maar dus totdat ik een racefiets heb (kan nog wel ff duren) vooral richting de 40km afstand gaan en rustiger beginnenquote:Op maandag 15 mei 2006 20:19 schreef Wombcat het volgende:
Als je net begint met fietsen, is opbouwen toch wel de basis. Eerst conditie gaan kweken, en dan kun je echt gaan trainen. Dus eerst maar gaan zorgen dat je een kilometer of 60 kunt gaan fietsen zonder in de problemen te komen.
Maar hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doelen zijn.
Ga je de Marmotte rijden dit jaar? Coolquote:Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoei
Ben ik weer.
Na een vreselijke kwakkelweek (uitgeput na 4 dagen Moezel, koorts, kaakchirurg, antibiotica) ben ik nu weer beter. Moet nog flink trainen voor de Marmotte
Oh ja en wedden dat ik een 28 meeneem
Ericr, weet jij misschien hoeveel bikemounts er standaard worden meegeleverd bij dit apparaatje? Ik heb namelijk zowel een Racefiets als Mountainbike, vandaar!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Morgen mijn eerste ritje van het jaar eens maken. Binnenkort ook mijn Garmin Edge 305 monteren, kan ik GPS based later mijn routes terughalen. Geinig apparaatje.
http://www.garmin.com/products/edge305/
Wat voor fiets?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef Promovendus het volgende:
Gisteren tijdens het fietsen de achtervork van mijn fiets precies op de las afgebroken.
En een tvp.
1, neem aan dat je wel bikemounts los kan bijkopen maar heb ze nog niet gezien.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:44 schreef Baffelkas het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Ericr, weet jij misschien hoeveel bikemounts er standaard worden meegeleverd bij dit apparaatje? Ik heb namelijk zowel een Racefiets als Mountainbike, vandaar!
Stond toch 7 in de MP advert? raar, maargoed vaak heb je een tooltje en een bankschroef nodig, simpelste is dus naar je lbs gaan. maar was je achterwiel vervangen moet worden zou ik lekker een nieuwe cassette nemen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:50 schreef mordradead het volgende:
Geweldig zo'n zus waar je de fiets mag stallen en even op kunt bellen als je een vraag hebt toch zijn er ook mindere kanten aan dit gegeven, toen ik belde hoeveel bladen er op de cassette achter zaten zei ze "7" en het zijn er dus 6 anyways... kan iemand mij helpen hoe ik de cassette los kan krijgen? Of heb ik daar nog wat "specialistische" gereedschappen voor nodig?
Dat dacht ik eerst ook maar hij stond er niet meer op dus toen belde ik m'n zus maar even op om te vragen en om meteen de wielmaat te bepalenquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:41 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Stond toch 7 in de MP advert? raar, maargoed vaak heb je een tooltje en een bankschroef nodig, simpelste is dus naar je lbs gaan. maar was je achterwiel vervangen moet worden zou ik lekker een nieuwe cassette nemen.
ik kan u trainingsprogramma geven van 4dagen per week, 4 weken lang voor rit van +-2 uur of een variant voor 8km tijdrit.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef komrad het volgende:
oke, ik ga dus binnenkort eens kijken of ik een fietsje op de kop kan tikken voor een redelijk bedrag.
Iemand nog trainingsschema's voorradig
COnditie is niet alles maar ik fiets wel 2-3x per week een 20-25km tegen een 22-25 km/h op een normale fiets
Ligt eraan wat je zelf wil. Ik rij zelf met SPD pedalen omdat ik die zowel op mijn MTB als op mijn racefiets heb. Ik heb dus niet problemen met verschillende soorten schoenen en het is gemakkelijker als je met een paar schoenen aan fietst die je makkelijk zitten. SPD heeft ook het voordeel dat ze niet zo snel slijten als Look pedalen en ze lopen makkelijker. SPD is wel iets moeilijker bij het uitklikken, maar ja ieder voordeel heb z'n nadeel. Succes in ieder geval!quote:De schoenen die erbij zaten vallen nogal klein waardoor ik nu ineens geen maat 44 schoenen pad dus nieuwe schoenen moeten nog komen. Op het moment zitten er Look pedalen op de fiets maar daar heb ik geen geen plaatjes voor, ik nog wel plaatjes+pedalen van het merk Time. Zal ik die er opzetten of is look een stuk beter
Dat is inderdaad lekker fietsterrien, wij zijn hier zaterdag nog doorheen gekomen op de weg naar Visé. In die streek liggen een paar leuke colletjes.....quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
rtv de bollenstreek? vorig jaar ook een trimmerskoersje gereden. wat was het gemiddelde?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Pfff... vanavond voor de eerste keer in 2 jaar trimmerskoersje gereden in Lisse.
Veel wind, en ik stuurde als een pannekoek zeg, vreselijk veel met mn neus in de wind gezeten
Anyway, t was wel n goeie training
Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
Volgens mij rijden een paar bekenden van mij daar ook vaak.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Pfff... vanavond voor de eerste keer in 2 jaar trimmerskoersje gereden in Lisse.
Veel wind, en ik stuurde als een pannekoek zeg, vreselijk veel met mn neus in de wind gezeten
Anyway, t was wel n goeie training
Volgend weekend weer lekker fietsen en België (Dalhem), da's meer mijn terrein
ook uit de buurt?quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij rijden een paar bekenden van mij daar ook vaak.
39quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:21 schreef el_salvador het volgende:
[..]
rtv de bollenstreek? vorig jaar ook een trimmerskoersje gereden. wat was het gemiddelde?
Zij wel, ik niet (ik woon in Dordrecht, fiets altijd op het clubparkoers van De Mol. Nou ja, normaal gesproken altijd. Dit jaar nog niet heel vaak meegefietst).quote:
Dat valt nog mee.quote:
lol ok ik reed toen de laatste koers van het jaar toen reden we tegen de 50. genadeloos eraf gewapperd na een half uur... wel de poedelprijs gepaktquote:
50 gemiddeld? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet in snelle criteriums of klassiekers.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:33 schreef el_salvador het volgende:
[..]
lol ok ik reed toen de laatste koers van het jaar toen reden we tegen de 50. genadeloos eraf gewapperd na een half uur... wel de poedelprijs gepakt
'tegen' de 50 hequote:Op donderdag 18 mei 2006 23:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
50 gemiddeld? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet in snelle criteriums of klassiekers.
Ook weer waar. Op ons clubparkoers zitten ook geen echte bochten (wel een 'heuveltje', soort dijkje op eigenlijk).quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja, kwam door de wind. Bij windstil weer gaat het veel harder. Het brak trouwens in 2en, het voorste deel van het peloton zal gemiddeld wel een halve km/uur sneller zijn geweest.
Ah, ok. 50+ op de rechte stukken is vrij normaal, zeker als je wat verder naar achteren zit, want dan moet je harder trappen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:36 schreef el_salvador het volgende:
[..]
'tegen' de 50 he
weet niet of het daarna langzamer ging maar op de rechte stukken was het continu 50+. reden toen heel veel mensen, hoop schaatsers hoorde ik achteraf.
het waren geen kunstschaatsers inderdaadquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klopt, rijden veel schaatsers daar. Shorttrackers, en C- en B-marathonners
Vraag eens bij een lokale fietsenzaak of ze niet toevallig een overjarig model of een tweedehandsje hebben staan. Wellicht dat ze je een mooie aanbieding kunnen maken!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:03 schreef Cart_man het volgende:
Ik ben van plan om te beginnen met fietsen. Vooral om te werken aan mijn conditie en gewichtsverlies. Nu moet ik dus een racefiets gaan kopen, liefst tweedehands. Wil niet meteen een racefiets kopen van 1000 euro of meer. Rond welk bedrag zou ik moeten beginnen als ik een redelijk goede tweedehands racefiets wil kopen?
Redoute ook gefietst?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
YEAH
4 dagen gefietst in de Ardennen, weliswaar 3 dagen plenzende regen maar het was super
Hoeveel heb je er nu?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Van 't weekend weer een 600km brevet aan m'n totaal toegevoegd.
de saint nicolas ook gedaan??quote:Op maandag 29 mei 2006 09:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Uiteraard La Redoute.
Ook Baraque Michel, Rosier etc..
Donderdag 78 km, vrijdag 128, zaterdag 161 en zondag 57 km
Nee. Was met een groep en de St Nicolas lag niet op de route.quote:
Waar je op moet letten:quote:Op zondag 11 juni 2006 14:53 schreef contra het volgende:
Ik wil nieuwe bladen op m'n fiets laten zetten... nu ben ik al even aan het rekenen enzo, maar kun je eigenlijk alle maten op je fiets laten monteren, of moet je daarbij kiezen uit een aantal gangbare maten?
keedan, blijven leren kan nooit kwaad , maar ik bedoelde eigenlijk de bladen aan de achterkant (zul je net zien dat dat geen bladen heten... ). Maar in ieder geval al bedankt!quote:Op zondag 11 juni 2006 20:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waar je op moet letten:
De diameter van de cirkel van de (bij een racefiets 5) bladboutjes is niet bij alle merken hetzelfde.
Hééél vroegâh had je 144mm.
Campagnolo heeft standaard 135mm.
Shimano heeft standaar 130mm.
De standaard voor 'Compact' is 110mm. (o.a. Shimano Compact en merken als FSA, Truvativ etc)
Campagnolo 'compact' heeft weer een iets andere maat, ik dacht 112mm.
Voor 130mm levert Shimano bladen vanaf 39 tanden, Specialités TA heeft vanaf 38.
Voor 135mm heb je vanaf 39 tands.
Compact is (van TA) verkrijgbaar vanaf 33 tands.
Van Shimano en Campa hebben de meeste dealers alleen 39, 42 en 52 en 53.
Specialités TA heeft werkelijk álle maten (b.v. 46 binnenblad of 48 of 54 buitenblad etc) en alle diameters.
Dat went inderdaad allemaal.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:49 schreef thaleia het volgende:
Leuk topic! Ik ben overgestapt van hardlopen op 'n combinatie van wielrennen en skaten, en ben in dat eerste nog niet erg goed....gisteren naar de Posbank geweest, viel tegen bij 35 graden! Ik merk dat ik wel genoeg basisconditie heb om 'n paar uur aan de gang te blijven, en m'n benen kunnen na al dat hardlopen best wel wat, maar ik moet echt wennen aan de zit, krijg op den duur last van nek & schouders (en nee, dat komt niet omdat m'n fiets niet goed staat afgesteld, daar hebben we inmiddels al genoeg mee geexperimenteerd en het staat nu echt wel goed, het is gewoon 'n kwestie van gewenning vermoed ik. Krijg ook ondanks het zeem na 'n paar uur last van zadelpijn, dat schijnt ook beter te worden naarmate je meer kilometers hebt gemaakt.)
Trainingswedstrijden.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:19 schreef el_salvador het volgende:
hoe trainen jullie snelheid? ik doe nu intervallen erbij of kop over kop met een maat. achter de brommer is helaas geen optie. zijn er nog goeie fora voor wielrenners btw? dit topic is toppie maar beetje stilletjes
Het VOELDE als 35 toen ik zwetend & puffend aan die beklimming bezig wasquote:Op zondag 11 juni 2006 23:24 schreef Scighera het volgende:
35 graden gisteren? dan heb ik zeker iets gemist ,kwik is volgens KNMI totaan 28 gekomen
Precies. Plus als je wedstrijden rijdt, heb je het wel nodig om op een of andere manier op snelheid te trainen.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Trapgevoel' is bij hoge snelheid anders. En psychologisch is het veel makkelijker om in een groep of achter iemand aan intensief te trainen dan alleen.
Dat kan het boven het asfalt ook best geweest zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
Het VOELDE als 35 toen ik zwetend & puffend aan die beklimming bezig was
Idd.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:35 schreef Wombcat het volgende:
Sinds ik een cadansmetertje heb, heb ik gemerkt dat ik bij hoge snelheden (boven de 45) een trapfrequentie van 100 al als zwaar trappen vind aanvoelen, terwijl ik als ik 30 rijd, diezelfde trapfrequentie als pure souplesse aanvoelt.
Regelmatig wil ik niet beweren, maar als ik zo snel effe kijk naar mijn wedstrijden van de laatste tijd, zit ik meestal toch wel op een maximale trapfrequentie van iets boven de 120. Met name bij aanzetten na een bocht komt 'ie rond de 110-115. Gaat 't wat langer rechtdoor, zit 't meestal zo rond de 100-110. Is ook afhankelijk van hoe makkelijk ik rijd, en hoe hard het gaat. Als 't erg hard gaat, en ik kom wat moeilijker te zitten, dan schakel ik iets zwaarder. Voor mijn gevoel ben ik dan wel aan het harken (met 100-105 rpm), maar dat verzet heb je dan toch nodig om de snelheid te halen.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Bij dat soort trainingswedstrijdjes zit ik regelmatig aan 115-120 rpm. FlightDeck
Maar vaak zit net dat wat je zoekt er niet bij. Voor m'n vakantiefiets heb ik maar zelf iets samengesteld door twee casettes te demonteren en te mixen. Ik wilde persé een 13-32 hebben, er werd alleen 13-25 en 11-32 geleverdquote:Op zondag 11 juni 2006 22:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar er zijn al een heleboel verschillende cassettes te koop.
b.v. 11-21, 12-21, 12-23, 13-13, 12-25, 12-27 etc
Nee vond ik ook raarquote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef mordradead het volgende:
Zit er geen beschrijving bij?
Ah tuurlijk is ook zoquote:Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Remkabel
Die 2 korte stukjes stuurlint moeten bij je remhendels (aan de achterkant) en met die tapejes plak je t lint vast in het midden van je stuur
Inderdaad, een vriend van mij gaat de Marmotte rijden en die reed mee. Hij zij dat een dergelijke rit een prima training is!quote:Op maandag 12 juni 2006 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
De Baraque vanuit Malmedy is inderdaad veel makkelijker. Dit is het echte klimmen, niet de korte kuitenbijters van Zuid-Limburg. Als je wilt trainen voor de Alpen is een rondje over de Baraque Michel en de Baraque Fraiture veel beter dan een rondje Mergellandroute.
We rijden binnenkort naar Monschau en dan krijg je inderdaad ook een paar lekkere klimmetjes voorgeschoteld!quote:Op maandag 12 juni 2006 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:
In de Eiffel liggen nog een aantal klimmetjes die ook prima werken als training voor Marmotte achtige tochten. Net onder Aken kom je regelmatig boven de 500m.
Ja idd die site was heel duidelijk, alleen had ik hem uitgeprint en alles stond achter en door elkaar vandaarquote:Op maandag 12 juni 2006 14:10 schreef juliusbackpacking het volgende:
Duidelijker dan die link kan ik het echt niet maken. Daar staat alles wat je moet weten.
Anders gewoon door je LBS laten doen en dan vragen of je mag meekijken.
(leer je het voor de volgende keer)
Dat ligt er maar net aan met welke inspanning je gaat fietsen. Als je op matige intensiteit fietst kun je gerust na het eten direct gaan fietsen. Je lichaam hoeft dan niet alle zuurstof naar je benen te sturen en kan dus prima ondertussen je eten verteren. Als je echter maximaal moet knallen, kun je er maar beter voor zorgen dat het meeste voedsel al is verteerd, want daar komt je lijf tijdens de inspanning dan echt niet meer aan toe. 1,5 tot 2 uur voor de inspanning eten is een goede lijdraad.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon niks ertussen, direkt gaan fietsen. Tijdens de rit moet je ook gewoon dooreten, dan kun je niet eerst gaan uitbuiken en wachten.
Een groot deel van augustus fiets ik door Bosnië.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Met dat laatste ben je niet geschikt voor criteriums. Criteriums dat is sprinten, remmen, bocht, sprinten, remmen, bocht. Dus je moet wel kunnen sturen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb van meerdere mensen gehoord dat ik fysiek best geschikt ben voor criteriums, alleen ik stuur als een pannekoek
begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
ik stuur als een pannekoek
en ik klim als een klodder yoghurt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 06:32 schreef Wombcat het volgende:
(ik sprint zo ongeveer als een strijkijzer).
Leukquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:01 schreef el_salvador het volgende:
[..]
begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!
ik heb er weer veel zin in [afbeelding]
Dat doe ik ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
je kan beter als een baksteen dalen
NO FEARRRRR
het is er eentje van de plaatselijke club in dat dorp (pinos genil, 10km vanaf granada). hij is erg populair altijd. hier staat er wat meer over:quote:
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
Wow, toch knap gedaan. Ik zou het niet klaar krijgen, ik vind de tochten van 150 km al veel, laat staan 700 of 1000 km.quote:Op maandag 19 juni 2006 03:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....
Heb nu deze:
[afbeelding]
gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Aan normaal voedsel (broodjes, warm eten etc. ) eet ik ongeveer evenveel als dat ik op een normale dag zou eten. Daarnaast veel chocolade af en toe wat repen en veel, heel veel drinken. Ik sla al snel een kleine 10liter drinken weg per dag. Afwisselend cola, energiedrank en op normale dagen ook zout bronwater. Als energiedrank kies ik de energiedranken (in poedervorm) van Decathlon. Goed te verkrijgen in een deel van mijn vaste fietsgebieden, smaakt lekker en vooral klein mee te nemen. En dan ook nog eens aangenaam geprijsd. Standaard de smaken passievrucht en rode vruchten. Op koude dagen ook theesmaak, op warme dagen mintsmaak.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef el_salvador het volgende:
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?
net terug van een uurtje knallen, man wat heb ik een hekel aan wind!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.
Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan
Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...
OK, dat gaan we proberen. Ik heb idd nog de stokoude schakeling op de buisquote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).
quote:Op zondag 2 juli 2006 10:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet
Toerclubs zitten nie bij de KNWU maar bij de NTFU, www.ntfu.nlquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.
http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
http://cyclosportieven.startpagina.nl/quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:04 schreef Paap_Floyd het volgende:
Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?
Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
Als er veel spanning op de ketting zit, dan gaat schakelen (zeker het voorblad) niet of bijna niet. Dus als je zeg maar al met een laag beentempo en veel kracht aan het trappen bent, dan kan ik me goed voorstellen dat 'ie dan niet op het buitenbald wil. Andersom gaat het dan vaak ook niet trouwens (van buitenblad naar binnenblad).quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.
Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.
Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen
Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
Niet, maar ik was gewoon ALLES aan het testen om zeker te weten dat eea weer okee wasquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?
Sowieso een goed idee om ietsje in te houden met trappen bij schakelen. Dan krijgen je wieltjes niet zo'n klap van de ketting en vice versa. Dan gaat alles wat langer mee.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef thaleia het volgende:
Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting.
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Goed man. Wat was je tijd?quote:Op maandag 10 juli 2006 08:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)
Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijkquote:Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
Uiteraard!quote:
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!
Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.
Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
Inderdaad en het is goede training, zijn niet de zwaarste klimmetjes, maar wel lekker om te rijden en te oefenen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
11 uur 18
Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )
De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.
Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )
Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.
Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
juistem!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Inderdaad, je wint in het begin meer met souplesse dan op kracht. Als je een kleiner verzet kunt ronddraaien kun je volgens sommigen ook beter herstellen. Ik rij bijna nooit op het buitenblad, alleen als het in een afdaling echt hard gaat. Ik probeer zoveel mogelijk op het binnenblad te rijden, daar heb ik een favoriet verzet waarbij ik ook makkelijk snelheden van richting de 36 - 40 km/h kan halen. Dat is bij ons in de groep hard genoeg overigens.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
leuk maar ik heb dus gewoon een oudbakken fiets met 3 versnellingenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
Een toertocht rijden in heuvelachtig gebied.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:53 schreef el_salvador het volgende:
net 5 bergtraininkjes gedaan deze week in spanje en de snelheid bergop is er nog niet. iemand nog trainings tips voor m´n klim-cyclo over 2 kleine weken? ik wil voor de sprint op de champs elysees wel weer voor een tv zitten namelijk!!!!
Inderdaad. Maar die maagproblemen hebben me alles bij elkaar ook wel een uur gekost denk ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.
geldt alleen voor het buitenblad (kan je nu als een dodelijke werpster gebruiken). binneblad oogt nog goedquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Ter indicatie, zien je voorbladen er zo uit dan moet je ze vervangen.
[afbeelding]
en geplandquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een toertocht rijden in heuvelachtig gebied.
Ik organiseer er volgend jaar een paar.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een toertocht rijden in heuvelachtig gebied.
Je hebt gelijk De jongen van de wielerzaak zei: "dit is ouderwetse degelijkheid". Schakelen enzo gaat wel wat stroever dan bij moderne fietsen maar het gaat -volgens hem- veel minder vaak kapot.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:12 schreef juliusbackpacking het volgende:
pff wat een gemekker over oude fietsen zeg. Als je hem gewoon goed onderhoud en afstelt kan je er prima mee fietsen. Je moet alleen niet het onderhoud verzuimen, want dan kan idd je zadel losschieten.
Ja, zeg dat wel. Ik heb dure Campagnolo Record op mijn fiets. Breekt mijn schakelhendetje af om naar het buitenblad te schakelenquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:20 schreef thaleia het volgende:
[..]
Je hebt gelijk De jongen van de wielerzaak zei: "dit is ouderwetse degelijkheid". Schakelen enzo gaat wel wat stroever dan bij moderne fietsen maar het gaat -volgens hem- veel minder vaak kapot.
Ja, dan moet je niet voor een superlicht frame gaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:53 schreef Cart_man het volgende:
Moet je bij het kopen van een fiets ook rekening houden met je eigen gewicht? Ben niet het lichtste persoon (100+) en weet dus niet of dat iets is waar je rekening mee moet houden. Lijkt me van wel...
Shimano.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 06:48 schreef ultra_ivo het volgende:
STI en Ergopower is een stuk kwetsbaarder dan de oudere systemen. Daarom heb ik op m'n vakantiefiets Suntour Command, da's voor mij het beste compromis tussen schakelgemak en degelijkheid. Thaleia, welk merk/type derailleur heb jij erop zitten, de Suntour Command schakelhendels zijn vrij goedkoop via Ebay te krijgen.
Er zijn zelfs Tours gewonnen op fietsen zonder versnellingen.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
oude fiets kan je ook in topcoditie houden, en met die odue buiscommandeurs is ook de tour gewonnen.
niet helemaal waar, ze konden vroeger hun wiel draaien om zo met een ander tandwiel naar boven te kunnen rijdenquote:Op zondag 16 juli 2006 10:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn zelfs Tours gewonnen op fietsen zonder versnellingen.
In de eerste twee Tours hadden ze dat zelfs niet volgens mij.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:46 schreef komrad het volgende:
[..]
niet helemaal waar, ze konden vroeger hun wiel draaien om zo met een ander tandwiel naar boven te kunnen rijden
quote:Op zondag 16 juli 2006 10:47 schreef ultra_ivo het volgende:
En dan hadden ze nog altijd de 24 inch versnelling
Dat had ik met de Redoute.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef hellmondunited het volgende:
zooo afgelopen dagen lekker gefietst in het zuiden der zuiden.
Daarbij uiteraard heel veel geklommen, waarbij mij toch echt opvalt dat de eyserenbosweg totaal niet zwaar is naar mijn mening. Ik heb echt vele klimmetjes gehad die echt zwaarder waren
Dat klopt inderdaad! Maar toch.. ik had al vele kilometers in de benen en ik vind bijvoorbeeld de Epenerbaan vanaf Epen (dus niet vanaf vaals) echt een stuk zwaarder.. dat is een veel langere klim met veel stijlere stukken er in.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:20 schreef ultra_ivo het volgende:
In deze dagen is het grote verschil van de Eyserbosweg dat ie in de schaduw ligt, dat maakt 't gelijk een stuk prettiger rijden. En de bomen zorgen voor genoeg zuurstof.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Frame: AluxX Aluminium 7005 Voorvork: Staal Chromo Shifters: Shimano Sora Shimano Sora Voor derailleur: Shimano FD-2200 Achterderailleur: Shimano Sora Shimano A 2200 Crankset: Shimano FC-A050 52/39 FSA 30 x 42 x 52 Cassete: Shimano HG-37 Rem hendels: Shimano Sora Remmen: Tektro 520 Tektro Naven: Alu QR Shimano Velgen: Alu 32 gaats Mach 1 RJ28 Banden: Kenda Mach 1 Zadel: VL 1021 Selle Royal Mach Zadelpen: Alu Alu Stuur- / stuurpen: Alu Alu Pedalen : LU-943 Alu Achterdemper: NVT Balhoofdstel: VP-A71 Alu VP Gewicht (kg): 10.9 10.5 Aantal Versnellingen: 14 24 Prijs: 400 Euro 400 Euro |
Heb je het nog uitgewerkt SungaM? Of geen tijd voor, omdat je steeds op de fiets zit?quote:Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
Ik zou ook de triple nemen!quote:Op maandag 17 juli 2006 07:49 schreef Wombcat het volgende:
Als je ook van plan bent de bergen in te gaan, neem dan die met triple. Verder maakt het niet zoveel uit volgens mij.
bij een triple heb je 3 voorbladen en heb je dus voor de echt steile stukken een blad met 30 tanden (als ik het goed zag), als je de mortirolo of zo oprijdt is het wss als amateur geen overbodige luxe om met een voorblad van 30 te rijden, immers achter is meer tanden lichter, voorblad is meer tanden zwaarderquote:Op maandag 17 juli 2006 12:33 schreef thaleia het volgende:
[..]
Heb je het nog uitgewerkt SungaM? Of geen tijd voor, omdat je steeds op de fiets zit?
Iemand anders nog mooie verhalen? Ik lees ze erg graag
En Wombcat, wil je mij, de wielerleek, even uitleggen waarom die met triple beter is? Wat is triple? Of welke onderdelen zitten erop die beter zijn om de bergen in te gaan dan op die andere? Dat zijn dingen waar ik totaal nog geen verstand van heb, en graag wel enig verstand van zou willen krijgen.
Eerst overheen gelezen, maar daar moet ik dan toch eens aan denken, want voor mezelf type ik altijd een verslagje van cyclo's: hoe het ging, wat er gebeurde en zo.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
Gisternmiddag na de tour nog een rondje gefietst.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:28 schreef hellmondunited het volgende:
nog iemand die deze week van plan is om te gaan fietsen? ik wel maar of ik het nog ga doen.. met name de woensdag is echt bloedlink!
Dat is het idd.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:44 schreef komrad het volgende:
[..]
bij een triple heb je 3 voorbladen en heb je dus voor de echt steile stukken een blad met 30 tanden (als ik het goed zag), als je de mortirolo of zo oprijdt is het wss als amateur geen overbodige luxe om met een voorblad van 30 te rijden, immers achter is meer tanden lichter, voorblad is meer tanden zwaarder
Het gaat er niet per se om samen omhoog te rijden. Ik ben ook wel eens met mijn broer naar Alpe d'Huez geweest, en die doet daar een half uur langer over dan ik.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:41 schreef aleko het volgende:
@ Wombcat: zou graag meegaan maar gezien jouw foto's denk ik dat je me er binnen pak 'm beet 300 meter er af hebt liggen
In dit geval was het een uurtje.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:53 schreef Dos37 het volgende:
Als jullie het over een rondje hebben hoever gaan jullie dat zo ongeveer.
De lezers willen vooral lijden zienquote:Op maandag 17 juli 2006 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eerst overheen gelezen, maar daar moet ik dan toch eens aan denken, want voor mezelf type ik altijd een verslagje van cyclo's: hoe het ging, wat er gebeurde en zo.
Alleen haal ik meestal wel goud, dat is dan weer minder interessant misschien. Hoewel, twee lekke banden in La Meusienne zorgden dan weer voor zilver.
Nou, in de Eddy Merckx heb ik echt wel geleden, ondanks mijn 100e plek daar.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De lezers willen vooral lijden zien
Harder fietsenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:40 schreef Dos37 het volgende:
vanmorgen even een stukje gefiets 20 km maar mên wat was het warm en er was totaal helemaal geen wind.
Met welke club rij je?quote:Op maandag 24 juli 2006 10:12 schreef -Dutch- het volgende:
Zaterdag, Gulpen - Maaseik v.v., 107km met een gemiddelde snelheid van 30.6 en op zondag hadden we een rit met de club Gulpen - Visé (inclusief Halembaye) en dat was 84 km met een gemiddelde van 29.6. Twee lekkere ritten tegen een goede snelheid!
Tourclub Gulpen, clublokaal is Zwarte Ruiterquote:
Op 5 augustus de Sean Kelly Classic http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:42 schreef Ericr het volgende:
Zit er aan te denken om de Toerversie van Luik-Bastenaken-Luik te gaan rijden, of een vergelijkbare toertocht. Nou zitten daar wat leuke klimmetjes in zoals de Redoute. Kom zelf op maximaal 39/21 in Nederland alles redelijk goed boven, maar de Redoute is langer dan wat er in Nederland aan heuvels ligt.
maar 2 warme maaltijden?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:23 schreef thaleia het volgende:
Slikken de echte fanatiekelingen hier eigenlijk extra vitaminen? Ik weet dat m'n oud-ganggenoot dat deed, die at ook twee avondmaaltijden per dag: een voor en een na het fietsen. En dun dat ie was
Ikzelf geloof niet zo in die extra vitaminen, maar goed ik heb er geen verstand van. Als je erg fanatiek traint ben je misschien wel vatbaarder voor griepjes enzo.
Vorig jaar aan de RftR meegedaan, maar dat was geen succes. Het is de bedoeling dat er en groupe wordt gereden. Om te zorgen dat iedereen het kan bijhouden wordt er niet harder dan 28 km/h gefietst. Veel mensen hebben totaal geen ervaring met in groepen rijden. Gevolg: heel veel valpartijen. Ik vond er weinig aan en vooral hartstikke gevaarlijk. Maar goed, 't is voor de goede zaak hè.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:15 schreef Bismarck het volgende:
Ride for the Roses
Op zondag 20 augustus 2006 wordt in Utrecht e.o. de Ride for the Roses gereden. Het is een benefiet toertocht, de opbrengst komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding. Er kunnen drie afstanden worden gereden te weten 20km, 50km en 100km.
Zijn hier mensen die aan één of beide evenementen deelnemen?
Moet wel kunnen met de 39/27 denk ik, zeker als je met die 39/21 ook de Keutenberg opkomt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:42 schreef Ericr het volgende:
Zit er aan te denken om de Toerversie van Luik-Bastenaken-Luik te gaan rijden, of een vergelijkbare toertocht. Nou zitten daar wat leuke klimmetjes in zoals de Redoute. Kom zelf op maximaal 39/21 in Nederland alles redelijk goed boven, maar de Redoute is langer dan wat er in Nederland aan heuvels ligt.
Welk verzet is er het beste te steken voor die Redoute? 39/27?
Ben zelf in ieder geval qua type renner een tijdrijder/tempobeul, zeker geen flyertje dat de heuvels opknalt. 1,79 meter bij 91 kilo wordt flyen ook moeilijk. Op de macht lukt een hoop, maar heb geen zin om geparkeerd te staan.
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Regelmatig gaan er mensen naast me rijden om even een babbeltje te maken. Als er een clubje langsfietst wordt je 5 keer gegroet ofzo. Ook wel zo vriendelijk, ik groet eigenlijk ook altijd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:41 schreef TazDevl het volgende:
Nu ik sinds kort weer aan het fietsen ben heb ik de neiging om mede wielrenners gedag te zeggen.
Het lijkt haast wel of het hoort om elkaar nors en minachtend aan te kijken?
Tja... ik merk er rond den haag & zoetermeer ook niet veel vanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:05 schreef Jeroen_M het volgende:
Ik geloof niet dat noorderlingen (Groningers, Drenthen) bekend staan om hun vriendelijkheid.
39/27 it is, bedankt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 07:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moet wel kunnen met de 39/27 denk ik, zeker als je met die 39/21 ook de Keutenberg opkomt.
Ik heb nog effe gekeken naar mijn hartslagmeter-gegevens van toen ik in LBL dit jaar de Redoute opreed. Het steilste stuk is ongeveer 200 meter lang, gemiddeld 15% over die 200 meter (met wss wat steilere stukken). Daar reed ik 30-21 met een trapfrequentie van 55-60 en een snelheid van rond de 10 km/u. Het steile stuk is dus niet erg lang. Omdat het nogal druk was, en het steilste stuk in een bocht naar links zat, en ik aan het inhalen was, reed ik dus aan de linkerkant. Op het steilste gedeelte dus.quote:
Eigenlijk vond ik hem relatief makkelijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, Redoute is ff doorbijten maar echt niet mythisch zwaar ofzo.
haha hij stond hier inderdaad nog niet helemaal klaar... heb op dit moment inderdaad zadel afgestelt en er een kilometerteller opgezet ook moest er een binnenbandje en de remblokjes vervangen worden...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nofi, maar is 'ie niet een beetje groot voor je??? (of moet je t zadel nog op de juiste hoogte afstellen? )
Haarspeldbocht Op de Posbank zit toch geen haarspeldbocht, wel in de Emmapyramide.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:09 schreef UnleashMitch het volgende:
Gister de Posbank op geweest Viel toch wel een beetje tegen, had wel iets meer verwacht. Het eerste stuk bij de haarspeldbocht was eigenlijk het moeilijkste, daarna was het appeltje eitje.
Toch 30km
Was nog een heel stuk ervoor. Ik ben richting Posbank gegaan vanuit Rozendaal, door dat mooie stuk park/tuin gedeelte. Daar bij de begraafplaats zit een haarspeldbocht maar dat is idd dichterbij de Emmapyramide ja Straks ook eens even kijken denk ikquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:03 schreef Wombcat het volgende:
Haarspeldbocht Op de Posbank zit toch geen haarspeldbocht, wel in de Emmapyramide.
Ik ga morgen daar in de buurt fietsen
Yep. Da's vanaf de rotonde bij Rheden omhoog tot dat bezoekerscentrum. Vroeger was daar een restaurant, maar da's een jaar of tien geleden afgebrand.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:12 schreef thaleia het volgende:
Als je iemand hartgrondig hoort vloeken ben ik het.
Emmapiramide heeft idd een haarspeldbocht, daar maakte ik het eerst kennis mee bij de Posbankloop. Iedereen stond zo ongeveer stil
Maar wij noemen ook zo ongeveer alles in die omgeving "Posbank" hoor, dus daar hoort de Emmapiramide gewoon bij. De echte Posbank is neem ik aan dat ding waar je boven zo'n bezoekerscentrum hebt en waar je zo heerlijk op het terras kunt zitten?
Bij de begraafplaats, da's de Emmapyramide volgens mij (zie ook mijn post hierboven met vrij uitgebreide beschrijving van alle beklimmingen).quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:17 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Was nog een heel stuk ervoor. Ik ben richting Posbank gegaan vanuit Rozendaal, door dat mooie stuk park/tuin gedeelte. Daar bij de begraafplaats zit een haarspeldbocht maar dat is idd dichterbij de Emmapyramide ja Straks ook eens even kijken denk ik
Waar moet ik er hiervoor precies op ? Ken m wel vanaf Rozendaal maar verder ben ik nog erg onbekend in deze omgeving.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:20 schreef Wombcat het volgende:
- De Emmapyramide vanaf Velp, met haarspeldbochten. Dit is de steilste klim in deze streek.
Linksonder ligt dus Velp/Rozendaal. Rechtsboven ligt Dieren. De rode stip is de Posbank, met het bezoekerscentrum waar Thaleia het over had. Onder in het midden is Rheden, met iets rechts daarvan De Steeg. Kaart is gewoon met noorden boven.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:37 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik begrijp de ligging nog niet echt van het kaartje maar ik ga eens een stukje fietsen naar de Emma
Of misschien de A12 onderdoor en de veluwe op. Moeilijk moeilijk
Leuk, ben benieuwdquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:11 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik heb alles (met toeval) gevonden
Nu eerst douchen en dan een wat langere beschrijving. Ben echt kapot
Posbank is hoger denk ik. De toppen daar liggen op ongeveeer 100 meter, en je begint meestal van ergens tussen de 30 en 50 meter. Hoogteverschil van de beklimmingen is meestal dus een meter of 50-70. Waarbij wel gezegd dat er meestal vrij lange stukken vals plat inzitten, en maar korte steile stukjes.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Is die Posbank bergelijkbaar met het Kopje van Bloemendaal of is 'ie toch wel wat hoger?
Dan ben je nu vanuit het noorden naar de Emmapyramide gekomen. Over een fietspad vermoed ik. Je zit komt dan vanaf de 'hoogvlakte' (het Rozendaalse zand geloof ik). Van de A50 af zit je dan al op hoogte, dus naar de Emmapyramide gaat het amper omhoog.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:37 schreef UnleashMitch het volgende:
Goed hier de iets langere versie.
Ik ben begonnen vanaf de Brouwerijweg, dat is een zijstraat v/d Amsterdamseweg. Daarna de Amsterdamseweg op, helemaal doorgereden tot de stoplichten en toen de Schelmseweg op gereden. Dit is de weg die langs Burgers Zoo loopt. Vervolgens zag ik ergens een afslag, die ben ik ingegaan en als ik zo terug kijk lijkt dat de Deelenseweg. Een lange rechte autoweg, onder de A12 door en langs een militair oefenterrein. Uitgefietst en toen rechtsaf de Koningsweg op, richting Apeldoorn en Deerlen ofzo. Daarna over de A50 heen en een stuk rechtdoor gefietst, ik zag namelijk Rheden 10km staan en rekende uit dat dat met precies op 30km zou brengen. Zo gezegd zo gedaan, door het stuk park/bos gefietst tot ik opeens een ANWB-paddo tegen kwam die zei dat ik rechtsaf moest voor de Emmapyramide. Ik meteen van dus hup afgeslagen. Na een tijdje begon ik me toch wel af te vragen waar die pyramide nou was dus ik op de eerst volgende paddo gekeken, bleek dat ik er al overheen was Dit was duidelijk de minder steile kant.
Daarna kon ik drie kanten op: rechtsaf over een klinkerweg naar beneden naar Rheden (geloof ik), rechtdoor naar , en linksaf richting Rozendaal (geloof ik. Ik voelde weinig voor een klinkerweg en Rozendaal lag wat dichter in de buurt dus ik linksaf geslagen. Vervolgens kwamen de haarspeldbochten. Weliswaar in de afdaling maar wel erg cool Lijkt net of je in t buitenland zit. Vervolgens uitgekomen in Velp, helemaal rechtdoor gereden (dit om het ook weer terug te kunnen vinden) en vervolgens via Rozendaal, de Schelmseweg en de Amsterdamseweg weer thuis gekomen
En tocht van net iets meer dan een uur met een afstand van 28.5km, een gemiddelde snelheid van 27.3km/u en een topsnelheid van 53.8km/u. Alle getallen moeten iets naar beneden worden afgerond aangezien m'n km teller iets te hoog staat ingesteld
Posbank is wel wat hoger en anders, meer een buitenland-gevoel. Bloemendaal is korter maar minder verkeer. Maar op beide kun je met een beetje tempo jezelf wel aardig tegenkomenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Is die Posbank vergelijkbaar met het Kopje van Bloemendaal of is 'ie toch wel wat hoger?
De Camerig is mooiquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Posbank is dus wel fors hoger, Kopje is maar 30 meter ofzo..... ff aanzetten op 53-17 en je bent boven
De Camerig vind ik ook n puike berg trouwens, moet nodig weer eens naar Z-Limburg
Eenschquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:55 schreef Wombcat het volgende:
Moet die fietsmeet er maar van komen
Volgend weekend, is dat wat?quote:
Limburgquote:
Leuk dat je zo op de kaart kunt zien hoe snel je overal rijdt. Doet 'ie ook hartslag meten en zo?quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:37 schreef Ericr het volgende:
[afbeelding]
De route gemeten met de GPS op mijn Garmin Edge 305. Handig om terug te zien op welke stukken ik een bepaalde snelheid heb bereikt, in het trainingcenter kan je ieder stipje afzonderlijk bekijken qua snelheid.
In principe kan dat al in Excel.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:52 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik ben eens aan het kijken en zoek eigenlijk de mogelijkheid om een goede log bij te houden van wat ik gereden heb en hoe snel enzo Ook welke route ik heb gereden is van belang aangezien dat natuurlijk heel veel scheelt.
Adrie van Diemen :quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:59 schreef el_salvador het volgende:
ik wil in nederland straks btw eens een inspanningstest gaan doen, iemand een goed adres¿?
Iets hiervan hebben wij vandaag gedaan, maar het is mij nog altijd niet duideiljk wat preciesquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:20 schreef Wombcat het volgende:
- De Zypenberg vanaf Velp. Met name het laatste stuk is vrij steil.
- De Emmapyramide vanaf Velp, met haarspeldbochten. Dit is de steilste klim in deze streek.
- De Emmapyramide vanaf Rozendaal (de bedriegertjes). Deze kant is vrij makkelijk (die doe ik meestal op het buitenblad) omdat je vanaf Rozendaal eerst naar beneden gaat, waardoor je het steile stuk bij de bedriegertjes met snelheid neemt.
Ik heb wat moeite met het plaatsen van die begraafplaats. Daar heb ik nooit zo op gelet. Is die misschien tegenover de Bedriegertjes?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:09 schreef thaleia het volgende:
[..]
Iets hiervan hebben wij vandaag gedaan, maar het is mij nog altijd niet duideiljk wat precies
We kwamen iig uit de richting Rozendaal/Velp, passeerden een begraafplaats aan de rechterkant. Kan me herinneren dat fietsmaat-die-daar-bekend-is het over de Zypenberg had. Later wel haarspeldbochten gehad en we zijn ook een aardig stuk gedaald voordat we gingen klimmen (maar misschien was dat ook wel na de Zypenberg).
Kan dus alles van de bovenstaande drie geweest zijn, of misschien hadden we eerst de Zypenberg en daarna de Emmapiramide?
Hoe dan ook was ik bij de Posbank zelf verbaasd dat we ineens al boven waren, want fietsmaat had "drie klimmetjes" aangekondigd, er waren er twee geweest, ik dacht nu komt er nog een en dan zijn we boven.....maar we daalden alleen nog maar en toen waren we bij dat bezoekerscentrum. Alwaar wij ons uitstekend hebben vermaakt met tomatensoep + maaltijdsalade op het terras
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |