abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2006 @ 12:45:15 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38776120
Remkabel

Die 2 korte stukjes stuurlint moeten bij je remhendels (aan de achterkant) en met die tapejes plak je t lint vast in het midden van je stuur
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38776246
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Remkabel

Die 2 korte stukjes stuurlint moeten bij je remhendels (aan de achterkant) en met die tapejes plak je t lint vast in het midden van je stuur
Ah tuurlijk is ook zo

Bedankt
pi_38778387
Duidelijker dan die link kan ik het echt niet maken. Daar staat alles wat je moet weten.

Anders gewoon door je LBS laten doen en dan vragen of je mag meekijken.
(leer je het voor de volgende keer)
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 12 juni 2006 @ 14:47:47 #79
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38779335
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
De Baraque vanuit Malmedy is inderdaad veel makkelijker. Dit is het echte klimmen, niet de korte kuitenbijters van Zuid-Limburg. Als je wilt trainen voor de Alpen is een rondje over de Baraque Michel en de Baraque Fraiture veel beter dan een rondje Mergellandroute.
Inderdaad, een vriend van mij gaat de Marmotte rijden en die reed mee. Hij zij dat een dergelijke rit een prima training is!
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 16:19:22 #80
73911 ultra_ivo
pi_38781452
In de Eiffel liggen nog een aantal klimmetjes die ook prima werken als training voor Marmotte achtige tochten. Net onder Aken kom je regelmatig boven de 500m.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 09:49:44 #81
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38803935
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:
In de Eiffel liggen nog een aantal klimmetjes die ook prima werken als training voor Marmotte achtige tochten. Net onder Aken kom je regelmatig boven de 500m.
We rijden binnenkort naar Monschau en dan krijg je inderdaad ook een paar lekkere klimmetjes voorgeschoteld!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:00:30 #82
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_38805460
Een heel andere vraag, wat eten jullie voor het fietsen (met name het ontbijt). Ik eet meestal iets van Muesli, maar dit ligt me soms zwaar op de maag. Zijn er eventuele andere dingen die ik veel beter kan eten?
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 14:44:14 #83
73911 ultra_ivo
pi_38812593
De muesli zelf ligt niet zwaar op de maag, maar de melk kan zwaar op de maag liggen. Ik eet 's ochtends gewoon brood. Ook tijdens een brevet koop ik nog wel eens een luxe broodje (of meerdere). Daartussendoor diverse repen en dranken.
pi_38813410
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:10 schreef juliusbackpacking het volgende:
Duidelijker dan die link kan ik het echt niet maken. Daar staat alles wat je moet weten.

Anders gewoon door je LBS laten doen en dan vragen of je mag meekijken.
(leer je het voor de volgende keer)
Ja idd die site was heel duidelijk, alleen had ik hem uitgeprint en alles stond achter en door elkaar vandaar
Het is nu wel gelukt, bedankt!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:41:46 #85
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_38816859
het gaat niet om het ontbijt; maar hoeveel tijd er tussen zit. mijn ontbijt? macaroni/spaghetti/nasi.

voor zwemmen en lopen zit er 2 uur tussen, voor fietsen 1.5uur
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 18:30:43 #86
73911 ultra_ivo
pi_38820196
Gewoon niks ertussen, direkt gaan fietsen. Tijdens de rit moet je ook gewoon dooreten, dan kun je niet eerst gaan uitbuiken en wachten.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:05:20 #87
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_38821428
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon niks ertussen, direkt gaan fietsen. Tijdens de rit moet je ook gewoon dooreten, dan kun je niet eerst gaan uitbuiken en wachten.
Dat ligt er maar net aan met welke inspanning je gaat fietsen. Als je op matige intensiteit fietst kun je gerust na het eten direct gaan fietsen. Je lichaam hoeft dan niet alle zuurstof naar je benen te sturen en kan dus prima ondertussen je eten verteren. Als je echter maximaal moet knallen, kun je er maar beter voor zorgen dat het meeste voedsel al is verteerd, want daar komt je lijf tijdens de inspanning dan echt niet meer aan toe. 1,5 tot 2 uur voor de inspanning eten is een goede lijdraad.

Zelf eet ik voor de inspanning koolhydraatrijk voedsel, dus brood belegd met jam of andere zoetigheid, ontbijtkoek, banaantje en yoghurt met muesli. Yoghurt kan overigens niet elke maag gemakkelijk mee omgaan. Als ik een wedstrijd heb kies ik meestal voor witbrood, want dat verteert makkelijker. Ik vermijd vooral vet voedsel, want daar zit je maag echt niet op te wachten tijdens inspanning. Dus kaas of worst beter niet op je boterham gooien. Op de een of andere manier werken pindakaas en chocopasta wel prima bij mij .
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 22:18:29 #88
73911 ultra_ivo
pi_38829733
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:27:23 #89
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38830182
En ik maar denken dat La Marmotte met 176km en 5000hm zwaar is
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2006 @ 22:36:43 #90
73911 ultra_ivo
pi_38830660
En dit is maar een 2e garnituur brevet
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:46:13 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38831091


Nou ja, ik wil ook nog wat explosiviteit houden
Hoewel, sinds het einde van het schaatsseizoen heb ik pas 2x krachttraining gedaan
Moet me er echt nog ff op beraden wat voor sporter ik eigenlijk wil zijn

Vroeger kickte ik er echt op om iedereen er op het eerste klimmetje van de dag af te sprinten, maar ik heb al ervaren dat het ook leuk is om na 6 uur in de regen nog echt te kunnen knallen, dat kon ik vroeger niet.

Heb van meerdere mensen gehoord dat ik fysiek best geschikt ben voor criteriums, alleen ik stuur als een pannekoek
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:50:32 #92
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38831299
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf woensdag 14 juni 2006 @ 00:10:22 #93
73911 ultra_ivo
pi_38834568
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Een groot deel van augustus fiets ik door Bosnië.
pi_38838294
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:


Heb van meerdere mensen gehoord dat ik fysiek best geschikt ben voor criteriums, alleen ik stuur als een pannekoek
Met dat laatste ben je niet geschikt voor criteriums. Criteriums dat is sprinten, remmen, bocht, sprinten, remmen, bocht. Dus je moet wel kunnen sturen.
Totaal niets voor mij, vooral vanwege dat sprinten (ik sprint zo ongeveer als een strijkijzer).
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:55:21 #95
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38847072
vakantie is geboekt

Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_38851569
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:55 schreef el_salvador het volgende:
vakantie is geboekt

[afbeelding]
Leuk Wanneer ga je?
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:01:33 #97
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38851818
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk Wanneer ga je?
begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!

ik heb er weer veel zin in
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_38855397
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
ik stuur als een pannekoek
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 06:32 schreef Wombcat het volgende:
(ik sprint zo ongeveer als een strijkijzer).
en ik klim als een klodder yoghurt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:54:50 #99
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38855565
En Basso daalt als een lamme houtduif
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38856820
je kan beter als een baksteen dalen

NO FEARRRRR
'The Less you know, The more you believe'
pi_38899353
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:01 schreef el_salvador het volgende:

[..]

begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!

ik heb er weer veel zin in [afbeelding]
Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
pi_38899390
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
je kan beter als een baksteen dalen

NO FEARRRRR
Dat doe ik ook
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:41 #103
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38941620
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
het is er eentje van de plaatselijke club in dat dorp (pinos genil, 10km vanaf granada). hij is erg populair altijd. hier staat er wat meer over:

http://www.altimetrias.net/marchas/marchas.asp?Pag=2
http://www.altimetrias.net/marchas/ficha.asp?id=204

en wat slechte foto's van 2004:





hij wordt elk jaar gehouden op de laatste dag van de tour geloof ik. een week later wordt ie weer gehouden, voor lopers
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 03:13:51 #104
73911 ultra_ivo
pi_38991945
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:41:04 #105
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39038155
quote:
Op maandag 19 juni 2006 03:13 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
Wow, toch knap gedaan. Ik zou het niet klaar krijgen, ik vind de tochten van 150 km al veel, laat staan 700 of 1000 km.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 15:46:04 #106
73911 ultra_ivo
pi_39038341
Je went wel aan tochen van dergelijke lengte. Het gekke is dat ik bij 1000km brevetten vaker ben afgestapt dan bij brevetten die beduidend langer waren. Van de 7 1000km brevetten die ik startte reed ik er 4 uit, bij 1200km is de balans ook ongeveer gelijk, 4 starts, 2 uitgereden. Maar London-Edinburgh-London van 1400km startte ik 3x en reed ik 3x zonder problemen uit. Volgend jaar iig weer kans, dan rij ik een 1000km brevet én Parijs-Brest-Parijs (1200km).
Deze week nog maar eens met de baas parten of er nog een weekje verlof voor september in zit, in dat geval zou ik nog een Franse diagonaal van 1100km kunnen rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:14 #107
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39040206
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:

gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28:56 #108
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39041978
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:
[afbeelding]
gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?


edit: damn dat is duur spul! dan maar dooie cola!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 17:48:27 #109
73911 ultra_ivo
pi_39042575
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Aan normaal voedsel (broodjes, warm eten etc. ) eet ik ongeveer evenveel als dat ik op een normale dag zou eten. Daarnaast veel chocolade af en toe wat repen en veel, heel veel drinken. Ik sla al snel een kleine 10liter drinken weg per dag. Afwisselend cola, energiedrank en op normale dagen ook zout bronwater. Als energiedrank kies ik de energiedranken (in poedervorm) van Decathlon. Goed te verkrijgen in een deel van mijn vaste fietsgebieden, smaakt lekker en vooral klein mee te nemen. En dan ook nog eens aangenaam geprijsd. Standaard de smaken passievrucht en rode vruchten. Op koude dagen ook theesmaak, op warme dagen mintsmaak.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:57:32 #110
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39042866
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef el_salvador het volgende:
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...

[ Bericht 4% gewijzigd door sungaMsunitraM op 20-06-2006 18:05:22 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:19:13 #111
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39053485
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...
net terug van een uurtje knallen, man wat heb ik een hekel aan wind!

hoe bereid jij jezelf voor op de marmotte? ik heb een klim-cyclo over een maand en ik wil dit keer wat serieuzer gaan fietsen en een leuke tijd neerzetten. ik zit 2 weken eerder al op locatie (veel bergen! woei ) tot die tijd klooi ik hier in holland wat aan, maar wat doe je verder nog naast de duinen, koppie van bloemendaal en uh, oh wacht, dat was het wel
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:54:27 #112
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39179148
Hehe, vanmorgen weer een heerlijke rit van 111 km gehad door diverse delen van Belgie. Leuke, maar helaas vlakke rit. Ben klaar voor de tourtocht van de Tour de France op 3 juli!
pi_39425312
Hallo, heeft iemand misschien tips aangaande het volgende:

Marieke treurt om de Tour says:
het schakelen op m'n voorste blad gaat niet goed. en m'n collega heeft me schroefjes aangewezen die ik vaster zou moeten draaien. maar daarmee krijg ik het niet goed: te vast: dan schakelt ie uberhaupt niet meer. te los: dan vliegt de ketting eraf. er tussenin: dan schakelt ie slechts met de grootste moeite, maakt gevaarlijke geluiden, gaat eerst niet naar het andere blad en dan ineens met 'n schok toch wel....zeer irritant.
Marieke treurt om de Tour says:
kan ik behalve die schroefjes nog iets anders doen of moet ik met hangende pootjes naar de wielerzaak?

Achterste blad schakelt soepel. Voorblad vertrouw ik voor geen meter meer, dus nu kan ik alleen nog op vlakke stukken gaan fietsen. Da's beter dan helemaal niet natuurlijk, maar ik woon nou net in zo'n mooie heuvelachtige omgeving

Iemand hier enig idee wat er allemaal mis kan zijn? Het zal er wel op uitdraaien dat ik toch naar de winkel moet, maar het kan geen kwaad als ik voor die tijd zelf ook eens eea goed heb bekeken, ik weet nu echt NIETS van al die dingen en wil graag een iets minder nitwitterig hulpeloos klein meisje worden
pi_39426311
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).

Heb je moderne rem-/schakelgrepen, dan zit er op de onderbuis (waar vroeger de schakelhendels zaten) een stelschroefje waarmee je de kabel wat strakker kunt stellen.
pi_39427086
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).
OK, dat gaan we proberen. Ik heb idd nog de stokoude schakeling op de buis
Dank!
pi_39443525
En als klein detail, die schroefjes zijn het bereik van je derrailleur. Die zijn 9 van de 10x goed en verpruts je als je er aan gaat draaien. Nu moet je eigenlijk eerst het bereik weer goed instellen en vervolgens je goed afstellen.

Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet

[ Bericht 1% gewijzigd door juliusbackpacking op 03-07-2006 10:38:18 ]
'The Less you know, The more you believe'
pi_39464473
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet
pi_39467985
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm << heel duidelijk omschreven.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:27:16 #119
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39517470
Gisteren de Tour versie van de tour etappe naar Valkenburg gereden. Dit was mijn eerste echte tourrit, maar hij was prachtig. 139.2 km (plus nog eens 22 km, heen en terug naar huis). De route was glooiend, veel pittige heuveltjes, maar met name de col naar Banneux (Trasenter) alsmede de cote de oneux waren wat lastiger, maar wel lekker te rijden. Ik was in het begin bang voor het warme weer, maar genoeg eten en drinken hebben met voor problemen behoed.
Ik heb wel nog een aantal akelige valpartijen gezien, maar ik had ook soms het gevoel dat bepaalde mensen gewoon te veel wilden.
In ieder geval heb ik genoten en ik ga zeker in de toekomst meer ritten rijden!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:04:42 #120
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39597644
Ik fiets sinds 2 jaar een beetje, maar eigenlijk te weinig. Ik heb een aantal weekendjes benut door het bezoeken van vrienden elders in het land en daar reisde ik dan wel eens 100, 150, 180 km voor. Twee maanden na m'n begin had ik al een 5-daagse fietsvakantie waarin ik 650 km reed in 5 dagen met een tourfietsje, langs verschillende mensen. Daarna lag het weer even stil. Toch maar een goedkoop racefietsje gekocht, met versnellingen aan de buis en weet ik veel wat nog meer. Vorig jaar met vakantie van Baarn naar Breskens gefietst, in mn uppie (ik fiets over het algemeen alleen omdat niemand wil meerijden helaas) over 240 km (mn bagage ging met de auto). Een week later terug in gemiddeld bijna 30, maar mn gemiddelde werd ook omlaag gehaald door stoplichten, bruggen, spoorwegovergangen en drukke kruisingen.) Daarna was het weer akelig stil rond het fietsen, maar sinds een maand ben ik weer erg serieus bezig. Heb er alweer stukken van 120 en 170 km opzitten en ik heb nu ook m'n eigen tijdrit-parcours in de polder liggen die ik twee keer per week wil rijden. De eerste keer, afgelopen woensdag, reed ik de 11,8 km in 21'06'' (33,6 km/u) wat zeker niet verkeerd is, maar wel beter kan. Ik startte te snel, maar ik kon er de laatste 2 km nog wel 37 km constant uitpersen.

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
pi_39597922
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:01:23 #122
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39599089
Ik was al aan het twijfelen ooit, maar nu ben ik er zeker van dat ik me ga inschrijven bij de univversiteitsfietsvereniging (De Domrenner, Utrecht).
  FOK!fotograaf vrijdag 7 juli 2006 @ 17:40:59 #123
73911 ultra_ivo
pi_39612332
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
Toerclubs zitten nie bij de KNWU maar bij de NTFU, www.ntfu.nl
pi_39629033
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:04 schreef Paap_Floyd het volgende:

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
http://cyclosportieven.startpagina.nl/
http://toerfiets.startpagina.nl/
pi_39637078
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:52:13 #126
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39637285
tvp
ik fiets ook
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_39637443
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
Als er veel spanning op de ketting zit, dan gaat schakelen (zeker het voorblad) niet of bijna niet. Dus als je zeg maar al met een laag beentempo en veel kracht aan het trappen bent, dan kan ik me goed voorstellen dat 'ie dan niet op het buitenbald wil. Andersom gaat het dan vaak ook niet trouwens (van buitenblad naar binnenblad).
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?

Anyway, als ik je verhaal zo lees, lijkt het me nu toch wel in orde.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:01:25 #128
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637491
Inderdaad, topper als je op een helling van het binnenblad naar het buitenblad gaat. Je moet trouwens altijd voor de helling al je keuze gemaakt welk blad je gaat gebruiken.
pi_39637799
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?
Niet, maar ik was gewoon ALLES aan het testen om zeker te weten dat eea weer okee was

Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting. Ik zal het vanaf nu niet meer doen, en inderdaad gewoon voor de helling alvast m'n keuze maken (voorlopig: het lichtste van het lichtste!)

Dank voor de info!

Morgen wellicht eindelijk weer de Posbank op
We gaan over twee weken met een paar mensen fietsen in de Vogezen, en ik moet voor die tijd echt zeer dringend nog effe trainen.
(Voordat u zich nu zorgen maakt: die anderen hebben iets meer verstand van fietstechniek dan ik)
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:30:52 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39638092
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef thaleia het volgende:
Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting.
Sowieso een goed idee om ietsje in te houden met trappen bij schakelen. Dan krijgen je wieltjes niet zo'n klap van de ketting en vice versa. Dan gaat alles wat langer mee.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:04:13 #131
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39642727
Ik heb vandaag weer m'n ronde gedaan en ik deed nu 11,8 km in 20'10'' t.o.v. 21'15'' woensdag

Het gaat de goede kant op, maargoed, na twee ritten moet ik natuurlijk niet te vroeg juichen en ik moet zeker ook wat langere tochten blijven maken om vooral ook conditie op te bouwen naast kracht.
  maandag 10 juli 2006 @ 08:15:03 #132
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39681884
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)

Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 10:26:54 #133
73911 ultra_ivo
pi_39683533
Dat is voer voor een legendarisch verhaal
toch nog een klasse prestatie.
  maandag 10 juli 2006 @ 10:36:17 #134
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39683726
Ach, er is iig nog genoeg ruimte voor verbetering.
En ik moet ns wat aan mn positie op de fiets doen, ik zit veel te hoog geloof ik
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 10:40:53 #135
73911 ultra_ivo
pi_39683824
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
  maandag 10 juli 2006 @ 12:28:08 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39686569
Pheauteaux:

Nog fris op de Glandon


Verschrikkelijk chagrijning op de Galibier


Weer redelijk lekker omhoog op de Alpe d'Huez

Mn zadel moet een heel stuk omlaag zie k trws
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39688951
Je zadel omlaag?? dus je hebt de marmotte met overstrekte knie gereden?

Dan type je zit zeker vanuit je rolstoel
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 10 juli 2006 @ 13:51:05 #138
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39688966
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
OJAAJOH?
pi_39698992
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)

Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Goed man. Wat was je tijd?
1:15 op Alpe de Huez is goed (Mijn eerste Marmotte deed ik er 2:20 over , was op Galibier al kapot, maar vanwege de warmte kon ik niet eten en bijna niet drinken).
Hoeveel had je getraind?
Jammer van zo'n valpartij. Voor goud moet je best wel doorrijden (mijn beste tijd op Marmotte is 8:15, wat net goud is, als ik 'm nu zou rijden zou ik denk ik minstens een half uur sneller rijden, misschien nog iets meer. Die 8:15 was in kloteweer en in de afdaling van de Galibier was ik verkleumd en kwam ik niet vooruit).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2006 19:34:08 ]
pi_39699005
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijk
  maandag 10 juli 2006 @ 20:00:10 #141
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39699983
11 uur 18

Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )

De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.

Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )

Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.


Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 10 juli 2006 @ 20:33:22 #142
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39701125
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijk
Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!

Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.

Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
OJAAJOH?
pi_39703901
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 22:54:49 #144
73911 ultra_ivo
pi_39706719
Ik las dat er in de Marmotte dit jaar twee doden zijn gevallen. Zat jij net achter die val?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:55:56 #145
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39710548
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!

Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.

Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:55:33 #146
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39716523
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Inderdaad en het is goede training, zijn niet de zwaarste klimmetjes, maar wel lekker om te rijden en te oefenen.
pi_39727293
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
11 uur 18

Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )

De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.

Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )

Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.


Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:05:11 #148
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39733527
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
OJAAJOH?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:07:09 #149
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39733589
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
juistem!
OJAAJOH?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:24:08 #150
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39734052
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
Inderdaad, je wint in het begin meer met souplesse dan op kracht. Als je een kleiner verzet kunt ronddraaien kun je volgens sommigen ook beter herstellen. Ik rij bijna nooit op het buitenblad, alleen als het in een afdaling echt hard gaat. Ik probeer zoveel mogelijk op het binnenblad te rijden, daar heb ik een favoriet verzet waarbij ik ook makkelijk snelheden van richting de 36 - 40 km/h kan halen. Dat is bij ons in de groep hard genoeg overigens.
Die kracht komt op den duur vanzelf wel, je moet wel proberen om steeds langer te gaan rijden en het aantal kilometers op te voeren, maar zorg er ook voor dat je rust neemt. Rust is soms nog belangrijker dan het fietsen zelf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')