abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:15:25 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38207565
Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator donderdag 25 mei 2006 @ 19:32:00 #77
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:39:29 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38208336
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Had de ruit eigenlijk schade Marsepein?
Nou ik vind het sneuer voor de duif eigenlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38215464
Voor de duif is he inderdaad sneu en erg enzo. Maar er was geen houden aan, schuin van voren vanaf links vloog hij vol op de A stijl van het voorraam. Ik heb alleen veren gezien in mijn spiegel stoppen was geen optie.

pdate, inpakken is een drama, niet zo zeer voor mij, maar voor mijn wederhelft. Laten we het houden op het 'memory lane' verhaal. Dat zegt genoeg.

Zelf gooi ik meer weg dat dat ik verhuis, dus dat is een goed teken. De verhuisdozen gaan ook iets sneller dan gepland. Ik had er 20 meegenomen vqan mijn werk, maar nu resten er nog 8 en er is best nog iets in te pakken...

Nu gaan we naar bed, morgen fris weer op en weer verder met opruimen en inpakken.

Tot later, en poppelapee maar weer.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 08:25:16 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38222989
Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.

Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:10:07 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38225240
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 08:25 schreef sanger het volgende:
Bekend verhaal, verhuisdozen te kort.

Onze oplossing was in de plaatselijke (grote) supermarkt de bananendozen te kapen. Gaat ook prima.
Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.

* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:14:46 #82
65960 sanger
pi_38225388
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Vaak zul je dan wel een paar supermarkten af moeten want die dingen zijn erg gewild.

* Martijn_77 heeft vroeger in een supermarkt gewerkt en spreekt uit ervaring
Achja, als je schoonzusje er werkt worden er nogal eens wat dozen achtergehouden he
pi_38288372
We hadden dozen genoeg
pi_38289461
Nou ja, kleine update (later meer) We zijn verhuisd ... dus het wachten is op de foto's. Het is allemaal goed gegaan, beetje schade (openslaande deuren van de verhuisbus tijdens het rijden)

We zijn inmiddels in ons nieuwe huis online , en ik zit al in onze provoorische woonkamer
pi_38289497
En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
  zondag 28 mei 2006 @ 00:44:10 #86
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38289923
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
En ik heb teveel gedronken, dus ben slapen nu.....
Ben wel benieuwd naar de foto's maar die zie ik morgen wel.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38294297
Hallooooooooooo

Lekker geslapen in jullie nieuwe huisje????? Ik hoop voor jullie van wel maar goed alles is nieuw en raar. De geluiden en de weg voor jullie huis zal drukker zijn maar...... als het goed is weinig last van met die dikke ramen.

Is alles een beetje voorspoedig verlopen en waren jullie een beetje optijd klaar?

Ik bel vandaag nog even maar zal het nu nog mar niet doen(erg vroeg misschien????) maar ja hier zijn ze ook alweer hard bezig met klussen en het wordt hier ook mooi en VEILIG want daar gaat het om he?

Vandaag lekker genieten, genieten en nog eens genieten.......van jullie huisie!!!

Groetjes van ons drietjes......... doei doei

Ps: Die kleine weet nu ook wat een hamer en een zaag is die geluiden kent hij nu erg goed. Hij zit ook hele verhalen te houden tegen de "timmerman" dus wie weet een klusser in spe.
Hahahahahahahaha
  Moderator zondag 28 mei 2006 @ 13:39:35 #88
92034 crew  Vonkenboer
pi_38301756
he, ik hoop dat ik hier dan goed zit
Ik ben helemaal dol van je kleurkaart-muur en zocht naar de foto's. Zou je die nog eens op kunnen rakelen? dan ga ik intussen op zoek naar de uitleg hoe-een-kleurkaartmuur-te-maken die je vast en zeker eens gegeven hebt... Ben van plan een blauwe variant daarop te maken.

vast dank !
pi_38302836
Zo, de foto's..... Het was ff werk, want het blijkt dat mijn overbruggings internetaansluiting geen eigen webspace had. Dus een host gezocht en dan alles hiernaar toe gebracht.

Het verhaal begint met het schrijven van de adreswijzigingen, 40 kaarten besteld, dat bleken er te weinig te zijn, dus er moet nog wat 'eigen kaarten' geschreven worden:

De eerste ingepakte dozen, gelabeld met kleur en beschrijving. De kleur staat voor de kleur kamer waar naar toe de hele handel verhuisd moet worden: Blauw is de tijdelijke woonkamer; geel is de slaapkamer; wit (Dus het label niet ingekleurd) is de witte kamer. Paars is de vliering. Keuken, schuur en badkamer hebben geen 'codering', die spreken redelijk voor zichzelf:

Brief om de huur te beeindigen per 01-07-2006 :

De eerste 'zooi', ik bleek een echte kabelfetishist te zijn, ik heb zeker 30 kilo aan kabelspaghetti weggegooid. Alles tussen audiokabels uit 1980 en glasvezel uit 2005 zat er tussen, en totaal in de knoop. Hup weg ermee, hier zie je nog een klein bergje liggen:

Hier begint er al orde te komen in de chaos, links op de foto de marktplaats (of [V&A]) spullen, rechts zijn de opgeruimde spullen te zien die verhuisd kunnen worden:

Mijn schoonouders zijn gekomen, mijn schoonmoeder helpt met vouwen en inpakken van kleding, terwijl ik met mijn schoonvader aan de woonkamer begin. Alle apparatuur wordt langere tijd op zolder opgeslagen. Jammer want ik mag graag muziek luisteren .... misschien bouw ik e.e.a. wel op in de tijdelijke woonkamer, ben nog niet zeker:

Verhuismaaltijd 1, ik pizza quattro formagi, met een gemengde salade, mijn een pizza frutti di mare, met tonijn salade:

Het is niet meer vol te houden dat de kat niet naar boven mag, en zij leeft zich helemaal uit. Over alles heen lopen, zenuwachtige sprintjes door de kamers. Boven op het dekbed zitten, trap op, trap af. zij vindt het helemaal spannend. Hoewel ze dus vrouwelijk is, heet ze: Heraut:

2 fotootjes van het inpakwerk van kleding, de eerste foto toont het proces, achter de dozen zie je een stapel kleidng liggen voor de groene amnesty container, op de volgende foto zie je alle ingepakte kleding. Klein detail .... 1 van deze dozen met kleding is van mij, de rest van mijn vrouw. Is dat overal zo?

En we gaan beneden verder, er begint al orde in de chaos te onstaan. at helaas niet op de foto staat is de groeiende berg met puin en oude zooi in de tuin. Alles wat weggegooid gaat worden beland daar, en er lag op het laatst zeker 2 m3 om te storten:

De 'tijdelijke' koffiehoek op ons nieuwe adres:

De verhuiswagen, 17 jaar oud, 500000 km gereden op de teller:

Ja, we zijn echt verhuisd, hier voor velen herkenbare plaatjes:

En komt Marsepein als een volleerd trucker op zijn nieuwe adresje aangereden met de eerste vracht. Uiteindelijk is er 3 keer gereden 2 keer om te verhuizen, en 1 keer om alle rotzooi naar de stort te brengen. Ik heb in 2006 al meer dan 9 m3 naar de stort gebracht

Mijn 'datacenter' op het oude adres, het uitzetten van die apparatuur was een plechtig moment. Het symboliseerde voor mij het afsluiten van iets wat nooit meer zo wordt. Einde oud leven, welkom nieuw leven:

Met een klein clubje helpers zijn we 's avonds uit eten gegaan, en omdat er goed geholpen is, hebben Marsepein en zijn vrouw de knip getrokken. Het was nog lang gezellig, en het bier vloeide rijkelijk Maar na een paar dagen en nachten roofbouw heeft bier drinken ook wel enig effect op je lichaam.... vanmorgen snoeiende koppijn, echt een gevoel. De kater.. was een feit

En wat is een verhuizing zonder schade ..... achter\deuren van de verhuisbus zelf niet goed gesloten en die zijn open gegaan tijdens het rijden. Gelukkig niet bij 20 auto's schade gemaakt, maar 1 stond er wel in de weg. 2 plekjes lakschade op een auto:

Dat was een heel verhaal, foto's van hoe we nu zitten komen later, eerst eens een verjaardag af, en uiteten (Bij mijn ouders).

Oh ja, de cirkelzaag met geleidelineaal en klemmen is binnen, alsook de werkbladen voor keuken en bijkeuken. Foto's volgen....
  zondag 28 mei 2006 @ 16:37:37 #91
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38304348
Leuke update hoor!!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_38304804
Ehhh dat van die kleding is niet bij elke vrouw zo hoor, ik heb vandaag de kleding van mij en mijn vriend naar zolder verhuisd en hij had 3x zoveel shirts en broeken Shirtje van dit, shirtje van dat, nee die mag niet weg en die ook niet, hey kraag is kapot, maar hij is van dat concert dus mag niet weg, einde van het verhaal? 2 grote wasmanden vol naar boven met zijn shirts en een halve kleine wasmand met mijn kleding

Succes met het alles uitpakken en jullie kleuren systeem is een mooi systeem
  zondag 28 mei 2006 @ 23:04:00 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38318419
Geweldig verslag!!!

Wat een leuke vriendin heb je, eindelijk krijgen we haar te zien

Heel veel geluk in jullie prachtige "bijna"-affe nieuwe huis!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38319135
heeh na gedane arbeid is t goed rusten..... Bier te over natuurlijk en klaas vaak komt ook nog ff langs.

Kan gegrijpen dat je de "day after" een zwaar hoofd had

Ach ja lekker toch? De boog kan niet altijd gespannen staan zullen we maar zeggen, enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_38319301
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:25 schreef Cybersijp het volgende:
enneh bij ons is de verdeling van de kleren idem dito vrouwlief heeft denk ik 80 % van de kastruimte nodig en ik heb een la een een stukje leg in de kast. En nee hoor, ik heb niks om aan te trekken ook nog eens zeggen
HERKENBAAR werd hier vanaf de bank geroepen toen ik je bericht voorlas Maar de verdeling is 70/30 hier met kastruimte wer er achteraan gefluisterd
pi_38319558
Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......

In hoeveelheid denk ik echt dat 85% om 15% aan de correctere kant is, maar goed t wel mijn vrouwke he? Dus wat zou t bommen? nou een bom duiten LOL!!!
pi_38319720
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:39 schreef Cybersijp het volgende:
Ik kan het je nog sterker vertellen, er is zelfs een verdeling zomer en winter kleding stapel, zomer en winter stapel liggen al naar gelang het seizoen ook nog eens op zolder ......

Dat is hier precies hetzelfde, dan is er nog kluskleding, werkkleding, sportkleding en alles in zomer en winter varianten
pi_38319844
ik draag zelf:

optie een:

werkkleren kok

optie twee:

me kluskloffie

Ik denk dat ik het afgelopen jaar ook maar echt iets van 10 keer iets anders aan heb gehad met al dat gewerk en geklus van me , t zijn dus niet mijn kleren die de kast vullen thats for sure

en over schoenen begin ik maar geeneens .....................
pi_38319889
We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.

Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....

Wat kan dat zijn?
  zondag 28 mei 2006 @ 23:49:57 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38319924
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:48 schreef Marsepein het volgende:
We hebben trouwens iets raars in de nieuwe slaapkamer. Hoe meer tapijt er gelegd werd hoe minder echo er was, hoe meer meubels hoe minder echo.

Nu heb ik voor nood even wat gordijnen opgehangen en ik krijg er een onwijse echo voor terug....

Wat kan dat zijn?
IJzergaren in de gordijnen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38319980
behoorlijk dichte gordijnen gok ik? geluid kan dus niet "vervliegen" door de ruimte heen, dan wel geabsorbeert worden door het materiaal . Ivm je geluids isolateie zal de buitenkant van je huis wel met iets van geluidsabsorberende iets bekleed zijn, en dta scherm je nu dus af.

dat zijn mijn 0.02 ¤
pi_38320170
Ik ga zo foto's van de NU situatie plaatsen!

@Cybersijp: Ik denk dat je gelijk hebt! Gelukkig zijn ze vaker open dan dicht, maar als dit ook met de nieuwe gordijnen is, dan moet ik wel een oplossing gaan verzinnen!
pi_38320674
Zo wonen we nu, de woonkamer vanuit de deuropening:

Iets naar links gedraaid, wie hebben we daar :

Vanaf de bank richting TV:

Slaapkamer vanaf de deuropening (het bekende IKEA dekbedovertrek):

De hoek met dressoir en kledingkast:

En het meubel aan de andere kant:

Het witte kamertje, nog enkele dozen uit te pakken:

En de miauwende toeschouwer:
  maandag 29 mei 2006 @ 00:15:26 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38320840
Ik vind een huis met een poes er in meteen al leuk sowieso

Went hij/zij al een beetje?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38320973
Ze went wel aardig ja, in het begin vreselijk janken en elke keer bij elk vreemd geluid wegduiken. Nu gaat het al beter. Hoewel ze vrijelijk naar beneden kan en door de klusspullen kan dolen taalt ze er niet na om dat te doen. Ze blijft boven en is altijd bij mij in de buurt.
  maandag 29 mei 2006 @ 00:20:20 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38321009
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:19 schreef Marsepein het volgende:
Ze went wel aardig ja, in het begin vreselijk janken en elke keer bij elk vreemd geluid wegduiken. Nu gaat het al beter. Hoewel ze vrijelijk naar beneden kan en door de klusspullen kan dolen taalt ze er niet na om dat te doen. Ze blijft boven en is altijd bij mij in de buurt.
Lief!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38322232
Ruim eens op jôh !!!

En over de poes, daar heb ik niks mee. Poezen zijn eigenwijs en dat kan ik nog veel beterder
pi_38323985
Gefeliciteerd met jullie nieuwe stekkie!
Blij te horen dat het zo goed is gegaan.

(bij ons is de verdeling 50/50. Maar dat komt omdat ik wel kleren weg kan gooien en René niet. Dus feitelijk komt het erop neer dat van zijn 50% maar 5% wordt gedragen )
  maandag 29 mei 2006 @ 09:15:22 #109
65960 sanger
pi_38324566
Dus alles is goed gegaan

Nu wennen aan de nieuwe omgeving. Wat was je eerste gedachte toen je wakker werd in je nieuwe huis?
  maandag 29 mei 2006 @ 10:48:11 #110
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38326596
Wanneer hopen jullie echt helemaal gesetteld en klaar te zijn?

Ja, ik weet het met een eigen huis ben je eigenlijk nooit helemaal klaar
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38327655
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
Dus alles is goed gegaan

Nu wennen aan de nieuwe omgeving. Wat was je eerste gedachte toen je wakker werd in je nieuwe huis?
T*ring wat heb ik slecht geslapen en wat doet die kabouter met die hamer in mijn kop
pi_38327671
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer hopen jullie echt helemaal gesetteld en klaar te zijn?

Ja, ik weet het met een eigen huis ben je eigenlijk nooit helemaal klaar
Ik hoop maximaal eind augustus beneden te wonen.
  Moderator maandag 29 mei 2006 @ 14:05:03 #113
92034 crew  Vonkenboer
pi_38332411
Ik denk dat het wel wennen is dat je weer op zo'n (relatief) klein oppervlakte moet leven
Mooie update, mooie foto's.

Wat staat er nog meer op jou To-do-list ?
pi_38335987
We zijn nu eerst bezig met het huiselijk maken van onze verdieping. We moeten er tenslotte een paar maanden wonen en daar mag je best wat aandacht aan geven. Alle dozen zijn nu bijna uitgepakt, en hoewel kastruimte genoeg op dit moment zijn we op korte termijn naar 3 dingen opzoek. Een werktafel/bureau, een kast om allerlei papierwerk in op te bergen en een staande kapstok.

Ik ben al driftig de marktplaatsen e.d. af aan het lopen. Verder is het in de woonkamer nu ok. Die dozen zijn allemaal ingeruimd, en de bloemen hebben allemaal een mooi plekje gekregen. We hebben hier zelfs nog kastruimte over. Maar dat vult zich vanzelf.

Ik heb net de vitrine kast ingeruimd, die normaal gesproken in de woonkamer staat. Nu tijdelijk even in de slaapkamer geparkeerd. 1 vak in die vitrine kast is mijn verbouwgeschiedenis. Daar ligt van alles, van een stukje rotte draagbalk van de bijkeuken tot aan een heineken kroonkurk uit ongeveer 1962 die ik onder de vloer vond. Ik zal daar eerdaags eens een foto van maken.

Zodadelijk gaan er nog een 'zooi' spullen naar de vliering, de lege dozen worden platgemaakt en dan is er weer ruimte

Mijn ouders waren er net, pa heeft het gras gemaaid, en ma heeft de laatste maten opgenomen om de gordijnen te kunnen maken. Die zijn deze week nog klaar

Het is voorlopig nog niet wennen, het voelt allemaal heel erg van ons zelf. Het is knus, maar wel zoals we zelf willen. En je merkt nu kwa comfort dat het allemaal goed is. De badkamer is geweldig, douchen is een feest. En het is hier in huis stiller dan in ons oude huis, raar maar waar. (Niet helemaal raar natuurlijk.)

En hoewel ik fel tegen seneo ben, gaat die er wel komen ben ik bang. Het is gewoon ondoenlijk om heen en weer te lopen naar de bijkeuken voor 1 bak koffie. Een thermoskan is ook een optie, maar daar zijn we nog niet uit. Met een senseo heb je namelijk thee en koffie op commando.

Nou, tot zover zullen we maar zeggen. Later meer.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:00:17 #115
65960 sanger
pi_38338982
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:16 schreef Marsepein het volgende:
We zijn nu eerst bezig met het huiselijk maken van onze verdieping. We moeten er tenslotte een paar maanden wonen en daar mag je best wat aandacht aan geven. Alle dozen zijn nu bijna uitgepakt, en hoewel kastruimte genoeg op dit moment zijn we op korte termijn naar 3 dingen opzoek. Een werktafel/bureau, een kast om allerlei papierwerk in op te bergen en een staande kapstok.

Ik ben al driftig de marktplaatsen e.d. af aan het lopen. Verder is het in de woonkamer nu ok. Die dozen zijn allemaal ingeruimd, en de bloemen hebben allemaal een mooi plekje gekregen. We hebben hier zelfs nog kastruimte over. Maar dat vult zich vanzelf.

Ik heb net de vitrine kast ingeruimd, die normaal gesproken in de woonkamer staat. Nu tijdelijk even in de slaapkamer geparkeerd. 1 vak in die vitrine kast is mijn verbouwgeschiedenis. Daar ligt van alles, van een stukje rotte draagbalk van de bijkeuken tot aan een heineken kroonkurk uit ongeveer 1962 die ik onder de vloer vond. Ik zal daar eerdaags eens een foto van maken.

Zodadelijk gaan er nog een 'zooi' spullen naar de vliering, de lege dozen worden platgemaakt en dan is er weer ruimte

Mijn ouders waren er net, pa heeft het gras gemaaid, en ma heeft de laatste maten opgenomen om de gordijnen te kunnen maken. Die zijn deze week nog klaar

Het is voorlopig nog niet wennen, het voelt allemaal heel erg van ons zelf. Het is knus, maar wel zoals we zelf willen. En je merkt nu kwa comfort dat het allemaal goed is. De badkamer is geweldig, douchen is een feest. En het is hier in huis stiller dan in ons oude huis, raar maar waar. (Niet helemaal raar natuurlijk.)

En hoewel ik fel tegen seneo ben, gaat die er wel komen ben ik bang. Het is gewoon ondoenlijk om heen en weer te lopen naar de bijkeuken voor 1 bak koffie. Een thermoskan is ook een optie, maar daar zijn we nog niet uit. Met een senseo heb je namelijk thee en koffie op commando.

Nou, tot zover zullen we maar zeggen. Later meer.
En Capuccino

En anders een Nespresso?
pi_38340689
*Uit lurkstand komt* Erg leuk (foto-) verslag

Heraut is
Jullie hebben gisteren ook gekeken naar dat indiase hoogbegaafde superjongetje die de kanker gaat bestrijden zie ik

Het ergste hebben jullie achter de rug.. verhuizen is vreselijk, maar nu wordt het leuheuk Lekker dozen uitpakken en opruimen en gezellie maken
pi_38449720
Zo, na een paar dagen maar eens een (textuele) update. Alle spullen zijn min of meer opgeruimd, en nu moeten met spoed de werkbladen in de keuken gemonteerd worden omdat we dan van de magnetronmaaltijden en van de snackbarschotels af zijn. Vanavond daar mee begonnen, maar het is helaas niet zo eenvoudig als dat ik dacht. In de bijkeuken hebben we gekozen voor deze bak:

En het nadeel hiervan is .... de klemmen zijn breder dan de kast is. De kast is buitenmaats 60 cm, en de bak met klemmen is 60,5 cm tot 61 cm ongeveer.

Nu is dat voor de rechterkant niet erg, daar kan ik wat 'stelen'uit het andere kastje, maar links is lastiger. Daar staat de vriezer, en daar decoupeer je niet ff een hoekje uit

Ik overweeg nu 2 dingen:

- Ik laat de linker steun voor wat die is, en verwijder deze.
- Ik keep de linkerkant van dat kastje heel diep uit, en demonteer de steun. Na het plaatsen probeer ik de steun dan terug te zetten. Als dat niet lukt is er wel een stuk uit het kastje weg. Of dat fraai is....

Ik denk nog even.

Het scheelt overigens maar 3 milimeter, dus misschien als ik de steun een beetje kan verzetten ....

Ik maak er ff foto's van, moment.
pi_38452155
Oh ja, de gordijnen in de slaapkamer hangen ook
Met flits:

Zonder flits:

Dank ma, erg mooi gemaakt hoor, ze gaan steeds mooier en makkelijker open en dicht.
(Als iemand wil dat mijn mams voor jullie gordijnen maakt ... mail me maar)

Dan het onderwerp waar het over gaat, totaal overzicht. Het blad ligt op zijn kop. De witte onderkant ligt dus naar boven, het gaat om de zichtbare steun aan de linkerkant van de bak, dat is de steun die je hier ziet::

Deze dus, die steekt te veel uit, en komt dan in de vriezer uit:

Even een streepje aan de voorkant van het blad gezet. Dat is het meest uitstekende deel van de montagesteun, dat heeft het meten iets makkelijker gemaakt:

Hier een detail opname, met de winkelhaak er tegen aan. Je ziet dat ik hem wel iets kan verzetten, maar daar win ik zeker geen 3 mm mee. Ik overweeg dus om de klemmen aan de korte kant helemaal niet te gebruiken, de vraag is of dit kan, wat gebeurt er bv met heet water in de bak:

Geprobeerd een foto te maken van het blad, mar dat is niet helemaal duidelijk zo:

En Heraut maar weer eens:

Iemand die me raad kan geven?
pi_38452920
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA voor mij mooie vitrage voor beneden.......

Het is mooi geworden hoor......

ben benieuwd naar beneden... hoe het daan gaat worden met welke kleuren op de mur enzo.

gr. van ons drietjes

doei doei doei
pi_38459276

Deze moet dus drie mm meer naar de bak zelf toe? dan zou ik het volgende doen:

Van de beugel aan de bovenkant van dit plaatje iets afhalen(ijzerzaag) daardoor kan de stempel welke de bak vastdrukt/houdt tegen het blad, ook wat meer naar de bak toe komen naar mijn idee. Ik zeg dit in de veronerstelling dat de bovenkant van de klem zoals je hem ziet op het plaatje ook daawerkelijk los is. als dat niet het geval is, dan zou het mpgelijk zijn om de beugel van binnenuit naar buiten te drukken aan twee kanten, dan komt hij ook dichterbij de bak te staan.Hou wel het draaadeind erin met die actie, anders heb je kans dat de gaten niet meer "in lijn "lopen dan ....

Ik lees wel hoe jehet opgelost hebt, ben benieuwd iig
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:59:28 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38459440
Ik vind die strakke rechte bakken echt heel mooi! (Vanavond net weer wat keukens bekeken ).

Heraut is wel fotogeniek
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38459525
Ik twijfel ook nog of ik de keukenboer erbij haal, 4 keer komen meten en dan nog niet passen .... baal er zo langzamerhand van.

De beugel is inderdaad aan de bovenkant los. (Eigenlijk de onderkant, blad ligt op zijn kop) Ik ben bang dat als je gaat buigen of vervormen de schroefdraad niet meer goed past.

Ik denk er nog even over na.
pi_38460274
Is 3 mm van het moer-gedeelte afslijpen een probleem? Ik kan niet echt zien hoe groot eea is namelijk Op de foto's lijkt die het meest uit te steken namelijk.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:35:27 #124
65960 sanger
pi_38465470
Is het geen idee de hele beugel eraf te halen en er 3 mm af te slijpen om vervolgens er weer op te solderen?

Vraag me af of de gesoldeerde verbinding sterk genoeg is
pi_38465903
Hoewel ik het nog niet uit elkaar heb denk ik dat het als volgt zit.

Er zit een plaatje gelast op de bak. In dat plaatje zit een inkeping en daar valt de klembeugel in. De klem beugel wordt vervolgens met een schroefverbinding tegen de onderkant van het werkblad aangetrokken. Hierdoor klem je de bak vast.

3 mm er afslijpen is dus niet echt mogelijk. Misschien kan ik een kleiner beugeltje laten maken (zetten) zodat het wel past. Maar eigenlijk vind ik dat een probleem van de levernacier. Hij heeft me dit verkocht als zijnde passende in een 60 cm kastje. En dat doet het bij lange na niet.
pi_38466050
Ik heb even gebeld met reginox en de zijklemmen op de korte kanten mogen eventueel worden weggelaten. Dat zou eigenlijk de meest mooie oplossing zijn.

Ook stuurt ze mij een klemmetje op, zodat ik kan kijken of de originele klemmen gebruikt zijn, en ik kan er eventueel mee experimenteren om die kleiner te maken.

Als niet de originele klemmen gebruikt zijn, dan voor de keukenleverancier.
pi_38476929
Ik denk dat de keukenleverancier dit maar moet gaan oplossen. Hij verkoopt de keuken en meet deze op.
Wij krijgen precies dezelfde vierkante wasbak (onderbouw of niet, Baronga 55?), gelukkig zijn we niet de enige die voor zo'n strakke kiezen (veel commentaar van; krijg je niet goed schoon etc..) Hoop dat het bij ons past, wij hebben de vaatwasser ernaast zitten.
Misschien kun je voor het 5 kantige, stervormige ringetje een andere oplossing vinden, dat steekt het meest uit, en dan die andere (opgestuurde) beugel iets smaller maken. Suc6
pi_38481583
Nee, geen onderbouw, maar vlak inbouw. De ontario 60. Ik kan het wel aan de keukenboer over laten maar ik wil dit weekend dat ding inbouwen zodat we warm en koud stromend water hebben, de wasmachine en de droger kunnen draaien en we een stofvrij plekje hebben om iets van eten klaar te maken.

Ik denk dat ik beide zijbeugels weglaat.

Ik ga het blad inmeten, kraangat maken, blad monteren, afkitten, afvoer e.d. aansluiten, kraan aansluiten, en als het lukt een wandtegel uitzoeken.

Eerst maar eens kijken wat er morgen bij de post zit.
  Moderator vrijdag 2 juni 2006 @ 20:26:53 #129
92034 crew  Vonkenboer
pi_38514976
Zo, weer een update. Na her en der door onze woonplaats een paar draaien was gedaan te hebben (Onze wasmachine is nog niet aangesloten), en bij 2 bouwmarkten langs om de materialen te halen om het werkblad in de bijkeuken te gaan plaatsen ben ik rond 13:30 uur begonnen met klussen.

Eerst van de korte kanten van de spoelbak de beugels verwijderd zodat ik geen happen uit de zijwanden van de keukenpastjes hoef te halen. Dit is op advies van een tante bij Reginox:

Vervolgens op de onderkant van het werkblad wat hulplijnen getrokken. Op de volgende 2 foto's zie je de lijnen die de binnenmaat van het keukenkastje aangeven waar de spoelbak in moet vallen, dit om te kijken of het allemaal past zonder steunen. En ja, dat ziet er een stuk beter uit.

Omdat het blad nog op zijn kop lag kon ik mooi de beker, de overstort en het sifon even koud passen. Ik heb alles neit loeivast aangedraaid, en gaat erom of de maten kloppen. En dat deed het gelukkig. Geen paniek, de buis met de haakse hoek, direct na de plug wordt veeeeeel korter:

Nu de maten van de lange kant van de spoelbak opnemen om vervolgens over te kunnen nemen op het keukenkastje. Ik had al gezien dat ik e.e.a. moet inkepen, en daarom is het belangrijk nauwkeurig te werken. Ik heb eerst een vast meetpunt bepaald. Na nauwkeurig meten heb ik besloten dat de voorkant van de keukenkastjes (Exclusief front) op 56,5 cm zit. Door dit vast punt heb ik bij het overnemen telkens een vaste referentie om bepalde lijnen uit te tekenen. Anders ben je in het luchtledige aan het meten en tekenen en heb je zomaar een fout gemaakt:

Dan wordt het tijd om het kraangat uit te meten en te boren. Dat was neit makkelijk. De 1-greeps mengkraan die we hebben uitgezocht heeft een menghendel die naar achter wordt bewogen voor warm water. Omdat we een vrij grote bak hebben, het blad onder het tegelwerk komt zitten en ik de kraan niet op de rand van de bak wil hebben heb ik maar weinig speelruimte hiervoor. Bij een boring te veel naar de achterwand kun je niet helemaal heet water pakken (De menghendel komt tegen de muur) en bij een boring te dicht bij de bak zou de steunhuls gedeeltelijk op de metalen steunrand van de spoelbak komen. Ook niet mooi dus. Het is wel gelukkig wel goed gelukt, hier het hart afgetekend:

En hier dmv een speedboor 30 mm het gat er in gemaakt. Dit was heel spannend, want verkeerd is helemaal opnieuw beginnen (En opnieuw is echt opnieuw, beginnen bij het bestellen van een nieuw werkblad). Je moet eigenlijk gewoon vergeten hoeveel geld en tijd je verknalt als je mis boort. Je maakt jezelf alleen maar zenuwachtig. Maar goed, het gat zit er in en goed ook. Oh ja, zoals te zien is is het blad inmiddels omgedraaid :

En ja, dan moet de kraan ook even koud gepast worden (Dus niet alles retestrak aandraaien). Eerst de kraan monteren:

Dan de onderkant aandraaien (En zoals je ziet, het past allemaal net):

En dan passen hoe een 20L emmer er makkelijk onder kan :

Daarna de inkepingen in het keukenkastje met de decoupeerjakkeraar er uit jakkeren:

Ik ben verder gegaan met het riool. Ik wil persee 2 sifonnen hebben. 1 voor de speolbak en 1 voor de wasmachine en de wasdroger. Omdat je zo niet in het putje hoort dat de wasmachine aan het afpompen is. Dit los ik op door direct in de kast een T-stuk je plaatsen waardoor ik verloopjes kan maken naar de 2 sifonnen:

We hebben het blad nog gepast, maar helaas, ik heb -met name- bij het kraangedeelte te krap uitgezaagd, daar moet ook een deel achterwand er aan geloven. Zonde eigenlijk hoe je zo'n gloednieuw kastje aan gruzels zaagt. (Van het passen is helaas geen foto ....)
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:13:22 #131
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_38516578

Waarom had ik hier nog geen tvp??
Ik ga morgen bijlezen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_38517131
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:55 schreef Marsepein het volgende:
Ik ga het blad inmeten, kraangat maken, blad monteren, afkitten, afvoer e.d. aansluiten, kraan aansluiten, en als het lukt een wandtegel uitzoeken.
Hoi Marsepein, ga je niet meer voor de glazen achterwand? Ik ga dinsdag maar weer eens rondneuzen bij één of andere glasboer die ook profielen oid verkoopt.
Wanneer je er van afziet (van glas) ben ik benieuwd wat de reden is, kan ik het ook weer afwegen.

Succes!
pi_38517788
Nou, we hebben een bijkeuken en een keuken (Lees maar eens de 2 topics in mijn onderschrift) en in de bijkeuken komt zeker geen glas. Dat is wat meer 'standaard', de keuken zelf is wat meer 'design'.

Glas is in de keuken nog steeds een optie
pi_38530493
HEEEEEEE fam.

Gefeliciteerd he met jullie dagje. Ik had weer genoeg te lezen net. Heb jullie al gesproken en het gaat lekker daar. Een fijne dag en morgen maar wer klussen he.

Doei doei een een dikke knuffel van jullie neefje die nu pas wakker begint te worden.

DOEI
pi_38552315
Zo, de update van de uitgevoerde werkzaamheden van gisteren. Omdat het onze 2e trouwdag was heb ik niet heel veel gedaan, beetje visite gehad, en 's avonds maar weer eens uit eten geweest in ons favoriete restaurant.

De foto's...

Het blad ligt erin, na bloed, zweet en tranen, vloeken tieren en schelden, gepast geweld en ongepast geweld ligt die erin :

Op de volgende 2 foto's zie je hoeveel speling er (niet) was om het plaatsen van het blad. Links, rechts, achter en voor slechts milimeters. En dan heb ik dus niet de zijsteunen gebruikt, anders was er in de kast helemaal geen speling. Ik denk dat ik reginox een mailtje stuur dat ze deze bak of een 5 cm kleiner moeten maken f neit meer moeten aanbevelen voor een 60 cm kastje. Het is gewoon te krap. Als ik bv de kraan ooit moet wisselen, dan mag je nu alvast beginnen met me succes te wensen.... Verder zie je op de eerste foto die volgt nog de rersten van het scharnier zitten. Ook die moet verzet worden omdat de bak daar niet langs ging. Weer iets aan het kastje verbouwen.

Stopkraantje gemonteerd voor de koudwaterleiding, helaas niet scherp, maar scherp genoeg om te zien dat het nog niet waterdicht is...

En dan nog een probleempje het het blad. Zie hier de kier tussen afwerkstrip en blad. Gedurende zo'n 20 cm zit er een kier van bijna 1 mm. Je kunt raden wat er gebeurt als daar water in komt en niet wordt weggehaald (En dat krijg je ook niet weg) Hier ga ik de keukenboer bijhalen, en laat het hem oplossen en iig schriftelijk melden dat er een probleem is. Dit met het oog op eventuele toekomstige schadegarantieclaims. Ik ga vandaag wel verder met plaatsen, de wamachine en droger moeten draaien, want de kast is leeg en de wasmand is vol
  maandag 5 juni 2006 @ 10:39:26 #136
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38552966
quote:
Op maandag 5 juni 2006 09:27 schreef Marsepein het volgende:
Zo, de update van de uitgevoerde werkzaamheden van gisteren. Omdat het onze 2e trouwdag was heb ik niet heel veel gedaan, beetje visite gehad, en 's avonds maar weer eens uit eten geweest in ons favoriete restaurant.
Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Jullie zijn net een dag na ons getrouwd
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38554245
.
Wat een but klus heb je achter de rug met aanrechtblad en gootsteen

Inderdaad zou ik de Reginox HOOFD dealer gaan bezoeken mét foto's.
Ga je de kier nog dichtkitten nadat de k'boer is geweest ? OF laat het hem doen !

In de showrooms vond ik de kraan té ...
Bij deze bak past de "vierkante" heel mooi !!

Sterkte en succes,
.
pi_38558164
UJiteraard laat ik de keukenboer het probleem met de afwerkstrip zelf oplossen.
pi_38558377
Tussentijdse fotoupdate:

Eerste sifon op zijn plaats, warmwater stopkraantje gemonteerd:

Marsepein opgekruld in het kastje:

2e sifon gemonteerd, wasmachine en droger aangesloten:

Onze lunch:

Dit krijg je als je de vraag "Waar wil je je slagroom hebben" beantwoord met "overal":
pi_38569119
De eerste proefdraai van de wasmachine (Een spoeldraai om vlekken te voorkomen.) De afvoer was dicht en de noodoplossing in de wc werkt goed:

Overzichtfoto:

Boompjes gedoneert door pa Marsepein, ik ben er al 10 jaar verliefd op, en heb ze gekregen omdat hij de verzorging vervelend begon te vinden (Ze zijn niet winterhard), de ene bloeit heel mooi lila, de ander meer roze:

Iemand die een kaartuitsnede presenteert waar die bord vandaan komt (En misschien zelfs de juiste plek kan aanwijzen waar het bord ooit stond verdient een bier van me. (Familie mag niet mee doen )
pi_38570938
Jammer!!!!!!!!!!

want ik wist/weet het hahahahaha

Maar wat een klus met dat blad en die bak zeg...... pffff maar goed je kan wassen en drogen.

Mag ik wel een tip geven aan de lezers??????
(warm)

groetjes van ons drietjes

doei
pi_38576180
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:00 schreef Marsepein het volgende:
Iemand die een kaartuitsnede presenteert waar die bord vandaan komt (En misschien zelfs de juiste plek kan aanwijzen waar het bord ooit stond verdient een bier van me. (Familie mag niet mee doen )
http://maps.google.fr/maps?oi=eu_map&q=Masseube&hl=nl

En dan of links of rechts op de kaart waar de weg D27 loopt
pi_38577512
Nee, dat keur ik niet goed, hoewel het wel warm is.
pi_38583426
Marsepein wat een pokke klus is dat geweest zeg Maar je hebt het weer super voor elkaar
  Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 18:16:25 #145
92034 crew  Vonkenboer
pi_38598064
Wat een werk moet dat geweest zijn; pff vooral als je kijkt hoeveel (of hoe weinig ruimte je hebt

Respect
pi_38639958
Na 2 avonden klussen een kleine update.

Inmiddels ligt het werkblad in de bijkeuken, maar ben ik niet helemaal tevreden. Aan de linkerkant van het blad moet die op de vriezer rusten, maar helaas is het blad niet helemaal recht, de laatste 60 cm lopen ongeveer 1 mm op. Zie de waterpas libel:

Dus, vriezer uitbouwen, emmer water op het lad zetten en zoveel water bijvullen totdat het blad waterpas ligt:

Dan een hoeklijn achteraan monteren:

Daarna de droger uitbouwen om het vlad van binnen uit de kast vast te schroeven:

Omdat het blad niet helemaal strak aansluit heb ik vulhoutjes tussen kast en blad gedaan om te voorkomen dat ik alles naar elkaar toe trek:

En alles weer inbouwen en waterpas stellen. De vriezer kan nu strak tegen het werkblad aan worden gesteld:

Inmiddels ook contact gehad met de keukenman over het werkblad. Met de hamer op een klosje hout slaan was het advies. Dat heeft iets, maar niet genoeg geholpen, morgen nog maar eens bellen:

Vandaag heb ik me bemoeid met de spoelkast in de keuken. Die staat al op zijn plek, maar helaas ben ik de doorvoer voor de waterafvoer en de wateraanvoer van de vaatwasser vergeten Dus alle verbindingen los maken en kastje weghalen:

Gat maken. Het was alleen niet zo eenvoudig als deze foto doet vermoeden. Ik had voor de stevigheid de achterwand verstevigd met een plaatje multiplex. Maar dan werd het achter het kastje zo nauw dat ik nooit een defecte vaatwasser zou kunnen uitbouwen omdat de slangen niet meer weg te halen waren uit het kastje. Ik heb dus het plaatje multiplex korter gemaakt zodat ik achter het kastje voldoende ruimte (Het is nog steeds krap) heb voor de slangen:

En zo ziet het er dan uit als de kast weer op zijn plaats staat:

Ondertussen heeft mijn vrouw zitten bomen Leuning- en trapboom zijn 1 keer in de grondverf gezet:
pi_38645594

Iemand trouwens enig idee waar ik dit moet gebruiken bij het bouwen van de keuken? Ik heb er 17 van en dacht eerst aan een ladestop oid. Maar met 9 lades zijn 17 er niet genoeg.

Andere suggesties?
pi_38677744
Allen bedankt voor de tips wat ik met het beugeltje moet. Jullie mogen het voortaan gewoon in het topic melden hoor, het hoeft niet per mail

Fotoloze update:

- Kraan voor de vaatwasser aangelegd, en vaatwasser aangesloten.
- 4 metalen poten gekocht via MP om een werktafel te kunnen maken
- Vaatwasser getest, en die blijkt ..... kapot. (Weer de keukenlev. bellen.)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 08:54:04 #149
65960 sanger
pi_38682889
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:51 schreef Marsepein het volgende:
Allen bedankt voor de tips wat ik met het beugeltje moet. Jullie mogen het voortaan gewoon in het topic melden hoor, het hoeft niet per mail

Fotoloze update:

- Kraan voor de vaatwasser aangelegd, en vaatwasser aangesloten.
- 4 metalen poten gekocht via MP om een werktafel te kunnen maken
- Vaatwasser getest, en die blijkt ..... kapot. (Weer de keukenlev. bellen.)
Je hebt wel mazzel met die keukenleverancier zeg!

Dat beugeltje ken ik niet trouwens. Wat waren de reacties per mail?
pi_38682929
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 08:54 schreef sanger het volgende:
Wat waren de reacties per mail?
Dat was cynisch, omdat helemaal niemand er iets van gezegd had, terwijl de views maar blijven stijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')