abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38899353
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:01 schreef el_salvador het volgende:

[..]

begin juli. 23 juli rij ik die berg op in een cyclo. 2 jaar geleden heb ik die ook gedaan, echt mooi. 40 graden en dan 45km bergop rijden met 2000 gekke spanjaarden heb nog met de oudste deelnemer staan praten toen, 74 jaar! hij had nog gekoerst met bahamontes!

ik heb er weer veel zin in [afbeelding]
Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
pi_38899390
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
je kan beter als een baksteen dalen

NO FEARRRRR
Dat doe ik ook
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:41 #103
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_38941620
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk

Welke cyclo is dat? Website?
het is er eentje van de plaatselijke club in dat dorp (pinos genil, 10km vanaf granada). hij is erg populair altijd. hier staat er wat meer over:

http://www.altimetrias.net/marchas/marchas.asp?Pag=2
http://www.altimetrias.net/marchas/ficha.asp?id=204

en wat slechte foto's van 2004:





hij wordt elk jaar gehouden op de laatste dag van de tour geloof ik. een week later wordt ie weer gehouden, voor lopers
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 03:13:51 #104
73911 ultra_ivo
pi_38991945
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Net m'n fiets even nagekeken en nog wat extra verlichting gemonteerd. Donderdagochtend moet ik starten in het Beierse Osterdorf voor een 1000km brevet met 10.000 hoogtemeters. Een loodzwaar brevet. DIt wordt m'n 3e keer, 1 keer kwam ik met een uurtje of 2 marge binnen, de andere keer raakte ik door materiaalpech buiten tijd op een controle.
En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:41:04 #105
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39038155
quote:
Op maandag 19 juni 2006 03:13 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En 3 maal was geen scheepsrecht. Weer uitgevallen. DIt keer was de hitte een probleem. De eerste 2 dagen moest ik per dag 2x een half uur in de schaduw gaan zitten/liggen. De plotselinge hitte is mij fataal geworden. Daardoor raakte ik te ver achter op het schema. Met een zwaar bergachtig stuk voor de boeg zat ik al op het uiterste tijdsschema. De volgende controle binnen de tijd halen zou zo goed als onmogelijk zijn, op het slaappunt aankomen met reserve tijd om te kunnen slapen was al helemaal een illusie. Dus maar een makkelijkere route naar het slaappunt/de start genomen. Uiteindelijk toch nog een krappe 700km gereden incl. rit van en naar het station van Aken.
Of ik 'm weer rij weet ik niet. Ieder jaar worden er extra hellingen in de route gestopt, ieder jaar wordt het dus lastiger voor mij om 'm binnen de tijd uit te rijden.
Wow, toch knap gedaan. Ik zou het niet klaar krijgen, ik vind de tochten van 150 km al veel, laat staan 700 of 1000 km.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 15:46:04 #106
73911 ultra_ivo
pi_39038341
Je went wel aan tochen van dergelijke lengte. Het gekke is dat ik bij 1000km brevetten vaker ben afgestapt dan bij brevetten die beduidend langer waren. Van de 7 1000km brevetten die ik startte reed ik er 4 uit, bij 1200km is de balans ook ongeveer gelijk, 4 starts, 2 uitgereden. Maar London-Edinburgh-London van 1400km startte ik 3x en reed ik 3x zonder problemen uit. Volgend jaar iig weer kans, dan rij ik een 1000km brevet én Parijs-Brest-Parijs (1200km).
Deze week nog maar eens met de baas parten of er nog een weekje verlof voor september in zit, in dat geval zou ik nog een Franse diagonaal van 1100km kunnen rijden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:14 #107
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39040206
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:

gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28:56 #108
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39041978
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ben me n beetje aan het voorbereiden op de Marmotte.... route en hoogteprofiel bekijken, voeding bekijken etc.....

Heb nu deze:
[afbeelding]
gekocht (en getest op training) en da's goed spul zeg
80 gram koolhydraten per pakje en je giet het in 10 tellen achterover.

Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?


edit: damn dat is duur spul! dan maar dooie cola!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2006 @ 17:48:27 #109
73911 ultra_ivo
pi_39042575
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ivo, hoe en wat eet jij tijdens zulke lange tochten?
Aan normaal voedsel (broodjes, warm eten etc. ) eet ik ongeveer evenveel als dat ik op een normale dag zou eten. Daarnaast veel chocolade af en toe wat repen en veel, heel veel drinken. Ik sla al snel een kleine 10liter drinken weg per dag. Afwisselend cola, energiedrank en op normale dagen ook zout bronwater. Als energiedrank kies ik de energiedranken (in poedervorm) van Decathlon. Goed te verkrijgen in een deel van mijn vaste fietsgebieden, smaakt lekker en vooral klein mee te nemen. En dan ook nog eens aangenaam geprijsd. Standaard de smaken passievrucht en rode vruchten. Op koude dagen ook theesmaak, op warme dagen mintsmaak.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:57:32 #110
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39042866
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef el_salvador het volgende:
is dat dat spul wat je ook als poeder kan kopen? wat vinden jullie van die gel packs?
Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...

[ Bericht 4% gewijzigd door sungaMsunitraM op 20-06-2006 18:05:22 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:19:13 #111
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39053485
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee, zo geconcentreerd heb je niet als poeder.

Met trainen eet ik natuurlijk gewoon Sultana's en bananen enzo. Die pakjes Maxim/Extran zijn idd loeiduur (ik betaalde E 4,75 voor 3 pakjes), maar voor speciale gelegenheden wel de moeite waard denk ik. Als je in de Marmotte bovenkomt op een col lijkt het me namelijk niet zo slim daar te lang te blijven staan eten ivm afkoelen, bij de verzorgingsposten is het nogal druk schijnt t, de afdaling van de Glandon is lastig dus daar heb je ook weinig gelegenheid om rustig een reepje weg te knagen.... dan lijkt het me dus wel handig om op de top zo'n pakje te nemen, jasje aan te doen en meteen de afdaling in te gaan

Edit: hij gaat dit jaar weer over de Glandon ipv Croix de Fer...
net terug van een uurtje knallen, man wat heb ik een hekel aan wind!

hoe bereid jij jezelf voor op de marmotte? ik heb een klim-cyclo over een maand en ik wil dit keer wat serieuzer gaan fietsen en een leuke tijd neerzetten. ik zit 2 weken eerder al op locatie (veel bergen! woei ) tot die tijd klooi ik hier in holland wat aan, maar wat doe je verder nog naast de duinen, koppie van bloemendaal en uh, oh wacht, dat was het wel
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:54:27 #112
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39179148
Hehe, vanmorgen weer een heerlijke rit van 111 km gehad door diverse delen van Belgie. Leuke, maar helaas vlakke rit. Ben klaar voor de tourtocht van de Tour de France op 3 juli!
pi_39425312
Hallo, heeft iemand misschien tips aangaande het volgende:

Marieke treurt om de Tour says:
het schakelen op m'n voorste blad gaat niet goed. en m'n collega heeft me schroefjes aangewezen die ik vaster zou moeten draaien. maar daarmee krijg ik het niet goed: te vast: dan schakelt ie uberhaupt niet meer. te los: dan vliegt de ketting eraf. er tussenin: dan schakelt ie slechts met de grootste moeite, maakt gevaarlijke geluiden, gaat eerst niet naar het andere blad en dan ineens met 'n schok toch wel....zeer irritant.
Marieke treurt om de Tour says:
kan ik behalve die schroefjes nog iets anders doen of moet ik met hangende pootjes naar de wielerzaak?

Achterste blad schakelt soepel. Voorblad vertrouw ik voor geen meter meer, dus nu kan ik alleen nog op vlakke stukken gaan fietsen. Da's beter dan helemaal niet natuurlijk, maar ik woon nou net in zo'n mooie heuvelachtige omgeving

Iemand hier enig idee wat er allemaal mis kan zijn? Het zal er wel op uitdraaien dat ik toch naar de winkel moet, maar het kan geen kwaad als ik voor die tijd zelf ook eens eea goed heb bekeken, ik weet nu echt NIETS van al die dingen en wil graag een iets minder nitwitterig hulpeloos klein meisje worden
pi_39426311
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).

Heb je moderne rem-/schakelgrepen, dan zit er op de onderbuis (waar vroeger de schakelhendels zaten) een stelschroefje waarmee je de kabel wat strakker kunt stellen.
pi_39427086
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Als het met die schroefjes niet lukt, kan het zijn dat de spanning op de kabel te laag is. Als je nog ouderwetse schakeling op de buis hebt, dan is de enige oplossing volgens mij op de derailleur de kabel losmaken en opnieuw vast, maar dan strakker (da's vaak best lastig om de kabel met goede spanning vast te maken, gaat het makkelijkst met zijn tweeën).
OK, dat gaan we proberen. Ik heb idd nog de stokoude schakeling op de buis
Dank!
pi_39443525
En als klein detail, die schroefjes zijn het bereik van je derrailleur. Die zijn 9 van de 10x goed en verpruts je als je er aan gaat draaien. Nu moet je eigenlijk eerst het bereik weer goed instellen en vervolgens je goed afstellen.

Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet

[ Bericht 1% gewijzigd door juliusbackpacking op 03-07-2006 10:38:18 ]
'The Less you know, The more you believe'
pi_39464473
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Werkje van 10 minuten als je weet wat je doet
pi_39467985
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm << heel duidelijk omschreven.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:27:16 #119
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39517470
Gisteren de Tour versie van de tour etappe naar Valkenburg gereden. Dit was mijn eerste echte tourrit, maar hij was prachtig. 139.2 km (plus nog eens 22 km, heen en terug naar huis). De route was glooiend, veel pittige heuveltjes, maar met name de col naar Banneux (Trasenter) alsmede de cote de oneux waren wat lastiger, maar wel lekker te rijden. Ik was in het begin bang voor het warme weer, maar genoeg eten en drinken hebben met voor problemen behoed.
Ik heb wel nog een aantal akelige valpartijen gezien, maar ik had ook soms het gevoel dat bepaalde mensen gewoon te veel wilden.
In ieder geval heb ik genoten en ik ga zeker in de toekomst meer ritten rijden!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:04:42 #120
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39597644
Ik fiets sinds 2 jaar een beetje, maar eigenlijk te weinig. Ik heb een aantal weekendjes benut door het bezoeken van vrienden elders in het land en daar reisde ik dan wel eens 100, 150, 180 km voor. Twee maanden na m'n begin had ik al een 5-daagse fietsvakantie waarin ik 650 km reed in 5 dagen met een tourfietsje, langs verschillende mensen. Daarna lag het weer even stil. Toch maar een goedkoop racefietsje gekocht, met versnellingen aan de buis en weet ik veel wat nog meer. Vorig jaar met vakantie van Baarn naar Breskens gefietst, in mn uppie (ik fiets over het algemeen alleen omdat niemand wil meerijden helaas) over 240 km (mn bagage ging met de auto). Een week later terug in gemiddeld bijna 30, maar mn gemiddelde werd ook omlaag gehaald door stoplichten, bruggen, spoorwegovergangen en drukke kruisingen.) Daarna was het weer akelig stil rond het fietsen, maar sinds een maand ben ik weer erg serieus bezig. Heb er alweer stukken van 120 en 170 km opzitten en ik heb nu ook m'n eigen tijdrit-parcours in de polder liggen die ik twee keer per week wil rijden. De eerste keer, afgelopen woensdag, reed ik de 11,8 km in 21'06'' (33,6 km/u) wat zeker niet verkeerd is, maar wel beter kan. Ik startte te snel, maar ik kon er de laatste 2 km nog wel 37 km constant uitpersen.

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
pi_39597922
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:01:23 #122
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39599089
Ik was al aan het twijfelen ooit, maar nu ben ik er zeker van dat ik me ga inschrijven bij de univversiteitsfietsvereniging (De Domrenner, Utrecht).
  FOK!fotograaf vrijdag 7 juli 2006 @ 17:40:59 #123
73911 ultra_ivo
pi_39612332
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wordt lid van een toerclub, daar staat vaak de info in het clubblad.

http://www.knwu.nl/index.php?pg=kalender
Toerclubs zitten nie bij de KNWU maar bij de NTFU, www.ntfu.nl
pi_39629033
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:04 schreef Paap_Floyd het volgende:

Ik ben nu snel van plan een betere fiets te kopen, want deze valt nog net niet uit elkaar en is ook iets te groot eigenlijk. Tevens wil ik ook eens wat meer in (kleine) groepen gaan rijden en eens een wat beklimmingen gaan doen, hoewel ik die in de buurt niet kan oefenen. Ook wil ik wielercoursen voor recreanten eens gaan rijden. (Amstel Gold, etc, dat weten jullie beter dan ik.) Hoe kom ik te weten wanneer dat soort wedstrijden wordt gereden? Is een een overkoepelende site? Of moet ik gewoon de sites van de koersen gaan afstruinen?

Nou ja, een heel verhaal.. Dit was het. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.
http://cyclosportieven.startpagina.nl/
http://toerfiets.startpagina.nl/
pi_39637078
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:52:13 #126
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39637285
tvp
ik fiets ook
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_39637443
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me er toch maar bij neergelegd dat ik twee linkerhanden en nul technisch inzicht heb, en m'n fiets weggebracht. De wielerspeciaalzaak had pas over anderhalve week plek, de fietsenmaker hier op de hoek ook pas na 't weekend, maar op het station repareren ze 'm gewoon dezelfde dag. Ik vertrouwde het daar alleen niet zo, want toen ik begon over m'n voorblad keek de man zeer puzzled en riep er 'n ander bij. Die beweerde wel te weten hoe en wat.

Vandaag een testrit gemaakt: het schakelen gaat weer soepel, ketting loopt er niet meer af, allemaal prachtig. MAAR: ik ging natuurlijk alles uitproberen, dus steeds op dat voorblad schakelen van 1 naar 2 en terug, en dat gaat uitstekend, behalve als ik tegen 'n heuvel oprijd. Als ik vrij weinig snelheid heb en ik ga omhoog, wil hij niet meer van de lichtste naar de zwaardere versnelling. Gaat ratelen en komt gewoon niet op het grote blad. Op vlak terrein doet ie dat probleemloos.

Is dit een teken dat er toch nog iets niet goed zit? Of is dit gewoon de fiets die mij tegen mezelf beschermt omdat een mens op een steile helling niet van het kleine naar het grote blad moet willen schakelen

Omdat ik de afgelopen tijd al zoveel gekut met m'n fiets heb gehad vertrouw ik het toch nog niet helemaal. Wat jullie?
Als er veel spanning op de ketting zit, dan gaat schakelen (zeker het voorblad) niet of bijna niet. Dus als je zeg maar al met een laag beentempo en veel kracht aan het trappen bent, dan kan ik me goed voorstellen dat 'ie dan niet op het buitenbald wil. Andersom gaat het dan vaak ook niet trouwens (van buitenblad naar binnenblad).
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?

Anyway, als ik je verhaal zo lees, lijkt het me nu toch wel in orde.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:01:25 #128
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637491
Inderdaad, topper als je op een helling van het binnenblad naar het buitenblad gaat. Je moet trouwens altijd voor de helling al je keuze gemaakt welk blad je gaat gebruiken.
pi_39637799
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zou je trouwens naar het buitenblad willen schakelen als je op en steile helling langzaam rijdt?
Niet, maar ik was gewoon ALLES aan het testen om zeker te weten dat eea weer okee was

Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting. Ik zal het vanaf nu niet meer doen, en inderdaad gewoon voor de helling alvast m'n keuze maken (voorlopig: het lichtste van het lichtste!)

Dank voor de info!

Morgen wellicht eindelijk weer de Posbank op
We gaan over twee weken met een paar mensen fietsen in de Vogezen, en ik moet voor die tijd echt zeer dringend nog effe trainen.
(Voordat u zich nu zorgen maakt: die anderen hebben iets meer verstand van fietstechniek dan ik)
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:30:52 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39638092
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef thaleia het volgende:
Goed om te weten dat het normaal is dat schakelen lastig gaat bij spanning op de ketting.
Sowieso een goed idee om ietsje in te houden met trappen bij schakelen. Dan krijgen je wieltjes niet zo'n klap van de ketting en vice versa. Dan gaat alles wat langer mee.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:04:13 #131
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39642727
Ik heb vandaag weer m'n ronde gedaan en ik deed nu 11,8 km in 20'10'' t.o.v. 21'15'' woensdag

Het gaat de goede kant op, maargoed, na twee ritten moet ik natuurlijk niet te vroeg juichen en ik moet zeker ook wat langere tochten blijven maken om vooral ook conditie op te bouwen naast kracht.
  maandag 10 juli 2006 @ 08:15:03 #132
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39681884
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)

Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 10:26:54 #133
73911 ultra_ivo
pi_39683533
Dat is voer voor een legendarisch verhaal
toch nog een klasse prestatie.
  maandag 10 juli 2006 @ 10:36:17 #134
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39683726
Ach, er is iig nog genoeg ruimte voor verbetering.
En ik moet ns wat aan mn positie op de fiets doen, ik zit veel te hoog geloof ik
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 10:40:53 #135
73911 ultra_ivo
pi_39683824
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
  maandag 10 juli 2006 @ 12:28:08 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39686569
Pheauteaux:

Nog fris op de Glandon


Verschrikkelijk chagrijning op de Galibier


Weer redelijk lekker omhoog op de Alpe d'Huez

Mn zadel moet een heel stuk omlaag zie k trws
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39688951
Je zadel omlaag?? dus je hebt de marmotte met overstrekte knie gereden?

Dan type je zit zeker vanuit je rolstoel
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 10 juli 2006 @ 13:51:05 #138
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39688966
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, ff interesse peilen: iemand belangstelling voor een fietsmeet in Zuid-Limburg? (ergens in augustus ofzo?)
Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
OJAAJOH?
pi_39698992
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoi.
Marmotte uitgereden.
Soepeltjes de Glandon op.
Anderhalf uur stilgestaan op de Glandon wegens weg afgezet wegens valpartij.
Afdaling omringd door pannekoeken.
Volslagen lethargisch peloton in het dal tussen de Glandon en de Télégraphe.
Op de Télégraphe alleen maar mensen ingehaald
Maagklachten op het laatste stuk van de Télégraphe en de Galibier.
Daardoor soort van hongerklop op de Galibier.
Kotsen in de afdaling van de Galibier.
Daarna voelde ik me weer beter (maar wel honger natuurlijk), dus ff gezeten en wat gegeten op de Lautaret.
Redelijk soepeltjes (1u15) de Alpe d'Huez op (alleen maar mensen ingehaald)
Kuttijd. (brons, maar met die anderhalf uur eraf zou het zilver zijn geweest.)

Volgend jaar 3 kilo lichter, 1500km meer trainen, geen valpartijen en het eten beter onder de knie krijgen --> goud
Goed man. Wat was je tijd?
1:15 op Alpe de Huez is goed (Mijn eerste Marmotte deed ik er 2:20 over , was op Galibier al kapot, maar vanwege de warmte kon ik niet eten en bijna niet drinken).
Hoeveel had je getraind?
Jammer van zo'n valpartij. Voor goud moet je best wel doorrijden (mijn beste tijd op Marmotte is 8:15, wat net goud is, als ik 'm nu zou rijden zou ik denk ik minstens een half uur sneller rijden, misschien nog iets meer. Die 8:15 was in kloteweer en in de afdaling van de Galibier was ik verkleumd en kwam ik niet vooruit).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2006 19:34:08 ]
pi_39699005
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ik lees het nu pas, maar als actieve fietser ben ik hiervoor natuurlijk een groot voorstander!
Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijk
  maandag 10 juli 2006 @ 20:00:10 #141
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39699983
11 uur 18

Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )

De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.

Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )

Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.


Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 10 juli 2006 @ 20:33:22 #142
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39701125
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook. Wel met fiets dan natuurlijk
Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!

Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.

Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
OJAAJOH?
pi_39703901
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 22:54:49 #144
73911 ultra_ivo
pi_39706719
Ik las dat er in de Marmotte dit jaar twee doden zijn gevallen. Zat jij net achter die val?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:55:56 #145
132209 Paap_Floyd
Tip 2000 lijsttrekker
pi_39710548
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Uiteraard!
Afgelopen dagen ook lekker veel gefietst in zuid limburg. Gulpenerberg, cote du Trintelen, Cauberg, Epen (naam weet ik niet, maar wel erg stijl!), keutenberg uiteraard allemaal gehad!

Woensdag/ donderdag ga ik weer tot zondag ofzo.

Maar is er serieus interesse voor een meeting? zou wel leuk zijn!
Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:55:33 #146
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39716523
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
Inderdaad en het is goede training, zijn niet de zwaarste klimmetjes, maar wel lekker om te rijden en te oefenen.
pi_39727293
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
11 uur 18

Ik kwam aan de start met ongeveer 3000km sinds eind maart (ook niet echt veel ofzo) ('s winters wel geschaatst maar eigenlijk helemaal geen duurwerk gedaan )

De maandag voor de Marmotte deed ik de Alpe d'Huez (van spandoek tot spandoek) redelijk op mn gemak in 1u06m.

Laatste weken voor vertrek heb ik ook niet zo goed getraind als ik had gewild: (anderhalve week voor vertrek werd ik met trimmerskoersje in Lisse gelost uit het peloton )

Er is dus iig nog heel veel ruimte voor verbetering
Volgend jaar beter trainen, meer een opbouw erin, periodiseren, vaker naar Zuid-Limburg om te trainen etc.


Overigens, de dinsdag voor de Marmotte hebben we nog het rondje van de Marmotton gereden, en toen had ik ook al maagklachten op de Galibier
Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:05:11 #148
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39733527
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
ik heb maar eens uitgerekend wat ik fiets op een normale fiets, ik kwam vandaag uit voor 23 km/h gedurende 17km, maar dat was wel redelijk inspannend. Ik merk wel dat ik na dik een half uur wel minder makkelijk fiets (behoud wel mijn snelheid), is dat gewoon te verbeteren door langer te gaan fietsen of zijn er andere methoden?
Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
OJAAJOH?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:07:09 #149
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39733589
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Paap_Floyd het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel leuk... t Feit dat ik iets minder ervaren ben hoeft niet veel uit te maken.. niet iedereen rijdt op tzelfde niveau.
juistem!
OJAAJOH?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:24:08 #150
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39734052
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
Inderdaad, je wint in het begin meer met souplesse dan op kracht. Als je een kleiner verzet kunt ronddraaien kun je volgens sommigen ook beter herstellen. Ik rij bijna nooit op het buitenblad, alleen als het in een afdaling echt hard gaat. Ik probeer zoveel mogelijk op het binnenblad te rijden, daar heb ik een favoriet verzet waarbij ik ook makkelijk snelheden van richting de 36 - 40 km/h kan halen. Dat is bij ons in de groep hard genoeg overigens.
Die kracht komt op den duur vanzelf wel, je moet wel proberen om steeds langer te gaan rijden en het aantal kilometers op te voeren, maar zorg er ook voor dat je rust neemt. Rust is soms nog belangrijker dan het fietsen zelf!
pi_39734171
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Je kunt beter rustig aan beginnen door langzaam te fietsen, maar wel verre afstanden. Pak je binnenblad om op conditie te trainen ipv op kracht te trainen
leuk maar ik heb dus gewoon een oudbakken fiets met 3 versnellingen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2006 @ 21:36:09 #152
73911 ultra_ivo
pi_39734393
Bij een versnellingsnaaf is de middelste versnelling de versnelling met een directe overbrenging, dan verlies je dus geen snelheid door interne weerstand van de naaf. Je verhoudingen kun je aanpassen door evt. een ander kransje achter te steken.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:53:04 #153
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39737046
net 5 bergtraininkjes gedaan deze week in spanje en de snelheid bergop is er nog niet. iemand nog trainings tips voor m´n klim-cyclo over 2 kleine weken? ik wil voor de sprint op de champs elysees wel weer voor een tv zitten namelijk!!!!

martinus ik zie jou na m´n vakantie wel een keer in lisse denk ik. ik ben degene die er na 2 ronden afligt en in de berm doet alsof ie een lekke band heeft. kunnen we samen voor de sprint van de achterblijvers gaan (doen ze die ook bij de gewone trimmerskoers of alleen eind van het jaar?)
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_39737256
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:53 schreef el_salvador het volgende:
net 5 bergtraininkjes gedaan deze week in spanje en de snelheid bergop is er nog niet. iemand nog trainings tips voor m´n klim-cyclo over 2 kleine weken? ik wil voor de sprint op de champs elysees wel weer voor een tv zitten namelijk!!!!
Een toertocht rijden in heuvelachtig gebied.
pi_39748552
Ik heb ook een oudbakken fiets, wel iets meer dan 3 versnellingen maar voor de rest...
Heb 'm ooit eens tweedehands gekocht en vond 'm altijd wel lekker rijden. Hij is heerlijk licht Maar de laatste tijd moet ik om de haverklap naar de reparateur, er zijn telkens weer andere onderdelen versleten en nu begin ik me hevig af te vragen of het nog wel verantwoord is dat ik op dit fietsje naar de Vogezen ga.

M'n fietsmaten hebben allebei een nieuwe fiets. Ik liep altijd te grappen dat het met racefietsen net zo is als met koffiezetapparaten: juist die ouwe jaren zeventig-dingen zijn van topkwaliteit. Maar gisteren rondje Posbank gedaan, ging urenlang prima, niks raars met het zadel....en ineens raakt ie als vanzelf los en vliegt eraf. We waren op 'n vlak stuk, maar je zal maar net in 'n heftige afdaling zitten

Ik weet het niet meer zo met dit fietsje. Zou wel kut zijn als ik niet mee kan, misschien iets huren ofzo....
pi_39749067
pff wat een gemekker over oude fietsen zeg. Als je hem gewoon goed onderhoud en afstelt kan je er prima mee fietsen. Je moet alleen niet het onderhoud verzuimen, want dan kan idd je zadel losschieten.

Als je nu al jaren niks aan je fiets hebt gedaan is het verstandig om het volgende te vervangen.

2 nieuwe Buitenbanden(2x 10 euro) << draadband
2 nieuwe Binnenbanden(2x5 euro)
Wielen laten richten bij de lbs << 15/20 euro?
nieuwe binnen en buitenkabels 30 euro
Nieuwe remblokjes 10 euro
Nieuw stuurlintje 7,50 euro

De fiets schakelt dan weer soepel, remt goed, rijdt een stuk beter(rond ipv vierkant loopvlak) verder kan je nog kijken naar je ketting en cassette, wellicht zijn die ook aan vervanging toe.

Verder alles goed nalopen en invetten cq vastdraaien.
'The Less you know, The more you believe'
pi_39749278
Ja, zoiets is inderdaad mijn plan, want verder qua frame en wielen enzo heb ik niks te klagen. Hij rijdt lekker, alleen er valt zo nu en dan iets af
pi_39749396
Ter indicatie, zien je voorbladen er zo uit dan moet je ze vervangen.
'The Less you know, The more you believe'
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:25:49 #159
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39749450
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan is de stap naar goud wel een flinke. Is wel ook afhankelijk van leeftijdscategorie, maar tot 30 is de grens daarvan 8:27 of zo. Zelfs met aftrek van 1½ uur vanwege die valpartij rijd je dat er niet zomaar af. Maar je moet je doelen natuurlijk wel een beetje scherp stellen.
Inderdaad. Maar die maagproblemen hebben me alles bij elkaar ook wel een uur gekost denk ik.
En het eerste vlakke stuk had harder gekund, de afdaling van de Glandon had harder gekund, als ik meer voorin had gezeten had ik in het dal na de Glandon wrs wel kunnen aanpikken bij een sneller groepje..... de Alpe d'Huez had eigenlijk wel harder gekund.... en ik had beter kunnen trainen.... dus 8,5 uur is zeker een uitdaging, maar wel mogelijk

[ Bericht 3% gewijzigd door sungaMsunitraM op 12-07-2006 12:46:16 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:43:34 #160
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_39767788
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef juliusbackpacking het volgende:
Ter indicatie, zien je voorbladen er zo uit dan moet je ze vervangen.
[afbeelding]
geldt alleen voor het buitenblad (kan je nu als een dodelijke werpster gebruiken). binneblad oogt nog goed
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:46:27 #161
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39770526
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een toertocht rijden in heuvelachtig gebied.
en gepland

´s ochtends, want dan is het wat koeler (minder dan 800 graden in de schaduw)
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf woensdag 12 juli 2006 @ 23:10:22 #162
73911 ultra_ivo
pi_39771539
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een toertocht rijden in heuvelachtig gebied.
Ik organiseer er volgend jaar een paar.
pi_39796757
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:12 schreef juliusbackpacking het volgende:
pff wat een gemekker over oude fietsen zeg. Als je hem gewoon goed onderhoud en afstelt kan je er prima mee fietsen. Je moet alleen niet het onderhoud verzuimen, want dan kan idd je zadel losschieten.
Je hebt gelijk De jongen van de wielerzaak zei: "dit is ouderwetse degelijkheid". Schakelen enzo gaat wel wat stroever dan bij moderne fietsen maar het gaat -volgens hem- veel minder vaak kapot.

Uiteindelijk hoeft er niet zo heel veel vervangen te worden, bladen e.d. leken hem nog goed. Da's mooi, want ik ben best gehecht aan dit fietsje.
pi_39798289
Als hij goed zijn werk doet dan schakelt het best soepel hoor
'The Less you know, The more you believe'
pi_39805895
Ja okee maar ik moet wel steeds naar de buis grijpen en aan die hendel graaien, m'n vrienden geven slechts een miniem tikje op hun stuur. Ik merk wel dat ik tijd op hen verlies bij het schakelen, maar wellicht is het slechts een kwestie van oefenen. Ik ben nog maar een beginnertje he, voorlopig geen Marmotte voor mij
pi_39806096
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:20 schreef thaleia het volgende:

[..]

Je hebt gelijk De jongen van de wielerzaak zei: "dit is ouderwetse degelijkheid". Schakelen enzo gaat wel wat stroever dan bij moderne fietsen maar het gaat -volgens hem- veel minder vaak kapot.
Ja, zeg dat wel. Ik heb dure Campagnolo Record op mijn fiets. Breekt mijn schakelhendetje af om naar het buitenblad te schakelen
En dan valt het nog niet eens onder garantie zeggen ze, want het is tenslotte al dik drie jaar oud
Hier ga ik nog een boze brief over schrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 23:57:50 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juli 2006 @ 06:48:57 #167
73911 ultra_ivo
pi_39811536
STI en Ergopower is een stuk kwetsbaarder dan de oudere systemen. Daarom heb ik op m'n vakantiefiets Suntour Command, da's voor mij het beste compromis tussen schakelgemak en degelijkheid. Thaleia, welk merk/type derailleur heb jij erop zitten, de Suntour Command schakelhendels zijn vrij goedkoop via Ebay te krijgen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:57:50 #168
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_39829051
met mijn goeie ouwe shimano 105 8-speed kun je volgens mij door een zandbak rijden zonder het te slopen. op allebei m´n fietsen nog nooit gedonder mee gehad, sja, het kan natuurlijk wel soepeler dan dat geef ik toe. heeft iemand ervaring met de 10 speed versies? ik droom stiekem al van een vervanger van m´n cannondale r800 uit ´96, specialized heeft wel leuke frames. via ebay kun je die voor hele aardige prijzen krijgen ook nog.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:53:28 #169
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_39833883
Moet je bij het kopen van een fiets ook rekening houden met je eigen gewicht? Ben niet het lichtste persoon (100+) en weet dus niet of dat iets is waar je rekening mee moet houden. Lijkt me van wel...
A.M.A.B
pi_39833965
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:53 schreef Cart_man het volgende:
Moet je bij het kopen van een fiets ook rekening houden met je eigen gewicht? Ben niet het lichtste persoon (100+) en weet dus niet of dat iets is waar je rekening mee moet houden. Lijkt me van wel...
Ja, dan moet je niet voor een superlicht frame gaan.
En let op de wielen. Veel fabrieksgespaakte wielen zijn niet geschikt voo zwaardere personen.
pi_39834887
bij 100+ lijkt me 36 spaaks wiel idd beter, Zou ook geen carbon nemen, staal lijkt me een goede optie.
'The Less you know, The more you believe'
pi_39868729
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 06:48 schreef ultra_ivo het volgende:
STI en Ergopower is een stuk kwetsbaarder dan de oudere systemen. Daarom heb ik op m'n vakantiefiets Suntour Command, da's voor mij het beste compromis tussen schakelgemak en degelijkheid. Thaleia, welk merk/type derailleur heb jij erop zitten, de Suntour Command schakelhendels zijn vrij goedkoop via Ebay te krijgen.
Shimano.
Voor nu maak ik me effe helemaal geen zorgen meer over m'n fiets, want ons tripje Vogezen gaat niet door ( ) Hier op de Posbank durf ik wel gewoon met m'n ouwe fietsje te rijden, zeker nu het is opgeknapt.
  FOK!fotograaf zondag 16 juli 2006 @ 09:35:04 #173
73911 ultra_ivo
pi_39870326
Welk type Shimano? Hoeveel tandwielen achter. Dat zijn wel belangrijke dingen om te bekijken of zo'n combi werkt.
  FOK!fotograaf zondag 16 juli 2006 @ 09:41:40 #174
73911 ultra_ivo
pi_39870367
Vandaag maar weer eens de Ardennen in. Ik moet het 300km brevet voor volgend jaar nog uitzetten.
pi_39870814
oude fiets kan je ook in topcoditie houden, en met die odue buiscommandeurs is ook de tour gewonnen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_39870885
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
oude fiets kan je ook in topcoditie houden, en met die odue buiscommandeurs is ook de tour gewonnen.
Er zijn zelfs Tours gewonnen op fietsen zonder versnellingen.
pi_39870935
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn zelfs Tours gewonnen op fietsen zonder versnellingen.
niet helemaal waar, ze konden vroeger hun wiel draaien om zo met een ander tandwiel naar boven te kunnen rijden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_39870948
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:46 schreef komrad het volgende:

[..]

niet helemaal waar, ze konden vroeger hun wiel draaien om zo met een ander tandwiel naar boven te kunnen rijden
In de eerste twee Tours hadden ze dat zelfs niet volgens mij.
  FOK!fotograaf zondag 16 juli 2006 @ 10:47:44 #179
73911 ultra_ivo
pi_39870950
En dan hadden ze nog altijd de 24 inch versnelling
pi_39870989
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:47 schreef ultra_ivo het volgende:
En dan hadden ze nog altijd de 24 inch versnelling

Kleinere wielen bedoel je?
  FOK!fotograaf zondag 16 juli 2006 @ 10:57:08 #181
73911 ultra_ivo
pi_39871061
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]


Kleinere wielen bedoel je?
24 inch = 2 feet
pi_39871142
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

24 inch = 2 feet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 16 juli 2006 @ 12:14:00 #183
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39872568
zooo afgelopen dagen lekker gefietst in het zuiden der zuiden.

Daarbij uiteraard heel veel geklommen, waarbij mij toch echt opvalt dat de eyserbosweg totaal niet zwaar is naar mijn mening. Ik heb echt vele klimmetjes gehad die echt zwaarder waren

[ Bericht 0% gewijzigd door hellmondunited op 16-07-2006 12:22:53 ]
OJAAJOH?
pi_39872599
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef hellmondunited het volgende:
zooo afgelopen dagen lekker gefietst in het zuiden der zuiden.

Daarbij uiteraard heel veel geklommen, waarbij mij toch echt opvalt dat de eyserenbosweg totaal niet zwaar is naar mijn mening. Ik heb echt vele klimmetjes gehad die echt zwaarder waren
Dat had ik met de Redoute.
  FOK!fotograaf zondag 16 juli 2006 @ 12:20:18 #185
73911 ultra_ivo
pi_39872728
In deze dagen is het grote verschil van de Eyserbosweg dat ie in de schaduw ligt, dat maakt 't gelijk een stuk prettiger rijden. En de bomen zorgen voor genoeg zuurstof.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:25:28 #186
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39872860
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:20 schreef ultra_ivo het volgende:
In deze dagen is het grote verschil van de Eyserbosweg dat ie in de schaduw ligt, dat maakt 't gelijk een stuk prettiger rijden. En de bomen zorgen voor genoeg zuurstof.
Dat klopt inderdaad! Maar toch.. ik had al vele kilometers in de benen en ik vind bijvoorbeeld de Epenerbaan vanaf Epen (dus niet vanaf vaals) echt een stuk zwaarder.. dat is een veel langere klim met veel stijlere stukken er in.

Misschien maakt het tunneltje en het smalle boerenland weggetje de Eyserbosweg ook wel zo speciaal.. Dus meer de omgeving dan de klim zelf
OJAAJOH?
pi_39895906
Giant OCR 4.0:


Gitane Mach 300 triple:



1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
                          Giant OCR 4.0            Gitane Mach 300 triple
Frame:                    AluxX                    Aluminium 7005
Voorvork:                 Staal                    Chromo
Shifters:                 Shimano Sora             Shimano Sora
Voor derailleur:          Shimano FD-2200 
Achterderailleur:         Shimano Sora             Shimano A 2200
Crankset:                 Shimano FC-A050 52/39    FSA 30 x 42 x 52
Cassete:                  Shimano HG-37 
Rem hendels:              Shimano Sora
Remmen:                   Tektro 520               Tektro
Naven:                    Alu QR                   Shimano
Velgen:                   Alu 32 gaats             Mach 1 RJ28
Banden:                   Kenda                    Mach 1
Zadel:                    VL 1021                  Selle Royal Mach
Zadelpen:                 Alu                      Alu 
Stuur- / stuurpen:        Alu                      Alu 
Pedalen :                 LU-943                   Alu
Achterdemper:             NVT 
Balhoofdstel:             VP-A71                   Alu VP
Gewicht (kg):             10.9                     10.5 
Aantal Versnellingen:     14                       24
Prijs:                    400 Euro                 400 Euro  


Welke van deze twee zouden jullie kiezen als beginner?
pi_39896973
Als je ook van plan bent de bergen in te gaan, neem dan die met triple. Verder maakt het niet zoveel uit volgens mij.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:28:56 #189
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39902734
nog iemand die deze week van plan is om te gaan fietsen? ik wel maar of ik het nog ga doen.. met name de woensdag is echt bloedlink!
OJAAJOH?
pi_39902883
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
Heb je het nog uitgewerkt SungaM? Of geen tijd voor, omdat je steeds op de fiets zit?
Iemand anders nog mooie verhalen? Ik lees ze erg graag

En Wombcat, wil je mij, de wielerleek, even uitleggen waarom die met triple beter is? Wat is triple? Of welke onderdelen zitten erop die beter zijn om de bergen in te gaan dan op die andere? Dat zijn dingen waar ik totaal nog geen verstand van heb, en graag wel enig verstand van zou willen krijgen.

[ Bericht 10% gewijzigd door thaleia op 17-07-2006 14:40:40 ]
  maandag 17 juli 2006 @ 13:50:23 #191
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39905443
Gisteren ingeschreven voor de Bart Brentjens Challenge (MTB) op 15 oktober, maar eerst op 5 augustus de Sean Kelly classic (135km), die laatst schijnt behoorlijk pittig te zijn! Iemand ervaring met deze tocht?
  maandag 17 juli 2006 @ 13:50:54 #192
15694 -Dutch-
Carpe Diem!
pi_39905469
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:49 schreef Wombcat het volgende:
Als je ook van plan bent de bergen in te gaan, neem dan die met triple. Verder maakt het niet zoveel uit volgens mij.
Ik zou ook de triple nemen!
pi_39918290
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:33 schreef thaleia het volgende:

[..]

Heb je het nog uitgewerkt SungaM? Of geen tijd voor, omdat je steeds op de fiets zit?
Iemand anders nog mooie verhalen? Ik lees ze erg graag

En Wombcat, wil je mij, de wielerleek, even uitleggen waarom die met triple beter is? Wat is triple? Of welke onderdelen zitten erop die beter zijn om de bergen in te gaan dan op die andere? Dat zijn dingen waar ik totaal nog geen verstand van heb, en graag wel enig verstand van zou willen krijgen.
bij een triple heb je 3 voorbladen en heb je dus voor de echt steile stukken een blad met 30 tanden (als ik het goed zag), als je de mortirolo of zo oprijdt is het wss als amateur geen overbodige luxe om met een voorblad van 30 te rijden, immers achter is meer tanden lichter, voorblad is meer tanden zwaarder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 17 juli 2006 @ 22:35:16 #194
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39922138
Vandaag gefietst, een gewone 75 km. Morgen wil ik ook nog een km of 50 doen, (het afgelopen weekend ook al 2x 100+ gedaan dus beetje herstellen kan geen kwaad )Maar hoezo zou woensdag bloedlink worden dan?! Valt allemaal wel mee toch? Of komt het omdat ik met mijn schaapachtige gemiddelde van 30 per uur (wel alleen overigens) daar geen last van heb??

Vergeet ik mijn EIGEN vraag nog. Ik wil volgende week van Eindhoven naar Utrecht fietsen (en de dag erop van Utrecht naar Sneek). Weet iemand hoe ik een leuke (en toch optimale ) route kan vinden. Heb op viamichelin.com gekeken naar de detailkaarten van de omgeving maar daar word je ook niet veel wijzer van :s

[ Bericht 32% gewijzigd door aleko op 17-07-2006 22:38:36 (Eigen vraagje vergeten :)) ]
up for grabs
pi_39922174
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit soort verhalen maar dan goed uitgewerkt worden door de redacties van fietstijdschriften trouwens meer gewaardeerd dan de verhalen van zegetochten naar het goud .
Eerst overheen gelezen, maar daar moet ik dan toch eens aan denken, want voor mezelf type ik altijd een verslagje van cyclo's: hoe het ging, wat er gebeurde en zo.
Alleen haal ik meestal wel goud, dat is dan weer minder interessant misschien. Hoewel, twee lekke banden in La Meusienne zorgden dan weer voor zilver.
pi_39922254
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:28 schreef hellmondunited het volgende:
nog iemand die deze week van plan is om te gaan fietsen? ik wel maar of ik het nog ga doen.. met name de woensdag is echt bloedlink!
Gisternmiddag na de tour nog een rondje gefietst.
En woensdag wilde ik voor de tour gaan fietsen.

Overigens toevallig nog iemand trek om volgende week naar de Madeleine te trekken? Ik wil van volgende week dinsdag tot en met de maandag erop daar gaan fietsen. De zondag is er namelijk een cyclo over de Madeleine en ik ben dringend aan vakantie toe. (Dit is dus van 25 tot en met 31 juli).
Ik zoek nog een reismaatje eigenlijk.

Edit: mailadres is nu weer zichtbaar in profiel, dus als je interesse hebt kun je me mailen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 22:40:28 ]
pi_39922340
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:44 schreef komrad het volgende:

[..]

bij een triple heb je 3 voorbladen en heb je dus voor de echt steile stukken een blad met 30 tanden (als ik het goed zag), als je de mortirolo of zo oprijdt is het wss als amateur geen overbodige luxe om met een voorblad van 30 te rijden, immers achter is meer tanden lichter, voorblad is meer tanden zwaarder
Dat is het idd.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:41:03 #198
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39922342
@ Wombcat: zou graag meegaan maar gezien jouw foto's denk ik dat je me er binnen pak 'm beet 300 meter er af hebt liggen
up for grabs
pi_39922815
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:41 schreef aleko het volgende:
@ Wombcat: zou graag meegaan maar gezien jouw foto's denk ik dat je me er binnen pak 'm beet 300 meter er af hebt liggen
Het gaat er niet per se om samen omhoog te rijden. Ik ben ook wel eens met mijn broer naar Alpe d'Huez geweest, en die doet daar een half uur langer over dan ik.
Als ik daar alleen naartoe ga, ben ik ook maar alleen daar, met zijn tweeën is altijd leuker.
Maar je moet natuurlijk wel een beetje kunnen fietsen.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:53:11 #200
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39922817
Als jullie het over een rondje hebben hoever gaan jullie dat zo ongeveer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')