quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:26 schreef Dromer het volgende:
euhm.. ik weet niet of iemand het al gezegd heeft... maar die auto op de foto is toch niet van jou he?
Welnu, dan hier wat foto's van de gratis keuken.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:38 schreef Oblivion het volgende:
Zo zo, zet jij even de blommen buiten...![]()
Ben erg benieuwd naar de gratis keuken.![]()
Nou, eerst de tuinkamer gebruiksklaar maken, zoals gezegdquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:01 schreef Martijn_77 het volgende:
En AR wat zijn de plannen voor de komende tijd?
Qua auto gok ik op eenquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Welnu, dan hier wat foto's van de gratis keuken.
De onderkastjes waren inderdaad rot, dus die zijn platgestampt en afgevoerd
De deurtjes zijn uiteraard wel bewaard, want die zijn nog prima. Hetzelfde geld voor de bovenkastjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie de auto raad mag een flesje Palm komen halen
[afbeelding]
En hier de koelkast en oven/gasfornuis.
De koelkast zal ik niet gebruiken, aangezien ik al een prima koelkast heb. De over en gas wil ik wel gaan gebruiken. Het is prima spul, alleen jammer van het bruin (de deur van de over vind ik wel erg mooi trouwens). Maar misschien is het een optie om het bruin zwart te spuiten.
Maar dat zoek ik later wel uit. voor nu moet eerst de tuinkamer af, omdat ik daar mijn computer/studeer/schilder/teken plek wil maken, en die heb ik hard nodig!
Je doet het erom he! natuurlijk is het geen Volvoquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Qua auto gok ik op een
[afbeelding]
Volvo 480
Verder leuke keuken daar valt best wel wat van te maken; met de nodige tijd en dergeljke natuurlijk![]()
Topic Volgen Blijft![]()
Nou vertel, waar kan ik mijn flesje palm ophalenquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je doet het erom he! natuurlijk is het geen Volvo
Ik denk ook dat er van de keuken zeker wat te maken is
En Erik, hij blijft niet in deze kleur. Ik denk hem te gaan schuren, en dan whitewash of iets dergelijks.
Ik ga daarvoor eerst wel even kijken welk deurtje ik niet nodig heb, dan wordt dat m'n proefmonster![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je doet het erom he! natuurlijk is het geen Volvo
Ik dacht eerst ook die volvo... maar is het een Prelude?quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wie de auto raad mag een flesje Palm komen halen
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 05:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook die volvo... maar is het een Prelude?
Waarom ben ik 's avond en 's nachts nooit on-line. Daar gaat mijn Palmpjequote:Op vrijdag 12 mei 2006 05:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook die volvo... maar is het een Prelude?
(eigenlijk gewoon een tvp want ik vind het wel cool wat je doet met je eigen huisje enzo)
Das goed nieuws (voor het budgetquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja hoor, die flessen lezen ook op fok..
Ik werp nog 1 blik in de verhuisdozenkamer, en voila, daar staan ze
Er is gelukkig niemand meer op m'n dak geweest. Maar binnen enkele dag komt er iig wel een goed slot op de poort. Eentje die ik ook van buiten kan afsluiten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:01 schreef Puckzzz het volgende:
probleem met de vervelende buurjongetjes al opgelost?
Ach, beetje kapot glas erop metselen...schijnt ook te helpen. Weet alleen niet in hoeverre het nog is toegestaan..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er is gelukkig niemand meer op m'n dak geweest. Maar binnen enkele dag komt er iig wel een goed slot op de poort. Eentje die ik ook van buiten kan afsluiten.
Ik hou het nog maar op een éénmalig incident, dat daklopen. Maar als het vaker gebeurt ga ik toch een rol prikkeldraad of iets dergelijks aanschaffen
Volgens mij is dat niet toe gestaanquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:48 schreef Frank79 het volgende:
[..]
Ach, beetje kapot glas erop metselen...schijnt ook te helpen. Weet alleen niet in hoeverre het nog is toegestaan..
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En het is een vrouw Bassie en Adriaanfan die het goed heeft
Het is m'nHonda Prelude 2.0i-16 uit 1987
Altijdquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik lust geen bier
Sanger.., biertje??
Jij ook al.......quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:39 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik wou dat het bij mij ook zo was gebleven![]()
En toch vind ik het een volvoquote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En het is een vrouw die het goed heeft
Het is m'nHonda Prelude 2.0i-16 uit 1987
Terug naar K&W onderwerpen: ()
Ik was nog vergeten het voorlopige eindresultaat te laten zien van de doorgang van woonkamer naar tuinkamer:
[afbeelding]
En zo ziet m'n achtertuin er nu uit:
[afbeelding]
Eerst de benedenverdieping en dan pas de bovenverdieping?quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, eerst de tuinkamer gebruiksklaar maken, zoals gezegd
Jij mag mijn palmpje wel ophalen hoor DMquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:49 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die geen bier lusten, zijn wel beter in 't trekken van strakke lijnen met de verfkwast....
Yepquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Eerst de benedenverdieping en dan pas de bovenverdieping?![]()
Freakquote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
En dat doe ik toch met m'n ogen dicht
De kamperfoelie groeit al aardig hoorquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:06 schreef DennisMoore het volgende:
Je moet 'm denk ik omringd door klimop visualiseren..
wij hebben er 5quote:
VIJF???quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wij hebben er 5
en ze zijn idd erg leuk, geven mooi licht enzo
wij hebben een hele grote tuin (hoekhuis)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
VIJF???
Ik vond 1 wel genoeg....
Nu ja, 2 mocht ook nog wel, maarja, het budget he..
Weet jij toevallig of er ook een uitvoering op een paal is??
een lantaarnpaaluitvoering zeg maar..
En de reden is?quote:Op maandag 15 mei 2006 15:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik las bij dezen een kluspauze in voor onbepaalde tijd...
De dakbedekking zit direct op de planken....quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Zit er eigenlijk nog isolatie achter die balken?
Of zijn die planken die je ziet gelijk de planken waar de dakbedeking op zit>(want dan ben je wel veel warmte kwijt in de winter)
Klopt, het is een plat dak, en als je dat van binnenuit gaat isoleren, ga je de condenstemperatuur verplaatsen van buiten naar binnen. Je krijgt dan een vochttransport van warm naar koud. Water zal condenseren onder tegen het dakbeschot, boven op de isolatie. Omdat je daar geen ventilatie hebt gaat alles rotten. Er zijn gevallen bekend dat binnen 2 jaar alles dotr en door rot geworden was.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De dakbedekking zit direct op de planken....
Maar ze hebben mij verteld dat ik geen isolatiefolie tussen de planken en de gipsplaat mag doen omdat het hout moet kunnen ademen..
Yeps, je kunt dan in een budgetair beter tijdperk altijd kiezen voor isolatie op het dak (Het omgekeerde dak)quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bedankt voor de info Marsepein!! Zeer interesant!!
Maar gipsplaten er onder tegenaan kan wel he??
quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Yeps, je kunt dan in een budgetair beter tijdperk altijd kiezen voor isolatie op het dak (Het omgekeerde dak)
quote:
wij hebben twee weken geleden een nieuw dak op onze garage laten leggen, daar kwam ook een soort isolerende laag onder het dakleer. Je merkte het meteen in de garage! heel het dak van de garage heeft ¤ 550,= gekost (dat is inc. nieuwe daktrim en daklijsten van trespa)quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Yeps, je kunt dan in een budgetair beter tijdperk altijd kiezen voor isolatie op het dak (Het omgekeerde dak)
Gipsplaten zagen? Met een stanleymes snijden, wordt veel mooier als je een geleidelat gebruikt! En geeft minder rommel, dus kan prima binnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik hoef m'n plantjes geen water te geven vandaag....
Gipsplaten buiten op maat zagen lijkt me ook een slecht plan
oh.., nou, in dat geval ga ik ook snijdenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Gipsplaten zagen? Met een stanleymes snijden, wordt veel mooier als je een geleidelat gebruikt! En geeft minder rommel, dus kan prima binnen.
Leg ze plat neer en teken eerst de lijn. Daarna een geleidelatje erlangs. Dan snijden, maar niet te diep meteen. Je hoeft alleen door de "papieren" laag heen. Dan zet je de plaat op zijn zij neer. Klein tikje ertegen en hij zal beheerst breken. Schuin houden en dan rustig de onderste laag "papier"' doorsnijden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
oh.., nou, in dat geval ga ik ook snijden
Ik heb nog nooit met gipsplaten gewerkt...
Hoe groot is die garage en was dat inclusief het verwijderen van de oude laag. Wij hebben daar namelijk ook een offerte voor liggen en die kwam op 1800 euroquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wij hebben twee weken geleden een nieuw dak op onze garage laten leggen, daar kwam ook een soort isolerende laag onder het dakleer. Je merkte het meteen in de garage! heel het dak van de garage heeft ¤ 550,= gekost (dat is inc. nieuwe daktrim en daklijsten van trespa)
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:55 schreef Schimmetje het volgende:
[..]
Hoe groot is die garage en was dat inclusief het verwijderen van de oude laag. Wij hebben daar namelijk ook een offerte voor liggen en die kwam op 1800 euro
sorry voor de offtopic
nog 1 off-topic reactie danquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:55 schreef Marsepein het volgende:
550 euro voor 24 m2 is erg goedkoop. Zonder isolatie was ik voor 15 m2 ongeveer 800 euro kwijt.
Maar dat is in dit topic geheaal en al off topic![]()
Ook dat moet gebeuren Erik.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Sta je daar, als een ware kunstenaar, de schroefjes zwart te verven.
Dat vind ik ook, hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook dat moet gebeuren Erik.
Ik ben geen form follows function type. Het moet er gewoon goed uitzien
Je bedoeld de platen boven het raam?? Of die aan het plafond??quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:05 schreef Marsepein het volgende:
Ziet er netjes uit AR. Let er wel op dat je voldoende schroeven gebruikt met gipsplaat. Maximaal om de 30 cm. (Op een stukje gipsplaat van 60 x 90 cm heb je dus 12 schroeven nodig. Dus je moet er zo hier en daar een paar bij zetten.
Beide eigenlijk. Het kan anders gaan doorzakken en bol staan. En dat wil je niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je bedoeld de platen boven het raam?? Of die aan het plafond??
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga met Obli mee. Er zijn vast nog wel ergens op marktplaats oude keukens te vinden waarvan de onderdelen wel bruikbaar zijn.
Ja, da's inderdaad een goede optie waar ik ook maar over moet denken...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga met Obli mee. Er zijn vast nog wel ergens op marktplaats oude keukens te vinden waarvan de onderdelen wel bruikbaar zijn.
Ja, heb ik gelezen Marsepein!!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:43 schreef Marsepein het volgende:
Lees je mijn tip ook even?
Precies. Maak je van de nood een deugd.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, heb ik gelezen Marsepein!!![]()
Lijkt me idd een goed idee.
Zat te denken om zoiets in de tuinkamer tijdelijk te doen. Ik wil daar toch een wasbak maken (ivm het schilderen), en als ik er dan tijdelijk een werblad maak, met daarop een een electrische kookplaat ofzo, dan kan ik het wel enkele weken volhouden
Mahonie + kersenquote:Op maandag 22 mei 2006 08:46 schreef sanger het volgende:
Ziet er mooi uit die balken in kersen, in combi met de gipsplaatjes
Ja, ik heb er al flink over nagedacht.., en ik neig naar de Marsepein-variant.quote:Heb je goed gedaan.
Voor wat betreft de keuken is de optie die Oblivion geeft wel een goede. Moet genoeg op marktplaats staan lijkt me. En anders wat Marsepein zegt, een soort van kamperen in je eigen huis.
Hoplaquote:Op maandag 22 mei 2006 11:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik kom er net achter dat ik vergeten ben m'n foto's up te loaden..
Ik had ze wel al netjes geresized.. Maar ik zit nu op m'n werk, dus de foto's van m'n geknutsel van zondag houden jullie tegoed.
Wauw!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hopla
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een beetje offtopic:
[afbeelding]
M'n bramen staan in bloei
Dus je zit mij verkeerde informatie te verstrekkenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:56 schreef Oblivion het volgende:
Die ik je mailde was ook niet de keuken die ik voor ogen had,
Ik heb verder gezocht hoorquote:maar had gehoopt dat je even verder zou zoeken.![]()
Maar zie dat je een andere oplossing hebt.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 07:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dus je zit mij verkeerde informatie te verstrekken![]()
Ook niet die van 150 euro?quote:
Ik heb verder gezocht hoor
Alleen ik kon niks moois vinden wat ook betaalbaar was..
hoe lang ben je bereid te wachten AR? wij gaan onze keuken eruit slopen en you're welcome to the kastdeurtjes hoor!quote:Op woensdag 24 mei 2006 07:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dus je zit mij verkeerde informatie te verstrekken![]()
[..]
Ik heb verder gezocht hoor
Alleen ik kon niks moois vinden wat ook betaalbaar was..
Ja Puckzzz, dit is niet echt een interessant plaatje. Hij staat scheef en er is geen duidelijk onderwerp.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:15 schreef Puckzzz het volgende:
foto:
[afbeelding]
in totaal hebben we iets van 8 deurtjes van diverse afmetingen, en ook nog twee waar een ruitje in kan (1 is kapot)
Zo zie je maar AR alles komt goedquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:15 schreef Puckzzz het volgende:
foto:
[afbeelding]
in totaal hebben we iets van 8 deurtjes van diverse afmetingen, en ook nog twee waar een ruitje in kan (1 is kapot)
quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja Puckzzz, dit is niet echt een interessant plaatje. Hij staat scheef en er is geen duidelijk onderwerp.
Oh, verkeerde topic.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hoe lang ben je bereid te wachten AR? wij gaan onze keuken eruit slopen en you're welcome to the kastdeurtjes hoor!
is een beetje hetzelfde als wat je al hebt geloo fik maar we hebben ze wel room geverfd.
ik zal ff snel een foto maken...
Gratis keuken??quote:Op woensdag 24 mei 2006 07:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
NIET!![]()
Het was een gratis keuken, compleet.
En die keukenkastjes kan je oppimpen.![]()
[..]
Ook niet die van 150 euro?
Die er precies hetzelfde uitzag als diege die je nu hebt?
Ik geloof in Delft af te halen?
Owwww die gaan het niet overleven vrees ikquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Da's wel erg lief
Alleen, uhh, ik heb kastdeurtjes.., ik mist juist de (onder)kastjes..
Neh, die ik je stuurde was gratis op te halen, maar er stond op marktplaats 1 die was 150 euro...quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gratis keuken??
Ik heb in je mailtje alleen een keuken van 150 euro gezien...
Heb ik iets gemist??
Dat is in Friesland..quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:15 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Neh, die ik je stuurde was gratis op te halen, maar er stond op marktplaats 1 die was 150 euro...
*zoeken gaat...![]()
Leuk dat je even je mail nacheckt!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is in Friesland..
Maar wel lief dat je mee zoekt
"nachecken"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Leuk dat je even je mail nacheckt! [afbeelding]![]()
Hmpf...quote:
quote:
Een bij die in zn eentje een beetje hongraatjes zit te makenquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, wat doet een jongeman in nood?? Die belt z'n moeder :")
Dus na het eten kwamen m'n ouders samen even kijken
We hebben de hele schuur leeg gehaald, en waarschijnlijk was het maar 1 bij.., maar hij had wel al wat honingraatjes gemaakt, en volgens mij zaten er larven in.
Maar dat is nu dus ook weg.
Wel ehbben nu ook gezien dat er een houten vloer in zit, en die is volkomen rot. Het hout zit ook vrijwel direct op het zand
Dat moet er nog uit dus, en daarna leg ik er wel tegels in.
Er is dus nog wel een kansje dat er bijen onder de vloer zitten, maar die is zo nat en rot dat die kans vrij klein is.., toch?????
Ik ben me dus idd doodgeschrokken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus je schuur is weer bij-vrij?
Ik zou mij idd ook rot schrikken als er in een keer een boze bij op mij af komt
quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ben me dus idd doodgeschrokken.
Ja, ook achter AR schuild een gewoon mens hoorquote:
Zegt mijn vader ook altijd: niets aan de hand hoor; het is een vredelievend volkjequote:Op donderdag 1 juni 2006 08:25 schreef Quinazoline het volgende:
Bijen doen in principe geen kwaad hoor (vader van mijn vriend is ook imker), maar je moet ze niet boos maken.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zegt mijn vader ook altijd: niets aan de hand hoor; het is een vredelievend volkje
Moet je tegen mijn broer zeggen (gestoken in kin en onder oog) en tegen het buurjongetje (drie keer gestoken) de buurman (wang en nek) en pappa-ElisaB zelf (had eergisteren een erg onnatuurlijk dikke kin). En dat allemaal in één week
Ja, zéér vredelievend
De truc zal wel zijn dat je moet weten waar ze wel en niet boos van worden
Ow, en AR: je kunt de deur ook openzetten. Maakt niet uit. Als de bijen naar binnen willen, dan gaan ze.
Ik heb toch maar ff pappa-ElisaB gebeld; even vrij citeren:
AR heeft wellicht bezoek van een natuurlijke zwerm; een koninginnetje met wat vriendjes; die zoeken een veilig, warm beschut plekje. Bijen zijn beschermd, dus de gemeente zal niet happig zijn om ze uit te roeien. Roken kun je doen, maar ze gaan er niet van weg. Zwavelen kan wel, want daar gaan ze wel van dood (van insecticide ook trouwens), maar dat zou ik natuurlijk niet aanraden. Deur open zetten en eens kijken of je veel activiteit ziet. Beste advies is eens te kijken of het er meer zijn dan een of twee verdwaalden. If so, dan kun je de imkervereniging uit de buurt vragen of er een imker is die wil komen kijken. Die kan de situatie beoordelen en adviseren wat je kunt doen (en het wellicht direct voor je uitvoeren). Weet AR zeker dat het bijen zijn? Hij kan ze ook gewoon laten zitten; gezellig. Ow nee, als ze onder de vloer zitten, worden ze er niet vrolijk van als je twee keer per dag je fiets komt pakken
Indien gewenst kan pappa-ElisaB je een adres en of contactpersoon geven
En tot slot: rustig blijven ademen; het komt goed
Man bel nou gewoon een imkerquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dankje Elisa!!
Nou, ik weet vrij zeker dat het bijen, of iig 1 bij is. Ik ken iig geen ander dier dat van die honingraatjes maakt
Het is niet zo dat ik constant bijen zie vliegen, maar wel regelmatig zag ik er 1 in de schuur, of uit de schuur vliegen
Gisteravond zin dus de honingraatjes vernietigd en afgevoerd. De schuur is nu zo goed als leeg. Vanochtend heb ik er nog wel 1 bij zien vliegen (ik heb sowieso nooit meer dan 1 bij tegelijk gezien)..., hoe groot is dan de kans dat er nog iets zit??
Het is nu ook te koud voor de bijen, dus dat je nu niet veel ziet, is logisch. Bij mijn ouders in de tuin zie je nu ook slechts af en toe iets vliegen, terwijl er toch zeker 60.000 wonenquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is niet zo dat ik constant bijen zie vliegen, maar wel regelmatig zag ik er 1 in de schuur, of uit de schuur vliegen
Gisteravond zin dus de honingraatjes vernietigd en afgevoerd. De schuur is nu zo goed als leeg. Vanochtend heb ik er nog wel 1 bij zien vliegen (ik heb sowieso nooit meer dan 1 bij tegelijk gezien)..., hoe groot is dan de kans dat er nog iets zit??
Even offtopic; 60.000? Hoe tel je die?!quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is nu ook te koud voor de bijen, dus dat je nu niet veel ziet, is logisch. Bij mijn ouders in de tuin zie je nu ook slechts af en toe iets vliegen, terwijl er toch zeker 60.000 wonen
Wacht het weekend even af (wordt het geloof ik droog en iets warmer). Als er leven in zit, zal het dan wel zichtbaar worden.
En hoe groot de kans is? Als er een koninginnetje bij zat (en die zit er nog), dan ben je er voorlopig nog niet van af
ja nou..quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Man bel nou gewoon een imker![]()
ElisaB's vader wil je zelfs wel aan een adres helpen. Wat wil je nog meer?
Je vader had wel wat adressen van Imkers he?? ZOu je mij misschien wat adresses door kunnen mailen van imkers in de omgeving van Oss??quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is nu ook te koud voor de bijen, dus dat je nu niet veel ziet, is logisch. Bij mijn ouders in de tuin zie je nu ook slechts af en toe iets vliegen, terwijl er toch zeker 60.000 wonen
Wacht het weekend even af (wordt het geloof ik droog en iets warmer). Als er leven in zit, zal het dan wel zichtbaar worden.
En hoe groot de kans is? Als er een koninginnetje bij zat (en die zit er nog), dan ben je er voorlopig nog niet van af
Ik zou het niet weten. Schatten denk ik (een gemiddeld volk heeft x-aantal bijen, als je drie volken hebt, heb je dus 3 keer x-aantal bijen). Je kunt wel zien of het een groot of een klein volk is.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:03 schreef Frank79 het volgende:
Even offtopic; 60.000? Hoe tel je die?!
Will do!quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je vader had wel wat adressen van Imkers he?? ZOu je mij misschien wat adresses door kunnen mailen van imkers in de omgeving van Oss??
Awgossiequote:Op donderdag 1 juni 2006 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ja nou..
Ik wil niet voor lul staan bij zo'n imker
Misschien was het maar 1 lullig bijtje, vandaar dat ik aan Elisa even wat info vraag hoe een bijenleven in elkaar steekt. Ik weet wel wat van de bloemetjes en de bijtjes, maar dan houd het ook op hoor...
Ik denk dat je bij een imker meer voor lul staat als je ondergestoken en achtervolgd door bijen aan komt met: "Ja, ik denk dat ik een bijenprobleem hebquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Awgossie![]()
Je staat heus niet voor lul hoor. Je kan toch zeggen van te voren dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen?
Dat niet alleen want volgens mij zijn bijen net mieren. Ze hebben niet altijd hun nest waar ze verdwijnen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:36 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en nog een geruststellende opmerking van Mamma-ElisaB: "Een bij gaat echt in z'n eentje geen honingraatjes zitten bouwen hoor"
![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Misschien was het maar 1 lullig bijtje, vandaar dat ik aan Elisa even wat info vraag hoe een bijenleven in elkaar steekt. Ik weet wel wat van de bloemetjes en de bijtjes, maar dan houd het ook op hoor...
quote:
Mijn kelderkast is ook hetzelfdequote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef sanger het volgende:
Die kelderkast is nu helemaal en kopie van de mijne.
Hier is een begin; lukt het niet, dan komt PappaB weer in beweging (hij is nog amper thuis geweest en was nu weer weg; kom je hier niet verder mee, dan kan PPB na Pinksteren voor je bellen)!quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik hoop dat Elisa mij vanavond nog wat adresjes door kan mailen, en dan moet het bij-probleem wel opgelost kunnen worden
Idem!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef sanger het volgende:
Die kelderkast is nu helemaal en kopie van de mijne.
Idemquote:Hopen dat je knie zich goed houdt zodat je weer wat tijd aan het huis kutn besteden.
Bedankt voor alle moeite, tips, aanwijzingen en andere hulp Elisa!!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hier is een begin; lukt het niet, dan komt PappaB weer in beweging (hij is nog amper thuis geweest en was nu weer weg; kom je hier niet verder mee, dan kan PPB na Pinksteren voor je bellen)!
http://forum.fok.nl/topic/865186/2/50#38473461
Geen eigen-kweek honing voor jou dusquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bedankt voor alle moeite, tips, aanwijzingen en andere hulp Elisa!!
Erg lief van je
Ik denk dat het bijen-probleem nu opgelost is
Inderdaad! Wauw!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Haha, ja in de kelder hoef je bij mij geen artistieke hoogstandjes te verwachten
Wat betrreft de bijenschuur. Nou, aangezien ik al 24 uur geen bij meer gezien had, ben ik samen met m'n moeder de vloer er uit gaan slopen.
En wat vond ik onder de vloer:
[afbeelding]
Eigenlijk best mooi he
Hoe vind je het allemaal tot nu toe A_R? Die eerste tijd in je eigen huis is altijd zo raar vind ik. Boel dromen en plannen en intussen er ook zo goed mogelijk proberen te wonen. Lukt dat?quote:Behalve dit, was er verder geen spoor meer van een bij te vinden gelukkig. De houten vloer is er nu ook uit, en in stukken gezaagd (iig dat deel wat niet verrot was, is nu verzaagd)
[afbeelding]
Met de knie gaat het gelukkig ook een stuk beter. Dus zodra ik tijd heb ga ik weer verder aan het plafond knutselen.., maar vandaag nog eventjes niet
Nee, die zitten op het beton.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn de onderste planken van het schuurtje ook niet aangetatst door houtrot ?![]()
![]()
Nou, het bevalt mij wel prima eigenlijk. Maar dat komt vooral dat ik geen enkel probleem met chaos hebquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe vind je het allemaal tot nu toe A_R? Die eerste tijd in je eigen huis is altijd zo raar vind ik. Boel dromen en plannen en intussen er ook zo goed mogelijk proberen te wonen. Lukt dat?
Staliquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:15 schreef Stali het volgende:
Hoi AR,
Succes volgende week zaterdag..
En natuurlijk met je huis. Man, wat een werk heb je nog te verzetten.
Die koepel is gaaf zeg, is die in de tuinkamer?
Brand...., daar had ik dan nog niet echt aan gedacht....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
En brand! Het kan ook nog afbranden!!!!!!!!
Ook zoiets waar je dan plots bij gaat stilstaan![]()
Dan heb je alle licht om daar te tekenen en te schilderen. Ook wel leuk geluid wanneer het regent en dat doet het de laatste tijd nogal veel.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Stali![]()
![]()
Dankje voor de succeswensenIk hoop dat het deze keer beter gaat dan de laatste paar keer..
Ja, die koepel is in de tuinkamer, maar die zat er al hoor
Sterker nog: er zitten er zelfs 2Alleen die tweede is een maat kleiner
Maar idd, er moet nog een hoop werk gedaan worden. Maar daar zie ik niet tegen op, ik kijk er juist naar uit eigenlijk
Ja idd!!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Dan heb je alle licht om daar te tekenen en te schilderen. Ook wel leuk geluid wanneer het regent en dat doet het de laatste tijd nogal veel..
Zou ook maar een rook melder aanschaffen danquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Brand...., daar had ik dan nog niet echt aan gedacht....
dankje....
quote:Op zondag 4 juni 2006 00:14 schreef Marsepein het volgende:
Je weet dat een opstal verzekering verplicht is voor huiseigenaren?
O, dat niet maar loop s'avonds wel altijd een vast rondje door het huisquote:Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef Marsepein het volgende:
Nou, na een tijdje is het gewoon en dan weet je of je iets hebt afgesloten. Nu is het nogal paranoide gedrag. 3 keer controleren en zo, terug rijden om te kijken of het licht wel uit is. Dat soort dingen.
Of het licht uit is maak ik me niet zo druk om.., maar controleren of alles op slot zit wil ik wel eens meermalen doenquote:Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef Marsepein het volgende:
Nou, na een tijdje is het gewoon en dan weet je of je iets hebt afgesloten. Nu is het nogal paranoide gedrag. 3 keer controleren en zo, terug rijden om te kijken of het licht wel uit is. Dat soort dingen.
dankje!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja weer eens een update! Leuk!
Slim zo met die vloer
En nog wat meer kiekjes van binnen!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
dankje!
Ja, ik liep een beetje achter met m'n updates
De nieuwe schuurdeur is ook al klaar enzo....
Daar zal ik vandaag of morgen ook eens een mooie post van maken
Ik ben met dat mooie weer van vooral buiten bezig geweestquote:Op zondag 25 juni 2006 17:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En nog wat meer kiekjes van binnen!
Vind ik ook!!quote:Op zondag 25 juni 2006 18:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi!
Ik vind alleen wel dat het schuurtje nu ook in het groen van de deur moet!!
quote:Op zondag 25 juni 2006 22:16 schreef tanna het volgende:
Ha, eindelijk een up-date!
In dat geval wordt het tijd voor een tvp. Leuk en creatief topicquote:Op maandag 26 juni 2006 08:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vanaf nu t/m 12Juli kunnen jullie iig weer regelmatig updates verwachten
In mijn vorige huis moest ik een gat graven voor bij de riolerning te kunnen . Dat heb ik geweten. Ik haalde een complete badkamer uit de grond, ligbad, wastafel, tegeltjes, oude kranen en ga zo maar ff doorquote:Op maandag 26 juni 2006 09:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat met dat puin is mooi opgelost.
Zakt je vloer ook niet meer
Ik heb al meer dan 2x met een sljptol gewerkt..., en het bevalt me nog steeds niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:03 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht bij die auto aan een Pontiac fiero, maar het is al geraden zag ik
Lekker aan het klussen trouwens, fijn dat je een pa hebt die wel durft te slijpen. Wist je dat je dat na twee keer niet meer eng vindt?
Ze moeten bij mijn ex in de tuin ook vooral geen vijver willen aanleggenquote:Op maandag 26 juni 2006 09:15 schreef Conflict het volgende:
[..]
In mijn vorige huis moest ik een gat graven voor bij de riolerning te kunnen . Dat heb ik geweten. Ik haalde een complete badkamer uit de grond, ligbad, wastafel, tegeltjes, oude kranen en ga zo maar ff door
Hadden ze gewoon hun puin in de tuin begraven![]()
Lieve jongen als ik ben luister ik altijd naar Duudjequote:Op zondag 25 juni 2006 18:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi!
Ik vind alleen wel dat het schuurtje nu ook in het groen van de deur moet!!
Kloptquote:Op maandag 26 juni 2006 09:03 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht bij die auto aan een Pontiac fiero, maar het is al geraden zag ik
Lekker aan het klussen trouwens, fijn dat je een pa hebt die wel durft te slijpen. Wist je dat je dat na twee keer niet meer eng vindt?
* Koekje geeft en over de bol aaitquote:Op zondag 2 juli 2006 16:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lieve jongen als ik ben luister ik altijd naar Duudje![]()
Dus eerst maar eens wat oude verf verwijderen:
[afbeelding]
Helaas was het hout rond het raam echt totaal verrot...
Moest ik vervangen dus
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Het glas moet nog terug gezet worden. Ik kom alleen een stuk kozijnlat tekort
morgen maar even eens tukje kopen dus
Koekje gretig aanpakt, en opknabbeltquote:Op zondag 2 juli 2006 19:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Koekje geeft en over de bol aait
Netjes hoor!![]()
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 07:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zover ik een planning had, is het helemaal in de soep gelopen.
Het is veel te warm en vooral te benauwd om te klussen.
Voor ik een hamer opgepakt heb zit ik al met klotsende oksels
Nou, ik had het wel makkelijker gevondenquote:Op zondag 9 juli 2006 10:18 schreef Marsepein het volgende:
Erg netjes, maar had je het niet mooier gevonden om de naadjes niet met een latje maar met een acrylaatkit af te kitten?
Zie je de lasdoos op de eerste foto?? Daar zit het snoer aangesloten met een kroonsteen (goed stevig vastgedraaid natuurlijk)quote:En de snoeren voor verlichting, is dat een gewoon lamp snoertje? Hoe zit dat in de las/centraaldoos vast?
Dankjequote:Verder is het daar wel enorm opgeknapt hoor! Complimenten.
Ik merk dat ik ook zo naar foto's kijk .... heel irritant van mezelf. Dat komt waarschijnlijk omdat ik heel kritisch ben, ook naar mijn eigen werk. En omdat ik zelf allang bezig ben met verbouwen. Als ik nu bij andere mensen thuis kom, kan ik het niet nalaten om eens goed rond te kijken om te zien of er dingen zijn die ik iig niet zo wil. En altijd zie ik wel wat. Mijn vrouw wordt dat ook wel een beetje zat, ja, dus ik begrijp je wel dat je dat zo voelt. Maar in het echt ben ik heel aardig hoor!quote:Op zondag 9 juli 2006 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als Maresepein reageert heb ik altijd hetzelfde gevoel als ik op school had als de leraar je werk kwam controleren
Had je niet makkelijker éérst kunnen latexen?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:11 schreef Automatic_Rock het volgende:Ik heb zojuist de laatste latje gemaakt. En nu ben ik bezig met afplakken
Dan ga ik eind van de ochtend/begin van de middag, alles eens een goedkope witte latex geven als ondergrond. En dan vanavond of morgen het kleurtje
Ik moet eerst even nakijken na hoeveel uur ik over de latex heen mag schilderen...
Oeh, en hij kan nog goed liegen ook...quote:Op zondag 9 juli 2006 10:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik doe het allemaal voor jou Obli![]()
quote:
Nee, de latjes worden dezelfde kleur als het plafond.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Had je niet makkelijker éérst kunnen latexen?
Wel netties hoor
Ik ben ook dol op latjes
Ik lieg nooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 9 juli 2006 10:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oeh, en hij kan nog goed liegen ook...![]()
Een echte man!![]()
IK weet dat je het goed bedoelt hoor Marsepeinquote:Op zondag 9 juli 2006 10:36 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik merk dat ik ook zo naar foto's kijk .... heel irritant van mezelf. Dat komt waarschijnlijk omdat ik heel kritisch ben, ook naar mijn eigen werk. En omdat ik zelf allang bezig ben met verbouwen. Als ik nu bij andere mensen thuis kom, kan ik het niet nalaten om eens goed rond te kijken om te zien of er dingen zijn die ik iig niet zo wil. En altijd zie ik wel wat. Mijn vrouw wordt dat ook wel een beetje zat, ja, dus ik begrijp je wel dat je dat zo voelt. Maar in het echt ben ik heel aardig hoor!
Ik heb wel enorm bewondering voor mensen die nooit iets echt hebben geklust en dan uit het niets ergens aan beginnen. Zoals jij dus eigenlijk doet.
En het is echt opgeknapt in vergelijking met daarvoor:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Maar latjes kun je niet latexen.... Toch? Nou ja, het kán wel, maar is niet de bedoelingquote:Op zondag 9 juli 2006 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee, de latjes worden dezelfde kleur als het plafond.
De latjes zitten er dus voor de vorm (letterlijk de vorm).
Houden jullie dan ook nog van latjes??.
Er zijn veel dingen die niet de bedoeling zijn, maar wel kunnen.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar latjes kun je niet latexen.... Toch? Nou ja, het kán wel, maar is niet de bedoeling
En ja, dan hou ik ook nog van latjes
Dat had de vorige eigenaar van mijn eerste huis ook gedaan. En wij maar verbaasd zijn dat de lak niet hieldquote:Op zondag 9 juli 2006 10:52 schreef Marsepein het volgende:
Tuurlijk kun je latjes latexen. Het houdt alleen niet erg goed. Maar voor een plafond is dat geen probleem.
Ik ken iemand die heeft deurkozijen van zijn huis met muurverf geschilderd, want dat was een mooie kleur, en die had 0,0 verstand van schilderen.![]()
quote:Op zondag 9 juli 2006 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
Houden jullie dan ook nog van latjes??.
Nee, natuurlijk niet....quote:
Foto's?quote:
Ja, heb ik gemaakt. Zal kijken of ik ze vanavond nog kan uploadenquote:
Uhmm, zondagavond is al geweest he..??quote:Op zondag 9 juli 2006 16:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, heb ik gemaakt. Zal kijken of ik ze vanavond nog kan uploaden
Graag gedaan hoorquote:
Ik ben ook een rommelkontquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Keurig zeg!!
Ik dacht dat kunstenaars altijd van die rommelkonten waren. Maar dat schilderwerk ziet er heul netjes uit heur
Ziet er goed uit!!quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
4:18am, even de lampjes testen
Gamma lampjes, dat zeg ikquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi geworden A_R!
Enneh... bekende lampjes!![]()
Dankje Obliquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:01 schreef Oblivion het volgende:
ZO HEY!![]()
Topper ben je!
En heel veel plezier met je![]()
Wij wachten in spanning afquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dankje Obli![]()
ik lees het nu pas
Als het goed is komen eind van deze week mijn ouders terug van vakantie. En m'n vader gaat dan de keuken demonteren, en in de andere hoek van de tuinkamer een noodkeuken maken. Als het goed is, is dat gedaan als ik terug ben in Nederland (over anderhalve week), ik ben benieuwt
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Welkom thuis A_R en succes met schilderen!
Thanks popquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]![]()
Dankje Duud!!
en jij succes met je vensterbank
I keep wondering... waarom sta jij in hemelsnaam toch altijd zo vroeg opquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
Geeft me iig de tijd om de laatste foto's op te loaden, ookal gaat mijn wekker over 4 uur alweer
Holy Smoke...quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
De reden dat ik zo vroeg opsta is nog steeds hetzelfde als je andere keren dat je er naar vroeg: 2 krantenwijken
Ik vind het werk wel leuk hoor..., alleen tis zo vroeg...quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Holy Smoke...
Twee krantenwijken? En dan moet je om half vier op
Wa sielug voor jou
Truste Elisaquote:Ik ga toch maar proberen te slapen nu; ik mag namelijk uitslapen en hoe eerder ik erin kruip, hoe langer ik daarvan kan genieten
Truste A_R
Bikkelquote:Op maandag 7 augustus 2006 01:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb besloten deze nacht gewoon niet meer te slapen. IK ga een film kijken, en dan aan de krantjes beginnen..
Tis niet uit vrijewil hoor....quote:
Tja, slowchatten bij gebrek aan beterquote:Op maandag 7 augustus 2006 08:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede morgen Sanger
Het begint hier een beetje op een slowchattopic te lijken..
Zal ik dan ontopic opmerken dat vanavond de man komt om de aansluiting op de riolering te maken
En ik het gisteravond een stukje laminaat gelegd in de tuinkamer. In het gedeelte waar het bureau komt. Dit wordt trouwens het volgende wat ik ga doen, voor ik aan de keuken ga beginnen
En gelijk heb je!quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tis niet uit vrijewil hoor....
M'n lichaam zit nog in de braziliaanse tijd....
Maar ik vond hier tussen alle troep de dvd van Donnie Brasco.
Met Johnney Deppen Al Pacino
klinkt mij beter in de oren dan liggen woelen in bed en toch niet slapen
En daarbij, ik heb honger
Moet ik mij nu gaan verlagen tot het zelf-quoten A_R?quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Wanneer ga je je nieuwe keuken erin maken A_R?
Of lees ik nu heel erg met mijn neus![]()
Na de vloer dusquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Moet ik mij nu gaan verlagen tot het zelf-quoten A_R?![]()
quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede morgen Sanger
Zal ik dan ontopic opmerken dat vanavond de man komt om de aansluiting op de riolering te maken
En ik het gisteravond een stukje laminaat gelegd in de tuinkamer. In het gedeelte waar het bureau komt. Dit wordt trouwens het volgende wat ik ga doen, voor ik aan de keuken ga beginnen
Data willen we A_R, harde deadlinesquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
uhmm, na het bureau komt de keuken
ja, ik ben echt een type van planning en deadlines...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Data willen we A_R, harde deadlines![]()
Het is wel te doen, ik heb in mijn keuken ook zelf getegeld. Koop in elk geval tegelkruisjes op de voegbreedte die je wilt hebben. Zet een horizontale en een verticale loodlijn uit en tegel daarlangs eerst 1 rij omhoog en 1 rij opzij. Tegel dan verder vanaf die twee rijen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, ik ben net bij de Praxis geweest, en bij de uitberkoopkraam lag een tegelsnijder.. Die heb ik gekocht
M'n ouders hebben nog een pakje of 2 oude tegels. Nu moet ik nog wat tegellijm kopen, en dan ga ik kijken of ik talent heb als tegelmeneer.
Het lijkt me leuk om zelf te kunnen tegelen..., ik heb er alleen geen ervaring mee. Dus tips zijn van harte welkom
Mooie tekening remcoharmsen! Dit is inderdaad de makkelijkste manier. Overigens is globaal uitrekenen hoe hoog je moe6t beginnen genoeg. Een cm meer of minder aan de onderkant zie je nooit meer terug.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 07:49 schreef remcoharmsen het volgende:
Ik zet de kruisjes er altijd maar met 1 pinnetje in. Dus 4 kruisjes voor een kruising van tegels zeg maar. hmm, niet duidelijk natuurlijk. ok:
ik smeer de muur in met tegellijm en kam de muur mooi strak. Daarna pak ik 1 tegel en 4 kruisjes. zet de tegel op de muur en stop 2 kruisjes onder de tegel, zodat ze als "+" teken uit de muur steken. zo hou je wel de hoogte van je kruisje aan, maar gebruik je maar 1 pinnetje. dit doe je dus links en rechts onder de tegel, zodat ie netjes op de tegel er onder blijft staan. Daarna 2 kruisjes tussen de nieuwe tegel en de tegel links ervan (of rechts als je van die kant werkt), zodat je ook daar de juiste afstand houdt.
Ik zal nog even een tekening maken, want het is niet zo makkelijk uit leggen.
nog 1 punt, wat al door ElisaB wordt genoemd:
als je vloer niet echt waterpas is, is het verstandig om niet op de onderste rij, maar 1 rij hoger te beginnen. stel: je tegels zijn 15 cm hoog, timmer dan een lat waterpas op de muur, zodat de rij die daar op komt op 14 cm hoogte begint. Zo heb je later onder die lat 1 cm speling, zodat je de onderste rij tegels later als de rest droog is netjes op de vloer kunt laten aansluiten door er het benodigde randje af te slijpen en hem er in te tegelen.
voorbeeld hoe ik de kruisjes zet en hoe je het balkje op de muur kunt zetten. De tegels zijn 15 hoog en de balk zit op 14, zodat er een tegel van 14 onder kan. Zo vlak je de vloer uit! Nog een voordeel, als we 't toch ook over budget hebben: de kruisjes trek je er na het tegelen voorzichtig weer uit!
[afbeelding]
Ik bedoelde meer een onderste rand van 14 cm of 13 cm ipv jouw voorbeeld. Overigens is het het makkelijkste om vanuit het midden van de tegel te gaan meten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:58 schreef remcoharmsen het volgende:
Een cm meer of minder kan zeker uitmaken, als je nameljik 16 cm van de vloer begint, dan heb je 3mm voeg, 15 cm tegel + 3 mm voeg + 4 mm tegel nodig... dat zou jammer zijn!nou komt het onderaan misschien niet zo precies omdat je later nog kunt afkitten.
Maar het is jammer als je een klein randje extra moet maken. Je kunt dan beter iets van een tegel afhalen! En corrigeren dmv de onderste voeg zou ik ook niet doen, omdat je dat snel kunt zien. Een tegel die een mm verloopt zie je niet maar een voeg die links 3 mm is en rechts 2 mm valt wel eerder op.
Omdat je dan vaak mooier uitkomt. Als je bv onder begint met een hele tegel kan het zijn dat je boven een randje van 1 cm overhoudt. Om dit op te vangen werk je dan naar 2 halve toe (halve boven, halve onder). Maar dit is een kwestie van passen en meten. Vrijwel nooit zul je goed uitkomen (hele onder en hele boven).quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom de onderste rij op 14 cm zetten als je tegel 15 cm is? Waarom sowieso dus iets van de tegel af moeten halen?
Of ben ik nou erg blond bezig?
Met gecalibreerde tegels bedoel je die tegels die echt loodrecht gelaserd zijn?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:04 schreef Marsepein het volgende:
Wel vraag ik me werkelijk het nut van tegelkruisjes af als je geen gecalibreerde tegels hebt.
Je voeg is dan wel even breed, maar als je tegels niet even groot zijn en haaks zijn dan heb je er niets aan en kun je het veeeeeeeel beter op het oog doen (Of er een lat langs houden bv)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Met gecalibreerde tegels bedoel je die tegels die echt loodrecht gelaserd zijn?
Dioe kruisjes zijn ook gewoon een handigheidje om de voeg overal even dik te krijgen/houden. Het is gewoon net even iets betrouwbaarder dan op het oog. Helemaal als je een "beginner" bent.
Zelf weleens getegeld, en zonder kruisjes (vergeten te kopen). Als je een zeikerd bent met kiertjes goed te doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:22 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Je voeg is dan wel even breed, maar als je tegels niet even groot zijn en haaks zijn dan heb je er niets aan en kun je het veeeeeeeel beter op het oog doen (Of er een lat langs houden bv)![]()
Maar ik praat niet uit ervaring, zelf nog niet getegeld, heb alleen nog maar zien gebeuren. Beide keren zonder tegelkruisjes.
Kan heel goedquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wow, bedankt voor alle reacties!!!!
Nog een vraagje: ik wil eerst een oefenstukje tegelen. Kan ik daarvoor een houten plaat gebruiken, of een gipsplaat?? Of is dat een slecht idee??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |