Awgossiequote:Op donderdag 1 juni 2006 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ja nou..
Ik wil niet voor lul staan bij zo'n imker
Misschien was het maar 1 lullig bijtje, vandaar dat ik aan Elisa even wat info vraag hoe een bijenleven in elkaar steekt. Ik weet wel wat van de bloemetjes en de bijtjes, maar dan houd het ook op hoor...
Ik denk dat je bij een imker meer voor lul staat als je ondergestoken en achtervolgd door bijen aan komt met: "Ja, ik denk dat ik een bijenprobleem hebquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Awgossie![]()
Je staat heus niet voor lul hoor. Je kan toch zeggen van te voren dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen?
Dat niet alleen want volgens mij zijn bijen net mieren. Ze hebben niet altijd hun nest waar ze verdwijnen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:36 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en nog een geruststellende opmerking van Mamma-ElisaB: "Een bij gaat echt in z'n eentje geen honingraatjes zitten bouwen hoor"
![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Misschien was het maar 1 lullig bijtje, vandaar dat ik aan Elisa even wat info vraag hoe een bijenleven in elkaar steekt. Ik weet wel wat van de bloemetjes en de bijtjes, maar dan houd het ook op hoor...
quote:
Mijn kelderkast is ook hetzelfdequote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef sanger het volgende:
Die kelderkast is nu helemaal en kopie van de mijne.
Hier is een begin; lukt het niet, dan komt PappaB weer in beweging (hij is nog amper thuis geweest en was nu weer weg; kom je hier niet verder mee, dan kan PPB na Pinksteren voor je bellen)!quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik hoop dat Elisa mij vanavond nog wat adresjes door kan mailen, en dan moet het bij-probleem wel opgelost kunnen worden
Idem!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef sanger het volgende:
Die kelderkast is nu helemaal en kopie van de mijne.
Idemquote:Hopen dat je knie zich goed houdt zodat je weer wat tijd aan het huis kutn besteden.
Bedankt voor alle moeite, tips, aanwijzingen en andere hulp Elisa!!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hier is een begin; lukt het niet, dan komt PappaB weer in beweging (hij is nog amper thuis geweest en was nu weer weg; kom je hier niet verder mee, dan kan PPB na Pinksteren voor je bellen)!
http://forum.fok.nl/topic/865186/2/50#38473461
Geen eigen-kweek honing voor jou dusquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bedankt voor alle moeite, tips, aanwijzingen en andere hulp Elisa!!
Erg lief van je
Ik denk dat het bijen-probleem nu opgelost is
Inderdaad! Wauw!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Haha, ja in de kelder hoef je bij mij geen artistieke hoogstandjes te verwachten
Wat betrreft de bijenschuur. Nou, aangezien ik al 24 uur geen bij meer gezien had, ben ik samen met m'n moeder de vloer er uit gaan slopen.
En wat vond ik onder de vloer:
[afbeelding]
Eigenlijk best mooi he
Hoe vind je het allemaal tot nu toe A_R? Die eerste tijd in je eigen huis is altijd zo raar vind ik. Boel dromen en plannen en intussen er ook zo goed mogelijk proberen te wonen. Lukt dat?quote:Behalve dit, was er verder geen spoor meer van een bij te vinden gelukkig. De houten vloer is er nu ook uit, en in stukken gezaagd (iig dat deel wat niet verrot was, is nu verzaagd)
[afbeelding]
Met de knie gaat het gelukkig ook een stuk beter. Dus zodra ik tijd heb ga ik weer verder aan het plafond knutselen.., maar vandaag nog eventjes niet
Nee, die zitten op het beton.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn de onderste planken van het schuurtje ook niet aangetatst door houtrot ?![]()
![]()
Nou, het bevalt mij wel prima eigenlijk. Maar dat komt vooral dat ik geen enkel probleem met chaos hebquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe vind je het allemaal tot nu toe A_R? Die eerste tijd in je eigen huis is altijd zo raar vind ik. Boel dromen en plannen en intussen er ook zo goed mogelijk proberen te wonen. Lukt dat?
Staliquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:15 schreef Stali het volgende:
Hoi AR,
Succes volgende week zaterdag..
En natuurlijk met je huis. Man, wat een werk heb je nog te verzetten.
Die koepel is gaaf zeg, is die in de tuinkamer?
Brand...., daar had ik dan nog niet echt aan gedacht....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
En brand! Het kan ook nog afbranden!!!!!!!!
Ook zoiets waar je dan plots bij gaat stilstaan![]()
Dan heb je alle licht om daar te tekenen en te schilderen. Ook wel leuk geluid wanneer het regent en dat doet het de laatste tijd nogal veel.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Stali![]()
![]()
Dankje voor de succeswensenIk hoop dat het deze keer beter gaat dan de laatste paar keer..
Ja, die koepel is in de tuinkamer, maar die zat er al hoor
Sterker nog: er zitten er zelfs 2Alleen die tweede is een maat kleiner
Maar idd, er moet nog een hoop werk gedaan worden. Maar daar zie ik niet tegen op, ik kijk er juist naar uit eigenlijk
Ja idd!!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Dan heb je alle licht om daar te tekenen en te schilderen. Ook wel leuk geluid wanneer het regent en dat doet het de laatste tijd nogal veel..
Zou ook maar een rook melder aanschaffen danquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Brand...., daar had ik dan nog niet echt aan gedacht....
dankje....
quote:Op zondag 4 juni 2006 00:14 schreef Marsepein het volgende:
Je weet dat een opstal verzekering verplicht is voor huiseigenaren?
O, dat niet maar loop s'avonds wel altijd een vast rondje door het huisquote:Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef Marsepein het volgende:
Nou, na een tijdje is het gewoon en dan weet je of je iets hebt afgesloten. Nu is het nogal paranoide gedrag. 3 keer controleren en zo, terug rijden om te kijken of het licht wel uit is. Dat soort dingen.
Of het licht uit is maak ik me niet zo druk om.., maar controleren of alles op slot zit wil ik wel eens meermalen doenquote:Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef Marsepein het volgende:
Nou, na een tijdje is het gewoon en dan weet je of je iets hebt afgesloten. Nu is het nogal paranoide gedrag. 3 keer controleren en zo, terug rijden om te kijken of het licht wel uit is. Dat soort dingen.
dankje!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja weer eens een update! Leuk!
Slim zo met die vloer
En nog wat meer kiekjes van binnen!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
dankje!
Ja, ik liep een beetje achter met m'n updates
De nieuwe schuurdeur is ook al klaar enzo....
Daar zal ik vandaag of morgen ook eens een mooie post van maken
Ik ben met dat mooie weer van vooral buiten bezig geweestquote:Op zondag 25 juni 2006 17:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En nog wat meer kiekjes van binnen!
Vind ik ook!!quote:Op zondag 25 juni 2006 18:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi!
Ik vind alleen wel dat het schuurtje nu ook in het groen van de deur moet!!
quote:Op zondag 25 juni 2006 22:16 schreef tanna het volgende:
Ha, eindelijk een up-date!
In dat geval wordt het tijd voor een tvp. Leuk en creatief topicquote:Op maandag 26 juni 2006 08:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vanaf nu t/m 12Juli kunnen jullie iig weer regelmatig updates verwachten
In mijn vorige huis moest ik een gat graven voor bij de riolerning te kunnen . Dat heb ik geweten. Ik haalde een complete badkamer uit de grond, ligbad, wastafel, tegeltjes, oude kranen en ga zo maar ff doorquote:Op maandag 26 juni 2006 09:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat met dat puin is mooi opgelost.
Zakt je vloer ook niet meer
Ik heb al meer dan 2x met een sljptol gewerkt..., en het bevalt me nog steeds niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:03 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht bij die auto aan een Pontiac fiero, maar het is al geraden zag ik
Lekker aan het klussen trouwens, fijn dat je een pa hebt die wel durft te slijpen. Wist je dat je dat na twee keer niet meer eng vindt?
Ze moeten bij mijn ex in de tuin ook vooral geen vijver willen aanleggenquote:Op maandag 26 juni 2006 09:15 schreef Conflict het volgende:
[..]
In mijn vorige huis moest ik een gat graven voor bij de riolerning te kunnen . Dat heb ik geweten. Ik haalde een complete badkamer uit de grond, ligbad, wastafel, tegeltjes, oude kranen en ga zo maar ff door
Hadden ze gewoon hun puin in de tuin begraven![]()
Lieve jongen als ik ben luister ik altijd naar Duudjequote:Op zondag 25 juni 2006 18:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi!
Ik vind alleen wel dat het schuurtje nu ook in het groen van de deur moet!!
Kloptquote:Op maandag 26 juni 2006 09:03 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht bij die auto aan een Pontiac fiero, maar het is al geraden zag ik
Lekker aan het klussen trouwens, fijn dat je een pa hebt die wel durft te slijpen. Wist je dat je dat na twee keer niet meer eng vindt?
* Koekje geeft en over de bol aaitquote:Op zondag 2 juli 2006 16:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lieve jongen als ik ben luister ik altijd naar Duudje![]()
Dus eerst maar eens wat oude verf verwijderen:
[afbeelding]
Helaas was het hout rond het raam echt totaal verrot...
Moest ik vervangen dus
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Het glas moet nog terug gezet worden. Ik kom alleen een stuk kozijnlat tekort
morgen maar even eens tukje kopen dus
Koekje gretig aanpakt, en opknabbeltquote:Op zondag 2 juli 2006 19:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Koekje geeft en over de bol aait
Netjes hoor!![]()
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 07:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zover ik een planning had, is het helemaal in de soep gelopen.
Het is veel te warm en vooral te benauwd om te klussen.
Voor ik een hamer opgepakt heb zit ik al met klotsende oksels
Nou, ik had het wel makkelijker gevondenquote:Op zondag 9 juli 2006 10:18 schreef Marsepein het volgende:
Erg netjes, maar had je het niet mooier gevonden om de naadjes niet met een latje maar met een acrylaatkit af te kitten?
Zie je de lasdoos op de eerste foto?? Daar zit het snoer aangesloten met een kroonsteen (goed stevig vastgedraaid natuurlijk)quote:En de snoeren voor verlichting, is dat een gewoon lamp snoertje? Hoe zit dat in de las/centraaldoos vast?
Dankjequote:Verder is het daar wel enorm opgeknapt hoor! Complimenten.
Ik merk dat ik ook zo naar foto's kijk .... heel irritant van mezelf. Dat komt waarschijnlijk omdat ik heel kritisch ben, ook naar mijn eigen werk. En omdat ik zelf allang bezig ben met verbouwen. Als ik nu bij andere mensen thuis kom, kan ik het niet nalaten om eens goed rond te kijken om te zien of er dingen zijn die ik iig niet zo wil. En altijd zie ik wel wat. Mijn vrouw wordt dat ook wel een beetje zat, ja, dus ik begrijp je wel dat je dat zo voelt. Maar in het echt ben ik heel aardig hoor!quote:Op zondag 9 juli 2006 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als Maresepein reageert heb ik altijd hetzelfde gevoel als ik op school had als de leraar je werk kwam controleren
Had je niet makkelijker éérst kunnen latexen?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:11 schreef Automatic_Rock het volgende:Ik heb zojuist de laatste latje gemaakt. En nu ben ik bezig met afplakken
Dan ga ik eind van de ochtend/begin van de middag, alles eens een goedkope witte latex geven als ondergrond. En dan vanavond of morgen het kleurtje
Ik moet eerst even nakijken na hoeveel uur ik over de latex heen mag schilderen...
Oeh, en hij kan nog goed liegen ook...quote:Op zondag 9 juli 2006 10:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik doe het allemaal voor jou Obli![]()
quote:
Nee, de latjes worden dezelfde kleur als het plafond.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Had je niet makkelijker éérst kunnen latexen?
Wel netties hoor
Ik ben ook dol op latjes
Ik lieg nooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 9 juli 2006 10:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oeh, en hij kan nog goed liegen ook...![]()
Een echte man!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |