Ah tuurlijk is ook zoquote:Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Remkabel
Die 2 korte stukjes stuurlint moeten bij je remhendels (aan de achterkant) en met die tapejes plak je t lint vast in het midden van je stuur
Inderdaad, een vriend van mij gaat de Marmotte rijden en die reed mee. Hij zij dat een dergelijke rit een prima training is!quote:Op maandag 12 juni 2006 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
De Baraque vanuit Malmedy is inderdaad veel makkelijker. Dit is het echte klimmen, niet de korte kuitenbijters van Zuid-Limburg. Als je wilt trainen voor de Alpen is een rondje over de Baraque Michel en de Baraque Fraiture veel beter dan een rondje Mergellandroute.
We rijden binnenkort naar Monschau en dan krijg je inderdaad ook een paar lekkere klimmetjes voorgeschoteld!quote:Op maandag 12 juni 2006 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:
In de Eiffel liggen nog een aantal klimmetjes die ook prima werken als training voor Marmotte achtige tochten. Net onder Aken kom je regelmatig boven de 500m.
Ja idd die site was heel duidelijk, alleen had ik hem uitgeprint en alles stond achter en door elkaar vandaarquote:Op maandag 12 juni 2006 14:10 schreef juliusbackpacking het volgende:
Duidelijker dan die link kan ik het echt niet maken. Daar staat alles wat je moet weten.
Anders gewoon door je LBS laten doen en dan vragen of je mag meekijken.
(leer je het voor de volgende keer)
Dat ligt er maar net aan met welke inspanning je gaat fietsen. Als je op matige intensiteit fietst kun je gerust na het eten direct gaan fietsen. Je lichaam hoeft dan niet alle zuurstof naar je benen te sturen en kan dus prima ondertussen je eten verteren. Als je echter maximaal moet knallen, kun je er maar beter voor zorgen dat het meeste voedsel al is verteerd, want daar komt je lijf tijdens de inspanning dan echt niet meer aan toe. 1,5 tot 2 uur voor de inspanning eten is een goede lijdraad.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon niks ertussen, direkt gaan fietsen. Tijdens de rit moet je ook gewoon dooreten, dan kun je niet eerst gaan uitbuiken en wachten.
Een groot deel van augustus fiets ik door Bosnië.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Met dat laatste ben je niet geschikt voor criteriums. Criteriums dat is sprinten, remmen, bocht, sprinten, remmen, bocht. Dus je moet wel kunnen sturen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb van meerdere mensen gehoord dat ik fysiek best geschikt ben voor criteriums, alleen ik stuur als een pannekoek
begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaardenquote:
quote:
en ik klim als een klodder yoghurt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 06:32 schreef Wombcat het volgende:
(ik sprint zo ongeveer als een strijkijzer).
Leukquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:01 schreef el_salvador het volgende:
[..]
begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaardenheb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!
ik heb er weer veel zin in [afbeelding]
Dat doe ik ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
je kan beter als een baksteen dalen
NO FEARRRRR
het is er eentje van de plaatselijke club in dat dorp (pinos genil, 10km vanaf granada). hij is erg populair altijd. hier staat er wat meer over:quote:
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
Wow, toch knap gedaan. Ik zou het niet klaar krijgen, ik vind de tochten van 150 km al veel, laat staan 700 of 1000 km.quote:Op maandag 19 juni 2006 03:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....
Heb nu deze:
[afbeelding]
gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Aan normaal voedsel (broodjes, warm eten etc. ) eet ik ongeveer evenveel als dat ik op een normale dag zou eten. Daarnaast veel chocolade af en toe wat repen en veel, heel veel drinken. Ik sla al snel een kleine 10liter drinken weg per dag. Afwisselend cola, energiedrank en op normale dagen ook zout bronwater. Als energiedrank kies ik de energiedranken (in poedervorm) van Decathlon. Goed te verkrijgen in een deel van mijn vaste fietsgebieden, smaakt lekker en vooral klein mee te nemen. En dan ook nog eens aangenaam geprijsd. Standaard de smaken passievrucht en rode vruchten. Op koude dagen ook theesmaak, op warme dagen mintsmaak.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef el_salvador het volgende:
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?
net terug van een uurtje knallen, man wat heb ik een hekel aan wind!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.
Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan
Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...
OK, dat gaan we proberen. Ik heb idd nog de stokoude schakeling op de buisquote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).
quote:Op zondag 2 juli 2006 10:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet
Toerclubs zitten nie bij de KNWU maar bij de NTFU, www.ntfu.nlquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.
http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
http://cyclosportieven.startpagina.nl/quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:04 schreef Paap_Floyd het volgende:
Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?
Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
Als er veel spanning op de ketting zit, dan gaat schakelen (zeker het voorblad) niet of bijna niet. Dus als je zeg maar al met een laag beentempo en veel kracht aan het trappen bent, dan kan ik me goed voorstellen dat 'ie dan niet op het buitenbald wil. Andersom gaat het dan vaak ook niet trouwens (van buitenblad naar binnenblad).quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.
Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.
Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen![]()
Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
Niet, maar ik was gewoon ALLES aan het testen om zeker te weten dat eea weer okee wasquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?
Sowieso een goed idee om ietsje in te houden met trappen bij schakelen. Dan krijgen je wieltjes niet zo'n klap van de ketting en vice versa. Dan gaat alles wat langer mee.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef thaleia het volgende:
Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting.
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
quote:Op maandag 10 juli 2006 08:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)
Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijkquote:Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
Uiteraard!quote:
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!
Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.
Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
Inderdaad en het is goede training, zijn niet de zwaarste klimmetjes, maar wel lekker om te rijden en te oefenen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
11 uur 18
Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan)
De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.
Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton)
Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.
Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
juistem!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Inderdaad, je wint in het begin meer met souplesse dan op kracht. Als je een kleiner verzet kunt ronddraaien kun je volgens sommigen ook beter herstellen. Ik rij bijna nooit op het buitenblad, alleen als het in een afdaling echt hard gaat. Ik probeer zoveel mogelijk op het binnenblad te rijden, daar heb ik een favoriet verzet waarbij ik ook makkelijk snelheden van richting de 36 - 40 km/h kan halen. Dat is bij ons in de groep hard genoeg overigens.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |