abonnement Unibet Coolblue
pi_38899353
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:01 schreef el_salvador het volgende:

[..]

begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!

ik heb er weer veel zin in [afbeelding]
Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
in a crowd you lose humanity
pi_38899390
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
je kan beter als een baksteen dalen

NO FEARRRRR
Dat doe ik ook
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:41 #103
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38941620
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
het is er eentje van de plaatselijke club in dat dorp (pinos genil, 10km vanaf granada). hij is erg populair altijd. hier staat er wat meer over:

http://www.altimetrias.net/marchas/marchas.asp?Pag=2
http://www.altimetrias.net/marchas/ficha.asp?id=204

en wat slechte foto's van 2004:





hij wordt elk jaar gehouden op de laatste dag van de tour geloof ik. een week later wordt ie weer gehouden, voor lopers
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 03:13:51 #104
73911 ultra_ivo
pi_38991945
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:41:04 #105
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39038155
quote:
Op maandag 19 juni 2006 03:13 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
Wow, toch knap gedaan. Ik zou het niet klaar krijgen, ik vind de tochten van 150 km al veel, laat staan 700 of 1000 km.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 15:46:04 #106
73911 ultra_ivo
pi_39038341
Je went wel aan tochen van dergelijke lengte. Het gekke is dat ik bij 1000km brevetten vaker ben afgestapt dan bij brevetten die beduidend langer waren. Van de 7 1000km brevetten die ik startte reed ik er 4 uit, bij 1200km is de balans ook ongeveer gelijk, 4 starts, 2 uitgereden. Maar London-Edinburgh-London van 1400km startte ik 3x en reed ik 3x zonder problemen uit. Volgend jaar iig weer kans, dan rij ik een 1000km brevet én Parijs-Brest-Parijs (1200km).
Deze week nog maar eens met de baas parten of er nog een weekje verlof voor september in zit, in dat geval zou ik nog een Franse diagonaal van 1100km kunnen rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:14 #107
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39040206
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:

gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28:56 #108
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39041978
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:
[afbeelding]
gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?


edit: damn dat is duur spul! dan maar dooie cola!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 17:48:27 #109
73911 ultra_ivo
pi_39042575
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Aan normaal voedsel (broodjes, warm eten etc. ) eet ik ongeveer evenveel als dat ik op een normale dag zou eten. Daarnaast veel chocolade af en toe wat repen en veel, heel veel drinken. Ik sla al snel een kleine 10liter drinken weg per dag. Afwisselend cola, energiedrank en op normale dagen ook zout bronwater. Als energiedrank kies ik de energiedranken (in poedervorm) van Decathlon. Goed te verkrijgen in een deel van mijn vaste fietsgebieden, smaakt lekker en vooral klein mee te nemen. En dan ook nog eens aangenaam geprijsd. Standaard de smaken passievrucht en rode vruchten. Op koude dagen ook theesmaak, op warme dagen mintsmaak.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:57:32 #110
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39042866
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef el_salvador het volgende:
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...

[ Bericht 4% gewijzigd door sungaMsunitraM op 20-06-2006 18:05:22 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:19:13 #111
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39053485
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...
net terug van een uurtje knallen, man wat heb ik een hekel aan wind!

hoe bereid jij jezelf voor op de marmotte? ik heb een klim-cyclo over een maand en ik wil dit keer wat serieuzer gaan fietsen en een leuke tijd neerzetten. ik zit 2 weken eerder al op locatie (veel bergen! woei ) tot die tijd klooi ik hier in holland wat aan, maar wat doe je verder nog naast de duinen, koppie van bloemendaal en uh, oh wacht, dat was het wel
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:54:27 #112
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39179148
Hehe, vanmorgen weer een heerlijke rit van 111 km gehad door diverse delen van Belgie. Leuke, maar helaas vlakke rit. Ben klaar voor de tourtocht van de Tour de France op 3 juli!
pi_39425312
Hallo, heeft iemand misschien tips aangaande het volgende:

Marieke treurt om de Tour says:
het schakelen op m'n voorste blad gaat niet goed. en m'n collega heeft me schroefjes aangewezen die ik vaster zou moeten draaien. maar daarmee krijg ik het niet goed: te vast: dan schakelt ie uberhaupt niet meer. te los: dan vliegt de ketting eraf. er tussenin: dan schakelt ie slechts met de grootste moeite, maakt gevaarlijke geluiden, gaat eerst niet naar het andere blad en dan ineens met 'n schok toch wel....zeer irritant.
Marieke treurt om de Tour says:
kan ik behalve die schroefjes nog iets anders doen of moet ik met hangende pootjes naar de wielerzaak?

Achterste blad schakelt soepel. Voorblad vertrouw ik voor geen meter meer, dus nu kan ik alleen nog op vlakke stukken gaan fietsen. Da's beter dan helemaal niet natuurlijk, maar ik woon nou net in zo'n mooie heuvelachtige omgeving

Iemand hier enig idee wat er allemaal mis kan zijn? Het zal er wel op uitdraaien dat ik toch naar de winkel moet, maar het kan geen kwaad als ik voor die tijd zelf ook eens eea goed heb bekeken, ik weet nu echt NIETS van al die dingen en wil graag een iets minder nitwitterig hulpeloos klein meisje worden
  zaterdag 1 juli 2006 @ 17:41:04 #114
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39426311
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).

Heb je moderne rem-/schakelgrepen, dan zit er op de onderbuis (waar vroeger de schakelhendels zaten) een stelschroefje waarmee je de kabel wat strakker kunt stellen.
in a crowd you lose humanity
pi_39427086
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).
OK, dat gaan we proberen. Ik heb idd nog de stokoude schakeling op de buis
Dank!
pi_39443525
En als klein detail, die schroefjes zijn het bereik van je derrailleur. Die zijn 9 van de 10x goed en verpruts je als je er aan gaat draaien. Nu moet je eigenlijk eerst het bereik weer goed instellen en vervolgens je goed afstellen.

Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet

[ Bericht 1% gewijzigd door juliusbackpacking op 03-07-2006 10:38:18 ]
'The Less you know, The more you believe'
pi_39464473
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet
pi_39467985
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm << heel duidelijk omschreven.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:27:16 #119
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39517470
Gisteren de Tour versie van de tour etappe naar Valkenburg gereden. Dit was mijn eerste echte tourrit, maar hij was prachtig. 139.2 km (plus nog eens 22 km, heen en terug naar huis). De route was glooiend, veel pittige heuveltjes, maar met name de col naar Banneux (Trasenter) alsmede de cote de oneux waren wat lastiger, maar wel lekker te rijden. Ik was in het begin bang voor het warme weer, maar genoeg eten en drinken hebben met voor problemen behoed.
Ik heb wel nog een aantal akelige valpartijen gezien, maar ik had ook soms het gevoel dat bepaalde mensen gewoon te veel wilden.
In ieder geval heb ik genoten en ik ga zeker in de toekomst meer ritten rijden!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:04:42 #120
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39597644
Ik fiets sinds 2 jaar een beetje, maar eigenlijk te weinig. Ik heb een aantal weekendjes benut door het bezoeken van vrienden elders in het land en daar reisde ik dan wel eens 100, 150, 180 km voor. Twee maanden na m'n begin had ik al een 5-daagse fietsvakantie waarin ik 650 km reed in 5 dagen met een tourfietsje, langs verschillende mensen. Daarna lag het weer even stil. Toch maar een goedkoop racefietsje gekocht, met versnellingen aan de buis en weet ik veel wat nog meer. Vorig jaar met vakantie van Baarn naar Breskens gefietst, in mn uppie (ik fiets over het algemeen alleen omdat niemand wil meerijden helaas) over 240 km (mn bagage ging met de auto). Een week later terug in gemiddeld bijna 30, maar mn gemiddelde werd ook omlaag gehaald door stoplichten, bruggen, spoorwegovergangen en drukke kruisingen.) Daarna was het weer akelig stil rond het fietsen, maar sinds een maand ben ik weer erg serieus bezig. Heb er alweer stukken van 120 en 170 km opzitten en ik heb nu ook m'n eigen tijdrit-parcours in de polder liggen die ik twee keer per week wil rijden. De eerste keer, afgelopen woensdag, reed ik de 11,8 km in 21'06'' (33,6 km/u) wat zeker niet verkeerd is, maar wel beter kan. Ik startte te snel, maar ik kon er de laatste 2 km nog wel 37 km constant uitpersen.

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
pi_39597922
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:01:23 #122
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39599089
Ik was al aan het twijfelen ooit, maar nu ben ik er zeker van dat ik me ga inschrijven bij de univversiteitsfietsvereniging (De Domrenner, Utrecht).
  FOK!fotograaf vrijdag 7 juli 2006 @ 17:40:59 #123
73911 ultra_ivo
pi_39612332
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
Toerclubs zitten nie bij de KNWU maar bij de NTFU, www.ntfu.nl
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:46:27 #124
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39629033
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:04 schreef Paap_Floyd het volgende:

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
http://cyclosportieven.startpagina.nl/
http://toerfiets.startpagina.nl/
in a crowd you lose humanity
pi_39637078
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')