gaan op zolder.

In de blauwe kamer komen dan:
- Onze bank
- 2 kleine salontafeltjes
- Ons wandbeubel met daarom de tv
- de eettafel met 2 stoelen, daarop de computer
- de bureaustoel

Het wordt dan een knus huiskamertje

Nu ga ik weer verder klussen, handig internet @ kluslokatie
pi_38135448
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje, Marsepein!

Het ziet er werkelijk fantastisch uit.

Hoop dat het op het tapijt goed Internetten is

Een tipje qua ondertapijt in de opslagkamer: kijk uit voor indrukken. Wij hebben rubber ondertapijt in onze oude slaapkamer gehad, maar als er ergens iets had gestaan, bleven wij dat zien. Ook na een paar jaar.
Dat is van dat ondertapijt met van die rubber noppen.
pi_38139198
Dit is een veerkrachtig ondertapijt waarbij het niet zou moeten kunnen. Maar echt zware belasting voor langer tijd zullen we op plankjes zetten, zodat het gewicht meer verspreid wordt.

En voor nu stop ik met klussen, later meer. Ik ben vanavond mijn fototoestel vergeten, dus ff geen foto's. Ik heb in het trapgat nog een wandje gladgestuct.
pi_38139392
Marsepein wat is mooi geworden!!!
En die badkamertegels Die zijn echt super
pi_38141978
Zo ongeveer wordt ons knusse woonkamertje de komende maanden:
'Vanuit de badkamer' (kan irl natuurlijk niet):

Vanuit 'de ventilator':

Met dank aan de roomplanner van VTwonen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:45:56 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38142176
Hoe lang denk je boven te 'moeten' wonen? Helemaal geen straf om dat tijdelijk te doen in die mooie kamers lijkt me! Is best te doen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38142232
Maximaal eind augustus.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:50:31 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38142393
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef Marsepein het volgende:
Maximaal eind augustus.
Best een hele zit, maar in de zomer kun je ook lekker veel buiten zijn en nog belangrijker: het wordt beneden wel een paleissie natuurlijk!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38142510
Yeps. We zijn in de tussentijd ook nog met vakantie... 21 juni komen ze de trap bekleden, dan moet de hal klaar zijn. (Op het laminaat na)
pi_38142613
Ik ga dus vanaf nu van deadline naar deadline werken, anders komt het niet af....
pi_38143018
.
Dat is heel mooiiii geworden en ziet er af uit. Feli

Alle kleuren komen mooi bij elkaar !
En wat ben je handig met die VT kamer indeler.
Het geeft (jullie) een goeie indruk wat mogelijk is en het lijkt mij wel uit te houden ondertussen !
.
pi_38144351
Marsepein,

Erg mooi nu met het tapijt in place. Was vandaag een bitje druk anders had ik al eerder ff wat van me laten horen off-course
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_38144534
Geen probleem joh. Leuk dat je sowieso ff komt kijken
pi_38144633
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:41 schreef Schimmetje het volgende:
heel erg mooi. Ook onwijs netjes gelegd zo te zien. Ben je zo lang aan het zwoegen en dan maken zij het in 1 ochtend even af
Toch hier nog even een reply op .... met 3 man 3,5 uur bezig geweest, dat zijn toch dik 10 manuren. Dat lijkt me niet weinig.
pi_38150141
Dat is inderdaad nog wel een behoorlijke tijd, maar staat toch niet in verhouding met de tijd die jij er volgens mij al in hebt gestoken? Het lijkt mij in ieder geval een heel prettig gevoel dat je die verdieping nu af kunt sluiten en je richten op de volgende klussen.
pi_38150863
Het zal een aantal mensen al zijn opgevallen, er zijn geen foto's meer. Mijn internetaansluiting op de oude locatie is weg en op die webspace stonden/staan de foto's. Ze komen dus weer terug. Geduld, geduld.
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:51:05 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38151162
Het blauwe kamertje is wel groot genoeg om tijdelijk in te wonen denk ik. Het is ongeveer net zo groot als onze zolder, en daar hebben wij ook een tijdje zo gezeten.

Goed om te horen dat het nu alleen nog maar het echte fine tunen is. Hang en sluitwerk en deuren inkorten is een klusje van niets als je het vergelijkt met wat er al gebeurt is.

En in welke volgorde ga je beneden verder? Of doe je dat pas na de vakantie?

En ook belangrijk, waar gaat de vakantie heen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:51:45 #72
65960 sanger
pi_38151183
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:27 schreef Duderinnetje het volgende:
En misschien een rare vraag maar klust je vrouw nooit mee? Of dat ze de tapijtleggers binnenlaat od?
Dat wij Marsepein gingen ophalen voor de meet was ze druk beig met schilderen
pi_38151240
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:51 schreef sanger het volgende:
Het blauwe kamertje is wel groot genoeg om tijdelijk in te wonen denk ik. Het is ongeveer net zo groot als onze zolder, en daar hebben wij ook een tijdje zo gezeten.

Goed om te horen dat het nu alleen nog maar het echte fine tunen is. Hang en sluitwerk en deuren inkorten is een klusje van niets als je het vergelijkt met wat er al gebeurt is.

En in welke volgorde ga je beneden verder? Of doe je dat pas na de vakantie?

En ook belangrijk, waar gaat de vakantie heen?
De hal moet de 21ste juni klaar zijn, dan hoop ik ook het plafond in de woonkamer erin te hebben, elektra afgemonteerd en de keuken helemaal klaar.

Daarna zie ik wel weer.

Vakantie wordt waarschijnlijk op de bonnefooi met de tent naar Istrie.
pi_38189751
Zo, even gauw een updateje, zonder foto's want eigenlijk is er geen internet meer hier in ons oude huis. Ik bel in dmv een inbelaccountje dat ik nog had ergens. (Good old days).

Gister voor het eerst sinds lange tijd niet geklust 's avonds. Maar voorbereidingen getroffen voor de verhuizing. Samen met mijn zus heb ik de verhuiswagen opgehaald. Een oud barrel van de zaak wat vaker voor pive ritjes is ingezet dan voor zakelijk verkeer. Dank zus voor het meerijden, jammer dat je niet zag hoe die duif zich kapot vloog tegen mijn voorruit.

De verhuiskaarten zijn geschreven, en gaan zo dadelijk op de bus. We hadden er een stuk of 40 besteld, maar komen te kort. Dan maar wat bijkopen en wat gebruiken wat we nog hadden liggen.

Ook hebben we de eerste 2 dozen ingepakt en ik heb nu al 5 keer misgegrepen naar spullen die ingepakt zitten, maar die ik nog even moest hebben.

Ik ga na 2 dozen ernstig twijfelen of ik wel genoeg dozen heb. Ik heb er 20 geregeld, en hoop dat het genoeg is.

Vandaag staat inpakken op de planning, en ik hoop dat we dat af krijgen. Dan is er morgen nog een hele dag te klussen/rotzooi naar de stort brengen voordat we echt gaan verhuizen.

Al met al is het spannend.

Zo, het eerste wat ik nu ga doen is de huur opzeggen.
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:07:25 #75
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38205246
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 08:21 schreef Marsepein het volgende:
jammer dat je niet zag hoe die duif zich kapot vloog tegen mijn voorruit.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:15:25 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38207565
Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator donderdag 25 mei 2006 @ 19:32:00 #77
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:39:29 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38208336
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
Nou ik vind het sneuer voor de duif eigenlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38215464
Voor de duif is he inderdaad sneu en erg enzo. Maar er was geen houden aan, schuin van voren vanaf links vloog hij vol op de A stijl van het voorraam. Ik heb alleen veren gezien in mijn spiegel stoppen was geen optie.

pdate, inpakken is een drama, niet zo zeer voor mij, maar voor mijn wederhelft. Laten we het houden op het 'memory lane' verhaal. Dat zegt genoeg.

Zelf gooi ik meer weg dat dat ik verhuis, dus dat is een goed teken. De verhuisdozen gaan ook iets sneller dan gepland. Ik had er 20 meegenomen vqan mijn werk, maar nu resten er nog 8 en er is best nog iets in te pakken...

Nu gaan we naar bed, morgen fris weer op en weer verder met opruimen en inpakken.

Tot later, en poppelapee maar weer.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 08:25:16 #80
65960 sanger
pi_38222989
Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.

Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:10:07 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38225240
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 08:25 schreef sanger het volgende:
Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.

Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.

* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:14:46 #82
65960 sanger
pi_38225388
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.

* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring
Achja, als je schoonzusje er werkt worden er nogal eens wat dozen achtergehouden he
pi_38288372
We hadden dozen genoeg
pi_38289461
Nou ja, kleine update (later meer) We zijn verhuisd ... dus het wachten is op de foto's. Het is allemaal goed gegaan, beetje schade (openslaande deuren van de verhuisbus tijdens het rijden)

We zijn inmiddels in ons nieuwe huis online , en ik zit al in onze provoorische woonkamer
pi_38289497
En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
  zondag 28 mei 2006 @ 00:44:10 #86
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38289923
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
Ben wel benieuwd naar de foto's maar die zie ik morgen wel.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38294297
Hallooooooooooo

Lekker geslapen in jullie nieuwe huisje????? Ik hoop voor jullie van wel maar goed alles is nieuw en raar. De geluiden en de weg voor jullie huis zal drukker zijn maar...... als het goed is weinig last van met die dikke ramen.

Is alles een beetje voorspoedig verlopen en waren jullie een beetje optijd klaar?

Ik bel vandaag nog even maar zal het nu nog mar niet doen(erg vroeg misschien????) maar ja hier zijn ze ook alweer hard bezig met klussen en het wordt hier ook mooi en VEILIG want daar gaat het om he?

Vandaag lekker genieten, genieten en nog eens genieten.......van jullie huisie!!!

Groetjes van ons drietjes......... doei doei

Ps: Die kleine weet nu ook wat een hamer en een zaag is die geluiden kent hij nu erg goed. Hij zit ook hele verhalen te houden tegen de "timmerman" dus wie weet een klusser in spe.
Hahahahahahahaha
  Moderator zondag 28 mei 2006 @ 13:39:35 #88
92034 crew  Vonkenboer
pi_38301756
he, ik hoop dat ik hier dan goed zit
Ik ben helemaal dol van je kleurkaart-muur en zocht naar de foto's. Zou je die nog eens op kunnen rakelen? dan ga ik intussen op zoek naar de uitleg hoe-een-kleurkaartmuur-te-maken die je vast en zeker eens gegeven hebt... Ben van plan een blauwe variant daarop te maken.

vast dank !
pi_38302836
Zo, de foto's..... Het was ff werk, want het blijkt dat mijn overbruggings internetaansluiting geen eigen webspace had. Dus een host gezocht en dan alles hiernaar toe gebracht.

Het verhaal begint met het schrijven van de adreswijzigingen, 40 kaarten besteld, dat bleken er te weinig te zijn, dus er moet nog wat 'eigen kaarten' geschreven worden:

De eerste ingepakte dozen, gelabeld met kleur en beschrijving. De kleur staat voor de kleur kamer waar naar toe de hele handel verhuisd moet worden: Blauw is de tijdelijke woonkamer; geel is de slaapkamer; wit (Dus het label niet ingekleurd) is de witte kamer. Paars is de vliering. Keuken, schuur en badkamer hebben geen 'codering', die spreken redelijk voor zichzelf:

Brief om de huur te beeindigen per 01-07-2006 :

De eerste 'zooi', ik bleek een echte kabelfetishist te zijn, ik heb zeker 30 kilo aan kabelspaghetti weggegooid. Alles tussen audiokabels uit 1980 en glasvezel uit 2005 zat er tussen, en totaal in de knoop. Hup weg ermee, hier zie je nog een klein bergje liggen:

Hier begint er al orde te komen in de chaos, links op de foto de marktplaats (of [V&A]) spullen, rechts zijn de opgeruimde spullen te zien die verhuisd kunnen worden:

Mijn schoonouders zijn gekomen, mijn schoonmoeder helpt met vouwen en inpakken van kleding, terwijl ik met mijn schoonvader aan de woonkamer begin. Alle apparatuur wordt langere tijd op zolder opgeslagen. Jammer want ik mag graag muziek luisteren .... misschien bouw ik e.e.a. wel op in de tijdelijke woonkamer, ben nog niet zeker:

Verhuismaaltijd 1, ik pizza quattro formagi, met een gemengde salade, mijn een pizza frutti di mare, met tonijn salade:

Het is niet meer vol te houden dat de kat niet naar boven mag, en zij leeft zich helemaal uit. Over alles heen lopen, zenuwachtige sprintjes door de kamers. Boven op het dekbed zitten, trap op, trap af. zij vindt het helemaal spannend. Hoewel ze dus vrouwelijk is, heet ze: Heraut:

2 fotootjes van het inpakwerk van kleding, de eerste foto toont het proces, achter de dozen zie je een stapel kleidng liggen voor de groene amnesty container, op de volgende foto zie je alle ingepakte kleding. Klein detail .... 1 van deze dozen met kleding is van mij, de rest van mijn vrouw. Is dat overal zo?

En we gaan beneden verder, er begint al orde in de chaos te onstaan. at helaas niet op de foto staat is de groeiende berg met puin en oude zooi in de tuin. Alles wat weggegooid gaat worden beland daar, en er lag op het laatst zeker 2 m3 om te storten:

De 'tijdelijke' koffiehoek op ons nieuwe adres:

De verhuiswagen, 17 jaar oud, 500000 km gereden op de teller:

Ja, we zijn echt verhuisd, hier voor velen herkenbare plaatjes:

En komt Marsepein als een volleerd trucker op zijn nieuwe adresje aangereden met de eerste vracht. Uiteindelijk is er 3 keer gereden 2 keer om te verhuizen, en 1 keer om alle rotzooi naar de stort te brengen. Ik heb in 2006 al meer dan 9 m3 naar de stort gebracht

Mijn 'datacenter' op het oude adres, het uitzetten van die apparatuur was een plechtig moment. Het symboliseerde voor mij het afsluiten van iets wat nooit meer zo wordt. Einde oud leven, welkom nieuw leven:

Met een klein clubje helpers zijn we 's avonds uit eten gegaan, en omdat er goed geholpen is, hebben Marsepein en zijn vrouw de knip getrokken. Het was nog lang gezellig, en het bier vloeide rijkelijk Maar na een paar dagen en nachten roofbouw heeft bier drinken ook wel enig effect op je lichaam.... vanmorgen snoeiende koppijn, echt een gevoel. De kater.. was een feit

En wat is een verhuizing zonder schade ..... achter\deuren van de verhuisbus zelf niet goed gesloten en die zijn open gegaan tijdens het rijden. Gelukkig niet bij 20 auto's schade gemaakt, maar 1 stond er wel in de weg. 2 plekjes lakschade op een auto:

Dat was een heel verhaal, foto's van hoe we nu zitten komen later, eerst eens een verjaardag af, en uiteten (Bij mijn ouders).

Oh ja, de cirkelzaag met geleidelineaal en klemmen is binnen, alsook de werkbladen voor keuken en bijkeuken. Foto's volgen....
  zondag 28 mei 2006 @ 16:37:37 #91
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38304348
Leuke update hoor!!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_38304804
Ehhh dat van die kleding is niet bij elke vrouw zo hoor, ik heb vandaag de kleding van mij en mijn vriend naar zolder verhuisd en hij had 3x zoveel shirts en broeken Shirtje van dit, shirtje van dat, nee die mag niet weg en die ook niet, hey kraag is kapot, maar hij is van dat concert dus mag niet weg, einde van het verhaal? 2 grote wasmanden vol naar boven met zijn shirts en een halve kleine wasmand met mijn kleding

Succes met het alles uitpakken en jullie kleuren systeem is een mooi systeem
  zondag 28 mei 2006 @ 23:04:00 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38318419
Geweldig verslag!!!

Wat een leuke vriendin heb je, eindelijk krijgen we haar te zien

Heel veel geluk in jullie prachtige "bijna"-affe nieuwe huis!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38319135
heeh na gedane arbeid is t goed rusten..... Bier te over natuurlijk en klaas vaak komt ook nog ff langs.

Kan gegrijpen dat je de "day after" een zwaar hoofd had

Ach ja lekker toch? De boog kan niet altijd gespannen staan zullen we maar zeggen, enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen
pi_38319301
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:25 schreef Cybersijp het volgende:
enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen
HERKENBAAR werd hier vanaf de bank geroepen toen ik je bericht voorlas Maar de verdeling is 70/30 hier met kastruimte wer er achteraan gefluisterd
pi_38319558
Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......

In hoeveelheid denk ik echt dat 85% om 15% aan de correctere kant is, maar goed t wel mijn vrouwke he? Dus wat zou t bommen? nou een bom duiten LOL!!!
pi_38319720
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:39 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......

Dat is hier precies hetzelfde, dan is er nog kluskleding, werkkleding, sportkleding en alles in zomer en winter varianten
pi_38319844
ik draag zelf:

optie een:

werkkleren kok

optie twee:

me kluskloffie

Ik denk dat ik het afgelopen jaar ook maar echt iets van 10 keer iets anders aan heb gehad met al dat gewerk en geklus van me , t zijn dus niet mijn kleren die de kast vullen thats for sure

en over schoenen begin ik maar geeneens .....................
pi_38319889
We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.

Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....

Wat kan dat zijn?
  zondag 28 mei 2006 @ 23:49:57 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38319924
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:48 schreef Marsepein het volgende:
We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.

Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....

Wat kan dat zijn?
IJzergaren in de gordijnen
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')